Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[MMO] War Thunder

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Broud
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-06 14:30
quote:
fast-server schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:30:
[...]

Nadeel van gratis accounts>> je bent kanonnenvoer.
betaalde accounts worden meestal tegen lagere tegenstanders gematched, ook als je IP Russisch is dan wordt je lager gematched.

30 schoten alleen armor (geen schade) of weinig schade, enemy schiet 1 keer en je bent dood ;w
_O-

Je ziet wel vaker anti-Gaijin reacties voorbij komen, met name inderdaad over het ''Russian bias''. Maar deze reactie is wel het meest komische :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21:49
Sja gevalletje dikke pech tegen een beter team. Om dan gelijk het hele spel af te schrijven.
Soms zit het mee en soms wil niets lukken. Tis net een spelletje 😜

Tip voor wt arcade spelers. Van grote hoogte op een speler duiken om vervolgens richting jou spawn hoogte te winnen maar doe dit niet te snel want dan verlies je te veel snelheid.Hou je omgeving in de gaten ,waar is de vijand en zoek de rust op om alles te bekijken indien nodig.
Door veelvuldig rondjes te draaien verlies je snelheid en wordt je een makkelijk doelwit voordiegene die de bovenstaande tactiek toepassen.
Zeker nu met de Britse marine vliegtuigen met 4 X 20mm kanonnen een eitje.

MaXeRs wijzigde deze reactie 12-05-2015 10:07 (63%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 12:11
Ik speel alleen SB en ook nog eens zonder premium account, dat maakt elke grind ontzettend traag. Ik ben blij als ik elke 15 minuten 1 kill heb. Maar ik speel het spel omdat ik het leuk vind om vanuit de cockpit zo'n vliegtuigje te vliegen en een battle met anderen aan te gaan. Ik speel het spel niet om zo snel mogelijk in een jet te zitten.

The road is more important than the goal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-06 13:40

Phehistyr

De Epische Lurker

Groot gelijk. Er is ook niet echt een endgame en veel spelers ervaren het als een teleurstelling als ze eenmaal jets hebben. De verschillen tussen stock en volledig geupgrade wordt alleen maar groter, de upgrades worden alsmaar duurder en over het algemeen zijn de piloten die je tegenkomt ook beter.

Er zijn maar een paar jets die ik leuk vind om te spelen, maar meestal zit ik toch in een prop in RB. SB lijkt me op zich ook tof, maar ik blijf problemen hebben om tegenstanders fatsoenlijk te spotten en in de gaten te houden tijdens een gevecht.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
Voor het spotten kan ik je niet helpen, het blijven pixels op de horizon. Het helpt overigens om laag te vliegen: je bent zelf bijna niet zichtbaar voor een hoger vliegend vliegtuig (hun cockpit zit in de weg, en de grond is een geweldige camouflage), terwijl jij ze wel goed kan zien met de lucht als achtergrond. Echter zit je dan wel met een hoogte nadeel, maar als dat betekend dat je wel ongezien op zijn staart kan komen is dat soms de moeite.

Voor wat betreft het blijven volgen: gebruik Track IR. Zonder dat is het (in mijn ogen) niet te doen om een tegenstander te volgen. Ik wacht met smart op de consumenten versie van de Occulus Rift, dat lijkt me nog mooier :)

Verder is er niks mooiers dan een kogelregen om je heen krijgen terwijl je in de cockpit zit, verschrikt een split S uitvoert, kijkt wie er achter je zit, en dan in binnen een seconde beslist of je een turn fight aangaat of dat je duikt en snelheid maakt en hem op die manier probeert te verliezen. En dat alles zonder hulpmiddelen zoals icoontjes, gewoon alleen uit je ogen kijken :)

Soms zet ik ook bewust een andere camouflage op mijn toestel, zoals japanse rode circels op mijn amerikaanse vleugels, puur om de tegenstander om de tuin te leiden. Het nadeel is wel dat vriendschappelijke toestellen ook wel eens om de tuin geleid worden...

Gewoon alle landen veel spelen, elk toestel unlocken, en uiteindelijk ga je op silhouette de andere toestellen in de lucht herkennen.

pirke wijzigde deze reactie 12-05-2015 13:10 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb al een zelfbouw 'TrackIR', maar dat is het toch net niet. De echte zal ongetwijfeld beter werken, maar valt buiten mijn budget. Een VR bril zou ik nog wel voor willen sparen omdat je het ook voor andere spellen goed kan gebruiken, maar het is eerst afwachten wat die technologie gaat doen.

Maar gelukkig vermaak ik me nog prima met RB, dus ik heb er geen haast mee. ;)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-06 21:22

Leader98

Tweaking rulez!

Momenteel inlogproblemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:48

glashio

C64 > AMIGA > PC

quote:
Hier niet... direct ingelogged

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Leader98

Leader98

Tweaking rulez!

quote:
glashio schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:30:
[...]
Hier niet... direct ingelogged
Later op de avond konden wij ook gewoon weer inloggen.
War Thunder support reageerde snel op mijn vraag of er iets mis was met het antwoord dat er inderdaad een tijdelijke serverstoring was geweest.

• Floks
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:01
quote:
Phehistyr schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:19:
Ik heb al een zelfbouw 'TrackIR', maar dat is het toch net niet. De echte zal ongetwijfeld beter werken, maar valt buiten mijn budget. Een VR bril zou ik nog wel voor willen sparen omdat je het ook voor andere spellen goed kan gebruiken, maar het is eerst afwachten wat die technologie gaat doen.

Maar gelukkig vermaak ik me nog prima met RB, dus ik heb er geen haast mee. ;)
Ik heb vandaag voor het eerst met de oculus rift gespeeld, maar moet toegeven dat het hem nog niet helemaal was, vond de fps erg tegenvallen, maar dat valt misschien nog te tweaken

Floksor

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

En de huidige versies hebben blijkbaar een te lage resolutie om vijanden goed te kunnen spotten. Ik blijf geïnteresseerd kijken vanaf de zijlijn voorlopig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floks
oh oh oh, die oculus is toch wel heel vet hoor, maar moet nog wat meer tweaken.
Ik begin trouwens steeds meer tank battles op realistisch te spelen, wat toch wel echt heel gaaf is

Floksor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:27

MsG

Forumzwerver

Ik ben sinds kort dit spel ook wat meer aan het doen, sinds ik OpenTrack een beetje werkend heb met mijn ledjes. Los van het trage researchen van vliegtuigen vind ik het een heel leuk spel. Mijn voornaamste probleem met vliegspellen was altijd dat ze zo moeilijk waren dat je bij wijze van een uurlang rondvloog en dan in 3 seconden werd gemold door een tegenstander (vaak in de IL-2 games zo, en bijvoorbeeld DCS World).

Dit spel heeft toch leuke realisme-opties maar je bent niet per se altijd de slechtste. Ik speel voornamelijk nog Realistic Battles, Simulator lijkt me als beginneling nog iets te hardcore. Eigenlijk vind ik qua actie Arcade battles nog het leukst, je spawnt meteen in de actie. Nadeel is alleen dat ik in Arcade een minderheid ben met mijn joystick en cockpit, terwijl de rest waarschijnlijk met de muis zit. Het liefst zou ik de Realistic mode willen maar dan wel dat je meteen bij elkaar spawnt, in plaats van dat je weer 10 minuten doelloos moet opstijgen en dergelijke.

Hebben jullie nog tips qua upgraden enzo? Eigenlijk doe ik nog echt maar wat.

Ik heet in-game trouwens: _MsG_

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Gaijin heeft een tijdje RB-op-AB-maps ingevoerd in de normale roulatie en geloof me: dat wil je niet. Elke tactische overweging wordt overboord gegooid, iedereen gaat head-on en de turnfighters winnen. Niet voor niets kwamen de spelers in opstand en werd het snel weer terug gedraaid. De Youtuber MagzTV heeft een tijdje geleden wat tests gedaan met wat hij 'marked sim battles' noemt en ik denk dat dat wel wat voor jou zou zijn: kleine maps, geforceerd cockpit view en joystick gebruiken, maar wel markers voor vijanden. De enige manier om dit nu voor elkaar te krijgen zijn custom battles.

Qua upgrades: veel wapens zijn vrij ruk met hun standaard ammo. In die gevallen geef ik betere ammo belts de prioriteit. Verder ga ik voor de upgrades die mijn prestaties (met name snelheid en klimsnelheid) verbeteren. Zeker in de hogere levels heb je een serieus nadeel als je bijvoorbeeld de engine injection upgrade mist.

Bommenwerpers speel ik niet, maar daar zou je waarschijnlijk zsm betere bommen willen hebben. Voor fighters negeer ik bommen en raketten juist aangezien die toch nadelig zijn om je mee uit te rusten. Dit zal wel anders zijn als je RB ground forces speelt.

• Leader98

Leader98

Tweaking rulez!

quote:
Floks schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:23:
[...]

Ik heb vandaag voor het eerst met de oculus rift gespeeld, maar moet toegeven dat het hem nog niet helemaal was, vond de fps erg tegenvallen, maar dat valt misschien nog te tweaken
Vliegen of tanken met de Rift?

Ik heb in het voorjaar geprobeerd met de Rift DK2 te tanken maar dat kreeg ik niet werkbaar...

• Floks
quote:
Leader98 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Vliegen of tanken met de Rift?

Ik heb in het voorjaar geprobeerd met de Rift DK2 te tanken maar dat kreeg ik niet werkbaar...
Vliegen natuurlijk, eigenlijk alles wat een copit heeft. Tanks niet geprobeerd

Floksor

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Tanks gingen ze nu toch ook een cockpit view inbouwen? Tenminste staat me nog iets vaags van bij dat ze dit ooit gingen toepassen dat je door een luikje kon kijken?

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Het was sowieso al hoog tijd dat de gameplay werd aangepakt, maar ik word nu toch wel erg blij van de aangekondigde nieuwe modus:

http://warthunder.com/en/devblog/current/788

Dit zou met één klap mijn belangrijkste problemen met het spel op moeten lossen. Ik kijk dus reikhalzend uit naar de volgende update!

Edit: volgens mij probeert het forum me te vertellen dat ik met teveel bezig houd met dit spel.

Phehistyr wijzigde deze reactie 23-06-2015 17:59 (13%)

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-06 10:27
Ik ben zojuist begonnen met War Thunder, en voornamelijk om de tanks. Ik dacht zelfs dat dat de kern was van War Thunder, maar blijkbaar zijn veel mensen juist geïnteresseerd in de air combat.

Goed, los daarvan zit ik met de vraag wie dit spel op een Mac (book Air) speelt? Het draait hier met alles details op het laagst redelijk goed (30-60 fps op een Air 2013, i7 1.7ghz, 8GB en Intel HD5000), maar ik vroeg me af of het nog nut heeft om het spel op Windows te gaan draaien met Bootcamp. Ik had begrepen dat een recente update het voor Mac al een stuk speelbaarder heeft gemaakt, maar ben toch wel benieuwd of er nog wat meer performance uit te halen is.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

quote:
MailMan schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:25:
Ik ben zojuist begonnen met War Thunder, en voornamelijk om de tanks. Ik dacht zelfs dat dat de kern was van War Thunder, maar blijkbaar zijn veel mensen juist geïnteresseerd in de air combat.
WT was al meer dan twee jaar in open beta voordat er überhaupt tanks geïntroduceerd werden, dus het is niet zo gek dat veel spelers zich juist concentreren op het vliegen. ;) Verder geen ervaring met Macs, dus kan je helaas niet helpen.

• Lointje
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 12:57
Oh tof wel die game-mode! Is er al een datum voorzien?

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

quote:
Lointje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:45:
Oh tof wel die game-mode! Is er al een datum voorzien?
In 1.51 zullen de eerste tests starten, de vraag is dus wanneer 1.51 wordt uitgerold. Dit weekend is de devserver voor het eerst open geweest. Meestal is dit een indicatie dat de update niet al te lang op zich laat wachten. Ik vermoed dat het met een maandje zover is, maar kan er ook flink naast zitten. Kortom: nog even geduld.

• MailMan
Wat is jullie ervaring met de verschillende landen qua tanks? Ik ben nu als Duitsland begonnen, maar lees op het forum van War Thunder dat die behoorlijk zwakker zijn gemaakt dan de Russische (volgens sommigen zelfs om propagandische redenen :P)

Wat me wel opvalt is dat ik uit de eerste rank tanks eigenlijk alleen de Pz. Kpfw IV Ausf. C fatsoenlijk vind (75mm). Bij de andere kom je gewoon bijna niet door armor heen, en word je zo weggeblazen omdat hun battle rating wel hoger is en je daardoor tegen zwaardere tanks moet.

• Broud
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-06 14:30
Speel sinds een week ook weer af en toe sim battles, dus ik kijk ook uit naar die nieuwe gamemode, klinkt interessant.

iRacing Profiel

• Leader98

Leader98

Tweaking rulez!

Speel zowel met duits als met russisch materieel en het lijkt erop dat de verschillen die er eerst waren ten voordele van de russen en Amerikanen nu aangepast zijn.

• Floks
Steamsummersale heeft even roet in mijn warthunder gegooid.

Floksor

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De servers zijn nu down voor onderhoud, dat is meestal de manier waarop ze de volgende patch uitbrengen. Geen idee waarom ze er zo geheimzinnig over doen telkens. Het is allemaal wel bijzonder snel gegaan; de eerste devserver is nog geen anderhalf week geleden open gegaan.

• Floks
Las net dat er iig 3 nieuwe tier 5 tanks komen, dus Duitse Leopard I en de U.S. M60, verder komt de Russische T-10M

ah daar is die dan

http://warthunder.com/en/game/changelog/current/466

New Vehicles

​USSR
​Hurricane Mk. IIB
Yak-3 (VK-107)

IL-2M Type 3 (New Model)
IL-2M "Avenger” (New Model)
Т-26-4
SU-100Y
Т-34-100
Т-10М
Germany
​IL-2 (1942)
Do 17E-1
Bf 109E1 (New Model)
Bf 109E3 (New Model)
Pz.35(t)
Nb.Fz. VI
Leopard I
USA
А-36
SB2C-1C
F2A3 (New Model)
F2A1 (New Model)
Tach's F2A1 (New Model)
М60
М18 Super Hellcat
Japan
J2M5
J2M5 (30 mm)
Ki-44
Great Britain
Hurricane Mk.IV
Hurricane Mk. IIb (New Model)
Firebrand TF.MK.IV
:)

die wintermap lijkt me ook gaaf

Floks wijzigde deze reactie 30-06-2015 11:35 (80%)

Floksor

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ook niet onbelangrijk: de RP opbrengsten voor ground forces zou verbeterd moeten zijn. Ik ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.

Maar het meest benieuwd ben ik naar de 'Enduring Confrontation' tests, dat kan echt de gameplay in RB en SB veranderen en hopelijk ook verbeteren.

• Floks
zekers, vind het iig een goede patch, nieuwe voertuigen en modus, waar de vorige grote patch ook veel technische problemen verhielp, ik heb bijna geen last meer van de arty bug, op 5670x1080

Floksor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Een tip om je golden wagers te benutten: maak een line-up voor RB ground forces met de eerste twee T-34s, de Su-122 en de La5F. Dit voldoet aan de eisen en zelfs als je de laagste BR bent is verliezen vrijwel onmogelijk. Afgelopen weekend 300 eagles mee verdiend. Alle drie de potjes waarbij ik niet succesvol was, kwam het doordat mijn team zo snel won dat ik geen kill kreeg ...

Het devies is dus om vrij agressief te spelen, maar wees wel weer zo voorzichtig dat je lang genoeg in leven blijft voor je kill.

• Floks
Iemand al warthunder/steam aan de praat via windows 10?
Ik heb morgen wel even de tijd om het uitteproberen

Floks wijzigde deze reactie 28-07-2015 14:55 (32%)

Floksor

• MailMan
Pfff hoe werkt de match-making in dit spel? Volgens mij is het zo dat elke ronde dat ik in een 3.7 BR tank zit ik tegenstanders heb met meerdere 4.0 of zelfs 4.7 BR tanks. Heb ik eindelijk een 4.7, meteen allemaal 5+ tot 5.7 enemy tanks.

Ik las ergens dat er max +1 BR bij de match-making zit, maar het lijkt wel alsof er elke ronde tegenstanders zijn die een hogere BR hebben dan ik.

Begin dan meteen te denken dat dat wel zou komen omdat ik niet betaal :P

• Quadradial
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18:34
quote:
Floks schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:55:
Iemand al warthunder/steam aan de praat via windows 10?
Ik heb morgen wel even de tijd om het uitteproberen
Steam werkt prima en heb al een aantal games getest...
Heb Warthunder nog niet geprobeerd maar voorzie (nog) geen problemen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Floks
quote:
MailMan schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:00:
Pfff hoe werkt de match-making in dit spel? Volgens mij is het zo dat elke ronde dat ik in een 3.7 BR tank zit ik tegenstanders heb met meerdere 4.0 of zelfs 4.7 BR tanks. Heb ik eindelijk een 4.7, meteen allemaal 5+ tot 5.7 enemy tanks.

Ik las ergens dat er max +1 BR bij de match-making zit, maar het lijkt wel alsof er elke ronde tegenstanders zijn die een hogere BR hebben dan ik.

Begin dan meteen te denken dat dat wel zou komen omdat ik niet betaal :P
Ik hoorde van iemand in de clan, dat ze ook kijken naar je win/lose ratio

Floksor

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Er is vandaag een patch uitgekomen die enkele Win10 issues moet verhelpen.

Matchmaking is vrij simpel: de maximale BR spreiding in een match is 1.0 en je kan nooit een groter verschil dan 1 tier tegenkomen. (Voorbeeld: de Fw 190 A-5/U2 heeft een arcade BR van 6.0, maar is era 3 en kan dus nooit een jet tegenkomen).

De grootste factor of je met een up- of downtier te maken krijgt is de relatieve populariteit van de battle ratings rondom die van jou. Maw: speel jij BR 3.0 en is 4.0 veel populairder dan 2.0, dan zal je vaker pech hebben. Dit heeft vervelende effecten in het spel, het meest schrijnende voorbeeld dat ik ken is met de laatste props van Japan. Ze hebben enkele vliegtuigen met br6.3, maar eigenlijk geen fatsoenlijke vroege jets. Er zijn wel meer dan genoeg spelers aan de geallieerde kant met capabele jets. Als ik met een vroege Meteor of Banshee tegen Japan vlieg, bestaat hun hele team uit props met één of twee R2Y2s tegen een allied team wat volledig uit 7.3 jets bestaat. Complete waanzin, Japan wordt telkens ronduit genaaid doordat ze geen fatsoenlijke vroege jets hebben.

Ander voorbeeld: een tijdje terug was de I-153p (Chaika biplane met kanonnen) br 3.3. Op zich vrij redelijk. Maar tegelijkertijd was de Yak 3p erg laag ingedeeld op br4.3, terwijl die op 5.0 makkelijk zijn mannetje zou staan. Het resultaat was dat bijzonder veel mensen daarin vlogen en daarmee ervoor zorgden dat ik 9 van de 10 keer met mijn Chaika tussen de 4.3s aan het vliegen was. Nu hebben zowel de Chaika en de 3p hun br aangepast gehad en merk ik een veel evenwichtiger verdeling tussen uptiered en downtiered games.

De La9 heeft een BR van 5.7 in RB. Omdat er geen goede vliegtuigen zijn tussen BR6.0 en 5.7, krijgt de La9 vrijwel altijd een gunstige MM.

Spelerprestatie of betaald of niet heeft (voor zover bekend) geen invloed op de match making. Uiteindelijk wordt de BR wel bepaald door de effectiviteit van spelers, maar dat is niet op een individuele basis.

http://wiki.warthunder.com/index.php?title=Matchmaker

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:28
m,n beste tot nu toe!

• Floks
damm manii, ik ben weer terug van Campzone, dus we gaan van de week wel weer eens vliegen.

Floksor

• Zaratrass
quote:
Floks schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:42:
damm manii, ik ben weer terug van Campzone, dus we gaan van de week wel weer eens vliegen.
Hey Floks,

Ja dat wordt weer eens tijd, heb je al een tijdje niet gesproken ;)

Hoe was campzone en verloopt je sollicitatie?

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:06

XanderDrake

Genetics is the key

Zucht. Ik zit mijn best te doen om toch voor jets te gaan, bij de Sovjets :P.
Ik weet dat het eindeloos grinden wordt, zeker van Tier IV naar Tier V. Probleem is alleen: ik heb gewoon niet de benodigde 400 uur tijd om het van scratch te doen :+
Ik ben nu bijna bij Tier IV, en heb nog 8000 GE over van een nVidia voucher en die zal ik nodig hebben om Tier IV door te komen, om sneller te researchen. Ik heb nog 230k RPs en 650k SE en ik vrees dat deze er ook aan moeten geloven als ik door Tier IV wil raken. Dus met een beetje mazzel ben ik blut zodra ik net vier of vijf Tier IV vliegtuigen heb :/ Klopt die aanname een beetje?

Ik zit dus te denken om nog een premium Tier IV plane te kopen, buiten het spel om, in de webshop. Scheelt al een deel grinden, en ik vind ook wel dat Gaijin wat geld verdient voor zon vet spel. De Russische LA-7 staat te koop voor €23. Dat is ongeveer wat ik max wil uitgeven, liever minder en dan meer geld overhouden voor GE's te kopen. Heeft iemand nog adviezen om verder te komen? Is die LA-7 een beetje leuk vliegtuig?

Zijn er regelmatig aanbiedingen? Hoe kom ik anders aan een leuke Tier IV plane zonder tientallen euros neer te leggen?

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Nooit geld uitgeven aan convertible rp! Dat is bizar duur en zonde van je geld.

Staar je niet blind op die jets. De meeste mensen valt het maar tegen als ze die eenmaal bereikt hebben. Helemaal als ze een groot deel van het voorgaande deel van de tree hebben gerusht. Zo heel anders zijn die dingen niet tov props, de tegenstanders zijn over het algemeen beter omdat ze langer spelen en de upgrades zijn een nog grotere pain in the ass dan op lagere tiers. Het beste is toch om plezier te hebben met wat je hebt.

Een era 4 premium vliegtuig is mogelijk, maar zoals je hebt gezien is dat ook erg duur. Een betere optie wat mij betreft is een talisman, deze kosten maximaal 2300 GE voor de hoogste jets. Qua rp levert dit hetzelfde op als een premium, het enige nadeel is dat je niet de lionbonus hebt van een premium vliegtuig.

Aanbiedingen zijn niet te voorspellen. Je beste kans is november, de verjaardag van WT. Vorig jaar was ongeveer alles (oa. premium vliegtuigen en talismans) te krijgen voor 50% korting. Ik heb daar zelf gebruik van gemaakt door een jaar premium en minimaal 1 era 4 vliegtuig per land van een talisman te voorzien.

Als ik nu een beetje serieus ga grinden dan haal ik in RB zo'n 10k tot 15k RP per game.

Edit: die premium La-7 is identiek aan die in de reguliere tree, op de skin en beloningen na. Behoorlijk sterk voor zijn BR, maar je moet zuinig zijn met je ammo in RB en SB.

Phehistyr wijzigde deze reactie 19-08-2015 19:45 (37%)

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Phehistyr schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:40:
Nooit geld uitgeven aan convertible rp! Dat is bizar duur en zonde van je geld.
Ik snap je sentiment, maar wederom: ik heb niet de honderden uren om alles uit te grinden. Anders dan zou ik gewoon gestopt zijn. Ten tweede, ik heb dus 10000 GEs gekregen via een voucher, kostte me dus niets.
Maar jij raadt me aan om een premium plane en talismans te kopen met de resterende GEs en gewoon nog 1000+ potjes te spelen voor de rest?
quote:
Staar je niet blind op die jets. De meeste mensen valt het maar tegen als ze die eenmaal bereikt hebben. Helemaal als ze een groot deel van het voorgaande deel van de tree hebben gerusht. Zo heel anders zijn die dingen niet tov props, de tegenstanders zijn over het algemeen beter omdat ze langer spelen en de upgrades zijn een nog grotere pain in the ass dan op lagere tiers. Het beste is toch om plezier te hebben met wat je hebt.
Ik snap het. Het is gewoon een mooi doel. Ik heb er best lol in! Veel meer dan ik destijds bij World of tanks had. Ik blijf het uit mezelf spelen in ieder geval.
quote:
Een era 4 premium vliegtuig is mogelijk, maar zoals je hebt gezien is dat ook erg duur. Een betere optie wat mij betreft is een talisman, deze kosten maximaal 2300 GE voor de hoogste jets. Qua rp levert dit hetzelfde op als een premium, het enige nadeel is dat je niet de lionbonus hebt van een premium vliegtuig.
Een talisman is een goed idee. Helemaal uit het oog verloren. Ik heb nu al een paar vliegtuigen die ik waarschijnlijk erg lang ga gebruiken (YAK-9s met mega boordkanonnen 8) ) dus daar kan ik wel een talisman voor flexen.
quote:
Aanbiedingen zijn niet te voorspellen. Je beste kans is november, de verjaardag van WT. Vorig jaar was ongeveer alles (oa. premium vliegtuigen en talismans) te krijgen voor 50% korting.
Prima, hou ik in gedachte. In ieder geval moet ik nu niets kopen, kan beter wachten op een aanbieding.
quote:
Edit: die premium La-7 is identiek aan die in de reguliere tree, op de skin en beloningen na. Behoorlijk sterk voor zijn BR, maar je moet zuinig zijn met je ammo in RB en SB.
Dank je voor je info

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

quote:
XanderDrake schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:38:
Maar jij raadt me aan om een premium plane en talismans te kopen met de resterende GEs en gewoon nog 1000+ potjes te spelen voor de rest?
Ik raad je vooral aan plezier te hebben en niet te denken dat jets per definitie leuker zijn dan props. Er is geen end-game en blijkbaar is in AB de community in de hoogste levels behoorlijk rot. Zelf haal ik veel plezier uit het onder de knie krijgen van één specifiek vliegtuig in RB. En nu ben ik ineens bezig met het onderzoeken van het laatste vliegtuig in mijn huidige tree.
quote:
Ik snap het. Het is gewoon een mooi doel. Ik heb er best lol in!
Uiteindelijk is dat inderdaad het belangrijkste en moet je zelf beslissen hoe je je geld uitgeeft. Al is convertible rp de minst effectieve manier om dat te doen.

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Mijn punt is vooral, zelfs mijn meest favoriete games speel ik niet langer dan een honderdtal uur. Heb nog duizend andere dingen te doen. Het zou jammer zijn als ik stop met nog 5000 GEs op de bank of een dure premium plane waar ik paar keer heb gevlogen. Jets geven me een eind doel

• -Timmehhh-
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 14:12
Ik speel alleen Arcade vliegtuigen en merk dat potjes van niveau 5.5+ eigenlijk veel minder leuk zijn.
Merkte het vooral bij Duitsland waarbij m'n 6.0 Fw190A5/U2 m'n battle rating omhoog gooide.

Heb veel meer plezier in 3.0 tot 4.0 dus heb nu gewoon specifieke presets aangemaakt per land met leuke setups.

USA 3.0: P47D-25+28, P-38G, A20-G, P-400 / F4U-1d

DE 2.0: MC202, He112-A0, He112-B0, Bf110-C4, Stuka D3
DE 4.0: Bf109-F4+Trop, Fw190-A4, Me-410-A1, Hs-129-B2 30mm :P

RU 3.3: La-5, La-5F, Pe3-bis, IL2-M, La-9

UK 3.7: Spitfire IIB + VB/Trop, Firefly mk. 1, Beaufighter X, Sea Hurricane mk. 1C
UK 4.7: Spitfire F mk. IX + F. Mk XVI, Typhoon 1B/L, Firefly mk.V

Japan 3.3: A6M2 mod. 11 + Reisen, J2M2, Ki-61 Hien, Ki-44

Japan is sowieso het meest irritante spelen aangezien die dingen van papier en benzine gemaakt zijn en een handje vol kogels bij zich hebben. Zou graag de Ki-84 en N1K2 proberen maar wat een grind is dat...

Nog commentaar/advies op m'n presets? Altijd welkom! ;)

PSN: Timmehhh84

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
-Timmehhh- schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:05:
Ik speel alleen Arcade vliegtuigen en merk dat potjes van niveau 5.5+ eigenlijk veel minder leuk zijn.
En waar merk je dat dan aan, vraag ik me af?

Ik begin het vermoeden te krijgen dat ik een ander soort speler ben. Ik zit niet in de community van WT, ik speel geen RB. Ik knal gewoon de client aan in Arcade, speel een potje of 2-3, en ga iets anders doen. Het enige wat ik merk aan potjes is of ze moeilijker zijn of niet (moeilijker is meestal daarom ook iets minder leuk). Is dat anders dan jullie ervaring?

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik speel al meer dan een jaar eigenlijk geen AB meer, ik begon me te veel te ergeren aan de grind en de game-play. Niet zozeer de grind voor nieuwe vliegtuigen, maar de upgrades die je nodig hebt om mee te kunnen komen. Die upgrades worden steeds duurder om te onderzoeken, terwijl ze ook steeds belangrijker worden om competitief te zijn.

De balans wordt ook alleen maar slechter in de hogere levels van AB, zo meen ik dat de eerste Sabre de hoogste props tegen kan komen. Als zo'n piloot een beetje weet wat die doet, dan is die onschendbaar. En blijkbaar zijn er squadrons die alleen de allerbeste vliegtuigen vliegen en aan team killing doen om zo de concurrentie uit de weg te ruimen. Blijkbaar staan ze erg graag aan de top van de leader boards en vinden ze het niet erg om het spel daarvoor te verzieken.

Verder ergerde ik me aan het ontbreken van enige tactische game-play in AB en de vele potjes die binnen enkele minuten door bommenwerpers worden beëindigd. RB heeft voor mij precies de sweet spot geraak in de balans tussen toegankelijkheid en diepgang.

Dus ja, we zijn erg andere spelers. ;)

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Phehistyr schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:45:
De balans wordt ook alleen maar slechter in de hogere levels van AB, zo meen ik dat de eerste Sabre de hoogste props tegen kan komen. Als zo'n piloot een beetje weet wat die doet, dan is die onschendbaar. En blijkbaar zijn er squadrons die alleen de allerbeste vliegtuigen vliegen en aan team killing doen om zo de concurrentie uit de weg te ruimen. Blijkbaar staan ze erg graag aan de top van de leader boards en vinden ze het niet erg om het spel daarvoor te verzieken.
Deze dingen kom ik niet tegen. Spelletjes duren over het algemeen 12-20 minuten en ik ben alleen per ongeluk een paar keer geteamkilled.
Als ik dit wel tegen zou komen, zou ik stoppen.
quote:
Dus ja, we zijn erg andere spelers. ;)
Uhu.

• -Timmehhh-
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 14:12
Eindelijk de P51-D5 unlocked. Maar wat een drama is dat ding stock zeg :'(
Letterlijk elke tegenstander maakt gehakt van me.

Iemand advies hoe ik deze het beste kan levellen?
Misschien de bommen eerst unlocken en dan in RB beetje tanks en pillboxes killen ofzo?

PSN: Timmehhh84

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb überhaupt vaak het idee dat ik beter op de volledig geüpgrade planes kon blijven ipv de net unlockte stock plane. Met die slechtere vliegtuigen kom ik volgens mij ook op andere servers waar ik ook best redelijk op presteer.

Wat als je trouwens blijft vliegen met reeds volledig unlockte planes, gooi je dan een deel van je XP weg? Of gaat er dan gewoon meer naar de te unlocken plane toe?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De P-51Ds zijn op zich fantastische vliegtuigen als je op hoogte boven de vijand kan komen. Dat is een nadeel aan de opzet van WT, vliegtuigen met een betere klimsnelheid hebben een groot voordeel. Historisch gezien hadden de Amerikanen helemaal geen behoefte aan snelle klimmers, aangezien ze toch ver van de gevechten opstegen en lang de tijd hadden om te klimmen. De Duitsers aan de andere kant moesten binnenkomende bommenwerpers onderscheppen en neerschieten.

Dat is ook te zien in de bewapening: de Duitsers moesten B-17s en dergelijke neerhalen, daarom de nadruk op veel en grote kanonnen. De Amerikanen kwamen voornamelijk enkelmotorige jagers tegen en dan volstaan de .50 cals meer dan voldoende.

De gelijke start en de mouse-aim zorgt ervoor dat de P-51s al in het nadeel zijn en de upgrades in hogere levels zijn inderdaad ontzettend belangrijk. De grind voor nieuwe vliegtuigen vind ik wel prima, maar het unlocken van upgrades van je 'nieuwe' vliegtuigen voelt echt als een trap na. Want zoals MsG zegt hebben de nieuwere vliegtuigen een hogere BR, waardoor je sterkere tegenstanders zult zien.

Tips voor het vliegen met de P-51: probeer zoveel mogelijk te klimmen, idealiter is iedereen al aan het vechten voordat jij erbij komt. Houd je snelheid verder hoog en maak gebruik van je duiksnelheid en energy retention. Ground pounding in RB is een goede manier om snel dood te gaan. Aangezien bijna iedereen dat voor de US doet zal je in elk geval niet uit de toon vallen, maar verwacht niet vaak te winnen.

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:08

_Apache_

For life.

Deze game heb ik van het weekend ontdekt, speelt lekker weg. En heeel veel details. Kwam op een gegeven moment op een kaart terecht waar ook straaljagers vlogen, jaa daar kan ik met mijn simpele level 1 fighter niet tegenop. :+

Heeft iemand een idee hoe je een eigen map / mission kan aanmaken, zodat je even met alleen vrienden kan spelen?

_Apache_ wijzigde deze reactie 08-09-2015 09:59 (26%)

• Zaratrass
quote:
_Apache_ schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:53:
Deze game heb ik van het weekend ontdekt, speelt lekker weg. En heeel veel details. Kwam op een gegeven moment op een kaart terecht waar ook straaljagers vlogen, jaa daar kan ik met mijn simpele level 1 fighter niet tegenop. :+

Heeft iemand een idee hoe je een eigen map / mission kan aanmaken, zodat je even met alleen vrienden kan spelen?
Je kan een custom game aanmaken, alles zelf instellen en eventueel er een password opzetten.

Wel vreemd dat je met je lvl 1 vliegtuigen bij straaljagers terecht kwam?

• _Apache_

_Apache_

For life.

quote:
manii schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:24:
[...]

Je kan een custom game aanmaken, alles zelf instellen en eventueel er een password opzetten.

Wel vreemd dat je met je lvl 1 vliegtuigen bij straaljagers terecht kwam?
Thanks voor de tip, zal het vanavond eens proberen.

Ja geen idee, het was de arcade mode, geen enkel zoekfilter stond ingeschakeld (difficulty any), het is voor mij allemaal erg nieuw (en de best uitgebreide interface is ook nog even zoeken).
Gelukkig gaat het vliegen mij beter af, de eerste paar potjes steeds in de top 3 van een groep van 7-11 vliegers. :)

• Zaratrass
quote:
_Apache_ schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:29:
[...]

Thanks voor de tip, zal het vanavond eens proberen.

Ja geen idee, het was de arcade mode, geen enkel zoekfilter stond ingeschakeld (difficulty any), het is voor mij allemaal erg nieuw (en de best uitgebreide interface is ook nog even zoeken).
Gelukkig gaat het vliegen mij beter af, de eerste paar potjes steeds in de top 3 van een groep van 7-11 vliegers. :)
Wat is je in game name of steam?

Kunnen wel een keertje samen vliegen?

• _Apache_

_Apache_

For life.

quote:
manii schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:56:
[...]

Wat is je in game name of steam?

Kunnen wel een keertje samen vliegen?
Geen Steam, gamertag is _FJR_ :)

• Zaratrass
quote:
_Apache_ schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:15:
[...]

Geen Steam, gamertag is _FJR_ :)
Top, mij vind je onder MaNii!

zal je deze week toevoegen!

• pirke
Ik vlieg alleen in simulator mode en dacht laat ik tanks (eindelijk) eens uitproberen. Kan ik nergens mijn level 1 tankjes in SB spelen, hooguit RB. Op hoge levels is er vaak wel een sim event actief, maar daar ben ik voorlopig nog niet :(

Voor iedereen die klaagt met grinden: ga eens grinden op SB. 20 minuten vliegen, neergeschoten worden omdat je even niet oplette, en dan 100xp krijgen. Gelukkig speel ik voor de lol :) Heb nu bijna alle tier 3 vliegtuigen en ben bezig tier 4 te verdienen.

• Zaratrass
nieuwste update wordt wel gaaf met de Dagor Engine 4.0, hoop dat erbij die update ook de engelse tank line zit!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Voor zover ik het begrijp worden in eerste instantie alleen Britse premium tanks geintroduceerd, de normale tree zou de patch erna pas komen. Ik vraag me dan wel af hoe ze dat dan doen, aangezien je weinig hebt aan 4 tanks in verschillende tiers die geen gratis tanks vrij kunnen spelen. Tijdelijk bij de USA onderbrengen?

Anyway, de patch wordt zeer binnenkort verwacht aangezien Armored Warfare deze week in open beta gaat en omdat de dev blogs voertuigen bijna alle nieuwe verwachte voertuigen heeft aangekondigd.

• Zaratrass
quote:
Phehistyr schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:32:
Voor zover ik het begrijp worden in eerste instantie alleen Britse premium tanks geintroduceerd, de normale tree zou de patch erna pas komen. Ik vraag me dan wel af hoe ze dat dan doen, aangezien je weinig hebt aan 4 tanks in verschillende tiers die geen gratis tanks vrij kunnen spelen. Tijdelijk bij de USA onderbrengen?

Anyway, de patch wordt zeer binnenkort verwacht aangezien Armored Warfare deze week in open beta gaat en omdat de dev blogs voertuigen bijna alle nieuwe verwachte voertuigen heeft aangekondigd.
Dat worden drukke weken dan!!
Star wars: battkefront heeft vanaf 8okt ook open beta..

Zal me vriendin leuk vinden :p

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
manii schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:14:
nieuwste update wordt wel gaaf met de Dagor Engine 4.0, hoop dat erbij die update ook de engelse tank line zit!

[video]
ziet er niet verkeerd uit, binnenkort keertje proberen ... kon er voor de patch na heel wat uurtjes niets van

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Zaratrass
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

ziet er niet verkeerd uit, binnenkort keertje proberen ... kon er voor de patch na heel wat uurtjes niets van
Er valt erg veel op youtube te vinden!
Moest zelf ook wennen en veel spelen om te leren waar te richten en wat zijn de zwakke punten etc..

misschien heb je hier wat aan als je planes speelt.

YouTube: War Thunder - Tutorial and Beginners Guides

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ben rank 4-5, 100u(?) maar zuig nog steeds

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Floks
In arcade kom ik nog wel mee, maar in rb, doe ik niemand wat.

Floksor

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
himlims_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:51:
Ben rank 4-5, 100u(?) maar zuig nog steeds
Ik heb ook hele slechte momenten. Afgewisseld met briljante momenten (paar maanden terug 17 vliegtuigen neergehaald in arcade). Niet echt een pijl op te trekken.

• Zaratrass
Moet zeggen, als ik tot tier 3 (battle rate 4.3) speel. Heb ik gemiddeld per ronde 10-15 kills(planes arcade), sta bijna altijd boven aan.
Maar als ik naar tier 4 ga (battle rate 5.0-6.3) dan val ik in een gat, dit is heeel anders spelen. Head-ons wil niet meer. Duitse boom en zoom gaat ook slecht.

Zal wel tijdje duren voordat ik tier 4 onder de knie heb! Was zelfde met tier 3.
Goeie ammo, weet vanaf welke afstand en waar je moet schieten/raken en ken je vliegtuig!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Hoe verder je komt, hoe groter het verschil is tussen vliegtuigen die stock of volledig geupgrade zijn. Ook ben je steeds meer in het nadeel als je de laagste BR in de game bent. Bovendien zijn je tegenstanders ook meer ervaren.

Mijn record in AB is 33 kills en in RB 7 kills, verder heb ik alle (non premium) vliegtuigen en is een RB game zonder kill een aardige tegenvaller. ;) Ik wil overigens best mensen onder mijn vleugels nemen om ze een beetje wegwijs te maken in RB. Het vliegen zelf is niet wezenlijk anders dan in AB, maar er zijn wat dingen waar je op moet letten. En verder is het natuurlijk een kwestie van oefenen. Zelf ben ik ruim een jaar geleden overgestapt toen ik AB goed zat was. En dat was iets wat ik veel eerder had moeten doen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lijkt me wel eens leuk.

Wat ik bij RB en alle realistische flight games zo vervelend vind is dat je allemaal van die herhalende processen hebt totdat je een keer bij de vijand bent. Je vliegt zo 20 minuten, en als je dan nog niet goed bent wordt je in 10 seconden doodgeknald om vervolgens weer 20 minuten op te stijgen e.d. Dat is de reden waarom ik nu vooral AB doe, terwijl ik wel van het vliegrealisme hou van SB.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De positionering is juist erg belangrijk in RB. Het scheelt wel als je met vrienden kunt kletsen in de tussentijd of op een tweede scherm kunt browsen. :p

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
MsG schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:52:
Lijkt me wel eens leuk.

Wat ik bij RB en alle realistische flight games zo vervelend vind is dat je allemaal van die herhalende processen hebt totdat je een keer bij de vijand bent. Je vliegt zo 20 minuten, en als je dan nog niet goed bent wordt je in 10 seconden doodgeknald om vervolgens weer 20 minuten op te stijgen e.d. Dat is de reden waarom ik nu vooral AB doe, terwijl ik wel van het vliegrealisme hou van SB.
Inderdaad ook een reden voor mij om AB te spelen ipv RB. Ik vind dat het aanvliegen in AB al lang duurde, 20 minuten zou ik al helemaal niet trekken. Heb ook nog andere hobby's :P

Phehistyr, wanneer zou WT zijn jubileum vieren in november schat je?

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik meen dat dat 1 november was en ik verwacht een aankondiging ongeveer een week van tevoren. Uiteraard pure speculatie, Gaijin is niet zo voorspelbaar. :p

Overigens denk ik dat de meeste RB games zo rond de 15 minuten duren. De maps zijn nog steeds vrij klein en elke speler heeft natuurlijk maar één spawn. Het duurt even voordat je in de actie zit, maar die actie is meestal vrij kort en heftig.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Met een paar van hier op Skype of iets dergelijks wil ik me wel eens wagen aan een avondje RB of SB. Ben alleen bang dat ik te weinig knoppen heb op m'n joystick voor SB. Heb een Extreme 3D Pro. Daarnaast DIY headtracking wat wel een redelijke meerwaarde geeft.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

quote:
MsG schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:32:
Met een paar van hier op Skype of iets dergelijks wil ik me wel eens wagen aan een avondje RB of SB. Ben alleen bang dat ik te weinig knoppen heb op m'n joystick voor SB. Heb een Extreme 3D Pro. Daarnaast DIY headtracking wat wel een redelijke meerwaarde geeft.
Ik heb vanavond mooi de tijd voor een RB sessie met een paar mensen van hier. SB zie ik niet zitten. Niet alleen krijg ik de controls niet lekker voor elkaar, het lijkt erop dat Gaijin ook hard zijn best doet om die game mode de nek om te draaien.

• Floks
Ik ben nu bezig met tier 1 tanks en vliegtuigen alle modificaties te unlocken op ab, moet zeggen, erg leuk, levert ook nog wat op en voor de crew points is het ook niet verkeerd

Floksor

• Zaratrass
quote:
Floks schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:09:
Ik ben nu bezig met tier 1 tanks en vliegtuigen alle modificaties te unlocken op ab, moet zeggen, erg leuk, levert ook nog wat op en voor de crew points is het ook niet verkeerd
Yo Floks, hoe staat het ervoor met unlocken?

Als je nog niet alles heb kan ik je dit weekend wel verder helpen, zaterdag de hele dag en zondag ochtend heb ik wel tijd.

Lekker knallen met de proppenschieters

• Floks
quote:
manii schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:43:
[...]

Yo Floks, hoe staat het ervoor met unlocken?

Als je nog niet alles heb kan ik je dit weekend wel verder helpen, zaterdag de hele dag en zondag ochtend heb ik wel tijd.

Lekker knallen met de proppenschieters
Komt zeker goed, bijna klaar met de tanks van de duitsers, dan de russen en dan gaan we de lucht in :) heb denk bijna 800000 aan lions gekregen, qua crewpoints weet ik het niet, maar ook heel wat :D

Floksor

• Zaratrass
quote:
Floks schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:27:
[...]
Komt zeker goed, bijna klaar met de tanks van de duitsers, dan de russen en dan gaan we de lucht in :) heb denk bijna 800000 aan lions gekregen, qua crewpoints weet ik het niet, maar ook heel wat :D
Je krijgt niets, je hebt het dik verdiend ;)

Zie je op TS3

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Komend weekend gigantische kortingen wegens de 3e verjaardag van WT. Zo ongeveer alles wat je voor Eagles kan kopen kost de helft, net zoals enkele van de populairste packs die in de Gaijin store kunt kopen. Als je geld wil geven aan Gaijin is nu het uitgelezen moment. Vorig jaar heb ik een jaar premium en voor minimaal 1 tier 4 vliegtuig voor elk land een talisman gekocht. En nu heb ik elk non-premium vliegtuig. :p Zelf ga ik niets meer uitgeven, want de richting die Gaijin nu uitgaat staat me helemaal niet aan.

http://warthunder.com/en/...s-anniversary-specials-en

• Ordos20
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2018
quote:
Phehistyr schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:40:
Komend weekend gigantische kortingen wegens de 3e verjaardag van WT. Zo ongeveer alles wat je voor Eagles kan kopen kost de helft, net zoals enkele van de populairste packs die in de Gaijin store kunt kopen. Als je geld wil geven aan Gaijin is nu het uitgelezen moment. Vorig jaar heb ik een jaar premium en voor minimaal 1 tier 4 vliegtuig voor elk land een talisman gekocht. En nu heb ik elk non-premium vliegtuig. :p Zelf ga ik niets meer uitgeven, want de richting die Gaijin nu uitgaat staat me helemaal niet aan.

Welke richting bedoel je?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Phehistyr schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:40:

Like clockwork! Exact zoals jij voorspelde, ik zag het ook net voorbij komen op facebook.
Super, nu kan ik de meeste waarde halen, en toch Gaijin belonen voor de vette game die ze gemaakt hebben.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

quote:
- Het verwijderen van de dagelijkse historische events*
- Het nieuwe spotting systeem voor ground forces waardoor je skillpoints ineens bepalen op welke afstand een tank gerenderd gaat worden. Newbies en/of gratis spelers worden gigantisch benadeeld hierdoor.
- De balans die telkens verkloot wordt**
- Flight models die opeens radicaal veranderen en hele vliegtuiglijnen maanden lang onspeelbaar maken
- Totaal verwaarlozen van gameplay voor verschillende game modes***
- Effectief de nek omdraaien van Simulator Battles
- De grind die steeds extremer wordt
- De dagelijkse 2x bonus verwijderen en liegen dat dat gunstiger zou zijn voor de spelers
- Geld vragen zodat mensen iets kunnen beta testen
- Bommenwerpers die overpowered zijn door mouse-aim van de turrets en het ontbreken van cockpits waardoor je volledig zicht om je heen hebt
- De ultra low quality instelling waardoor veel soft cover voor ground forces gewoon niet gerenderd wordt. Sinds de closed beta al een probleem. Misschien wordt het met de nieuwe engine eindelijk opgelost, maar moet het eerst zien
- Introduceren van premiums die eerste overpowered zijn zodat iedereen ze koopt. Na een paar weken zowel de prestaties verslechteren als ook de br verhogen
- De farce die de WT Player Council bleek te zijn
- De idioterie die het officiële forum is
- Algeheel gebrek aan het luisteren naar de spelers en ontkennen van problemen in het spel

* In plaats van een event die dagelijks roteert en vaak ook een bonus geeft mag heb je nu af en toe een weekend waar een event te spelen is. Dit is voor mij persoonlijk een groot gemis.

** Sinds de closed beta is dit al een bekend probleem voor ground forces. De oplossing zou zijn om de range van mogelijke battle ratings te vergroten naar bijvoorbeeld 9.0. Daarnaast zou het geen kwaad kunnen de spreiding in een battle te beperken tot 0.7 in plaats van 1.0. Gaijins 'oplossing'? Waar de hoogste br tanks 8.0 waren is dat nu 7.7 waardoor alles van 6.7 tot en met 7.3 wordt afgemaakt door veruit superieure tanks.
Verder worden de battle ratings bepaald aan de hand van de prestaties van de gemiddelde speler in een voertuig. Dit betekent dat een vliegtuig dat een minder intuïtieve aanpak vereist een veel te lage br krijgt. Allemaal leuk en aardig, maar als een capabele piloot erin gaat vliegen is die praktisch onkwetsbaar.

*** RB air is al jaren hetzelfde, heeft zelfs al tijden geen nieuwe maps gekregen. Wordt nog steeds geplaagd door problemen als autowin voor één kant, waardoor inactief gedrag wordt beloond. De gameplay is effectief puur death match, waardoor attackers en bombers over het algemeen nutteloos zijn.

Dit klinkt allemaal bitter. Desalniettemin vermaak ik me nog regelmatig in RB air, het is voor mij ongeveer de ultieme balans tussen toegankelijkheid en realisme voor een air combat game. Het is nu niet voor niets veruit mijn meest gespeelde spel aller tijden. Het feit dat ik met een paar vaste vrienden kan spelen maakt ook een hoop goed. Maar het had zoveel meer kunnen zijn en het gaat langzaam maar zeker echt de verkeerde kant op. Het doet de goede recentere acties (gratis talismans, gratis GE) teniet. Love the game, hate the developer.

Als je wil zien hoe het ook kan, kijk naar hoe Obsidian het nu doet met Armored Warfare. Helaas ligt die stijl gameplay mij niet helemaal en speel ik het te sporadisch om er geld in te stoppen.

• Ordos20
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2018
Skill points kan ik in komen. Je verbeterd je crew door veel te spelen en daarmee kun je het verbeteren. Dat er een absurde hoeveelheid aan skills in zitten is dan weer bagger want dat maakt het upgraden moeilijk

En de Grind, JA na de overgang naar de tiers met BR is het echt een drama. Daarvoor was het beter. Trouwens die BR is ook een wassen neus. Puur op hard stats (i.e. een grotere gun in de meeste gevallen) dan gaat de BR omhoog. Dat het niet tot elkaar staat hoe de raw performance van een tank/vliegtuig is. Mjah

De bommenwerpers, daar ben ik het niet met je eens (zal wel komen omdat ik niet verder ben dan de Ju88/Wellybelly), als er een jager naar mij kijkt dan ligt mijn vleugel er al af :(

Ik heb de ULQ een tijd moeten gebruiken. Mijn laptop indertijd (een XPS17 met een GT555M) was een slideshow zonder ULQ, en zelfs met ULQ als iemand in ground forces een Flak gun af liet gaan schoot de FPS al onder de 10

Maar over het algemeen: Er is een russische bias. Maar dat was logisch. Alleen de balans zit er niet in van tijd tot tijd. Dus die BR moet stevig onder handen genomen worden. Ooit, ooit zullen ze het begrijpen (laat ze een wat vaker luisteren naar bijv. de streamer Phlydaily die vaak genoeg kritisch rant).

Maar ik dacht dat je met die opmerking, dat je het niet zag zitten waar Gaijin heen ging, iets nieuws bedoelde?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

quote:
Ordos20 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:37:
Skill points kan ik in komen. Je verbeterd je crew door veel te spelen en daarmee kun je het verbeteren. Dat er een absurde hoeveelheid aan skills in zitten is dan weer bagger want dat maakt het upgraden moeilijk
Dit gaat voornamelijk om tanks en de verandering in spotting die eraan zit te komen. Waar het op neer gaat komen is dat je met weinig skill points een tank van zo'n 700m kan zien. Met een volledig getrainde crew wordt het ineens meer dan 2km. En dat gaat niet om de markers, maar om de hele rendering. Tanks kunnen dus ineens verschijnen of onzichtbaar worden, gewoon als ze op een vlak veld rijden. Deze verandering gaat echt richting pay2win. Voor vliegtuigen vind ik het nog steeds een redelijk systeem.
quote:
En de Grind, JA na de overgang naar de tiers met BR is het echt een drama. Daarvoor was het beter. Trouwens die BR is ook een wassen neus. Puur op hard stats (i.e. een grotere gun in de meeste gevallen) dan gaat de BR omhoog. Dat het niet tot elkaar staat hoe de raw performance van een tank/vliegtuig is. Mjah
Yup, na het BR systeem hebben ze nog het één en ander aangepast in de rp-opbrengsten waardoor het uiteindelijk alleen maar erger is geworden. En de bepaling van de brs klopt inderdaad voor geen meter. Zeker in Arcade is hoeveelheid kanonnen bepalend (Fw 190 A5/U2, identiek aan de A5 maar 4 extra 20mm kanonnen mogelijk: Br 6.0 8)7 ). Realistic is nog iets beter, maar zorgt ook voor rare situaties.
quote:
De bommenwerpers, daar ben ik het niet met je eens (zal wel komen omdat ik niet verder ben dan de Ju88/Wellybelly), als er een jager naar mij kijkt dan ligt mijn vleugel er al af :(
Dit was specifiek voor Simulator, daar zijn genoeg bommenwerpers die puur spelen als gunship. Met joystick in een fighter richten is veel lastiger dan met de mouse-aim voor de turrets. Om over de ongelimiteerde ammo voor de turrets nog maar te zwijgen. Er zijn bijvoorbeeld spelers die een Blenheim (lage br en 360 graden coverage voor de onderste turret) landen op het vijandelijke vliegveld en nieuwe spawns direct killen. Allemaal toegestaan volgens Gaijin.
quote:
Ik heb de ULQ een tijd moeten gebruiken. Mijn laptop indertijd (een XPS17 met een GT555M) was een slideshow zonder ULQ, en zelfs met ULQ als iemand in ground forces een Flak gun af liet gaan schoot de FPS al onder de 10
Dat de game goed schaalt op een breed assortiment hardware is in principe goed. Maar ULQ is ook een manier om een extra voordeel te krijgen. Een oplossing zou zijn om ipv 3d modellen sprites te gebruiken om zo de performance te verbeteren, maar de soft cover voor iedereen gelijk te houden.
quote:
Maar over het algemeen: Er is een russische bias. Maar dat was logisch. Alleen de balans zit er niet in van tijd tot tijd. Dus die BR moet stevig onder handen genomen worden. Ooit, ooit zullen ze het begrijpen (laat ze een wat vaker luisteren naar bijv. de streamer Phlydaily die vaak genoeg kritisch rant).
Het grappige is dan weer dat blijkbaar op de Russische forums wordt geklaagd dat de US en Duitsers altijd OP zijn. :D Betere streamers zijn overigens MagzTV (RB) Messer Smitt (RB) en Longshot(AB)
quote:
Maar ik dacht dat je met die opmerking, dat je het niet zag zitten waar Gaijin heen ging, iets nieuws bedoelde?
Het is meer een opstapeling van problemen en een developer die gewoon niet lijkt te snappen hoe ze het beter aan zouden kunnen pakken. Die spotting die met 1.53 geïntroduceerd gaat worden is weer de zoveelste druppel in de emmer. Die emmer is nog steeds niet overgelopen, maar het komt wel steeds dichterbij.

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Nou ik heb een goede slag geslagen met al de kortingen. Heb een hoge Tier IV vliegtuig onderzocht en gekocht met korting, en daarnaast een premium plane gekocht (Yak-3 Vk107), ding gaat als de brandweer.
Als laatste heb ik nog 70k RP kunnen verzilveren op mijn eerste Jet: de MiG-9! Nog 200k te gaan, grinden...

• Floks
ik heb een jaar premium gekocht

Floksor

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb de Yak 3 VK-107 en de USSR P-47. Gewoon voor de lol omdat ik toch nog eagles had van wagers. Ik ga proberen vandaag meer wagers te verzilveren met mijn T-34 line-up, er zijn nog wat low level premiums die me wel grappig lijken. Mocht iemand mee willen helpen dan is die meer dan welkom.

Edit: De wagers vielen gisteren een beetje tegen. Iets met een katertje wat erger was dan verwacht en lange wachttijden met de Russische tanks. Blijkbaar was ik niet de enige die nog snel wat eagles wilde verdienen. Kan iemand nog tips gebruiken hoe je je golden wagers het beste kan verzilveren? Afgelopen weekend was het heel druk, maar komende weken zal het weer een stuk makkelijker moeten worden.

In elk geval heb ik de Japanse Corsair nog kunnen bemachtigen, wat een overpowered ding is dat zeg. :X De prestaties van de USMC variant met de BR van de reguliere versie. Een BR die sowieso al erg laag is. En als bonus Japanse teams die vaak toch wat capabeler zijn en die jou (high speed BnZ) mooi aanvullen met hun draaivaardigheden.

Overigens verwacht ik 1.53 echt deze week, eens zien of tanks nog speelbaar zijn daarna.

Phehistyr wijzigde deze reactie 02-11-2015 07:50 (58%)

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Een nieuwe post om dit nieuws onder de aandacht te brengen: patch 1.53 wordt momenteel uitgerold!

De patchnotes: http://warthunder.com/en/game/changelog/current/499

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Floks
super gelijk downloaden

Floksor

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik ben vooral benieuwd naar hoe het nieuwe spottingsysteem gaat uitpakken voor ground forces. Verder kijk ik uit naar de nieuwe graphics engine, de nieuwe P-38 varianten en de Hunter.

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:25
Sinds nieuwe update, vind ik server minder goed. Eerst moelijk doen met verbinden bij login, nu spel zoeken al 7 min bezig.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Er zijn nog maar weinig mensen online: nog geen 30k waar ik normaal 50k+ zou verwachten. Ik denk dat veel mensen nog aan het downloaden zijn.

• Leader98

Leader98

Tweaking rulez!

9,5GB aan updates :-)

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Man,duurt eeuwen voor die patch doorkomt. Hopelijk is het de moeite waard :P

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Man. Wilde gister potje spelen, 9.6gb downloaden op 4.5mbyte/sec dan zou ie toch na een uur klaar zijn zou je denken? Not. 350kbps gemiddeld, twee keer een disk write error, en toen had ik genoeg gehad :(

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:16:
Man. Wilde gister potje spelen, 9.6gb downloaden op 4.5mbyte/sec dan zou ie toch na een uur klaar zijn zou je denken? Not. 350kbps gemiddeld, twee keer een disk write error, en toen had ik genoeg gehad :(
Volgende keren kan je in de aanloop naar een nieuwe patch de dev server downloaden. Als je die hebt bijgewerkt en de patch gaat live, kan je de bestanden van de dev server naar de normale client kopiëren en heb je nog maar een minimale download (enkele MB's).

Verder ben ik niet tevreden na de paar potjes die ik gisteren heb gespeeld. De prestaties lijken in mijn geval slechter, de rendering van vijandelijke vliegtuigen is erg raar en de markers voor friendlies zijn niet meer zichtbaar op afstanden groter dan 12km. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat ik totaal geen zicht meer heb op wat er gebeurt in de battles. De tijd zal het leren of het weer terug gedraaid gaat worden en of ik er anders aan kan wennen.

Phehistyr wijzigde deze reactie 06-11-2015 10:40 (18%)

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Phehistyr schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:35:
[...]

Volgende keren kan je in de aanloop naar een nieuwe patch de dev server downloaden. Als je die hebt bijgewerkt en de patch gaat live, kan je de bestanden van de dev server naar de normale client kopiëren en heb je nog maar een minimale download (enkele MB's).
Dank je voor de tip. Nu wil het wel werken.

[Edit] Hierna nog een keer disk write error gehad. Toen ging ik kijken of ik dat kon stoppen. Iemand tipte om de virusscanner uit te zetten. Uitgezet en warempel hij downloaden hem in één keer.

XanderDrake wijzigde deze reactie 06-11-2015 19:49 (19%)

• Emryte
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17-06 14:49
Ziggo internetbeveiliging zag in één bestand ook al een Trojan. Dus even uitzondering gemaakt. En hij ging weer verder met downloaden.

game pc

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True