Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Amazon Duitsland biedt nu Office 365 Family aan voor €49,99 voor 1 jaar: https://www.amazon.de/dp/B00B4142MQ
Aldus Amazon: 'eindigt over 1 dag'.
(omgerekend ietsjes duurder ook in UK: https://www.amazon.co.uk/dp/B00DRP537A)

❓ Weet iemand of dit ook in NL toe te voegen is aan een bestaand account dat nog geen abonnement heeft?

MS biedt hiermee o.a. 1 TB per gebruiker aan 6 gebruikers (6 TB in totaal dus): https://www.microsoft.com...t-365-family/cfq7ttc0k5dm

❗️ Zie wel de bovenstaande discussies en onbeantwoorde vragen over het beleid van MS.

[ Voor 13% gewijzigd door erikieperikie op 26-11-2020 16:19 ]

• erikieperikie
Je kunt hier MS Office 365 Family 1 maand gratis proberen, maar je moet dan wel betaalgegevens (creditcard, iDeal, Paypal, incasso) toevoegen: https://www.microsoft.com...t-365/try?rtc=1&market=nl
Weet iemand hoe snel je dit kunt annuleren voor een gratis 13e maand voordat je jaarabonnement ingaat?

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
erikieperikie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:01:
Amazon Duitsland biedt nu Office 365 Family aan voor €49,99 voor 1 jaar: https://www.amazon.de/dp/B00B4142MQ

❓ Weet iemand of dit ook in NL toe te voegen is aan een bestaand account dat nog geen abonnement heeft?

MS biedt hiermee o.a. 1 TB per gebruiker aan 6 gebruikers (6 TB in totaal dus): https://www.microsoft.com...t-365-family/cfq7ttc0k5dm

❗️ Zie wel de bovenstaande discussies en onbeantwoorde vragen over het beleid van MS.
Ik heb er net twee besteld bij amazon.de. Verzenden van de code’s via email werkt niet in combinatie met een NL amazon account, maar verzenden per post gaat prima. Er komen wel wat kleine ‘delivery & packaging’ kosten bij. Totale kosten zijn EU 104,28.

Op basis van wat snel onderzoek op Internet lijkt het dat je deze code prima in Nederland kunt gebruiken en dat je de 2e code volgend jaar kan inzetten voor de verlenging.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Zo, heb ook maar een lifetime 1TB account genomen bij Koofr via stacksocial. Uiteindelijk nog geen 90 euro betaald. Dit middels de code: BFSAVE40

Lijkt me een prima alternatief voor Stack. Servers in Duitsland is ook wel een prettig idee.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 26-11-2020 19:17 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
13art schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:56:
Zo, heb ook maar een lifetime 1TB account genomen bij Koofr via stacksocial. Uiteindelijk nog geen 90 euro betaald. Dit middels de code: BFSAVE40

Lijkt me een prima alternatief voor Stack. Servers in Duitsland is ook wel een prettig idee.
Nog drie dagen bedenktijd. Om uit te zoeken hoe het met koofr zit. Kende dit nog niet. En je kan backups maken van Synology Nas.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28
Mezkeijou schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:21:
[...]

Nog drie dagen bedenktijd. Om uit te zoeken hoe het met koofr zit. Kende dit nog niet. En je kan backups maken van Synology Nas.
Ja, ondersteund webdav.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j-anoniem
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 09:41
Voor die pCloud lifetime heb ik een refund aangevraagd. Volgende redenen:

1. Synchronisatie van een map was vastgelopen en met de desktop app van pCloud is het onmogelijk om de boosdoenende bestanden/mappen te traceren. Met bijv. Stack is dit wel heel eenvoudig, die laat in activiteiten venster precies zien welke fouten, je kunt ook de locatie openen en Stack maakt automatisch duplicaten van conflicterende bestanden. Met pCloud dus niet en deze klacht kwam ik op diverse forums ook tegen. Diverse klanten moesten om de paar maanden syncs verwijderen en opnieuw toevoegen nog steeds niet wetende wat de oorzaak was van vastlopende syncs en het risico bestanden kwijt te zijn, want vind de boosdoener(s) maar tussen de vele bestanden. Anderen wisten met behup van pCloud klantenservice de fouten te vinden, maar ik wil alleen zelf die fouten kunnen vinden. Last but not least had Stack geen enkele sync probleem met exact dezelfde map.

2. Inmiddels ben ik meer horror verhalen tegengekomen van door pCloud opgeheven accounts door overtreding TOS. Meeste klachten dat dit onterecht is, zijn heel erg overtuigend. En vooral lifetime accounts zijn de klos. Er wordt geen bewijs geleverd welke bestanden, je bent gewoon je account en dus geld kwijt.

3. In Windows met gebruik van Qtabbar veroorzaakt de virtuele schijf van pCloud fouten in Windows Explorer. Steeds weer opnieuw Explorer en eerder geopende tabs moeten starten is hoogst irritant. Ik zal nooit meer terug gaan naar een file manager zonder tabs en ik verafschuw alle derde partij file managers voor Windows. En alleen pCloud virtuele schijf veroorzaakt bug met Qtabbar en Windows Explorer. Ik kies veel liever een andere cloud dan geen tabs in Windows Explorer.

Dus toedeledokie pCloud. Icedrive geprobeerd, ultra trage upload en heel erg onstabiele software. Maar mogelijk verbetert dat nog in de toekomst voor een tweede test run. Zelfde geldt voor Koofr, software nu nog te bèta. Ik heb ook die Duitse HiDrive ,met hun verschrikkelijke TV reclame overwogen, maar die aanbieding lijkt permanent en kan dus later ook nog.

Wellicht blijf ik dus alsnog (minimaal een jaartje) bij Stack. Nooit problemen mee gehad zowel de software en snelheid met dat gratis account. En voor mij is dus aanwezige webdav optie een must.

Toevoeging: Hoop wel dat Stack spoedig me de aangevraagde upgrade laat voltooien. (Maar Stack is overigens mijn 4e backup en middel om tussen meer computers te syncen, dus bestanden zijn sowieso veilig. Tenzij bij de buren brand uitbreekt en die brand naar mijn huis overslaat).

[ Voor 5% gewijzigd door j-anoniem op 27-11-2020 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
13art schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:56:

Hoe kom je aan die 90 euro? of is dat ex btw?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:37
MerijnB schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:22:
[...]

Met de kortingscode kom je op $102, dat is ongeveer €90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
tyson69 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:32:
[...]

Met de kortingscode kom je op $102, dat is ongeveer €90
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95ER1kpZiARK_Khij7bbm_Dbq5o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ocqMFsbHWo0UHJsTanyNXQDZ.png?f=user_large

Vaag, wat doe ik verkeerd?

Ik denk dat jou +- €90 ex btw is.

[ Voor 4% gewijzigd door MerijnB op 27-11-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:22
MerijnB schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:37:
[...]

Nee ik denk niet dat je wat verkeerd doet: Ik heb ze er al op aangesproken, die belasting komt er pas bij als je het laatste deel van de verplichte gegevens goed hebt ingevuld en als je niet goed oplet dan zie je dan niet als je op 'complete order' clickt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MerijnB schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:22:
[...]

MerijnB schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:37:
[...]

[Afbeelding]

Met de kortingscode die ik er bij zette. Er kwam bij mij geen btw bij nee. Geen idee waarom niet. Heb betaald met PayPal. Zou niet uit moeten maken maar goed. Geen idee waarom niet bij iedereen zo gaat. Heb niet gesjoemeld met gegevens oid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfBS0Lt4z0f-Ri0z1PBgRaqYOcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMgRTcy1Tu94LpvsVigBJcDB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLpVFhvNjdBJdM3eFBHxjegUCNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iisPJnKHjezo2Bi4yaqWrG13.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door 13art op 27-11-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
13art schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:02:
[...]

Met de kortingscode die ik er bij zette. Er kwam bij mij geen btw bij nee. Geen idee waarom niet. Heb betaald met PayPal. Zou niet uit moeten maken maar goed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vermoed dat je niet Nederland als land hebt ingevuld. Zodra ik dat doe komt er btw bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MerijnB schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:09:
[...]

Ik vermoed dat je niet Nederland als land hebt ingevuld. Zodra ik dat doe komt er btw bij.
Ik heb even gekeken, maar bij stacksocial heb ik inderdaad geen land ingevuld zie ik nu. Dus dat zal het dan inderdaad wel zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54

FlashBang

Hoi.

Betalen met PayPal bij Stacksocial omzeilt inderdaad het opgeven van een EU land als locatie en dus rekenen ze geen BTW. Zojuist ook voor EUR 90 het lifetime 1 TB plan bij Koofr besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Mezkeijou schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:21:
[...]

Ik heb Koofr nooit eerder voorbij zien komen in dit topic (iemand een idee waarom?), even getest met synology en dat gaat net zo makkelijk als via Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Laatst online: 23:53
Ik begin na de vragen/opmerkingen over MS/OneDrive toch te twijfelen of ik bij Stack blijf.
6TB heb ik niet nodig, ik gebruik nu een kleine 200GB, al zal dat nog wel wat groeien.
En ik heb natuurlijk sowieso geen zin in een spontaan afgesloten account. Niet dat ik gekke zaken heb gebackupt maar dit is een stuk onzekerheid waar je niet mee in aanraking wil komen.

Tegelijk is het een meer principieel punt om Stack eruit te gooien vanwege hun stomme actie. Maar dan moet ik dat misschien toch maar opzij zetten :|

Bij Stack blijven is natuurlijk wel de gemakkelijkste optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Firetrooper schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:35:
[...]

Ik heb Koofr nooit eerder voorbij zien komen in dit topic (iemand een idee waarom?), even getest met synology en dat gaat net zo makkelijk als via Stack.
Het is enkele keren voorbij gekomen: Het Online Backup Topic

Website: https://koofr.eu/

Gewoon yet another backup service met desktop, web en mobiele clients + webdav. Ik weet niet of het een echte vervanging voor een Dropbox/OneDrive kan zijn, maar het lijkt er wel sterk op.

Ik denk dat ik deze partij nog een jaar skip en mocht het vorig jaar nog bestaan en wederom dergelijke aanbiedingen hebben, dan staat ie op m'n lijst. Volgens mij was de lifetime deal slechts een tijdelijke aanbieding / beperkt beschikbaar. Ik ben echter naar iets op zoek voor meerdere personen, dus dan is MS Office 365 Family al snel goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
erikieperikie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:56:
[...]

Het is enkele keren voorbij gekomen: Het Online Backup Topic

Website: https://koofr.eu/

Gewoon yet another backup service met desktop, web en mobiele clients + webdav. Ik weet niet of het een echte vervanging voor een Dropbox/OneDrive kan zijn, maar het lijkt er wel sterk op.

Ik denk dat ik deze partij nog een jaar skip en mocht het vorig jaar nog bestaan en wederom dergelijke aanbiedingen hebben, dan staat ie op m'n lijst. Volgens mij was de lifetime deal slechts een tijdelijke aanbieding / beperkt beschikbaar. Ik ben echter naar iets op zoek voor meerdere personen, dus dan is MS Office 365 Family al snel goedkoper!
Ik vind het wel tegenvallen hoe vaak Koofr besproken is hier, eerste post is net een weekje oud.

Maar goed, ook ik zit met een weggevallen Stack backup voor mijn NAS en Onedrive en Kooffr zijn opties. Onedrive lijk af te vallen, wil geen gezeur met geblokkeerde toegang door de vakantie- en afzwemkiekjes. Koofr net even getest en Webdav werkt perfect vanaf mijn Syno. Twijfel alleen hoe lang lifetime is. Maar goed, als het een jaar of 3 is heb je toch voor 30 euro/jaar een 1Tb backup gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
Me_dusa schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:13:
Een groot voordeel van de Synology C2 backup dienst vind ik, is de officiele ondersteuning van een Synology NAS ;)

Ben de dienst (300GB tier 1) aan het testen en ja, instellen en gaan. Tja niet zo spannend natuurlijk. Prijs is ietsje duurder dan derden maar er gaan dan ook wel belangrijke zaken heen als fotos en documenten. Dat mag wel wat kosten voor 300GB met onbeperkte versioning voor 30dagen.
Ik gebruik C2 al een aantal maanden, het werkt gewoon goed en zonder omkijken naar via Hyper Backup. Ik heb laatst per ongeluk wat verkeerde dingen weggegooid, en dat is het toch fijn dat je dit heel makkelijk en snel weer terug kan halen met de Backup Explorer. Zit nu op het 1TB plan II voor 60% vol. Niet goedkoop, maar voor mij well worth it.
Enige jammere is dat je via browser alleen maar single files kan downloaden uit je backup, geen folders. Voor het geval je Synology totaal overleden is. Al schijnt er wel een backup browser applicatie te zijn, maar die nog nooit geprobeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 27-11-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:56
erikieperikie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:01:

Dag Erikieperikie,

Weet je al of deze code op een NL account kan worden geactiveerd?

Desnoods maak ik alleen voor de backup een nieuw account aan, zodat mijn email account geen last heeft van een eventuele 'close'. Verder vind ik het verder allemaal vrij suggestief. Ik geloof nooit at een dienst als microsoft je 'zomaar' zou afsluiten zonder echt goede reden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

tyson69 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:12:
[...]

Ik vind het wel tegenvallen hoe vaak Koofr besproken is hier, eerste post is net een weekje oud.

Maar goed, ook ik zit met een weggevallen Stack backup voor mijn NAS en Onedrive en Kooffr zijn opties. Onedrive lijk af te vallen, wil geen gezeur met geblokkeerde toegang door de vakantie- en afzwemkiekjes. Koofr net even getest en Webdav werkt perfect vanaf mijn Syno. Twijfel alleen hoe lang lifetime is. Maar goed, als het een jaar of 3 is heb je toch voor 30 euro/jaar een 1Tb backup gehad.
Misschien een domme vraag maar wat is synology met webdav? Is dat een speciale docker installatie waarmee ik dan de backup kan activeren?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
kevinl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:20:
[...]

Misschien een domme vraag maar wat is synology met webdav? Is dat een speciale docker installatie waarmee ik dan de backup kan activeren?
Geen domme vraag. WebDAV is een protocol wat je o.a. kan gebruiken om vanuit je Synology NAS een backup te maken naar een WebDAV server met Hyper Backup. Bijvoorbeeld naar Stack van TransIP.

Nadeel is dat WebDAV over het algemeen wel wat langzamer is.

[ Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 27-11-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06
Downstar2 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:19:
[...]

Dag Erikieperikie,

Weet je al of deze code op een NL account kan worden geactiveerd?

Desnoods maak ik alleen voor de backup een nieuw account aan, zodat mijn email account geen last heeft van een eventuele 'close'. Verder vind ik het verder allemaal vrij suggestief. Ik geloof nooit at een dienst als microsoft je 'zomaar' zou afsluiten zonder echt goede reden..
Hoe kan je beoordelen of je met een goede reden ben afgesloten als je die reden niet te horen krijg?
sll in "Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:38
LightPhoenix schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:42:
[...]
Daarom is de aanbieding in Duitsland van hierboven dus ook zo prettig. 1 euro voor een heel jaar inclusief al die protocollen. Maar verder heb je helemaal gelijk!
Ik heb zojuist ook het HiDrive pakket via de Duitse Strato site afgesloten, toptip @Furfoot! Wat me nog opviel: in Duitsland zijn de extra protocollen ook inbegrepen bij de 250 en 500 Gb pakketten, en dat is op de Nederlandse site niet zo. Vergelijk https://www.strato.nl/cloud-storage/ met https://www.strato.de/cloud-speicher/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:50
Voor de mensen die Icedrive aan het overwegen waren... Ik kreeg zojuist deze mail van ze:

WebDAV support is being phased out
We have decided to drop support for the WebDAV protocol. We know there are some users that use it regularly so it wasn't an easy decision to make.
Reasons we are dropping WebDAV
- Our own sync software will soon be available on macOS + Linux, already released for windows
- WebDAV is very outdated
- Two-Factor authentication will not be possible with WebDAV
- No support for encryption (Using our encryption methods)
We will begin phasing out WebDAV on January 1st 2021

Ik heb een Lifetime 1 Tb account sinds vorige week en aangezien ik bijna alles met Webdav doe, ligt mijn verzoek voor een refund in het kader van de 14 days Not Satisfied Money Back Guarantee al in hun inbox.
Mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32
Bedankt voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36
Heb al een paar backups verplaatst van Stack naar Backblaze B2.
Waar ik eerst totaal niet keek wat er precies gebackupped werd, nu toch maar even wat selectiever zijn nu het niet 1TB gratis is :D

Zo werd mijn unraid docker appdata met CA appdata backup/restore gebackupped, en daarna met duplicati naar stack gezet, waarbij 3 kopieën bewaard bleven. Goed voor 75GB aan data :X
Dat is nu terug gebracht naar 4GB aan actuele data. Scheelt nog wel wat.

Even kijken wat het nu gaat geven, en daarna mijn nextcloud backup ook die kant op verplaatsen.

Als ik het nu een beetje bekijk, blijf ik met de transactions binnen de perken en zou ik zo rond de euro per maand kwijt zijn voor m'n data. En als ik m'n data erg snel terug moet hebben, het instant voor 3 euro kunnen hebben. Daar valt toch wel erg mee te leven moet ik zeggen.

Veel meer data heb ik niet nodig momenteel. En later ga ik wel een kruisbackup doen met een vriend van me (hij bij mij, ik bij hem op dedicated disk)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreatiXx
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-02 17:22
ronaldvr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:58:
[...]

Duplicati maakt versleutelde incremental backups direct naar diverse cloud platforms

Verder zijn er verschillende 'zero knowledge' clouds: Sync, pcloud, Hidrive, Icedrive voor zover ik kan zien in mijn lijstje.

En op de koofr subreddit vond ik dat er rclone bestaat: https://rclone.org/
Icedrive is wel degelijk geen zero-knowledge, check mijn eerdere quote :
"Icedrive doesn’t keep any of your information unless you tell it to, and it doesn’t use any tracking apps, such as Google Analytics. It does comb file hashes for things like DMCA infringements, but that’s a minimally invasive procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 17:32
Had paar dagen terug een pCloud lifetime 2TB genomen. Met Hybrid Sync app op mijn qnap heel veel errors. Dat heb ik bij Stack in al die jaren nooit gehad. Heb dus maar een refund aangevraagd.

Wel jammer want was goede deal denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Op het nippertje denk ik.
250 gb lifetime op Koofr via stacksocial. Betalen met PayPal, 31,50 euro. Gebruik de code BFSAVE40
Nou, daar kan ik mij geen bult aan vallen.
https://stacksocial.com/s...lifetime-subscription-1tb

Geinig dat je dan via Stacksocial de deal doet... Zou dat een spinoff van Transip zijn? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik heb via stacksocial nu de 1tb plan voor Koofr gedaan, ik heb van te voren al een koofr account gemaakt om even te testen. Iemand enig idee waar je nu de code van socialdeal in Koofr kan invullen op een bestaand account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Firetrooper schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:55:
Ik heb via stacksocial nu de 1tb plan voor Koofr gedaan, ik heb van te voren al een koofr account gemaakt om even te testen. Iemand enig idee waar je nu de code van socialdeal in Koofr kan invullen op een bestaand account?
Heb het net ook gedaan, in stacksocial zit bij je account een link met een redeem code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny110
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 17:58
Ik loop nu op het moment toch gigantisch te twijfelen tussen icedrive en pcloud en na wat ik hier gelezen heb toch ook koofr, ik zag ook polar backup als daadwerkelijke backup utility staan recent.. Maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer? Wat is wijsheid als je wilt zorgen dat je bestanden ook veilig blijven staan, ik zie discussie over de zero knowledge van ice drive in het thread, pcloud heeft issues gehad met "mogelijk" dmca content in de niet crypto folder en dat vermijd ik toch ook liever.. Er zitten ook een aantal bestanden tussen waar ik me gewoon niet comfortabel bij voel om zichtbaar te zetten.. Stack wordt blijkbaar gewijzigd en ineens naar betaalde service en ik ben eigenlijk goed het overzicht kwijt haha. Enige ideen of gedachten wisselen zou super fijn zijn haaha.. (Excuses voor de hele lange post..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
donny110 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:13:
Enige ideen of gedachten wisselen zou super fijn zijn haaha.. (Excuses voor de hele lange post..)
Daar gaat dit hele topic al over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny110
rowicom schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:17:
[...]

Daar gaat dit hele topic al over :)
Goed punt... hahahaha, ik voel een hoop tijddruk met al die tijdelijke aanbiedingen ineens en de vergelijking opmaken is echt een uitdaging die een stuk groter is dan ik had ingeschat :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
pcloud en een qnap werkt niet samen, geeft veel fouten, niet alleen bij mij trouwens las ik net (te laat).
ice doet geen webdav meer en valt dus ook af tenzijn ze bv ftp(s) ondersteunen.

koofr doet het tot nu toe goed, ben ruim 600GB aan het synchen vanaf mijn qnap en tot nu toe geen problemen. Ook snel genoeg, trekt mijn hele upload (40mb ziggo) vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
raven22 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:24:
ice doet geen webdav meer en valt dus ook af tenzijn ze bv ftp(s) ondersteunen.
Koofr doet niet aan (s)ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
rowicom schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:27:
[...]

Koofr doet niet aan (s)ftp.
maar wel webdav

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Lees even mijn bijdrage van 28 november 20.39 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
rowicom schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:36:
[...]

Lees even mijn bijdrage van 28 november 20.39 uur.
daar noem je icedrive, geldt dat ook voor koofr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Sorry, je hebt gelijk. Het ging om Icedrive, die doet vanaf 1 januari geen webdav meer. Koofr wel. Excuses, overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny110
rowicom schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:47:
Sorry, je hebt gelijk. Het ging om Icedrive, die doet vanaf 1 januari geen webdav meer. Koofr wel. Excuses, overheen gelezen.
Dan vraag ik me alleen ook echt af of icedrive dan bijvoorbeeld nog wel (s)ftp ondersteunt of iets dergelijks, ik zie de service gigantisch groeien.. En de beveiliging lijkt me ook wel fijn, kwa encryptie e.d. en block sync zie ik niet of en hoe koofr dit afhandelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 09:37
Ben uiteindelijk ook maar voor Koofr gegaan. Hopelijk blijft het de komende jaren goed functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Heb mijn 1250 stack opgezegd, ga niet wachten tot ze ook hier de tarieven flink gaan verhogen. Via stacksocial een 1 TB opslag lifetime bij Koofr voor 103€ incl btw gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
CreatiXx schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:58:
[...]

Icedrive is wel degelijk geen zero-knowledge, check mijn eerdere quote :

[...]
Klopt, staat ook zo in mijn overzichtje trouwens maar had ik dus over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1000
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-03 13:14
Via stacksocial zijn er lifetime subscriptions van cloud backup bij Degoo af te sluiten. Bv 50 TB voor 300 dollar. Degoo is Zweeds en biedt o.a. 256 bits AES encryptie. Alleen vandaag nog (Cyber Monday).
https://stacksocial.com/s...ption-50tb?aid=a-q1jr6b3r

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

michel1000 schreef op maandag 30 november 2020 @ 01:41:
Via stacksocial zijn er lifetime subscriptions van cloud backup bij Degoo af te sluiten. Bv 50 TB voor 300 dollar. Degoo is Zweeds en biedt o.a. 256 bits AES encryptie. Alleen vandaag nog (Cyber Monday).
https://stacksocial.com/s...ption-50tb?aid=a-q1jr6b3r
Ik zou het niet doen:
https://www.trustpilot.com/review/degoo.com

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 16-09 12:41
rowicom schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:39:
Voor de mensen die Icedrive aan het overwegen waren... Ik kreeg zojuist deze mail van ze:

WebDAV support is being phased out
We have decided to drop support for the WebDAV protocol. We know there are some users that use it regularly so it wasn't an easy decision to make.
Reasons we are dropping WebDAV
- Our own sync software will soon be available on macOS + Linux, already released for windows
- WebDAV is very outdated
- Two-Factor authentication will not be possible with WebDAV
- No support for encryption (Using our encryption methods)
We will begin phasing out WebDAV on January 1st 2021

Ik heb een Lifetime 1 Tb account sinds vorige week en aangezien ik bijna alles met Webdav doe, ligt mijn verzoek voor een refund in het kader van de 14 days Not Satisfied Money Back Guarantee al in hun inbox.
Mij benieuwen.
Thanks voor de tip. Ik was juist van plan een 2 TB lifetime account te nemen. Zonder webdav zie ik geen optie om vanaf mijn Syno backups te maken. Icedrive kan van mijn lijstje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:20
rowicom schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:23:
Op het nippertje denk ik.
250 gb lifetime op Koofr via stacksocial. Betalen met PayPal, 31,50 euro. Gebruik de code BFSAVE40
Nou, daar kan ik mij geen bult aan vallen.

Geinig dat je dan via Stacksocial de deal doet... Zou dat een spinoff van Transip zijn? 😉
Weet iemand hoe je de voucher code moet invullen bij Koofr? , ik zie nergens een optie/veld hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
chris-drielsma schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:39:
[...]

Weet iemand hoe je de voucher code moet invullen bij Koofr? , ik zie nergens een optie/veld hiervoor.
In de mail van Stacksocial staat een "Redeem your purchases" knop. Hier vind je alle benodigde info. Lukte bij mij ook probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
[...]

Volgens mij via email een account aanmaken met password ed.
Daarna terug naar de email en de redeem link aanklikken en je krijgt bevestiging dat je de abbo hebt.

ps. Ik ben toch voor de koofr optie gegaan. Nu nog even kijken hoe ik mijn Synology kan backuppen.
Weet iemand of de backups encrypted kan wanneer je ze op koofr laat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:20
tyson69 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:49:
[...]

In de mail van Stacksocial staat een "Redeem your purchases" knop. Hier vind je alle benodigde info. Lukte bij mij ook probleemloos
Klopt!

Ik had erover heen gekeken , thanks als nog voor de info ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
tyson69 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:49:
[...]

Inderdaad een lastige hoor. Heb zelf ook even zitten kijken hoe je dat doet.
1) Zorg dat je ingelogd bent op je Koofr-account.
2) In de mail die je van Stacksocial hebt gekregen (dank voor je aankoop) klik je op de groene REDEEM YOUR PURCHASES button.
3) Dan kom je op de site van Stacksocial. En daar klik je dan weer op de groene button REDEMPTION LINK. 4) Dan word je doorgelinkt naar de site van Koofr en heb je de gelegenheid je promo-code in te tikken.

That's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriezman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Voor de technische hobby-isten is dit ook te doen met een raspberry en wat externe hardeschijven die je nog hebt liggen. Ik heb het geprobeerd aan de hand van dit artikel. Het was wel even stoeien maar is uiteindelijk gelukt. alleen jammer dat iemand in huis besluit om de stroom eraf te halen en ik nog geen fail-safe hiervoor had op de raspi. Hierdoor raakt de OS filesystem corrupt dus kon ik opnieuw beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

haha, precies een reden om zoiets voor backups van belangrijke data niet te doen ;). Ik zou dan als ik het lokaal zou doen oplossingen van bijvoorbeeld Synology beter vertrouwen dan mijn eigen gepruts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 16:47
ps. Ik ben toch voor de koofr optie gegaan. Nu nog even kijken hoe ik mijn Synology kan backuppen.
Weet iemand of de backups encrypted kan wanneer je ze op koofr laat zetten?
Bij het aanmaken van de backup job in Hyper backup kun je aanvinken dat je encryptie aan wilt zetten en dan kun je een zelfbedacht wachtwoord ingeven. De backup gegevens worden dan on-the-fly encrypted tijdens het maken van de backup.

Eric666

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor de Tweakers onder ons die graag het heft in eigen hand nemen, heb ik hieronder alle VPS storage BF/CM deals die ik ben tegengekomen gegroepeerd. Onderstaande aanbiedingen zijn dus unmanaged Virtual Private Servers (VPS) met Linux. Hierop dien je zelf een SFTP server, WEBDAV server, NextCloud of whatever op te installeren, zodat je deze kunt gebruiken als backup destination.

Let op; de meeste deals zijn alleen vandaag nog (gedurende Cyber Monday) geldig.

Disclaimer; ik heb geen aandelen in onderstaande providers. Deze lijst is samengesteld op basis van de offers die ik voorbij heb zien komen op LowEndSpirit.

LiteServer

Plan: HDD-1G
1GB RAM, 1 Core (Xeon E3), 512GB HDD RAID-10 storage, 10TB monthly bandwidth @ 1Gbps
1 IPv4 + /64 IPv6 subnet
Hosted in The Netherlands
https://clients.liteserve...promocode=BLACK2020-45HDD
Price per month: 2.75 euro (ex. VAT if applicable)

Plan: HDD-2G
2GB RAM, 1 Core (Xeon E3), 1024GB HDD RAID-10 storage, 15TB monthly bandwidth @ 1Gbps
1 IPv4 + /64 IPv6 subnet
https://clients.liteserve...promocode=BLACK2020-45HDD
Price per month: 5.50 euro (ex. VAT if applicable)

Plan: 2020BF-FLASH-STOR
1GB RAM, 1 Core (Xeon E3), 800GB HDD RAID-10 storage, 15TB monthly bandwidth @ 1Gbps
1 IPv4 + /64 IPv6 subnet
https://clients.liteserver.nl/cart.php?a=add&pid=437
50 available (if they run out you will be placed on a waiting queue)
Price per year: 39 euro (ex. VAT if applicable)
Price per 2 years: 75 euro (ex. VAT if applicable)

Inception Hosting

UK Storage KVM:
1 CPU
512 MB RAM
200 GB Disk
1TB Bandwidth @ 1Gbit (Unmetered inbound)
1 IPv4 Address
€ 13 per 12 months (ofwel 1,08 euro per maand)
Link: https://clients.inception...om/cart.php?a=add&pid=204

Storage KVM 250:
1 CPU
512 MB RAM
500 GB Disk
1TB Bandwidth @ 1Gbit (Unmetered inbound)
1 IPv4 Address
€ 7 per 6 months (ofwel 1,67 euro per maand)
Link: https://clients.inceptionhosting.com/cart.php?gid=30

Storage KVM 500:
1 CPU
1 GB RAM
1000 GB Disk
2TB Bandwidth @ 1Gbit
1 IPv4 Address
€ 6.25 per 3 months (ofwel 2,08 euro per maand)

Storage KVM 1000:
1 CPU
2 GB RAM
2000 GB Disk
4TB Bandwidth @ 1Gbit (Unmetered inbound)
1 IPv4 Address
€ 4.25 / month

Storage KVM 2000:
1 CPU
2 GB RAM
4000 GB Disk
8TB Bandwidth @ 1Gbit (Unmetered inbound)
1 IPv4 Address
€ 8.50 / month

Storage KVM 3000:
1 CPU
2 GB RAM
6000 GB Disk
12TB Bandwidth @ 1Gbit (Unmetered inbound)
1 IPv4 Address
€ 12.50 / month

Storage KVM 4000:
1 CPU
2 GB RAM
8000 GB Disk
16TB Bandwidth @ 1Gbit (Unmetered inbound)
1 IPv4 Address
€ 16.75 / month

Servarica

1- Polar Bear Storage Offer (Annual) (limited)
2 CPU cores
2 GB RAM
2TB disk
Unlimited transfer on 100mbps or 4TB limit on 1gbps
1x IPv4
IPv6 available by request
48$/year
https://servarica.com/clients/cart.php?a=add&pid=459

2- Mammoth Storage 2020 (limited)
4 CPU cores
8GB RAM
8TB disk
Unlimited transfer on 100mbps or 4TB limit on 1gbps
1 IPv4 Included
/64 ipv6 included
20$/month
https://servarica.com/clients/cart.php?a=add&pid=462

3- Single Day 11 Storage offer (limited)
4 CPU cores
6GB RAM
4TB disk
100mbps unlimited
1 IPv4 Included
11.11$/month
https://servarica.com/clients/cart.php?a=add&pid=428

VM Specialist
BF2020 Storage 1TB KVM VPS
1 core
1GB RAM
1TB Disk
5TB Bandwidth
1x IPv4
Price: 37,50 GBP per year
https://console.vmspecial...ckages/order/?group_id=13

BF2020 Storage 1TB KVM VPS
2 core
2GB RAM
2TB Disk
10TB Bandwidth
1x IPv4
Price: 55 GBP per year
https://console.vmspecial...ckages/order/?group_id=13

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
Eric666 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:05:
[...]

Bij het aanmaken van de backup job in Hyper backup kun je aanvinken dat je encryptie aan wilt zetten en dan kun je een zelfbedacht wachtwoord ingeven. De backup gegevens worden dan on-the-fly encrypted tijdens het maken van de backup.
Dank je wel. Ik was iets voorbarig met het stellen van die vraag. Ik heb al wat op de koofr site gelezen hoe je een backup kan realiseren met Synology. Goede tutorial. Daarnaast was ik verbaasd over dat je een Synology specifiek wachtwoord kan aanmaken. Geeft toch wel een fijn gevoel dat niet elk device/apparaat het hoofdwachtwoord heeft van koofr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Kan iemand met strato ervaring mij helpen? Ik overweeg om hun CT aanbieding te nemen en ben benieuwd naar hun versioning ondersteuning. Worden er meerdere versies van een bestand bijgehouden en blijven deze onbeperkt aanwezig voor restore? Of worden deze gewist na een bepaalde tijd? Stel ik heb een Word document die ik geregeld bewerk. Als deze wordt gebackup'd met hun software, ontstaan dan meerdere versies van dit bestand? Ik kan het zo gauw niet vinden op hun website en de support afdeling is in de middag gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:56
Mr_Blobby schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:04:
[...]
Hoe kan je beoordelen of je met een goede reden ben afgesloten als je die reden niet te horen krijg?
sll in "Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd"
Ah, ik dacht juist wel dat je dus een reden (in dit geval, mogelijk (kinder)pornografische beelden) te horen kreeg. Maar dat er verder niks mee gedaan werd als je dat dan aanvocht/contact opnam. Maar zelfs geen reden dus. Dat is wel echt krom/klote zeg!

[ Voor 3% gewijzigd door Downstar2 op 30-11-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:26
segil schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:48:
Kan iemand met strato ervaring mij helpen? Ik overweeg om hun CT aanbieding te nemen en ben benieuwd naar hun versioning ondersteuning. Worden er meerdere versies van een bestand bijgehouden en blijven deze onbeperkt aanwezig voor restore? Of worden deze gewist na een bepaalde tijd? Stel ik heb een Word document die ik geregeld bewerk. Als deze wordt gebackup'd met hun software, ontstaan dan meerdere versies van dit bestand? Ik kan het zo gauw niet vinden op hun website en de support afdeling is in de middag gesloten.
De ervaring is nog maar kort, maar ik zie bij mij dat er standaard een dagelijkse backup met een bewaartermijn van een week gemaakt wordt.
Dit is instelbaar en je kunt handmatig ook een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Laatst online: 17-09 12:38
[...]

Heb ook een 1TB lifetime account gekocht bij Koofr via stacksocial.com.

Tnx voor de tips hier!! Heb tevens bij Strato ook een 1TB genomen om te testen. Na 1 jaar gewoon opzeggen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
raven22 schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:11:
Heb mijn 1250 stack opgezegd, ga niet wachten tot ze ook hier de tarieven flink gaan verhogen. Via stacksocial een 1 TB opslag lifetime bij Koofr voor 103€ incl btw gescoord.
Heb je een linkje? Vind alleen de aanbieding van $169

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
eggda schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:24:
[...]

Heb je een linkje? Vind alleen de aanbieding van $169
Bij uitchecken code cmsave40 toepassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
raven22 schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:45:
[...]

Bij uitchecken code cmsave40 toepassen
TIP: betaal met PayPal, dat scheelt je het betalen van de BTW. Gisteren afgesloten voor iets meer dan 89 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:18
KNed schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:59:
Nav de verhalen hier over OneDrive met gevaar voor spontaan afsluiten toch maar een U bocht gemaakt en m'n Stack geupgrade naar 1TB( 1,25).
Sta nu in de wachtrij.

Wel gek, ik moest aangeven dat ik via iDeal wilde betalen en vervolgens kreeg ik geen betaalscherm. Op m'n controlepaneel pagina is wel te zien dat ik in de wachtrij sta. Ik wacht het wel af.
Hoezo OneDrive spontaan afsluiten?

Ben wel benieuwd. Anders moet ik toch misschien maar Stack aanhouden.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Naar welke privacy cloud dienst gaat jullie voorkeur naar uit?

Sync.com
Internxt
Tresorit

Ik zie veel discussie omtrent Stack, ik heb zelf ook een gratis Stack account maar ik ben op zoek naar een veiligere dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Voor diegene die een Koofr account hebben (@Mezkeijou @tyson69 @rowicom @XenoMorpH @raven22 @tyson69) wat is jullie ervaring met de snelheid?

Op trustpilot.com staan lovende verhalen. Als ik wat verder zoek naar Koofr reviews zie ik vooral reviews op specs (welke interfaces, apps ze bieden etc). Maar ik zie nergens iets over de snelheden die ze halen. Hoewel Stack van TransIP ook niet denderend was en WebDAV nooit het snelste protocol zal worden, ben ik benieuwd naar jullie ervaring :)

Ik denk ook om een lifetime account te kopen. Met $102 is het best betaalbaar en waar reguliere storage €30-€35 per jaar kost (exclusief de bijzondere aanbiedingen zoals Strato) heb je het er in 3 jaar wel uit. Gezien ze al 7 jaar bestaan met dit storage-concept geloof ik wel dat ze dat kunnen volhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
mithras schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:14:
Voor diegene die een Koofr account hebben (@Mezkeijou @tyson69 @rowicom @XenoMorpH @raven22 @tyson69) wat is jullie ervaring met de snelheid?

Op trustpilot.com staan lovende verhalen. Als ik wat verder zoek naar Koofr reviews zie ik vooral reviews op specs (welke interfaces, apps ze bieden etc). Maar ik zie nergens iets over de snelheden die ze halen. Hoewel Stack van TransIP ook niet denderend was en WebDAV nooit het snelste protocol zal worden, ben ik benieuwd naar jullie ervaring :)

Ik denk ook om een lifetime account te kopen. Met $102 is het best betaalbaar en waar reguliere storage €30-€35 per jaar kost (exclusief de bijzondere aanbiedingen zoals Strato) heb je het er in 3 jaar wel uit. Gezien ze al 7 jaar bestaan met dit storage-concept geloof ik wel dat ze dat kunnen volhouden :)
4,8MB/s maar dat is mijn max upload bij ziggo, wellicht kan het dus sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Ik trek (met Webdav) de volledige uploadsnelheid van mijn verbinding, maar die is ook maar 25 Mbit/s :+

Web interface werkt gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
raven22 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:10:
[...]

4,8MB/s maar dat is mijn max upload bij ziggo, wellicht kan het dus sneller
@mithras
Ik heb even een testje gedaan vanaf een van onze servers met veel bandbreedte, kwam tot 150mbit/s oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou

Nog niet kunnen testen met Synology. Maar een testbestand van 227mb ging in 24 seconden door. Dus 9,4MB per seconde. Terwijl de upload 45MB max is.

Er worden in de reviews van trustpilot wel ruchtbaarheid over de snelheid gemaakt, maar idd niet hoe snel snel is. Wel is er nog een kanttekening gemaakt dat vanuit asia een lagere snelheid te bespeuren dan vanuit de EU. Maar goed ze lopen niet te koop met de snelheid. imho is het niet supersnel maar ok. Voor mijn toepassing is het voldoende. En laten we hopen dat dit minimaal 2 jaar uithoudt.
Ik let wel op wat ik upload. Ik wil geen degoo debacle hebben, waar je te pas en te onpas downgraded wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Mezkeijou op 01-12-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Koofr snelheden zijn er al genoeg doorgegeven maar dat dit is ook mijn ervaring.
Zat even met de Koofr EXP te spelen, die duplicate files functie werkt erg prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Dank voor snelle antwoord, zie dat het wel snel genoeg is :) Verder had ik ook snel antwoord op enkele vragen die ik aan ze stelde, dus dat geeft ook een goed gevoel. Voor de goede orde, waar ik benieuwd naar was:

1. Of ze app specifieke wachtwoorden ondersteunen voor integraties. Ik had gemist dat het bij de help staat onder "Koofr with desktops" omdat ik het nodig heb voor server-server integraties :+.

2. Naast TOTP willen ze ook U2F (met Yubikeys bijv) gaan ondersteunen, maar dat kan nu nog niet. Exacte quote "We are planning on adding other options in the future."

3. Een eigen domein koppelen (als een CNAME gebruiken) kan niet en daar gaan ze ook geen werk van maken heb ik het idee. Dat was iets wat bij Stack van TransIP wel kon. Het is geen noodzaak, maar was meer een mooie bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Laatst online: 15-09 12:01
Ik wil graag de 1TB lifetime account aanschaffen bij Koofr via stacksocial.com, maar ik heb nog geen Koofr account. Hoe werkt dit? Krijg je na aanschaf een coupon code die je bij het aanmaken van een Koofr account kan verzilveren o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Jabbah schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:49:
Ik wil graag de 1TB lifetime account aanschaffen bij Koofr via stacksocial.com, maar ik heb nog geen Koofr account. Hoe werkt dit? Krijg je na aanschaf een coupon code die je bij het aanmaken van een Koofr account kan verzilveren o.i.d.?
Je krijgt via Stacksocial een coupon code inderdaad. Daarna (of daarvoor) maak je een Koofr account en kun je nadat je ingelogd bent in het account de coupon code verzilveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mezkeijou
Ik zou nog geen koofr account aanmaken. Gewoon kopen via stacksocial. Je email en kortingscode intikken voordat je afrekent en betalingswijze kiezen is all there is.
Verdere instructies staan in je mail. Waarbij je dan op dat moment een koofr account moet aanmaken. Daarna terug naar je mail zonder koofr af te sluiten en op de redeemknop in de mail te klikken. Daarna copy paste voucher en voila je hebt een life time abo.

Verschil in werkwijze zorgt ervoor dat je wel of geen BTW bedrag ziet. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Mezkeijou op 01-12-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Koofr lifetime 1TB voor $138 (bij BFSAVE40 kortingscode).
What's the catch met deze 'lifetime'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny110
Het maakt inhoudelijk weinig uit in welke volgorde je het doet. Ik heb in dit forum gelezen dat mensen de account aanmaken na de code al gekocht te hebben, ik had eerst een gratis account gemaakt om dit uit te testen.. Na het 1 dag uitgeprobeerd te hebben ben ik voor de stacksocial deal gegaan (in mijn geval BFsave40) voor de 40% korting schijnt recenter cmsave40 gekomen te zijn, dan afrekenen met paypal en de redeem code link gebruiken in de mail die je van stacksocial krijgt en daarna kan je het activeren in je koofr account (die je of dan aanmaakt of inlogt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:02

Mavamaarten

Omdat het kan!

sverzijl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:11:
De catch is dat lifetime nooit lifetime is en zal zijn. Met wat geluk blijft de dienst een heel aantal jaren draaien en heb je er profijt van, het hoeft daarom ook geen slechte deal te zijn. Maar we hebben met velen recent meegemaakt dat lifetime niet lifetime betekent :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mavamaarten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:19:
[...]

De catch is dat lifetime nooit lifetime is en zal zijn. Met wat geluk blijft de dienst een heel aantal jaren draaien en heb je er profijt van, het hoeft daarom ook geen slechte deal te zijn. Maar we hebben met velen recent meegemaakt dat lifetime niet lifetime betekent :)
Idd als ze nog langer dan 2 jaar blijven bestaan (of niet ineens webdav uitzetten) is het een aardige deal, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Het is lifetime van de dienst, niet van jou :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
MerijnB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:30:
[...]

Het is lifetime van de dienst, niet van jou :)
Ik schat mijn overlevingskans hoger in dan die van koofr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
Na code is het 102 dollar omgerekend iets minder dan 90 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mezkeijou schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:36:
[...]

Na code is het 102 dollar omgerekend iets minder dan 90 eur.
Oh, ik zie 138:

Promo Code BFSAVE40
Subtotal:$229.98
Promo Code:($91.98)
Total:$138.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

sverzijl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:38:
[...]

Oh, ik zie 138:

Promo Code BFSAVE40
Subtotal:$229.98
Promo Code:($91.98)
Total:$138.00
Koofr Cloud Storage: Lifetime Subscription (1TB)
Qty. 1 @ $169.99
Subtotal: $169.99
Promo Code: ($67.99)

Total: $102.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
FlashBang schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:41:
[...]

Koofr Cloud Storage: Lifetime Subscription (1TB)
Qty. 1 @ $169.99
Subtotal: $169.99
Promo Code: ($67.99)

Total: $102.00

oh oeps, er zat nog een 250GB in m'n mandje erbij. Had ik niet eens gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Denk dat ik het toch maar ga proberen. M'n 1TB Synology subscription moet in feb 2021 weer verlengd worden en is per jaar maar net iets goedkoper dan deze 'lifetime' deal.

Als ik met CC wil betalen komt er nog $21 taxes bij, via paypal $102. Komt daar dan geen BTW bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
sverzijl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:43:
[...]

oh oeps, er zat nog een 250GB in m'n mandje erbij. Had ik niet eens gezien ;)
Wat je ziet is de prijs die je betaald wanneer je op de pay knop druk?
Dan weet je dan toch wel met welke manier je moet betalen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

sverzijl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:59:
Denk dat ik het toch maar ga proberen. M'n 1TB Synology subscription moet in feb 2021 weer verlengd worden en is per jaar maar net iets goedkoper dan deze 'lifetime' deal.

Als ik met CC wil betalen komt er nog $21 taxes bij, via paypal $102. Komt daar dan geen BTW bij ?
Via PayPal betalen inderdaad, dan hoef je geen land op te geven. Daardoor wordt ook geen BTW berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
FlashBang schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:02:
[...]

Via PayPal betalen inderdaad, dan hoef je geen land op te geven. Daardoor wordt ook geen BTW berekend.
Vaag, maakt in mijn geval niet zo heel veel uit omdat ik BTW toch wel terug krijg, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:46
Voor de mensen die aan het kijken zijn naar Koofr. Is het dan de bedoeling om enkel en alleen als backup te gebruiken of als locatie voor bijvoorbeeld video bestanden.
Ik heb een Office365 waar (eigen) video's staan. Maar zou die ook nog op een andere locatie willen. Ik zie dat er een link kan gelegd worden tussen Koofr en Onedrive. Dus als pure backup kan het dus wel dienen.
Maar kan je dan bijvoorbeeld rechtstreeks streamen van Koofr? Via WebDav share toevoegen en gaan met die banaan of zie ik het verkeerd. Bij Onedrive lukt het me niet wegens teveel haperingen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prTAi0HIPx6l-AtozMLLQt3nENw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mOZvx68yvyyant5AolCJPkXX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Kenhas schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:08:
Voor de mensen die aan het kijken zijn naar Koofr.
Maar kan je dan bijvoorbeeld rechtstreeks streamen van Koofr? Via WebDav share toevoegen en gaan met die banaan of zie ik het verkeerd. Bij Onedrive lukt het me niet wegens teveel haperingen
Rechtstreeks streamen gaat erg goed. Tijdens het streamen even een stuk vooruit of achteruit skippen en de stream is na 2 of 3 seconden weer terug. Ziggo 250/25 en mijn mobiel op wifi met ca. 35 mbit down en 25 up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06
Ik heb geen vertrouwen in lifetime abonnementen meer, dus heb voor 1 euro een jaar lang een HiDrive abonnement van 1 TB afgesloten inclusief alle protocollen en zero knowledge end-to-end encryption. De snelheid is dik in orde want schommelt tussen de 100 en 200 up en down op mijn 200/200 glasvezel (beetje afhankelijk van protocol).
Over een jaar kijk ik wel weer opnieuw naar wat er dan voor aanbiedingen zijn. :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liams239
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-04-2024
@Mezkeijou @rowicom @XenoMorpH @raven22 @tyson69 Hebben jullie of iemand anders die Koofr gebruikt al ervaring met de auto Upload functie voor foto's en Video's op Android?

Werkt deze goed en upload hij steeds vlot vanaf er wifi verbinding is?

Ik test nu Icedrive, daar werkt dit niet zo vlot. Daar upload het soms niet of soms doet hij het plots na enkele dagen. Ondanks alle batterij besparingen uit staan.

Thanks alvast voor jullie reactie en ervaringen hieromtrent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik ben nu circa 250 Gb aan data naar Koofr aan het uploaden. Nagenoeg allemaal foto's en video's uit de privécollectie. Wat ik merk, is dat Koofr na een uur of twee een time-out geeft op de server. Aan de aanvoer ligt het niet, want m'n pc valt niet in slaapstand of zo, dus het zit denk ik niet aan mijn kant. Als ik dan een keer of 5 op Retry klik in WinSCP, dan gaat de upload wel weer verder, maar vreemd blijft het. Ook nog met Filezilla geprobeerd, maar ook daar treedt het op, hoewel die de file skipt en doorgaat met de volgende file, na kennelijk een aantal keren automatisch retry'en. Gelukkig geeft Filezilla wel aan dat er bestanden mislukt zijn, maar je kunt er dus niet blindelings op vertrouwen dat een overdracht succesvol is afgerond. Meer mensen deze ervaring bij Koofr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
rowicom schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:29:
Ik ben nu circa 250 Gb aan data naar Koofr aan het uploaden. Nagenoeg allemaal foto's en video's uit de privécollectie. Wat ik merk, is dat Koofr na een uur of twee een time-out geeft op de server. Aan de aanvoer ligt het niet, want m'n pc valt niet in slaapstand of zo, dus het zit denk ik niet aan mijn kant. Als ik dan een keer of 5 op Retry klik in WinSCP, dan gaat de upload wel weer verder, maar vreemd blijft het. Ook nog met Filezilla geprobeerd, maar ook daar treedt het op, hoewel die de file skipt en doorgaat met de volgende file, na kennelijk een aantal keren automatisch retry'en. Gelukkig geeft Filezilla wel aan dat er bestanden mislukt zijn, maar je kunt er dus niet blindelings op vertrouwen dat een overdracht succesvol is afgerond. Meer mensen deze ervaring bij Koofr?
Dat heb ik ook zie ik nu. Ongeveer 100GB geupload en nu ' failed to connect' vanuit HyperBackup (Synology). Nu werkt ie wel weer overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
rowicom schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:29:
Controleer jij met filezilla een sync? of gebruik je een ander programma. Ik wil dit zo ook testen met een 200gb directory
Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste