---RAWE CEEK!!!---
ook in windows heb ik al aanpassingen gemaakt voorheen.
Xbox Live Knalle Arie
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Maarja waar moet je anders mee betalen? Fans?
Ze zouden het hele concept moeten veranderen.
Heb namelijk in geen enkel ander spel hier last van.
Dit zit inderdaad in het spel. Hebben ze goed gemaakt.pdebie schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:30:
Als ik crash/de muur schamp zie ik kleine artefacts in beeld. beetje het idee alsof je videokaart het niet aan kan. Maar nu las ik ergens dat dit gewoon in het spel zit. Dus ik ben even benieuwd of jullie deze 'effecten' ook zien.
Anoniem: 179336
Zit gewoon in het spel. Als het goed is, heeft DiRT 3 dit ook.pdebie schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:30:
Als ik crash/de muur schamp zie ik kleine artefacts in beeld. beetje het idee alsof je videokaart het niet aan kan. Maar nu las ik ergens dat dit gewoon in het spel zit. Dus ik ben even benieuwd of jullie deze 'effecten' ook zien.
Jup volgens mij ook. Het lijkt er meer op dat de camera even stottert, dat is volgens mij ook de bedoelingAnoniem: 179336 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:48:
[...]
Zit gewoon in het spel. Als het goed is, heeft DiRT 3 dit ook.
Anoniem: 258387
De coureur zit op de stoel, voor het stuur. Niet zo'n 2 meter achter de auto, 5 meter of op de moterkappdebie schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:46:
mooi effect? het is toch de bedoeling dat je door de ogen van de coureur kijkt?
Pff, lieten die van CODEMASTERS me ff schrikken, gaat als een speer op ULTRA in 1600P resolutie.
Snel maar weer verder racen..
Waarom loopt alles prima, behalve die cutscene's waarin je die koplampen zo ziet schijnen, daar hakkelt het als de %#@&..?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Flghter1982 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:25:
zou je eens willen posten wat je settings zijn dan? aangezien er geen load default optie is in grid 2 en ik aardig aan het switchen geweest ben.
ook in windows heb ik al aanpassingen gemaakt voorheen.

dit zijn mijn instellinge voor de logitech driving force gt.
en die stuurt echt heel erg goed
[ Voor 14% gewijzigd door moeskoetie op 02-06-2013 22:15 ]
erutangiS
gewoon upgraden en je kan met een dodge heel ver komen als je goed driftMrOleo schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:29:
ff online geprobeerd: tegenstanders hebben nissan gtr's, ik kan kiezen tussen een dodge en een dodge. Leuk racen terwijl je kansloos bent voor de race begint. Wat een grap.
Volgens mij klopt er iets niet....
Weet iemand trouwens een goede T3 auto voor online? Ik vind die standaard Nissan erg moeilijk om mee te rijden. Ik zit nu op level 18 en weet niet waar ik mijn 500k aan moet uitgeven.
Man wat een intensiviteit zo door de bochten heen te gaan met de McLaren, gelukkig is het niet nooit teveel races achter elkaar in T4 anders ben ik zo uitgebrand.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Anoniem: 406530
Is je internetabonnement tussentijds gewijzigd? Welke verbinding geeft je PS3 aan (met name NAT type)?Tropicc schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:15:
Ik kan met de PS3 versie geen online races vinden. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik die Mercedes SLR al heb door de Limited Edition en daar nog geen races voor gevonden konden worden. Maar nadat ik mijn online pass heb geactiveerd zegt hij steeds: "No sessions found." als ik naar een session zoek.
Iemand een idee? F1 2010, 2011, GRID, Dirt 2, 3 en Showdown werkten wel allemaal online.
Zelf dit weekend een paar uurtjes aan de slag geweest op de PS3 en inmiddels in de eindfase van WSR season 2 beland. Ik moest in het begin wel erg wennen, maar op gegeven moment kreeg ik het wel aardig onder de knie, al moet ik wel afleren de Flashback-knop te gebruiken, want daar heb je online toch ook niets aan.
Deze week maar eens online verkennen en wat Trophies pakken. Nog meer PS3 spelers in dit topic? Misschien kunnen we elkaar als 'rivaal' uitdagen en dan de online global challenge aangaan.
Helaas is de flashback knop online zeer effectief, bocht verkeerd ingestuurd? Druk op Y en je gaat 2 sec terug in de tijd en rijd dan wel op de perfecte lijn.Anoniem: 406530 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:39:
[...]
al moet ik wel afleren de Flashback-knop te gebruiken, want daar heb je online toch ook niets aan.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Caterham 300R voor grip-race, NSXR voor driftXanthian schreef op maandag 03 juni 2013 @ 06:36:
Online Top-speed: 721.14 KM/h
Volgens mij klopt er iets niet....
Weet iemand trouwens een goede T3 auto voor online? Ik vind die standaard Nissan erg moeilijk om mee te rijden. Ik zit nu op level 18 en weet niet waar ik mijn 500k aan moet uitgeven.
