Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Ik kom zelf van een Galaxy SII en SIII af en de bouw kwaliteit van de Mi2s valt me ook absoluut niet tegen! Stevige achterkant waar ook vele varianten van te krijgen zijn (helaas niet in combinatie met de 3000mah batterij), dus mocht je daarover twijfelen dan is dat zeker niet nodig!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deev42
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-08-2023
Dag iedereen

De voorbije dagen heb ik met veel belangstelling deze thread doorgenomen en hoewel ik nog geen eerdere smarthphone ervaring heb lijkt de Xiaomi M2S me wel wat.

Ik zou kiezen voor de 32gig versie van ibuygou. Ook zou ik hier een 3100mah batterij bij bestellen. Zijn er nog zaken die jullie aanraden om via ibuygou bij te bestellen? Bijvoorbeeld een screen proctector, High def of Super Ultra? Of kan ik daar elders beter voor terecht, hoewel voor dat geld & DHL verzending het tenminste snel hier is?

Nog andere zaken? Heb ik trouwens een aparte oplader/adapter/... nodig betreft mijn EU stopcontact?

Qua verzending zou ik dus ook opteren voor DHL, wat de meesten toch zo blijken te doen.

Een andere vraag waar ik nog mee zit, die updates. Het is me nog niet zo duidelijk in hoeverre die belangrijk zijn en hoe vaak je dan wel niet moet updaten? En hoe vaak ze verschijnen?
Kan ik eens mijn M2S in orde gebracht, deze updates een tijdje achterwege laten of moet je best iedere keer meezijn en dus ook een backup voorzien?

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door deev42 op 17-09-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt er een EU stopcontact bij. DIe moet je niet ergens apart bestellen. Qua screenprotectors kan ik je geen info geven. Ik had er eentje gratis gekregen bij zo'n beschermhoesje, maar heb het nog niet erop geplakt. Het is er eentje van het merk ScreenGuard. Geen flauw idee wat het waard is.

Je kunt ook kijken op aliexpress voor die screen protectors. Ze zijn iets goedkoper dan bij ibuygou, maar of dat echt of fake is zul je achteraf wel zien.

Die updates komen regelmatig uit. Als je MIUI volgt op G+ dan komt er elke dag wel een nightly uit. Ik heb overigens de versie op de telefoon (v19) pas na 3 weken OTA geupdate (v21) om te zien hoe het in zijn werk gaat. Kwestie van 10 minuutjes wachten en een reboot. Als je van alle chinese apps af wilt en voor een internationale MIUI release gaat zal die wel lichtjes verschillen, maar aangezien ik me er (voorlopig nog) niet aan stoor, laat ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Om even toe te voegen aan de hiervoor genoemde internationale release zonder Chinese apps, ga naar dit forum voor die versie:
http://xiaomi.eu/community/

//edit Deze heeft o.a. de Nederlandse taal en een superieure Engelse vertaling (geen idee of dat waar is maar het schijnt zo te zijn). De officiële versie heeft alleen ondersteuning voor Chinees en Engels.

[ Voor 40% gewijzigd door Xufuja op 17-09-2013 22:42 ]

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:23
Xiaomi.eu is het oude miuiandroid.com

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

mitch187 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 00:31:
Xiaomi.eu is het oude miuiandroid.com
Ik kwam eigenlijk alleen op de forums van die site voor verse ROMs.

Nu ik de site eens doorgelezen heb kwam ik EXCLUSIVE: XIAOMI DEVICE KERNEL WILL BE OPEN SOURCED! tegen. Dat is natuurlijk goed nieuws voor alle custom ROMs die gemaakt worden.

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

7o9 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:13:
[...]

Ik kwam eigenlijk alleen op de forums van die site voor verse ROMs.

Nu ik de site eens doorgelezen heb kwam ik EXCLUSIVE: XIAOMI DEVICE KERNEL WILL BE OPEN SOURCED! tegen. Dat is natuurlijk goed nieuws voor alle custom ROMs die gemaakt worden.
Yes, ik ben daar ook zeer blij mee omdat er dan waarschijnlijk een officiele Cyanogenmod build van gaat komen en dan mag er een forum komen bij XDA wat een hoop developers zal aantrekken! :D

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• Xufuja
Ik ben toch wel benieuwd naar die kernel, M1cha die een open source kernel aan het maken is zegt dat de Xiaomi kernel vol inefficiënte troep zit. Misschien dat er nog is een performance boost komt ofzo.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Quindor schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:14:
[...]

Yes, ik ben daar ook zeer blij mee omdat er dan waarschijnlijk een officiele Cyanogenmod build van gaat komen en dan mag er een forum komen bij XDA wat een hoop developers zal aantrekken! :D
Ik moet het eerst nog zien; waren de Cyanogenmodders niet pissig op Xiaomi vanwege (vermeend) jatwerk?

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:28
Ja maar dat maakt verder niet uit, want m1cha kan gewoon een officiele fork starten ;) Maakt dan verder geen ruk uit wat de rest van t CM team er nog over denkt.

android since G1.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Zo. Ibuygou heeft mij een nieuwe batterij opgestuurd. Hoef er in principe niets voor te betalen en hoef de oude, niet werkende batterij, ook niet op te sturen. Echter zeiden ze dat-ie alleen met dhl verzonden kon worden, wat 20 dollar zou kosten. Een beetje vreemd, want voor 30 dollar kun je de batterij incl. back cover via airmail (gratis) laten verzenden. Uiteindelijk eruit gekomen en zijn ze akkoord gegaan met het delen van de verzendkosten. Nu dus voor zo 'n 7 euro een nieuwe 3100mah accu.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Ibuygou wil er zeker van zijn dat de accu goed aankomt, vandaar dat zij de voorkeur geven aan DHL. Via China mail kan het inderdaad gratis en het kan 15-30 dagen duren voordat het aankomt, als het aankomt, want dat is niet te traceren of met zekerheid te zeggen.
Zij verlenen je dan eigenlijk een dienst, maar willen gewoon zekerheid ;)

De prijs is wel erg hoog, maar dat zal een vanafprijs zijn voor alle internationale pakketten denk ik.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• mitch187
Kapitein Prozac schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:03:
[...]

Ik moet het eerst nog zien; waren de Cyanogenmodders niet pissig op Xiaomi vanwege (vermeend) jatwerk?
Kan me nog herinneren hoe die chinezen ondanks ze closed source bezig waren een fix gaven om de camera werkend te krijgen op tal van telefoons. Heb het altijd ironisch gevonden dat xda compleet anti Xiaomi is vanwege gpl schendingen, maar er zijn per device meerdere miui based roms? Ook is MIUI sinds v4 niet meer cyanogenmod based maar aosp.

Het zou me trouwens niet verbazen als het opensource gaan wat te maken heeft met Hugo Barra, lijkt me sterk als iemand die zo dicht bij de ontwikkeling van Android stond mee zou werken aan het schenden de gpl licenties hiervan.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Kapitein Prozac schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:03:
[...]Ik moet het eerst nog zien; waren de Cyanogenmodders niet pissig op Xiaomi vanwege (vermeend) jatwerk?
Zoals al aangegeven was MIUI v4 inderdaad een fork van Cyanogenmod (9.x?) en daar waren ze niet blij mee.

Als Xiamoi zich netjes aan de GPL regels houdt en de broncode van hun ROMs vrijgeeft dan zie ik dat wel weer goed komen. Ook al zit er mogelijk spul in wat niet efficient is dan is het nog altijd goed om te gebruiken als vergelijkingsmateriaal of inspiratie.

Overigens vraag ik me af of de koerswijziging van Cyanogenmod zelf (A New Chapter) meer gevolgen gaat hebben voor ROMs.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Kiswum schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:35:
Ibuygou wil er zeker van zijn dat de accu goed aankomt, vandaar dat zij de voorkeur geven aan DHL. Via China mail kan het inderdaad gratis en het kan 15-30 dagen duren voordat het aankomt, als het aankomt, want dat is niet te traceren of met zekerheid te zeggen.
Zij verlenen je dan eigenlijk een dienst, maar willen gewoon zekerheid ;)

De prijs is wel erg hoog, maar dat zal een vanafprijs zijn voor alle internationale pakketten denk ik.
Nee. Ze doen alsof we in Duitsland zitten. O.a. Duitsland, en nog een paar landen, mogen dingen als batterijen maar door een beperkt aantal vervoerders geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
wido91 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:27:
CM10.2 heeft geen last meer van battery drain sinds de laatste build van gisteren. Gebruik nu Mokee's OpenSource MK43.00 (CM10.2) rom, wat een verademing ten opzichte van MIUI (en WIUI). De rom is in de volgende link te vinden http://miuiandroid.com/co...m-only-cm-10-2-now.21887/. Even in de posts zoeken naar de build van 5 september. Helden _/-\o_
Uiteindelijk heb ik een build van 16sept kunnen downloaden dankzij google translatie. Die download pagina's zijn in het chinees. Nu heb ik dus een image, maar hoe installeer ik die het makkelijkst? En hou ik dan wel de dual boot, dus kan ik makkelijk terug naar miui?

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Kapitein Prozac schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:54:
Je kan ermee weg komen maar vaak ook niet. Ik doe eens per maand een update en de vorige keer (juni naar juli) ging het goed. In augustus ging het echter fout; veel app crashes na het updaten dus toen heb ik maar een factory reset gedaan. Ik had gelukkig voor het updaten een backup gemaakt.
Welke app gebruik je om die backup te maken en herstellen? Ik zie Titanium vaak voorbij komen maar ik dacht dat je hier root voor nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik gebruik MyBackup Pro (root) en de in MIUI ingebouwde Backup app. Die laatste is natuurlijk enkel handig als je van MIUI naar MIUI (of WIUI) gaat.

Verwijderd

gister mijn xiaomi m2a binnen gekregen. direct wipe all data gedaan en dan opgestart op system 1, multilang gedownload, via updater app geinstalleerd. dan kwam er steeds foutmelding op: android has stopped working. opnieuw wipe all date gedaan en op system 1 opgestart. foutmelding is weg en staat nu in het nederlands :)

heb nu wel nog een vraagje: de app: ''maps' voor gps is weg, hoe krijg ik die er terug op?

ps: na een antutu test te doen kwam hij 23k benchmarks :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 12:09 ]

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49
gewoon maps downloaden uit google play?

Verwijderd

Ja heb ik nu gedaan maar ik bedoelde eigelijk een GPS software zoals die er standaard op zit, met maps al op voorhand gedownload.

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Waarom kopen sommige van jullie nu nog een M2S als de Mi3 voor ietsje meer geld bijna uit is?

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Omdat dat ding volgens sommigen lomp groot, ik zou "nooit" een telefoon kopen welke groter is als 4,3".

Verwijderd

Ik vind mijn m2a al aan de grote kant, 5inch is echt te groot dan voor mij. zeker om het nog wat comfortabel in mijn broekzak te krijgen

Verwijderd

Beetje vreemde zet van Xiaomi imo. High end 5" tels zijn er al genoeg. Tis wel China dus wij (tweakerds) zijn wel een niche uiteraard. Ben erg benieuwd hoe hij valt in china.
Ik waardeer mijn M2s met name om zijn grootte/kleinte icm high end specs.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 15:42 ]

• perroire101
  • Laatst online: 16-06 14:40
Newbie vraagje over the M2s/M2a:

Wat is precies het verschil tussen de ROM die al op de telefoon zit en de ROMs die verkrijgbaar zijn op miuiandoid? Zijn de ROMs van die website internationale versies van de MIUI-versie van Android? Ik zie af en toe ook WIUI -- wat is dat dan weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
Hmmm, ik heb geloof ik al antwoord op mijn eerste vraag gevonden, hierzo: http://xiaomi.eu/communit...rent-than-miui-com.18629/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Ik vind dit wel een erg mooi design van een telefoon.
Ben eigenlijk aan het twijfelen tussen deze en de MI3.
MI2S is naar mijn mening een stuk mooier qua design maar de MI3 heeft beter specs en zal in oktober wel te bestellen zijn.

Als de MI2S nog wat in prijs zakt als de MI3 uitkomt ga ik hem denk ik wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan toch maar besloten om van de chinese apps af te komen. Uiteindelijk gebruik je er toch geen enkele van.

Ik stond toch versteld van hoe gemakkelijk het is om er een andere ROM op te zetten. Een kwestie van downloaden, hernoemen naar update.zip, kopïeren naar de root van je storage, via de updater app rebooten in recovery mode, data wipe, update installeren, rebooten en je telefoon terug instellen :D

En dan alles in nog geen 10 minuten. Ik ben onder de indruk. Mijn Lumia 800 updaten duurt veel langer via Zune en over de LG O2X en Touchpad zal ik maar zwijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Je heb nog gekozen voor de moeilijke manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
mitch187 schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:32:
Je heb nog gekozen voor de moeilijke manier ;)
Niet toch? Stock updater app is toch wel het makkelijkste anders moet je CWM nog flashen. Of bedoelde je dat OTA nog makkelijker zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:15
haal updatepakket binnen, open updater app => menu knop "select installation package"
duidt het updatebestand aan in de lijst, start update...

duurt 5 minuten incl downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eigenlijk had ik het evengoed met de telefoon zelf kunnen downloaden. 'k Weet niet waarom ik er niet aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Ook het hernoemen van de zip en booten in recovery hoefde niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb zelf CWM geïnstalleerd, Rom's flashen/back ups maken en terugzetten wordt daarmee wel erg makkelijk gemaakt. Je hebt dan ook nog de optie om True Dual Boot aan te zetten als je een andere Rom wilt proberen en die wilt kunnen draaien naast je standaard Rom. Staat ook in een sticky op Xiaomi.eu, de meesten van jullie zullen dit al gezien hebben.

Ik heb pas nog een beetje lopen spelen met CM 10.2 van Cofface en van M1cha. Draaien alleen toch niet helemaal lekker vind ik. Met de tijd zullen deze wel nog meer verbeteren, of als Xiaomi device kernel open source gaat komt er misschien wel een officiële versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Poeles op 22-09-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:15
vraagje, heb momenteel een mi2 en hoop dit zo te behouden, maar ik overweeg misschien om een meer "kale" android rom te installeren, voor zij die dit reeds gedaan hebben (CM, AOSP...), missen jullie veel van MIUI? het heeft wel leuke ingebouwde features vind ik persoonlijk, maar de looks van AOSP zijn wel onovertroffen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Ik heb cm 10.2 nu draaien, via cwm een update gedaan inderdaad. Viel eigenlijk enorm mee. Heb wel het idee dat min batterij en stuk sneller leeg raakt, maar ik heb nu ook meer screen time om alles weer een beetje in te regelen. Het voelt nu wel wat beter aan hoewel ik over miui ook niet ontevreden was eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Vraagje: Hoe regelen jullie dat naast een ontvangen/verstuurde sms het tijdstip komt in Miui zoals het dat in stock Android doet? Ik heb al overal gezocht maar dit nog niet in de settings tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Hem volgens mij kan dit er niet naast gezet worden, wat is er mis met erboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 12:34
Ik heb mijn MI2s nu een week en ben geschrokken van het batterijverbruik, vooral bij het surfen gaat hij echt snel leeg.
Gelukkig heb ik ook nog de 3100mAh batterij er bij gekocht, maar die past niet echt in het hoesje dat ik heb, heeft iemand een hoesje gevonden waar deze goed in past?
Law0070 schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:22:
vraagje, heb momenteel een mi2 en hoop dit zo te behouden, maar ik overweeg misschien om een meer "kale" android rom te installeren, voor zij die dit reeds gedaan hebben (CM, AOSP...), missen jullie veel van MIUI? het heeft wel leuke ingebouwde features vind ik persoonlijk, maar de looks van AOSP zijn wel onovertroffen :/
Je kunt CWM installeren en dual-booten tussen MIUI en AOSP om te zien wat je het best bevalt.
Ik heb er nu MIUI en AOSP op staan, maar ik snap echt niet wat mensen in AOSP zien (veel te donker, lelijke kleurencombinaties, lelijke icons, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
[b][message=40926445,noline]
Gelukkig heb ik ook nog de 3100mAh batterij er bij gekocht, maar die past niet echt in het hoesje dat ik heb, heeft iemand een hoesje gevonden waar deze goed in past?
Er is niet echt veel te vinden, fulcrumall heeft er wel wat. Ik heb zelf nooit op die site iets besteld maar is volgens mij wel redelijk betrouwbaar. Omdat ik alleen een flip cover wilde heb ik momenteel geen hoesje op mijn mi2s.

http://www.fulcrumall.com...e-for-mi2-mi2s-p-156.html
http://www.fulcrumall.com...y-leather-case-p-261.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb donderdag 2 xiaomi mi2s gsm's besteld bij ibuygou en de status blijft op paid staan. Hoelang duurde het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:11:
ik heb donderdag 2 xiaomi mi2s gsm's besteld bij ibuygou en de status blijft op paid staan. Hoelang duurde het bij jullie?
Ik heb er donderdag 1tje besteld bij mij staat de status ook nog steeds op paid. Ik heb gewoon besteld via account via de website dus niet direct via paypal betaald.

Vandaag contact gehad via de chat, hierin gaven ze aan een probleem hadden met de track and trace van DHL waardoor de zending vertraagd was. Dit zou volgens hun snel zijn opgelost en boden direct excuses aan voor de vertraging. Ik ga ervanuit dat het wel goed komt en ze het volgens mij ook bere druk hebben.

Ik ben trouwens reuze benieuwd naar het toestel en de opties om te kunnen flashen/updaten etc!

[ Voor 6% gewijzigd door Andso op 23-09-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de MI2s besteld ergens anders maar ze hadde me de MI2 opgestuurd ik heb hem 3 maand gebruikt en dan terug verkocht voor €305 ik was lang aan het twijfelen welke gsm ik zou nemen maar toen ik men oude MI2 nog eens vast had was mijn keuze snel gemaakt :D

Aangezien dit gewoon een upgrade is zal hij wel minstens even goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Verwachten jullie dat de M2S binnenkort in prijs omlaag gaat met de M3 om de hoek? Ik zou het vrij zuur vinden als de prijs ineens met €100,- zakt over 2 à 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Lijkt me stug dat de prijs van het toestel ineens zo'n grote drop krijgt. Uiteraard betalen wij altijd wel wat meer ivm de tussenhandel we mogen blij zijn dat we daar kunnen kopen. Kijk naar de voorgaande modellen wat deze nu kosten uiteraard hoe langer je wacht des te ouder het toestel weer wordt etc.

Op ibuygou is sinds vandaag de mi2s $379.99 mooi prijs!

@really_wacky ik had even berichtje achter gelaten aangezien dat mijn mi2s vandaag verstuurd is en jammer is van de 20dollar en wat hun policy in dit soort gevallen is. Direct voorstel dat hun 20dollar in accessoires willen geven. Nette oplossing toch! Dus misschien voor jouw ook idee aangezien dat je er 2 hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 09:30
Wil vandaag de Xiaomi Mi2S bestellen, maar wil eigenlijk mijn accessoires wel tegelijk ontvangen met mijn telefoon. Wat is dan de goedkoopste veilige manier om deze te bestellen zonder een asociaal hoge inklaring te krijgen?

Verwijderd

@really_wacky ik had even berichtje achter gelaten aangezien dat mijn mi2s vandaag verstuurd is en jammer is van de 20dollar en wat hun policy in dit soort gevallen is. Direct voorstel dat hun 20dollar in accessoires willen geven. Nette oplossing toch! Dus misschien voor jouw ook idee aangezien dat je er 2 hebt gekocht?
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je juist bedoeld? :s Dat ik ze moet mailen om te vragen of ze me 20 dollar in accessoires willen geven omdat ze men gsm zo laat geshipped hebben?pauldegroot in "[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discuss..."

Verwijderd

Hallo Mensen,

Ik weet niet of het helemaal legaal is, maar ik heb nog een goed als nieuwe Xiaomi mi2s 16 GB liggen.

Overcompleet met extra zwart achterkantje, extra batterij, auto oplader etc etc.

Als iemand interesse heeft, laat maar weten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 16:34 ]

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:33:
Hallo Mensen,

Ik weet niet of het helemaal legaal is, maar ik heb nog een goed als nieuwe Xiaomi mi2s 16 GB liggen.

Overcompleet met extra zwart achterkantje, extra batterij, auto oplader etc etc.

Als iemand interesse heeft, laat maar weten.
Heb je een account aangemaakt om dat te kunnen zeggen?

Verwijderd

Waarschijnlijk is dit forum daarvoor niet bedoelt. ;)
Alsnog help ik graag mn mede mens, want er is vraag naar, als ik dit topic zo doorlees.
En natuurlijk ben ik er ook mee geholpen als ik iemand anders er blij mee kan maken.

• mitch187
Ik wil geen moderatortje spelen maar op tweakers hebben we een vraag & aanbod sectie voor ( Zie bovenaan de pagina ). Dit om de chaos te voorkomen wanneer iedereen dit gaat doen. ;)

Owja, welkom op Tweakers.net!

Verwijderd

Excuus, hij staat bij vraag & aanbod!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Vandaag mijn back-cover ontvangen: http://www.ibuygou.com/p-...smart_phone-4636-usd.html

Duurde precies 20 dagen. Past perfect en voelt stevig aan. Ziet er net wat gelikter uit dan een witte achterkant ;)

Hoor hier mensen praten over chinese apps maar heb er geen een gezien? heb een Mi2S met MIUI 3.9.20. Heb de phone van een tweaker gekocht misschien dat hij ze er al had afgegooid ofzo maar goed..

Verder super tevreden over deze telefoon. Laatst GPS gebruikt en werkte perfect. Zat nog op te letten of deze niet achter liep maar hij liep goed mee met waar ik reed.

Heb de telefoon nu ongeveer een maand en heb maar een nadeel gevonden. Accu gaat lang zat mee. Hij is rete snel. Krijg ook positieve reacties van mensen die hem even proberen. Echt een aanrader dus.

Een nadeel is dat op het scherm snel krasjes komen.

[ Voor 4% gewijzigd door ProfaNe op 25-09-2013 20:40 ]

• bandidoloco

bandidoloco

mitch187 schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:39:
Hem volgens mij kan dit er niet naast gezet worden, wat is er mis met erboven?
Dat er dan niet bij elke bericht een tijdstip staat, ik weet het, het lijkt muggeziften, maar eens je het gewoon bent...

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 02:13:
[...]

Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je juist bedoeld? :s Dat ik ze moet mailen om te vragen of ze me 20 dollar in accessoires willen geven omdat ze men gsm zo laat geshipped hebben?pauldegroot in "[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discuss..."
Nee je hoeft niks, maar aangezien het toestel maandag 20dollar goedkoper is geworden. Mijn toestel was maandag naar mij verzonden (reeds gisteren ontvangen) Dus ik heb ze gevraagd van donderdag besteld en maandag pas verzonden en nu is het toestel 20dollar goedkoper dan had ik m net zo goed maandag kunnen kopen. Dus gevraagd wat hun policy is in dit soort gevallen ivm prijsverschil. Hun boden toen meteen aan dat ze 20dollar aan accessoires naar me opsturen voor de mi2s

Maar gister heb ik het toestel ontvangen van ibuygou maandag verzonden en woensdag in huis via DHL.
Ik heb geen invoerkosten hoeven te betalen! De verpakking zat netjes in cadeau papier ingepakt :)

Als eerste een wipe en reset gedaan en de 3.9.20 multi lang rom erop gezet. Eerste indruk wat een heerlijk toestel heerlijk smooth en de MIUI inteface is erg logische en mooi opgezet. Zal m deze dagen nog wat meer mee spelen wat me wel opviel is dat het scherm best donker is ook met de helderheid omhoog en het standaard witte covertje erg glad is.

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Na veel gelezen te hebben in dit topic heb ik ook de M2S besteld, via hotmid.com. Een paar dagen geleden is de telefoon binnengekomen. De telefoon ziet er mooi uit en werkt ook naar behoren, op 1 punt na. Ik kan geen verbinding krijgen met wifi!

Als ik op het juiste wifi netwerk druk dan staat er 'connecting...' om vervolgens over te gaan op 'saved', hij maakt dus geen verbinding! Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al geprobeerd de telefoon aan en uit te zetten, wifi zelf aan en uit te zetten, vliegtuigmodus aan en het zetten, ik heb ook een factory reset gedaan, via mijn router de SSID handmatig ingevuld en een statisch ip adrs gebruikt, dit werkt allemaal niet. Er staat nu MIUI 3.5.17 op. Mijn telefoon is (nog) niet geroot.

• perroire101
Net M2A in ontvangst genomen, mooi telefoontje zo op 't eerste gezicht. Deze thread was erg behulpzaam in het kiezen en bestellen ervan.

Ik wil graag Google Apps erop en de Chinese apps weg. Welke versie van Miui android op xiaomi.eu is nou de laatste stable release? Of zijn ze meestal direct 'officieel'?

• Xufuja
perroire101 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:52:
Net M2A in ontvangst genomen, mooi telefoontje zo op 't eerste gezicht. Deze thread was erg behulpzaam in het kiezen en bestellen ervan.

Ik wil graag Google Apps erop en de Chinese apps weg. Welke versie van Miui android op xiaomi.eu is nou de laatste stable release? Of zijn ze meestal direct 'officieel'?
Gewoon de nieuwste downloaden.
http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/
Bovenaan staat de nieuwtste en dan is het een kwestie van de juiste versie downloaden.

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:56:
Hallo Tweakers,

Na veel gelezen te hebben in dit topic heb ik ook de M2S besteld, via hotmid.com. Een paar dagen geleden is de telefoon binnengekomen. De telefoon ziet er mooi uit en werkt ook naar behoren, op 1 punt na. Ik kan geen verbinding krijgen met wifi!

Als ik op het juiste wifi netwerk druk dan staat er 'connecting...' om vervolgens over te gaan op 'saved', hij maakt dus geen verbinding! Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al geprobeerd de telefoon aan en uit te zetten, wifi zelf aan en uit te zetten, vliegtuigmodus aan en het zetten, ik heb ook een factory reset gedaan, via mijn router de SSID handmatig ingevuld en een statisch ip adrs gebruikt, dit werkt allemaal niet. Er staat nu MIUI 3.5.17 op. Mijn telefoon is (nog) niet geroot.
Ik zou eerst eens de laatste versie van MIUI installeren, via miuiandroid.com. En dan de multilanguage versie.

edit: beter de link hierboven volgen voor de laatste versie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mathman op 26-09-2013 19:27 ]

• Rolandow
Ik heb cm er nu op staan maar hij verbruikt toch wel meer energie dan miui heb ik het idee. Ik heb nu voor het eind van de dag 24% terwijl dit met miui eerder rond de 40 lag.

Verwijderd

Bedankt voor de reactie, er staat nu MIUI 3.9.20 (multilanguage) op, maar het hierboven beschreven wifi probleem is nog steeds aanwezig. Wat kan ik nu het beste doen?

Ik ben trouwens vergeten te vermelden dat op mijn oude telefoon (een Samsung Galaxy Gio) de wifi het perfect doet. Dus ik vermoed dat het om de Xiaomi M2S zelf gaat.
Ik heb namelijk op 2 verschillende plekken (thuis en op school) geprobeerd te verbinden met de wifi en bij beide is er hetzelfde probleem. De Gio doet het op beide plekken wel goed.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
^ Ik zou informeren bij de leverancier over vervanging.

Ongerelateerde vraag: Kan Android twee verschillende volumes onthouden--één van de headphones, en één van de speakers? Of is er misschien ergens een instelling dat ik dat aanzetten kan? Twee verschillende volumes?

Ik heb namelijk het probleem dat notification sounds (en ook als de telefoon gaat) LOEIHARD is als ik m'n headphones in heb. Maar als ik speakers gebruik, zijn die geluidjes helemaal niet hard (met het volume ongewijzigd). Het gaat hier om de M2A.

• Poeles
perroire101 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:26:

Ongerelateerde vraag: Kan Android twee verschillende volumes onthouden--één van de headphones, en één van de speakers? Of is er misschien ergens een instelling dat ik dat aanzetten kan? Twee verschillende volumes?

Ik heb namelijk het probleem dat notification sounds (en ook als de telefoon gaat) LOEIHARD is als ik m'n headphones in heb. Maar als ik speakers gebruik, zijn die geluidjes helemaal niet hard (met het volume ongewijzigd). Het gaat hier om de M2A.
Kan volgens mij niet standaard. Is wel heel makkelijk te doen met Tasker, hiermee kan je 'tasks' runnen als er een bepaalde gebeurtenis plaatsvindt. In jouw geval dus het inpluggen van je headphones zou je notificatie volume omlaag moeten en bij het verwijderen weer omhoog.

Tasker kost wel een paar euro maar je kan er zo veel mee dat het het geld wel waard is. Je kan het natuurlijk ook altijd nog ergens gratis downloaden indien je er niet voor wilt betalen.

Verwijderd

heb mijn m2a dus al even binnen, maar heb sinds midden deze week ook mijn data abbonement bij TELENET.

nu zit ik met het probleem dat ik niet kan connecteren met het mobiel internet. heb op internet gelezen dat ik een nieuwe APN moest maken en moest herstarten, heb ik gedaan maar werkt nog steeds niet. zie hieronder mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/208260ee0f9fc278386dfcdbc759241d.jpg

Als ik op 'namen toegangspunten' klik zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/3212deef45e962a5513b6030e62260df.jpg

en dan geklikt op zelfgemaakt apn
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/20a8bdc82b758a46023401252a836d9c.jpg

apn instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/93939b0214cc7b56ea9296869943db9b.jpg

• mitch187
probeer het eens zonder http:// voor je apn?

• bandidoloco

bandidoloco

Kies "PAP" bij authentication type.
PS: Je weet toch dat je gegevensroaming momenteel aan staat en wat de gevolgen hiervan zijn als je over de grens gaat, right?

Verwijderd

Ja da roaming aanstaat weet ik, had ergens gelezen dat sommige netwerken gezien werden als roaming en dar ik eens moest proberen dat aan te zetten. Eens het werkt zet ik die roaming terug af en zie ik of hey nodog is of niet

Verwijderd

ik dank de 2 mensen boven mij, dankzij jullie tips is het gelukt!

maar als ik roaming afzet krijg ik de melding: de gegevensroaming is verbroken omdat u uw thuisnetwerk hebt verlaten terwijl gegeven... (verder past er niet op mijn scherm).
als ik nu browser of iets dergelijks open zegt hij dat ik geen internetverbinding heb.

• Kndbrk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10-2023
Op mijn smart phone (wel een andere dan de Xiaomi) moest ik roaming altijd aanzetten om gebruik te maken van Telenet. Vermits zij de masten van Mobistar gebruiken.

Misschien even aan Telenet zelf vragen.

Verwijderd

Ik bel ze er deze week wel eens voor.

Kan iemand me ook zeggen waarvoor die R in dat witte bolletje staat bovenaan naast het batterijpictogram?
Heb al verschillende dingen aan en uit proberen zetten maar zonder succes.

• mitch187
Roaming, je provider maakt gebruik van het netwerk van een andere provider, zo hebben in Nederland alleen Vodafone KPN en t-mobile een eigen netwerk en alle anderen "roamen" hier op.

• Eimers2
  • Laatst online: 17-02-2024
ik heb een xioami m2s sinds vandaag! en het is nu bricked wat kan ik doen? is er een oplossing?

• mitch187
Geef ons wat meer info aub, wat wilde je bereiken? Wat heb je PRECIES gedaan? Wat zie je nu?

• Eimers2
Hallo Mitch wij hebben het weer aan de gang! een reeboot gedaan! het is in het engelse,maar hoe krijen wij google playstore er op

• mitch187
Mijn persoonlijke voorkeur is het gebruiken van de xiaomi EU ROM, deze is indien gewenst ook in nl beschikbaar. Download de ROM op de telefoon. Open de updater app en klik op de menu knop, selecteer vervolgens de install zip from SD card en zoek het gedownloade bestand op. Installeerde deze en laat de telefoon rebooten en klaar.

• Kndbrk
  • Laatst online: 10-10-2023
Zelf ook de mi2s 32gb besteld op Spemall, maar zeker en vast de laatste keer dat ik daar nog iets koop. Komt erop neer dat ze hem niet in stock hadden oftewel alleen maar wilden verzenden met een grote batch smart phones. Maar ik heb er moeten achter zittten.
Ik verwacht deze de komende week zoniet dan maar proberen een refund te krijgen en op Ibuygou bestellen.

• perroire101
Kan iemand met een Xiaomi M2S eens de notificatie/alarm/ringer volumes checken via de hoofdtelefoon? Als die volumes op 50% staan, hoe luid is dat dan in de oordopjes?

Op de M2A is het echt knetterhard. Zelfs als ik de volumes op standje 1 (van 7) heb staan, is het nog te luid.

Ik heb er met Tasker met een mouw aangepast. Zodra hoofdtelefoon ingeplugt wordt, gaan de ringer/notification/alarm geluiden automatisch naar nul (vibrate). Je verliest dan ook de interface geluiden. Media volume is onafhankelijk, dus muziek/video geluiden werkt wel.

Maar toch wel irritant, en niet zoals het hoort. Hopelijk wordt dit in een update gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
perroire101 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:53:
Kan iemand met een Xiaomi M2S eens de notificatie/alarm/ringer volumes checken via de hoofdtelefoon? Als die volumes op 50% staan, hoe luid is dat dan in de oordopjes?

Op de M2A is het echt knetterhard. Zelfs als ik de volumes op standje 1 (van 7) heb staan, is het nog te luid.

Ik heb er met Tasker met een mouw aangepast. Zodra hoofdtelefoon ingeplugt wordt, gaan de ringer/notification/alarm geluiden automatisch naar nul (vibrate). Je verliest dan ook de interface geluiden. Media volume is onafhankelijk, dus muziek/video geluiden werkt wel.

Maar toch wel irritant, en niet zoals het hoort. Hopelijk wordt dit in een update gefixed.
Op de Mi2S werkt het prima. Op vol volume is het redelijk hard, op 50% is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eimers2
mitch187 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:30:
Mijn persoonlijke voorkeur is het gebruiken van de xiaomi EU ROM, deze is indien gewenst ook in nl beschikbaar. Download de ROM op de telefoon. Open de updater app en klik op de menu knop, selecteer vervolgens de install zip from SD card en zoek het gedownloade bestand op. Installeerde deze en laat de telefoon rebooten en klaar.
Xiaomi has geen sd kaart, maar heb alles opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Lees nu een verontrustend berichtje op ibuygou:
Dear Customers:

Ibuygou is going to be closed on 1st--6th Oct 2013 due to China National Day.
The orders confirmed at this duration will be postponed for shipping around 6 days...
We are sorry for this inconvenience!
Heb mijn M2S 4 dagen geleden besteld maar hij is nog niet verzonden, hoop dat dat morgen nog gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
Bij meerdere Miui Themes zit een weather notifactie ingebouwd op het LockScreen. Deze worden alleen nooit goed weergegeven, ik neem aan omdat ik de juiste weather app niet heb. Iemand enig idee van welke weather app de meeste themes gebruik maken? (Bijvoorbeeld "similar lockscreen").

Een enkel theme dat ik heb gevonden maakt gebruikt van weather BZ, ik heb deze wel werkend gekregen. Maar bij het merendeel staat de weather app niet vermeld en krijg ik dus ook niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
De MIUI weather app die niet werkt buiten China neem ik aan. De reden dat deze niet werkt is ook waarom xiaomi.eu uit de rom heeft gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
Hm..., om deze themes dan compleet werkend te krijgen zal je dan waarschijnlijk het theme moeten aanpassen om een andere weather app te ondersteunen. Ik kan zelf zo snel geen makkelijke manier vinden hiervoor. Ik houd het wel bij themes zonder weather op de lockscreen, of de paar die het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:26:
Kan iemand me ook zeggen waarvoor die R in dat witte bolletje staat bovenaan naast het batterijpictogram?
mitch187 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:59:
Roaming, je provider maakt gebruik van het netwerk van een andere provider, zo hebben in Nederland alleen Vodafone KPN en t-mobile een eigen netwerk en alle anderen "roamen" hier op.
Hartelijk dank! Ik zocht me verloren... Met Telfort "roam" ik dus op KPN.

Heerlijk telefoontje die M2A, gekocht zonder problemen (en zonder invoerkosten bij DHL deze keer) en supersnel via beexz.com
Wel even de Go Launcher erop gezet en daarmee kun je de overbodige apps laten invisible maken, dus eigenlijk zie ik nog geen reden om er een andere rom op te zetten.

Nog wel een vraagje: ik heb er een donkere cover bij gekocht. De originele witte cover heeft binnenin nog een grote vierkante sticker met een contactje erin, de donkergrijze cover heeft het niet. Weet iemand wat dat voor iets is in de witte cover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
^ Dat is de NFC chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Laatst online: 10:37
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Laatst online: 01-05 11:17
Ik heb thuis (Telfort en zo'n Xyzel alles-in-een router) maar ook bij m'n vriendin (KPN en zo'n alles-in-een router) het probleem dat m'n wifi download snelheid na korte verbindingstijd rond de 1,5-1,8 mbps blijft hangen. Dus als ik net nadat ik connect een test doe, dan is de snelheid rond de 20 mbps, maar als ik de test daarna nog eens doe dan is het gezakt naar die lage +/- 1.6. Enig idee hoe dat zou komen? De channel is 11, beveiliging is WPA2-PSK en mode 802.11b/g/n is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanbenthem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-03-2021
Ben zeer geinteresseerd in deze telefoon, mede door de goede ervaringen die ik hier lees op het forum.
Nu zat ik te kijken op de site www.beexz.com en het viel mij op dat je naast de Xiaomi Mi2S de Xiaomi Mi2SC hebt.

Na het lezen van de specificaties heb ik het volgende verschil gevonden:

Mi2S
Frequency 2G: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900MHz
3G:WCDMA 850, 1900, 2100MHz

Mi2SC
Frequency 2G: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900MHz
3G:WCDMA 850, 1900, 2100MHz
3G:CDMA2000 800, 1900MHz

Nu vraag ik mij af, wat is het gevolg van deze verschillen in de praktijk? En weet iemand of er meer verschillen zijn tussen deze 2 telefoons?

Groet,

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
CDMA wordt niet in Europa gebruikt: Wikipedia: List of CDMA2000 networks
Om eventuele problemen te voorkomen zou ik gewoon voor de standaard versie kiezen, de Mi2s.

De Mi2sc(dma) andere lijkt te zijn geoptimaliseerd voor China.

Vraagje, wat heb je er zelf aan gedaan om aan het antwoord te komen?

Op deze pagina zie ik namelijk van andere personen vragen die makkelijk zelf opgezocht konden worden en waarvan het antwoord wellicht binnen enkele minuten gevonden had kunnen worden. Ik wil even geen namen noemen, maar het viel me even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanbenthem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-03-2021
Kiswum, bedankt.

Ik heb zelf de twee lijsten met specificaties naast elkaar gelegd om uit te vinden wat de verschillen zijn, omdat ik verder nergens iets kon vinden over de Mi2sc heb ik de vraag hier gesteld, nogmaals dank voor je antwoord.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik gebruik mijn Mi2S al een hele tijd naar volle tevredenheid maar stoot nu plots op twee problemen die de basisfuncties (bellen en sms'en) onmogelijk maken.

Probleem 1 (bellen).
Tijdens telefoneren werkt mijn front speaker erg vaak volledig niet, soms heel stil, en soms in zo'n slechte kwailiteit dat het onverstaanbaar is. Ik heb een test-app geprobeerd om deze speaker te testen, ook daarmee lukt het vaak niet (of extreem stil) om geluid uit de voorste luidspreker te laten komen. De achterste speaker inschakelen kan dan wel het probleem verhelpen, maar dan hoort gelijk heel de kamer het gesprek. Gisteren klonk de stem van mijn Sygic-app trouwens ook erg slecht en stil uit de achterste speaker (beetje het AM-radio-geluid) en vanochtend hoorde ik zelfs m'n wekker niet meer!! Het probleem lijkt dus erger te worden en zich bij beide speakers te bevinden, waardoor ik denk dat het niet aan de speaker zelf ligt maar eerder een software-fout is.

Probleem 2 (SMS).
Als ik een restart doe van het toestel en daarna NIET zelf de SMS-app Handcent een keertje open, dan kan ik geen sms'en meer ontvangen. De tegenpartij krijgt WEL een afleverraport, maar de sms is nergens terug te vinden en er was geen beltoon/melding. Als ik na een telefoon-restart Handcent wel een keertje opstart en weer afsluit dan werkt alles goed. Ik ga nu testen of dit met GO SMS ook zo is, maar hoe dan ook lijkt het mij niet de bedoeling dat mijn toestel SMS'en kan ontvangen zonder deze te bewaren en zonder mij op de hoogte te brengen hiervan, toch?

Herkent iemand deze problemen?
Ik draai momenteel de laatste MultiLang Rom van AndroidMIUI, maar de problemen zijn al begonnen enkele versies geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Dus omdat de concurrenten al genoeg 5" toestellen hebben moeten ze het maar niet doen? Kan me nog herinneren toen ik mijn Desire HD had, iedereen verklaarde me voor gek dat ik met een 4.3" telefoon rondliep, nu moet je moeite doen om iets kleiners te vinden? Kennelijk verkopen grote telefoons goed.

De Mi2s zal voorlopig nog wel verkocht blijven worden voor de mensen die voorkeur hebben aan 4.3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Memphis.
  • Laatst online: 29-08 13:35
Weet er iemand meer over de prijspolitiek van die import websites?

Ik las 2 maand geleden al dat de M2S 32GB zou afgeprijsd worden tot zo'n $330 (http://www.gizchina.com/2...ead-to-head-in-price-war/)
Echter als je vandaag ronkijkt op de verschillende websites, kan je deze nog altijd niet vinden voor veel minder dan 370$ en dan moet je al naar de minder betrouwbare verkopers uitwijken. Bij de grote namen zoals Ibuygou moet je zelfs nog meer dan 400$ neerleggen. toch een aanzienlijke afwijking van 10-20% tegenover de zogenaamde 'adviesprijs' als dat concept al bestaat voor chinese phones.

Zijn het die websites die dit prijsverschil opstrijken, of is het Xiaomi zelf die de pricecut afhoudt tot de MI3 er daadwerkelijk is?

Frustrerend, bij het lezen van dit nieuwsbericht had ik min of meer m'n zinnen gezet op dit toestel gezien het door de price cut mooi binnen mijn telefoonbudget zou vallen :-). Het begint er echter op te lijken dat ik zal mogen blijven wachten, tegen de tijd dat de MI3 vlot beschikbaar is, zijn we waarschijnlijk al aan het einde van dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Tunboy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:06:
Ik gebruik mijn Mi2S al een hele tijd naar volle tevredenheid maar stoot nu plots op twee problemen die de basisfuncties (bellen en sms'en) onmogelijk maken.

Probleem 1 (bellen).
Tijdens telefoneren werkt mijn front speaker erg vaak volledig niet, soms heel stil, en soms in zo'n slechte kwailiteit dat het onverstaanbaar is. Ik heb een test-app geprobeerd om deze speaker te testen, ook daarmee lukt het vaak niet (of extreem stil) om geluid uit de voorste luidspreker te laten komen. De achterste speaker inschakelen kan dan wel het probleem verhelpen, maar dan hoort gelijk heel de kamer het gesprek. Gisteren klonk de stem van mijn Sygic-app trouwens ook erg slecht en stil uit de achterste speaker (beetje het AM-radio-geluid) en vanochtend hoorde ik zelfs m'n wekker niet meer!! Het probleem lijkt dus erger te worden en zich bij beide speakers te bevinden, waardoor ik denk dat het niet aan de speaker zelf ligt maar eerder een software-fout is.

Probleem 2 (SMS).
Als ik een restart doe van het toestel en daarna NIET zelf de SMS-app Handcent een keertje open, dan kan ik geen sms'en meer ontvangen. De tegenpartij krijgt WEL een afleverraport, maar de sms is nergens terug te vinden en er was geen beltoon/melding. Als ik na een telefoon-restart Handcent wel een keertje opstart en weer afsluit dan werkt alles goed. Ik ga nu testen of dit met GO SMS ook zo is, maar hoe dan ook lijkt het mij niet de bedoeling dat mijn toestel SMS'en kan ontvangen zonder deze te bewaren en zonder mij op de hoogte te brengen hiervan, toch?

Herkent iemand deze problemen?
Ik draai momenteel de laatste MultiLang Rom van AndroidMIUI, maar de problemen zijn al begonnen enkele versies geleden...
Denk dat je de machtigingen van je SMS app even moet bekijken.
Andere probleem komt mij niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
mitch187 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:49:
Dus omdat de concurrenten al genoeg 5" toestellen hebben moeten ze het maar niet doen? Kan me nog herinneren toen ik mijn Desire HD had, iedereen verklaarde me voor gek dat ik met een 4.3" telefoon rondliep, nu moet je moeite doen om iets kleiners te vinden? Kennelijk verkopen grote telefoons goed.

De Mi2s zal voorlopig nog wel verkocht blijven worden voor de mensen die voorkeur hebben aan 4.3".
Mijn poll zegt natuurlijk niet zoveel en die van Gizchina waarschijnlijk ook niet, maar men wilt liever een 4,3" of 4,7" toestel:
Tweaker Kiswum: Poll: Welk schermformaat?

p.s. niet zozeer de grote toestellen verkopen goed, de specs verkopen goed, maar die zijn bijna niet te vinden om een klein toestel...

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 04-10-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoiracH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 10:07
Zojuist de 32gig mi2s besteld bij ibuygou:

- screenprotectors.
- dark blue cover.
- shipping DHL.
- betaling paypal, staat momenteel op pending.

De korting van 379 geldt momenteel niet omdat ze een 25 USD korting hebben vanwege de vakantie sale, maar uiteindelijk kom je nog goedkoper uit 374 USD.

Ben benieuwd of die nog verstuurd wordt de 7e oktober zoals ze op de site zeggen, maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Ik heb de MI2S nu 10dagen in gebruik en ben er zeer tevreden over! Heerlijk snel toestel en de MIUI interface werkt heerlijk. Ik gebruik m veel in de auto met spotify en het geluid naar de autoradio is echt heel erg goed vergeleken me oude Galaxy. Foto's die die camera maakt zijn zeer goed te noemen zijn erg scherp met name op het scherm van het toestel. Ik heb zelf het idee dat het toestel beter bereik heeft dan mijn oude Galaxy toestel.

Wat ik zelf nog wel beetje mis is de aanpasbaarheid van de lockscreen na eigen smaak en wens er zijn echt zoveel lockscreens te downloaden via de thema's app maar werken niet helemaal lekker in onze taal.
Wat beetje irritant nog vind is als toestel uit de vliegmodus wordt gehaald moet je pincode weer intypen van de simkaart en het duurt dan enkele minuten voordat je weer een 3G verbinding hebt, een reboot is sneller om weer 3G te krijgen.
Voor mij nog beetje onduidelijk hoe de app wisser nou werkt. Sluit het programma nu echt of draait deze alsnog op de achtergrond?

Aangezien dat ik de witte cover persoonlijk niet zo mooi vond en erg glad aanvoelde een blauwe cover besteld via: http://www.ibuygou.com/p-...smart_phone-4636-usd.html

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/acwSqpkZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/acniWmEQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abi9AX7n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/aciDdc6V.jpg

Tevens ook lederen hoesje van Xiaomi, het toestel past er perfect in. besteld via: http://www.ibuygou.com/p-...assic_black-4626-usd.html

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/adyOLkks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abqFxtP1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/adwPB4Nn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/acnEOIOr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/adm9N4XH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abqa4tOL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abwTdg4L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Na flink wat rondkijken en rondlezen ben ik deze telefoon ook tegengekomen. Gebaseerd op wat ik lees hier is dat voor sommige mensen er een bug is waardoor de batterij snel leeg gaat en je het beste een europese rom kan zetten. Voor de rest niet echt kanttekeningen toch?
oh en ik lees dat voor de grotere batterij er maar 1 backcover is?

Ik heb zelf niet echt ervaring met vervangen van roms maar ik neem aan dat er simpele guides zijn die ik makkelijk kan googlen. Ik ben geen technobeet ik vogel het wel uit.

[ Voor 7% gewijzigd door tomcatha op 06-10-2013 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Het verhaal van de leeglopen de batterij bleken normale apn instellingen op een Vodafone zakelijk sim.

Het flashen van een de Xiaomi.EU ROM is makkelijker dan het flashen van welke telefoon dan ook.

Zip ROM downloaden op de telefoon
Updater app openen, menuknop indrukken en je krijgt de mogelijkheid om een zip te selecteren.
Wachten tot je telefoon wilt herstarten.
Klaar!
Pagina: 1 ... 15 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken