GTR, GTR2, Race, Race 07... welke zou jij kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb Grid 2 na een weekje wel weer gezien (zal het zo nu en dan nog wel spelen voor de leut) maar ik verlang eigenlijk terug naar iets als TOCA... Ik hou van het soort auto's dat in TOCA zet en die je ook wel in Grid 2 hebt (gewone auto's die wat gepimpt zijn, om het zo maar te zeggen waardoor je er lekker mee kan scheuren), maar wat ik vooral mis is dat je een VOLLEDIG en echt compleet seizoen kan rijden op de OFFICIELE banen, zoals dat kon in TOCA! Dat bevalt me veel meer dan een of andere vage career waarin je van hot naar her gaat...

Nou is TOCA niet meer te koop, voor zover ik kan zien, maar ik zag wel dat je op Steam voor werkelijk een prikkie diverse SimBim games kan kopen en in ieder geval GTR en GTR2 bieden VOLLEDIGE seizoenen op de echte tracks! Ik neem dan ook maar aan dat je ook buiten een of andere ingebouwde career (?) ook gewoon een seizoen kan afwerken...? Ik zag ook Race en Race 07,wat voor zover ik kan zien de opvolgers zijn van de GTR reeks (?) en die (volgens mij) ook complete realistische seizoenen bieden.

Nou moet ik wel zeggen dat ik de laatste jaren meer van het meer simpele makkelijke rijden ben (dus wat dat betreft bevalt Codemasters me wel ;) ) dus ik vraag me dan ook of of de genoemde games een soort van simpele modus hebben waarbij je NIET elk onderdeel van de auto zelf hoeft af te stellen.

Kortom, de vraag is: als jij een game zou moeten kiezen met daarin een meteen te racen compleet en realistisch seizoen, dus met de echte auto's en vooral de echte banen, welke game zou je dan kiezen? GTR, GTR2 Race of Race 07?

BTW Ik begrijp dat er ook diverse addons voor Race 07 bestaan: misschien moet ik daar dan ook eentje van hebben? GTR Evolution, WTCC en STCC zijn addons voor Race die misschien nog meer bieden wat ik wil: close racing, beetje beuken moet kunnen en een mogelijkheid te racen zonder eerst uren in de setup te rommelen. STCC is mss wel leuk omdat ik van Noorwegen hou en er waarschijnlijk allemaal onbekende banen in zitten. De vraag is dan wel weer of die addons lekker rijden etc. of niet...

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 09:26
Wellicht is het makkelijk om het Simbin Pack op Steam te kopen (kost 30 euro geloof ik). Dan heb je praktisch alle Simbin titels (incl. GTR, GTR2, Race07 + add-ons).

Race07 bevat voornamelijk WTCC (vergelijkbaar met TOCA) en daar kan je in principe gewoon seizoenen mee rijden.

GTR2 zijn voornamelijk GT wagens zoals de titel al doet vermoeden.

Voor beide games zijn 1001 mods te vinden mocht je eens wat anders willen....

Enige nadeel is dat in de simbin pack geen Ferrari's en Porsches zitten i.v.m. licenties. Des al nietemin is het een geode aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens verder kijken naar rFactor. Alle Simbin titels zijn op zich prima maar eigenlijk is het het allemaal net niet. rFactor bied je veel meer realisme en keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jeroen: ja, ik zag die bundel (35 euro) maar ik zit nu zelf te denken aan bijv. Race 07 en STCC (1) en dan ben ik voorlopig klaar voor minder dan 6 euro. Zo'n heel pack is weer wat veel van het goede en het meeste zal ik niet gebruiken, denk ik. ;)

@ciris: heb ik naar gekeken maar ik heb het idee dat je elk jaar moet betalen...? Net als bij iRacing? Daarnaast zijn die SimBin games spotgoedkoop op Steam en, voornaamste reden om daarvoor te gaan, je kan er officiele complete seizoenen mee rijden (wel van 2008 of, bij STCC 2 2010, maar dat vind ik niet erg)! Als ik naar rFactor kijk, zie ik een rijtje willekeurige tracks die weinig met elkaar te maken lijken te hebben en geen complete officiele kampioenschappen. Dat het allemaal 'net niet' is vind ik niet zo erg want uit reviews begrijp ik dat dat 'net niet' wellicht net is wat ik juist wel wil (met andere woorden: STCC bijvoorbeeld is wat minder die hard, de auto's hebben meer grip, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Race07 + add-ons is een prima instap sim. Zeker als je wat meer focus op WTCC en andere tin-tops hebt.

rFactor is leuk als je je gaat verdiepen in de gigantische hoeveelheid mods en is ook meer een hardcore sim t.o.v. de Simbin titels.

Tegen de tijd dat je uitgekeken bent op Race07of wat meer uitdaging zoekt kan je altijd nog naar rFactor (2) en misschien tegen die tijd zelfs Assetto Corsa kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Race 07 zou ik wel aan willen raden, aangezien die het beste bij je wensen past. Een voordeel is inderdaad de content: alle echte WTCC-circuits en een hele hoop WTCC-auto's als basis en inderdaad complete seizoenen. Daarnaast is het inderdaad spotgoedkoop, dus bijna per definitie al die paar euro's waard.

GTR 2 is inderdaad wat meer toegespitst op GT's, maar met de GTR Evolution-addon voor Race 07 is die categorie ook in Race 07 beschikbaar. Daarnaast zit daar de Nürburgring Nordschleife bij, wat het voor mijzelf een must-have maakt. STCC en STCC 2 voegen vooral de liveries toe van het STCC (en een Volvo C30/VW Scirocco) en een hele hoop extra tracks uit Scandinavië, welke redelijk kort en smal zijn. Zelf speel ik die minder vaak, maar als dat je aanspreekt, is die ook zeker aan te raden.

Het rijden zelf is niet moeilijk, zeker niet met een stuurwiel of controller met analoge input. Hier en daar lees je nogal (en ook in dit topic) dat het daardoor minder realistisch is, maar wat mij betreft is dat niet meteen waar, omdat de moderne touringcars goede aerodynamica, ophanging en slicks hebben en daardoor gemakkelijk te rijden. Kijk ook maar eens naar onboards van WTCC; die auto's zijn erop gemaakt om de rijder niet constant het gevoel te geven dat ie ieder moment van de baan kan vliegen. In deze video zie je bijvoorbeeld ook hoe vroeg er op het gas kan worden gegaan zonder dat de auto nerveus wordt en bijvoorbeeld ook hoe ontzettend laat er kan worden geremd, zelfs nog deels in de bocht (en dat terwijl het dus een voorwielaangedreven auto is): [YouTube: http://youtu.be/bhf21agNjwk]
Rij je zo op de limiet in Race 07, dan reageert de auto voor mijn gevoel redelijk accuraat zoals in de video zonder nerveus te worden. Mijns inziens is dit niet per se 'teveel grip'.

De 'moeilijkheid' is trouwens per procent in te stellen (van 80-120 of zoiets); hiermee kan de snelheid van de AI, maar ook hoe agressief ze rijden best precies worden afgesteld, dus dit past goed bij het 'simpele' rijden. Wat ik persoonlijk ook heel fijn vind, is dat de AI niet krampachtig op de ideale lijn rijdt, maar ook echt aan de kant gaat als er iemand in de weg zit. Op een hogere moeilijkheidsgraad vallen ze ook aan met uitremmanoevres en gaan niet meteen aan de kant. Al met al voor mij een hele fijne game om offline tegen AI te spelen.

Aan setups hoef je nooit te zitten; zelf doe ik dat ook vrijwel niet. Af en toe wat versnellingsbakverhoudingen veranderen en that's it. Wat ik zelf wel merk, is dat setups geen extreme invloeden hebben, zelfs al zet je sliders op de meest bizarre standen. In dit opzicht is Race 07 minder realistisch, maar hierdoor blijft het rijden toegankelijk.

rFactor is inderdaad een stuk minder samenhangend qua standaardcontent en daardoor zou je al snel naar mods moeten met bijbehorende verschillen in kwaliteit, waar ik zelf niet zo van hou. Ook wordt hier het argument aangevoerd dat het realistischer moet zijn, maar dat betwijfel ik met user-content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je rFactor nog nooit geprobeerd blijkbaar. Er zit een enorme community achter de mods die op een professionele manier omspringen met de physics.

rFactor is juist een platform wat bedoelt is om met mods te werken. Standaard zit er niet veel in en dat is ook nooit de bedoeling geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Laatst online: 17-08 15:42
Race Injection is toch Race07 inclusief addons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CaptainPanda schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:04:
Race 07 zou ik wel aan willen raden, aangezien die het beste bij je wensen past.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord: het gaat dus inderdaad Race 07 plus STCC worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord: het gaat dus inderdaad Race 07 plus STCC worden! ;)
Ik zou dan gewoon Race Injection kopen, dan heb je direct alles.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:19:
[...]

Ik zou dan gewoon Race Injection kopen, dan heb je direct alles.
Hm, nee, want 1. STCC 1 zit daar niet in en 2. er zitten onderdelen bij die me niet interesseren... dus ben ik goedkoper uit als ik alleen koop wat ik echt wil! ;) (Ach, het gaat om kleine bedragen, maar dan nog... 8) )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Mijn persoonlijke mening is dat ik altijd weer terug kwam naar GTR2. Momenteel is dat iets minder, omdat ik in iRacing toch wel wat beter wil worden, maar GTR2 is van de SimBin games mijn favoriet. Geeft net wat beter gevoel dan bijvoorbeeld Race '07. Wel zijn de online races in Race 07 wat beter bevolkt.

Via www.pilsbierbude.de kun je voor GTR2 trouwens een auto-updater downloaden voor alle mods (opstarten wordt er wel traag door) en via www.weissbierbude.de kun je datzelfde doen voor Race 07. Zo heb je wel heel wat variatie binnen één sim.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:09:
Dan heb je rFactor nog nooit geprobeerd blijkbaar. Er zit een enorme community achter de mods die op een professionele manier omspringen met de physics.

rFactor is juist een platform wat bedoelt is om met mods te werken. Standaard zit er niet veel in en dat is ook nooit de bedoeling geweest.
Dat ik het er niet mee eens ben, betekent niet meteen dat ik het nooit heb geprobeerd. ;)

Heb het alleen snel aan de kant gedaan, omdat de physics dan wel uitgebreid mogen worden behandeld, maar dat op zich niet automatisch betekent dat het een goed model is van de werkelijkheid. Wat mij betreft kunnen alleen degenen die weten hoe de echte auto's rijden er een goed oordeel over geven. In deze video zegt Sean Edwards (die zelf Porsche Supercup rijdt en bv. ook de 24h van Dubai en Nürburgring van dit jaar heeft gewonnen) ook dat de physics heel erg afwijken, terwijl het toch toendertijd beschouwd werd als een van de betere mods waar heel veel werk in is gestoken: YouTube: rFactor PCC at Monaco, 1.32.9, by FIA GT driver

Maar dit betekent natuurlijk niet dat ik nu beweer dat alles onrealistische troep is. Het is alleen dat er zoveel mensen eraan werken en er daarom ook zoveel variatie is in physics, wat voor mij minder de voorkeur heeft. ;) Overigens vond ik GTR 2 nooit echt lekker rijden, evenals Grand Prix Legends, ook al zijn beide games redelijk geroemd in de sim-wereld. Het twitchy rijgedrag en de plotselinge overgang van grip naar geen grip was is voor mijn gevoel altijd te extreem geweest. Een leuk weetje over GPL (van de wiki): 'Rumor among simulator racing enthusiasts was that when Jackie Stewart had an opportunity to drive the simulator in the late stages of development, he claimed that it was harder to drive than the actual 1967 Formula One cars.'

Maar hey, iedereen gaat toch op zijn gevoel af, want volgens mij kunnen we geen van allen echt bewijzen wat wel en niet realistisch is.
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Kun je je zeker geen buil aan vallen, zeker niet voor die paar euro's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat van 1 mod de physics niet helemaal kloppen ligt aan de mod en niet aan rFactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

GTR2 moet je wel als administrator afspelen als je op Windows 8 draait.
als ik de game normaal opstart kan ik geen race starten.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, lekker spel, dat Race 07! Nou ja, in ieder geval de STCC addon! Super! Dit is inderdaad wat ik zocht: side by side racing op kleinere banen. Een beetje dat TOCA gevoel. Graphics halen het niet bij Grid 2 maar dat maakt niet uit: alleen al de opties die je hebt wat het instellen van een single race betreft... goeiendag, zeg... je kan echt ALLES instellen! Zo mag ik het zien! Daar komt Grid 2 nog geeneens bij in de buurt...! ;)

@CaptainPanda: misschien kan ik van de gelegenheid gebruik maken wat vragen te stellen (i.p.v. hierover een nieuw topic te beginnen), maar twee dingen volg ik niet helemaal:

1. Pitstops. Ik rij de pit in als erom gevraagd wordt, het pitmenu komt op, ik klik op Confirm en METEEN mag ik wegrijden... en METEEN wordt ik gediskwalificeerd... (of als ik aan de laatste ronde begin). Ik heb dat nu al 6 races achter elkaar gehad en heb geen idee wat ik fout doe... Zo heb ik dus nog geeneen race af kunnen maken. ;) Ah, ok, je moet dus pitstoppresets maken... Nu werkte het wel. Alleen kreeg ik meteen na de pitstop een Stopngo en ik heb geen idee waarom...

2. Yellow flags. Zo nu en dan krijg ik een melding dat er een Yellow flag is in een of andere sectie. Schijnbaar mag je dan NERGENS inhalen (en beperkt dat zich niet tot de genoemnde sectie) want daardoor ben ik al eens gediskwalificeerd. Maar... ik krijg nooit een melding wanneer de Yellow flag weer opgeheven is...! Linksonderin zie ik wel eens een melding en soms ook bovenin (als tekst) en heel soms hoor ik iemand er iets over zeggen, maar ik heb dus geen idee wanneer ik weer voluit mag rijden...

Los van deze twee opstartproblemen ;) is het nu al een heerlijk spel. 'Ouderwets' racen. ;) En het is ook lollig dat ik ongestraft alle opties op z'n hoogst kan zetten. Niet dat het daardoor schokkend mooi wordt, maar toch... ;) Het ziet er op zich prima uit, vind ik, en zo zie je maar weer dat graphics alleen ook niet alles is: uiteindelijk moet het ook lekker spelen!

P.S. Het geluid is ook heerlijk!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34
ik heb ze zelf allemaal gekocht van simbin toen ze voor nog geen 15 euro op steam waren .. had er al diverse maar niet op steam nu heb ik ze allemaal bij elkaar ..

hier mijn lijstje

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/Racegamessteam_zps8a243d47.jpg

blijf het ene goede serie vinden je heb alles bij elkaar en ook veel mogelijkheden

[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 10-06-2013 16:23 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Mooi dat het bevalt! Inderdaad zijn de graphics niet bepaald de mooiste, maar de gameplay maakt dat weer goed.

Over de pitstops: om daadwerkelijk iets uit te laten voeren, moet je eerst een nieuw set banden of een hoeveelheid brandstof kiezen boven het knopje 'confirm'. Pas als die groen zijn, wordt het tijdens de pitstop gedaan. Daarnaast is het mogelijk om presets in te stellen in de settings voordat de race begint.

Over de gele vlag: kan me inderdaad ook niet herinneren dat wordt meegedeeld dat deze weer wordt opgeheven, maar volgens mij is dat wanneer de melding linksonder weer verdwenen is. Daarin staat ook in welke sector de vlag wordt gezwaaid, dus het zou niet voor de hele baan moeten gelden. Zelf ben ik het probleem nog niet tegengekomen, maar dat komt omdat ik vaker practice doe of online race dan tegen de AI.

Wat me ook nog te binnen schiet en van invloed zijn op beide dingen zijn de regels met betrekking tot de vlaggen en bv. het verplicht pitten die je aan het begin van de race kan instellen, dus wellicht komt het daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Als het goed is kun je ''full course yellow'' instellen. Ik heb die instelling niet kunnen vinden, waarschijnlijk in de war met een andere sim.

[ Voor 55% gewijzigd door triskele10 op 10-06-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel zelf nog weleens Race 07 online op een server met 25 man, is erg vermakelijk kan ik je vertellen.
Ik speel zelf met een 360 controller en gelukkig is dit een sim die erg goed met die controller omgaat.
Ik zou zeggen, zet GT-R Evolution ook even op je steam wishlist, nu kost deze 8,99 wat ook niet veel is maar goed.
Die GT bakken en de nordschleife voegen ook het nodige geweld toe moet ik zeggen.
Dit is de enige racegame die ik speel en de online community heeft gelukkig maar weinig last van rammers. En de game heeft Zandvoort, voor mij als marshal op dat circuit toch een behoorlijk pluspunt.

Vind het alleen jammer dat GT-R 3 maar niet van de grond komt bij SimBin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net weer gereden in Zweden: echt helemaal TOP! Precies wat ik zocht (op de graphics na dan) maar... ik wordt steeds maar weer gediskwalificeerd na een pitstop... en dat wordt een beetje vervelend. Is er soms een aantal dingen dat je MOET doen tijdens een pitstop? MOET je per se alles laten reparen? Moet je alle vier de banden laten vervangen?

Wat me ook opvalt: als ik hoor dat ik weer mag gaan (GO GO GO) dan kan ik helemaal niet wegkomen: m'n gaspedaal doet niets. Pas na zo'n drie seconden kan ik opeens rijden. Hoort dat zo..?

Al met al wordt ik, los van het diskwalificeren, elke keer door de AI voorbij gereden in de pit: zij zijn altijd STUKKEN sneller klaar!

Misschien moet ik de pitstop maar uitzetten (wat in ieder geval tijdens single races kan, dacht ik), maar dat vind ik juist zo'n leuk onderdeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Houd je wel de goede snelheid in de pits?

Maar misschien staat het wel gewoon in de handleiding:
http://www.gamerscockpit..../04/race-07-manual_en.pdf

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[PC] RACE 07 - The Official WTCC Game + Addons

In dit topic is een berg info te vinden. Neem het eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snelheid pits is perfect want ik heb de automatische begrenzer aan. ;)

Manual had ik (natuurlijk) al gelezen ;) maar daar stond niets nuttigs in. (Zoals gebruikelijk in manuals van games.......).

Ik zal dat topic eens gaan doorspitten.

Bedankt voor alle hulp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Er is ook een en ander op YT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat al een stuk beter, vooral dankzij een zeer informatieve prive post! Ik heb de autopit nu uit: die begrenzer werkt sowieso dan, blijkt. Je moet nu alleen zelf insturen en stoppen op het juiste moment. Maar da's leuk! Vervolgens MOET je minstens wat banden verwisselen: ik deed het nog een keer zonder en toen zag ik zelfs bovenin beeld staan dat ik DQ was vanwege 'no tyre change'...! Tot slot moet je zodra de fuel erin zit en men bezig is met de banden al zorgen dat de motor loopt en je wat toeren maakt. Voor zover ik het doorheb MOET je daarvoor op de Ignition knop drukken en daarna op de Starter (alhoewel het soms lijkt alsof die Ignition het alleen ook al doet... en 1 keer leek ik helemaal nergens op te hoeven klikken), maar hoe dan ook: als ze met de banden bezig zijn moet je alvast in z'n een zijn en toeren maken zodat je zeker weet dat de motor loopt: je bent dan snel weg!

Ik heb nu een paar races van 3 rondjes gedaan, enkel en alleen om de pitstop te oefenen, en ik ben 1. geen een keer ge-DQ-ed en 2. ik heb zelfs al een keer 2 plaatsen gewonnen door een snellere pitstop.

Bedankt voor de tips allemaal!

Ik ben trouwens echt gek op die STCC banen: lekker kort, klein, smal, hobbelig, heuvelig: super close combat op de baan! Veel leuker dan die grote wijde (en lange) F1-circuits...

Wat een lol voor 6 euro...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Formula One game 2012 is toch de absolute TOPPER van de racegames .
Echte circuits , het zweet breekt uit tijdens het racen zoooo spannend .
Grid 2 is wel leuk maar speel je niet lang maar volgens deze lijst belooft er genoeg aan te komen

http://games.gamepressure...ia.asp?PLA=1&KAT=14&CZA=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, da's best een uitgebreide lijst...!!! Maar het meeste boeit me niet. ;) Ja, F1 is op zich goed maar ik hou persoonlijk gewoon meer van de touring car racestijl: wat closer, compacter, hier en daar een lichte beuk uitdelen en zo... en zoals ik zei ben ik persoonlijk vooral meer fan van kortere circuits: die van STCC zijn zo rond de 2 km! F1 biedt inderdaad (natuurlijk) ook een compleet officieel realistisch kampioenschap, maar ik vind F1 te strak en te clean op een of andere manier... Ik smijt liever een auto door de bocht zoals dat kan met STCC. ;) In STCC heb je ook heuvelachtige circuits en de force feedback is echt absoluut TOP: je VOELT de auto gewoon over een heuvel schieten of loskomen van de weg. Echt helemaal super!!!

Wat dat betreft ben ik eigenlijk het meest benieuwd naar RaceRoom Racing, dat van dezelfde makers is als Race 07/STCC (SimBin): ik heb begrepen dat dat spel uiteindelijk ook diverse complete kampioenschappen zal hebben (WTCC en zo).
ProjectCARS is ook nog wel interessant, maar dat duurt allemaal nog wel even voordat dat spel echt klaar is. (Ik heb de beta gespeeld maar het was allemaal veel te onevenwichtig.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:16:
De Formula One game 2012 is toch de absolute TOPPER van de racegames .
Echte circuits , het zweet breekt uit tijdens het racen zoooo spannend .
Grid 2 is wel leuk maar speel je niet lang maar volgens deze lijst belooft er genoeg aan te komen

http://games.gamepressure...ia.asp?PLA=1&KAT=14&CZA=3
Bij F1 2012 kan ik maar niet wennen aan die irritante besturing. Moet mijn stuur veel te ver draaien voordat er überhaupt iets gebeurt en heb al instellingen geprobeerd die overal aanbevolen werden.

Assetto Corsa ben ik ook heel benieuwd naar, maar het meeste naar GTR3 en dan eigenlijk nog wel het meeste óf 'ie er uiteindelijk wel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Als je gek bent op Touring Cars kan ik je sterk aanbevelen om toch eens naar rFactor te gaan kijken met de volgende mods:

Historic GT & Touring Cars:
- Beste mod voor een sim ooit gemaakt, punt. Bevat touring cars / GT / prototyypes van de jaren 50-70 met zeer degelijke physics/FFB (i.c.m. de RealFeel plugin) en geluid

DRM Revival:
Voorgangers van de DTM (Group5 tourwagens uit de jaren 80) met erg brute geluiden en goede physics.

TCL Touring Masters
- Tourwagens uit de jaren 80/90 met o.a. de BMW M3, Ford Sierra etc.

RaceRoom Racing Experience is tot nu toe niks meer dan een time trial game met degelijk geluid. FFB is nog wel oke als je de controller file van Race07 gebruikt.

En F1 2012 of welke titel dan ook van Codemasers de topper van de racegames noemen is natuurlijk 1 grote grap.

Los van de arcade physics, de brakke ondersteuning van diverse stuurtjes en slechte AI zijn de games stuk voor stuk gericht op consolepubliek met het aantal hersencellen dat gelijk is aan het aantal versnellingen in een F1 auto.

Vandaar dat sims ook nooit echt van de grond zullen komen bij het grote publiek. Want ja stel je voor dat je enige vorm van moeite moet doen om een rondje te kunnen rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Jeroen de Wit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:09:
Vandaar dat sims ook nooit echt van de grond zullen komen bij het grote publiek. Want ja stel je voor dat je enige vorm van moeite moet doen om een rondje te kunnen rijden.....
Dat is ook wel waar, maar het heeft ook te maken dat je een aparte controller (stuur) moet aanschaffen voor die sims. Dat werpt natuurlijk ook een drempel op. Zelf merk ik dat ik ook wel gehinderd wordt door het feit dat ik daar geen vaste plek/simrig voor heb. Met de bureaustoel beweeg je teveel waardoor je soms niet strak genoeg kunt blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt 'moeite doen' en 'moeite doen'. Ik vind persoonlijk dat zogenaamde diehard sims vaak gewoon TE moeilijk zijn. De auto's glibberen alle kanten op. Zolang het maar glibbert en moelijk is onder controle te krijgen, is het 'sim'. Maar goed, dat blijft een eeuwige discussie. ;) Ik weet wel dat ik STCC/Race 07 precies goed vindt wat dat betreft: je moet voortdurend opletten en je kan de fout ingaan, maar je kan toch ook 'ff lekker voluit gas geven' wat ik vaak in zogenaamde diehard sims niet kan zonder uit de baan te vliegen. Ik ben het dus eens met echte WTCC rijders:

"The RACE07 physics have been much discussed. Some blame Simbin for giving the cars too much grip, making them easier to handle. On the other hand, real WTCC drivers like Pierre-Yves Corthals or Marc Hennerici praised Simbin exactly for that, since hard doesn’t equal realistic in their book."

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
In principe is het makkelijker de auto te controleren naarmate ze realistischer worden aangezien wat je terugkrijgt een meer logisch gebeuren is. Laatst F1 2012 gereden, holy crap, ik kon 10 meter voor de apex bij wijze van al vol op het gas. Zet de mensen die dat gewend zijn achter een fatsoenlijke sim en ze rijden hetzelfde, ja vind je het gek dat je spint... Dan roepen ze al snel dat het net op ijs rijden is, tja, die discussie neem ik dan al niet meer serieus.

"hard doesn’t equal realistic.."
Juich ik toe :) Aan de andere kant moet je daar ook voor waken dat mensen makkelijk te rijden auto's weer voor realistisch aannemen omdat ze er goed mee kunnen omgaan, een Formule 1 auto blijft een beest hoe je het wend of keert. 2 kanten aan een verhaal enzo :)

rFactor 2 heeft een officiele Marussia onder licentie, rijd fantastisch _/-\o_
Hij straft je af als je als een hork rijd, als je lekker smooth je lijnen pakt en je ritme vind
kun je echt hard pushen :)

Overigens werd in een ander forum Race07 vooral geroemd om zijn FFB inderdaad, vooral gevoel van tractie scheen goed te zijn.
Metalfreak schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:36:
[...]

Dat is ook wel waar, maar het heeft ook te maken dat je een aparte controller (stuur) moet aanschaffen voor die sims. Dat werpt natuurlijk ook een drempel op. Zelf merk ik dat ik ook wel gehinderd wordt door het feit dat ik daar geen vaste plek/simrig voor heb. Met de bureaustoel beweeg je teveel waardoor je soms niet strak genoeg kunt blijven rijden.
Als dat een drempel is zijn dat sowieso al geen mensen die sims gaan spelen volgens mij. Een shooter spelen met enkel een toetsenbord doe je immers toch ook niet.

edit:
Overigens komt er een BTCC serie voor rFactor2, onder licentie, misschien ook wel erg interessant voor je. Allicht de 30 dagen trial periode!

[ Voor 43% gewijzigd door Schuey op 12-06-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34
Jeroen de Wit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:09:

Ach in mijn ogen is er nog maar 1 echte sim uit en dat is GP legendes
Daar stap je als new bee niet zo maar in

maar als je een maand verder ben en je dan 1 keer een perfect rondje rijd dan is dat wel een heel lekker gevoel :) als je die al kan rijden tegen die tijd :)

YouTube: Let's Race Grand Prix Legends! 11 1965 Dutch Grand Prix

En natuurlijk van de zelfde maker / uitgever

Soda offroad :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schuey schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:44:
Overigens komt er een BTCC serie voor rFactor2, onder licentie, misschien ook wel erg interessant voor je. Allicht de 30 dagen trial periode!
Hm, interessant... Is rFactor ook interessant voor offline? Ik ben niet zo'n online racer.
Ik heb afgelopen weekend nog op de rFactor 2 site gekeken maar ik kreeg de indruk dat er echt maar een handjevol tracks waren (waaronder ook nog eens historische) dus ik was snel afgehaakt. Zou die BTCC dan wel alle tracks hebben en zou je dan een compleet seizoen kunnen rijden?

Naaaaaah, ik denk dat ik het even hou bij STCC en afwacht wat RaceRoom gaat worden, en dan ooit mss rFactor als ik een beetje meer 'af' is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Sowieso rF1 is iets om te bekijken, zjin zeer veel goede mods te vinden inclusief banen.

Voor rF2 is het idd even afwachten tot de content er bij komt tot het op rF1 niveau is, dat komt helaas niet aanwaaien en het wordt alleen maar ingewikkelder om te modden :)

Online, offline, kan allemaal ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 12-06-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal rF zeker in de gaten blijven houden! Maar vooralsnog ben ik net begonnen met m'n eerste STCC kampioenschap. Niet al te hoge moeilijkheidsgraad om er ff in te komen en races van 12 rondjes. Heb nu net Knutstorp en Sturup achter de rug en dat zijn toch heeeeeeeeeeerlijke banen! En zoals ik al zei: de force feedback op die twee banen is echt super! Het voelt alsof je ECHT een auto aan je stuur heb hangen, om het zo maar te zeggen! ;)

Wat me trouwens ook opvalt: het klinkt misschien gek (en soms zal ik er vast van balen ;) ) maar vooralsnog is het NIET hebben van iets als een flashback echt heerlijk voor de spanning! Ik sta nu heel anders aan de start dan in een CM-game race! Vreemd hoe je aan zoiets went: ik heb decennia zonder flashbacks gereden maar kon me al een tijd niet meer voorstellen wat het was om zonder te rijden. ;)

De pitstops gaan nu trouwens perfect met Autopitstop uit en alles manual (behalve de limiter die niet manual kan). Het wegrijden (of beter gezegd het starten van de auto voor het wegrijden) lukt ook prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat klinkt zeer zeker gek ja, CM hebben je gehersenspoeld zeker ;)
Pagina: 1