IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
http://s28.postimg.org/lvtf5ygy4/Naamloos.jpg
Rechts de export en links dus de upload via Flickr.
Alles is gewoon extra verscherpt.
Zie ook de kraag en het haar. En dan de ogen die enorm opvallen.
Is dit standaard bij Flickr? Of zie ik een optie over het hoofd om dit uit te kunnen schakelen?
(en dan lijkt dat deze screen en upload weer wat scherpte en contrast mist vergeleken met de Flickr upload

The devil is in the details.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Binnenkort ga ik mijn DeviantArt account opschonen, premium is vernieuwd en dan komen daar oa. ook foto's op die ik nergens anders plaats (zoals mijn foto's van optredens).
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Deze vind ik erg goed gelukt! Enigste min puntje is dat het wat wazig/raar lijkt bij het gras aan de overkant.Barrycade schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:46:
[...]
Het is een foto met een telefoon of zo denk ik? Jammer hierdoor ben je ontzettend veel detail kwijt en het onderwerp (de hond) staat er ook niet scherp op.
Ik heb een poging gewaagd:
[afbeelding]
Ik heb de aandacht op de hond proberen te leggen, dat lelijke rotsblok dat door de bomen heen de aandacht trok weggegumd en wat neppe scherpte diepte aangebracht. En contrast en highlights aangepast.
Maar mijn mening vind ik dit wat teveel geblurd. Wel vind ik mooi hoe je dat takje ervoor zo netjes hebt gedaan? Heb je ergens een goede tutorial hiervoor?link0007 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:51:
En zo dan:
[afbeelding]
Nog steeds niet echt mooi, maar meer tijd ga ik er ook niet aan spenderenBeter dan geen blur, iig.
Met photoshop kan je heel eenvoudig selectief blurren door een depth mask te maken, die je kan gebruiken bij de lens blur filter. Daarmee kan je heel realistisch een graduele DoF nabootsen; hoe verder iets weg is, hoe erger het geblurd wordt. Hier is bv. een tutorial daarvoor: http://wegraphics.net/blo...ing-the-lens-blur-filter/RZandvoort schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:51:
[...]
Maar mijn mening vind ik dit wat teveel geblurd. Wel vind ik mooi hoe je dat takje ervoor zo netjes hebt gedaan? Heb je ergens een goede tutorial hiervoor?
Je kan bij het takje ervoor zien dat ik niet erg zorgvuldig heb getekend, want stukjes van de vacht zijn ook geblurd.

snelle versie van mij, misschien dat ik er vanavond nog even naar kijk
Edit:
Heb er nog even naar gekeken, vond hem eerst iets te warm dus dat nog iets bijgesteld.
[ Voor 71% gewijzigd door -Bas op 30-10-2014 12:52 ]

De raw is hier, de lucht was een beetje lastig door de laaghangende wolken en de lichtvervuiling
https://dl.dropboxusercontent.com/u/108243174/IMG_0598.CR2
Edit: Mijn versie:

[ Voor 21% gewijzigd door Mr Pingu op 27-10-2014 22:22 ]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

en lightroom strikes again, lekker vaag allemaal. ik open een topic daarover

en tip voor de volgende keer, controleer de focus, hij is zeker niet scherp
discusieren over mogelijke oorzaken kan in [lightroom 5.3 ]Verschil tussen weergave en export
[ Voor 44% gewijzigd door mrc4nl op 27-10-2014 23:05 ]
ora et labora
Ik vind jouw versie wel erg soft. Waardoor die onscherpte welheel erg opvalt.
Na de edit ziet er beter uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Mr Pingu op 27-10-2014 22:45 ]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

[ Voor 10% gewijzigd door Zym0tiC op 28-10-2014 22:13 ]
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Woutoud: Oh ik vind jouw kleurtjes in de lucht lekker. (:

Ik ben benieuwd wat jullie hier mee kunnen! Ik heb zelf al een poging gedaan om het takje links onderin weg te Photoshoppen, helaas zonder goed resultaat
RAW: Klik hier
[ Voor 24% gewijzigd door Kremx op 03-12-2014 22:20 ]
alle aanpassingen zijn eigenlijk puur smaak:

ora et labora
@HMJ Bedankt voor de bewerking! Ik houd wel van de toning die je toegepast hebt!
Ik zie dat niemand van jullie het takje linksonderin heeft proberen weg te shoppen? Dit word door jullie niet als storend ervaren?

Ik heb de foto verkleind, hij komt me iets te scherp over.
Anyway, het volgende gedaan in Photoshop:
- Aanpassingen whites/blacks/highlights/shadows
- Meer clarity
- Graduated filter toegevoegd, met een lichtblauwe kleur en met een brush de bomen en het gebouw gezorgd dat deze niet meegenomen worden in het filter (nieuwe feature in PS
)
- Het water een halve stop lichter gemaakt
- Iets meer vibrance toegevoegd
- Met een brush het gebouw ongeveer 2/3e stop overbelicht
[ Voor 17% gewijzigd door tommyz op 03-12-2014 21:04 ]

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 03-12-2014 21:36 ]
...
BTW: Tommyz, ik stuur je een DM
wel jammer van die paarse lucht...tommyz schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:01:
Dit blijft een leuk topic!
[afbeelding]
Ik heb de foto verkleind, hij komt me iets te scherp over.
Anyway, het volgende gedaan in Photoshop:Wilde ook nog de planten onderin weghalen, maar ik vond 't mooi geweest
- Aanpassingen whites/blacks/highlights/shadows
- Meer clarity
- Graduated filter toegevoegd, met een lichtblauwe kleur en met een brush de bomen en het gebouw gezorgd dat deze niet meegenomen worden in het filter (nieuwe feature in PS
)
- Het water een halve stop lichter gemaakt
- Iets meer vibrance toegevoegd
- Met een brush het gebouw ongeveer 2/3e stop overbelicht
ora et labora
Dan is mijn bewerking wss ook te bewerkt.

Heb geprobeerd de bomen op de voorgrond en het gebouw wat meer naar voren te laten komen.
De foto ziet er nu wel erg verscherpt uit omdat het zo'n klein formaat is.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Waarschijnlijk wat paars ik doordat ik 'm geconverteerd heb naar sRGB
ik denk het, al lijken mijn ogen ook een welles nietes spelletje te spelen. de ene keer is het blauw de andere keer ist paarstommyz schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:32:
[...]
Waarschijnlijk wat paars ik doordat ik 'm geconverteerd heb naar sRGB

grr ik begin mij echt aan de kleurprofielen te ergeren, als ik m op default laat krijg ik lightroom export problemen, als ik m op srgb ziet lijken blauwe luchten meer paars

[ Voor 23% gewijzigd door mrc4nl op 03-12-2014 23:58 ]
ora et labora
Normaal publiceer ik vanuit Lightroom naar Flickr, dan wordt alles voor je geregeld. Wellicht heb ik nu een foutje gemaakt
[ Voor 30% gewijzigd door tommyz op 04-12-2014 08:11 ]
ora et labora
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Nette bewerking admiralsnipe. Naar mijn mening kijkt ie nu heerlijk weg en het doel van je bewerking vind ik erg geslaagd. Heerlijke kleurtjes, zo een showcase!AdmiralSnipe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:27:
Mooie locatie
Dan is mijn bewerking wss ook te bewerkt.
[afbeelding]
Heb geprobeerd de bomen op de voorgrond en het gebouw wat meer naar voren te laten komen.
De foto ziet er nu wel erg verscherpt uit omdat het zo'n klein formaat is.
Error™mrc4nl schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:22:
discusieren over mogelijke oorzaken kan in [lightroom 5.3 ]Verschil tussen weergave en export
Niet gevonden
Dit topic ( 1610488 ) bestaat niet
(interne identificatie: topic::get_topicdata::no_topic_found)
Ik heb voornamelijk veel last dat binnen LR alles mooi ruisvrij oogt en bij saven naar jpg vol lelijke ruis zit. Ook bij saven met minst mogelijke compressie
[ Voor 18% gewijzigd door ErikRo op 07-12-2014 01:14 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Het ging bij mij om de kleurtemperatuur, die was bij export anders.ErikRo schreef op zondag 07 december 2014 @ 01:12:
[...]
Error™
Niet gevonden
Dit topic ( 1610488 ) bestaat niet
(interne identificatie: topic::get_topicdata::no_topic_found)
Ik heb voornamelijk veel last dat binnen LR alles mooi ruisvrij oogt en bij saven naar jpg vol lelijke ruis zit. Ook bij saven met minst mogelijke compressie
mrc4nl in "Het grote Adobe Lightroom topic"
Ik heb het verschil kunnen opheffen, maar heb nu dus blijkbaar last van paarse lucht als ie int echt blauw is.
[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 07-12-2014 10:48 ]
ora et labora

Wil deze foto's misschien aan de muur hangen als iemand ze mooi kan bewerken.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
[ Voor 20% gewijzigd door Ventieldopje op 08-01-2015 16:42 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Erg mooie foto's. Heb je een idee wat je wilt dat er verbeterd wordt?Lennard1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:29:
Iemand dit het leuk vind om met deze foto's iets te doen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar is dit eigenlijk?
Ik kan me voorstellen dat je wilt dat het bij je interieur past, in zwart wit of sepia. Of dat je hem misschien liever warmer wilt. Of gewoon beter
Voor de tweede foto weet ik het eigenlijk niet. Ik was benieuwd wat mensen daar van kunnen maken
Ik heb liever geen zwart wit of sepia, maar gewoon kleur. Mijn kamer heeft een blauwe tint.
Beide foto's zijn in Noorwegen gemaakt. Op de eerste foto staat het dorpje Geiranger. Hier heb je uitzicht op na een klim van ~600 meter.
De tweede was hier. Ik was op de fiets dus toen de wind even wegviel kon ik meteen stoppen en deze foto maken
Verwijderd
Tenzij je de hele lucht vervangt in photoshop natuurlijk
Wat een leuk topic!Lennard1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:29:
Iemand dit het leuk vind om met deze foto's iets te doen?
[afbeelding]
Hier ff een snelle photoshop:
-Shadow highlight
-Select alle behalve voorgrond, water en lucht > contrast aanpassen en blauw weghalen (adjust colors)
-select alles behalve lucht > adjust levels en wat sharpen
-Select water > auto contrast
-nog wat dodge en burn op de bergen in de achtergrond
-crop 16:9

(klikbaar)
-eerst crop 16:9 > stuk lucht eraf, voegt niks toe aan de foto, het water is veel interessanter
-select water > auto contrast
-select de rest (inverse seletion)
-auto contrast
-Select alles behalve water en lucht > blauw weghalen met color balance en verscherpen
-Daarna een warm color filer erover om het iets minder koud/blauw te maken
-Als laatse met de spot healing brush het puntje recht in/op het water weghalen

(klikbaar)
Graag zie ik jullie resultaten en hoe je het hebt gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door -Bas op 19-01-2015 11:38 ]
Dit is wat ik er van kan maken, ik zie dat jullie de lucht blauwer maken. Dit kan ik ook nog doen. Hierdoor wordt het iets minder grauw...
Mijn resultaat, bedankt voor de inspiratie...

[ Voor 17% gewijzigd door eth0 op 28-01-2015 10:27 ]

->raw download
[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 01-03-2015 10:34 ]
ora et labora
ora et labora
ben het ook eens met zijn crop reden
weet het niet meer
[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 01-03-2015 13:19 ]
ora et labora

De toning van HMJ's bewerking vind ik ook goed passen bij deze foto.
Ik vind een wijdere crop eerlijk gezegd ook beter passen bij deze foto.Hahn schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:03:
Ruimtelijker is 'ie zeker, maar daardoor heb je minder de focus op de moeder met 2 kinderen die op reis gaan en is het, wat mij betreft, veel meer een snapshot van een berg random mensen
Met het stuk dak erbij lijkt het station veel imposanter waardoor het lijkt alsof de meisjes een groot avontuur te wachten staat.
Daarnaast worden je ogen door het lijnenspel van het dak naar het felle licht geleid, het licht dat de meisjes tegemoet lopen.
[ Voor 66% gewijzigd door AdmiralSnipe op 01-03-2015 16:25 ]
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Klik voor de RAW
Ik zou hem vooral wat warmer willen zien, die lampjes vind ik juist een leuk sfeertje creëren.BlackLightning schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:50:
Ik ben nog niet helemaal tevreden met onderstaand resultaat. Kleuren moeten beter kunnen denk ik en de lampen leiden best wel af. Het rechterdeel van de foto heeft ook eigenlijk wat loze ruimte maar anders wordt naar mijn idee of de fotoverhouding vreemd, of de kadering te krap. Ik ben benieuwd wat jullie hiermee kunnen:
[afbeelding]
Klik voor de RAW
http://imgur.com/ymkIMoi

[ Voor 9% gewijzigd door Bastien op 20-04-2015 19:18 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
wat dacht je van iets in deze richting? (was nog niet helemaal klaar, maar ben er weer even klaar meeBlackLightning schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:47:
Ik vind de lampen dan wel erg geel licht geven. Binnenkort nog even proberen een middenweg te vinden, want wat warmer heeft ook wel weer wat.
ik heb de molen wat prominentere belichting gegeven, zodat hij er wat meer uit staat, het rechter stuk vond ik wat storend (vooral het licht boven die 3 lampjes) dus die heb ik er uit gecropped.
Ook wat fletsere kleuren gebruikt om het een nacht gevoel te geven.
Ben nog niet helemaal tevreden over de crop, misschien morgen weer een poging..
[ Voor 17% gewijzigd door fommes op 01-02-2018 18:36 . Reden: url niet meer geldig ]
mijn poging:Bastien schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:08:
Onlangs mijn eerste foto's gemaakt in het echt donker. Doorgaans ben ik meer van de natuur en de beestjes, nu was het in Disneyland. Tijdens de show o.a. onderstaande foto gemaakt. Alle instellingen handmatig en gefotografeerd uit de hand aangezien tussen tig duizend mensen je niet echt andere mogelijkheden hebt. En weinig tot geen tijd om te experimenteren met de instellingen. Ben op zich niet ontevreden over mijn beperkte nabewerking (ook dat is een nieuwe 'stap') maar zou graag willen weten of mensen hier nog andere ideetjes hebben. RAW staat hier.
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door fommes op 01-02-2018 18:29 . Reden: url niet meer geldig ]
...
Misschien een beetje een vreemde verhouding, ik wilde graag het voorste bord ook in beeld houden, en de rest eromheen vond ik niet heel interessant, heb hem geprobeerd wat richting het gele ochtendzonnetje te krijgen, zou zo op de ns instagram gezet kunnen wordenmrc4nl schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:33:
kan iemand deze foto verbeteren, ik weet zelf niet goed wat ik er mee aan moet. het laagstaande licht is mooi maar de rest komt mij nogal grauw over.
[afbeelding]Utrecht centraal by mrc4nl, on Flickr
->raw download
[ Voor 6% gewijzigd door fommes op 01-02-2018 18:30 . Reden: url niet meer geldig ]
Geen idee waarom maar ik krijg m niet geopend, niet in windows niet in lightroom(5.3). te nieuwe camera?Bastien schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:08:
Onlangs mijn eerste foto's gemaakt in het echt donker. Doorgaans ben ik meer van de natuur en de beestjes, nu was het in Disneyland. Tijdens de show o.a. onderstaande foto gemaakt. Alle instellingen handmatig en gefotografeerd uit de hand aangezien tussen tig duizend mensen je niet echt andere mogelijkheden hebt. En weinig tot geen tijd om te experimenteren met de instellingen. Ben op zich niet ontevreden over mijn beperkte nabewerking (ook dat is een nieuwe 'stap') maar zou graag willen weten of mensen hier nog andere ideetjes hebben. RAW staat hier.
[afbeelding]
hier is nog mijn versie van de brug:
ora et labora

@ fommes
Ik vind de kleur van de lucht niet erg mooi zo. Crop is wel goed, alleen iets meer lucht boven de molen zou wel goed zijn, nu wel erg krap.
@mrc4nl
Vind dit wel lekkerder kijken, beetje middenweg van mijn bewerking en die van -Bas qua temperatuur.
7D2 is het. Dus redelijk nieuw maar toch alweer even uit.mrc4nl schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:38:
[...]
Geen idee waarom maar ik krijg m niet geopend, niet in windows niet in lightroom(5.3). te nieuwe camera?
Dank! Het leeft wel meer als bij mijn nabewerking, meer diepte en meer kleur. Waar heb jij de nadruk op gelegd om de kleuren en diepte zo op te halen? Nu wil ik dat zelf ook op de rest toepassen natuurlijk.
Ook jij bedankt! Jouw kleuren wijken wel iets af van de realiteit, het kasteel was roze/paars in de show en jouw nabewerking is meer richting blauw. Maar ook jouw nabewerking is wel meer helderder.BlackLightning schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:19:
Hier mijn poging. In het origineel zijn wel gigantische hoeveelheden ruis aanwezig en dit kan vast beter weggewerkt worden, maar het gaat om de kleurtjes
[afbeelding]
Die grote hoeveelheid ruis viel mij (uiteraard achteraf) ook op. Helaas was dat op de camera niet echt te zien. Leermomentje om toch de ISO niet te ver op te krikken, 6400 bleek een beetje veel. Het is wel redelijk weg te werken zolang ik er maar geen grote poster van wil maken.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Op mijn andere pc met nieuwe lightroom versie gaat het blijkbaar welBastien schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:08:
[...]
7D2 is het. Dus redelijk nieuw maar toch alweer even uit.
[...]

Ik vond de foto iets te paars, ik heb de mensen op de voorgrond wat donkerder gemaakt en een 16:10 crop toegepast
ora et labora

Mijn poging. Vond het zwart rechts niet zo, dus dat heb ik weggecropped. Misschien is vierkant nog beter. Het blauw van het kasteel wat meer punch gegeven met curves.
[ Voor 34% gewijzigd door Atomsk op 05-05-2015 18:59 ]
_██_
(ಠ_ృ)
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 11-05-2015 17:30 ]
Verwijderd
Dit is de geheel onbewerkte versie:

RAW origineel (26MB)
Verwijderd
@Luxicon: Wow! Dit maakt het opeens een hele vette plaat als je het mij vraagt. Wat heb je er aan gedaan, als ik vragen mag?
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 19:26 ]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
/laat
Thanks, leuk om te horen. Ik heb met Photoshop de belichting aangepast, de schaduwen zijn minder donker gemaakt, bij de lucht zijn de highlights minder en de kleuren zijn aangepast. Bij de whites is de balans met de blacks aangepast.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:43:
@Wout: Mooie subtiele bewerking, qua belichting klopt hij zo een stuk beter.
@Luxicon: Wow! Dit maakt het opeens een hele vette plaat als je het mij vraagt. Wat heb je er aan gedaan, als ik vragen mag?
...
Ik ben gek op saturation trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOverDrive op 12-05-2015 22:29 ]
Het schip is wel erg blauw geworden.CrashOverDrive schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:28:
Maar het idee is duidelijk hoop ik iig.
Best wel jaToff schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:35:
Het schip is wel erg blauw geworden.
Zo dan, stuk subtieler

Verwijderd
De highlights in het water mogen wat minder, maar niet veel.
Overigens ook prima foto verder. Vind het wel grappig, zo'n modern schip naast zo'n oud pand. Lekker contrasterend.
Verwijderd
Vind verder de wat extremere bewerkingen wel wat hebben in dit geval. De lucht die een stuk donkerder is maakt het net iets interessanter in mijn ogen.
Dan is het contrast een stuk minder