Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
lasharor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Ze informeren je toch vooraf. Je hebt 15 dagen de tijd om alsnog een andere provider te zoeken.
Moet niet gekker worden 15 dagen... Je zal maar op vakantie zijn. Lijkt veel op Zoolz lifetime die er ineens de brui aan gaf: https://www.reddit.com/r/...lan_getting_discontinued/

[ Voor 30% gewijzigd door Ynnoz op 01-07-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Ynnoz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:10:
[...]

Moet niet gekker worden 15 dagen... Je zal maar op vakantie zijn. Lijkt veel op Zoolz lifetime die er ineens de brui aan gaf: https://www.reddit.com/r/...lan_getting_discontinued/
Als die data zo belangrijk is dan neem ik aan dat je geen gebruik maakt van 1 EUR "lifetime" storage.

Ik ben nu aan het kijken naar goedkope storage VPS'jes ik kom dan bijv: https://www.time4vps.com/storage-vps/?t=#annually tegen

lijkt mij een vrij mooie prijs voor 512GB. Ik wil hem eigenlijk alleen gebruiken om mijn foto's te backupen via duplicati. Is zoiets dan een goede optie?

Ik heb eigenlijk ook de neiging om gewoon een Raspberry PI in te richten en deze in een andere woning in te pluggen (waarbij ik zeker weet dat dit geen probleem zal vormen).

Heb niet echt het gevoel dat zo'n goedkope VPS heel veel meer gaat bieden dan een offsite PI.

[ Voor 38% gewijzigd door lasharor op 01-07-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
lasharor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:10:
[...]

Als die data zo belangrijk is dan neem ik aan dat je geen gebruik maakt van 1 EUR "lifetime" storage.

Ik ben nu aan het kijken naar goedkope storage VPS'jes ik kom dan bijv: https://www.time4vps.com/storage-vps/?t=#annually tegen

lijkt mij een vrij mooie prijs voor 512GB. Ik wil hem eigenlijk alleen gebruiken om mijn foto's te backupen via duplicati. Is zoiets dan een goede optie?

Ik heb eigenlijk ook de neiging om gewoon een Raspberry PI in te richten en deze in een andere woning in te pluggen (waarbij ik zeker weet dat dit geen probleem zal vormen).

Heb niet echt het gevoel dat zo'n goedkope VPS heel veel meer gaat bieden dan een offsite PI.
Je zou ook kunnen kijken (het eerste jaar) naar HiDrive. Kost €1 per maand voor het eerste jaar, daarna kan je verder kijken. Snelheid is uitstekend, Duplicati is geen probleem. https://www.strato.nl/cloud-storage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:50
Ynnoz schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:45:
[...]

Je zou ook kunnen kijken (het eerste jaar) naar HiDrive. Kost €1 per maand voor het eerste jaar, daarna kan je verder kijken. Snelheid is uitstekend, Duplicati is geen probleem. https://www.strato.nl/cloud-storage/
Ik snap niet zo goed wat ze bedoelen met "Apparaatback-up" voor 2 euro extra per maand. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Blauwschaap schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Ik snap niet zo goed wat ze bedoelen met "Apparaatback-up" voor 2 euro extra per maand. Heeft iemand een idee?
https://www.strato.nl/faq...araatback-up-bij-windows/

Een app beschibaar op o.a. Windows, Android en IOS om een backup van (belangrijke) bestanden te maken.

Beter lijkt mij om op Windows een echt backup programma te gebruiken zodat je zelf kan beslissen wat voor jou de belangrijke bestanden zijn en zelf kan beslissen over hoelang en hoeveel versies van bestanden je wil bewaren (version control).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Laatst online: 16-09 22:50
Ynnoz schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:16:
[...]

https://www.strato.nl/faq...araatback-up-bij-windows/

Een app beschibaar op o.a. Windows, Android en IOS om een backup van (belangrijke) bestanden te maken.

Beter lijkt mij om op Windows een echt backup programma te gebruiken zodat je zelf kan beslissen wat voor jou de belangrijke bestanden zijn en zelf kan beslissen over hoelang en hoeveel versies van bestanden je wil bewaren (version control).
Dank, ik kon die FAQ pagina zo snel niet vinden blijkbaar :)

Klinkt vrij nutteloos dan inderdaad. Mijn idee was om met Duplicati foto's en video's te back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:37
Ynnoz schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:45:
[...]

Het aanbod voor Tweakers te vinden op plan: Strato HiDrive: cloudopslag voor de ‘pro-sumer’ is nog steeds geldig :) Kan interessant zijn als je HiDrive als (tijdelijke) oplossing gaat kiezen.

Twaalf maanden 1TB cloud storage voor eenmalig 1 euro, met alle operationele verbindingsprotocollen en optionele end-to-end encryptie inbegrepen, Na het eerste jaar betaal je 6 euro per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door wens op 02-07-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft plan: Strato HiDrive: cloudopslag voor de ‘pro-sumer’
nou alle protocollen of niet?
Ik krijg in windows geen smb mount voor elkaar. Ik gebruik mijn login en ww voor de https://my.hidrive.com/ weblogin

edit: ik was te snel, account was nog niet opgezet denk ik

[ Voor 9% gewijzigd door sander817 op 02-07-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09 06:41
Vandaag maakt Icedrive bekend ook 2fa te gebruiken, met sms, Google auth of een hardware key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirrrie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:38
wens schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Het aanbod voor Tweakers te vinden op plan: Strato HiDrive: cloudopslag voor de ‘pro-sumer’ is nog steeds geldig :) Kan interessant zijn als je HiDrive als (tijdelijke) oplossing gaat kiezen.

Twaalf maanden 1TB cloud storage voor eenmalig 1 euro, met alle operationele verbindingsprotocollen en optionele end-to-end encryptie inbegrepen, Na het eerste jaar betaal je 6 euro per maand.
In november loopt mijn 1 jaar/1 euro account bij Strato af. Bevalt opzich prima voor mijn use case, maar ik vraag me af of er beter opties zijn dan het 6e/maand vervolg..

Heeft iemand al voor een 2e keer geprobeerd gebruik te maken van de 1 jaar/1 euro system aanbieding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18
smirrrie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:30:
[...]

In november loopt mijn 1 jaar/1 euro account bij Strato af. Bevalt opzich prima voor mijn use case, maar ik vraag me af of er beter opties zijn dan het 6e/maand vervolg..

Heeft iemand al voor een 2e keer geprobeerd gebruik te maken van de 1 jaar/1 euro system aanbieding? :)
Ik zit er ook aan te denken te proberen voor de 2e keer gebruik te maken van een aanbieding nadat ik het contract heb opgezegd en de data ergens anders heb veiliggesteld.
Met het "Recht op vergetelheid" zou je verwachten dat ze na verlopen van het contract al je gegevens verwijderen en ze niet kunnen zien dat je nogmaals gebruik maak van een actie.
Ik ga het gewoon proberen en met mijn glasvezel heb ik snel genoeg weer alles gedown- en upload.

Lijkt me goed mogelijk zoals ik het lees in hun privacybeleid:
6. Duur van de opslag
Wij verwerken en bewaren persoonlijke gegevens alleen gedurende de periode die noodzakelijk is voor het realiseren van het opslagdoel of voor zover de wet dit vereist. In de regel is het verwerkingsdoel bereikt zodra het contract ten einde loopt.

U kunt de gegevens die u zelf in onze diensten opslaat, wijzigen en verwijderen. Na beëindiging van het contract verwijderen wij de gegevens die zijn opgeslagen in de diensten.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:22:
Met het "Recht op vergetelheid" zou je verwachten dat ze na verlopen van het contract al je gegevens verwijderen en ze niet kunnen zien dat je nogmaals gebruik maak van een actie.
Dat gaat niet, voor de belasting zijn ze genoodzaakt zulke gegevens minimaal 7 jaar te bewaren. Die krijg je echt niet weg met een verzoek om je te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ik gebruik sinds 1 1/2 jaar cloudstorage (2TB) van sync.com.
Echter sinds de laatste 2+ maanden synct mijn desktop niet meer met sync.com.
De applicatie ziet de files wel maar blijft maar indexen ook al laat je de desktop 1 week continue aanstaan.
Tig dingen geprobeerd (ism hun helpdesk die overigens erg traag werkt) maar krijg het syncen niet meer aan de gang.
Krijg vandaag een mailtje dat ze mij niet meer kunnen helpen.
Tsjonge, wat een club.
Zolang het werkt dan is er redelijk goed mee te werken (wel vrij langzaam) maar owee als je problemen krijgt.
Talloze zaken geprobeerd van map naar andere folder verplaatsten tot meerdere malen clean install van de windows app en met/zonder router er tussen, met/zonder VPN, beveiliging aan/uit, proxy server er wel/niet tussen, met poorten goochelen, naar schone drive wisselen eigenlijk te veel om op te noemen wat ik in 2 maanden allemaal geprobeerd heb en ik ben echt geen noob.
Ben dus nu met Boxcryptor aan het testen i.c.m. Dropbox.
Als dat bevalt switch ik daar naar toe.
Iemand nog andere ideeën?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
snah001 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:01:
De applicatie ziet de files wel maar blijft maar indexen ook al laat je de desktop 1 week continue aanstaan.
Tig dingen geprobeerd (ism hun helpdesk die overigens erg traag werkt) maar krijg het syncen niet meer aan de gang.
Tsjonge, wat een club.
Zolang het werkt dan is er redelijk goed mee te werken (wel vrij langzaam) maar owee als je problemen krijgt.
Talloze zaken geprobeerd van map naar andere folder verplaatsten tot meerdere malen clean install van de windows app en met/zonder router er tussen, met/zonder VPN, beveiliging aan/uit, proxy server er wel/niet tussen, met poorten goochelen, naar schone drive wisselen eigenlijk te veel om op te noemen wat ik in 2 maanden allemaal geprobeerd heb en ik ben echt geen noob.
Ik heb een vergelijkbare oplossing, duplicati die naar google drive backupt.

Wel een apart account hiervoor aangemaakt, die ik alleen vanaf mijn desktop benader, ipv ook via mijn telefoon ofzo te benaderen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Tsjonge, wat een club.
Als je wilt syncen, dan is dit een van de vele opties. Andere mogelijkheden zijn Onedrive, Jottacloud, Stack en vele anderen. Al deze aanbieders hebben vaak een eigen sync client.

Wil je echter een backup maken, dan zou ik eerder kijken naar een andere oplossing zoals Duplicati die met veel andere back-ends overweg kan of rclone. Maar er zijn nog vele andere mogelijkheden.

Syncen is heel iets anders als een (veilige) backup maken.

[ Voor 111% gewijzigd door Ynnoz op 15-08-2021 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Iemand ervaring met playbook?
Je kan hier 4TB opslag krijgen wanneer je inschrijft op de 3D kit. https://www.playbook.com/s/giveaway/leo-natsume-3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dat is lekker dan, je klanten niet meer verder helpen. Heb toevallig zelf vorige week gemerkt dat symlinks niet meer werken bij sync.com, werd niks meer bijgewerkt en opnieuw symlinks maken / app ff killen oid werkte niet. Tresorit had idem met een Tresor dus dacht: macOS mauwt, maar bij Tresorit werkte het opnieuw aanmaken van de Tresor prima. Ik maak zo regelmatig backups dat ik er niet zo heel wakker van lig, maar zodra er weer een aanbieding voorbijkomt van Tresorit ga ik toch maar eens toehappen ook al is het veel prijziger. Interfaces zijn veel logischer en overzichtelijker.

Heb je toevallig een desktop-pc ergens staan die iets minder recent is qua Windows-versie? Misschien is dat nog het euvel en is het een bug die ze nog niet gespot hebben. Als ie op die pc goed werkt en ermee kapt als je Windows naar nieuwste versie zet weet je dat het iig daar aan ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 30-08-2021 16:34 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Euvel is onderkend bij sync.com maar na 2 maanden zeggen ze er niks aan te kunnen doen.
Geven, behalve "eens opnieuw opstarten en virusbescherming/firewall uitzetten" verder ook geen zinnig advies zoals bijvoorbeeld het installeren van een debug versie zodat de logs je kunnen vertellen waar het fout gaat.
Inmiddels opgezegd met kopie van de mail van de helpdesk erbij en verzoek om restitutie van de resterende jaarlijkse bijdrage.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

snah001 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:11:
Euvel is onderkend bij sync.com maar na 2 maanden zeggen ze er niks aan te kunnen doen.
Geven, behalve "eens opnieuw opstarten en virusbescherming/firewall uitzetten" verder ook geen zinnig advies zoals bijvoorbeeld het installeren van een debug versie zodat de logs je kunnen vertellen waar het fout gaat.
Inmiddels opgezegd met kopie van de mail van de helpdesk erbij en verzoek om restitutie van de resterende jaarlijkse bijdrage.
Dan horen ze vanuit zichzelf een refund voor je te regelen imho, erg slechte beurt dit. Zonde, heb in verleden wel eens met hun klantenservice contact gehad en dat ging vrij vlot en okee. Terwijl ze het ook daar juist van moeten hebben. Kan daar altijd slecht tegen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
snah001 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:11:
Anders eens een post maken van je bevindingen op Reddit met het antwoord van hun helpdesk. Dan willen ze nog wel eens harder gaan lopen aangezien Reddit veel wordt gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels antwoord gehad en krijg met 2 maanden terugwerkende kracht een refund. En zo hoort het minstens te gaan. Vervelend alleen dat ze, nadat het meer dan 1 jaar prima gewerkt had, verder niet willen onderzoeken waarom het ineens niet meer werkte.
Streep eronder voor mij.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Knoop doorgehakt om Tresorit er een jaar bij te nemen met 40% korting: 100 euro normaal, 60 met korting eraf, met btw erbij 72,60 als je gaat voor jaarbetaling. Zal het naast sync.com leggen en mijn bevindingen hier parkeren :)

Dingen die me al eerder opvielen zijn:
- Tresorit heeft veel geliktere app en web-app: werkt zeer vlot en intuïtief. Sync oogt oubollig en onlogisch.
- Max filesize bij Tresorit is bij personal 500GB-abo 5 GB, en sharen via encrypted links max 2 GB. Ik vermoed dat dit 1. ontmoediging is voor filesharing van bepaalde content? 2. een duidelijk nudge is richting het Solo-abonnement van 2,5 TB (10 GB filesize-limiet,5 GB max filesize bij encrypted links). Voor mij geen issue.

Uploaden gaat op max lijnspeed, foto's zijn al overgewaaid *O*

• snah001
Naar Tresorit ook nog gekeken en die zijn gewoon véél te duur (Solo €25,- p/mnd - €300 p/j)en hebben geen jaar abo's die wellicht wat goedkoper aangeboden kunnen worden en een aanbieding heb ik niet kunnen vinden.
Daarom voor 1 jaar naar Pcloud overgestapt waar je bij het "gewone" niet "zero-knowledge" encrypted account voor 2TB plus "zero knowledge encryptie" erbij per jaar € 124,- aftikt.
Dropbox/Onedrive/Gdrive bieden geen optie om een server te kiezen binnen de EU én een land naar keuze dus die vielen af want dan had ik Boxcryptor er wel bijgenomen.
Over 1 jaar ga ik het weer bekijken hoe het er dan voorstaat in het encrypted cloud wereldje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Jullie hadden ook Strato in overweging kunnen nemen. Opslag in Eurpa en het eerste jaar maar 1 euro per maand voor 1TB.

Voordeel: geen "eigen, soms ondoorzichtige" clients maar gewoon (S)FTP, WebDAV of RSYNC bijvoorbeeld naast hun eigen sync.

[ Voor 4% gewijzigd door Ynnoz op 15-09-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ynnoz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:13:
Jullie hadden ook Strato in overweging kunnen nemen. Opslag in Eurpa en het eerste jaar maar 1 euro per maand voor 1TB.

Voordeel: geen "eigen, soms ondoorzichtige" clients maar gewoon (S)FTP, WebDAV of RSYNC bijvoorbeeld naast hun eigen sync.
Het eerste jaar is goedkoop ja, maar daarna zit je op €7,50 voor 1TB en €18 / maand voor 3TB als je een minimale looptijd neemt van 1 jaar. Per maand is het weer een stukje duurder.

Op jaarbasis zit je dan op €90 voor 1TB en €216 voor 3TB.

Een Office365 abbo (6x 1TB) blijft dan erg voordelig, al moet je dan wel een client hebben die met OneDrive kan praten, en je moet je backups verdelen over verschillende accounts als je meer als 1TB hebt om te backuppen :D

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• snah001
Ynnoz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:13:

Strato heb ik gehad en de enorm lage upload snelheid was het hem niet en encryptie moet je er nog steeds bij kopen en aan 1 TB heb ik niet genoeg.
Als ik dan naar 3TB switch dan kost mij dat €18 p/mnd en end-to-end encryptie €2,- p/mnd extra.
Wil ik automatische backup's maken dan kost dat weer €2,- p/mnd extra.
Naar Pcloud gebruik ik de maximale uploadsnelheid van mij Ziggo abo volledig (30Mbps) en ik kwam met Strato nog niet in de buurt en zit voor €124,- p/j met al die extra's al in het pakket.
Tja een keuze maken uit aanbieders die in een zo veilig mogelijk land in de EU hosten, Zero-Knowledge encyptie aanbieden met auto backups en sync is niet gemakkelijk omdat er zo weinig zijn die dit aanbieden.
Tja en iemand die alles gratis wil hebben zit dan aan het verkeerde adres bij alle aanbieders.

• Ynnoz
Ik zie nu pas dat pCloud in ieder geval rclone ondersteund (een van mijn favourieten), dus dat is wel weer plus.

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:55
Ik ben me nu al een 2-tal weken aan het inlezen over een goede cloud service om te gebruiken, maar ik twijfel momenteel nog altijd. Ik heb het forum hier ook al helemaal volledig overlopen voor meningen allerlei.

Google, Microsoft en Dropbox vallen voor mij al af.
Ik zoek een dienst die hun cloud servers in de EU heeft en die alles op orde hebben op gebied van privacy en security.

Op deze moment zijn er 2 die er zo wat boven uit schieten en dat zijn pCloud en Koofr.
Koofr heeft volledige ondersteuning voor rClone maar heeft pCloud dit ook?

Ik heb links en rechts al wel wat opgevangen als zou pCloud de laatste tijd wat downtime hebben alsook dat ze blijkbaar toch files zouden scannen. Weet niet of ik dit voor waar moet aannemen.

Kunnen jullie mij helpen de knoop doorhakken ;-)

(ik heb van beide de gratis variant al wel lopen maar meningen van gebruikers die het al langer gebruiken zijn altijd welkom)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
snah001 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:41:
Strato heb ik gehad en de enorm lage upload snelheid was het hem niet en encryptie moet je er nog steeds bij kopen en aan 1 TB heb ik niet genoeg.
Het is vast voor iedereen anders, ik kan wel snel uploaden en downloaden gaat ook prima, zie JeroenE in "Het Online Backup Topic"

Dat soort dingen zijn natuurlijk altijd lastig te voorspellen. Want nu kan het snel zijn, maar over een uur niet (of andersom).
Zero-Knowledge encyptie aanbieden met auto backups en sync is niet gemakkelijk omdat er zo weinig zijn die dit aanbieden.
Daarom doe ik de encryptie ook liever "zelf", bijvoorbeeld met iets als Duplicati. Dan ben je niet afhankelijk van programma's van degene waar je de bestanden wil bewaren.

• Ynnoz
Redondo77 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:03:
Ik ben me nu al een 2-tal weken aan het inlezen over een goede cloud service om te gebruiken, maar ik twijfel momenteel nog altijd. Ik heb het forum hier ook al helemaal volledig overlopen voor meningen allerlei.

Google, Microsoft en Dropbox vallen voor mij al af.
Ik zoek een dienst die hun cloud servers in de EU heeft en die alles op orde hebben op gebied van privacy en security.

Op deze moment zijn er 2 die er zo wat boven uit schieten en dat zijn pCloud en Koofr.
Koofr heeft volledige ondersteuning voor rClone maar heeft pCloud dit ook?

Ik heb links en rechts al wel wat opgevangen als zou pCloud de laatste tijd wat downtime hebben alsook dat ze blijkbaar toch files zouden scannen. Weet niet of ik dit voor waar moet aannemen.

Kunnen jullie mij helpen de knoop doorhakken ;-)

(ik heb van beide de gratis variant al wel lopen maar meningen van gebruikers die het al langer gebruiken zijn altijd welkom)
pCloud kan je gebruiken met Rclone. Om het nog wat moeilijker voor je te maken: kijk ook eens serieus naar Jottacloud.

Ik zou ook eens Reddit gaan volgen. Daar kan je veel gebruikerservaringen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 16-09-2021 01:15 ]

• Redondo77
Ynnoz schreef op donderdag 16 september 2021 @ 01:10:
[...]

pCloud kan je gebruiken met Rclone. Om het nog wat moeilijker voor je te maken: kijk ook eens serieus naar Jottacloud.

Ik zou ook eens Reddit gaan volgen. Daar kan je veel gebruikerservaringen vinden.
Ah, ondersteund pCloud officieel rClone?
Vond er niet direct iets over terug op hun website.

Koofr beschrijft dit wel op hun website.

Jottacloud heb ik ook al bekeken. Krijgt idd ook goede kritieken op Reddit, net als Koofr. pCloud zijn de meningen zowat verdeeld maar overwegend wel positief. Komt omdat ze op deze moment waarschijnlijk de grootste van de 3 zijn.

Mijn use case met een cloud provider zou zijn om een paar folders in sync te houden tussen mijn home mac en mijn werk pc en deze folders dan ook te kunnen bekijken via mijn telefoon. Sommige folders bevatten eventueel wel files die ik zou willen encrypteren alvorens ze op de cloud te zetten.

Foto's uit mijn photo library op mijn mac, zou ik ook wel op de cloud willen plaatsen en deze in sync te houden met aanpassingen die ik aan mijn foto's doe op mijn mac. Dit doet iCloud momenteel(google sync kan dit ook) maar weet niet of er cloud providers zijn die dit ook kunnen op deze manier (presentatie en dergelijke)?

Iedereen spreekt over rClone maar ik zie daar in mijn use cases weinig noodzaak toe om te gebruiken. Toch niet wat Duplicati ofzo ook kan...

Of mis ik iets?

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 13:05
[...]
kijk ook eens serieus naar Jottacloud.
Ik ga dit voorlopig blijven posten hier: Jottacloud is bestanden kwijtgeraakt bij mij. Duplicati kwam er tijdens routine checks achter dat een bestand niet gedownload kon worden. Na lang bij support klagen kreeg ik na een maand een email dat de bestanden er inderdaad niet meer waren. Ging uiteraard nooit meer gebeuren etc. In mijn geval had ik ze niet nodig, maar het zal je maar gebeuren als je ze WEL nodig had.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Redondo77 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:45:
[...]
Iedereen spreekt over rClone maar ik zie daar in mijn use cases weinig noodzaak toe om te gebruiken. Toch niet wat Duplicati ofzo ook kan...

Of mis ik iets?
Ik gebruik ook Duplicati (in een docker omgeving) voor alles vanwege de fijne webinterface en alle instelmogelijkheden.

rClone gebruik ik dus niet. Nooit overwogen ook. Kwam mij te complex over ook.

• Redondo77
[...]

Als ik alle reviews en ervaringen van gebruikers zo wat verzamel, dan komt Koofr er als 1 van de beste uit.
pCloud zijn de meningen redelijk verdeeld.

Koofr is volgens mij wel maar een kleine speler, wat geen nadeel hoeft te zijn,... maar de vraag is, bij allemaal trouwens,... hoe lang ze het gaan trekken.

Ben nu wat aan het testen met hun free subscription.

[ Voor 8% gewijzigd door Redondo77 op 16-09-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Na lezen van dit topic, dacht ik om eens een andere backup te proberen. Mijn iDrive account verloopt bijna of verlengen voor $79.50 voor weer een jaar. Dus ik klik op "Cancel renewal", krijg ik een popup voor 50% korting. Dat is toch wel heel erg verleidelijk.

• Redondo77
TheGabeMan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:53:
Na lezen van dit topic, dacht ik om eens een andere backup te proberen. Mijn iDrive account verloopt bijna of verlengen voor $79.50 voor weer een jaar. Dus ik klik op "Cancel renewal", krijg ik een popup voor 50% korting. Dat is toch wel heel erg verleidelijk.
Das waarschijnlijk de bedoeling dat het verleidelijk is ;-)
Als je tevreden bent, waarom dan veranderen hé...

• TheGabeMan
  • Laatst online: 11-09 20:56
Redondo77 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:16:
[...]

Das waarschijnlijk de bedoeling dat het verleidelijk is ;-)
Als je tevreden bent, waarom dan veranderen hé...
Ja verandering was puur op prijs ingegeven :-)

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:30
Mars Warrior schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:54:
[...]

Het eerste jaar is goedkoop ja, maar daarna zit je op €7,50 voor 1TB en €18 / maand voor 3TB als je een minimale looptijd neemt van 1 jaar. Per maand is het weer een stukje duurder.

Op jaarbasis zit je dan op €90 voor 1TB en €216 voor 3TB.

Een Office365 abbo (6x 1TB) blijft dan erg voordelig, al moet je dan wel een client hebben die met OneDrive kan praten, en je moet je backups verdelen over verschillende accounts als je meer als 1TB hebt om te backuppen :D
Ik ben ook van plan om bij Strato 3 TB te nemen. Samen met de protocollen is dat ongeveer € 203,00. Na een jaar zeg ik contract op om daarna weer dezelfde actie aan te vragen :+ Daardoor hoef ik maar € 203,00 te betalen per jaar. :+

• Ynnoz
Redondo77 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:45:
[...]

Ah, ondersteund pCloud officieel rClone?
Vond er niet direct iets over terug op hun website.

Koofr beschrijft dit wel op hun website.

Jottacloud heb ik ook al bekeken. Krijgt idd ook goede kritieken op Reddit, net als Koofr. pCloud zijn de meningen zowat verdeeld maar overwegend wel positief. Komt omdat ze op deze moment waarschijnlijk de grootste van de 3 zijn.

Mijn use case met een cloud provider zou zijn om een paar folders in sync te houden tussen mijn home mac en mijn werk pc en deze folders dan ook te kunnen bekijken via mijn telefoon. Sommige folders bevatten eventueel wel files die ik zou willen encrypteren alvorens ze op de cloud te zetten.

Foto's uit mijn photo library op mijn mac, zou ik ook wel op de cloud willen plaatsen en deze in sync te houden met aanpassingen die ik aan mijn foto's doe op mijn mac. Dit doet iCloud momenteel(google sync kan dit ook) maar weet niet of er cloud providers zijn die dit ook kunnen op deze manier (presentatie en dergelijke)?

Of mis ik iets?
Duplicati en rClone zijn programma's om een backup in te regelen. Het syncen van bestanden is heel wat anders en is geen (veilige) vervanger van een backup. Dit forum gaat meer over het laatste punt.

Op de site van rClone kan je vinden welke platformen er ondersteund worden (en dat zijn er heel veel): https://rclone.org/

• Mars Warrior

Mars Warrior

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ne4vmq4zZcFksCTX-4LVHbtrVJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgpTHBqChbAjv6WrCxV67ukf.jpg?f=fotoalbum_large

Pffffffff

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Kende ze niet, maar je betaald dus een tientje per pc, ongeacht de disk-size? Dus een macbook air van 128GB betaald even veel als een workstation met 16TB storage?

Als dat klopt dan is het niet gek dat ze moeten gaan besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
g1n0 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:42:
[...]

Kende ze niet, maar je betaald dus een tientje per pc, ongeacht de disk-size? Dus een macbook air van 128GB betaald even veel als een workstation met 16TB storage?

Zijn er meer die dat hebben, o.a. Backblaze Personal Backup. Kost iets van $7 per maand en als je 1-jaar je files wil bewaren die verwijderd zijn van je computer betaal je $2 extra. Bij Crashplan is dat altijd 90 dagen.

De catch is dat je geen netwerkschijven kan meenemen; daarvoor hebben ze een ander (=duurder) product.

[ Voor 23% gewijzigd door Ynnoz op 17-09-2021 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:22
Redondo77 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:50:
[...]

Koofr is volgens mij wel maar een kleine speler, wat geen nadeel hoeft te zijn,... maar de vraag is, bij allemaal trouwens,... hoe lang ze het gaan trekken.

Ben nu wat aan het testen met hun free subscription.
Ik ben na een vreemd voorval met pCloud, en ongelofelijk botte support ook naar Koofr gegaan, en an sich werkt het het prima, alleen de android app vind ik niet handig. De sync werkt niet goed (je moet na een update of herstart er iedere keer aan denken koofr te openen anders staat de sync niet aan), en je kun ook mappen uitsluiten, maar daar is geen handig interface voor: je kunt niet een top map selecteren dat alle daaronder liggende uitgesloten worden, je ziet alleen een hele lange lijst.

Op een (oudere) iPad werkt de sync ook voor geen meter. Dus dat zijn nog wel verbeterpunten voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo77
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt. Ben gegaan voor een lifetime subscription(via stack social) bij Koofr.
Ik ga dit gebruiken om enkele persoonlijke en werk gereleerde folder structuren in sync te houden tussen mijn mac thuis en mijn pc op het werk en om mijn foto collectie te backuppen.

pCloud is afgevallen omdat je voor heel veel features moet bij betalen en omdat ze dit ook steeds prominent op de website proberen aan de aandacht te brengen. Misschien dat pcloud beter gestructureerd is maar mijn gevoel was beter bij Koofr.

Future will tell ;-)

• Twixie
  • Nu online
g1n0 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:42:
[...]
Is al niet de eerste keer dat ze extra beperkingen doorvoeren. Ik vrees ook een beetje dat het het begin van het einde is van hun onbeperkt aanbod. Overigens schijnt het dat er al klanten de vraag gekregen hebben om hun backup set onder de 10TB te brengen, of dat anders hun abonnement zal beëindigd worden, dus echt onbeperkt is het sowieso al niet. Het is duidelijk dat ze issues hebben hun kost onder controle te houden, wat ook niet te verwonderen is met hun aanbod. Ik ben al iets van een 10 jaar klant, en er is nog altijd geen enkele andere aanbieder die zoveel backup aanbiedt voor zo weinig geld. En dan heb ik het niet alleen over de prijs per storage unit, maar ook het feit dat ze full versioning aanbieden onbeperkt in de tijd.
Tot deze aankondiging kon je zelfs aangeven dat gedeletete files onbeperkt in de backup set bleven. Dus een wijziging waarbij files die meer dan 90d geleden gedeletet werden uit de backup gepurged worden, zal hen alleszins een pak vrij storage opleveren.

• Twixie
  • Nu online
Ynnoz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:13:
[...]
De catch is dat je geen netwerkschijven kan meenemen; daarvoor hebben ze een ander (=duurder) product.
Ik neem aan dat dat op Backblaze slaat, niet op Crashplan.

Ik heb eigenlijk tweevoudige backup. Transparante scheduled backups van alle PCs naar mijn server met een share op mijn NAS. De server, inclusief alle gemounte NAS shares, worden dan naar Crashplan gebackupt. Op die manier kan ik eigenlijk zelfs rond die 90d beperking werken, want als ik op mijn lokale backup een langere retentie-periode instel, zitten heel oude files nog altijd in die lokale backup, maar bijgevolg ook nog in Crashplan.
Eigenlijk is op die manier mijn Crashplan zelfs gewoon een disaster recovery voor de NAS. Want de paar keren dat ik een backup moest restoren, kon ik die gewoon uit mijn lokale backup op mijn NAS halen.
Het verbaast me dat Crashplan de extensie gebruikt door mijn backup programma nog niet aan zijn hardcoded exclusions toegevoegd heeft. Overigens kun je daar met symbolic of hard links ook nog altijd gemakkelijk rond werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 18-09-2021 09:54 ]

• Mars Warrior

Mars Warrior

Mijn post van de nieuwe voorwaarden van Crashplan hadden inderdaad betrekking op het elke keer weer verder beperken van de functionaliteit en opslagruimte.

Daarbij doet men ook steeds meer deduplicatie. Op zich niet verkeerd, maar de backup duurt nu bijna de hele dag ipv voorheen een uurtje. Mijn server is dus nauwelijks nog idle, oftewel verbruikt mi onnodig stroom.

Ik gebruik net als @Twixie mijn server om alle clients eerst te backuppen (via Duplicati naar een Minio S3 server), en daarna de hele bende met Crashplan naar de cloud te gooien.

Met Duplicati kan ik een lange retentietermijn instellen, alleen wat er nu gaat gebeuren ben ik bang is dat ik delen van die Duplicati backup kwijt ga raken door de 90 dagen termijn: Duplicati wijzigt niet elk backup block van datum/tijd als deze niet wijzigt bij een backup.

Oftewel: als ik data van een client moet terugzetten, EN mijn server (disken of server zelf) is kaput, dan ben ik dus zeer waarschijnlijk NIET meer in staat om de backup vanuit Crashplan te halen.

Man, man, man :(

Hoe doe jij dat, @Twixie ?

• Twixie
  • Nu online
Mars Warrior schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:31:
Met Duplicati kan ik een lange retentietermijn instellen, alleen wat er nu gaat gebeuren ben ik bang is dat ik delen van die Duplicati backup kwijt ga raken door de 90 dagen termijn: Duplicati wijzigt niet elk backup block van datum/tijd als deze niet wijzigt bij een backup.
...
Hoe doe jij dat, @Twixie ?
Dat is toch helemaal geen probleem ? Als je alles kwijt bent, haal je dus je hele Duplicati file set terug, wat betekent dat je die kan restoren naar de situatie net voor de disaster. Je hebt helemaal geen versies van Duplicati files nodig van 90d geleden. Dat zou alleen nodig zijn, als je absoluut iets moet restoren dat nu niet meer in je Duplicati set zit, maar er wel 90d geleden nog in zat.
90d retentie betekent niet dat files die al 90d niet meer gewijzigd zijn weggegooid worden he. Het is gewoon dat files die >90d geleden gedeletet zijn, nu ook uit de backup set verdwijnen en dus compleet verloren zijn.

• Mars Warrior

Mars Warrior

@Twixie , je hebt helemaal gelijk. Die retentie gaat om verwijderde bestanden, die je nu nog onbeperkt kunt terughalen, maar straks nog maar tot 90 dagen terug!

Het statement "You control how long we keep your files." is dus straks niet meer op hun website te zien.

Zolang ik een retentie instel die ik wil in Duplicati, kan ik binnen Duplicati die bestanden altijd nog terughalen als ik die per ongeluk/expres maar onbedoeld verwijderd heb.

Nu maar hopen dat Crashplan de bestands extensies van Duplicati niet op de "zwarte" lijst zet in de toekomst. Met Duplicati kan ik nu tenminste zelf bepalen wat ik backup, dus ook soorten bestanden en mappen die CP niet meer doet...

Toen CP ging stoppen met het toestaan van VM's was de weg via tar/zip/Duplicati ook al de aangewezen weg om die toch in de backup van CP te krijgen :X

De continuous backup gaan ze dus ook limiteren, zal ook natuurlijk weer ruimte (versies) schelen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kapi_tijn
Redondo77 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:31:
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt. Ben gegaan voor een lifetime subscription(via stack social) bij Koofr.
Ik ga dit gebruiken om enkele persoonlijke en werk gereleerde folder structuren in sync te houden tussen mijn mac thuis en mijn pc op het werk en om mijn foto collectie te backuppen.

pCloud is afgevallen omdat je voor heel veel features moet bij betalen en omdat ze dit ook steeds prominent op de website proberen aan de aandacht te brengen. Misschien dat pcloud beter gestructureerd is maar mijn gevoel was beter bij Koofr.

Future will tell ;-)
Uitstekende keuze waar je geen spijt van gaat krijgen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
Is de Summer promo van Tweakers/Strato nu echt afgelopen?
Ik kan de link niet openen...

Net nu ik een nieuwe backup provider nodig heb. |:(

Juiste link gevonden die wel werkt. :9
https://strato.nl/buy/dut...ERACTIE_TWEAKERS_NL_VLZ12

[ Voor 32% gewijzigd door WRT54G op 20-09-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 20:32
WRT54G schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:05:

_/-\o_

Ik had hetzelfde probleem. Na lang dubben besloten voor dit product te gaan, is de link niet meer geldig.
Antwoord op een mailtje naar strato was dat ze geen actie hebben lopen. Overigens was ik wel onder indruk van de reactiesnelheid van strato! Binnen een uurtje of zoiets.

Ik heb via jouw link ook besteld en ben benieuwd of het iets oplevert. Ik hoop wel dat ze die drive beter configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik heb inmiddels ook besteld en mijn backup draait alweer! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

De t.net actie gemist, maar wel kunnen bestellen via bovenstaande link. Dank!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• _superboer_
  • Niet online
Iemand ervaring met duplicati in combinatie met Strato HiDrive? Ik probeer een verbinding te maken via sftp, toegangsrechten en protocollen staan goed, maak verbinding met sftp.HiDrive.strato.com op poort 22, maar krijg dan de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04mrEgn604_K5id22CPGpj3MODs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nEQKHDRGQ2m5wCAWyuRNT8ji.png?f=user_large

Volgens de servicedesk moet ik eerst een masterwachtwoord instellen zoals uitgelegd op https://www.strato.nl/faq...-is-het-masterwachtwoord/, maar als ik naar mijn pakket (HiDrive 1tb lezersactie Tweakers) ga binnen mijn klantlogin heb ik niet de optie om naar “beveiliging” te gaan. Volgens mij is dat een optie die bij de hostingpakketten hoort. In de uitleg over sftp voor cloud storage wordt ook niks genoemd over een masterwachtwoord (https://www.strato.nl/faq...hidrive-ftp-sftp-toegang/).

Iemand een idee wat hier mis gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door _superboer_ op 25-09-2021 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 11:23
WRT54G schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:05:

Je kan trouwens gelijk je abonnement weer opzeggen. Dan vergeet je dat niet over een jaar, en dat je er dan weer aan vast zit.

Mocht het wel bevallen, kan je een dag voor het aflopen van je abonnement het weer activeren.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@_superboer_ Kan je wel verbinding maken met een ander SFTP client? Bijvoorbeeld WinSCP.

Gebruik je wel de juiste login? Om verbinding te maken met je HiDrive moet je niet dezelfde login gebruiken als om in te loggen op hun website. Op de website van Strato moet je inloggen met je klantnummer, maar voor de HiDrive heb je een mailtje gekregen met een username (die dus anders is) en een password (die je natuurlijk zelf moet veranderen).

Kan je wel inloggen op de website van HiDrive via https://my.hidrive.com/#login ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
JeroenE schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:58:
@_superboer_ Kan je wel verbinding maken met een ander SFTP client? Bijvoorbeeld WinSCP.

Gebruik je wel de juiste login? Om verbinding te maken met je HiDrive moet je niet dezelfde login gebruiken als om in te loggen op hun website. Op de website van Strato moet je inloggen met je klantnummer, maar voor de HiDrive heb je een mailtje gekregen met een username (die dus anders is) en een password (die je natuurlijk zelf moet veranderen).

Kan je wel inloggen op de website van HiDrive via https://my.hidrive.com/#login ?
Via FileZilla lukt het ook niet om een verbinding op te zetten. Ik gebruik dezelfde gegevens als om in te loggen op my.hidrive.com. Vreemde is dus wel dat klantenservice aangeeft dat ik een andere login nodig heb die ik zou moeten aanmaken in mijn klantlogin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@_superboer_ Dat je een andere login moet aanmaken klopt volgens mij ook niet. De link die je post is inderdaad voor hosting en dat is iets anders dan HiDrive.

Geeft FileZilla ook de melding dat je wachtwoord niet klopt?

Dan is natuurlijk de vraag of je echt zeker weet dat het wachtwoord wel klopt ;)

Misschien kan je het wachtwoord aanpassen en nog eens proberen? Wellicht het handigste om dan eerst eens te proberen zonder "vreemde tekens". Dat kan ook wel eens roet in het eten gooien. Als je enkel (hoofd)letters en getallen gebruikt dan kan je dat omzeilen. In ieder geval om eerst eens te testen, later kan je het dan weer ingewikkelder maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
JeroenE schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:16:
@_superboer_ Dat je een andere login moet aanmaken klopt volgens mij ook niet. De link die je post is inderdaad voor hosting en dat is iets anders dan HiDrive.

Geeft FileZilla ook de melding dat je wachtwoord niet klopt?

Dan is natuurlijk de vraag of je echt zeker weet dat het wachtwoord wel klopt ;)

Misschien kan je het wachtwoord aanpassen en nog eens proberen? Wellicht het handigste om dan eerst eens te proberen zonder "vreemde tekens". Dat kan ook wel eens roet in het eten gooien. Als je enkel (hoofd)letters en getallen gebruikt dan kan je dat omzeilen. In ieder geval om eerst eens te testen, later kan je het dan weer ingewikkelder maken.
Bedankt voor het meedenken. Met een simpel wachtwoord lukte het helaas ook niet. Toevallig moest ik m'n 2fa uitzetten omdat de code niet werkte bij de Windows app, wat denk je... Vervolgens kan ik wel verbinden via sftp. Morgen maar eens vragen bij de klantenservice hoe ik 2fa kan gebruiken in combinatie met sftp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Antwoord zal zijn nee. Staat ook in help, ben ik ook achter gekomen.
https://www.strato.nl/faq...wee-factor-authenticatie/
Maak je regelmatig back-ups met behulp van protocollen zoals rsync? Dan raden we je aan om een gebruikersaccount te nemen waarvoor 2FA is uitgeschakeld. Als je pakket slechts één gebruiker bevat, kun je op elk gewenst moment extra gebruikers aan je HiDrive pakket toevoegen.

[ Voor 72% gewijzigd door Cyberpope op 26-09-2021 21:43 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Cyberpope Het kan wel volgens die pagina, maar je moet dan wel iedere keer opnieuw je wachtwoord aanpassen met het nieuwe 2FA token:
Let op: Bij gebruik van HiDrive via een van de toegangsprotocollen is het noodzakelijk om achter het wachtwoord het gegenereerde 2FA-token toe te voegen, met een ‘:’ ertussen.

Voorbeeld: mijnhidrivewachtwoord:123456 (123456 is het token).

Houd hierbij ook rekening met het volgende: een token dat op deze manier is opgeslagen, wordt na 60 minuten inactiviteit om veiligheidsredenen ongeldig.
Of werkt dat niet bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

In een geautomatiseerde setup die elke nacht rond 1.23 draait? Hoe zie je dat voor je?

Alleen de settingen induiken om het wachtwoord te veranderen, daarna terug om de backup te starten kost zoveel tijd dat ondertussen je je wachtwoord al weer kunt veranderen.

Nee, dat gaat goed werken.

Leuk dat ze het bieden, maar eigenlijk is het gewoon nutteloos op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Cyberpope In theorie kan je natuurlijk je 2FA ook automatiseren, maar dan ligt het natuurlijk ook weer aan het programma wat je gebruikt of je de instelling van het wachtwoord automatisch kan laten aanpassen.

Het is dan natuurlijk ook de vraag of de 2FA dan nog zin heeft, als je dat allemaal gaat doen. 2FA is alleen nuttig als je zeker weet dat er een aparte menselijke handeling bij zit.

Edit: wat je volgens mij ook zou kunnen doen is zorgen dat er altijd binnen 60 minuten iets gebeurd. Als is het bij wijze van spreken maar opvragen welke bestanden er staan. Je hoeft het dan alleen opnieuw aan te slingeren als dat een keertje niet lukt (internetstoring, stroomstoring, etc).

[ Voor 27% gewijzigd door JeroenE op 27-09-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wat is hier het nut van? Ja, in theorie en technisch kan alles. Werkbaar? Nee!
Dus daarmee is het een non-discussie en non-oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Als je 2FA gebruikt dan is het hele idee dat dit niet "automatisch" is. Als dat wel zo is dan is het niet beter dan een vast password en kan je dus net zo goed 2FA niet gebruiken.

Hoe zie jij het voor je dat je wel 2FA kan instellen, maar toch met een "simpel wachtwoord" bij al je data kan? Wat is dan het nut van het instellen van 2FA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Ik ben Crashplan nu wel zat.
Eigenlijk erger ik mij al tijden over het geheugengebruik, de trage servicedesk, het volgens mij osms verdwijnen van bestanden bij crashplan(!!), en het eeuwig-durende block syncen. Tijdens die langdurige sync is een restore ook niet mogelijk. (Erg slecht, een restore zou ALTIJD voorrang moeten hebben). Aangezien die sync som meer dan een dag duren kan ik ook een dag niet bij mijn gegevens...

Na bericht dat de deleted files retentie van eeuwig naar 30 dagen gaat echt besloten met Crashplan te stoppen. Nu wil ik dus wat deleted files terugzetten voor Crashplan ze weggooit (deadline 2e helft oktober), maar dat kan niet als er een 'synchronizing blocks' draait. PC staat al dagen aan, maar nadat hij de 100% bereikt lijkt hij nu al voor de 3e keer opnieuw te beginnen...

Nu dan het alternatief: syncback pro of duplicati. Duplicati doet mooie delta backups, maar krijg ik niet goed aan de praat met Onedrive for business.

Ik maak netjes via de Onderive v2 verbinding. Maar ik weet niet welk pad ik moet invullen om hem ook via de webinterface te zien. Ik na een uur googlen ook geen oplossing vinden.

Nu typ ik gewoon een mapnaam in. Dan melding "bestaat niet, aanmaken?" En als ik dat doe lijkt hij netjes te backuppen. Via de webinterface is die map onvindbaar. Maar de backup klapt ook steevast met een "StatusCode: 507, ReasonPhrase: 'Insufficient Storage'".
Ik heb het idee dat de map die ik opgeef ergens in een soort limbo komt waar je eigenlijk geen data mag opslaan.
Ik heb al dingen geprobeerd als een pad in de vorm van /private/naam_domain/Documents (dat schijnt de "root" te zijn van een specifieke onedrive), maar blijkbaar gok ik net verkeerd. Ook hier helpen google voorbeelden mij niet.

Heeft iemand dit werkend? Dan hoor ik graag wat ik als path moet invullen...

[edit] ik denk dat ik het probleem heb. Lijkt dat hij bij het ophalen van het authID een verkeerd onedrive account pakt dat toevallig ook is ingelogd en inderdaad te weinig ruimte heeft.

Ik vind het toch niet lekker werken, meerdere MS accounts tegelijk in gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Titusvh op 02-10-2021 23:56 . Reden: issue zelf opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:16

jurroen

Security en privacy geek

Titusvh schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:37:
Ik ben Crashplan nu wel zat.
[..]
Wauw. Dat heb je lang volgehouden! Crashplan is een duivelsgebroed van een applicatie. Je zou ook eens kunnen kijken naar Backblaze. Het is grotendeels hetzelfde - hoewel Crashplan destijds ook ingericht kom worden om bijvoorbeeld je gehele NAS te backuppen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik kwam eergisteren Filen tegen, iemand daar ervaring mee?
  • Zero knowledge end-to-end encrypted cloud storage
  • Open-source
  • Datacenters in Duitsland
  • "We strictly do not use any 3rd party analytics / tracking software (Such as Google Analytics)" (ze gebruiken Matomo)
  • Alleen "We also log IP addresses and user agents for certain events, such as uploading or editing files/folders" klinkt een beetje onnodig
  • Warrant canary
  • Door die E2EE heb je wel te maken met proprietary software, waarvan de desktopvarianten Electron-apps zijn...
  • Ze hebben lifetime licenses (500GB = €90, 2TB = €200, 5TB = €440)

[ Voor 6% gewijzigd door guillaume op 02-10-2021 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
jurroen schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:20:
[...]

Wauw. Dat heb je lang volgehouden! Crashplan is een duivelsgebroed van een applicatie. Je zou ook eens kunnen kijken naar Backblaze. Het is grotendeels hetzelfde - hoewel Crashplan destijds ook ingericht kom worden om bijvoorbeeld je gehele NAS te backuppen.
Ik backupte mijn NAS inderdaad via symbolic links...

De NAS backupte ik nu dus via Crashplan via mijn PC. Ik ga de budgetNAS vervangen door Synology of QNap (wéér een uitzoekklus om een goede keuze te maken <zucht>) die direct zelf naar onedrive kunnen backuppen.

Heel vaak was Crashplan stuk na ongevraagde automatische upgrade. Wat dat betreft werkte de versie van 8 jaar terug nog het beste (minst slecht).

Backblaze was destijds geen optie vanwege de beperkte retentie destijds. Dat werd later beter maar mijn initiële backup duurt maanden en daar had ik geen 2e keer zin in. Ik weet niet meer of backblaze ook naar lokaal kon backuppen, wat crashplan wel kan.

Maar backblaze zou nu een optie kunnen zijn.

Ik heb nu beschikking over een ruimte hoeveelheid onedrive storage dus nu wil ik eerst kijken naar syncback pro of duplicati..

Voordeel duplicati is de goed werkende delta's.
Bij syncback werkt dat (nog?) niet bij cloud targets. Tevens houdt syncback geen database met hashes bij en ziet hij bij gebruik van delta's standaard niet dat een bestand gewijzigd is als deze toevallig dezelfde grootte houdt. (dat kan hij wel maar dan doet bepaalt hij bij elke backup de hashes on the fly zowel lokaal (snel) als remote (traaaaaag), juist ook op alle ongewijzigde bestanden 8)7 .

Voordeel syncback is dat je weinig veranderende bestanden gewoon 1:1 opslaat, dus die zijn altijd direct te benaderen vanaf de backup, ook zonder gebruik van een restore.

Nadeel duplicati is dat ik in het verleden toch wel erg veel gedoe had met corrupte databases die ook niet meer te repareren waren. En na een rebuild weer snel stuk gingen.

Bij syncback heb ik bij (restore) problemen dan gewoon recht op support. Als ik de betaalde versie neem. (Met 25% competitive upgrade korting op vertoon van Crashplan factuur).

Keuzes, keuzes...

[Edit 3-10-2021]
Ik had al eerder het idee dat crashplan bestanden kwijt was en dat verhulde door ze opnieuw te backuppen.
Ik zou bijna denken dat ze ontmoedigen dat ik voor de deadline mijn deleted files kan terughalen.

Na 3x een block sync, ging ie gister in maintenance (wéér geen restore mogelijk, estimated time 8 dagen!).
Ik dacht slim te zijn door te rebooten en heel snel de restore aan te zetten, maar was een seconde te laat met reageren dus nu de 4e block sync en dus weer meer dan een etmaal wachten om een restore te kunnen doen..

Een restore is nu al een week onmogelijk!

[ Voor 16% gewijzigd door Titusvh op 03-10-2021 15:05 . Reden: Last post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Nu online
Titusvh schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:08:
[...]
Dat hoeft toch helemaal niet ? Ik heb gewoon diverse Shares van mijn NAS gemapt als Windows drives (met drive-letter dus) en die kan ik allemaal includen in mijn CrashPlan backups.

Voor de rest begrijp ik wel je frustratie met CP. Ik ben hier ook al enkele keren ertegen aan gelopen dat hij dagenlang in een cycle van maintenance/compacting/synchronizing vast leek te zitten. Het probleem heeft ook duidelijk te maken met hoeveel data je hebt. CP is natuurlijk het voordeligst als je veel data hebt, door hun (theoretisch) onbeperkt aanbod. Maar eens je veel data hebt, begint CP serieus te kreunen. En dat is niet alleen aan server-kant, maar ook de aftandse Java-client die dan begint te crashen waardoor je nog maar eens de Java heap-size omhoog moet gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
guillaume schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:39:
  • Open-source
  • "We strictly do not use any 3rd party analytics / tracking software (Such as Google Analytics)" (ze gebruiken Matomo)
  • Alleen "We also log IP addresses and user agents for certain events, such as uploading or editing files/folders" klinkt een beetje onnodig
  • Warrant canary
  • Door die E2EE heb je wel te maken met proprietary software, waarvan de desktopvarianten Electron-apps zijn...
Ook hier weer een eigen client die maar op een beperkt aantal platformen werkt (geen Linux en Mac zo te zien). Ziet er ook uit als sync in plaats van een backup oplossing. Kan niet gebruikt worden vanaf een NAS en er wordt niets geschreven over hoeveel backups van een file worden bewaard.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 03-10-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ynnoz schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:06:
[...]

Ook hier weer een eigen client die maar op een beperkt aantal platformen werkt (geen Linux en Mac zo te zien). Ziet er ook uit als sync in plaats van een backup oplossing. Kan niet gebruikt worden vanaf een NAS en er wordt niets geschreven over hoeveel backups van een file worden bewaard.
  • Nee, desktop-clients zijn er wel voor MacOS en Linux, maar eigen clients, hoe logisch ook als je out-of-the-box en in-browser een E2EE wilt aanbieden, zijn wel een nadeel ja.
  • Nee, er staat los van "Two way or one way synchronization" ook nog "Backup your files" bij de beschrijving van de desktop clients, dus ik denk dat het allebei mogelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door guillaume op 03-10-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Ze hebben lifetime licenses (500GB = €90, 2TB = €200, 5TB = €440)
Van aanbieders met zogenaamde levenslange modellen gaan bij mij de haren overeind staan. Dat is niet rendabel op de lange(re) termijn. De hardware zelf, onderhoud ervan, colocatie, stroom, netwerk, personeel.

Ik snap dat het een aantrekkelijke deal lijkt, maar let hier heel goed mee op. Zorg minimaal dat het niet je enige backup is, de kans dat hier de stekker een keer uit gaat is groter dan bij diensten die niet dergelijke modellen gebruiken.
Titusvh schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:08:
[...]

Heel vaak was Crashplan stuk na ongevraagde automatische upgrade. Wat dat betreft werkte de versie van 8 jaar terug nog het beste (minst slecht).
Jouw ervaring met Crashplan komt geheel overeen met de mijne. Een (goede) kennis wilde het jaren terug wel eens proberen, mij ingeschakeld voor de installatie. Wat een gedrocht uit de zevende cirkel van de hel. Doet z'n naam eer aan - het plan is om te crashen en dat lukt regelmatig :+

Die kennis zit nu al jaren op Backblaze, wat erg goed lijkt te gaan. Een warm bad in vergelijking met CP.

Ik ben zelf ook ooit eens met een NASje begonnen. Nu een full rack thuis staan, alsmede colo space in een aantal datacenters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
  • Open-source
  • Warrant canary
Ze gebruiken Cloudflare Insights, gewoon een 3rd party analytics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
jurroen schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:11:
[...]

Van aanbieders met zogenaamde levenslange modellen gaan bij mij de haren overeind staan. Dat is niet rendabel op de lange(re) termijn. De hardware zelf, onderhoud ervan, colocatie, stroom, netwerk, personeel.

Ik snap dat het een aantrekkelijke deal lijkt, maar let hier heel goed mee op. Zorg minimaal dat het niet je enige backup is, de kans dat hier de stekker een keer uit gaat is groter dan bij diensten die niet dergelijke modellen gebruiken.
Dat vind ik echt te kort door de bocht, zie guillaume in "Het Online Backup Topic"
GrooV schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Ze gebruiken Cloudflare Insights, gewoon een 3rd party analytics
Dat is raar, ik zie het inderdaad in uBlock Origin staan, terwijl ze in hun eigen privacy statement alleen reppen over Matomo. Nou, lekker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Met al het respect, ik mis een beetje een feitelijke onderbouwing in de aangehaalde post. Tot nu toe zijn de meeste spelers gestopt met onbeperkte opslag, inclusief de grotere partijen:De functionaliteit en marketing van Filen heeft veel weg van een filelocker, veel meer dan een backup dienst. Dit bijvoorbeeld door de mogelijkheid om bestanden te delen met anderen, zelfs met public links. Voor 440 euro koop je 5TB opslag en onbeperkt traffic voor het bestaan van de dienst.

Hoewel het nergens echt staat beschreven, ga ik er vanuit dat er wel enige redundantie in de opslag zit, dus dat ze niet alles full-on #YOLO mode doen. Dan heb je dus netto 5TB opslag, maar bruto 'kost' het meer. Die opslag zullen ze aan de afnemers van de 'lifetime' abonnementen moeten blijven aanbieden.

De kosten die ze daarvoor maken begint met de bruto opslag. Heel kort door de bocht: voor afnemers daarvan schaffen ze bijvoorbeeld een 8TB disk aan. Elke keer dat jij van en naar die disk schrijft of leest verslijt deze langzaam. Op termijn zal die disk vervangen moeten worden.

Die disk en de server waar 'ie inzit, moet van stroom voorzien worden. Dat is niet zo heel spannend, an sich, maar dat moet wel gebeuren zo lang Filen bestaat. De kosten kunnen ze niet meer naar jou doorschuiven, je hebt immers een overeenkomst met ze voor een eenmalige betaling.

En dan nog de traffic. Ze geven aan dat het onbeperkt is. Dus in theorie kun je die 5TB helemaal vullen en delen met vijftigduizend anderen. Als die de volledige 5TB ook downloaden, zit Filen dus met 50.000 * 5TB = 250.000TB aan traffic. Dat is een vermogen aan kosten.

Wat niet in het voordeel van Filen meewerkt is dat er in de algemene voorwaarden ook niets staat over een fair use policy. Ze zouden in theorie kunnen zeggen dat je de service ontwricht onder een wat algemenere disclaimer (prohibited activities, punt negen).

En deze bedenkingen zijn nog volledig los van het feit dat het een filelocker is en dat misbruik ze zwaar kan komen te staan. Zie onder andere Rapidshare, Megaupload, en talloze andere services. Reken maar dat 'piraten' gaan proberen de dienst dusdanig te gebruiken.

Tl;dr: Persoonlijk ben ik van mening dat Filen teveel vlaggetjes heeft om als dienst te worden gebruikt wanneer een betrouwbare backup het doel is.
guillaume schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:09:
[...]
Dat is raar, ik zie het inderdaad in uBlock Origin staan, terwijl ze in hun eigen privacy statement alleen reppen over Matomo. Nou, lekker dan...
Sterker nog, de gehele publieke infrastructuur van Filen zit achter Cloudflare. Dit heeft als nadeel dat - vanuit een technisch oogpunt - CF met al het verkeer kan meekijken (of ze het daadwerkelijk doen is een tweede). Leuk, dat Filen aangeeft dat hun server in Duitsland staat, maar het verkeer gaat eerst even volledig door een Amerikaanse partij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Maar dit gaat over iets heel anders... Dit gaat over onbeperkte hoeveelheid opslag, niet over lifetime licenties... Ik had 't er louter over dat het mijns inziens te kort door de bocht is om een dienst af te schrijven op basis van het hebben van lifetime licenties, omdat het gewoon prima als een goed ingecalculeerde promotie kan worden gebruikt.
jurroen schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:20:
Hoewel het nergens echt staat beschreven, ga ik er vanuit dat er wel enige redundantie in de opslag zit, dus dat ze niet alles full-on #YOLO mode doen. Dan heb je dus netto 5TB opslag, maar bruto 'kost' het meer. Die opslag zullen ze aan de afnemers van de 'lifetime' abonnementen moeten blijven aanbieden.

De kosten die ze daarvoor maken begint met de bruto opslag. Heel kort door de bocht: voor afnemers daarvan schaffen ze bijvoorbeeld een 8TB disk aan. Elke keer dat jij van en naar die disk schrijft of leest verslijt deze langzaam. Op termijn zal die disk vervangen moeten worden.

Die disk en de server waar 'ie inzit, moet van stroom voorzien worden. Dat is niet zo heel spannend, an sich, maar dat moet wel gebeuren zo lang Filen bestaat. De kosten kunnen ze niet meer naar jou doorschuiven, je hebt immers een overeenkomst met ze voor een eenmalige betaling.
Dit is precies waarom lifetime licenties altijd een beperkte oplage hebben: het is een advertentiestrategie waarbij je hoopt op mond-tot-mondreclame en waarbij je een afweging maakt hoeveel je kosten daarbij zullen zijn. Die kosten zullen in 't niet vallen, misschien wel nauwelijks zichtbaar zijn, voor dat beperkte aantal "lifetimers" ten opzichte van je regulier betalende gebruikers. Daarbij komt dat bij cloud storage, net als bij web hosting, gemiddeld maar een fractie van de maximaal aangeboden opslag daadwerkelijk wordt gebruikt. En qua traffic geldt ook dat slechts een fractie van de data überhaupt regelmatig wordt aangeraakt. Zeker bij zo'n 5TB-abonnement zal het gros van de opslag meer als cold storage worden gebruikt, een fractie regelmatig updates ontvangen en de rest gemiddeld helemaal niet benut worden.

Jij hebt nu het worst case scenerio geschetst, dat kan (en als zo'n outlier überhaupt een keer zou bestaan, dan moeten ze dat makkelijk kunnen opvangen of aanvechten met fup áls ze die dan opstellen), maar zij hebben zicht op het daadwerkelijke gebruik en daarmee kunnen ze prima zien hoeveel lifetime licenties ze kunnen uitgeven.

De volgende dingen staan wel geheel los van de discussie lifetime licenties of niet:
Wat niet in het voordeel van Filen meewerkt is dat er in de algemene voorwaarden ook niets staat over een fair use policy. Ze zouden in theorie kunnen zeggen dat je de service ontwricht onder een wat algemenere disclaimer (prohibited activities, punt negen).
Da's een goeie, ze hebben daar inderdaad nog wat werk te verrichten dan.
En deze bedenkingen zijn nog volledig los van het feit dat het een filelocker is en dat misbruik ze zwaar kan komen te staan. Zie onder andere Rapidshare, Megaupload, en talloze andere services. Reken maar dat 'piraten' gaan proberen de dienst dusdanig te gebruiken.
Dat moet altijd nog maar blijken ja. Maar bedoel je hier met "zwaar komen te staan" dat ze de portemonnee extra zullen moeten trekken vanwege veel traffic, of omdat ze mogelijk gebombardeerd kunnen worden met takedown requests?
Sterker nog, de gehele publieke infrastructuur van Filen zit achter Cloudflare. Dit heeft als nadeel dat - vanuit een technisch oogpunt - CF met al het verkeer kan meekijken (of ze het daadwerkelijk doen is een tweede). Leuk, dat Filen aangeeft dat hun server in Duitsland staat, maar het verkeer gaat eerst even volledig door een Amerikaanse partij heen.
Jup, als dat zo is, dan vind ik dat ook geen lekkere gang van zaken. Sowieso vreemd dat men daar binnen de privacy statement met geen woord over rept, dat is dan toch ook een dataverwerker die ertussen zit?

Onder de streep vind ik de incomplete privacy statement (vnl. het niet vernoemen van CloudFlare en CloudFlare Insights) en je analyse van de TOS (ik heb die zelf niet meer doorgenomen) wel flinke red flags, bij de andere dingen die je noemt vind ik niet zwaar tellen. Ik zit zelf bij Koofr en dat bevalt me prima, maar ik was wel op zoek naar iets om aan te raden aan mensen die meer dan 1TB nodig hebben (vooral voor cold storage van foto's). Ik denk niet dat dat Filen wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door guillaume op 04-10-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Ik heb helemaal het nieuws gemist dat Tresorit is overgenomen door de Zwitserse post. Een staatsbedrijf, waardoor Tresorit opeens in het beheer is van de Zwitserse overheid. Dat is wel een hele vreemde situatie. Toch een van de diensten die privacy hoog in het vaandel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
kapi_tijn schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:55:
Ik heb helemaal het nieuws gemist dat Tresorit is overgenomen door de Zwitserse post. Een staatsbedrijf, waardoor Tresorit opeens in het beheer is van de Zwitserse overheid. Dat is wel een hele vreemde situatie. Toch een van de diensten die privacy hoog in het vaandel hadden.
Raar, vraag me ook af wat de Zwitserse post met zo'n bedrijf moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Deze markt is nogal groot. Ben al een aardig tijdje aan het uitzoeken voor welke oplossing ik wil gaan. Ik wil geen sync oplossing, maar een plek waar ik bestanden naar toe kan backuppen waarbij de bestanden ook individueel benaderbaar zijn (dus geen backblaze). Minimaal 2 TB opslag.

De twee oplossingen die ik heb gevonden zijn het welbekende Dropbox en daarnaast IceDrive. Heb ik mogelijk toch nog een goed alternatief gemist? Zo niet, voor welk van de twee zal ik gaan?

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Pcloud?
Met de mogelijkheid om daar encryptie (extra) aan toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
uppie8374 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:56:
Deze markt is nogal groot. Ben al een aardig tijdje aan het uitzoeken voor welke oplossing ik wil gaan. Ik wil geen sync oplossing, maar een plek waar ik bestanden naar toe kan backuppen waarbij de bestanden ook individueel benaderbaar zijn (dus geen backblaze). Minimaal 2 TB opslag.

De twee oplossingen die ik heb gevonden zijn het welbekende Dropbox en daarnaast IceDrive. Heb ik mogelijk toch nog een goed alternatief gemist? Zo niet, voor welk van de twee zal ik gaan?
Icedrive spreekt mij ook heel erg aan, mede omdat ze sinds kort 2FA aanbieden en encryptie aanbieden. De enige angst die ik heb is stabiliteit op lange termijn, ze zijn nog maar sinds 2019 gestart. pCloud werkt al enkele jaren en blijkt erg betrouwbaar en word ook door Bits of Freedom aangeraden.

RTL Journalist Daniel Verlaad adviseert Stack (van Transip) in combinatie met cryptomator.

Ik gebruik nu Tresorit met veel tevredenheid maar ik ga ook overstappen na de overname/meerderheidsbelang van Swiss post. Ik wacht nog even op de black friday deals. pCloud komt dan met een aanbieding die enkel op een jaarabbo is gericht en de overige is nog niet bekend. Ik hou mijn ogen even open :)

[ Voor 14% gewijzigd door kapi_tijn op 05-11-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

snah001 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:18:
Pcloud?
Met de mogelijkheid om daar encryptie (extra) aan toe te voegen
Die kende ik nog niet, merci! Zal eens kijken :)
kapi_tijn schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:28:
[...]

Icedrive spreekt mij ook heel erg aan, mede omdat ze sinds kort 2FA aanbieden en encryptie aanbieden. De enige angst die ik heb is stabiliteit op lange termijn, ze zijn nog maar sinds 2019 gestart. pCloud werkt al enkele jaren en blijkt erg betrouwbaar en word ook door Bits of Freedom aangeraden.

RTL Journalist Daniel Verlaad adviseert Stack (van Transip) in combinatie met cryptomator.

Ik gebruik nu Tresorit met veel tevredenheid maar ik ga ook overstappen na de overname/meerderheidsbelang van Swiss post. Ik wacht nog even op de black friday deals. pCloud komt dan met een aanbieding die enkel op een jaarabbo is gericht en de overige is nog niet bekend. Ik hou mijn ogen even open :)
Goed idee om even op Black Friday te wachten. Stack heb ik gehad en werkte op zich prima, maar de manier van afscheid en wachttijd op het account zorgen er voor dat ik die skip.

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 22:26
Black friday is eigenlijk net te laat nu.
Mijn hidrive 1tb actie loopt tot 16-11...
Dus zou hem eigenlijk moeten stoppen en dan hopen dat ze weer zo'n actie doen
Maar dan moet alles opnieuw geupload worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 17-09 14:51
Koofr heeft weer (of nog steeds?) een 'lifetime' 1TB aanbieding voor 169 euro. In ieder geval de komende 5 dagen nog.

https://stacksocial.com/s...lifetime-subscription-1tb

Heb dit nu ongeveer 1 jaar en zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 20:05
jwbokx schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:52:
Black friday is eigenlijk net te laat nu.
Mijn hidrive 1tb actie loopt tot 16-11...
Dus zou hem eigenlijk moeten stoppen en dan hopen dat ze weer zo'n actie doen
Maar dan moet alles opnieuw geupload worden....
Misschien is deze actie interessant? (Van welke actie je gebruik gemaakt hebt weet ik niet.)

https://www.strato.nl/hcc/

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Meubelmaker schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:55:
[...]

Misschien is deze actie interessant? (Van welke actie je gebruik gemaakt hebt weet ik niet.)

https://www.strato.nl/hcc/
Dat is inderdaad een leuke!
Wist niet dat die nog steeds geldig is.
Ik had de actie van 12 maanden voor €1 pm
Word verlengt met €7,50 pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
@jwbokx Deze actie lijkt nog steeds gebruikt te kunnen worden, doe er je voordeel mee. Ook nog inclusief diverse opties.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
Meubelmaker schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:18:
@jwbokx Deze actie lijkt nog steeds gebruikt te kunnen worden, doe er je voordeel mee. Ook nog inclusief diverse opties.
Geweldig gelijk maar gedaan. Was nog ingelogd en de bestelling is gelijk aan mijn account toegevoegd.
Bijzonder...

• Mr_Blobby
jwbokx schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:25:
[...]

Geweldig gelijk maar gedaan. Was nog ingelogd en de bestelling is gelijk aan mijn account toegevoegd.
Bijzonder...
Begrijp ik goed dat je het ene actie abonnement heb verlengd met een andere?
Ik zit ook te zoeken naar de kleine lettertjes bij de acties, maar heb ze niet kunnen vinden, dus het lijkt inderdaad mogelijk.

• jwbokx
Mr_Blobby schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:43:
[...]
Begrijp ik goed dat je het ene actie abonnement heb verlengd met een andere?
Ik zit ook te zoeken naar de kleine lettertjes bij de acties, maar heb ze niet kunnen vinden, dus het lijkt inderdaad mogelijk.
Dat dacht ik ook even....
Maar heb nu 2 abonnementen op HiDrive.
Bij deze zit ook een verhuisservice. Die probeer ik nu te gebruiken....
Dan oude opzeggen, hoop dat dat nog op tijd kan...

Ik weet ook niet hoe ik bij het idee kwam dat ik zo de oude zou verlengen. 8)7
Was te laat met de koffie denk ik |:(

Anders de nieuwe binnen 30 dagen opzeggen of zo....

[ Voor 4% gewijzigd door jwbokx op 11-11-2021 12:40 ]

• Meubelmaker
jwbokx schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:39:
[...]

Dat dacht ik ook even....
Maar heb nu 2 abonnementen op HiDrive.
Bij deze zit ook een verhuisservice. Die probeer ik nu te gebruiken....
Dan oude opzeggen, hoop dat dat nog op tijd kan...

Ik weet ook niet hoe ik bij het idee kwam dat ik zo de oude zou verlengen. 8)7
Was te laat met de koffie denk ik |:(

Anders de nieuwe binnen 30 dagen opzeggen of zo....
Beste @jwbokx , ik had hier ook niet bij stil gestaan. Mijn excuses dat je nou door mij bent opgezadeld met een probleem.Hopelijk kan je het oude abonnement nog opzeggen, ik zou tzt graag horen hoe het is afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
Meubelmaker schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:37:
[...]

Beste @jwbokx , ik had hier ook niet bij stil gestaan. Mijn excuses dat je nou door mij bent opgezadeld met een probleem.Hopelijk kan je het oude abonnement nog opzeggen, ik zou tzt graag horen hoe het is afgelopen.
Ah niet te druk maken, verzin wel wat.
De verhuisservice is nog bezig.
Gaat ook niet bar snel
Opnieuw uploaden is niet veel trager geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Door jullie adviezen gekozen voor Duplicati. Ik twijfelde nog over een cloud provider. Maar aangezien Hidrive maar 1 euro was voor 1 jaar, inlusief alle protocollen hiervoor gekozen. Na een jaar kan ik altijd nog weer kiezen voor een ander.

Ik heb Ziggo als ISP. Ik zag al dat het SMB protocol door Ziggo geblocked wordt. Dus hier kan ik niks mee.

Echter, ik probeer nu webdav, en ook die krijg ik niet aan de praat

Storage type WEBDAV
server: https://webdav.hidrive.strato.com poort 443 en ook het vonkje bij SSL aan (ook al geprobeerd zonder)
path on server: leeg gelaten, backup ook geprobeerd (dat is een folder) en ook via user/myusername/backup geprobeerd

dan username en password van Hidrive, en ik krijg dan:

Failed to connect: De externe naam kan niet worden omgezet: 'https'

Ook zonder SSL en poort 80 krijg ik dit niet werkend. Ik heb al de windows firewall uitgezet.

Via de browser naar https://webdav.hidrive.strato.com en mijn username/password kom ik er wel 'in'

Via duplicati werkt SFTP wel...

Enig idee hoe ik webdav icm hidrive voor duplicati wel aan de praat krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
meermarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:51:
Door jullie adviezen gekozen voor Duplicati. Ik twijfelde nog over een cloud provider. Maar aangezien Hidrive maar 1 euro was voor 1 jaar, inlusief alle protocollen hiervoor gekozen. Na een jaar kan ik altijd nog weer kiezen voor een ander.

Ik heb Ziggo als ISP. Ik zag al dat het SMB protocol door Ziggo geblocked wordt. Dus hier kan ik niks mee.

Echter, ik probeer nu webdav, en ook die krijg ik niet aan de praat

Storage type WEBDAV
server: https://webdav.hidrive.strato.com poort 443 en ook het vonkje bij SSL aan (ook al geprobeerd zonder)
path on server: leeg gelaten, backup ook geprobeerd (dat is een folder) en ook via user/myusername/backup geprobeerd

dan username en password van Hidrive, en ik krijg dan:

Failed to connect: De externe naam kan niet worden omgezet: 'https'

Ook zonder SSL en poort 80 krijg ik dit niet werkend. Ik heb al de windows firewall uitgezet.

Via de browser naar https://webdav.hidrive.strato.com en mijn username/password kom ik er wel 'in'

Via duplicati werkt SFTP wel...

Enig idee hoe ik webdav icm hidrive voor duplicati wel aan de praat krijg?
https is geen onderdeel van de servernaam. Dus alleen servernaam invullen zonder protocol voorvoegsel. https://sites.google.com/...wtos/howto-strato-hidrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:22
Koofr heeft zijn BF aanbieding al op de site staan:

https://koofr.eu/black-friday-2021/

Kijken of er via StackSocial nog extra korting op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Enige probleem kan zijn als je na 1 jaar weer wilt switchen is dat je dan al je data weer kan gaan overpompen.
Is dat bijvoorbeeld veel (1TB of meer) dan gaat dat dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Mr_Blobby schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:18:
[...]
https is geen onderdeel van de servernaam. Dus alleen servernaam invullen zonder protocol voorvoegsel. https://sites.google.com/...wtos/howto-strato-hidrive
Dankjewel. Die had ik ook al geprobeerd idd. Maar het goede nieuws is: Het werkt nu wel! Wellicht was ik gewoon te snel na creatie?

Hoe dan ook: adviseren jullie WebDav of SFTP voor backups via Duplicacti naar Hidrive?
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste