Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:15
Kreeg net bericht dat de mijn verlenging bij iDrive ook een wijziging van plan betekent dit jaar. Van 2TB voor €49,50 naar 5TB voor €79,50.

Op zich geen slechte deal en verder tevreden over iDrive. Maar toch is zo'n wijziging altijd een goed moment om de alternatieven even te bekijken.
En voor mensen die twijfelen zag ik in die zoektocht dat Tom's Guide nu een 95% korting biedt op de 10TB iDrive. Voor maar €3,98 een jaar lang 10TB!

Daar kan je je geen buil aan vallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@dixet goede tip. Lijkt ook goed samen te werken met Synology, al is het wel via een aparte app in plaats van de ingebouwde Hyper backup van Synology zelf. Beetje vreemd, maar okay.

Ik zit nu nog bij Strato en kom niet meer uit met mijn 3TB account. Gekeken naar de upgrade mogelijkheden, de aanrader van Strato zelf is wel erg aantrekkelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLA-7f95pC0axrPpncSFGJhFnAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u27wPL1NysZ8PA3cQmox7RbG.png?f=fotoalbum_large
:z

en wil je dan écht upgraden, dan is de eerstvolgende stap 5TB bij HiDrive Business Plus waar je €65 per maand voor betaalt. Laat dan maar zitten..

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 26-01-2022 20:30 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:15
Gizz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:21:
@dixet goede tip. Lijkt ook goed samen te werken met Synology, al is het wel via een aparte app in plaats van de ingebouwde Hyper backup van Synology zelf.
Werkt inderdaad goed op synology, al heb ik het idee dat de throughput een stuk lager ligt dan op m'n Windows machines. Maar dat kan liggen aan de leeftijd van m'n synology met bijbehorende beperkte processor en geheugen. Volgens mij comprimeert idrive flink voor het versturen, en dat vergt het nodige van je processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

dixet schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Werkt inderdaad goed op synology, al heb ik het idee dat de throughput een stuk lager ligt dan op m'n Windows machines. Maar dat kan liggen aan de leeftijd van m'n synology met bijbehorende beperkte processor en geheugen. Volgens mij comprimeert idrive flink voor het versturen, en dat vergt het nodige van je processor
Ik heb een DS918+ met 8GB ram. De processor staat redelijk uit z'n neus te eten en mijn geheugen is ook niet vol. Sinds woensdagavond heb ik nu 1TB geupload. Vergelijken met Windows kan ik niet, ik gebruik iDrive alleen op mijn NAS :) Het lijkt erop dat mijn internetverbinding de beperkende factor is (50Mbit/s up, glasvezel bestaat in dit deel van Amsterdam nog niet..)

De applicatie van iDrive in Synology ziet er wel een beetje uit alsof het in 2001 is ontworpen. Het is ook geen volwaardige applicatie lijkt het, maar een soort webpagina die intern draait. Dat ik de eerste keer op die interne webpagina ook m'n username en wachtwoord van de NAS in moest vullen, terwijl ik al ingelogd was op de NAS, voelde wel een beetje.. shady. Voelt wel erg phising-achtig :P

Andere eigenaardigheden zijn o.a. aangeven dat ik een TB heb geupload:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aacRrmroLqbIzfJrSMVN7QVXp9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vRYrEu2L1i9gVB5PeeEud5yP.png?f=user_large
maar tegelijkertijd aangeven dat alle mappen die ik heb geselecteerd voor deze backup die sinds woensdagavond loopt 194MB is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81vzTCR9CQjXzBQXwlgcTzY-7vU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ujvg3M0HvbDAuEZsjroqscNG.png?f=user_large

Overigens wel een vooruitgang, gisteravond was dit getal nog 342 byte. Byte ja, geen MB, GB of wat dan ook :z

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 28-01-2022 11:04 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 18:00
Hoi,
Ik heb bij Strato van een actie voor HiDrive gebruikt gemaakt.
Dit was op 16-jan, de hele aanmeld-procedure en betaling e12 voor een jaar.

Maar ik krijg mijn aanmeldgegevens niet.
Navraag gedaan, en nu vragen ze aanvullend een kopie paspoort/id en bankafschrift.
Op zich niks te verbergen en zo, maar ... waarom? Liever zo min mogelijk info.
En het werd nergens genoemd.

Weten jullie of dit normaal is? Dan vind ik het best.

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 22:26
Ik heb voor de tweede keer een hidrive bij strato, maar nog nooit is mij om paspoort of iets dergelijks gevraagd. Per ongeluk een verkeerd email adres ingevuld bij de aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-07 12:14
SCS2 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:11:
Hoi,
Ik heb bij Strato van een actie voor HiDrive gebruikt gemaakt.
Dit was op 16-jan, de hele aanmeld-procedure en betaling e12 voor een jaar.

Maar ik krijg mijn aanmeldgegevens niet.
Navraag gedaan, en nu vragen ze aanvullend een kopie paspoort/id en bankafschrift.
Op zich niks te verbergen en zo, maar ... waarom? Liever zo min mogelijk info.
En het werd nergens genoemd.

Weten jullie of dit normaal is? Dan vind ik het best.
Dat lijkt me niet normaal. Als je al een betaling hebt gedaan is je bankrekening toch al bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Gizz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:21:
@dixet goede tip. Lijkt ook goed samen te werken met Synology, al is het wel via een aparte app in plaats van de ingebouwde Hyper backup van Synology zelf. Beetje vreemd, maar okay.

Ik zit nu nog bij Strato en kom niet meer uit met mijn 3TB account. Gekeken naar de upgrade mogelijkheden, de aanrader van Strato zelf is wel erg aantrekkelijk:

[Afbeelding]
:z

en wil je dan écht upgraden, dan is de eerstvolgende stap 5TB bij HiDrive Business Plus waar je €65 per maand voor betaalt. Laat dan maar zitten..
Je zou Jottacloud eens kunnen proberen. Nu zal het wel niet zo snel zijn als HiDrive, maar je betaalt € 7,95 per maand en tot 5TB knijpen ze niet op de snelheid. Servers staan wel verder weg als die van HiDrive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Gizz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Ik heb een DS918+ met 8GB ram. De processor staat redelijk uit z'n neus te eten en mijn geheugen is ook niet vol. Sinds woensdagavond heb ik nu 1TB geupload. Vergelijken met Windows kan ik niet, ik gebruik iDrive alleen op mijn NAS :) Het lijkt erop dat mijn internetverbinding de beperkende factor is (50Mbit/s up, glasvezel bestaat in dit deel van Amsterdam nog niet..)

De applicatie van iDrive in Synology ziet er wel een beetje uit alsof het in 2001 is ontworpen. Het is ook geen volwaardige applicatie lijkt het, maar een soort webpagina die intern draait. Dat ik de eerste keer op die interne webpagina ook m'n username en wachtwoord van de NAS in moest vullen, terwijl ik al ingelogd was op de NAS, voelde wel een beetje.. shady. Voelt wel erg phising-achtig :P

Andere eigenaardigheden zijn o.a. aangeven dat ik een TB heb geupload:
[Afbeelding]
maar tegelijkertijd aangeven dat alle mappen die ik heb geselecteerd voor deze backup die sinds woensdagavond loopt 194MB is:
[Afbeelding]

Overigens wel een vooruitgang, gisteravond was dit getal nog 342 byte. Byte ja, geen MB, GB of wat dan ook :z
Dat is een van de manco's van iDrive. Ik zou je zeker ook adviseren straks, als het je lukt om een backup te maken, willekeurig wat files te restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbitswebcontent
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-06-2022

Mbitswebcontent

mbits-web-content.nl

Ik zat zo mee te lezen met dit onderwerp, maar wat is er mis met handmatig een backup te maken van je website?
Omdat ik zelf vaak genoeg heb meegemaakt dat als je een online backup bv van je hosting wil terug zetten, dat dat niet altijd goed gaat! Maar gelukkig maak ik standaard een handmatige backup van mijn websites en deze kan je altijd terugzetten en kost voor de rest niets.
Alleen wat ruimte op een SSD of NAS
Ik hoor graag wat julie er verder over denken?

Marcel

WordPress | Website maken | Backup en Onderhoud | Content editing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Mbitswebcontent schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:28:
Ik zat zo mee te lezen met dit onderwerp, maar wat is er mis met handmatig een backup te maken van je website?
Omdat ik zelf vaak genoeg heb meegemaakt dat als je een online backup bv van je hosting wil terug zetten, dat dat niet altijd goed gaat! Maar gelukkig maak ik standaard een handmatige backup van mijn websites en deze kan je altijd terugzetten en kost voor de rest niets.
Alleen wat ruimte op een SSD of NAS
Ik hoor graag wat julie er verder over denken?

Marcel
Nee, niet direct een nadeel. Alleen bestaat de kans dat een handmatige backup "vandaag even niet goed uitkomt door tijdgebrek" en dat kan je dan parten spelen.
Je zou natuurlijk ook eens kunnen kijken waarom bij jou een restore bij een automatische backup niet goed verloopt. Misschien kan je iets veranderen in de procedure?
En ik neem aan dat je een restore weinig nodig hebt. Zie het toch een beetje als een disaster recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watnuweerniet
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
Beste allen,

Ik ben op zoek naar Nederlandse (dan wel in de EU) cloud storage. Belangrijke eis is dat het FTPS ondersteund. Ik weet dat Strato (HiDrive) en TransIP (Stack) hebben met deze functie, maar heb met beide partijen in het verleden wat mindere ervaringen.

Naast die twee, welke andere partijen hebben FTPS bij hun online cloud storage?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:36
watnuweerniet schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:32:
Beste allen,

Ik ben op zoek naar Nederlandse (dan wel in de EU) cloud storage. Belangrijke eis is dat het FTPS ondersteund. Ik weet dat Strato (HiDrive) en TransIP (Stack) hebben met deze functie, maar heb met beide partijen in het verleden wat mindere ervaringen.

Naast die twee, welke andere partijen hebben FTPS bij hun online cloud storage?
Een goed(kop)e optie is de Hetzner Box: https://www.hetzner.com/storage/storage-box
Je kunt kiezen uit Duitsland of Finland.
Er wordt een hele rits protocollen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
LukeS schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Een goed(kop)e optie is de Hetzner Box: https://www.hetzner.com/storage/storage-box
Goed tip! Zeker gezien de nieuwe prijzen van €3,45 voor 1TB en €11,78 voor 5TB.

• Sonaya
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11-2023
Welke aanbieder/programma is net zo simpel als Backup Online van KPN?

-1x aangeven welke schrijf wanneer geback-upt moet worden
-met 1 klik restoren naar bijv een nieuwe pc

Ik hoef bijv. alleen maar mijn C: schijf dagelijks automatisch te back-uppen zodra mijn pc aanstaat.
KPN is dus over gegaan naar Acronis, maar ik vind dat een verschrikkelijk programma. Ik hoef al die poespas niet.

Ik zoek gewoon een simpel programma voor op elke pc waar nu KPN op staat dat 1 maart a.s. vervalt.

Tips meer dan welkom :)

Grtz Sonaya

• Ynnoz
Sonaya schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:57:
Welke aanbieder/programma is net zo simpel als Backup Online van KPN?

-1x aangeven welke schrijf wanneer geback-upt moet worden
-met 1 klik restoren naar bijv een nieuwe pc

Ik hoef bijv. alleen maar mijn C: schijf dagelijks automatisch te back-uppen zodra mijn pc aanstaat.
KPN is dus over gegaan naar Acronis, maar ik vind dat een verschrikkelijk programma. Ik hoef al die poespas niet.

Ik zoek gewoon een simpel programma voor op elke pc waar nu KPN op staat dat 1 maart a.s. vervalt.
Volgens mij kan je met Backup Online van KPN niet met 1 druk op de knop alles restoren naar een nieuwe PC. Backup Online is een file copier. Je zal dus bij een nieuwe PC eerst al je programma's weer handmatig moeten installeren en daarna kan je met dat programma de data bestanden weer terugzetten.

Wel makkelijk, maar niet een echt goede backup oplossing: Google Drive, Onedrive of Dropbox en de folders aanklikken waar je een backup van wilt maken. Lijkt een beetje op de oplossing die je nu hebt.

Wil je een betere oplossing, dan kost dat je meer tijd dan alleen "1 druk op de knop."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Ynnoz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Volgens mij kan je met Backup Online van KPN niet met 1 druk op de knop alles restoren naar een nieuwe PC. Backup Online is een file copier. Je zal dus bij een nieuwe PC eerst al je programma's weer handmatig moeten installeren en daarna kan je met dat programma de data bestanden weer terugzetten.
Hi Ynnoz,

Ik bedoelde ook alleen maar files, geen progs.
Wel makkelijk, maar niet een echt goede backup oplossing: Google Drive, Onedrive of Dropbox en de folders aanklikken waar je een backup van wilt maken. Lijkt een beetje op de oplossing die je nu hebt.
Kan je daarin automatische back-ups regelen? Of alleen handmatig uploaden? Het gaat om 2 bedrijfs-pc's dus elke dag moeten de wijzigingen van die dag geback-upt worden.
Wil je een betere oplossing, dan kost dat je meer tijd dan alleen "1 druk op de knop."
Welke zou je adviseren? >:)
Strato HiDrive lijkt me wel wat en is NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:36
Sonaya schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:55:

[...]

De taal is NL, maar Strato is een Duits bedrijf en HiDrive wordt gehost in Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Sonaya schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Hi Ynnoz,

Ik bedoelde ook alleen maar files, geen progs.

[...]

Kan je daarin automatische back-ups regelen? Of alleen handmatig uploaden? Het gaat om 2 bedrijfs-pc's dus elke dag moeten de wijzigingen van die dag geback-upt worden.

[...]

Ze zijn allemaal wel "goed"; het hangt er een beetje af of je al veel gebruik maakt van bijvoorbeeld Google of Microsoft en dan is hun optie van cloudstorage wel makkelijk.

Het automatisch backuppen gaat wat anders. Zodra je een bestand wat gesynced wordt met de "cloud" wijzigt, dan wordt het gewijzigde bestand gelijk weggeschreven naar de cloud. Je hoeft dus niet na werktijd nog een backup te starten. Ik weet dat Onedrive (Microsoft) wel de mogelijkheid heeft om oudere versies (tot 30 dagen) terug te halen. Hoe dat zit met HiDrive weet ik niet en misschien kan dat ook niet met dat pakket.

Om hoeveel data gaat het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
LukeS schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Misschien toch 1 punt waar rekening mee te houden: "The data is not mirrored onto other servers" volgens hun FAQ. Dus als hun raid configuratie er de brui aangeeft, dan ben je de data kwijt. Kans is natuurlijk niet zo heel groot, maar het is destijds ook gebeurt bij TransIP bij hun Stack waardoor ze gestopt mijn met het aanbieden van gratis 1TB accounts.

De Snapshots worden gemaakt op dezelfde disks, dus dat lijkt mij ook geen goed redmiddel bij hardware storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Ynnoz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:12:
[...]

Het automatisch backuppen gaat wat anders. Zodra je een bestand wat gesynced wordt met de "cloud" wijzigt, dan wordt het gewijzigde bestand gelijk weggeschreven naar de cloud.
Ja dat is wat KPN ook deed en wat ik wil. Doet One Drive dat?
Ik weet dat Onedrive (Microsoft) wel de mogelijkheid heeft om oudere versies (tot 30 dagen) terug te halen. Hoe dat zit met HiDrive weet ik niet en misschien kan dat ook niet met dat pakket.

Om hoeveel data gaat het eigenlijk?
1 pc van 500GB en 2 pc's van ieder 100GB.

KPN Backup deed dagelijks wat ie moest doen. Elke dag automatisch de gewijzigde files syncen. In geval van een nieuwe pc had ik de hele back up er met een simpele handeling op gezet. Meer heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
LukeS schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:40:
[...]

De taal is NL, maar Strato is een Duits bedrijf en HiDrive wordt gehost in Duitsland :)
Oow... :/ Ervaring met Strato?
Schrijft ie automatisch gewijzigde files naar de cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Sonaya schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:10:
[...]

Ja dat is wat KPN ook deed en wat ik wil. Doet One Drive dat?

[...]

Klopt. Zowel OneDrive, Google Drive, HiDrive (Strato) werken zo.

1 pc van 500GB en 2 pc's van ieder 100GB.

KPN Backup deed dagelijks wat ie moest doen. Elke dag automatisch de gewijzigde files syncen. In geval van een nieuwe pc had ik de hele back up er met een simpele handeling op gezet. Meer heb ik niet nodig.
Je zou ook een eigen sync programma kunnen gebruiken en dagelijks de backup kunnen wegschrijven, maar dat is meer werk (instellen van protocollen). Maar je zou eens kunnen kijken naar HiDrive (1TB). Dat kost het eerste jaar €1 per maand en kijken of het bevalt. In ieder geval makkelijk op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Je kunt ook nog bij https://www.ionos.co.uk kijken is ook een hidrive clone.
Die zit in uk. Dat is alleen geen eu meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
jwbokx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:22:
Je kunt ook nog bij https://www.ionos.co.uk kijken is ook een hidrive clone.
Die zit in uk. Dat is alleen geen eu meer...
Redelijk aan de prijs :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsoNhfHvqkmf6JZ_OLngQ3BDnPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3P8EG2u4QX13eblG57x4Srhw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Ynnoz op 28-02-2022 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwbokx
Ik heb hem veel goedkoper:
https://www.ionos.co.uk/o...ons/hidrive-cloud-storage

[ Voor 5% gewijzigd door jwbokx op 28-02-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 15:11
Ik zit naar een online backup te kijken voor een kleine vrijwilligers-organisatie die wel met privacy gevoelige data werken. iDrive Team lijkt me een goede oplossing. Ze zeggen dat ze de GDPR volgen. Hebben jullie enig idee waar de data-opslag plaatsvindt? Hebben jullie nog tips voor alternatieve aanbieders?

Ik zit een beetje met 2FA in de maag, zou graag zien dat ze meerdere opties ondersteunen, zodat je een backup-methode hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door sumac op 02-03-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:22
Over de GDPR (of AVG in Nederlandse termen):
noyb (Het stichtingsvehikel van Max Schrems de ondertussen bij Google, Facebook en de EU beruchte privacy voorvechter) heeft nu 3 belangrijke processen gewonnen, waarbij eigenlijk de contouren die zich al na de eerste zich begonnen af te tekenen steeds duidelijker worden, kort gezegd: je data is in de VS en/of bij een bedrijf uit de VS vogelvrij en voldoet niet aan Europese regels. En er lopen nog 45 zaken:
https://noyb.eu/en/data-p...41-years-compliance-paper

Dan over iDrive:
Uit de Legal tekst:
Your obligations as the business customer and the data controller, have specific legal obligations under the GDPR. You should be confident that any providers (data processors) which you work with, have a highly robust approach to data protection, understand the obligations of the GDPR and are well prepared to meet them.

IDrive provides features you can use to meet your obligations under GDPR, but no provider can ensure GDPR compliance for you, nor can we dictate how or if you choose to be compliant.
Anders gezegd: iDrive belooft dat ze 'no-knowledge encryption' leveren en dat het jouw zaak is om dat goed te doen.
Een interessante opmerking die ik eerder begreep van koofr, is dat dat allemaal 'closed source' implementaties zijn, en je er dus nooit zeker van kan zijn dat ze de waarheid spreken (en/of dat er toch een methode is waarmee men of de Amerikaanse overheid zich toegang kan verschaffen zie Snowden's onthullingen wat een belangrijke reden was dat de EU/VS Schrems I verloren)

Dus kortom: Als je écht veilig wil zijn van allerlei GDPR sores, moet je absoluut géén opslag buiten de EU kiezen, en liever ook geen bedrijf dan niet onder wetten van de VS gaat vallen. Dus Microsoft, Amazon Apple, Backblaze en ook iDrive zijn allemaal niet handig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Daarom gebruik ik ook Pcloud (2TB account) met de zero knowledge encryptie optie en staat mijn data veilig in Zwitserland.
Kost wel iets maar ik kan daar geen schimmigheid in gebruiken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 17-09 20:37
Ik kies bij online backups (onafhankelijk van de aanbieder) voor het zelf encrypten van mijn backups, met Duplicati. Duplicati biedt AES-256 encryptie en heeft een prima web interface.
Zeker bij "privacy gevoelige informatie" zou ik zelf de encryptie willen regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
chielmi schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:20:
Ik kies bij online backups (onafhankelijk van de aanbieder) voor het zelf encrypten van mijn backups, met Duplicati. Duplicati biedt AES-256 encryptie en heeft een prima web interface.
Zeker bij "privacy gevoelige informatie" zou ik zelf de encryptie willen regelen!
Even ter aanvulling: ik gebruik voor Dropbox en Google Drive Boxcryptor om (Zero-Knowledge) te versleutelen.
Maar mijn grote bestanden staan veilig in Europa en je kunt er ook voor kiezen om Boxcryptor i.s.m. Pcloud te gebruiken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Gezien de nieuwe lage prijzen van een Hetzner Storage Box (1TB voor €3,34 en 5TB voor € 11,78) ben ik maar eens gaan kijken hoe dat bevalt. Zeker omdat, als je binnen de 14 dagen je Storage Box opzegt, er geen kosten worden berekend.

Maar de uploadsnelheid valt zwaar tegen. Met mijn Google (Workspace) Drive trek ik mijn upload helemaal vol (in mijn geval bijna 40 Mbit/s), maar bij de Storage Box kom ik zelfs 's-nachts niet boven de 2Mbit/s.

Iemand anders betere resultaten met de gewijzigde Hetzner Storage Box? Draait overigens op andere hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 03-03-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
snah001 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Even ter aanvulling: ik gebruik voor Dropbox en Google Drive Boxcryptor om (Zero-Knowledge) te versleutelen.
Maar mijn grote bestanden staan veilig in Europa en je kunt er ook voor kiezen om Boxcryptor i.s.m. Pcloud te gebruiken.
Zowel Cryptomator (open source), Boxcryptor (closed source) en Rclone kan je hiervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-07 12:14
Ynnoz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:20:
Gezien de nieuwe lage prijzen van een Hetzner Storage Box (1TB voor €3,34 en 5TB voor € 11,78) ben ik maar eens gaan kijken hoe dat bevalt. Zeker omdat, als je binnen de 14 dagen je Storage Box opzegt, er geen kosten worden berekend.

Maar de uploadsnelheid valt zwaar tegen. Met mijn Google (Workspace) Drive trek ik mijn upload helemaal vol (in mijn geval bijna 40 Mbit/s), maar bij de Storage Box kom ik zelfs 's-nachts niet boven de 2Mbit/s.

Iemand anders betere resultaten met de gewijzigde Hetzner Storage Box? Draait overigens op andere hardware.
Komt dit niet vooral doordat die Google-dienst bedoeld is om live op te kunnen werken, waar de Storage Box bedoeld is voor.. storage? Volgens mij haal ik met mij Backblaze-oplossing niet veel hogere uploadsnelheden. Het idee is dat je na de eerste keer niet al te regelmatig grote hoeveelheden hoeft te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Me_Giant schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Komt dit niet vooral doordat die Google-dienst bedoeld is om live op te kunnen werken, waar de Storage Box bedoeld is voor.. storage? Volgens mij haal ik met mij Backblaze-oplossing niet veel hogere uploadsnelheden. Het idee is dat je na de eerste keer niet al te regelmatig grote hoeveelheden hoeft te uploaden.
Ja zou kunnen. Ik gebruik zelf Google Drive ook als backup. Ik heb met rclone een encrypted directory aangemaakt op mijn Google Drive en daarna met nssm een service gemaakt die automatisch mijn Google Drive (encrypted) mount als g: drive als mijn PC wordt opgestart.

Kan iedereen rclone aanbevelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFqriTnRk_M5e5ll5AwcoML3q2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXkaC1LOWANLjkxwhNdm2olC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Ynnoz op 04-03-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Thnx jongens.
Ik ben me nu aan het oriënteren op Strato, even kijken of dat wat is 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55
Nadat ik mijn dure Office en 1TB OneDrive heb opgezegd zocht ik een vervanger voor een offsite backup.
Nu heb ik heb een aanbieding genomen van strato HiDrive 1TB voor €12 voor een jaar.
Eerste backup draait al op de Synology.
Met de CloudSync app kan je dus HiDrive selecteren.
Maar webdav krijg ik niet aan de gang.
Met CloudSync zegt hij insufficient privileges
Als ik met Duplicati probeer zelfde verhaal als ik de remote map invul kom ik niet door de verbindingstest heen, als ik daar alleen / of niks invul gaat hij wel verder maar zodra de backup gaan uploaden weer een 403 error.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:45

IkWilbert

Het is mij!

ComTech schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:32:
Nadat ik mijn dure Office en 1TB OneDrive heb opgezegd zocht ik een vervanger voor een offsite backup.
Nu heb ik heb een aanbieding genomen van strato HiDrive 1TB voor €12 voor een jaar.
Als ik met Duplicati probeer zelfde verhaal als ik de remote map invul kom ik niet door de verbindingstest heen, als ik daar alleen / of niks invul gaat hij wel verder maar zodra de backup gaan uploaden weer een 403 error.
Had nog goedkoper gekund ;) 12 maand voor 1 euro.

https://strato.nl/buy/dut...ERACTIE_TWEAKERS_NL_VLZ12

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Het is wel oud, maar heb je hier iets aan? https://sites.google.com/...wtos/howto-strato-hidrive

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:06
Ik had hetzelfde, bij mij duurde het even voordat alles ingericht was. De cloud was wel toegankelijk maar nog niet via CloudSync. Paar uur later werkte alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
Thanks! Hoef ik weer een jaartje geen Raspberry bij mijn familie te laten zoemen ;-)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik zat te wachten op meer informatie van Least Authority's PrivateStorage (https://private.storage) maar de informatie die recent naar buiten is gekomen is toch een beetje teleurstellend. Dan heb ik met primair over de prijs, 6.50USD voor 30 GB-months - in dat systeem betaal je dus 6.50USD voor opslag van 1 GB voor 30 maanden, of 30 GB voor 1 maand en alles er tussen in. Ik heb momenteel ongeveer 130 GB in me online backup bij SpiderOak hangen en dan wordt het met PrivateStorage's prijzenmodel toch wel erg duur. Of zie ik dit verkeerd?

Daarnaast geen mobiele apps, al heb ik dat tegenwoordig opgelost met syncthing: van telefoon naar laptop naar online backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
itsyaboy schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:50:
Ik zat te wachten op meer informatie van Least Authority's PrivateStorage (https://private.storage) maar de informatie die recent naar buiten is gekomen is toch een beetje teleurstellend. Dan heb ik met primair over de prijs, 6.50USD voor 30 GB-months - in dat systeem betaal je dus 6.50USD voor opslag van 1 GB voor 30 maanden, of 30 GB voor 1 maand en alles er tussen in. Ik heb momenteel ongeveer 130 GB in me online backup bij SpiderOak hangen en dan wordt het met PrivateStorage's prijzenmodel toch wel erg duur. Of zie ik dit verkeerd?

Daarnaast geen mobiele apps, al heb ik dat tegenwoordig opgelost met syncthing: van telefoon naar laptop naar online backup.
Waarom niet gewoon bij een Europese provider? Iets duurder maar in veel opzichten beter, zeker gezien hun samenwerking met PIA. Kan ook niets vinden met info over hun datacenters en of ze gebruik maken van bijv. raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ynnoz schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:56:
[...]

Waarom niet gewoon bij een Europese provider? Iets duurder maar in veel opzichten beter, zeker gezien hun samenwerking met PIA. Kan ook niets vinden met info over hun datacenters en of ze gebruik maken van bijv. raid.
Hmm ja mijn keuze voor SpiderOak is oud... wat voor Europese providers zou jij aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
itsyaboy schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:12:
[...]

Hmm ja mijn keuze voor SpiderOak is oud... wat voor Europese providers zou jij aanbevelen?
Ik zou eerst bij mijzelf te rade gaan wat ik van mijn backup precies verwacht en hoe ik deze ga gebruiken. Spreek je de backup alleen aan als "disaster recovery" of herstel je data regelmatig? Welk platform gebruik je zelf en wil je gemakkelijk een web interface gebruiken of ben je ook niet vies van een command-line? Wil je een open-source client om niet afhankelijk te zijn van een provider? Als je daar een antwoord op hebt kan je een geschikte provider zoeken.

Om een voorbeeld te geven, er is nogal een verschil tussen Scaleway C14 Cold Storage (ong. € 0,002 Gb/maand) en bijv. HiDrive van Strato. Beiden zijn prima, maar verschillend in gebruik.

Europese providers voldoen aan de GDPR wetgeving en dat geeft mij in ieder geval iets meer vertrouwen in de bescherming van mijn data.

[ Voor 13% gewijzigd door Ynnoz op 12-04-2022 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Heb hem ook afgenomen, thanks!

Kun je het al direct opzeggen zodat het na de termijn van 12 maanden wordt opgezegd of gaat dat dan per direct in (dan moet ik niet vergeten om het over 11 maanden op te zetten, anders zit je er een jaar aan vast voor normale prijzen als ik mij niet vergis.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Gynnad schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:15:
[...]

Heb hem ook afgenomen, thanks!

Kun je het al direct opzeggen zodat het na de termijn van 12 maanden wordt opgezegd of gaat dat dan per direct in (dan moet ik niet vergeten om het over 11 maanden op te zetten, anders zit je er een jaar aan vast voor normale prijzen als ik mij niet vergis.
Ja hoor. Heb ik ook gedaan, nadat ik in de duitse strato val was getrapt :) (vergeten op te zeggen dus een nieuw jaarcontract). Je kan het stopzetten zelfs nog ongedaan maken tot 1 dag van de opzegdatum in het strato configuratiescherm.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 22:27
dixet schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:01:
Kreeg net bericht dat de mijn verlenging bij iDrive ook een wijziging van plan betekent dit jaar. Van 2TB voor €49,50 naar 5TB voor €79,50.

Op zich geen slechte deal en verder tevreden over iDrive. Maar toch is zo'n wijziging altijd een goed moment om de alternatieven even te bekijken.
En voor mensen die twijfelen zag ik in die zoektocht dat Tom's Guide nu een 95% korting biedt op de 10TB iDrive. Voor maar €3,98 een jaar lang 10TB!

Daar kan je je geen buil aan vallen 8)
Aangezien ik met mijn plaatjes, foto's en video op de NAS nog genoeg ruimte heb maar met cloud backup in de knel kom ook maar eens deze aanbieding gebruikt. Voor $4 en 10 TB maakt een langzame upload me niet zo heel veel uit. Het is meer mijn noodbackup voor de immergroeiende vergaarbak aan fotoalbums. Volgend jaar maar eens kijken hoe het er voor staat en evt verlengd gaat worden.
De video rapportages en foto's blijven tenslotte wel doorgroeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinmolema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Mijn duit in het zakje: ik ben overgestapt van OneDrive naar Hetzner met dank aan alle tips in dit fijne topic.

Ik ben een redelijke expert met allerlei protocollen als sftp, ftp, rsync, webdav etc. Heb eerst een tijd gebruik gemaakt van TransIP gratis 1TB StackStorage, maar toen daar de stekker uit ging moest ik overstappen. DUs verplaatst naar OneDrive (omdat mijn werkgever een fijn 1TB abo heeft). Echter, daar mocht ik niet meer via rclone naar sync-en door MFA. Terecht overigens, maar wel jammer.

Nu zojuist een abo bij Hetzner genomen: 1TB voor eur 3,50 / maand. Na wat klooien en het (voor de verandering) eens volgen van de online manuals heb ik sftp en rsync via SSH-keys werkend gekregen en ben nu begonnen met via rsync de 700GB maar weer naar de volgende cloud-provider te pompen.

Ik doe dat vanaf mijn zelf ingerichte RPI met Linux/Debian waar aan meerder USB-schijven hangen. Deze worden al lokaal gebackup-ed naar een andere machine/schijven. Ik maak gebruik van geplande taken met crontab en dat werkt uitstekend. Ik gebruik een sub-user voor de backup naar een eigen 'home' drive.

Wat wel vreemd was is dat het wachtwoord van de hoofd-user voor login op je management website van Hetzner niet gelijk is aan de hoofd-user van de toegang tot de storage. Echter, één eenvoudige druk op de knop en je krijgt direct een nieuw wachtwoord op je scherm.

Als de rsync afgelopen is van één van de delen zie ik ook de transfer rate. Maar tijdens gebruik van FileZilla leek dat te gaan om ongeveer 6MB/s (Megabyte dus), en dat is grofweg wat mijn 75Mbps upload verbinding via glasvezel aan kan.

Kortom: ik ben tot nu toe wel tevreden.

[ Voor 1% gewijzigd door Martinmolema op 08-05-2022 15:43 . Reden: code tags verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Martinmolema schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:42:
Mijn duit in het zakje: ik ben overgestapt van OneDrive naar Hetzner met dank aan alle tips in dit fijne topic.

Ik ben een redelijke expert met allerlei protocollen als sftp, ftp, rsync, webdav etc. Heb eerst een tijd gebruik gemaakt van TransIP gratis 1TB StackStorage, maar toen daar de stekker uit ging moest ik overstappen. DUs verplaatst naar OneDrive (omdat mijn werkgever een fijn 1TB abo heeft). Echter, daar mocht ik niet meer via rclone naar sync-en door MFA. Terecht overigens, maar wel jammer.

Nu zojuist een abo bij Hetzner genomen: 1TB voor eur 3,50 / maand. Na wat klooien en het (voor de verandering) eens volgen van de online manuals heb ik sftp en rsync via SSH-keys werkend gekregen en ben nu begonnen met via rsync de 700GB maar weer naar de volgende cloud-provider te pompen.

Ik doe dat vanaf mijn zelf ingerichte RPI met Linux/Debian waar aan meerder USB-schijven hangen. Deze worden al lokaal gebackup-ed naar een andere machine/schijven. Ik maak gebruik van geplande taken met crontab en dat werkt uitstekend. Ik gebruik een sub-user voor de backup naar een eigen 'home' drive.

Wat wel vreemd was is dat het wachtwoord van de hoofd-user voor login op je management website van Hetzner niet gelijk is aan de hoofd-user van de toegang tot de storage. Echter, één eenvoudige druk op de knop en je krijgt direct een nieuw wachtwoord op je scherm.

Als de rsync afgelopen is van één van de delen zie ik ook de transfer rate. Maar tijdens gebruik van FileZilla leek dat te gaan om ongeveer 6MB/s (Megabyte dus), en dat is grofweg wat mijn 75Mbps upload verbinding via glasvezel aan kan.

Kortom: ik ben tot nu toe wel tevreden.
Top! Ik gebruik het zelf ook, alleen met Borg, zowel op mijn Synology NAS als op een bekende grote World of Warcraft (Linux) server is de US die ik beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinmolema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Ynnoz schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:36:
[...]

Top! Ik gebruik het zelf ook, alleen met Borg, zowel op mijn Synology NAS als op een bekende grote World of Warcraft (Linux) server is de US die ik beheer.
Ga ik toch eens kijken naar Borg.... ("resistance is futile" after all)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Martinmolema schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:53:
[...]

Ga ik toch eens kijken naar Borg.... ("resistance is futile" after all)
Rsync is een prachtig programma, maar in natura niet "echt" een backup programma wat doet aan deduplicatie en versiebeheer. Borg doet dat wel (bijzonder goed zelfs) en je kan in 1 job naar meerdere locaties schrijven.

Overigens geeft Hetzner (Storage Box) borg veel aandacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 08-05-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Nou, die Strato HiDrive is ook niks, alleen maar problemen mee die niet opgelost kunnen worden. De helpdesk kan ook niet meekijken dmv teamviewer oid. Zit daar nu 2 maanden met 3 pc's waarvan er nog niet 1 goed is gebackupt, alleen maar gezeik, ppff.

Ik heb nu een Seagate One Touch HDD gekocht en daar zit ook software op die automatische backups kan maken. Dat ben ik nu aan het uitproberen, als dat lukt en bevalt is het probleem opgelost :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sonaya op 10-05-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
Sonaya schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:43:
Ik heb nu een Seagate One Touch HDD gekocht en daar zit ook software op die automatische backups kan maken. Dat ben ik nu aan het uitproberen, als dat lukt en bevalt is het een ander probleem opgelost :)
ftfy -- lokale back-up is wat anders dan cloud-backup. Belangrijkste heb je wel opgelost: back-up.

Ik ben er wel tevreden over, maar ik rsync ook alleen maar mijn encrypted Duplicity back-ups van HDD over ssh als disasterback-up (als de tent inclusief mijn back-up HDD's affikt).

[ Voor 29% gewijzigd door Wiley99 op 10-05-2022 14:54 ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Sonaya schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:43:
Nou, die Strato HiDrive is ook niks, alleen maar problemen mee die niet opgelost kunnen worden. De helpdesk kan ook niet meekijken dmv teamviewer oid. Zit daar nu 2 maanden met 3 pc's waarvan er nog niet 1 goed is gebackupt, alleen maar gezeik, ppff.

Ik heb nu een Seagate One Touch HDD gekocht en daar zit ook software op die automatische backups kan maken. Dat ben ik nu aan het uitproberen, als dat lukt en bevalt is het probleem opgelost :)
Zou toch goed moeten werken. Wat is het probleem precies en welk back-up programma gebruik je? Overigens wordt bij deze provider(s) wel een goede basiskennis verwacht van de gebruiker.

[ Voor 16% gewijzigd door Ynnoz op 10-05-2022 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zag op Reddit blobbackup voorbij komen. Nu heb ik me er niet in verdiept maar alleen bekeken en in de bookmarks gegooid om een keer mee te stoeien. Maar het leek me wel nuttig om het hier neer te plempen voor als er meer volk eens beter naar wil kijken :)

- 9 dollar pm (komt nog btw bij) per pc
- 2 TB storage per pc
- voor macos en windows
- e2e-encrypted
- opensource
- filehistory zonder limiet

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Interessant maar zou graag ook willen weten waar de servers staan, is op de website niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

snah001 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:33:
Interessant maar zou graag ook willen weten waar de servers staan, is op de website niets over te vinden.
Amerikaans bedrijf, dus dan zou ik er zeker vanuit gaan dat de servers in de US staan. Je zou het nog kunnen navragen. Zou wel slim zijn dat hij tzt andere locaties zou toevoegen en je die laat selecteren voordat je gaat backuppen, maar vermoed dat het vanwege E2E als "niet relevant" wordt gezien.

Heb een trial gestart, maar ik werd er al snel moe van toen ik de backup op manual had gezet (ding begon standaard hele systeem te backuppen, uh nee thx) en bij het handmatig starten weer om credentials werd gevraagd. Zag niks gebeuren (geen voortgangsbalk ofzo, erg irritant), duw nog een keer op de knop en wederom credentials invullen. Toen was ik er wel klaar mee. Heeft vast potentie maar ik skip em voorlopig :P

---

Kreeg nog een mail van Tresorit:
We’re reaching out to inform you that we’ve restructured our individual offerings recently and legacy Tresorit plans (Premium and Solo) will be phased out.

What does this mean for you?

You current Premium plan got an upgrade and has automatically changed to Personal at a new price of 119.88 EUR/year.

The new Personal plan comes with top-requested features:

- encrypted storage space: 500GB → 1TB
- doubled maximum file size: 5GB → 10GB
- doubled maximum number of devices: 5 → 10

Subfolder sharing - make sure to give access only to the right level of information
Liep wel eens tegen de filelimiet aan dus die upgrade is fijn, meer space stiekem ook (vlot genoeg voor backups van grotere bestanden en heb em erg vol zitten nu).Gebruik het ook veel voor m'n werk, maar nee kan niks declareren helaas ;) Maar het grote nadeel? Ze noemen altijd ex btw-bedragen.

Dus mag €145.05 gaan betalen :( Hou er niet van als bij pricing geen "excluding VAT" wordt vermeld bij personal/consumentenspul. Ging dus even aan de chat hangen of ze nog wat voor me kunnen betekenen..en nee dus. Dame meldde idd dat er wel users zijn die niet zoveel nodig hebben. Maar ja, vervolgens daar niks voor aanbieden is jammer. Dat misleidende exclusief btw nog vermeld en dat zou doorgegeven worden aan marketing. Ga mijn Tresorit maar goed opschonen, wacht wel op een nieuwe aanbieding :)

side note: mijn legacy sync.com abo loopt al jaren ongemoeid door ¯\_(ツ)_/¯

[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 08-07-2022 22:22 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Ik kreeg hier post uit de US. Bij het openmaken vind ik wat juridische documenten die duiden op een Chapter 11 aanvraag van StorCentric. Deed me nog niet direct een belletje rinkelen, tot ik zag dat ze o.a. eigenaar zijn van Retrospect, waar ik een betaalde licentie voor heb.

Moet wel zeggen dat ik niet helemaal verbaasd ben. Retrospect was al altijd een heel kleine niche speler, waarvan het product al jaren leek stilgestaan. Desondanks vond ik het wel een behoorlijk goed product. Ze hadden ook sinds een paar jaar integratie met diverse cloud storage providers, al heb ik daar nooit gebruik van gemaakt. Voor online backup zit ik eigenlijk nog altijd bij Crashplan. StorCentric is ook eigenaar van Drobo, een merk van NAS'en en andere storage devices, ook alweer een speler waar je nooit nog over hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Omdat ik toch nog wel wat "hoeft niet retevlot te zijn maar wel meer dan 10 GB" easy peasy storage wilde (geen Google Drive :/ :P) zonder al te veel toeters en bellen (geen sync ook, hebben ze uiteraard wel) heb ik via stacksocial recent nog 100 GB lifetime gehaald voor Koofr.

Voor het werk een tijdje geleden ook bekeken en viel me niks tegen. De snelheden wisselen, maar het is vlot genoeg voor wat ik ermee doe (screenshots van games en geen privacykritieke riedel om de zoveel tijd erin knikkeren). rclone ondersteuning is er zoals hier al genoemd, dus je kunt encrypten als je wilt.

Vind hun systeem met die blokken van 10 GB (0,5 euro pm, en de gratis 10 GB komt erbij altijd) tot 20 TB voor de echte datahoarders wel perfect: zo kan iedereen voor zijn/haar portemonnee en/of opslagwensen iets kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds een maand of 6 al m'n backups in AWS Glacier staan. Heerlijk snel (bij backup) en super goedkoop. Heb er 900GB staan voor net 3$ per maand. Bij restore betaal je wel wat extra retrieval-kosten, maar de kans dat dat echt nodig is is toch klein gelukkig

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
sverzijl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:11:
Koofr lifetime 1TB voor $138 (bij BFSAVE40 kortingscode).
What's the catch met deze 'lifetime'?
Blijkbaar was er geen catch, inmiddels bijna 2 jaar in gebruik zonder enige problemen. (Voor uiteindelijk $102 euro bij betaling met Paypal).

De lifetime deal via stacksocial bestaat nog steeds. Is alleen ietsje duurder nu.

[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 12-08-2022 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynnoz
DennusB schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:48:
Ik heb sinds een maand of 6 al m'n backups in AWS Glacier staan. Heerlijk snel (bij backup) en super goedkoop. Heb er 900GB staan voor net 3$ per maand. Bij restore betaal je wel wat extra retrieval-kosten, maar de kans dat dat echt nodig is is toch klein gelukkig
"'wat extra retrieval kosten" is een understatement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 13:10

bonzz.netninja

Niente baffi

Verkijk je niet op die kosten, die kunnen echt flink zijn. Het probleem van glacier vind ik toch ook wel dat ik het moeilijk testen is of het allemaal een beetje goed gaat. Immers, een goede backup is een backup die je kan testen en controleren.
Ik heb ook nog wat bij glacier als allerlaatste redmiddel maar het staat primair bij c2

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
bonzz.netninja schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:24:
[...]
Ik heb ook nog wat bij glacier als allerlaatste redmiddel maar het staat primair bij c2
Prima optie c2 als je Synology gebruikt, zeker als je beneden de 1TB blijft. Kom je er boven, dan val je in een duurder plan en betaal je automatisch voor 2TB (zelfs al ga je maar 100Mb boven de 1TB). Altijd dus stappen van 1TB.

Goede alternatieven en soms dus goedkoper: Backblaze B2 en Wasabi. Hebben ook een datacenter in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tijd terug (Hubic is al tijdje ter zielen) aangegeven interesse te hebben in een nieuw project van ze: Shadow Drive:
You told us you wanted to test our new Shadow Drive service. Good news: as of today, you have an early and exclusive access*.

Shadow Drive is a secure, affordable, accessible-anywhere solution designed in partnership with Nextcloud, the global leader in open source cloud storage. Shadow Drive* is available for free up to 20GB of storage, we offer access to a premium version for 8.99€/month, for storage of 2TB.

By choosing the Shadow Drive premium offer, and provided that your hubiC account data does not exceed 2TB, you can migrate your data in a few clicks. If your data exceeds 2TB, you will have to delete files on your hubiC account beforehand to avoid exceeding this quota and make migrating your data possible.

Discover Shadow Drive now:

If you want to recover your files manually, please follow the instructions indicated in this link.

Thank you for being part of #TeamShadowDrive.

*The Apple mobile application is currently being validated by the store. We will alert you as soon as it is available. The Android app is already available.
+ Nextcloud
+ 20 GB gratuit

Ga het eens aan de tand voelen de komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
2Dutch schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:44:
Tijd terug (Hubic is al tijdje ter zielen) aangegeven interesse te hebben in een nieuw project van ze: Shadow Drive:

[...]

+ Nextcloud
+ 20 GB gratuit

Leuk! Vergelijk het eens met Nextcloud van Hetzner: https://www.hetzner.com/storage/storage-share#pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
2Dutch schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:44:

[...]

+ Nextcloud
+ 20 GB gratuit

Is hier nog voor aan te melden, of is de eerste ronde gesloten en is het wachten tot de uitrol in de 'herfst'?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Alleen betaalde abonnementen dus ga alleen op specs vergelijken dan :P
Zover ik 't zie is het heel basic online plemp-maar-neer, maar het is nog beta, kon ook niet vinden of er nog veel gaat veranderen. Zo moest het aanmaken van storage via een soort aankoopproces (wel 0.00 uiteraard). Hoop dat ze wel nog wat sleutelen, want het inloggen gaat wat via-via ipv via een directe url, en mis ook 2FA bijvoorbeeld. Maar nextcloud-basis en dan 20 GB gratuit is sowieso altijd leuk voor 'erbij' :)
RoRoNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:51:
Is hier nog voor aan te melden, of is de eerste ronde gesloten en is het wachten tot de uitrol in de 'herfst'?
Kan er niks over vinden..dus denk dat je nog wat geduld moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ynnoz schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:18:
[...]

"'wat extra retrieval kosten" is een understatement.
bonzz.netninja schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:24:
[...]

Verkijk je niet op die kosten, die kunnen echt flink zijn. Het probleem van glacier vind ik toch ook wel dat ik het moeilijk testen is of het allemaal een beetje goed gaat. Immers, een goede backup is een backup die je kan testen en controleren.
Ik ben zelf ook Glacier gebruiker en daardoor wel getriggerd ivm de retrieval kosten.
Spreken jullie uit eigen ervaring dat het zo duur is?

Je betaalt sowieso $0,09 per GB aan data transfer out naar het internet.
Maar verder, als je een uurtje of 12 op je restore kan wachten (bulk retrieval), dan betaal je toch niets hiervoor?

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een restore ga doen. Zo weet ik wat de echte kosten zijn. @bonzz.netninja het klopt inderdaad wat je zegt, zonder testen en controleren is het anders geen goede backup.

Zelf heb ik wel behoorlijk wat vertrouwen in Glacier gezien de 99.999999999% data durability, je data redundant wordt opgeslagen over meerdere AZs in een Region en gewoon de grootte van AWS met miljoenen klanten die intensief van hun diensten gebruik maken.

[ Voor 14% gewijzigd door sloth op 01-09-2022 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 13:10

bonzz.netninja

Niente baffi

sloth schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:04:
[...]

[...]

[...]

Ik ben zelf ook Glacier gebruiker en daardoor wel getriggerd ivm de retrieval kosten.

Maar verder, als je een uurtje of 12 op je restore kan wachten (bulk retrieval), dan betaal je toch niets hiervoor?

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een restore ga doen. Zo weet ik wat de echte kosten zijn. @bonzz.netninja het klopt inderdaad wat je zegt, zonder testen en controleren is het anders geen goede backup.

Zelf heb ik wel behoorlijk wat vertrouwen in Glacier gezien de 99.999999999% data durability, je data redundant wordt opgeslagen over meerdere AZs in een Region en gewoon de grootte van AWS met miljoenen klanten die intensief van hun diensten gebruik maken.
Als je niet te veel kosten wilt maken moet je eerder denken aan weken ipv uren qua retrievaltijd. Wil je uren, dan gaat het je honderden euro's kosten. Maar fair enough ik praat alleen mensen na. Ik heb nooit de moeite genomen om het echt te berekenen allemaal.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
sloth schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:04:
[...]

[...]

[...]

Over de data durability niets anders dan lof. Maar bijv. een Backblaze B2 en Wasabi doen hetzelfde: ook daar opslag verdeeld over meerdere destinations met dezelfde durability (Amazon S3 compatible).

Wat kosten betreft: Sla je 1TB op bij Amazon Glacier (Ireland), dan betaal je ruwweg $47 per jaar.

Haal je na 1 jaar die 1TB terug, dan betaal je het volgende:

Wil je je data binnen 4 uur terug hebben: $ 2.111 kosten (ja, meer dan 2000 dollar)
Wil je 24 uur wachten tot je data beschikbaar wordt: $467
Wil je een week wachten: $192

Bij Wasabi zijn de retrieval kosten 0, bij Backblaze B2 rond de $12 (instant retrieval). Opslag is wel wat duurder, maar we praten dan wel over tientjes op jaarbasis bij 1TB.

Bron: https://liangzan.net/aws-glacier-calculator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ter aanvulling, bij Storj zie ik (let op: DOLLARS):
Storage: $0.004 per GB Month
Download: $0.007 per GB

1TB downloaden komt niet 1:1 overeen met 1024*0.007:
A user downloads one 1 TB file. Based on the long tail elimination, up to 1.3 TB of download bandwidth may be used. The 1.3 TB of download bandwidth is accounted for as 1,300,000,000 bytes. The price per GB is $0.007. The price per byte is $0.000000045. The total amount charged for the egress is $9.10.
https://docs.storj.io/dcs...cing/billing-and-payment/

Ook netjes:
Unlike other cloud object storage vendors, we don’t use high egress fees to create vendor lock-in. If you discover that Storj DCS isn’t a fit for your project or application and you transfer your data to another service, use our support portal to submit a ticket and let us know. As long as you follow the process, we won’t charge you for that egress bandwidth.
(En dit is er gratis: Storage Limit per month: 150GB | Bandwidth Limit per month: 150GB)

[ Voor 4% gewijzigd door guillaume op 02-09-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Die Shadow Drive is niet zo bijzonder. Doet z'n ding, webbased, vlot genoeg, valt weinig enerverends over te melden :P
Shadow Drive is available for free up to 20 GB of storage, we also offer a Premium version for 8.99€/$ per month, for a 2 TB storage.

By choosing the Shadow Drive Premium offer, and provided that your hubiC account data does not exceed 2 TB, you can migrate your data in a few clicks (until 25/09). If your data exceeds 2 TB, you will have to delete files on your hubiC account beforehand in order not to exceed this quota and make the migration of your data possible.
Next up: Internxt :+

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09 06:41
Voor het eerst sinds jaren krijg ik een 40% korting aanbieding van Tresorit. Hopelijk biedt dit perspectief voor de toekomst, dat Tresorit goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:52

PnD

like in Pinda ^_^

Ik switch elk jaar met mijn < 1TB aan storage naar een aanbieding toe. Afgelopen jaar bij Strato gehad en nu aan het kijken waar te hosten.

Zie bij stackstorage 3 maanden € 1 en daarna € 5 p/m. Nog andere ideeen hier?

Ik zie dat ik strato ook weer opnieuw kan bestellen. Ook niet verkeerd..

[ Voor 14% gewijzigd door PnD op 18-10-2022 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
PnD schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:35:
Ik switch elk jaar met mijn < 1TB aan storage naar een aanbieding toe. Afgelopen jaar bij Strato gehad en nu aan het kijken waar te hosten.

Zie bij stackstorage 3 maanden € 1 en daarna € 5 p/m. Nog andere ideeen hier?

Ik zie dat ik strato ook weer opnieuw kan bestellen. Ook niet verkeerd..
Aan welke vereisten moet de nieuwe dienst voldoen? Webdav, of E2E encryptie?

Ik heb zelf twee jaar geleden een lifetime koofr account gekocht via socialstack, deze aanbieding hebben ze nog steeds. Het is een stabiele provider, met goede klantenservice en een goede naam op Reddit en in dit topic.

Ik heb daarnaast ook twee andere diensten met een encrypted folder, waarvan icedrive er eentje is, maar de IOS app is nogal buggy met de automatische upload in een encrypted folder. Ik heb ook filen.io geprobeerd, maar die upload is echt heel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:52

PnD

like in Pinda ^_^

Ik geloof niet echt in lifetime abonnement vormen. Afgelopen jaren voor € 10-20 euro per jaar bij stack, strato en andere hosters gezeten.

Webdav en een app om de foto's te kunnen raadplegen vanaf een smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Ja bij lifetime altijd de vraag van wie z'n life dit afhangt....
En wanneer is een product als dit dood?
Vind dat lifetime ook vreemd bij bijvoorbeeld een hamer. Als z'n kop eraf is, is het life voorbij dus ook de garantie?

Maar aan de andere kant doet koofr het al behoorlijk lang, al kan dat op korte termijn veranderen..
En als de prijs die van een jaar abo nadert, dan is ieder jaar extra winst.
Als het stopt is er altijd wel een ander waar je naar toe kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zit net even naar de Koofr te kijken, qua prijs ook niet goedkoop trouwens. Ik zou met 5TB nu richting de 10XXL moeten en dat is 60/maand. Lifetime >1TB zie ik niet eens terug komen bij aanbiedingen.

Dan heb ik nu bij de Microsoft Family Onedrive met 6TB verdeeld over 6 accounts a 42/jaar toch een goedkopere storage. En ik upload toch alles in encrypted blocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Nee meer dan 1TB zie ik ook niet.
Deze heb ik gebruikt https://deals.sharewareon...fetime-subscription-100gb
En dan de 1TB optie

[ Voor 6% gewijzigd door jwbokx op 19-10-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij Stacksocial is de 1TB lifetime van Koofr nog steeds te krijgen:
https://stacksocial.com/s...lifetime-subscription-1tb

Destijds had ik die voor 90 euro kunnen kopen. Dat is nu 139 dollar zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaume
Get!em schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:55:
Ik zit net even naar de Koofr te kijken, qua prijs ook niet goedkoop trouwens. Ik zou met 5TB nu richting de 10XXL moeten en dat is 60/maand. Lifetime >1TB zie ik niet eens terug komen bij aanbiedingen.

Dan heb ik nu bij de Microsoft Family Onedrive met 6TB verdeeld over 6 accounts a 42/jaar toch een goedkopere storage. En ik upload toch alles in encrypted blocks.
FWIW, bij Koofr kun je nadat je een 1TB lifetime hebt aangeschaft nog binnen Koofr een upgrade doen naar 2,5TB lifetime voor (bij mij) €361.79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 17-09 14:51
guillaume schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:21:
[...]

FWIW, bij Koofr kun je nadat je een 1TB lifetime hebt aangeschaft nog binnen Koofr een upgrade doen naar 2,5TB lifetime voor (bij mij) €361.79
Goed om te weten. Ik heb het nu een kleine 2 jaar ($102 voor 1TB/lifetime) maar het begint over een tijdje toch wel wat krap te worden. Maar 361 is dan toch wel weer heel wat duurder. Dan misschien beter een 2e keer 1TB aanschaffen rond black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Inderdaad. Vervolgens kun je die extra TB weer als map delen met je primaire account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:25
Ik zoek eigenlijk een wat meer privacy vriendelijk alternatief voor Dropbox. Gebruik dit al enkele jaren met m'n partner, gedeelde map waar we via iPhone of de Windows verkenner makkelijk bij kunnen. Hoeft niet heel groot te zijn, hij is nu 5GB en dat is zat voor dingen als hypotheekovereenkomst, energiecontracten e.d.

Het hoeft niet gratis. Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer :+

Je zou zeggen: zelf hosten. Maar ik voel mij daar niet comfortabel bij. F*ckup in m'n Docker setup of firewall en m'n data ligt op straat :P Laat dat liever aan een bedrijf waar het core business is.

https://www.privacyguides.org/cloud/ noemt maar 3 opties en hebben bijv. geen goede client voor Windows, of zijn te duur

https://thegood.cloud/ heb ik kort geprobeerd. Nextcloud gehost in NL. De gratis variant heeft 2GB wat eigenlijk net weer te weinig is. De volgende stap is 25GB maar die is mij met €5/maand dan weer stevig aan de prijs.

Edit: Ik zie koofr.eu genoemd worden in het topic, lijkt men vrij positief over te zijn. De 10GB gratis variant zou wel eens wat kunnen zijn, die gaan we eens testen :Y

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
ThinkPad schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:40:
Ik zoek eigenlijk een wat meer privacy vriendelijk alternatief voor Dropbox. Gebruik dit al enkele jaren met m'n partner, gedeelde map waar we via iPhone of de Windows verkenner makkelijk bij kunnen. Hoeft niet heel groot te zijn, hij is nu 5GB en dat is zat voor dingen als hypotheekovereenkomst, energiecontracten e.d.

Het hoeft niet gratis. Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer :+

Je zou zeggen: zelf hosten. Maar ik voel mij daar niet comfortabel bij. F*ckup in m'n Docker setup of firewall en m'n data ligt op straat :P Laat dat liever aan een bedrijf waar het core business is.

https://www.privacyguides.org/cloud/ noemt maar 3 opties en hebben bijv. geen goede client voor Windows, of zijn te duur

https://thegood.cloud/ heb ik kort geprobeerd. Nextcloud gehost in NL. De gratis variant heeft 2GB wat eigenlijk net weer te weinig is. De volgende stap is 25GB maar die is mij met €5/maand dan weer stevig aan de prijs.
Als je dat soort privacy gevoelige data deelt zijn deze geschikt;
* pCloud
* Icedrive
* Filen.io
Pcloud en icedrive hebben beide een ecrypted folder en filen.io is volledig end to end ecrypted.

Mocht privacy/security minder belangrijk zijn is stack van transip een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
OK I've said this once and I'll keep saying it: Koofr g/heeft een hele goede reden waarom ze geen encryptie doen.

De rationale van koofr om dat nu niet tedoen vn https://www.reddit.com/r/...9x4qo/request_2_features/
As far as client-side encryption goes, our first idea was to incorporate it into our product, which remains a long-term plan. But, after looking at the competition, we found that most of our competitors are doing it in a way that does not agree with our views of privacy. Namely, most services that boast client-side encryption have this embedded in a completely closed-source system. Users must therefore blindly trust such a company and have no way of verifying that the company did not simply add its "master" password when encrypting, thus completely overriding the basic purpose of such a tool. We don't want to do client-side encryption this way ourselves, and introducing good open-source encryption that is easily verifiable by the community and yet built into our otherwise closed-source sync is not such an easy and quick feat. So, we decided on a slightly different route.

We started working with rclone, developed by a small community of enthusiasts. It enables connection to various cloud services. We have provided official support for the Koofr API in rclone, which we also maintain on a regular basis. The advantage is that rclone is a fully open-source and community-verified solution that, among other things, enables transparent encryption on the user side. This way, the users do not need to have any confidence in our system, as they can see exactly what is happening with their files. You can read more about it in our blog posts.

Block-level sync and client-side encryption are mutually exclusive options. Block-level sync is useless with client-side encryption. We use the alternative method of synchronization, file-level sync. Unlike the block-level sync, which only transfers the changed blocks of a file, the file-level sync always works with the entire file. That way, the file is always kept as a whole, and it can also be encrypted as a whole. Both methods, of course, have their pros and cons, but as far as privacy goes, you can never have true file protection with block-level sync.

That is why for the time being we are not thinking about implementing block-level sync. Our long-term plan is to implement client-side encryption, as mentioned before.
EN als je echt encrypted wil bestaat er ook Tresorit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Meeste van die diensten is 30TB+ backuppen dan wel weer jammer dat zo prijzig is. Raw foto's ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 13:54
ronaldvr schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:03:
OK I've said this once and I'll keep saying it: Koofr g/heeft een hele goede reden waarom ze geen encryptie doen.

De rationale van koofr om dat nu niet tedoen vn https://www.reddit.com/r/...9x4qo/request_2_features/

[...]

EN als je echt encrypted wil bestaat er ook Tresorit
koofr wil gewoon dat je rclone's crypt filesystem gebruikt. Dat gebruik ik overigens toch wel. Ook bij meeste andere diensten. Alles wat ik encrypt wil hebben hoeft de cloud niet te snappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Encryptie kun je ook zelf toepassen met Boxcryptor die gratis is voor 1 cloud provider en max 2 devices.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dit ziet er interessant uit: https://docs.hetzner.com/...rage-box-vs-storage-share & https://www.hetzner.com/storage/storage-share?country=nl

[ Voor 22% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-11-2022 16:50 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Laatst online: 08:41

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik kan alleen niks vinden over upload en downloadsnelheden mbt Storage Share, ook niet in de FAQs. Jullie wel?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
kapi_tijn schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Aan welke vereisten moet de nieuwe dienst voldoen? Webdav, of E2E encryptie?

Ik heb zelf twee jaar geleden een lifetime koofr account gekocht via socialstack, deze aanbieding hebben ze nog steeds. Het is een stabiele provider, met goede klantenservice en een goede naam op Reddit en in dit topic.

Ik heb daarnaast ook twee andere diensten met een encrypted folder, waarvan icedrive er eentje is, maar de IOS app is nogal buggy met de automatische upload in een encrypted folder. Ik heb ook filen.io geprobeerd, maar die upload is echt heel erg traag.
Goede tip dit! Hoe levenslang is dit? Ik zit nu op een levenslange gratis Stack van 1TB -> 3,03 voor 1250GB -> wordt 7 euro nog wat voor 1250GB. Dat was uiteindelijk ook niet zo levenslang. :P

Hoelang heb je deze licentie nu van Koofr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:30
Interessant. Jammer dat er geen 2TB of 3TB tussenstap is. 1TB is net te weinig, maar 5TB is voor mij een overkill.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kapi_tijn
dehardstyler schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:37:
[...]

Goede tip dit! Hoe levenslang is dit? Ik zit nu op een levenslange gratis Stack van 1TB -> 3,03 voor 1250GB -> wordt 7 euro nog wat voor 1250GB. Dat was uiteindelijk ook niet zo levenslang. :P

Hoelang heb je deze licentie nu van Koofr?
Ik heb het nu twee jaar. Ik heb voor de 250gb versie gekozen en daar 60,- voor betaald. Dat heeft mij tot nu toe 2,70 per maand gekost. Ik heb het destijds gekocht nav alle positieve berichten in dit topic en op Reddit.

Naar mijn idee zijn Koofr en pcloud erg betrouwbaar voor de lange termijn, op basis van de historie die ze al hebben. Al is het natuurlijk geen garantie en kan het zomaar klaar zijn. Ik lees wel steeds vaker dat pcloud winstgevend is en heeft ook iedere feestdag een mooie aanbieding.

[ Voor 19% gewijzigd door kapi_tijn op 08-11-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb al 1 1/2 jaar een Pcloud account met 2TB en destijds lifetime encryptie erbij genomen want was toen in de aanbieding.
Enige wat je niet moet vergeten is dat in mijn geval zo'n 1 1/2 TB uploaden met 35 Mbps bij Ziggo wel de nodige dagen kost en moet je PC of laptop wel aan blijven.
Ik gebruik Goodsync om de encrypted folder gesynced te houden met de folder op de PC, kost wel wat maar dan weet ik zeker dat de encrypted folder altijd bij de tijd is.
Wellicht dat er nog andere manieren zijn om dat te doen maar zo doe ik dat i.i.g..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
PCloud had/heeft een foutje in hun client, waardoor bij mij van alles ineens dubbel begon heen en weer te syncen: Hij mapped hun drive op driveletter P: (zonder het te vragen en zonder dat dat instelbaar was/is), en bij mij wás P: al gemapped. Dus dat 'overschreef' die client. En hun support reageerde er heel onaangenaam (en met een volkomen onbegrip over wat er loos was, en beschuldigde mij van 'niet snappen hoe netwerk drives werken' toen ik ze daar op wees: https://www.trustpilot.com/users/4edb3c8700006400010f7c76 )
Dus ik was daar toen wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Heel benieuwd of die agressiviteit die zij benoemen nu echt van jou kwam of gewoon preutsheid is :+

ik ben stiekem dus wel benieuwd wat je allemaal gezegd zou hebben

[ Voor 10% gewijzigd door g1n0 op 09-11-2022 01:14 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste