|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Tot nog toe liet ik mijn computer altijd automatisch synchroniseren met Onedrive, vorige week begon ik me af te vragen hoe veilig dat eigenlijk was met cryptoware en het antwoord is me uit dit stuk van het forum in elk geval al duidelijk, dus ben al een stuk geholpen, nu alleen dus op zoek naar een andere optie.
Vanmiddag kwam ik op het volgende (misschien wel te simpele...) idee: bij Onedrive heb ik 1TB ruimte, ik gebruik ongeveer 100GB, als ik op mijn Onedrive nu een map "back-up" aanmaak die ik niet laat meesyncroniseren op mijn pc en waar ik de volledige inhoud van Onedrive naar toe kopieer en dat dus met regelmaat vervang, ben ik dan wel van het probleem af?
Zo niet dan ga ik op zoek naar een betaald alternatief, of wordt het gewoon een kopie op een harde schijf hier in huis, maar als ik er zo vanaf kan komen zou het makkelijk zijn...
Ik hoor graag wat jullie hiervan denken..
[ Voor 106% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:27 ]
Ik kan eigenlijk niet vinden wat voor manieren ze ondersteunen om data naar ze toe te pompen. Hebben ze alleen een eigen client of kun je er ook met SFTP ofzo heen kopiëren?
En kun je binnen je account nog meerdere subaccounts aanmaken? (net als bij TransIP Stack)
Door voor elk device een eigen subaccount te maken kun je zorgen dat je iPhone niet ineens full mental kan gaan en je gehele cloud kan leeggooien maar alleen de data onder zijn eigen useraccount.
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:27 ]
(https://support.jottaclou...-folders-with-Jottacloud-)Jottacloud will mirror the data on our server. If you delete one of these folders or files locally, Jottacloud will also delete the same items from Jottacloud’s server. Any data you want to store but do not want to continually back up should be archived from the web-application.
Je kan dus niet een automatische backup maken, dit moet handmatig via de website? Ze noemen het backup, maar eigenlijk is het gewoon een sync á la Onedrive/Dropbox.
(https://support.jottaclou...yption-key-on-Jottacloud-)To support viewing, sharing and painless synchronizing of files over the web, Jottacloud does not support the creating of your own private encryption keys.
Data blijft dus inzichtelijk voor het bedrijf (achter) Jottacloud. Jammer, want hun service leek op het eerste gezicht wel interessant.
Ik gebruik nu een aantal jaar Spideroak (Unlimited account, $125/jaar), op zich naar tevredenheid. Alleen vind ik het uploaden van bestanden niet heel snel gaan, en updaten ze hun applicatie steeds minder vaak. Dat, terwijl ik merk dat soms de applicatie niet helemaal lekker werkt (wel wat betreft uploaden, maar bv management/onderhoud van backups geeft soms onduidelijke fouten). Vandaar dat ik uitkijk naar een andere cloudbackupdienst (al heb ik nog tot begin volgend jaar voor de keuze
Rail Away!
Verwijderd
Automatische backup kan zeer zeker wel: https://support.jottaclou...nchronization-and-backup-Mad Marty schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:05:
Ik zat even te kijken naar Jottacloud, maar twee dingen vallen me op:
(https://support.jottaclou...-folders-with-Jottacloud-)
Je kan dus niet een automatische backup maken, dit moet handmatig via de website? Ze noemen het backup, maar eigenlijk is het gewoon een sync á la Onedrive/Dropbox.
https://support.jottaclou...tacloud-Privacy-Guarantee[...]
(https://support.jottaclou...yption-key-on-Jottacloud-)
Data blijft dus inzichtelijk voor het bedrijf (achter) Jottacloud. Jammer, want hun service leek op het eerste gezicht wel interessant.
https://support.jottaclou...-Can-anyone-see-my-files-
En dan graag ook met onbeperkte opslag. Laat maar weten als je iets hebt gevonden.Vandaar dat ik uitkijk naar een andere cloudbackupdienst (al heb ik nog tot begin volgend jaar voor de keuze) met client-side encryptie, en het liefst 2FA (al zie ik dat eigenlijk nooit tot nu toe).
EDIT: Misschien is https://tresorit.com/ iets voor je.
Voor mij is het niet interessant, want je kan maar 1.000GB parkeren. Voor €25/maand excl BTW.
Wel 2FA, client side encryptie kan ik niet met zekerheid zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 07:21 ]
Lees 'm nog eens door: "...and deleting files that you delete" M.a.w., als ik per abuis een file delete, dan ben ik 'm ook kwijt op Jottacloud. Een backup houdt juist de files, zodat je 'm terug kunt krijgenVerwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:10:
[...]
Automatische backup kan zeer zeker wel: https://support.jottaclou...nchronization-and-backup-
Tuurlijk, dat is makkelijk gezegd. Ik heb liever zelf een private key die het bedrijf niet kent. Nu heb je geen enkele garantie.
Dank in ieder geval voor je suggestie van Tresorit. Al is €25/maand nogal aan de prijzige kant
Rail Away!
Kijk eens naar Sync.com; https://www.sync.com/features/Mad Marty schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:05:
Vandaar dat ik uitkijk naar een andere cloudbackupdienst (al heb ik nog tot begin volgend jaar voor de keuze) met client-side encryptie, en het liefst 2FA (al zie ik dat eigenlijk nooit tot nu toe).
- client-side encryptie (zero-knowledge storage)
- two-factor auth.
- syncen a la dropbox maar ook bruikbaar als pure cloud storage ('Vault')
- hosted in Canada
500Gb voor 49$/jaar, 2Tb voor 96$/jaar
[ Voor 6% gewijzigd door max2k9 op 22-05-2017 14:51 ]
Interessante optie, thx!max2k9 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:25:
[...]
Kijk eens naar Sync.com; https://www.sync.com/features/
- client-side encryptie (zero-knowledge storage)
- two-factor auth.
- syncen a la dropbox maar ook bruikbaar als pure cloud storage ('Vault')
- hosted in Canada
500Gb voor 49$/jaar, 2Tb voor 96$/jaar
Rail Away!
Heb het afgelopen jaar weer verlengd, ben er erg tevreden mee, en de prijs is zeer scherp te noemen. Gezien de encryptie alsnog aardig vlot te noemen. Die 500 GB krijg ik echt niet vol. Alleen de iOS-app is niet erg fijn, maar die gebruik ik niet en dat geeft niet > geen noodzaak, ik sync docs/foto's als 2e back-up en parkeer wat bestanden die afgeschermd moeten staan in de vault. Gebruik soms een share functie om vrienden wat leesvoer door te sturen, en krijg geen klachten over de werkingMad Marty schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:14:
Interessante optie, thx!
[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 22-05-2017 22:27 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik ben nu bezig een map met foto's te uploaden, maar voor m'n gevoel gaat dat nog steeds redelijk traag. Heeft het zin om tijdelijk m'n internet snelheid te verhogen naar 200/200mbits om zo in een keer een boel foto's te uploaden? Of heeft dat geen zin omdat Google foto's in de basis op zichzelf al traag is?
Ik kan nu niet echt een concreet antwoord vinden op Google. Heeft iemand persoonlijk ervaring hiermee?
Edit: Ik maak gebruik van de Google Foto's uploader voor op de Mac.
[ Voor 5% gewijzigd door darkdesign op 23-05-2017 10:14 ]
Ik heb met geen enkele cloudstoragevariant ooit langere tijd mijn lijnspeed (100 Mbit/s, ik hou altijd de regel delen door 10 oftewel 10 MB/s aan) gehaald. Google Drive had nog wel eens dagen/uren dat het 7 a 8 MB/s was, maar die tijd lijkt ook al voorbij. En volgens mij is het uploaden van 1 groot bestand altijd nog sneller dan veel kleinere, zoals bij foto's. Pak er even een tooltje bij die je uploadspeeds laat zien op je mac, dan zie je hoe snel het gaat. Probeer het dan eens via de browser, of een andere tool. Daar kan best wel een bak verschil in zitten.darkdesign schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:12:
Sinds kort ben ik verhuist van een appartement zonder glasvezel (ik had daar vdsl) aansluiting naar een woning met. Toen ik nog vdsl had vond ik de uploadsnelheid van Google Foto's wat traag, maar nu heb ik glasvezel 50/50mbits.
Ik ben nu bezig een map met foto's te uploaden, maar voor m'n gevoel gaat dat nog steeds redelijk traag. Heeft het zin om tijdelijk m'n internet snelheid te verhogen naar 200/200mbits om zo in een keer een boel foto's te uploaden? Of heeft dat geen zin omdat Google foto's in de basis op zichzelf al traag is?
Ik kan nu niet echt een concreet antwoord vinden op Google. Heeft iemand persoonlijk ervaring hiermee?
Edit: Ik maak gebruik van de Google Foto's uploader voor op de Mac.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Met pCloud, welke een tijdje geleden hier ook al is langsgekomen trek ik regelmatig, met zowel uploaden als downloaden. mijn 500Mbps lijn dicht, soms ook de 1Gbps lijn op m'n werk.2Dutch schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:03:
[...]
Ik heb met geen enkele cloudstoragevariant ooit langere tijd mijn lijnspeed (100 Mbit/s, ik hou altijd de regel delen door 10 oftewel 10 MB/s aan) gehaald. Google Drive had nog wel eens dagen/uren dat het 7 a 8 MB/s was, maar die tijd lijkt ook al voorbij. En volgens mij is het uploaden van 1 groot bestand altijd nog sneller dan veel kleinere, zoals bij foto's. Pak er even een tooltje bij die je uploadspeeds laat zien op je mac, dan zie je hoe snel het gaat. Probeer het dan eens via de browser, of een andere tool. Daar kan best wel een bak verschil in zitten.
Tot voor kort was dit qua backups erg onhandig, omdat de drive standaard wordt gemount via webdav, waardoor je bij cryptolockers pech hebt. Ze hebben echter recent een 'rewind' feature toegevoegd waarmee je een tijdstip tot 180 dagen terug kunt opgeven, waarbij je je bestanden ziet op dat tijdstip. Restoren daarvan gaat supermakkelijk. Voor mij hiermee dus inmiddels ook een volwaardige backup service.
Dank voor de tip, ik ga er eens naar kijken. Moet zeggen dat het alweer een ruim jaar geleden is dat ik echt een HEULE berg van die aanbieders heb getest, zal ze vast niet allemaal tegengekomen zijn. Dus fijn dat de ervaringen worden gedeeld. Historie/restoren is zeker een must met die encryptietroep van tegenwoordig!darkmdmn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:07:
Met pCloud, welke een tijdje geleden hier ook al is langsgekomen trek ik regelmatig, met zowel uploaden als downloaden. mijn 500Mbps lijn dicht, soms ook de 1Gbps lijn op m'n werk.
Tot voor kort was dit qua backups erg onhandig, omdat de drive standaard wordt gemount via webdav, waardoor je bij cryptolockers pech hebt. Ze hebben echter recent een 'rewind' feature toegevoegd waarmee je een tijdstip tot 180 dagen terug kunt opgeven, waarbij je je bestanden ziet op dat tijdstip. Restoren daarvan gaat supermakkelijk. Voor mij hiermee dus inmiddels ook een volwaardige backup service.
mcDavid schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:53:
hoe snel upload je nu dan? "voor je gevoel erg traag" is niet bepaald wetenschappelijk of kwantificeerbaar.
"Erg traag" is inderdaad wat subjectief.2Dutch schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:03:
[...]
Ik heb met geen enkele cloudstoragevariant ooit langere tijd mijn lijnspeed (100 Mbit/s, ik hou altijd de regel delen door 10 oftewel 10 MB/s aan) gehaald. Google Drive had nog wel eens dagen/uren dat het 7 a 8 MB/s was, maar die tijd lijkt ook al voorbij. En volgens mij is het uploaden van 1 groot bestand altijd nog sneller dan veel kleinere, zoals bij foto's. Pak er even een tooltje bij die je uploadspeeds laat zien op je mac, dan zie je hoe snel het gaat. Probeer het dan eens via de browser, of een andere tool. Daar kan best wel een bak verschil in zitten.
De snelheid zit nu gemiddeld op 1 MB/s. Een groot gedeelte van m'n upload bandbreedte wordt dus niet gebruikt.
Ter info; dit werkt nog steeds2Dutch schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:15:
Voor de mede sync.com gebruikers: hun blogpost over het jaar 2016 (leuk leesvoer btw), bevat een leuk extraatje: Konami code /\ /\ \/ \/ < > < > BA intikken als je in je webpanel zit, voor +1 GB gratuit
Het is overigens goed om te vermelden dat pCloud ook webdav ondersteund, maar over webdav is de snelheid relatief laag. De officiele client werkt wel snel, net als web upload.2Dutch schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:23:
[...]
Dank voor de tip, ik ga er eens naar kijken. Moet zeggen dat het alweer een ruim jaar geleden is dat ik echt een HEULE berg van die aanbieders heb getest, zal ze vast niet allemaal tegengekomen zijn. Dus fijn dat de ervaringen worden gedeeld. Historie/restoren is zeker een must met die encryptietroep van tegenwoordig!
Om met hoge snelheid te backuppen heb ik zelf een Python backend geschreven voor duplicity welke ongeveer 30MBps doet (ze hebben een uitstekende API). Via webdav was het namelijk niet vooruit te branden (ongeveer 1MBps).
Ik heb deze een tijdje geprobeerd. Wat ik enorm jammer vond was dat je niet live in bestanden kunt werken die in de pCloud map staan. Dan krijg je write permission errors, verlies je saved data e.d. Contact met ze opgenomen en ze weten hiervan af en zeggen buiten de cloud te werken en dan als je klaar bent erin te kopiëren. Dat was voor mij genoeg reden om (voorlopig) een andere oplossing te gaan zoeken, want dat is echt mega irri.darkmdmn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:07:
[...]
Met pCloud, welke een tijdje geleden hier ook al is langsgekomen trek ik regelmatig, met zowel uploaden als downloaden. mijn 500Mbps lijn dicht, soms ook de 1Gbps lijn op m'n werk.
Ben nu ook Sync aan het proberen. Maar bovenstaande issue daarop nog niet getest.
Tresorit vind ik wat prijzig, Jottacload vertrouw ik niet, Hi-Drive vond ik een drama, KPN ook, US diensten als Backblaze vertrouw ik voor geen meter, Hubic biedt 0,0 support en lijkt onbetrouwbaar, Stack is gratis en open, ook beetje dubieus dus. En nog wel wat opties geprobeerd. Misschien dat ik Spideroak 's ga proberen, al probeer ik dan nu eerst Sync. Beide bieden hetzelfde, in Canada (niet 1e keus, maar vooruit, er is niet veel anders).
[ Voor 15% gewijzigd door xs4me op 31-05-2017 19:10 ]
Ik heb een FreeNAS server waar momenteel 2TB aan foto's opstaat, en doormiddel van Duplicati wil ik automatisch backups laten maken. Ik heb Duplicati al getest met een gratis Stack account en dat ging prima (alleen heb ik behoefte aan meer opslag ruimte). Duplicati kan ook incrementele backups maken, en dat is ook wel fijn.
Crashplan werkt niet lekker met FreeNAS, Backblaze zou ik mee kunnen werken (al is dat tricky omdat ze officieel geen ondersteuning voor een NAS hebben).
Nu heb ik Hubic op het oog. 10TB voor 50 euro per jaar ziet er prima uit, en daar moet ik wel mee vooruit kunnen voorlopig. Dat alle data in Frankrijk staat klinkt ook wel prima ... maar vervolgens kan ik niet met Paypal of Ideal betalen.
Nu dus op zoek naar iets anders, iemand nog suggesties?
2TB gaat 120 usd per jaar kosten (verder heb ik nog niet gekeken)
Hier het overzicht van de nieuwe plans. Grofweg dus 60 usd per TB per jaar.

Iemand tips voor een alternatief welke goed met Hyperbackup van synology werkt?
[ Voor 26% gewijzigd door pven op 08-06-2017 07:41 ]
Daarbij komt ook nog dat nog maar sinds kort Amazon het nodig vond om de file sync tool rclone de toegang tot hun API te ontzeggen, ref. Issue #1420 - 400 Bad Request Unknown client_id. Die tool in combinatie met hun 'unlimited' aanbod was in het verleden voor mij de reden om voor Amazon Drive te kiezen, maar nu wordt het dus duidelijk weer tijd om een andere cloud storage provider te zoeken.pven schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:31:
Amazon Drive is vanaf de eerstvolgende verlenging niet meer unlimited
2TB gaat 120usd per jaar kosten (verder heb ik nog niet gekeken)
F*ckin damnit. En dat is al vanaf 28 Juli voor mij.... en ik heb pas sinds gisteren alles erop staat (2,5TB)pven schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:31:
Amazon Drive is vanaf de eerstvolgende verlenging niet meer unlimited
2TB gaat 120 usd per jaar kosten (verder heb ik nog niet gekeken)
Hier het overzicht van de nieuwe plans. Grofweg dus 60 usd per TB per jaar.
[afbeelding]
Dat wordt dus weer op zoek naar wat anders...
[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 08-06-2017 07:58 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Inderdaad, voornamelijk doordat de storage misbruikt wordt ...CyBeR schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:58:
Dan blijf je zoeken. Al die "unlimited" abonnementen zijn compleet onhoudbaar. Ze gaan allemaal weg. Bedankjes kun je sturen naar misbruikers die er meteen meerdere terabytes aan shit opzetten.
Ik zit nu maar weer naar Amazon Glacier te kijken, daar zat ik 'vroeger' ook. Alleen nog uitzoeken of het nog steeds werkt met Hyperbackup.
Ik snap niet zoveel van hun pricing? Betaal je alleen als je het weer terughaalt ofzo?pven schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:59:
[...]
Inderdaad, voornamelijk doordat de storage misbruikt wordt ...
Ik zit nu maar weer naar Amazon Glacier te kijken, daar zat ik 'vroeger' ook. Alleen nog uitzoeken of het nog steeds werkt met Hyperbackup.
Zit zelf maar weer te kijken naar Hubic. Met 2,5TB aan foto's/video's heb ik toch wel wat opslag nodig. Maar daar ga ik niet de prijs van een 6TB schijf per jaar voor betalen.
Crashplan bied het toch al heel, heel lang aan. ook voor 5 dollar per maand. Dus zo onmogelijk is het niet. Net als Hubic die 10TB voor 50 euro per jaar aanbied.CyBeR schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:58:
Dan blijf je zoeken. Al die "unlimited" abonnementen zijn compleet onhoudbaar. Ze gaan allemaal weg. Bedankjes kun je sturen naar misbruikers die er meteen meerdere terabytes aan shit opzetten.
Het hoeft ook niet per se unlimited te zijn van mij. maar van "unlimited" voor 60 dollar naar 3TB voor 180 dollar is wel een flinke stijging.
[ Voor 34% gewijzigd door Waah op 08-06-2017 08:08 ]
( prijzen onder voorbehoudWaah schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:05:
[...]
Ik snap niet zoveel van hun pricing? Betaal je alleen als je het weer terughaalt ofzo?
Zit zelf maar weer te kijken naar Hubic. Met 2,5TB aan foto's/video's heb ik toch wel wat opslag nodig. Maar daar ga ik niet de prijs van een 6TB schijf per jaar voor betalen.
Je betaalt 0,004 usd per gb per maand. Dan tellen ze dus alle backups mee die je er al hebt staan. Daarnaast betaal je inderdaad extra als je een restore start. 'Vroeger' kon je bij de restore opgeven hoe snel het moest, op basis van die snelheid wordt je afgerekend. Als je de snelste optie pakt. dan kost het je simpelweg een smak geld.
Glacier is bedoeld als lange termijn, cold storage. Daar zit een lage prijs per GB aan vast (0.4ct per GB per maand) met wat hogere retrieval costs, zeker als je 't snel wilt. Als 't langer mag duren, valt dat ook nog wel mee (0.25ct/GB).Waah schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:05:
[...]
Ik snap niet zoveel van hun pricing? Betaal je alleen als je het weer terughaalt ofzo?
Nog wel ja. Maar elke dienst die unlimited aanbiedt en misbruikt wordt (ik las net over iemand die anderhalve petabyte in Amazon Cloud Drive had staan), gaat daarmee ophouden omdat 't gewoon een verlieslijdend verhaal is. Je kúnt dat gewoon niet doen als bedrijf, zonder failliet te gaan omdat je storage meer kost dan je abonnementen opleveren.Crashplan bied het toch al heel, heel lang aan. ook voor 5 dollar per maand. Dus zo onmogelijk is het niet.
Die €5 per maand van CrashPlan is niet houdbaar als er veel mensen daadwerkelijk tientallen terabytes aan meuk gaan opslaan, en nog minder als die meuk ook nog 's niet dedupliceerbaar is. En als CrashPlan de enige is die over is die voor €5 unlimited doet, gaat iedereen die zoveel storage gebruikt daarheen en is dat ook snel afgelopen.
Dat is al niet unlimited, wel?Net als Hubic die 10TB voor 50 euro per jaar aanbied.
[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 08-06-2017 08:20 ]
Het hoeft ook niet per se unlimited te zijn van mij. maar blackblaze is nog een voorbeeld van unlimitedCyBeR schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:18:
Dat is al niet unlimited, wel?
10TB is denk ik voor 99% van de users meer dan genoeg momenteel (en meer dan de meeste uberhaupt aan opslag thuis hebben staan). Nee je kunt niet je volledige usenet-filmcollectie kwijt
Denk dat ik maar eens ga kijken naar Blackblaze/Crashplan/Hubic als alternatieven. Kwa prijs gelijk en genoeg opslag.
EDIT: Blackblaze/Crashplan/Jottacloud werken allemaal niet met een NAS. Dus dan blijft Hubic over. Nu lees ik daar weer niet de beste verhalen over...

Balen dat Amazon de prijzen zo omhoog zet. Had er best wat extra's voor over gehad maar niet 180 dollar voor 3TB als ik nu al op 2,5tb zit. De app werkt prima en was van plan om Tele2 unlimited data te nemen zodat ik gemakkelijk via de Amazon-apps overal bij mijn foto's en videos zou kunnen.
[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 08-06-2017 09:01 ]
Crashplan draait bij mij al jaren op een NAS. Nooit geen omkijken naar.Waah schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:24:
[...]
Het hoeft ook niet per se unlimited te zijn van mij. maar blackblaze is nog een voorbeeld van unlimited
10TB is denk ik voor 99% van de users meer dan genoeg momenteel (en meer dan de meeste uberhaupt aan opslag thuis hebben staan). Nee je kunt niet je volledige usenet-filmcollectie kwijtmaar dat hoeft ook niet.
Denk dat ik maar eens ga kijken naar Blackblaze/Crashplan/Hubic als alternatieven. Kwa prijs gelijk en genoeg opslag.
EDIT: Blackblaze/Crashplan/Jottacloud werken allemaal niet met een NAS. Dus dan blijft Hubic over. Nu lees ik daar weer niet de beste verhalen over...
Balen dat Amazon de prijzen zo omhoog zet. Had er best wat extra's voor over gehad maar niet 180 dollar voor 3TB als ik nu al op 2,5tb zit. De app werkt prima en was van plan om Tele2 unlimited data te nemen zodat ik gemakkelijk via de Amazon-apps overal bij mijn foto's en videos zou kunnen.
crashplan heeft toch geen client? en heb je er wel eens naar omgekeken? want voor hetzelfde geld doet die de backup niet goed om wat voor vage reden ook... en kom je daar pas achter, als je alles kwijt bent (recent zelf zoiets gehad namelijk)Ynnoz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:48:
[...]
Crashplan draait bij mij al jaren op een NAS. Nooit geen omkijken naar.
Op wat voor NAS? Ik zie dat je 1 NAS mag koppelen, maar verder kan ik niet vinden hoe precies.Ynnoz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:48:
[...]
Crashplan draait bij mij al jaren op een NAS. Nooit geen omkijken naar.
De interface is erg snel (web) en de client werkt ook prima. Ga de app nu proberen om zo Dropbox te vervangen. Dropbox gebruik ik alleen nog voor screenshots uploaden/camera upload (sync.com app is echt meh), maar privacytechnisch (Zwitsers, servers in Noorwegen) is pCloud in ieder geval beter dan Dropbox. Echt veilig is het pas als je encrypt, maar dat is niet nodig voor wat ik er naartoe gooi. Eventuele echte backups krijgen een encryptlaagje via een tooltje of veracryptcontainer. Zou wel fijn zijn als het goed bevalt, kan Dropbox na al die jaren de prullenbak in
Pas had ik een borked Sierra installatie, en Time Machine backup was totaal kaputt. Had alleen sync.com nog waar de docs/foto's staan, hier en daar de version history moeten gebruiken. Toen had ik zoiets van: misschien kijken voor een 2e cloudprovider, waar ik bv een encrypted container om de zoveel tijd in zet ofzo.
Het draait zelf op een NAS (zowel QNap als Synology). Voorbeeld voor QNap:pven schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:55:
[...]
Op wat voor NAS? Ik zie dat je 1 NAS mag koppelen, maar verder kan ik niet vinden hoe precies.
http://www.fabian-keller....on-a-qnap-nas-with-docker
Maar voor Synology is het vrijwel hetzelfde. Zoek naar Crashplan headless computer.
Ik lees vooral heel veel gedoe na updates en dergelijke... Daar heb ik dus nu net geen zin in. Ik heb nu nog hoofdpijn na de update van DSM5 naar DSM6 met alle herinstallatie van packages.Ynnoz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:26:
[...]
Het draait zelf op een NAS (zowel QNap als Synology). Voorbeeld voor QNap:
http://www.fabian-keller....on-a-qnap-nas-with-docker
Maar voor Synology is het vrijwel hetzelfde. Zoek naar Crashplan headless computer.

Ik ga de gok met HUBIC wagen. 5 euro per maand, zodat als het echt niet bevalt het me 5 euro kost en niet meteen een jaar-fee. Doe nu een upload testje om de snelheid te zien (al heb ik maar 30 mbit upload, dus de echte max kan ik waarschijnlijk niet tonen) en daarna een unlink/link actie om te zien of alles weer netjes terug wordt gezet. Als dat goed gaat maar eens een maandje proberen/uploaden
Mocht het niet bevallen dan misschien toch g-suite.... Dat lijkt onbeperkt al zou het 1TB moeten zijn bij minder dan 5 users...
Misschien een gathering-of-tweakers-"bedrijf" moeten opstellen
[ Voor 37% gewijzigd door Waah op 08-06-2017 11:39 ]
Er is ook nog Google Nearline. Geen idee of die werkt met Hyper Backup.pven schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:59:
[...]
Inderdaad, voornamelijk doordat de storage misbruikt wordt ...
Alleen, die kostenstructuren

Ja, 0.004USD/GB/m werd al vermeld voor Glacier, en 0.0025USD/GB voor "trage" restore. Maar er zijn ook kosten per "operation"? Met Class A en B operations bij Nearline bv. Bah... Met "buckets" en "objects"...

Glacier is iets goedkoper dan Nearline, maar je download start maar na 3u, lees ik. Terwijl bij Nearline je download beperkt is tot 4MBps per TB die je opslaat...
Er was natuurlijk een reden waarom ik een paar maand terug voor ACD gekozen heb... Gelukkig kan ik nog een klein jaar van hun huidige tarief blijven gebruik maken, en dan zien we wel weer.
[ Voor 44% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 08-06-2017 12:11 ]
Volgens mij is dat duurder: Glacier is 0.004 usd per gb per maand, bij Nearline is dat 0.01 usd per gb per maand.Buzz_Fuzz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:02:
[...]
Er is ook nog Google Nearline. Geen idee of die werkt met Hyper Backup.
Het lijkt overigens niet in Hyperbackup te zitten.
Klopt, want Hyper Backup ondersteund enkel deze:pven schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:08:
[...]
Het lijkt overigens niet in Hyperbackup te zitten.
- Amazon Drive
- Amazon S3 compatible cloud services (Amazon S3, hicloud S3, SFR NAS Backup and Google Cloud Storage)
- Dropbox (including Dropbox for Business)
- Google Drive (including Google Drive for Work)
- HiDrive
- hubiC
- Microsoft Azure
- OpenStack Swift compatible cloud services (IBM SoftLayer, RackSpace, RackSpace UK)
Er is overigens ook nog Google Coldline, wat meer op Glacier lijkt dan Nearline, maar geen idee hoe de prijzen/specs zich verhouden.
Trouwens, mss wordt Synology C2 wel wat? Beta is helaas wel gesloten, en prijzen vind ik niet.
Ik heb dat niet voor elkaar gekregen na de laatste updates.
Ik heb nu Amazon drive maar moet per 28 maart 2018 ook veranderen want het unlimited is er vanaf dus. Zo gaat het bijna aantrekkelijk worden een extra NAS te kopen en elders te parkeren.
Een NAS 24/7 laten draaien met 2 schijven in kost ook al rap pakweg 100EUR. (50W?)
+ de aankoop en evt "onderhoud" (i.e. tijd (i.e. geld))
En tegenwoordig ook Coldline. Da's goedkoper dan nearline, maar bedoeld voor langer termijn storage. Nearline = minimum 1 maand, coldline = minimum 3 maanden.
Als dat werkt met GCS: dan ja. Standaard/Nearline/Coldline is voor de client niet verschillend.Geen idee of die werkt met Hyper Backup.
De afweging bij near- en coldline is dat de storage goedkoper is, maar iets *doen* met de storage duurder. Dat maakt het voornamelijk geschikt om voor archiefwerk en backups te gebruiken. Data die je wel lang wilt bewaren, maar die je niet vaak nodig hebt.Alleen, die kostenstructuren
Ja, 0.004USD/GB/m werd al vermeld voor Glacier, en 0.0025USD/GB voor "trage" restore. Maar er zijn ook kosten per "operation"? Met Class A en B operations bij Nearline bv. Bah...
Class A en class B operations zijn gets, puts, updates, etc. Sommige daarvan vallen onder class A, andere B, afhankelijk van hoeveel moeite ze kosten. Je krijgt een aantal operations gratis per maand. Verder merk je daar voornamelijk wat van als je miljoenen files upload, en dan nog is 't redelijk verwaarloosbaar.
Bijvoorbeeld, 1 miljoen objecten uploaden (in 1 maand) kost je bij normale storage €5 en bij nearline of coldline €10. 1 miljoen objecten downloaden kost je bij normale storage 4 cent, bij nearline €1 en bij coldline €5. Dit voor operations; je betaalt ook voor data transfer en bij near/coldline betaal je retrieval costs.
Bucket = top-level folderMet "buckets" en "objects"...
object = file
Ruwweg.
Met glacier kun je ook sneller bij je data, maar dan betaal je meer. Het is, nogmaals, een archiefdienst. Niet bedoeld om interactief te gebruiken.Glacier is iets goedkoper dan Nearline, maar je download start maar na 3u, lees ik. Terwijl bij Nearline je download beperkt is tot 4MBps per TB die je opslaat...
Google nearline/coldline is wel snel met restores overigens.
598 bestanden (foto's en video's) gesynct van de NAS (cloud sync) naar de online backup. Daarna ontkoppelen, opnieuw koppelen en de data weer automatisch terug laten halen (simulatie schijfcrash).
Mijn internetsnelheid is 50/30mbit en mijn volledige backup beslaat momenteel 1500GB
Hubic:test is 11,59GB aan foto's/video's (1,5tb aan foto's/video's volledige backup):
- Upload 90 minuten a 2,14 MB/s ( ~8 dagen)
- web-download 150 minuten a 1,4 MB/s (~17 dagen)
- Cloud-sync download 150 minuten a 1,4MB/s (~17 dagen)
- Upload: 57 minuten a 3,38 MB/s (~5 dagen)
- web-download: 30 minuten a 6,5 MB/s + 8 minuten om 7 ZIP-files creëren. (~2,5 dagen + 750 ZIP-files a 19 uren)
- Cloud-sync download 37 minuten a 5,2 MB/s (~3,3 dagen)
Google Drive trekt zowel mijn download als upload helemaal vol.
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 08-06-2017 19:54 ]
Andere optie is https://www.hetzner.de/en.../storagebox-produktmatrix,
Of https://www.strato.nl/cloud-storage/
[ Voor 34% gewijzigd door BramV op 08-06-2017 23:35 ]
Advies is ook om Crashplan niet als package te installeren maar in een container. Draait bij mij nu twee jaar met maar 1 update en voor de rest nooit geen omkijken naar. Eens per week krijg ik een overzicht en als ik dan toch moet updaten dan krijg ik een melding. Werkt op Synology en Qnap. En je hebt ook nog versioning.Waah schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:35:
[...]
Ik lees vooral heel veel gedoe na updates en dergelijke... Daar heb ik dus nu net geen zin in. Ik heb nu nog hoofdpijn na de update van DSM5 naar DSM6 met alle herinstallatie van packages.
Alleen kopiëren naar een Google Drive or hUBIC is niet echt een backup.
[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 09-06-2017 00:52 ]
Veel positieve reviews, zwitserland gebaseerd, prima prijs en ook een 90 dagen historie waardoor het echt als backup geldt ook. Het zal vooral gaan om alle fotos ed hier, en nog wat extra zaken.
Ben benieuwd, dit was zo'n 'dit moet ik echt eens gaan doen' projectje welke ik toch te lang heb uitgesteld...
*edit*
Bedenk me wel dat dit een 2way sync is, als ik de bestanden dus per ongeluk verwijder uit mijn map ben ik ze volgens mij alsnog kwijt (tenzij die historie ze dan nog bewaart)... Misschien toch (ook) nog maar eens naar crashplan en backblaze kijken.
[ Voor 24% gewijzigd door m0ridin op 09-06-2017 08:23 ]
Daarom maak ik zowel een one-way-sync (waarbij bestanden die lokaal verwijderd worden, NIET worden verwijderd van de server) als een "hyper backup" waarbij ik ZELF versioning kan instellen (met oneindig aantal versies al ik dat wil).Ynnoz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:48:
[...]
Advies is ook om Crashplan niet als package te installeren maar in een container. Draait bij mij nu twee jaar met maar 1 update en voor de rest nooit geen omkijken naar. Eens per week krijg ik een overzicht en als ik dan toch moet updaten dan krijg ik een melding. Werkt op Synology en Qnap. En je hebt ook nog versioning.
Alleen kopiëren naar een Google Drive or hUBIC is niet echt een backup.
Kost 2x de ruimte, maar wel veiliger.
Mijn backupplan:
- Lokaal naar een USB-drive een Hyper Backup met versioning
- Google Drive een one-way sync voor belangrijke files
- Google Drive 2-way sync voor onbelangrijke RAW files.
- Hyper Backup van USB-Drive uploaden naar Google Drive
Eventueel zou ik de Hyper Backup ook nog op Stack kunnen zetten als extra fail-safe.
pCloud verplaatst volgens mij bestanden naar de prullenbak zodra ze je lokaal verwijderd. Bestanden die nog in je prullenbak staan kun je dmv de Rewind functie altijd restoren. Als je ze (handmatig) uit je prullenbak verwijderd dan is t wel echt weg.m0ridin schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 07:51:
Heb zelf ondertussen een abbo bij pcloud afgenomen, de 500GB versie als test...
Veel positieve reviews, zwitserland gebaseerd, prima prijs en ook een 90 dagen historie waardoor het echt als backup geldt ook. Het zal vooral gaan om alle fotos ed hier, en nog wat extra zaken.
Ben benieuwd, dit was zo'n 'dit moet ik echt eens gaan doen' projectje welke ik toch te lang heb uitgesteld...
*edit*
Bedenk me wel dat dit een 2way sync is, als ik de bestanden dus per ongeluk verwijder uit mijn map ben ik ze volgens mij alsnog kwijt (tenzij die historie ze dan nog bewaart)... Misschien toch (ook) nog maar eens naar crashplan en backblaze kijken.
Betaalde accounts bieden o.a.:
- 500GB / 2TB plans tegen marktconforme prijzen
- unlimited file recovery
- unlimited versioning
- client side, end to end encryptie
- 2-factor auth.
- data staat in Canada
- linksharing met allerlei opties (custom passwords, expiry dates, read/write permissies, download limits, stats)
Enige nadeel wat ik tot nu toe tegen ben gekomen: mobile app is matig
https://www.hetzner.de/nl.../storagebox-produktmatrix
Storage Box
BX20 500 GB € 5.93 traffic max 2 TB
BX30 1 TB € 9.56 traffic max 5 TB
BX40 2 TB € 11.98 traffic max 10 TB
BX50 5 TB € 26.50 traffic max 15 TB
Ik heb voor test een storagebox aangemaakt om snelheid te testen. Voor mij is vooral de download snelheid belangrijk. Ik wil niet dagen downloaden om een backup (200-500GB) terug te zetten...
Ik heb Ziggo 150 / 15 Mbit/s en haal de maximale up en download (18Mb/s).
+
- snelheid
- vooral de 2TB interessant is.
- je kunt meerdere accounts aanmaken/delen
- veel protocollen (FTP/FTPS/SFTP/SCP/Samba/CIFS/HTTPS/WebDAV)
- snapshot (backup van je backup...)
Nadeel (voor de misbruikers onder ons)
max verkeer per maand:
Ik ben enthousiast...
[ Voor 20% gewijzigd door BramV op 09-06-2017 13:33 ]
Thanks, las het inderdaaddarkmdmn schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:50:
[...]
pCloud verplaatst volgens mij bestanden naar de prullenbak zodra ze je lokaal verwijderd. Bestanden die nog in je prullenbak staan kun je dmv de Rewind functie altijd restoren. Als je ze (handmatig) uit je prullenbak verwijderd dan is t wel echt weg.
Voor de zekerheid nog even testen hoe het in de praktijk werkt, maar ziet er goed uit.
Uploaden (met ziggo 150/15) gaat trouwens tussen de 500-750kb/s...
[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 09-06-2017 13:31 ]
[ Voor 5% gewijzigd door max2k9 op 09-06-2017 16:17 ]
Hoe upload je? Gebruik je de sync client of verbind je via WebDAV?m0ridin schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Thanks, las het inderdaadEn met de premium versie heb je ze nog 90 dagen zie ik (180 voor premium plus).
Voor de zekerheid nog even testen hoe het in de praktijk werkt, maar ziet er goed uit.
Uploaden (met ziggo 150/15) gaat trouwens tussen de 500-750kb/s...
Windows sync client... Maakt dat (veel) uit dan? Het zijn vooral fotos, dus geen hele kleine bestanden (maar ook geen enorme files)darkmdmn schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:01:
[...]
Hoe upload je? Gebruik je de sync client of verbind je via WebDAV?
[ Voor 16% gewijzigd door m0ridin op 09-06-2017 15:22 ]
Ik trek met de sync client regelmatig de upload thuis of op m'n werk dicht (500Mbps en 1000Mbps), terwijl ik via WebDAV vaak niet verder komt dan 5 a 6 Mbps.
Ik zie dat hij ondertussen redelijk stabiel met 1.5-1.6mb/s aan het pompen is. Is natuurlijk allemaal afhankelijk van andere factoren ook dus ben er nu wel happy mee (alleen is 250GB uploaden toch wel even wat werkdarkmdmn schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:23:
[...]
Ik trek met de sync client regelmatig de upload thuis of op m'n werk dicht (500Mbps en 1000Mbps), terwijl ik via WebDAV vaak niet verder komt dan 5 a 6 Mbps.
En daarmee meteen aan het overwegen om ziggo te upgraden naar het max abbo met 30mbit upload.
Interessant. Zou je dan ook versiebeheer hebben net als bij Dropbox?
Als privacy je echt niets interesseert, dan moet je data zeker bij Google opslaan. Maar goed, als je Gmail al gebruikt, waarom data opslag nietThinkPadd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:42:
nieuws: Google brengt over twee weken tool uit voor backuppen mappen op computer
Interessant. Zou je dan ook versiebeheer hebben net als bij Dropbox?

Lees: The Complete Guide to Deleting Your Google History https://nordvpn.com/nl/bl...r.com&utm_campaign=buffer
Zou in iedergeval wel encryptie van een derde partij nemen zoals Cryptomator of Boxcryptor.
[ Voor 19% gewijzigd door Mark-NL op 16-06-2017 18:34 ]
Zit nu met 17/18 Mbit/s mijn bestanden te uploaden, dus de snelheid zit ook wel in orde.
Zelf nu sinds een maand G-Suite in gebruik van Google. Eigenlijk voor bedrijven maar ook als particulier met een website te gebruiken. Heb mijn mail nu ook via G-Suite lopen ipv mijn eigen hosting. dus alle mails naar mijn website komen in een gmail-achtige inbox.
8 euro/maand, onbeperkte opslag (op de site staat: tot 5 gebruikers 1TB per gebruiker... maar ik heb toch echt al 2,5TB aan data staan). Upload is prima, werkt goed samen met Hyper Backup van mijn NAS.
Gekozen omdat ik ook alle foto's van mijn telefoon sync naar Google Drive (via google foto's). Nu één centrale locatie waar alles in de cloud staat. En alles wat direct naar de cloud gaat sync ik weer naar de NAS zodat ik het zowel off-line als online heb.
Ik heb het geluk 'ooit' een Google Apps suite aangemaakt te hebben vóór ze de regels aanpasten.Waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:06:
Voor wie privacy niets interesseert (of encryptie gebruikt):
Zelf nu sinds een maand G-Suite in gebruik van Google. Eigenlijk voor bedrijven maar ook als particulier met een website te gebruiken. Heb mijn mail nu ook via G-Suite lopen ipv mijn eigen hosting. dus alle mails naar mijn website komen in een gmail-achtige inbox.
8 euro/maand, onbeperkte opslag (op de site staat: tot 5 gebruikers 1TB per gebruiker... maar ik heb toch echt al 2,5TB aan data staan). Upload is prima, werkt goed samen met Hyper Backup van mijn NAS.
Gekozen omdat ik ook alle foto's van mijn telefoon sync naar Google Drive (via google foto's). Nu één centrale locatie waar alles in de cloud staat. En alles wat direct naar de cloud gaat sync ik weer naar de NAS zodat ik het zowel off-line als online heb.
Helaas

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 07-07-2017 09:20 ]

Ik had daar inderdaad aan zitten te denken, maar best onpraktisch ( in het heden, ooit met de hacked gdrive, waar we in de mailbox opsloegen gewerkt .... pff )Waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:32:
@FreshMaker toch anderhalve TBlijkt me wel een uitdaging om elke 15GB naar een volgende user account op te schuiven
* FreshMaker gebruikt momenteel Stack, de 1TB daar is vooralsnog voldoende ( al heb ik stiekem wel meer accoutns
Als je voor een personal account kiest betaal je inc. BTW. Dus 9,68 per maandJaer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:25:
Bij gsuite moet je toch zelf je btw aangifte nog doen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
https://support.google.com/a/answer/1231283?hl=nl
https://support.google.com/a/answer/1231286
Daarom kan je kiezen voor een personal account of een bedrijfsaccount.Jaer schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:49:
In deze links staat toch echt dat je zelf plichtig bent je BTW afdracht te regelen als bedrijf, dat is ook de reden dat ik mijn trial maar heb laten zitten.
https://support.google.com/a/answer/1231283?hl=nl
https://support.google.com/a/answer/1231286
Ik betaal toch echt BTW volgens de afrekening van Google....
Dat maar weer proberen. Tnx!
Geen probleem. Voor wie de trial eng vind, je hoeft geen betalingsgegevens in te voeren.... Dus geen automatische verlenging ofzo.Jaer schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:55:
Ik heb nog even zand in mijn ogen.. je hebt een personal account zie ik. Dat 10tje is nog best ok
Dat maar weer proberen. Tnx!
Vind zelf Amazon Drive nog het fijnst, door de heel goede foto app, die zeer goed werkt. Beter dan de online google Photos.... Maar was in mijn geval te duur geworden. Vandaag G Suite.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Hun " Carbonite" samenwerking is crap. Ga daar $79.99/100GB betalen, gaan we niet doen natuurlijk.
Overstappen naar hun Business omgeving is misschien interessant. $10 per maand ook unlimited storage.
Even de kleine lettertjes verder lezen.
Maar nog veel jammerder is dat de Backup-to-Backup tussen PC's niet meer voorzien wordt. (storage niet in CrashPlan cloud).
Ik had op een aantal kennissen hun PC's overal de CrashPlan client geinstalleerd, en die maakten een backup naar een lokale MicroServer die bij mij thuis staat. Dat is nu ook weg.
Dus daar dient ook nog een alternatief voor te worden gezocht.
Dat is inderdaad klote, krijg vandaag ook de mail. Pfff.. gebruik het jaren en ben tevreden hierover!magneet schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:15:
Crashplan stopt met hun home abonnementen
https://www.crashplan.com/en-us/consumer/nextsteps/
Lees regelmatig over backups maken naar Amazon, maar daar kom ik niet achter wat ik nou precies kwijt ben. Mijn totale backup naar Crashplan is zo'n 210GB.
De beide geboden opties heb ik dus niet zo veel aan of het wordt véél duurder. Echt balen dit! Gelukkig wel nog even de tijd om een andere strategie uit te zoeken.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Balen, wellicht kijken of Stack dan wat gaat zijn. Heb nu 800GB aan eigen data totaal.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Het Carbonite basic plan is net als mijn huidige Crashplan abbo onbeperkt backuppen voor 60 dollar toch? Of mis ik iets? Vraag is of Carbonite net zo goed is als Crashplan.RoytjeP schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:00:
Hun " Carbonite" samenwerking is crap. Ga daar $79.99/100GB betalen, gaan we niet doen natuurlijk.
Edit:
Ik zie dat Carbonite basic een heleboel extensies, waaronder video files dus al weer uitsluit. Crap.
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 22-08-2017 19:48 ]
Ik moet me er nog in verdiepen, maar het basic plan van Carbonite is denk ik voor veel Crashplan gebruikers al beter dan het "exclusieve aanbod" voor Carbonite Core. Alleen kan ik de Carbonite website momenteel niet bereiken om te vergelijkenD-e-n schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:34:
Hier ook een balende Crashplan gebruiker. Wellicht ook eens op zoek naar een dienst die én backup én een cloudsync aanbiedt.
[...]
Het Carbonite basic plan is net als mijn huidige Crashplan abbo onbeperkt backuppen voor 60 dollar toch? Of mis ik iets? Vraag is of Carbonite net zo goed is als Crashplan.
Edit:
Ik zie dat Carbonite basic een heleboel extensies, waaronder video files dus al weer uitsluit. Crap.
Ook maar even naar Backblaze kijken, lijkt ook een goed alternatief met onbeperkte backup voor $5 p/m.
14.7TB in crashplan is een prestatie opzich!. Met een uploadsnelheid van ~2-5Mbit heb je daar wel even over gedaan denk ik?RoytjeP schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:00:
Ja erg vervelend. Kreeg de mail ook inderdaad. Maar eventjes bedenken wat ik met mijn 14.7TB backups heen moet, voor een schappelijke prijs ook nog eens natuurlijk.
Heb een poosje Amazon drive gebruikt (had er 5TB staan), direct gestopt toen nieuwe prijzen bekend werden. Mijn oude Crashplan weer aangezet (docker @ synology), welke na 2-3 weken uploaden weer up to date was.
Denk dat ik een ~6TB 2e HDD in mijn ouders Synology zet, en die gewoon 100% als offsite backup ga gebruiken. Heb je < 2 jaar terug verdient en het is snel (zowel backup als recovery).
Met het basic programma (ik hoef geen video's te backuppen) kan ik niet rechtstreeks mijn synology koppelen aan carbonite?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
God nou, ruim 7-8 maanden :-).Tortelli schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:42:
[...]
14.7TB in crashplan is een prestatie opzich!. Met een uploadsnelheid van ~2-5Mbit heb je daar wel even over gedaan denk ik?.
Had nog even naar Backblaze gekeken. Maar daar loop ik ook alweer mank.
-Geen 2012R2 support (Alleen Client OS-en)
-Geen Netwerkshares
-Geen Friend-to-Friend backup
Opzich wel omheen te werken. Windows 10 installeren op mn MicroServer (nu 2012R2). En mn storage kan ik koppelen via iSCSI, kijken of de BackBlaze client zo gefopt kan worden dat het een lokale disk is.
Friend-to-Friend tja. Gaat een issue worden. Moeten ze zelf maar abbootje afsluiten. Of ik ga toch maar kijken voor een Synology NAS die ik ergens drop. Maar dat wordt een dure grap. Als je max €10 per maand rekent. €240 euro voor 2 jaar. Koop je nog geen eens een 8TB disk voor hehe. Wordt niets dus.
https://www.backblaze.com...ernative-backup-solution/
En een vergelijking met Carbonite.

Shit, hier baal ik echt van. Ik gebruik alleen maar het friend-to-friend backup deel. De combinatie van zowel eenvoud als encryptie met redelijke snelheid maakt het voor mij echt een winning team. En dat maaien ze nu zo onder onze voeten vandaan
Ik gebruik ook alleen maar de friend-to-friend optie. Helemaal geniaal aan Crashplan is de seed optie.redfoxert schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:23:
De eerste die een friend-to-friend backup solution heeft zoals CrashPlan wint deze maand het internet!
Shit, hier baal ik echt van. Ik gebruik alleen maar het friend-to-friend backup deel. De combinatie van zowel eenvoud als encryptie met redelijke snelheid maakt het voor mij echt een winning team. En dat maaien ze nu zo onder onze voeten vandaan
Ik maak eerst een lokale backup van een TB aan data naar een usb drive. Neem die dan mee naar huis van vriend, kopieer het naar zijn machine. En laat daarna vanaf mijn huis incrementals draaien naar de vriend.
En andersom ook.
Dit topic maar even goed in de gaten houden voor alternatieven.
In de autoselect for dummies worden videobestanden uitgesloten. Maar je kan ze wel handmatig selecteren. Ook is er een (legale en ondersteunde) workaround om ze toch allemaal ineens te selecteren!D-e-n schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:34:
Ander nadeel vind ik dat backupset management volledig met explorer integratie gaat. Geef mij maar gewoon een tree met checkboxes.
Ik denk dat ik voorlopig maar overstap op pro. Dan heb ik nog anderhalf jaar de tijd. En hoef ik niet 4GB aan data weer over de lijn te pompen.
Voor de mensen die backblaze en carbonite gaan proberen, ik ben zeer benieuwd naar de upload snelheden vergeleken met crashplan!
[ Voor 41% gewijzigd door Titusvh op 22-08-2017 21:58 ]
Ze zijn alleen niet supported in Hyper Backup volgens mij?.Tourniquet schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:19:
Backblaze springt er wel gelijk handig op in met een speciale actiepagina voor Crashplan-gebruikers:
https://www.backblaze.com...ernative-backup-solution/
En een vergelijking met Carbonite.![]()
[afbeelding]
(alleen via cloudsync, dan mis je een fatsoenlijke versioning o.a.)
[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 22-08-2017 22:01 ]
Dat is geen oplossing. Backup moet in mijn ogen automatisch werken: alles in de door mij geselecteerde map moet meegenomen worden, zonder dat ik er aan hoef te denken dat ik een filmpje had toegevoegd.Titusvh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:33:
[...]
In de autoselect for dummies worden videobestanden uitgesloten. Maar je kan ze wel handmatig selecteren. Ook is er een (legale en ondersteunde) workaround om ze toch allemaal ineens te selecteren!
Backblaze schijnt overigens complex te zijn met restoren en je kunt niet zeggen welke mappen je wilt backuppen. Ook niet handig.
Tja, ideaal is het niet. Mensen die dat niet willen uitzoeken kunnen een ander abo nemen.D-e-n schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:00:
[...]
Dat is geen oplossing. Backup moet in mijn ogen automatisch werken: alles in de door mij geselecteerde map moet meegenomen worden, zonder dat ik er aan hoef te denken dat ik een filmpje had toegevoegd.
Backblaze schijnt overigens complex te zijn met restoren en je kunt niet zeggen welke mappen je wilt backuppen. Ook niet handig.
Backblaze is zogenaamd automatisch. Maar bij mij selecteert hij niet goed en kan ik inderdaad niet beïnvloeden welke mappen gebackupt worden.
Andere zaken die bij Crashplan werken en bij de alternatieven Backblaze/Carbonite niet: bewaren (> 30 dagen) van verwijderde bestanden. En EFS support is me niet helemaal duidelijk.
Ook wil ik naast de cloud een lokale backup kunnen maken, voor een snelle restore. Dat zie ik ook nog niet 123 bij de "alternatieven".
wordt de hele friend-to-friend optie uit Crashplan gehaald? of heb je deze mogelijkheid nog steeds als je een small business abbo afneemt? iemand enige idee?redfoxert schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:23:
De eerste die een friend-to-friend backup solution heeft zoals CrashPlan wint deze maand het internet!
Ik vind het niet erg om te betalen voor die optie.
[ Voor 21% gewijzigd door pven op 23-08-2017 11:36 ]