When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ben al enige tijd aan het kijken, maar enkele maanden geleden kwam ik terecht bij Acronis backup.
Echter, ik draai WHS 2011 welke als het goed is gebaseerd is op Windows server 2008r3 oid. Ofwel, de goedkopere optie van Acronis kun je dan niet gebruiken zo lijkt het.
Ik twijfel nu om gewoon toch maar verder te gaan met Crashplan. Het werkt en je hebt er weinig omkijken naar. Zal nog eens rustig kijken naar de kosten, maar volgens mij is dat niet veel anders dan wat het voorheen was (buiten de giga korting 4 jaar geleden).
Het moet eigenlijk gewoon zo makkelijk in te stellen zijn zoals Crashplan en niet een godsvermogen kosten.
Zie net dat ik met de eerdere link voor 75% korting nog steeds die korting kan krijgen tm juli 2019. Dat maar even gedaan. Daarna maar even kijken wat ik nu heb en of dat een stapje lager kan of iets anders. Staat nu 10 dollar (wordt 2,50), maar zag op de site premium voor 10 dollar pm.
Tegen die tijd gaan we de volgende opties wel bekijken.
Wel vreemd dat bij faq de vraag staat of small business voor privé gebruikt kan worden dat ze daar nergens hard ja of nee zeggen, maar meteen beginnen over Backblaze. Is het nu ja of nee? Heb maar mijn achternaam ingevuld.
[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 16-01-2018 17:58 ]
Vandaag een restore van 20GB nodig gehad. Vroeger met Home ging dit zeer traag (en maakte ik mij zorgen ooit mijn 4TB te moeten restoren...). Maar nu trok Crashplan mijn 200mbit verbinding helemaal vol. Of dat aan Business vs Home ligt, of aan de nieuwe Code42 client, geen idee...
Maar ik was dus aangenaam verrast. En als de dollar een beetje schappelijk blijft blijf ik er misschien wel. Niet voor niets kwam ik destijds bij Crashplan uit en niet bij een ander. Dus op een overstap zit ik niet te wachten, want ik heb nog geen vergelijkbaar prettige dienst gevonden die aan mijn eisen voldoet.
Omdat de friend-to-friend optie weg is zoek ik voor familie nog wel alternatieven. Bijvoorbeeld Duplicati op Stack.
Maar Stack lijkt niet te lukken. Eénmaal een invite laten verlopen, en het lijkt erop dat je nooit meer een nieuwe krijgt, ook als je die expliciet opnieuw aanvraagt. En ouder/schoonouders waren dus te laat met activeren.
Plan B is elders een goedkoop apparaatje neerzetten met een externe harddisk en daarheen via Duplicati backuppen.
Geen idee of een Pi daarvoor genoeg is. Zelfs nog helemaal geen Pi ervaring, dus dat wordt een aardige uitzoek kluif om dat veilig en werkend te krijgen.
Ik dacht dat er nog een variant was van crashplan small business welke goedkoper was dan de uiteindelijk 10 euro per maand. Maar tegen volgend jaar ga ik me wel weer opnieuw verdiepen. Ben bang dat het gewoon Crashplan blijft. Enige wat ik mis is het syncen naar vrienden, maar aan de andere kant werkte dat van en naar synology toch ook totaal niet lekker.
Nu je het zegt, zou het afscheid van JAVA de reden zijn dat de Crashplan Code42 client nu maar 160MB geheugen snoept ipv >2GB bij de oude Crashplan client?Arunia schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:32:
@Titusvh Naar wat ik heb begrepen is de business client geen java meer. Daarnaast zal de snelheid buiten dat ook wel hoger liggen.
Verder gebruik ik nu op alle clients Duplicati met Stack. Bevalt uitstekend. Lekker snel.
In augustus verloopt mijn abbo voo CP. Nog geen idee wat ik neem. Als CP een goede prijs heeft kan het zomaar zijn dat ik daar blijf. Zeker als het geen tig GB meer gebruikt. Duplicati zit op een 50MB RAM...
[ Voor 16% gewijzigd door Mars Warrior op 11-02-2018 12:26 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
HubicBorromini schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:34:
Welke mogelijkheden zijn er als je je data in de cloud in de EU wil opslaan? TransIP lijkt met Stack de enige aanbieder in NL/BE voor zover ik kan vinden. Backblaze biedt niks in de EU aan voor zover ik kon vinden.
Hoe is de ervaring hiermee? En zijn de opties in de app uitgebreider dan zoals op de website vermeld "
U krijgt een "hubiC"-map met gesynchroniseerde inhoud op al uw computers.".
Ik ben namelijk op zoek naar een alternatief voor TransIP Stack, de nieuwste versie van de client crasht regelmatig en heeft last van flinke time-outs op onze server.
Op deze server heb ik een aantal netwerk-schijven waarvan ik een backup wil draaien (en dus een aantal mappen, niet een "hubic-map" op 1 locatie).
Amazon e.d. worden qua prijs wel behoorlijk duur vergeleken met stack. Een andere eis die ik heb is dat de servers in de EU staan.
Oh wel handig om te vermelden, zitten momenteel op 1.9TB storage wat geback-upt dient te worden. Lokale storage gaat binnenkort naar 12TB. Online backup zou dus erg prettig zijn dat het rond de 4TB ligt, maar uitbreidbaar is.
[ Voor 13% gewijzigd door ThunderNet op 13-02-2018 12:06 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik gebruik hubic puur als backup locatie van mijn synology nas. Mijn computer synchroniseert bestanden naar mijn synology, hiervoor kan ik gewoon mappen aanzetten die gesynchroniseerd moeten worden. En via Hyper backup draai ik dagelijks een backup naar hubic.
Op deze wijze werkt het hartstikke goed. Ruimte bij Hubic is natuurlijk voor de prijs zeer goed te noemen.
Zo nee, dan draai je inderdaad nog op de oude variant.
Waarom gebruik je de cliënt en maak je niet gewoon een WebDAV koppeling? Ik gebruik het zo al jaren vanaf een server en nooit enig probleem.ThunderNet schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:01:
[...]
Hoe is de ervaring hiermee? En zijn de opties in de app uitgebreider dan zoals op de website vermeld "
U krijgt een "hubiC"-map met gesynchroniseerde inhoud op al uw computers.".
Ik ben namelijk op zoek naar een alternatief voor TransIP Stack, de nieuwste versie van de client crasht regelmatig en heeft last van flinke time-outs op onze server.
Ransomware Protection? Misschien wel handig om het op de laptops van mijn zoontjes en vrouw te installeren.
https://www.acronis.com/en-us/personal/free-data-protection/
Mijn ervaring met Hubic was goed tot sinds kort, kan opeens niet meer inloggen, kan mijn wachtwoord niet resetten, forum is down, android app is slecht: kan geen bestanden uploaden, kan niet meer bij mijn bestanden.BB-One schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:09:
Mijn ervaring met Hubic is goed. Ik gebruik het nu 2 jaar, in het begin wat last van ‘traagheid’ maar dat is echt al ruim een jaar geleden.
Ik gebruik hubic puur als backup locatie van mijn synology nas. Mijn computer synchroniseert bestanden naar mijn synology, hiervoor kan ik gewoon mappen aanzetten die gesynchroniseerd moeten worden. En via Hyper backup draai ik dagelijks een backup naar hubic.
Op deze wijze werkt het hartstikke goed. Ruimte bij Hubic is natuurlijk voor de prijs zeer goed te noemen.
Ik kan gewoon inloggen...Soldaatje schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:10:
[...]
Mijn ervaring met Hubic was goed tot sinds kort, kan opeens niet meer inloggen, kan mijn wachtwoord niet resetten, forum is down, android app is slecht: kan geen bestanden uploaden, kan niet meer bij mijn bestanden.
inloggen. wachtwoord resetten, geen bestanden kunnen uploaden en niet meer bij je bestanden kunnen is denk ik terug te voeren als 1 probleem namelijk dat je niet kan inloggen.
Forum zijn ze aan het migreren.
Wat is er slecht aan de android app? Die heb ik lang geleden een keer geïnstalleerd maar gebruikte het nooit dus er maar weer af gehaald.
Ik kan nu weer inloggen, na een paar minuten kreeg ik de emails van wachtwoord reset, en heb gewijzigd, maar nu kan ik wel weer inloggen met het oude wachtwoord het nieuwe niet. Op mijn android kan ik weer niet inloggen met mijn oude wachtwoord, begrijp er weinig van.BB-One schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:27:
[...]
Ik kan gewoon inloggen...
inloggen. wachtwoord resetten, geen bestanden kunnen uploaden en niet meer bij je bestanden kunnen is denk ik terug te voeren als 1 probleem namelijk dat je niet kan inloggen.
Forum zijn ze aan het migreren.
Wat is er slecht aan de android app? Die heb ik lang geleden een keer geïnstalleerd maar gebruikte het nooit dus er maar weer af gehaald.
Toen we die 221GB wilde opruimen, kwamen we erachter dat dat niet kon eigenlijk binnen het programma.
Ook had hij al 2 dagen geleden een email gestuurd met een support vraag, maar daar nog geen antwoord op gekregen. Ofwel hij was helemaal klaar met KPN online backup en zoekt dus wat anders.
Hij is dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe online backup service met de volgende eisen:
- Sowieso minimaal 100GB backup mogelijkheid
- Nederlandstalige telefonische support
- Geen mogelijkheid om vanuit overheid of andere instantie om bij de data te kunnen (encryptie ?)
- Snelle upload/download, in ieder geval minstens de snelheid van zijn internet provider (50Mbit download en 5 Mbit upload)
Welke online backup service raden jullie aan ?
10TB en geen FTP optieBB-One schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:09:
Mijn ervaring met Hubic is goed. Ik gebruik het nu 2 jaar, in het begin wat last van ‘traagheid’ maar dat is echt al ruim een jaar geleden.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Kijk hier eens: http://crashplan.probackup.nl/index.nl.html. Deze lijkt goed aan te sluiten qua eisenpakket. Pak wel de V3 en niet de 2010 versie van de software. Die biedt wat meer mogelijkheden (oa meerdere backupsets).proconsoles schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:57:
Een vriend van mij kwam bij mij thuis voor uitleg over KPN backup service. Buiten het feit dat het extreem lang duurde om slechts 60GB te backuppen (ging met iets van 1.5Mbit/s terwijl de upload via speedtest.net uitkwam op 60Mbit/s), kwamen we er ook achter dat er al 221GB gebackupped was. Iets wat hij eerder had gedaan, zonder opzet.
Toen we die 221GB wilde opruimen, kwamen we erachter dat dat niet kon eigenlijk binnen het programma.
Ook had hij al 2 dagen geleden een email gestuurd met een support vraag, maar daar nog geen antwoord op gekregen. Ofwel hij was helemaal klaar met KPN online backup en zoekt dus wat anders.
Hij is dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe online backup service met de volgende eisen:
- Sowieso minimaal 100GB backup mogelijkheid
- Nederlandstalige telefonische support
- Geen mogelijkheid om vanuit overheid of andere instantie om bij de data te kunnen (encryptie ?)
- Snelle upload/download, in ieder geval minstens de snelheid van zijn internet provider (50Mbit download en 5 Mbit upload)
Welke online backup service raden jullie aan ?
[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 09-03-2018 11:05 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ook de Nederlandse versie van Jottacloud (https://www.liveschijf.com/) kan interessant zijn.Milmoor schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:03:
[...]
Kijk hier eens: http://crashplan.probackup.nl/index.nl.html. Deze lijkt goed aan te sluiten qua eisenpakket. Pak wel de V3 en niet de 2010 versie van de software. Die biedt wat meer mogelijkheden (oa meerdere backupsets).
Mijn CrashPlan Personal account loopt bijna af. Ga voor een jaartje naar Crashplan Pro en kijk dan nog eens verder. Wil vooral ontzorgt worden, de scherpste prijs is iets minder belangrijk. IDrive, Backblaze en Jotta zijn dan goede kandidaten voor m'n macbook.
ProBackup rekent wel serieus hard door per GB, daar waar CrashPlan juist bekend is voor zijn unlimited. Vanaf 150GB betaal je al meer bij ProBackup dan bij CrashPlan zelf. Nadeel van CrashPlan is natuurlijk wel dat de servers niet in Nederland staan, maar je kan je backups sowieso encrypteren.Milmoor schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:03:
[...]
Kijk hier eens: http://crashplan.probackup.nl/index.nl.html. Deze lijkt goed aan te sluiten qua eisenpakket. Pak wel de V3 en niet de 2010 versie van de software. Die biedt wat meer mogelijkheden (oa meerdere backupsets).
Wel een voordeel van ProBackup is dat ze slechts €1 extra rekenen per extra computer die je wil backuppen. Ik dacht dat bij CrashPlan het sowieso $10 per computer per maand.
ProBackup gebruikt trouwens een oudere versie van de software van Crashplan. Waarschijnlijk wegens veranderde licentievoorwaarden. Geen probleem wat mij betreft, maar nieuwe sexy features ontbreken. Wat er is werkt, maar het zal niet meer uitbreiden.Twixie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:05:
[...]
ProBackup rekent wel serieus hard door per GB, daar waar CrashPlan juist bekend is voor zijn unlimited. Vanaf 150GB betaal je al meer bij ProBackup dan bij CrashPlan zelf. Nadeel van CrashPlan is natuurlijk wel dat de servers niet in Nederland staan, maar je kan je backups sowieso encrypteren.
Wel een voordeel van ProBackup is dat ze slechts €1 extra rekenen per extra computer die je wil backuppen. Ik dacht dat bij CrashPlan het sowieso $10 per computer per maand.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Waarom zou ik een FTP optie willen als ik hyperbackup kan gebruiken?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
https://www.strato.nl/korting/
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Strato is prima, alleen vind ik in deze aanbieding 250Gb wel beperkt.Meubelmaker schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:57:
Ik gebruik al enige tijd Strato met een leuke, nog steeds geldige aanbieding. Bevalt mij uitstekend en opslag in Duitsland. Geen ervaring met de helpdesk, nog geen gebruik van gemaakt.
Gebruikt Hyper Backup (Synology) niet een eigen formaat en kan je niet bij de backup als je bijvoorbeeld overstapt naar een ander merk?MeNTaL_TO schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:21:
[...]
Waarom zou ik een FTP optie willen als ik hyperbackup kan gebruiken?
Ynnoz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:22:
[...]
Strato is prima, alleen vind ik in deze aanbieding 250Gb wel beperkt.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Maar als je overstapt op een ander merk dan heb je je backup van hyperbackup toch niet nodig?Ynnoz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:30:
[...]
Gebruikt Hyper Backup (Synology) niet een eigen formaat en kan je niet bij de backup als je bijvoorbeeld overstapt naar een ander merk?
Dan maak je toch gewoon een kopie van je HD in je Nas?
Volgens synology kun je ook zonder Nas met je backup aan de slag...
[ Voor 7% gewijzigd door BB-One op 09-03-2018 20:23 ]
Het kan wel een stukje marktsluiting zijn. Als je NAS ontploft moet je weer een nieuwe Synology kopen om je backup terug te kunnen zetten.BB-One schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:21:
[...]
Maar als je overstapt op een ander merk dan heb je je backup van hyperbackup toch niet nodig?
Dan maak je toch gewoon een kopie van je HD in je Nas?
Ik weet niet of er een alternatieve methode is, zo niet is dit wel iets om rekening mee te houden.
[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 10-03-2018 12:01 . Reden: spam ]
De Nederlandse versie met tussenpersoon is dan goedkoper dan de Noorse? What's the catch zou ik dan denken? Normaal gesproken zou ik het liever rechtstreeks afnemen.daphilip schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:25:
*knip* biedt ongelimiteerd Online Backup van Jottacloud met Nederlandse support en facturatie tegen dezelfde prijs van €75 per jaar.
[ Voor 2% gewijzigd door Microkid op 10-03-2018 12:01 ]
Je kunt gewoon via een Windows/linux computer je hyperbackup terugzetten. Nooit nodig gehad/geprobeerd maar het kan volgens synology website.mcDavid schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:26:
[...]
Het kan wel een stukje marktsluiting zijn. Als je NAS ontploft moet je weer een nieuwe Synology kopen om je backup terug te kunnen zetten.
Ik weet niet of er een alternatieve methode is, zo niet is dit wel iets om rekening mee te houden.
In de toekomst moet de opslag uit te breiden zijn volgens de FAQ.
Klinkt best handig en aantrekkelijk. Ieder familielid zijn eigen sub account!
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Nee, het is zelfs ietsje duurder. Bij de Nederlandse tussenpersoon betaal je voor een jaar en bij Jotta kan je maandelijks betalen. Sluit je echter bij Jotta een jaarabonnement af, dan krijg je 2 maanden gratis.D-e-n schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:53:
[...]
De Nederlandse versie met tussenpersoon is dan goedkoper dan de Noorse? What's the catch zou ik dan denken? Normaal gesproken zou ik het liever rechtstreeks afnemen.
Reken je 690 Noorse kronen om, dan betaal je ong. € 72 per jaar tegenover € 75 bij onze Nederlandse vrienden.
Wel is (door de kortingsactie?) de prijsstelling wat vreemd. Ik betaal nu €9 voor 2TB, 5TB kost meteen €35. Het ligt dan meer voor de hand om 3 pakketten van 2TB te nemen en je backups daarover te spreiden in plaats van één pakket van 5TB.
Andere eigenaardigheid: voor die €9 kun je alleen handmatig bestandjes uploaden via de site. Voor zaken als rsync moet je voor 'protocollen' betalen. Alsof het hen echt extra geld kost dat rsync aanstaan

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Je kunt op de website van Synology een desktop client downloaden die Hyper containers kan openen. Dat is dus geen probleem. Moet je in geval van versleuteling uiteraard niet het bijbehorende wachtwoord vergeten maar dat spreekt voor zichzelf.mcDavid schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:26:
[...]
Het kan wel een stukje marktsluiting zijn. Als je NAS ontploft moet je weer een nieuwe Synology kopen om je backup terug te kunnen zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door Tralapo op 29-03-2018 12:31 ]
Aan de ene kant is dat marketing, aan de andere kant kost rsync compute capaciteit en de kans dat je het vaker (lees: scheduled) gebruikt is een stuk groter dan wanneer je het handmatig moet doen.Gizz schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:08:
Alsof het hen echt extra geld kost dat rsync aanstaan
Maar marketing ("Nu maar $laagbedrag per maand!!!1") is wel de hoofdreden lijkt me
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
https://www.strato.de/online-speicher/
[ Voor 7% gewijzigd door Meubelmaker op 29-03-2018 12:40 ]
Anderzijds belast ik de server om 3:00 's nachts. Iemand die het gebruikt als een dropbox / google drive zal tijdens de spitsuren overdag veel transacties doen. Misschien verdien ik juist kortingPaul schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:32:
[...]
Aan de ene kant is dat marketing, aan de andere kant kost rsync compute capaciteit en de kans dat je het vaker (lees: scheduled) gebruikt is een stuk groter dan wanneer je het handmatig moet doen.
Dat zal het geheel zijn.Maar marketing ("Nu maar $laagbedrag per maand!!!1") is wel de hoofdreden lijkt mePrijsdifferentiatie op basis van features...
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Bedankt voor de tip! Updaten gaat echt eenvoudig en vlekkeloos.Ynnoz schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:17:
Er is een nieuwe versie van Duplicati uit, versie 2.0.3.3. Aanbevolen!
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
[ Voor 95% gewijzigd door F_J_K op 10-04-2018 09:39 ]
Vraag me af of dit een succes gaat worden met die prijzen (1TB voor €30) en de vele taalfouten op de website. En het is geen gratis domein maar subdomein.
Wat dat betreft is Stack van TransIP (1TB gratis, 2TB voor € 10) veel aantrekkelijker.
Beiden zijn gebaseerd op Nextcloud.
[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 10-04-2018 09:39 ]
Heeft iemand advies hierover?
Nee, ik denk niet dat dit een bezwaar is. De TMP en TEMP environment variabelen wijzen binnen Windows 10 standaard naar C:\Users\<naam>\AppData\Local\Temp en dat is echt geen probleem.Eric_1993 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 00:51:
Ik gebruik Duplicati naar tevredenheid sinds kort. Ik merk dat Duplicati de temp folders wel op mijn C: schijf opslaat wat tevens een SSD is. Ik vraag mij af of het kwaad kan voor de SSD of dat ik moet overwegen om de temp folder te verplaatsen naar een HDD.
FAMILY:
Great for house hold protection
1 TB / 5 USERS
€39.95 per year
3 external/network drives
No Backup Limitations
Premium Support
Of:
HEAVY
Great for heavy usage
4 TB / 5 USERS
€99.95
per year
Unlimited external/network drives
No Backup Limitations
Premium Support
Bedankt alvast.
Kan je zelf misschien even uitproberen / testen? https://home.zoolz.co.uk/100gb-free-lifetime/Mappelman schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:41:
Iemand ervaring met https://home.zoolz.co.uk/? 2 interessante aanbiedingen voor particulieren:
100Gb misschien niet genoeg voor je maar heb je een idee of je zou willen upgraden.
Stack van TransIP is gratis 1TB en je kan zelf gebruikers aanmaken. Die tweede lijkt interessanter als je echt zoveel storage nodig hebt met zoveel verschillende accounts. Andere mogelijkheid is Jottacloud voor €10 per maand met 5TB en 5 users (family account). Neem je een jaarabonnement, dan krijg je twee maanden gratis. Privacy regels van Jottacloud zijn wel beter.Mappelman schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:41:
Iemand ervaring met https://home.zoolz.co.uk/? 2 interessante aanbiedingen voor particulieren:
Dan zou je uit kunnen met 1 account. Ik zie wel een nadeel, en dat is dat je zelf een systeem moet onderhouden.
Nu wordt de data dagelijks ook naar een externe HDD gebackupped maar is toch veiliger als het nog ergens staat.
Weet iemand of het ook voor zakelijk gebruik is? Kan namelijk niks vinden op de site van Transip hierover...
*Edit
Op zich heb ik er geen moeite mee om voor te betalen, maar als het gratis is? Ik had ook nog naar Strato gekeken. HiDrive 250 voor € 30,00 per jaar. Dat is ook voldoende volgens mij.
[ Voor 16% gewijzigd door Highfive95 op 18-04-2018 15:21 ]
Stack van TransIP is gebaseerd op Nextcloud zelf, dus gebruik in dat geval niet daarop nog een Nextcloud thuis. Lijkt mij persoonlijk ook makkelijker als Nextcloud draait bij je storage provider, al kan jouw geschetste mogelijkheid natuurlijk ook.sanderr schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:00:
Wat is jullie overweging om verschillende accounts te nemen? Je kunt toch een frontend als own- of nextcloud nemen en daar je users in aanmaken en de storage op andere systemen verdelen met de optie external storage?
Dan zou je uit kunnen met 1 account. Ik zie wel een nadeel, en dat is dat je zelf een systeem moet onderhouden.
Volgens mij mag dat wel. Duplicati werkt trouwens uitstekend met Stack. HiDrive kan ook, maar je moet wel even kijken of daar de protocollen bij zitten, anders wordt het duurder. Andere mogelijkheid is hubiC (100GB voor €1 per maand of 10TB voor €5 per maand).Highfive95 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:14:
Ik ben aan het kijken om mijn bedrijfsgegevens online te back-uppen, maar nu zag ik Stack van Transip. Maar het wordt mij niet duidelijk of dit ook voor zakelijke backups is toegestaan. Back-uppen zal met Duplicati gaan. Het gaat in totaal maar om iets van 100GB.
Nu wordt de data dagelijks ook naar een externe HDD gebackupped maar is toch veiliger als het nog ergens staat.
Weet iemand of het ook voor zakelijk gebruik is? Kan namelijk niks vinden op de site van Transip hierover...
*Edit
Op zich heb ik er geen moeite mee om voor te betalen, maar als het gratis is? Ik had ook nog naar Strato gekeken. HiDrive 250 voor € 30,00 per jaar. Dat is ook voldoende volgens mij.
Ik heb het even voor je getest bij TransIP en het werkt perfect. Ik maak gebruik van Webdav. Dat ondersteund Strato ook zo ver ik weet.Highfive95 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:14:
Ik ben aan het kijken om mijn bedrijfsgegevens online te back-uppen, maar nu zag ik Stack van Transip. Maar het wordt mij niet duidelijk of dit ook voor zakelijke backups is toegestaan. Back-uppen zal met Duplicati gaan. Het gaat in totaal maar om iets van 100GB.
*Edit
Edit: Hier wat info
https://www.strato.nl/faq...-HiDrive-protocollen.html
https://www.transip.nl/kn...n-mijn-besturingssysteem/
[ Voor 10% gewijzigd door SkullboyNL op 19-04-2018 00:26 ]
Inmiddels hier ook Duplicati met Stack (en encryption) in gebruikt. Net de eerste backup gerunt. Gaat best wel prima.Eric_1993 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 00:51:
Ik gebruik Duplicati naar tevredenheid sinds kort. Ik merk dat Duplicati de temp folders wel op mijn C: schijf opslaat wat tevens een SSD is. Ik vraag mij af of het kwaad kan voor de SSD of dat ik moet overwegen om de temp folder te verplaatsen naar een HDD.
Heeft iemand advies hierover?
Heb er niet hele gevoelige gegevens opstaan, maar om even te testen wel leuk

[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 19-04-2018 00:30 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Alleen bij het HiDrive 1024 pakket is het gratis. Anders betaal je €5 per maand extra. Dat vind ik ook het grootste bezwaar van HiDrive. Je betaalt voor alle extra's een hoop extra: protocollen, extra user's enz. Snelheid is prima in orde.SkullboyNL schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:26:
[...]
Ik heb het even voor je getest bij TransIP en het werkt perfect. Ik maak gebruik van Webdav. Dat ondersteund Strato ook zo ver ik weet.
Restoren (download) gaat hier prima. Uploaden ook, maar ik heb maar 40 Mbit/s upload, dus snelheid is wat beperkter.Kecin schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:29:
[...]
Inmiddels hier ook Duplicati met Stack (en encryption) in gebruikt. Net de eerste backup gerunt. Gaat best wel prima.
Heb er niet hele gevoelige gegevens opstaan, maar om even te testen wel leuk. Iemand al ervaring met het restoren? Ook valt me op dat TransIp niet echt hoge uploadsnelheden kan hebben
.
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 19-04-2018 02:07 ]
De Strato/HCC-aanbieding van 250Gb voor 2,50 euro per maand is inclusief de protocollen en 3 gebruikers.Ynnoz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 01:21:
[...]
Alleen bij het HiDrive 1024 pakket is het gratis. Anders betaal je €5 per maand extra. Dat vind ik ook het grootste bezwaar van HiDrive. Je betaalt voor alle extra's een hoop extra: protocollen, extra user's enz. Snelheid is prima in orde.
Ziet er goed uit! Is de downloadsnelheid dan ook sneller? Ik heb Ziggo 250/40. Als ik via SFTP iets download van HiDrive gaat dat met ~ 200 Mb/s. Maar als ik in Duplicati iets wil downloaden gaat dat maar met 30 Mb/s. Heb het op 3 computers getest, maar de snelheid blijft toch 30 Mbit/s.Kecin schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:29:
[...]
Inmiddels hier ook Duplicati met Stack (en encryption) in gebruikt. Net de eerste backup gerunt. Gaat best wel prima.
Heb er niet hele gevoelige gegevens opstaan, maar om even te testen wel leuk. Iemand al ervaring met het restoren? Ook valt me op dat TransIp niet echt hoge uploadsnelheden kan hebben
.
[afbeelding]
Heb helemaal geen ervaring met Duplicati. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Downloadsnelheid heb ik (gelukkig?) nog niet kunnen testen. Maar ik verwacht er niet heel veel van. Wel valt me op dat wanneer je geen gebruik maakt van WebDav het sneller lijkt te gaan.Eric_1993 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:18:
[...]
Ziet er goed uit! Is de downloadsnelheid dan ook sneller? Ik heb Ziggo 250/40. Als ik via SFTP iets download van HiDrive gaat dat met ~ 200 Mb/s. Maar als ik in Duplicati iets wil downloaden gaat dat maar met 30 Mb/s. Heb het op 3 computers getest, maar de snelheid blijft toch 30 Mbit/s.
Heb helemaal geen ervaring met Duplicati. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Zou wel sneller moeten kunnen. Wel werkt Duplicati met blokken en encryptie wat ook weer allemaal "ongedaan" moet worden bij download. Je zou kunnen spelen met de blocksize.Eric_1993 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:18:
[...]
Ziet er goed uit! Is de downloadsnelheid dan ook sneller? Ik heb Ziggo 250/40. Als ik via SFTP iets download van HiDrive gaat dat met ~ 200 Mb/s. Maar als ik in Duplicati iets wil downloaden gaat dat maar met 30 Mb/s. Heb het op 3 computers getest, maar de snelheid blijft toch 30 Mbit/s.
Gebruik je wel dezelfde setting? Dus ook Duplicati bij HiDrive?
Ik heb nagelopen en ik gebruik bij alletwee de profielen dezelfde settings. De block size vergroten heb ik inderdaad ook over gelezen. De vraag blijft dan: Hoe groot moet ik zo'n block size dan doen?
Je gebruikt verschillende protocollen bij verschillende aanbieders. Kan aan het protocol liggen, kan ook aan de aanbieder liggen. Tenminste, zo lees ik het hier bij je dacht ik.Eric_1993 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:48:
Downloadsnelheid bij Stack met dezelfde instellingen als bij HiDrive is 80 Mb/s. Bij HiDrive gebruik ik het SFTP protocl. Bij Stack gewoon WebDaV. Dus Stack is met WebDaV sneller dan bij HiDrive met 30 Mb/s.
Probeer daarom eens verschillende protocollen bij dezelfde aanbieder. Dus zowel sFTP en WebDAV alleen bij bij HiDrive.
Blocksize hangt erg af van wat je aan het uploaden ben met Duplicati. Kleine files (bijv. foto's) zijn gebaat bij een kleine blocksize terwijl je bij grote files het beste een wat grotere blocksize kan kiezen. Je kan de nodige informatie vinden in Google.
Het probleem is opgelost.Ynnoz schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 13:52:
[...]
Je gebruikt verschillende protocollen bij verschillende aanbieders. Kan aan het protocol liggen, kan ook aan de aanbieder liggen. Tenminste, zo lees ik het hier bij je dacht ik.
Probeer daarom eens verschillende protocollen bij dezelfde aanbieder. Dus zowel sFTP en WebDAV alleen bij bij HiDrive.
Blocksize hangt erg af van wat je aan het uploaden ben met Duplicati. Kleine files (bijv. foto's) zijn gebaat bij een kleine blocksize terwijl je bij grote files het beste een wat grotere blocksize kan kiezen. Je kan de nodige informatie vinden in Google.
Thanks voor het advies over de verschillende protocollen die ik gebruikte. Dom van mij dat ik daar niet op kwam
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat bij een FTP sessie de control connection open blijft, maar voor iedere file die je overbrengt een nieuwe data control connectie wordt opgebouwd. Dat laatste kost tijd en bij veel kleine files kan dat parten gaan spelen. Bron: https://www.net.t-labs.tu...uter_networking/02.03.htmEric_1993 schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:24:
[...]
Het probleem is opgelost.
Thanks voor het advies over de verschillende protocollen die ik gebruikte. Dom van mij dat ik daar niet op kwamMaar had ook nooit geweten dat het zo'n groot verschil zou uitmaken. Met SFTP is de download maar 35 Mbit terwijl dat nu met WebDav de volle 250 Mbit/s is. Al met al een duidelijk resultaat dus. Waarom er zo'n groot verschil zit tussen de protcollen begrijp ik verder niet
Duplicati encrypt alles voor dat het geupload gaat worden en moet dit dus ook weer decrypten bij het downloaden. Dat vraagt veel kracht van de CPU en van de schijf/schijvenEric_1993 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:18:
[...]
Kan je met de Business meerdere pc's backuppen? Eventueel die van mijn ouders?
Whatever.
Hier ook nog altijd Crashplan. Mijn abonnement loopt nog een paar maand, maar ben ondertussen wel al geswitcht naar Business.Harmen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:40:
Kan je met de Business meerdere pc's backuppen? Eventueel die van mijn ouders?
Bij Business moet je betalen per PC afzonderlijk. Echter ondersteunt business wel network shares dus eventueel zou je het op die manier kunnen doen.
Ben zelf wel van plan te verlengen, aangezien je het eerste jaar 75% korting krijgt.
Upload is prima, ik haal max 40 Mbit/s m'n max uploadsnelheid van mijn abbo. Download is wel wat aan de lage kant. 80 Mbit/s haal ik bij het restoren over WebDav. Mijn internetpakket heeft een downloadsnelheid van 250 Mbit/s. Heb vaker moeten restoren en de download blijft steeds rond de 80 Mbit/s.Kecin schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:29:
[...]
.
[afbeelding]
Ook voor 120e per jaar blijf ik het relatief duur vinden. Ik backup foto's en muziek van mijn mediaserver nu met de home versie toch voor beduidend veel minder. Die korting voor één jaar klinkt aantrekkelijk maar dan heb ik volgend jaar weer een overstapmoment. Gaat de overstap van home naar business een beetje smooth eigenlijk?Twixie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:39:
[...]
Hier ook nog altijd Crashplan. Mijn abonnement loopt nog een paar maand, maar ben ondertussen wel al geswitcht naar Business.
Bij Business moet je betalen per PC afzonderlijk. Echter ondersteunt business wel network shares dus eventueel zou je het op die manier kunnen doen.
Ben zelf wel van plan te verlengen, aangezien je het eerste jaar 75% korting krijgt.
Ik ben er nog niet uit. Alternatieven blijven moeilijk. Carbonite heeft beperkingen voor wat betreft de te backuppen bestanden. Over Idrive heb ik de nodige negatieve verhalen gelezen en zelf knutselen met een los backup programma en losse cloud opslag vind ik op dit moment niet zo aantrekkelijk. Het moet gewoon gelijk goed werken.
Het lijkt eerst een tijdje goed te gaan maar na verloop van tijd stalled de boel. De ene keer is dat na 3gb en dan weer na 11gb.
Het is een Ubuntu 16.04 LTS machine.
Als ik de boel afbreek en opnieuw start gaat ie wel verder maar na een aantal GB stopt de boel weer. Iemand een idee?
Zal het goedkope jaar nog wel doen, maar twijfel daarna. Zit nog te kijken naar Acronis, maar volgens mij scheelt het totaal niets met Crashplan qua prijs en dan lijkt me CP toch makkelijker.
Na de upgrade via de website wordt je home client ineens blauw en is het een business versie geworden.D-e-n schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:00:
[...]
Ook voor 120e per jaar blijf ik het relatief duur vinden. Ik backup foto's en muziek van mijn mediaserver nu met de home versie toch voor beduidend veel minder. Die korting voor één jaar klinkt aantrekkelijk maar dan heb ik volgend jaar weer een overstapmoment. Gaat de overstap van home naar business een beetje smooth eigenlijk?
Daarna zal hij je client voor een hele andere versie vervangen/updaten.
Bij mij ging het als vanzelf.
Verder zijn mijn download snelheden (restore) veel rapper geworden. Die waren bij Home zo traag dat ik volgens mij weken nodig zou hebben voor een full restore.
Overigens vind ik 120 per jaar ook wel fors. Had me voorgenomen in het jaar van 25% korting alternatieven te testen.
Maar 5TB+ inclusief onbeperkt behoud van verwijderde bestanden, daar vind ik niet echt een goedkoper alternatief voor.
Of het moet handmatig kopieren of syncen van de statische data (films) zijn naar een externe HDD (ook niet gratis maar wel eenmalig, aan de andere kant minder recovery/redundancy dan Crashplan zal hebben). EN dan de dynamische data via Duplicati naar Stack.
[ Voor 23% gewijzigd door Titusvh op 14-06-2018 16:11 ]
Hier toch andere ervaring. Een jaar of zo geleden eens een volledige crash van mijn RAID gehad en alles terug moeten vanaf CrashPlan restoren. Ik hield mijn hart vast gezien de trage uploads (4Mbps) maar tot mijn grote verbazing haalde ik tussen de 100 en 150 Mbps en was al mijn data op een paar dagen terug binnen.Titusvh schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:08:
Die waren bij Home zo traag dat ik volgens mij weken nodig zou hebben voor een full restore.
Vergeet niet dat het 75% korting is, dus het eerste jaar betaal je $30 (+btw), waardoor dat eerste jaar toch nog altijd een no brainer wordt. In dat jaartje dan wel eens zien of er mogelijkheden zijn die significant goedkoper zijn dan $120 per jaar, wetende dat ik ook aan bijna 5TB totale backup set zit bij CrashPlan.Titusvh schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:08:
Overigens vind ik 120 per jaar ook wel fors. Had me voorgenomen in het jaar van 25% korting alternatieven te testen. Maar 5TB+ inclusief onbeperkt behoud van verwijderde bestanden, daar vind ik niet echt een goedkoper alternatief voor.
Duplicati icm Jottacloud bevalt me vooralsnog prima. Unlimited storage voor 75 euro per jaar.Bleh! schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:43:
De aanbieding voor het eerste jaar is inderdaad een no-brainer. Die loopt bij mij nu al een paar maanden. Parallel probeer ik wat met duplicati en stack. Dat is opzich stabiel maar ik vind nergens een redelijke prijs voor veel opslag (4 TB) in combinatie met een geschikt protocol. Die berekening moet ik maar eens opnieuw maken als de crashplan korting komt te vervallen. Tips natuurlijk welkom.
Welke versie van Duplicati gebruik je en wat is je internetsnelheid? Ik zou in ieder geval de blocksize kleiner houden.Monno1974 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:42:
Beste mensen, omdat Crashplan is gestopt ben ik ook aan de slag gegaan met Duplicati in combinatie met Stack. Het is zo'n 280GB in totaal. Ik doe het op het moment in stukken van 100MB. Heb eerst al 10MB en 50mb geprobeerd.
Het lijkt eerst een tijdje goed te gaan maar na verloop van tijd stalled de boel. De ene keer is dat na 3gb en dan weer na 11gb.
Het is een Ubuntu 16.04 LTS machine.
Als ik de boel afbreek en opnieuw start gaat ie wel verder maar na een aantal GB stopt de boel weer. Iemand een idee?
Duplicati met Jottacloud is inderdaad een goede optie. Andere mogelijkheid is de Google G Suite. Kost ongeveer € 8 per maand maar is wel handig als je ook een eigen domein hebt en biedt naast opslag ook vele extra's. Denk dat je een iets betere snelheid ervaart met Google. Daar tegenover zijn de privacy voorwaarden van Jottacloud weer stukken beter. Kortom, het hangt erg af wat je zelf belangrijk(er) vindt.Bleh! schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:43:
De aanbieding voor het eerste jaar is inderdaad een no-brainer. Die loopt bij mij nu al een paar maanden. Parallel probeer ik wat met duplicati en stack. Dat is opzich stabiel maar ik vind nergens een redelijke prijs voor veel opslag (4 TB) in combinatie met een geschikt protocol. Die berekening moet ik maar eens opnieuw maken als de crashplan korting komt te vervallen. Tips natuurlijk welkom.
[ Voor 8% gewijzigd door Ynnoz op 23-06-2018 00:58 ]
Niet helemaal waar, het staat er wel maar in de praktijk is het niet zo. Heb zelf nu 4 TB op de drive en er is niks aan de hand. pas als je links gaat delen en drive gaat sharen dan heb je een issue. maar als je het voor jezelf houdt is het een goede oplossing. privacy is wel een dingetje maar goed, alles gaat toch encrypted in de driveBleh! schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 07:37:
Google capped op 1TB per gebruiker onder de vijf gebruikers. En die €8,- is per gebruiker. Ik ga jottacloud eens uitproberen.
Bij Jottacloud, kijken ze ook wat je met de cloud doet ( ondanks dat ze zichzelf profileren als een safe heaven ) en unlimited is niet helemaal unlimited, ze hanteren een FUP, maar ook afhankelijk met wat je elke dag upload. als je TB's upload per dag, dan heb je snel een praatje met ze, maar een paar GB's per dag moet geen issue zijn. ( Bij Drive kan je per dag 1 TB uploaden, daarna komt Google met een cap op de snelheid, en moet je een dag wachten. hun slaan het praatje al over dan
[ Voor 30% gewijzigd door straydog_50 op 23-06-2018 16:29 ]
Er zijn gebruikers met 20TB, dus trek je conclusie. Verder viel bij mij de snelheid bij Jottacloud erg tegen.Bleh! schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 07:37:
Google capped op 1TB per gebruiker onder de vijf gebruikers. En die €8,- is per gebruiker. Ik ga jottacloud eens uitproberen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ynnoz op 23-06-2018 21:22 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:03 ]
StackSync lijkt er het meest bij in de buurt te komen, maar die ondersteunt geen JottaCloud. Ik gebruik nu Duplicati en dat werkt op zich wel, maar het duurt allemaal zo lang en het afhankelijk zijn van meerdere bestandspakketjes vind ik riskant.
Ik heb al wat programma's bekeken maar het lijkt nogal een uniek verzoek te zijn van mij, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Vandaar mijn vraag: gebruik jij toevallig iets als wat ik omschrijf, dan hoor ik het graag!
CloudBerry Backupgrq schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:00:
Kent iemand een file sync programma dat afzonderlijke bestanden versleuteld aan de client zijde en dan richting een cloud dienst kan sturen? Bij voorkeur JottaCloud?
StackSync lijkt er het meest bij in de buurt te komen, maar die ondersteunt geen JottaCloud. Ik gebruik nu Duplicati en dat werkt op zich wel, maar het duurt allemaal zo lang en het afhankelijk zijn van meerdere bestandspakketjes vind ik riskant.
Ik heb al wat programma's bekeken maar het lijkt nogal een uniek verzoek te zijn van mij, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Vandaar mijn vraag: gebruik jij toevallig iets als wat ik omschrijf, dan hoor ik het graag!
Betrouwbaar backup programma werkt met veel cloudopslagdiensten. Gebruik het zelf met Strato hidrive en aes 256 encryptie
Integendeel, een block-level backup programma is veel efficiënter als een file-backup programma. Bij een block-level worden alle files verdeeld in blokken en alleen de gewijzigde blokken weggeschreven. Overigens controleert Duplicati na een backup (een groot deel) van de weggeschreven blokken zodat je er zeker van kan zijn dat de backup goed is gegaan. Voor de zekerheid kan je ook een email naar jezelf laten sturen na iedere backup met de status.grq schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:00:
Kent iemand een file sync programma dat afzonderlijke bestanden versleuteld aan de client zijde en dan richting een cloud dienst kan sturen? Bij voorkeur JottaCloud?
Andere goede backup programma's zijn o.a. Duplicity, Arq en Borg.
Voordeel van Duplicati is dat het open-source is, heel veel (alle?) backup platformen ondersteunt en op heel veel platformen draait: Windows desktop/server, Linux desktop/server, Raspberry, Synology en QNAP om er een paar te noemen. Dat betekent ook, als je eventueel later overstapt naar een ander platform de backup altijd kan terugzetten. Dus bijv. van Windows naar Linux of van een Synology NAS naar een QNAP systeem.
Cloudberry is ook een mogelijkheid maar is gesloten en draait op een beperkt aantal platformen en ondersteunt ook een beperkt aantal backup platformen (volgens mij ook geen Jottacloud).
Nadeel van Duplicati was tot voor kort is dat het single-thread werkt maar dat is in de laatste versie aangepast.
Hoe gaan jullie om met de rentention time? Ik kan me voorstellen dat de backup bij veel wijzigingen groter en groter wordt. En hoe zie je een backup uiteindelijk terug in je cloud storage? Als een map, als één groot bestand?
https://forum.duplicati.c...ckups-in-a-smart-way/2195
Daarmee kan je dus op een slimme wijze tot een jaar terug doordat van de laatste 12 maanden van het jaar een backup beschikbaar is, van de laatste 4 weken van de maand, en de laatste 7 dagen van de week (dit is aan te passen). Oude back-ups worden dan ook weer verwijderd. Als er dus bijna geen wijzigingen zijn in je back-up is de totale omvang van de back-up ook ongeveer gelijk aan de totale omvang van je bestanden.
Bij wijzigingen wordt deze dus uiteraard groter omdat er altijd terug moet kunnen worden gegaan naar de versie van bijv. 1 jaar terug. De totale omvang is dan dus ook de omvang van je data + alle verwijderde data + de wijzigingen tussen de backup momenten. Als de tijd tussen de momenten groter wordt vanwege deze policy zal die ook data verwijderen, zodat er niet te veel bewaard blijft.
Duplicati gebruikt blocks van standaard 50 megabyte, wat ook aangepast kan worden. Zie https://www.duplicati.com...Sizes/#remote-volume-size voor meer info. Je ziet het dus op je storage terug als tientallen, honderden, duizenden bestanden van dezelfde omvang. Uiteraard afhankelijk van de gekozen aantal megabytes.
Thanks, ga ik checken!racnor2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:24:
[...]
CloudBerry Backup
Betrouwbaar backup programma werkt met veel cloudopslagdiensten. Gebruik het zelf met Strato hidrive en aes 256 encryptie
Ik zie dat ik nog op een superoude Duplicati zit, ik zal 'm updaten en nog eens kans geven. Als het lekker werkt wil ik hem zeker blijven proberen, hopelijk dat ie tegenwoordig wat sneller en stabieler is!Ynnoz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 02:55:
[...]
Integendeel, een block-level backup programma is veel efficiënter als een file-backup programma. Bij een block-level worden alle files verdeeld in blokken en alleen de gewijzigde blokken weggeschreven. Overigens controleert Duplicati na een backup (een groot deel) van de weggeschreven blokken zodat je er zeker van kan zijn dat de backup goed is gegaan. Voor de zekerheid kan je ook een email naar jezelf laten sturen na iedere backup met de status.
Andere goede backup programma's zijn o.a. Duplicity, Arq en Borg.
Voordeel van Duplicati is dat het open-source is, heel veel (alle?) backup platformen ondersteunt en op heel veel platformen draait: Windows desktop/server, Linux desktop/server, Raspberry, Synology en QNAP om er een paar te noemen. Dat betekent ook, als je eventueel later overstapt naar een ander platform de backup altijd kan terugzetten. Dus bijv. van Windows naar Linux of van een Synology NAS naar een QNAP systeem.
Cloudberry is ook een mogelijkheid maar is gesloten en draait op een beperkt aantal platformen en ondersteunt ook een beperkt aantal backup platformen (volgens mij ook geen Jottacloud).
Nadeel van Duplicati was tot voor kort is dat het single-thread werkt maar dat is in de laatste versie aangepast.
Probeer anders eens Duplicati op bijv. Stack van TransIP. Kan best zijn dat Duplicati dan wel je lijn optimaal benut. Jottacloud werkt goed, maar valt qua snelheid soms nog wel eens tegen.grq schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:33:
[...]
Thanks, ga ik checken!
[...]
Ik zie dat ik nog op een superoude Duplicati zit, ik zal 'm updaten en nog eens kans geven. Als het lekker werkt wil ik hem zeker blijven proberen, hopelijk dat ie tegenwoordig wat sneller en stabieler is!
Welke uploadsnelheid haal jij met Cloudberry naar Strato HiDrive?racnor2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:24:
[...]
CloudBerry Backup
Dit dus.Ynnoz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 02:55:
[...]
Integendeel, een block-level backup programma is veel efficiënter als een file-backup programma. Bij een block-level worden alle files verdeeld in blokken en alleen de gewijzigde blokken weggeschreven. Overigens controleert Duplicati na een backup (een groot deel) van de weggeschreven blokken zodat je er zeker van kan zijn dat de backup goed is gegaan. Voor de zekerheid kan je ook een email naar jezelf laten sturen na iedere backup met de status.
@Ynnoz vergeet ook niet dat duplicity (dus ik denk duplicati ook?) standaard 10% pariteit aan je backup toevoegt. Dat maakt het juist een stuk minder "riskant" dan losse bestanden. Ja of je moet zelf weer par bestanden gaan maken of zo, maar het lijkt me dat je daar ook niet op zit te wachten.
Rond de 30 Mbps. Echter gaat al het backup verkeer richting Strato HiDrive over een vpn verbinding van Strato. Wellicht dat dit invloed heeft op mijn uploadsnelheid richting Strato HiDrive?Eric_1993 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:47:
[...]
Welke uploadsnelheid haal jij met Cloudberry naar Strato HiDrive?
"The hubiC service is now closed to new subscriptions."
Vraagje over Amazon S3:
In de console staan rechts bovenaan: gebruikersnaam, locatie en support. Is de locatie die je hier instelt de (fysieke) opslaglocatie? Ik kan een antwoord op deze vraag werkelijk nergens terugvinden.
[ Voor 39% gewijzigd door PaPa op 08-07-2018 19:06 ]
Ik heb een NAS met back-up waar elke dag van 5 computers een incrementele back-up van wordt gemaakt. Het gaat dan om maximaal 1 MB. Wekelijks een full van maximaal 1 GB. + nog maandelijks IMAGE van de computers. Ik wil de hele NAS back-uppen naar de cloud m.b.v. Veracrypt.
Ik maak een Veracrypt container van 500 GB. Met SyncbackPro maak ik dan back-ups naar de containers met retentie van 30 dagen. Vervolgens wordt het bestand van 500 GB in de cloud ook bijgewerkt met rsync over SSH. Dus elke nacht heb ik dan een rsync programma lopen die 500 GB scant op gewijzigde blokken.
Wat ik mij afvraag is: Kan dit kwaad als dit elke nacht zo gaat? 's nachts wordt er toch niks met de PC gedaan dus ik zie geen bezwaren hierin. Maar misschien dat er hier andere Tweakers zijn die wel een issue zien. Vandaar dat ik hier mijn verhaal doe
EDIT: SMB connectie kan, heb ik ook geprobeerd. Helaas gaat het uploaden dan met 15 Mbit/s. En dan duurt het toch wel erg lang voor alles gebackupt is terwijl ik een uploadsnelheid heb van 40 Mbit/s.
[ Voor 10% gewijzigd door Eric_1993 op 12-07-2018 23:08 ]