Norinco schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:04:
Verder duurt het een eeeeeeuwigheid in tier 1 en 2 om op hoge hoogte te komen voor een bommewerper. Met tier 3 gaat dat al een stuk makkelijker.
En veelal gaan de meeste in tier 1 en 2 voor de airkills, zeker beginnende spelers. Later komern ze er achter dat de zware bommenwerpers de battle snel verkorten als ze gaan basebomben.
Maar moet toch zeggen dat er maar weinig spelers zijn die voor high altitude bombers gaan.
Dat is ook het grote nadeel van arcade. In T1 en T2 zijn de meeste toestellen gewoon nog zwak te noemen, zowel qua performance als bewapening. Dat betekend dat het vanuit researchpoints bekeken een slecht plan is high alt. bombers te pakken: je bent lang onderweg én het risico dat die bomber je te grazen neemt is best aanwezig. Het is in T1 en T2 dan simpelweg effectiever om dan maar gewoon fighters neer te schieten en het potje eventueel te verliezen.
Het is een leuke game opzich, maar ik vind wel dat Gajin zich beter moet gaan afvragen hoe het zit met de balans en speelmodi en wat ze daaraan kunnen doen. Vanuit mijn optiek zijn er wel een aantal dingen:
- Potje winnen? Meer punten krijgen (bonuspercentage op totaal RP bijvoorbeeld)
- Potje verliezen? Minder punten krijgen (minuspercentage op totaal RP bijvoorbeeld)
- Succesvolle (c.q. planes met kills / groundkills / basedamage) planes neerschieten? Meer punten krijgen (bonuspercentage op standaard waarde bijvoorbeeld), waarbij je basedamage en groundkills wellicht hoger kan waarderen;
- Potje vroegtijdig verlaten? Dik minuspercentage invoeren.
- Meer/sowieso AA om de minibases heen en eventueel AI planes in de lucht bij de minibases
- Airfield unkillable maken
- Progressief maken van de maps: pas na succesvol bombarderen van minibase 1 kan minibase 2 gebombardeerd worden (beetje de aanpak die BF4 heeft in speelmode rush)
- Niet de teams exact dezelfde opdracht geven, maar meer naar een verdedigen/aanvallen model toe (ook zoals in BF4 / rush)
- Ticketsysteem afschaffen in groundstrike maps en winst afhankelijk maken van succesvol aanvallen/verdedigen
- Ook in arcade, net zoals in sommige events, het gebruik van planes beperken tot wat er in die maps/scenario's aan de hand was.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Gelukkig is het een spel in constante ontwikkeling en kunnen ze nog allerlei kanten op, maar ik denk dat ze wel wat meer hun best moeten gaan doen om op lange termijn het spel écht boeiend te houden.
[
Voor 3% gewijzigd door
rodie83 op 17-02-2014 15:33
]