Dat heb ik op mijn werk, maar bijvoorbeeld niet thuis.woutur schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:20:
[...]
Geldt dat ook voor berichten van Gmail? Want ik heb het daar ook bij.
Het lijkt mij een probleem met de push services van Google...
Dat heb ik op mijn werk, maar bijvoorbeeld niet thuis.woutur schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:20:
[...]
Geldt dat ook voor berichten van Gmail? Want ik heb het daar ook bij.
Staan de noodzakelijke poorten wel open op je werk-netwerk? Volgens de whatsapp website moet poort 5223/TCP open staan.Momus schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:23:
[...]
Dat heb ik op mijn werk, maar bijvoorbeeld niet thuis.
Het lijkt mij een probleem met de push services van Google...
Op het werk dus blijkbaar niet. Thuis zal ik vanmiddag eens checken.vanThijs schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:41:
[...]
Staan de noodzakelijke poorten wel open op je werk-netwerk? Volgens de whatsapp website moet poort 5223/TCP open staan.
Overigens is dit een Whatsapp for iPhone oplossing...vanThijs schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:41:
[...]
Staan de noodzakelijke poorten wel open op je werk-netwerk? Volgens de whatsapp website moet poort 5223/TCP open staan.
Heb de nieuwe batterij nu ook n weekje. Moet zeggen dat het inderdaad een verademing is dat ik nu wel eens de hele dag door kan komen zonder hem aan de lader te leggen. Heb jij nog last van die reboots gehad? Heb er deze week 1x last van gehad. Hopen dat het niet te vaak gaat gebeuren..Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:40:
[...]
Dat niet, maar ik had wel last van een aantal random reboots. Dat lijkt nu uit zichzelf verdwenen te zijn. * klopt af*
De 3100mah battery van Banggood.com:Eleni schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:39:
Welke batterij?
Verwijderd
Nee, ik heb er sinds ik dat topic startte geen last meer van gehad. Erg vreemd, maar zoals er in dat topic staat zouden het vuile contactpunten kunnen zijn.PetrCech_3 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:27:
[...]
Heb de nieuwe batterij nu ook n weekje. Moet zeggen dat het inderdaad een verademing is dat ik nu wel eens de hele dag door kan komen zonder hem aan de lader te leggen. Heb jij nog last van die reboots gehad? Heb er deze week 1x last van gehad. Hopen dat het niet te vaak gaat gebeuren..
Dat vind ik inderdaad vrij weinig. Ik haal met volle helderheid met gemak 6-8uur screen-on time op de 3100mah batterij.Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:26:
[...]
Nee, ik heb er sinds ik dat topic startte geen last meer van gehad. Erg vreemd, maar zoals er in dat topic staat zouden het vuile contactpunten kunnen zijn.
Alsnog vind ik de 2,5 dag die ik uit deze batterij haal matig. Ik gebruik 8 uur per dag geen Wi-Fi en verder alleen 2g. Geen Bluetooth, GPS, 3g of wat dan ook. Verder luister ik 2 tot 2,5 uur muziek per dag. Dan heb ik in totaal 2,5H screen on time binnen 2,5 dag, en dan is het ding echt leeg. Ik heb twee mailaccounts, Facebook en Whatsapp. Ben ik nu zo gek of is dat ronduit weinig?
Verwijderd
[ Voor 74% gewijzigd door Frietsaus op 04-02-2014 19:05 ]
Verwijderd
Verwijderd
Gabliboeba schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:44:
[...]
Dat vind ik inderdaad vrij weinig. Ik haal met volle helderheid met gemak 6-8uur screen-on time op de 3100mah batterij.
Ja, Android System heeft nu 40% verbruikt. Android OS 3%. Dat is met de batterij nog op 51% en 1,5H screen on time. Helderheid staat niet gek hoog, hij draait nu 1 dag en 12 uur op de batterij, en dat is dan met high performance mode.Verbruik in Idle vond ik ook al iets te hoog.nWn Music schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:22:
@dbhuis, dat is inderdaad erg weinig. Kan je zien welke zaken er veel batterij gebruiken? Bij mij gebruiken zowel Android System als Android OS minder dan 5%. Als dat bij jou hoger ligt is er misschien een programma dat je batterij leeg slurpt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 20:10 ]
[ Voor 21% gewijzigd door mottert op 04-02-2014 22:17 ]
Verwijderd
mottert schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:15:
Inderdaad sowieso de FB-app verwijderen, daarnaast kritisch kijken naar je locatieservices en synchronisatie van je cloud en emailaccounts (hoe vaak en welke).
Edit: Betterbatterystats is ook een aanrader, voor dat ik de M2s kreeg wel gebruikt.
Speedway4 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 01:16:
Probeer ook powersave mode en installeer Wakelock detector even, want 40% voor Android System lijkt op een wakelock te duiden... Hoeft natuurlijk niet maar soms zit er een app tussen die gewoon niet lekker werkt op je telefoon.
Welke rom heb je? Je kan altijd Wiui of een Stable van Xiaomi gebruiken.
FB is eraf, locatieservices staan altijd uit. Synchronisatie ga ik nog eens naar kijken, maar het verwijderen van FB lijkt al een aardig effect te hebben. Wakelock detector ga ik proberen.Robkazoe schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 07:52:
Ik had laatst ook een app die lekker de batterij lekker aan het gebruiken was. The Weather Channel bleef nonstop om GPS vragen. Nu had ik de GPS al uitgeschakeld maar door het aanroepen verstookte hij 40% van mijn batterij. Ik heb de developers maar een mail gestuurd + via de app premissions gewijzigd dat hij geen GPS meer mag gebruiken. Probleem lijkt nu opgelost te zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 15:43 ]
Verwijderd
Denk dat je beter je iPhone kan verkopen en dan een Mi2s kan kopenSuperblik schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:09:
Ik heb vandaag mijn abonnement kunnen verlengen, tevens ook een nieuwe telefoon uit kunnen zoeken.
Ik heb mischien wel de grootste fout ooit gemaakt, de iphone 5s 16 gb uitgekozen in plaats van een android toestel. Ik heb dus nu een mi2s en een iphone 5s, heeft iemand interresse in een iphone 5s ? Of mischien ruilen tegen een mi3.
[ Voor 43% gewijzigd door Speedway4 op 08-02-2014 00:47 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 08-02-2014 10:19 ]
Verwijderd
Ik zit op de stable, update JLB28. Net vanochtend binnengekomen, er was geen changelog overigens. Nog nooit een andere ROM geflasht of CWM geinstalleerd op de Mi2s. Factory reset heb ik nog niet gedaan, kan ik ook eens proberen.Frietsaus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:16:
Welke rom gebruik je eigenlijk. Misschien even switchen van dev > stable of andersom afhankelijk van je situatie.
Gebruik je de multilang? Ga dan eens terug naar de originele rom. Ik gebruik de multilang ook niet, die jongens passen zaken aan wat ik niet wil, dat geeft alleen maar kans op meer bugs.
Ook al een normale factory reset geprobeerd?
Als dat allemaal niet helpt dan is je phone/batterij niet helemaal lekker vermoed ik. Want hoewel ik mijn Mi2S niet meer heb, ik heb altijd consistente goede batterijduur gehad. Maakte niet uit wat ik er op zette qua apps. Als het de batterij is heb je geluk, dat is niet zo duur om te vervangen. Hoop maar dat dat met m'n komende Mi3 ook zo is.
Is dit trouwens met de standaardbatterij of de extended? Want ik lees wel vaker dat er wat meer problemen met die extended zijn?
De originele MIUI was gebaseerd op Cyanogenmod 9, de huidige v5 is dat al lang niet meer.Frietsaus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 01:47:
En in welk opzicht is het een goedkope rip off van Cyanogenmod? Die volg ik even niet...
[ Voor 15% gewijzigd door Frietsaus op 08-02-2014 12:22 ]
Dat is erg behulpzaam.Momus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 21:49:
Waarschijnlijk omdat je iets fout hebt gedaan.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Task cleaner uitschakelen? Is toch volstrekt overbodig op Android.lekzzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:06:
SInds een paar dagen heb ik met Miui android Rom dat m'n Task cleaner automatisch m'n recent apps opschoont. Dit was eerst niet, weet niet of ik per ongeluk iets heb aangezet maar het is wel irritant. Nu moet iedere app weer iedere keer opnieuw inladen. Normaal als je de home knop ongedrukt houdt dan zijn de recente apps zichtbaar, nu dus niet meer. Iemand een idee of dit uitgezet kan worden.
Hoe/ waar schakel ik deze uit?haling schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:14:
[...]
Task cleaner uitschakelen? Is toch volstrekt overbodig op Android.
Heb naar mijn weten geen profiel draaien, kan dit ook niet vinden. Vreemd genoeg is het pas gebeurd na de update van vorige week. Weet dus ook niet waar ik het moet zoekenmitch187 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:41:
Apps kunnen op de achtergrond blijven draaien en zo onnodig data en batterijverbruik gebruiken. Ook gebruik ik een app die af en toe afgesloten moet worden omdat deze in een error loop zit, scheelt weer door de menu's heen scrollen.
@Lekz
maak je gebruik van profielen? Deze geven de optie om na x tijd het geheugen leeg te maken.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
[ Voor 30% gewijzigd door LoeWn op 17-02-2014 10:48 ]
ik neem aan dat je multilangauge draait? Die is net online gekomen. OTA duurt altijd wat langer. Op z'n laatst morgenmiddag.Clukers schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:14:
Als ik m'n MI2S vraag voor te zoeken naar systeem updates zegt hij nog altijd dat ik al de laatste versie heb terwijl op de 4.2.14 toch al beschikbaar is...
Nee dat staat ook niet aanmitch187 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:23:
Beveiliging app -> Energie -> Auto wisselen
Bij mij is het android system wat veel verbruikt (screen 36%, dan android system met 14%) de OS verbruikt maar 3%. Heb wakelock detector geïnstalleerd, werkt goed, maar geeft mij niet veel duidelijkheid omtrent de oorzaak...Avinator88 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:29:
Heeft er iemand last van dat Android OS heel veel batterij slurpt na de laatste update?
Ik heb de weekly multilang 4.2.7.
Gebruik nu de 4.2.7 multilanguage, dus dan zal de nieuwe versie morgen wel beschikbaar zijn :-) En aan de laptop hangen en zip erop zetten werkt natuurlijk ook, maar vind het gewoon makkelijker om via het toestel zelf te gaan :-)mitch187 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:18:
Geen problemen met Android OS batterij verbruik hier.
Welke versie draai je nu Clukers? Je kan volgens mij alleen van de een na laatste naar de laatse versie OTA. Ook is de miuiandroid rom nog niet klaar.
En ja je kan reclame ermee verbergen, ik zet internet toegang uit op apps tenzij ze dit nodig hebben voor functionaliteit.
Hmm dat is wel vreemd, als je de apps lockt worden ze ook eruit gegooid?
ik heb het idee dat er ergens een bug zit icm de radio. Heb momenteel even geen 3g in gebruik, en voorheen had ik dit ook. Met alleen wifi aan gebruikt android OS beduidend minder.Avinator88 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:50:
Voor de goeie orde, Android OS heeft bij 63% batterij verbruikt, tegenover system, welk 7% heeft verbruikt.
Hopelijk is het over met de update, vanavond eens erop zetten.
android since G1.
Yep dan gaan ze er ook uit, zal eens kijken later met de nieuwe updatemitch187 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:47:
[...]
Hmm dat is wel vreemd, als je de apps lockt worden ze ook eruit gegooid?
en Cluckers je weet dat je toestel ook gewoon zipjes kan downloaden?
[ Voor 7% gewijzigd door lekzzz op 14-02-2014 18:19 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat had ik ook, totdat ik de Facebook-app eraf gooide. Ik weet niet of jij die hebt, maar als dat zo is gooi die er eens af.Avinator88 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:50:
Voor de goeie orde, Android OS heeft bij 63% batterij verbruikt, tegenover system, welk 7% heeft verbruikt.
Hopelijk is het over met de update, vanavond eens erop zetten.
Die heb ik niet. Daarnaast heb ik het alleen de laatste 2 dagen, naar mijn weten heb ik niks veranderd, ook misschien eens al mn apps weer updaten.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:26:
[...]
Dat had ik ook, totdat ik de Facebook-app eraf gooide. Ik weet niet of jij die hebt, maar als dat zo is gooi die er eens af.
MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb
Verwijderd
Ik heb wat gedoe gehad met die batterij, maar nu lijkt hij het normaal te doen. Ik haal ongeveer vier dagen op een lading, alhoewel je met drie dagen net wat ruimer zit. Ik ben dan wel een lichte gebruiker, dat wel. Maar van anderen hoor ik dat 5-8 uur screen on time mogelijk is met deze batterij ( ben zelf nog maar tot 4 uur gekomen.) Docking station bestaat volgens mij niet, maar je hebt kans dat ze rondzweven op een van de vele Chinese webshops.Hertog6 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:46:
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om ook een Xiaomi M2S 32 Gb te gaan bestellen (ik heb nu nog een iPhone 4S). Nu vroeg ik me eigenlijk af, heeft het veel voordeel om de extended battery er bij te bestellen ? Want hoeveel meer batterij tijd kan ik uit die batterij halen ? En, ik heb even zitten Googlen (en niet gevonden) maar is bestaat er een docking station voor de M2S ?
4 dagen op 1 ladingVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:17:
[...]
Ik heb wat gedoe gehad met die batterij, maar nu lijkt hij het normaal te doen. Ik haal ongeveer vier dagen op een lading, alhoewel je met drie dagen net wat ruimer zit. Ik ben dan wel een lichte gebruiker, dat wel. Maar van anderen hoor ik dat 5-8 uur screen on time mogelijk is met deze batterij ( ben zelf nog maar tot 4 uur gekomen.) Docking station bestaat volgens mij niet, maar je hebt kans dat ze rondzweven op een van de vele Chinese webshops.
Ben niet zo goed gelovig in batterijduur van 4 dagen zonder screenshots. Kijk hier een op het miui forumVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:17:
[...]
Ik heb wat gedoe gehad met die batterij, maar nu lijkt hij het normaal te doen. Ik haal ongeveer vier dagen op een lading, alhoewel je met drie dagen net wat ruimer zit. Ik ben dan wel een lichte gebruiker, dat wel. Maar van anderen hoor ik dat 5-8 uur screen on time mogelijk is met deze batterij ( ben zelf nog maar tot 4 uur gekomen.) Docking station bestaat volgens mij niet, maar je hebt kans dat ze rondzweven op een van de vele Chinese webshops.
Verwijderd
Jep, 1 lading. Let wel, ik gebruik echt alleen 2g en ik gebruik ook 8 uur per dag geen Wi-Fi. Verder nooit 3g, Bluetooth, GPS of wat dan ook. Dus dat maakt het al wat minder spannend. Aan het eind van die vier dagen heb ik dan meestal ook niet meer dan vier uur screen on-time, meestal zelfs minder. Het enige wat ik er echt mee doe is twee uur muziek per dag en een heel klein beetje Whatsapp en Gmail.Hertog6 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:34:
[...]
4 dagen op 1 ladingIs dat inclusief het aan hebben van WiFi en dat soort zaken ?
Kwa docking station, ik heb zelfs ook nog even op eBay gekeken maar ik kan ze jammer genoeg niet vinden
Zie hierboven.lekzzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:23:
[...]
Ben niet zo goed gelovig in batterijduur van 4 dagen zonder screenshots. Kijk hier een op het miui forum
Hopen dat mijn accu ook nog wat inwerkt ( ik heb hem nog niet idioot lang) dan kan ik ook de vijf dagen halenvdbeke schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:32:
Ik zou niet weten waarom het niet mogelijk kan zijn, ik heb ook al 4 dagen gehaald zonder problemen. Toegegeven dat ik geen veelgebruiker ben, wat sms'jes, wat korte mails af en toe is bellen en zo nu en dan de gazet eens doorbladeren.
wifi constant op, enkel 2G, geen FB oid wel mails binnenhalen en staat op energiebesparing en draai multilanguage ROM.
Bewijsmateriaal is hier terug te vinden. Zoals te zien had er nog wel een dagje bijgekunnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 21:27 ]
Palm PDA'tje hadden sowieso een bizare batterijduur .. Maar alsnog, deze batterij duur klinkt positiever dan mijn iPhone 4S. Ik red een dag als ik hem weinig gebruik (push mail, 3G) een halve dag als ik WiFi er bij aan zet.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:23:
[...]
Hopen dat mijn accu ook nog wat inwerkt ( ik heb hem nog niet idioot lang) dan kan ik ook de vijf dagen halenEcht ideaal! Veel beter dan mijn vorige telefoons.
Edit: @ lekzzz: http://xiaomi.eu/communit...battery-life.22762/page-7 Hier ook iemand met zeven dagen, dus dan moet vier dagen best lukken. Misschien kunnen we zelfs wel terug naar de batterijduur van de Palm M500Dat ding kwam uit in 2001, heb ik nog steeds. Gaat gewoon een maand mee op een lading
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Je kunt de updater sowieso bevriezen met titanium backup. Kan zo snel even niet vinden of je hem zo uit kunt zetten.woutur schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:27:
Kan je de update melding ook uitzetten? Draai tevreden de 3.12.nogwat versie maar wordt moe van de update meldingen.
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door Reflector op 16-02-2014 13:31 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 21:09 ]
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Probeer het eens met de stock ROM van miui.com. wellicht dat er iets gebroken is in die wiui ROM.SSDharry schreef op maandag 17 februari 2014 @ 06:54:
Dank voor je reactie. Maar helaas dit werkte ook niet, dezelfde foutmelding. Is er nog een andere verklaring/oplossing voor dit probleem denkbaar?
[ Voor 52% gewijzigd door woutur op 17-02-2014 13:14 . Reden: Apps toegevoegd ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik moet met mijn Xiaomi bij onze server 'Accept all SSL certificates' aanzetten, ander krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding met de server gemaakt kon worden. Misschien helpt dat bij jou ook.Frietsaus schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:48:
[...]
Probeer het eens met de stock ROM van miui.com. wellicht dat er iets gebroken is in die wiui ROM.
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door guapper op 18-02-2014 10:26 ]
Verwijderd
Haha, "explosion-proof skin"Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:15:
Heeft iemand ervaring met 'tempered glass' screen protectors?
http://www.ebay.com/itm/P...&var=&hash=item2a36ec4145
Screenshots van 5 dagen op 1 batterijlading terug gevonden, kan je op dezelfde link terugzien. Zoals je ziet wissel ik veel van grens (België - Nederland), dus zit zowel op Belgisch als Nederlands netwerk.vdbeke schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:32:
Ik zou niet weten waarom het niet mogelijk kan zijn, ik heb ook al 4 dagen gehaald zonder problemen. Toegegeven dat ik geen veelgebruiker ben, wat sms'jes, wat korte mails af en toe is bellen en zo nu en dan de gazet eens doorbladeren.
wifi constant op, enkel 2G, geen FB oid wel mails binnenhalen en staat op energiebesparing en draai multilanguage ROM.
Bewijsmateriaal is hier terug te vinden. Zoals te zien had er nog wel een dagje bijgekunnen.
Idd. Ik erger me er echt kapot aan. Snap ook niet wat de reden is waarom ze dit hebben gedaan!Robkazoe schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:55:
Ik ben overigens niet zo kapot van de laatste update als het gaat om de visuals. Ik vond de oude manier van het notificatie centrum weergeven handiger. Als je nu één melding hebt, moet je het hele menu openen. In het oude menu hoefde je maar voor 30% naar beneden te sliden.
Ben ook wel benieuwd. Wist niet dat het bestond. Heb nu een screen protector van Xiaomi zelf (via IBG) maar die krast als de ziekte.. Echt zondeVerwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:15:
Heeft iemand ervaring met 'tempered glass' screen protectors?
http://www.ebay.com/itm/P...&var=&hash=item2a36ec4145
Dat wordt dus booten naar de andere systemPetrCech_3 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:55:
[...]
Idd. Ik erger me er echt kapot aan. Snap ook niet wat de reden is waarom ze dit hebben gedaan!
Verwijderd
Verwijderd
Zie mijn vraag en antwoord op deze of vorige pagina. Ja, dus.MiliaanR schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:21:
Kan je die updater-app ook uitschakelen dan?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq