Zoals zovelen moest ik ook mijn gratis
Stack van 1Tb (in de cloud) laten schieten door het falen van TransIP. Helaas, want ik gebruikte het best veel.
Alternatieven te over natuurlijk, maar ik wilde nu een service die echt zero-knowledge encrytion biedt, zoals ook mijn gratis accountje bij
Sync.com heeft. Dat laatste werkt op zichzelf prima, maar de interface en snelheid ben ik minder enthousiast over.
Lang gezocht en gewikt en gewogen. Services overwogen als
Tresorit en
pCloud. En de combi van Arq of Duplicati (encryptiesoftware) met zoiets als
Google Drive of
iDrive. Totdat ik stuitte op nieuwkomer Icedrive, gevestigd in de UK.
Gratis account van 10Gb genomen, en de Mac app gedownload. Flink mee gespeeld. Mooie interface en lekker snel. Helaas was encrytie alleen bij een betaalde versie te krijgen.
Ik was echter zo enthousiast, dat ik de volgende dag een
lifetime 1Tb abo heb genomen. Voor de eenmalige prijs van slechts €139,- Da's het voordeel van uitdagers steunen
Het werkt allemaal prima, ook de encryptie. Er is alleen nog geen sync-app voor de Mac. Maar die komt naar zeggen later dit jaar. Dashbord is helder en fraai. Support reageert snel.
Als je Googlet op 'Icedrive vs pCloud' of 'Icedrive vs Sync.com', vind je de nodige positieve reviews.
Dus wie z'n Stack mist en voor weinig geld weer 1Tb (of meer) in de cloud wil, is Icedrive wellicht een goed alternatief.
[
Voor 4% gewijzigd door
DJSmiley op 12-01-2021 21:27
. Reden: Referrals is niet de bedoeling ]