Voor T1, Golf R voor grip-race, weet nog niet wat voor drift, nu de bmw 1 serie maar denk dat een dikke amerikaan stukken beter is. Wel gister voordat ik stopte een RX7 gekocht, weet niet meer of dat 1 of 2 was.
T2, Nismo R34 voor grip-race, S2000 voor race/drift, weer een vette chevy voor 100% drift.
T4, Audi R8 voor grip-race, Zenvo voor race/drift, moet nog een powerhouse kopen puur voor drift events.
Dikgedrukt is mijn favo auto, zo leuk met een go kart rijden
Nou ik raad het aan mensen meer Y te gebruiken. Liever dat dan mensen die nonstop aan het keren zijn midden op de weg... Verpest m'n tijd elke keerevilpin0 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:10:
[...]
Helaas is de flashback knop online zeer effectief, bocht verkeerd ingestuurd? Druk op Y en je gaat 2 sec terug in de tijd en rijd dan wel op de perfecte lijn.
[ Voor 28% gewijzigd door kevz op 03-06-2013 09:38 ]
Jup. Soms heb je wel eens een crash waar de auto in de muur hapt. Dan sta je vrijwel direct stil. En met een beetje pech sta je achterste voren. 1 x op de flashback knop en je zit vrijwel weer direct in de raceevilpin0 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:10:
[...]
Helaas is de flashback knop online zeer effectief, bocht verkeerd ingestuurd? Druk op Y en je gaat 2 sec terug in de tijd en rijd dan wel op de perfecte lijn.
Verwijderd
Dank voor je lijstje! Handig!kevz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:36:
[...]
Caterham 300R voor grip-race, NSXR voor drift
Voor T1, Golf R voor grip-race, weet nog niet wat voor drift, nu de bmw 1 serie maar denk dat een dikke amerikaan stukken beter is. Wel gister voordat ik stopte een RX7 gekocht, weet niet meer of dat 1 of 2 was.
T2, Nismo R34 voor grip-race, S2000 voor race/drift, weer een vette chevy voor 100% drift.
T4, Audi R8 voor grip-race, Zenvo voor race/drift, moet nog een powerhouse kopen puur voor drift events.
[...]
Nou ik raad het aan mensen meer Y te gebruiken. Liever dat dan mensen die nonstop aan het keren zijn midden op de weg... Verpest m'n tijd elke keer
En ja, ik heb online ook wel mensen zien keren...

Oké, bedankt!kevz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:36:
[...]
Caterham 300R voor grip-race, NSXR voor drift
[...]
Nou ik raad het aan mensen meer Y te gebruiken. Liever dat dan mensen die nonstop aan het keren zijn midden op de weg... Verpest m'n tijd elke keer
Maar wat is nu precies een drift race en wat is nu een grip race?
Ik neem aan dat smalle straten met veel hoeken juist een drift race is? En lange routes zoals Cóte d'Azur o.i.d. een grip race is?
Wat alleen wel erg irritant is is dat de menu's zo ontiegelijk traag zijn. Met name de counter voor je fans.. elke keer weer...haalt de snelheid uit het spel, zo zit je bijna meer naar de menu's te kijken als dat je daadwerkelijk aan het racen bent.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Anoniem: 406530
Ow, dat werkt dan net even te goed.evilpin0 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:10:
[...]
Het is de hoogste tijd dat ik het dan zelf eens ga ervaren.
Zie het meer als een persoonlijke keuze. Op het moment geef ik de voorkeur aan de grip auto's. Maar ik heb enorm veel races gewonnen met een S2000. Net hoe je pet staatXanthian schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:52:
[...]
Oké, bedankt!
Maar wat is nu precies een drift race en wat is nu een grip race?
Ik neem aan dat smalle straten met veel hoeken juist een drift race is? En lange routes zoals Cóte d'Azur o.i.d. een grip race is?
Denk wel dat het meest handige is om voor elke tier een pure drift auto te maken, dus power 2x omhoog, evt ook drivetrain, en handling op 0 houden. M'n S2000 heeft dan 2/0/0 maar voelt soms toch nog wat sticky aan, vandaar dat een zware amerikaan misschien beter werkt. Maar het is allemaal persoonlijk
Effectief... niet als het een competitieve race is. Als je het in de eerste bocht doet sta je gegarandeerd laatsteevilpin0 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:10:
[...]
Vindt persoonlijk de golf niet de snelste T1 wagen overigens. De auto's die beter driften zijn sneller en de Alfa is eigenlijk even snel.
[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 03-06-2013 14:48 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Anoniem: 238040
Het blijft alleen irritant en raar dat ze de wielen hebben opgenomen in de liveries. Ik vind het leuk om de liveries af en toe aan te passen en deze handig op alle auto's toe te passen maar ik wil bijvoorbeeld niet de wielen van mijn Mustang onder mijn NSX

Speel het met een 360 controller geef wel tegenstuur maar dan nog. Oncontroleerbaar gewoon.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Ik heb meteen ook de Menu music uitgezet: dan heb je meteen OOK geen muziek meer tijdens races! In sommige events krijg je op het einde muziek, waarschijnlijk om het spannend te maken, maar daar heb ik een hekel aan.
Ik rij nu heerlijk rond ZONDER nutteloos getetter van die irritante loser en zonder muziek en het spel is meteen een STUK leuker geworden!
... heldVerwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:14:
Ik lees regelmatig (ook elders) dat mensen zich storen aan het nutteloze en irritante commentaar. Nou, hier is mijn tip van dag. Ga naar Options > Audio en zet Speech op NUL. Zo, the dude is gone. Ja, het is nogal simpel, maar sommige mensen schijnen niet te weten dat het zo simpel kan. (In eerdere Codemasters games moest je soms files hacken om van het commentaar af te komen!)
Ik heb meteen ook de Menu music uitgezet: dan heb je meteen OOK geen muziek meer tijdens races! In sommige events krijg je op het einde muziek, waarschijnlijk om het spannend te maken, maar daar heb ik een hekel aan.
Ik rij nu heerlijk rond ZONDER nutteloos getetter van die irritante loser en zonder muziek en het spel is meteen een STUK leuker geworden!
Verwijderd
Dank je.
En vergeet onderstaande tip: als je bestanden bewerkt, laat CM je niet meer online, zelfs in SP krijg je dan meldingen daarover...
Nog een tip, deze is alleen voor PC-gebruikers...
Omdat we toch al zo lang naar nutteloze filmpjes en fan counters moeten kijken... Ga naar de Steam map > SteamApps > common > grid 2 > video en hernoem de volgende twee bestanden:
intel_sting.bk2
sting.bk2
Ik heb ze zelf veranderd in
intel_sting.bk2 ORIGINEEL
sting.bk2 ORIGINEEL
Nu hoef je bij het starten van het spel niet meer naar die COMPLEET nutteloze filmpjes te kijken.
Heb ik zelf uitgezocht dus copyrights van deze tip: J van E.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 20:39 ]
Nu nog een manier om van dat irritante camera geschud af te komen als je iemand raakt.
Voor de rest vermaak ik me prima met de game.
Oh dat vind ik juist wel weer leuk, anders krijg je zo'n botsauto gevoelSolictice schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:46:
Nice.
Nu nog een manier om van dat irritante camera geschud af te komen als je iemand raakt.
Voor de rest vermaak ik me prima met de game.
(ook zo irritant dat mijn g110 toetsenbord niet werkt (gaat opeens hangen tijdens het racen), ik race met een oud toetsenbord dat half kapot is.)
erutangiS
Verwijderd
Volgende tip. En deze vind ik persoonlijk helemaal top. En ook deze heb ik zelf uitgevonden, haha! Spijtig genoeg wederom alleen voor PC...
Heb je ook zo'n hekel aan die fanbase counter? Ga naar:
Steam/SteamApps/common/grid 2/frontend/configs
Maar een backup van
durations.xml
Open dan het origineel en zoek naar 'fan'. Vervang vervolgens dit:
<duration type="linear" id="fanbase_countup_delay" timeperiod="0.75" />
<duration type="ease_out" id="fanbase_reveal_ease" timeperiod="1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_1" timeperiod="3.75" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_2" timeperiod="4.5" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_3" timeperiod="5.25" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_4" timeperiod="6" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_5" timeperiod="6.75" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_6" timeperiod="7.5" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_7" timeperiod="8.25" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_8" timeperiod="9" steepness="2" />
<duration type="ease_out" id="fb_drift_off" timeperiod="4" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_drift_on" timeperiod="3" steepness="2" />
<duration type="linear" id="fb_pause_b4_countup_starts" timeperiod="1.5" />
<duration type="linear" id="fb_pause_before_drift_off" timeperiod="2" />
door dit:
<duration type="linear" id="fanbase_countup_delay" timeperiod="0.1" />
<duration type="ease_out" id="fanbase_reveal_ease" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_1" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_2" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_3" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_4" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_5" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_6" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_7" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_countup_8" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_out" id="fb_drift_off" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="ease_in" id="fb_drift_on" timeperiod="0,1" steepness="2" />
<duration type="linear" id="fb_pause_b4_countup_starts" timeperiod="0,1" />
<duration type="linear" id="fb_pause_before_drift_off" timeperiod="0,1" />
Wat je in feite moet doen is elke 'timeperiod' entry op 0.1 zetten. Als je nu weer nieuwe fans krijgt, dan zie je die balk verschijnen, maar voordat hij helemaal op het scherm staat, verdwijnt 'ie alweer! Nu kost het bekijken geen 16 seconden meer (als je miljoenen fans hebt) maar iets van 2. Nou, dit vind ik persoonlijk toch wel een hele goeie tip.
Wellicht valt er nog wat tijd te winnen met die steepness, maar daar heb ik nog niet naar gekeken...
Al met al valt er genoeg te tweaken met dit spel!
Agera is trouwens een absurde auto, sneller dan veyron en de achterkant wil heel graag langs de voorkant oO
had iets op youtube gevonden maar daar moet je windows 8 voor hebben en visual studio 12 om dat te programeren.
Verwijderd
Ik zie die leds eigenlijk nooit... Ik heb wel games gehad waarin die leds wél werkten maar ik vond het eigenlijk eerder irritant dan nuttig...!Flghter1982 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:30:
nu nog iemand die uitvind hoe je de led gear indicators van de logitech g27 aan de praat krijgt op de pc
had iets op youtube gevonden maar daar moet je windows 8 voor hebben en visual studio 12 om dat te programeren.
Al die commands zitten onder het kopje:
Scheelt weer zoeken.<durations_group id="GRID2_Rewards">
[ Voor 4% gewijzigd door Joostk op 04-06-2013 10:21 ]
dat er nu na het einde van een race in wrc mode er een melding komt van " no connection "
Het kan uiteraard ook aan steam liggen ... vandaar mijn vraag hier op het forum
control alt oeps deleted
Verwijderd
Euh...cazzie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:15:
Goedenmorgen, ik heb de tips van J.van.E toegepast en ik heb geen idee of het toeval is
dat er nu na het einde van een race in wrc mode er een melding komt van " no connection "
Het kan uiteraard ook aan steam liggen ... vandaar mijn vraag hier op het forum
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Verwijderd
Tja, ik welk spel is het wel toegestaan om een basis config file aan te passen EN online te spelen? Vaak brengt dat problemenVerwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:22:
Shoot... Is dat een soort van anti-kraak/cheat iets of zo...? Balen... Ik ga het vanavond ook nog een keer proberen, maar als ik dat zo hoor, lijkt het alsof Codemasters geen tweaks toelaat... Vervelend...
Bovendien moet je toch wachten op de counter in de lobby voordat votes beginnen e.d. Dus tis echt een single player 'fix'
Daarnaast lijkt een random race meer geld te geven dan een custom race. Bij het custom races heb ik maximaal rond de $6000 gewonnen en bij de online races ging het ver boven de $10000 (12k ofzo).
[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 04-06-2013 14:47 ]
Verder denk ik dat race income schaalt naar level, op max level met een win is het 40k +2k voor clean racen.
Verwijderd
Klopt maar die ranking slaat nog nergens op, ik ben ook benieuwd of jouw rating naar beneden gaat als je betrokken bent in aanrijdingen waar je echt niks tegen kan doen. Daarbij kan iemand 2 races clean rijden en hups staat weer op groen...sdk1985 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:45:
Het is me ondertussen opgevallen dat de uitroeptekens voor een persoon aangeven hoe clean deze raced. Wit is het beste daarna volgen groen oranje en rood. Vanaf oranje heb je eigenlijk al met "idioten" te maken. Daarmee bedoel ik racers die als ze je niet kunnen uitremmen je in een bocht gewoon een beuk geven.
Daarnaast lijkt een random race meer geld te geven dan een custom race. Bij het custom races heb ik maximaal rond de $6000 gewonnen en bij de online races ging het ver boven de $10000 (12k ofzo).
Wat betreft rewards, ik ben nu lvl 22 in de MP en als ik win (afhankelijk van de race en hoeveel tegenspelers) haal ik zo 32.000 binnen
Ik vind 2 dingen wel erg jammer:
1. Het duurt me veelste lang voor het optellen van credits en al die meuk na een race. Lijkt wel alsof ik 50/50 tijd besteed aan racen en aan naar stomme dingen kijken...
2. Tuning is te arbitrair... je zal straks alleen maar mensen zien rijden in bepaalde auto's omdat die binnen die tier het snelste zijn. Zo rijd ik in T3 altijd met de Caterham, paar kleine upgrades en perfect in Tier 3. Al iedereen dat straks doet merk je niks van de onderlinge verschillen in auto's. En dat verschil is al bijzter klein (vooral wat betreft acceleratie, cornering speeds, stability en top speeds).
Mbt je opmerkingen:
1) Juist wel prettig om even een korte pauze in te lassen. Racen in grid is best intens
2) Het verschil tussen de auto's is bijzonder groot. Ik heb nu voor tier 1 de Alfa, Volkswagen Golf R, Bmw 1, Bmw e30, Camaro, Guiletta, Fairlady en de Honda Genisis getest en daar kwamen hele verschillende tijden uit. Er waren wel meerdere die dicht bij elkaar zaten. Scheelt vervolgens per track welke het beste is. Zoals gamespot al vermeld heeft; Garage kennis is belangrijk in Grid 2.
Het verschil in ronde tijd (Algarve sport circuit) tussen de beste en de slechtste auto kwam uit op 4 seconde... Voor een racegame een eeuwigheid! Sommige auto's accelereren sneller, andere nemen bochten sneller, weer ander hebben meer power (dat zie je in de laatste bocht van Algarve) en de topsnelheden verschillen ook nogal (niet getuned).
[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 04-06-2013 16:00 ]
Enige wat je nodig zal hebben voor T1, is een Golf en iets om mee te driften. Verder kan je niet zo makkelijk alles 1:1 testen. Aangezien sommige autos heel vlot driftend door de bochten kunnen, maar als je ze gaat rijden als een Golf dan zal je trager zijn.
Valt niet meer te rijden zo, inmiddels wel wat andere instellingen geprobeerd maar ik moet de FF bijna uitschakelen om het te stoppen, erg vervelend zo.
Controller/stuur toevallig? Zo ja, ff kijken of daar alles goed mee zit, klinkt als probleem met gecentreerd blijven oid.
Heb alles al nagelopen, idd joystick verwijderd etc, ook in windows zelf de instellingen nagekeken maar alles is hetzelfde gebleven als eerder.kevz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:10:
@Sipio
Controller/stuur toevallig? Zo ja, ff kijken of daar alles goed mee zit, klinkt als probleem met gecentreerd blijven oid.
Niet mijn filmpje maar wel hetzelfde probleem :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ONB3J0qJFbM]
Geen idee hoe dat goed te krijgen. Als veel mensen er een probleem mee hebben dan zal Codemasters het redelijk vlot moeten patchen neem ik aan.Sipio schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:40:
[...]
Heb alles al nagelopen, idd joystick verwijderd etc, ook in windows zelf de instellingen nagekeken maar alles is hetzelfde gebleven als eerder.
Niet mijn filmpje maar wel hetzelfde probleem :
Agera, eigenlijk tier 4.5
Verwijderd
Maar wil graag weten wat de moeilijkheidsgraad van very easy t/m hard inhoud ???
Blijven de computer auto's gelijk ???????
Verwijderd
Het enige dat veranderd is de AI. Je auto's en ook je rewards etc. worden totaal niet beinvloedt door de moeilijkheidsgraad. Het voornaamste verschil zit 'm trouwens in de bochten, merk ik. Op rechte stukken merk je soms nauwelijks verschil tussen makkelijke en moeilijke AI maar vooral in de bochten gaat de easy AI als een bejaarde erin en eruit terwijl op very hard de AI harder er doorheen jast.Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:44:
Ik ga vanavond eens beginnen met de racegame grid 2 .
Maar wil graag weten wat de moeilijkheidsgraad van very easy t/m hard inhoud ???
Blijven de computer auto's gelijk ???????
Gaat vrij eenvoudig kost alleen wat moeite;). Pak gewoon een track en doe een time attack van x rondjes per auto. Vervolgens weet je voor die track (en de vergelijkbare tracks) hoe de verhoudingen liggen.kevz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:06:
[...]
![]()
Enige wat je nodig zal hebben voor T1, is een Golf en iets om mee te driften. Verder kan je niet zo makkelijk alles 1:1 testen. Aangezien sommige autos heel vlot driftend door de bochten kunnen, maar als je ze gaat rijden als een Golf dan zal je trager zijn.
Dat heb ik dus gedaan voor de eerder genoemde auto's.
Overigens vindt ik zelf de golf helemaal niet zo sterk. Ben eigenlijk nog sneller met de Alfa (Golf moet meer remmen om een bocht te halen). De Camaro is eigenlijk nog het snelste, echter daar heb je online niet zo veel aan aangezien de eis is dat je de bocht netjes door kunt driften. Moet je vooral online proberen
Patch:
Zelf geen last van gehad maar heb er wel een aantal mensen horen klagen (allemaal met een AMD/Ati kaart... zal vast geen toeval zijn).June 4th - PC
•PC patch released to address a single priority Graphics Code issue, seen to trigger a notable number of in-race hangs across a variety of system configurations.
[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 04-06-2013 18:18 ]
In ieder geval geen gekke zware schokken meer dat scheelt
Verwijderd
Ik zag trouwens zonet dat ik nog 14 auto's te unlocken had... dat heb ik dus maar even gedaan.
Het menu van het spel is soms knap onduidelijk. Zo had ik in het begin niet door dat je naar rechts moest scrollen in de career om de volgende race te selecteren (waardoor ik twee keer een race opnieuw deed die ik al gedaan had). En het custom race scherm zette me ook op het verkeerde been... Ik kwam er vanavond pas achter dat ROUNDS slaat op het aantal races in een custom event! Ik wist nog geeneens dat dat kon. Ik snapte er al niets van want eerder had ik een custom race gedaan en toen kon ik kiezen uit alle tracks en nu wilde ik weer zoiets doen maar kon ik maar kiezen uit 3 tracks... Ik wilde Brands Hatch maar die zat er niet tussen, alleen als ik 4 keer op randomize klikte... Dus ik start de race van 3 ronden (zo dacht ik) maar daar stond ik opeens op Algarve en na 1 rondje was de race voorbij? Totale verwarring... Toen vervolgens de volgende race begon, begreep ik pas dat ROUNDS in het menu gaat over het aantal RONDES van een event, dat kunnen er meer zijn: als je 1 ROUND kiest, dan kan je op het volgende scherm gewoon een track kiezen en ook het aantal rondes (laps, dus) aangeven...
Volgt iemand me nog...?
edit: Ja daar zat het probleem... Sinds de patch reset grid wel mijn controller instellingen. Heel vervelend.
[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 04-06-2013 23:26 ]
Need For Speed Shift 2 Unleashedmoeskoetie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:14:
need for speed shift is vele male beter en leuker om te spelen.
Kun je meteen de laatste vraag beantwoorden
@J van E
Je verward rounds met laps. Dat is een Engels>Nederlands probleempje.
Een lap is een rondje rond de baan en een round is een ronde als in een onderdeel van het geheel. letterlijk vertaald beide in het Nederlands hetzelfde, maar met een andere betekenins.
Als je rounds op 2 zet dan zie je bij de advanced track selection dat je twee banen kunt kiezen. Onder de baan kun je het aantal laps kiezen.
[ Voor 47% gewijzigd door sdk1985 op 04-06-2013 23:55 ]
Voor de grap heb ik even 3 test rondjes gedaan met de Bugatti Veyron, de Audi R8 en de Koenigsegg agura R (oid). Met de Bugatti was ik het traagst, het gewicht van die auto maakt hem toch log. De Audi R8 gaf een veel groter gevoel van controle en een veel fijner race gevoel. Als laatste reed ik een rondje met de koenigsegg, voor een drift auto kon ik hem nog redelijk onder controle houden maar fijn rijden vond ik het allerminst. Met de Koenigsegg had ik alle 4 van de 5 recovery's nodig waar ik er bij de Audi geen enkele nodig had. Ik was wel 5 seconden sneller met de Koenigsegg
Dat vind ik nou jammer, het spel moedigt zo eigenlijk een erg agressieve en zowat suïcidale rijstijl aan wil je echt snel zijn. Terwijl ik liever met een nette rijstijl de grenzen op zoek. De AI helpt ook niet echt door te spelen alsof het botsauto's zijn
Verder mis ik ook wel de Le Mans achtige races. Dat waren toch wel mijn favoriete races in Grid 1.
Daarnaast is het gemist van de cockpit view ook zonde, op zich zou ik wel kunnen leven met de "hood"-view ware het niet dat je dan geen spiegels hebt >.< (Maar dat past op zich wel weer bij de botsauto-rijstijl
[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2013 00:15 ]
Voor mij is grid 2 meer een gevecht met de auto, shift2 super strak. Mjah persoonlijk uiteraard.sdk1985 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:47:
Persoonlijk vindt ik Shift 2 meer een gevecht met je auto dan met de baan. Daarnaast is de ai een lachertje. Als je in Shift 2 een ai (slecht) uitremt en je gooit je wagen ervoor dan gaat de ai op het gras om een botsing
Daar ben ik het toch wel mee eens. In het begin is het erg wennen aan de auto.Xfade schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 06:17:
[...]
Voor mij is grid 2 meer een gevecht met de auto, shift2 super strak. Mjah persoonlijk uiteraard.
Natuurlijk zijn sommige auto's makkelijker te leren dan anderen maar bij de meeste auto's duurt het toch lang.
Ik heb niet al te lang geleden mijn McLaren (T4) geupgrade en daar zit zo verschrikkelijk veel kracht in dat je de auto nauwelijks onder controle houd.
Verwijderd
Ik heb Shift ook, maar ik heb Grid 2 nú al meer gespeeld dan Shift... Wat een ellende vond ik dat... Ik kon er niet aan wennen.sdk1985 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:47:
Persoonlijk vindt ik Shift 2 meer een gevecht met je auto dan met de baan. Daarnaast is de ai een lachertje. Als je in Shift 2 een ai (slecht) uitremt en je gooit je wagen ervoor dan gaat de ai op het gras om een botsing te voorkomen.
@J van E
Je verward rounds met laps. Dat is een Engels>Nederlands probleempje.
Een lap is een rondje rond de baan en een round is een ronde als in een onderdeel van het geheel. letterlijk vertaald beide in het Nederlands hetzelfde, maar met een andere betekenins.
Als je rounds op 2 zet dan zie je bij de advanced track selection dat je twee banen kunt kiezen. Onder de baan kun je het aantal laps kiezen.
En ja, van die rounds had ik dus ontdekt.
Even terugkomen op niet kunnen wennen aan Shift: ik kan en WIL ook niet wennen aan de drift-auto's in Grid 2... Wat een brakke ellende is dat. Geef mij maar balanced of grip: daar kan ik perfect mee scheuren en powersliden, maar drift... Gisteren moest ik drie keer achter elkaar die point to point race doen in Japan met een of andere drift auto: dat pokkeding glibberde alle kanten op en ik redde het in 1 race nog maar net met 5 flashbacks en de AI op laag...
Zijn er nog meer lui die de career alleen maar spelen om de auto's de inlokken...? Ik wel: ik heb die hele career wel gezien, eigenlijk (zit nu nog maar in de WRS van seizoen 3), vooral ook omdat sommige events me niet zo interesseren (of sommige auto's...) en dan moet je verplicht 3 races op een rij doen: in een F1 spel kost me dat geen moeite, maar in Grid 2 wel: daarin wil ik afwisseling.
Van mij mogen ze een All-Cars-Unlock-DLC uitbrengen.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
Daarna wou Grid ook niet meer connecten met de lobby. Rare is dat ik bij de steam update news ook niet zie wat de laatste update in zich had zitten
Verwijderd
Het lijkt er inderdaad op alsof ze compleet nieuw zijn met voice of zoiets. Dan zet ik liever de ingame voice helemaal uit en gebruik ik maar skype ofzo...
kevz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:00:
Codemasters moet gewoon leren programmeren

Op je teentjes getrapt omdat je een spel geweldig vind?Anoniem: 238040 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:19:
[...]
Geintje zeker? Omdat er iets niet goed werkt. Stuur ze even een mailtje met uitleg wat ze moeten doen volgens jou. Enig idee wie die briljante EGO engine heeft ontwikkeld en waarom het zo belachelijk soepel loopt op high settings op midrange systemen? Ja, ze moeten eens leren programmeren
De basis is wellicht goed voor een arcade game, maar af is het naar mijn mening niet hoor. 'Af' is polished, iets wat tegenwoordig haast not-done is
Aangezien ik de SP saai vind, en op MP al een tijdje lv30 ben, vraag ik me af hoe lang ik het nog blijf spelen. Wel vind ik het spel lekker lopen en het snelheidsgevoel en uitdaging op de aziatische tracks in T3+4 geeft een goede dosis adrenaline. Toch denk ik dat het spel net ff te weinig heeft om langere tijd op te leunen, we zullen zien hoe lang de MP actief blijft
Verwijderd
Missende of niet werkende functionaliteit heeft niks te maken met de engine. ook weinig met programmeren.Anoniem: 238040 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:19:
[...]
Geintje zeker? Omdat er iets niet goed werkt. Stuur ze even een mailtje met uitleg wat ze moeten doen volgens jou. Enig idee wie die briljante EGO engine heeft ontwikkeld en waarom het zo belachelijk soepel loopt op high settings op midrange systemen? Ja, ze moeten eens leren programmeren
Meer dat het niet goed getest is, en er niet geluisterd word naar gamers die vanalles aan irritaties duidelijk maken bij andere producten (ook van codemasters). Voordat je een game gaat ontwikkelen kijke je dan ook naar wat de competitie heeft opgeleverd en probeer je niet dezelfde fouten te maken als zij hebben.
Maar het lijkt er op dat simpel marktonderzoek, en daar na, features werkend en goed op te leveren, niet de prioriteit heeft.
Ik wil het spel absoluut niet afkraken, het speelt best prima. Maar het had zo veel beter kunnen zijn zonder al die halfbakken dingen die jaren geleden al niet gewaardeerd werden.
Op zich heb je wel een punt, mijn verwoording was misschien niet optimaal.Xfade schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 06:17:
[...]
Voor mij is grid 2 meer een gevecht met de auto, shift2 super strak. Mjah persoonlijk uiteraard.
In Grid (de eerste) doet een auto wat ik er min of meer van verwacht. Hetzelfde is (nog meer) waar voor de F1 reeks van codemasters. De wagens doen wat je verwacht (ABS uit+remmen+sturen=blokkerende wielen en rechtdoor vliegen, te vroeg op gas=spin, enz). Daarnaast heb ik TDU2 ook uitgespeeld, deze game heeft best een akelige handling. Toch vind ik van al die games Shift 2 de minste. De wagens reden zo panisch en met zo veel overstuur dat ik eigenlijk niet anders kon dan met de interne camera rijden (zodat ik het stuur zag bewegen).
Grid 2 is in vergelijking met Grid 1 een beetje dezelfde game maar dan met een aantal assists uitgeschakeld. Je bent dus veel meer bezig met tegensturen in de bochten. Wat dat betreft is het wel een gevecht met de auto.
Dat gevecht is bij mij nu min of meer automatisme geworden. Tot nu toe zijn alle slides wel met het gas te controleren. Vergt even oefening. De Nisan Silvia drift zo overdreven dat als je daarmee een paar rondjes rijd je vervolgens in elke auto (op de Honda NSX tier3 na) wel kunt rijden
*trommelroffel*Captaint schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:55:
Dat probleem met die Mic.... en steam en Windows.... balen dat die knop die je zelf instelt in steam: push to talk, niet werkt.... nu hoort iedereen mijn kinderen papa roepen die toch even geen tijd heeft om te reageren haha. Bestaan er geen microfoontjes waar zo'n knop op zit?? Dat zou de truc zijn dan denk ik.....
Na de stuurfix nu ook de mic fix...
Ga naar Configuratiescherm>Hardware en Geluiden>Geluid>Openemen. Stel iets anders dan je (USB) microfoon in als "standaardcommunicatie apparaat" (cdspeler ofzo). Heb je niets installeer dan Virtual Audio Cable: http://www.virtualaudiocable.net/
[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2013 13:39 ]
Het heeft niks met steam mic te maken, het spel gebruikt je windows standaard communicatie apparaat. Dat er standaard geen mute knop in de game zit in inderdaad erg vreemd (zo moeilijk is dat niet). Zal waarschijnlijk het resultaat zijn van crossplatform ontwikkeling.kevz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:00:
Codemasters moet gewoon leren programmeren. Is ook niet de eerste keer dat er kortzichtig omgegaan word door developers als het om steam mic's gaat. Ik heb mijn mic in de hardware lijst uit gezet voorlopig.
Overigens zijn we hier op tweakers... Je had het probleem zelf op kunnen lossen. Zie de bovenstaande post waarbij ik de (makkelijke) oplossing post.
[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2013 13:48 ]

Online is overgens wel ok, er word wel eens een tik uitgedeeld, maar een lobby met vooral 'witte' racers is te doen
Je hebt wel een probleem aangezien je zelf aangeeft dat je van ellende je mic maar hebt verwijderd... "Ik heb mijn mic in de hardware lijst uit gezet voorlopig.". Dan kan je hem dus ook niet voor andere applicaties gebruikenkevz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:49:
Ik heb geen probleem met m'n mic, aangezien ik hem uit heb staan. Verder gaat het niet om mij en of we op tweakers zitten of niet, Codemasters heeft gewoon 'vergeten' een fatsoenlijk communicatie systeem in te bouwen. Waar zijn de chatboxen overgens, tis toch ook een PC game? Consolitus heet dat toch ;p
Persoonlijk ben ik erg te spreken over de integratie van steamworks. Met steaminvites en een party systeem was het nog nooit zo makkelijk om met meerdere "vrienden" te racen. Je joined allemaal tegelijk dezelfde room als de leader die room bezoekt. Als de leader de room uit gaat, gaat iedereen mee weg. Dit systeem werkt lichtjaren beter dan het oude windows live systeem met dubbele logins en onhandige invites. Het is ook vele malen makkelijker dan tegelijk een bepaalde game "vinden" in een lange lijst. Zeker met 3 of meer mensen is dat erg lastig.
Nadeel van steamworks is dat deze geen chatroom functie heeft. Zie ook andere games die gebruik maken van dit systeem (Civilization V om maar iets te noemen). Maargoed communiceren gaat tegenwoordig toch via steam en teamspeak dus de vraag is of je iets mist. Het ontneemt hooguit de mogelijkheid om een potje te schelden op je onbekende tegenstanders
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2013 13:57 . Reden: typo ]
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238040 op 05-06-2013 13:59 ]
Verwijderd
Ik vind het raar dat je zonet nog iemand bevooroordeelt noemt (engine is fantastisch en aan de programmeurs ligt het niet), maar dat je nu zelf wel zonder ervaring (je racet niet online) anderen beoordeelt als lompe malloten.Anoniem: 238040 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:52:
Een animatiefilmpje vind ik toch wat anders dan gameplay. En er is idd meer nodig om een goede game af te leveren. Perfect hoeft het niet te zijn. Ik kan mij geen enkele game, film of wat dan ook bedenken dat ik perfect vond. Er moet wat te verbeteren zijn. Persoonlijk vind ik de game goed in elkaar steken. En de arcady feel vind ik wel leuk voor de afwisseling, tussen de meer realistische racers als ACR en GT5 door. Multiplayer heb ik nog niet geprobeerd. Ik race liever tegen de AI op de hoogste difficulty dan online. Dat is meestal een kansloze bende. OK, de AI deelt ook tikjes uit, daar ben ik inmiddels wel achter. Het is alleen niet zo erg als al die apen online, die direct bij de start van een race hun wagen keihard opzij sturen om je eraf te beuken of in zijn geheel niet remmen maar tegen je aan rijden in een bocht.
Ik heb de SP al ruimschoots klaar en ik ben zelf met de MP bezig, ja ik irriteerde me ook aan de figuren die niet zo netjes rijden, maar die kan je redelijk goed ontwijken. En omdat er meer mensen zijn die dat ook vinden, kan je makkelijk online groepen vinden die het juist om het clean racen doen.
Verder zie ik chatrooms en communicatie gewoon als 'normaal' op een PC game. Ben ik dan raar?
Grid 2 heeft 5 flashbacks online. Bij de custom games staan ook games waarbij iedereen ghost. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar gebruik maken van de flashbacks. In dat geval blijft het namelijk "Erbij is één, er voorbij is twee"Anoniem: 238040 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:58:
Ik zal de MP zéker wel een keer uitproberen. Het systeem dat ze hebben bedacht met witte, groene en rode uitroeptekens en dat je ingedeeld schijnt te worden bij spelers die in dat opzicht vergelijkbaar zijn met je eigen rijstijl geeft wel wat hoop. Maar bij bijvoorbeeld in ACR, dat zich zelfs probeert te profileren als clean racing community, zie je ook niets anders. Daar wordt ook weinig tegen gedaan. Als jij eraf word geketst, krijg jij een time penalty. Ik wil niet teveel off topic gaan maar ik bedoel te zeggen dat developers over het algemeen te weinig tegen dit soort praktijken doen. Maar goed, ik zal het eens uitproberen in Grid 2.
Beetje achterhaald is het wel jakevz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:59:
Schelden? Ik rij vaak voorop dus de enige persoon waar ik boos op kan worden ben ik zelf
Verder zie ik chatrooms en communicatie gewoon als 'normaal' op een PC game. Ben ik dan raar?
Los daarvan zijn sommige bugs wel onnodig...
-Mic moet je handmatig fixen
-deadzone moet je handmatig fixen (indien je controller niet op het lijstje staat)
-game vergeet je controller settings
Ik ben tegenwoordig wel wat gewend mbt game launches. De game was vanaf dag 1 speelbaar, daar moet je anno 2013 blij mee zijn (sad but true)
[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2013 14:06 ]