Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:58
snah001 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:39:
Enige probleem kan zijn als je na 1 jaar weer wilt switchen is dat je dan al je data weer kan gaan overpompen.
Is dat bijvoorbeeld veel (1TB of meer) dan gaat dat dagen duren.
Bij mij staat de verhuisservice van hidrive aan...
al 4 dagen bezig op zo'n 600GB maar het eind komt in zicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
snah001 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:39:
Enige probleem kan zijn als je na 1 jaar weer wilt switchen is dat je dan al je data weer kan gaan overpompen.
Is dat bijvoorbeeld veel (1TB of meer) dan gaat dat dagen duren.
Je zou eens kunnen kijken naar een "verhuisservice" die dat voor je kunnen doen. O.a. https://www.multcloud.com/ en er zijn er nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
Gaat dat dan ook als er encryptie in het spel is waar je als gebruiker een Zero-Knowledge sleutel bezit.
Die ga je zomaar ff niet delen om zaken over te zetten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 12:48

PnD

like in Pinda ^_^

Mmm, mijn eerste betaalde jaar bij Stackstorage gaat richting een einde (10 maanden nu). Dan gaat de prijs verdubbelen....Op zich wel tevreden, maar ben gewoon een krent.

Klopt het dat je bij de Strato HCC actie nergens hoeft te bevestigen dat je HCC lezer bent? Ik ben niet helemaal door het bestelproces geklikt, maar zie het zo snel nergens terug.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:25
Bij strato hebben ze nu 120 maanden hidrive 1TB voor 1 euro per maand.
https://www.strato.nl/clo...0bQTGpYmIF7RoCWvkQAvD_BwE

Zijn er gebruikers die al hidrive hebben die me kunnen vertellen of je nu ook kunt verlengen voor 1 euro per maand?

Ik zit met mijn domein en email bij strato, dus hidrive lijkt me wel wat voor de nas-backup maar ik wil geen 7,50 per maand gaan betalen.

[ Voor 25% gewijzigd door FRANQ op 18-11-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-05 13:58
pCloud heeft al een mooie black friday deal

Lifetime 500 GB €175 €122,50 euro
Lifetime 2TB €350 €245,-

Ik verwacht ook nog wel een mooie actie voor lifetime encryptie, met feestdagen bieden ze die vaak al voor 99,- aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:32

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn semi online backup: Crashplan Enterprise via ProBackup.nl, waarbij ik de belangrijkste gebruikersdata in de cloud heb, en mijn gewone data op een andere PC via een LAN. Ooit gaat die nog via een VPN naar een andere locatie, maar ik krijg de betreffende mini-PC nog niet stabiel genoeg door gebrek aan tijd. Wel de 3.x versie, want daar kan je onderscheid maken in meerdere backup sets.

http://crashplan.probacku...d-crashplan-software.html

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Milmoor schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:13:
Ik ben nog steeds tevreden met mijn semi online backup: Crashplan Enterprise via ProBackup.nl, waarbij ik de belangrijkste gebruikersdata in de cloud heb, en mijn gewone data op een andere PC via een LAN. Ooit gaat die nog via een VPN naar een andere locatie, maar ik krijg de betreffende mini-PC nog niet stabiel genoeg door gebrek aan tijd. Wel de 3.x versie, want daar kan je onderscheid maken in meerdere backup sets.

http://crashplan.probacku...d-crashplan-software.html
Hmm, weet niet of ik daar zou zo enthousiast van ben Ten eerste vind ik de prijzen behoorlijk, ten tweede moet je extra betalen voor e-mail support en ten derde het volgende: "Pro Backup does not make reserve copies of your backed up data on its servers. In the case of storage failures defective storage is replaced by new blank storage media." Nu hadden ze in het verleden Raid-5, maar dat is nu doorgestreept. Verder is Crashplan 3 wel heel erg oud en ik vraag me af of deze versie nog ondersteuning krijgt van de makers. Huidige versie is versie 8.

[ Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 19-11-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

FRANQ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:44:

Zijn er gebruikers die al hidrive hebben die me kunnen vertellen of je nu ook kunt verlengen voor 1 euro per maand?

Ik zit met mijn domein en email bij strato, dus hidrive lijkt me wel wat voor de nas-backup maar ik wil geen 7,50 per maand gaan betalen.
Ik zou er rekening houden dat je na 12 maanden gewoon de volle mep gaat betalen tenzij er weer een aanbieding komt en je je data wilt overzetten (want verlengen zal denk ik niet lukken).
Het is en blijft een lokkertje.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

FRANQ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:44:

Ik was bij .de 6 dagen te laat met opzeggen, dus zat weer gewoon 1 jaar vast. En ja, dan is 7 euro per maand (in mijn geval). Gelukkig terug kunnen zetten naar 100mb voor 2 euro per maand, dus valt de schade mee.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ynnoz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:17:
[...]

Hmm, weet niet of ik daar zou zo enthousiast van ben Ten eerste vind ik de prijzen behoorlijk, ten tweede moet je extra betalen voor e-mail support en ten derde het volgende: "Pro Backup does not make reserve copies of your backed up data on its servers. In the case of storage failures defective storage is replaced by new blank storage media." Nu hadden ze in het verleden Raid-5, maar dat is nu doorgestreept. Verder is Crashplan 3 wel heel erg oud en ik vraag me af of deze versie nog ondersteuning krijgt van de makers. Huidige versie is versie 8.
Snap ik. De oude versie is volgens mij omdat men indertijd een eeuwig durige licentie gekocht heeft. Tegenwoordig zijn die er niet meer. Zolang Microsoft hun bestandsstructuur niet volledig op te kop gooit denk ik dat dit blijft werken. Ik gebruik het vooral om makkelijke backups via mijn lokale netwerk te maken. Tot nu toe vindt ik Crashplan daar nog steeds het handigst voor werken. Ze mikken alleen nu op de zakelijke markt, en alles online. Ik wil mijn backup vooral lokaal beschikbaar hebben. Maar dat is een beetje raar in dit topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Milmoor schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:56:
[...]

... Ik wil mijn backup vooral lokaal beschikbaar hebben. Maar dat is een beetje raar in dit topic ;).
Nee hoor, dat is niet raar. Maar dat is niet iets speciaal van Crashplan; dat kunnen veel andere backup programma's ook. Crashplan 3 leunt ook zwaar op een bepaalde release van Java. Als daar de support van wegvalt of niet meer werkt, dan is je back niet meer bereikbaar. Maak dus in ieder geval nog een backup met een wat meer recent programma. Keuzes te over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb daarnaast zelf Backblaze draaien, en mijn vriendin maakt handmatig backups. Het voordeel van Crashplan via het LAN zit eerlijk gezegd vooral in dat ik het al ken. Het werkt, ik verwacht dat het nog wel even werkt, en daarna zie ik wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Cyberpope schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:32:
[...]

Ik was bij .de 6 dagen te laat met opzeggen, dus zat weer gewoon 1 jaar vast. En ja, dan is 7 euro per maand (in mijn geval). Gelukkig terug kunnen zetten naar 100mb voor 2 euro per maand, dus valt de schade mee.
Is dat zakelijk of particulier? Want volgens mij mag dat na het eerste jaar niet meer in particuliere gevallen (dan per maand opzegbaar).

Zie https://www.acm.nl/nl/ond...ringscontracten-aanbieden

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Cyberpope schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:32:
[...]

Je kan het afsluiten en gelijk weer opzeggen. Blijft je abo gewoon nog lopen tot einde contract tijd.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:38:
[...]

Is dat zakelijk of particulier? Want volgens mij mag dat na het eerste jaar niet meer in particuliere gevallen (dan per maand opzegbaar).

Zie https://www.acm.nl/nl/ond...ringscontracten-aanbieden
In nl niet nee.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:20
Backupvrienden, het topic is al even oud en de TS is misschien nog wel ouder, dus we denken er aan om een nieuw topic te openen, zeker omdat de backup strategieën ook anders is geworden en de technieken die daarbij horen ook.

We willen dus een nieuw topic openen met in de TS relevantie informatie, dus mij vraag aan jullie is:
- Welke informatie willen jullie in de TS?

En is er misschien iemand die de TS met mij wil onderhouden en actueel houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 10:24
Ik had ooit een overzichtje gemaakt van Cloud Backup providers en voor/nadelen/opties

https://1drv.ms/x/s!Ao2mqx-xnl-8otZQgwysr851cZkdaQ

Dat is uiteraard niet meer actueel maar misschien toch wel een handig soort overzicht zolang ze niet inde pricewatch zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Zoals franssie in "I&N Feedback-topic" aangeeft is het misschien ook handig om wat meer in te spelen op de volgende onderdelen:
• Restore
• Encryptie
• Verhuizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvr
Nou ja na 1 jaar verplicht verhuizen en inventariseren van allerlei opties, is er in mijn sheet wel iets dat ik zou willen toevoegen bijvoorbeeld:

Support voor:
  • RClone
  • Webdav
  • Duplicati
Wat betreft verhuizen: dan zit je neem ik aan met name aan bandbreedte te denken? Dus hoe lang ben je bezig met 1 TB bijvoorbeeld?

Qua encryptie: Daar vind ik eerlijk gezegd de houding van koofr wel zinnig:
Dat moet je gewoon lekker zelf doen, dan weet je tenminste zeker dat er geen achterdeurtje in kan zitten.
(En bijvoorbeeld Duplicati en rclone ondersteunen dat ook)

Qua restore: Welke aspecten daarvan zijn dan van belang? Dat is eigenlijk ongeveer hetzelfde als verhuizen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Ik denk dat software inderdaad ook wel een goed onderdeel is, en qua encryptie heb je helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Laatst online: 28-04 09:49
MaNDaRK schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:52:
Backupvrienden, het topic is al even oud en de TS is misschien nog wel ouder, dus we denken er aan om een nieuw topic te openen, zeker omdat de backup strategieën ook anders is geworden en de technieken die daarbij horen ook.

We willen dus een nieuw topic openen met in de TS relevantie informatie, dus mij vraag aan jullie is:
- Welke informatie willen jullie in de TS?

En is er misschien iemand die de TS met mij wil onderhouden en actueel houden?
Ik denk dat voor een overzicht van services het volgende ook belangrijk is:
  • Directe link naar privacy policies
  • Waar de servers staan
  • Of en wanneer de inhoud van jouw storage wordt gescand en of dit kan betekenen dat je ineens gegevens kwijt bent op basis (vaak dubieuze) criteria. (Dit is natuurlijk wel te voorkomen middels encryptie, maar als je gebruik wilt maken van synchronisatiemogelijkheden naar meerdere platforms, dan is dat vaak ineens een stuk lastiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-01 11:20
Pff wat veel aanbieders en mogelijkheden, maar tegelijkertijd ook erg veel onmogelijkheden of onbetrouwbaar.

Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan nemen in onderstaande opstelling?

Storage: Minimaal 6TB (Uitbreiding tot minimaal 10 TB mogelijk.)
Frequentie van bestanden uploaden: Eerste keer zal dat ongeveer 4-5TB zijn. Daarna een wekelijkse overschrijving van nieuwe bestanden. (Ongeveer 0-100GB).
Frequentie van bestanden download: Alleen bij verlies door gecrashte schijf.
Backup of Cloud Storage: Cloud Storage, ik wil zelf kiezen welke bestanden ik upload en wanneer. (Geen synchronisatie.)
Systeem: Moet samen kunnen werken met een Synology NAS / DSM en dus niet synchroniseren.
Maandprijs: Ongeveer €10

Deze zijn al voorbij gekomen maar lijken mij te onbetrouwbaar ( O ) of bieden synchronisatie ( S ):
- Crashplan ( O )
- Jottacloud ( S )
- Carbonite ( O )
- Degoo ( O )

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:52
Jurie92 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:49:

Ik oordeel niet of het het beste is wat je kunt nemen, maar hier draait het ook al door jou genoemde jottacloud icm restic als een zonnetje. Encryptie, backups en versiebeheer heb ik zo in eigen hand.

Restic en jottacloud leerde ik beide kennen via dit forum, blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
mdlaat schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:01:
[...]

Ik oordeel niet of het het beste is wat je kunt nemen, maar hier draait het ook al door jou genoemde jottacloud icm restic als een zonnetje. Encryptie, backups en versiebeheer heb ik zo in eigen hand.

Restic en jottacloud leerde ik beide kennen via dit forum, blij mee!
Precies mijn gedachte. Encryptie, backups en versiebeheer in eigen hand. Ik ga me eens verder verdiepen in Restic icm Jottacloud, was ik nog niet tegen gekomen. Dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Voor de mensen die bij Transip stackstorage zitten en willen overstappen kan ik Strato aanraden.
Zeer vergelijkbare functionaliteit en prima prijs met de € 12 voor 1 jaar.

Ik gebruik webdav vanuit mijn synology en de app voor bekijken van foto's (via de app met chromecast).

[ Voor 23% gewijzigd door PnD op 24-11-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvr
Er is ook nog storj: https://www.storj.io/pricing
$4/TB/Maand
$7/TB Bandbreedte (alleen wat je gebruikt dus)

En je kunt ook zelf een stukje laten gebruiken door een Node te hosten, en dus weer wat terugverdienen

https://www.storj.io/node

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-05 04:24
Let wel op
*Pro Accounts: Additional per-segment fee of $0.0000088 applies.
https://docs.storj.io/dcs/concepts/definitions
Segment - A segment represents a single array of bytes, between 0 and a system-configurable maximum segment size. The max Segment size on Storj DCS Satellites is 64MB. An object smaller than 64MB is stored as one segment. Objects larger than 64MB are stored in multiple 64MB Segments. Each Segment is stored as 80 pieces on the network. Only 29 Pieces of the 80 are required to reconstitute a Segment. All Segments are required to reconstitute an Object. Segment data is client-side encrypted.
Dat is $0.88 per 100000 bestanden. Als je iets als Duplicati gebruikt (en die op 64MB blocks zet) valt dat mee. Maar als je bijvoorbeeld als webdev je projecten backups en je neemt node_modules mee (slecht idee, maar als voorbeeld), dan loopt dat snel op.

There is no place like 127.0.0.1

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-03 21:00
Ik blijf mijn ervaring met Jottacloud nog een tijdje delen: mijn SW (duplicati) kwam er tijdens routine-controle achter dat bepaalde bestanden niet succesvol gedownload konden worden. Via de web UI en de CLI van Jottacloud lukte het ook niet. Na een paar keer kon ik de support daar ook van overtuigen.

Na een paar maanden kwamen de developers terug: sorry, we kunnen de bestanden niet meer herstellen. Het zal niet meer gebeuren.

In mijn geval geen echt probleem, want ik had de backup niet nodig, maar voor mij reden om 't op te zeggen en naar een grotere partij te gaan.

• Jurie92
fce773febc139c7 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:58:
[...]

Ik blijf mijn ervaring met Jottacloud nog een tijdje delen: mijn SW (duplicati) kwam er tijdens routine-controle achter dat bepaalde bestanden niet succesvol gedownload konden worden. Via de web UI en de CLI van Jottacloud lukte het ook niet. Na een paar keer kon ik de support daar ook van overtuigen.

Na een paar maanden kwamen de developers terug: sorry, we kunnen de bestanden niet meer herstellen. Het zal niet meer gebeuren.

In mijn geval geen echt probleem, want ik had de backup niet nodig, maar voor mij reden om 't op te zeggen en naar een grotere partij te gaan.
Kan ik me iets bij voorstellen. Dat is inderdaad ongewenst. Die verhalen had ik ook gelezen en daarom Jottacloud in eerste instantie weggestreept. Bij welke partij zit je nu?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ondertussen hier al een jaar prettige ervaring met Office 365 family (6x 1TB). Middels duplicati worden backups versleuteld op de OneDrives geupload. Ik ga nu een jaar verlengen. Upload is snel, download ook. Op de OneDrive zelf staan alleen versleutelde bestanden (en dus kan microsoft zelf er niet bij).
Nadeel is de 1TB beperking, waardoor grotere backups in stukken opgedeeld moeten worden.

Ook dit jaar weer via amazon.de voor <€50 per jaar te krijgen in de BF aanbieding.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Deze zijn al voorbij gekomen maar lijken mij te onbetrouwbaar ( O ) of bieden synchronisatie ( S ):
Wat maakt een leverancier/product wat jou betreft onbetrouwbaar? Bijv. Crashplan for small Bussiness is naar mijn idee echt wel betrouwbaar. Mogelijk verder niet wat je zoekt, maar het denkt makkelijker mee als we weten wat de gronden voor afkeuren zijn.

• Jurie92
Milmoor schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:13:
[...]

Wat maakt een leverancier/product wat jou betreft onbetrouwbaar? Bijv. Crashplan for small Bussiness is naar mijn idee echt wel betrouwbaar. Mogelijk verder niet wat je zoekt, maar het denkt makkelijker mee als we weten wat de gronden voor afkeuren zijn.
Dat had ik inderdaad niet vermeld. Daar heb je een punt.

Ik heb het met name gebaseerd op meerdere reviews waarin vermeldt wordt dat data ineens verdwijnt, corrupt is na een update aan de kant van de provider en klantenservice die onbereikbaar is.

• Jurie92
Get!em schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:00:
Ondertussen hier al een jaar prettige ervaring met Office 365 family (6x 1TB). Middels duplicati worden backups versleuteld op de OneDrives geupload. Ik ga nu een jaar verlengen. Upload is snel, download ook. Op de OneDrive zelf staan alleen versleutelde bestanden (en dus kan microsoft zelf er niet bij).
Nadeel is de 1TB beperking, waardoor grotere backups in stukken opgedeeld moeten worden.

Ook dit jaar weer via amazon.de voor <€50 per jaar te krijgen in de BF aanbieding.
Dat wist ik niet. Daar heb ik niet aan gedacht dat via amazon coupons te verkrijgen zijn. Bedankt voor deze goede tip. :*) Ik ga eens kijken of dat een optie kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Jurie92 op 25-11-2021 15:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jwbokx
Na mijn koffieloze blackout met strato het vervolg:
Ik heb via hun verhuisservice de oude hidrive naar de nieuwe laten kopiëren, duurde 4 a 5 dagen.
Als je via de site opzegt, geeft die aan dat de oude nog een jaar blijft lopen voor €7,95 p/m.
Maar via de vriendelijke klantenservice is die nu toch gestopt.
Moet dan slechts 1 maand betalen. Nou ja, die is dan gebruikt voor de verhuisservice...

Nu ik dit type: die verhuisservice moet je logingegevens hebben, dus naderhand wel wijzigen!

Dus uiteindelijk nu de pc-active aanbieding voor een jaar.

Ik zie ook nog een blackfriday aanbieding van LiveDrive (Niet LiveSchijf = jottacloud) bij Bol.
Bij bol staan een paar opties die helemaal niet op de site van livedrive staan: 2TB, 2 pc's mac's + 5 mob voor €49 per jaar

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
Pcloud geeft nu BF deal met Lifetime licentie voor Usd 245.
Betreft dan de 2 TB versie.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Pcloud wordt bij mij tekens weer als nieuw device gezien. Mijn viruskiller (F-secure) vraagt dan tekens weer of hij hem moet scannen. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jurie92 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:37:
[...]

Dat wist ik niet. Daar heb ik niet aan gedacht dat via amazon coupons te verkrijgen zijn. Bedankt voor deze goede tip. :*) Ik ga eens kijken of dat een optie kan zijn.
Voor dat iedereen weer 'los' gaat op het door Microsoft doorzoeken van je bestanden en het mogelijk afsluiten van je complete microsoft account bij het vinden van 'ongewenste' inhoud..

.. als je op deze manier (Family O365 subscription, 6 x 1TB op OneDrive voor ~50 euro per jaar) gaat backuppen, dan lijkt het het veiligst om dit via zes compleet nieuwe Microsoft accounts te doen, welke volledig los staan van je 'normale' MS accounts. Daarnaast zou ik echt aanraden deze accounts alleen te gebruiken voor het plaatsen van (client-side) encrypted backup data en voor niets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
Mocht er iemand zijn die met als ik een Asus systeem of laptop heeft denken om de web storage van Asus te gebruiken, die maar niet.
Ik kreeg vorig jaar met BF een aanbieding van hun om voor de laptop de gratis webstorage uit te breiden naar 2TB voor 3 jaar voor een laag bedrag, weet niet meer precies hoeveel. Omdat stsck en zools gestopt waren het geprobeerd.
Is bere traag, weigert alles te backuppen zonder melding, user interface van niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
jwbokx schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:16:
Na mijn koffieloze blackout met strato het vervolg:
Ik heb via hun verhuisservice de oude hidrive naar de nieuwe laten kopiëren, duurde 4 a 5 dagen.
Als je via de site opzegt, geeft die aan dat de oude nog een jaar blijft lopen voor €7,95 p/m.
Maar via de vriendelijke klantenservice is die nu toch gestopt.
Moet dan slechts 1 maand betalen. Nou ja, die is dan gebruikt voor de verhuisservice...

Nu ik dit type: die verhuisservice moet je logingegevens hebben, dus naderhand wel wijzigen!

Dus uiteindelijk nu de pc-active aanbieding voor een jaar.

Ik zie ook nog een blackfriday aanbieding van LiveDrive (Niet LiveSchijf = jottacloud) bij Bol.
Bij bol staan een paar opties die helemaal niet op de site van livedrive staan: 2TB, 2 pc's mac's + 5 mob voor €49 per jaar
Hoe heb je dat precies gedaan? Eerst een nieuw abonnement afgesloten bij Strato met een ander e-mailadres of zo?

Mijn HiDrive-abbo verloopt binnenkort ook. Ben er op zich prima tevreden mee (elke nacht backups vanaf m'n Synology). Maar als ik geen 6eu per maand hoef te betalen en weer een jaartje voor 12 euro kan doen, dan graag... ;)

Opnieuw uploaden is voor mij niet zo'n punt met een 1000mbit-verbinding :+

Edit: als ik eerst inlog en daarna die actielink van PC Active gebruik, wordt al m'n informatie al ingevuld. Lijkt alsof ik gewoon zo kan verlengen :o Weet alleen niet of ik dat aandurf. Misschien toch beter om dan een nieuw account aan te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 28-11-2021 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
@sOid ik had toch op mijn oude account het nieuwe abonnement genomen. Dus in mijn omgeving had ik 2 hidrive producten. Voor de login op het nieuwe hidrive account had ik wel een andere login naam gekozen. Dat had ik op de oude niet gedaan dus dat was nog steeds home-<een of ander nummer>. Dus kon ik op beide hidrive omgevingen inloggen. Daardoor kon ik de verhuis optie gebruiken om alles te kopiëren. Daarna de oude opgezegd, wel via de klantenservice want de verval datum was al voorbij en via de site gaat die uit van een looptijd van een jaar. Maar dat is volgens nl recht per maand. Dus doordat de verval datum verstreken was nog 1 maand van het oude hidrive product.
Er werd bij de klanten service niet gevraagd naar het feit dat ik dus 2 aanbiedingen achter elkaar heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
jwbokx schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:07:
@sOid ik had toch op mijn oude account het nieuwe abonnement genomen. Dus in mijn omgeving had ik 2 hidrive producten. Voor de login op het nieuwe hidrive account had ik wel een andere login naam gekozen. Dat had ik op de oude niet gedaan dus dat was nog steeds home-<een of ander nummer>. Dus kon ik op beide hidrive omgevingen inloggen. Daardoor kon ik de verhuis optie gebruiken om alles te kopiëren. Daarna de oude opgezegd, wel via de klantenservice want de verval datum was al voorbij en via de site gaat die uit van een looptijd van een jaar. Maar dat is volgens nl recht per maand. Dus doordat de verval datum verstreken was nog 1 maand van het oude hidrive product.
Er werd bij de klanten service niet gevraagd naar het feit dat ik dus 2 aanbiedingen achter elkaar heb...
Dank, goed om te weten. Dan ga ik het gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 22:07
Ik zie toevallig net dat mijn Strato Duitsland 1 euro abonnement ook omgezet is voor 7,11 euro/mnd, dus ga eens kijken of bovenstaande ook werkt. Gelukkig niet superveel storage in gebruik, maar vind het behoorlijk handig werken...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ai, in duitsland zit je echt weer vast aan een vol jaar. Had ik ook.
Wel terug kunnen zetten naar 100mb en 24 euro voor een heel jaar aftikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Bij Strato kan je op de dag dat je het afsluit al weer opzeggen. Dan blijft je abo nog gewoon 12 maanden actief. Als je het toch wil houden, kan je de dag voor het aflopen van je contract toch de boel weer activeren.

Terwijl met opzeggen moet je het minimaal een maand voor aflopen contract opgezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 22:07
Dan is het een herlaasje, daar had ik even snel geen rekening mee gehouden.
Ga ik wel het abonnement nu opzeggen voor volgend jaar ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
Nog een leuke aanbieding: https://www.ionos.co.uk/o...gn=&utm_content=#packages
Verlate BF/CM die kennelijk nog actief is.
Ik dacht dat HiDrive alleen bij strato was, maar kennelijk niet.
Ziet er aardig hetzelfde uit, alleen blauw ipv oranje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-04 22:18
Goedenavond,

Ik heb een vraag, ik gebruik nu de onedrive opslag die bij me office 365 zit, alleen het nadeel is als ik mijn facturen maak en zet ze in de onedrive map vergeet ik af en toe me onedrive op te starten en synchroniseert ie de documenten niet,

Hebben jullie tips voor andere cloud opslagen die gewoon goed synchroniseren en alles ook via ipad app en iphone app makkelijk te benaderen te zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Rickster23 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:36:
Goedenavond,

Ik heb een vraag, ik gebruik nu de onedrive opslag die bij me office 365 zit, alleen het nadeel is als ik mijn facturen maak en zet ze in de onedrive map vergeet ik af en toe me onedrive op te starten en synchroniseert ie de documenten niet,

Hebben jullie tips voor andere cloud opslagen die gewoon goed synchroniseren en alles ook via ipad app en iphone app makkelijk te benaderen te zijn,
Hoezo vergeet je OneDrive te starten? Die start toch altijd automatisch :?

Elke cloud sync moet een app hebben die draait!

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-04 22:18
Mars Warrior schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:40:
[...]

Hoezo vergeet je OneDrive te starten? Die start toch altijd automatisch :?

Elke cloud sync moet een app hebben die draait!
Bij mij start ie dus niet... moet hem echt zelf activeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Rickster23 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:41:
[...]
Bij mij start ie dus niet... moet hem echt zelf activeren..
Mogelijk verkeerde config dan. https://techexpert.tips/n...an-onedrive-uitschakelen/

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:54
Misschien interessant voor sommigen? Via de Duitse Strato site. Een redelijk complete 1Tb inclusief veel opties en voor 5 gebruikers! De 1Tb is totaal, dus bij 5 gebruikers in totaal nog steeds maar 1Tb beschikbaar.
Voor bestaande abonnementen kan deze aanbieding niet afgesloten worden als verlenging maar wordt een nieuw abonnement. De verhuisservice zit echter wel bij de aanbieding.

https://www.strato.de/cloud-speicher/cobi/

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Dit vind ik toch wel heftig van pCloud, er wordt dus wel degelijk meegekeken door andere partijen. Via Reddit zag ik dit toevallig. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzvEjtqczemQyXybbZtC7mNCw_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pKJVbbLzpMb7BSGsoAFUtIWA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dat is bijna standaard bij elke grote website. Open de logger van uBlock origin maar eens bij verschillende websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Get!em schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:30:
Dat is bijna standaard bij elke grote website. Open de logger van uBlock origin maar eens bij verschillende websites.
Bij conncullega Tresorit zie ik dat niet hoor ;) Het is wel gek dat een bedrijf die privacy zo hoog in het vaandel heeft dit soort tracking toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 55martin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:17
Vergelijkbaar met de aanbieding op de Duitse portal van Strato is https://www.strato.nl/ct/ op de Nederlandse portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

kapi_tijn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:41:
[...]

Bij conncullega Tresorit zie ik dat niet hoor ;) Het is wel gek dat een bedrijf die privacy zo hoog in het vaandel heeft dit soort tracking toepast.
Hmm, net even gekeken, met firefox + facebookcontainer. PCloud is inderdaad wel erg. Het inlogscherm is gelinkt aan facebook, dus als je je email adres invult, gaat die naar facebook.

Afbeeldingslocatie: https://i2.paste.pics/396f7f760bc03d7cf0220e2dd2bbd4ec.png

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 09-12-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Get!em schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:35:
[...]

Hmm, net even gekeken, met firefox + facebookcontainer. PCloud is inderdaad wel erg. Het inlogscherm is gelinkt aan facebook, dus als je je email adres invult, gaat die naar facebook.

[Afbeelding]
Klopt, je ziet ook in het screenshot dat er in my.pcloud.com omgeving gekeken wordt, en daar staan al je files in. Ik heb zojuist al mijn bestanden gedownload en opgezegd, ik had net met clack friday een mooie deal gesloten, maar dit is de 225,- niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:54
55martin schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:42:
Vergelijkbaar met de aanbieding op de Duitse portal van Strato is https://www.strato.nl/ct/ op de Nederlandse portal.
Klopt, maar in het geval er behoefte is voor opsplitsing in meerdere gebruikers in een gezin, of de mogelijkheid voor een aparte (gebruikers) inlog voor een NAS, een (gebruikers) afsplitsing voor een ZZP'er in privé en zakelijk deel van de 1Tb, of iets dergelijks, is de extra Duitse optie van 5 gebruikers misschien net dat extraatje wat iemand dan kan gebruiken. De Duitse aanbieding kan ook interessant zijn voor jaarlijkse Strato switchers door de inclusieve verhuisservice.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loyal Chip
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-05 22:23
Ik heb een VPS server waar ik verschillende statische websites op draai en heb hier nogal wat ruimte op de harde schijf over. Nu dacht ik dat het wel makkelijk is om een backup te maken van mijn nas (bestaande uit één harde schijf aan de router gekoppeld) en deze naar de vps te sturen via rsync.

De werking hiervan is niet erg moeilijk en heb ik ben no time opgezet, maar ik lees nergens dat iemand een vps neemt om vervolgens zijn computer's en nas te gaan backuppen. Teminste ik kan dit niet vinden. Dus zijn er redenen om dit niet te doen?
Ik vind het niet noodzakelijk om de bestanden te bewerken op de VPS zelf.

En ik bedenk mij net dat ik hier in de topic ook op VPS kan zoeken 8)7 en heel veel resultaat krijg _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Loyal Chip op 13-12-2021 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben nog steeds happy met Tresorit, interface is fijn, apps ook alhoewel ik wel wat te mauwen heb :+
Je wordt slecht geïnformeerd over dat je storage vol is. Had tijdelijk wat spul in cloud gekieperd vanwege vollopende NAS en had een flink screenshots zitten maken voor werk die dus niet werden weggeschreven en hopsakee corrupt :( Op veel plekken krijg je dan een nikszeggende error, ipv gewoon overal "hey je storage is vol". Moest echt doorklikken hier en daar, niet zo handig. Lesje weer geleerd (normaliter haal ik nooit die 500 GB) en meteen aan het opruimen geslagen ;)

En een beetje suf dat ik maar bestanden van 2 GB mag sharen met m'n abo terwijl het gratis Tresorit Send 5 GB doet ¯\_(ツ)_/¯ Dus tsja Tresorit Send staat nu bij m'n bookmarks prominenter in beeld.

Het is wel heerlijk vlot, wat dat betreft heeft het ook een streepje voor op Sync. Niet perfect, maar zeker ruim voldoende voor wat ik ermee doe en wil :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-04 19:07
Na een jaar geen Jottacloud te hebben gebruikt toch maar weer overwogen om Jottacloud te gebruiken icm Duplicati.

Het is mij tot dusver niet gelukt om het met Duplicati aan de praat te krijgen. Ik krijg een foutmelding: 401 niet gemachtigd. Ik heb her en der gelezen dat je je user_id moet invullen als gebruikersnaam, maar kan ik die ook nergens vinden.

Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
Loyal Chip schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:56:
Nu dacht ik dat het wel makkelijk is om een backup te maken van mijn nas (bestaande uit één harde schijf aan de router gekoppeld) en deze naar de vps te sturen via rsync.
Bedenk dat rsync géén backup, maar een sync is! Wordt een bestand op het origineel gewijzigd, dan wordt het ook aan de andere kant gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loyal Chip
  • Laatst online: 01-05 22:23
mdlaat schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:20:
[...]

Bedenk dat rsync géén backup, maar een sync is! Wordt een bestand op het origineel gewijzigd, dan wordt het ook aan de andere kant gewijzigd.
Klopt. Ik heb hier nog geen plan voor bedacht. Tot dus ver heb ik een harde schijf die ik af en toe een kopie van maak nu en dacht met mijn ruime vps kan ik dit wel anders doen.
Als jij of iemand hier ideeën voor heeft of artikelen weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
Loyal Chip schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:34:
[...]
Als jij of iemand hier ideeën voor heeft of artikelen weet...
Dit topic staat vol met goede geschikte ideeën.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:01
mdlaat schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:20:
[...]

Bedenk dat rsync géén backup, maar een sync is!
Ik hou niet zo van die een-regelige wijsheden (sorry, niet bedoeld als belediging!). Net zo als zo'n stelling van 'één backup is geen backup'.

Het hangt allemaal af van welk doel je voor ogen hebt, welk doemscenario je je tegen beschermd. Als je doemscenario is "stel dat mijn lokale harde schijf spontaan kapot gaat...", dan is een sync een prima backup. Als je echter bang bent voor ransomware of graag dat bestand dat je vorige week gewist had wil terughalen, dan is een sync geen goede keuze.

Net zo als 'één backup is geen backup'. Gaat het om een collectie films waar je toch eigenlijk al niet meer naar keek, dan is zo'n statement wellicht onzin. Gaat het om een verzameling unieke babyfoto's of zo, dan is wellicht een dubbele backup ook al te weinig.

Zodra iemand begint over backup-plannen en advies vraagt, dan kan je eigenlijk pas wat zinnigs zeggen als je weet waartegen iemand zich wil beschermen en hoe kostbaar de data is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39
Heren, let even op.

De strato tweakers actie, van 1 euro voor 1 jaar 1Tb.

Dit heeft een opzeg termijn van 1 maand. Ik was mij daar niet van bewust, heb het wel een
aantal dagen van te voren gestopt. Maar evengoed is er een incasso doorgevoerd van Strato van 72 euro.

Ik heb ze even gebeld, en ze draaien het terug. Ze vragen mij nu alleen de maand Januari te betalen.....

• Ynnoz
Eric_1993 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:20:
Na een jaar geen Jottacloud te hebben gebruikt toch maar weer overwogen om Jottacloud te gebruiken icm Duplicati.

Het is mij tot dusver niet gelukt om het met Duplicati aan de praat te krijgen. Ik krijg een foutmelding: 401 niet gemachtigd. Ik heb her en der gelezen dat je je user_id moet invullen als gebruikersnaam, maar kan ik die ook nergens vinden.

Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?
Ik denk dat je inderdaad je userid. moet hebben. Wat info op: https://forum.duplicati.c...authorized/3929/28?page=2

Als het niet lukt zou je Jottacloud support even kunnen benaderen. Ze hebben redelijk wat Duplicati gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
ppeterr schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:17:
Heren, let even op.

Dit heeft een opzeg termijn van 1 maand. Ik was mij daar niet van bewust, heb het wel een
aantal dagen van te voren gestopt. Maar evengoed is er een incasso doorgevoerd van Strato van 72 euro.

Ik heb ze even gebeld, en ze draaien het terug. Ze vragen mij nu alleen de maand Januari te betalen.....
mhr-zip in "Het Online Backup Topic"

• ppeterr
Tja, ik heb hier zitten slapen :) Kost me dan 6 euro...dat is dan maar zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 06:33

HellBeast

Oh My GoT!

Meubelmaker schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:08:
Misschien interessant voor sommigen? Via de Duitse Strato site. Een redelijk complete 1Tb inclusief veel opties en voor 5 gebruikers! De 1Tb is totaal, dus bij 5 gebruikers in totaal nog steeds maar 1Tb beschikbaar.
Voor bestaande abonnementen kan deze aanbieding niet afgesloten worden als verlenging maar wordt een nieuw abonnement. De verhuisservice zit echter wel bij de aanbieding.

https://www.strato.de/cloud-speicher/cobi/
Ik heb via de nederlandse Stato website deze deal afgesloten, maar raadt het iedereen ernstig af.

Je moet met de Hidrive app een backup maken van je bestanden naar de Strato cloud. Dit is een draak van een applicatie die constant vastloopt en heel erg langzaam is. Contact gehad met de klantenservice en die proberen het probleem af te schuiven naar jouw verbinding of PC. Met allemaal aannames wordt de call afgewimpeld. Het zou liggen aan:

* Je internetverbinding wordt verbroken .Is niet waar, want mijn fritzbox log zegt van niet. Ook werk ik overdag met VPN vanaf huis op een laptop van de zaak en heb nooit problemen met de verbinding .
* Je PC is overbelast. Ook dikke onzin. Ik heb een AMD 5900x met 32GB geheugen. Ook laat ik mijn PC in de nacht aan staan en dan gebeurd precies hetzelfde.
* Het zou aan mijn firewall liggen. Een firewall blokkeert iets of niet. Niet na het uploaden van een paar honderd bestanden opeens.
* Ze raden aan om kleine backup jobs te maken en niet alles in 1 job. Dat is voor mij niet te doen met 750GB aan foto's.....

Gelukkig hadden ze een 30 dagen niet goed geld terug.

Ik ga weer terug naar Idrive!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Opmerkelijk, draait hier als een zonnetje als backup voor mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 06:33

HellBeast

Oh My GoT!

Met de idrive app heb ik nooit problemen gehad. Maar als ze de moeite niet eens nemen om tot een oplossing te komen (ook al zou het bij mij liggen), dan heb je er natuurlijk niks aan.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 16:39
Ik heb ook geen problemen met HiDrive van Strato (2e jaar in gebruik) en als je de eigen app niet wil gebruiken kan je altijd een eigen sync app gebruiken in combinatie met 1 van de vele protocollen die HiDrive ondersteunt.
Overigens is de facturering van de normale HiDrive 3 maandelijks (na het actiejaar). De pcactive/hcc actie is wel weer jaarlijks.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Laatst online: 03-05 09:51

dijkmane

biertje ?

HiDrive ingesteld in de NAS met een schedule, werkt perfect, nooit een foutmelding.
hun App nooit gebruikt.
HiDrive ondersteund zo veel protocollen dat elk backup of Sync programma werkt

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
HellBeast schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:28:
[...]

Ik heb via de nederlandse Stato website deze deal afgesloten, maar raadt het iedereen ernstig af.

Je moet met de Hidrive app een backup maken van je bestanden naar de Strato cloud. Dit is een draak van een applicatie die constant vastloopt en heel erg langzaam is. Contact gehad met de klantenservice en die proberen het probleem af te schuiven naar jouw verbinding of PC. Met allemaal aannames wordt de call afgewimpeld. Het zou liggen aan:

* Je internetverbinding wordt verbroken .Is niet waar, want mijn fritzbox log zegt van niet. Ook werk ik overdag met VPN vanaf huis op een laptop van de zaak en heb nooit problemen met de verbinding .
* Je PC is overbelast. Ook dikke onzin. Ik heb een AMD 5900x met 32GB geheugen. Ook laat ik mijn PC in de nacht aan staan en dan gebeurd precies hetzelfde.
* Het zou aan mijn firewall liggen. Een firewall blokkeert iets of niet. Niet na het uploaden van een paar honderd bestanden opeens.
* Ze raden aan om kleine backup jobs te maken en niet alles in 1 job. Dat is voor mij niet te doen met 750GB aan foto's.....

Gelukkig hadden ze een 30 dagen niet goed geld terug.

Ik ga weer terug naar Idrive!
Vreemd, mijn ervaringen met Idrive zijn veel minder. De servers van Idrive staan in de VS en de upload snelheid vanuit huis is zeer matig. Hidrive heeft de servers om de hoek staan en de upload trek je makkelijk vol. Dit alles op een NAS (zonder VPN natuurlijk). Hou er verder rekening mee dat als je boven de afgesloten limiet gaat bij Idrive je flink moet bijbetalen. Genoeg te vinden over Idrive op reddit.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 24-12-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lisa2006
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2021
Voor Koofr loopt er momenteel een 1TB lifetime deal via stacksocial.com

https://stacksocial.com/s...lifetime-subscription-1tb

Weet iemand of dat te vertrouwen is?
Heeft iemand dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
lisa2006 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:28:
Zover ik weet is er voor lifetime subscriptions geen realistisch verdienmodel. Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat lifetime de duur is dat het bedrijf bestaat.
Ik zou zoeken naar iets met een goede maandprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
Ik heb nu 1 jaar koofr, en an sich geen klachten (het is ook de enige op stacksocial waarbij extra kortingscodes niet (meer) werken.)

De android app is niet volmaakt, maar verder voldoet het prima.

Wat betreft de lifetime heb ik daar eerder iets over geschreven: @lisa2006 : Gebruik ook de zoek functie...

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64827008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisa2006
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2021
sorry, ik bedoelde of die stacksocial te vertrouwen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Vorig jaar heb ik lifetime Koofr gekocht en dat bevalt nog steeds.

Ik weet de huidige vergelijken niet zo goed, maar ik had toen de berekening gemaakt dat je deze prijs (€ 89,11 heb ik toen betaald) eruit haalt als Koofr het 3 jaar vol houdt, bijv als vergelijk met een regulier jaarlijks abonnement van 1TB. Ik heb er al één jaar op zitten, ik zie ze het nog wel een 2e jaar volhouden. Hoe langer Koofr overeind blijft, hoe voordeliger het wordt, al is een lifetime abonnement niet bestendig op de lange termijn.

Deze deal heb ik toen ook gedaan via Stacksocial, dat verliep uiteindelijk goed. Lijkt een beetje shabby maar het is wel gelukt. Met mij vele anderen vorig jaar.

Overigens vertrouw ik nog steeds dit soort partijen niet met mijn privé-data. Dus alles wat daar heen gaat encrypt ik zelf, ongeacht of ze zelf (welke vorm dan ook) van encryptie toepassen. Voornaamste gebruik is Synology Hyperbackup bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
Overigens vertrouw ik nog steeds dit soort partijen niet met mijn privé-data. Dus alles wat daar heen gaat encrypt ik zelf, ongeacht of ze zelf (welke vorm dan ook) van encryptie toepassen
Ook daar heb ik al over gerapporteerd:https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66381082
As far as client-side encryption goes, our first idea was to incorporate it into our product, which remains a long-term plan. But, after looking at the competition, we found that most of our competitors are doing it in a way that does not agree with our views of privacy. Namely, most services that boast client-side encryption have this embedded in a completely closed-source system. Users must therefore blindly trust such a company and have no way of verifying that the company did not simply add its "master" password when encrypting, thus completely overriding the basic purpose of such a tool. We don't want to do client-side encryption this way ourselves, and introducing good open-source encryption that is easily verifiable by the community and yet built into our otherwise closed-source sync is not such an easy and quick feat. So, we decided on a slightly different route.

We started working with rclone, developed by a small community of enthusiasts. It enables connection to various cloud services. We have provided official support for the Koofr API in rclone, which we also maintain on a regular basis. The advantage is that rclone is a fully open-source and community-verified solution that, among other things, enables transparent encryption on the user side. This way, the users do not need to have any confidence in our system, as they can see exactly what is happening with their files. You can read more about it in our blog posts.

Block-level sync and client-side encryption are mutually exclusive options. Block-level sync is useless with client-side encryption. We use the alternative method of synchronization, file-level sync. Unlike the block-level sync, which only transfers the changed blocks of a file, the file-level sync always works with the entire file. That way, the file is always kept as a whole, and it can also be encrypted as a whole. Both methods, of course, have their pros and cons, but as far as privacy goes, you can never have true file protection with block-level sync.

That is why for the time being we are not thinking about implementing block-level sync. Our long-term plan is to implement client-side encryption, as mentioned before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Laatst online: 28-04 09:49

Ik heb dat gedaan, en 2 andere mensen in mijn omgeving. Het werkt prima en je hoeft ook niet je échte NAW-gegevens in te vullen, als je maar betaalt :P

Tip: Met PayPal betaal je overigens géén BTW (als je stiekem bepaalde landen kiest hoeft dat ook niet, staat elders in dit topic).

Wat betreft dat wantrouwen in lifetime licenses, dat begrijp ik echt niet. Het is gewoon een goedkope manier om mond-tot-mondreclame te genereren, een stuk goedkoper dan jezelf te injecteren in ieder YouTube-filmpje. We hebben 't daar al eerder over gehad hier, zie guillaume in "Het Online Backup Topic" en guillaume in "Het Online Backup Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Laatst online: 20:13
Heeft iemand ook problemen met de jottacloud app en dan een plaatje delen via whatsapp ? Dus in de jottacloud app naar photos gaan, een foto selecteren en dan Share As icoontje selecteren. Vervolgens kies je Whatsapp en dan selecteer je een contactpersoon.

Ik krijg dan de melding dat het bestandstype niet wordt ondersteund. Dit terwijl het plaatje gewoon een jpg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 03-05 13:49

Ja, ik gebruik het nu ruim een jaar (vanaf dec 2020). Werkt prima tot nu toe.
Was toen overigens zelfs maar $102 zie ik op de factuur. Iets van een $67.99 coupon discount zat er toen ook nog op, geen idee meer precies wat dat nu was.
[edit] was een Black Friday korting :)

[ Voor 18% gewijzigd door sverzijl op 09-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
guillaume schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:22:
[...]

Wat betreft dat wantrouwen in lifetime licenses, dat begrijp ik echt niet. Het is gewoon een goedkope manier om mond-tot-mondreclame te genereren, een stuk goedkoper dan jezelf te injecteren in ieder YouTube-filmpje. We hebben 't daar al eerder over gehad hier, zie guillaume in "Het Online Backup Topic" en guillaume in "Het Online Backup Topic"
Omdat het geen werkend business model is als veel gebruikers hiervan gebruik gaan maken. Als jij als gebruiker al 5 mailtjes naar de support afdeling stuurt, dan zijn hun kosten al hoger als de inkomsten.

Dit bleek ook wel bij Zoolz. Zij trokken de de stekker er uit toen bleek dat deze optie te duur werd:

https://www.reddit.com/r/...lan_getting_discontinued/

Iedere gebruiker die een lifetime abonnement afsluit tegen deze prijs is een behoorlijke verliespost. Overigens wel een aardige methode om snel geld binnen te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ynnoz op 10-01-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 10:48
Pff wat veel aanbieders en mogelijkheden, maar tegelijkertijd ook erg veel onmogelijkheden of onbetrouwbaar.

Storage: Minimaal 6TB (Uitbreiding tot minimaal 10 TB mogelijk.)
Frequentie van bestanden uploaden: Eerste keer zal dat ongeveer 4-5TB zijn. Daarna een wekelijkse overschrijving van nieuwe bestanden. (Ongeveer 0-100GB).
Frequentie van bestanden download: Alleen bij verlies door gecrashte schijf.
Backup of Cloud Storage: Cloud Storage, ik wil zelf kiezen welke bestanden ik upload en wanneer. (Geen synchronisatie.)
Systeem: Moet samen kunnen werken met een Synology NAS / DSM en dus niet synchroniseren.
Maandprijs: Ongeveer €10

- Crashplan ( O )
- Jottacloud ( S )
- Carbonite ( O )
- Degoo ( O )

Bedankt voor jullie hulp!
Hoi Jurie,

Ik heb een vergelijkbare eisenlijst als jij voor een backupdienst.
Behalve dat ik een QNAP heb en een dienst zoek die ook bestandshistorie biedt.

Heb je inmiddels een fijne gevonden?

[ Voor 67% gewijzigd door Me_Giant op 09-01-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door kapi_tijn op 21-01-2022 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 10:48
Me_Giant schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Hoi Jurie,

Mocht iemand interesse hebben:
Voor de cloud backup (voor calamiteiten) van mijn NAS (elke nacht mirror bijwerken) ben ik gegaan voor Backblaze B2 Cloud Storage. Dit is €5 per opgeslagen TB per maand en €0,01 per GB download.
Door selectie van je locatie bij het maken van je account zorg je dat je op EU servers staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:01
Me_Giant schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:51:
Door selectie van je locatie bij het maken van je account zorg je dat je op EU servers staat.
Weet niet of het nog steeds zo is, maar destijds kon ik het niet achteraf wijzigen. Dus zorg inderdaad dat je de locatie goed kies bij het maken van je account en niet achteraf spijt hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Laatst online: 03-05 14:08

jurroen

Security en privacy geek

Me_Giant schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Voor de cloud backup (voor calamiteiten) van mijn NAS (elke nacht mirror bijwerken) ben ik gegaan voor Backblaze B2 Cloud Storage. Dit is €5 per opgeslagen TB per maand en €0,01 per GB download.
PC Extreme had ook een vergelijkbaar iets, was toen €10 per maand per TB, geen kosten voor het verkeer. Kon je gewoon naar toe rsyncen. Tegenwoordig zijn ze een stuk duurder (thank you, TWS). Hetzner heeft nog wel een dergelijk iets, Storage Boxes. Net geen tien euro per maand inclusief BTW en als je meer afneemt is het percentueel wat goedkoper.

Alternatief is om met een paar mensen een servertje te kopen, die op te hangen bij Coloclue en de kosten dan te splitten, kun je ook nog "BYO disk" doen ;)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 19:54
ppeterr schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:17:
Heren, let even op.

Zelfde probleem hierzo, kreeg net ineens een email met factuur van 72 euro.
Heb het vorige maand opgezegd maar blijkbaar staat er nu dat hij opgezegd is per 21-01-2023 en ik had 22-12-2021 opgezegd maar blijkbaar net een dag te laat?
Heb een mail gestuurd dat ik het contract niet meer wil en ik al opgezegt had dus.
Kan niet bellen in het weekend helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
kelly89 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Zelfde probleem hierzo, kreeg net ineens een email met factuur van 72 euro.
Heb het vorige maand opgezegd maar blijkbaar staat er nu dat hij opgezegd is per 21-01-2023 en ik had 22-12-2021 opgezegd maar blijkbaar net een dag te laat?
Heb een mail gestuurd dat ik het contract niet meer wil en ik al opgezegt had dus.
Kan niet bellen in het weekend helaas.
Ik heb het gestorneerd die 72 euro, en 6 euro naar ze overgemaakt.
Je mag natuurlijk gewoon per maand opzeggen. Zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-05 16:38
Hier hetzelfde probleem met Strato. Nét te laat opgezegd, dus ik zal 1 maand moeten betalen. Geen probleem, echter werd er €72 geïncasseerd. Dit heb ik direct laten storneren.
Telefonisch contact gehad, en later nogmaals per email. Er werd toen inderdaad gevraagd om €6 over te maken. Sindsdien heb ik 2 herinneringen ontvangen dat er nog €66 (72-6) moet worden betaald...

In de laatste herinnering staat ook dat het dossier over wordt gedragen aan een deurwaarder. Nou, prima. Ik sta 100% in mijn gelijk.

Ik ben een jaar lang echt tevreden geweest over Strato. Technisch werkt alles prima, automatische backup met Duplicati werkte briljant. Maar het blijkt nu dat dit bedrijf z'n administratie niet op orde heeft.
Ik zou iedereen afraden met deze partij in zee te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wel strato NL? Want strato.de heeft gewoon 1 dag te laat is 1 jaar betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Cyberpope Ik denk DE want bij NL factureren ze niet per jaar maar per 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-05 16:38
Cyberpope schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:14:
Wel strato NL? Want strato.de heeft gewoon 1 dag te laat is 1 jaar betalen.
Inderdaad Strato NL. Heb ook zwart op wit in de mail de bevestiging dat de €72 factuur incorrect is, en ik slechts €6 hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
Me_Giant schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Hoi Jurie,

Ik heb er nog geen afgesloten maar tot nu toe overweeg ik het meeste Mihos Cloud Storage. Een Nederlandse partij met normale maandbedragen en geen backup maar daadwerkelijke opslag.

Reden dat ik nog niets heb afgesloten is dat ik nog aan het overwegen ben of ik niet toch zelf een extra schijf neerhang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de vraag van @excessliquidity afgesplitst naar: Cloud provider voor 5 PB.
Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste