[MMO] War Thunder

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 14:45
Denizz schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:53:
Ik blijf juist die dubbeldekkers grappig vinden, en tot nu toe vind ik het op de hoogste niveau wat ik kan spelen (14 met de Dora die ik gekocht heb) echt niet leuk. Zit nu meestal bij tier 7-8 met mijn BF109s en dubbelmotorige Do 217 en ME 410s.

Ik heb trouwens het idee dat de Do 217 N-1 slechter presteert dan de J-1, klopt dit of zit het tussen mijn oren?
Voor zover ik weet heeft de N-1 een stuk betere kg/s burstmassa dan de J-1, qua vliegeigenschappen ontlopen ze elkaar niet veel. Zal dus voornamelijk tussen de oren zitten :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:47
Thijs1987 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:47:
[...]

Voor zover ik weet heeft de N-1 een stuk betere kg/s burstmassa dan de J-1, qua vliegeigenschappen ontlopen ze elkaar niet veel. Zal dus voornamelijk tussen de oren zitten :9.
Heb gelijk een Me 410 erbij gekocht, die ik wat leuker vind om te spelen. Zal daar wel aan liggen :). Ik hoop echt dat ze snel de andere BF110s erbij gaan doen naast de C-4.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:53

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Iemand zin om met mij te teamen zo? Voeg me toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:55
De boten mogen overigens wel een stuk sterker worden als ze door spelers bestuurd gaan worden, anders ben je zo klaar met je bootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dat zal inderdaad nog wel gebalanced worden, nu is het inderdaad iets te makkelijk af te maken. Aan de andere kant heeft een boot in het echt ook maar max 1 tot 2 torpedo's nodig om te zinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471687

En als jij het anti air geschut mag bedienen wordt het ook een stuk riskanter om überhaupt dichtbij een boot te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Is het dan wel al zeker dat het later allemaal in 1 match wordt gestopt? Er waren een paar mensen die zeiden dat het apart was maar via een client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:10
Denk apart, maar er is geloof ik nog niet heel veel over bekend

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Het lijkt mij wel mieters interessant :P

--
Vraagje; er staat bij een kist van mij max repair cost; 720 lions, echter de echte kosten die ik zie als ik op de repairicon hover zijn 980.. hoe kan dit?

[ Voor 66% gewijzigd door Ircghost op 10-07-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Laatst online: 05-06 15:28
Vraagje m.b.t. de crew skill-points die je kan gebruiken.
In een vliegtuig zonder turrets en apparte gunners, heeft het dan nut om de crew te trainen op aiming en firing precision? Of is dat omdat crews ook weer in een ander vliegtuig kunnen gaan vliegen later en dus alleen nuttig voor de bommenwerpers met turrets erop.

Verder een erg leuke game, ben er vorige week mee begonnen. Heb zowel War Thunder als World of Warplanes geprobeerd. War Thunder bevalt mij toch beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Sanny_83 op 11-07-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527488

Sanny_83 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:03:
Vraagje m.b.t. de crew skill-points die je kan gebruiken.
In een vliegtuig zonder turrets en apparte gunners, heeft het dan nut om de crew te trainen op aiming en firing precision? Of is dat omdat crews ook weer in een ander vliegtuig kunnen gaan vliegen later en dus alleen nuttig voor de bommenwerpers met turrets erop.

Verder een erg leuke game, ben er vorige week mee begonnen. Heb zowel War Thunder als World of Warplanes geprobeerd. War Thunder bevalt mij toch beter.
op vliegtuigen zonder gunners/ turrets heeft het geen zin om skillpunten op aiming en accuracy te spenderen, dit is dus alleen nuttig op attackers/ bommenwerpers met turrets. deze fout heb ik in het begin ook veel gemaakt |:(

fighters gewoon veel spenderen aan G-force gerelateerde punten en wat punten aan repair speed is ook nooit een slecht idee.

aldus mijn advies.

ingame ben ik: groet9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
@ircghost Repair costs zijn hoger in historical en full real. Ik denk dat je in de tech tree de modus kan veranderen en dan toont hij de correcte max repair cost. (niet 100% zeker, ik speel zelf enkel arcade).

@sanny gunner crew points zijn inderdaad niet nuttig voor een fighter. Er zijn twee redenen waarom je het wel zou doen:
- je plant om er een bomber/heavy fighter in te zetten op hogere rank. (Ik zet mijn bombers altijd in dezelfde crew.)
- Je wil je crew rank snel laten stijgen om een expert crew te worden voor dat vliegtuig. Gunner tab is het goedkoopste om je crew rank de lucht in te gooien. Dan kan het wel nuttig zijn.

En op rank 10 worden die repair kosten wel plots enorm hoog na de 10 gratis repairs! Ik ben volop aan het investeren in repair rank momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Ok, beiden bedankt voor de info :-)
Zal ik helaas toch zelf moeten verbeteren met de aiming, want zo nu en dan bak ik er niks van haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dus als je een volledige getrainde crew wil hebben voor een fighter moeten de eerste 2 tabs volledig op 100% zitten, ookal hebben ze geen secundaire crewleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Je kan beter de eerste en de derde (pilot en ground) nemen, dan heeft het ook nog daadwerkelijk nut. De gunner tab heeft geen nut voor fighters, enkel als je je crew snel op een bepaald level wil krijgen (voor een bepaalde plane qualification) moet je dit doen. Echter vind ik dat de lasten die hieraan zitten (weinig voordeel voor je skills, repair etc) niet tegen de voordelen opwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
fair enough, heb overigens net 1500 crew points gekocht. Meteen even 2 experienced gunners gekocht.. (voor de Beaufort tree)

-

Geldt de medic skill ook in de lucht?

[ Voor 25% gewijzigd door Ircghost op 11-07-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Ik heb zelf geen idee wat die skilll doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Die healt je gunner en pilot, maar ik vraag mij af of dat op de grond is of in de lucht nadat je geraakt bent..

--
En nog een vraag (jaja); ik kan nu voor mijn Beaufort de expert qualification kopen. Hiervoor krijg je +30 op keen vision, repair en reload? Maar is dat alleen als die crew in die kist zit?

Healing speed: the time it takes to fix and injures to the gunner or pilot when you land. volgens http://www.gamingreality....er-new-players-guide.html .. iets minder nuttig dan ik hoopte, maar nog steeds wel chill om weer een herstelde gunner te hebben in historical.

[ Voor 79% gewijzigd door Ircghost op 11-07-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Ircghost schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:16:

En nog een vraag (jaja); ik kan nu voor mijn Beaufort de expert qualification kopen. Hiervoor krijg je +30 op keen vision, repair en reload? Maar is dat alleen als die crew in die kist zit?
Dat is inderdaad alleen als je je Beaufort met die bepaalde crew gebruikt. Het heeft geen nut bij andere crews bij die factie (zou ook geen zijn, want dan zou je nog een keer de trainingkosts moeten betalen om de crew om te scholen voor de Beaufort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, maar wat ik bedoel is; die Beaufort zit behoorlijk laag op de tier tree dus wanneer ik de volgende koop heeft die crew dan nog steeds die +30 skill of moet ik die voor het volgende vliegtuig weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Ircghost schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:41:
Bedankt voor je antwoord, maar wat ik bedoel is; die Beaufort zit behoorlijk laag op de tier tree dus wanneer ik de volgende koop heeft die crew dan nog steeds die +30 skill of moet ik die voor het volgende vliegtuig weer kopen.
Voor elk vliegtuig apart, dus ook al is het een /late model, je zult het apart moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ok thanks, dan wacht ik daar nog even mee tot ik op een tree level zit of een kist heb ik die echt chill vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:21
ik speel nu WT ongeveer anderhalve week en ben net Lv 3 geworden. Ik moet zeggen het is een erg leuk en verslavend spel. Allen in de lage tier matches zijn de Russische vliegtuigen wel erg O.p in mijn ogen. Ze kunnen alles out turnen en hebben 4 machine guns om je neer te halen :(

Wat bij mij ook veel voor komt is dat ik altijd moet herladen als ik precies mooi achter een vliegtuig zit :( zal wel een beetje trigger happy zijn denk ;) Hebben mensen hier nog goede tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Thijs1987 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:33:
Je kan beter de eerste en de derde (pilot en ground) nemen, dan heeft het ook nog daadwerkelijk nut. De gunner tab heeft geen nut voor fighters, enkel als je je crew snel op een bepaald level wil krijgen (voor een bepaalde plane qualification) moet je dit doen. Echter vind ik dat de lasten die hieraan zitten (weinig voordeel voor je skills, repair etc) niet tegen de voordelen opwegen.
Bwa dit hangt er toch van af. Door snel te stijgen in crew rank, kan je wel +30 steken in repair speed, reload speed, vision en visibility. Eer je 30 ranks hebt in al deze dingen heb je echt enorm veel crew points nodig. Dus op low level als die experts nog niets kosten kan dit echt wel een groot voordeel opleveren. (Ik blijf ook wel uit de gunner tab bij fighters, maar ik geef het maar even mee).
Grono112 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:25:
Wat bij mij ook veel voor komt is dat ik altijd moet herladen als ik precies mooi achter een vliegtuig zit :( zal wel een beetje trigger happy zijn denk ;) Hebben mensen hier nog goede tips voor?
Niet schieten voor je onder de 0.6km zit (behalve als je op elkaar af vliegt).
Als je geen hitmarkers ziet wat meer in bursts schieten ipv te sprayen tot je de goede plaats vindt.
Goed mikken. In arcade helpt dat bolletje enorm, maar het is niet de perfecte spot. Draait het vliegtuig van je weg moet je bv er nog iets voor richten.
Higher rank vliegtuigen kopen. Bij russen bv de lagg3 heeft al cannonnen dacht ik. Andere planes neerhalen wordt dan een stuk eenvoudiger.
Op de echt low level vliegtuigjes is het sowieso soms nodig om een aantal laders leeg te pompen op een ander vliegtuig, wat afhankelijk wat je raakt, hoe stevig hij is, ... Een bomber neerhalen met een biplane kan echt lang duren als je niets critical raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Anoniem: 527488 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:39:
[...]

op vliegtuigen zonder gunners/ turrets heeft het geen zin om skillpunten op aiming en accuracy te spenderen, dit is dus alleen nuttig op attackers/ bommenwerpers met turrets. deze fout heb ik in het begin ook veel gemaakt |:(
Volgens mij maak ik dan dezelfde fout, maar ik vind het ook vreemd! Als ik mijn 1 persoons crew expert maak voor de Hurricane, waarom komen er dan 2x +30 punten bij in het bomber tab? Dat is toch niet voor niets? :?

Volgens mij is het bij een 1-mans crew zo dat de pilot meerdere rollen heeft. Net als bij WoT, om een voorbeeld te noemen, daar heeft de commander in de kleine tank vaak ook meerdere rollen. Anders snap ik echt die +30 punten niet bij de fighters. 8)7
Ircghost schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:45:
Ok thanks, dan wacht ik daar nog even mee tot ik op een tree level zit of een kist heb ik die echt chill vind.
De Beaufort is de ongeveer leukste van de tree, de Beaufighter is ook wel tof en dan komen de Wellingtons, die zijn om te janken :P

Volgens mij kan je beter de Russen of Amerikanen pakken als je bommen wil gooien. De russen zijn wat meer OP en bij de USA kan bijna elk vliegtuig wel een bom gooien.

[ Voor 24% gewijzigd door TheBrut3 op 12-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263189

Volgens mij maak ik dan dezelfde fout, maar ik vind het ook vreemd! Als ik mijn 1 persoons crew expert maak voor de Hurricane, waarom komen er dan 2x +30 punten bij in het bomber tab? Dat is toch niet voor niets? :?
Als je je crew expert maakt dan krijg je altijd die 2x 30 punten erbij, het maakt niet uit of het voor een bomber of een fighter is. Bij een fighter heb je er dus helemaal niks aan. De belangerijkste zijn imho voor een fighter, reloading/ repairspeed en g-tolerance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263189 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:18:
[...]

Als je je crew expert maakt dan krijg je altijd die 2x 30 punten erbij, het maakt niet uit of het voor een bomber of een fighter is. Bij een fighter heb je er dus helemaal niks aan. De belangerijkste zijn imho voor een fighter, reloading/ repairspeed en g-tolerance.
ik zou ook zeker niet stamina, en de health van de piloot vergeten, want je G-tolerance is leuk maar als je in een scherpe bocht je piloot kwijtraakt heb je er natuurlijk weinig aan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
TheBrut3 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:33:

De Beaufort is de ongeveer leukste van de tree, de Beaufighter is ook wel tof en dan komen de Wellingtons, die zijn om te janken :P

Volgens mij kan je beter de Russen of Amerikanen pakken als je bommen wil gooien. De russen zijn wat meer OP en bij de USA kan bijna elk vliegtuig wel een bom gooien.
Ik heb net 1500 skill points gekocht voor mijn britse bombercrew heel fijn :P. Ik vind die Beaufighter wel echt geweldig trouwens, 10 kill in een potje zijn geen uitzondering meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
ik zit nu level 6 usa en level 7 ussr. Maar als ik zin heb om alleen een level 1 of 2 game te spelen, moet ik al mijn crews terug zetten naar de begin vliegtuigen. Dus elke keer weer moeten ze omgeschoold worden, terwijl ze juist daar vandaan zijn gestart. Is er niet een ander manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Vraagje over de ammunition. Er zijn verschillende soorten:

- omni bullets
- tracer bullets
- stealth attack bullets

Weet iemand of er een verschil in damage zit? Bijvoorbeeld met de stealth bullets ziet je tegenstander niet goed waar ze vandaan komen, maar voor mijn gevoel zijn ze minder sterk dan die tracer bullets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
@norinco, je moet inderdaad voor elke crew je plane terugzetten. Als je ooit al met die crew in een vliegtuig gevlogen hebt, kost dit je niets. Je moet dus zorgen dat je voor elke crew opnieuw het low level vliegtuig kiest waar ze al mee gevlogen hebben (herkenbaar aan de kleur in de lijst). Er is geen andere manier dan dit 1 voor 1 te doen denk ik

@sanny er is inderdaad een verschil, maar het hangt niet alleen af van de kogels, ook van het vliegtuig waarop je schiet. Ik gebruik altijd omni omdat ik geen zin heb om het allemaal uit te zoeken ^^
Maar bv AP (armour penetrating) bullets zijn beter tegen bombers omdat die ook meer armour hebben. stealth is moeilijker te zien, incendiary zorgt dat dingen gemakkelijker in brand vliegen. Omni heeft een combinatie van de types kogel voor zover ik begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Norinco schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:17:
ik zit nu level 6 usa en level 7 ussr. Maar als ik zin heb om alleen een level 1 of 2 game te spelen, moet ik al mijn crews terug zetten naar de begin vliegtuigen. Dus elke keer weer moeten ze omgeschoold worden, terwijl ze juist daar vandaan zijn gestart. Is er niet een ander manier?
Je kan door op dat met de klok meedraaiende pijltje te drukken de vliegtuigen kiezen welke je in dat crewslot wil hebben, als het vliegtuig gekleurd is (dus niet in grijstinten) dan is die crew al getraind voor dat vliegtuig en hoef je ze niet om te scholen.
Sanny_83 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:01:
Vraagje over de ammunition. Er zijn verschillende soorten:

- omni bullets
- tracer bullets
- stealth attack bullets

Weet iemand of er een verschil in damage zit? Bijvoorbeeld met de stealth bullets ziet je tegenstander niet goed waar ze vandaan komen, maar voor mijn gevoel zijn ze minder sterk dan die tracer bullets?
Je moet bij de beschrijving van de ammo kijken, dat is namelijk voor ieder land anders. Meestal zitten er in die default ammo ook ball-bearings (gewoon stalen balletjes dus), die doen voor geen meter damage. Ook doen pure tracer rounds, dus geen incendiary tracer oid maar alleen tracer, bijna geen damage. Voor de engelsen is stealth dus bijvoorbeeld ook the way to go, terwijl de russen bijna geen ammo racks hebben met pure tracer bullets erin, daar maakt het dus ook weinig uit. In HB is stealth overigens wel een beetje uit den boze, aangezien je dan geen enkele enemy meer gaat raken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik snap ook niet waarom zoveel vliegtuigen omhoog trekken als ze "neergeschoten" zijn. Best irritant, gezien ik meestal kies voor het omhoog trekken als ik recht op iemand af vlieg.

Ik snap ook niet wat men tegen rammen heeft!? Dat zit toch niet voor niets in de game? Niets zo leuk om met een low level vliegtuig de staart van een bomber of heavy fighter af te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:01
TheBrut3 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:45:
Ik snap ook niet waarom zoveel vliegtuigen omhoog trekken als ze "neergeschoten" zijn. Best irritant, gezien ik meestal kies voor het omhoog trekken als ik recht op iemand af vlieg.

Ik snap ook niet wat men tegen rammen heeft!? Dat zit toch niet voor niets in de game? Niets zo leuk om met een low level vliegtuig de staart van een bomber of heavy fighter af te vliegen.
Omdat de piloot dan meer tijd heeft om er uit te springen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
glennvho schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:39:
[...]

Omdat de piloot dan meer tijd heeft om er uit te springen? ;)
Is een optie, maar dan komt weer een vraag in me op.
Waarom kan je je crew redden van een vliegtuig wat crasht, als ik 3 sec J (default) in druk springt de crew eruit en landen. Maar wat heeft dit voor voordeel voor mij? Meestal laat ik ze gewoon lekker met de bak ten onder gaan zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thijs1987 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:13:

Je moet bij de beschrijving van de ammo kijken, dat is namelijk voor ieder land anders. Meestal zitten er in die default ammo ook ball-bearings (gewoon stalen balletjes dus), die doen voor geen meter damage. Ook doen pure tracer rounds, dus geen incendiary tracer oid maar alleen tracer, bijna geen damage. Voor de engelsen is stealth dus bijvoorbeeld ook the way to go, terwijl de russen bijna geen ammo racks hebben met pure tracer bullets erin, daar maakt het dus ook weinig uit. In HB is stealth overigens wel een beetje uit den boze, aangezien je dan geen enkele enemy meer gaat raken ;).
stealth is over het algemeen wel the way to go, omdat de beste kogels van de andere belts erin gestoken zijn zonder de tracers.

niet lullig bedoeld ofzo, maar heb je wel eens een HB gevlogen?
persoonlijk vlieg ik een HB altijd met stealth ammo, je kan spelen in AB met je gun convergentie en als je dat voor jou speelstijl goed hebt ingesteld kun je in een HB met stealth net zo makkelijk raken als met tracers. en zo zonder tracers ziet de vijand ook nog eens niks als je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natuli
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 12:08
TheBrut3 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:01:
[...]

Is een optie, maar dan komt weer een vraag in me op.
Waarom kan je je crew redden van een vliegtuig wat crasht, als ik 3 sec J (default) in druk springt de crew eruit en landen. Maar wat heeft dit voor voordeel voor mij? Meestal laat ik ze gewoon lekker met de bak ten onder gaan zoals het hoort.
Tsja als je vliegtuig zo beschadigd is dat hij alleen nog maar recht uit kan vliegen (zelfs zonder hoogteroer) dan kan je uit je vliegtuig springen zodat je niet 2 minuten (ik overdrijf) te wachten tot je vliegtuig door de motor uit te schakelen neerstort. Kortom een tijd besparing (of een mogelijkheid in AB om van vliegtuig te wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Anoniem: 527488 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:08:
[...]

stealth is over het algemeen wel the way to go, omdat de beste kogels van de andere belts erin gestoken zijn zonder de tracers.

niet lullig bedoeld ofzo, maar heb je wel eens een HB gevlogen?
persoonlijk vlieg ik een HB altijd met stealth ammo, je kan spelen in AB met je gun convergentie en als je dat voor jou speelstijl goed hebt ingesteld kun je in een HB met stealth net zo makkelijk raken als met tracers. en zo zonder tracers ziet de vijand ook nog eens niks als je mist.
Ik heb inmiddels zo'n 24 uur in HB zitten, wel wat meer in AB, maar toch. Wat ik zelf merk is dat ik het in HB met tracers een stuk fijner vind spelen, ook omdat ik met nogal veel verschillende vliegtuigen HB speel. Vijanden weten inderdaad wel dat je er bent, maar je schoten aanpassen gaat een stuk sneller. De voorkeur zal verder wel persoonlijk zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Gewoon oefenen met wat friendlyfire in AB, dan weet je vanzelf waar je moet mikken. Al doe ik dat over het algemeen alleen als men eerst tegen mij vliegt, ik moet natuurlijk wel netjes een reden hebben voor die wraakacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderHorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 10:13
Onlangs bij de start van een AB game, een teammate die me meteen begon af te schieten in bursts.

Bij de 1e burst dacht ik, accidentje kan iedereen overkomen.
Na de 2e burst begon ik ontwijkend te vliegen, maar bij een start van een game hangt iedereen nog dicht bij elkaar, dus was ik heel voorzichtig.
Bij de 3e burst was het gedaan met mijn vliegtuig.

Ik zag vervolgens dat hij nog 2 allies neerschoot. Mijn enige doel was dan nog om enkel die pipo neer te halen...

Dus ook zonder wraakacties doen er mensen dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Neeh, dat vind ik dan weer wat overdreven.
Meestal zijn het van die situaties dat je zelf in een dogfight zit en dan komt er plots een teamgenoot achter jou vliegen, die denkt dan even fijn de tegenstander (voor mij) neer te schieten, maar 9 van de 10 kogels raken mij omdat ik er tussen hang. Of ik zit al een tijd achter iemand aan en hij (mijn teamgenoot) komt als een wilde aanvliegen en raakt mij waardoor ik crash.

Soms kan zoiets per ongeluk gebeuren, maar er zijn spelers die dit regelmatig meemaken. Gezien ik meestal met een party van 4 personen speel valt het nogal snel op als er weer zo'n loperik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529814

Hey! Tof dat er wat Nederlanders zijn die met dit spel aan de gang zijn. Was tot op heden nog maar 1 of 2 Nederlanders tegen gekomen in het spel.
Over WarThunder...
Een spel dat er eindelijk weer eens, sinds BF1942, voor heeft gezorgd dat mijn joystick overuren draait. Ben altijd al Flight simmer geweest (SDOE, IL2, e.d.) maar de laatste tijd is er weinig reden geweest om mijn G940 aan te sluiten. Heb nog wel gekeken naar Rise of Flight, maar dat gaat me centjes kosten voor een serieuze upgrade.
Speel het nu een maandje of wat en het is een leuke verslaving. Arcade Battles had ik al heel snel gezien, aangezien ik een bommenwerper fan ben en geen jachtpiloot. Duibommenwerpers zijn nog wel leuk om te doen in Arcade, maar dat houdt na één bomb run meestal wel op. In Historical kom je niet eens aan een bomb run toe. Zodra ze ju87 zien staan bij je naam, heb je 3 in je nek.
Voorkeur gaat uit naar de geallieerde vliegtuigen en heb die nu op rank 6 staan. De Centralen staan op rank 4 en die vlieg ik eigenlijk alleen om mijn 2x of 5x aan punten binnen te halen.
De PBY is een heerlijk vliegtuig en ook de Beaufort is mijn favoriet. In HB klim ik meteen naar een 3 km hoogte en doe vanaf daar mijn bomb run, vervolgens terug naar huis om nieuwe bommen te halen en dan kiezen tussen hoog of laag afhankelijk van het aantal tegenstanders dat nog over is. Jammer genoeg kom ik vaak nauwelijks aan een 2e run toe, aangezien de tegenstanders dan al allemaal kassiewijle zijn. Heb nu de AR2 en da's een heerlijk vliegtuig. Bij het begin in Korea donder ik mezelf meteen naar beneden en vlieg op een hoogte van 500m naar de brug. bommetje er op en wegwezen richting basis. Altijd 1e kill en 2000 puntjes gratis mee nemen omdat de tegenstanders er dan nog niet zijn.

Als bommenwerper piloot kan ik prima uit de voeten met mijn joystick. Als jager is het spel nog steeds een absolute crime. Het is me tot op heden nog maar een paar keer gelukt iemand neer te schieten. Het in het vizier houden van de tegenstander is een hele uitdaging, laat staan neer schieten. Heb het inmiddels ook al opgegeven om nog met jachtvliegtuigen te vliegen. Och en een torpedo planten in een destroyer levert z'n punten ook wel op. :P

Blijf het wel jammer vinden dat sinds de 1.31 de nadruk steeds meer komt te liggen op de jachtvliegtuigen. In sommige levels voel ik me echt kanonnenvoer in mijn bommenwerper.

Favoriete vliegtuigen.

VS
PBY (4x1000 lbs really kicks butt, maar is wel retetraag) en A20 (alhoewel dit ding een crime is om te landen)
USSR
Ar2 (heerlijk stabiel vliegtuigje met leuke bommenlading)
GB
Beaufort (stabiel vliegtuig met goede bom variaties voor veel levels) en Beaufighter (met torpedo)

P.S. Mijn game naam is ook Feldwebel NL. Als je in Korea iemand met een rotgang heel laag naar een brug ziet vliegen, ben ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-05 21:57
Had dit spel eens geprobeerd, maar ik bleef maar hannessen met de controls.
Welke configuraties raden jullie aan voor muis+toetsenbord?

[ Voor 13% gewijzigd door Ekstergroen op 26-07-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
wasd shift ctrl en muis, heb wel de wapens veranderd naar muisknoppen (bommen en rockets)

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik gebruik ook wasd, shift, ctrl en muis. Heb alleen de vrije camera om om je heen te kunnen kijken op mijn rechtermuisknop gezet, vind ik net even wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
MRCL schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:16:
Ik gebruik ook wasd, shift, ctrl en muis. Heb alleen de vrije camera om om je heen te kunnen kijken op mijn rechtermuisknop gezet, vind ik net even wat makkelijker.
Waarmee schiet je dan het kannon? Of heb je zo'n luxe muis met 40 knoppen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Die zit, samen met de machine guns, op de linker. Heb maar twee extra knoppen maar dat is voldoende.

[ Voor 16% gewijzigd door MRCL op 26-07-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Ik vind de feel van de toestellen, met joystick, een stuk beter en natuurlijker aanvoelen in War Thunder dan in World of Planes.

Ook het feit dat je gewoon flaps hebt en kunt gebruiken naar gelang de situatie is ook wat World of Planes niet heeft.

Top flightsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Nu ik weer werk heb speel ik een stuk minder :( + ik heb ook arma3 gekocht. Zag wel dat ik een aantal gift planes heb :? Dit weekend een paar dagen naar campzone, dus daar zal het gamen er ook niet van komen.

ontopic, Flaps gebruik ik veel, zeker als er iemand achter me zit, motor op <30 en even spelen met de flaps, ze vliegen je voorbij en je pakt ze in hun rug :D werkt tot nu toe geweldig

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Dat, of je bent ineens een heel makkelijk doelwit >:)
Wat spelen jullie nu vooral, arcade, HB of FRB? Ikzelf speel alleen maar HB, vind ik veel leuker vliegen dan arcade. FRB heb ik nog nooit gedaan, daar heb je volgens mij wel een joystick voor nodig en die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Als je merkt dat je een redelijk hard spelende speler achter je aan hebt (die dus echt jaagt) die proberen vaak op max toeren achter je aan te vliegen als je een paar toeren maakt en dergelijke dan is het lastig voor hem om jouw relatieve snelheid te zien, wanneer je dus dan hard remt in bijvoorbeeld een halve looping dan heeft hij dat vaak niet door. Wanneer je bijna geen snelheid meer hebt trek je hem recht en dan schieten ze vaak langs je heen. Ik heb daar ruwweg een succesratio mee van 90%, ik wordt wel een paar keer geraakt meestal maar het is wel einde spel voor diegene daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:52
Hebben al meer mensen de nieuwe patch uitgeprobeerd op de dev server?
Paar nieuwe vliegtuigen en het upgrade-systeem is op de schop gegaan. Als je een vliegtuig nu nieuw koopt is hij slechter dan een vliegtuig die je in 1.31 nieuw koopt.

De bf109f4 en g2 hebben nu de optie om 2 extra 20mm kannonen aan de vleugels te hangen. In totaal dus 3 20mm's en 2 7.92mm's. Ohjah, en de fw190-a5 kan nu 6(!) 20mm kannonen hebben.

Dan is er natuurlijk ook nog de nieuwe yak-9k. Met een 45mm kannon. Alsof de 37mm van de 9t nog niet bizar genoeg is. Die 45mm schiet ongeveer even snel als de 9t, maar de kogels vliegen na de eerste 2 schoten alle kanten op. Ook lijkt hij niet veel meer damage te doen dan een 9t.

En elk land heeft wel een upgrade gekregen, behalve Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Japan was ook vooral goed in kami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Ik ben er vandaag achtergekomen dat het eigenlijk helemaal niet zo aantrekkelijk en leuk is om met een La-5 te vliegen, ik kan me voorstellen dat onderstaand verhaal dan ook voor de La-7 op rank 11 geldt.

Nadat ik vandaag bij de Soviets -als laatste natie- eindelijk rank 9 behaalde kon ik de o zo geprezen La-5 eindelijk aanschaffen. Me volledig bewust van de tien free repairs die erbij zitten vloog ik meteen de que in voor HB. In twee van de drie daaropvolgende potjes, waarbij ik mijn team wilde ondersteunen die allemaal laag bleven vliegen, ben ik niet boven de 4km altitude gekomen, hier gaat het fout.

Gezien het feit dat ik in een La-5 (één van de twee à drie) vloog was ik meteen een priority target voor de fighters aan de andere kant, dit resulteerde er in dat ik meteen werd neergeschoten voor een schot gelost te kunnen hebben. Het is geen kwestie van niet kunnen ontwijken, maar als er vier spits of corsairs op je af komen leg je vrij snel het loodje.

Het derde en tevens laatste potje besloot ik echter anders te gaan vliegen. Na het team aangespoord te hebben om als een gek te gaan klimmen ben ik dit zelf ook gaan doen in de richting bij het centrale slagveld vandaan. Dit resulteerde in een altitude van 8km. toen ik eenmaal bij het slagveld aankwam.

Uitkomst: twee vliegtuigen neergehaald, twee assists en ongeschonden uit de strijd gekomen. Moraal van het verhaal, leuk vliegtuig, maar je moet wel hoog zitten (what else is new :+). Ik moet wel zeggen dat dit alles een beetje een hypocriet verhaal is, aangezien ik ook meteen achter welke La dan ook aanga mocht ik er eentje zien bij de vijand, toch grappig om het een keer van een ander perspectief te zien.

Dat gezegd hebbende wil ik toch graag mijn favoriete vliegtuigen tot nu toe uit de doeken doen: de N1K2's (Energy Fighting & ietwat DF), de A6M5 Ko (DF & rewards) en de FW190A5 (BnZ). Hebben jullie zelf ook dergelijke favorieten?

Edit: Moraal is overigens ook dat je in dat soort vliegtuigen bij de Soviets echt schijt moet hebben aan je team als dat enkel groundhuggers zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs1987 op 05-08-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik hoop echt dat ze eens een optie geven om ipv p2p ook standalone patches voorzien. Steamgames downloaden aan 7MB/s (dat zou binnenkort zelfs moeten verdubbelen want mijn abo gaat van 60 naar 120 mbit) en ondertussen kan ik zelfs andere games spelen.
Torrents daarentegen worden op 1MB/s gemaxed en ik kan niets anders meer doen omdat de max uploadspeed in Belgie zo ongelooflijk laag ligt en een torrent die je niet kan limiten op uploadspeed dus gewoon je pc onbruikbaar maakt.

Iemand patch 1.33 al gespeeld? Ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Gisteren even snel 2 arcade games geprobeerd met de nieuwe patch. MIsschien dat het aan mij ligt, maar de "feel" was wel iets anders. Daarbij hebben ze de damage van shells behoorlijk verhoogd. Dus zodra je goed geraakt wordt is het nu ook echt over. Ik vind het wel een stuk leuker spelen.
Er waren namelijk wel eens vliegtuigen die maar niet kapot wilden gaan.

Nu hebben ze in arcade ook een maximum aan ammunition ingesteld. Oftewel een reload kan nog wel, maar na 2 a 3x reloaden zijn de kogels gewoon op en moet je toch landen om weer nieuwe te laden.

Wat ze ook hebben aangepast is het modificatie menu van de vliegtuigen. Dit lijkt in het begin wat ingewikkeld, maarik denk dat je er snel aan went. Er zijn volgens mij een hoop dingen toegevoegd per vliegtuig. Ook zie je duidelijk de veranderingen in stats (max speed, wendbaarheid etc.) weergegeven per modificatie. Nu zie je dus ook dat je met twee 500lbs bommen bijvoorveeld op de maximum speed een afname van -95km/h hebt.

Ow ja ze hebben ook een aantal nieuwe vliegtuigen toegevoegd :-)

Al met al best een grote verbetering vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 15:01

Cinerama

There are my lovely boys!!!

Sanny_83 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:29:
Gisteren even snel 2 arcade games geprobeerd met de nieuwe patch. MIsschien dat het aan mij ligt, maar de "feel" was wel iets anders. Daarbij hebben ze de damage van shells behoorlijk verhoogd. Dus zodra je goed geraakt wordt is het nu ook echt over. Ik vind het wel een stuk leuker spelen.
Er waren namelijk wel eens vliegtuigen die maar niet kapot wilden gaan.

Nu hebben ze in arcade ook een maximum aan ammunition ingesteld. Oftewel een reload kan nog wel, maar na 2 a 3x reloaden zijn de kogels gewoon op en moet je toch landen om weer nieuwe te laden.

Wat ze ook hebben aangepast is het modificatie menu van de vliegtuigen. Dit lijkt in het begin wat ingewikkeld, maarik denk dat je er snel aan went. Er zijn volgens mij een hoop dingen toegevoegd per vliegtuig. Ook zie je duidelijk de veranderingen in stats (max speed, wendbaarheid etc.) weergegeven per modificatie. Nu zie je dus ook dat je met twee 500lbs bommen bijvoorveeld op de maximum speed een afname van -95km/h hebt.

Ow ja ze hebben ook een aantal nieuwe vliegtuigen toegevoegd :-)

Al met al best een grote verbetering vind ik.
Als jij in arcade na 3x herladen moet landen om nieuwe kogels te halen dan neem je niet genoeg ammo mee, ik kan standaard 40x herladen voordat me kogels op zijn

Ik vind die nieuwe ammo kosten wel pittig hoor. Toch weer een sneaky nieuwe money sink, gemiddeld betaal ik tussen de 2k en 3k aan ammo, gebruik wel veel stealth ammo, maar toch. Haal wel gemiddeld tussen 50k en 80k binnen per arcade match

[ Voor 8% gewijzigd door Cinerama op 08-08-2013 13:19 ]

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Sinds een week ook aan het spelen. Gaat met de dag beter. Vandaag pas ontdekt dat je erg gemakkelijk en goedkoop een ander soort ammo uit kan kiezen. Ach, zo leer je elke dag wat. Leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Ik word de laatste tijd 50% van alle keren meteen (binnen 2 secs) unconscious geschoten. Echt niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Anoniem: 529814 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:51:

Als bommenwerper piloot kan ik prima uit de voeten met mijn joystick.
Wat voor joystick heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ekstergroen schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 10:59:
Ik word de laatste tijd 50% van alle keren meteen (binnen 2 secs) unconscious geschoten. Echt niet leuk meer.
Heb je wel punten in vitalisme en stamina gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Ircghost schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:03:
[...]

Heb je wel punten in vitalisme en stamina gezet?
Beiden rond de 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
Het spel blijft bij mij eeuwig in 'joining game....' staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik speelde het om de tijd te doden even tussendoor maar ben onderhand helemaal verslaafd aan dit spel man!!
Ben begonnen met engelsen en de amerikanen en sinds twee dagen nu de russen. Kom er nu achter dat ik de bnz tactiek het tofste vind spelen. Liefste wel met een paar rockets erbij om toch ook snel de bommenwerpers uit te schakelen haha dat geeft me echt zo'n kick!
Maar welk land / vliegtuig is nu volgens jullie top voor bnz? Wil me daar dan nu volledig op gaan focussen namelijk. Hebben jullie trouwens ook een "guild" waar ik me voor kan aanmelden om samen te vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Bloodclot

Jawier!

Nightcrowy schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:24:
Ik speelde het om de tijd te doden even tussendoor maar ben onderhand helemaal verslaafd aan dit spel man!!
Ben begonnen met engelsen en de amerikanen en sinds twee dagen nu de russen. Kom er nu achter dat ik de bnz tactiek het tofste vind spelen. Liefste wel met een paar rockets erbij om toch ook snel de bommenwerpers uit te schakelen haha dat geeft me echt zo'n kick!
Maar welk land / vliegtuig is nu volgens jullie top voor bnz? Wil me daar dan nu volledig op gaan focussen namelijk. Hebben jullie trouwens ook een "guild" waar ik me voor kan aanmelden om samen te vliegen?
Zelf vind ik op lvl6-7 de BF109's (ze germans!) een van de beste BnZ'rs Zorg dat je snelheid blijft houden, als je een spitfire achter je hebt is het gedaan.

Dus duiken, schieten en weer klimmen. Goede duikers en klimmers zijn de BF109's, met 20mm cannons! de bf109 F4 (lvl7) nu tegenwoordig met 3 cannons (2 extra installeren als je genoeg exp hebt op de plane)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 23:34
De duitse vliegtuigen zijn idd het meest geschikt voor BnZ.

Het duurt echter wel idd wel een hele tijd voordat je bij de BF109's komt. Je moet echt even door de ranks heenbijten want vergeleken met de andere landen zijn er maar een paar behoorlijke vliegtuigen.

Pas op lvl 6 kun je de eerste BF109 kopen nl. de E3.
Dit is trouwens zo'n beetje de enige BF109 waar je nog enigszins mee kunt "turn fighten", mocht je in die situatie terecht komen.
De daarna volgende BF109's en later nog de FW190's zijn bij uitstek gemaakt voor BnZ.

Het is trouwens wel zo dat vanaf lvl 6 in de duitse tree wel veel goeie en "fun to play with vliegtuigen" te krijgen zijn, dus je wordt beloond.

Ik heb zelf heel veel geleerd door op youtube te kijken naar mannen als RAMJB, Bohemianeagle en BaronVonGamez.
Die hebben elk vliegtuig uitgeprobeerd en vooral RAMJB verteld hoe je er het meeste uit kunt halen.

Veel speelplezier in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:43

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Noob hier.. BnZ?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boom and zoom:
https://www.youtube.com/watch?v=M9pnsuFY194.

persoonlijk kan je ook redelijk wat turnfighten met een F4 maar met de G2 en latere modellen is het daarmee toch echt wel gedaan idd.
hoewel ik het erg leuk en lekker vlot vind spelen met de duitsers, kan ik totaal niet uit de voeten met de amerikanen, als iemand daarvoor wat tips heeft voor me om toe te passen, graag.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 527488 op 14-08-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
heey onwijs bedankt voor de info, was niet het antwoord waar ik op hoopte qua Duitsers, maar daar ga ik dus zeker voor. Had helaas in een wilde bui de Engelse en Amerikaanse crews (ieder 5) gemaxed op de gunners na nog.... Om er dus vervolgens achter te komen dat ik de BnZ tactic helemaal te gek vind haha.... boehoe....
Als iemand inderdaad goede tips voor de Amerikanen heeft qua goede vechtstijlen hoor ik die zekers ook graag!!
Thanx so far!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ook de Amerikaanse vliegtuigjes zijn wel goed in BnZ tactics, UK is meer voor het turnfighten.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:19

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Gleighton schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:57:
Ook de Amerikaanse vliegtuigjes zijn wel goed in BnZ tactics, UK is meer voor het turnfighten.
Heb ik ook gemerkt. Zelfs de beaufighter heeft een bizar goede turnrate voor zijn formaat, om maar niet te spreken van Spitfires. Mijn Spitfires ben ik helemaal verliefd op. <3

Het enige jammere vind ik dat ze bij de Spitfire MkI geen rekening hebben gehouden met de carberateurmotor die erin zit. In het echt valt de motor stil tijdens een duikvlucht vanwege branstofgebrek. :P

Toen later de injectiemotoren kwamen was daar geen sprake van.

[ Voor 26% gewijzigd door Blaat op 15-08-2013 11:08 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Ekstergroen
Anoniem: 527488 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:08:
[...]

boom and zoom:
https://www.youtube.com/watch?v=M9pnsuFY194.

persoonlijk kan je ook redelijk wat turnfighten met een F4 maar met de G2 en latere modellen is het daarmee toch echt wel gedaan idd.
hoewel ik het erg leuk en lekker vlot vind spelen met de duitsers, kan ik totaal niet uit de voeten met de amerikanen, als iemand daarvoor wat tips heeft voor me om toe te passen, graag.
Amerikaanse vliegtuigen, vind ik, zijn een jack of all trades, redelijk in zon beetje alles, maar nooit uitmuntend. Al zijn ze wel heel goed in vuurkracht, zelfs op de eerste tiers al.

Ik doe vaan BnZ met Amerikaanse jachtvliegtuigen, en doe dan een korte turnfight om dan gauw te ontsnappen (de buffalo-familie-vlieguitgen zijn hier goed in) in de armen van mijn teamgenoten. Vaak met wat damage maar de US planes kunnen wat incasseren i.t.t de Japanse. Vaak krijg ik dan paar kill assists of een kill.
Val alleen aan als je in de buurt bent van teamgenoten. Langdurige 1 vs 1 win je vaak gewoon niet met US planes.

En vergeet natuurlijk niet je combat flaps uit te doen (en je throttle naar beneden te doen) zodra je gaat turnen, en ze op te trekken als je rechtuit wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ekstergroen op 15-08-2013 11:58 ]

• Sanny_83
Ik heb tot nu toe ook voornamelijk met de Amerikanen gespeeld. Country level is nu 9.
Vind vooral die Kingcobra wel een goed vliegtuig. Maar inderdaad een turnfligt tegen een Spitfire of Yak betekend meestal mijn einde :-) Kan nooit zo snel draaien als mijn tegenstander. Daarintegen scheur je met dat 30mm cannon wel een hoop vliegtuigen aan stukken.

Ga nu ook af en toe met de Russen spelen. Ik zie overigens wel dat er weinig mensen zijn die voor Japan kiezen. Al met al is het echt een verslavend spel, en erg leuk om nieuwe vliegtuigen en modifications te kunnen unlocken. Hopelijk blijven ze nog een hoop toevoegen in de toekomst.

Trouwens, voor die Full realistic battles (of hoe ze het noemen) heb je zeker een Joystick nodig? Want ik krijg met muis en keyboard een vliegtuig al niet normaal van de grond af.

• Nightcrowy
Awsome om dit te horen, gisteravond nog ff lekker met de Amerkianen gevlogen en ging best oke, zelfs een keertje 1e geworden.... in AB dan hoor.... Speel nu alleen gericht op de P en F klasse, dat had ik gehoord op youtube dat dat de tree's zijn om op te richten qua fighters....
Inderdaad zijn de turnfights lastig maar des te uitdagender voor me en grotere kick als ik win!!
Het afwachten op het goede moment van toeslaan moet ik nog trainen en zo wie zo geduldig zijn in de lucht moet ik nog veel beter leren beheersen, ben nog veelste veel van die nog ff proberen te pakken oeh en die nog en die nog ff.... Voor ik het goed door heb zitten er 3 op mijn tail en ga ik zelf nog maar 2 km/h haha.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:19

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Nightcrowy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:09:
Awsome om dit te horen, gisteravond nog ff lekker met de Amerkianen gevlogen en ging best oke, zelfs een keertje 1e geworden.... in AB dan hoor.... Speel nu alleen gericht op de P en F klasse, dat had ik gehoord op youtube dat dat de tree's zijn om op te richten qua fighters....
Inderdaad zijn de turnfights lastig maar des te uitdagender voor me en grotere kick als ik win!!
Het afwachten op het goede moment van toeslaan moet ik nog trainen en zo wie zo geduldig zijn in de lucht moet ik nog veel beter leren beheersen, ben nog veelste veel van die nog ff proberen te pakken oeh en die nog en die nog ff.... Voor ik het goed door heb zitten er 3 op mijn tail en ga ik zelf nog maar 2 km/h haha.
Twee dingen die ik zelf heb ondervonden:
1. Ga nooit alleen ergens op af. Afzondering wordt je dood want je wordt altijd door meerdere mensen gevonden.
2. Help een teammaatje in nood. Enemies die aan het jagen zijn, zijn relatief makkelijke doelwitten omdat ze teveel gefocust zijn op het killen van je maat. Als je een maat weet te redden is het voor zowel jou als je teammate voordelig geweest (hij een vliegtuig meer, en jij een kill meer).

Met deze twee richtlijnen in mijn achterhoofd gaat het spel mij heel goed af. Nou moet ik wel zeggen dat de Spitfires waarin ik vlieg bij uitstek geschikt zijn voor deze methode.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Nightcrowy
Ik heb in de eerste twee spitfires gevlogen en dat was wel een verademing i.v.m. de voorgaande toestelen ja, in de lucht ook nog steeds wel leuk knokken tegen ze, die yag's zijn ook gruwelijk trouwens hoor pfff.....
Heey thanx voor deze 2 tips erg goed om mee te werken in battle ja, ga er straks gelijk mee aan de slag, zal wel een postit op mijn cockpitraampje plakken haha.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Ik heb hem vandaag maar eens geinstalled via steam, eens kijken hoe dat werkt

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Gister heb ik ook War Thunder via steam geinstalleerd.
Ik dacht ik ga even tussendoor kijken hoe dit spel is en erna een paar potjes Awesomenauts spelen.

Ik heb de hele avond War Thunder gespeeld en mezelf extreem vermaakt! Heerlijk spel met dogfights en bombing runs.

Vanmiddag voordat ik naar mijn vriendin toe ga toch nog maar ff spel opstarten xD

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Bloodclot schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:01:
[...]

Zelf vind ik op lvl6-7 de BF109's (ze germans!) een van de beste BnZ'rs Zorg dat je snelheid blijft houden, als je een spitfire achter je hebt is het gedaan.

Dus duiken, schieten en weer klimmen. Goede duikers en klimmers zijn de BF109's, met 20mm cannons! de bf109 F4 (lvl7) nu tegenwoordig met 3 cannons (2 extra installeren als je genoeg exp hebt op de plane)
Helaas zijn de bf109 F4 nu omhoog gegaan in hun level. Helaas maar waar. Dus zit je langer opgescheept met de He 112 serie of de italiaanse vliegtuigen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Floks schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:18:
Ik heb hem vandaag maar eens geinstalled via steam, eens kijken hoe dat werkt
Zit daar een voor of nadeel aan dan? Behalve automatische updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Je kan zien hoeveel uur je er aan hebt besteed, maar verder zou ik het ook niet weten. Heb gisteren zelf de war thunder map in de steammap gezet en na een kleine update was dat ook klaar. Moest alleen wat controls opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
ik zie ook nog geen voordeel, buiten idd de automatische updates.
Misschien dat andere het ook installen omdat ze zien dat ik het speel :D
Misschien in de toekomst voor coop missies

Verder heeft Steam natuurlijk een mega database aan gebruikers, dus het kan alleen maar goed zijn voor de game

[ Voor 36% gewijzigd door Floks op 16-08-2013 23:55 ]

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Whoo! Ik heb nu eindelijk War Thunder lekker aan de praat op mijn triple monitor setup. Probleem is dat het 1x23" (1920x1080) en 2x 19" (1280x1024) is en dat niet goed in AMD eyefinity werkt (daarvoor moeten alle schermen dezelfde resolutie hebben). De oplossing is om geen eyefinity te gebruiken (gewoon extended desktop), dan de config file (in de WT installatiefolder) met de hand te bewerken en de resolutie naar 4480x1080 aan te passen, en dan WT in windowed mode te draaien. Vervolgens niet met de launcher opstarten maar met aces.exe in de installatiefolder (anders zal de launcher de resolutie weer aanpassen).
Dan draait het fullscreen, op de native resolutie van de beeldschermen (alleen de 2 19" missen een strookje van 56 pixels) en zonder zwarte balken oid. Awesome!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E2wzaxmF7pYTF0r6wOxjeVQb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ziet er goed uit. Kun je ook een screenshot maken van de cockpitview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 09:04
Ik vind de BF109's allemaal lekker vliegen, vind het alleen jammer dat alle jets zo hoog zijn en dus lang duren om vrij te spelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
via steam kan je wat andere dlc kopen. Schijnt een voordeel te geven als je golden eagles wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
Anoniem: 147126 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:31:
Whoo! Ik heb nu eindelijk War Thunder lekker aan de praat op mijn triple monitor setup.
Gebruik je ook trackir etc bij zo een setup?
Als je dat ooit is gebruikt hebt bij flight sim, dan wil je niet zonder meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Heb even gekeken naar de dlc, dat ace advanced pack is wel een leuke aanbieding. 2 vliegtuigen, 2 maand premium en 10000 golden eagles voor 26 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Is wel tering veel geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
http://warthunder.com/en/news/235/current/

War Thunder komt naar de Mac :D

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
ach ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Het is een F2P game maar als je een nieuwe game koop in de winkel ben je meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Norinco schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:47:
[...]

Helaas zijn de bf109 F4 nu omhoog gegaan in hun level. Helaas maar waar. Dus zit je langer opgescheept met de He 112 serie of de italiaanse vliegtuigen. :(
Echt heel raar dat ze dat gedaan hebben, nu wordt iedereen op low tier gepwned door spitfires en hurricanes tenzij je zelf UK gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-06 00:08
Zo speel dit spelletje nu een maand of twee en had vandaag de mooiste kill tot nu toe. Ik was in mijn typhoon mk. 1b destroyers aan het mollen, en op het moment dat die bom af gaat vliegt er een FW190 doorheen, die achterna werd gezeten door een squadmate.

Nou ja foto's zeggen meer dan deze woorden dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0JJU6ZZl.jpg
Met mijn squadmate die recht door de vlammenzee vliegt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/17k8CvSl.jpg
En deze uit het oogpunt van de ongelukkige piloot >:)

Wat is dit toch een prachtige game. _/-\o_

Trouwens mocht iemand nog een squadron zoeken, de Dutch Guerilla Airforce zoekt nog steeds mensen om de ranks in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Gisteren voor het eerst Full Real Battle gevlogen. Was zeker niet makkelijk, maar het ging wel oke. Eerste twee games geen kills, wel een paar critical hits op tegenstanders, maar gen kills. Derde game wel twee kills gemaakt. Het moeilijkste vind ik om een beetje situational awareness te behouden. Vloog trouwens in de Hurricanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237380

Dit moet nog even gezegd worden:
De kingcobra en aircobra zijn me toch heerlijke vliegtuigen :P
toch echt mijn favo van dit moment voor zowel amerika en rusland (golden eagles planes).

als iemand trouwens een wingman zoekt (voor simpele team-up of squadron), add me: Nafraq :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 13-06 11:15
speel het spel nu al een tijdje en dit zijn nog een paar tips die ik kan geven (arcade):

-Als je land op een vliegveld voor repair, blijf niet op de runeway staan. Zet je ergens tussen wat gebouwen op het vliegveld, dit geeft je cover. Soms heb je hangaars waar je in kan, deze zijn nog beter! Al weet ik niet of deze je ook beschermen tegen bommen.

-Als je crasht tijdens een landing kan je 9 van de 10 toch nog repairen. Dus ook al is je vliegtuig dusdanig beschadigd dat een landing er niet in meer inzit, laat hem zo zacht mogelijk laten crashen op je friendly vliegveld. Kost wel al gouw 2 minuten repair time.

-watervliegtuigen kunnen landen op een gewone runeway, beter nog ze remmen excellent af (in tegenstelling tot een waterlanding). Mijn ervaring is dat ze ook aan hogere snelheid geland kunnen worden. Opstijgen lukt ook wel. Echter als je repairt zet hij je terug in de lucht & al 2 keer meegemaakt, recht voor een berg dus pas wel op.

-head on => hoewel best te vermijden schiet al vanaf 1.3km. En als het vliegtuig groter is dan het jouwe kan je beter ontwijken. Tenzij het een bomber is heeft hij waarschijnlijk veel zwaarder geschut zitten. Head on is ook ideaal voor rockets, iets hoger mikken dan voor je MG/CN en je hebt hem zo goed als zeker mee.

-als ik op de tail van een enemy zit wil ik daar eigenlijk ook zo snel mogelijk weer weg. Vanachter kan je soms heel lang bezig zijn om iemand neer te halen (ook al raak je hem constant). Je bent een high priority target voor andere enemy's, bovendien ligt je snelheid meestal niet echt superhoog (anders vlieg je over je eigen target). Daarnaast ben je soms zo druk bezig om op zijn tail te blijven en hem te raken dat je niet meer de tijd hebt om nog op de rest te letten.

-hou rekening met waarvoor je vliegtuig geschikt is. 37mm is handig om bombers neer te halen (maar die zijn er momenteel veel minder vanwege de hoge bom cost) maar je wilt er niet mee tegen een fighter gaan (bijvoorbeeld spitfire). Assault planes hoewel bedoeld om ground targets neer te halen zijn excellente verdedigers. Een IL2 die een vliegveld verdedigd is een excellent idee, haal er vaak 5 kills mee, ding vliegt niet snel maar daardoor draait het wel snel. En lang hoeft een IL2 niet op je te schieten. Echter ga niet vliegtuigen achtervolgen met een IL2 type vliegtuig, je bent veel te traag. Ook bomber hunting is een nogo.

-target selection : heel belangerijk in mijn ogen. Kijk regelmatig wie de meeste kills haalt en wie ground targets aan het farmen is. Bij meerdere enemy's, switch constant van target afhankelijk van wie je het snelst/meest kan raken.Ga eerst achter de fighter en dan pas de bomber. De bomber klinkt als een easy target maar het is de fighter die je gaat neerschieten. Als je target heel goed beschadigd is (in brand, tail kapot, etc) laat hem gaan en ga achter de andere vliegtuigen. Zelfs al mocht hij blijven leven, een bedreiging is hij niet echt meer.

[ Voor 3% gewijzigd door sprankel op 20-08-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 22:42
Zijn er bombers die je kan gebruiken om vanaf een grote hoogte bommen te droppen? Tot nu toe werkt dat bij mij voor geen meter. Elke bomber is bij mij een dive bomber :p Nadeel daarvan is dat je meestal heel hoog begint. Als ik dan naar beneden donderd om te bomben kan ik nauwelijks meer sturen vanwege de snelheid. Ik lees iets over airbraking, hoe doe je dat?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
High altitude bombing richt doorgaans op vaste objecten die niet bewegen (historisch gezien enkel op steden of groot doelwit, bijv. fabriek). Vanuit bomberview is dit goed te doen. Bewegende objecten zijn heel lastig, het enigste waar ik nog in slaag is carpet bombing. Je gooit al je bommen op de weg waar de vijand gaat passeren (immers duurt het even voor je bommen beneden zijn). En je legt een tapijt met liefst zoveel mogelijk bommen (minstens 8 ). Je zal echter wel wat moeten inschatten en goed stabiel aanvliegen. Je kan vanuit bomview ook inzoomen met rechtermuisknop.
Kijk ook naar de weg tot je explosies ziet, dit moet je helpen inschatten hoelang het duurd tegen ze beneden zijn tov hoe snel de vijand beweegt.

Echter eenmaal ze een carpet bombing gekregen hebben gaan ze naast de weg rijden en uit formatie.

Als je naar beneden duikt, haal meteen je engine naar 0% en activeer de combat flaps (f). Die laatste zal je wat afremmen maar zorgt er ook voor dat de controls minder snel locken.

Airbrakes, heel weinig vliegtuigen hebben deze. Enkel dictated dive bombers. Te activeren met H dacht ik? dan komt er op de vleugel zowel aan de onder als bovenkant een stuk naar boven.
Het idee erachter is dat je heel snel kan duiken op een target met veel AA (meestal grote schepen), door de grote snelheid ben je moeilijk te raken. Door tot op het laatste moment te wachten met de bom te droppen kan je heel accuraat mikken. Echter om dan ook nog tijdig te kunnen optrekken moet je op het laatste stuk snel snelheid kwijt en aangezien je recht naar beneden duikt is een airbrake de enigste optie.

Overigens bommen droppen geeft relatief weinig experience en de kostprijs van de bommen zijn van die grootte (sinds de laatste patch) dat je veel moet raken of je doet er nog verlies aan ook.

En wat betreft airfield bombarderen, dit loont enkel als je hem effectief plat krijgt. Onder de 250 doen ze zo goed als geen effect. Maar zelfs met die van 1000 ga je er heel wat moeten droppen (ik dacht 20 van 1000?). Echter als je hem uitschakeld ben je wel meteen gewonnen. Op airfield domination werkt dit overigens niet. Een carier is echter wel sneller uit te schakelen.

Overigens, weet iemand waarom gunners soms niet geleveld kunnen worden? Ik heb oa een crew van level 90 maar als ik de gunner upgrade, pakweg fire accuracy komt er -1 bij te staan als ik hem naar level 2 breng. Ga ik nog eentje hoger komt er -2 staan etc.

[ Voor 5% gewijzigd door sprankel op 20-08-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 22:42
Thanks Sprankel.

Ik ben pas level 3 met een land dus ik heb nog niet echt veel gezien, maar het bomben lijkt redelijk wat op te leveren. 600 voor een pillbox volgens mij? En ook zoiets voor tanks. Dat krijg je niet voor alle vliegtuigen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Maar vliegtuigen zijn afhankelijk van welk niveau ze zijn. Anders springen de ervaren mensen in vliegtuigen van 0-1. Haal je gemakkelijk enorm veel kills op aangezien de (meeste) andere tegenstanders nog maar net begonnen zijn met spelen.
Ground targets levelen niet mee voor zover ik weet (of niet in die mate). Wel heb je zwaardere ground targets die tevoorschijn komen na de eerste paar niveau's. (zit zelf op 7,7,7,9,6)

En dat zullen 600 eagles zijn vermoed ik, geen experience. Kan het hier echter niet opzoeken wat een pillbox tegenwoordig opbrengt. AA en artilery brengt is in ieder geval zwaar naar beneden gehaald sinds de laatste patch.

Overigens Pileboxen brengen niets op wat het winnen van het potje betreft. AA en artilery ook niet meer hoewel deze indirect invloed kan hebben. AA moet je op arcade tegenwoordig mee opletten, schiet vrij accuraat en artilery kan je friendly tanks afschieten.

En tenzij ze het net veranderd hebben brengen vliegtuigen altijd meer op dan ground targets. Ergens wel logisch gezien een speler neerhalen meer moeite kost dan een tank plat gooien. Kijk maar in de ranglijst ingame, iemand die 10 groundkills haalt staat ergens halverwege of zelfs lager. Die met 10 airkills staat ergens op nummer 1.

En de default bomload is gratis(als ik mij niet vergis) maar voor een lading van 8 * 250 ben ik iets van een 450 eagles kwijt aan reload (is ook aangepast in de laatste patch)

Al met al, bomber spelen loont simpelweg niet en in de laatste patch is dat alleen maar erger geworden. Je kan doorgaans maar 1 bomload met goede precisie droppen. En dan ben je 1000 eagles kwijt aan repair + reload dus als je er nog is naast hebt gegooid is de fun er al helemaal af. Fighters zitten laag en hoewel historisch gezien correct, een bomber op zijn 1tje is een sitting duck.

Een dive bomber is nog redelijk wendbaar, klein en kan zich nog redelijk verdedigen tegen een fighter. Echter op niveau dat je nu zit kunnen ze doorgaans nog niet goed mikken en hebben ze nog proppenschieters als wapens. Algemeen genomen, hoe hoger het level hoe sneller je dood gaat. Op niveau 0-3 kun je nog wat dollen, waar ik nu zit krijg je standaard af te rekenen met 20mm canon fire plus daarboven op 37 en 45 mm van fighter vliegtuigen. Gisteren schoot ik met 2 cannons 37 mm op een spitfire, 1 kogel op de linker vleugel, 1 kogel op de rechter vleugel. Gevolg? geen vleugels meer.
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste