[MMO] War Thunder

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 09:06
Oh toch ver al. Dan moet je toch iets goed doen :) In groep spelen helpt ook wel, omdat je elkaar dan covert (of toch een poging tot). Zeker als er iemand achter je zit maak je wat meer kans om te ontsnappen.

Historical speel ik zelf nog maar enkele weken wat meer (daarvoor was het 1 keer uitproberen om de twee maand). Dus daar zit ik zelf maar in de 0-2 kills per spel. Beetje afhankelijk van mijn focus/portie geluk. Arcade lukt over het algemeen wel stukken beter, al heb ik ook wel eens spellen dat het gewoon niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
@ dude weet je weet wat van tactics? in arcade heeft dat naar mijn idee niet heel veel nut omdat het toch bijna zelfde flight mechanics zijn en ook erg druk. wat ik nog wel bij arcade wil melden is kies je target goed uit. zie je een groepje vliegen ga dan altijd voor de achterste (enkel als je hoger vliegt en ze jou niet kunnen beschieten natuurlijk). dit werkte voor mij erg goed want die voorste coveren die achterste toch niet en jij hebt dan vrij spel om je target 1 voor 1 af te schieten.

in RB is het wel andere want hierbij moet je wel tactics gebruiken (en beetje je pro/cons van je kist weten) en kleine dosis geluk. ik vloog laatst met mijn FW190 tegen een b17 en die gast vloog na 100 cannon hits nog vrolijk verder terwijl mijn engine dood was en naar huis kon gliden.... (beetje geluk moet je hebben dus). ik speel voornamelijk de germans omdat ik daar wel goede planes heb tier (3/4)en laatste tijd zeer goede resultaten haal. rest allemaal veel lager
heb je je crew xp punten wel goed verdeelt en ook een beetje logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 14:45
Heb afgelopen vrijdag een invite mogen ontvangen voor de CBT ivm die goals die gehaald moesten worden in november. Ik moet eerlijk zeggen dat het heel anders speelt dan met vliegtuigen (dôh), je moet je echt veel meer bewust zijn van je omgeving en beter opletten.

Vliegtuigen merk je namelijk nogal snel op tegen een blauwe of witte achtergrond, de tanks (zeker met camo rating) zijn echt moeilijker op te merken, waardoor je soms nog eerder dood bent dan in een RB met vliegtuigen. De physics van de tanks gaan de goede kant op, alleen is er nog een probleem met de suspension waardoor je vizier heel erg 'wobbelt' als je inzoomed, verder heeft de huidige map nog heel erg veel last van campspots, maar dat zal vast aangepast worden in de toekomst.

Iemand anders ook een invite in de CBT gekregen? Speel graag samen daar.

Verder zijn de P-400 en Ki84's echt niet te vliegen in RB, de Russische nieuwe low-tier fighters (Mig3 BK en I185 als ik het goed heb) zijn daarentegen echt leuk om te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Is het eigenlijk doenbaar om te vliegen in RB zonder joystick? Je krijgt zo'n waarschuwing dat vliegen met de muis niet kan of zoiets en dat het aangeraden wordt een joystick te gebruiken. Aangezien ik dat niet heb, heb ik me ook nog niet gewaagd aan de extreem realistische optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Lointje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:36:
Is het eigenlijk doenbaar om te vliegen in RB zonder joystick? Je krijgt zo'n waarschuwing dat vliegen met de muis niet kan of zoiets en dat het aangeraden wordt een joystick te gebruiken. Aangezien ik dat niet heb, heb ik me ook nog niet gewaagd aan de extreem realistische optie.
RB is het nieuwe HB, wat prima met muis gespeeld kan worden. SB heb ik me ook nog niet aan gewaagd ;) .

@Phehystir, om die wobble tegen te gaan moet je corrigeren met je keyboard. Zo nauwkeurig als een joystick zal het niet worden, maar het helpt heel erg goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Thijs1987 op 06-01-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
ben je niet in de war met FRB? RB= oudeHB. hier kun je prima met je muis vliegen. toetsenbord voor je flaps en engine is wel een te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 14:39

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik denk dat je in de war bent met SB (voorheen FRB) en RB (voorheen HB).

In mijn ervaring is RB vaak goed te doen met de muis, al lijkt het heel afhankelijk te zijn van je vliegtuig. Bij sommige modellen heb ik namelijk een flink 'wobble' met de mouse-aim, bij anderen speel ik bijna net zo vloeiend als in Arcade. Is hier iets aan te doen, want ik wil mijn 109's wel eens in RB uitproberen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Laatst online: 17:35
Bij de meer realitistische battles, moet je wel in de gaten houden, dat je dan tegen mensen speelt, die vaak al jaren lang combat flight soms spelen (zoals warbird en aces high 2 spelers), deze kennen veel planes goed en weten ook, wat deze planes aan kunnen qua draaien/stijgen etc.
Grootste gedeelte van deze mensen, hebben verschillende views om achteruit te kijken gemapped op joystick of (toetsenbord) en zijn behoorlijk goed in het onthouden waar iemand 3d kan zitten, als ze zelf een bepaalde maneuvre doen.
Ander gedeelte speelt gewoon met trackir, wat nog beter helpt om rond te kijken tijdens het vliegen.

Goed combat vliegen kost uren oefenen, ik raad je anders aan om op de officiele warthunder TS te gaan, vraag 1 van de squads daar is, als ze tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
109s zijn wel fijn vind ik. ik heb ze wel max gesresearched en goede pilot training dus weet niet hoe het is als je zonder upgrades begint.

ik heb me 1x gewaagd aand een FRB met een bf109 f4/trop. het vliegen gaat wel maar het punt is je vieuw. ik kan namelijk niet bedenken hoe ik snel om me heen kan kijken om de enemy te spotten en te volgen en goed te kunnen vliegen.... des ondanks toch 2 player kills. rechterhand joystick en linkerhand was muisv view +toetsenboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik had het inderdaad over FRB en niet historical. Beetje verwarrend die nieuwe benaming.
Bedankt voor de comments!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valentijn74
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-08 20:15
Niemand geïnteresseerd in een tournament?
http://forum.warthunder.c...ament/page-3#entry1748848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
ik wel ! wat zijn de eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
zie het al

- Real Battle mode.
- 4 verses 4.
- All 4 players must be same nation.
- No Premium planes allowed.
- Maximum Tier 3 planes only.
- First round map 4x4 Mozdok, the rest will be air domination maps.

ik wil wel maar kan voor mij alleen met de germans! fw190 of bf109 f4

[ Voor 14% gewijzigd door Hazeldinho op 06-01-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik speel laatste tijd veel van die historical battles? (dus met thirdperson view)

Gaat best ok want zoals met een p38 zit het nu ook teminste mee om ook echt te duiken of om recht omhoog tegaan voor een stall.

Ik ga dus niet proberen met een p38g te turnfighten met een Japanse, zover ben ik al wel gekomen.

http://puu.sh/6bHAU.jpg
http://puu.sh/6bHBG.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door dudee op 06-01-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valentijn74
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-08 20:15
Hazeldinho schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:34:
zie het al

- Real Battle mode.
- 4 verses 4.
- All 4 players must be same nation.
- No Premium planes allowed.
- Maximum Tier 3 planes only.
- First round map 4x4 Mozdok, the rest will be air domination maps.

ik wil wel maar kan voor mij alleen met de germans! fw190 of bf109 f4
Duitsers is denk ik ook de beste keuze want op tier 3 zijn ze een van de beste naties in RB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 13:40
Hmz, hier alleen nog maar Tier 2 vliegtuigen en dan alleen maar engeland.
Gistermiddag eindelijk de spitfire en de hurricane mk II vrijgespeeld.

En dan gelijk in het eerste spel genadeloos afgeslacht worden door die I-153 en I-15 van de russen.
Meneerkrab is mijn ingame name. Morgenavond heb ik wel tijd om een potje te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik heb enkel britten op tier 3. (deels 4)
Russen op oude rank 5, amerikanen oude rank 3. Japan en duitsland op oude rank 2. Dus bij alle landen behalve britten zal het wel tier 1 of 2 max zijn.

Vanavond kan ik ook wel wat potjes meedoen normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Mocht ik vanavond niet met een paar clanmates RB gaan vliegen dan haak ik ook wel aan voor een paar potjes. Zal met alles wel mee kunnen komen gok ik zo, heb de russen op het laagst en ben daar de La7-20 aan het researchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 129383_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Phehistyr schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:43:
Ik denk dat je in de war bent met SB (voorheen FRB) en RB (voorheen HB).

In mijn ervaring is RB vaak goed te doen met de muis, al lijkt het heel afhankelijk te zijn van je vliegtuig. Bij sommige modellen heb ik namelijk een flink 'wobble' met de mouse-aim, bij anderen speel ik bijna net zo vloeiend als in Arcade. Is hier iets aan te doen, want ik wil mijn 109's wel eens in RB uitproberen.
Ieder vliegtuig heeft hier last van, de 1 wat meer dan de ander.

Dit gebeurt vaak als je je muis een ruk geeft in RB. Of als je een scherpe bocht wil maken op lage snelheid.

Je vliegtuig gaat gelijk op z'n zij en de instructor begint rare dingen te doen met je rudder.

De BF109 lijd hier erg aan omdat de instructor niet weet hoe die met het vliegtuig om moet gaan. Dit kan leiden tot een spin. Om dit tegen te gaan moet je heel langzamer je muis bewegen in de richting waar je heen wilt, en zorgen dat je crosshair je bij kan houden (een ruk geven aan de muis naar waar je heen wil moet je afleren, heel slecht in RB). Als je het goed doet zal je dit niet meer overkomen.

Als je moet draaien in een gevecht, hou je cursor circeltje dicht bij je crosshair en probeer de instructor te helpen door het gebruik van je ailerons zelf te doen. (zelf draaien in de bocht en de instructor alleen controle geven over de rudder & elevator).

een goed voorbeeld van hoe je het niet moet dan:

deze beste man trekt z'n muis alle kanten op en verwacht dat de instructor alles voor hem doet waardoor zijn vliegtuig ernstig "wobbelt" en hij er amper controle over heeft. 2:35 is hier een goed voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Bedankt voor de tips, ik zal binnenkort eens gaan oefenen.

En voeg me vooral toe (zelfde naam als hier op GoT), ik zal vanavond wel tijd kunnen maken.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
129383_ schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:32:
[...]

Ieder vliegtuig heeft hier last van, de 1 wat meer dan de ander.

Dit gebeurt vaak als je je muis een ruk geeft in RB. Of als je een scherpe bocht wil maken op lage snelheid.
zijn vliegtuig ernstig "wobbelt" en hij er amper controle over heeft. 2:35 is hier een goed voorbeeld van.
Dit is toch Ramjb die vliegt, volgens mij is hij toch wel een aardige vlieger. Video laat wel zien dat een mossie een BF eruit draait. Nu is de BF geen turn fighter, maar een heavie fighter die een fighter eruit draait.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
gisteravond voor het eerst Realistic Battle gespeeld. Dat is wennen als je vanuit Arcade komt.
Ik was dus ook al snel kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
TrackIR is een vereiste in de simulator battles... ik kan me in ieder geval niet voorstellen hoe ik zou kunnen vliegen zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Gisteren nog eens bedacht dat ik al een eeuwigheid niet naar mijn crews had gekeken. Overal zo'n 130 punten zitten, dus heb weer wat puntjes kunnen verdelen. ^^
Wat wel jammer is, is dat de repair rank zo ongelooflijk duur is nu. Ik heb de helft van mijn britten op rank 4 zitten, en de andere helft op rank 3. Blijkbaar wat geluk gehad dat ik er al een heleboel op oude rank 13 had steken. Jammer genoeg stak de rest op oude rank 12. En nu moet ik alsnog 640 crew points hebben om rank 4 te halen. Het zou leuk geweest zijn moesten ze al mijn rank 9-12 punten die ik er al ingestoken had er af trekken. Want dat waren er toch enkele honderden...
En rank 4 is uiteindelijk geen overbodige luxe gezien de repair times van rank 4 vliegtuigen. Je kan er dagen vanaf halen zelfs.

Iemand enig idee hoeveel crew rank je nu nodig hebt voor een expert? vroeger was het 100+10xlvl-plane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik ben sinds gisteren ook begonnen met War Thunder. De tanks laat ik nog even voor wat ze zijn. De timeslots en met de bugs ed. vind ik het nog nog niet waard om de tankpacks te kopen. Heb voor het nieuwe jaar nog 2 steampacks: Ace advanced pack en Steam pack gekocht en ben nu lekker onderweg. Nog niks gebruikt uit de packs, want moet eerst op de juiste levels komen.

Ben bij de britten vooral bezig met de hurricane en de blenheim lijn. De US ben ik ook mee begonnen en dat zijn wel leukere reserve tier 1 vliegtuigen in vergelijking met de britten. Ik heb vooral arcade battle gedaan, maar ik denk dat ik snel historicals wil gaan doen. De arcade battles laten het niet om echt iemand te uit manuvreren, lijkt er ook op dat de biplanes zo wendbaar zijn dat je alsnog niet weg kan komen. Veel russische witte bijplanes met een gatling gun lijkt het wel.

Nog tips voor deze noob.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizzy op 09-01-2014 10:32 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Tip: speel simulator battles, dat geeft de grootste voldoening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Speel veel arcade en als je dat een beetje zat begint te worden ga dan over op de overige spel modi.

Mocht je nog wat Eagles over hebben ,besteed die aan de beide boemerangs en de us a6m2 reisden/zero. Grote fun planes met degelijke 20mm kanonnen.
Ik heb sinds de aanschaf(27dec) van de us zero al 200+ kills gehaald tegen 22 deaths.

[ Voor 56% gewijzigd door MaXeRs op 10-01-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Heeft iemand al zijn premium vleigtuigen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Norinco schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:10:
Heeft iemand al zijn premium vleigtuigen gehad?
Geen idee nog... Moet wachten tot ik thuis ben :(
Ben ook heel benieuwd, maar ik lees op het warthunder forum dat deze nog niet uitgedeeld zijn....

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Voor mensen die me op steam willen toevoegen voor een potje war thunder: steamname is Gizzernl.

Ik zal eens kijken naar de premium planes thnx voor de tips maxers.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lointje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:23:
Gisteren nog eens bedacht dat ik al een eeuwigheid niet naar mijn crews had gekeken. Overal zo'n 130 punten zitten, dus heb weer wat puntjes kunnen verdelen. ^^
Wat wel jammer is, is dat de repair rank zo ongelooflijk duur is nu. Ik heb de helft van mijn britten op rank 4 zitten, en de andere helft op rank 3. Blijkbaar wat geluk gehad dat ik er al een heleboel op oude rank 13 had steken. Jammer genoeg stak de rest op oude rank 12. En nu moet ik alsnog 640 crew points hebben om rank 4 te halen. Het zou leuk geweest zijn moesten ze al mijn rank 9-12 punten die ik er al ingestoken had er af trekken. Want dat waren er toch enkele honderden...
En rank 4 is uiteindelijk geen overbodige luxe gezien de repair times van rank 4 vliegtuigen. Je kan er dagen vanaf halen zelfs.

Iemand enig idee hoeveel crew rank je nu nodig hebt voor een expert? vroeger was het 100+10xlvl-plane.
Even een tip: als je alleen arcade speelt is het imo zinloos om punten in repair te stoppen. Tot en met rank 4 levert een gemiddeld potje meer op dan de repairs kosten en is het niet noodzakelijk om de autorepair dus uit te zetten.

Verhaal wordt anders natuurlijk als je RB / FRB speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik speel voornamelijk arcade en daar maakt het inderdaad niet zoveel uit behalve als je gaat landen omdat je vliegtuig half kapot is (of als je je schroef de grond in boort tijdens het cappen van een airfield). Na het spel doe ik ook gewoon repair all, behalve bij het laatste potje zodat ze 's nachts repareren.
Maar af en toe speel ik ook historical (RB) en dan heb je repair times van 3 dagen. Alles wat er dus extra af gaat van repair costs tijdens de nacht dankzij de crew is mooi meegenomen. Plus als je gaat herladen is het ook handig als je niet te lang een sitting duck bent op die luchthaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Lointje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:07:
Ik speel voornamelijk arcade en daar maakt het inderdaad niet zoveel uit behalve als je gaat landen omdat je vliegtuig half kapot is (of als je je schroef de grond in boort tijdens het cappen van een airfield). Na het spel doe ik ook gewoon repair all, behalve bij het laatste potje zodat ze 's nachts repareren.
Maar af en toe speel ik ook historical (RB) en dan heb je repair times van 3 dagen. Alles wat er dus extra af gaat van repair costs tijdens de nacht dankzij de crew is mooi meegenomen. Plus als je gaat herladen is het ook handig als je niet te lang een sitting duck bent op die luchthaven.
Eens. Alleen in arcade landen voor een repair is meestal zinloos, omdat je de tijd die je er mee kwijt bent beter kunt besteden aan snel een andere kist pakken en daarmee het gevecht weer invliegen.

Maar als je voornamelijk arcade speelt zou ik die punten liever in reload mikken - met name voor wel fijne vliegtuigen met weinig (cannon)ammo is dat namelijk erg plezierig. Goed voorbeeld zijn de Boomerangs bij de Britten. Super vliegtuigjes op die rank, maar zeer weinig cannonammo. Dan is reloaden met 39 seconden lang hoor ;). Sterker nog: mijn vermoeden is dat je met snelle reload meer kunt verdienen dan met snellere free repair.

[ Voor 12% gewijzigd door rodie83 op 13-01-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De premium planes verwacht ik niet veel van, pre-WO2 spul volgens wikipedia.

Ik speel op het moment voornamelijk arcade en ik heb auto-repair wel uit staan. Ik ben in-game niet erg zuinig op m'n vliegtuigen, dus m'n crews zijn meestal wel bezig ;)
Ik koop veel vliegtuigen en upgrades (niet de premiums), dus ik kan die lions wel gebruiken. (laatst het restje rank II vliegtuigen gekocht toen ze allemaal in de bonus waren.)
Als ik afwissel met de landen is een hoop al gerepareerd voor het rijtje rond is. Laatst heb ik het even gecheckt, en toen scheelde het ongeveer 10K toen ik een half uurtje iets anders moest doen. Het is niet heel veel, maar alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Die bommenwerper is misschien nog wel leuk; 5000 kg maximale bommenlast volgens het artikel van Gaijin. Dat is dus ongeveer een Yer in era 1. Hopelijk wordt met de eerstvolgende patch het basebombing aangepakt, anders zie ik nog wel meer rushes. Aan de andere kant is die TB-3 retetraag, dus misschien valt het wel mee.

Die XF5F wordt geloof ik hoger ingedeeld dan de XP-50, wat raar is aangezien het de voorloper ervan is. Al moeten we natuurlijk maar even afwachten of dat echt zo gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 20:16

HaX0r

n00b

Ik ben gestopt met spelen en heb een account met nog wat golden eagles. 4 crews met alles op max en 1 met bijna alles op max (british) en alle koopbare vliegtuigen van de british. En de 'Ultra' Advanced Pack. Wil iemand deze misschien van mij overnemen? Dm me dan even. Weet iemand anders een goede plek om mijn account te verkoop te zetten?

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Denk niet dat het mag, je account kan dus denk ik ervoor gebanned worden. Ff uitzoeken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Vandaag is er weer een patch uitgekomen.Allereerst wel wat ik verwachtte: de grind is (vooral in de hogere levels) verminderd, al is het nog steeds meer dan in 1.35. Verder hebben de vliegvelden in de hogere tiers meer hp, zodat base rushen minder aantrekkelijk is. Helaas hebben de Yer's nog steeds een veel hogere bommenlast dan de concurrenten. Ik had liever een andere oplossing gezien, maar misschien komt dat ooit nog. Maar waar ik zelf het leukste vind: in RB is de muisbesturing van sommige vliegtuigen verbeterd. Ik heb het nog niet heel uitgebreid getest, maar het lijkt erop dat de 109's een stuk vloeiender te besturen zijn.
Phehistyr schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:31:
Die XF5F wordt geloof ik hoger ingedeeld dan de XP-50, wat raar is aangezien het de voorloper ervan is. Al moeten we natuurlijk maar even afwachten of dat echt zo gaat zijn.
En fijn, zowel de XF5F als de XP-50 zijn nu era 3 ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<-- Vorenii , ben net begonnen.

Wat mensen om mee te spelen lijkt me wel erg leuk.

Heb mezelf aangemeld voor de tweakers squadron.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik zit bij een Amerikaanse groep (NoNonsenseGamers), maar die zijn vaak niet online als ik dat wel ben. Ik speel alleen simulator battles, is de tweakers squadron daar actief in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Nee, eigenlijk niet. Sowieso is de activiteit over het algemeen niet echt om over naar huis te schrijven eerlijk gezegd. Aan de andere kant zijn we ook maar een klein clubje dus dat is niet heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
tweakers squad, heb ik wat gemist? ik speel toch wel 4-5x in de week.
laat maar, heb al apply gedaan.
Gister even met Gizzy gespeeld. Je houdt het met zijn 2-en toch langer uit dan single.
Even elkaar waarschuwen dat er een vliegtuig in je staart hangt.

[ Voor 58% gewijzigd door MeneerKrab op 16-01-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ja, maar om het helemaal effectief te maken is iets van voice-chat toch wel vereist. Ik kan echt niets typen als ik zelf in gevecht ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
zit een ingame voice chat in toch? :D geen flauw idee of dat werkt en anders gewoon oldskool ventrilo . lijkt me wel mooi om een keer met ene paar lui een RB te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb die voicechat eens geprobeerd met een mede-gotter, maar dat leverde vooral een bak herrie op als een van beiden het kanaal opende. RB wil ik ook best eens proberen met medespelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Er is toch een got teamspeak channel voor dit spel? Ik heb toch 2 "got warthunder" bookmarks in mijn teamspeak staan waar ik al op gezeten heb om samen te vliegen (eentje was in het begin op de WoT server denk ik). Ik kijk af en toe eens als ik solo speel of er niemand op zit. Als niemand ze kent, is het wel logisch dat ze altijd leeg zijn :D

Zal dit weekend de gegevens nog eens zoeken en hier ergens neerpoten anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Voicechat is inderdaad wel een vereiste om een beetje te kunnen samenwerken. Ik vind dat de squadron chat ook wel mag oplichten als er een bericht is, zal het ook wel wat drukker maken denk ik (heb een tijdje niet gespeeld, dus misschien hebben ze dit al veranderd).
Ik denk dat het sowieso wel drukker zal worden als de tanks erbij komen, daar zit ik zelf ook wel op te wachten.

[ Voor 17% gewijzigd door MRCL op 17-01-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
voicechat werkt wel, heb het al geprobeerd met een gotter, had eerst mb4 ingesteld als voice knop maar dat werkte toch niet lekker, dan maar gewoon kanaal opgooien en gelijk kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 11:57

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Voor een ieder die met iemand samen wil warthunderen ,we zijn bijna iedere avond online via www.sjoq.com en de chat wordt verzorgd via onze eigen Teamspeak server.
Pilot niveaus van 5 tot 40

[ Voor 7% gewijzigd door MaXeRs op 18-01-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21

ResuCigam

BOFH

Ik speel samen met een vriend op n00b niveau, we hebben ook een teamspeak server tot onze beschikking. Add me als friend: ResuNug.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 22:14
Weet iemand de convert-ratio van Golden Eagles naar Silver Lions?
Ik kan dit namelijk nergens terugvinden.

Ik heb op dit moment een chronisch tekort aan Silver Lions om nieuwe vliegtuigen te kunnen kopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Indy91 op 20-01-2014 11:11 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik heb een screenshot teruggevonden waarbij 3 golden eagles gelijk is aan 1000 silver lions. Hoe meer eagles, hoe meer "bonus" natuurlijk, dus voor 3000 eagles krijg je 1.300.000 lions. Dit was wel van april vorig jaar dus hoe juist dit nog is kan ik niet zeggen zonder in te loggen thuis.

Ik weet alleen dat ik het nooit de moeite heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Als je GE omwisselt voor SL, ben je ze gewoon aan het kopen. Of je gebruikt de GE die je bij de start van het spel hebt gehad. Kan je, volgens mij, beter voor je crew gebruiken.
Of koop een prem viegtuig waar je weer meer SL mee krijgt dan met een regulier vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 15:59
Planned new features of War Thunder to be introduced during open global beta:
Nearing Release:

• player-controlled ground forces;
• squadron battles;
• tournaments;
• player ratings;
• improved co-op missions

Dat gaat leuk worden :D

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
@Lointje, @Nionco

Bedankt voor jullie input.

Ik heb mezelf een Typhoon MK1b (gift shop) + Wellington (premium Germany) + P-47D (premium Germany) gekocht.

Laat het grinden maar beginnen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Indy91 op 20-01-2014 21:08 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-10 20:35

Shuriken

Life is all about priorities

Oef die Wellington is echt een drama. 1 schot op je tail sectie en je bent eruit.

[ Voor 12% gewijzigd door Shuriken op 20-01-2014 21:18 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dat ze die Wellington's nog niet gefixed hebben :'( ...

Afbeeldingslocatie: http://ww2today.com/wp-content/uploads/2012/09/Wellington-bomber-fire-damage.jpg

"Vickers Wellington Mark IV, Z1407 ‘BH-Z’, “ZoÅ›ka”, of No. 300 Polish Bomber Squadron RAF on the ground at Ingham, Lincolnshire, having lost most of its rear fuselage fabric through battle damage sustained on 4/5 September 1942 when raiding Bremen, Germany. In spite of a damaged wireless set, a badly working rudder, damaged flaps and no navigational instruments, the pilot, Pilot Officer StanisÅ‚aw Machej, with the cooperation of his whole crew, brought the aircraft safely home."

Één schot van een 30mm of groter canon op je staart en hij vliegt eraf. Dikke onzin.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Dat hangt er vanaf, hoeveel schoten van welk wapen hebben de schade op die foto veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
En daar komt bij miss is deze kerel wel erg lucky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Shuriken schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:11:
Oef die Wellington is echt een drama. 1 schot op je tail sectie en je bent eruit.
Tjsa, daar was ik gisteren al achter gekomen. Ik had hem gebruikt zoals ik de JU-88 gebruikte, namelijk als ground target bomber van voornamelijk tanks/vehicles/aa. De staart vliegt er dan gemakkelijk vanaf en het gevaarte stuurt nogal log.

Echter de Wellington voldoet prima als level bomber/high altitude bomber bij het vernietigen van de enemy bases. De punten stromen dan binnen. :)

Met de P-47D heb ik ook nog een paar rondjes gespeeld. De P-47D speelt lekker!
Met de Typhoon MK1b (4 canons) heb ik nog niet gespeeld. Vanavond eens kijken of het net zo fijn speelt als de Typhoon Mk1a (12 mg's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De 1b is groter en in het begin meer een dweil, je hebt echt engine unlocks nodig om fatsoenlijk te klimmen en vervolgens te BnZ'en. En natuurlijk de fijne "practice rounds" in de default rack die je geen killing machine maken :p . Ik heb hem ook eergisteren gekocht - nu sparen voor het laatste tier3 vliegtuig; die dure spit.

De Beau Mk21 nu bijna helemaal unlocked - soms heb je dan momenten dat je 3 of 4 gasten krijgen die recht achter elkaar op je afvliegen zonder 30mm+ cannons (lees BF109's / Spits). Ow ow ow hoe hard het dan gaat :9 .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Cassius schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:18:
De 1b is groter en in het begin meer een dweil, je hebt echt engine unlocks nodig om fatsoenlijk te klimmen en vervolgens te BnZ'en. En natuurlijk de fijne "practice rounds" in de default rack die je geen killing machine maken :p . Ik heb hem ook eergisteren gekocht - nu sparen voor het laatste tier3 vliegtuig; die dure spit.
Huh, ik dacht de Gift plane Typhoon MK1b (de niet-L versie, level III) reeds fully upgraded was, net zoals de Premiums?
Of had jij het over de Typhoon MK1b L versie (level IV)?

[ Voor 5% gewijzigd door Indy91 op 21-01-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1987
Indy91 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:54:
[...]

Huh, ik dacht de Gift plane Typhoon MK1b (de niet-L versie, level III) reeds fully upgraded was, net zoals de Premiums?
Of had jij het over de Typhoon MK1b L versie (level IV)?
De gift versie is inderdaad fully upgraded, maar gebruikt dezelfde FM als de 1a. Niet echt super in klimmen dus. De Late versie van de 1b heeft een andere motor en propeller, waardoor deze (fully upgraded) echt een stuk beter is dan de normale 1b.

Natuurlijk zijn dit opstapjes naar de Tempests, die echt leuk zijn om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Indy91 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:10:
[...]

Echter de Wellington voldoet prima als level bomber/high altitude bomber bij het vernietigen van de enemy bases. De punten stromen dan binnen. :)
Ben ik het niet mee eens eerlijk gezegd. Ik heb behoorlijk veel met de Wellie's gespeeld (mark 3 en mark 10 alles unlocked) en het probleem is dat ze een aantal onoverkomelijke problemen hebben:

- Ze zijn beretraag, zowel qua maxspeed als climbspeed
- Ze zijn ontzettend kwetsbaar, met vooral het beroemde schot van achter waardoor je pilot wordt gekilled
- Ze zijn voor hun rank (doch historisch correct) waardeloos bewapend (enkel 7.7mm MG's)

Het vervelende is dat die drie punten met elkaar samenwerken.

- Low alt bombing wil niet vanwege de zwakke bewapening en kwetsbaarheid
- High alt bombing wil niet omdat je nauwelijks op high alt kan komen voordat er een vijandelijke fighter op die alt zit en als je er al eens komt ben je zo traag dat je makkelijk in te halen bent

Los 1 van bovengenoemde punten op en je hebt al heel wat meer opties. Dat de bewapening en snelheid wat mager is is veel beter te verteren als de Wellington steviger zou zijn. En hight alt bombing wordt een heel stuk aantrekkelijk als de Wellington een stuk sneller zou zijn (qua klimmen). Als de bewapening een stuk beter zou zijn kan je er nog eens vertrouwen in hebben dat áls je low alt gaat bomben je wat figuren van je af kan houden.

Als ook maar één van de drie punten opgelost zou worden zou de Wellington veel beter functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Akkoord! Het irritantste is dat je piloot altijd knocked out is van achter uit. Ik dacht wel dat dit gefixed was in laatste patch (of anders in komende patch)? Zou 40% minder voorkomen als ik het mij goed herinner. Ik heb al even niet meer met de wellington gespeeld dus kan het niet met zekerheid zeggen.

High altitude bombing is semi mogelijk maar het duurt gewoon lang voor je aan enemy airfield bent. Ook is stijgen heel langzaam dus je zit niet altijd veilig van fighters eer je daar bent. Ik had vroeger 2 taktieken in arcade:
- ofwel 4000 lbs bom en dan pillboxes neerhalen op relatief hoge altitude op weg naar enemy airfield
- ofwel 18x 250 lbs bommen, beginnen met een mega duikvlucht en een strafe doen op een rij tanks. Dan omdraaien en een volgende strafe doen na herladen en gewoon zoveel mogelijk meepakken tot het onvermijdelijke genadeschot.
Het grappige is dat je bij dat laatste soms enorm lang overleeft als ze niet langs achter schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Lointje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:41:
Akkoord! Het irritantste is dat je piloot altijd knocked out is van achter uit. Ik dacht wel dat dit gefixed was in laatste patch (of anders in komende patch)? Zou 40% minder voorkomen als ik het mij goed herinner. Ik heb al even niet meer met de wellington gespeeld dus kan het niet met zekerheid zeggen.

High altitude bombing is semi mogelijk maar het duurt gewoon lang voor je aan enemy airfield bent. Ook is stijgen heel langzaam dus je zit niet altijd veilig van fighters eer je daar bent. Ik had vroeger 2 taktieken in arcade:
- ofwel 4000 lbs bom en dan pillboxes neerhalen op relatief hoge altitude op weg naar enemy airfield
- ofwel 18x 250 lbs bommen, beginnen met een mega duikvlucht en een strafe doen op een rij tanks. Dan omdraaien en een volgende strafe doen na herladen en gewoon zoveel mogelijk meepakken tot het onvermijdelijke genadeschot.
Het grappige is dat je bij dat laatste soms enorm lang overleeft als ze niet langs achter schieten...
Dat laatste was ook mijn eige tactiek om iets te kunnen doen met de Wellington: het ding gebruiken als een divebomber. Overigens meestal maar 1 strafe: na het draaien ben je zoveel snelheid kwijt (je bleed in één turn rustig 700 naar 380) dat je alweer sitting duck bent. Dus, one heroic strafe zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Maar is dat niet altijd een beetje de zwakke plek van de britse bombers? Als je echt een bomber wil hebben die wat kan hebben en flink van zich kan afbijten, go US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ergens wel, britse bombers zijn ook meer torpedo gericht vind ik.
Een heleboel patches geleden was wellington echter één van de betere bombers. Nog altijd heel traag maar met 18 bommen kon je echt een heleboel platleggen. Bomb streaks van 14 per strafe was niet ongewoon zelfs. Met mijn turret guns haalde ik ook regelmatig een fighter neer. En cannons waren ook zo sterk nog niet. Dus als non premium had ik soms al 25k lions van mijn wellington alleen op een arcade rondje. En dan moest ik nog met mijn fighters beginnen.

Maar nu zijn tanks, cars, ... allemaal gebuffed voor opkomende ground forces zodat je beter moet mikken of zwaardere bombs nodig hebt, de turrets doen echt niets meer, zelfs niet met volle strafes op enemy cockpit, en cannons gooien je staart, vleugels, piloot te snel af. (In dat opzicht is af en toe wat tier 1 vliegen nog wel leuk, geen cannons). Ook kost het herladen een stuk meer.

Nu ben je dus inderdaad beter af met een US B25 bv. Bombs, stevig en goede geweren. Het spel evolueert natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Norinco schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:08:
Maar is dat niet altijd een beetje de zwakke plek van de britse bombers? Als je echt een bomber wil hebben die wat kan hebben en flink van zich kan afbijten, go US.
En (op papier) de Japanse G8N1 Renzan. Geen ervaringen zelf mee, alleen qua specs ziet het er nogal ziek uit. Wel diep in T4, en voor zover ik speel in T4 gaat alles kapot met één salvo dus of het ding echte toegvoegde waarde biedt..

Edit: Ik heb m'n crews overigens gemaxxed: dus alles op 't hoogste ook voor gunners. 7.7mm op T3 is gewoon te weinig. Kan je nog beter op T1 met de Beaufort spelen, die is voor die tier beter uitgerust.

[ Voor 16% gewijzigd door rodie83 op 22-01-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De G8N1 wordt ook wel de death star genoemd dankzij de 20mm kanonnen die overal uitsteken. Maar dat zal voor RB zijn, in AB verwacht ik dat die inderdaad erg snel neergehaald zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
rodie83 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:21:
[...]

Ben ik het niet mee eens eerlijk gezegd. Ik heb behoorlijk veel met de Wellie's gespeeld (mark 3 en mark 10 alles unlocked) en het probleem is dat ze een aantal onoverkomelijke problemen hebben:

- Ze zijn beretraag, zowel qua maxspeed als climbspeed
- Ze zijn ontzettend kwetsbaar, met vooral het beroemde schot van achter waardoor je pilot wordt gekilled
- Ze zijn voor hun rank (doch historisch correct) waardeloos bewapend (enkel 7.7mm MG's)

Het vervelende is dat die drie punten met elkaar samenwerken.

- Low alt bombing wil niet vanwege de zwakke bewapening en kwetsbaarheid
- High alt bombing wil niet omdat je nauwelijks op high alt kan komen voordat er een vijandelijke fighter op die alt zit en als je er al eens komt ben je zo traag dat je makkelijk in te halen bent
Nou ja, dan heb ik tot nog toe erg geluk gehad met High alt bombing.

In AB zijn mijn Wellingtons de laatste 20 ronden slechts 1x voortijdig (d.w.z. voordat ik een High alt bombing run heb gedaan bij enemy basis) neergehaald door vijandige fighters.
Echter werd ik wel vaker gedurende de 3e run of later pas door de enemy neergehaald. Maar dat was pas nadat ik meerdere bases had beschadigd/vernietigd.

Base bombing doe ik ongeveer op 5000-6000 meter hoogte en het valt mij op dat relatief vrij weing vijandige fighters zich om mij bekommeren.

Ikzelf ga altijd met minstens 1 van de 5 vliegtuigen actief op bomber jacht. Het kost wel een paar minuten voordat ik op de juiste hoogte ben, maar het geeft me erg veel voldoening als ik een bomber kan neerhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Stevig, ik drop meestal mijn bom meteen als het spel begint om zoveel mogelijk te kunnen stijgen (wel even onder je kijken dat je eigen airfield niet opblaast), maar zelfs dan zit je direct op critical speed als je ook maar iets omhoog gaat. 6k halen duurt dus wel even... Misschien dat het met de premium wellingtons beter is, ik ken enkel de gewone britse?

En eens hoog genoeg hebben weinig fighters zin om 5 minuten te stijgen zonder ook maar 1 kogel te lossen, terwijl je ook andere fighters kan engagen en kills maken. Vandaar dat eens je hoog genoeg bent, je wel gerust gelaten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Hah, vandaag een speciale event waarin je met een Catalina en Kingfisher of een H6K4 en F1MA het uit kunt vechten met arcade regels. Levert echt hilarische potjes op. Voeg me vooral toe of spreek me vooral aan om dit samen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Event is wel grappig. Helaas ga ik te snel dood met mijn os2u....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort het spel weer opgepakt. Erg leuk, speel tot nu toe voornamelijk t1 van amerikanen

Edit: stuur me een berichtje ingame als je wilt spelen. ingame naam Dorsath

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Vanochtend toch maar voorzichtig RB gespeeld. Duurt wel langer voor je bij de actie bent.
Sturen is wennen, die instructor ging heel vaak aan maar ik heb er nu meer feeling mee.

Gelukkig beide potjes gewonnen, en nog eerst in mijn team ook. En dan die research points, die lopen lekker op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Ik heb inmiddels een aantal tutorials gezien met betrekking tot Crew Skills in AB.
Ik heb echter nog een aantal vragen aangaande de Reload tijd.

Tabblad Repair/Hangar:
Ik heb tot nog toe enkel de Reload Skills in dit tabblad aangepast. De Repair Levels heb in nog niet aangepast.

Indien ik de Reload Skills omhoog schroef naar bijvoorbeeld 20-30 van de 50 basic skills, ga ik dan al een verkorting van de reloadduur merken? Of gaat de tijdsduur van reload enkel trapsgewijs verkort worden bij respectievelijk het maximum van het basic (100), expert en ace niveau?

Of dien ik tevens de Repair Levels de maximaliseren, de Auto Repair uit te zetten en dergelijke ten einde te reload tijd te verkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Herlaadtijden van de ammo verminderen met elke punt die je er in stopt.

Wat me zelf gisteren pas duidelijk is geworden en wellicht interessant is voor anderen: het verhogen van levels boven de 50 door middel van de extra kwalificaties heeft wel degelijk nut. Vooral handig in arcade uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ja in arcade kan je eigenlijk best eerst wat in reload steken maar niet te veel want het wordt snel duur. Vervolgens steek je nog wat in g-force. Daarna ga je gewoon telkens voor de goedkoopste (al zou ik op fighters wel niets in gunner steken). Eens je genoeg crew-rank hebt maak je het vliegtuig expert en tada! +30 in vision, reload, ... voor dat vliegtuig.
Wordt helaas wel enorm duur in lions vanaf een bepaalde rank maar tegen dan heb je ook al weer een heleboel crew-points extra die je kan investeren. Dan kan je bv wel punten beginnen steken in extra base-reload.

Repair speed + repair rank is ook handig. Op low levels zal je er niet veel van merken (behalve als je kapot landt op een airfield). Auto-repair uitzetten is sowieso geen slecht idee. Zeker voor je laatste potje van de dag. Repair rank moet je even hoog maken als het vliegtuig waarmee je vliegt en dan zal de repair speed meetellen. Zeker op hoge ranks als het repairen van vliegtuigen dagen begint te duren ipv minuten of uren wil dat al eens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Vergeet pilot health niet; dat zorgt ervoor dat je minder one-shots op je piloot krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Lointje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:50:
Repair speed + repair rank is ook handig. Op low levels zal je er niet veel van merken (behalve als je kapot landt op een airfield). Auto-repair uitzetten is sowieso geen slecht idee. Zeker voor je laatste potje van de dag. Repair rank moet je even hoog maken als het vliegtuig waarmee je vliegt en dan zal de repair speed meetellen. Zeker op hoge ranks als het repairen van vliegtuigen dagen begint te duren ipv minuten of uren wil dat al eens helpen :)
2 vragen met betrekking tot Auto-repair:
  • Dus indien je met een high tier plane (huidige level 5) speelt (AB, HB, FRB) en je vliegtuig wordt aan gort geschoten, kan je deze plane dan dagenlang niet gebruiken in verband met (auto) repair time? M.a.w. indien je een avond als een dweil hebt gespeeld en al je vliegtuigen zijn de vernieling in geholpen, dan kan je 4-5 dagen niet spelen?
  • Indien je Auto-repair uit heb gezet, op welke wijze worden dan je planes repaired aan het begin van iedere AB ronde?
Phehistyr schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:52:
Vergeet pilot health niet; dat zorgt ervoor dat je minder one-shots op je piloot krijgt.
Oke, bedankt voor jullie input. :)

Dus voor low level fighter pilots in AB zijn de belangrijkste skills:Vitalilty, G-Force, Reload Time?
En voor low level bombers crew (pilots/gunners) in AB zijn de belangrijkste skills: Aantal Gunners, Vitality (voor gunners), Reload Time, Fire Accuracy, Fire Precision?

[ Voor 25% gewijzigd door Indy91 op 28-01-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Je kan je vliegtuigen instant repareren, maar dat kost geld. In de periode dat er gerepareerd wordt, wordt dat bedrag steeds minder totdat de hele tijd verstreken is. De manier waarop is een extra knopje naast het rijtje met upgrades, crew skill etc. En als nog niet alle vliegtuigen in je lineup zijn gerepareerd als je op 'to battle' klikt wordt er ook nog naar gevraagd.

Persoonlijk heb ik reload time als tweede prioriteit na pilot health, maar dat is wel een beetje de essentie. Overigens lijken die visibilty skills ook handig als je je een beetje afzijdig houdt van het drukste deel van een map. Verder is het onduidelijk hoe effectief gunners zijn sinds 1.37. Ze lijken heel effectief bij rode bommenwerpers, maar als ze van mij zijn lijken ze niets uit te halen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Phehistyr op 28-01-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Auto-repair wil gewoon zeggen dat hij na een rondje alles automatisch repairt. Als dit af staat kan je nog altijd manueel repairen. Ofwel 1 per 1 vliegtuig klikken en dan op de wrench. Ofwel ga je in de research tree en duw je op "repair all". Al neemt die laatste echt alle planes over alle landen denk ik (?).
Wat ik vroeger deed was auto-repair aanlaten en net voor mijn laatste spelletje van de avond uitzetten. De vliegtuigen zijn dan 's de volgende avond gerepareerd.
Nu laat ik het gewoon non-stop uit. Per seconde gaan er lions af bij de repair kost van je vliegtuig. Dus stel nog dat je 2 dagen repair hebt en je komt de volgende dag terug dan moet je nog maar de helft van de repair kosten betalen. Op tier 1 zal je nog denken "is dat niet wat overdreven" maar zeker als non-premium in tier 3 en 4 telt elke lion ^^

Aantal gunners -> dit is enkel nuttig om even hoog te houden als het aantal gunners dat het vliegtuig beschrijft. Bijna alle low level bombers hebben 1 gunner denk ik dus hoef je er niets in te steken. Een wellington heeft 4 gunners bv dus dan ben je effectiever om dat ook naar 4 te brengen. Of het echt de kost waard is weet ik niet want het kost enorm veel crew points en de meeste gunners zijn sinds een aantal patches vrij waardeloos, zelfs als je ze manueel overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik speel alleen SB, momenteel nog tier 2, maar heb veel meer cash dan wat ik ooit uit kan geven... komt ook omdat je gewoon zuiniger met je vliegtuig omgaat in SB ;)

Overigens heb ik wel een issue, waarvan ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Als ik de map open ("m"), dan bevriest het scherm 2 tot 6 seconde voordat de map ook daadwerkelijk geopend wordt. Tijdens een testflight heb ik nergens last van en gaat het instantaan.

Ik speel overigens op max graphic settings (altijd goede FPS), maar twijfel of dat een rol speelt omdat het in een test flight wel soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
ik heb op de ipad ook soms dat de battle map niet meer wordt geupdate, hij komt dan met een foutmelding. Misschien dat dat samenhangt aan jouw probleem. Ik heb er verder geen tijd ingestoken omdat ik het toch niet zo vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Pirke is het elke keer of enkel de 1e maal? (anders de gewoonte van maken de map even op te roepen als je begint).
En heb je een 2e scherm? Anders al eens geprobeerd om de map daar in op te roepen via browser? Op zelfde pc is dat 127.0.0.1:8111. Via ipad/smartphone/andere pc ip adres even vervangen uiteraard.

Anders weet ik het niet zo direct. in-game vs test flight valt nog wel uit te leggen door geen vijanden te updaten of zo maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
@Prehistyr, @Lointje

Bedankt voor jullie heldere uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Nee, ik heb geen 2e scherm en het is elke keer. Na wat googelen heb ik een handje vol andere mensen gevonden die hetzelfde probleem hebben, en er staat al een tijdje een bugreport uit waar verder niks lijkt te gebeuren.

Misschien is het een instelling, maar goed, wat zou dit kunnen zijn? Het lijkt wel er voor een paar seconde lang geen frames gerenderd worden. Nieuwe drivers helpt niet. Ik draai 2x gtx580 sli.

[ Voor 31% gewijzigd door pirke op 29-01-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
hoeveel crew skills points krijg je eigenlijk per ronde? Kom daar niet echt achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik krijg tussen de 1 en 20 per ronde, afhankelijk van m'n prestatie (in simulator battles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 129383_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Net de F80C shooting star unlocked en gekocht. Heerlijk vliegtuig, hij is lekker snel en klimt als een raket. Alleen moet je wel oppassen voor de MIG-15 en de meteor F.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
Ik zie dat de PS4 nu eindelijk een 3,3GB update aan het downloaden is. Hopelijk ook v1.37 nu.

edit: 1.37.45.3 :-)
De servers zijn alleen down voor maintenance. Hopelijk hebben ze nu ook de interface van de menu's op de PS4 iets aangepast.

[ Voor 46% gewijzigd door Sanny_83 op 29-01-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
pirke schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:35:
Misschien is het een instelling, maar goed, wat zou dit kunnen zijn? Het lijkt wel er voor een paar seconde lang geen frames gerenderd worden. Nieuwe drivers helpt niet. Ik draai 2x gtx580 sli.
Hmm...aan de drivers lijkt het dus niet te liggen omdat je meerdere driver versies geprobeerd hebt.

Heb je al geprobeerd om SLi uit te zetten, met andere woorden de game te laten draaien op slechts 1x GTX580?

Wat voor een CPU heb je? Wellicht kun je ook de volgende opties uitproberen:
  • CPU powersaving opties uitzetten in BIOS
  • Hyperthreading (ingeval van Intel CPU) uitzetten
  • Meerdere CPU cores uitschakelen (via taakbeheer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
lol, net in de pauze even 1 potje spelen. duurde gelijk een half uur. 2 collega's komen even kijken en zitten op het puntje van hun stoel hoe spannend ze het potje vonden. 4 kills en 9 air assists...
Was echt zo grappig om hun gezichten te zien als er weer naar beneden werd geschoten.
iig weer 2 nieuwe spelers erbij want ze wouden vanavond gelijk beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Heb een klein vraagje over die steam packs.

Namelijk, als je zeg maar die Ace Advanced Pack koopt, krijg je die 2 planes en Premium account for two months en 10000 Golden Eagles.

Dit is goedkoper dan los 10k eagles kopen via de main site van Gaijin.
Zou je dus meerdere keren die pack kunnen kopen, nadat je premium is verlopen zeg maar?

Die planes maken me niet zoveel uit (vlieg maar 2 premium planes ofzo)

Verder vind ik het een AWESOME spel.
Ook al speel ik alleen AB en 80% van de tijd tier 2 nog.
Verschil met tier 3 is nog groot, moet er nog aan wennen.

Zit sinds paar dagen ook in tweakers guild.
Gister even met MeneerKrab en Phehistyr gespeeld.

Anderen mogen me ook adden; ingame > bakachikara

Tot vliegs!

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Die packs zijn helaas maar één keer per account te gebruiken. Zie het als een ´goedkope´ introductie, als je langer premium wil mag je de buidel echt trekken. Zeker de ace advanced pack is de moeite waard, helemaal als ze nog eens in de aanbieding zijn. De laatste twee steam sales was dat het geval, dus als je geduld hebt zou ik daar op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Phehistyr schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:36:
Die packs zijn helaas maar één keer per account te gebruiken. Zie het als een ´goedkope´ introductie, als je langer premium wil mag je de buidel echt trekken. Zeker de ace advanced pack is de moeite waard, helemaal als ze nog eens in de aanbieding zijn. De laatste twee steam sales was dat het geval, dus als je geduld hebt zou ik daar op wachten.
Ik had hem dus met de laatste sale gekocht, maar die premium verloopt over paar dagen :)

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Indy91 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:06:
[...]

Hmm...aan de drivers lijkt het dus niet te liggen omdat je meerdere driver versies geprobeerd hebt.

Heb je al geprobeerd om SLi uit te zetten, met andere woorden de game te laten draaien op slechts 1x GTX580?

Wat voor een CPU heb je? Wellicht kun je ook de volgende opties uitproberen:
  • CPU powersaving opties uitzetten in BIOS
  • Hyperthreading (ingeval van Intel CPU) uitzetten
  • Meerdere CPU cores uitschakelen (via taakbeheer)
Core i5 2500k @ 4.5ghz. Geen hyperthreading. CPU lijkt me het probleem ook niet ;)

Heb SLI nog niet uitgezet, dat kan ik nog proberen.

Verder natuurlijk gewoon alle graphische instellingen omlaag schroeven, kijken of het daarmee weggaat. Nadeel is dat dat in de launcher zit, en niet in de game zelf. Het is dus omslachtig om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Zo, het is me zowaar gelukt die achievement van dit weekend te halen en ik heb dus de Russische premium P63 verdiend. En dat bleek dus niet de era 3 P-63A-5 te zijn die je ook voor goud kan kopen, maar een era 4 P-63A-10. Dat zou het heel wat moeten schelen als ik straks jets vrij wil gaan spelen. :)

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste