Ik had het hier besteld: http://www.aliexpress.com...-xiaomi-m2/963006227.html
Heeft er iemand last van een battery drain? Ik doe over een dag (0730 - 1700) precies met 1 batterij. Daarbij staat 3G aan en de telefoon op energy saving, verder gebruik ik de telefoon niet tot weinig. Kan het misschien liggen aan de nieuwe firmware ik heb de mijne geupdate naar de laatste Multi lang versie (overigens werkt mijn spelling correctie ook niet meer).
Vanaf waar kwam je toen je naar de laatste multi lang ging?Fugitive2008 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:23:
Heeft er iemand last van een battery drain? Ik doe over een dag (0730 - 1700) precies met 1 batterij. Daarbij staat 3G aan en de telefoon op energy saving, verder gebruik ik de telefoon niet tot weinig. Kan het misschien liggen aan de nieuwe firmware ik heb de mijne geupdate naar de laatste Multi lang versie (overigens werkt mijn spelling correctie ook niet meer).
Heb gewoon 3.8.29 erop staan en nergens last van (geen multi)Fugitive2008 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:23:
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Nu mijn HTC desire (jawel de eerste) echt niet meer vooruit gaat, denk ik deze straks te kopen, alleen zou ik eventueel sterk overwegen om de stock android op te zetten, ik kan nergens echt uitsluitsel vinden of die er goed op draait en met name de 4.3
En dit is nog steeds de meest aangerade shop voor dit toestel?
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Ik zou niet weten waarom stock Android er niet goed op zou draaien.
Wellicht even rondkijken op miuiandroid.com?
Wellicht even rondkijken op miuiandroid.com?
Verwijderd
Mi3 specs zijn bekend zie ik:
ON AIR [Xiaomi 2013 New Product Announcement Event] #MiPhone 3: The Fastest Smartphone#
Dual Platform - Nvidia Tegra4 quad-core processors (1.8GHz A15 + A15) with 72 GeForce GPU cores + Qualcomm Snapdragon 800 (8974AB quad-core 2.3GHz + 28nm HPM)). MiPhone 3’s overall performance increased 40% (compare to MiPhone 2S).
Screen – Sharp and LG 5-inch 1080P IPS display with ultra-sensitive touch. It works even when your figures are wet. You can set to recognize your figures even wearing gloves;
Memory - 2GB LPDDR3 RAM+16GB eMMC4.5 flash
Battery - 3050mAh battery;
Camera - SONY 13 MP Exmor RS CMOS back camera, 2MP BSI front camera
Supports NFC & 2.4/5G WiFi
ON AIR [Xiaomi 2013 New Product Announcement Event] #MiPhone 3: The Fastest Smartphone#
Dual Platform - Nvidia Tegra4 quad-core processors (1.8GHz A15 + A15) with 72 GeForce GPU cores + Qualcomm Snapdragon 800 (8974AB quad-core 2.3GHz + 28nm HPM)). MiPhone 3’s overall performance increased 40% (compare to MiPhone 2S).
Screen – Sharp and LG 5-inch 1080P IPS display with ultra-sensitive touch. It works even when your figures are wet. You can set to recognize your figures even wearing gloves;
Opvallend dat er 2 SoC's genoemd worden. Zou dat afhankelijk zijn van voor welke markt er geproduceerd wordt? Tegra 4 en Snapdragon 800 zijn niet precies hetzelfde.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:58:
Verder passen de specs wel in de trend van high(er)-end smartphones van de laatste tijd.
YouTube: Introducing Xiaomi MI3 (3D)
Worden 2 versies uitgegeven
Mooi we hoeven niet de kiezen, de Tegra 4 versie zal geen WCDMA ondersteunden
Worden 2 versies uitgegeven
Mooi we hoeven niet de kiezen, de Tegra 4 versie zal geen WCDMA ondersteunden
[ Voor 19% gewijzigd door mitch187 op 05-09-2013 09:34 ]
Anandtech heeft wat details in tekst en plaatjes: http://www.anandtech.com/...ra-4-and-msm8974ab-inside
Op het MIUI forum nog meer, waaronder de prijs ($327 voor 16GB, $408 voor 64GB) : http://en.miui.com/thread-7486-1-1.html
De Tegra 4 is voor één provider in China, de twee andere providers daar en de rest van de wereld krijgen de Snapdragon 800.
Op het MIUI forum nog meer, waaronder de prijs ($327 voor 16GB, $408 voor 64GB) : http://en.miui.com/thread-7486-1-1.html
De Tegra 4 is voor één provider in China, de twee andere providers daar en de rest van de wereld krijgen de Snapdragon 800.
[ Voor 47% gewijzigd door 7o9 op 05-09-2013 09:56 ]
Ik ging van 3.6 naar 3.8. Met versie 3.6 had ik ook al mijn correctie verloren best wel irritant met whatsapp of mailtjes sturen. al is het maar door alle rode lijntjes die eronder komen. Heb ook al in de settings hiervoor gekeken maar staat gewoon op NL. Zou er een mogelijkheid bestaan om deze erna erin te zetten?Momus schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:38:
[...]
Vanaf waar kwam je toen je naar de laatste multi lang ging?
Zijn allerbeste specs podverdeurieVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:58:
Heb je wel een wipe gedaan voor je ging updaten? Dat is vooral van belang voor je battery drain die je nu hebt.
Android spellingscontrole gewoon uitzetten, die dient nergens voor.
Instellingen->Taal en invoer->vinkje voor spellingscontrole uitzetten.
Een wipe gedaan wat bedoel je daarmee precies?Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:55:
Heb je wel een wipe gedaan voor je ging updaten? Dat is vooral van belang voor je battery drain die je nu hebt.
Over de spellings controle, excuus....

Via de recovery, volume up+power toets, kan je alles wipen, dus je telefoon volledig leeg maken.Fugitive2008 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:59:
[...]
Een wipe gedaan wat bedoel je daarmee precies?
Over de spellings controle, excuus....
Maar wellicht is het een optie om eerst een snapdragon battery guru uit de playstore erop te zetten.
Die gaat een tijdje monitoren wat je zoal doet en zorgt voor een lager batterij verbruik daarna.
In welk opzicht is het wipen van belang voor battery drain? En welk deel wil je dan wipen? Alles?Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:55:Heb je wel een wipe gedaan voor je ging updaten? Dat is vooral van belang voor je battery drain die je nu hebt.
Topic voor de opvolger: [Xiaomi Mi3] Ervaringen en Discussie
Ben benieuwd wat de M2S moet gaan kosten, icm de prijsverlaging... Could be nice for 'erbij' misschien.
Ben benieuwd wat de M2S moet gaan kosten, icm de prijsverlaging... Could be nice for 'erbij' misschien.
[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 05-09-2013 13:37 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het is sowieso altijd aan te raden wanneer je update en enkele updates over slaat.7o9 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:02:
[...]
In welk opzicht is het wipen van belang voor battery drain? En welk deel wil je dan wipen? Alles?
Je kan ermee weg komen maar vaak ook niet. Ik doe eens per maand een update en de vorige keer (juni naar juli) ging het goed. In augustus ging het echter fout; veel app crashes na het updaten dus toen heb ik maar een factory reset gedaan. Ik had gelukkig voor het updaten een backup gemaakt.
Tnx ga ik thuis proberen, eerst nog even zwoegen onder plat dakje met wat rekenpcs op volle toeren *gooit nog wat water op de stenen in zijn workmade sauna*...Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:18:
[...]
Via de recovery, volume up+power toets, kan je alles wipen, dus je telefoon volledig leeg maken.
Maar wellicht is het een optie om eerst een snapdragon battery guru uit de playstore erop te zetten.
Die gaat een tijdje monitoren wat je zoal doet en zorgt voor een lager batterij verbruik daarna.
Helemaal mee eens, 5" is voor mij teveel, en uitstek die groter is gaan 13cm wil ik voorlopig niet aanschaffen. Ik hoop dat er nog reeën kleinere variant uitkomt met betere specs dan de mi2s, want dat is groen m gewoon de snelste in zijn klasse. De Meizu met 4,4" was ook een compact toestel die kon concurreren met de Mi2. Helaas is de nieuwste variant ook weer een 5"...Fugitive2008 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:54:
[...]
Zijn allerbeste specs podverdeurie, alleen in vergelijking met de M2S vind ik het scherm te groot. Bij de M2S heb je veel power bij een redelijk normale schermgrootte wat je bijna geen andere fabrikant ziet doen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Hebben meer mensen last van Whatsapp als WIFI aan staat, dat de berichten vaak pas veel later binnen komen of verzonden worden? En als je dan een bericht snel binnen krijgt dan kun je wel vlot communiceren.
Met alleen de data verbinding aan is er geen probleem
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik denk dat dat een algemeen probleem is van Whatsapp. Vrienden van me die iphones of htc's hebben kampen met dezelfde problemenChristiano007 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:12:
Hebben meer mensen last van Whatsapp als WIFI aan staat, dat de berichten vaak pas veel later binnen komen of verzonden worden? En als je dan een bericht snel binnen krijgt dan kun je wel vlot communiceren.
kan ook te maken hebben met dat ie wifi uitzet in slaap stand: advanced wifi settings -> behouden in slaapstand op altijd zetten
android since G1.
Dat staat wel altijd aan, had ik wel eens naar gekeken.coredalae schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:38:
kan ook te maken hebben met dat ie wifi uitz. in slaap stand: advanced wifi settings -> behouden in slaapstand op altijd zetten
Andere mensen hebben er ook wel eens last vaj, alleen had ik er veel meer last van. Kon zijn dat het aan de ROM miui lag oid
Mensen met een Nexus 4 hebben er ook last van. Lijkt me dus niet echt xiaomi gerelateerd.
Heeft te maken met een brakke implementatie van whatsapp icm met bepaalde dhcp instellingen, ziggo routers routers schijnen er meer last van te hebben
Ja ik heb ziggomitch187 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:36:
Heeft te maken met een brakke implementatie van whatsapp icm met bepaalde dhcp instellingen, ziggo routers routers schijnen er meer last van te hebben
CM10.2 heeft geen last meer van battery drain sinds de laatste build van gisteren. Gebruik nu Mokee's OpenSource MK43.00 (CM10.2) rom, wat een verademing ten opzichte van MIUI (en WIUI). De rom is in de volgende link te vinden http://miuiandroid.com/co...m-only-cm-10-2-now.21887/. Even in de posts zoeken naar de build van 5 september. Helden
wat een verademing ten opzichte van MIUI (en WIUI)
graag wat meer informatie.... MIUI is al zoveel beter dan vele andere
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Ik heb de laatste MIUI multilanguage ROM op mijn Xiaomi staan, maar heb net opgemerkt dat mijn oortjes niet werken, ze worden als het ware niet gededecteerd. Iemand anders ook daar last van, het zijn samsung oortjes btw.
Smaak, kan er niks anders van maken. Zelf kan ik niet meer tegen stock android. Heb de tablets de deur uitgedaan in de hoop dat er een goede miui bases tablet komt. Maar het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur.duploxxx schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:06:
wat een verademing ten opzichte van MIUI (en WIUI)
Zeker smaak. MIUI is een geweldige rom echt waar. Maar voor mij persoonlijk gaat er niks boven stock android, zonder al die extra (soms onnodige) MIUI applicaties die je systeem vertragen. Ook miste ik de app drawer een beetje, alles op de homescreens in mappen (en de volgorde vervolgens niet op alfabet kunnen sorteren) vind ik maar niks. Maar over het algemeen was ik redelijk tevreden met MIUI, daar niet van. Cyanogenmod is gewoon een klein beetje heilig voor mij, vandaar mijn voorkeur. Prima toch?
Ik had een half jaar gewoon MIUI op mijn telefoon staan, ik vond MIUI echt het beste. Dan een weekje of twee geleden CM 10.2 (van cofface) erop gezet en ondanks dat ik nu een ~1500 punten minder scoor in Antutu voelt alles toch veel sneller aan. Niet dat snelheid bij MIUI een probleem was, allesbehalve, maar die extra snappy-ness is toch fijn, vandaar dat ik toch stock/CM verkieswido91 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:08:
Zeker smaak. MIUI is een geweldige rom echt waar. Maar voor mij persoonlijk gaat er niks boven stock android, zonder al die extra (soms onnodige) MIUI applicaties die je systeem vertragen. Ook miste ik de app drawer een beetje, alles op de homescreens in mappen (en de volgorde vervolgens niet op alfabet kunnen sorteren) vind ik maar niks. Maar over het algemeen was ik redelijk tevreden met MIUI, daar niet van. Cyanogenmod is gewoon een klein beetje heilig voor mij, vandaar mijn voorkeur. Prima toch?
Android developer & dürüm-liefhebber
Precies dat! Ik ben ook met cofface begonnen, maar vond de batterij een beetje kort meegaan. Toen kwam ik Mokee tegen en nu wil ik niks anders meer sinds de laatste build die de battery drain (veroorzaakt door een google updater service die voorkomt dat de telefoon in deep sleep gaat ) heeft opgelost. Alles voelt allemaal net wat sneller aan en er draait veel minder troep op de achtergrond dan bij MIUI. Wat ook interessant is, is dat developer M1cha van miuiandroid bijna klaar is met een open source kernel voor de MI2(s).Mavamaarten schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:12:
[...]
Ik had een half jaar gewoon MIUI op mijn telefoon staan, ik vond MIUI echt het beste. Dan een weekje of twee geleden CM 10.2 (van cofface) erop gezet en ondanks dat ik nu een ~1500 punten minder scoor in Antutu voelt alles toch veel sneller aan. Niet dat snelheid bij MIUI een probleem was, allesbehalve, maar die extra snappy-ness is toch fijn, vandaar dat ik toch stock/CM verkies(en mijn vorige CM-ervaring bij vorige telefoons is ook altijd positief geweest)
Momus bedankt, heb een wipe gedaan en laatste miui multi lang ROM geïnstalleerd en het werkt als een zonnetje!Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:55:
Verwijderd
Op gizchina las ik dat de prijs van de mi2s gecut word naar $273 wat intotaal ongeveer €225 zou zijn. Maar blijkbaar zouden internationale resellers hun prijzen niet verlagen omdat zei deze gsm's zelf aan hogere prijs aangekocht hebben. Zoals bij ibuygou kost hij nog steeds 100€ meer.
iemand een idee hoe je een Mi2s vanuit china tot hier zo krijgen via een betrouwbare bron? Of een betrouwbare webwinkel die wel hun prijs aangepast heeft?
iemand een idee hoe je een Mi2s vanuit china tot hier zo krijgen via een betrouwbare bron? Of een betrouwbare webwinkel die wel hun prijs aangepast heeft?
Vwb. snappiness in MIUI; verander in de developer opties de 3 overgangseffecten van 1 naar 0.5 (of helemaal uit).
Heb zelf een paar maanden de stock AOSP van Xiaomi gedraaid maar de donkere kleur van de Holo theme ging me tegenstaan.
Heb zelf een paar maanden de stock AOSP van Xiaomi gedraaid maar de donkere kleur van de Holo theme ging me tegenstaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Prozac op 06-09-2013 22:57 ]
Ik kan alleen reageren op je laatste vraag; ik heb de M2S bij Mixeshop besteld (en gisteren ontvangen), vanwege het feit dat zij deze standaard met root/unroot mogelijkheid, mulit-language pack en Google Ply Store uitlevert. Uiteraard de versie met 2Gb ram, 13Mp camera en 32Gb opslag.IStealYourGun schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:28:
Gisterenavond m.b.v. MyBackup Pro alles van m'n OneS over gezet, vandaag een eerste dag mee lopen pronken. Indrukwekkend toestel. MIUI heeft een enorm 'iPhone-achtige' skin; iets dat wel gewenning vraagt t.a.v. de herkenbaarheid van sommige icoontjes, maar de mogelijkheden tot configureren lijken haast eindeloos.
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Oh die stonden tussen developer options, ik kon ze al niet vinden en het had opgegeven.Kapitein Prozac schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:53:
Vwb. snappiness in MIUI; verander in de developer opties de 3 overgangseffecten van 1 naar 0.5 (of helemaal uit).
Ik heb wel eens gelezen dat een aantal chinese telefoons raar doen op het vodafone netwerk. De telefoon accu's zouden binnen no time leeg zijn. Weet iemand of dit het geval is met de Xiaomi telefoons?
Kiswum in "[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie"smashmaster schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:30:
Ik heb wel eens gelezen dat een aantal chinese telefoons raar doen op het vodafone netwerk. De telefoon accu's zouden binnen no time leeg zijn. Weet iemand of dit het geval is met de Xiaomi telefoons?
Dat was toevallig hetzelfde toestel dat destijds door Tweakers werd getest, waar het probleem zich voor het eerst voordeed.
En ik heb er met Vodafone nooit kast van gehad... Wel een Vodafone Zakelijk sim
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
Ik heb al van enkele mensen gehoord dat tijdens een gesprek er wat gekraak is of echo te horen is. Zelf merk ik er niks van. Zou dan aan de firmware liggen?
misschien dat het iets te maken heeft met waar ze het hier over hebben; http://miuiandroid.com/co...i-mi2-radio-thread.19846/Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:40:
Ik heb al van enkele mensen gehoord dat tijdens een gesprek er wat gekraak is of echo te horen is. Zelf merk ik er niks van. Zou dan aan de firmware liggen?
ik heb er zelf volgens mij geen last van.
Niemand anders last van oortjes die niet werken?
Ik heb sinds een paar dagen mijn mi2a. Moet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben. Ik heb hem bij ibuygou besteld en hij keurig in mooi cadeaupapier verstuurd, ze hebben hem gelabeled als 20 dollar mp3 speler en ik heb geen taxen moeten betalen. Ik heb antutu gedraaid en daar haal ik wel heel nette scores op, heb screenshot bijgevoegd.
http://img29.imageshack.us/img29/4254/qxcp.png
Weet je zeker dat je een M2A hebt? Want volgens mij heeft die dezelfde processor als de Nexus 4.Jelle87 schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:36:
Ik heb sinds een paar dagen mijn mi2a. Moet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben. Ik heb hem bij ibuygou besteld en hij keurig in mooi cadeaupapier verstuurd, ze hebben hem gelabeled als 20 dollar mp3 speler en ik heb geen taxen moeten betalen. Ik heb antutu gedraaid en daar haal ik wel heel nette scores op, heb screenshot bijgevoegd.
Is het geen Mi2s dat je hebt? Want ikzelf heb een Mi2a en scoor niet hoger dan 19k op antutuJelle87 schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:36:
Het ging hier om een zakelijke sim die door het toestel de consumenten instellingen kreeg. Dit veroorzaakte de drain doordat het juiste netwerk niet gevonden kon worden.mitch187 schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:46:
[...]
Kiswum in "[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie"
Dat was toevallig hetzelfde toestel dat destijds door Tweakers werd getest, waar het probleem zich voor het eerst voordeed.
Na het handmatig goedzetten van de instellingen was dat probleem direct opgelost.
Ik ben momenteel de Hongmi aan het testen en die verliest momenteel 10% per dag in idle, maar wel met alles aan zoals BT, Wifi, sync met diverse mailaccounts.
Zonder wifi verloor hij 40% van de accu na zo'n 5 dagen. Dit was op het Vodafone netwerk, maar helaas zonder 3G (niet mogelijk)
Ik kom met de Mi2 ook maar rond de 21800 en deze heeft een betere cpu dan de Mi2adest1 schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:14:
[...]
Is het geen Mi2s dat je hebt? Want ikzelf heb een Mi2a en scoor niet hoger dan 19k op antutu
Kan het even worden gecontroleerd met de gratis app Quick System Info
Via Eigenschappen kun je bij Apparaat zien hoe je systeem echt heet en welke cpu deze heeft.
Vraagje voor de Mixeshop bestellers, wat is de reden dat jullie het toestel daar hebben gekocht?
Op dit moment is de Mi2s met 32GB is bijna 30 euro duurder dan bij Ibuygou.
Is dat vanwege de extra's zoals Gapps en root toegang of doordat de prijs toen goedkoper was?
Roottoegang is toch standaard en het omzetten van Miui naar de ROM van MiuiAndroid is redelijk makkelijk uit te voeren (althans op de Mi2). Is dit trouwens ook een officiele reseller van Xiaomi goederen?
[ Voor 35% gewijzigd door Kiswum op 08-09-2013 18:50 ]
Het is zeker een mi2a. Maar nu vandaag haal ik 2 keer rond de 15000, wat dan weer zo weinig is. Heb ondertussen wel wat geinstaleerd en toen was hij nog clean install, maar zou toch nie zo een verschil mogen maken?
D-TECH schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:52:
[...]
Weet je zeker dat je een M2A hebt? Want volgens mij heeft die dezelfde processor als de Nexus 4.
Net getest (op M2s met laatste MIUI Rom van 6 sep) en geen problemen.MisterX334 schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:18:
Niemand anders last van oortjes die niet werken?
De Mi2a heeft maar een dualcore? De Nexus 4 komt redelijk overeen met de Mi2, zelfde SoC.
Let bij het maken van een benchmark op de performance setting, deze hebben veel invloed op de snelheid waarop je cpu draait.
Let bij het maken van een benchmark op de performance setting, deze hebben veel invloed op de snelheid waarop je cpu draait.
Inderdaad gewoon even Quick System Info uit de playstore halen en die geeft aan wat de processor is...
M1cha heeft zijn eerste CM10.2 build uitgebracht met als basis zijn eigen open source kernel die grotendeels gebasseerd is op de Nexus 4. http://miuiandroid.com/co...3-cyanogenmod-10-2.22016/ Heb de rom zelf nog niet geprobeerd, omdat hij nog niet werkt op de MI2S en de camera nog niet werkt. Maar het ziet er veelbelovend uit! Kan niet wachten om doei te zeggen tegen het closed source beleid van Xiaomi.
Mag ik vragen waarom je geen Nexus 4 neemt? Deze is goedkoper te krijgen dan de Mi2(s)
Ik heb voor mijn MI2S 16gb, ongeveer 255 euro betaald 2 maanden geleden bij hotmid. Vond ik wel een goede deal. Verder ben ik niet zo'n grote fan van LG.mitch187 schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:15:
Mag ik vragen waarom je geen Nexus 4 neemt? Deze is goedkoper te krijgen dan de Mi2(s)
De mi2s is overigens ook vele malen kleiner dan de Nexus, wat dat betreft zou ik dus ook voor de Mi2 (s ) gaan.
Het scherm formaat was voor mij ook de reden om voor de Mi2S te gaan i.p.v. de Nexus 4.. 4,3" is gewoon een heerlijk formaat die nog fatsoenlijk in je broekzak past.
Don't dream your life, live your dreams!
idem, super krachtig device in 4.3" size
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Heb de M2s vandaag binnengekregen. Mooi toestel, enkel wel wat prutsen om de achterkant los te krijgen.
Wel een (dom) vraagje. Als je van de standaard rom naar de WIUI wil gaan, moet je dan installatie method 1 doen? Want ik kan niet meteen de updater app terugvinden voor method 2.
http://miuiandroid.com/co...ultilanguage-v4-v5.19628/
nm, heb het gevonden, je moest nog op de menu knop drukken.
Wel een (dom) vraagje. Als je van de standaard rom naar de WIUI wil gaan, moet je dan installatie method 1 doen? Want ik kan niet meteen de updater app terugvinden voor method 2.
http://miuiandroid.com/co...ultilanguage-v4-v5.19628/
nm, heb het gevonden, je moest nog op de menu knop drukken.
[ Voor 8% gewijzigd door IStealYourGun op 10-09-2013 13:35 ]
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Ik heb vandaag mijn batterij van dx.com binnen gekregen, zonder twijfel is die nep.. Ik heb ook niet veel zin om hem uit te gaan proberen
Verder ben ik er ook achtergekomen wanneer mijn mobiel vast blijft zitten op de terug knop. Dit komt door het achter kantje, dat misschien te hoge druk geeft? Iniedergeval als ik het achterkantje los haal komt het nooit voor..
Verder ben ik er ook achtergekomen wanneer mijn mobiel vast blijft zitten op de terug knop. Dit komt door het achter kantje, dat misschien te hoge druk geeft? Iniedergeval als ik het achterkantje los haal komt het nooit voor..
Mi2 heeft geen terugknop.... enkel volume knop en power.
battery bestel je toch niet bij DX maar gewoon bij Ibuyguy
http://www.ibuygou.com/p-...smart_phone-4668-usd.html
battery bestel je toch niet bij DX maar gewoon bij Ibuyguy
http://www.ibuygou.com/p-...smart_phone-4668-usd.html
CM10.2 voor de Mi2A:
http://www.miui.com/forum...id%3D1543%26typeid%3D1543
http://www.miui.com/forum...id%3D1543%26typeid%3D1543
Nou, ik weet niet hoe die heet maar onderin zitten drie touch knoppen, de rechter naast de home.duploxxx schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:20:
Ik had ook niet al te hoge verwachtingen van die batterij maar ik wou het gewoon proberen..
Die batterij is trouwens ook veel lichter dan het origineel, ik durft het niet aan, straks wil ik hem opladen en gaat mijn telefoon stuk.
MilaanR gaf het al aan.duploxxx schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:20:
Er zit gewoon een terugknop op, maar geen knop voor je apps, omdat alles op het homescreen zit.

Moet wel heel recentelijk veranderd zijn dan, mijn doos waar augustus opstaat geeft gewoon 850 aan.
Balen. Het lijkt erop dat mijn 3000mah batterij kapot is. Wanneer ik de batterij erin doe, knippert de rode led (hij pulseert dus niet) en reageert verder nergens op. Het scherm gaat ook niet aan. Met de 2000mah batterij werkt-ie weer goed.
Weet iemand hoe Ibuygou omgaat met dit soort garantie-gevallen?
Weet iemand hoe Ibuygou omgaat met dit soort garantie-gevallen?
Vriend van mij heeft een tijd gelden een vervangend scherm gekregen ivm gelige vlekken. Zou het gewoon proberen dus
Mijn geeft 850/900/... aan dus...Creqaw schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:17:
[...]
Moet wel heel recentelijk veranderd zijn dan, mijn doos waar augustus opstaat geeft gewoon 850 aan.
Ik zal er vanavond een plaatje van nemen ;-)
Edit: vergeten plaatjes te trekken

[ Voor 16% gewijzigd door bntjah op 13-09-2013 07:54 ]
K49 '17
Voor de geinteresseerden, de Xiaomi M2S is op het moment $360/$375 (16/32GB) bij SpeMall: http://www.spemall.com/XI...Front-Camera-2-0MP_g.html
Morgen krijgen ze een batch Xiaomi M2S 32GB binnen die vervolgens op dezelfde dag worden verstuurd, dit kreeg ik via mail te horen.
Morgen krijgen ze een batch Xiaomi M2S 32GB binnen die vervolgens op dezelfde dag worden verstuurd, dit kreeg ik via mail te horen.
Ik ben al een paar dagen aan het wachten op het verzenden van mijn mi2s, 6dagen geleden besteld bij SPE-Mall. Op de website claimen ze voorraad te hebben (voornamelijk in de "review" sectie), maar het verzenden laat maar op zich wachten.
Gisteren mijn M2s 16GB binnen gekregen zonder extra toelages of iets.
Via banggood.com
Heb er 285 euro incl. voor betaald en was binnen 2 weken binnen!
Even zitten klooien met WUIU ROM maar hij staat nu op NL en chinese apps zijn eraf.
Top toestel
Via banggood.com
Heb er 285 euro incl. voor betaald en was binnen 2 weken binnen!
Even zitten klooien met WUIU ROM maar hij staat nu op NL en chinese apps zijn eraf.
Top toestel
Verwijderd
vraagje over ibuygou:
heb perongeluk mijn bestelling 2x geplaatst, heb aan de support nu gevraagd om 1 te annuleren.
heb gelukkig nog niets betaald, maar vraag mij ook af hoe de betaling moet. moet ik dat geld zelf overschrijven naar hun PayPal met mijn ordernummer daarbij vermeld?
ik had verwacht te worden doorgestuurd naar een pagina van PayPal, toen dat niet het geval was heb ik nog eens gedrukt op 'betalen' waardoor mijn order 2x geplaatst is. is het dus normaal dat ik niet werd doorverwezen naar een PayPal pagina en moet ik gewoon zelf overschrijven?
heb perongeluk mijn bestelling 2x geplaatst, heb aan de support nu gevraagd om 1 te annuleren.
heb gelukkig nog niets betaald, maar vraag mij ook af hoe de betaling moet. moet ik dat geld zelf overschrijven naar hun PayPal met mijn ordernummer daarbij vermeld?
ik had verwacht te worden doorgestuurd naar een pagina van PayPal, toen dat niet het geval was heb ik nog eens gedrukt op 'betalen' waardoor mijn order 2x geplaatst is. is het dus normaal dat ik niet werd doorverwezen naar een PayPal pagina en moet ik gewoon zelf overschrijven?
Je wordt normaal gezien doorverwezen als je geen account bij hen hebt, dat is mijn ervaring toch.Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:05:
vraagje over ibuygou:
Verwijderd
heb wel een account, daar zag ik bij staan dat ik 2 orders pending heb.IStealYourGun schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:30:
[...]
Je wordt normaal gezien doorverwezen als je geen account bij hen hebt, dat is mijn ervaring toch.
maar toen ik bij cashout op paypal drukte stuurde hij mij naar een lege pagina...
Misschien andere browser proberen? Je hoort echt automatisch door te worden verwezen naar de Paypal pagina als je voor Paypal kiest.
Iemand ervaring met anybuying.com? Scheelt daar ongeveer 20 tot 50 euro voor de 16/32g (hangt van de vergelijkingswebsite af). Zie deze website echter niet terugkomen in deze thread.
Thanks
edit: is de verwachting dat de m2s nog verder in prijs gaat dalen zodra de mi3 daadwerkelijk beschikbaar is?
Thanks
edit: is de verwachting dat de m2s nog verder in prijs gaat dalen zodra de mi3 daadwerkelijk beschikbaar is?
[ Voor 22% gewijzigd door GoiracH op 13-09-2013 12:36 ]
Mi2S nu 2 dagen in bezit en bevalt prima tot nog toe. Ik heb meteen de grotere accu van 3100 mAh erin gezet die ik erbij had besteld.
Multilanguage Rom erover heen flashen was zo gedaan, stonden alleen nog best veel andere chinese apps erop. Ik heb geprobeerd om eerst een clean whipe te doen en daarna de rom te installeren maar ik had dan nog steeds dezelfde apps erop staan.. Ik heb ze maar handmatig verwijderd en de meeste zijn er nu wel af. Enige wat nog overblijft is Miui credit en stats, al is dit niet zo erg.
Enige nadeel van de telefoon wat nog wel overblijft is dat een deel van de Thema's App en als je ringtonen gaat zoeken in het Chinees is. Maakt het lastiger om goede thema's of ringtones te vinden. Heb verder ook nog geen manier gevonden om andere apps in de circel van het standaard lockscreen te zetten, is dit mogelijk?
Multilanguage Rom erover heen flashen was zo gedaan, stonden alleen nog best veel andere chinese apps erop. Ik heb geprobeerd om eerst een clean whipe te doen en daarna de rom te installeren maar ik had dan nog steeds dezelfde apps erop staan.. Ik heb ze maar handmatig verwijderd en de meeste zijn er nu wel af. Enige wat nog overblijft is Miui credit en stats, al is dit niet zo erg.
Enige nadeel van de telefoon wat nog wel overblijft is dat een deel van de Thema's App en als je ringtonen gaat zoeken in het Chinees is. Maakt het lastiger om goede thema's of ringtones te vinden. Heb verder ook nog geen manier gevonden om andere apps in de circel van het standaard lockscreen te zetten, is dit mogelijk?
Nee, dat is thema afhankelijk...Poeles schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:10:
Mi2S nu 2 dagen in bezit en bevalt prima tot nog toe. Ik heb meteen de grotere accu van 3100 mAh erin gezet die ik erbij had besteld.
Verwijderd
Nice 
MIUI JLB17.0 updaten naar MIUI JLB21.0 vanuit de settings via wifi zonder te moeten klooien met firmware images e.d.
MIUI JLB17.0 updaten naar MIUI JLB21.0 vanuit de settings via wifi zonder te moeten klooien met firmware images e.d.
Verwijderd
Vraagje
hello hello,
Ik ben recent eigenaar geworden van een prachtige xiaomi mi2s smartphone.
nu wou ik gisteren een conference call starten en dit ging niet.
I kan 2 personen appart contacteren (1 on hold), maar wanneer ik ze wil mergen of samenvoegen dan krijg ik not able to make conference call of telefonische vergadering niet mogelijk.
Ik ben aangesloten bij Proximus en belde hierover.
Zij zeiden dat dit aan het toestel ligt en dat ze niet kunnen zien of mijn toestel dit kan.
Vrienden van mij zijn in het bezit van I-phone's en ook proximusnetwerk en kunnnen dit wel.
Iemand een idee of het werkt met een xiaomi mi2s of zijn ze me bij Proximus iets aan het wijsmaken.
Merci
hello hello,
Ik ben recent eigenaar geworden van een prachtige xiaomi mi2s smartphone.
nu wou ik gisteren een conference call starten en dit ging niet.
I kan 2 personen appart contacteren (1 on hold), maar wanneer ik ze wil mergen of samenvoegen dan krijg ik not able to make conference call of telefonische vergadering niet mogelijk.
Ik ben aangesloten bij Proximus en belde hierover.
Zij zeiden dat dit aan het toestel ligt en dat ze niet kunnen zien of mijn toestel dit kan.
Vrienden van mij zijn in het bezit van I-phone's en ook proximusnetwerk en kunnnen dit wel.
Iemand een idee of het werkt met een xiaomi mi2s of zijn ze me bij Proximus iets aan het wijsmaken.
Merci
Hi Biebelop,
"Iemand een idee of het werkt met een xiaomi mi2s of zijn ze me bij Proximus iets aan het wijsmaken."
Net geprobeerd met Mobile Vikings en werkte perfect. Ze zijn jou iets aan het wijsmaken
"Iemand een idee of het werkt met een xiaomi mi2s of zijn ze me bij Proximus iets aan het wijsmaken."
Net geprobeerd met Mobile Vikings en werkte perfect. Ze zijn jou iets aan het wijsmaken
[ Voor 4% gewijzigd door Krize18 op 14-09-2013 10:51 ]
Any-buying is van de oprichters van android-sale. En dat zijn een stel oplichters.GoiracH schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:35:
Iemand ervaring met anybuying.com? Scheelt daar ongeveer 20 tot 50 euro voor de 16/32g (hangt van de vergelijkingswebsite af). Zie deze website echter niet terugkomen in deze thread.
Thanks
Niet bestellen daar dus! Maar gewoon bij iBuygou ofzo.
Ik heb straks een update gedaan naar de versie van gisteren. Na een paar uur kom ik er pas achter dat android op engels staat. Dus ik wil het terug zetten op Nederlands.. Is Nederlands weg.. Alleen nog engels en chinees. Ik heb toch echt multilanguage geupdate. Ik heb via miuiandroid. Com de multilanguage nog even gedownload en geïnstalleerd. Maar nog steeds geen Nederlands. Wat doe ik fout?
Ik heb ook de update van gisteren geinstalleerd en bij mij zijn gewoon alle talen beschikbaar. Weet je zeker dat je miuiandroid_lang_aries-3.9.13.zip hebt gedownload?LoeWn schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:35:
Ik heb straks een update gedaan naar de versie van gisteren. Na een paar uur kom ik er pas achter dat android op engels staat. Dus ik wil het terug zetten op Nederlands.. Is Nederlands weg.. Alleen nog engels en chinees. Ik heb toch echt multilanguage geupdate. Ik heb via miuiandroid. Com de multilanguage nog even gedownload en geïnstalleerd. Maar nog steeds geen Nederlands. Wat doe ik fout?
Was mijn vermoeden ook al. Ik was sowieso al van plan de 'reguliere' websites aan te houden, maar deze kwam ik tegen tijdens het browsen dus vandaar toch even de check.D-TECH schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:23:
[...]
Any-buying is van de oprichters van android-sale. En dat zijn een stel oplichters.
Niet bestellen daar dus! Maar gewoon bij iBuygou ofzo.
Thanks!
Denken jullie eigenlijk dat de prijzen van de Xiaomi M2S nog veel zal dalen nu een opvolger op weg is of is deze prijs min of meer "fixed"?
Buy a Mac or install Linux
Gewoon een vraag maar zijn er ook echt benchmark verschillen tussen WIUI en MIUI? Ik zou het best zelf kunnen testen maar wil liever niet een ROM flashen voor 1x een Antutu test doen. Op WIUI krijg ik tussen de 27k-28k aan scores.
Ik heb een tijdje lopen spelen met CWM en True dual boot en ik heb volgens mij nu minder geheugen over. Ik heb TDB alweer uitgezet maar heb nog steeds maar 9.25 gb aan interne opslag (16 GB versie), kan iemand anders met een 16gb versie mij vertellen hoeveel interne opslag zij hebben?
Ik weet dat een deel van het geheugen altijd wordt gebruikt voor het systeem, maar 6GB vind ik wel erg veel en volgens mij was dit eerst ook minder voordat ik met TDB ging spelen.
Ik weet dat een deel van het geheugen altijd wordt gebruikt voor het systeem, maar 6GB vind ik wel erg veel en volgens mij was dit eerst ook minder voordat ik met TDB ging spelen.
Klopt 6gb voor interne opslag, het is nu eenmaal zo ingeregend. Op miuiandroid is een draadje over hoe je dit zelf kan tweaken, kans op brickphone is wel aanwezig.Poeles schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:26:
Ik heb een tijdje lopen spelen met CWM en True dual boot en ik heb volgens mij nu minder geheugen over. Ik heb TDB alweer uitgezet maar heb nog steeds maar 9.25 gb aan interne opslag (16 GB versie), kan iemand anders met een 16gb versie mij vertellen hoeveel interne opslag zij hebben?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ik heb nu sinds een weekje een Mi2S 32GB en deze bevalt prima. Maar, aangezien ik een grote Cyanogenmod aanhanger ben heb ik Miui zo'n 2 dagen geprobeert en ben ik meteen weer terug geschakeld, het ging me dan ook vooral om de hardware, en die is prima. 
Maar snapt iemand nou nog welke CM10.2 / Android 4.3 versie de beste is? Er zijn op dit moment zo'n 4 of 5 verschillende mensen die zaken aan het uitbrengen zijn, en het lijkt alsof er inmiddels ook een kernel is van Xiaomi zelf, maar ook dat kan ik nergens helemaal bevestigen.
Ik gebruik op dit moment de versie van Cofface (http://blog.cofface.com/archives/481.html), and alle features werken eigenlijk wel. Ik heb nog last van enkele kleine (doch irritante bugs) maar dat zijn die over het algemeen vanzelf opgelost worden met nightly builds, etc.
Helaas zit daar natuurlijk het lastige van het verhaal, die zijn er niet officieel vanuit Cyanogenmod.
Wat is jullie ervaring met CM10.2 op deze telefoon en heeft iemand al meerdere versies geprobeert om te zien welke het beste werkt? En welke goed bijgehouden word?
Maar snapt iemand nou nog welke CM10.2 / Android 4.3 versie de beste is? Er zijn op dit moment zo'n 4 of 5 verschillende mensen die zaken aan het uitbrengen zijn, en het lijkt alsof er inmiddels ook een kernel is van Xiaomi zelf, maar ook dat kan ik nergens helemaal bevestigen.
Ik gebruik op dit moment de versie van Cofface (http://blog.cofface.com/archives/481.html), and alle features werken eigenlijk wel. Ik heb nog last van enkele kleine (doch irritante bugs) maar dat zijn die over het algemeen vanzelf opgelost worden met nightly builds, etc.
Helaas zit daar natuurlijk het lastige van het verhaal, die zijn er niet officieel vanuit Cyanogenmod.
Wat is jullie ervaring met CM10.2 op deze telefoon en heeft iemand al meerdere versies geprobeert om te zien welke het beste werkt? En welke goed bijgehouden word?
* -Tom meld zich als geïnteresseerde.
Hoe zit het met de look and feel van de achterkant van de M2S / M2A? Het ziet er uit als een Samsung-achtige soort plastic, waar ik persoonlijk geen fan van ben. En heeft iemand ervaring met de gekleurde varianten van de genoemde smartphones? Aanrader of afrader?
Hoe zit het met de look and feel van de achterkant van de M2S / M2A? Het ziet er uit als een Samsung-achtige soort plastic, waar ik persoonlijk geen fan van ben. En heeft iemand ervaring met de gekleurde varianten van de genoemde smartphones? Aanrader of afrader?
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.
De achterkant is van plastic ja, maar van veel dikker plastic dan die Samsung dingen.
Overigens zijn er plenty andere achterkantjes te krijgen. Ook in aluminium.
Net als die gekleurde die allemaal los te krijgen zijn.
Overigens zijn er plenty andere achterkantjes te krijgen. Ook in aluminium.
Net als die gekleurde die allemaal los te krijgen zijn.
Verwijderd
@Tom
Ik deelde die zorg ook. Absoluut geen fan van die Samsung behuizingen. Had daardoor voorheen ook bewust voor een HTC gekozen. Mijn Mi2s verraste me echt. Ligt echt prettig in de hand en voelt niet cheap aan. Denk zelfs dat ik de feel beter vind dan mijn oude HTC Sensation. Topding!
Ik deelde die zorg ook. Absoluut geen fan van die Samsung behuizingen. Had daardoor voorheen ook bewust voor een HTC gekozen. Mijn Mi2s verraste me echt. Ligt echt prettig in de hand en voelt niet cheap aan. Denk zelfs dat ik de feel beter vind dan mijn oude HTC Sensation. Topding!
ik heb een Mi2 en een S3 mini, nou geloof mij. De Mi2 is vele malen steviger dan de mini. Mijn vriendin heeft die van haar namelijk al regelmatig laten vallen-Tom schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:01:
* -Tom meld zich als geïnteresseerde.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken