Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik kan als programmeur melden dat een perfect systeem bouwen voor penalty's e.d. zeer en zeer moeilijk is. Ondanks de fouten die Grid 2 heeft in dit systeem is het een geweldig iets wat ze hebben neer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:59:
[...]
Ik vind het raar dat je zonet nog iemand bevooroordeelt noemt (engine is fantastisch en aan de programmeurs ligt het niet), maar dat je nu zelf wel zonder ervaring (je racet niet online) anderen beoordeelt als lompe malloten.
Sorry? Lompe malloten? Waar heb jij mij dat zien schrijven? Deze term verzin je ter plekke. Ik had het over kortzichtige reacties. Dat is heel wat milder dan de term die jij gebruikt En dat ik de MP nog niet heb geprobeerd doet er helemaal niet toe. Ik snap niet hoe je daarbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:00
Die ghost race modus is inderdaad best wel relaxed om tussendoor te doen, goede oefening.

@sdk1985, ik zie de multiplayer functionaliteit als normaal. Kan het dan ook geen pluspunt noemen 'omdat het werkt zoals het hoort'. Veel games hebben inderdaad issues en die laat ik meteen links liggen, geen moeite om een spel af te maken, geen geld van mij :D

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:52:
Een animatiefilmpje vind ik toch wat anders dan gameplay. En er is idd meer nodig om een goede game af te leveren. Perfect hoeft het niet te zijn. Ik kan mij geen enkele game, film of wat dan ook bedenken dat ik perfect vond. Er moet wat te verbeteren zijn. Persoonlijk vind ik de game goed in elkaar steken. En de arcady feel vind ik wel leuk voor de afwisseling, tussen de meer realistische racers als ACR en GT5 door. Multiplayer heb ik nog niet geprobeerd. Ik race liever tegen de AI op de hoogste difficulty dan online. Dat is meestal een kansloze bende. OK, de AI deelt ook tikjes uit, daar ben ik inmiddels wel achter. Het is alleen niet zo erg als al die apen online, die direct bij de start van een race hun wagen keihard opzij sturen om je eraf te beuken of in zijn geheel niet remmen maar tegen je aan rijden in een bocht. :r
Nouja tsja...je hebt gewoon volledig gelijk. Elke race wordt ik er meerder keren nutteloos afreden, racers die meer snelheid hebben en makkelijk er langs kunnen maar toch jouw willen beuken? Check elke race.

De eerste bocht moet je zorgen dat je of de eerste bent die erdoor heen gaat, of heel vroeg remmen, zijkant van de baan rijden, wachten tot iedereen is gecrashed en dan erlangs. leuk? nee. Vind het zelf wel vet online maar als je hierin flink irrtereert kun je beter sp blijven spelen.

Speel je met een stel vrienden en spreek je af niet te beuken is het heel anders natuurlijk

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07
kevz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:09:
Die ghost race modus is inderdaad best wel relaxed om tussendoor te doen, goede oefening.

@sdk1985, ik zie de multiplayer functionaliteit als normaal. Kan het dan ook geen pluspunt noemen 'omdat het werkt zoals het hoort'. Veel games hebben inderdaad issues en die laat ik meteen links liggen, geen moeite om een spel af te maken, geen geld van mij :D
Er staat in je signature Diablo3... Dat is het schoolvoorbeeld van hoe je een game niet moet lanceren... Tot op de dag van vandaag zijn er nog problemen met de auctionhouse... Om over die connection issues maar niet te beginnen! En nee die waren niet onverwachts want tijdens de beta ontstond hetzelfde probleem ;) .

Deze game is wat mij betreft goed gelanceerd. Er zitten een paar domme foutjes in maar die kan ik wel vergeven. Grooste probleem dat ik met deze launch heb is de day 0 dlc (belachelijk).

Overigens was er ooit een hele leuke console game genaamd Gears of War. Na een jaar verscheen deze voor de pc met nog wat extra content. Vervolgens is de game in de pers helemaal afgebrand omdat hij slechts enkele levels extra had. Resultaat; studio zegt dat ze nooit meer een pc versie uit gaan brengen...

Moraal van het verhaal als je alleen maar loopt te zeiken dan kun je ook dingen verzieken ;) . Nederlanders zeiken heel graag.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2013 14:23 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Ja ik heb al maanden geen D3 gespeeld idd, klassiek voorbeeld van hoe een game launchen met #1 doel geld te cashen mgv auction house. Verder ben ik gewoon realistisch naar mijn mening. Dit spel is op een goede dag een 7/10. Grid 1 vond ik toch echt een 8/10, meer complete game gevoel daar :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
kevz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:24:
Ja ik heb al maanden geen D3 gespeeld idd, klassiek voorbeeld van hoe een game launchen met #1 doel geld te cashen mgv auction house. Verder ben ik gewoon realistisch naar mijn mening. Dit spel is op een goede dag een 7/10. Grid 1 vond ik toch echt een 8/10, meer complete game gevoel daar :P
Maar je hebt hem wel gekocht en dus wel je geld geven (dus je spreekt jezelf tegen).

Gelukkig hebben we gewoon metacritic en zijn we niet afhankelijk van jou arbitraire scores:
8.2: http://www.metacritic.com/game/pc/grid-2

Als we kijken wat er verder is:
Shift 2 (2011): 84
Test Drive Unlimited 2 (2011): 72
Need for Speed most wanted (2012): 78

En dan varianten op grid:
F1 2012: 80
Dirt 3 (2011): 86

Voor mij is er momenteel geen betere racegame. F1 kost me altijd te veel moeite. NFS is niet meer wat het geweest is.

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:05:
[...]

Sorry? Lompe malloten? Waar heb jij mij dat zien schrijven? Deze term verzin je ter plekke. Ik had het over kortzichtige reacties. Dat is heel wat milder dan de term die jij gebruikt En dat ik de MP nog niet heb geprobeerd doet er helemaal niet toe. Ik snap niet hoe je daarbij komt.
Je leest hem niet helemaal als ik hem bedoelde denk ik.

Ik bedoel dat jij zonder online te hebben gereden daar ook al je oordeel over hebt. Ik quote maar even:
Het is alleen niet zo erg als al die apen online, die direct bij de start van een race hun wagen keihard opzij sturen om je eraf te beuken of in zijn geheel niet remmen maar tegen je aan rijden in een bocht. :r
Dat noem ik bevooroordeelt ja. En dan vind ik het een beetje hypocriet om anderen af te vallen als die bevoordoordeelt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
sdk1985 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:24:
[...]

Maar je hebt hem wel gekocht en dus wel je geld geven (dus je spreekt jezelf tegen).

Gelukkig hebben we gewoon metacritic en zijn we niet afhankelijk van jou arbitraire scores:
8.2: http://www.metacritic.com/game/pc/grid-2

Als we kijken wat er verder is:
Shift 2 (2011): 84
Test Drive Unlimited 2 (2011): 72
edit: even opzoeken:D
Gelukkig weten betaalde reviewers exact waar ze naar moeten kijken. oh wacht.

Reviews zijn om een indicatie te geven. Bovendien geeft IGN altijd een 9 op alles, zegt al genoeg over de geloofwaardigheid van dat soort bedrijven.

20 pond was het gokken waard op launch day, is net goed te doen voor een 7/10 spel :)

TDU2 een 72, meer een 50 :X

[ Voor 8% gewijzigd door kevz op 05-06-2013 14:31 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
Mensen die meer met beuken bezig zijn dan racen heb je helaas in bijna elk spel, maar ik moet zeggen dat de flashback-functie in de multiplayer het leed wel erg goed verzacht.
Een beuk/spin in de eerste bocht is niet gelijk einde-race, met een snelle flashback kan je nog steeds goed meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mijn post was nog niet af ;). Daarnaast geeft IGN niet elke game een 9 is het irrelevant aangezien het een geaggregeerde score is gebaseerd op ALLE reviews.

IGN stats
Average Game review score: 69
Uit je nek kletsen heet dat ;) .

Zoals gezegd van de racegames die er nu zijn is Grid 2 wat mij bereft de leukste. Als jij een leukere weet dan horen we dat graag.
20 pond was het gokken waard op launch day, is net goed te doen voor een 7/10 spel :)

TDU2 een 72, meer een 50 :X
Geinig, IGN gaf TDU2 een 55 (ohh de ironie _/-\o_ ) . Daarnaast was Grid 2 23 euro, minder dan je 20 pond destijds... Je gaat toch niet beweren dat deze launch niet beter is dan die van Diablo 3?

[ Voor 52% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:25:
Dat noem ik bevooroordeelt ja. En dan vind ik het een beetje hypocriet om anderen af te vallen als die bevoordoordeelt zijn.
Dat zijn nou eenmaal mijn ervaringen met racen online. En dat geld voor racegames in het algemeen. Ik heb er talloze online gespeeld en dit soort figuren heb je er vrijwel altijd wel tussen zitten. Iedere keer moet je bij het starten van de race maar hopen dat het een keertje normaal kan. En iedere keer als iemand je van achteren nadert zit je van "als ie maar niet gaat beuken" Ik kan redelijk vlot zijn maar ben bijna nooit de snelste en dan wordt je nogal eens ingehaald. Als je iedere keer met die frustratie zit dan is de lol er gauw vanaf en ga ik weer wat anders proberen. Geef mij maar gewoon een goede AI om offline tegen te racen. Niet dat ik zeg dat de AI van Grid 2 helemaal geweldig is maar ik verwacht er meer plezier uit te halen. Ik zal deze week wel een paar uurtjes online proberen in Grid 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:31:
Mijn post was nog niet af ;). Daarnaast geeft IGN niet elke game een 9 is het irrelevant aangezien het een geaggregeerde score is gebaseerd op ALLE reviews.

IGN stats

[...]

Uit je nek kletsen heet dat ;) .

Zoals gezegd van de racegames die er nu zijn is Grid 2 wat mij bereft de leukste. Als jij een leukere weet dan horen we dat graag.

[...]

Geinig, IGN gaf TDU2 een 55 (ohh de ironie _/-\o_ ) . Daarnaast was Grid 2 23 euro, minder dan je 20 pond destijds... Je gaat toch niet beweren dat deze launch niet beter is dan die van Diablo 3?
Gelukkig zijn het dan ook meningen, ok van velen, maar nog steeds meningen. Iedereen mag zijn eigen mening hebben gelukkig. En ik vind dit spel voor de komende tijd nog zeker vermakelijk genoeg om mij zoet te houden.

Ik ben wel benieuwd naar de mate van DLC die er komt, hopelijk niet te veel focus op alleen maar auto's maar juist meer banen om op te rijden. We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:37:
[...]

Dat zijn nou eenmaal mijn ervaringen met racen online. En dat geld voor racegames in het algemeen. Ik heb er talloze online gespeeld en dit soort figuren heb je er vrijwel altijd wel tussen zitten. Iedere keer moet je bij het starten van de race maar hopen dat het een keertje normaal kan. En iedere keer als iemand je van achteren nadert zit je van "als ie maar niet gaat beuken" Ik kan redelijk vlot zijn maar ben bijna nooit de snelste en dan wordt je nogal eens ingehaald. Als je iedere keer met die frustratie zit dan is de lol er gauw vanaf en ga ik weer wat anders proberen. Geef mij maar gewoon een goede AI om offline tegen te racen. Niet dat ik zeg dat de AI van Grid 2 helemaal geweldig is maar ik verwacht er meer plezier uit te halen. Ik zal deze week wel een paar uurtjes online proberen in Grid 2.
Ok tip van de dag dan voor jou (want ik heb dezelfde mening). Doe custom events online, het gaat niet zo snel wat betreft inkomen en experience als de playslists. Maar de custom events zijn meestal wel bevolkt met mensen die beter en cleaner rijden dan de playlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik zal kijken vanavond of morgen. Thnx voor de tip. Ik laat mijn bevindingen wel weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:37:
[...]

Dat zijn nou eenmaal mijn ervaringen met racen online. En dat geld voor racegames in het algemeen. Ik heb er talloze online gespeeld en dit soort figuren heb je er vrijwel altijd wel tussen zitten. Iedere keer moet je bij het starten van de race maar hopen dat het een keertje normaal kan. En iedere keer als iemand je van achteren nadert zit je van "als ie maar niet gaat beuken" Ik kan redelijk vlot zijn maar ben bijna nooit de snelste en dan wordt je nogal eens ingehaald. Als je iedere keer met die frustratie zit dan is de lol er gauw vanaf en ga ik weer wat anders proberen.
iRacing is tot nu toe de enige game/sim waar ik dit zelf bijna nooit heb mee gemaakt.
Dat komt ook door het Safety Rating systeem wat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Voor de zoveelste keer disqualified omdat iemand me een tikje de muur in geeft in Touge, wat een belachelijke regeling. Wanneer komt er een patch die die gamemode onder handen neemt? :P

Echt wtf, JooH lv28, enige wat hij doet is mij hinderen zodat ik niet eerste word. Hoop voor niemand dat je hem tegenkomt :P

[ Voor 25% gewijzigd door kevz op 05-06-2013 15:48 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:06:
Voor de zoveelste keer disqualified omdat iemand me een tikje de muur in geeft in Touge, wat een belachelijke regeling. Wanneer komt er een patch die die gamemode onder handen neemt? :P
Veel klachten daarover op he CM forum. Ook dat Touge geen echte winnaar heeft. Al rijd je de allersnelste tijd, je krijg de rewards van iemand op de 4e of 5e plaats. Je kan dus niet echt een winnaar aanwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
In SP tik ik ook soms de tegenstander aan door foutjes die ik maak, maar ik ben nog nooit gedisqualificeerd of uberhaupt een penalty gekregen.
Is dit bij jullie ook zo?

Ik heb het hier ook over Touge btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obversarix schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:24:
In SP tik ik ook soms de tegenstander aan door foutjes die ik maak, maar ik ben nog nooit gedisqualificeerd of uberhaupt een penalty gekregen.
Is dit bij jullie ook zo?

Ik heb het hier ook over Touge btw
Ik een keertje in de SP Touge, blijkbaar als je vooraan start en voor iemand in de ankers gaat en die gast je ramt word je dan zelf (als voorste) gediskwalificeert.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:41:
[...]

Ik een keertje in de SP Touge, blijkbaar als je vooraan start en voor iemand in de ankers gaat en die gast je ramt word je dan zelf (als voorste) gediskwalificeert.... 8)7
Waarom zou dat toch zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de regels van Touge volgt (zoals in Grid 1) dan is het aan de achterste auto om geen contact te maken, doe je dat wel dan krijg je een time penalty. Dit is ook hoe het in het echt gedaan word met Touge. Dus ja... Ik vind het raar dat je dan bestraft word als je de voorste bent en misschien iets wat te vroeg remt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Ok tip van de dag dan voor jou (want ik heb dezelfde mening). Doe custom events online, het gaat niet zo snel wat betreft inkomen en experience als de playslists. Maar de custom events zijn meestal wel bevolkt met mensen die beter en cleaner rijden dan de playlists.
Als witte rijder ben ik het hier niet mee eens. In de random playlists zit er bij mij bij uitzondering een oranje speler bij (meestal 40% wit 60% groen). Het lijkt er sterk op dat de game je inschaalt (werd ook gesuggereerd bij de gamespot video review). In de custom lists zitten vaker oranje spelers (maar je kan natuurlijk geluk hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:01:
[...]

Als je de regels van Touge volgt (zoals in Grid 1) dan is het aan de achterste auto om geen contact te maken, doe je dat wel dan krijg je een time penalty. Dit is ook hoe het in het echt gedaan word met Touge. Dus ja... Ik vind het raar dat je dan bestraft word als je de voorste bent en misschien iets wat te vroeg remt :o
Klopt ook wel, maar er is ook zoiets als een ongesproken regel om niet als een mongool op je rem te staan :D

Buiten dit om, Touge regels zijn brak, en drift is ook niet zo fijn om te spelen. T1 drift doen, en dan een paar meter voor de eerste paal starten, ben nog steeds bezig met accelereren :')

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:14:
[...]

Klopt ook wel, maar er is ook zoiets als een ongesproken regel om niet als een mongool op je rem te staan :D

Buiten dit om, Touge regels zijn brak, en drift is ook niet zo fijn om te spelen. T1 drift doen, en dan een paar meter voor de eerste paal starten, ben nog steeds bezig met accelereren :')
Jaaaa ok maar dan nog vind ik in Grid 2 de regels een beetje vaag t.o.v. Grid 1. En ja ook zo bij het driften, dat was in Grid 1 wel beter gedaan, alleen daar was het dan weer te makkelijk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Net 1e geworden online. Krijg ik dit scherm te zien. Wat een trieste host :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y0sFCrV.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dacuuu schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:35:
Net 1e geworden online. Krijg ik dit scherm te zien. Wat een trieste host :P

[afbeelding]
Hetzelfde gehad na deze race:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CkVjpwgydJVluXud04jLT5hv/full.jpg
Moet wel zeggen dat ik uitzonderlijk veel sneller was dan de rest dus misschien dachten ze dat ik een hack had ofzo.

Playlist kan dat niet gebeuren overigens :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 11:22
Evem vraagje over "goed" rijgedrag.
Als ik eerste sta of iemand probeert mij in te halen dan probeer ik die wel te blokkeren zoals de bochten goed kort houden en zorgen dat je exact voor hem blijft is dit "goed" rijgedrag?. Mijn rating vindt dit kennelijk goed want ik blijf wit. Maar sommige mensen worden hier flink pissed van.

Wat ik trouwens ook vaak zie. Dan rij ik vlak achter (0.5 meter) iemand en die gaat dan véél te vroeg in de remmen terwijl ik met volle vaart door de bocht heen wil driften. Soms gebeurt het dan dat ik die gene voor mij gigantisch in de vangrail ram. Is dit zijn fout of mijn fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Dat eerste is duidelijk circuit racing style en daar is niks mee.
Het is zwaar irritant voor degene achter je maar dat hoort erbij en daar moeten ze dan niet over klagen.

Het tweede is een groot discussiepunt want dat kan beide kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Xanthian schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:46:
Evem vraagje over "goed" rijgedrag.
Als ik eerste sta of iemand probeert mij in te halen dan probeer ik die wel te blokkeren zoals de bochten goed kort houden en zorgen dat je exact voor hem blijft is dit "goed" rijgedrag?. Mijn rating vindt dit kennelijk goed want ik blijf wit. Maar sommige mensen worden hier flink pissed van.

Wat ik trouwens ook vaak zie. Dan rij ik vlak achter (0.5 meter) iemand en die gaat dan véél te vroeg in de remmen terwijl ik met volle vaart door de bocht heen wil driften. Soms gebeurt het dan dat ik die gene voor mij gigantisch in de vangrail ram. Is dit zijn fout of mijn fout?
Ik heb best veel league racing gedaan, hierbij werd het niet gewaardeerd dat je voor iemand gaat rijden wanneer hij sneller is. Je gaat dan juist voor hem aan de kant...

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die zowat alleen offline speelt? Al dat gezever over online helpt niet echt om te daar in te storten... ;) Maar ik vermaak me prima met Grid 2 in m'n uppie. Je moet het gewoon niet te vaak spelen. Ik doe nu dagelijks een paar races, alsnog in de career om cars te unlocken, en na een half uurtje of zo ga ik weer wat anders doen. Zo blijft het leuk. ;) Lekker relaxed racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Ik heb de MP nog niet eens opgestart :P

Overigens nog een puntje over wat Donowitz zei:
Je hebt totaal gelijk wanneer het gaat om iemand de echt ruim sneller is dan jijzelf, maar wanneer de verschillen zeg 0.2 per rondje uit een liggen dan vind ik dat je vol in je recht door te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 02:48
Welke van de volgende tier 2 auto's is ''beter''?
Ik ben nu level 10 en ik zit te twijfelen tussen de Audi RS5, Bmw M3 en Audi coupe.
Ik wil nu namelijk een grip of balanced auto, na de drift auto's die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
kleine joop schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:31:
Welke van de volgende tier 2 auto's is ''beter''?
Ik ben nu level 10 en ik zit te twijfelen tussen de Audi RS5, Bmw M3 en Audi coupe.
Ik wil nu namelijk een grip of balanced auto, na de drift auto's die ik al heb.
Nismo R34 voor mij haha! Zelf alleen geen enkele van jou voorgestelde autos geprobeerd, maar ook nog geen reden voor gehad :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Ik gebruik zelf de Audi RS5, fijne bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 02:48
Ik vindt die Nissa Nismo alleen sturen als een zak aardappelen. :9
Ik kan echt niet overweg met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
kleine joop schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:57:
Ik vindt die Nissa Nismo alleen sturen als een zak aardappelen. :9
Ik kan echt niet overweg met dat ding.
Sommige 4wd willen graag gedrift worden. Golf en R34 hebben dat anders krijg je onderstuur. Stevig remmen voor de bocht, stuur omgooien en hele korte tik handrem, vol gas en gaan. Denk dat ik het zo goed uitgelegd heb voor die auto's :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
....juist.. hij is fijn.... Ineens out of the blue bij het opstarten dit :
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/bfnrd5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Uit paranoia m'n savegame maar even een backup gegeven :x

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rudi schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:09:
....juist.. hij is fijn.... Ineens out of the blue bij het opstarten dit :
[afbeelding]
Vervelend! Als het goed is kun je het wel repareren (google op random andere game van codemasters).

Mbt die race stellingen... Wat mij betreft is het niet meer dan normaal dat je de auto achter je blocked. Iedereen is sneller op andere sectoren van de baan. Het is een racegame dus je gaat niet zomaar aan de kant voor iedereen ...

Iemand in een bocht een knal geven is wel vervelend. Geeft overigens al aan dat de wagens die alleen drifty zijn te spelen wat mij betreft niet super geschikt zijn voor online. Een wagen als de BMW m1 is dan beter (die is zowel drift als grip te rijden, is er niemand in de buurt dan kan je lekker driften).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
sdk1985 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:32:
[...]
Vervelend! Als het goed is kun je het wel repareren (google op random andere game van codemasters).
Helaas niet echt, wél voorkomen door cloud-saving uit te zetten en opnieuw te beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat als je clean wil kunnen racen en voorkomen dat anderen zich als een torpedo gaan gedragen -> custom events met damage op full.

Omdat je in de playlists standaard 5 flasbacks hebt en alleen visuele damage hebt gaan velen alles rammen wat ze tegen komen. Met damage aan en flashbacks uit merk je wel dat er wat rustiger en netter gereden word. Gisteren een aantal events gedaan op die manier en het was daadwerkelijk leuk rijden.

Nieuwe mensen die er in kwamen die crashten kregen meteen problemen, en dan gaat er zo een lampje branden van: oh shit ik moet voorzichtig rijden... En diegenen die de muren gebruiken om on-track te blijven komen niet ver, door de schade haalt iedereen ze in. En als ze juist willen kunnen beuken dan gaan ze snel genoeg weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captaint
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05-2024
sdk1985 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:31: Zoals gezegd van de racegames die er nu zijn is Grid 2 wat mij bereft de leukste. Als jij een leukere weet dan horen we dat graag.
Nou DriverSF ziet er iig hetzelfde uit, rijdt best wel gelijkwaardig en qua geluid is het wellicht net iets beter zelfs, maar dat is ieders eigen mening.....
Nog even over je Mic trucje met aanwijzen andere apparatuur, ik heb het nog niet getest, maar ik neem aan dat je hem daarmee nog steeds niet "push to talk" kan krijgen en zelfs waarschijnlijk helemaal uit zet? Dan is het toch (op mn laptop) een betere optie om een headset te kopen met een knopje er op waarmee ik dan telkens de mic aan/uit zet? Voor minder dan 25,- heb je dr al 1......????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, nou, een weekje verder... Speelt iemand het spel nog? Ik begin het zelf nu alweer zat te worden, Ten eerste omdat de career dodelijk saai is: steeds maar weer dezelfde rondjes en steeds vaker ook nog... Ten twee omdat de AI te wisselvallig en te voorspelbaar is. Wisselvallig omdat je op de ene track makkelijk wint op Hard en je op de andere op Medium nog moeite hebt. En voorspelbaar omdat er eigenlijk altijd drie racers uitlopen en vooruit rijden tenzij je ze bijtijds genoeg inhaalt. Een hele race rijden in het pack zit er niet in, tenzij je het geen probleem vindt nooit te winnen. Daarnaast glijden de meeste auto's teveel.

Al met al een lollige racer maar zoals gebruikelijk de laatste jaren wordt ik het alweer snel zat... Ik zit nog steeds te wachten op een racegame waarmee ik langer dan een dikke week vooruit kan, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb 2 problemen op het moment met Grid 2. Ten eerste onthoud het spel mijn controller instellingen niet. Maar het grootste probleem dat als ik seizoen 2 afsluit de game blijft hangen op het laad scherm, je ziet de blokjes onder loading bewegen. Het spel is niet vastgelopen, alleen gaat het nooit verder... Ik heb gelezen dat het opnieuw installeren van de game helpt, nu 2 keer gedaan, maar het probleem blijft. Iemand een idee wat hier aan te doen is?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Ik heb nog meer problemen dan dat ik met Simcity heb gehad

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou op over Simcity... Dat was het enige andere spel dat ik dit jaar gekocht heb... Geldverspilling. Misschien moet ik maar stoppen met gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb gister de grote fout gemaakt om Grid, dus de echte, op te starten, en niet Grid 2. Even 1 rondje gereden in Grid, en toen weer Grid 2 opgestart.

En dan valt pas op hoe slecht Grid 2 eigenlijk is. De auto's rijden minder, het klinkt minder, de circuits zijn veel slechter [hahaha, welke circuits?] en eigenlijk vind ik Grid ook wel beter eruit zien.

Dus, Grid 2 gaat in de hoek staan en ik ga Grid weer uitspelen.

Shift 2 weer eens spelen was al helemaal niet slim, ik snap niet hoe ik het tot 40 procent in careermode heb kunnen uithouden, wat zwabberen die auto's....

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VasZaitsev schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:28:
...en eigenlijk vind ik Grid ook wel beter eruit zien.
:S Sorry hoor, ik weet niet waar je op speelt maar indien op PC, zal dat meer aan je PC specs liggen dan aan de game. Grid 2 is in grafisch opzicht een flinke stap vooruit tov het eerste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Vind het eigenlijk best wel een kick spel. Ok het is arcade en geen spel wat je over een paar maanden nog speelt, maar het gaat wel retehard en actie genoeg.

Vind het alleen minder dat als je achteraan start je wel de eerste bochten in moet beuken aangezien anders de leader bijna niet meer bij te halen is en dat de Ai ontzettend stevig op de weg ligt en ik bij het eerste beste tikje in de vangrail beland.

Er zijn dus echt wel minpuntjes en het 1e deel maakte veel meer indruk maar het blijft een lekker tussendoortje wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, want een HD5870 laat alles er anders uitzien :/ Iedereen zegt dat Far Cry 3 in een jungle afpspeelt, ik zit in een woestijn :+

Ja, qua scherpte enzo ziet het er beter uit, de auto's zijn, zeker met pearl-lak, shiny happy people, beetje te shiny eigenlijk.

Maar, ik vind het niet zo zeer mooier. De artifacts die je ziet als je tegen een muur klapt vind ik meer storend dan leuk en alleen in replays zie je de echte pracht en praal.

Ik vind Grid simpelweg veel beter dan Grid 2. Klinkt beter, speelt veel beter, audiocommentaar is minder irritant, verhaal is beter [geen verhaal in Grid] en ik vind het qua graphics het onder het rijden er ook beter uitzien.

Trouwens, al eens je motorkap verloren in Grid 2? Ik schrok ervan hoe vreselijk lelijk die motor eruit zag, Was een van de eerste auto's, maar, het deed me denken aan GTA SA, en da's geen compliment...

Nah, Grid is net als Dirt een serie waarschijnlijk verpest is. Jammer maar helaas, maar, ik vermaak me nog wel met Grid en Colin Mcrae Dirt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
haha over die motorkap, een alfa 4c wil nog wel eens de hele voorkant kwijtraken, zit er gewoon een zwart blok pixels onder wat de carosserie moet zijn, met een vierkant motorblokje :D

maar 't blijft een arcade racer heh, gaat meer om de fun dan wat dan ook :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Grid 2 de laatste dagen voornamelijk gedaan heeft, is me doen terugverlangen naar bijvoorbeeld TOCA, waarin je een officieel COMPLEET seizoen kon racen met lekkere bakken... Wat me juist leuk leek van Grid 2: van alles en nog wat door elkaar, staat me nu juist eigenlijk tegen. Ik ben dan nu ook aan het kijken naar alternatieven (zie GTR, GTR2, Race, Race 07... welke zou jij kiezen? ) die tot mijn verbazing en geluk heel goedkoop te vinden zijn op Steam! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb ze allemaal. GTR2 is het leukst, snelste wagens, beste circuits, behoorlijk uitdagend en er zijn erg veel mods voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Race Injection. €14,95, bevat RACE 07, STCC The Game 2, Formula RaceRoom, GT Power Expansion, Retro Pack, WTCC 2010 Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
Is PC versie een stuk mooier als console ? Zit te twijfelen tussen ps3 of pc versie. Natuurlijk wel volluit draaien op de pc dan he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Denk wel dat je wat DX11 features en "optimized for" dingetjes mist op de ps3 versie.
Persoonlijk denk ik dat hij een stuk mooier is op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
Ik rij zelf altijd met de "bumper view".

Bijna eind van de race, na zo'n 4 minuten begon ik me toch af te vragen wat er mis was met die auto. Gaat zo moeilijk door bochten, maar rij wel gewoon lekker 200 kmpu overal!.. Ik zoom uit, druk op G om naar de voorkant te kijken..

Rij ik dus al vanaf de eerste ronden zonder band rechtsvoor... Alleen de bochten gingen wat moeilijker.. Wel heel erg arcade imo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

k1978 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:14:
Is PC versie een stuk mooier als console ? Zit te twijfelen tussen ps3 of pc versie. Natuurlijk wel volluit draaien op de pc dan he..
PC versie's zijn altijd mooier dan console versie's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Baal heel erg van dat me save game corrupt is, hier al eens gelezen. Man wat slecht, was lvl 17 helemaal blij dat ik de Viper kon kopen. Niet dus :(

Mag je lekker helemaal opnieuw beginnen (online). Had er al bloed zweet en tranen ingestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff, wat een flut game is dit... Ik doe net een take-over challenge met een One-77, tegen een Huayra.
Ik zit een beetje te kutten en krijg de kans om die Huayra tegen 'middenberm' van een brug te drukken. Ding klapt 8 keer over de kop volledig uit elkaar, maar land vervolgens op z'n wielen en tuft vrolijk full speed verder :')

Verder vermaak ik me overigens aardig hoor, maar de volgende racegame wordt toch wel weer iets als Gran Turismo of Forza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:38:
Pffff, wat een flut game is dit... Ik doe net een take-over challenge met een One-77, tegen een Huayra.
Ik zit een beetje te kutten en krijg de kans om die Huayra tegen 'middenberm' van een brug te drukken. Ding klapt 8 keer over de kop volledig uit elkaar, maar land vervolgens op z'n wielen en tuft vrolijk full speed verder :')

Verder vermaak ik me overigens aardig hoor, maar de volgende racegame wordt toch wel weer iets als Gran Turismo of Forza.
Arcade.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arcade is prima!
Als ik echter tegen die brug vlieg is 't game over (of op z'n minst een volledig scheve auto), dus dat zou de AI m.i. ook moeten hebben. Ik houd er niet van als er met twee maten gemeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Woutoud, wat jij doet is Grid 2 verwijten niet de game te zijn die je had willen zien. Dat je meer realisme wilt kan ik prima begrijpen maar dan had je je van tevoren meer moeten verdiepen in wat Grid 2 eigenlijk is. Meerdere reviews bekijken en dan niet die van Tweakers maar echte reviews gemaakt door kritische maar rechtvaardige reviewers. Grid 2 is op zichzelf als arcade racer een uitstekende game. Ga 't dan niet zitten verwijten dat je liever GT of Forza wilt want dat is appels met peren vergelijken. Wat jij omschrijft met die AI auto die keihard crashed en vervolgens vrolijk doorrijdt zie je in zoveel games. Daarnaast kan je het damage model in Grid 2 gewoon aanpassen naar "Visual only" Op die manier kan jij zelf ook vrolijk doorracen als je een harde klapper maakt, zonder daar nadelige gevolgens van te ondervinden qua besturing. Het is gewoon een non issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:02
Heeft er iemand een lijstje met wat de beste upgrades zijn per auto per tier?

Kan ik bv voor mijn Golf R beter meer in handling steken dan in engine ?

Ik vind niks van setups met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
anessie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:46:
Heeft er iemand een lijstje met wat de beste upgrades zijn per auto per tier?

Kan ik bv voor mijn Golf R beter meer in handling steken dan in engine ?

Ik vind niks van setups met google.
Ik heb gewoon alle upgrades uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Dacuuu schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:51:
[...]

Ik heb gewoon alle upgrades uitgevoerd.
Dan kom je halverwege de volgende tier terecht. Ik denk dat het beter is de auto's in de tier te houden waar ze origineel in zitten. Verder probeer ik gewoon wat. Van 1/1/1 tot 2/0/0 of 2/1/0 etc. Mijn S2000 is 2/0/0 ;) (meer herinner ik me ook niet :X )

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kevz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:55:
[...]

Dan kom je halverwege de volgende tier terecht. Ik denk dat het beter is de auto's in de tier te houden waar ze origineel in zitten. Verder probeer ik gewoon wat. Van 1/1/1 tot 2/0/0 of 2/1/0 etc. Mijn S2000 is 2/0/0 ;) (meer herinner ik me ook niet :X )
Nu vertel me wat nieuws, ik race gewoon online. upgrade alles en wordt gemiddeld 2e in elke race :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Dacuuu schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:56:
[...]

Nu vertel me wat nieuws, ik race gewoon online. upgrade alles en wordt gemiddeld 2e in elke race :*)
Het effect is wat groter als je naar tier 3 en 4 kijkt. Mensen die hun caterham of nsxr upgraden kunnen never nooit bij de volwaardige t4 auto's blijven :D

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:22:
@Woutoud, wat jij doet is Grid 2 verwijten niet de game te zijn die je had willen zien. Dat je meer realisme wilt kan ik prima begrijpen maar dan had je je van tevoren meer moeten verdiepen in wat Grid 2 eigenlijk is. Meerdere reviews bekijken en dan niet die van Tweakers maar echte reviews gemaakt door kritische maar rechtvaardige reviewers. Grid 2 is op zichzelf als arcade racer een uitstekende game. Ga 't dan niet zitten verwijten dat je liever GT of Forza wilt want dat is appels met peren vergelijken. Wat jij omschrijft met die AI auto die keihard crashed en vervolgens vrolijk doorrijdt zie je in zoveel games. Daarnaast kan je het damage model in Grid 2 gewoon aanpassen naar "Visual only" Op die manier kan jij zelf ook vrolijk doorracen als je een harde klapper maakt, zonder daar nadelige gevolgens van te ondervinden qua besturing. Het is gewoon een non issue.
Ik verwijt de game alleen dat er met twee maten gemeten wordt. Het zal best dat dit in meer games gebeurd, dat maakt voor mij punt niet uit. En je oplossing is geen oplossing. Ik vind het namelijk wel leuk dat roekeloos rijden gevolgen heeft, maar vind het krom dat het voor de AI niet dezelfde gevolgen heeft.
Dat jij dat een non issue vindt, betekent niet dat het een non issue is ;)

Ik vermaak me verder dus aardig met Grid 2, maar zal in het vervolg toch weer op zoek gaan naar meer realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikingjunior
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-08 23:20
ben zelf ook gestart met GRID2,nu wou ik eens online racen,dus account aanmaken, maar als ik nu wil inloggen niets anders dan een wit scherm... iemand anders hier ook ervaring mee ? want ik moet dus verder geraken als het wit scherm,want online wilt hij nog niet,moet eerst mijn account verder in orde maken,maar dat wilt dus niet lukken :?

PSN : runeviking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
Hallo,

ik ben bij grid 2 level 7 en binnenkort ga ik mijn pc formatteren.
Dus wil ik weten of mijn steam account wel bij level 7 gaat beginnen wanneer ik het opnieuw installeer.
Is er ook een save bestand ergens bij in C; schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noerie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:21:
Hallo,

ik ben bij grid 2 level 7 en binnenkort ga ik mijn pc formatteren.
Dus wil ik weten of mijn steam account wel bij level 7 gaat beginnen wanneer ik het opnieuw installeer.
Is er ook een save bestand ergens bij in C; schijf ?
YouTube: GRID 2: Save Game Location

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Ow okey bedankt voor de video link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
vikingjunior schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:16:
ben zelf ook gestart met GRID2,nu wou ik eens online racen,dus account aanmaken, maar als ik nu wil inloggen niets anders dan een wit scherm... iemand anders hier ook ervaring mee ? want ik moet dus verder geraken als het wit scherm,want online wilt hij nog niet,moet eerst mijn account verder in orde maken,maar dat wilt dus niet lukken :?
Je hoeft geen race.net account te hebben om online te kunnen. Die stap kan je gewoon overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:06
Mijn Steam versie slaat daar zijn saves niet op iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
spookz0r schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:01:
[...]

Mijn Steam versie slaat daar zijn saves niet op iig ;)
De mijne ook niet !

Ik heb bij C; programdata gekeken en staat geen STEAM bij. !

Hoe los ik dit op?

Waar kan ik mijn save file vinden >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders eens op de locatie kijken waar je de games hebt geïnstalleerd?

steam/userdata/'xxxxxxxx'/(grid 2 game id number)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Gooit ie de save niet op de cloud? Tenzij je dat uit zet oid. En dat filmpje gaat over de piet piraat versie.

edit:
Mjah hier dus. Program Files > Steam > Userdata > xxxxx > 44350

[ Voor 41% gewijzigd door Xfade op 10-06-2013 23:21 . Reden: Gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

bij prog data staat hij in de x86 map he ;)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Ik keek bij de map Steam>userdata en zag 3 verschillende nummers:

- 0
- 66775627
- 115958680

welke is het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noerie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:09:
Ik keek bij de map Steam>userdata en zag 3 verschillende nummers:

- 0
- 66775627
- 115958680

welke is het ?
https://support.steampowe...le.php?ref=3729-WFJZ-4175

http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=840657

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Heb deze kunnen vinden en is ook gelukt toevallig.
het zijn deze :
savegame@profile0#NXDTVPKI.LKR
savegame@profile0#QKIGMYYI.LKR

etc....

Ze waren bij map Steam > steamapps> common > grid2> save

Goed toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noerie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:11:
het zijn deze :

etc....

Goed toch ?
Denk het wel. Je zou ook nog eens een kijkje kunnen wagen in:

'Mijn documenten' -> 'My games' -> 'Grid 2' -> 'Savegame'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
noerie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:11:
het zijn deze :

etc....

Goed toch ?
Ik heb daar geen save folder. Alleen in Steam > Userdata > mijn steam id nummer > 44350.
De andere mapjes die genoemd worden bevatten bij mij replay's videos en hardware settings e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Xfade op 11-06-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ook de game gehaald, awesome :) Wel een beetje stom: de game ondersteunt (net als elke CM game) headtracking (ik heb zelf TrackIR) als je de headview aan zet (cockpit view zeg maar). Maar CM heeft de cockpit uit de game geflikkerd :') Ik gebruik nu een camera mod die extra (head) camera's toevoegt in de auto (helaas wel low-res dashboard en niet-werkende dials), maar heel goed te doen.

Ik denk dat ik de game te "sim" wil spelen, want driften met die zogenaamde "driftbakken" waar je mee begint is niet te doen met een stuur lijkt het wel. Maar even goed oefenen en het stuur wat gevoeliger zetten.

Enige waar ik een beetje tegen aan loop is dat de game als een malle slowdowns heeft. Geen framerate drop, maar echt slowdown van de game time. Ben het wel wat vaker tegen gekomen in race games, dus 3D maar uitgezet (in-game 3D is erg zwaar) en het een en ander aan opties omlaag. Maar het is dus zo moeilijk controleren of er een slowdown optreedt omdat de framerate counter het niet weergeeft. Iemand hier misschien nog een tip voor?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
LiquidT_NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:06:

Ik denk dat ik de game te "sim" wil spelen, want driften met die zogenaamde "driftbakken" waar je mee begint is niet te doen met een stuur lijkt het wel. Maar even goed oefenen en het stuur wat gevoeliger zetten.
Heh ik moest het stuur juist minder gevoeliger zetten. Anders kon ik er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Heb nu een Koenigsegg (T4), hah race online zo iedereen voorbij bij de start. Jammer dat je niet met je arm kunt zwaaien :w :+

Wel lastig in de bochten, voor je het weet sta je met je neus de verkeerde kant op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Zie de laatste tijd veel spelers van lvl 5 ofzo met een Veyron, volgens mij stikt het van de cheaters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ben er inmiddels wel weer klaar mee. Je ziet tegenwoordig meer arcade racers die zo'n gescheiden off- en online hebben. Ik snap deels de keuze, maar offline biedt weinig diepte en context. Online verder ook niet, maar dat spreekt me meer aan. Echter kan ik echt niet leven met de community online. Dikwijls ben ik op de langere races door mijn 5 flashbacks heen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Volledig mee eens maar ook niet helemaal. Ik heb ook aardig wat dagen hard geschreeuwd en me tv voor alles en nog wat uitgemaakt als ik weer zonder reden eraf gereden werd.

Maar in een moment van rust werd alles duidelijk, gasten die beuken zuigen gewoon. Als je rustig je moment afwacht bij de start (vanuit gaande dat er een legertje beuk noobs voor je start) en je in de juiste bocht (waarschijnlijk liggen ze in bocht 1 al allemaal eruit) er vol gas er langs kan zit je al in de clear zone. Nouja clear zone, lvl 30 en groen ! zegt zeker niet dat de betere spelers je ook niet er vanaf gaan duwen maar de kans is veel kleiner.

Na veel irritatie zie ik het nu als een extra uitdading om te gaan met crashes die voor je neus gebeuren en zo proberen te anticiperen dat ik niet in een bocht eraf gereden wordt (soms zelf even iemand laten voorgaan). Op die manier komt er een extra stukje tactiek bij kijken voor mij.

Niettemin schreeuw ik regelmatig nog hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de game ook maar de glans is er inmiddels wel een klein beetje af. Er zijn toch wat tamelijk teleurstellende dingen in mijn beleving.
Die in-car view met dash e.d. mis ik gewoon, wist ik voordat ik er aan begon maar blijft een issue. Vind verder dat de oppositie je wel erg makkelijk in de vangrail zet, ook als de oppositie in een een japanse import rijd en ik met een tank beter bekend als Dodge Charger op de weg lig. (die overigens wel alle andere penalties geeft van een zware auto zoals de handling van een op hol geslagen kruisraket)
Geheel voelt ook wat te arcade aan en de game ziet er grafisch netjes maar ook weer niet echt indrukwekkend uit, ergo ik snap niet waar ze nou dat Dashboard voor hebben opgeofferd.
En waar is de LeMans? :( (ben nog niet extreem ver overigens, en speel alleen SP)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
evilpin0 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:24:
Volledig mee eens maar ook niet helemaal. Ik heb ook aardig wat dagen hard geschreeuwd en me tv voor alles en nog wat uitgemaakt als ik weer zonder reden eraf gereden werd.

Maar in een moment van rust werd alles duidelijk, gasten die beuken zuigen gewoon. Als je rustig je moment afwacht bij de start (vanuit gaande dat er een legertje beuk noobs voor je start) en je in de juiste bocht (waarschijnlijk liggen ze in bocht 1 al allemaal eruit) er vol gas er langs kan zit je al in de clear zone. Nouja clear zone, lvl 30 en groen ! zegt zeker niet dat de betere spelers je ook niet er vanaf gaan duwen maar de kans is veel kleiner.

Na veel irritatie zie ik het nu als een extra uitdading om te gaan met crashes die voor je neus gebeuren en zo proberen te anticiperen dat ik niet in een bocht eraf gereden wordt (soms zelf even iemand laten voorgaan). Op die manier komt er een extra stukje tactiek bij kijken voor mij.

Niettemin schreeuw ik regelmatig nog hard
Zeer zeker waar, en de uitdaging van het ontwijken van crashes kan ik zelfs erg waarderen, niets gruwelijkers dan nog even je rem aantikken om een auto ondersteboven voor je langs laten gaan i.p.v. in je zijkant.

Maar ik ontkom er op sommige tracks gewoon echt niet aan, zeker als je met grip bakken gewoon wil remmen voor een bocht. Logischerwijs hou ik in de eerste bocht ub, maar dat weerhoudt mijn achterligger er niet van vol in mijn achterkant te rammen af en toe. Ook de mensen die niet remmen maar zijwaarts in je auto glijden in de bocht (waardoor jij doorketst en hij op jouw lijn rijdt) is gewoon vervelend. Het is voor mij ook niet de crashes voor mij die het echt vervelend maken, maar de mensen zelf. Als ik 1e start houd ik mijn hart vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Hate to say it, but I told you so. Heb het spel binnen een week laten liggen, het boeit gewoon niet meer. Aan het begin vond ik het nog een uitdaging om ondanks de crashers nog te gaan winnen, maar dat idee is een beetje verdwenen. Grid 2 heeft een heel mooi snelheids gevoel, en deur aan deur racen is episch. Toch tegelijkertijd valt het op dat het spel wat kaal aan voelt, dus een sterk verminderde interesse een weekje later. Groter probleem is natuurlijk de kinderlijke community, maar er zijn wel wat steam groups die races organiseren.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik vind juist het snelheidsgevoel en deur aan deur racen helemaal niet zo episch aan de game :P De game gebruikt een redelijk kleine FOV voor mijn gevoel, misschien dat je dat bedoelt. En deur-aan-deur racen komt het er zelden van, eerder deur-tegen-deur-en-daarna-wipeout-voor-de-getroffene :+ De discipline is er niet om deur tot deur te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

evilpin0 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:10:
Zie de laatste tijd veel spelers van lvl 5 ofzo met een Veyron, volgens mij stikt het van de cheaters.
Die hebben vast een unlock pack gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooiste van Grid 2 is dat ik daardoor verder ben gaan kijken en STCC voor Race 07 heb ontdekt. Beiden gekocht voor 6 euro en ik vermaak me nu UITSTEKEND offline. Lekker deur-tegen-deur racen tegen de AI, geen al te voorspelbare uitkomsten (in Grid 2 ligt altijd dezelfde kerel vér voorop), alle views en vooral alle opties die je je maar kan wensen (je kan de race tot in elk detail instellen en bepalen). Kortom: GENIETEN! En dat allemaal dankzij eh... het niet al te goed bevallende Grid 2... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
STCC 1 of 2? Heb al een tijd het pakketjes Race Injection voor 14,95. Deze bevat deel 2 en wat andere goodies. Leek me een betere deal.
Speel trouwens Grid 2 en dat beide met plezier. Ligt aan m'n mood.

[ Voor 11% gewijzigd door Xfade op 19-06-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Op dit moment grid2 online aan het doen, vermaak me nog goed hoor. Al vind ik pCars met het stuurtje het ultieme rijden op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Spel trekt me een beetje in 2 delen
Ja het is een arcade racer

Maar vind best dat ze mensen die opzettelijk lopen te raggen moeten straffen op een bepaalde manier.
Sommige mensen Zijn zwaar zielig ...
Die verpesten gewoon echt de sfeer voor andere mensen in het spel.
Rij je vrij netjes niet lopen beuken etc ... haal je iemand in en dan moet ie net even voor een bocht zn auto in je parkeren met alle gevolgen van dien....
Waar door je een x aantal plaatsen moet inleveren.
Vind dat ze dat echt aan moeten passen.
Een foutje okay kan ik mee leven.
Maar maakte het net continue mee met 2 personen in 4 races uiteindelijk maar weg gegaan want zo is er ook geen hol aan.

Na rose e cient spin

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste