Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MOmax
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17:56
Ik heb wel Pcloud genomen icm Encryption. Data wordt in EU (Zwitserland) opgeslagen. Ik ga proberen komend jaar volledig te switchen van Gmail/Gdrive naar Protonmail en Pcloud.

• kapi_tijn
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 16:56
MOmax schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:20:
Ik heb wel Pcloud genomen icm Encryption. Data wordt in EU (Zwitserland) opgeslagen. Ik ga proberen komend jaar volledig te switchen van Gmail/Gdrive naar Protonmail en Pcloud.
Dat wil ik ook heel erg graag doen, m

[Voor 30% gewijzigd door kapi_tijn op 14-02-2021 17:22]

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:41
kapi_tijn schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:54:
Dat is wel een hele mooie deal. Pcloud staat ook wel goed bekend voor zijn privacy toch? Hoe zijn de ervaringen hier over pcloud?
https://www.reddit.com/r/...son_to_not_go_for_pcloud/

Best positief wat het sync gedeelte betreft, al zijn er wel bedenkingen tegen het het business model (onbeperkt).

[Voor 14% gewijzigd door Ynnoz op 12-02-2021 17:31]

• miguelin
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:05
Vorige week even pcloud geprobeerd, maar vind het nogal sloom, fotos van nog geen 200KB laden pas na 2-4 seconden op mijn iPhone. Dit gaat op andere cloud services heel veel rapper.

Servers staan trouwens in Luxemburg, niet Zwitserland (is ook geen EU)

• kapi_tijn
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 16:56
Ynnoz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:28:
[...]

https://www.reddit.com/r/...son_to_not_go_for_pcloud/

Best positief wat het sync gedeelte betreft, al zijn er wel bedenkingen tegen het het business model (onbeperkt).
Netjes, alleen wat issues met snelheden zie ik

[Voor 91% gewijzigd door kapi_tijn op 24-02-2021 16:37]

• Ynnoz
miguelin schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:46:
Vorige week even pcloud geprobeerd, maar vind het nogal sloom, fotos van nog geen 200KB laden pas na 2-4 seconden op mijn iPhone. Dit gaat op andere cloud services heel veel rapper.

Servers staan trouwens in Luxemburg, niet Zwitserland (is ook geen EU)
Klopt, maar het gaat erom dat het kantoor in Zwitserland is gevestigd en dus de wetgeving van Zwitserland aan de orde is.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:13
PatrickV schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:19:
crap, was vergeten er bij te zetten dat het om een NAS gaat.
Heb een feenas setup staan met daar op een VM met windows die ik nu gebruik voor backups.
(netwerk drive die gemapt is).

Backblaze personal ondersteund niet het backuppen van netwerk schijven.
Jottacloud. Heb ik werken en best tevreden.
Is een sync, totdat je het naar de archive-map verplaatst. Maar als je dat niet wil (zoals ik) kan je rsync rclone gebruiken. Zo sync ik vanaf de NAS een deel geencrypt naar Jottacloud. Het andere deel doe ik unencrypted (video/foto) zodat ik via de app een soort Google Photos heb.

er is een (upload)snelheidslimiet vanaf 5TB die steeds strenger wordt. Dus het ligt aan hoeveel data je écht gaat stallen, en wat te traag wordt.....

https://docs.jottacloud.c...1114-reduced-upload-speed

tot noch toe zeer tevreden mee. De photo-app kan beter (geen search) maar voor de prijs....

• waah
Ynnoz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 00:50:
[...]

Klopt, maar het gaat erom dat het kantoor in Zwitserland is gevestigd en dus de wetgeving van Zwitserland aan de orde is.
waarom maakt men dan EU servers voor, bijvoorbeeld, microsoft? Dat had dacht ik ook met regelgeving te maken?

Ik zie de Zwitserse politie geen inval doen in Luxemburg :+

• mdlaat
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:52
waah schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Jottacloud. [...] Maar als je dat niet wil (zoals ik) kan je rsync gebruiken.
Hu? Kun je bij jottacloud tegen een rsync server aan kletsen?

• waah
mdlaat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Ben niet zo thuis in rsync verder (ooit ingesteld met veel prutsen :+ ) maar het zit standaard in rsync
https://rclone.org/jottacloud/
mdlaat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Whoops, zei ik rsync? ik bedoel rclone :X
https://rclone.org/jottacloud/

vooral handig omdat je dan direct een backup kan doen naar de Archive-map. Wat éénrichtingsverkeer is, ipv naar de Sync map via de app, waarbij je dus je data kwijt offline kwijt bent als je het online verwijderd 8)7

[Voor 18% gewijzigd door waah op 26-02-2021 15:37]

• mdlaat
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:52
Ah, ja, rclone dat wist ik ja. Die gebruik ik ook icm met restic.
Goed, geen rsync dus :)

• Ynnoz
waah schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:
[...]

waarom maakt men dan EU servers voor, bijvoorbeeld, microsoft? Dat had dacht ik ook met regelgeving te maken?

Ik zie de Zwitserse politie geen inval doen in Luxemburg :+
De regelgeving in Europa is prima, in Zwitserland is dit minimaal hetzelfde (geen lid van de 5 of 14-eyes).

[Voor 8% gewijzigd door Ynnoz op 26-02-2021 19:50]

• S-te-fan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:03
Ik was van plan om komend jaar een tweede netwerkopslag (Synology) aan te schaffen en deze te plaatsen bij familie om zo off-site backup in eigen beheer te kunnen houden. Echter wil ik tot dat allemaal geregeld is in de tussentijd een jaarcontract bij Strato afsluiten voor het €12/yr plan.

Echter zie ik bij 1 het besteloverzicht de volgende voorwaarde staan:
Contractbeëindiging particulieren: na de eerste contractduur opzeggen ieder moment mogelijk met een opzegtermijn van 30 dagen

Iemand een idee hoe ik dit moet interpreteren? Kan ik nu pas na de contractduur van 12mnd het contract opzeggen en op basis van de opzegtermijn sowieso 1 mnd van €7,50 betalen?

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:48
S-te-fan schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:14:
Ik was van plan om komend jaar een tweede netwerkopslag (Synology) aan te schaffen en deze te plaatsen bij familie om zo off-site backup in eigen beheer te kunnen houden. Echter wil ik tot dat allemaal geregeld is in de tussentijd een jaarcontract bij Strato afsluiten voor het €12/yr plan.

Contractbeëindiging particulieren: na de eerste contractduur opzeggen ieder moment mogelijk met een opzegtermijn van 30 dagen

Iemand een idee hoe ik dit moet interpreteren? Kan ik nu pas na de contractduur van 12mnd het contract opzeggen en op basis van de opzegtermijn sowieso 1 mnd van €7,50 betalen?
Nee:
https://www.strato.nl/faq...bij-contractsbeeindiging/

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Ynnoz
S-te-fan schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:14:

Ik weet het niet. Maar zou het een probleem zijn om eenmalig na een jaar € 7,50 te betalen?

• S-te-fan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:03
Ynnoz schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Ik weet het niet. Maar zou het een probleem zijn om eenmalig na een jaar € 7,50 te betalen?
Het is dus inderdaad niet zo, zie antwoord hierboven. Had dat inderdaad zo gauw zelf niet gevonden. Maar dat zou zeker geen probleem zijn. Maar ik vind dat zonde geld als 't niet nodig is. En in mijn geval gebruik ik het als overbrugging voor een [x < 12] aantal maanden.

• Ynnoz
Vanaf 30 april a.s. is het niet meer mogelijk om vanuit een QNAP NAS met Hybrid Backup of Cloud Sync Amazon Drive te benaderen. Ik denk dat Amazon de API toegang gaat blokkeren. Dit alles betekent dat gebruikers een andere oplossing moeten zoeken en de bestaande (encrypted) data moeten downloaden voor deze datum.

[Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 01-03-2021 12:26]

• GapClio
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-03 19:45
Zucht,.. Wat is dan het alternatief?

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Je (not me) zou bij Stack (TransIP) weg zijn gegaan naar Amazon drive :X :X :X

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True