Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:37
Zou iemand die de laatste week een MI2S heeft ontvangen eens op de doos willen kijken of deze nu wel/niet de WCDMA 900mhz frequentie ondersteund ?

Op het net lees je veel tegenstrijdige berichten daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10-2023
StinkyPanda schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:18:
Zou iemand die de laatste week een MI2S heeft ontvangen eens op de doos willen kijken of deze nu wel/niet de WCDMA 900mhz frequentie ondersteund ?

Mijn Mi2s juist ontvangen _/-\o_

Op de doos staat: WCDMA: 850, 1900, 2100 en GSM: 850, 900, 1800, 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSchmeitz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-12-2024
tomcatha schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 04:51:
oh en ik lees dat voor de grotere batterij er maar 1 backcover is?
Ik heb zelf ook de grotere accu erbij besteld met de bijbehorende backcover. De cover ziet er wat kinderlijk uit met het groene randje om de camera en luidspreker. Het randje steekt ook een klein beetje uit om het geluid van de luidspreker door te laten. De cover zelf is wel heel fijn met rondere randen en een matte oppervlak. De telefoon ligt hierdoor heel fijn in de hand ondanks de dikte.

Door jouw reactie hier ben ik weer even gaan zoeken naar een andere cover en kwam deze tegen op Ebay.

[ Voor 16% gewijzigd door MSchmeitz op 07-10-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Een klasgenoot van mij zag mijn prachtige MI2S liggen en had hier nog wel een verhaal over.
Hij heeft een chinese vriendin en is daar dus vaak te vinden. Ongeveer 80% van de jongeren die hij tegenkomt in die omgeving heeft een MI2(s). Deze jongens kosten daar nu ook maar 180 euro. Gelukkig gaat hij binnenkort weer. Tijd voor een Mi3 :D gewoon voor de lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
LoeWn schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:16:
Een klasgenoot van mij zag mijn prachtige MI2S liggen en had hier nog wel een verhaal over.
Hij heeft een chinese vriendin en is daar dus vaak te vinden. Ongeveer 80% van de jongeren die hij tegenkomt in die omgeving heeft een MI2(s). Deze jongens kosten daar nu ook maar 180 euro. Gelukkig gaat hij binnenkort weer. Tijd voor een Mi3 :D gewoon voor de lol
Dat zal dan de M2A zijn, de M2s is toch echt e217/220 oftewel hkd2339 of CNY 1799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 13:40
Ik volg dit topic al een tijdje op de achtergrond mee, nu was mijn vraag wie ervaring heeft met beexz.com. In heel dit topic kom ik maar drie personen tegen die hem daar gekocht hebben en dat vind ik nu ook niet heel veel om een goed oordeel over desbetreffende shop te vormen.
Zijn er meer mensen hier of die meelezen en ervaring met beexz kunnnen delen met mij en anderen?

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
LoeWn schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:16:
weet niet waar zn vriendin vandaan komt, maar lijkt me sterk dat 80% rondloopt met een mi2(s), woon zelf in China, maar ken eigenlijk niemand die een mi2(s) heeft en de reactie van mn chinese vrienden is meestal "a xiaomi? lol, why u buy such crap?". Veel Chinezen denken nog altijd dat Xiaomi net als andere Chinese merken rommel maakt en ze komen liever Westerse phones of producten die zich in het Westen iig bewezen hebben (such as Samsung).

Natuurlijk heeft Xiaomi nog steeds niet te klagen over verkopen, maar ik zie hier in Shanghai toch nog altijd een stuk meer iPhones dan Xiaomi's. Wellicht is het in de armere delen van China wat anders, maar daar is een iPhone natuurlijk nog meer een statussymbool, dus who knows :P En een Mi3 zal binnenkort ook wel lastig worden, die dingen zijn de 1e paar maanden waarschijnlijk alleen tegen woekerprijzen te krijgen (net als de mi2 in het begin)...

Ontopic:

Heb zelf een mi2 en mi2s, maar de mi2 heeft de laatste tijd wel wat kuurtjes. Soms als ik een oproep maak/ontvang dan hoor ik niks en de andere kant hoort mij ook niet. Luidspreker aan/uit zetten doet niks en ook een hoofdtelefoon verbinden doet (volgens mij) niets. Het begint soms ineens midden in het gesprek en soms gaat het ook snel weer over.

Je zou verwachten dat het misschien een wankel contactje is, maar wanneer de problemen zich voordoen is het wel mogelijk met voip (skype ofzo) te bellen. De microfoon en luidspreker doen het dus wel, maar alleen tijdens het telefoongesprek niet. Meestal is het probleem na een reboot verholpen, maar de vraag is altijd maar weer voor hoe lang het gaat werken. Het gebeurt inmiddels iig al ruim een maand en heb de telefoon meerdere keren gereboot en ook nieuwe firmware/factory reset geprobeerd.

Heb er uiteraard ook al een beetje naar gegoogled en wat me opvalt is dat er meer mensen zijn die dezelfde problemen hebben, zelfs met andere telefoons. Het zal dus waarschijnlijk geen specifiek xiaomi-probleem zijn, maar hoe het op te lossen is heb ik nog nergens kunnen vinden. Mocht iemand hier ooit mee te maken gehad hebben of weten hoe het op te lossen is, let me know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
@ hierboven: dit is met de custom ROM? of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
vdbeke schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:12:
@ hierboven: dit is met de custom ROM? of ...
nope, is met miuiandroid rom ofzo, de meest populaire rom (die hier wordt genoemd) iig

[ Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 07-10-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
@Snowdog (of anderen met goed advies):
Ben binnenkort in China (o.a. Peking en Shanghai) voor vakantie en ben van plan ter plekke een Mi2s te kopen. Enig advies over waar deze te kopen en tegen welke prijs (liefst 32GB uitvoering)?

Alternatief is de JiaYu G5 Advanced, is deze "normaal" verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een bericht gekregen van dhl dat ibuygou op de blacklist staat. Zending wordt direct geblokkeerd bij hun depot en ze moeten hem daar weer ophalen. Lekker is dit, nu maar hopen dat ze hem via een andere weg opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:45:
Zojuist een bericht gekregen van dhl dat ibuygou op de blacklist staat. Zending wordt direct geblokkeerd bij hun depot en ze moeten hem daar weer ophalen. Lekker is dit, nu maar hopen dat ze hem via een andere weg opsturen.
Ze zijn erachter gekomen dat de eigenlijke waarde van de producten niet vermeld staat op de verpakking er ze bijgevolg veel administratie hebben met de douane in verschillende landen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:38:
[...]

Ze zijn erachter gekomen dat de eigenlijke waarde van de producten niet vermeld staat op de verpakking er ze bijgevolg veel administratie hebben met de douane in verschillende landen of zo?
Dat laatste lijkt mij niet van toepassing op Nederland. Nederlandse douane pakt slechts 30% van de dubieuze pakjes op en scoort daarmee erg belabberd. Maar misschien dat ze er in de andere Europese landen wel klaar mee zijn :P Ik was overigens tevreden met DHL. Zoveel beter dan PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Dat is mooi kl@te voor de velen bestellingen in NL ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik vroeg me af of de Xiaomi Mi2s met 3000mAh batterij ook ergens anders te verkrijgen is dan bij ibuygou.com. Deze website kwam bij mij iets prijziger over. Is de 3000mAh batterij voor de Mi2 ook geschikt voor de Mi2s? Als ik het goed heb begrepen is de 3000mAh batterij met cover erg nieuw, maar waarschijnlijk weten jullie daar wel meer van af. Ik heb niet het hele topic doorgebladerd dus misschien zijn deze vragen al een keer gesteld, sorry daarvoor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Kndbrk schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Mijn Mi2s juist ontvangen _/-\o_

Op de doos staat: WCDMA: 850, 1900, 2100 en GSM: 850, 900, 1800, 2100
Ik heb mijne vandaag ontvangen en helaas ook geen 900 MHz frequentie voor 3G :(, fout gerucht dus.
Zuur, dan heb ik mijne op de valreep nog goed ontvangen dan (vandaag), ook zonder douane kosten e.d. _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
DHL heeft op dit moment bijna alle bekende Chinese webshops op de blacklist gezet.

Maar verschepen met Singapore Post dan...

Background info: Waarschijnlijk doet DHL dit vanwege de administratie kosten die ze nu mislopen. Een Chinese webshop (mixeshop) wist mij te vertellen dat ze op het lokale DHL depot de zending wel aannamen als deze boven de 22 euro ligt! DHL rekent dan 10 euro administratie kosten extra, normaal gesproken lopen ze dit mis door de extreem lage declaraties.

[ Voor 62% gewijzigd door D-TECH op 08-10-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog aardig wat verder gezocht en kwam er achter dat Aliexpress.com ze ook verkocht. Alleen hoe staat het met de betrouwbaarheid? Ik bekeek deze site: http://www.trustpilot.nl/review/www.aliexpress.com en daar staat niet zo veel goeds op over Aliexpress.com. Nu is het natuurlijk zo dat een ontevreden gebruiker sneller een reactie achterlaat dan een tevreden. Maar wat als het toch mis gaat (je krijgt je mobieltje niet binnen) welke betaalmethode is dan het best te gebruiken. En de verzendduur maakt mij niet uit dus is dan Singapore Post een goede optie? Is dat ook een beetje te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
Aliexpress werd hier al eerder aangehaald, zoek maar eens in het topic. Maar de meningen zijn verdeeld hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ok, bedankt voor het antwoord. Zoiets had ik eigenlijk wel verwacht :) Ik zal het er maar gewoon op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Natuurlijk zijn de meningen verdeeld over Aliexpress, het is een "Chinese Ebay", en er zijn dus meerdere verkopers. Googlen naar reveiws over aliexpress zeggen je dan ook niets over de betrouwbaarheid van de verkoper waar je bij gaat kopen. Je kan beter kijken naar z'n feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:05:
Hallo,

Ik vroeg me af of de Xiaomi Mi2s met 3000mAh batterij ook ergens anders te verkrijgen is dan bij ibuygou.com. Deze website kwam bij mij iets prijziger over. Is de 3000mAh batterij voor de Mi2 ook geschikt voor de Mi2s? Als ik het goed heb begrepen is de 3000mAh batterij met cover erg nieuw, maar waarschijnlijk weten jullie daar wel meer van af. Ik heb niet het hele topic doorgebladerd dus misschien zijn deze vragen al een keer gesteld, sorry daarvoor dan.
Ik denk wel dat elke genoemde winkel deze batterij verkoopt. Ikzelf heb telefoon plus batterij bij Spemall gekocht. Wel met enige vetraging omwille van de feestdagen in China. Daarna via DHL zeer snel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
sonnieboy schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:28:
@Snowdog (of anderen met goed advies):
Ben binnenkort in China (o.a. Peking en Shanghai) voor vakantie en ben van plan ter plekke een Mi2s te kopen. Enig advies over waar deze te kopen en tegen welke prijs (liefst 32GB uitvoering)?

Alternatief is de JiaYu G5 Advanced, is deze "normaal" verkrijgbaar?
Bestel zelf altijd alles op taobao, dat zijn meestal wel de goedkoopst mogelijke prijzen die je gaat vinden en het is eenvoudig een betrouwbare handelaar te vinden. Mi2s (32g) kost op t moment ongeveer 2000 rmb, dus +- 250 euro. Als je de juiste winkel vindt zou je niet meer moeten betalen, dus dat moet niet zo'n probleem zijn.

Als je een echte winkel zoekt, in Beijing geen idee, in Shanghai kan je in Xujiahui gaan kijken, daar zitten veel computer/telefoonshops. Geen idee wat betreft de JiaYu. Als ie uit is, dan issie vast ergens te vinden hier. Als hij in het Westen lastig te krijgen is, dan is dat hier waarschijnlijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:32
StinkyPanda schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:18:

http://i41.tinypic.com/2qsoya9.jpg

Hopelijk heb je hier wat aan ;-) heb foto dan toch gisteren avond nog genomen na lange tijd vergeten te zijn

Edit: ik zie net dat je van deze week bedoeld; sorry; bovenstaande doos is aangekomen in Augustus

[ Voor 11% gewijzigd door bntjah op 09-10-2013 09:22 ]

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoiracH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 10:07
D-TECH schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:59:
DHL heeft op dit moment bijna alle bekende Chinese webshops op de blacklist gezet.

Maar verschepen met Singapore Post dan...

Background info: Waarschijnlijk doet DHL dit vanwege de administratie kosten die ze nu mislopen. Een Chinese webshop (mixeshop) wist mij te vertellen dat ze op het lokale DHL depot de zending wel aannamen als deze boven de 22 euro ligt! DHL rekent dan 10 euro administratie kosten extra, normaal gesproken lopen ze dit mis door de extreem lage declaraties.
Nou ben benieuwd want die van mij is ook al onderweg via de DHL. Zal ook wel teruggestuurd worden als ik de bovenstaande berichten zo lees. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net te horen dat ze pakketje hebben opgehaald bij dhl en met andere afzender naam nog een keer versturen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0va
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2020
Verdomme! Had ik m' maar vrijdag besteld toen kreeg je nog $25,- korting op de Xiaomi Mi2s (@ ibuygou.com) i.v.m. Chinese feestdag en dan was ik dat gezeik denk ik misgelopen (met DHL).

Had zondagavond de bestelling geplaatst, dus hopen dat ie vandaag komt maar vrees van niet.

Ik had trouwens ook van een vriend vernomen dat je beter geen DHL kunt kiezen maar gratis verzending (wat 2 weken kan duren) want soms brengen ze via DHL ook duanekosten in rekening (aan de deur). :/

[ Voor 26% gewijzigd door sc0va op 09-10-2013 12:15 . Reden: Duanekosten ]

we don't see things as they are, we see them as we are.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:55
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:01:
Krijg net te horen dat ze pakketje hebben opgehaald bij dhl en met andere afzender naam nog een keer versturen. Ik ben benieuwd.
Hahaha, zie je het al voor je bij de balie van de lokale DHL: zelfde ibuygou-mannetje maar nu met een ander petje komt weer dezelfde stapel pakjes van 22,50 brengen voor verzending.

Anyway, ik ben benieuwd hoe dit feuilleton verder verloopt en wacht met spanning op de volgende aflevering/post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
sc0va schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:14:
Verdomme! Had ik m' maar vrijdag besteld toen kreeg je nog $25,- korting op de Xiaomi Mi2s (@ ibuygou.com) i.v.m. Chinese feestdag en dan was ik dat gezeik denk ik misgelopen (met DHL).

Had zondagavond de bestelling geplaatst, dus hopen dat ie vandaag komt maar vrees van niet.

Ik had trouwens ook van een vriend vernomen dat je beter geen DHL kunt kiezen maar gratis verzending (wat 2 weken kan duren) want soms brengen ze via DHL ook duanekosten in rekening (aan de deur). :/
Ik weet niet wat toen de prijs was, maar nu is het in ieder geval 292,49 (edit voor de 32GB versie).

Free-shipping bij een toestel van deze prijs zou ik sterk afraden. Kies dan op z'n minst voor Registered Airmail zodat je meer kans hebt dat het überhaupt aankomt (levertijd is 2-4 weken voor post via de brievenbus, pakketjes weet ik zo niet).

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 09-10-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spemall kan blijkbaar nog wel versturen. De mijne is onderweg, dinsdag verzonden via DHL. Prijs is hetzelfde als bij Ibuygou, verzenden zelfs iets goedkoper met 60% korting op de verzendkosten momenteel:

Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG
Sign up for shipment notificationsExternal Link / New Window
Wednesday, October 09, 2013 at 04:25
Origin Service Area: HONG KONG - HONG KONG - HONG KONG
Destination Service Area: AMSTERDAM - PUTTEN - NETHERLANDS, THE
Wednesday, October 09, 2013 Location Time
4 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 04:25

3 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 03:29

Tuesday, October 08, 2013 Location Time
2 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 22:50

1 Shipment picked up HONG KONG - HONG KONG 18:44

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSchmeitz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-12-2024
Goed de zending in de gaten houden als je het met een andere methode dan DHL verstuurd. Ik had ergens gelezen dat versturen met Singapore Post ook problemen kan opleveren. Dit is wel ongeveer 3 maanden geleden en helaas weet ik niet meer waar ik het had gelezen. Ik raad iedereen aan om goed te informeren op het internet.

DHL zal wel problemen hebben gekregen met de douane in verschillende landen toen ze er achter kwamen dat zendingen niet de juiste waarde hadden. Niet de juiste waarde van een zending noteren wordt weliswaar gedaan door de verstuurder, maar voor de douane is DHL het aanspreekpunt. Hierdoor zal DHL de schuld krijgen en dat resulteert weer in actie van DHL. In dit geval accepteren ze geen/weinig pakketten van bekende fraudeurs. Het kost DHL niet alleen inkomsten van de gefraudeerde pakketten, maar het zal ook gevolgen hebben voor hun 'normale' zendingen die door de douane moeten. De douane zal extra waakzaam zijn op DHL zendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn Mi2s is vanmiddag probleemloos afgeleverd door dhl. Geen extra kosten. Wat een mooi toestel is dit zeg. Heb er nu wiui op gezet. Ik ben onder de indruk van de snelheid van deze smartphone. Real Racing is echt erg smooth. Antutu bevestigt dit gevoel met een score van 28003. Geen verkeerde eerste indruk dus!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoiracH
Nou die van mij is toch verzonden via de DHL. Waarschijnlijk waren ze er maandag of eerder al achter dat ze op de blacklist stonden, mijn shipping information was dinsdag pas verstuurd. Dus grote kans dat er al een andere afzender op staat. Half uurtje geleden is die in ieder geval verzonden naar NL. Nu nog hopen dat de douane lief is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Nou...tussen al het verzendgeweld weer even ontopic:

Ik heb iets irritants. Op het moment dat ik iemand bel dan gaat mijn scherm uit. Dit is een functie van de telefoon en bespaard batterij. Toch, ik krijg hem niet meer aan op het moment ik het gesprek wil beeindigen. Je begrijpt hoe ongemakkelijk het is als je "doei" zegt en de telefoon gaat niet meer uit :-)

Ik gebruik MIUI 3.8.23

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
xon schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:31:

Ik heb iets irritants. Op het moment dat ik iemand bel dan gaat mijn scherm uit. Dit is een functie van de telefoon en bespaard batterij. Toch, ik krijg hem niet meer aan op het moment ik het gesprek wil beeindigen. Je begrijpt hoe ongemakkelijk het is als je "doei" zegt en de telefoon gaat niet meer uit :-)

Ik gebruik MIUI 3.8.23

iemand?
Vast een screenprotector voor je sensor die registreert of je hem tegen je oor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
xon schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:31:

Ik gebruik MIUI 3.8.23

iemand?
Eventueel de optie "gesprek beeindigen door op de aan/uit knop te drukken". Staat normaal gezien ergens in de system tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Telefoon recht voor je houden en 1 sec wachten, dan kun je het vaak wel afsluiten (is bij mijn mi2 en ook bij de Xperia S).
Anders de tip van kndbrk opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Er blijkt dus geen "blacklist" te zijn. Alle webshops moeten nu een waarde hoger dan 22 euro op het pakketje zetten. Voor DHL is dat cashen, bijv:

- Een pakketje van 30 dollar = 22.50. DHL rekent 23.50 BTW, maar draagt maar 5 euro BTW af. Dat is lekker verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
Tot nu ben ik zeer tevreden over mijn Mi2S met de laatste MIUI multilang ROM, op 1 irritant puntje na.

Icoontjes voor bepaalde apps worden automatisch aangepast door die van MIUI, voor Google Chrome, Google Maps en Facebook bijv., ik heb liever gewoon stock icons van de ontwikkelaar maar krijg het maar niet voor mekaar. Iemand een idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen?

Tevens viel het me op dat als mensen een bericht plaatsen op elkaars timeline in Facebook er normaal gesproken het volgende icoontje gebruikt wordt: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O4izbTb.png, zowel op mijn PC als op mijn HTC Facebook app. Op mijn Xiaomi krijg ik dit icoontje: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dwczKhn.png

Ik weet het, het is maar iets kleins maar ik vind de kinderachtige look wel irritant. Misschien is dit een probleem met een missende font o.i.d. maar ik ben er niet achter wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Xiaomi mi2S net binnen. Alleen het lukt mij maar niet om de achterkant eraf te krijgen..
Ik heb filmpjes opgezocht hoe anderen het deden maar het lukt nog steeds niet.
Heeft er iemand tips?? :)

Laat maar het is gelukt xD

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

XhaiKhaL schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:16:
Tot nu ben ik zeer tevreden over mijn Mi2S met de laatste MIUI multilang ROM, op 1 irritant puntje na.

Icoontjes voor bepaalde apps worden automatisch aangepast door die van MIUI, voor Google Chrome, Google Maps en Facebook bijv., ik heb liever gewoon stock icons van de ontwikkelaar maar krijg het maar niet voor mekaar. Iemand een idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen?

Tevens viel het me op dat als mensen een bericht plaatsen op elkaars timeline in Facebook er normaal gesproken het volgende icoontje gebruikt wordt: [afbeelding], zowel op mijn PC als op mijn HTC Facebook app. Op mijn Xiaomi krijg ik dit icoontje: [afbeelding]

Ik weet het, het is maar iets kleins maar ik vind de kinderachtige look wel irritant. Misschien is dit een probleem met een missende font o.i.d. maar ik ben er niet achter wat het is.
Je kan natuurlijk altijd de stock rom installeren ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
Mavamaarten schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:47:
[...]

Je kan natuurlijk altijd de stock rom installeren ;)
Ja heb ik wel aan zitten denken. Ik zie dat jij CM 10.2 gebruikt, dat is in feite stock Android toch? Heb je deze erop gezet: http://xiaomi.eu/community/threads/rom-cm10-2-for-mi2.21741? Dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk als MIUI via de Updater app, en ook geen OTA updates neem ik aan? Dat is dan wel weer jammer natuurlijk.

Maar ik vind MIUI behalve die icoontjes wel erg prettig. Vind het lockscreen van MIUI toch wel mooi en handig, hetzelfde met de notifications en de toggles, ook de Android menu's zien er wel erg mooi uit in MIUI. Ook de manier van root verschaffen en permission management is gewoon ideaal en is natuurlijk super dat het standaard ingebouwd zit. Het is puur en alleen die icoontjes die mij dwars zitten.

Misschien moet ik eens kijken of er prettige launchers zijn en uitzoeken hoe ik die standaard maak.

Edit:
Nog een probleem, er lijken geen woordenboeken geïnstalleerd te staan waardoor autocorrect en suggesties niet werken vanuit het Android Keyboard. Weet iemand hoe ik deze handmatig kan downloaden? Er is geen download optie in het keyboard instellingen menu.

[ Voor 10% gewijzigd door XhaiKhaL op 12-10-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt woorden handmatig toevoegen, maar als de taal op NL staat, dan kun je gewoon NL woorden gebruiken via T9 of Swype

p.s. een tip, schakel alle toestenborden uit die je toch niet gebruikt. Standaard zijn dat volgens mij 2 Chinese toetsenborden.
Nog iets, je taal staat nog niet op NL, vandaar dat het toetsenbord waarschijnlijk ook niet op NL staat.
Dit is namelijk te zien aan je FB instelling ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Kiswum op 12-10-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
XhaiKhaL schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:01:
[...]

Ja heb ik wel aan zitten denken. Ik zie dat jij CM 10.2 gebruikt, dat is in feite stock Android toch? Heb je deze erop gezet: http://xiaomi.eu/community/threads/rom-cm10-2-for-mi2.21741? Dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk als MIUI via de Updater app, en ook geen OTA updates neem ik aan? Dat is dan wel weer jammer natuurlijk.

Maar ik vind MIUI behalve die icoontjes wel erg prettig. Vind het lockscreen van MIUI toch wel mooi en handig, hetzelfde met de notifications en de toggles, ook de Android menu's zien er wel erg mooi uit in MIUI. Ook de manier van root verschaffen en permission management is gewoon ideaal en is natuurlijk super dat het standaard ingebouwd zit. Het is puur en alleen die icoontjes die mij dwars zitten.

Misschien moet ik eens kijken of er prettige launchers zijn en uitzoeken hoe ik die standaard maak.

Edit:
Nog een probleem, er lijken geen woordenboeken geïnstalleerd te staan waardoor autocorrect en suggesties niet werken vanuit het Android Keyboard. Weet iemand hoe ik deze handmatig kan downloaden? Er is geen download optie in het keyboard instellingen menu.
Installeer TouchPal, hele fijne toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Oh ja, hij zat er in de release van september blijkbaar niet bij, nu wellicht nog steeds.
Hier is de stock Android JB toetsenbord te downlaoden voor elk toestel vanaf ICS.
https://dl.dropboxusercon...latin-1.0.1869.683049.apk

Dit toetsenbord is de AOSP versie
Gratis
Reclamevrij
Blijft altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
Kiswum schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:30:
Oh ja, hij zat er in de release van september blijkbaar niet bij, nu wellicht nog steeds.
Hier is de stock Android JB toetsenbord te downlaoden voor elk toestel vanaf ICS.

Dit toetsenbord is de AOSP versie
Gratis
Reclamevrij
Blijft altijd goed
Thanks! Het viel me op dat dit dezelfde was: Google Play: Google Keyboard. Maar daar geeft de Play store aan dat die niet compatible is met mijn toestel, heb daarom de APK daar gedownload (uit de Play store) en die vervolgens geïnstalleerd (zodat ik zeker weten de laatste versie heb). En nu draait die inderdaad perfect! _/-\o_

Nu is er ook een "woordenboeken toevoegen" optie aanwezig trouwens zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikitweakt
  • Laatst online: 15-09 04:03
Zijn er nu nog steeds problemen met het verzenden via DHL of is dat al weer voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mobiel heb ik nieuw binnen en ik ben er heel blij mee. Maar nu wil ik graag de nieuwe ROM er opzetten. Alleen zit er geen google play store op. Hoe kun je dan de updater app gebruiken?? Sorry ik ben newbie met dit soort dingen. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik nu allemaal moet doen, zodat de mobiel klaar voor gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Die updater app staat er reeds op, kijk bij "security center". De ROM kun je in die app OTA downloaden of via je pc downloaden, kopiëren naar je Xiaomi en dan in de updater app de locatie aanduiden (via menu knop).

Buy a Mac or install Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandidoloco schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:07:
Die updater app staat er reeds op, kijk bij "security center". De ROM kun je in die app OTA downloaden of via je pc downloaden, kopiëren naar je Xiaomi en dan in de updater app de locatie aanduiden (via menu knop).
Ja, dankje! Ik snap het! Ga het zo even uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikitweakt schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:59:
Zijn er nu nog steeds problemen met het verzenden via DHL of is dat al weer voorbij?
Pakketje is opnieuw verstuurd met dhl verwacht hem maandag of dinsdag binnen. Hopelijk geen douane kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ik gebruik de FM radio erg veel..die zit volgens mij nog steeds niet in de CM rom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
xon schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:07:
Ik gebruik de FM radio erg veel..die zit volgens mij nog steeds niet in de CM rom toch?
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 12:34
Als ik vanuit het lockscreen de camera wil openen lockt hij direct weer, kent iemand dit probleem? Dit is ongeveer een week geleden begonnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er zelf geen last van. Welke rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ga je eigenlijk heen als de telefoon stuk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:26:
Waar ga je eigenlijk heen als de telefoon stuk gaat?
China :-)

Sja dat is de risico van het vak waar het gaat om Chinese telefoons. Opsturen kost je overigens 3 tientjes of zo dus och.

Wat anders..

Iemand nog een scherpe aanbieding gezien voor de 2A inclusief DHL tracking? Morgen de 15e is er overigens een speciale actiedag op aliexpress waar ik wel wat goede kortingen voorbij zie komen. Toch zie je in de comments van die sellers ook dingen staan als "fake phone etc. Zoals hierboven...het blijft altijd een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, dat was te verwachten. Behalve als het scherm stuk is denk ik. Die kan je gewoon bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het moederbord is in de toekomst ook vast wel te bestellen, vooral als je een mailtje stuurt naar het adres waar je je toestel hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoiracH
Telefoon is vandaag binnengekomen DHL, zaterdag 5 oktober besteld, geen invoerkosten btw.

Vanavond meteen engelse rom erop knallen en dan wat mee spelen, nu alleen even snel gecontroleerd of die werkt (bellen/internet/wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikitweakt
GoiracH schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:05:
Telefoon is vandaag binnengekomen DHL, zaterdag 5 oktober besteld, geen invoerkosten btw.

Vanavond meteen engelse rom erop knallen en dan wat mee spelen, nu alleen even snel gecontroleerd of die werkt (bellen/internet/wifi).
Kan je engels dan niet standaard kiezen met de rom die er op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoiracH
erikitweakt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:51:
[...]

Kan je engels dan niet standaard kiezen met de rom die er op staat?
Jawel, dat kan, zo heb ik hem net getest. Ik zet echter gewoon meteen de official release van miuiandroid erop. Zit ook meteen gapps bij e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Multilang, heb je ook Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoiracH
Momus schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:03:
Multilang, heb je ook Nederlands...
Excuses, deze bedoelde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0va
Mijn Xiaomi mi2s 32gb is ook binnen! Laten verzenden via DHL en geen extra kosten aan de deur hoeven te betalen (zeer slimme cheat van ibuygou.com degene die m' ook binnen hebben gekregen weten wel wat ik bedoel).

Toen ik vorige week zondag de bestelling plaatste was de Xiaomi mi2s een dag later flink afgeprijsd. Ik had hierover gemailt dat ik er een beetje van baalde dat ik $32 meer had betaald en kreeg als compensatie een aantal producten gratis (screen protectors + OTG kabel en orginele mi2s oortjes).

Ze hadden m' trouwens pas vrijdag verzonden (nog even heen en weer moeten mailen over de kleur van de cover die ik erbij had besteld en dat ie ineens zo was afgeprijsd).

Moet zeggen dat de voorgeinstalleerde MIUI Android ROM erg goed bevalt en m' zelfs beter vind dat stock android.

Enigste wat tegenviel was het witte backcovertje eraf halen, ik was steeds bang dat ik iets zou kapot maken. Ik heb er nu een andere backcover opzitten en hij lijkt nu wel verekkes veel op een iPhone maar dan groter haha. Deze backover is wel ECHT een aanrader en voelt kwalitatief ECHT super aan.

Original Hunterf Protective Case Aluminum Alloy:
http://www.ibuygou.com/p-..._smartphone-5513-usd.html (als je m' besteld moet je wel ff zelf de kleur doorgeven).

Nu even de Engelse of Nederlandse ontwikkelaars versie van de MIUI Android ROM downloaden zodat ik root toestemming kan geven.

[ Voor 7% gewijzigd door sc0va op 14-10-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:37:
Heb er zelf geen last van. Welke rom gebruik je?
3.10.11, het probleem was er ook al met de vorige rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@sc0va, ik ben benieuwd naar je ervaringen met de aluminium cover en de oordopjes. Als het goed is krijg ik deze oordopjes nog via de post verstuurd na het winnen van een wedstrijd :)

De cover staat eigenlijk wel op mijn verlanglijstje, maar ik vraag me af hoe goed de stevigheid is en of hij dan eigenlijk nog wel in mijn autohouder geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0va
iemand met telfort die ook zijn 3G niet aan de praat krijgt op de mi2s of moet deze handmatig worden ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Als er geen APN in staat, zal het handmatig toegevoegd moeten worden ja.
Bij instellingen->mobiele netwerken->namen toegangspunten.

[ Voor 29% gewijzigd door Momus op 15-10-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
[message=41043078,noline]sc0va schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:16[/met hoesje essage]:
Enigigste wat tegenviel was het witte backcovertje eraf halen, ik was steeds bang dat ik iets zou kapot maken. Ik heb er nu een andere backcover opzitten en hij lijkt nu wel verekkes veel op een iPhone maar dan groter haha. Deze backover is wel ECHT een aanrader en voelt kwalitatief ECHT super aan.

Original Hunterf Protective Case Aluminum Alloy:
http://www.ibuygou.com/p-..._smartphone-5513-usd.html (als je m' besteld moet je wel ff zelf de kleur doorgeven).
In het begin was ik ook bang om iets kapot te maken, maar dat is nergens voor nodig. De witte backcover is echt wel stevig genoeg.
Het enige dat me een klein beetje tegen steekt is dat als ik links bovenaan de zijkant duw het plastic een beetje meegeeft en piept, maar dat is voor mij geen reden om een backcover van 30 euro te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
sc0va schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:04:
iemand met telfort die ook zijn 3G niet aan de praat krijgt op de mi2s of moet deze handmatig worden ingesteld?
Bij telfort moet je de roaming aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Vandaag mijn M2A hard laten vallen tijdens het fietsen

resultaat: geen enkele kras op het scherm

stevige telefoon dus

[ Voor 6% gewijzigd door dest1 op 15-10-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikitweakt
dest1 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:58:
Vandaag mijn M2A hard laten vallen tijdens het fietsen

resultaat: geen enkele kras op het scherm

stevige telefoon dus
Was dat met een screenprotector of case?
Of gewoon met helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
erikitweakt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:14:
[...]

Was dat met een screenprotector of case?
Of gewoon met helemaal niks?
Helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Damn... Ik heb veel schrik om deze verkeerd in mijn handen te houden en dat hij per ongeluk zou vallen.

@Sc0va
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaring van jouw aluminium case. Zelf wil ik er ook wel eentje kopen maar dan kan je spijtig genoeg de grotere batterij niet gebruiken, die toch wel een stuk langer meegaat dan de standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Kndbrk op 15-10-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Goderic schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:36:
[...]

In het begin was ik ook bang om iets kapot te maken, maar dat is nergens voor nodig. De witte backcover is echt wel stevig genoeg.
Het enige dat me een klein beetje tegen steekt is dat als ik links bovenaan de zijkant duw het plastic een beetje meegeeft en piept, maar dat is voor mij geen reden om een backcover van 30 euro te kopen.
Had ik ook last van. Gewoon een stukje papier zo groot als de batterij tussen de batterij en cover gestoken en nu heb ik geen gepiep of meebewegende cover meer. Probeer maar eens, veel beter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook mijn m2a binnen gekregen, netjes ingepakt als cadeautje en geen douane kosten. Wat een pracht toestel alles werkt heerlijk soepel op de laatste miui firmware, super veel handige functies al ingebouwd echt top. Heb er ook een aluminium backcover bij besteld en ook deze past perfect ziet er super strak uit zo. Antutu haalt hij 23838 punten. Scherm is goed scherp en mooi helder, geluid wat uit de speaker komt is verbazingwekkend goed voor een telefoon. Heerlijk toestel hier ga ik nog veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Over de M2a gesproken: hoe houd de accu zich?
Hoeveel dagen bij weinig/gemiddeld/zwaar gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
guapper schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:41:
Bij gemiddeld ongeveer een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
dest1 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:44:
[...]

Bij gemiddeld ongeveer een dag.
Bij wat voor gebruik? (weinig/gemiddeld/intensief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 14:40
guapper schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:41:
Met wifi de hele dag aan, en licht internet gebruik, krijg is ongeveer een dag uit de batterij. 's Avonds staat die dan op 40-50 procent.

[ Voor 6% gewijzigd door perroire101 op 16-10-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hmm, dat is dan met 3g aan neem ik aan.

Niet heel schokkend, maar wel jammer dat er geen grotere accu verkrijgbaar is zoals voor de m2s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

perroire101 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:01:
[...]

Met wifi de hele dag aan, en licht internet gebruik, krijg is ongeveer een dag uit de batterij. 's Avonds staat die dan op 40-50 procent.
Wait... wut? Dan haal je toch twee dagen wanneer je tot 0 procent gaat?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
woutur schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Wait... wut? Dan haal je toch twee dagen wanneer je tot 0 procent gaat?
Ja? 's Nachts verbruikt hij niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
guapper schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:51:
[...]

Bij wat voor gebruik? (weinig/gemiddeld/intensief)
Gemiddeld: 3g aan, gps aan, af en toe surfen, Twitter, whatsapp en gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 14:40
Momus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:55:
[...]

Ja? 's Nachts verbruikt hij niks?
T'is ook niet goed voor de batterij om hem elke keer weer naar 0 te laten gaan. Ik laad 'm meestal op als ik de 30-40 bereik, en bij de M2A gebeurt dat ongeveer na 1 dag licht gebruik.

T'is geen joekel van een batterij, nee. Maar je kunt er altijd een extra batterij bijkopen als je lange tijd niet bij een stopcontact in de buurt bent (batterijen komen zelfs in fashionable kleuren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt hem beter naar 0-10 % laten laden dan hem bij 30-40 bij te laden.
Je accu heeft altijd nog wat stroom als hij op 0% zit, maar dit is volgens mij uitgeschakeld. Hierdoor wordt hij alleen op een acceptabele manier leeggezogen. Een hedendaagse accu kun je volgens mij maar 400-500 keer opladen, als je dit dagelijks doet dan zal hij het geen 2 jaar vol gaan houden. Helaas is het ook zo dat de accu na verloop van tijd ook de geest geeft, maar dit heeft meerdere factoren.
Met de Mi2 doe ik ongeveer 17 uur met 40-60%, vaak laat ik hem dan wel 's nachts op doordat ik het anders de volgende dag net na het werk zou moeten laden, maar dat lukt niet altijd. Dan maar 's nachts.
Ik heb wifi/bt/3g altijd aan staan en ik gebruikt met name FB/de browser/Tapatalk (forums) en sync met 5 mail accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:13
Kiswum schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:35:
Je kunt hem beter naar 0-10 % laten laden dan hem bij 30-40 bij te laden.
Je accu heeft altijd nog wat stroom als hij op 0% zit, maar dit is volgens mij uitgeschakeld. Hierdoor wordt hij alleen op een acceptabele manier leeggezogen. Een hedendaagse accu kun je volgens mij maar 400-500 keer opladen, als je dit dagelijks doet dan zal hij het geen 2 jaar vol gaan houden. Helaas is het ook zo dat de accu na verloop van tijd ook de geest geeft, maar dit heeft meerdere factoren.
Met de Mi2 doe ik ongeveer 17 uur met 40-60%, vaak laat ik hem dan wel 's nachts op doordat ik het anders de volgende dag net na het werk zou moeten laden, maar dat lukt niet altijd. Dan maar 's nachts.
Ik heb wifi/bt/3g altijd aan staan en ik gebruikt met name FB/de browser/Tapatalk (forums) en sync met 5 mail accounts.
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Li-Ion batterijen gaan dus langer mee als je ze minder diep ontlaad. Tot 30/40% ontladen is dus beter voor de levensduur van de batterij dan tot 0% ontladen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:23
Gooi hem iedere nacht gewoon aan de lader, zo heb ik geen kans dat ik onverwacht zonder telefoon zit. Ben normaal wel een voorstander van het duurzaam omgaan van mijn spullen, maar kan niet overal en altijd zorgen dat er een lader in de buurt is.

En trouwens een nieuwe officiële batterij kost nog geen 2 tientjes? Op het verkeerde moment onbereikbaar zijn kost me meer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
Heb uiteindelijk de CM10.2 ROM van cofface geïnstalleerd en ik ga zeker niet meer terug naar MIUI.

Heb alleen wel Chinese tekens in beeld als ik gebeld word (dit is denk ik de locatie van het telefoonnummer, dus "Neder;and" op onderstaande afbeelding), iemand een idee hoe ik dat uitzet? Zie onderstaande screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/itouuaL.png

Edit:
Dit wordt bevestigd door http://translate.google.nl/#auto/zh-CN/The%20Netherlands

[ Voor 25% gewijzigd door XhaiKhaL op 16-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 20:09
Ook ik heb inmiddels een M2S aangeschaft, nette specs voor 4.3 inch. Ik zie echter dat de brightness onderin het scherm een tikje minder is dan boven, is dat normaal, of heb ik net een wat minder exemplaar. Op volle brightness is het bijna niet aanwezig, maar op half toch wel.

Mijn S2 had met het oled scherm totaal geen last van zoeits, iemand dezelfde indruk?

Indrukken verder, bouwkwaliteit prima, en zeker vergelijkbaar met Samsung, trilfunctie is wat zwakjes. Wel supersnel zoals verwacht, echt een flinke vooruitgang ivg met mijn oude S2.
Nu eerst even spelen met de ROMS om te kijken wat bevalt.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
Krize18 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:02:
[...]

Had ik ook last van. Gewoon een stukje papier zo groot als de batterij tussen de batterij en cover gestoken en nu heb ik geen gepiep of meebewegende cover meer. Probeer maar eens, veel beter ;-)
Werkt inderdaad perfect!

Mijn camera probleem is ook opgelost, ik denk dat het kwamdoor dat er geen screen timeout ingesteld was (hoe dat kwam weet ik wel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Speedsmile schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:00:
Ook ik heb inmiddels een M2S aangeschaft, nette specs voor 4.3 inch. Ik zie echter dat de brightness onderin het scherm een tikje minder is dan boven, is dat normaal, of heb ik net een wat minder exemplaar. Op volle brightness is het bijna niet aanwezig, maar op half toch wel.

Mijn S2 had met het oled scherm totaal geen last van zoeits, iemand dezelfde indruk?

Indrukken verder, bouwkwaliteit prima, en zeker vergelijkbaar met Samsung, trilfunctie is wat zwakjes. Wel supersnel zoals verwacht, echt een flinke vooruitgang ivg met mijn oude S2.
Nu eerst even spelen met de ROMS om te kijken wat bevalt.
Volgens mij hoort dat zo, was mij namelijk ook al eens opgevallen. Destijds werd mij verteld op het forum dat dit onderdeel van MIUI is. Probeer anders eens een witte afbeelding op je scherm te laden en kijk dan eens of het nog zo is.S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik heb nu mijn mi2s sinds een paar dagen. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Het is zeker de meest soepele android telefoon waar ik nu toe meer heb kunnen spelen. heb er de multilang rom er op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bekend of Ubuntu Touch op de Mi2S draait? En zou dat dan dualbooten naast MIUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0va
Kiswum schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:19:
@sc0va, ik ben benieuwd naar je ervaringen met de aluminium cover en de oordopjes. Als het goed is krijg ik deze oordopjes nog via de post verstuurd na het winnen van een wedstrijd :)

De cover staat eigenlijk wel op mijn verlanglijstje, maar ik vraag me af hoe goed de stevigheid is en of hij dan eigenlijk nog wel in mijn autohouder geplaatst kan worden.
Over de aluminium cover, ik heb deze na 2 dagen toch weer verwisseld voor de orignele plastic cover. Vind dat het hem toch net iets te zwaar maakt met die aluminium cover en ik krijg reacties naar me toe gegooit van collega's in de trend van "fake iPhone" maar dan moet ik ze dus uitleggen dat het puur lijkt door die cover. De aluminium cover kan echter wel ooit van toepassing zijn als ik een wilde reis door de natuur (a la bear grills) ga maken omdat deze veel meer bescherming bied. De oordopjes heb ik nog niet getest.

Over de software, de voorgeinstalleerde Android MIUI vind ik VEEL beter dan Stock Android. Ik kan per app ook instellen welke rechten ik de app geef. Zo heb ik voor Google Keyboard ingesteld dat deze niet mijn telefoonboek mag uitlezen of SMSjes mag versturen haha.

Via deze site: http://www.gizchina.com/2...stall-miui-developer-rom/ de developers versie van Android MIUI erop gezet en kan nu root elk gewenst moment in- of uitschakelen. HEERLIJK!

De toetsenborden app die meegeinstalleerd was verwijderd en via een APK die hier eerder gepost werd Google Keyboard erop gezet en deze werkt ook vele malen fijner (gewoon in het Nederlands ingesteld).

Google Keyboard is niet in de Play Store te vinden maar wel los te downloaden:

[ Voor 16% gewijzigd door sc0va op 18-10-2013 00:45 . Reden: ja dingentjes vergeten zoals altijd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:23
Wat doe je moeilijk :P

De Xiaomi.eu rom is de developer rom met verschillende fixes voor internationale gebruikers, ook heb je hier standaard al Google keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0va
mitch187 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:43:
Wat doe je moeilijk :P

De Xiaomi.eu rom is de developer rom met verschillende fixes voor internationale gebruikers, ook heb je hier standaard al Google keyboard.
oh LOL wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het google toetsenbord is volgens mij in de laatste updates niet toegevoegd. Diverse mensen vroegen aan mij of ik de link voor het toetsenbord kon plaatsen.
Dezelfde link die sc0va hier heeft geplaatst ;)
Dit was overigens niet mijn dropbox, maar deze had ik een keer ergens gevonden als source en doorgestuurd naar Xiaomi.eu aka MiuiAndroid

Pagina: 1 ... 16 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken