[MMO] War Thunder

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Speel ook sinds een aantal dagen. Vroeg me af, en kon het nergens vinden, bestaat er een squadron (clan) van spelende Tweakers, net als Gathering of Tanks bij WoT?

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
MuFFIN 007 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:36:
Speel ook sinds een aantal dagen. Vroeg me af, en kon het nergens vinden, bestaat er een squadron (clan) van spelende Tweakers, net als Gathering of Tanks bij WoT?
waren we wel mee bezig, is er helaas nog niet van gekomen.

Floksor

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Dracyn schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:14:
nee geen pilot men vleugel brak af en ik vloog gelijk in de fik en de dichstbijzijnde enemy was een aa op 6.5km afstand (letterlijk 10 seconde na starten van de match)
Zeker weten dat je niet door een team genoot werd afgeschoten?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:58
Kan inderdaad een friendly zijn. Wat ook kan is dat je eigenlijk al gedamaged was, en je bv cooling fluid aan het lekken was. Al zou ik dan eerder een brand verwachten ipv vleugel eraf.

Stond de kill rechtsonder voor een enemy? Misschien had je hem gewoon niet gezien. Als niemand de enemy ziet, verschijnt hij ook niet op de minimap dacht ik. Of hij zat in een wolk verstopt etc...?

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
nou er kan geen enemy geweest zijn, match was 10 seconde bezig en friendly weet ik erg zeker van niet... spawnde net ik vlieg echt 2 seconde en vleugel breekt af, dus misschien een glitch spawn?

Body mods don't determine skill

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Kijk gewoon de replay dan kun je zien wat het was. Lijkt me sterk dat het een bug of glitch is, het zou bijzonder zijn als jij de enige bent die dit is overkomen.

• Dracyn
nahja het kan altijd gebeuren, weet toevalig wel dat ik in de match ervoor, mijn a20 ook de vleugel was afgeschoten terwijl match eindigde(!) maar kan ook toeval zijn.

• Motorhelm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Metaalmoeheid, slecht onderhouden toevallig? :/

Heb nog niet veel gespeeld.. geen idee tot in wat voor detail ze gaan...

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

welke versie van de B17 speelt het fijnst?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Zojuist de beaufighter XI (die tier 6) unlocked, dat ding is awesome :D

Net zoals de 2e spitfire :D

• MuFFIN 007
Ben er inmiddels wel achter dat er een hoop fijne vliegtuigen zijn, maar ook een hoop beroerde. Zit nu met Luftwaffe, USAF, en Soviet Air Force alledrie op Tier 3, en de Sovjets hebben veruit de fijnste bommenwerpers (Su-2). De USAF heeft goede fighters (Buffalo) en de Duitsers hebben eigenlijk niet echt wat. Beetje jammer wel.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

MuFFIN 007 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:43:
Ben er inmiddels wel achter dat er een hoop fijne vliegtuigen zijn, maar ook een hoop beroerde. Zit nu met Luftwaffe, USAF, en Soviet Air Force alledrie op Tier 3, en de Sovjets hebben veruit de fijnste bommenwerpers (Su-2). De USAF heeft goede fighters (Buffalo) en de Duitsers hebben eigenlijk niet echt wat. Beetje jammer wel.
Tja, hangt ook van je stijl af. De duitse fighters zijn heel goed, maar die moeten het hebben van "Blitz", van hoog snel neerstrijken en schieten en vervolgens gaan loopen. Je moet absoluut niet met de Duitsers spelen zoals met een Buffalo, of Chaika, dat zijn echte Turn-fighters, maar die klimmen weer voor geen meter.

Hangt er dus vanaf wat je het beste past. Ik vind de USAF wel prettig fighteren en bomberen, maar m'n controle met de Soviets is wat beter, die laatste lijkt ook wat meer gevarieerd. Uiteindelijk begreep ik alleen dat er nog wat IMBA's zijn wat betreft de volledigheid van het assortiment en de rollen sterktes van een aantal landen. Er komt nog meer bij om die gaten op te vullen, maar eigenlijk zijn alleen USA, Sov en Duitsland volledig genoeg. De Britten en Jappen kregen er nog een aantal bij. Momenteel zou je overigens voor bommenwerpers wel al erg goed bij Japan zitten. Ook hun Jets zouden goed zijn, maar het doorbijten in de wat lege midde tiers zou het zeer lastig maken in verhouding om die te krijgen.

Echt slechte vliegtuigen heb ik nog niet opgemerkt, maar zo lang ben ik nog niet bezig.

De makers zetten vooral in op semi-realisme. Als iets toen niet werkte, werkt het nu ook niet, dus ja, sommige onbekende vliegtuigen zijn vanzelfsprekend minder goed dan de legendarische die keer op keer worden aangehaald.

• MuFFIN 007
djunicron schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:08:
[...]

Tja, hangt ook van je stijl af. De duitse fighters zijn heel goed, maar die moeten het hebben van "Blitz", van hoog snel neerstrijken en schieten en vervolgens gaan loopen. Je moet absoluut niet met de Duitsers spelen zoals met een Buffalo, of Chaika, dat zijn echte Turn-fighters, maar die klimmen weer voor geen meter.

Hangt er dus vanaf wat je het beste past. Ik vind de USAF wel prettig fighteren en bomberen, maar m'n controle met de Soviets is wat beter, die laatste lijkt ook wat meer gevarieerd. Uiteindelijk begreep ik alleen dat er nog wat IMBA's zijn wat betreft de volledigheid van het assortiment en de rollen sterktes van een aantal landen. Er komt nog meer bij om die gaten op te vullen, maar eigenlijk zijn alleen USA, Sov en Duitsland volledig genoeg. De Britten en Jappen kregen er nog een aantal bij. Momenteel zou je overigens voor bommenwerpers wel al erg goed bij Japan zitten. Ook hun Jets zouden goed zijn, maar het doorbijten in de wat lege midde tiers zou het zeer lastig maken in verhouding om die te krijgen.

Echt slechte vliegtuigen heb ik nog niet opgemerkt, maar zo lang ben ik nog niet bezig.

De makers zetten vooral in op semi-realisme. Als iets toen niet werkte, werkt het nu ook niet, dus ja, sommige onbekende vliegtuigen zijn vanzelfsprekend minder goed dan de legendarische die keer op keer worden aangehaald.
Vooral dat laatste volgens mij. En ik ben echt niet de enige, op de officiële War Thunder fora zijn ook zat topics te vinden over de ondermaats presterende Duitse / Italiaanse lagere tiers. Het schijnt pas leuk te worden zodra je de BF109 kan, maar die He112 bakt bij mij echt niets van. Zelfs niet als ik speel zoals jij zei, (interceptor modus dus), legt hij het af tegen bijv. een P36 Hawk want die zijn gewoon alsnog sneller. Ben net in een pot - Stalingrad met 3 airfields - binnen 6 minuten 3 vliegtuigen kwijtgeraakt:
- He 112 A-0 (tier 3)
- MC.200 Saetta (tier 3)
- G50 7AS Freccia (tier 2)

Alledrie aan vliegtuigen als de Hurricane Mk1 en Spitfighter. Ga het anders zelf eens proberen! Het gaat je gewoon niet lukken, met de Duitse / Italiaanse fighters tegen de Britse...

• Dracyn
zelf geef ik de voorkeur aan amerikaanse vliegtuigen door hun draai snelheid en scherpe sturen kun je hier heel handige stunts mee uithalen (fighters!) ik geef de voorkeur aan heel laag vliegen of van heel hoog neer te duiken op een enemy en ik wil snelheid, en voor mij hebben de amerikaanse vliegtuigen een leuke ballans er tussen.
Jammer dat ze naar mijn mening nogal zwakke engine en tail protection hebben...

Verwijderd

Als je Historische battles gaat doen online dan kan je bepaalde vliegtuigen niet die je wel in arcade kan.
Iemand daar een antwoord op ?

• Floks
Nee Dennis, je kan dan 1 van de vliegtuigen gebruiken die je normaal in arcade gebruikt. Gewoon proberen, je kan er niks fout aan doen

Floksor

Verwijderd

dat gaat dus niet , ze zijn rood en er zit een slotje op , en in arcade zijn ze gewoon open en te gebruiken

Verwijderd

Het vliegtuig wat je hebt geselecteerd( geel randje) in de hangar is als enige beschikbaar in battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:48:
Het vliegtuig wat je hebt geselecteerd( geel randje) in de hangar is als enige beschikbaar in battle.
Das correct, je moet dus voor je op Battle drukt je vliegtuig kiezen.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Lol net een xp bonus gehad omdat ik 3x ben geramd in een potje, sad but true :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Hoe zit het trouwens met die 1.33 patch? hoor van iedereen dat het P2W is? Zelf na anderhalve maand weer eens gespeeld? Arcade tot nu toe alleen en merk kwa skill/performance eigenlijks niks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:24:
Lol net een xp bonus gehad omdat ik 3x ben geramd in een potje, sad but true :')
die had ik ook al gehad 8)7

en best vaag hoe sommige mensen een scherpe bocht maken dat ze ineens weer achter iemand zitten of jou :?

edit: ik zag dus iemand met een Beaufighter een behoorlijk scherpe bocht maken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Voor beaufighter hangt veel af van de snelheid (en flaps) hoe goed de bocht lukt. Traag en combat flaps kan hij eigenlijk nog relatief scherp draaien. Hoewel draaien en hoogte aanpassen tegelijk niet zo goed gaat bij hem. Ben je aan het duiken aan 800 per uur, dan komt draaien er niet echt meer bij kijken ^^

Spitfires draaien enorm goed vind ik. Toch al regelmatig gehad dat ik na even dogfighten met mijn spit plots achter de vijand zit. Nu nog pilot knocked down verminderen van 60% van mijn deaths naar 2% of zo, en dan zou het spel perfect zijn voor mij.

Het spel is absoluut niet P2W trouwens. Ik sta regelmatig vanboven in de match en ik heb nog niets betaald. Premium planes zijn niet beter dan gewone planes.

Wat je wel hebt als je er echt geld in steekt is dat je in-game geld-inkomen de lucht in schiet en je dus niet zo moet rekenen welk plane/updates je wil kopen per level. Ook kan je je crews een mooie boost geven met echt geld, maar de impact is niet zo enorm en uiteindelijk kan je die ook updaten door zelf gewoon genoeg rondjes te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Psyonara schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:46:
Hoe zit het trouwens met die 1.33 patch? hoor van iedereen dat het P2W is? Zelf na anderhalve maand weer eens gespeeld? Arcade tot nu toe alleen en merk kwa skill/performance eigenlijks niks??
Wat zou er P2W zijn dan? Premium planes zijn net zo goed of slecht als de normale, je krijgt er alleen meer geld mee.

800 km per uur is een goede manier om je vleugels kwijt te raken in een Beaufighter trouwens :). Draaien gaat inderdaad wel goed op lage snelheid met combat flaps. Vooral als je bochten maakt via een Chandelle (bocht maken en klimmen tegelijk) gaat het redelijk vlot.

[ Voor 23% gewijzigd door EnigmaNL op 16-09-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:37
Speel het spel sinds een maand zo af en toe, nu rank 10, en nog geen enkele keer gemerkt dat dit spel P2W zou zijn. Integendeel, het is zelfs het eerste F2P spel dat ik gespeeld heb, waarin je echt mee kan strijden zonder ervoor te moeten betalen.

Ik vraag me af wie die P2W-whiners zijn, waarschijnlijk dezelfde kerels die over head-on rammers zitten te zagen. Voor een head-on ram ben je namelijk met twee! Als je iemand head-on ziet komen, schieten tot +/- 200m, wegduiken en je hoeft niet boos te worden in de chat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
hottentot schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:34:
Speel het spel sinds een maand zo af en toe, nu rank 10, en nog geen enkele keer gemerkt dat dit spel P2W zou zijn. Integendeel, het is zelfs het eerste F2P spel dat ik gespeeld heb, waarin je echt mee kan strijden zonder ervoor te moeten betalen.

Ik vraag me af wie die P2W-whiners zijn, waarschijnlijk dezelfde kerels die over head-on rammers zitten te zagen. Voor een head-on ram ben je namelijk met twee! Als je iemand head-on ziet komen, schieten tot +/- 200m, wegduiken en je hoeft niet boos te worden in de chat...
Het hangt volledig af wat voor toestel je hebt en hoe snel je gaat of je wel tijd hebt om uit de weg te gaan bij een head-on aanval...Soms kun je gewoon niet wegdraaien en doet de ander dat ook niet. Je hebt ook nog mensen die expres tegen jou in draaien en je alsnog rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Trouwens wel het idee dat steeds meer friendlies mekaar steeds de grond in boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, het spel moedigd killsteals bijna aan gezien de verhouding in xp van assists en de werkelijke kill. Vaak genoeg schiet je een bomber of ander doel naar beneden, om vervolgens een volgdend doel te pakken of te herladen. Komt er nog iemand even één kogel in het brandende of stuurloze wrak zetten om zo de kill te claimen. Opeens 120 xp ipv 350 (ik noem maar wat).

En zo dus ook dat fighters veelste dicht op elkaar gaan zitten om zo op de tegenstand te kunnen mikken. Of dat men gewoon blind een manouvre begint om zo snel mogelijk weer punten te kunnen scoren.

Aan de andere kant speelde ik gisteren b.v. een Hist. battle missie met een bomber, waarbij ik door m'n payload heen was én al twee kills had weten te maken op belagers. Zie ik een vijandige bomber z'n doel bijna halen, dus ik draai in en leeg m'n laatste 30 rounds. De andere bomber was (derp) laag aan het vliegen, waarschijnlijk om zo beter te kunnen mikken? Dus daar ramde ik m'n behoorlijk beschadigde lege eigen bommenwerper in. Een tactisch juiste beslissing leek mij zo, zeker omdat ik daar de brug nog mee redde. Wat een RAGE kwam daar uit zeg... Zucht.

Toch wat anders dan in Arcade met een zootje lage tier vliegtuigen anderen expres rammen zonder verder doel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
djunicron schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:29:
Dus daar ramde ik m'n behoorlijk beschadigde lege eigen bommenwerper in. Een tactisch juiste beslissing leek mij zo, zeker omdat ik daar de brug nog mee redde. Wat een RAGE kwam daar uit zeg... Zucht.

Toch wat anders dan in Arcade met een zootje lage tier vliegtuigen anderen expres rammen zonder verder doel...
Dat komt omdat rammen ook gewoon bijzonder lame is. Je had ook gewoon naar je vliegveld kunnen gaan en je toestel laten repareren en herladen, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals het hoort? Rammen is een bekende, veel gebruikte, taktiek:
Wikipedia: Aerial ramming
Zwak om te doen en balen als het je overkomt, dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

EnigmaNL schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:40:
[...]

Dat komt omdat rammen ook gewoon bijzonder lame is. Je had ook gewoon naar je vliegveld kunnen gaan en je toestel laten repareren en herladen, zoals het hoort.
Correct, ware het niet dat in deze missie het vliegveld 38KM verderop ligt en zo'n "tijdelijke" basis is, waar met zwaardere kisten ontzettend slecht op te landen is.

De keuze was dus:
- Objective verloren laten gaan
- 4 minuten vliegen (einde match?)
- Landen en terug vliegen (20% kans dat dat zonder verdere schade lukt) en weer 4 min verder.
- Eindscore 2 tegenstanders 8 groundtargets.

vs.

- Objective redden
- Einde van je participatie
- 3 tegenstanders meegenomen 8 ground targets
- Lame zijn / Rage vangen.

Maar het hele ding met oorlogjes: lame maakt niet uit, resultaten tellen. "All is fair..."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:10:
Zoals het hoort? Rammen is een bekende, veel gebruikte, taktiek:
Wikipedia: Aerial ramming
Zwak om te doen en balen als het je overkomt, dat wel ;)
Het grote verschil is dat ze in het echt ramden en wel probeerde daarbij zelf in leven te blijven, dus geen kamikaze rammen zoals we in WT terug zien.
djunicron schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:14:
[...]

Maar het hele ding met oorlogjes: lame maakt niet uit, resultaten tellen. "All is fair..."?
Tja, je moet het zelf weten, ik vind het niet raar dat mensen boos op je worden. Rammen hoort naar mijn mening niet thuis in Historical Battles, maar goed, ieder z'n mening.

[ Voor 37% gewijzigd door EnigmaNL op 16-09-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Ik zelf probeer rammen te mijden, maar soms ontkom je er niet aan.
Probeer altijd wel een gronddoel mee te nemen als ik neerga.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik speel dit spel ook sinds zaterdag. Ik was eigenlijk op zoek naar World of Warplanes (had al eens aan een beta meegedaan) maar tijdens een review kwam ik op dit alternatief terecht. Toegegeven, sinds die beta heb ik World of Warplanes niet meer gespeeld maar van wat ik me kan herinneren is dit imho toch echt een fijner spel!

Wat mij enorm aantrok is het feit dat je in de historical battles zelf moet stijgen en landen. Natuurlijk is het geen "echt" sim waardig iets maar heeft voor mij wel toegevoegde waarde. Daarnaast vind ik de vliegtuigen en omgevingen er geweldig uit zien. Ik moet nog wel flink oefenen merk ik :P

Trouwens: die Golden Eagle tokens kan je zeker alleen maar met RL money kopen en niet dmv Silver Lions? Opzich natuurlijk wel slim, de voor mij (en waarschijnlijk velen) aantrekkelijke toestellen zoals de Spitfire en Mustang zijn zo te zien alleen dmv GE tokens te bemachtigen ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor, alleen een extra versie van de mustang en spitfire kosten geld, in principe is alles te halen met lions behalve die premium vliegtuigen, maar daar mis je niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
MuFFIN 007 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:17:
[...]

Vooral dat laatste volgens mij. En ik ben echt niet de enige, op de officiële War Thunder fora zijn ook zat topics te vinden over de ondermaats presterende Duitse / Italiaanse lagere tiers. Het schijnt pas leuk te worden zodra je de BF109 kan, maar die He112 bakt bij mij echt niets van. Zelfs niet als ik speel zoals jij zei, (interceptor modus dus), legt hij het af tegen bijv. een P36 Hawk want die zijn gewoon alsnog sneller. Ben net in een pot - Stalingrad met 3 airfields - binnen 6 minuten 3 vliegtuigen kwijtgeraakt:
- He 112 A-0 (tier 3)
- MC.200 Saetta (tier 3)

Alledrie aan vliegtuigen als de Hurricane Mk1 en Spitfighter. Ga het anders zelf eens proberen! Het gaat je gewoon niet lukken, met de Duitse / Italiaanse fighters tegen de Britse...
Gaat prima alleen deze vliegtuigen vliegen gewoon anders. Ikzelf zit nu op 550/900 kills voor mijn premium plane met een gemiddelde van 5 kills per potje ik heb in de H112 A-0 zelf een pot met 13 kills gehad.

Choose your battles wisely. Niet gelijk vol erin maar rustig bekijken hoe je het beste erin kan gaan.
Je ziet een "rape train" achter 1 van je teamgenoten. Erachter hangen en 2 a 3 kills scoren....

Ik heb al genoeg spitfires, p36's en zelfs enkele beaufigters neergehaald.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Head on rammers kun je zo goed als altijd ontwjiken, zelfs als ze opzettelijk proberen ;-)

Denman, soms zijn er wel wat events: win 10 matches en win X golden eagles, maar die zijn vrij zeldzaam (meestal op speciale dagen). Ook kan je via referral een paar golden eagles rapen, maar je moet het inderdaad zien als lions = ingame currency, eagles = real money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Rammers die het tactisch doen is niet erg vindt ik, maar de "ik ga dood en gun je de kill niet en ram dus in je" instelling vindt ik niet kunnen. En als iemand voor de "lol" of gewoon random van boven/onder op je inramd "gewoon omdat het kan" dan ga ik rage... 1 keer in een match geramd worden kan en is natuurlijk vervelend, 2 keer begint het erg iritant te worden maar oke, 3 team mates gaan down door de zelfde persoon? dan moet je echt leren spelen of stoppen...
Ben laatst 4 van mijn 6 planes kwijt geraakt door rammers in ongeveer 7 minuten... dan begin ik me toch echt behoorlijk te ergeren hoor.

Gun iemand de kill als ie je head-on neer schiet en ram niet expres op hem in, dat is gewoon zwak. (mening!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Als ik iemand op me af zie draaien van voren draai ik op hem en probeer z'n piloot af te knallen, lukt wel 8 van de 10 keer. daarna trek ik snel op om zijn wrak te ontwijken. Goeie methode om dat soort noobz een lesje te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Lointje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:51:
Head on rammers kun je zo goed als altijd ontwjiken, zelfs als ze opzettelijk proberen ;-)
Volgens mij vlieg jij nooit met bommenwerpers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik vlieg vaak met de wellington en die vliegt als een betonnen vliegdekschip. Maar die heeft geen eigen mg's of kannonnen vooraan, dus er is absoluut geen reden om head on op iemand af te vliegen. Dus ja, ik duik ten laatste weg bij 1.2 km en ik hoop dat ik de 1e strafe overleef. Dan gebruik ik gunners of een portie acrobatische skills om te proberen overleven, of nog een laatste poging om bommen af te gooien.

Ik word eigenlijk enkel van achter geramd ongeveer. Meestal als ik mijn snelheid drop als het draaien en loopen niet werkt. Friendlies rammen me ook al eens, hoewel je door grotere bochten etc wel grotendeels kan vermijden dat de blauwe luchttrein door jou vliegt.

Als ze mij head on rammen, dan is het enkel omdat ik er vanuit ging dat ik de kill wel zou halen voor ze tot bij mij komen (omdat ze al in brand staan bv en ik nog veel cannonkogels heb). En dan is het dus ook mijn eigen schuld door niet op zij te gaan. Zowel jezelf als de andere hebben dan absoluut geen reden om te ragen.

Ik zeg niet dat rammen niet gebeurt en ook niet dat het in alle gevallen te vermijden is, maar in de meeste gevallen en bijna alle head-ons zijn wel te vermijden. Dat is toch mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
MuFFIN 007 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:17:
[...]

- He 112 A-0 (tier 3)
- MC.200 Saetta (tier 3)

Herkenbaar :P Had ook erg last van de lage tier axis planes. Ze zijn nogal "zwak" bewapend vergeleken met de geallieerde vliegtuigen. Alleen de HE 112 A-0 is redelijk omdat deze een grote ammo capaciteit heeft, uit me hoofd 1200 rounds. Terwijl dat Italiaanse spul maar rond de 330-600 zit. Hierdoor moet je goed positie kiezen en gerichte salvo's vuren dan krijg je ze wel neer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Vlieg nu in de tier 4-5 klasse en vooral fan van de spitfire en beaufighter, met kort daarachter de hurricane MK1 en de Beaufort (extra gunner gespaard). Hurricane MK2 heb ik nog niet geared out (dus geen versatility met torpedo/bommen) en draait als een bus. De spitfire daarintegen :9 (helemaal geared out).

Als ik level 7 in brits haal switch ik naar 6 en 7 planes om die te levelen. Eindelijk wat cannons op verschillende vliegtuigen.

Vraag: ik heb de D.521 gekregen en ben level 8, level 6 in brits - icoon is "selectable" maar alleen hangar / testflight / armament. Ik kan deze niet in service zetten ... ook niet als ik een leeg slot heb. Ik heb de level requirements en er is logischerwijs geen "order" knop (gift), iemand :? ...

Leukste twee momenten: 11 kills met de Spitfire in 1 game. En 2 fighters achter mijn Beaufort aan, echt al pikzwart vliegtuig. Ze vliegen laag achter me maar vrij dichtbij (mijn gunner is kaput). Ik trek met laatste adem nog een beetje op (wist dat mijn pilot dan de zak was) en drop snel die 4 bommen. Double kill door de explosies :D . Dat is wel tevreden neerstorten!

Meest irritante bug: "target is in deadzone" als je een gunner overneemt ... terwijl deze echt compleet in vrije schietzone zit. Is bekend, maar duurt mij maar lang om te fixen :X . En nee hij is niet bewusteloos, dood of aan het reloaden ;) .

[ Voor 9% gewijzigd door Cassius op 17-09-2013 17:00 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ik merkte ook dat ik zelf vaak (zonder beschoten te zijn) m'n gunner ook niet aan de praat kreeg. Soms ook andersom, dat de gunner zelf wel kon schieten, maar ik in m'n SU geen controle kon overnemen en op hetzelfde vliegtuig kon mikken.

Bomb-kills op vliegtuigen zijn inderdaad erg leuk om te halen. Zo ook een andere bomber eens weten te raken op 3200 alt. Die werd ook echt boos daarvan. Zo hoor je niet te spelen enzo! Tja, hij vloog achter mij aan en zat 400 lager ofzo. Ik heb echt op de medium tanks daaronder gemikt.

Ook op een landingsbaan snel oversuizen als je teveel snelheid hebt om een grotere kist de genade klap te geven is het snel lossen van wat bommen vaak genoeg voor de kill. Ook erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
djunicron schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:04:
Mja, ik merkte ook dat ik zelf vaak (zonder beschoten te zijn) m'n gunner ook niet aan de praat kreeg. Soms ook andersom, dat de gunner zelf wel kon schieten, maar ik in m'n SU geen controle kon overnemen en op hetzelfde vliegtuig kon mikken.

Bomb-kills op vliegtuigen zijn inderdaad erg leuk om te halen. Zo ook een andere bomber eens weten te raken op 3200 alt. Die werd ook echt boos daarvan. Zo hoor je niet te spelen enzo! Tja, hij vloog achter mij aan en zat 400 lager ofzo. Ik heb echt op de medium tanks daaronder gemikt.

Ook op een landingsbaan snel oversuizen als je teveel snelheid hebt om een grotere kist de genade klap te geven is het snel lossen van wat bommen vaak genoeg voor de kill. Ook erg vermakelijk.
Net zoals een plane met een Rocket neerhalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:57
Eindelijk rank 18 met de duitsers. Eindelijk de comet. Eindelijk een fatsoenlijk snelle jet. En nu durf ik er niet in te vliegen. De repairkosten voor HB zijn gewoon te hoog en de hoeveelheid brandstof in dat ding te laag.

Misschien vergt het meer oefening maar tegen de tijd dat je in HB in een gevecht zit heb je nog maar 3 minuten fuel over. Reken 1 minuut om terug te kunnen vliegen/zweven naar base en je krijgt dus 2 minuten gevechtstijd voor een vliegtuig dat je 33k kost om te mogen vliegen. En dan is het landen ook nog niet makkelijk in dat ding. 1 wiel en 1 ski is toch te weinig voor een vliegtuig.

Voor de rest is hij awesome. Supersnel en die kanonnen!!

Er gaat trouwens nog steeds niets boven de spitIX in HB, dat voelt bijna als cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Cassius schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:58:
Vraag: ik heb de D.521 gekregen en ben level 8, level 6 in brits - icoon is "selectable" maar alleen hangar / testflight / armament. Ik kan deze niet in service zetten ... ook niet als ik een leeg slot heb. Ik heb de level requirements en er is logischerwijs geen "order" knop (gift), iemand :? ...

Meest irritante bug: "target is in deadzone" als je een gunner overneemt ... terwijl deze echt compleet in vrije schietzone zit. Is bekend, maar duurt mij maar lang om te fixen :X . En nee hij is niet bewusteloos, dood of aan het reloaden ;) .
En naast die ene bug ... de "BAD NETWORK CONNECTION" stuff ... terwijl ik gewoon een ping heb lopen welke 20ms naar tweakers aangeeft bijvoorbeeld. Gaat gewoon niet weg ... totdat de game voorbij is of ik hard afsluit. Hangar lukt niet ... :( !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 14:45
mcbacon0 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:01:

Er gaat trouwens nog steeds niets boven de spitIX in HB, dat voelt bijna als cheaten.
De spit IX is dan ook de nieuwe flavor of the month met die 150 octane fuel, eigenlijk is het ook een beetje cheaten naar mijn mening ;). Daarom vlieg ik dat ding ook niet, net als de f4u daarvoor en de la's daarvoor etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Cassius schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:33:
[...]

En naast die ene bug ... de "BAD NETWORK CONNECTION" stuff ... terwijl ik gewoon een ping heb lopen welke 20ms naar tweakers aangeeft bijvoorbeeld. Gaat gewoon niet weg ... totdat de game voorbij is of ik hard afsluit. Hangar lukt niet ... :( !
Hier heb ik sinds ~vrijdag ook last van ja. Soms werkt wachten wel, al duurt dat erg lang. Tot ze dit gefixt hebben ga ik ook niet in dure vliegtuigen vliegen. Heb al verschillende keren gehad dat ik midden in een dogfight connectie problemen kreeg.
Thijs1987 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:36:
De spit IX is dan ook de nieuwe flavor of the month met die 150 octane fuel, eigenlijk is het ook een beetje cheaten naar mijn mening ;). Daarom vlieg ik dat ding ook niet, net als de f4u daarvoor en de la's daarvoor etc etc.
Niet vliegen omdat hij zo goed is is natuurlijk niet slim, met premium krijg ik in een fatsoenlijk potje 100k lions. Kan ik toch weer 3 keer van in mijn me163 vliegen.

[ Voor 29% gewijzigd door mcbacon0 op 17-09-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 14:45
mcbacon0 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:37:

Niet vliegen omdat hij zo goed is is natuurlijk niet slim, met premium krijg ik in een fatsoenlijk potje 100k lions. Kan ik toch weer 3 keer van in mijn me163 vliegen.
Niet slim is natuurlijk zeer subjectief. Het feit dat ik dat ding niet vlieg is omdat je op rank 10/11 (ligt eraan welke je hebt) met die 150 octane fuel een climb rate krijgt dat eigenlijk bij een rank 15/16 plane hoort. Dit maakt vliegen met de IX behoorlijke easymode op dit moment. Ongeacht of je dan veel lions verdient met een potje vliegen, vind ik dat gewoon niet leuk.

Doe mij dan maar 100k verdienen met de fw190a5 of de N1K's, dat geeft me toch behoorlijk meer voldoening.

Verder is het natuurlijk puur persoonlijk, want er zijn er genoeg die wel met de IX vliegen. Vlieg vaak genoeg tegen volledige teams met dat vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Cassius schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:33:
Cassius :w

Ja aan veel dingen is te merken dat het nog echt een beta is... Zo hadden ze een tijdje terug ook een weekend waarbij ze de servers gingen stress testen. Dat ging ook nog niet helemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Level 6 en 7 vliegtuigen gekocht (behalve de D.521 die is selectable maar heb een "item" nodig ... :/ )

Typhoon gekocht ... slechte aankoop :/ . Klimt prima, maar ik kan er gewoon niet lekker mee overweg. Wellington is een soort vliegend kasteel en manouvreert als een engelse dubbeldekker. Nieuwe spitfire Mk2 en de Beaufighter X zijn weer beauties!

Yo DV d:)b

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Ja de Typhoon is echt een ander soort vliegtuig als de Hurricanes en Spitfires. Itt die 2 is de Typhoon meer een boom and zoom vliegtuig, dus langs vliegen, lood in je tegenstanders pompen en dan weer snel wegwezen. Maar eerlijk gezegd kan ik er ook niet zo goed mee om gaan :)

Over die D.521 weet ik ook zo niet hoe dat zit...

Voeg me anders eens toe op Steam / Warthunder.

[ Voor 7% gewijzigd door Gleighton op 17-09-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Net Cassius toegevoegd aan de spelerslijst :)

• Lointje
De typhoon speelt inderdaad anders. Draait minder goed dan de spitfires en verliest zelfs wat hoogte bij het draaien. Ook heeft de rank 7 typhoon enkel mg's, terwijl alle andere planes rond dat level ook cannons hebben. Het is pas op lvl 13 typhoon dat er cannons komen te zitten dacht ik (heb ik nog niet).
Dus het duurt wel even voor je er mee overweg kan. Voordeel is dat hij wel veel mg's heeft dus dat je goed kan sproeien, maar tegen bombers is hij niet zo effectief. In arcade haal ik er wel eens een killstreak mee, al hangt dat af van spel tot spel.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Toen ik level 7 haalde en lvl6-7 planes ging kopen (typhoon/mk2/beaufighter/wellington) waren mijn lions toch echt bijna op :o ... had niet genoeg om pilots hun expertise te geven. Merk je meteen die keen vision bonus "waar is iedereen" - ow ... crap.

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Met standaard keen vision zie ik vliegtuigen al aankomen van 6 km, genoeg tijd om tactiek en doelwit te kiezen.

De typhoon met IT ammo is toch wel erg goed. Menig bommenwerper heb ik de vleugels van verbrand waarna die afbrak.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Speel dit ook nu sinds zaterdag ofzo, moest wel even wennen aan de UI omdat ik World of Tanks gewend ben wat naar mijn mening toch iets logischer in elkaar zit, maar, het went wel.

Ben met de Russen nu rank 4 uit mijn hoofd, Britten, Duitsers en Amerikanen 3 en Japan 2.

Favoriete vliegtuigjes zijn ook wel de Russen. De Yak's zijn lekker snel en hebben een kanon aan boord, de Pe-3's zijn fijn om bommenwerpers mee neer te halen.

Het valt mij op dat de Amerikaanse toestellen niet bepaald wendbaar zijn, erg irritant dat elke fighter wendbaarder is. Bij de Britten zijn de Hurricanes leuk maar zo langzaam, de Duitse en Italiaanse vliegtuigen missen ook snelheid en vuurkracht en de Japanse vliegdingen vind ik echt helemaal niks.

En ik moet nog behoorlijk wat leren :P

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Deze avond weer voor de 2e keer eens potje hb gedaan , en moet toch eerlijk zeggen dat dit mij beter bevalt als arcade.
Gisteren potje verloren maar toch aardige score gehaald en vanavond dan gewonnen :) maar toch jammer dat je weinig support heb en dat is toch makkelijk als je zelf graag in bombers vliegt :)

• sprankel
  • Laatst online: 25-07 22:36
In HB speelt men totaal anders, rammen komt er zelden voor. Ook hangt er meer af van je skill om een vliegtuig neer te halen, je moet immers dicht genoeg komen en weten waar je moet schieten (geen aim assist). Zeker met een bomber blijf je veel langer leven omdat ze niet kunnen sprayen met kogels aangezien ze moeten landen om te reloaden.

Een hekelpunt is wel dat vrij veel bombers op USA spelen, kom je tegen Duitsers te staan die bijna nooit een bomber hebben. En winnen met ground targets neer te halen lukt heel zelden, immers als iedereen van het andere team down is heb je gewonnen.

Wel heb ik gemerkt dat die waardeloze AI planes zichzelf beginnen kapot te vliegen als alle menselijke spelers van het andere team down zijn. (dacht ik van die laat ik leven tot ik ieder ground target heb afgemaakt, niet dus)

• Lointje
Eergisteren ook een HBtje gedaan om nog eens te proberen. Ik snap niet goed waarom de bots in fury's en andere biplanes moeten vliegen. Dan zit je daar met een rank 11 plane en wordt de rest opgevuld met 0. Wel 2 very easy kills kunnen maken daardoor natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

sprankel schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:09:
In HB speelt men totaal anders, rammen komt er zelden voor. Ook hangt er meer af van je skill om een vliegtuig neer te halen, je moet immers dicht genoeg komen en weten waar je moet schieten (geen aim assist). Zeker met een bomber blijf je veel langer leven omdat ze niet kunnen sprayen met kogels aangezien ze moeten landen om te reloaden.

Een hekelpunt is wel dat vrij veel bombers op USA spelen, kom je tegen Duitsers te staan die bijna nooit een bomber hebben. En winnen met ground targets neer te halen lukt heel zelden, immers als iedereen van het andere team down is heb je gewonnen.

Wel heb ik gemerkt dat die waardeloze AI planes zichzelf beginnen kapot te vliegen als alle menselijke spelers van het andere team down zijn. (dacht ik van die laat ik leven tot ik ieder ground target heb afgemaakt, niet dus)
De verhouding aan type vliegtuigen is inderdaad vrij cruciaal. Erg vervelend als je in een bomber only of juist bomber-vrij team zit. In Casual heeft iedereen uiteindelijk wel een bomber om mee te spelen, maar in HB zit dat toch wel anders.

Daarnaast vind ik eigenlijk dat er té vroeg (aan rank) in casual maps medium / heavy tanks zitten, dit rekt die matches ook alleen maar onnodig lang op. Op Rank 2-3 zijn té vaak al die tankjes nog over tegen het einde van het spel.

Op HB is het ook wel storend dat mensen die als laatste overblijven gewoon gaan landen in de hoek van de map om zo de winst te weerhouden van het andere team. Nu al twee keer ruim een kwartier blijven zoeken. Eén match volgens de berichtjes na 30 minuten extra alsnog gewonnen. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ook een maand terug zo'n domination rondje gehad in arcade. Uiteindelijk was er nog 1 enemy vliegtuig over, maar in allchat werd al gezegd dat hij op 17.000 meter hoogte zat door zijn teammates.
Op enemy airfield stonden nog tanks dus die was niet in te nemen zonder te bomben en iedereen zat in zijn fighter.

Dus dan ben ik maar geland op onze airfield, gewisseld naar bomber, tanks kapot gebombt (inclusief friendly plane die afk er vlak naast stond geparkeerd), en dan werd het airfield gecapped. Had ik geen bomber gehad, hadden we dus moeten stijgen voor 20 minuten of wachten tot de timer afliep. Nu heeft het 'slechts' een kleine 10 minuten extra geduurd. Ik moet wel zeggen dat zo'n situaties enorm zeldzaam zijn.

Gisteren rank 12 behaald met de britten. Ik heb nu 1.2 miljoen lions nodig om beide nieuwe planes te kopen en equipen en ik heb er ... 200k :D De musquito is wel 'maar' 320k + 97k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik blijf voor nu ook even hangen op tier 6-7 en speel ook nog 4-5. Die planes wil ik gewoon goed vol hebben, te beginnen met de Hurricane Mk.II tot de Typhoon. De Hurricane Mk.II is betaalbaar vliegen in historical en heeft toch wel wat firepower inclusief bommen wat hem veelzijdig maakt. Verder heb ik ook niet de lions om die nieuwe planes continue te kopen en de squads op expert te krijgen. De Meteor en de verdere Wellingtons vind ik verder ook niet super spectaculair.

Cannons, dat doet het hartje wel sneller kloppen :p .

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Als ik vlieg in hb dan heb ik als bomber een grote kruis over de over de grond waar ik mee kan mikken voor de bommen , maar mijn maatje heeft dat niet, weet iemand welke optie dat is want ik kan dat niet zo vinden.

• Gleighton
  • Niet online
Volgens mij kun je daar niets in aanpassen, of je een aim circle krijgt om te bomben is afhankelijke van de hoek waarin je daalt denk ik.

Verwijderd

en in welk vliegtuig, niet alle vliegtuigen hebben die cirkel volgens mij, ook al hebben ze wel bommen.

de me-410 met dat 51 mm kanon is echt alles de baas xD. Je moet wel echt goed kunen mikken want je krijgt maar 1 of 2 kansen om gericht te schieten. Maar als je raakt is je slachtoffer wel gelijk helemaal zwart of zelfs down. Zelfs die japanse heavy bomber (H6K?) moet eraan geloven :p

Verwijderd

ok, ik zal eens kijken of het idd in bepaalde vliegtuigen is

Wil je vanavond spelen dan kom je niet voorbij de laadscherm ;( ik heb dat wel eens vaker en dan lukt het me gewoon niet om erin te komen wat ik ook probeer.

Iemand daar ook last van ?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 20:54 ]

• MRCL
  • Niet online
Je moet wel een 'echte' bomber hebben, divebombers hebben volgens mij ook geen aim circle.

• tobitronics
MRCL schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:48:
Je moet wel een 'echte' bomber hebben, divebombers hebben volgens mij ook geen aim circle.
Wel, alleen moet je eerst diven voordat ie verschijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik gisteren vier potjes hb gedaan met de Duitsers en drie daarvan waren die missie over het kanaal... Waar de duitsers dus niet kunnen herladen. Zit je daar zonder ammo rond te vliegen. Maak het dan zo dat je terug kan vliegen naar frankrijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
tobitronics schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:48:
[...]

Wel, alleen moet je eerst diven voordat ie verschijnt
Verkeerd onthouden dan, lang geleden dat ik met een (dive)bomber heb gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertos45
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:07
Hallo, dit is misschien een domme vraag maar voor dit spel heb ik mijn 10 jaar oude joystick weer vanonder het stof gehaad. Thrustmaster Top gun Pro Schock 2, drivers van de thrustmaster website gehaald en alles werkt (in configuratiescherm),

maar ik slaag er niet in om de joystick te "activeren" in het spel. Als ik naar controls ga zie ik enkel de verschillende tabbladen voor mouse aim, etc....

ik kan wel knopjes binden heb ik de indruk, maar het is niet dat de joystick zomaar "out of the box" werkt in War Thunder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
niet enkel de hoek, ook de hoogte speelt een rol tegenwoordig. Is gepatcht geweest omdat dive bombers vanop grootte hoogte hun boms gingen droppen. Zonder bombsight kan je nooit accuraat bommen gooien van pakweg 5000 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik ga vanaf nu auto-repair en auto-resupply uitzetten denk ik, verdien best weinig in zo'n game en kan dan beter tussentijds van nations switchen en de 20 minuten repair tijd afwachten (tier 6-7).

1. Begrijp ik het goed dat repairs dan nog steeds geld kosten, maar minder?
2. En als ik op tijd eject en mijn crew red tijdens een battle, kan ik dan daarna een ander vliegtuig selecteren waar die crew geschikt voor is in dezelfde nation of is dat slot dan disabled?
3. Als ik alleen auto repairs selecteer, maar niet re-supply - bespaar ik dan "free money" omdat je in Arcade sowieso oneindig kan reloaden? Nu betaal ik wel voor re-supply costs.
4. Ik heb de Spitfire Mk.1 maxed out qua items, maar dan kan je er nog ontzettend veel XP in steken ... zitten daar enige baten aan?

Gisteren vlogen er 3 fighters, steeds een kilometer of 2 achter elkaar, recht op mijn Beau X af ... dat waren dus 3 kills |:( . In die Beau vrees ik echt voor die kleine fighters die ineens met 30mm+ cannons aan komen zetten en mijn vleugel oneshotten :o !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
1. Begrijp ik het goed dat repairs dan nog steeds geld kosten, maar minder?

auto repair gebeurd enkel als de crew het repairlevel gelijk of groter is dan het level van het vliegtuig. De skill repair speed slaagt enkel op hoe snel het gebeurd.
Als je repaired met geld ga ik er wel vanuit dat het goedkoper wordt naarmate de tijd voorbij gaat (en het vliegtuig ondertussen al wat heeft kunnen repairen)

Overigens als je niet de voldoende repairskil in je crew hebt zal het nog steeds repairen maar heel traag. Is overigens een achievment om een vliegtuig zo te repairen.

2. En als ik op tijd eject en mijn crew red tijdens een battle, kan ik dan daarna een ander vliegtuig selecteren waar die crew geschikt voor is in dezelfde nation of is dat slot dan disabled?

Nee 1 crew kan maar 1 keer uitvliegen. Ejecten heeft geen enkele invloed op het resultaat. Het geeft je gewoon een optie om sneller van vliegtuig te kunnen wisselen. Bailen kan ook op ieder moment. Meestal handig als je nog leeft maar nauwelijks nog controle hebt over het vliegtuig.

3. Als ik alleen auto repairs selecteer, maar niet re-supply - bespaar ik dan "free money" omdat je in Arcade sowieso oneindig kan reloaden? Nu betaal ik wel voor re-supply costs.

Enkel default ammo is gratis. De rest is te betalen in-game currency. En als je met niet-default ammo vliegt en je hebt er geen meer gaat hij normaal niet meer herladen (hoewel daar nog ergens een bug inzit)

4. Ik heb de Spitfire Mk.1 maxed out qua items, maar dan kan je er nog ontzettend veel XP in steken ... zitten daar enige baten aan?

Je kan het vliegtuig maxed out trekken, geeft je achievments. Voor de rest nee, geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Cassius schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:46:
Als je een vliegtuig maxxed dan krijg je minder xp als je er nog wel mee gaat vliegen. De devs zeggen dat je een 5x xp bonus krijgt voor vliegtuigen die je nog niet hebt gemaxxed. Maar in feite wordt je gewoon gedwongen om in nieuwe vliegtuigen te gaan vliegen. Dit geldt trouwens ook voor premium vliegtuigen. En omdat die 2x zoveel xp verdienen loopt dat balkje ook 2x zo snel vol.

Als je dus premium vliegtuigen koopt voor de xp bonus, laat het dan eentje zijn van een hoge rank, zodat je wat meer xp kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb wat gold eagles gekocht (€6) om eens te proberen een crew te upgraden en wat voor effecten ik had ingame. Maar het verschil tussen een een crew die voorloopt in skills (25-30%, vooral verdeeld over reload / g-tolerance / vitality / stamina / visibility / keen vision) of een crew die ik met eigen ervaring heb opgetrokken is niet heel groot.

Grootste effect wat ik merk (Arcade) is reload time op fighters die ook cannons hebben wat beter gaat in een chase/dogfight. Maar ik ga echt geen premium plane kopen voor meerdere euro's. Ik merkte ook echt weinig verschil van het hele stuk visibility / keen vision in gameplay - misschien in andere modi. Ook de G-tolerance effecten leken visueel nog steeds zééér hetzelfde/even lang/snel :) . Ook had ik niet het idee dat ik minder pilot knockouts had terwijl die skills (vitality / stamina) toch procentueel veel scheelde.

@sprankel
Als je repaired met geld ga ik er wel vanuit dat het goedkoper wordt naarmate de tijd voorbij gaat (en het vliegtuig ondertussen al wat heeft kunnen repairen)
--> Je gaat ervan uit ... ik zal het wel testen vanavond ;) . Dat het minder kost dan een direct repair maar langer duurt lijkt wel logisch.
Nee 1 crew kan maar 1 keer uitvliegen. Ejecten heeft geen enkele invloed op het resultaat. Het geeft je gewoon een optie om sneller van vliegtuig te kunnen wisselen. Bailen kan ook op ieder moment. Meestal handig als je nog leeft maar nauwelijks nog controle hebt over het vliegtuig.
--> Ik begrijp dat je kan bailen. En ik weet dat de repair cost lager is als je crew succesvol bailed voor een crash (als je de chute ziet). Maar als ik "succesvol" bail is dat vliegtuig weg, dat snap ik. En als auto-repair aanstaat kan die crew meteen weer uitvliegen. Maar nu leeft die crew toch nog, als die spitfire gecrashed is kan die dan niet in een Hurricane stappen terwijl die kist wordt gerepareerd :D ?

Op antwoord 3 en 4 ... default ammo is gewoon niet sterk. Er zitten nota bene ball rounds en practice rounds in :X - dan ga je veel bullets nodig hebben. Speel meestel met omni / universele ammo. En als die vliegtuigen uitmaxen verder niets biedt switch ik gewoon van planes :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Je crew kan niet echt doodgaan. Enkel ingame (pilot kill, gunner kill, etc) maar bij het volgende spelletje zijn ze terug springlevend. Je kan enkel je crew laten switchen van vliegtuigen als je niet in een potje zit.

Je zou de spitfire aan de kant kunnen zetten en er geen crew aan toewijzen (dan gaat hij super langzaam over time repairen) en die crew dan in de hurricane steken. Maar ze kunnen niet en de hurricane vliegen en de spitfire repairen op hetzelfde moment.

Je kan overigens een heleboel extra crews unlocken als je er nood aan hebt (dan kan je daar een paar voorbehouden voor repair maar hou wel rekekening dat het op den duur redelijk wat kost om een crew toe te wijzen aan een nieuw vliegtuig)

En default ammo is idd niet sterk, daarom is het ook default. Stealth is en blijft de beste ammo voor mij.

Overigens kost autorepair en refill bijna niets op het level dat je nu speelt dus ik snap niet goed waarom je er nu al zo mee bezig bent :9

[ Voor 8% gewijzigd door sprankel op 23-09-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
sprankel schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:42:
Overigens kost autorepair en refill bijna niets op het level dat je nu speelt dus ik snap niet goed waarom je er nu al zo mee bezig bent :9
Inderdaad, zonder premium kan je prima tot rank 12 (arcade) vliegen en goede winsten maken. Ik vind het alleen maar irritant om steeds te wachten op die repairs. Wat later dus echt een hel word als je geen geld wil verliezen. (Me163, 45k :X)

De beste ammo belts verschilt per land en per vliegtuig. Ik zoek voor de cannons de belts op met de meeste HE shells of APHE shells. Dus de stealth bij de britten, de ground targets voor de russen en minnengeschoss voor de duitsers.
Mg's gebruik ik meestal om mensen mee af te schrikken/te irriteren. Dus veel AP-T kogels. En volgens mij doen de AP's ook de meeste damage voor de 12 en 7mm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mg's doen zo weinig damage dat ik vaak er incindiary ammo gebruik, dat kan nog wel eens een vliegtuig afbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Spelen is voor mij vanavond echt onmogelijk ... continue bad connection melding en 90%+ packet loss. Er loopt al een langere thread over: http://forum.warthunder.c...et-loss-help-us-solve-it/

Redelijk irritant als je al 15 minuten bezig bent, een disconnect levert je namelijk 0,0 op :( .

Edit: uiteindelijk nog een paar leuke potjes met Gleighton gehad }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Cassius op 23-09-2013 23:01 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Weer even wezen sleutelen aan de startpost... alleen die tech trees lukken nog niet echt (kleine foto als link naar groot)

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Krijg je echt niets bij disconnect? Ik weet als je vroegtijdig een spel verlaat, dat je achteraf wel nog alle bonussen krijgt als jouw team de ronde wint enzo, dus zou dat niet gelijk zijn?

Ivm autorepair: als dat aanstaat wordt alles maximaal gerepareerd meteen na het potje. Anders moet je ofwel wachten, ofwel manueel repareren. (En elke minuut dat je wacht gaat de repairprijs dus omlaag, afhankelijk van lvl vliegtuig, type vliegtuig, repair rank + repair speed, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik kreeg geen awards of lions, wel XP voor de tijd gevlogen. Zal het volgende keer beter in de gaten houden.

http://forum.warthunder.c...5-preliminary-patchnotes/

New Aircraft
Germany :
- Fw-190A-5 ( 4х cannons ) - tier 10

USSR:
- La-5 37 series - tier 7
- La-5 39 series - tier 8
- B-25J-30 - premium - tier 9
- MiG-15 NS-23 - tier 20

USA:
- North American F-86-F25 Sabre - tier 20
- North American F-86-F2 Sabre - tier 20
- Curtiss P-36G Hawk - tier 4

Japan:
- Fw-190A-5/U3 replaced with Fw-190A-5 ( 4х cannons)

Britain:
- Spitfire Mk.IIa - tier 5
- Spitfire F. Mk IX (Merlin 61 engine) - tier 10

Tiering:
- P-40E moved to tier 5
- P-39N and P-39Q-5 moved from tier 6 to tier 7
- P-47D-25 and P-47D-28 moved from tier 9 to tier 8
- Fw-190A-5/U3 moved to tier 11
- Spitfire LF. Mk IX (with Merlin 66 engine) is moved to tier 13

Ik dacht te hebben gehoord dat ze misschien de Hurricane Mk.IV ook gingen invoeren (inc. cannons), maar die lijkt hier nog niet in te staan. Ook geen idee wanneer de update uit zou komen. Fw-190A-5 lijkt een flinke knaller te worden met die 4 cannons.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Cassius schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:35:
Fw-190A-5 lijkt een flinke knaller te worden met die 4 cannons.
Die 2 cannons die er bij komen zijn MGFF cannons. Proppenschieters dus, ik denk eerlijk gezegd niet dat je het verschil gaat merken tussen de oude en de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:59
Damn..spitfire MKIX naar tier 13. Dan ga ik toch maar voor de FW. Die IX is ook wel heel sterk had ik al ondervonden.
Daarna dan maar door naar de Ki61C, speel alle landen..veel werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het moet geen werk zijn toch ;) ...

@mcbacon; ik weet niet precies waarom een MGFF een proppenschieter is, gebruikt toch nog steeds 20mm ammo?

[ Voor 61% gewijzigd door Cassius op 24-09-2013 11:57 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:59
Sry..so true...Hobby it is ofcourse..

Wel jammer dat ze de amerikaanse vliegtuigen niet aanpakken qua damagemodel..ze zijn qua bewapening niet mis (zeker de cobra's) maar 1 schotje op de staart en je gaat..of was dat een kenmerk van amerikaanse jagers?
Dat gebeurt zeker niet bij de andere landen..zelfs niet Japan!

Maar goed ik klaag niet..blijft een erg leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Cassius schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:49:
Het moet geen werk zijn toch ;) ...

@mcbacon; ik weet niet precies waarom een MGFF een proppenschieter is, gebruikt toch nog steeds 20mm ammo?
Er zit natuurlijk ook verschil tussen de verschillende kanonnen. Rate of fire, muzzle velocity, dat soort dingen.
Op deze site heeft de MGFF een "gun power" van 126, en de nieuwere MG151 196. Maar ik vind het verschil in de game nog wel groter, zeker in HB vind ik de 7mm's nog sterker aanvoelen.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

2500 gold eagles voor een Squadron. Well, that's never going to happen :/ .

De meeste mensen deugen!

• Floks
Cassius schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:37:
2500 gold eagles voor een Squadron. Well, that's never going to happen :/ .
Ik heb het, maar wil de kosten niet in mijn eentje doen.

Floksor

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Je gaat toch geen €14 betalen om samen met mensen te kunnen spelen, dan maar gewoon op teamspeak en niet met groene pijltjes de lucht in :) .

De meeste mensen deugen!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
Die folgore is de enige die deugt van die hele afzondelijke tech-tree. Dat ding heeft een waanzinnige climb-rate en goede snelheid :D Ideaal voor boom n zoom, als je maar geen flauwe bochten hoeft te maken xD

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
update 1.35 is geland

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Is dat dan alleen client-side of gaat dat gepaard met downtime?

De meeste mensen deugen!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
het werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Lap, ik speel soms op max lvl 8 en soms met lvl 5 met de britten. In welk slot ga ik die nieuwe lvl 5 steken.
Dat nieuwe vliegtuig op rank 11 kost ook 250k, terwijl ik absoluut ook geen lions heb voor de rank 12 vliegtuigen die sinds kort unlocked zijn... First world problems! :D
Voordeel is wel dat ik nu op lvl 12 al een lvl 13 vliegtuig heb. ^^

Iemand de events al geprobeerd, de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mwah de britten zijn wel dun verdeeld als je hogerop komt :/ ... had beter voor de russen kunnen gaan in retrospect. Ik speel nu 6-7 terwijl ik rank 10 ben, maar in de rangen 8-9 en 10-11 kunnen de britten geen 5 vliegtuigen leveren (maximaal aantal sloten zonder gold lions), volgens mij maar 2 of 3 tegelijk. En in rank 8-9 met alleen een paar MG's aankomen voelt echt als proppenschieten als de Airacobra's, P39N's en 109's met kanonnen je vleugels eraf tikken.

De russen daarintegen hebben een veel betere bezetting ... maar dan moet ik opnieuw beginnen met mijn squads :/ ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Lointje schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:13:
Iemand de events al geprobeerd, de moeite?
Ik heb Kuban geprobeerd gister. Duitsers tegen de russen. Mooi gezicht om een vol team van 109's tegelijk te zien opstijgen. En als je met de Duitsers speelt is winst bijna gegarandeerd. Die La-5's kunnen niets beginnen tegen de F4's en G2's.
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste