• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
woutur schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:20:
[...]

Geldt dat ook voor berichten van Gmail? Want ik heb het daar ook bij.
Dat heb ik op mijn werk, maar bijvoorbeeld niet thuis.
Het lijkt mij een probleem met de push services van Google...

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Momus schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:23:
[...]
Dat heb ik op mijn werk, maar bijvoorbeeld niet thuis.
Het lijkt mij een probleem met de push services van Google...
Staan de noodzakelijke poorten wel open op je werk-netwerk? Volgens de whatsapp website moet poort 5223/TCP open staan.

• Momus
vanThijs schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:41:
[...]

Staan de noodzakelijke poorten wel open op je werk-netwerk? Volgens de whatsapp website moet poort 5223/TCP open staan.
Op het werk dus blijkbaar niet. Thuis zal ik vanmiddag eens checken.

• Momus
vanThijs schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:41:
[...]

Overigens is dit een Whatsapp for iPhone oplossing...

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:40:
[...]

Dat niet, maar ik had wel last van een aantal random reboots. Dat lijkt nu uit zichzelf verdwenen te zijn. * klopt af*
Heb de nieuwe batterij nu ook n weekje. Moet zeggen dat het inderdaad een verademing is dat ik nu wel eens de hele dag door kan komen zonder hem aan de lader te leggen. Heb jij nog last van die reboots gehad? Heb er deze week 1x last van gehad. Hopen dat het niet te vaak gaat gebeuren..

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:31
Welke batterij?

• PetrCech_3

Verwijderd

PetrCech_3 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:27:
[...]

Heb de nieuwe batterij nu ook n weekje. Moet zeggen dat het inderdaad een verademing is dat ik nu wel eens de hele dag door kan komen zonder hem aan de lader te leggen. Heb jij nog last van die reboots gehad? Heb er deze week 1x last van gehad. Hopen dat het niet te vaak gaat gebeuren..
Nee, ik heb er sinds ik dat topic startte geen last meer van gehad. Erg vreemd, maar zoals er in dat topic staat zouden het vuile contactpunten kunnen zijn.

Alsnog vind ik de 2,5 dag die ik uit deze batterij haal matig. Ik gebruik 8 uur per dag geen Wi-Fi en verder alleen 2g. Geen Bluetooth, GPS, 3g of wat dan ook. Verder luister ik 2 tot 2,5 uur muziek per dag. Dan heb ik in totaal 2,5H screen on time binnen 2,5 dag, en dan is het ding echt leeg. Ik heb twee mailaccounts, Facebook en Whatsapp. Ben ik nu zo gek of is dat ronduit weinig?

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:26:
[...]

Nee, ik heb er sinds ik dat topic startte geen last meer van gehad. Erg vreemd, maar zoals er in dat topic staat zouden het vuile contactpunten kunnen zijn.

Alsnog vind ik de 2,5 dag die ik uit deze batterij haal matig. Ik gebruik 8 uur per dag geen Wi-Fi en verder alleen 2g. Geen Bluetooth, GPS, 3g of wat dan ook. Verder luister ik 2 tot 2,5 uur muziek per dag. Dan heb ik in totaal 2,5H screen on time binnen 2,5 dag, en dan is het ding echt leeg. Ik heb twee mailaccounts, Facebook en Whatsapp. Ben ik nu zo gek of is dat ronduit weinig?
Dat vind ik inderdaad vrij weinig. Ik haal met volle helderheid met gemak 6-8uur screen-on time op de 3100mah batterij.

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

@dbhuis, dat is inderdaad erg weinig. Kan je zien welke zaken er veel batterij gebruiken? Bij mij gebruiken zowel Android System als Android OS minder dan 5%. Als dat bij jou hoger ligt is er misschien een programma dat je batterij leeg slurpt.

Verwijderd

Goedenavond,

Sinds enkele weken een fantastische Mi2s, maar helaas is hij al op de tegels gestort. Mijn Iphone 4s heeft dit de afgelopen jaren waarschijnlijk 12 keer gedaan zonder enige problemen dus ik verwacht dat mijn xiaomi gewoon ongelukkig terecht gekomen is.

De helft van het beeld geef (verticaal kleur) en de andere helft is volledig zwart. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wat is er kapot en hoe kan ik het fixen

Alvast bedankt.

Robbert
(zonde dat dit mijn eerste post moet zijn ;))

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat het vervangen van het lcd wel voldoende is. :)

http://www.ibuygou.com/p-...een_display-4655-usd.html

Je kunt natuurlijk ook nog controleren of de connectie nog wel goed zit, wellicht dat door de val de connector wat los zit.

[ Voor 74% gewijzigd door Frietsaus op 04-02-2014 19:05 ]

Verwijderd

Bedankt Frietsaus,

Weet je het zeker?

In het scherm zitten geen breuken of iets dergelijks, ik zie alleen verticale strepen over het scherm. Heb ik dan genoeg aan het lcd scherm?

• Frietsaus
  • Niet online
Is nooit met zekerheid te zeggen, maar een lcd kan zeker kapot zijn zonder fysieke schade. Ik zou eerst even de connecties nalopen en dan pas nadenken over het display.

Verwijderd

Gabliboeba schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:44:
[...]
Dat vind ik inderdaad vrij weinig. Ik haal met volle helderheid met gemak 6-8uur screen-on time op de 3100mah batterij.
nWn Music schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:22:
@dbhuis, dat is inderdaad erg weinig. Kan je zien welke zaken er veel batterij gebruiken? Bij mij gebruiken zowel Android System als Android OS minder dan 5%. Als dat bij jou hoger ligt is er misschien een programma dat je batterij leeg slurpt.
Ja, Android System heeft nu 40% verbruikt. Android OS 3%. Dat is met de batterij nog op 51% en 1,5H screen on time. Helderheid staat niet gek hoog, hij draait nu 1 dag en 12 uur op de batterij, en dat is dan met high performance mode.Verbruik in Idle vond ik ook al iets te hoog.

Ben wel blij dat dat niet aan mij ligt, ik vond het al zo vreemd. Dan moet ik nu met Betterbatterystats gaan kijken wat het wakker houd neem ik aan? Nog andere suggesties wat programma's/handelswijze betreft? Ik heb wel synchronisatie met de cloud van Xiaomi aanstaan, zou dat het kunnen zijn?

Ik denk ook dat ik de Facebook app maar eens ga verwijderen. Die is toch slecht geschreven en valt nogal je privacy aan, dus we zullen eens zien hoe het zonder dat ding gaat. Verder kan ik niets verzinnen wat het zou kunnen zijn: ik het Whatstat, Tinytunes, Gmail en Whatsapp+. Aan spellen verder nog Speedx, Ultimate puzzle en Doodle Jump. Ik kan zo snel niet bedenken wat die apps fout zouden kunnen doen. Whatsapp+ heb ik de hele tijd in het geheugen gelockt staan ( zeg maar dat je hem naar beneden swiped in taakbeheer) kan dat iets ermee te maken hebben?

Verder heb ik alle apps zo min mogelijk rechten gegeven, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Ik hoor graag jullie suggesties, en ik rapporteer weer wat er gebeurt als ik de Facebook app verwijder.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 20:10 ]

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01-2025
Inderdaad sowieso de FB-app verwijderen, daarnaast kritisch kijken naar je locatieservices en synchronisatie van je cloud en emailaccounts (hoe vaak en welke).

Edit: Betterbatterystats is ook een aanrader, voor dat ik de M2s kreeg wel gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door mottert op 04-02-2014 22:17 ]

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-12-2025
Probeer ook powersave mode en installeer Wakelock detector even, want 40% voor Android System lijkt op een wakelock te duiden... Hoeft natuurlijk niet maar soms zit er een app tussen die gewoon niet lekker werkt op je telefoon.

Welke rom heb je? Je kan altijd Wiui of een Stable van Xiaomi gebruiken.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:11
Ik had laatst ook een app die lekker de batterij lekker aan het gebruiken was. The Weather Channel bleef nonstop om GPS vragen. Nu had ik de GPS al uitgeschakeld maar door het aanroepen verstookte hij 40% van mijn batterij. Ik heb de developers maar een mail gestuurd + via de app premissions gewijzigd dat hij geen GPS meer mag gebruiken. Probleem lijkt nu opgelost te zijn.

Verwijderd

mottert schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:15:
Inderdaad sowieso de FB-app verwijderen, daarnaast kritisch kijken naar je locatieservices en synchronisatie van je cloud en emailaccounts (hoe vaak en welke).

Edit: Betterbatterystats is ook een aanrader, voor dat ik de M2s kreeg wel gebruikt.
Speedway4 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 01:16:
Probeer ook powersave mode en installeer Wakelock detector even, want 40% voor Android System lijkt op een wakelock te duiden... Hoeft natuurlijk niet maar soms zit er een app tussen die gewoon niet lekker werkt op je telefoon.

Welke rom heb je? Je kan altijd Wiui of een Stable van Xiaomi gebruiken.
Robkazoe schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 07:52:
Ik had laatst ook een app die lekker de batterij lekker aan het gebruiken was. The Weather Channel bleef nonstop om GPS vragen. Nu had ik de GPS al uitgeschakeld maar door het aanroepen verstookte hij 40% van mijn batterij. Ik heb de developers maar een mail gestuurd + via de app premissions gewijzigd dat hij geen GPS meer mag gebruiken. Probleem lijkt nu opgelost te zijn.
FB is eraf, locatieservices staan altijd uit. Synchronisatie ga ik nog eens naar kijken, maar het verwijderen van FB lijkt al een aardig effect te hebben. Wakelock detector ga ik proberen.

GPS heb ik altijd uitstaan, dus dat zou niet uit moeten maken. Trouwens, ligt het aan mij of maakt het verwijderen van de FB-app dit ding echt zoveel sneller?

Edit: het lijkt die FB-app zijn geweest. Hij gebruikt nu 0.7% per uur. Android OS gebruikt na 8,5H 7% ( in plaats van 40%,) Android System 1%. Nog 93% batterij over. Een kwartier screen on time, 22% van de totaal gebruikte energie.

Helemaal top :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 15:43 ]

• Superblik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06-2018
Ik heb vandaag mijn abonnement kunnen verlengen, tevens ook een nieuwe telefoon uit kunnen zoeken.
Ik heb mischien wel de grootste fout ooit gemaakt, de iphone 5s 16 gb uitgekozen in plaats van een android toestel. Ik heb dus nu een mi2s en een iphone 5s, heeft iemand interresse in een iphone 5s ? Of mischien ruilen tegen een mi3.

Verwijderd

Superblik schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:09:
Ik heb vandaag mijn abonnement kunnen verlengen, tevens ook een nieuwe telefoon uit kunnen zoeken.
Ik heb mischien wel de grootste fout ooit gemaakt, de iphone 5s 16 gb uitgekozen in plaats van een android toestel. Ik heb dus nu een mi2s en een iphone 5s, heeft iemand interresse in een iphone 5s ? Of mischien ruilen tegen een mi3.
Denk dat je beter je iPhone kan verkopen en dan een Mi2s kan kopen ;) Dan hou je er een stuk meer geld aan over.

• Robkazoe
iPhone nieuw moet toch wel flink wat euro opleveren ja.

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-12-2025
Het schijnt dat er op tweakers een marktplaats is, heet hier geloof ik vraag&aanbod, weet het niet zeker, misschien moet je dat eens proberen. Lijkt me wel handig als je iets wilt verkopen 8)7

@ dbhuis, fijn dat je er achter bent wat het is, maar zoals ik al op miui forum aangaf, misschien toch even Wiui proberen :) Miui is gewoon troep, Wiui is al iets beter en Vanilla Android is gewoon goed.

Enige wat Miui is, is een goedkope rip off van Cyanogenmod die vol zit met bugs.

[ Voor 43% gewijzigd door Speedway4 op 08-02-2014 00:47 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb geen problemen met MIUI hoor, ook niet in combinatie met de Facebook app. MIUI is onderhuids misschien niet de mooiste rom, maar om het kortweg troep te noemen is een beetje overdreven denk ik.

En in welk opzicht is het een goedkope rip off van Cyanogenmod? Die volg ik even niet...

Verwijderd

@ speedway, het leek de FB-app te zijn inderdaad, maar de batterij gaat nu ineens sneller leeg dan ooit. Denk dat dit exemplaar gewoon kapot is. Ik heb eigenlijk echt nul zin in ROMs flashen, ik had deze juist gekocht omdat ik dacht dat dat dan niet meer nodig zou zijn. MIUI heb ik eigenlijk altijd erg goed gevonden, waarom vind je het zo slecht?

• Frietsaus
  • Niet online
Welke rom gebruik je eigenlijk. Misschien even switchen van dev > stable of andersom afhankelijk van je situatie.

Gebruik je de multilang? Ga dan eens terug naar de originele rom. Ik gebruik de multilang ook niet, die jongens passen zaken aan wat ik niet wil, dat geeft alleen maar kans op meer bugs.

Ook al een normale factory reset geprobeerd?

Als dat allemaal niet helpt dan is je phone/batterij niet helemaal lekker vermoed ik. Want hoewel ik mijn Mi2S niet meer heb, ik heb altijd consistente goede batterijduur gehad. Maakte niet uit wat ik er op zette qua apps. Als het de batterij is heb je geluk, dat is niet zo duur om te vervangen. Hoop maar dat dat met m'n komende Mi3 ook zo is. :P

Is dit trouwens met de standaardbatterij of de extended? Want ik lees wel vaker dat er wat meer problemen met die extended zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 08-02-2014 10:19 ]

Verwijderd

Frietsaus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:16:
Welke rom gebruik je eigenlijk. Misschien even switchen van dev > stable of andersom afhankelijk van je situatie.

Gebruik je de multilang? Ga dan eens terug naar de originele rom. Ik gebruik de multilang ook niet, die jongens passen zaken aan wat ik niet wil, dat geeft alleen maar kans op meer bugs.

Ook al een normale factory reset geprobeerd?

Als dat allemaal niet helpt dan is je phone/batterij niet helemaal lekker vermoed ik. Want hoewel ik mijn Mi2S niet meer heb, ik heb altijd consistente goede batterijduur gehad. Maakte niet uit wat ik er op zette qua apps. Als het de batterij is heb je geluk, dat is niet zo duur om te vervangen. Hoop maar dat dat met m'n komende Mi3 ook zo is. :P

Is dit trouwens met de standaardbatterij of de extended? Want ik lees wel vaker dat er wat meer problemen met die extended zijn?
Ik zit op de stable, update JLB28. Net vanochtend binnengekomen, er was geen changelog overigens. Nog nooit een andere ROM geflasht of CWM geinstalleerd op de Mi2s. Factory reset heb ik nog niet gedaan, kan ik ook eens proberen.

Ik heb de extended battery, en ik vermoed dat hij gewoon kapot is. Het aantal uren dat dit ding meegaat springt heen en weer als een ADHD'er ( ik heb niks tegen ADHD'ers hoor) en dat is nogal irritant. Maar goed, we zullen maar weer zien hoe het gaat met deze update.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Frietsaus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 01:47:
En in welk opzicht is het een goedkope rip off van Cyanogenmod? Die volg ik even niet...
De originele MIUI was gebaseerd op Cyanogenmod 9, de huidige v5 is dat al lang niet meer.

Ik zie niet hoe een fork een rip-off is. Forken is een keuze die je hebt bij open-source projecten.

WIUI is weer gebaseerd op MIUI dus een wat curieuze uitspraak.

• Frietsaus
  • Niet online
Dat klopt ja, maar dat is inderdaad zo'n tijd geleden dat het totaal niet meer relevant is lijkt me. Ik neem aan dat de huidige MIUI wordt gebouwd op standaard AOSP, tenminste in het geval van Xiaomi telefoon dus geen ports?

[ Voor 15% gewijzigd door Frietsaus op 08-02-2014 12:22 ]

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:08
Official supported devices zijn sinds MIUI v4 gebaseerd op hun eigen stock rom en de Xiaomi devices op aosp. En de unofficial MIUI roms kan je beter vanaf blijven gezien deze van XDA achtige kwaliteit zijn.

MIUI vol met bugs? Cm ripoff? Mag ik vragen hoe je hier bij komt? Ik heb persoonlijk juist slechte ervaringen met cm in het verleden met verschillende toestellen.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

Ik heb net even de MIUI Multilang 4.2.7, maar ik kan geen Nederlands kiezen?
Hiervoor had ik ook al een Multi en daar kon het ook niet bij, iemand een idee waarom ik geen Nederlands kan?

• Momus
Waarschijnlijk omdat je iets fout hebt gedaan.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Momus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 21:49:
Waarschijnlijk omdat je iets fout hebt gedaan.
Dat is erg behulpzaam.

MiliaanR: welke talen kun je wel kiezen? Als het alleen Engels/Chinees is dan lijkt het me dat je de verkeerde ROM geinstalleerd hebt.

Dit is de juiste: http://files.miuiandroid....ti_aries_4.2.7_jb-4.1.zip

• Eleni
Wat ook nog mogelijk is dat je wel de juiste rom gedownload hebt, maar daarna niet het volgende hebt gedaan: ga naar security centre - updater - en klik dan links onder op install het pakket dat je net in je mobiel gehesen hebt. Pas daarna draait die ROM en kun je hem op Nederlands instellen

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

7o9, bedankt! Gewoon de foute gedownload..

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-01 16:40
Zou iedereen deze petitie willen ondertekenen?
http://www.ipetitions.com...ficial-cyaogenmod-support
Ik heb zelf geen idee of het zin heeft, maarja, kleine moeite :)

Verwijderd

Als je nu een wekelijkse update van MIUI krijgt, is het dan normaal dat zodra de telefoon opnieuw opstart dat ie een factory reset heeft gedaan en dat ik al mijn apps kwijt ben en opnieuw moet installeren?

• Eleni
Nee, wel dat hij daarna opnieuw opstart, maar alles blijft er dan gewoon op staan.

Verwijderd

Ja, dat dacht ik ook. Na de laatste 2 updates was mijn telefoon iedere keer gereset en moest ik alles weer opnieuw installeren. Gelukkig had ik mijn apps via Titanium backup opgeslagen.

• mitch187
Je gebruikt de normale updater app of via recovery?

Verwijderd

Update app.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-01 15:16
Gelukkig heb ik daar geen last van gehad, kan het aan de ROM liggen?

Ik heb volgens mij de versie van en.miui.com , nog geen enkel probleem mee gehad (Play Store APK eropgezet via de computer en klaar).

Verwijderd

Ik had het probleem ook nooit. Nu ineens de laatste 2x wel. Ik heb zojuist eens alles eraf gegooid, maar kreeg op 1 of andere manier mijn CWM recovery er niet af. Uiteindelijk is het met nu gelukt om MIUI recovery er weer op te krijgen en om de MIUI multilanguage rom versie 4.2.7 erop te krijgen. Hopelijk is het nu opgelost.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04-2025
SInds een paar dagen heb ik met Miui android Rom dat m'n Task cleaner automatisch m'n recent apps opschoont. Dit was eerst niet, weet niet of ik per ongeluk iets heb aangezet maar het is wel irritant. Nu moet iedere app weer iedere keer opnieuw inladen. Normaal als je de home knop ongedrukt houdt dan zijn de recente apps zichtbaar, nu dus niet meer. Iemand een idee of dit uitgezet kan worden.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
lekzzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:06:
SInds een paar dagen heb ik met Miui android Rom dat m'n Task cleaner automatisch m'n recent apps opschoont. Dit was eerst niet, weet niet of ik per ongeluk iets heb aangezet maar het is wel irritant. Nu moet iedere app weer iedere keer opnieuw inladen. Normaal als je de home knop ongedrukt houdt dan zijn de recente apps zichtbaar, nu dus niet meer. Iemand een idee of dit uitgezet kan worden.
Task cleaner uitschakelen? Is toch volstrekt overbodig op Android.

• mitch187
Apps kunnen op de achtergrond blijven draaien en zo onnodig data en batterijverbruik gebruiken. Ook gebruik ik een app die af en toe afgesloten moet worden omdat deze in een error loop zit, scheelt weer door de menu's heen scrollen.

@Lekz
maak je gebruik van profielen? Deze geven de optie om na x tijd het geheugen leeg te maken.

• lekzzz
haling schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:14:
[...]

Task cleaner uitschakelen? Is toch volstrekt overbodig op Android.
Hoe/ waar schakel ik deze uit?
mitch187 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:41:
Apps kunnen op de achtergrond blijven draaien en zo onnodig data en batterijverbruik gebruiken. Ook gebruik ik een app die af en toe afgesloten moet worden omdat deze in een error loop zit, scheelt weer door de menu's heen scrollen.

@Lekz
maak je gebruik van profielen? Deze geven de optie om na x tijd het geheugen leeg te maken.
Heb naar mijn weten geen profiel draaien, kan dit ook niet vinden. Vreemd genoeg is het pas gebeurd na de update van vorige week. Weet dus ook niet waar ik het moet zoeken

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• mitch187
Beveiliging app -> Energie -> Auto wisselen

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Heeft er iemand last van dat Android OS heel veel batterij slurpt na de laatste update?

Ik heb de weekly multilang 4.2.7.

• LoeWn
De update van vandaag heeft wel een leuke feature waar veel mensen al lang op wachtten. Je kunt nu apps verwijderen van de homescreen als je ze niet gebruikt. Dus mijn mapje met 'rotzooi' kan weg :)

8)7 Ik dacht dus dat je iconen in de 'editor' kon laten staan deze keer. Maar ook nu komen ze gewoon weer terug als je terugkeert naar het homescreen. jammer :|

[ Voor 30% gewijzigd door LoeWn op 17-02-2014 10:48 ]

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11-2025
Als ik m'n MI2S vraag voor te zoeken naar systeem updates zegt hij nog altijd dat ik al de laatste versie heb terwijl op de 4.2.14 toch al beschikbaar is...

Dan nog een vraagje, via security center kan je per app je internettraffiek controleren en ook blokkeren, iemand dit al eens geprobeerd? Loopt je app dan trager (of misschien zelfs niet?) en helpt het om de reclame uit je apps te halen (zoals flight modus daarvoor ook helpt :-) )

• mitch187
Geen problemen met Android OS batterij verbruik hier.

Welke versie draai je nu Clukers? Je kan volgens mij alleen van de een na laatste naar de laatse versie OTA. Ook is de miuiandroid rom nog niet klaar.

En ja je kan reclame ermee verbergen, ik zet internet toegang uit op apps tenzij ze dit nodig hebben voor functionaliteit.

• LoeWn
Clukers schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:14:
Als ik m'n MI2S vraag voor te zoeken naar systeem updates zegt hij nog altijd dat ik al de laatste versie heb terwijl op de 4.2.14 toch al beschikbaar is...
ik neem aan dat je multilangauge draait? Die is net online gekomen. OTA duurt altijd wat langer. Op z'n laatst morgenmiddag.
Je weet dat je de multilangauge ook gewoon kan binnen halen via xiaomi.eu? via deze link.
Gewoon op je telefoon, wifi aan, zip downloaden, updater openen, zip kiezen en klaar :)

• lekzzz
mitch187 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:23:
Beveiliging app -> Energie -> Auto wisselen
Nee dat staat ook niet aan :?

• Clukers
Avinator88 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:29:
Heeft er iemand last van dat Android OS heel veel batterij slurpt na de laatste update?

Ik heb de weekly multilang 4.2.7.
Bij mij is het android system wat veel verbruikt (screen 36%, dan android system met 14%) de OS verbruikt maar 3%. Heb wakelock detector geïnstalleerd, werkt goed, maar geeft mij niet veel duidelijkheid omtrent de oorzaak...
mitch187 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:18:
Geen problemen met Android OS batterij verbruik hier.

Welke versie draai je nu Clukers? Je kan volgens mij alleen van de een na laatste naar de laatse versie OTA. Ook is de miuiandroid rom nog niet klaar.

En ja je kan reclame ermee verbergen, ik zet internet toegang uit op apps tenzij ze dit nodig hebben voor functionaliteit.
Gebruik nu de 4.2.7 multilanguage, dus dan zal de nieuwe versie morgen wel beschikbaar zijn :-) En aan de laptop hangen en zip erop zetten werkt natuurlijk ook, maar vind het gewoon makkelijker om via het toestel zelf te gaan :-)

• mitch187
lekzzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:27:
[...]
Nee dat staat ook niet aan :?
Hmm dat is wel vreemd, als je de apps lockt worden ze ook eruit gegooid?

en Cluckers je weet dat je toestel ook gewoon zipjes kan downloaden? ;)

• Avinator88
Voor de goeie orde, Android OS heeft bij 63% batterij verbruikt, tegenover system, welk 7% heeft verbruikt.

Hopelijk is het over met de update, vanavond eens erop zetten.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-01 16:41
Avinator88 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:50:
Voor de goeie orde, Android OS heeft bij 63% batterij verbruikt, tegenover system, welk 7% heeft verbruikt.

ik heb het idee dat er ergens een bug zit icm de radio. Heb momenteel even geen 3g in gebruik, en voorheen had ik dit ook. Met alleen wifi aan gebruikt android OS beduidend minder.

android since G1.

• lekzzz
mitch187 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Hmm dat is wel vreemd, als je de apps lockt worden ze ook eruit gegooid?

en Cluckers je weet dat je toestel ook gewoon zipjes kan downloaden? ;)
Yep dan gaan ze er ook uit, zal eens kijken later met de nieuwe update

edit: update gedraaid maar nog steeds hetzelfde :|

[ Voor 7% gewijzigd door lekzzz op 14-02-2014 18:19 ]

Verwijderd

Gents,

In het kader van kennisoverdracht, als je het scherm van je Mi2s vervangt kun je het beste een scherm met frame bestellen. Dat ding zit echt bizar vast aan het frame gelijmd ;)

@ Frietsaus: bedankt, was inderdaad het schermpje

gr. Robbert

Verwijderd

Avinator88 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:50:

Dat had ik ook, totdat ik de Facebook-app eraf gooide. Ik weet niet of jij die hebt, maar als dat zo is gooi die er eens af.

• Avinator88
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:26:
[...]

Dat had ik ook, totdat ik de Facebook-app eraf gooide. Ik weet niet of jij die hebt, maar als dat zo is gooi die er eens af.
Die heb ik niet. Daarnaast heb ik het alleen de laatste 2 dagen, naar mijn weten heb ik niks veranderd, ook misschien eens al mn apps weer updaten.

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10-2025
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om ook een Xiaomi M2S 32 Gb te gaan bestellen (ik heb nu nog een iPhone 4S). Nu vroeg ik me eigenlijk af, heeft het veel voordeel om de extended battery er bij te bestellen ? Want hoeveel meer batterij tijd kan ik uit die batterij halen ? En, ik heb even zitten Googlen (en niet gevonden) maar is bestaat er een docking station voor de M2S ?

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Verwijderd

Hertog6 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:46:
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om ook een Xiaomi M2S 32 Gb te gaan bestellen (ik heb nu nog een iPhone 4S). Nu vroeg ik me eigenlijk af, heeft het veel voordeel om de extended battery er bij te bestellen ? Want hoeveel meer batterij tijd kan ik uit die batterij halen ? En, ik heb even zitten Googlen (en niet gevonden) maar is bestaat er een docking station voor de M2S ?
Ik heb wat gedoe gehad met die batterij, maar nu lijkt hij het normaal te doen. Ik haal ongeveer vier dagen op een lading, alhoewel je met drie dagen net wat ruimer zit. Ik ben dan wel een lichte gebruiker, dat wel. Maar van anderen hoor ik dat 5-8 uur screen on time mogelijk is met deze batterij ( ben zelf nog maar tot 4 uur gekomen.) Docking station bestaat volgens mij niet, maar je hebt kans dat ze rondzweven op een van de vele Chinese webshops.

• Hertog6
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:17:
[...]

Ik heb wat gedoe gehad met die batterij, maar nu lijkt hij het normaal te doen. Ik haal ongeveer vier dagen op een lading, alhoewel je met drie dagen net wat ruimer zit. Ik ben dan wel een lichte gebruiker, dat wel. Maar van anderen hoor ik dat 5-8 uur screen on time mogelijk is met deze batterij ( ben zelf nog maar tot 4 uur gekomen.) Docking station bestaat volgens mij niet, maar je hebt kans dat ze rondzweven op een van de vele Chinese webshops.
4 dagen op 1 lading :o Is dat inclusief het aan hebben van WiFi en dat soort zaken ?

Kwa docking station, ik heb zelfs ook nog even op eBay gekeken maar ik kan ze jammer genoeg niet vinden :(

• lekzzz
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:17:
[...]

Ben niet zo goed gelovig in batterijduur van 4 dagen zonder screenshots. Kijk hier een op het miui forum

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:12
Ik zou niet weten waarom het niet mogelijk kan zijn, ik heb ook al 4 dagen gehaald zonder problemen. Toegegeven dat ik geen veelgebruiker ben, wat sms'jes, wat korte mails af en toe is bellen en zo nu en dan de gazet eens doorbladeren.

wifi constant op, enkel 2G, geen FB oid wel mails binnenhalen en staat op energiebesparing en draai multilanguage ROM.

Bewijsmateriaal is hier terug te vinden. Zoals te zien had er nog wel een dagje bijgekunnen.

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Verwijderd

Hertog6 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:34:
[...]

4 dagen op 1 lading :o Is dat inclusief het aan hebben van WiFi en dat soort zaken ?

Kwa docking station, ik heb zelfs ook nog even op eBay gekeken maar ik kan ze jammer genoeg niet vinden :(
Jep, 1 lading. Let wel, ik gebruik echt alleen 2g en ik gebruik ook 8 uur per dag geen Wi-Fi. Verder nooit 3g, Bluetooth, GPS of wat dan ook. Dus dat maakt het al wat minder spannend. Aan het eind van die vier dagen heb ik dan meestal ook niet meer dan vier uur screen on-time, meestal zelfs minder. Het enige wat ik er echt mee doe is twee uur muziek per dag en een heel klein beetje Whatsapp en Gmail.
lekzzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:23:
[...]

Ben niet zo goed gelovig in batterijduur van 4 dagen zonder screenshots. Kijk hier een op het miui forum
Zie hierboven.
vdbeke schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:32:
Ik zou niet weten waarom het niet mogelijk kan zijn, ik heb ook al 4 dagen gehaald zonder problemen. Toegegeven dat ik geen veelgebruiker ben, wat sms'jes, wat korte mails af en toe is bellen en zo nu en dan de gazet eens doorbladeren.

wifi constant op, enkel 2G, geen FB oid wel mails binnenhalen en staat op energiebesparing en draai multilanguage ROM.

Bewijsmateriaal is hier terug te vinden. Zoals te zien had er nog wel een dagje bijgekunnen.
Hopen dat mijn accu ook nog wat inwerkt ( ik heb hem nog niet idioot lang) dan kan ik ook de vijf dagen halen :) Echt ideaal! Veel beter dan mijn vorige telefoons.

Edit: @ lekzzz: http://xiaomi.eu/communit...battery-life.22762/page-7 Hier ook iemand met zeven dagen, dus dan moet vier dagen best lukken. Misschien kunnen we zelfs wel terug naar de batterijduur van de Palm M500 :D Dat ding kwam uit in 2001, heb ik nog steeds. Gaat gewoon een maand mee op een lading _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 21:27 ]

• Hertog6
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:23:
[...]

Hopen dat mijn accu ook nog wat inwerkt ( ik heb hem nog niet idioot lang) dan kan ik ook de vijf dagen halen :) Echt ideaal! Veel beter dan mijn vorige telefoons.

Edit: @ lekzzz: http://xiaomi.eu/communit...battery-life.22762/page-7 Hier ook iemand met zeven dagen, dus dan moet vier dagen best lukken. Misschien kunnen we zelfs wel terug naar de batterijduur van de Palm M500 :D Dat ding kwam uit in 2001, heb ik nog steeds. Gaat gewoon een maand mee op een lading _/-\o_
Palm PDA'tje hadden sowieso een bizare batterijduur .. Maar alsnog, deze batterij duur klinkt positiever dan mijn iPhone 4S. Ik red een dag als ik hem weinig gebruik (push mail, 3G) een halve dag als ik WiFi er bij aan zet.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47

woutur

Klauwtjes uit!

Kan je de update melding ook uitzetten? Draai tevreden de 3.12.nogwat versie maar wordt moe van de update meldingen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• mottert
woutur schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:27:
Kan je de update melding ook uitzetten? Draai tevreden de 3.12.nogwat versie maar wordt moe van de update meldingen.
Je kunt de updater sowieso bevriezen met titanium backup. Kan zo snel even niet vinden of je hem zo uit kunt zetten.

Verwijderd

Hallo iedereen,

ik heb enkele maanden geleden deze cover gekocht voor mijn xiaomi m2a:
http://www.aliexpress.com...ase-cover/1054547497.html

kwaliteit is redelijk en ziet er mooi uit. Maar er zijn wel 2 minpuntjes: de gsm wordt een beetje dikker en mijn bereik vermindert drastisch (door het metaal dat er in zit). Het gebeurt wel eens dat ik de cover eraf moet nemen als ik dringend iemand moet bellen/sms'en.

Nu was ik op zoek naar zo een cover zoals er standaard bij geleverd wordt (die standaard witte), maar dan in een andere kleur. vroeger kwam ik die vaak tegen in de verschillende webshops maar nu vind ik die nergens meer.
Is er iemand hier die toevallig een link heeft naar een bepaalde webshop waar ze die hebben?

alvast bedankt

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:47
-

[ Voor 99% gewijzigd door Reflector op 16-02-2014 13:31 ]

• Eleni

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo iedereen,

Net voor dit weekend de Xiaomi MI2S (32GB versie met grote batterij) ontvangen van Ibuygou.com, en met volle tevredenheid. Dacht hiermee eindelijk mijn iPhone achter me te laten. Na enige tijd met de nieuwste WIUI rom (WIUI_JB_Mi2_4_2_14) gestoeid te hebben wordt ik daarvan meer en meer overtuigd. Op één probleempje na, waarvoor ik nog geen oplossing heb kunnen vinden.

Wat niet lukt, zoals eerder met de iPhone wel, is mobiel inloggen op de Exchange server van mijn werk (voor synchronisatie e-mail, taken, agenda, contacten). Steeds komt de melding: "Deze server vereist beveiligingsfuncties die uw telefoon geen ondersteuning biedt". En dat het iets met deze telefoon of rom van doen heeft lijkt wel zeker, want met dezelfde inlogprocedure vanaf mijn Nexus 7 gaat dat zonder problemen. Mogelijk kunnen de data partities niet worden versleuteld o.i.d.

Hoe dan ook wil ik jullie deze vraag voorleggen en of iemand weet/ervaring heeft met hoe dit probleem is op te lossen?

Alvast bedankt, ook voor de vele bijdragen op dit forum die mij erg geholpen hebben bij de aanschaf en eerste inrichting van dit verder uitstekende mobiel.

Verwijderd

Google eens op com.google.android.exchange.apk. Dit is een apk die te downloaden is op xda. Ik denk dat daarmee je problemen op te lossen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 21:09 ]

• SSDharry
Dank voor je reactie. Maar helaas dit werkte ook niet, dezelfde foutmelding. Is er nog een andere verklaring/oplossing voor dit probleem denkbaar?

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik heb dit weekend voor mijn stiefvader een Exchange server ingesteld op zijn Hongmi. Dat deed ik door een account van het type Corporate toe te voegen. Het was een beetje zoeken, omdat het net iets anders is dan in standaard Android, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Zo moest ik geloof ik de inlognaam bij domain invullen, ik weet het niet meer precies. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

• Frietsaus
  • Niet online
SSDharry schreef op maandag 17 februari 2014 @ 06:54:
Dank voor je reactie. Maar helaas dit werkte ook niet, dezelfde foutmelding. Is er nog een andere verklaring/oplossing voor dit probleem denkbaar?
Probeer het eens met de stock ROM van miui.com. wellicht dat er iets gebroken is in die wiui ROM.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

En hoewel minder chique: er bestaan best veel mail apps op Google Play die wel goed samenwerken met Exchange.

Google Play: K-9 Mail
En betaald:
Google Play: Exchange by TouchDown Key

[ Voor 52% gewijzigd door woutur op 17-02-2014 13:14 . Reden: Apps toegevoegd ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• joppybt
  • Nu online
Frietsaus schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:48:
[...]

Probeer het eens met de stock ROM van miui.com. wellicht dat er iets gebroken is in die wiui ROM.
Ik moet met mijn Xiaomi bij onze server 'Accept all SSL certificates' aanzetten, ander krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding met de server gemaakt kon worden. Misschien helpt dat bij jou ook.

• SSDharry
Allen dank voor het meedenken. Enkele opties zijn tevergeefs door mij al geprobeerd. Ook ik gebruikte de ingang Corporate/Zakelijk, met bijbehorende server-/domeininstellingen (incl SSL). Ik gebruik alle instellingen zoals die ook mijn Nexus 7 lieten functioneren. Bij de Nexus werd als gevolg toen wel de hele partitie versleuteld (duurde de nodige minuten). Vandaar het vermoeden dat bij me rees dat die functionaliteit mogelijk wordt gemist op Xiaomi/geïnstalleerde rom. Ben nu echter te laat thuis om de twee nadere alternatieven nog te proberen (de stock rom en de alternatieve mail apps). Dat volgt dan later. Fijn om deze actieve inbreng te mogen ontvangen.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met 'tempered glass' screen protectors?

http://www.ebay.com/itm/P...&var=&hash=item2a36ec4145

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:06
Op youtube sterft het van de filmpjes die de voordelen laten zien.

Lijkt me een stuk beter dan een plastic folie, ook qua looks. Tenzij je voor een matte folie wil gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door guapper op 18-02-2014 10:26 ]

Verwijderd

Haha, "explosion-proof skin" :+

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:12
vdbeke schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:32:

Screenshots van 5 dagen op 1 batterijlading terug gevonden, kan je op dezelfde link terugzien. Zoals je ziet wissel ik veel van grens (België - Nederland), dus zit zowel op Belgisch als Nederlands netwerk.

Wat me wel opvalt als mijn SIM kaart eruit is, dat ie nogal vrij gretig is met het stroomverbruik.

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• Robkazoe
Ik ben overigens niet zo kapot van de laatste update als het gaat om de visuals. Ik vond de oude manier van het notificatie centrum weergeven handiger. Als je nu één melding hebt, moet je het hele menu openen. In het oude menu hoefde je maar voor 30% naar beneden te sliden.

• PetrCech_3
Robkazoe schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:55:
Ik ben overigens niet zo kapot van de laatste update als het gaat om de visuals. Ik vond de oude manier van het notificatie centrum weergeven handiger. Als je nu één melding hebt, moet je het hele menu openen. In het oude menu hoefde je maar voor 30% naar beneden te sliden.
Idd. Ik erger me er echt kapot aan. Snap ook niet wat de reden is waarom ze dit hebben gedaan! :'(

• PetrCech_3
Ben ook wel benieuwd. Wist niet dat het bestond. Heb nu een screen protector van Xiaomi zelf (via IBG) maar die krast als de ziekte.. Echt zonde

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

PetrCech_3 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:55:
[...]

Idd. Ik erger me er echt kapot aan. Snap ook niet wat de reden is waarom ze dit hebben gedaan! :'(
Dat wordt dus booten naar de andere system :) Ben je weer terug naar de vorige versie die je geinstalleerd heb.

Ik heb al een tijdje geleden besloten niet meer te updaten. Gaat goed.

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Kan je die updater-app ook uitschakelen dan?

Verwijderd

Ik ben daarnaast heel erg benieuwd hoe mensen meer dan 1 dag uit hun extented battery trekken (op zwaar gebruik)? Ik ben een zware gebruiker (altijd 3g aan, vaak gps; echter, nooit bluetooth), maar bij 7-8 on screen time is hij vaak op 9% als ik thuis ben.

Nu leek me dat vrij acceptabel, in vergelijking met andere smartphones, maar gezien de ervaringen op het forum. Bij mij wordt het scherm als grootste boosdoener aangemerkt, alleen heb ik deze op halve sterkte staan.

Is dit normaal?

• mottert
Gebruikers die pochen over lange batterijduur zijn (bijna) altijd lichte gebruikers.

Verwijderd

Dat word er ook bij gezegd ;) En 7-8 uur screen on time is ook echt veel, dus ja dan is je batterij leeg. Dat is niet raar. Sterker nog, met GPS, 3g en alles aan is dat heel netjes.

• mitch187
7-8uur op een dag?... Kan je niet beter thuisblijven? :p

• lekzzz
7-8 uur screen on time lukt mij echt never nooit niet hoor

• Clukers
Als ik ingress speel is het ding leeg op 2 tot 3 uur (GPS, H+, continue scherm aan), wordt hij ook lekker warm van :-) Maar bij normaal gebruik gaat hij bij mij met gemak 2 dagen mee, en dan heb ik het over de standaard batterij.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

MiliaanR schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:21:
Kan je die updater-app ook uitschakelen dan?
Zie mijn vraag en antwoord op deze of vorige pagina. Ja, dus.

• mitch187
Waarom zou je niet willen updaten eigenlijk? Het is binnen 5 minuten gebeurd, je moet alleen even onthouden dat je erna je pincode in moet geven na het herstarten.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Omdat je bijvoorbeeld de nieuwe notificatiecentrum effecten maar niks vindt. Ik heb sindsdien ook niet meer geupdate maar ik vrees dat we er vroeg of laat niet onderuit kunnen (bv. de overstap naar 4.4). Of anders overstappen naar WIUI aangezien daar nog wel de oude stijl in zit.

Je hoeft de updater app overigens niet te freezen; je kan gewoon de notificaties van de updater app uitschakelen in instellingen - notificaties.
Pagina: 1 ... 27 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken