Toon posts:

Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KNed
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:37
TerrorSource schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:46:
[...]

Hoezo OneDrive spontaan afsluiten?

Ben wel benieuwd. Anders moet ik toch misschien maar Stack aanhouden.
Zie een paar berichten terug:
sll in "Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd"

• rowicom
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-09 23:07
rowicom schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:29:
Ik ben nu circa 250 Gb aan data naar Koofr aan het uploaden. Nagenoeg allemaal foto's en video's uit de privécollectie. Wat ik merk, is dat Koofr na een uur of twee een time-out geeft op de server. Aan de aanvoer ligt het niet, want m'n pc valt niet in slaapstand of zo, dus het zit denk ik niet aan mijn kant. Als ik dan een keer of 5 op Retry klik in WinSCP, dan gaat de upload wel weer verder, maar vreemd blijft het. Ook nog met Filezilla geprobeerd, maar ook daar treedt het op, hoewel die de file skipt en doorgaat met de volgende file, na kennelijk een aantal keren automatisch retry'en. Gelukkig geeft Filezilla wel aan dat er bestanden mislukt zijn, maar je kunt er dus niet blindelings op vertrouwen dat een overdracht succesvol is afgerond. Meer mensen deze ervaring bij Koofr?
Naar aanleiding hiervan een bericht aan support van Koofr gestuurd. Kreeg ik een paar uur later deze reactie:

Webdav is a slow, old protocol that only does one operation at the time.
For transferring a big amount of smaller files we suggest using other
ways to access Koofr, for example syncing them through the Koofr desktop
app. You can read more about how to set up syncing here:
https://koofr.eu/blog/pos...-synchronization-in-koofr
Regards, Mojca

Ja, zo lust ik er nog wel een.

• ginkgo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 15:26
Koofr wordt ook ondersteund door rclone. Zou het mogelijk zijn om rclone op Synology te gebruiken i.c.m. Hyperbackup?

Webdav support is trouwens voor mij de voornaamste reden geweest voor mij om Koofr te verkiezen boven Icedrive.

• Mezkeijou
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 23:20
rowicom schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:33:
[...]

Naar aanleiding hiervan een bericht aan support van Koofr gestuurd. Kreeg ik een paar uur later deze reactie:

Webdav is a slow, old protocol that only does one operation at the time.
For transferring a big amount of smaller files we suggest using other
ways to access Koofr, for example syncing them through the Koofr desktop
app. You can read more about how to set up syncing here:
https://koofr.eu/blog/pos...-synchronization-in-koofr
Regards, Mojca

Ja, zo lust ik er nog wel een.
Hoort het zo dat het one operaton at the time kan doen?
Heb het gevoel dat ik nu van de aap gelogeerd ben

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-09 01:09
ginkgo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:23:
Koofr wordt ook ondersteund door rclone. Zou het mogelijk zijn om rclone op Synology te gebruiken i.c.m. Hyperbackup?

Webdav support is trouwens voor mij de voornaamste reden geweest voor mij om Koofr te verkiezen boven Icedrive.
Er staat genoeg geschreven over het WebDAV protocol is het Stack forum hier. Waarom niet kiezen voor een bestaande backup service die al jaren in de lucht is en de sporen al verdiend heeft i.s.m een NAS? Staan er genoeg hier genoemd in dit forum.

• FlashBang
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-09 12:46
ginkgo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:23:

Rclone icm Koofr werkt in ieder geval naar genoegen hier!

• rowicom
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-09 23:07
rowicom schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:39:
Voor de mensen die Icedrive aan het overwegen waren... Ik kreeg zojuist deze mail van ze:

.... over dat Webdav per 1-1-2021 uitgefaseerd wordt....

Ik heb een Lifetime 1 Tb account sinds vorige week en aangezien ik bijna alles met Webdav doe, ligt mijn verzoek voor een refund in het kader van de 14 days Not Satisfied Money Back Guarantee al in hun inbox.
Mij benieuwen.
Prettige en vlotte online conversatie gehad met de ''Staff'' van Icedrive. Drie dagen later stond mijn betaling van 139 euro weer op mijn Paypal-rekening. Netjes afgehandeld binnen de bedenktermijn van 14 dagen.

• mithras
  • Niet online
Bij mij loopt de upload naar Koofr nog. Hij is op 44% (190GB, 415GB totaal) en hij loopt met vlagen, maar de Synology hyperbackup bestanden zijn ook allemaal bestanden van 50MB dus dat is qua upload niet zo efficient.

Waar het kan trekt hij wel mijn upload van 25Mbps vol. Ik weet niet wanneer bestanden worden gevalideerd maar ik heb niet het idee dat er hele delen van de upload falen.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:30
mithras schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:18:
Bij mij loopt de upload naar Koofr nog. Hij is op 44% (190GB, 415GB totaal) en hij loopt met vlagen, maar de Synology hyperbackup bestanden zijn ook allemaal bestanden van 50MB dus dat is qua upload niet zo efficient.
[Afbeelding]

Waar het kan trekt hij wel mijn upload van 25Mbps vol. Ik weet niet wanneer bestanden worden gevalideerd maar ik heb niet het idee dat er hele delen van de upload falen.
(komt dit screenshot vanaf je Synology? Ik ken alleen de resource monitor->netwerk en dat ziet er anders uit)

Gisterenavond werd de verbinding tot 2x toe verbroken, waarna de backup automatisch 'suspended' wordt.

Vannacht ging hij wel weer de gehele nacht door. Van de 10MB upload gebruikt hij er tussen 4-9MB/s.
En inmiddels is 600GB succesvol gebackupped zonder verdere connectie-problemen.

• ShatterNL
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-09 16:49
Ik heb ook het gelukkige nieuws (lees: potverdorie wat irritant) ontvangen een paar weken geleden dat die gratis STACK verdwijnt en eigenlijk toen pas beetje bewust geworden dat die backup daar eigenlijk helemaal niet zo veilig was :O

Ik heb een STACK upgrade aangevraagd, maar sta nu al drie weken in de wachtrij te wachten... Tijdens dat wachten ben ik me eigenlijk meer gaan beseffen hoe achterbaks het eigenlijk is dat je 6 jaar geleden aanbied een levenslange gratis dienst te geven en daar dan nu al van terug te krabbelen.

Ik zoek dan ook een alternatief eigenlijk en ben beetje uitgekomen op een aantal opties:
  • Backblaze
  • Koofr (zoals in dit topic besproken
  • Dropbox
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met Dropbox of wat is jullie mening hier over? Ik gebruik het de afgelopen jaren zo nu en dan voor projecten met vrienden en dergelijke, en heb er qua applicatie op PC + telefoon altijd erg goede ervaringen mee, vandaar dat ik die 9,99 per maand voor 2000GB best aantrekkelijk vind, omdat ik bij STACK van TransIP best vaak tegen sync errors aan liep enzovoort.

• Rafael V.
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
ShatterNL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:40:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met Dropbox of wat is jullie mening hier over? Ik gebruik het de afgelopen jaren zo nu en dan voor projecten met vrienden en dergelijke, en heb er qua applicatie op PC + telefoon altijd erg goede ervaringen mee, vandaar dat ik die 9,99 per maand voor 2000GB best aantrekkelijk vind, omdat ik bij STACK van TransIP best vaak tegen sync errors aan liep enzovoort.
Ik gebruik Dropbox al sinds 2015 in combinatie met mijn Synology, vroeger Cloud Sync, tegenwoordig gewoon Hyper Backup: werkelijk nog nooit een probleem gehad. Extra voordeel vind ik de "Rewind" optie van Dropbox tegenwoordig, je kan een hele map (of je hele Dropbox) terugzetten naar een datum in het verleden als het echt serieus misgelopen zou zijn.

• Ynnoz
ShatterNL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:40:
...

Als ik je bericht goed begrepen heb wil je het voornamelijk/ook gebruiken om bestanden (projecten) te delen met vrienden. Ik vind Backblaze uitermate geschikt als backup medium, maar niet om files te sharen tussen meerdere personen. Dropbox is een verder een prima keus voor wat je wil. Andere mogelijkheden: OneDrive, Google One, maar er zijn er nog meer.

• ShatterNL
Ynnoz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 01:02:
[...]

Als ik je bericht goed begrepen heb wil je het voornamelijk/ook gebruiken om bestanden (projecten) te delen met vrienden. Ik vind Backblaze uitermate geschikt als backup medium, maar niet om files te sharen tussen meerdere personen. Dropbox is een verder een prima keus voor wat je wil. Andere mogelijkheden: OneDrive, Google One, maar er zijn er nog meer.
Ja precies ik vind dat kunnen delen + goede applicaties op PC / mobiel wel erg handig. Het is alleen meer dat ik zo m'n twijfels heb bij of Dropbox wel helemaal geschikt is om iets van 600GB te archiveren zeg maar, maar op zich met wat ik onderzocht heb is dat ook gewoon wel prima te doen. Bedankt voor je reactie!

• ShatterNL
Rafael V. schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:10:
[...]

Ik gebruik Dropbox al sinds 2015 in combinatie met mijn Synology, vroeger Cloud Sync, tegenwoordig gewoon Hyper Backup: werkelijk nog nooit een probleem gehad. Extra voordeel vind ik de "Rewind" optie van Dropbox tegenwoordig, je kan een hele map (of je hele Dropbox) terugzetten naar een datum in het verleden als het echt serieus misgelopen zou zijn.
Ah okay goed om te lezen, ik ga denk ik ergens dit weekend maar eens werk van Dropbox maken. Ben je ooit tegen restricties aangelopen qua bestandstypes/grootte?

• Rafael V.
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
ShatterNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:46:
Ah okay goed om te lezen, ik ga denk ik ergens dit weekend maar eens werk van Dropbox maken. Ben je ooit tegen restricties aangelopen qua bestandstypes/grootte?
Nee, nooit wat van gemerkt. Grootste bestand dat ik nu nog heb staat in mijn 'Camera uploads', een video van 4 GB. Geen idee aan welke bestandsgrootte jij denkt natuurlijk. De backups zelf zijn door Hyper Backup (Synology) opgedeeld in bestanden van 50 MB, dus ze zien ook niet wat er in zit. Mijn backup is op dit moment ongeveer 320 GB groot.

• LongShave
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21-12-2020
Hoe zit het met de Orange Cyber Deal aanbieding van het Duitse Strato? 1 TB (1.024 GB) voor €0,- voor 12 maanden? https://www.strato.de/cloud-speicher/

• guyc
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-08 22:38
Heb zojuist een eerste Koofr lifetime 1TB-account aangekocht via stacksocial.com en overweeg nog een tweede aan te kopen. Bij STACK is (was) het mogelijk om meerdere (gratis) accounts via hun STACK-app gesynchroniseerd te houden op één Windows-pc. Heeft er iemand een idee of dit ook bij Koofr het geval zou kunnen zijn?

En is er een beperking op het aantal gebruikers bij Koofr? Kan ik probleemloos verschillende toestellen (Windows / Android) aan 1 Koofr-account koppelen etc.?

Bedankt en groetjes

[Voor 21% gewijzigd door guyc op 05-12-2020 00:15. Reden: extra vraag toegevoegd]

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-09 02:31

aex351

I am the one

Ben inmiddels bezig om alles van Stack naar Synology C2 te migreren. Ik vind het een prettig idee om een dienst te gebruiken waarbij alles 'gewoon werkt'. Daarnaast heeft Hyper Back-up deduplication en hetzelfde geldt voor C2. Dus dan bespaar je ook nog eens wat ruimte en het versneld een potentiële restore.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Ynnoz
LongShave schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:04:
Hoe zit het met de Orange Cyber Deal aanbieding van het Duitse Strato? 1 TB (1.024 GB) voor €0,- voor 12 maanden? https://www.strato.de/cloud-speicher/
Goede keus lijkt mij, zeker omdat je de protocollen erbij krijgt. Ook betrouwbaar.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:59

13art

Moderator Mobile
guyc schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:09:
Heb zojuist een eerste Koofr lifetime 1TB-account aangekocht via stacksocial.com en overweeg nog een tweede aan te kopen. Bij STACK is (was) het mogelijk om meerdere (gratis) accounts via hun STACK-app gesynchroniseerd te houden op één Windows-pc. Heeft er iemand een idee of dit ook bij Koofr het geval zou kunnen zijn?

En is er een beperking op het aantal gebruikers bij Koofr? Kan ik probleemloos verschillende toestellen (Windows / Android) aan 1 Koofr-account koppelen etc.?

Bedankt en groetjes
Dit was makkelijk zelf te vinden ;)

https://koofr.eu/blog/pos...nning%20on%20adding%20one.
We do not have a limit on number of devices you can connect to your Koofr account and we are not planning on adding one.

En.... Psst: Het algemeen beleid #groeten

[Voor 4% gewijzigd door 13art op 05-12-2020 08:34]

...

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:35
LongShave schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:04:
Waarom niet de Nederlandse?
Mr_Blobby in "Het Online Backup Topic"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• LongShave
  • Registratie: maart 2014
Ja, waarom eigenlijk niet. Dank!

• michael4500
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
LongShave en Mr_Blobby

Was dat niet omdat enige tijd geleden die extra'tjes/uitbreidingen (Duitse versie onderaan "Erweiterungen") ergens onderaan die lijst met specificaties er nog niet bijzaten in de NL-versie en je daar ook nog extra voor moest betalen per mnd?

Wie weet trouwens waar de voorwaarden van die Orange Cyber Deal! staan en tot hoelang deze geldig is (in de NL-versie)? + geldt dit dan voor de hele 12 maanden looptijd of maar tijdelijk, bijvoorbeeld de 1e 3 maanden?

NL: https://www.strato.nl/cloud-storage/

DE: https://www.strato.de/cloud-speicher/

[Voor 8% gewijzigd door michael4500 op 05-12-2020 18:00]

• guyc
@13art Bedankt om mij te helpen met het tweede gedeelte van mijn vraag.

Is er iemand die ook een antwoord weet op deze vraag:
Alvast bedankt!

• guyc
Ik verwijs naar mijn vorige post hierboven. Omdat de Cyber week vandaag lijkt af te lopen, heb ik het toch maar gewaagd om nog 1 TB extra aan te kopen met 40% korting. Ik veronderstel dat ik sowieso de eerste 1 TB kan aanspreken via de app van Koofr en de tweede 1 TB via rclone, of zie ik dat fout? Bedankt om me iets te laten weten. (Edit: beide accounts met een verschillend e-mailadres.)

[Voor 7% gewijzigd door guyc op 06-12-2020 17:48]

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:29

Get!em

Oh die ja!

Uiteindelijk heb ik gebruik gemaakt van de amazon.de Microsoft 365 aanbieding (€50 voor een jaar een family abo met daarin 6x 1TB). Die kwam uit Duitsland. Zojuist geactiveerd. Werkt prima, in het Nederlands, en ook NL als regio aangegeven.

De backup duw ik er wel heen met Duplicati, encrypted en al. En sommige handige folders waar ik wat wil sharen doe ik wel met onedrive sync.

• Granny
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 24-09 21:58
Hier ook overgestapt van Stack naar Azure blob strorage. Puur voor off-site-backup is dit ideaal en omdat ik een MSDN heb geen kosten. Met Synology Cloud Sync is dit binnen een paar minuten gedaan.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

• scorpion303
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ik ben ook overgestapt naar de (Duitse) O365 Family aanbieding (eu 50 voor 6x1TB). Even zes nieuwe Microsoft accounts aangemaakt, 2 factor authenticatie ingesteld voor alle zes en via mijn oude ARQ 5 lifetime license zes versleutelde cloud backups ingericht. Het was even anderhalf uur werk, maar het draait als een zonnetje voor mij en de rest van de familie. Upload/downloadsnelheid is prima en veel veiliger krijg ik het niet voor dit geld,

• Flying Dop
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 26-07 11:49
*knip*. (Verkapt) marktonderzoek is niet toegestaan.

[Voor 94% gewijzigd door rens-br op 16-12-2020 09:39]

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:36
Een vraag. Hoe kan ik het volgende het handigst aanpakken.

Ik heb 1Tb stack vol staan, die gaat weg. Ik heb voor een jaar 1Tb strato genomen met die 1 euro deal.

Wat is de handigste manier om dit over te zetten. Ik had de hoop dat er tools zijn om dit onderling te kunnen synchen. Of ga ik het gewoon downloaden, en weer uploaden naar strato ?

Dit is trouwens een tijdelijke oplossing :) Komende periode ga ik een Nas <-> Nas oplossing maken.

MENTAL REBOOT

• FlashBang
ppeterr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:25:

Ik heb 1Tb stack vol staan, die gaat weg. Ik heb voor een jaar 1Tb strato genomen met die 1 euro deal.

Wat is de handigste manier om dit over te zetten. Ik had de hoop dat er tools zijn om dit onderling te kunnen synchen. Of ga ik het gewoon downloaden, en weer uploaden naar strato ?

Dit is trouwens een tijdelijke oplossing :) Komende periode ga ik een Nas <-> Nas oplossing maken.
Zelf heb ik alles met https://rclone.org/ overgezet van Stack naar Koofr. Je zou hier eens naar kunnen kijken!

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:36
FlashBang schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:22:
[...]

Zelf heb ik alles met https://rclone.org/ overgezet van Stack naar Koofr. Je zou hier eens naar kunnen kijken!
Dat ziet er goed uit! Daar ga ik mee aan de gang. Thanks!

MENTAL REBOOT

• thekvnz
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 26-09 20:32
Nu het einde van mijn Stack opslag nadert ben ik nog steeds op zoek naar een goed alternatief. Hebben jullie goede aanbevelingen?

• KNed
  • Laatst online: 18:37
Lees de afgelopen paar pagina's in dit topic terug......

• Satangel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
Satangel schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:26:
Dubox heeft 1 TB online opslag , gratis. Lifetime guarantee maar ja, we kennen dat.

Staat wel gehost in Hong Kong, laat het duidelijk zijn, smijt hier geen persoonlijke data op. Maar wat warez backups of geencrypteerde shit moet gewoon kunnen.

Vanmorgen geregistreerd en na 5 minuten was ik al aan het backuppen.
Dit is mijn alternatief voor Stack. Is niet zo gebruiksvriendelijk qua opties als Stack DENK Ik maar ondertussen al iets van een 300 GB op en werkt perfect.

Ik upload altijd heel simpel via de webpagina.

• thekvnz
Satangel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:36:
[...]

Dit is mijn alternatief voor Stack. Is niet zo gebruiksvriendelijk qua opties als Stack DENK Ik maar ondertussen al iets van een 300 GB op en werkt perfect.

Ik upload altijd heel simpel via de webpagina.
Bedankt net maar even een account aangemaakt en toch weer 1tb gratis voorlopig.

• peterpijpelink
  • Laatst online: 16:53
aex351 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:38:
Ben inmiddels bezig om alles van Stack naar Synology C2 te migreren. Ik vind het een prettig idee om een dienst te gebruiken waarbij alles 'gewoon werkt'. Daarnaast heeft Hyper Back-up deduplication en hetzelfde geldt voor C2. Dus dan bespaar je ook nog eens wat ruimte en het versneld een potentiële restore.
punt alleen met Synology C2 is dat een backup dienst is, stel mijn Nas gaat ooit eens dood... dan wil ik denk ik geen Nas terug maar gewoon cloud opslag, dus beperkte opslag in huis en alles encrypted bij een dataopslag die het zelf op minimaal 2 locaties opslaat. Dan heb ik niets aan de backup van C2 want ik kan er niets bijplaatsen, tenzij ik weer een Nas koop...

zelf denk ik iets van 10TB nodig te hebben (bedrijfsdata en privé opgeteld).

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019

• thekvnz
In het topic zie ik veel goede reacties over Koofr. Nu wil ik misschien wel een account gaan kopen 1tb lifetime maar ik heb een vraag daarover. Is het mogelijk om een account met meerdere mensen te delen? En kan je mappen beveiligen voor elkaar?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik ben alles van Stack naar HiDrive aan het kopieeren na die advertorial vanochtend op Tweakers, moet zeggen, tot nu toe niets te klagen. Goedkoop, backups, veel protocollen :)

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-09 02:31

aex351

I am the one

peterpijpelink schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:48:
[...]

punt alleen met Synology C2 is dat een backup dienst is, stel mijn Nas gaat ooit eens dood... dan wil ik denk ik geen Nas terug maar gewoon cloud opslag, dus beperkte opslag in huis en alles encrypted bij een dataopslag die het zelf op minimaal 2 locaties opslaat. Dan heb ik niets aan de backup van C2 want ik kan er niets bijplaatsen, tenzij ik weer een Nas koop...

C2 Storage is geen Dropbox-achtige product. Wel integreert het compleet met een Synology NAS en Hyper Back-up. Daar is ook een desktop applicatie van. Dus je hebt geen NAS nodig om er gebruik van te maken. Alleen mocht je nu wel een Synology NAS hebben dan is C2 alleen maar bonus. Handige web interface ook.

Daarnaast met DSM 7 is C2 nu uitgebreid nu Hybrid Share. Waardoor C2 als externe opslag ingezet kan worden.

Top functionaleit dus. Het ligt eraan wat je zelf wil. Op dit moment voor mij, ik hoef geen houtje touwtje oplossing bij een andere aanbieder die vaak exact hetzelfde kost soms duurder en soms een paar euro goedkoper. Eigenlijk precies ook de reden waarom ik een Synology heb. Het werkt gewoon goed.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Ynnoz
ppeterr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:25:

Er zijn tools beschikbaar voor cloud migratie, maar ik weet niet of ze voldoen. Een van de aanbieders is https://www.cloudsfer.com/.

• Ynnoz
peterpijpelink schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:48:
[...]

Klopt. Met Synology C2 zit je wel vast aan Synology (vendor-lock), maar het werkt wel erg goed. Overigens maken o.a. Synology en Backblaze gebruik van opslag op meerdere locaties. Synology heeft geen eigen data centers maar gebruiken de voorzieningen van Amazon (Europa voor ons) als ik het goed heb.

Maar als je 10TB aan data hebt en je wilt geen gebruik maken van een NAS, dan neem ik aan dat je data ook wel op een server hebt staan.

[Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 16-12-2020 17:29]

• thekvnz
Op de websitebezoek stacksocial zie ik Polar Backup Cloud Storage: Lifetime Subscription. Hier heb je voor 39,99$ al een 1TB. Wat is de reden waarom ik deze niet voorbij zie komen in de topic? Wat is nu het verschil tussen zoiets en Koofr? Ik zoek namelijk life time 1TB maar weet niet zo goed waar ik op moet letten. Het zou fijn zijn als je z’n account kan delen en mappen kan beveiligen en makkelijk bereikbaar zijn met iPhone.

Is er iemand die mij toevallig een kleine toelichting hierover zou kunnen geven?

[Voor 30% gewijzigd door thekvnz op 16-12-2020 20:45]

• Ynnoz
- Max. filesize 4Gb
- Uploaden van ong. 200Gb duurde 7 dagen

Mijn advies: ga niet op zoek naar "lifetime" aanbiedingen.

• thekvnz
Ynnoz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:51:
- Max. filesize 4Gb
- Uploaden van ong. 200Gb duurde 7 dagen

Mijn advies: ga niet op zoek naar "lifetime" aanbiedingen.
Wat zou je adviseren als ik toch lifetime wil en 1tb?

• Ynnoz
thekvnz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:54:
[...]

Wat zou je adviseren als ik toch lifetime wil en 1tb?
Niets. Je kan natuurlijk nooit 1TB aanbieden voor minder dan $30 voor altijd. Een bedrijf zou gegarandeerd failliet gaan bij dit soort aanbiedingen op grote schaal. Leuke manier om snel geld binnen te halen.

Je zou eens kunnen kijken naar HiDrive. Daar betaal je volgens mij het eerste jaar 1 euro per maand en dan kan je na het eerste jaar altijd verder kijken. Staat een artikel op de Tweakers hoofdpagina.

Trouwens, als je Polar wil gebruiken op je iPhone moet je verder kijken. Ze hebben alleen een client voor Mac OS en Windows.

[Voor 9% gewijzigd door Ynnoz op 16-12-2020 21:03]

• thekvnz
Ynnoz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:00:
[...]

Niets. Je kan natuurlijk nooit 1TB aanbieden voor minder dan $30 voor altijd. Een bedrijf zou gegarandeerd failliet gaan bij dit soort aanbiedingen op grote schaal. Leuke manier om snel geld binnen te halen.

Je zou eens kunnen kijken naar HiDrive. Daar betaal je volgens mij het eerste jaar 1 euro per maand en dan kan je na het eerste jaar altijd verder kijken. Staat een artikel op de Tweakers hoofdpagina.

Trouwens, als je Polar wil gebruiken op je iPhone moet je verder kijken. Ze hebben alleen een client voor Mac OS en Windows.
Oké duidelijk en hoe zit dat met Koofr? Ik betaal liever in 1 keer en dat ik het lifetime heb.

• Mezkeijou
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 23:20
thekvnz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:09:
[...]

Oké duidelijk en hoe zit dat met Koofr? Ik betaal liever in 1 keer en dat ik het lifetime heb.
Zoals @Ynnoz al zei. Er bestaat niet iets als lifetime. Met niets. Lifetime bestaat uit de gratie van de aanbieder. Hoe lang hij het volhoudt met zo'n prijsplan. Er zijn aanbieders die op zo'n lifetime iets terugkomen. Kijk maar naar Stack (ook al werd er geen geld gevraagd). Vroeg of laat wordt er op de service beknibbeld.
Ik heb Koofr aangeschaft met de hoop dat deze twee jaar uithoudt. Dan is deze ongeveer net zo duur als een Office 365. Maar als Koofr over een jaar de stekker uittrekt. Dan ben je nog steeds niet al te duur uit.

• FlashBang
Zolang Koofr nog 2-3 jaar bestaat ben je goedkoper uit dan bij de meesten. Ze gaan al een tijdje mee en lifetime plans zijn slechts tijdelijk als aanbieding beschikbaar. Ze hebben normaal een gezonder businessmodel met jaarlijkse plans. Dit heeft mij doen kiezen voor Koofr.

Ook is lifetime betaald voor mij nog altijd wel anders dan een 'lifetime gratis belofte' zoals Stack het deed.

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 27-09 12:55
Ook ik was op zoek naar een alternatief voor de gratis 1TB Stack. Wilde in ieder geval niet meer in zee met TransIP. Het komende jaar ga ik de Strato Tweakers aanbieding van €1 gebruiken.

Eerste ervaringen zijn positief! De upload vanuit Duplicati vanaf mijn Synology DS216+II gaat vlot, een stuk vlotter als bij Stack. Zal wel met het verschil in protocol te maken hebben (SFTP vs webdav).

• guyc
Ik ga ervan uit dat het OK is om de volgende vragen in dit topic te stellen.

Ik heb dus 2x 1 TB lifetime aanbieding van Koofr via Stacksocial gekocht. Ik denk dat het een goed idee is om dit zo veel mogelijk te gebruiken op dezelfde manier als ik voorheen gebruik maakte van mijn 3 Stack-accounts, maar ik had toch graag jullie advies vernomen.

Voor ons gezin heb ik een nieuwe NAS gekocht. De vorige NAS, met al onze data, had ik via ons netwerk verbonden en via de "hoofd-pc" gesynchroniseerd met Stack. In Windows had ik de NAS als Z:-netwerkschijf toegevoegd, en ik had de standaardlocaties voor de mappen Bureaublad, Documenten, Downloads, Muziek, Afbeeldingen en Videos op deze netwerkschijf bewaard. Op zich werkte dit wel niet supersnel, maar naar tevredenheid.

Door een probleem met én Stack én mijn NAS wil ik nu graag van nul opnieuw beginnen. (Mijn data heb ik vermoedelijk nog wel allemaal, voor het grootste deel in Stack en een kleiner deel op een externe HDD.)

Mijn vragen:

1. Ik dacht op mijn nieuwe NAS (Netgear) 1 TB (Koofr) aan te spreken via de Koofr-app en de andere 1 TB (ook Koofr) via een externe app zoals rclone, zodat er opnieuw permanent gesynchroniseerd wordt via mijn pc en NAS naar Koofr. Is dit volgens jullie een goede manier of stellen jullie een andere werkwijze / manier van aansluiten voor?

En dan met betrekking tot de overdracht van data tussen Stack en Koofr: ik heb de website van rclone bekeken, maar dit is me totaal niet duidelijk.
2. Kunnen de gegevens rechtstreeks van de ene cloud (Stack) naar de andere (Koofr) overgebracht worden zonder (downloaden en) uploaden? Is er hiervan ergens een handleiding voor te vinden?

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde hulp

• uppie8374
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:31

uppie8374

Sososo

Wat is hier de ervaring met iDrive? Op veel sites zie ik het bovenin de top X lijstjes terug komen. Op trustpilot wordt er echter met name bagger over uitgestort.

Rebuilding knowledge database

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Zie pagina’s terug: ik heb de backup service maar t is traag, slechte interface en qua deduplicatie niet echt praktisch: verplaatste bestanden upload hij gewoon dubbel in een nieuwe versie.
Ohja, nog een bevinding: hij kan niet omgaan met folders die ook met OneDrive zijn gesynct. Levert complete backup errors elke dag.

Cloud product werkt anders, duurder ook. Kan zijn dat die beter is.

• Ynnoz
uppie8374 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:04:
Wat is hier de ervaring met iDrive? Op veel sites zie ik het bovenin de top X lijstjes terug komen. Op trustpilot wordt er echter met name bagger over uitgestort.
Snelheid is matig en je betaalt de hoofdprijs als je boven de afgesproken de limiet gaat. Maar je kan het wel uitproberen natuurlijk. Volgens mij krijg je je geld terug als het niet bevalt.

• uppie8374
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:31

uppie8374

Sososo

Hmm ik kijk wel verder dan. Thx. Best lastig met al die (verborgen) variabelen

Rebuilding knowledge database

• Eric_1993
  • Laatst online: 20:08
Heb nu Office365, maar de cloud is onhandig in gebruik. Met Hetzner heb ik ook toegang tot SFTP en kan ik via FileZilla sychroniseren. Ben van plan om de Storagebox van Hetzner van 5 TB te nemen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Hetzner Storagebox en hun ervaring willen delen?

• Ynnoz
Eric_1993 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:57:
Heb nu Office365, maar de cloud is onhandig in gebruik. Met Hetzner heb ik ook toegang tot SFTP en kan ik via FileZilla sychroniseren. Ben van plan om de Storagebox van Hetzner van 5 TB te nemen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Hetzner Storagebox en hun ervaring willen delen?
Wat maakt de cloud onhandig? FileZilla is nu niet het programma in uitstek om te synchroniseren. Hetzner heeft een betrouwbare status. Wel erg duur en je moet wel beneden de maandelijkse limiet blijven van data transfer.

• traxxion
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:49
Eric_1993 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:57:

Begin ik in ieder geval niet aan, want blijkbaar maakt Hetzner geen back-ups:
Your files on Storage Boxes are safeguarded with a RAID configuration which can withstand several drive failures. Therefore, there is a relatively small chance of data being lost. The data is not mirrored onto other servers. In addition, checksums for the individual data blocks are used to detect and correct bit errors.
https://www.hetzner.com/storage/storage-box

• Eric_1993
Ynnoz schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:20:
[...]

Wat maakt de cloud onhandig? FileZilla is nu niet het programma in uitstek om te synchroniseren. Hetzner heeft een betrouwbare status. Wel erg duur en je moet wel beneden de maandelijkse limiet blijven van data transfer.
Ik moet mijn backup splitsen over 6 gebruikers omdat 1 gebruiker maar 1 TB ter beschikking heeft. En met Filezilla upload ik vooral omdat ik daarme 10 gelijktijdige uploads kan starten, dan trek ik mijn upload volledig vol.

Heb tot nu toe geen software gevonden die gelijktijdig kan uploaden helaas, dus vandaar Filezilla. Maar als er mensen zijn die wel zo’n software weten die gelijktijdig kan uploaden hoor ik het graag :)

• Ynnoz
Eric_1993 schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:24:
[...]

Ik moet mijn backup splitsen over 6 gebruikers omdat 1 gebruiker maar 1 TB ter beschikking heeft. En met Filezilla upload ik vooral omdat ik daarme 10 gelijktijdige uploads kan starten, dan trek ik mijn upload volledig vol.

Heb tot nu toe geen software gevonden die gelijktijdig kan uploaden helaas, dus vandaar Filezilla. Maar als er mensen zijn die wel zo’n software weten die gelijktijdig kan uploaden hoor ik het graag :)
Is Backblaze Personal Backup geen optie (mits je gebruik maakt van 1 PC)? Kost $60 per jaar, unlimited backups. Had vroeger het nadeel dat files na 30 dagen van de backup worden verwijderd als ze niet meer aanwezig zijn bij de bron, maar voor $2 per maand kan je dat uitbreiden naar 1 jaar (of zelfs nog langer).

Je kan ook netwerkschijven mounten die worden meegenomen in de backup.

Volgens mij kan je ervoor kiezen om je data in de EU op te slaan.

[Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 20-12-2020 18:35]

• guyc
Is er iemand die mij hiermee wil verderhelpen a.j.b.? Alvast bedankt!
guyc schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:57:
Ik ga ervan uit dat het OK is om de volgende vragen in dit topic te stellen.

Ik heb dus 2x 1 TB lifetime aanbieding van Koofr via Stacksocial gekocht. Ik denk dat het een goed idee is om dit zo veel mogelijk te gebruiken op dezelfde manier als ik voorheen gebruik maakte van mijn 3 Stack-accounts, maar ik had toch graag jullie advies vernomen.

Voor ons gezin heb ik een nieuwe NAS gekocht. De vorige NAS, met al onze data, had ik via ons netwerk verbonden en via de "hoofd-pc" gesynchroniseerd met Stack. In Windows had ik de NAS als Z:-netwerkschijf toegevoegd, en ik had de standaardlocaties voor de mappen Bureaublad, Documenten, Downloads, Muziek, Afbeeldingen en Videos op deze netwerkschijf bewaard. Op zich werkte dit wel niet supersnel, maar naar tevredenheid.

Door een probleem met én Stack én mijn NAS wil ik nu graag van nul opnieuw beginnen. (Mijn data heb ik vermoedelijk nog wel allemaal, voor het grootste deel in Stack en een kleiner deel op een externe HDD.)

Mijn vragen:

1. Ik dacht op mijn nieuwe NAS (Netgear) 1 TB (Koofr) aan te spreken via de Koofr-app en de andere 1 TB (ook Koofr) via een externe app zoals rclone, zodat er opnieuw permanent gesynchroniseerd wordt via mijn pc en NAS naar Koofr. Is dit volgens jullie een goede manier of stellen jullie een andere werkwijze / manier van aansluiten voor?

En dan met betrekking tot de overdracht van data tussen Stack en Koofr: ik heb de website van rclone bekeken, maar dit is me totaal niet duidelijk.
2. Kunnen de gegevens rechtstreeks van de ene cloud (Stack) naar de andere (Koofr) overgebracht worden zonder (downloaden en) uploaden? Is er hiervan ergens een handleiding voor te vinden?

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde hulp

• Ynnoz
guyc schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:54:
Is er iemand die mij hiermee wil verderhelpen a.j.b.? Alvast bedankt!

[...]
Volgens mij heeft @FlashBang (zie bericht van 16 december) alles omgezet met https://rclone.org. Je zou aan hem de syntax kunnen vragen.

Wat ik zie op het eerste gezicht is dat je met rclone config configuraties moet aanmaken voor beide cloudaanbieders. Voor Koofr staat er een voorbeeld op de website, Stack gebruikt WebDAV en daar is ook een voorbeeld van te vinden.

Met rclone copy source:path dest:path [flags] kan je de data kopiëren.
Gebruik als flag in eerste instantie --dry-run om te kontroleren of alles naar wens gaat.

[Voor 49% gewijzigd door Ynnoz op 20-12-2020 22:15]

• FlashBang
Ynnoz schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:34:
[...]

Volgens mij heeft @FlashBang (zie bericht van 16 december) alles omgezet met https://rclone.org. Je zou aan hem de syntax kunnen vragen.

Wat ik zie op het eerste gezicht is dat je met rclone config configuraties moet aanmaken voor beide cloudaanbieders. Voor Koofr staat er een voorbeeld op de website, Stack gebruikt WebDAV en daar is ook een voorbeeld van te vinden.

Met rclone copy source:path dest:path [flags] kan je de data kopiëren.
Gebruik als flag in eerste instantie --dry-run om te kontroleren of alles naar wens gaat.
Dit klopt inderdaad. Ik heb zelf rclone sync ipv rclone copy gebruikt omdat Koofr volledig nieuw/leeg was en sync het doel heeft de destination volledig gelijk te maken aan de source, wat precies mijn doel was.

Om Koofr in te stellen in rclone kun je deze blogpost van Koofr gebruiken. Voor Stack kun je de config van Webdav - Owncloud gebruiken. Beide zijn daarna te testen door rclone lsd koofr: en rclone lsd stack: in te voeren, hierbij zou je bij beide alle folders gelist moeten krijgen.

Vervolgens is een rclone sync stack: koofr: commando genoeg om te starten. De flag --dry-run is inderdaad aan te raden om te kijken of je nergens tegenaan loopt, en ik zou bij het daadwerkelijk starten de flag -P meegeven zodat je live progress kunt bijhouden. Standaard lopen er 4 threads tegelijk, als je enorm veel kleine files hebt kun je met --transfers 8 bijvoorbeeld ook 8 van maken.

• MiKeZZa
  • Registratie: december 2004
Ik wil o.b.v. wat ik hier lees voor Koofr gaan. De hier genoemde codes zijn van begin december zijn expired, HOLIDAY40 doet het echter (nog) wel.

• Too5
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 03:51
@thekvnz ekvnz, welke cloud is het bij jou geworden? Ik heb dezelfde wensen, maar de medetweakers zijn duidelijk: lifetime bestaat niet.
Ik zoek een simpele cloud van minimaal 250gb (dus niet heel groot) waarbij ik niet elke x tijd weer over moet stappen naar een andere cloud ivm betrouwbaarheid/stoppen. Benaderen via laptop of app (bij mij doet de stack -app het niet meer sinds het bericht) en ik niet steeds naar aanbiedingen hoef te speuren. En liefst makkelijk over een paar jaar te upgraden naar meer ruimte als dat nodig is.

Ik twijfel nu tussen Strato (1tb voor €1,- 12 mnd), Polar Cloud (als die het 2 jaar volhoudt ben ik ook blij) of toch een ander. Het lijkt me dat Google One de komende jaren niet failliet zal gaan, maar de prijzen zijn voor een kleingebruiker als ik met weinig wensen in verhouding vrij hoog.

*Edit: ik lees dat Polar Cloud een cold-storage is en heeft geen app. Die valt af...

[Voor 8% gewijzigd door Too5 op 24-12-2020 20:58]

• thekvnz
Too5 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:12:
@thekvnz ekvnz, welke cloud is het bij jou geworden? Ik heb dezelfde wensen, maar de medetweakers zijn duidelijk: lifetime bestaat niet.
Ik zoek een simpele cloud van minimaal 250gb (dus niet heel groot) waarbij ik niet elke x tijd weer over moet stappen naar een andere cloud ivm betrouwbaarheid/stoppen. Benaderen via laptop of app (bij mij doet de stack -app het niet meer sinds het bericht) en ik niet steeds naar aanbiedingen hoef te speuren. En liefst makkelijk over een paar jaar te upgraden naar meer ruimte als dat nodig is.

Ik twijfel nu tussen Strato (1tb voor €1,- 12 mnd), Polar Cloud (als die het 2 jaar volhoudt ben ik ook blij) of toch een ander. Het lijkt me dat Google One de komende jaren niet failliet zal gaan, maar de prijzen zijn voor een kleingebruiker als ik met weinig wensen in verhouding vrij hoog.

*Edit: ik lees dat Polar Cloud een cold-storage is en heeft geen app. Die valt af...
We gaan voor de strato hidrive cloud. Dit omdat het 1 jaar contract is en maar 12€ betaald. Je hebt toegang via de smartphones en tablets. We kiezen er wel voor om 2 losse accounts nu te kopen omdat dit voor nu goedkoper is. Over 1 jaar kijken we wel wat we doen misschien dat we dan overgaan op 1 account of een andere betrouwbare aanbieder.

We willen het in deze dagen kopen. Ik meende dat ik ergens een berichtje had gelezen dat je via de Duitse site meer opties kreeg of vergis ik mij hierin?

[Voor 5% gewijzigd door thekvnz op 25-12-2020 18:25]

• kapi_tijn
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20:58
Ik heb dit topic nagelezen en ervoor gekozen om de lifetime actie van Koofr te nemen. Vooral omdat ik een cloud oplossing zoek die zowel op mijn telefoon als laptop werkt. Ik heb hiervoor ook Stack gebruikt, maar ook Google photos en drive (icm Suite).

Het uploaden van bestanden verliep goed, geen issues en liep lekker snel. De interface is niet heel erg hoogstaand maar het werkt prima en ben blij dat ik dit topic goed gelezen heb.

• jvl10
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 09-03 11:48
Iemand nog een werkende code voor Koofr op stacksocial? holiday40 is niet meer geldig.

• Eric_1993
Ik ben onlangs gestopt met het gebruik van OneDrive i.v.m de limiet van1 TB per gebruiker.

Ik ben op zoek naar een andere cloud aanbieder, het liefst met SFTP support.

Tot nu toe heb ik gekeken bij Hetzner en Strato, maar die zijn toch wel duur. Zijn er mensen die nog meer cloudaanbieders weten met SFTP support?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Eric_1993 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:49:
Ik ben onlangs gestopt met het gebruik van OneDrive i.v.m de limiet van1 TB per gebruiker.

Tot nu toe heb ik gekeken bij Hetzner en Strato, maar die zijn toch wel duur. Zijn er mensen die nog meer cloudaanbieders weten met SFTP support?
Betaalde stack heeft SFTP (nog wel in beta)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Mundatin
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13:48
Kent iemand een goede cloud-oplossing die het uploaden en bekijken van Live Photos ondersteund? Ik ken alleen Google Photos en Jottacloud die dit ondersteunen.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

OneDrive heeft dit ook, ook met Heic format.

• Mundatin
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13:48
Get!em schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:18:
OneDrive heeft dit ook, ook met Heic format.
Ik heb OneDrive, maar het is mij nog niet opgevallen dat deze ook Live Photos backupt. Ik zal eens kijken of ik daar meer over kan vinden.

Edit: Het probleem zit hem blijkbaar erin dat ik een zakelijk account heb. "Uploading and playing back Live Photos is only supported for OneDrive personal accounts. It is not enabled for OneDrive work or school accounts."

[Voor 36% gewijzigd door Mundatin op 30-12-2020 15:00]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

OneDrive family doet het ook goed.

Wel raar dat Microsoft op dat niveau allerlei verschillen heeft.

• sOid
  • Niet online

sOid

Doet ook maar wat.

Ook ik neem een jaartje Strato. Kijken hoe dat bevalt. Voor de prijs hoef je het iig niet te laten ;)

Ik probeer echter verbinding te maken met sftp maar m'n wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Bij HiDrive is de 'Administration'-tab ook nog niet te gebruiken en bij de algemene Strato-beheeromgeving staat er nog 'Je product wordt nu ingericht op onze server.'

Kan ik hieruit concluderen dat ik gewoon te ongeduldig ben?

• LightPhoenix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:01

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

sOid schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:40:
Ook ik neem een jaartje Strato. Kijken hoe dat bevalt. Voor de prijs hoef je het iig niet te laten ;)

Ik probeer echter verbinding te maken met sftp maar m'n wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Bij HiDrive is de 'Administration'-tab ook nog niet te gebruiken en bij de algemene Strato-beheeromgeving staat er nog 'Je product wordt nu ingericht op onze server.'

Kan ik hieruit concluderen dat ik gewoon te ongeduldig ben?
Duurde bij mij een paar uur of zelfs een dag als ik me meen te herinneren. Idd even wachten.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• sOid
  • Niet online

sOid

Doet ook maar wat.

LightPhoenix schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:41:
[...]

Duurde bij mij een paar uur of zelfs een dag als ik me meen te herinneren. Idd even wachten.
Was inderdaad ongeduldig :) Intussen schrijven zowel HyperBackup als borgbackup (via sshfs) hun eerste uploads weg. Gaat flink rap met 1gbit!

• Ynnoz
Eric_1993 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:49:

Misschien eens kijken naar Rclone? Kan worden gebruikt bij veel providers (https://rclone.org/#providers) en ondersteunt ook SFTP.

• Eric_1993
Ynnoz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:24:
[...]

Misschien eens kijken naar Rclone? Kan worden gebruikt bij veel providers (https://rclone.org/#providers) en ondersteunt ook SFTP.
Rclone werkt via command en daar heb ik geen ervaringen mee.

Ik zit toch te twijfelen om uiteindelijk voor Strato te gaan en dan voor het pakket van 3 TB. Dat is €6 voor 6 maanden en daarna 18 per maand. En daar zit dan ook protocollen bij (waaronder SFTP) die € 7 per maand kost.

• Ynnoz
Goede keus denk ik. Overigens heeft rclone een grahical user interface, al heb ik daar geen ervaring mee (https://rclone.org/gui/).

• JeroenE
  • Niet online
@Eric_1993 Die extra protocollen zijn toch alleen (tijdelijk) gratis bij de 1TB variant?
Protocollen voor extra verbindingsmogelijkheden voor € 4,- per maand (WebDAV, SMB) of € 7,- per maand (WebDAV, SMB, rsync, FTP, SCP, Git)
ACTIE! Tijdelijk zijn alle protocollen bij het 1 TB pakket inbegrepen.

• Eric_1993
JeroenE schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:33:
@Eric_1993 Die extra protocollen zijn toch alleen (tijdelijk) gratis bij de 1TB variant?
[...]
Klopt. Alleen is 1 TB voor mij niet genoeg. En bij de 3 TB kost het mij €84 per jaar extra. Als ik het vergelijk met Hetzner, dan is Strato het eerste jaar goedkoper, maar na het eerste jaar scheelt het nog maar € 8 per jaar dat Strato goedkoper is vergeleken met Hetzner...

• JeroenE
  • Niet online
@Eric_1993 Ja, in die 18 euro zitten de protocollen er nog niet bij in. Dat kost 7 euro per maand (of 84 per jaar) extra. Zoals je het eerder schreef lijkt het alsof dat er al bij zit, maar dat is dus niet zo.

Net zoals in je laatste mailtje: Strato is dus blijkbaar altijd goedkoper dan Hetzner. Maar zoals je het schrijft lijkt het net alsof het enkel het eerste jaar goedkoper is.

Hetzner heeft geen 3TB toch? Dan heb je een 5TB en die zou 26,06 kosten. Dat is dan dus bijna 13 euro per jaar duurder, maar je hebt wel veel meer ruimte. Of je doet bij Hetzner een 1TB plus een 2TB = 21,18 per maand en dan ben je ruim 45 euro per jaar goedkoper dan bij Strato. Dan moet je wel zelf je backups splitsen over twee systemen.

Hoe zit jij er op dat Strato per jaar 8 euro goedkoper is?

Omdat het eerste jaar bij Strato goedkoper is vanwege de eerste 12 of 6 maanden minder betalen moet je wel nog even kijken wanneer welke aanbieder voordeliger is. Je kan ook 1 jaar bij Strato gaan zitten en dan volgend jaar weer kijken. Je weet dan alleen niet van te voren of alles dan duurder is geworden (of juist goedkoper).

Dat soort dingen blijft natuurlijk altijd lastig om van te voren te voorspellen.

• Eric_1993
JeroenE schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:50:
@Eric_1993 Ja, in die 18 euro zitten de protocollen er nog niet bij in. Dat kost 7 euro per maand (of 84 per jaar) extra. Zoals je het eerder schreef lijkt het alsof dat er al bij zit, maar dat is dus niet zo.

Net zoals in je laatste mailtje: Strato is dus blijkbaar altijd goedkoper dan Hetzner. Maar zoals je het schrijft lijkt het net alsof het enkel het eerste jaar goedkoper is.

Hetzner heeft geen 3TB toch? Dan heb je een 5TB en die zou 26,06 kosten. Dat is dan dus bijna 13 euro per jaar duurder, maar je hebt wel veel meer ruimte. Of je doet bij Hetzner een 1TB plus een 2TB = 21,18 per maand en dan ben je ruim 45 euro per jaar goedkoper dan bij Strato. Dan moet je wel zelf je backups splitsen over twee systemen.

Hoe zit jij er op dat Strato per jaar 8 euro goedkoper is?

Omdat het eerste jaar bij Strato goedkoper is vanwege de eerste 12 of 6 maanden minder betalen moet je wel nog even kijken wanneer welke aanbieder voordeliger is. Je kan ook 1 jaar bij Strato gaan zitten en dan volgend jaar weer kijken. Je weet dan alleen niet van te voren of alles dan duurder is geworden (of juist goedkoper).

Dat soort dingen blijft natuurlijk altijd lastig om van te voren te voorspellen.
Excuses, het klopt inderdaad dat je bij het pakket van 3 TB gewoon de extra protocollen moet betalen van 7 euro per maand. Ik zie er vanaf om toch bij Strato te bestellen. Het is mij toch te duur. En bij Hetzner ga ik ook niet bestellen. Heb uiteindelijk besloten om voor BackBlaze te gaan. De data die ik ga opslaan wordt niet groter dan 2-3 TB. En mijn backup programma test altijd de backup bestanden die gemaakt zijn. Elke dag 1 GB is gratis en daar blijf ik ruim onder. Alleen af en toe doe ik een Full Test en dat zal dan niet meer zijn dan $ 3. Ik ga dan maandelijks een bedrag betalen van maximaal $ 15,00

• Ynnoz
Eén van de godkoopste aanbieders van "unlimited" data voor een enkele PC is https://www.backblaze.com/cloud-backup.html voor $60 per jaar. Voor $2 per maand meer kan je files restoren tot een jaar geleden. Je kan het 15 dagen zonder kosten uitproberen.

[Voor 26% gewijzigd door Ynnoz op 05-01-2021 01:45]

• Eric_1993
Ynnoz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:15:
Eén van de godkoopste aanbieders van "unlimited" data voor een enkele PC is https://www.backblaze.com/cloud-backup.html voor $60 per jaar. Voor $2 per maand meer kan je files restoren tot een jaar geleden. Je kan het 15 dagen zonder kosten uitproberen.

Overigens door een NAS te "mounten" kan je ook je NAS meenemen in de backup.
BackBlaze is een optie, maar de software backupt alleen hele schijven. Is er een mogelijkheid om alleen mappen te kunnen backuppen?

• Ynnoz
Eric_1993 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:47:
[...]

BackBlaze is een optie, maar de software backupt alleen hele schijven. Is er een mogelijkheid om alleen mappen te kunnen backuppen?
Backblaze kopieert mappen. Je kan de mappen die je NIET wil meenemen opgeven in het programma zelf. Overigens worden de Windows, Program Files en Program Files (x86) nooit meegenomen. Heeft ook niet zoveel zin omdat een restore van deze systeemmappen waarschijnlijk je Windows systeem om zeep brengt.

Bepaalde file types kan je ook uitsluiten.

Mijn fout overigens: Backblaze Personal kan geen backup maken van een mounted netwerkschijf. (https://help.backblaze.co...etwork-drives-NAS-drives-)

[Voor 14% gewijzigd door Ynnoz op 05-01-2021 01:50]

• JeroenE
  • Niet online
Eric_1993 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:15:
Heb uiteindelijk besloten om voor BackBlaze te gaan. De data die ik ga opslaan wordt niet groter dan 2-3 TB. En mijn backup programma test altijd de backup bestanden die gemaakt zijn.
Bij BackBlaze zit je toch vast aan hun eigen software, die bijvoorbeeld niet onder Linux of op je telefoon werkt? Voor zover ik kan zien kan je ook niet zelf iets bouwen via SFTP. Je wilde juist eerst zelf wel per se SFTP kunnen gebruiken?!

Je mag natuurlijk doen wat je wil, maar als je steeds van eisen verandert dan is het lastig om iets te kunnen zeggen ;)

Waar heb je trouwens gevonden dat BackBlaze ook geld kost om te restoren? In hun pricing staat "unlimited data" en ik kan nergens vinden dat je voor downloaden extra moet betalen.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:57
JeroenE schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 05:01:
[...]
Bij BackBlaze zit je toch vast aan hun eigen software, die bijvoorbeeld niet onder Linux of op je telefoon werkt?
@JeroenE: Ja en nee. Kies je voor "Personal backup", $60/jaar, dan gebruik je inderdaad hun eigen software waar voor zover ik zie geen Linux-versie van is. Voor dat geld heb je wel unlimited storage en gratis restore.

Kies je voor "B2 cloud storage", dan is er geen software van Backblaze maar een API die in diverse backup tools beschikbaar is - voor Linux o.a. Duplicity, maar vast ook wel andere software. De API is compatibel met Amazon S3, dus dat zou goed beschikbaar moeten zijn. Hierbij is de storage limited (10GB gratis, daarna $0.005/GB/maand - dus voor $60/jaar heb je een terrabyte opslag) en restore kost geld ($0.01/GB).

Zelf gebruik ik de B2 cloud storage, al een maand of drie, en dat gaat eigenlijk prima. Net zo goed als daarvoor Amazon S3, alleen een stuk goedkoper.
Voor zover ik kan zien kan je ook niet zelf iets bouwen via SFTP. Je wilde juist eerst zelf wel per se SFTP kunnen gebruiken?!

Je mag natuurlijk doen wat je wil, maar als je steeds van eisen verandert dan is het lastig om iets te kunnen zeggen ;)

Waar heb je trouwens gevonden dat BackBlaze ook geld kost om te restoren? In hun pricing staat "unlimited data" en ik kan nergens vinden dat je voor downloaden extra moet betalen.
Da's dus personal backup, niet B2 cloud storage. Die laatste kost wel geld (maar goed, als m'n huis afbrand en de lokale backup er niet meer is, is dat beetje geld naar Backblaze voor een restore m'n minste zorg op dat moment)

• Eric_1993
Ik zou wel het liefst SFTP willen. Die eis staat nog steeds. Maar als ik bij BackBlaze € 15 per maand hoef te betalen ipv de €20 bij Hetzner (als ik kies voor 1 TB en 2 TB pakket samen) dan scheelt dat toch wel weer €5. Dus ik zal een keus moeten maken of zo’n SFTP verbinding de €5 wel waard is.

Ik bedoel BackBlaze B2, niet de personal backup.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Even mijn ervaring weer toevoegen:
Vorig jaar in een actie de IDrive backup oplossing gekocht €14 voor eerste jaar. Ervaringen daarmee zijn erg slecht, zie mijn eerdere reacties in dit topic.
Gezien het wegvallen van Stack, was ik dus weer opnieuw op zoek naar een goede backup locatie, groter dan 1TB. Dat is uiteindelijk OneDrive geworden via de Microsoft365Family (met daarin 6x 1TB). Deze heb ik in de Blackfriday actie aan kunnen schaffen a €50/jaar voor 3 jaar.

Tot nog toe is mijn ervaring met de Onedrive echt dikke prima. Ik haal er meer uit dan ik had verwacht. De sync photos optie van de mobile app vervangt nu de uitbreiding op Google Photos en Icloud bij zowel mij als mijn gezin op mobieltjes. Met Duplicati stuur ik nu mijn versleutelde backups naar de verschillende OneDrive 1TB accounts. De snelheid is echt maximaal wat ik hier kan halen (heb formeel een 100/100 verbinding, en in de praktijk is de upload naar onedrive 130Mbps). Versioning en encryptie van backups hou ik nu zelf onder controle met Duplicati.
En voor het sharen van bestanden met andere mensen kan ik nu Onedrive gebruiken met passwords op de share (met de gratis onedrive kun je wel sharen, maar geen password erop zetten).
De office suite is nog alleen een bonus, omdat ik die persoonlijk niet gebruik, zakelijk wel, maar dat is via zakelijk al ingeregeld.

Extra bonus: de PowerAutomate / Flows.
Vanuit deze suite kan ik geautomatiseerd mijn website via de FTP verbinding backuppen naar een folder in OneDrive :)

[Voor 5% gewijzigd door Get!em op 05-01-2021 10:53]

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Let je wel op met je kinderfoto's als je die hebt?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• 13art
  • Laatst online: 19:59

13art

Moderator Mobile
Cyberpope schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:03:
Let je wel op met je kinderfoto's als je die hebt?
Je bent me net voor. Hoe onschuldig ook het kan echt voor flinke problemen zorgen.

Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd

...

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

@Cyberpope en @13art Om hier nog even op te reageren, ik heb inmiddels mijn complete archief aan foto's in mijn onedrive staan. Inmiddels nu een maand of 2 denk ik. Hierbij zitten ook de foto's van mij als baby (en dus ook naakt in bad etc) en die van mijn kinderen van 0 tot nu. Tot nu toe heb ik nergens last van. Wel is het zo dat ik deze foto's niet gedeeld heb staan met anderen. Verder is mijn Onedrive niet encrypted oid. Niet dat het geen problemen kan opleveren, maar ook om even een N=1 te delen.

• idef1x
  • Laatst online: 26-09 18:17
Ook om die reden encrypt ik gewoon alles wat in de online backup komt te staan. Het is een backup dus iik hoef er niet van overall en nergens bij te kunnen om even een fotootje te delen ofzo. Momenteel werkt dat voor mij met jottacloud en restic en rclone. Voor € 75/jaar voor unlimited is niet verkeerd. Snelheid is ook goed (beter dan Stack van transip). Alleen vanaf 5TB en meer gaan ze je upload wat knijpen, maar zoveel data heb ik (nog) niet...

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Maak ik er lekker N=2 van :9

Een M365 abbo, dus 6x1TB. Foto’s iPhone worden automatisch geupload, schermafdrukken PC ook. En ja, dat betekent dat er ook foto’s van kinderen in bad op staan.
Nog nooit een probleem gehad, maar geen van deze mappen zijn gedeeld met anderen, mogelijk dat dat meetelt?

Backups met Duplicati werken lekker snel, want de OneDrive accounts worden natuurlijk ook daarvoor gebruikt!

Stack gebruikte ik ook icm Duplicati, maar dat wordt nu omgezet naar een map in OneDrive.

http://www.team-mediaportal.com/

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

LightPhoenix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:22:
@Cyberpope en @13art Om hier nog even op te reageren, ik heb inmiddels mijn complete archief aan foto's in mijn onedrive staan. Inmiddels nu een maand of 2 denk ik. Hierbij zitten ook de foto's van mij als baby (en dus ook naakt in bad etc) en die van mijn kinderen van 0 tot nu. Tot nu toe heb ik nergens last van. Wel is het zo dat ik deze foto's niet gedeeld heb staan met anderen. Verder is mijn Onedrive niet encrypted oid. Niet dat het geen problemen kan opleveren, maar ook om even een N=1 te delen.
Ben er ook van overtuigd dat het vaak goed gaat. Probleem is dat als het fout gaat je niet kunt achterhalen waar het aan ligt of überhaupt beroep kunt aanteken. Het is het blackbox verhaal waar ik veel moeite mee heb. Het is dus een reëel risico, dus zorg voor extra backup.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Cyberpope schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Ben er ook van overtuigd dat het vaak goed gaat. Probleem is dat als het fout gaat je niet kunt achterhalen waar het aan ligt of überhaupt beroep kunt aanteken. Het is het blackbox verhaal waar ik veel moeite mee heb. Het is dus een reëel risico.
Daarom wil ik er ook juist melding van maken dat het dus ook wel goed gaat. Idee wat nu rond gaat is dat het foto's van naakte kinderen zouden zijn OF het opgeven van een verkeerde geboortedatum bij de originele registratie van de (waarschijnlijk stokoude) mailaccount bij Microsoft. Ook lijkt er sprake te zijn van 'leuke berichtjes uit de app van het voetbal team' die automatisch geupload worden.
Om meer zicht te krijgen denk ik dat het goed is om dus nauwgezet te kijken wie er nu wel en niet te maken krijgt met afsluitingen van accounts en wat die mensen nu precies in hun Onedrive hadden staan.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

LightPhoenix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Daarom wil ik er ook juist melding van maken dat het dus ook wel goed gaat. Idee wat nu rond gaat is dat het foto's van naakte kinderen zouden zijn OF het opgeven van een verkeerde geboortedatum bij de originele registratie van de (waarschijnlijk stokoude) mailaccount bij Microsoft. Ook lijkt er sprake te zijn van 'leuke berichtjes uit de app van het voetbal team' die automatisch geupload worden.
Om meer zicht te krijgen denk ik dat het goed is om dus nauwgezet te kijken wie er nu wel en niet te maken krijgt met afsluitingen van accounts en wat die mensen nu precies in hun Onedrive hadden staan.
Waarom is dat relevant? Wellicht overtreed jij de policy ook, maar ben je nog niet op de radar verschenen? Je kunt morgen afgesloten zijn. De mensen hierboven waren ook verrast en hadden tot het uur voordat ze afgesloten zijn ook kunnen zeggen "gaat geweldig hier, nergens last van....".

We weten het niet. En alleen dan maar gaan zoeken wat mensen op forum posten wat dan wel of niet goed gaat. Tja, dat is wel heel erg "gokken". Je weet dus nooit welke foto of handeling je over het randje duwt en je krijgt ook geen waarschuwing. Maar bent dan direct al je data kwijt en ook wat je daarvoor betaald hebt.

Stel je nu eens voor dat we de samenleving zo zouden inrichten. Dat we moeten kijken naar wie in de gevangenis zit en wie niet. En op grond daarvan ons gedrag zouden moeten bepalen? Lijkt me redelijk onzinnig.

Voor de helderheid. Ik heb ook OneDrive en ergens last van. Maar hou er dus wel rekening mee dat het elke moment klaar kan zijn en Microsoft als partner op dit punt onbereikbaar en daarmee onbetrouwbaar is.

[Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 05-01-2021 10:52]

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Ik zou persoonijk graag willen weten hoe die blackbox werkt en er dus een iets meer gray box van te maken :) Ik snap dat niet iedereen het zo ziet, maar ik denk dat het mensen die op zoek zijn naar een online backup optie deze info graag zouden willen hebben. Nee ik ben niet blij dat het zo werkt, maar voor het geld wat Onedrive wil hebben wil ik het best proberen. Het is niet zo dat ik alles alleen daar heb staan.
Als er geen behoefte is aan dit soort ervaringen dan prima en dan deel ik ze niet, maar het gaat mij persoonlijk erg ver om een goedkope provider helemaal af te serveren omdat er een onduidelijke kans is of ik wordt afgesloten. Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf kan beslissen. En nogmaals, ik denk dat waarschuwen goed is, alleen wil ik ook laten horen dat het dus niet altijd zo werkt.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee