Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-05 22:26
Ter vervanging van TransIP / Stack ben ik momenteel ook zoekende naar een alternatief om voornamelijk mijn NAS te kunnen backuppen.

Momenteel gebruik ik als test de trial versie van Backblaze B2 voor een klein beetje backuppen van mijn NAS en die bevalt mij goed, al is dat natuurlijk beperkt tot opslag van 10GB. Voordeel van Backblaze B2 is wel dat je daarnaast ook vanaf andere platformen kunt backuppen, al heb ik dat nog niet geprobeerd. Qua prijs per maand moet ik nog even uitvogelen hoe dit uitpakt t.o.v. de concurrentie, waaronder Synology C2. Die laatste is uiteraard beperkt tot Synology.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:56
MichelKlok schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:49:
Momenteel gebruik ik als test de trial versie van Backblaze B2 voor een klein beetje backuppen van mijn NAS en die bevalt mij goed, al is dat natuurlijk beperkt tot opslag van 10GB. Voordeel van Backblaze B2 is wel dat je daarnaast ook vanaf andere platformen kunt backuppen, al heb ik dat nog niet geprobeerd. Qua prijs per maand moet ik nog even uitvogelen hoe dit uitpakt t.o.v. de concurrentie, waaronder Synology C2. Die laatste is uiteraard beperkt tot Synology.
Zelf ben ik onlangs overgestapt van Amazon S3 naar BackBlaze. Totale hoeveelheid data die er staat is ruwweg 100GB. De laatste rekening van Amazon S3: €8,35. De laatste rekening van BackBlaze: €0,64. Wellicht dat BackBlaze nog iets hoger gaat worden volgende maand (want, in oktober was ik nog bezig de 100GB te uploaden), maar heel veel meer zal het net gaan worden verwacht ik.

Qua prijs denk ik dat ik hier een hele zinnige overstap heb gemaakt. Qua service (beschikbaarheid, snelheid) heb ik vooralsnog niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

JT

VETAK y0

Goof2000 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:11:
[...]

Extra protocollen is inclusief in die 7,50 euro. De vraag is alleen, als je meer opslag wil in de toekomst of je dan niet de hoofdprijs gaat betalen. Maar als ik dit topic lees dan is dat eigenlijk overal zo.
Ah ok, dan is het wel ok :) Eens naar kijken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 07:53
MichelKlok schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:49:
Ter vervanging van TransIP / Stack ben ik momenteel ook zoekende naar een alternatief om voornamelijk mijn NAS te kunnen backuppen.

Stom zeg, was helemaal vergeten dat Backblaze ook nog B2 Storage had :Z :+ voor 1TB is dat best voordelig, alleen jammer van de egress kosten al denk ik niet dat dat ooit/regelmatig nodig zal zijn.

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:20
Ik gebruik nu sinds de overstap van Stack ook Backblaze B2. Ik backup via Duplicati met 3 verschillende jobs in totaal +/- 500GB en dan kom je bij lange na niet in de buurt van de kosteloze limieten bij Backblaze. Ja restoren gaat geld kosten, maar als secundaire backup ga ik er vanuit dat dat alleen na brand/diefstal hoeft. Dan kan de rekening van die paar Euro’s (want daar gaat het om) naar de verzekeringspartij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 09:36
lolgast schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:33:
Ik gebruik nu sinds de overstap van Stack ook Backblaze B2. Ik backup via Duplicati met 3 verschillende jobs in totaal +/- 500GB en dan kom je bij lange na niet in de buurt van de kosteloze limieten bij Backblaze. Ja restoren gaat geld kosten, maar als secundaire backup ga ik er vanuit dat dat alleen na brand/diefstal hoeft. Dan kan de rekening van die paar Euro’s (want daar gaat het om) naar de verzekeringspartij :+
Zojuist ook even naar Backblaze B2 zitten kijken. Het prettige is wel, dat je betaalt naar gebruik, dus als je in de zomer weinig doet, dan zijn de kosten navenant laag. Je betaalt wel elke maand sowieso voor het amount aan storage dat je in gebruik hebt, maar met een opslag van 300 Gb en een up/download van 10 Gb per maand zit je dan op anderhalve euro per maand.
Wat ik echter mis, is een makkelijke optie om met de rest van de familie (uitwonend) gemakkelijk video's en foto's te delen. Zo van: pleur het in een folder op BB B2 en er wordt vanzelf een indexpagina gecre-eerd, die je dan makkelijk kunt delen. Dat heeft Stack wel.
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
rowicom schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:10:
[...]

Zojuist ook even naar Backblaze B2 zitten kijken. Het prettige is wel, dat je betaalt naar gebruik, dus als je in de zomer weinig doet, dan zijn de kosten navenant laag. Je betaalt wel elke maand sowieso voor het amount aan storage dat je in gebruik hebt, maar met een opslag van 300 Gb en een up/download van 10 Gb per maand zit je dan op anderhalve euro per maand.
Wat ik echter mis, is een makkelijke optie om met de rest van de familie (uitwonend) gemakkelijk video's en foto's te delen. Zo van: pleur het in een folder op BB B2 en er wordt vanzelf een indexpagina gecre-eerd, die je dan makkelijk kunt delen. Dat heeft Stack wel.
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik kwam dit tegen over het delen van bestanden: https://help.backblaze.co...5000919234-Sharing-a-File

Als je meer dan 1GB per dag op deze manier deelt, dan zijn daar dus wel kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
MichelKlok schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:36:
[...]

Ik kwam dit tegen over het delen van bestanden: https://help.backblaze.co...5000919234-Sharing-a-File

Als je meer dan 1GB per dag op deze manier deelt, dan zijn daar dus wel kosten aan verbonden.
Maar dan toch alleen als die gesharede files daadwerkelijk accessed worden? Een vakantiefilmpje van het gezin dat door dochterlief gestreamd wordt? Dat is dan 1 dollarcent per Gb. En aangezien mijn gedigitaliseerde familiefilmpjes max. 3 Gb voor 3 uur kijkplezier zijn.... Of maak ik een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
Dat is ook hoe ik het heb begrepen. Geen downloads, betekent geen kosten, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 23:58
lolgast schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:33:
Ik gebruik ook duplicati voor backup naar stack momenteel. Zo ongeveer 300GB in gebruik bij stack. En zit ook te kijken naar vervanging.

Maar hoe heb jij duplicati ingesteld voor B2? Want ik begreep dat duplicati ook een deel download bij een backup. Wordt ook als punt aangehaald met Azure blob te gebruiken als backup.

[Edit]
Lees net op een andere post ergens dat je 1GB per dag gratis mag downloaden; kan het echter niet direct vinden op de site. Bedoel je deze kosteloze limieten?

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 15-11-2020 00:16 ]

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Krypt schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:12:
[...]

Ik gebruik ook duplicati voor backup naar stack momenteel. Zo ongeveer 300GB in gebruik bij stack. En zit ook te kijken naar vervanging.

Maar hoe heb jij duplicati ingesteld voor B2? Want ik begreep dat duplicati ook een deel download bij een backup. Wordt ook als punt aangehaald met Azure blob te gebruiken als backup.

[Edit]
Lees net op een andere post ergens dat je 1GB per dag gratis mag downloaden; kan het echter niet direct vinden op de site. Bedoel je deze kosteloze limieten?
Ik bedoel die limieten inderdaad, maar momenteel gebruik ik daar 0 van. Ik kwam dit blog van Backblaze tegen:
https://www.backblaze.com...ti-backups-cloud-storage/

Daar hebben ze het over de setting -backup-test-samples=0. Die spreekt voor zich denk ik :)

Dit was een tussentijds overzicht na 2 van de 3 opdrachten afgerond. Zoals je ziet kun je ook limieten instellen zodat je niet opeens onverwachte kosten maakt.
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/5078750aaafc7194413124e976934336.jpeg

[ Voor 21% gewijzigd door lolgast op 15-11-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@rowicom Je moet Backblaze B2 niet zien als cloud sharing oplossing, daar zijn Dropbox/Onedrive/elke-nextcloud-achtige-provider veel beter in en geschikter voor. Backblaze B2 is een backup oplossing, dat is doorgaans niet goed geschikt voor filesharing, want dat is niet het idee. Of het kan en zo ja in welke vorm? Ik heb geen idee, vanuit mij wordt de data in principe nooit geraadpleegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:17
Ben sinds de stack actie over naar Azure storage blob, snelheid is erg goed. Mijn backup van +- 300 GB ging met gemiddeld 35MB/s die kant op.

Heb MSDN dus kosten zijn er niet, had dit veeel eerder moeten doen. Hyper backup heeft azure als native optie aangeboden 🤞🏻

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na het vergelijken van prijzen en andere zaken, ben ik steeds meer geneigd om een 2de NAS te kopen en die dan als gezamenlijke NAS in te delen.
Die komt dan bij iemand anders in huis te staan. Dan wordt dat mijn “online backup”.

De kosten valt reuze mee als je met 3 gezinnen de lasten deelt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
streamnl schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:36:
Na het vergelijken van prijzen en andere zaken, ben ik steeds meer geneigd om een 2de NAS te kopen en die dan als gezamenlijke NAS in te delen.
Die komt dan bij iemand anders in huis te staan. Dan wordt dat mijn “online backup”.

De kosten valt reuze mee als je met 3 gezinnen de lasten deelt.
Behalve dat je dan overgeleverd bent aan het onderhoud van een ander. Ik vind mijn pa echt een top gozer en vertrouw hem al mijn data toe, maar net zo netjes updaten en bewuste beheerkeuzes maken als ik, nope ;)

Afhankelijk van hoeveel data je hebt kan het zeker een keuze zijn, maar ik heb nu 500GB in Amsterdam staan voor $30/jaar en heb er 0 onderhouds-/stroomkosten bij verder. Uitgezonderd een eventuele restore dan, dat zijn extra kosten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 07:56
Sorry, lange post.
Een aantal weken geleden begonnen met inrichten van mijn nieuwe servertje.
Nu TransIP stopt met de gratis stack maar even wat posten over hoe ik mijn backup in de cloud zet.
Net eerste full backup gedaan naar Jottacloud.
Op de oude server gebruikte in een betaalde Stack met Duplicati als backup programma op een Ubuntu server. Op mijn betaalde stack van 1250GB kon ik niet alles backuppen gezien de hoeveelheid en daar wil ik vanaf.

Ik heb gekozen voor Jottacloud, waarom:
  • De unlimited opslag voor een vast bedrag is erg aantrekkelijk. 75 Euro per jaar. Geen hidden fees.
  • Snelheid is niet super belangrijk voor mij. Backup loopt toch geduldig in de nacht. In de berichten lees ik dat boven de 5TB opslag je upload geknepen wordt. Voor nu niet spannend voor mij.
  • Ik wil persé mijn eigen encryptie keys gebruiken zodat ik de aanbieder niet hoef te vertrouwen. Daar gebruik ik Duplicati voor. Het Duplicati backup programma heeft native support voor Jottacloud. Makkelijk te configureren zodra je je useracount* weet voor de command line!. Duplicatie is met gui maar gebruikt onderhuis de commandline. Jottacloud ondersteunt Duplicatie niet formeel.
  • Ik lees ook negatieve verhalen over support. Ik ga het zien. Na aanmelden kreeg ik na een paar dagen een mail dat er nog geen data op mij account stond en of ik hulp nodig had. Dat moest een bot zijn! Uit nieuwsgierigheid geantwoord en het bleek een mens te zijn 8)7.
  • Als extra safeguard zet ik de allerbelangrijkste zaken ook op mijn betaalde Stack.
De resultaten van de eerste fullbackup:
Ik heb 2 Backup sets waarvan een groot deel al gecompromeerde files zijn (foto, video opnames) dus de dedup/compressie ligt niet hoog.
  1. 1,82 TB op mijn server, in backup op JottaCloud: 1,62TB, nam 5 dagen beslag
  2. 1,13 TB op mijn server, in backup op Jottacloud: 1 TB, nam 4 dagen en 2 uur in beslag.
Niet echt snel dus, meestal zat de upload rond de 3MB/s upload in de system monitor van Ubuntu. Af en toe hoger met 8MB/s.
Edit: zat ff te slapen. 3Mbytes/s komt heel dicht bij mij upload van ziggo aan van 25Mbit/s. De af en toe 8MB/s kan dan weer niet verklaren maar het system monitor geeft de upload van de server en dat is niet persé allemaal naar Internet. Misschien heeft iemand met 'glas' betrouwbare upload gegevens.

De instellingen in Duplicati heb ik vrijwel standaard. Om de upload constant door te laten gaan deze advanced optie aangezet:
  • synchronous-upload: selected (dan gaat dedup en compressie tegelijk met upload)
Om te zorgen dat ik zelf ook nog op de server iets kan doen tijdens de backup (beetje theoretisch want in de nacht) ook deze aangezet:
  • concurrency-block-hashers: #cores - 1
  • concurrency-compressors: #cores - 1
  • concurrency-max-threads: #cores - 1
Kun je ook op auto laten staan maar nu weet ik dat er altijd een core beschikbaar is voor wat anders.
Als extra veiligheid de volgende optie aangezet:
  • backup-test-samples: 10
Dan gaat hij na elke backup 10 files testen met een restore. Staat default op 1. Misschien ga ik dat nog hoger zetten.

De Dedup met Duplicati gaat pas leuk worden met de volgende backups omdat dan alleen de gewijzgde blokken opgeslagen worden: Veel backup versies bewaren kost dan niet veel extra storage door de dedup.
Ik heb gekozen voor de Smart backup retentie: "One backup for each of the last 7 days, each of the last 4 weeks, each of the last 12 months."

Binnenkort de switch naar de nieuwe server en dan gebruik ik de oude server nog even voor een full restore als dubbelcheck.

NB: Naast backup naar de cloud gaat er ook elke nacht een kopie naar een tweede schijf. Dat doe ik met rdiff-backup.Ik hou er wel van om twee verschillende technieken voor backup te gebruiken. Handige van rdiff-backup is dat de meest recente backup gewoon via de file manager te bereiken is. Voor de meeste Oeps momentjes wel zo handig. Oudere backups zijn diff files.

*De useraccount die je binnen Duplicati gebruikt is niet het e-mail adres waarmee je je registreert in JottaCloud. Het is een achter de schermen usernaam die niet in je control panel staat. Je kunt hem vinden door in de source van de webpagina te kijken als je ingelogd bent bij Jottacloud. Uit het Duplicati support forum:
Go to https://www.jottacloud.com/web/account, make sure you are logged in, view the source and scroll all the way down. There you can find your user_id. Use that ID as user name in Duplicati.

[ Voor 3% gewijzigd door oeps op 16-11-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Backblaze is best interessant hoor. Voor veel mensen zal een Synology C2 vast voldoende zijn, maar bij mij zoek ik een Stack vervanger voor mijn NAS en de backups die ik van VPS'en op Stack had staan.

Voor de backup op de NAS gaat het om administratie en foto's, dus kleine bestanden of incidenteel een bulk van bestanden die enkele GBs zijn. Van de VPS'en is de backup size een paar 100MB's :z Mijn backup is nu 400-450GB groot dus met die gegevens is de Trans IP deal ongeveer gelijk aan Backblaze in dit eerste kortingsjaar. Maar na dat jaar zal B2 financieel een betere deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:09:
[...]

Behalve dat je dan overgeleverd bent aan het onderhoud van een ander. Ik vind mijn pa echt een top gozer en vertrouw hem al mijn data toe, maar net zo netjes updaten en bewuste beheerkeuzes maken als ik, nope ;)

Afhankelijk van hoeveel data je hebt kan het zeker een keuze zijn, maar ik heb nu 500GB in Amsterdam staan voor $30/jaar en heb er 0 onderhouds-/stroomkosten bij verder. Uitgezonderd een eventuele restore dan, dat zijn extra kosten
Snap ik, snap ik. Mijn (schoon)familie is ook zeker niet technisch genoeg.

Als mijn idee doorgaat, blijft ik zelf de admin. Ik voor wel in een docker een vpn (wireguard ofzo) erop zodat ik vanuit mijn huis, alles kan beheren.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb mijn account opgezegd en een google one account genomen. Gekozen voor 2TB voor 99,99 Euro per jaar. Omgerekend is dat slechts 2,28 Euro per maand meer dan bij TransIP, maar je hebt wel 750 GB meer. En je kunt die 2TB gebruiken met 5 andere google accounts. Ook hyperbackup van Synology werkt perfect met google drive.

Ik heb gekozen voor Google One ipv MS Onedrive, omdat we hier allemaal Android Smartphones gebruiken en veel filmpjes met elkaar delen. Ook de snelheid van Google is zeer goed. 250/25 is mijn abo en trek ik down en up helemaal vol. Dus voor 2,28 per maand meer betalen en 750GB meer opslag tov TransIP was voor mij een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Nog steeds zoekende...
Wat ook interessant is, is Icedrive met z'n 59 euro voor lifetime 150 Gb.
Lifetime 1 Tb kost 139 euro...
https://icedrive.net/plans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik wacht lekker tot eind nov met de Black Friday/ cyber Monday.
Goede kans dat er wat gestunt wordt voor een eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk004!
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-07-2024
rowicom schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:23:
Nog steeds zoekende...
Wat ook interessant is, is Icedrive met z'n 59 euro voor lifetime 150 Gb.
Lifetime 1 Tb kost 139 euro...
https://icedrive.net/plans
Hier wat info over nieuwkomer icedrive: https://www.cloudwards.net/best-cloud-storage-for-europe/

[ Voor 11% gewijzigd door henk004! op 15-11-2020 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreatiXx
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-02 17:22
Icedrive is idd super interessant, enkel dit triggered me :

"Icedrive doesn’t keep any of your information unless you tell it to, and it doesn’t use any tracking apps, such as Google Analytics. It does comb file hashes for things like DMCA infringements, but that’s a minimally invasive procedure."

Ik ben niet meer de hardcore downloader dat ik vroeger was maar af en toe durft daar toch nog is iets tussen te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
CreatiXx schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:26:

"Icedrive doesn’t keep any of your information unless you tell it to, and it doesn’t use any tracking apps, such as Google Analytics. It does comb file hashes for things like DMCA infringements, but that’s a minimally invasive procedure."

Ik ben niet meer de hardcore downloader dat ik vroeger was maar af en toe durft daar toch nog is iets tussen te zitten
Klopt als een bus. Zoals al eerder geschreven:

Applicatie alleen geschikt voor Windows
De DMCA geeft duidelijk aan dat ze de uploads kunnen scannen
Voor €175 (500Gb) heb je een business model wat niet lang stand gaat houden bij onvoldoende deelnemers
Eigen protocol moet je altijd zoveel mogelijk vermijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ynnoz schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:31:
[...]

Voor €175 (500Gb) heb je een business model wat niet lang stand gaat houden bij onvoldoende deelnemers
Dus eigenlijk is het een soort piramide spel want ze hebben een voortdurende (en groeiende) stroom nieuwe klanten nodig om te overleven. En trouwe klanten kosten alleen maar geld.
De ideale klant is dus iemand die ze kunnen lokken met die lage prijs maar die na een tijdje weer vertrekt. Dus er is een prikkel om kwaliteit te leveren die net goed genoeg is om koopjesjagers te lokken maar niet zo goed dat nieuwe klanten ook lang blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
CreatiXx schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:26:

Volgens hun website gaat alles client side encrypted naar hun kant https://icedrive.net/encrypted-cloud-storage

"Everything - even file and folder names - gets encrypted on your device before it hits the Icedrive secure cloud. This ensures that no matter what, no sensitive data could ever be intercepted, leaked or deciphered. "

Hoe kunnen ze dan file hashes bij houden voor DMCA? Immers zijn file hashes bij iedereen anders imv de encryption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GrooV schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:34:
Hoe kunnen ze dan file hashes bij houden voor DMCA? Immers zijn file hashes bij iedereen anders imv de encryption
Wellicht doen ze die hash in de client bepalen (voor de encryptie) en sturen ze die apart op om te controleren of de file geupload mag worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Kwam onderstaande Object Storage Price Comparison tegen. Vond het zelf een mooi overzichtelijk plaatje qua kosten. Backblaze lijkt de beste trade-off tussen storage en egress costs imho.

Afbeeldingslocatie: https://www.qualeed.com/images/cloud-storages/storage-pricing-20200530.png

Afbeeldingslocatie: https://www.qualeed.com/images/cloud-storages/download-pricing-20200530.png

Bron: https://www.qualeed.com/en/qbackup/cloud-storage-comparison/

[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 16-11-2020 15:39 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mooi overzicht.

Nu nog eenzelfde overzicht voor de Personal Backup opties. Daar zijn vaak ook unlimited zaken mogelijk.
Zoals bij Backblaze personal $60/y voor unlimited storage (incl download), waarmee je ook nog eens 10GB via B2 gratis kun filesharen.
Boven de 1TB aan backup is dan Personal goedkoper dan de B2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:23
Zojuist mijn stack opgezegd vanwege de fratsen van laatst. Nu maar eens kijken voor een alternatief. Synology C2 spreekt mij eigenlijk wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 12:18
Backblaze B2 heeft volgens mij gratis egress als je het verkeer door CloudFlare leidt. Dus als je bijvoorbeeld een domeinnaam hebt bij CloudFlare koppel je met een CNAME Backblaze aan een subdomein en je kunt gratis je bestanden binnenhalen.

https://help.backblaze.co...lare-CDN?mobile_site=true

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Jannick schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:16:
Backblaze B2 heeft volgens mij gratis egress als je het verkeer door CloudFlare leidt. Dus als je bijvoorbeeld een domeinnaam hebt bij CloudFlare koppel je met een CNAME Backblaze aan een subdomein en je kunt gratis je bestanden binnenhalen.

https://help.backblaze.co...lare-CDN?mobile_site=true
Dat is wel interessant. Hier staat inderdaad dat er geen extra kosten worden verrekend. Morgen eens naar kijken:
https://www.backblaze.com/b2/solutions/content-delivery.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
lolgast schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:23:
[...]

Dat is wel interessant. Hier staat inderdaad dat er geen extra kosten worden verrekend. Morgen eens naar kijken:
https://www.backblaze.com/b2/solutions/content-delivery.html
Ik ben ook benieuwd, met name of er nog bepaalde voorwaarden aan zitten. Heb er zelf nooit heel goed en aandachtig naar gekeken, omdat ik B2 niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreatiXx
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-02 17:22
GrooV schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:34:
[...]

Volgens hun website gaat alles client side encrypted naar hun kant https://icedrive.net/encrypted-cloud-storage

"Everything - even file and folder names - gets encrypted on your device before it hits the Icedrive secure cloud. This ensures that no matter what, no sensitive data could ever be intercepted, leaked or deciphered. "

Wel, gewoon al het feit dat ik er als consument over moet nadenken of het nu wel of niet is dan zeg ik in mezelf **** *** :D en ga ik lekker opzoek naar een alternatief met zekerheid. Vind het allemaal wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Mundatin op 16-11-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 09-05 07:58
Freekers schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:38:
Kwam onderstaande Object Storage Price Comparison tegen. Vond het zelf een mooi overzichtelijk plaatje qua kosten. Backblaze lijkt de beste trade-off tussen storage en egress costs imho.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bron: https://www.qualeed.com/en/qbackup/cloud-storage-comparison/
Niet helemaal fair, Google Archive verwacht namelijk dat je bestanden er minstens een jaar staan. gelukkig geen latency meer zoals met Glacier maar het heeft nog wel haken en ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 09:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Goedemorgen,

Ik ben niet zeker of dit het juiste topic is maar denk dat ik in de buurt ben ;)

Ik heb momenteel een FreeNAS systeem draaien waar ik eigenlijk vanaf wil. Het machientje verbruikt stroom, behoeft onderhoud en om het écht een nuttige toevoeging te maken moet ik me er meer in verdiepen dan waar ik tijd en ervaring voor heb. Deze NAS wordt vooral gebruikt voor opslag van RAW bestanden uit fotografie en om backups te maken van mijn mac. Voor de foto's gebruik ik ongeveer 1TB schijfruimte.

Dat eerste werkt prima, dat tweede matig. Ik krijg regelmatig de melding dat de time-machine corrupt lijkt te zijn. MacOS gaat dan de backup controleren en daarna een nieuwe starten, dat ondermijnt het concept van de time-machine nogal dus daar heb ik niet zoveel aan.

Ik heb een paar alternatieven op de NAS bedacht;
- koop een synology; weinig onderhoud, werkt out of the box en is van 'buiten' benaderbaar via de synology apps. nadeel is dat dit een prijzig idee is. Ik heb niet alleen de machine nodig maar ook 2 of 4 schijven om mijn huidige data over te zetten van raidz naar het Synology systeem.

- koop een externe harde schijf en knal daar de foto's op, de rest van mijn files in een google-drive stoppen oid. Goedkoop, makkelijk, risico op ellende met de harde schijf (die niet zo vaak gebruikt gaat worden) en dus verlies van foto's in mijn hoofd redelijk groot. terecht?

- online opslag/backup/drive.
Dit is waar ik niet uitkom. Wat ik eigenlijk zoek is een online storage die ik op mijn mac kan mounten als een map/schijf zodat ik bij alle data kan, maar waarvan niet alle data gesynchroniseerd hoeft te zijn. De foto's wil ik bij kunnen, maar hoeven niet gesynchroniseerd naar mijn laptop. Andere bestanden zoals werk/prive office docs etc wel. Die wil ik bij me hebben offline en syncen bij online. Voordeel is makkelijk en overal ter wereld toegang tot je bestanden. Nadeel is dat ik door bomen het bos niet zie. Google Drive bijvoorbeeld biedt voor zover ik kan zien geen mogelijkheid om via finder toegang te hebben tot bestanden die niet gesynced zijn?

Om het wiel niet zelf uit te hoeven vinden hoop ik dat hier wat ervaring zit, alvast bedankt..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

In je hele verhaal is niet helder waar je backup zit? In elke optie heb je nog minimaal een 2de exemplaar nodig. Of zijn je foto's niet zo belangrijk?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fair enough. Ik ben van plan om de foto's sowiezo te backuppen op een externe schijf. Idee is dan dat twee kopieën beter zijn dan één.

Het blijft een trade-off, als ik de foto's ergens online kwijt kan voor, zeg, een tientje per maand is dat prima, maar een tweede online backup voor de foto's (die dan nog een keer zoiets kost) is meer dan ik bereid ben uit te geven. De tweede locatie wordt daarom een externe schijf die ik thuis bewaar. Zo heb ik één kopie thuis, één online.

Het idee voor de laptop is dat alle bestanden die daarop staan niet zijnde raw-files gesynced zijn tussen de laptop en cloud. Dan kan ik van Time Machine af voor regulier gebruik er er voor kiezen om eens in de maand oid een time machine te draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Pixeltje op 17-11-2020 10:00 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Pixeltje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:12:

- koop een externe harde schijf en knal daar de foto's op, de rest van mijn files in een google-drive stoppen oid. Goedkoop, makkelijk, risico op ellende met de harde schijf (die niet zo vaak gebruikt gaat worden) en dus verlies van foto's in mijn hoofd redelijk groot. terecht?
Een (externe) harde schijf heeft meer te verduren van het in- en uitschakelen dan het constant laten draaien op een bepaald toerental. Maar 1 backup is geen backup dus naast de externe schijf zal ik zeker op zoek naar een tweede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:23
Pixeltje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:59:
Fair enough. Ik ben van plan om de foto's sowiezo te backuppen op een externe schijf. Idee is dan dat twee kopieën beter zijn dan één.

Het blijft een trade-off, als ik de foto's ergens online kwijt kan voor, zeg, een tientje per maand is dat prima, maar een tweede online backup voor de foto's (die dan nog een keer zoiets kost) is meer dan ik bereid ben uit te geven. De tweede locatie wordt daarom een externe schijf die ik thuis bewaar. Zo heb ik één kopie thuis, één online.

Het idee voor de laptop is dat alle bestanden die daarop staan niet zijnde raw-files gesynced zijn tussen de laptop en cloud. Dan kan ik van Time Machine af voor regulier gebruik er er voor kiezen om eens in de maand oid een time machine te draaien.
Zelfde usecase hier, maar dan op een Windows machine dus geen time-machine of iets dergelijks.

Ik gebruik een Synology NAS als netwerkschijf met een tweede schijf als daily back-up.
Daarnaast gaat de data op de back-up schijf ook de cloud in. Dit is nu nog Stack (inmiddels opgezegd, dus tot einde contractduur) maar ben nu aan het kijken voor een alternatief. Synology c2 lijkt daarbij een kanshebber.

Synology C2 gaat mij ongeveer 6 euro p/m kosten voor 1TB online opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik wil juist voorkomen dat ik nog geld in een NAS moet investeren eerlijk gezegd. Ik ben vooral benieuwd naar welke mogelijkheden er met cloudopslag zijn waar ik dus een deel van de data gewoon kan stallen, een ander deel kan syncen met mijn laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:53
Ynnoz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:51:
[...]

Een (externe) harde schijf heeft meer te verduren van het in- en uitschakelen dan het constant laten draaien op een bepaald toerental. Maar 1 backup is geen backup dus naast de externe schijf zal ik zeker op zoek naar een tweede oplossing
Ach, vroeger had je een fotoalbum en daar had je ook geen backup van. Wat prive fototjes zijn geen enorm belangrijke bedrijfsdata, je leven gaat gewoon verder als die weg zijn. De kans dat een externe harde schijf die je bij een familielid/kennis dumpt en elke paar maanden even ophaalt en update en je eigen harde schijf exact op hetzelfde moment het loodje leggen is echt niet groot hoor.

Ik vind dat er ook wel redelijk panisch gedaan wordt over wat fototjes etc. Heb de afgelopen jaren bij foto's gewoon op mijn eigen harde schijf+stack gehad en dat vond ik persoonlijk veilig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Janpietertje89 In tegenstelling tot HD's (of floppies etc) blijven de meeste fotoboeken gewoon "werken", ook al zijn ze 30 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Janpietertje89 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:57:
[...]

Ach, vroeger had je een fotoalbum en daar had je ook geen backup van. Wat prive fototjes zijn geen enorm belangrijke bedrijfsdata, je leven gaat gewoon verder als die weg zijn. De kans dat een externe harde schijf die je bij een familielid/kennis dumpt en elke paar maanden even ophaalt en update en je eigen harde schijf exact op hetzelfde moment het loodje leggen is echt niet groot hoor.

Ik vind dat er ook wel redelijk panisch gedaan wordt over wat fototjes etc. Heb de afgelopen jaren bij foto's gewoon op mijn eigen harde schijf+stack gehad en dat vond ik persoonlijk veilig genoeg.
Dat kan nog, fotoboeken maken van de foto's online.

Ik ben zelf ook minder bang voor brand. Maar je data staat aan veel meer risico's bloot als brand.
Vandaar.

Ieder voor zich welke risico's hij of zij wil lopen..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 10:49

aex351

I am the one

Obeja schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:58:
Ik heb mijn account opgezegd en een google one account genomen. Gekozen voor 2TB voor 99,99 Euro per jaar. Omgerekend is dat slechts 2,28 Euro per maand meer dan bij TransIP, maar je hebt wel 750 GB meer. En je kunt die 2TB gebruiken met 5 andere google accounts. Ook hyperbackup van Synology werkt perfect met google drive.

Ik heb gekozen voor Google One ipv MS Onedrive, omdat we hier allemaal Android Smartphones gebruiken en veel filmpjes met elkaar delen. Ook de snelheid van Google is zeer goed. 250/25 is mijn abo en trek ik down en up helemaal vol. Dus voor 2,28 per maand meer betalen en 750GB meer opslag tov TransIP was voor mij een no-brainer.
Wat heeft filmpjes delen precies te maken met Google One?

Aangezien je al een Synology Nas hebt kan ook alles via Synology Drive / Photos / Moments doen?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-anoniem
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 09:41
Als ik vrijdag 27 november nog steeds in de wachtrij sta bij Stack, maar mogelijk sowieso, neem ik een lifetime 2TB bij pCloud as. Black Friday (zonder Crypto 245,-) of Cyber Monday (met Crypto 350,-). 500 Gb kost de helft trouwens. Deze cloudprovider leek me zonder kortingen al 1 vd beste opties na lezen reviews van professionals en 'simpele consumenten' als ik. Ook heeft deze provider in 2019 winst gemaakt, dus zal waarschijnlijk niet zomaar omvallen, wat bijv. bij Icedrive (goedkopere lifetime) door velen wel verwacht wordt. Aan de levensvatbaarheid van Stack ben ik ook meer gaan twijfelen. Komen toch wat amateuristisch over ook.

Verder bij EU cloud servers toch meer privacy dan USA (Dropbox, Onedrive, G-Drive, etc.) en UK (IceDrive), die erg actief inhoud scannen. pCloud is Zwitsers, met keuze server in EU of USA. Dus Stack zou ik ook nog altijd prefereren over de USA providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-anoniem
Ik ga waarschijnlijk een lifetime (bij hun 99 jaar) 2TB bij pCloud nemen as. Black Friday (zonder Crypto 245,-) of nog waarschijnlijker de Cyber Monday deal (met Crypto 350,-). pCloud maakte winst in 2019, dus zal ongetwijfeld levensvatbaarder zijn dan bijv. IceDrive UK met goedkoper lifetime cloud.

https://www.goodcloudstor...riday-cyber-monday-deals/

Ik sta in de wachtrij bij Stack, maar verwacht niet dat hun wachtrij 27 november weggewerkt is. Verder leek het Zwitserse pCloud me zonder rekening houden met kortingen al 1 v/d beste opties na het lezen van vele reviews van ook professionals. USA en UK cloud providers hebben ook een veel te groot gebrek aan privacy met o.a. hun erg actieve scannen van inhoud. En ik wil perse webdav hebben trouwens, de grote 3 USA providers vallen dus ook daardoor af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:25
j-anoniem schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:37:
Als ik vrijdag 27 november nog steeds in de wachtrij sta bij Stack, maar mogelijk sowieso, neem ik een lifetime 2TB bij pCloud as. Black Friday (zonder Crypto 245,-) of Cyber Monday (met Crypto 350,-). 500 Gb kost de helft trouwens. Deze cloudprovider leek me zonder kortingen al 1 vd beste opties na lezen reviews van professionals en 'simpele consumenten' als ik. Ook heeft deze provider in 2019 winst gemaakt, dus zal waarschijnlijk niet zomaar omvallen, wat bijv. bij Icedrive (goedkopere lifetime) door velen wel verwacht wordt. Aan de levensvatbaarheid van Stack ben ik ook meer gaan twijfelen. Komen toch wat amateuristisch over ook.

Verder bij EU cloud servers toch meer privacy dan USA (Dropbox, Onedrive, G-Drive, etc.) en UK (IceDrive), die erg actief inhoud scannen. pCloud is Zwitsers, met keuze server in EU of USA. Dus Stack zou ik ook nog altijd prefereren over de USA providers.
Lifetime....waar heb ik dat eerder gehoord })

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:46
j-anoniem schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:37:

Klinkt interessant. Alleen niet zo een goed gevoel bij "lifetime"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:42
Ik heb een proefabonnement bij LiveSchijf en bij Porton gestart.
Beide gingen makkelijk om aan te vragen.
Bij Liveschijf hoef je nog geen betaling te doen, zelfs geen rekeningnummers of zo in te vullen.
Bij Porton sluit je eigenlijk wel gelijk een abonnement af, maar de eerste maand is dan €0,01.
En die moet je dus niet vergeten op te zeggen als je het toch niets vind....

Het idee van Porton is wel leuk, een soort nas in de synology cloud.
Maar er kan wel veel minder mee dan een echte nas thuis.
Ik zie zo geen mogelijkheid om foto's naar de tv te streamen bijvoorbeeld.
Het zelfde voor muziek.
De synology apps die dat normaal doen, werken niet.
Alleen een paar apps als ds_cloud en ds_file.

Dan heeft LiveSchijf meer te bieden, want alles van jottacloud werkt gewoon.
De jotta app op android heeft dan wel een chromecast ondersteuning.

Bij beide heb je wel webdav waarvoor ik wel een muziekspeler gezien heb: https://www.cloudbeatsapp.com/

De aanbieding van strato vind ik ook wel een idee. Kan je in ieder geval een jaar kijken wat je wilt.
De hidrive heeft ook chromecast ondersteuning.
En bij de aanbieding ook de webdav er bij.

Dan kan mijn oude pc met OpenMediaVault ook uit, daar wordt verder weinig gebruik van gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door jwbokx op 18-11-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-anoniem
TheOmen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:15:
[...]

Lifetime....waar heb ik dat eerder gehoord })
Ja, maar dit is geen gratis lifetime zoals toen bij Stack. Gratis neem ik altijd al met een korrel zout, want bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-anoniem
Mschamp schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:18:
[...]

Klinkt interessant. Alleen niet zo een goed gevoel bij "lifetime"
Hun lifetime (volgens website 99 jaar) is niet gratis zoals bij Stack, gratis altijd minder (of beter GEEN) zekerheid. Bij professionals en consumenten vooral goede reviews. pCloud maakte winst vorig jaar, dus zal zeer waarschijnlijk niet van ene op andere dag omvallen. Vergeleken andere clouds grofweg 1 tb p/j (ipv deze 2 Tb) kost bijv. 100,-, dan is pCloud na 2,5 jaar terugverdiend. Cloud prijzen zijn de afgelopen jaren ook niet echt veranderd als ik het goed gezien heb.

De meeste andere goede clouds zijn duurder, USA privacy hel, andere lifetime aanbieders volgens experts niet levensvatbaar (IceDrive), etc.

Ik heb net account aangemaakt bij pCloud, apps geinstalleerd en ga met beperkte gratis opslag nu testen. Ook streamen via webdav in Kodi en mobiel Neutron app. Over anderhalve week weet ik dan wel genoeg.

En misschien is tegen die tijd wachtlijst bij Stack deels weggewerkt en ga dan daar verder tot bijv. volgende Black Friday/Cyber Monday

PS. Veel reviewers melden met pCloud betere gebruikservaring te hebben dan met Dropbox. Dropbox heb ik in het verleden zelf iig VVVVEEEEEEELLLLL betere ervaring mee gehad dan Onedrive en Google Drive. OneDrive maakte bij mij zo ontzettend veel sync fouten, dat ik Russische roulette met meer dan 1 kogel veiliger vind.

TWEEDE EDIT UREN LATER: Met gratis account met beperkte opslag om te testen werken apps etc. goed, netwerkschijf ook. Upload en download testfiles ging snel en stabiel. Muziek streamen via webdav in Kodi en met Neutron op mobiel werkt goed. Wilde vanavond met Crypto experimenteren (2 weken gratis). Maar webdav werkt niet met 2FA/0Auth2 ingeschakeld. Doet me twijfelen om lifetime te gaan bij pCloud.

[ Voor 22% gewijzigd door j-anoniem op 18-11-2020 17:01 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Ja, die zie ik ook wel zitten. 500 Gb bij pCloud lifetime. Black Friday aanbieding voor $ 122, dus dat is net even meer dan 100 euro. Aangezien je met Bitcoin kunt betalen (staat lekker hoog momenteel), lijkt mij dat een prima deal. https://www.pcloud.com/black-friday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan-Z
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-04 11:18
3d0zer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:42:
[...]

*oplossing gevonden*

Bron: https://www.zotero.org/support/kb/webdav_services
Ipv https://webdav.pcloud.com moest ik https://cwebdav.pcloud.com gebruiken, dit omdat ik gebruik maak van de Europese dataservers.
Ik liep tegen ditzelfde probleem aan, maar bovenstaande werkte niet. In je linkje stond gelukkig de huidige, correcte server. Ik weet niet of het een typefout is of dat dit in de afgelopen 5 dagen is veranderd, maar het is nu https://ewebdav.pcloud.com voor EU dataservers. Erg vreemd dat ze dit nergens in de FAQ hebben staan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 16:50
Ik heb voor mezelf even een overzichtje gebakken in Excel -dat overigens nog niet compleet is natuurlijk, met verschillende aanbieders van dit moment die ik tot nu toe heb gevonden. https://1drv.ms/x/s!Ao2mqx-xnl-8otY9gliXf_K0bsmtLQ?e=mYIEdm
Mochten mensen daar wat aan hebben.

Overigens een persoonlijke note: Ik denk dat ik niet echt meer met 'lifetime' aanbieders in zee ga. Ik verwacht dat dat business model op de lange duur niet houdbaar is en dat je uiteindelijk toch weer met lege handen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Iemand ervaring of pCloud ook ondersteuning heeft voor iOS Live Photos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Nog een leuke premium aanbieding. Prijs: $150 life-time voor 15TB.

https://deals.neowin.net/...1P000004YlJIQA0&scsonar=1

Lijkt te mooi om waar te zijn. Dat is het ook gezien de kwaliteit. Dus staar je niet dood op lifetime aanbiedingen waarbij de recensies gesponsord worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 18-11-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
StackSocial heeft ook Koofr 1TB lifetime voor circa € 145 en Polar Backup voor ca € 70/5TB

Ook hier: geen idee hoe betrouwbaar.

https://www.trustpilot.com/review/www.polarbackup.com

Zou ik niet doen denk ik

[ Voor 12% gewijzigd door ronaldvr op 18-11-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppensc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2020
Ben zelf ingegaan op de aanbieding van stack om 1TB voor 3,03 euro. Heb stack sedert 2015 en tot vandaag heeft het voor mij altijd gewerkt. Mijn synology synct er dagelijks mee. Gaat vooral om documenten van mijn werk en mijn privé foto's.
Reden van verlenging is omdat ik niet snel snel wil beslissen om ergens anders in te tekenen. Ik lees mij nogal graag een beetje in.
Minpunt voor stack (Transip) vind ik de manier waarop ze gecommuniceerd hebben. Maar laat ons eerlijk zijn : 1TB lifetime gratis kan niemand volhouden. Maar dat is mijn mening.

Voor mij is Sync.com één van de spelers die dichtst aanleunt bij Stack qua gemak en mogelijkheden.

Wat het moeilijk maakt om nieuwe cloud te kiezen is voordal dat de markt van clouds zeer nieuw is. Er zijn niet echt vaste waarden in dit segment. Er is wel onedrive, dropbox, box (ik vergeet er vast een paar) die gekend zijn bij het publiek maar al de rest is nieuw en niemand kan voorspellen of ze er volgend jaar nog zijn.
8)7
Iedereen wil vooal een partner kiezen om er lange tijd mee verder te gaan. Althans zo zie ik het. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Pixeltje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:21:
Ik wil juist voorkomen dat ik nog geld in een NAS moet investeren eerlijk gezegd. Ik ben vooral benieuwd naar welke mogelijkheden er met cloudopslag zijn waar ik dus een deel van de data gewoon kan stallen, een ander deel kan syncen met mijn laptop..
Iets zoeken met nextcloud hosting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

j-anoniem schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:03:
[...]

Ja, maar dit is geen gratis lifetime zoals toen bij Stack. Gratis neem ik altijd al met een korrel zout, want bestaat niet.
Ook pCloud scant je bestanden, net zoals Microsoft doet met OneDrive:
https://www.reddit.com/r/..._to_view_and_report_your/
No, we don’t use any third-party scan. We use a system scan with hash file organization of the server-side encrypted space and this is for BLOBS that are in violation of our Terms and Conditions
https://www.cloudwards.net/review/pcloud/#comment-1274385

Topic over OneDrive:
Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd

Het wordt je ook niet echt gemakkelijk gemaakt in je keuze ;)

Sync.com scant volgens eigen zeggen niet jouw bestanden, maar de servers staan in Canada and ze hebben geen andere connectiemogelijkheden zoals WebDav.

Ik denk dat een NAS -> encrypted backup naar een online cloud storage of een Nextcloud oplossing nog de beste en meest privacyvriendelijke optie is.

[ Voor 24% gewijzigd door Ruzor op 18-11-2020 21:40 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 00:08
Bestanden, die je puur voor backup online knalt, gewoon lekker zelf encrypten.

In mijn geval gebruik ik rclone, dus gewoon via rclone je cloud provider koppelen en daarover een crypt remote zetten en dan is het magisch allemaal niet meer zo makkelijk te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Furfoot schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:44:
Strato heeft een mooie deal:

https://www.strato.de/clo...JGgCo_rEeygHVgoGmxpuKphRo

Is wel alleen voor duitse accounts (maar kan met NL adres). Helemaal handig voor de Stack verlaters want het is ook gebaseerd op nextcloud dus je backup is weer snel gemaakt. Zo kan ik weer een jaar verder en daarna weer op zoek naar een mooie deal.
Ik heb deze genomen. E.e.a. vertalen vanuit het Duits kostte even wat tijd maar het is allicht beter dan de CT aanbieding van Strato.

De classic grafische omgeving is zo weggelopen uit 1993 en heeft meer functies maar de moderne HiDrive werkt verder wel goed.

Nu zien dat ik slim e.e.a. over kan zetten vanaf STACK naar Strato zonder het te downloaden naar mijn eigen pc... Weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
Ook hier iemand die van de gratis Stack over wil (moet) stappen. Mijn situatie is als volgt:

Main storage is Synology (+/- 850GB)
Synology backupt naar pc (via Cobian backup)
Synology backupt naar Stack (via Hyper Backup)

Nu komen er heel veel providers in dit topic voorbij waar voor een redelijke prijs 1TB is te krijgen. Bijvoorbeeld Strato HiDrive (na 1 jaar 60 p/j). Maar nu zie ik ook Synology C2 (plan 1). Ook 1 TB voor 60 p/j, maar daar worden 11 backup versies bewaard, waardoor ik dus veel meer dan 1TB ter beschikking heb.
Ongeacht de cumulatieve grootte van uw back-upversies wordt alleen de brongegevensgrootte op uw Synology NAS meegeteld voor uw gebruik van opslagruimte in C2 Backup.
Ben benieuwd op welke manier jullie naar de cloud backuppen en hoe jullie omgaan met versies? Of hebben jullie in de cloud maar 1 versie?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amandess
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-04 14:51
Heeft er iemand ervaring met kDrive van Infomaniak?

De prijzen klinken best schappelijk voor data die in Zwitserland staat, alhoewel een kleinere bundel dan 2TB voor mij ook prima was geweest.
Er zijn alleen nog maar zo weinig reviews over te vinden.

https://www.infomaniak.com/en/kdrive/prices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucreinink
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-04 19:30
Icedrive heeft ook een mooie black friday aanbieding. 2TB lifetime voor 199 of 1TB lifetime voor 139 (bij plans).

Ik heb nu zelf een gratis account gemaakt om het te proberen en de web-app ziet er erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-anoniem
De Black Friday aanbieding bij pCloud is nu al aan de gang. 500 GB Lifetime voor €122,50 en 2 TB Lifetime voor €245,-. Voor mij is 500 GB te weinig, 1 TB zou ideaal zijn dus dan wordt het 2 TB als ik voor pCloud ga.

De Crypto uitgeprobeerd en het werkt op zich aardig. Je kunt het op computer direct mounten in je virtuele schijf, maar op mobiel kun je er vrijwel niets mee. Bijvoorbeeld bestanden verplaatsen van/naar regulier kan ook alleen maar via virtuele schijf en je kunt op mobiel neit eens foto's bekijken die in Crypto staan. Streamen muziek- en video bestanden in Crypto-map via Virtuele schijf loopt ook lekker. Maar de korting voor lifetime is slechts 20,- met de aanstaande Cyber Monday 2 TB deal, dus kan dat later evt. nog aangeschaft worden. Ook nog beweerden een aantal gebruikers dat na wijziging wachtwoord van hun Crypto map, dat die map daarna gereset was en hun bestanden verdwenen.

Bovendien net voor het eerst geexperimenteerd met Cryptomator (en meteen donatie key gekocht voor donker thema). Dat werkt via de virtuele schijf heel erg goed. De Cryptomator-kluis geopend via virtuele schijf (dus niet lokaal vanaf ssd) en kon alle video en muziek probleemloos afspelen, uploads ook geen probleem. Voor mij is dat belangrijk omdat een deel van mijn 550 GB FLAC collectie mogelijk gevlagt gaat worden met die door (naast USA ook) EU verplichte scan van cloud-accounts op copyright werk. De hele collectie zelf naar MP3 geconverteerd zal geen overeenkomende hashes hebben, dus kan ik als het goed is zonder probleem onversleuteld in de cloud zetten. En dan de FLAC's niet alleen extra gebackupt heb, maar op computer toch kan streamen via gemounte Cryptomator-kluis die niet op ssd van laptops hoeft te staan en ik dan mijn externe schijven niet hoef aan te sluiten. En ook andere media natuurlijk.

Overigens ondersteunt pCloud block-level sync, waardoor syncen van Veracrypt ook gebruiksvriendelijker is, want dan hoeft niet hele container gesynced te worden zelfs na kleine wijziging. (Wel dan in Veracrypt van die container timestamp wijziging aanzetten, staat standaard uit en dan ziet cloud geen wijziging en synced niet).

Webdav van pCloud is trouwens heel erg traag itt de heel snelle virtuele pCloud schijf. Ook webdav van Stack is een stuk sneller dan pCloud's webdav (met voor afspelen 50 mb bestandslimiet). Maar het is snel genoeg om mijn MP3's te streamen in Kodi en op mobiel met Neutron.

Selectieve syncs mogelijk met pCloud software vind ik ook belangrijk. Snelheid was ook goed tijdens test uploads en downloads.

Aldus 80% zeker dat ik er voor ga. Na paar jaar terugverdiend ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 18:56
keverjeroen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:20:
Ook hier iemand die van de gratis Stack over wil (moet) stappen. Mijn situatie is als volgt:

Main storage is Synology (+/- 850GB)
Synology backupt naar pc (via Cobian backup)
Synology backupt naar Stack (via Hyper Backup)

Nu komen er heel veel providers in dit topic voorbij waar voor een redelijke prijs 1TB is te krijgen. Bijvoorbeeld Strato HiDrive (na 1 jaar 60 p/j). Maar nu zie ik ook Synology C2 (plan 1). Ook 1 TB voor 60 p/j, maar daar worden 11 backup versies bewaard, waardoor ik dus veel meer dan 1TB ter beschikking heb.
[...]

Ben benieuwd op welke manier jullie naar de cloud backuppen en hoe jullie omgaan met versies? Of hebben jullie in de cloud maar 1 versie?
Ik zit mij af te vragen hoe je van ~850GB data en 11 backup versies uitkomt op 1TB. Ja, het simpele rekensommetje klopt, maar is dit de handigste manier?
Ik neem aan dat het overgrote deel videomateriaal is - heb je daar 11 backup versies van nodig? Kan je niet werken met incrementele backups waarbij alleen veranderingen worden meegenomen?

Zelf heb ik twee backup-sessies in gebruik: de folder met e-mail, (ingescande) post, aankoopbonnen en andere dingen die ik als 'belangrijk' beschouw en waar dagelijks/wekelijks wel dingen veranderen; en de folder met vakantiefoto's, waar hooguit een paar keer per jaar wat veranderd.

Van die eerste maak ik wekelijks een volledige backup en dagelijks enkel een incrementele backup; ik bewaar vervolgens maximaal 7 volledige backups (dus oudste backup is 7 weken) en van alleen de laatste drie volledige bewaar ik ook de bijbehorende incrementele).

Van de foto's maak ik maandelijks een volledige en wekelijks een incrementele backup en bewaar hooguit 2 volledige backups. Hiermee is dus de oudste backup 2 maanden oud. Dus, zowel de foto's als de documenten zijn ongeveer even oud qua backup.

Zou ik de foto's (~26GB data) meenemen in de reguliere backup, dan zou ik aanzienlijk meer opslag verbruiken terwijl het (gezien hoe weinig dingen veranderen) nergens voor nodig is.

Kan mij voorstellen dat als jij op eenzelfde manier naar de data kijkt, je zo'n zelfde bezuiniging kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvr
Koofr heeft een eigen subreddit:
https://www.reddit.com/r/koofrnet/

Waar ze over de lifetime zeggen:
Hi,

There is a set limited amount of lifetime plans that we will sell. It is a special promotion we decided to run, and it is far from tons of users buying lifetimes. Most users still appreciate the value Koofr brings by subscribing as a regular yearly subscription customer.

So no, we will not be closing the service any time soon. More probable is that we decide to stop selling lifetimes early if the balance between yearly and lifetime would actually become a problem. Also, only certain sizes are available as lifetime, and the rest never will be. As mentioned, lifetimes are a promotional effort and not a long term offer.

Also, if you worry about Koofr being a long term viable business, we will be more than happy to see you subscribe to our 100gb yearly plan instead of lifetime
Overigens komt er bij de Stacksocial actie ná de promocode met 15% korting blijbaar nog wel BTW over.... waardoor het totaal op USD 175 uitkomt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grJzUJegfa7ddf7xL1SanspgZ8g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hc8gu0HflfsdQIR0bvTa8rKP.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

j-anoniem schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:01:
Aldus 80% zeker dat ik er voor ga. Na paar jaar terugverdiend ook.
Áls ze dan nog bestaan heet dat. Ik vind lifetime deals altijd risicovol, aangezien je een continue stroom van klanten moet blijven binnenhalen om te kunnen voortbestaan.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 11:45
Dubox heeft 1 TB online opslag , gratis. Lifetime guarantee maar ja, we kennen dat.

Staat wel gehost in Hong Kong, laat het duidelijk zijn, smijt hier geen persoonlijke data op. Maar wat warez backups of geencrypteerde shit moet gewoon kunnen.

Vanmorgen geregistreerd en na 5 minuten was ik al aan het backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amandess
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-04 14:51
Satangel schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:26:
Dubox heeft 1 TB online opslag , gratis. Lifetime guarantee maar ja, we kennen dat.

Staat wel gehost in Hong Kong, laat het duidelijk zijn, smijt hier geen persoonlijke data op. Maar wat warez backups of geencrypteerde shit moet gewoon kunnen.

Klonk interessant, maar de site ziet er wel erg kaal uit. Geen enkele achtergrond informatie over het bedrijf of wat dan ook.
Volgens de service agreement: Additional storage is available for purchase on a subscription basis,and also moe features and tools are unlocked for Paid Accounts.For details about subscription plans and pricing, please visit https://www.dubox.com. Prijzen zijn alleen niet terug te vinden, waarschijnlijk moet je daar eerst een account voor aan maken.

Ben overigens afgehaakt toen ik zag dat de userfeedback naar een gmail adres gmaild moet worden :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 14:16
Satangel schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:26:

Er staat zelfs op de site: user feedback dubox100@gmail.com :+ :+ :+
Want even een mailadres bij je domeinnaam + cloudopslagdienst regelen is teveel werk??? :P :+

Ik zou van 1 ding uitgaan en dat is dat dit 'bedrijf' over een half jaar ineens is verdwenen en je gegevens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

IONOS (reseller van Strato HiDrive (?)) biedt 1TB aan voor 5 euro per maand, inclusief ondersteuning voor Webdav en SMB: https://www.ionos.de/office-loesungen/hidrive-cloud-speicher . Eerste jaar is overigens slechts 1 euro per maand voor 1TB. DC staat in Duitsland.
GrooV schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:35:
Niet helemaal fair, Google Archive verwacht namelijk dat je bestanden er minstens een jaar staan. gelukkig geen latency meer zoals met Glacier maar het heeft nog wel haken en ogen
Eens, echter weet je nooit van te voren wanneer je je backups nodig hebt. Als die er dus pas een paar maanden staan, betaal je alsnog de hoge egress costs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Laatst online: 15:42
Ben door de enthousiaste reacties aan de gang gegaan met Pcloud. Mooi lifetime abonnement als alternatief voor Stack.
Ik moet helaas bekennen dat mijn Synology NAS erg veel fouten rapporteerd met Cloud SYnc. Tot en met dat ik compleet mijn wachtwoord opnieuw moet invullen voor Pcloud aan toe!
Ik gebruik de ewdav.pcloud.com servers, maar ca. 10% van de bestanden geeft een upload fout.
Ter controle nog even Stack webdev aangezet, en nieuwe bestanden fietsen er zonder enige fout heen.

Iemand ook Pcloud in gebruik met Ewebdev en nu upload fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Laatst online: 07-05 10:45
Weet iemand tot wanneer de HiDrive aanbiedingen (DE/NL) geldig zijn?

Ik heb een hele reeks aan pagina's doorgelezen, maar volgens mij heeft niemand dat gevraagd / benoemd. Ik had even gezocht op ct.nl en de aanbieding loopt zo te zien al vrij lang, sinds mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
bartvries schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:14:
Ben door de enthousiaste reacties aan de gang gegaan met Pcloud. Mooi lifetime abonnement als alternatief voor Stack.
Ik moet helaas bekennen dat mijn Synology NAS erg veel fouten rapporteerd met Cloud SYnc. Tot en met dat ik compleet mijn wachtwoord opnieuw moet invullen voor Pcloud aan toe!
Ik gebruik de ewdav.pcloud.com servers, maar ca. 10% van de bestanden geeft een upload fout.
Ter controle nog even Stack webdev aangezet, en nieuwe bestanden fietsen er zonder enige fout heen.

Iemand ook Pcloud in gebruik met Ewebdev en nu upload fouten?
Beetje offtopic. Ook ik ben aan het rondzoeken voor een externe backup oplossing voor mijn Synology Nas.
Waarom kies je voor Pcloud en niet voor C2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Pcloud had 125 dollar voor lifetime 500gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-04 19:07
MrImpulsive schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:45:
Weet iemand tot wanneer de HiDrive aanbiedingen (DE/NL) geldig zijn?

Ik heb een hele reeks aan pagina's doorgelezen, maar volgens mij heeft niemand dat gevraagd / benoemd. Ik had even gezocht op ct.nl en de aanbieding loopt zo te zien al vrij lang, sinds mei.
Bij HiDrive is het zo dat als je voor een jaarcontact gaat je altijd wel korting krijgt. De acties kunnen wel verschillen. Dat is eigenlijk al een paar jaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Laatst online: 07-05 10:45
Eric_1993 schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:39:
[...]

Bij HiDrive is het zo dat als je voor een jaarcontact gaat je altijd wel korting krijgt. De acties kunnen wel verschillen. Dat is eigenlijk al een paar jaar zo.
Ah, goed om te weten. Deze acties zijn zo goedkoop dat ik dacht dat deze wel tijdelijk moesten zijn. Een enkele euro voor een jaar, of bij de NL actie 12 euro voor een jaar.

Rond Black Friday krijg ik sowieso vaak wat kriebels als het gaat om acties voor dingen waar ik in geïnteresseerd ben. Ik besef wel dat dat natuurlijk ook het doel is. "Wat als ik later toch besluit dat ik het wil en dat dan de actie niet meer loopt?! Misschien toch maar nu aanschaffen dus..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
bartvries schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:14:
Ik moet helaas bekennen dat mijn Synology NAS erg veel fouten rapporteerd met Cloud SYnc.
Volgens mij werd er hier ook juist op gewezen dat je hier voorzichtig mee moet zijn, zie o.a. ook de discussies op Reddit. Maar goed, achteraf gepraat en daar heb je nu niets aan.

Ik lees wel dat bepaalde file types problemen kunnen geven bij pCloud.. Zou je eens kunnen kijken of de sync een melding geeft bij een bepaalde file of een bepaald file type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Het gaat al mis met JPG's. Maar misschien dat het path te lang is. Dit is natuurlijk niet handig en ik heb na wat heen en weer mailen mijn account opgezegd. Zij hebben weer gedowngrade en terugbetaling toegezegd.
Weer op zoek dus naar een alternatief voor Stack.

[ Voor 10% gewijzigd door bartvries op 23-11-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
bartvries schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:09:
Het gaat al mis met JPG's. Maar misschien dat het path te lang is. Dit is natuurlijk niet handig en ik heb na wat heen en weer mailen mijn account opgezegd. Zij hebben weer gedowngrade en terugbetaling toegezegd.
Weer op zoek dus naar een alternatief voor Stack.
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje qua zoektocht. Ik ben zoek naar een online backup oplossing voor mijn nas. Goed dat je nog onder de deal uit kon komen.
Zoek je iets om te backuppen? Of zoek je gewoon naar online opslag? Dat kon ik niet uit je verhaal opmaken.

Mijn shortlist nu is:

Backblaze: dit is een backupvoorziening maar dan alleen via de desktop. Oplossing is hiervoor de computer een backup te laten maken van de nas. Of een backupserver / container maken die dan de aangesloten drives naar backblaze stuurt. Backblaze is 110 dollar voor 2 jaar.

Synology C2; backup van synology nas maken. Gelijk klaar met de backup. Voor 2tb wel aan de prijs: 140 eur voor 2tb per jaar.

Ik kijk wel verlekkerd naar die lifetime services. Maar eigenlijk ben ik aan de andere kant ook huiverig voor. Of dat wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
Met Backblaze B2 kunnen wel rechtstreeks backups van een NAS worden gemaakt. Ik heb de trial versie daarvan nu draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Mezkeijou schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:27:
[...]

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje qua zoektocht. Ik ben zoek naar een online backup oplossing voor mijn nas. Goed dat je nog onder de deal uit kon komen.
Zoek je iets om te backuppen? Of zoek je gewoon naar online opslag? Dat kon ik niet uit je verhaal opmaken.

Mijn shortlist nu is:

Backblaze: dit is een backupvoorziening maar dan alleen via de desktop. Oplossing is hiervoor de computer een backup te laten maken van de nas. Of een backupserver / container maken die dan de aangesloten drives naar backblaze stuurt. Backblaze is 110 dollar voor 2 jaar.

Synology C2; backup van synology nas maken. Gelijk klaar met de backup. Voor 2tb wel aan de prijs: 140 eur voor 2tb per jaar.

Ik kijk wel verlekkerd naar die lifetime services. Maar eigenlijk ben ik aan de andere kant ook huiverig voor. Of dat wel goed gaat.
toon volledige bericht
Ga niet verder dan kijken :)

Backblaze B2 en Synology C2 zijn kwalitatief denk ik gelijk. Misschien dat Synology C2 wat beter geïntegreerd is in hun eigen NAS. Synology C2 kent geen retrieval kosten, bij Backblaze B2 zijn die er wel dacht ik. Verder kan je file(s) vrij gemakkelijk restoren via de Synology C2 browser ook direct naar je PC, al gaat dat per file.

Beiden werken direct vanaf je (Synology) NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Laatst online: 09-05 16:23

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Een groot voordeel van de Synology C2 backup dienst vind ik, is de officiele ondersteuning van een Synology NAS ;)

Ben de dienst (300GB tier 1) aan het testen en ja, instellen en gaan. Tja niet zo spannend natuurlijk. Prijs is ietsje duurder dan derden maar er gaan dan ook wel belangrijke zaken heen als fotos en documenten. Dat mag wel wat kosten voor 300GB met onbeperkte versioning voor 30dagen.

[ Voor 55% gewijzigd door Me_dusa op 24-11-2020 08:16 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
Me_dusa schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:13:
Een groot voordeel van de Synology C2 backup dienst vind ik, is de officiele ondersteuning van een Synology NAS ;)

Ben de dienst (300GB tier 1) aan het testen en ja, instellen en gaan. Tja niet zo spannend natuurlijk. Prijs is ietsje duurder dan derden maar er gaan dan ook wel belangrijke zaken heen als fotos en documenten. Dat mag wel wat kosten voor 300GB met onbeperkte versioning voor 30dagen.
Nog een voordeel vind ik dat je alleen de data voor de initiële backup af hoeft te nemen, de overige 11 versies van de backup die bewaard worden, betaal je dus niet voor.

"C2 Backup bewaart 11 back-upversies (een meest recente, 7 per dag, 3 per week) die 30 dagen teruggaan. Ongeacht de cumulatieve grootte van uw back-upversies wordt alleen de brongegevensgrootte op uw Synology NAS meegeteld voor uw gebruik van opslagruimte in C2 Backup."

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
Ik heb dus uiteindelijk voor koofr gekozen, en ik moet zeggen dat hun support via hun subreddit vrij goed werkt voor mij. De meeste vragen worden daarin wel behandeld. Het is niet het allersnelste denk ik maar snel genoeg.

Met pCloud heb ik dus een paar merkwaardige support interacties gehad, tot zelfs dat ze mijn niet zo beste review van Trustpilot probeerden te laten verwijderen "omdat ik geen interactie met hen gehad had". Dat terwijl hun support gelijktijdig met mij over diezelfde review aan het communiceren was over het incident dat ik had gemeld. En wat ik in dei review aangeef: het probleem is niet dát het fout gaat, maar de manier waarop men er mee omgaat: het hoort gewoon niet dat data plots ergens verschijnt zonder dat ik dat expliciet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:14
Ik heb besloten om tijdens Black Friday te gaan proberen goedkoop Family 365 te scoren als vervanging van Stack.
Aan de ervaringsdeskundigen daarvan: als je dat telkens op BF wil doen om een jaar te verlengen zal ik het wel 1 of 2 dagen na BF moeten activeren om te zorgen dat ik volgend jaar genoeg tijd heb om een verlenging te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:39

copykat

Good copy isn't bad

Let op met onedrive wat je er op zet. Je word zo geblockt en afgesloten.
Dus alleen encripten voor uploaden.
6TB is erg aantrekkelijk voor 80 p jaar of minder als je goed zoekt.
"gratis" office er bij.
Maar open files worden gescanned en kunnen voor verrassingen zorgen. Sluiten van je outlook account.
Ik heb geen 6TB nodig dus eenTB per gezinslid is een beetje over de top als ik alleen encripted data upload.
Denk er over om een jaartje t aan te kijken bij de stackers. 😉Hoef dan niks te veranderen of opnieuw te uploaden. Ook wel lekker.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Laatst online: 09-05 16:23

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

keverjeroen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:23:
[...]

Nog een voordeel vind ik dat je alleen de data voor de initiële backup af hoeft te nemen, de overige 11 versies van de backup die bewaard worden, betaal je dus niet voor.

"C2 Backup bewaart 11 back-upversies (een meest recente, 7 per dag, 3 per week) die 30 dagen teruggaan. Ongeacht de cumulatieve grootte van uw back-upversies wordt alleen de brongegevensgrootte op uw Synology NAS meegeteld voor uw gebruik van opslagruimte in C2 Backup."
Dit is zeker een voordeel. Iets wat Stack maar 5 dagen doet AFAIK. Niet echt toereikend voor een goede backup retentie tegen cryptolockerd ed.

Me_dusa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Laatst online: 01-05 14:16
KNed schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:16:
Ik heb besloten om tijdens Black Friday te gaan proberen goedkoop Family 365 te scoren als vervanging van Stack.
Aan de ervaringsdeskundigen daarvan: als je dat telkens op BF wil doen om een jaar te verlengen zal ik het wel 1 of 2 dagen na BF moeten activeren om te zorgen dat ik volgend jaar genoeg tijd heb om een verlenging te kopen?
Al een goede deal gevonden? Bij Amazon Duitsland is Office 365 Family nog altijd €65 (krijg je een licentiecode in doos thuisgestuurd, goedkoper dan code per mail :+). Ik denk dat ik 'm 2 jaar vooruit ga kopen en dan elke Black Friday ga heroverwegen om het weer een jaar vooruit bij te kopen. Zo niet, dan heb ik een jaar om de boel netjes op een andere manier te organiseren voor mezelf en voor familie.
copykat schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:51:
Let op met onedrive wat je er op zet. Je word zo geblockt en afgesloten.
Dus alleen encripten voor uploaden.
6TB is erg aantrekkelijk voor 80 p jaar of minder als je goed zoekt.
"gratis" office er bij.
Maar open files worden gescanned en kunnen voor verrassingen zorgen. Sluiten van je outlook account.
Ik heb geen 6TB nodig dus eenTB per gezinslid is een beetje over de top als ik alleen encripted data upload.
Denk er over om een jaartje t aan te kijken bij de stackers. 😉Hoef dan niks te veranderen of opnieuw te uploaden. Ook wel lekker.
Er zijn idd wat ernstige verhalen over OneDrive (maar ook over andere online-opslagdiensten). Bestaat er software die alles versleutelt, maar wel native beschikbaar maakt op verscheidene platforms? Bijv.: Windows, macOS en Android (de OSs die ik gebruik). Anders is het versleutelen voornamelijk een inbreuk op de gebruiksvriendelijkheid...

Een alternatief dat ik overweeg is gewoon alles onversleuteld op OneDrive (voor maximale gebruiksvriendelijkheid) en daarnaast een alternatief dat dagelijkse incrementele backups doet, elders. Dat zou een 1TB schijf in m'n thuisnetwerk kunnen zijn.

De vraag is: wat is het risico op een lockout door MS? Bij hoeveel mensen gaat het echt fout zonder enige bekende reden? Vergelijk het met de kans op een auto-ongeluk: ga je helemaal niet meer met de auto, omdat die kans bestaat? Je moet er gewoon voor zorgen dat als je een partij als MS gebruikt (geldt net zo goed voor andere bedrijven), dat je er niet afhankelijk van wordt, maar dat je alternatieven hebt om op terug te vallen. Natuurlijk is het naar als het je overkomt, maar dat risico kun je van tevoren afwegen en plannen maken voor het geval dat het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

En waardoor gaat het dan fout? Gedownloade films/muziek/software? Lijkt me toch dat je niet zomaar geblokkeerd wordt om je familiefoto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
Bestaat er software die alles versleutelt, maar wel native beschikbaar maakt op verscheidene platforms? Bijv.: Windows, macOS en Android (de OSs die ik gebruik). Anders is het versleutelen voornamelijk een inbreuk op de gebruiksvriendelijkheid...
Duplicati maakt versleutelde incremental backups direct naar diverse cloud platforms

Verder zijn er verschillende 'zero knowledge' clouds: Sync, pcloud, Hidrive, Icedrive voor zover ik kan zien in mijn lijstje.

En op de koofr subreddit vond ik dat er rclone bestaat: https://rclone.org/

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldvr op 25-11-2020 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:14
Ik heb nog geen goede deal gevonden, wacht nog ff BF af.

Ik kan wel blijven bij Stack, dat is het makkelijkste en ook niet heel veel duurder, maar het is een principe kwestie. Heb door deze kwestie m'n buik vol van TransIp. wie weet verdubbelen ze volgend jaar weer de prijzen?

Maar ik heb ook geen zin in een eventuele lock-out van m'n Microsoft cloud account. Daarom is de vraag van @erikieperikie wel een goede: hoe vaak komt dit echt voor? En onder welke voorwaarden? Moet je dan echt hele verkeerde foto's neer gaan zetten? Kijken ze ook naar welke software je in je cloud account zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:39

copykat

Good copy isn't bad

TransIP had wel een cursus communicatie kunnen volgen over hoe ze de reden gebruikte voor het stopzetten van de gratis accounts zo te verwoorden dat wij gebruikers het niet als een bulsh*t reden zagen.

Mijn reden om dit jaar te blijven hangen is puur: mijn duplicatie is lekker bezig met Stack en ik heb 700Gb aan real data.(rest is niet super belangrijk om in de cloud te slingeren) en mn andere gezinsleden hebben nauwelijks cloudopslag nodig/ in gebruik.
win10 heeft "gratis word en excel" dus "office" is thuis ook overbodig. ik gebruik nooit powerpoint oid dus alleen de 6Tb in 6 stukken zou dan een motivatie zijn voor aanschaf 365office family.
Foto's die aanstootgevend kunnen zijn zijn al kinderfoto's in het zwembad, douche, strand. iedereen heeft er wel een paar. te veel skin en zo triggert al een scanner. lollige fimpjes van what's app... auto backup op het verkeerde moment oeps.
ik verwacht dat copywrite content ook iets kan triggeren als je dat deelt met andere accounts zelfs binnen je "family group". Dus ik zou niet "open" dingen er op zetten en delen zonder ze eerst tegen het licht te houden naast hun disclaimer.

Ik persoonlijk wil gewoon t risico niet lopen, al dat gedoe met opnieuw aanmaken email adressen gegevens die je toch kwijt bent en ik heb ,nog, geen 6Tb nodig dus. dit jaar is 3,03x12= 36,36 euro voor 1 TB best goedkoop. Dus simpele keus denk ik.
en dat het wobly hardware is,,,, tja het is een extra backup op 2/3 versies thuis.
volgend jaar zien we wel verder.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• LightPhoenix
  • Laatst online: 09-05 09:03

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

copykat schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:39:

Foto's die aanstootgevend kunnen zijn zijn al kinderfoto's in het zwembad, douche, strand. iedereen heeft er wel een paar. te veel skin en zo triggert al een scanner. lollige fimpjes van what's app... auto backup op het verkeerde moment oeps.
ik verwacht dat copywrite content ook iets kan triggeren als je dat deelt met andere accounts zelfs binnen je "family group". Dus ik zou niet "open" dingen er op zetten en delen zonder ze eerst tegen het licht te houden naast hun disclaimer.
Wat ik zo lastig vind aan dit geheel is dat het zo ondoorzichtig is. Hier een bron in het Duits over het afsluiten van Microsoft accounts en daar staat bijvoorbeeld dat het delen van foto's vooral het probleem zou zijn (Naast andere dingen) en niet alleen het zelf uploaden. Eerder kwam ook aan de orde dat het probleem zou kunnen zijn dat een niet correcte ingevulde geboortedatum bij het openen van de account (dus iemand was eigenlijk minderjarig maar deed zich voor als meerderjarig) dit probleem zou kunnen forceren. Maar het probleem is dat ik eigenlijk geen concrete voorbeelden van redenen kan vinden. Dit komt vooral omdat Microsoft niet communiceert hierover en het dus erg lastig is te oordelen.

Wel vind ik het opvallend dat in de quote ook staat "lollige fimpjes van what's app" en dat dit soort berichten ook terugkomen op het klachtenforum van de consumentenbond. Plaatjes en filmpjes van 'de voetbalclub app'. Nu ben ik waarschijnlijk naïef omdat ik niet voetbal, maar wat voor dingen worden er dan doorgestuurd?

Om het te testen heb ik nu ook maar een Onedrive backup gemaakt (naast mijn Hidrive) om te kijken of de account geblocked wordt. Mocht het gebeuren dan zal ik het delen.
Backup heeft alle foto's van mijn telefoon, app groepen en daarnaast een backup van onze familie foto's, van mijn ouders van mij als kind en van mijn eigen kinderen. Wat ik iig zeker weet is dat mijn account aangemaakt is met de juiste geboortedatum. Ik ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door LightPhoenix op 26-11-2020 13:12 . Reden: extra info ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
LightPhoenix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:01:
[...]
Wel vind ik het opvallend dat in de quote ook staat "lollige fimpjes van what's app" en dat dit soort berichten ook terugkomen op het klachtenforum van de consumentenbond. Plaatjes en filmpjes van 'de voetbalclub app'. Nu ben ik waarschijnlijk naïef omdat ik niet voetbal, maar wat voor dingen worden er dan doorgestuurd?
...
Racistische grapjes, seksistische grapjes, Pr0n0grafische grapjes, mensen die vallen en botten breken, de meest gestoorde 'humor' komt daar dan voorbij.
Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste