Even mijn ervaring weer toevoegen:
Vorig jaar in een actie de IDrive backup oplossing gekocht €14 voor eerste jaar. Ervaringen daarmee zijn erg slecht, zie mijn eerdere reacties in dit topic.
Gezien het wegvallen van Stack, was ik dus weer opnieuw op zoek naar een goede backup locatie, groter dan 1TB. Dat is uiteindelijk OneDrive geworden via de Microsoft365Family (met daarin 6x 1TB). Deze heb ik in de Blackfriday actie aan kunnen schaffen a €50/jaar voor 3 jaar.
Tot nog toe is mijn ervaring met de Onedrive echt dikke prima. Ik haal er meer uit dan ik had verwacht. De sync photos optie van de mobile app vervangt nu de uitbreiding op Google Photos en Icloud bij zowel mij als mijn gezin op mobieltjes. Met Duplicati stuur ik nu mijn versleutelde backups naar de verschillende OneDrive 1TB accounts. De snelheid is echt maximaal wat ik hier kan halen (heb formeel een 100/100 verbinding, en in de praktijk is de upload naar onedrive 130Mbps). Versioning en encryptie van backups hou ik nu zelf onder controle met Duplicati.
En voor het sharen van bestanden met andere mensen kan ik nu Onedrive gebruiken met passwords op de share (met de gratis onedrive kun je wel sharen, maar geen password erop zetten).
De office suite is nog alleen een bonus, omdat ik die persoonlijk niet gebruik, zakelijk wel, maar dat is via zakelijk al ingeregeld.
Extra bonus: de PowerAutomate / Flows.
Vanuit deze suite kan ik geautomatiseerd mijn website via de FTP verbinding backuppen naar een folder in OneDrive

[Voor 5% gewijzigd door Get!em op 05-01-2021 10:53]