Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Is het met deze telefoon ook mogelijk om optimaal gebruik te maken van google services als agenda, en google drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Eleni schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:43:
Is het met deze telefoon ook mogelijk om optimaal gebruik te maken van google services als agenda, en google drive?
Ja hoor, die apps kan je afzonderlijk installeren.

Buy a Mac or install Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
weet iemand of je ook makkelijk de lockscreen kan wijzigen?
Het lijkt me persoonlijk wel handig om b.v. in plaats van sliden naar rechts naar voor sms sliden naar rechts voor whatsapp te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 19:55
@ Tomcatha het staat ergens op dit forum al een keer beschreven, ik heb dat namelijk gedaan via die methode, ff zoeken, weet 't niet meer uit m'n hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12
Wellicht een domme vraag, maar is die aanbieder op Marktplaats te vertrouwen, of is het een copy?

XIAOMI Mi2s 32/16GB QuadCore 2G RAM 1.7Ghz 3G android phone
€ 250,00
http://link.marktplaats.nl/m732605634

Ben een beetje aan het neuzen voor een 4,3" telefoon, 720p met leuke specs (zolang er geen lag is) en redelijke accuduur maar de keuze is helaas niet reuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje, en overweeg de M2s te kopen. Ik had die advertentie op marktplaats ook al gespot iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het aanbod klinkt goed (1999 yuan is tegenwoordig de Chinese verkoopprijs) en als je het omrekent vraagt ie 2085 yuan, dus hij verdiend er slechts 10 euro mee. Je hebt bovendien 1 jaar garantie, al lijkt me gezien ie een dropshipper is gok ik, dat dan te verlopen bij waar hij de toestellen inkoopt. Op zich geeft betalen via Paypal je meer bescherming dan overboeking via internetbankieren, maar ik heb slechte ervaringen met die kopersbescherming van ze. Als je daarentegen je creditcard aan je Paypal account hebt gekoppeld en je krijgt een nep-exemplaar opgestuurd bijvoorbeeld, dan is een belletje naar je cc-maatschappij genoeg om je geld terug te zien. Terwijl je bij Paypal maar moet afwachten hoe ze beslissen.

Toch zou ik je aanraden via het officiële Tmall verkoopkanaal van Xiaomi dan eerder de Mi2s te bestellen via een tussenagent voor $330 + $1,65 binnenlandse verzendkosten + $13,51 internationale verzendkosten + $27,59 aan commissie dus $372,50 ofwel 272,50 euro. Betaal je dus 22,50 euro meer maar je koopt direct van Xiaomi zelf en dan weet je zeker dat je de real deal in huis krijgt. Dat of bespaar je het gedoe via een tussenagent en scoor er eentje bij Ibuygou voor $370 aka €270 :+ Kost je €20 meer maar ook dan weet je 100% zeker dat je niet bedonderd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 14:40
Ben ook een Xiaomi bestelling aan 't plaatsen... maar waar hoorde ik nou iets over een camera bug bij de 32gb versie van de Mi2s? (die bug had de 16GB niet, ofzoiets vreemds).

Edit: Meh, schijnt mee te vallen. Lagere frame-rate bij video op de 32GB versie: http://xiaomi.eu/communit...ween-mi2a-and-mi2s.22408/

[ Voor 32% gewijzigd door perroire101 op 20-10-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:54
Weet iemand waar de instellingen staan waarin je een app toestemming geeft om wifi/3G te gebruiken. Heb alle menu's nu zo wat gehad en in dit topic gezocht maar kon een fix zo 1 2 3 niet vinden...

Verder na een 4 tal maandjes nog steeds erg tevreden met dit rappe beestje (32GB versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Fugitive2008 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:23:
Weet iemand waar de instellingen staan waarin je een app toestemming geeft om wifi/3G te gebruiken. Heb alle menu's nu zo wat gehad en in dit topic gezocht maar kon een fix zo 1 2 3 niet vinden...

Verder na een 4 tal maandjes nog steeds erg tevreden met dit rappe beestje (32GB versie).
Onder het menuutje security->monitor.
Dan kan je de app die je wilt aanklikken, en 3g eventueel uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Hmm dat menuutje monitor kan ik niet vinden... |:( Gebruik versie 3.9.13 van de MIUI Multi Lang rom.

[ Voor 41% gewijzigd door Fugitive2008 op 21-10-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fugitive2008 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:40:
Hmm dat menuutje monitor kan ik niet vinden... |:( Gebruik versie 3.9.13 van de MIUI Multi Lang rom.
Het menu heet security. Is zo'n snelkoppeling naar meerdere progjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Hmmm kan alleen een groen icoontje 'Protection' vinden maar daar staat het niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fugitive2008 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:21:
Hmmm kan alleen een groen icoontje 'Protection' vinden maar daar staat het niet onder.
Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/9307/czrs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12
Joosie200 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:12:
Het aanbod klinkt goed (1999 yuan is tegenwoordig de Chinese verkoopprijs) en als je het omrekent vraagt ie 2085 yuan, dus hij verdiend er slechts 10 euro mee. Je hebt bovendien 1 jaar garantie, al lijkt me gezien ie een dropshipper is gok ik, dat dan te verlopen bij waar hij de toestellen inkoopt. Op zich geeft betalen via Paypal je meer bescherming dan overboeking via internetbankieren, maar ik heb slechte ervaringen met die kopersbescherming van ze. Als je daarentegen je creditcard aan je Paypal account hebt gekoppeld en je krijgt een nep-exemplaar opgestuurd bijvoorbeeld, dan is een belletje naar je cc-maatschappij genoeg om je geld terug te zien. Terwijl je bij Paypal maar moet afwachten hoe ze beslissen.

Toch zou ik je aanraden via het officiële Tmall verkoopkanaal van Xiaomi dan eerder de Mi2s te bestellen via een tussenagent voor $330 + $1,65 binnenlandse verzendkosten + $13,51 internationale verzendkosten + $27,59 aan commissie dus $372,50 ofwel 272,50 euro. Betaal je dus 22,50 euro meer maar je koopt direct van Xiaomi zelf en dan weet je zeker dat je de real deal in huis krijgt. Dat of bespaar je het gedoe via een tussenagent en scoor er eentje bij Ibuygou voor $370 aka €270 :+ Kost je €20 meer maar ook dan weet je 100% zeker dat je niet bedonderd gaat worden.
Ik ben een Nederlander, maar voor die €20 verschil ga ik de moeite niet nemen. Zou ik hem bestellen dan weet ik hoe. Nog even zoeken naar andere kanshebbers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Sow ik ga een dag me goed schamen, enige app die ik over het hoofd heb gezien...jaiks excusé wat een faal van mij. Maar jij bedankt voor je geduld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 17:31
XhaiKhaL schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:52:
[...]

Thanks! Het viel me op dat dit dezelfde was: Google Play: Google Keyboard. Maar daar geeft de Play store aan dat die niet compatible is met mijn toestel, heb daarom de APK daar gedownload (uit de Play store) en die vervolgens geïnstalleerd (zodat ik zeker weten de laatste versie heb). En nu draait die inderdaad perfect! _/-\o_

Nu is er ook een "woordenboeken toevoegen" optie aanwezig trouwens zoals het hoort!
Werkt het Nederlandse toetsenbord bij jou goed? Ik heb Google Keyboard ook via een .apk geinstalleerd en daarna het Nederlandse toetsenbord gekozen. Twee belangrijke features (Swype en het geven van woordsuggesties) werken bij mij echter niet op het Nederlandse toetsenbord. Wanneer ik het toetsenbord op Engels (UK) zet dan werken deze features wel (voor Engels woorden). Ik gebruik de laatste xiaomi.eu MIUI ROM met als standaardtaal English (UK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokaal schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:28:
Werkt het Nederlandse toetsenbord bij jou goed? Ik heb Google Keyboard ook via een .apk geinstalleerd en daarna het Nederlandse toetsenbord gekozen. Twee belangrijke features (Swype en het geven van woordsuggesties) werken bij mij echter niet op het Nederlandse toetsenbord. Wanneer ik het toetsenbord op Engels (UK) zet dan werken deze features wel (voor Engels woorden). Ik gebruik de laatste xiaomi.eu MIUI ROM met als standaardtaal English (UK).
Het kan even zoeken zijn naar de goede oplossing.
Check even de ervaringen van andere gebruikers: http://gathering.tweakers...ywords]=google%20keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRulez
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:07
Ik zit al een tijdje te kijken naar de xiaomi mi2s, mijn oorspronkelijke plan was te wachten op de mi3 zodat de prijs van de mi2s omlaag zou gaan. Dat viel tegen, en ik denk ook niet dat de prijs binnenkort verder omlaag gaat en al zou het omlaag gaan het geen 50 euro daling zal zijn. Dus ik ben van plan hem nu aan te schaffen liever dan wachten tot januari/februari.

Mijn vraag is waar ik de mi2s het best kan kopen, ik vind de prijs bij ibuygou net te duur met verzendkosten komt het uit op ong. 290 euro. De verkoopsite van xiaomi zelf (tmall) lijkt goedkoper alleen mijn vraag of ik hem daar kan bestellen en naar Nederland kan laten verzenden.

Ik heb nog nooit een mobiel vanuit China gekocht en ik hou dit topic al een aantal weken in de gaten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
RoelRulez schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:08:
Ik zit al een tijdje te kijken naar de xiaomi mi2s, mijn oorspronkelijke plan was te wachten op de mi3 zodat de prijs van de mi2s omlaag zou gaan. Dat viel tegen, en ik denk ook niet dat de prijs binnenkort verder omlaag gaat en al zou het omlaag gaan het geen 50 euro daling zal zijn. Dus ik ben van plan hem nu aan te schaffen liever dan wachten tot januari/februari.

Mijn vraag is waar ik de mi2s het best kan kopen, ik vind de prijs bij ibuygou net te duur met verzendkosten komt het uit op ong. 290 euro. De verkoopsite van xiaomi zelf (tmall) lijkt goedkoper alleen mijn vraag of ik hem daar kan bestellen en naar Nederland kan laten verzenden.

Ik heb nog nooit een mobiel vanuit China gekocht en ik hou dit topic al een aantal weken in de gaten.

Alvast bedankt.
Bij Spemall.com is de 32gig versie 382$ inclusief verzenden. Even meer dan 275 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
Groot voordeel is wel dat ibuygou erg goed staat aangeschreven in diverse topics, waar Tmall nog redelijk onbekend is.

[ Voor 85% gewijzigd door guapper op 24-10-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met mixeshop
Heb er inmiddels 3 van besteld (voor enthousiast gemaakte familie ;))
Snelle levering met DHL en geen *uch* invoer *uch* kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRulez
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:07
Op de site van xiaomi zelf staat hij voor 1799 yuan sinds de release van de tegra 4 mi3 meen ik, dat is omgerekend 214 euro excl. verzendkosten (en andere kosten). Terwijl winkelsites nauwelijks in prijs omlaag zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
guapper schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:29:
Groot voordeel is wel dat ibuygou erg goed staat aangeschreven in diverse topics, waar Tmall nog redelijk onbekend is.
Ik heb goede ervaringen met zowel iBuygou als Spemall. 275eu voor een mi2s 32gb is trouwens echt een superdeal.

[ Voor 8% gewijzigd door Gabliboeba op 24-10-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gabliboeba schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Ik heb goede ervaringen met zowel iBuygou als Spemall. iBuygou heeft de m2s 32gb momenteel voor 370usd.
Ja, Spemall voor iets minder en minder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Momus schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:09:
[...]

Ja, Spemall voor iets minder en minder verzendkosten.
Bij iBuygou kun je toch gewoon laten verzenden via Airmail (gratis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gabliboeba schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:12:
[...]
Bij iBuygou kun je toch gewoon laten verzenden via Airmail (gratis)?
Ja, maar dat lijkt mij geen verstandige zet met een apparaat van 300 euro bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superblik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06-2018
Ik heb net een mi2s besteld, ben niet helemaal zeker als hij wel ligitem is.
Voor dat ze hem verstuurd hebben zijn er een tal fotos verstuurd via de mail, mijn vraag is wil iemand een foto maken van de binnenkant zonder battery zo dat ik kan vergelijken als het legitiem is. (zonder serie nummer en imei natuurlijk). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/5210/85d6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superblik
Dankjewel! Komt inderdaad exact overeen, kan niet wachten op mijn mi2s. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Hotmid en beexz zijn ook goedkopere alternatieven, alleen vind ik daar niet echt veel reviews van. Maar ook niet echt klachten.

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik merk overigens wel op aan MUIU dat het downloaden uit de playstore soms moeilijk loopt. Als je apps loopt te downloaden vraagt hij regelmatig om wifi terwijl dat ik aangeeft dat het zowel over data als over wifi mag. Bug zit er al een tijdje in en ik hoop van harte dat ze hem binnen kort gaan pletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:23
Downloads app -> menu knop -> zet hem op 1GB. Kan zijn dat hierna een reboot nodig is, weet ik niet meer zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgr86
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-05 20:56
vdbeke schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:50:
Hotmid en beexz zijn ook goedkopere alternatieven, alleen vind ik daar niet echt veel reviews van. Maar ook niet echt klachten.
Tevreden hotmid klant hier :) Niet alleen waren ze de goedkoopste, er zat ook nog een gratis case en screenprotector bij.
Nu verwacht je van zo'n gratis case natuurlijk dat 't een waardeloos ding is, maar niets is minder waar! Het is een Nilkin case en kwalitatief vind ik hem vergelijkbaar met het casemate hoesje van m'n vorige telefoon.

Heb ook 't vermoeden dat ze bij Hotmid de telefoon al hadden aangepast voor de buitenlandse markt. Hij was namelijk al voorzien van Google Play en de chinese apps waar iedereen 't over heeft waren nergens te bekennen :*)

De telefoon bevalt na 2 maanden nog steeds super overigens! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Xiaomi heeft de kernel sources van de M2S en M2A vrijgegeven, hopelijk levert dat interessante custom ROMs op: http://miuiandroid.com/20...-mi2a-kernel-goes-public/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Iemand de mi3 al in pre order staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand dit soort protective case gehad?
http://www.buychina.com/i...sonality-tide-tyxwrlrmrkk
Wat vonden jullie ervan?

En zo'n aluminium back cover?
http://www.buychina.com/i...-shell-square-tquomtrlnlg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 17:31
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:05:
[...]

Het kan even zoeken zijn naar de goede oplossing.
Check even de ervaringen van andere gebruikers: http://gathering.tweakers...ywords]=google%20keyboard
Gelukt! Ik moest bij de Add-on dictionaries een keer de lijst verversen en toen kwam het Nederlandse woordenboek er ook bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:19:
Heeft er al iemand dit soort protective case gehad?
http://www.buychina.com/i...sonality-tide-tyxwrlrmrkk
Wat vonden jullie ervan?

En zo'n aluminium back cover?
http://www.buychina.com/i...-shell-square-tquomtrlnlg
Ik heb die aluminium cover. Werkt prima (eerste keer zat ie wat strak waardoor de power button ingedrukt werd) maar ik ben toch weer terug naar de originele back cover. Niets mis met de aluminium cover, maar hij maakt de telefoon wat zwaarder en dikker door de vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Even een noot vooraf, ik ben niet erg goed op de hoogte van het hele technische gebeuren van telefoons en daarbij ben ik een vrouw, dus vergeef me als er wat raar geformuleerde informatie in het onderstaande staat. Ik ben overigens in het bezit van een Xiaomi mi2s 16GB, gekocht op ibuygou. Ik volg dit topic al een geruime tijd.

Deze telefoon bevalt me prima. Enkele weken geleden kreeg ik echter problemen met inkomende gesprekken en berichten. Sterker nog, ik ontving deze helemaal niet. Gestuurde smsjes kreeg ik pas enkele dagen later en ik kon niet gebeld worden. Zelf kon ik wel bellen en smsen. Dit was uiteraard zeer vervelend. Daarnaast had ik last van een extreme drain van de batterij, soms viel hij ineens uit omdat de batterij op was, terwijl ik hem net opgeladen had. Ik heb geprobeerd mijn telefoon te downgraden naar oudere software, wat niet succesvol was (misschien had iemand me dat hier wel kunnen vertellen, maar zoals ik zei, ik ben wat een n00b). Dit zorgde er zelfs voor dat ik mijn telefoon zowat in de spreekwoordelijke plomp kon gooien, aangezien hij compleet onbruikbaar was geworden met oudere software (hij forceerde telkens alle processen en ging na 5 sec uit). Na heel wat gehannes is het me weer gelukt de nieuwste software erop te zetten. Nu zat ik alleen wel met hetzelfde probleem.

Uiteindelijk kwam ik na het lezen van enkele topics op internationale fora erachter dat de Xiaomi mi2s geen 900 mhz frequentie ondersteunt met 3G (zie http://en.miui.com/thread-7648-1-1.html en http://en.miui.com/thread-3692-1-1.html. In Nederland maken inmiddels de meeste providers (voor zover ik heb begrepen) zoveel mogelijk gebruik van deze frequentie, omdat deze beter gebouwen binnen zou kunnen dringen. Blijkbaar heeft mijn telefoon dus geen sterke 3G ontvangst, ondanks dat ik in een grote stad woon. Hierdoor kon ik niet gebeld en gesmst worden en door het fluctuerende signaal ging mijn batterij zomaar leeg.

Toen ik de telefoon heel eenvoudig op 2G zette, deed deze het weer perfect. Ik kan weer gebeld en gesmst worden en ook mijn batterij functioneert weer normaal. Nu is het alleen zo dat zonder 3G deze telefoon redelijk achterhaald is in mijn ogen. Heel recent heeft Xiaomi de nieuw geproduceerde mi2s telefoons wel uitgevoerd met hardware die 900 mhz ondersteunt (deze nieuwe specificaties staan inmiddels ook op de website). Het is echter geen software-aanpassing maar een hardware-aanpassing, waardoor ik (of wij) er niks aan heb(ben).

Ik vroeg me af of er anderen zijn die hier last van hebben? Hoewel ik in een grote stad woon kan ik niet 3G gebruiken en dat is toch best wel achterhaald. Misschien vertel ik wel niets nieuws hoor, maar ik had er nog niemand over gehoord. dus daarom lijken mijn problemen zo raar. En nogmaals, ik ben verder totaal niet thuis in het wereldje (was gewoon op zoek naar een goede telefoon voor een lage prijs), dus misschien zie ik dingen over het hoofd. Maar als ik dit geweten had, had ik hem toch echt niet aangeschaft.

Excuses voor het lange verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik ben zelf niet zo in de frequentie banden die de providers gebruiken. Maar zie je op je toestel ook een 3G of eventueel een H+ tekentje bij het ontvangsticoon rechtsbovenin als je 3G wel gebruikt? En ik wist persoonlijk niet dat er meerdere versies met meerdere banden in omloop waren. Hoe oud is je toestel?

Overigens is 2G met EDGE of GPRS icm WIFI nog prima bruikbaar voor het meeste surfen en wat basic downloadwerk. Filmpjes wordt een ander verhaal als je buiten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toestel sinds juni, het schijnt ook dat deze hardware aanpassing heel recent is. Zie ook hier https://www.facebook.com/xiaomichina/posts/10153225359500716

Ik zie dat tekentje niet als ik 3G aanzet... Eigenlijk is het enige wat ik weet dat mijn telefoon het weer doet als ik hem op 2G zet en dat met 3G de batterij zomaar leegloopt en ik niet gebeld en gesmst meer kan worden.

Mijn telefoon maakt gebruik van het Vodafone netwerk, laat nu net Vodafone op dit moment bezig zijn deze 900 mhz frequentie te veranderen https://www.vodafone.nl/900mhz/, wat volgens hen betekent dat je netwerkproblemen kunt krijgen als je telefoon dit niet ondersteunt.

Maar goed, zoals jij ook zegt, het is ook niet het einde van de wereld wat betreft het gebruik. Ik vond het alleen eigenaardig dat ik hier nog nooit wat over gehoord had, wat me aan het twijfelen bracht over mijn eigen probleem en of ik misschien niet helemaal bij het goede eind zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Niet toevallig een Vodafone zakelijk abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb geen zakelijk abonnement! Zou het wel kunnen helpen als ik misschien wissel van provider? Van wat ik begrepen heb uit dit nieuwsbericht op Tweakers gaan ze eigenlijk allemaal meer gebruik maken van 900 mhz, toch? http://tweakers.net/nieuw...ik-lagere-frequentie.html

Maar hoe kan het dat er niet meer zijn die hier last van hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
M'n Mi-2 is ook geen ster met 3G aan; slechte gesprekskwaliteit en de accu gaat vrij snel leeg. Ik kan er nog wel een dag mee doen met gemiddeld gebruik. Ik heb hem dan ook vaak op 2G staan in combo met WiFi en enkel op 3G als het niet anders kan. Gelukkig is wisselen zo gepiept met de switches in de statusbar. (ook Vodafone btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2611
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 20:18

Jeroen2611

Hi mum!

Ik ben van plan om een Xiaomi M2S te gaan kopen maar ik heb wel een paar vraagjes:

Is de telefoon 280 euro waard om hem te halen of zijn er betere Chinese/westerse smartphones voor die prijs?

Of kan ik beter doorsparen tot 350 euro en dan de HTC Butterfly gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:24:
Nee, ik heb geen zakelijk abonnement! Zou het wel kunnen helpen als ik misschien wissel van provider? Van wat ik begrepen heb uit dit nieuwsbericht op Tweakers gaan ze eigenlijk allemaal meer gebruik maken van 900 mhz, toch? http://tweakers.net/nieuw...ik-lagere-frequentie.html

Maar hoe kan het dat er niet meer zijn die hier last van hebben 8)7
Heb je een oude simkaart? Je zou eens een nieuwe aan kunnen vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:53:
M'n Mi-2 is ook geen ster met 3G aan; slechte gesprekskwaliteit en de accu gaat vrij snel leeg. Ik kan er nog wel een dag mee doen met gemiddeld gebruik. Ik heb hem dan ook vaak op 2G staan in combo met WiFi en enkel op 3G als het niet anders kan. Gelukkig is wisselen zo gepiept met de switches in de statusbar. (ook Vodafone btw).
Ja precies, het jammere is dus een beetje dat ik niet echt hoef te wisselen tussen 2G en 3G, want met 3G functioneert hij helemaal niet meer (qua bellen en sms'en) en valt hij soms ook plotseling uit omdat de batterij op bepaalde momenten letterlijk in een uurtje helemaal leeg kan lopen. M'n batterij is nu overigens wel een droom (met alleen 2G), kan er nu wel dagen mee :) Elk nadeel heb ze voordeel...

Momus, mijn simkaart is denk ik een half jaar oud, dus dat zou wel mee moeten vallen... Maar bedankt voor de tip ;)

Ik red me er verder ook wel mee, ik vroeg me meer af of anderen tegen dezelfde problemen aanliepen, omdat het toch wel een beetje jammer is. Bedankt voor de reacties in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Controleer de vodafone apn settings eens?

Instellingen -> mobiele netwerken -> namen toegangspunten -> Vodafone nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:09:
[...]

Ja precies, het jammere is dus een beetje dat ik niet echt hoef te wisselen tussen 2G en 3G, want met 3G functioneert hij helemaal niet meer (qua bellen en sms'en) en valt hij soms ook plotseling uit omdat de batterij op bepaalde momenten letterlijk in een uurtje helemaal leeg kan lopen. M'n batterij is nu overigens wel een droom (met alleen 2G), kan er nu wel dagen mee :) Elk nadeel heb ze voordeel...

Momus, mijn simkaart is denk ik een half jaar oud, dus dat zou wel mee moeten vallen... Maar bedankt voor de tip ;)

Ik red me er verder ook wel mee, ik vroeg me meer af of anderen tegen dezelfde problemen aanliepen, omdat het toch wel een beetje jammer is. Bedankt voor de reacties in ieder geval :)
Ik heb ook Vodafone en ik heb helemaal geen problemen. Ik denk echt niet dat het aan hetgeen ligt, waar jij aan denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, tja ik weet dan ook niet zo goed waar ik het verder moet zoeken (en denk ook niet dat ik dat ga doen). Heb er verder ook geen verstand van, weet alleen dat met het uitschakelen van 3G het euvel verholpen is. Ik las ergens op het forum van xiaomi.eu dat er anderen waren die ook problemen hadden met inkomende berichten en gesprekken waarna er werd gerept over de frequentie enzo. Vandaar dat ik het dacht. Maar als niemand anders hetzelfde probleem heeft is het inderdaad onwaarschijnlijk. Daarom wilde ik ook even peilen.

Mitch, mijn APN instellingen had ik al gecontroleerd, die kloppen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Beste mensen,
Ik neig er zeer toe om dit toestel te kopen maar zit nog met het volgende:
is er iemand die voor de m2s oordopjes met remote control gevonden heeft, en dan het soort waarbij je je eigen oordopjes kunt inpluggen?
Dit gebruik ik tot nu toe bij al mijn andere telefoons maar kan het voor de xiaomi niet vinden.
Ik heb een hekel aan in-ear doppen, en vind nauwelijks andere...
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat is toch iets universeels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Oordoppen wel ja, maar een remote niet. Ik bedoel zo'n dingetje waarop volumeregeling zit, en waarmee je muzieknummers mee kunt zappen, en ook een gesprek mee kunt aannemen of beeindigen.
Dat is zeker niet universeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:20:
Oordoppen wel ja, maar een remote niet. Ik bedoel zo'n dingetje waarop volumeregeling zit, en waarmee je muzieknummers mee kunt zappen, en ook een gesprek mee kunt aannemen of beeindigen.
Dat is zeker niet universeel!
De remote van mijn nokia oordopjes, werkt prima in mijn M2S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
O dat is leuk toeval, ik heb nog een nokiadingetje! Maar dan van de N97, een symbian phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Heb inmiddels een week geleden mijn MI2 laten donderen en helaas, de keukenvloer heeft het gevecht gewonnen. Heb een nieuw scherm gekocht op eBay en hoop dat ik 'm zo weer tot leven kan brengen... Jongens doe voorzichtig met dat mooie toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Heeft nog iemand het probleem dat het alarm niet op tijd af gaat? Het alarm van 6:00 ging pas af om 6:32 en een testalarm die ik erna heb gezet voor 6:40 ging af om 6:51 :S

Mi2S, MIUI 3.10.25, getest met AlarmDroid en Timely

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoe vaak heb je hem gesnoozed in je slaap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Geen een keer, tijdens het 2e alarm was ik juist extra wakker he ;) Net ook nog evne geprobeerd, het alarm ging af om 16:45 ipv 16:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 12:34
Mijn alarm gaat gewoon op tijd af, ik gebruik de standaard alarmfunctie van MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harpjet
  • Laatst online: 17-09 01:26
Waar hebben jullie dit allemaal geleerd? Ik ben een week in bezit van de xiaomi mi2s en al die tijd aan het puzzelen geweest.
Heb met behulp van dit Forum veel tips gehad en hij is nu Nederlands.
Maar de volgende Rom komt er al weer aan. Moet ik hem nu weer updaten?
Ik heb besloten om hem dan toch maar te verkopen. Hij staat nu bij aanbod. Je moet er echt in thuis zijn.
Overigens vond ik het batterijgebruik prima. Nergens problemen mee gehad. En snel! Alleen alles wat er omheen zit qua techniek ed. Onafhankelijk zijn heeft toch een prijs in mobiel land :). Misschien dat ik het over een tijd nog eens probeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:00
thefal schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:47:
Geen een keer, tijdens het 2e alarm was ik juist extra wakker he ;) Net ook nog evne geprobeerd, het alarm ging af om 16:45 ipv 16:35
Heeft te maken met de timer in de miui kernel, zit een energiebesparende feature waardoor wekkers timers en andere tijde gebaseerde events 5 minuten af kunnen wijken.

maar bij jou wijkt hij wel heel veel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Harpjet schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:39:
Waar hebben jullie dit allemaal geleerd? Ik ben een week in bezit van de xiaomi mi2s en al die tijd aan het puzzelen geweest.
Heb met behulp van dit Forum veel tips gehad en hij is nu Nederlands.
Maar de volgende Rom komt er al weer aan. Moet ik hem nu weer updaten?
Ik heb besloten om hem dan toch maar te verkopen. Hij staat nu bij aanbod. Je moet er echt in thuis zijn.
Overigens vond ik het batterijgebruik prima. Nergens problemen mee gehad. En snel! Alleen alles wat er omheen zit qua techniek ed. Onafhankelijk zijn heeft toch een prijs in mobiel land :). Misschien dat ik het over een tijd nog eens probeer?
Je moet er echt in thuis zijn? Het is niet veel anders dan een andere Android telefoon...
En ik begrijp je laatste zinnen niet... Wat bedoel je met "alleen alles wat er omheen zit qua techniek"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harpjet
  • Laatst online: 17-09 01:26
Het enige wat ik ooit met een telefoon heb gedaan is een Sim-kaartje er in geschoven.
Hier moet je toch blijven downloaden als ik het goed gegrijp? En dan weer een nieuwe multilang of niet? Ik snap de termen allemaal niet zo.
Op het moment werkt hij dus perfect maar twijfel ik of ik de volgende wekelijkse update zou moeten opladen.
En daar zie ik tegen op. Ik ben niet thuis op de PC en dergelijke. Aan de andere kant vind ik wel dat ik hem helemaal up to date moet houden. En dan zijn er nog de "skins" en nog veel meer. Anders kan ik net zo goed weer een Samsung halen. Ben hier eigenlijk per ongeluk tegenaan gelopen.
Dit is de eerste telefoon die niet helemaal voorinstalleerd is voor mij.
Dat is wat ik bedoel. Ik doe denk ik nog geen vijfde met wat er allemaal met deze mobiel kan. En daarbij ben ik dan nog bang dat ik iets fout doe waardoor ik niet goed durf te veranderen.
Ik lees de instructies, maar met de termen die ik niet snap is het soms net abracadabra.
Zonde eigenlijk. Ik had hiervoor een Cubot GT99 maar die vond ik met 5" veel te groot en onhandig.
Ben gewoon gevallen voor het uiterlijk vrees ik....

[ Voor 19% gewijzigd door Harpjet op 29-10-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom laat je je telefoon dan niet zoals hij nu is dan? Zoals je zelf aangeeft werkt de telefoon perfect. Niets meer aan doen dus! De Mi2s is snel, mooi en heeft het perfecte formaat. Ik zou het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Maar de Cubot GT99 heeft een 4.5 inch scherm?

Laat het bijhouden van je toestel nou net heel gemakkelijk gaan bij een Xiaomi, ze komen gewoon binnen via de telefoon zelf. Wees niet bang, je telefoon zal niet bijten en zolang je buiten de recovery blijft kan je vrijwel niets verkeerds doen. Durf te vragen, ik en genoeg andere Tweakers zijn over het algemeen bereid om iedereen te helpen hoe gek je het ook maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Harpjet schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:52:
Hier moet je toch blijven downloaden als ik het goed gegrijp? En dan weer een nieuwe multilang of niet? Ik snap de termen allemaal niet zo.
Je moet precies helemaal niets.

Voor velen is de mogelijkheid van wekelijkse updates een voordeel maar ze zijn eigenlijk nooit revolutionair en je kunt prima zonder. De MIUI software is voldoende volwassen dat updates eigenlijk alleen maar om details gaan.

Uit je beschrijving maak ik op dat je misschien eerst de Engelse/Chineese versie van MIUI installeert en daarna de 'multilang' versie. Dat is niet nodig, de 'multilang' versie is een volledige ROM met alleen meer talen dan de standaard versie. Als je ze (telkens) allebei installeert dan doe je dat voor niets, alleen 'multilang' is genoeg.

Als je telefoon prima bevalt zoals deze is dan zie ik geen reden om deze verder te updaten of een andere aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
7o9 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:47:
[...]

Je moet precies helemaal niets.

Voor velen is de mogelijkheid van wekelijkse updates een voordeel maar ze zijn eigenlijk nooit revolutionair en je kunt prima zonder. De MIUI software is voldoende volwassen dat updates eigenlijk alleen maar om details gaan.

Uit je beschrijving maak ik op dat je misschien eerst de Engelse/Chineese versie van MIUI installeert en daarna de 'multilang' versie. Dat is niet nodig, de 'multilang' versie is een volledige ROM met alleen meer talen dan de standaard versie. Als je ze (telkens) allebei installeert dan doe je dat voor niets, alleen 'multilang' is genoeg.

Als je telefoon prima bevalt zoals deze is dan zie ik geen reden om deze verder te updaten of een andere aan te schaffen.
Heel af en toe zitten er wel aanpassingen bij die nuttig zijn. Maar meestal kunnen ze ook wel even wachten en later gebundeld worden. Waar ik eigenlijk meer naar uit kijk is Android 4.3. Daar komt Bluetooth 4.0 LE mee en daar heb ik je bijvoorbeeld wel wat aan. De community heeft ondertussen al wel ROMS uitgebracht met 4.2.2 en 4.3, maar de officiële ontwikkelaars staan nog niet echt te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Kan iemand het volgende verhaal bevestigen?

Ik heb de multilangauge draaien welke ik wekelijks update. Dus ik verwissel elke week van partitie (?)
Nu heb ik graag op de andere partitie de PA rom. Maar ik wil beide roms wel kunnen updaten, MIUI elke week, en PA bij een nieuwe versie. Als ik recovery opstart zie ik bij reboot dat er latest bij partitie 2 staat. Dit betekend dus dat de laatste update op partitie 2 staat. (?) Maar deze moet ik eigenlijk op partitie 1 zetten, dus Multilanguage nog een keer installeren zodat hij naar partitie 1 gaat.(?) dan kan ik vervolgens met de updater app in MIUI, PA installeren op partitie 2. Als er nu een update van PA is, kan ik deze installeren door middel van de updater app in MIUI... Is er een update van MIUI, kan ik deze updaten door de recovery te gebruiken. (Daarvoor heb ik dus MIUI eerst op partitie 1 moeten zetten, want standaard recovery flasht alleen naar partitie 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Ja je wisselt iedere week van partitie, dit is om relatief veilig iedere week te kunnen updaten. Voor wanneer je meerdere roms naast elkaar wilt draaien je wellicht beter naar truedualboot kijken,

http://xiaomi.eu/communit...d-recovery-6-0-3-2.19686/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
LoeWn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:30:
Kan iemand het volgende verhaal bevestigen?

Ik heb de multilangauge draaien welke ik wekelijks update. Dus ik verwissel elke week van partitie (?)
Nu heb ik graag op de andere partitie de PA rom. Maar ik wil beide roms wel kunnen updaten, MIUI elke week, en PA bij een nieuwe versie. Als ik recovery opstart zie ik bij reboot dat er latest bij partitie 2 staat. Dit betekend dus dat de laatste update op partitie 2 staat. (?) Maar deze moet ik eigenlijk op partitie 1 zetten, dus Multilanguage nog een keer installeren zodat hij naar partitie 1 gaat.(?) dan kan ik vervolgens met de updater app in MIUI, PA installeren op partitie 2. Als er nu een update van PA is, kan ik deze installeren door middel van de updater app in MIUI... Is er een update van MIUI, kan ik deze updaten door de recovery te gebruiken. (Daarvoor heb ik dus MIUI eerst op partitie 1 moeten zetten, want standaard recovery flasht alleen naar partitie 1)
Ik heb cwm geflashed, tdb true dual boot enabled.
Opstarten in cwm en dan kun je kiezen welke Rom je op welke partitie installeert. Nu heb ik de laatste miui versie draaien en wissel op de andere partitie tussen cm10.2 en asop om deze roms te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ja ik wist dat deze mogelijkheid er was, via CWM. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik het met standaard recovery ook gemakkelijk uit kon voeren. Maar ik heb me een beetje meer geinformeerd.. En volgens mij valt het werk allemaal wel mee.

Ik heb nu een backup gemaakt in MIUI. Ik zie dat er via de backup app een mogelijkheid is om de backup te herstellen. Dus als ik CWM geflashed heb, moet ik de multilangauge naar een partitie flashen, MIUI opstarten, en dan vind hij de backup weer, als ik de backup app opstart?

En bestanden op de interne sd-kaart, als foto's en muziek. Blijven deze intact nadat ik CWM geflasht heb en TDB aangezet heb etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
LoeWn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:07:
Ja ik wist dat deze mogelijkheid er was, via CWM. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik het met standaard recovery ook gemakkelijk uit kon voeren. Maar ik heb me een beetje meer geinformeerd.. En volgens mij valt het werk allemaal wel mee.

Ik heb nu een backup gemaakt in MIUI. Ik zie dat er via de backup app een mogelijkheid is om de backup te herstellen. Dus als ik CWM geflashed heb, moet ik de multilangauge naar een partitie flashen, MIUI opstarten, en dan vind hij de backup weer, als ik de backup app opstart?

En bestanden op de interne sd-kaart, als foto's en muziek. Blijven deze intact nadat ik CWM geflasht heb en TDB aangezet heb etc?
Deze volgorde heb ik gedaan:

Flash cwm, in cwm maak je een back-up van je miui Rom.

Zet tdb aan, cwm vraagt of er gewiped mag worden, zeg ja.

Zet je miui back-up terug.

Nu kan je op je andere partitie een andere rom installeren.

Je bent geen foto's enzovoort kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Sinds de laatste update (3.1.25) wordt de datum niet meer op m'n lockscreen weergegeven. Meer mensen die dit hebben? EN weet iemand hoe ik dit weer tevoorschijn krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Standaard theme ofzo?
Bij mij wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Momus schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:30:
Standaard theme ofzo?
Bij mij wel gewoon.
Gewoon standaard theme ja. Heb sinds de laatste update niets veranderd. Ook een reboot wil niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Worstkaas schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:24:
[...]

Deze volgorde heb ik gedaan:

Flash cwm, in cwm maak je een back-up van je miui Rom.

Zet tdb aan, cwm vraagt of er gewiped mag worden, zeg ja.

Zet je miui back-up terug.

Nu kan je op je andere partitie een andere rom installeren.

Je bent geen foto's enzovoort kwijt
Dankjewel. Ik ging er vanuit dat er al gewiped werd als je CWM flasht. Weer wat geleerd :) Dit is idd makkelijker.
Gabliboeba schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:20:
Sinds de laatste update (3.1.25) wordt de datum niet meer op m'n lockscreen weergegeven. Meer mensen die dit hebben? EN weet iemand hoe ik dit weer tevoorschijn krijg?
Ik heb er wel een paar keer last van gehad sinds de laatste update dat sommige delen van de cijfers wegvielen, maar niet dat de gehele datum weg was.

[ Voor 29% gewijzigd door LoeWn op 29-10-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Gabliboeba schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:12:
[...]

Gewoon standaard theme ja. Heb sinds de laatste update niets veranderd. Ook een reboot wil niet helpen.
Aaah ja, nu je het zegt, hij is bij mij ook weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Gisteren de m2s besteld bij Ibuygou, spannend!
En nu maar hopen dat de datum in beeld is, lijkt me toch wel handig bij het bijhouden van mijn agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:55:
Gisteren de m2s besteld bij Ibuygou, spannend!
En nu maar hopen dat de datum in beeld is, lijkt me toch wel handig bij het bijhouden van mijn agenda.
Het gaat om de datumweergave op het lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ok, hopelijk verschijnt hij weer met een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Volgens mij zijn er maar 2 mensen met dit probleem? De andere tientallen met een mi2(s) hoor je er niet over, heb er zelf ook geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Bij de Mi2 heb ik geen problemen met de datum

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Bij mij is de datum niet zichtbaar meer op lockscreen. Als ik hem echter de gestrure (zo heet dat geloof ik) wil invoeren, dan zie ik hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het kan zijn dat hij niet zichtbaar is als je een code of andere ontgrendel methode hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skvet
  • Laatst online: 13-01-2023
Hallo,

Ben sinds een week in bezit van m2s 32Gb en alles werkt naar volle tevredenheid. Echter bij eerste keer aanzetten kon je door de verschillende schermen scrollen alsof je een kubus draaide. Na update en multilanguage rom erop gezet te hebben kan ik die "kubus" niet meer vinden. Weet iemand hoe die terug te krijgen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
skvet schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:47:
Hallo,

Ben sinds een week in bezit van m2s 32Gb en alles werkt naar volle tevredenheid. Echter bij eerste keer aanzetten kon je door de verschillende schermen scrollen alsof je een kubus draaide. Na update en multilanguage rom erop gezet te hebben kan ik die "kubus" niet meer vinden. Weet iemand hoe die terug te krijgen is ?
Menuknop in het hoofdscherm en dan launcher instellingen. Daar kan o.a. de scroll animatie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerietke
  • Laatst online: 24-10-2024
mitch187 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:25:
Volgens mij zijn er maar 2 mensen met dit probleem? De andere tientallen met een mi2(s) hoor je er niet over, heb er zelf ook geen last van
Ik ben een beetje aan het combineren gegaan met themes en ik meen me te herrinneren dat sommigen de datum verstopten en sommigen niet. Ik was zelf aan het kijken om ICE informatie op het lock scherm te krijgen, dus ik was er niet actief op aan het letten (dat bleek bij 2 van de 10 themes die ik probeerde te kunnen). Misschien een idee om een keer een andere theme te proberen en te zien of dat uit maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
cerietke schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:46:
[...]

Ik ben een beetje aan het combineren gegaan met themes en ik meen me te herrinneren dat sommigen de datum verstopten en sommigen niet. Ik was zelf aan het kijken om ICE informatie op het lock scherm te krijgen, dus ik was er niet actief op aan het letten (dat bleek bij 2 van de 10 themes die ik probeerde te kunnen). Misschien een idee om een keer een andere theme te proberen en te zien of dat uit maakt?
Heb ik ook al gedaan. Toen ik de theme ververste (want ik ging van standaard naar standaard), veranderden ineens wel een hele hoop icoontjes. Merkwaardig. En tijdens de reboot van zojuist kwam de eerste keer de datum wel tevoorschijn. Nu is-ie weer weg.

Ik heb verder ook geen screen-lock of iets. Heb ook al alle instellingen nagelopen, zonder succes. Maar even kijken wat er na de volgende update gebeurt...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X0arDHr.png

[ Voor 8% gewijzigd door Gabliboeba op 30-10-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mi2s 16gb die sinds een tijdje niet meer naar behoren werkt, wifi en bluetooth doen het namelijk niet meer. Geen softwareprobleem denk ik, want heb al zoveel geprobeerd. Verder echt een prima telefoon en ik was er heel blij mee.

Ik heb alleen geen internetabonnement en gebruik de telefoon alleen met wifi. Heeft iemand hier een idee waar een Xiaomi telefoon gerepareerd kan worden? Ik neem aan dat hij dan opgestuurd moet worden naar China? Zal wel een dure grap zijn?

Heeft iemand een idee op wat voor platforms zo'n telefoon nog te verkopen is en wat ik er nog voor vragen kan?

Ik baal echt als een stekker hiervan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:25:
Ik heb een mi2s 16gb die sinds een tijdje niet meer naar behoren werkt, wifi en bluetooth doen het namelijk niet meer. Geen softwareprobleem denk ik, want heb al zoveel geprobeerd. Verder echt een prima telefoon en ik was er heel blij mee.

Ik heb alleen geen internetabonnement en gebruik de telefoon alleen met wifi. Heeft iemand hier een idee waar een Xiaomi telefoon gerepareerd kan worden? Ik neem aan dat hij dan opgestuurd moet worden naar China? Zal wel een dure grap zijn?

Heeft iemand een idee op wat voor platforms zo'n telefoon nog te verkopen is en wat ik er nog voor vragen kan?

Ik baal echt als een stekker hiervan.
Heb je al een keer een volledige reset gedaan, of andere Rom op andere partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een volledige reset heb ik wel gedaan, ook verschillende ROM's geprobeerd... Wat houdt 'op een andere partitie' precies in? Ik ben niet heel erg thuis in zulke dingen...

Soms pakt hij de wifi ineens wel, dan doet hij het een paar uurtjes (wel met een verbinding die steeds wegvalt en weer verschijnt), maar dan doet hij het ook dagen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:40:
Een volledige reset heb ik wel gedaan, ook verschillende ROM's geprobeerd... Wat houdt 'op een andere partitie' precies in? Ik ben niet heel erg thuis in zulke dingen...

Soms pakt hij de wifi ineens wel, dan doet hij het een paar uurtjes (wel met een verbinding die steeds wegvalt en weer verschijnt), maar dan doet hij het ook dagen niet.
Zeker weten dat het niet aan je draadloos netwerk ligt?

Je kan cwm flashen, daarmee kan je dual booten. Pak je de standaard jb Rom voor de m2s, als je Wi-Fi het daarmee ook niet doet is je telefoon echt stuk.

Ik denken dat terug sturen 3 tientjes kost. Je hebt toch nog wel garantie neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superblik
Ik ben sinds een week in het bezit van een mi2s! Ik heb de telefoon besteld via allibaba (gold supplier), was nogal nerveus als ik wel een legitieme telefoon opgestuurd zou krijgen. De service was uitstekend, fotos voor af verzending pakket en zij hebben de nederlandse taal inclusief onderstaande rom geinstalleerd voor mij.

De telefoon loopt als een trein, alles stabiel en hoge scores in benchmarks ! Ik adviseer mensen om deze rom eens te proberen : http://xiaomi.eu/communit...ultilanguage-v4-v5.19628/
Batterijduur is een stuk beter dan stock en veel kernel tweaks wat het allemaal stabieler maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KitKat op de Mi2S is een feit :D
http://en.miui.com/thread-10132-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0b1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 22:30

0b1

Sinds een paar weken in het bezit van dit toestel, zéér tevreden. Kleine review online geplaatst mocht het nuttig zijn: productreview: Xiaomi Mi-Two S 32GB review door 0b1

Op mijn andere android toestellen kan ik mijn toestellen unlocken zonder mijn pincode in te geven van mijn SIM kaart. Hoe kan ik dit doen op dit toestel met MIUI v5 of mobile tijdelijk uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Oeh, zo te zien weer even wat updates van mijn favo ROM gemist. Ik draai de mijne al paar maanden op Cofface's Cyanogenmod 10.2, en o wat draait dat goed :)

http://translate.google.b...chives%2F481.html&act=url

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Instellingen -> beveiliging en privacy-> simkaart vergrendeling -> vergrendeling uitschakelen

Pagina: 1 ... 17 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken