Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Mars Warrior schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:12:
... naar bijv. een gratis Stack plan van 1TB voor de cruciale data _/-\o_
Hmm, proef ik hier een tegenstrijdigheid? :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:25
Als ik alles zo lees, dan is er eigenlijk geen net alternatief (ook betaalbaar) zoals crashplan)
Het is het allemaal net niet.

• Ynnoz
Arunia schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:48:
Als ik alles zo lees, dan is er eigenlijk geen net alternatief (ook betaalbaar) zoals crashplan)
Doordat er zoveel kortingsacties nu zijn om Crashplan gebruikers over de streep te trekken kan je nu aardig goedkoop terecht. Je moet zelf kijken hoeveel data je wilt opslaan, hoeveel devices je hebt en de types (NAS, Windows, Linux, Mac). Ik denk dat je zeker het eerste jaar bijna voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten (figuurlijk gesproken dan).

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
@Ynnoz
Ja, maar ik ga natuurlijk niet iets gebruiken op basis van die korting in het eerste jaar. Die is eenmalig. Even los van het feit dat ik Crashplan nog tot juni volgend jaar mag gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Arunia schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:48:
Het is maar wat je wil, ik vind persoonlijk Duplicati de max. Gebruik je eender welke backend mee.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Arunia
Ik vind het gemak van de crashplan software prima.
Zelf heb ik een server waar alles op staat. Dus daar hoef ik niks aan te doen. Op dit moment is het qua data 800GB, maar wordt langzaamaan steeds meer.
Qua backup en betaalbaar kom ik het niet zo gauw tegen en ook niet met een goede software oplossing.
Maar wellicht moet ik me nog verdiepen in duplicati op dat gebied.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
A1AD schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:23:
[...]
Het is maar wat je wil, ik vind persoonlijk Duplicati de max. Gebruik je eender welke backend mee.
Het is een gratis pakket voor zover ik weet. Ben je niet bang dat die software er plots ook weer mee ophoudt of dat bepaalde backends niet meer ondersteund worden? Dan verandert er iets aan bijvoorbeeld onedrive of google drive en moet je weer iets nieuws zoeken.

ps.
Andere alternatief is voor mij Backblaze. Het excluden van folders in plaats van te selecteren is weliswaar niet handig maar dat hoeft maar één keer.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 16-09-2017 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynnoz
D-e-n schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:36:
[...]

Het is een gratis pakket voor zover ik weet. Ben je niet bang dat die software er plots ook weer mee ophoudt of dat bepaalde backends niet meer ondersteund worden? Dan verandert er iets aan bijvoorbeeld onedrive of google drive en moet je weer iets nieuws zoeken.
Die kans is heel, heel klein. De source is openbaar dus je bent niet afhankelijk van één ontwikkelaar. Zoals al eerder gemeld zijn er nu 20.000 actieve installs met 1.000.000 backups per maand van Duplicati 2. Doordat veel backends publieke API's hebben (wat ook in hun voordeel werkt), zijn ze beschikbaar voor vele backup programma's. Maar zo zijn er meer uitstekende backup programma's die hieraan voldoen: borg, duplicity, rclone.

Ik werk veel liever met een open-source programma die gebruik maakt van een van de bekende protocols (of publieke API) dan een gesloten programma met een proprietary volledig gesloten/geheim protocol.

[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 16-09-2017 15:07 ]

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04
Bij Strato een account aangemaakt om te proberen.
Met Uploaden haal ik de max speed 30Mbit continu, met download schommelt nog wel van 10Mbit to 200Mbit. Doe dit over het FTPs...

Dit is met Duplicati. Mooi gratis pakket maar voor dat dit programma de boel is begint te uploaden vind ik te lang duren...

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Samplex schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:25:
Met Uploaden haal ik de max speed 30Mbit continu, met download schommelt nog wel van 10Mbit to 200Mbit. Doe dit over het FTPs...

Dit is met Duplicati. Mooi gratis pakket maar voor dat dit programma de boel is begint te uploaden vind ik te lang duren...
Wat zijn de specs van je NAS? Duplicati doet eerst aan encryptie. Misschien een te zwakke CPU?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Arunia
Als ik het zo zie qua oplossingen, ga ik me verdiepen in Backblaze. Die is iets goedkoper dan crashplan en heeft ongeveer dezelfde opties. Alleen de restore schijnt dan minder te zijn.
Moet gewoon redelijk geprijsd zijn en alles bij elkaar hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Arunia schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:54:
Als ik het zo zie qua oplossingen, ga ik me verdiepen in Backblaze. Die is iets goedkoper dan crashplan en heeft ongeveer dezelfde opties. Alleen de restore schijnt dan minder te zijn.
Moet gewoon redelijk geprijsd zijn en alles bij elkaar hebben.
Houdt er wel rekening mee dat Backblaze na 30 dagen ook de files verwijderd van de backups die je niet meer op je source hebt staan. Backblaze zie ik meer als een sync service als een echte backup service.

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 17:14
Samplex schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:25:

Bij mij schommelt de download ook heel erg als ik download over FTPS. Bij andere cloudproviders die ik heb geprobeerd, komt dit probleem niet voor. Volgens mij is de lijn naar Strato niet zo stabiel of iets

• Samplex
Vind het nu wel de snelste welke ik heb getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren met Cloudberry, maar ik slaag er niet in om een map en bijhorende bestanden te herstellen. Ik heb een de free versie van Cloudberry gekoppeld aan BackBlaze B2 Cloud Storage (ook free versie, alles is ter test) en heb een taak gemaakt die een bepaalde map van mijn Nas backupped.

De map staat hier: /data/Documenten/TESTMAP/20170723_Fotos/

Deze map wordt mooi gebackupped bij BackBlaze. Als ik inlog bij Backblaze zie ik dat map hier opgeslagen wordt:
Buckets -> / nas-ea-94-93 / CBB_nas-EA-93-94 / CBB_VOLUMES / 33ea9394:data / Documenten / TESTMAP / 20170723_Fotos

Ik heb de map 20170723_Fotos verwijderd van mijn NAS en wil deze nu herstellen vanaf B2.
hiervoor heb ik volgende taak gemaakt: ./cbb addRestorePlan -n "RestoreTask" -a "B2" -sy no -f "/data/Documenten/TESTMAP/20170723_Fotos/" -se yes -ol yes

en die laat ik dan uitvoeren dmv: ./cbb plan -r "RestoreTask"

Helaas verschijnt de map 20170723_Fotos niet terug op mijn nas en ik slaag er ook niet in om status van deze taak naar een emailadres te laten mailen.

Iemand enig idee wat ik precies verkeerd doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
DinoBe schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:39:
Deze map wordt mooi gebackupped bij BackBlaze. Als ik inlog bij Backblaze zie ik dat map hier opgeslagen wordt:
Buckets -> / nas-ea-94-93 / CBB_nas-EA-93-94 / CBB_VOLUMES / 33ea9394:data / Documenten / TESTMAP / 20170723_Fotos

Ik heb de map 20170723_Fotos verwijderd van mijn NAS en wil deze nu herstellen vanaf B2.
hiervoor heb ik volgende taak gemaakt: ./cbb addRestorePlan -n "RestoreTask" -a "B2" -sy no -f "/data/Documenten/TESTMAP/20170723_Fotos/" -se yes -ol yes

en die laat ik dan uitvoeren dmv: ./cbb plan -r "RestoreTask"
Lijkt me wel of je met Cloudberry een PhD nodig hebt om simpelweg files te restoren 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Crashplan Pro upload tegenwoordig ook met bijna 30 Mbps, een groot verschil met de Home versie. Het gratis omzetten van je bestaande Home account naar een Crashplan Pro (voor Small Business) is wat snelheid betreft een goed plan. Zeker als je het bijv. gebruikt op alleen een NAS via de headless computer setup.

Oeps, na 3 uur loopt de snelheid toch 40% terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Ynnoz op 18-09-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hier even een ervaring met Duplicati en Stack. Gebruikte Stack niet meer omdat het zo wisselvallig als de pest was. Maar ja, ik was wat aan het spelen en toch eens de nieuwste (beta) Duplicati op de Mac gezet en 2 flinke mappen laten backuppen. Niet alleen viel het backuppen qua tijd me mee, kleine twee uur, maar na het restoren had ik de mappen vergeleken (bron/teruggezette backup) en alles was 100% gerestored.

Nu vind ik de bediening via de browser niet echt je van het en de keuzes in de interface zijn niet allemaal even helder, maar dat overleef ik wel. Soms lijkt hij niks te doen (run now..uh..run..now?) maar is hij wel netjes bezig. Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat en het gemak, en dus hou ik deze erin als extra cloudbackup. Toch 1 TB aan space daar dus dat krijg ik nooit van z'n leven vol :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ynnoz schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:51:
Crashplan Pro upload tegenwoordig ook met bijna 30 Mbps, een groot verschil met de Home versie. Het gratis omzetten van je bestaande Home account naar een Crashplan Pro (voor Small Business) is wat snelheid betreft een goed plan. Zeker als je het bijv. gebruikt op alleen een NAS via de headless computer setup.

Oeps, na 3 uur loopt de snelheid toch 40% terug.
Dan valt het mee ja. Mijn Home account doet net aan 15MBit, maar schommelt vaak ook net boven de 10MBit. Dan duurt het backuppen van 500GB toch bijna 4dgn volgens de Crashplan App...

Gelukkig zijn dit vaak eenmalige uploads, en zijn de wijzigingen in de megabytes.

pCloud is wat dat betreft een stuk sneller, en is als je genoeg hebt aan 2TB best aantrekkelijk voor €250 lifetime. Dat heb je er na 2-3 jaar uit en dan is je backup 'gratis'.
Komt qua prijs erg dicht in de buurt van een eigen 2TB mini servertje die je bij je familie zet 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Mars Warrior schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:11:
pCloud is wat dat betreft een stuk sneller, en is als je genoeg hebt aan 2TB best aantrekkelijk voor €250 lifetime. Dat heb je er na 2-3 jaar uit en dan is je backup 'gratis'.
Komt qua prijs erg dicht in de buurt van een eigen 2TB mini servertje die je bij je familie zet 8)
Lifetime = the lifetime of the company

Wel encrypted opslaan om het volgende (wat weer € 125 extra kost). Deze mail kreeg een gebruiker:

Dear User,
We received a complaint about some of the content you keep in your pCloud account. It would appear that this content violates our Terms and Conditions.
As a result of this, your pCloud account has been disabled and you are no longer permitted to access the pCloud website or services.
For more information, please refer to our Terms and Conditions.
If you believe that your account has been disabled by mistake, please contact us and provide evidence for this.
Best regards,
The pCloud Team

Ging om de file sql server 2012.zip. Misschien is deze mail onterecht gestuurd, maar ik vind dat ze je files niet moeten scannen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ynnoz op 18-09-2017 18:00 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

zeker omdat pcloud hier mee adverteren

Unbreakable security
Keep your private files confidential with the highest level of encryption

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Ynnoz schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:44:
[...]

Lifetime = the lifetime of the company
Zoiets blijft een risico. Kijk nu naar Crashplan. Bedrijf bestaat nog wel, maar stopt gewoon met hun backup dienst voor consumenten... Je zult maar tig TB's daar hebben staan en een maandabbo hebben. Moet je nog flink opschieten qua keuze en flink uploaden!
Wel encrypted opslaan om het volgende (wat weer € 125 extra kost). Deze mail kreeg een gebruiker:

[...]
Ging om de file sql server 2012.zip. Misschien is deze mail onterecht gestuurd, maar ik vind dat ze je files niet moeten scannen.
Blijft een vreemd verhaal ja, en kan dit enkel op Reddit vinden, dus ook niet op heel veel plekken. pCloud komt iha erg goed uit cloud backup diensten reviews, dus ik denk dat het een incident is geweest...

Maar goed. Ik heb nog bijna een jaar Crashplan, dus kan nog even verder. Wat me nu met wat testen wel opvalt is dat als ik uitga van de enorme upload snelheid van Crashplan ik met 6TB zeker 60-70 dagen nodig heb om een nieuwe full backup te maken. Oftewel ik moet niet wachten tot het allerlaatste moment om over te stappen, maar zeg 3 maanden ervoor om zeker te zijn dat ik geen backup-gat heb.

Nu is het natuurlijk ook een mogelijkheid dat vrienden & familie alles direct naar een gratis 1TB Stack account gooien, scheelt weer de nodige backup ruimte, en zelf hebben we meerdere 1TB OneDrive accounts waarnaar natuurlijk ook gebackuped kan worden door Duplicati *O*

En als het moet kun je natuurlijk ook nog een flinke schijf kopen en die als backup gebruiken. Over 9 maanden zal een 8TB schijf ook bijna niks meer kosten O-)

Op dit moment heeft Jottacloud bij mij de voorkeur vanwege de unlimited opslag (of een FUP van 10TB). Ruim voldoende voor die 6TB aan bestanden van mezelf, vrienden, familie en websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Mars Warrior schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:23:
[...]

Maar goed. Ik heb nog bijna een jaar Crashplan, dus kan nog even verder. Wat me nu met wat testen wel opvalt is dat als ik uitga van de enorme upload snelheid van Crashplan ik met 6TB zeker 60-70 dagen nodig heb om een nieuwe full backup te maken. Oftewel ik moet niet wachten tot het allerlaatste moment om over te stappen, maar zeg 3 maanden ervoor om zeker te zijn dat ik geen backup-gat heb.

Op dit moment heeft Jottacloud bij mij de voorkeur vanwege de unlimited opslag (of een FUP van 10TB). Ruim voldoende voor die 6TB aan bestanden van mezelf, vrienden, familie en websites.
Je kan 5TB van Crashplan Home backup automatisch overzetten naar de Pro versie. Als je huidige Home backup groter is dan 5TB, zou je kunnen proberen je huidige backup te verkleinen tot 5TB. Scheelt je veel tijd omdat je nog maar 1TB hoeft te uploaden.

De FUP van 10TB voor Jottacloud bestond tot mei van dit jaar en is nu verleden tijd. Voordeel verder is dat ze een open API hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Ynnoz schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:34:
[...]
Je kan 5TB van Crashplan Home backup automatisch overzetten naar de Pro versie. Als je huidige Home backup groter is dan 5TB, zou je kunnen proberen je huidige backup te verkleinen tot 5TB. Scheelt je veel tijd omdat je nog maar 1TB hoeft te uploaden.
Dat is natuurlijk ook nog een optie, al is CP Pro wel een stuk duurder dan Jotta. Maar als die snelheid zo vreselijk blijft van CP, dan zit ik nog steeds daarmee. Mijn huidige backup van een 100GB VM gaat met 3MBit, echt bedroevend |:(

En ja, de backup verkleinen kan door bijv. familie een eigen stack account van 1TB te laten nemen en via Duplicati te laten backuppen. Dat zou een simpele vervanging van de vriend backup van Crashplan kunnen zijn...
De FUP van 10TB voor Jottacloud bestond tot mei van dit jaar en is nu verleden tijd. Voordeel verder is dat ze een open API hebben.
Aha, dat scheelt weer, en Duplicati heeft support voor Jotta. Alleen nog geen idee van de snelheid van Jotta, maar dat blijft denk ik bij elke online backup provider wel een probleem.

Met een eigen S3 of SFTP server haalt Duplicati netjes de max. van een 100/100 KPN Abbo, dus het kan wel snel, maar de beperking zit gewoon bij de providers...

pCloud is overigens volledig afgevallen gezien hun Terms & Conditions "you give pCloud permission to use your User Content as follows: you grant to pCloud and its affiliates a worldwide license to use, copy, perform or display your User Content in connection with providing you access to the Site and/or Services only. "

Op zich niet uniek ofzo, en de encryptie van Duplicatie verhinderd het meekijken, maar toch. Bij een bedrijf dat privacy zo hoog in het vaandel heeft staan hoort dit niet vind ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mars Warrior schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:40:
[...]

pCloud is overigens volledig afgevallen gezien hun Terms & Conditions "you give pCloud permission to use your User Content as follows: you grant to pCloud and its affiliates a worldwide license to use, copy, perform or display your User Content in connection with providing you access to the Site and/or Services only. "

Op zich niet uniek ofzo, en de encryptie van Duplicatie verhinderd het meekijken, maar toch. Bij een bedrijf dat privacy zo hoog in het vaandel heeft staan hoort dit niet vind ik :X
Zie het stukje wat ik rood gemaakt heb. Je geeft, als ik het goed lees, alleen toestemming voor zaken die nodig zijn om jou toegang tot jouw eigen data te kunnen geven.

• Mars Warrior

Mars Warrior

downtime schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:15:
[...]

Zie het stukje wat ik rood gemaakt heb. Je geeft, als ik het goed lees, alleen toestemming voor zaken die nodig zijn om jou toegang tot jouw eigen data te kunnen geven.
Tja, het is wat erg onduidelijk geschreven, en ik snap ook niet zo goed wat er nu precies staat. Het is wel zo dat gewone content - niet geënrypt - dus zo beschreven wordt, maar men bij de geëncrypte content het hier niet over heeft. Die laatste kan men natuurlijk niet lezen...

Verder wat testjes uitgevoerd met Duplicatie met ca 600 foto's, totaal 8.89GB en hiervan de snelheid gemeten en geëxtrapoleerd naar GB / dag.
  • Crashplan, 50GB/dag, 2.1GB/uur
  • OneDrive, 305GB/dag, 12.7GB/uur, --> 6x sneller dan Crashplan
  • Stack 1TB, 365GB/dag, 15.2GB/uur, --> 7.2x sneller dan Crashplan
Dat zijn dus flinke verschillen!
Waar Crashplan dus ruim 4 uur voor nodig had, deed de Duplicati/Stack combi het in zo'n 34 minuten!
Bij Crashplan zie ik een constante upload. Bij Duplicati gaat het in blokken van 50MB (standaard instelling).

Ik ga Stack nog wat meer testen met wat grotere bestanden zoals VM's van totaal 300GB. Kijken of Duplicati/Stack snel blijft of toch inzakt als je langer en met grotere bestanden aan het uploaden bent :D

• Ynnoz
Mars Warrior schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:38:
Wat voor internet abonnement heb je (snelheid)?

• Mars Warrior

Mars Warrior

Ynnoz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:58:
[...]
Wat voor internet abonnement heb je (snelheid)?
KPN glasvezel 100/100. Met Duplicati/Stack zie ik pieken naar de 100Mbps en dan terug naar de 40-50Mbps.
Kan zo zijn dat als ik meerdere backups parallel start dat ik me verbinding dicht trek als Stack dat kan of toelaat. Geen idee. Moet ik nog uitproberen...

• Ynnoz
Mars Warrior schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:18:
[...]

KPN glasvezel 100/100. Met Duplicati/Stack zie ik pieken naar de 100Mbps en dan terug naar de 40-50Mbps.
Kan zo zijn dat als ik meerdere backups parallel start dat ik me verbinding dicht trek als Stack dat kan of toelaat. Geen idee. Moet ik nog uitproberen...
Aha, dat verklaart dat ik "maar" 79Gb haal in 11 uur met mijn VDSL. Nadeel van Duplicati 2 is dat het maar single thread is hoewel dat voor mij geen issue is. Backup draait toch hier op een NAS die 24 uur/dag aan staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 20-09-2017 23:32 ]

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Mars Warrior schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:38:
[...]

Tja, het is wat erg onduidelijk geschreven, en ik snap ook niet zo goed wat er nu precies staat. Het is wel zo dat gewone content - niet geënrypt - dus zo beschreven wordt, maar men bij de geëncrypte content het hier niet over heeft. Die laatste kan men natuurlijk niet lezen...

Verder wat testjes uitgevoerd met Duplicatie met ca 600 foto's, totaal 8.89GB en hiervan de snelheid gemeten en geëxtrapoleerd naar GB / dag.
Dat zijn dus flinke verschillen!
Waar Crashplan dus ruim 4 uur voor nodig had, deed de Duplicati/Stack combi het in zo'n 34 minuten!
Bij Crashplan zie ik een constante upload. Bij Duplicati gaat het in blokken van 50MB (standaard instelling).

Ik ga Stack nog wat meer testen met wat grotere bestanden zoals VM's van totaal 300GB. Kijken of Duplicati/Stack snel blijft of toch inzakt als je langer en met grotere bestanden aan het uploaden bent :D
Moet je strato ook eens proberen, die is bij mij ook erg snel (max upload met mijn kabel 300/30 abbo)

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

thalantis schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:06:
[...]
Moet je strato ook eens proberen, die is bij mij ook erg snel (max upload met mijn kabel 300/30 abbo)
Zal ik aan denken als ik verder wil kijken.

Heb gisteravond 22u een backup van 205GB gestart met Duplicati/Stack en die was vanochtend om 9:55 klaar in 11u en 55 minuten, oftewel geëxtrapoleerd 413GB / dag. Dat is erg netjes. De snelheid zakt dus niet in als je grotere backups draait.

Voor een gratis dienst een puike performance. Oke, je backup wordt niet gebackupped, daarvoor moet je een betaalde versie nemen, maar de vraag is of dat echt nodig is natuurlijk :D

Als vervanging van een externe backup schijf is het echter een ontzettend mooi alternatief _/-\o_

• kevertje1977
  • Laatst online: 12-09 07:44
Zijn er al mensen die dit geprobeerd hebben ? 30 dagen trial :

https://c2.synology.com/en-us/backup#tab_plan

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lijkt dat ze de data gewoon in Europa doen opslaan? Wel jammer dat er nog 21% BTW bij komt, dus ongeveer 1TB voor 72 euro. Ben nu ff de trial aan het proberen. Eens kijken of het wat is.
Update: Upload ligt zo rond de 5MB/s

[ Voor 12% gewijzigd door harrytasker op 30-09-2017 16:56 ]

• Ynnoz
Nog afgezien dat het erg prijzig is vind ik dit punt wel vreemd: "Synology does not guarantee package compatibility with DSM versions released after the release of Hyper Backup"

Vervelend als je op een gegeven moment een backup probeert te restoren...

[ Voor 8% gewijzigd door Ynnoz op 30-09-2017 18:28 ]

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:56
Ik vind het tot nu toe prima, werkt lekker met dsm maar ook met webversie. En niet echt prijzig, wat is het goedkopere alternatief?

• Ynnoz
antoonxxx schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:38:
Ik vind het tot nu toe prima, werkt lekker met dsm maar ook met webversie. En niet echt prijzig, wat is het goedkopere alternatief?
Hangt er van af hoeveel data je denkt te weg te schrijven, totaal per jaar en toename per maand en hoe vaak je denkt te restoren. Maar een goedkopere aanbieder lijkt me dan snel gevonden.

• antoonxxx
Als het er vanaf hangt, hoe weet je dan dat je snel een goedkoper alternatief kan vinden? En welke dan?

• Ynnoz
Omdat 1TB per jaar voor €60 plus voor iedere TB €70/jaar extra erg duur is (excl. BTW). Lees deze forums maar door en je vindt genoeg goedkopere aanbieders. Als je wat meer info hier achterlaat krijg je vast wel goede hints.

• antoonxxx
Ik heb maar 300GB nodig, voor ongeveer 30€ per jaar. Ik heb het forum doorgelezen, en vele opties vallen af omdat opslag in US is. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ynnoz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:07:
Omdat 1TB per jaar voor €60 plus voor iedere TB €70/jaar extra erg duur is (excl. BTW). Lees deze forums maar door en je vindt genoeg goedkopere aanbieders. Als je wat meer info hier achterlaat krijg je vast wel goede hints.
Nadeel van de goedkopere is dat deze ook vaak niet ondersteunt worden out of the box door Synology. Heb zo bv. vaak liggen te klooien met Crashplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
harrytasker schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:11:
[...]

Nadeel van de goedkopere is dat deze ook vaak niet ondersteunt worden out of the box door Synology. Heb zo bv. vaak liggen te klooien met Crashplan.
Nu noem je ook wel een van de uitersten ;) Maar Synology ondersteunt standaard WebDAV, (S)FTP e.d. dus bij Stack van TransIP (WebDAV), HiDrive en Hetzner Storagebox kan je erg makkelijk de Syno backup gebruiken.

Voordeel verder: geen vendor-lock, dus als je ooit wil overstappen naar een ander merk NAS of zelfbouw blijft alles werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Hyperbackup krijg ik niet met Stack verbonden, iemand dat werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Samplex schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:16:
Hyperbackup krijg ik niet met Stack verbonden, iemand dat werkend?
Dat gaat niet werken omdat Stack geen sparse bestanden ondersteunt. Cloud sync werkt out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Oke thanks, jammer weer van Transip.

Zou ik we mij Apple Time time machine backup met CloudSync kunnen overzetten of is dat ook een sparse file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:11:
Hier even een ervaring met Duplicati en Stack. Gebruikte Stack niet meer omdat het zo wisselvallig als de pest was. Maar ja, ik was wat aan het spelen en toch eens de nieuwste (beta) Duplicati op de Mac gezet en 2 flinke mappen laten backuppen. Niet alleen viel het backuppen qua tijd me mee, kleine twee uur, maar na het restoren had ik de mappen vergeleken (bron/teruggezette backup) en alles was 100% gerestored.
Even een aanvulling voor dezelfde setup ism Mega..pfff. Onder andere dit soort dingen storen me: ze zijn overgestapt op een sneue "doe dit en dat voor meer storage/bandwith" en dan is het maar voor een xx aantal dagen, nutteloos dus als je een beetje storage wilt (de 50 GB die je eerder zonder gezeik kreeg).
Het is niet vooruit te BRANDEN al zet je d'r een lasapparaat op, leuk dat het ism Duplicati maar 1x compleet hoeft en daarna incrementeel maar die 1x compleet kost je je geduld and then some. Heb het opgegeven toen ik zag dat hij niet gewoon netjes continu met een bepaalde speed er files naartoe kon gooien. Verschillende tijdstippen geprobeerd maar het is niks geworden. In het begin van Mega was ik er qua speeds enorm te spreken over, maar er is weinig tot niks meer van over en zo wisselvallig als het maar zijn kan. Exit Mega, ik ben al bezig om een muziekbackup die op een oudere account stond op twee andere plekken te parkeren :w

Ruimt wel lekker op qua apps en accounts zo :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Misschien een tip: Met https://www.multcloud.com/home kan je makkelijk een backup van de ene cloud-aanbieder overzetten naar de andere zonder zelf eerst zelf te downloaden/uploaden. De gratis versie heeft wel wat restricties maar zo te lezen op de forums was men wel positief.

Men ondersteunt een behoorlijk aantal cloud-aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
Zijn er ook mensen met ervaring van Office 365 "family"? 5 accounts, 1TB per persoon backup + alle office voor 99 euro per jaar klinkt niet duur natuurlijk. Als je 5 mensen kan vinden, betaal je dus nog geen 2 euro per maand, voor 1TB aan opslag.

Zelf heb ik aan 1TB niet genoeg, dus gebruik G-suite van Google. Maar voor familie zou 1TB meer dan genoeg zijn. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
1TB per persoon cloud storage. Backup is nog iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Twixie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

1TB per persoon cloud storage. Backup is nog iets anders.
Bij gebruik van Hyper Backup met versioning is het natuurlijk gewoon een online backup ;-)
Het is gewoon een kopie van de originele data die dus op 2 plaatsen beschikbaar is. Dus al beter dan geen kopie. Enkel een lokale kopie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Waah schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Bij gebruik van Hyper Backup met versioning is het natuurlijk gewoon een online backup ;-)
Het is gewoon een kopie van de originele data die dus op 2 plaatsen beschikbaar is. Dus al beter dan geen kopie. Enkel een lokale kopie ontbreekt.
Lijkt een valide optie. Enige nadelen zijn dat je vast zit aan Hyper Backup (vendor-lock) en dat je backup wel wordt gescand door Microsoft. Andere goedkope optie is Stack van TransIP. Werkt via WebDAV ook met een Syno en biedt standaard AES-256 encryptie. 1TB is gratis per gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12
Ik heb in mijn zoektocht naar een vervanger van mijn crashplan wat gespeeld met duplicati, maar ik vind het overzicht niet sterk en uit de logging kan ik niet duidelijk opmaken hoeveel files er gebackuped zijn en hoeveel er nog open staan. Het is in ieder geval niet iets waar ik met vertrouwen mijn backups ga maken.

Na wat verder zoeken kwam ik uit bij idrive, een all-in oplossing met 2TB cloud ruimte en een client applicatie, vergelijkbaar met crashplan, waarmee ik aangeef welke files ik kan uploaden. De gelimiteerde ruimte (ik heb ruim genoeg aan 2TB) en het kunnen installeren van de client op meerdere machines waren voor mij punten die mij over de streep trokken. (unlimited space is niet houdbaar op de lange termijn, zie crashplan)

Inmiddels ben ik bezig met maken van mijn eerste backup, maar achteraf gezien had ik misschien eerst een trial moeten proberen, want uploaden is traag als dikke stront in een nauwe trechter. Uploaden gaat niet harder dan 500 kB/s en met deze snelheid ben ik nog wel even bezig. Ook dit topic op idrive geeft mij weinig vertrouwen dat ze een redelijke snelheid kunnen garanderen. Ik zie het nog even aan en ik ga, als mijn initiele backup klaar is, een restore testen om te kijken of de files gelijk zijn (m.b.v. een hash function) en om te kijken hoe snel ik mijn gegevens weer terug kan halen. Het resultaat zal ik hier tegen die tijd met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn backups bij iDrive gaan redelijk vlotjes, restore vind ik wat traag. Maar ik moet dat nog wel beter testen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
JeroenTheStig schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:31:
Ik heb in mijn zoektocht naar een vervanger van mijn crashplan wat gespeeld met duplicati, maar ik vind het overzicht niet sterk en uit de logging kan ik niet duidelijk opmaken hoeveel files er gebackuped zijn en hoeveel er nog open staan. Het is in ieder geval niet iets waar ik met vertrouwen mijn backups ga maken.

Na wat verder zoeken kwam ik uit bij idrive, een all-in oplossing met 2TB cloud ruimte en een client applicatie, vergelijkbaar met crashplan, waarmee ik aangeef welke files ik kan uploaden. De gelimiteerde ruimte (ik heb ruim genoeg aan 2TB) en het kunnen installeren van de client op meerdere machines waren voor mij punten die mij over de streep trokken. (unlimited space is niet houdbaar op de lange termijn, zie crashplan)

Inmiddels ben ik bezig met maken van mijn eerste backup, maar achteraf gezien had ik misschien eerst een trial moeten proberen, want uploaden is traag als dikke stront in een nauwe trechter. Uploaden gaat niet harder dan 500 kB/s en met deze snelheid ben ik nog wel even bezig. Ook dit topic op idrive geeft mij weinig vertrouwen dat ze een redelijke snelheid kunnen garanderen. Ik zie het nog even aan en ik ga, als mijn initiele backup klaar is, een restore testen om te kijken of de files gelijk zijn (m.b.v. een hash function) en om te kijken hoe snel ik mijn gegevens weer terug kan halen. Het resultaat zal ik hier tegen die tijd met jullie delen.
Het grote probleem is bij iDrive de restore. Je kan files (bij verschillende versies) niet terughalen per datum, dat kan alleen bij folders. Als je de vierde versie van een file wil terughalen, dan zal je eerst versie 1, 2 en 3 moeten terughalen. Welke datum daarbij hoort: geen idee. Dat doet Crashplan nu stukken beter.

Wat Duplicati betreft. Ik heb zelf een gmail account en je zou het volgende kunnen specificeren bij opties (toevoegen als tekst):

--verbose=true
--log-level=profiling
--send-mail-any-operation=true
--send-mail-password=**mijn Gmail password**
--send-mail-to=****@gmail.com
--send-mail-username=***@gmail.com
--send-mail-url=smtps://smtp.gmail.com:465
--send-mail-from=***@gmail.com
--send-mail-subject="%PARSEDRESULT%: Duplicati %OPERATIONNAME% report for %backup-name%"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:30
Ynnoz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:48:
[...]

Het grote probleem is bij iDrive de restore. Je kan files (bij verschillende versies) niet terughalen per datum, dat kan alleen bij folders. Als je de vierde versie van een file wil terughalen, dan zal je eerst versie 1, 2 en 3 moeten terughalen. Welke datum daarbij hoort: geen idee. Dat doet Crashplan nu stukken beter.
Je hebt ook nog een snapshot feature in Idrive. Hiermee moet je je naar een bepaalde tijd terug kunnen zetten.

https://www.idrive.com/snapshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
caspertje19 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

Je hebt ook nog een snapshot feature in Idrive. Hiermee moet je je naar een bepaalde tijd terug kunnen zetten.

https://www.idrive.com/snapshots
De implementatie van snapshot bij iDrive is toch wat minder als gebruikelijk. Als er op die datum geen backup van die file is gemaakt (waren geen wijzigingen), dan bestaat er ook geen snapshot van. Normaal wordt bij een snapshot een kopie gemaakt van alle bestanden (dus het gehele systeem).

https://forum.idrive.com/topic.php?id=363#post-1584

[ Voor 10% gewijzigd door Ynnoz op 10-10-2017 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspertje19
Ynnoz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:22:
[...]

De implementatie van snapshot bij iDrive is toch wat minder als gebruikelijk. Als er op die datum geen backup van die file is gemaakt (waren geen wijzigingen), dan bestaat er ook geen snapshot van. Normaal wordt bij een snapshot een kopie gemaakt van alle bestanden (dus het gehele systeem).

https://forum.idrive.com/topic.php?id=363#post-1584
Ik heb het zelf nog niet getest. Ik zie wel dat het een topic van twee jaar oud is waar ze het over een folder restore hebben en niet over een snapshot. Snapshot is pas sinds juli dit jaar ingevoerd als ik de site zo lees. Ze praten namelijk echt over een point in time restore op de site van idrive onder het kopje snapshot....
Ik zal binnenkort zelf eens proberen hoe of wat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 12-09 20:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:09:
Deze ziet er wel interessant uit. Europese franchise van CrashPlan. Maar de site lijkt wat verouderd, leven ze nog? Leven ze straks nog wel? En ik weet niet of er friend-to-friend in zit: http://crashplan.probackup.nl. Ik zal binnenkort eens bellen of mailen.
Eindelijk kunnen testen: helaas geen Friends backup optie. Jammer.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
LOL die Pro Backup... Je moet eens een prijs-simulatie doen op : http://crashplan.probacku...p/bestellen/index.nl.html . Voor 500 GB betaal je al €38 per maand. En voor mijn 5 TB die ik bij CrashPlan staan heb, zou ik daar al €370 per maand moeten betalen, vs €12 of zo bij CrashPlan zelf 8)7 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Twixie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:32:
LOL die Pro Backup... Je moet eens een prijs-simulatie doen op : http://crashplan.probacku...p/bestellen/index.nl.html . Voor 500 GB betaal je al €38 per maand. En voor mijn 5 TB die ik bij CrashPlan staan heb, zou ik daar al €370 per maand moeten betalen, vs €12 of zo bij CrashPlan zelf 8)7 8)7 .
Ik heb het idee dat daar al een paar jaar niets meer gebeurd is, niet aan de site, prijzen en diensten. Het draait, en zolang er mensen betalen is iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:29
Iemand ervaringen met Hubic trouwens? https://hubic.com/nl/offers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ZOek eens op Hubic in dit topic?
Goede prijs, OK snelheid, geen service, bij problemen bijna onbereikbaar... dat is wat ik mij er van herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik heb het een tijdje geprobeerd maar het werkt voor geen meter. Snelheid is erg laag, zeker wanneer je vele kleinere bestanden hebt (XMP bestanden bij mijn foto's bijvoorbeeld), crasht redelijk vaak en vooral bij grotere hoeveelheden aan data, de app werkt voor geen meter, service hebben ze niet van gehoord en het heeft mij in totaal 4 maanden gekost om m'n geld terug te krijgen (na dreigen om het via de CC maatschappij te doen).

Conclusie: mijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Laatst online: 05:55

Bleh!

:)

Nog mensen ervaring met de migratie van crashplan regulier naar crashplan pro?
Qua applicatie en backup set gaat het bij mij prima. Ik krijg nu bijna elke dag een reminder om het migratie proces af te ronden omdat anders mijn backup wordt verwijderd. Dit heb ik al lang gedaan en dat is ook bevestigd door code42 support. Beetje vreemd dus.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Bleh! schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:19:
Nog mensen ervaring met de migratie van crashplan regulier naar crashplan pro?
Migratie ging vlekkeloos. Ik had ook minder dan 5TB staan bij Crashplan. Wat (helaas) blijft is de langzame upload. Het herstellen (download) gaat wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Laatst online: 05:55

Bleh!

:)

Herstel was de laatste tijd bij de reguliere crashplan ook best snel.
Nu een jaar om alternatieven goed te testen en een keuze te maken. Heb nu een combi duplicati +stack schaduw draaien voor een deel van de data.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdbruin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:09:
[...]
Ik heb het een tijdje geprobeerd maar het werkt voor geen meter. Snelheid is erg laag, zeker wanneer je vele kleinere bestanden hebt (XMP bestanden bij mijn foto's bijvoorbeeld), crasht redelijk vaak en vooral bij grotere hoeveelheden aan data, de app werkt voor geen meter, service hebben ze niet van gehoord en het heeft mij in totaal 4 maanden gekost om m'n geld terug te krijgen (na dreigen om het via de CC maatschappij te doen).
Nog even over Hubic... het was toen ik het eerst nam (in juli) zéér langzaam, maar de laatste maand of zo is de snelheid (up- en download) erg opgelopen.

Ik sync dagelijks behoorlijke hoeveelheden data met rclone, en dat gaat nu prima. Ik zit er niet met een stopwatch naast, maar het is nu alleszins bruikbaar, en natuurlijk is 10TB voor € 50 in het jaar een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Ik heb zelf mijn backup draaien vanaf mijn Synology (2,5TB) naar Hubic. Tot nu toe geen problemen ervaren. Hubic is in de backend niet meer dan openstack storage. Als je vanuit een synology via Hyperbackup een backup maakt, komt de data niet in de default container terecht. Dus ook niet zichtbaar in de gui.

Door gebruik te maken van de Swift Explorer kun je deze containers wel zien.
Dit is wel handig voor als je complete synology is gecrasht en je nog data moet restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

debom schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Ik heb zelf mijn backup draaien vanaf mijn Synology (2,5TB) naar Hubic. Tot nu toe geen problemen ervaren. Hubic is in de backend niet meer dan openstack storage. Als je vanuit een synology via Hyperbackup een backup maakt, komt de data niet in de default container terecht. Dus ook niet zichtbaar in de gui.

Door gebruik te maken van de Swift Explorer kun je deze containers wel zien.
Dit is wel handig voor als je complete synology is gecrasht en je nog data moet restoren.
Ik zou thuis even moeten kijken hoe ik dat gedaan heb, maar dat is aanpasbaar zodat de files wel zichtbaar zijn (onder my files), je moet dan bij het aanmaken van de backup locatie een ander pad kiezen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Afgelopen week een volledige backup op iDrive geplaatst en deze weer gerestored. Snelheid was redelijk te noemen, zo'n 5 MB/s, dus ik had mijn backup vrij vlot weer gedownload.

Ik heb een tool geschreven om de gerestorede bestanden met de originele mappen en bestanden te vergelijken, zoals date created, last modified en de content van de bestanden. Wat mij daarbij opvalt is dat de date created in veel gevallen niet matcht. Ik heb een snelle controle gedaan van mismatches, en het lijkt er op dat de last modified wordt gebruikt om als date created in te vullen.
Verder worden de rechten niet overgenomen, gerestorede files krijgen volledige lees- en schrijfrechten.

Dat laatste is niet zo'n issue, maar ik ben er niet blij mee dat van veel bestanden de date created niet meer matcht. Zijn er meer mensen die dat zijn opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspertje19
JeroenTheStig schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:54:
Afgelopen week een volledige backup op iDrive geplaatst en deze weer gerestored. Snelheid was redelijk te noemen, zo'n 5 MB/s, dus ik had mijn backup vrij vlot weer gedownload.

Ik heb een tool geschreven om de gerestorede bestanden met de originele mappen en bestanden te vergelijken, zoals date created, last modified en de content van de bestanden. Wat mij daarbij opvalt is dat de date created in veel gevallen niet matcht. Ik heb een snelle controle gedaan van mismatches, en het lijkt er op dat de last modified wordt gebruikt om als date created in te vullen.
Verder worden de rechten niet overgenomen, gerestorede files krijgen volledige lees- en schrijfrechten.

Dat laatste is niet zo'n issue, maar ik ben er niet blij mee dat van veel bestanden de date created niet meer matcht. Zijn er meer mensen die dat zijn opgevallen?
Ik heb ook even een restore gedaan en de Aanmaakdatum van de bestanden wordt inderdaad veranderd naar de dag van restore. Crashhplan (ook geprobeerd ) doet dit wel goed en houd de oorspronkelijke Aanmaakdatum aan.
Wat je vaak wel kan proberen is dit als een feature request aanvragen op het forum van idrive.

Laatst gewijzigd heb ik nog niet naar gekeken , maar geloof je als ze dat naar de laatste versie zetten (is eigenlijk toch ook de laatst gewijzigde datum ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
caspertje19 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:27:
[...]

Ik heb ook even een restore gedaan en de Aanmaakdatum van de bestanden wordt inderdaad veranderd naar de dag van restore. Crashhplan (ook geprobeerd ) doet dit wel goed en houd de oorspronkelijke Aanmaakdatum aan.
Wat je vaak wel kan proberen is dit als een feature request aanvragen op het forum van idrive.

Laatst gewijzigd heb ik nog niet naar gekeken , maar geloof je als ze dat naar de laatste versie zetten (is eigenlijk toch ook de laatst gewijzigde datum ?)
Ik heb inmiddels een feature request gedaan bij idrive. Ik heb ondertussen nog gekeken hoe Duplicati met creation date omgaat. Ook Duplicati doet exact hetzelfde als idrive: de oorspronkelijke modification date wordt als creation date bij een restore gebruikt. Duplicatie herstelt overigens wel file attributes, zoals tags (die ik in macos veelvuldig gebruik), wat idrive niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:19
Bij Duplicati kun je gewoon een bug report invullen en dan wordt het gemaakt lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Ik heb een test gedraaid met Duplicati 2 en Crashplan Pro. Met beiden een backup gemaakt en een restore,

Duplicati 2 (file attributes):

Gemaakt: oorspronkelijke datum
Gewijzigd: oorspronkelijke datum
Laatst geopend: datum/tijd van de restore

Crashplan Pro (file attributes):

Gemaakt: datum restore
Gewijzigd: oorspronkelijke datum
Laatst geopend: datum restore

Verschil zit dus in de file creation date (gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb de laatste tijden heel wat backup tools geprobeerd om Crashplan te vervangen. belangrijkste waren dan Backblaze en iDrive. Backblaze werkt prima, snelheid is goed, maar ik mis de locale backup browser en een fatsoenlijke retentie tijd. iDrive bijna erg goede vervanger, veel potentie maar de snelheid is matig en het is een geheugen vretend programma, en jawel nog steeds 32bits.
Ik had al eerder ervaring met Acronis True Image 2018 cloud backup, wat mij toen opviel was toch de fijne interface, flexibiliteit en geweldige snelheid. Ik heb het toen laten vallen vanwege de prijs. Echter na een tijdje iDrive ben ik weer terug bij Acronis TI. De snelheid is geweldig, upload pakt het maximale uit de 40Mb upload bandbreedte welke ik heb, restore ook zeer snel. Ter vergelijking met iDrive haal ik 400KB tijdens een backup. Daarnaast heb je keuze bij Acronis via welke servers (land) de backup moet gaan. De interface spreekt mij ook aan, en de Archief optie is wel zo handig. Nadeel is de prijs voor 1TB die is erg hoog. Maar ik betaal liever wat meer, dan al dat net niet bij de andere aanbieders.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
OkselFris schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:04:
Ik had al eerder ervaring met Acronis True Image 2018 cloud backup, wat mij toen opviel was toch de fijne interface, flexibiliteit en geweldige snelheid. Ik heb het toen laten vallen vanwege de prijs. Echter na een tijdje iDrive ben ik weer terug bij Acronis TI. De snelheid is geweldig, upload pakt het maximale uit de 40Mb upload bandbreedte welke ik heb, restore ook zeer snel. Ter vergelijking met iDrive haal ik 400KB tijdens een backup. Daarnaast heb je keuze bij Acronis via welke servers (land) de backup moet gaan. De interface spreekt mij ook aan, en de Archief optie is wel zo handig. Nadeel is de prijs voor 1TB die is erg hoog. Maar ik betaal liever wat meer, dan al dat net niet bij de andere aanbieders.
Zou natuurlijk wel helpen mocht je ons ook vertellen hoeveel je dan wel moet betalen bij Acronis ;) .
En zou ook helpen mocht je je eenheden juist/ondubbelzinnig gebruiken :P. Ik neem aan dat je 40 Mbps per bedoelt, maar bedoel je bij iDrive dan 400 KBps of 400 Kbps ?
Wat is overigens de reden dat je wegwil bij CrashPlan (die voor $120/jaar wel Unlimited is) ? Ik hoor daar ook vaak klagen over upload snelheid, maar sinds ik op Pro zit, haal ik gewoon steevast 20 Mbps (max. snelheid van mijn lijn). Restores halen >100 Mbps, maar dat was met Home ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Ik heb de laatste tijden heel wat backup tools geprobeerd om Crashplan te vervangen. belangrijkste waren dan Backblaze en iDrive. Backblaze werkt prima, snelheid is goed, maar ik mis de locale backup browser en een fatsoenlijke retentie tijd. iDrive bijna erg goede vervanger, veel potentie maar de snelheid is matig en het is een geheugen vretend programma, en jawel nog steeds 32bits.
Waar haal jij vandaan dat idrive een geheugen vretend programma is ? Ik ervaar juist het tegenovergestelde met Crashplan. Ik heb zon 1,2 TB in me backup van Crashplan en ik moet de service gewoon elke dag een keer stoppen om het geheugen weer vrij te maken...800 MB gebruik is geen uitzondering en met idrive ligt het verbruik vele malen lager. Bijgevoegd een screenshot van me systeem dat misschien net 1 uur op gestart is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fu3pJplvJ2w2u7rSIkpBBibM/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Twixie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:57:
[...]

Zou natuurlijk wel helpen mocht je ons ook vertellen hoeveel je dan wel moet betalen bij Acronis ;) .
En zou ook helpen mocht je je eenheden juist/ondubbelzinnig gebruiken :P. Ik neem aan dat je 40 Mbps per bedoelt, maar bedoel je bij iDrive dan 400 KBps of 400 Kbps ?
Wat is overigens de reden dat je wegwil bij CrashPlan (die voor $120/jaar wel Unlimited is) ? Ik hoor daar ook vaak klagen over upload snelheid, maar sinds ik op Pro zit, haal ik gewoon steevast 20 Mbps (max. snelheid van mijn lijn). Restores halen >100 Mbps, maar dat was met Home ook al.
Acronis. Premium €.99,- , 1TB. Dus relatief duur.

De eenheden juist aangeven, 40Mb is gewoon 40Mbps, dat ligt voor de hand. Snelheid van iDrive precies zoals aangegeven. Ik vond iDrive helaas belabberd traag.
Crashplan Business had ook gekund, maar dan komt het simpelweg op keuzes neer. Unlimted,handig maar zoveel data verstook ik ook weer niet. Mijn online backup is niet mijn primaire backup, heel veel ruimte is dus niet nodig, maar wel fatsoenlijke snelheid. Voordeel van TI t.o.v. Crashplan is dan de separate archive functie.
Daarbij kan ik Acronis TI ook voor images en lokale backups gebruiken.

Crashplan werkte naar behoren maar wat betreft snelheid is Acronis voor mij de snelste. (vergeleken met home editie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

caspertje19 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

Waar haal jij vandaan dat idrive een geheugen vretend programma is ? Ik ervaar juist het tegenovergestelde met Crashplan. Ik heb zon 1,2 TB in me backup van Crashplan en ik moet de service gewoon elke dag een keer stoppen om het geheugen weer vrij te maken...800 MB gebruik is geen uitzondering en met idrive ligt het verbruik vele malen lager. Bijgevoegd een screenshot van me systeem dat misschien net 1 uur op gestart is:

[afbeelding]
Het verschil is dat ik de MacOS versie gebruik. Vergeleken met veel andere oplossingen neemt iDrive behoorlijk veel geheugen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
De client is ongetwijfeld het grootste issue met CrashPlan. Is Java based en vreet resources. Ik meen dat ze aanraden van 1GB heapsize te nemen per 1TB aan files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Oké, dan is het duidelijk.
Heb zelf voor nu idrive aangeschaft voor een jaar maar vind het minder professioneel over komen dan Crashplan....Maja voor 7 dollar voor een jaar 5 TB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Twixie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:16:
De client is ongetwijfeld het grootste issue met CrashPlan. Is Java based en vreet resources. Ik meen dat ze aanraden van 1GB heapsize te nemen per 1TB aan files.
Mijn 2,2TB backup op CrashPlan neemt zo'n 2GB geheugen in (docker op Synology nas). Kortom de vuistregel klopt wel.

Had verwacht dat de pro versie van CP sneller zou zijn met uploaden, echter is dat nog steeds niet het geval. Haal 3-4Mbit, waardoor het backuppen van grote datasets (of toegevoegde bestanden) erg lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb de laatste tijden heel wat backup tools geprobeerd om Crashplan te vervangen. belangrijkste waren dan Backblaze en iDrive. Backblaze werkt prima, snelheid is goed, maar ik mis de locale backup browser en een fatsoenlijke retentie tijd.
Ik gebruik nu een paar maanden Backblaze en het bevalt prima. Gebruik wel Backblaze B2, mogelijk dat jij die niet hebt gebruikt? Want ik heb geen problemen met retentie, de bucket staat op alles bewaren en in mijn backup software regel ik zelf de retentie. Je kunt via de site in je bestanden browsen en ik kan het ook via de door mij gebruikte software (Cloudberry backup). Kosten waren afgelopen maand $ 1,84 voor 400 GB data. Schijnje i.m.o. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:58:
[...]
Ik gebruik nu een paar maanden Backblaze en het bevalt prima. Gebruik wel Backblaze B2, mogelijk dat jij die niet hebt gebruikt? Want ik heb geen problemen met retentie, de bucket staat op alles bewaren en in mijn backup software regel ik zelf de retentie. Je kunt via de site in je bestanden browsen en ik kan het ook via de door mij gebruikte software (Cloudberry backup). Kosten waren afgelopen maand $ 1,84 voor 400 GB data. Schijnje i.m.o. :)
Dat klinkt zeer interessant, ook maar eens bekijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Bastien schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:58:
[...]
Backblaze B2 zeker wel bekeken en het is zeker interessant. Wat backup software gebruikt, maar dat beviel me niet helemaal (zoals Arq) uiteindelijk B2 even gebruikt als Archief, omdat je hierbij inderdaad bestanden naar toe kan verplaatsen, zonder last te hebben van een retentie tijd van 30 dagen. Dus ik gebruikte Backblaze backup en B2 tezamen.
B2 gebruikte ik uiteindelijk tezamen met Transmit 5, maar die snelheid was ook niet geweldig.
Het wordt misschien weer heel interessant als de makers van Chronosync , B2 gaan ondersteunen, dan ga ik het weer overwegen. Ze hebben aangegeven hier mee bezig te zijn.

Backblaze is zeker interessant. Men heeft ook aangegeven dat men bezig is met een optie waarmee je snapshots vanuit Backblaze Backup naar B2 kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:09:
Deze ziet er wel interessant uit. Europese franchise van CrashPlan. Maar de site lijkt wat verouderd, leven ze nog? Leven ze straks nog wel? En ik weet niet of er friend-to-friend in zit: http://crashplan.probackup.nl. Ik zal binnenkort eens bellen of mailen.
Ze leven nog: ze hebben navraag gedaan op mijn proefabonnement. Goed inhoudelijk contact. Belangrijkste pluspunt voor mij: zij bieden wel computer-to-computer, in tegenstelling tot CrashPlan Small Bussiness. Hiermee kan ik bij mijn ouders en mijn ouders bij mij backuppen. Zij kunnen dan in principe in mijn backup, maar dat durf ik wel aan. Het basisbedrag is wel wat stevig, maar daarna 1 euro extra per computer per maand. Ga ik serieus overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Milmoor schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:39:
[...]

Ze leven nog: ze hebben navraag gedaan op mijn proefabonnement. Goed inhoudelijk contact. Belangrijkste pluspunt voor mij: zij bieden wel computer-to-computer, in tegenstelling tot CrashPlan Small Bussiness. Hiermee kan ik bij mijn ouders en mijn ouders bij mij backuppen. Zij kunnen dan in principe in mijn backup, maar dat durf ik wel aan. Het basisbedrag is wel wat stevig, maar daarna 1 euro extra per computer per maand. Ga ik serieus overwegen.
Je zou toch denken dat er betere/goedkopere mogelijkheden zijn. Waarom bijvoorbeeld niet op Stack (1TB gratis) waar je meerdere user accounts op kan aanmaken. Je kan dan de backups instellen die je eens per dag/week laat lopen en geen omkijken meer naar hebt (set-and forget). Mail laten sturen na iedere backup operatie van je ouders en jezelf naar je eigen mail account en je bent klaar. Kosten: gratis en geen vendor-lock.

Daarnaast nog het volgende: de software is van Crashplan. Ze zullen wel een afspraak hebben om de software te mogen gebruiken met hun eigen servers. Wat gaat er volgend jaar gebeuren als Crashplan de software niet meer ondersteunt (wat al is aangekondigd)? Welke garantie heb je dan dat het blijft werken?

[ Voor 13% gewijzigd door Ynnoz op 04-11-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ynnoz schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:30:
[...]

Je zou toch denken dat er betere/goedkopere mogelijkheden zijn. Waarom bijvoorbeeld niet op Stack (1TB gratis) waar je meerdere user accounts op kan aanmaken. Je kan dan de backups instellen die je eens per dag/week laat lopen en geen omkijken meer naar hebt (set-and forget). Mail laten sturen na iedere backup operatie van je ouders en jezelf naar je eigen mail account en je bent klaar. Kosten: gratis en geen vendor-lock.

Daarnaast nog het volgende: de software is van Crashplan. Ze zullen wel een afspraak hebben om de software te mogen gebruiken met hun eigen servers. Wat gaat er volgend jaar gebeuren als Crashplan de software niet meer ondersteunt (wat al is aangekondigd)? Welke garantie heb je dan dat het blijft werken?
Terechte vragen. Mijn voorkeur gaat uit naar een niet-cloud oplossing. Dan kan ik desnoods de trein pakken en een externe hd vullen indien er wat fout is gegaan. Het cloud gedeelte is een extra waar ik maar weinig mee zal doen.

Crashplan gaat naast de small business versie door met de enterprise varianten. Ik verwacht dat dit langdurig het geval zal blijven.

Ik zal eens kijken wat Stack voor software biedt. CrashPlan doet het zonder omkijken op de Mac van mijn ouders en onder Windows, maar ik ben op zich niet bang voor wat initiële configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Milmoor schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:18:
[...]

Terechte vragen. Mijn voorkeur gaat uit naar een niet-cloud oplossing. Dan kan ik desnoods de trein pakken en een externe hd vullen indien er wat fout is gegaan. Het cloud gedeelte is een extra waar ik maar weinig mee zal doen.

Crashplan gaat naast de small business versie door met de enterprise varianten. Ik verwacht dat dit langdurig het geval zal blijven.

Ik zal eens kijken wat Stack voor software biedt. CrashPlan doet het zonder omkijken op de Mac van mijn ouders en onder Windows, maar ik ben op zich niet bang voor wat initiële configuratie.
[...]

[...]

Wat heb je tegen een cloud oplossing, eventueel beveiligd met encryptie? Crashplan gaat inderdaad door met Enterprise/Small Business, maar dan vervalt de oplossing om nu de backup bij je ouders en vv op te slaan. Dus het in een dure tijdelijke oplossing lijkt mij.

Stack is een opslagmedium en je kan daarbij een backup product zoeken wat er bij past. Er is een druk bezocht Stack forum hier waar je wel het e.e.a. kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

m0ridin schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:52:
Hmmm, pcloud heeft nu ook een lifetime deal... 250 dollar voor lifetime 2TB (normaal 8 dollar per maand).

Heb op het moment zelf ook die 2TB van pcloud en bevalt prima dus ben even aan het overwegen... Als het meer dan 2.5 jaar blijft bestaan zit het nog wel goed. Iets wat ik over het hoofd zie of waar ik aan moet denken?
Omdat ik er weer tegenaan stootte @ hun site even m'n 2 centen.
Wat ik raar vind, is dat hun cryptomap-optie los zit van het normale abo: het zit niet inbegrepen in de Premium(-lifetime). Maar ze bieden wel een lifetime pCloud crypto-optie voor 125 euro. Wel geldt hierbij net als de Premium lifetime optie:
We have defined a lifetime account as 99 years or the lifetime of the account holder, whichever is shorter
Heb wel bij pCloud al een paar keer gehad dat de dienst kort weigerde of sterk vertraagde. Weet niet hoe zwaar ik daar aan moet tillen, kan toeval zijn natuurlijk, Niet elke hik valt je op en elke dienst heeft wel eens wat issues. Maar de snelheid is erg goed, de website en app werken erg vlot. Zelf heb ik geen behoefte aan extra storage, krijg sync al niet vol en da's 500 GB, maar gebruik het naar tevredenheid als een 'beter' alternatief voor Dropbox.

• InsanelyHack
  • Laatst online: 02-09 00:55
Dit topic zo gelezen te hebben vraag ik me af of er ook al een goede "crashplan friends feature replacement" is? Ik heb het niet zo op de cloud-backup providers. Met crashplan - friends ging het allemaal perfect en gelukkig hebben we nog tot ca oktober volgend jaar. Ik heb hier 4 vrienden die bij mij backuppen (crashplan op synology) en zelf backup ik hier lokaal naar een andere folder op de synology en naar mijn broer. Is er een andere goede vervanger die een soort van p2p achtige opzet heeft en ook de data encrypted aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
InsanelyHack schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:53:
Dit topic zo gelezen te hebben vraag ik me af of er ook al een goede "crashplan friends feature replacement" is? Ik heb het niet zo op de cloud-backup providers. Met crashplan - friends ging het allemaal perfect en gelukkig hebben we nog tot ca oktober volgend jaar. Ik heb hier 4 vrienden die bij mij backuppen (crashplan op synology) en zelf backup ik hier lokaal naar een andere folder op de synology en naar mijn broer. Is er een andere goede vervanger die een soort van p2p achtige opzet heeft en ook de data encrypted aanbiedt?
Een echte vervanging is er volgens mij niet. Je zou iets zelf in elkaar kunnen knutselen met een van de vele bittorrent sync oplossingen zoals Syncthing of Resilio, maar dat is dan geen echte backup met versiebeheer.

Vraag me wel af wat het bezwaar is tegen een cloudoplossing met encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Laatst online: 02-09 00:55
Ynnoz schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:46:
[...]

Vraag me wel af wat het bezwaar is tegen een cloudoplossing met encryptie.
Kosten. Ik heb de data lokaal al dubbel. Dan is remote bij mijn broer voldoende. We gebruiken dit nu al 5 jaar middels crashplan en werkt fantastisch. Ik heb ook een 3 tal betalende "klantjes" die nu ook al backuppen naar mijn NAS middels Crashplan Friends. Ik zit te denken over te stappen op duplicati icm minio - S3.

[ Voor 6% gewijzigd door InsanelyHack op 20-11-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Vorig jaar waren er leuke Black friday deals.
Iemand al leuken gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:05
#kmichael Toevallig kwam ik net de aanbieding van Pcloud tegen:

https://www.pcloud.com/black-friday

[ Voor 5% gewijzigd door Meubelmaker op 24-11-2017 18:29 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
InsanelyHack schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:11:
[...]

Kosten. Ik heb de data lokaal al dubbel. Dan is remote bij mijn broer voldoende. We gebruiken dit nu al 5 jaar middels crashplan en werkt fantastisch. Ik heb ook een 3 tal betalende "klantjes" die nu ook al backuppen naar mijn NAS middels Crashplan Friends. Ik zit te denken over te stappen op duplicati icm minio - S3.
Lijkt mij een prima oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

bladebla

<Piéééép>

Vandaag viel het mij op dat ik een onbekende icon in de tray van mijn server zag staan. Rechtermuisknop: Blijkt het een automatisch nieuw geinstalleerde client van Crashplan (for Small Business) te zijn. Fijn, het backupproces is daarmee gewoon gestopt :(

Als snel blijkt waarom: ik moet mij opeens actief gaan aanmelden. Ok, maar Unable to sign in. Unknown error.

Wat, waarom, wanneer... 8)7 Echt he, dit is een voorbeeld waarom ik een hekel heb aan cloud en SaaS oplossingen...je bent gewoon niet in control.

Notitie voor mijzelf: de opvolging is een eigen oplossing door een NAS bij familie te plaatsen.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een backupproces dat faalt en geen enkele melding of waarschuwing produceert. Dat is wel heel slecht zeg. Een mislukte backup zou altijd de nodige alarmbellen af moeten doen gaan, wat heb je er anders aan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ynnoz schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:24:
[...]

[...]

[...]

Wat heb je tegen een cloud oplossing, eventueel beveiligd met encryptie? Crashplan gaat inderdaad door met Enterprise/Small Business, maar dan vervalt de oplossing om nu de backup bij je ouders en vv op te slaan. Dus het in een dure tijdelijke oplossing lijkt mij.

Stack is een opslagmedium en je kan daarbij een backup product zoeken wat er bij past. Er is een druk bezocht Stack forum hier waar je wel het e.e.a. kan vinden
Laat antwoord: ik vind het fijn dat ik mijn backup "tastbaar" beschikbaar heb. Pluspuntje is geen gedoe met download snelheid, maar vooral een onderbuik gevoel.

Ik heb uiteindelijk een abonnement bij http://crashplan.probackup.nl afgesloten voor twee devices. Je betaalt per device dat een backup maakt, het ontvangen van backups trekt hiervoor niet mee. Totaal 82,91 per jaar. Ik gebruik de Enterprise versie, hierin kan je verschillende backup sets gebruiken. Kleine backup in de cloud, grote backup lokaal op onze HTPC en op een externe locatie. Bij Crashplan zelf was goedkoper geweest, maar die is cloud only.

Ouders en vrienden gaan zelf wat regelen (lees: ad hoc handmatig geklungel). Hun keuze, wel aangeraden periodiek een backup buiten huis te leggen.

Mini systeempje samengesteld tbv backup buiten huis. Die zet ik bij vrienden neer.
https://up-shop.org/home/76-up-2gb-16gb-pack-plus.html
pricewatch: Maxtor M3 Portable 4TB Zwart
Op dit moment loopt de backup via open poorten, dat verander ik nog naar een automatisch startende VPN.

[ Voor 2% gewijzigd door Milmoor op 13-12-2017 10:30 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Milmoor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:26:
[...]
Mini systeempje samengesteld tbv backup buiten huis. Die zet ik bij vrienden neer.
https://up-shop.org/home/76-up-2gb-16gb-pack-plus.html
pricewatch: Maxtor M3 Portable 4TB Zwart
Op dit moment loopt de backup via open poorten, dat verander ik nog naar een automatisch startende VPN.
Voor die prijs van $199 ex BTW voor de UP zou ik gewoon de goedkoopste NUC van €115 nemen. Moet natuurlijk nog wat RAM bij, maar dan ben je goedkoper uit met een stuk sneller systeempje.
NUC doet zo'n 6W idle met Ubuntu 16.04 zonder enige aanpassingen als powertop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mars Warrior schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:47:
[...]

Voor die prijs van $199 ex BTW voor de UP zou ik gewoon de goedkoopste NUC van €115 nemen. Moet natuurlijk nog wat RAM bij, maar dan ben je goedkoper uit met een stuk sneller systeempje.
NUC doet zo'n 6W idle met Ubuntu 16.04 zonder enige aanpassingen als powertop oid.
Dat was zeker ook een goede optie geweest. De snelheid is voor dit doel geen issue, en de prijs scheelt inclusief geheugen weinig. Ik heb hem in onderdelen samengesteld, dat scheelt nog een paar tientjes t.o.v. de kit. Belangrijkste reden: ik had er al een, en die bevalt goed.
Kleine aanvulling: voor niet-Windows systemen zijn er ook versies met minder geheugen en opslag, vanaf € 89.

[ Voor 7% gewijzigd door Milmoor op 13-12-2017 16:13 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste