Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.875 views

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24
Harrison Jones zou ik bewaren. Shaman speelt Doomhammer (een 2/8 wapen met windfury). Dan trek je dus 8 kaarten van dit wapen. Ook Hunters spelen vaak boog. warriors spelen veel wapens.
Heb de kaart ook en een tijd gespeeld en misschien dat je hem op het juiste moment kunt spelen 1 in de 10 games ofzo. Anders is het gewoon een kaart die je eigenlijk niet wilt spelen, maar los ook maar prut is.

Voor de card draw is die dus veel te onbetrouwbaar en voor het vernietigen van het wapen kun je beter een ooze pakken. Kun je tenminste ook spelen early game (tegen wapen of gewoon als prima 2 drop).

Heb hem 1x goed kunnen gebruiken tegen een Warlock :+ 8 kaarten nadat ie jaraxxus speelde :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 19-06-2014 16:27 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 19:20

PromWarMachine

Forsaken Archer

kaluro2 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:20:
[...]

Artosis is een hele populaire caster die hoog in de lijst van casters staat.
Hij heeft naam gemaakt binnen starcraft. hij cast zelfs GSL code S en vele andere kleinere toernooien.
Hij heeft zijn eigen succesvolle youtube kanaal en is nu ook ingeblendeerd als caster binnen hearthstone.

Dus een overgroot deel van de management en spelers zijn het met jou ONeens.
Hij is een professionele caster, en onderhoudt zichzelf, zjin vrouw én zijn kind ermee.

Jij geeft geen eens fatsoenlijke onderbouwing waarom hij zo slecht zou zijn, want jij doet is het puur zwartmaken van Artosis, jezelf een beetje uitkuren ofzo?
als je dan al commentaar op iemand hebt, wees dan zo volwassen om goede onderbouwing te geven.
Hoewel ik het inhoudelijk zeker met je eens ben, vind ik wel dat hij in SCII met Tasteless een stuk beter cast dan Hearthstone. Kwam misschien ook, omdat er 3 anderen bij zaten.

Sowieso valt er in SCII veel meer te zien en vooral te missen voor de kijker, dan met Hearthstone. Veel meer ruimte voor een caster om nuttig commentaar te geven. Bij Hearthstone zijn er per beurt niet heel veel verschillende mogelijkheden.

Artosis heeft vooral een prettige stem, vind ik.
Die kan ik in ieder geval beter hebben dan bv Totalbiscuit of Apollo, maar dat is misschien persoonlijk.

Dividend for Starters

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Bosmonster schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:26:
[...]

Heb de kaart ook en een tijd gespeeld en misschien dat je hem op het juiste moment kunt spelen 1 in de 10 games ofzo. Anders is het gewoon een kaart die je eigenlijk niet wilt spelen, maar los ook maar prut is.

Voor de card draw is die dus veel te onbetrouwbaar en voor het vernietigen van het wapen kun je beter een ooze pakken. Kun je tenminste ook spelen early game (tegen wapen of gewoon als prima 2 drop).

Heb hem 1x goed kunnen gebruiken tegen een Warlock :+ 8 kaarten nadat ie jaraxxus speelde :P
Ja je zal de kaart inderdaad niet vaak echt effectief kunnen spelen.

Nu maar eens nadenken welke legendary ik in mijn Shaman deck ga stoppen. Ik kan Leeeeeeroy of Bloodmage maken. De vraag is of ik Leeroy wil spelen in een Shaman deck =). Denk dat Bloodmage een betere keuze is voor nu, die kaart is altijd goed in een Shaman deck.

[ Voor 5% gewijzigd door Nipje op 19-06-2014 16:53 ]

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 14:48

Freelance

(..)

Nipje schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:34:
[...]

Ja je zal de kaart inderdaad niet vaak echt effectief kunnen spelen.

Nu maar eens nadenken welke legendary ik in mijn Shaman deck ga stoppen. Ik kan Leeeeeeroy of Bloodmage maken. De vraag is of ik Leeroy wil spelen in een Shaman deck =). Denk dat Bloodmage een betere keuze is voor nu, die kaart is altijd goed in een Shaman deck.
Beide zijn valide om te craften. Mijn eerste legendary die ik van dust maakte was Bloodmage. De +1 spelldamage plus de death rattle maakt het in mijn ogen de beste (allround) legendary.

Maar leeroy is momenteel ook veel in omloop: miracle, handlock, etc. Ligt er maar net aan wat je graag speelt

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Nipje
Freelance schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:55:
[...]

Beide zijn valide om te craften. Mijn eerste legendary die ik van dust maakte was Bloodmage. De +1 spelldamage plus de death rattle maakt het in mijn ogen de beste (allround) legendary.

Maar leeroy is momenteel ook veel in omloop: miracle, handlock, etc. Ligt er maar net aan wat je graag speelt
Ik speel Shaman en daar is Leeroy niet zo heel populair geloof ik. Bloodmage blijft dan over :)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:26
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bqghd0HCQAA9WhP.png:large

Nu alle kaarten bekend zijn.....volgende week donderdag Naxxramas release?? :9~

[ Voor 37% gewijzigd door Kol Nedra op 19-06-2014 19:37 ]

nothing stops this train

Ik zou graag willen zien dat ze Rogue als class uit het spel halen. Die class gaat voor 100% in tegen de beginselen van HS.

- Te lange beurten
- 99% van de tijd zit je te kijken naar de rogue die aan het spelen is, ipv dat je zelf speelt
- Geen interactie met de tegenstander (rogues spelen gewoon 20 kaarten in hun eigen beurt en slopen je in 1 beurt)
etc.

• Freelance

Freelance

(..)

http://imgur.com/WCPdFbp

Wat is naar jullie mening de beste play? Ben uiteindelijk gegaan voor de azure drake.

[ Voor 24% gewijzigd door Freelance op 19-06-2014 23:09 ]

• Nipje
Freelance schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:08:
[afbeelding]

Wat is naar jullie mening de beste play? Ben uiteindelijk gegaan voor de azure drake.
Als je Azure speelt dan kan hij met zijn taunt jouw drake aanvallen en deze vervolgens weer healen waardoor het effect van zijn northshire cleric triggered toch? Ik wil die northshire cleric altijd zo snel mogelijk dood hebben gezien ze daar de game nog wel eens mee willen winnen. Als hij niet dood te krijgen is dan probeer ik er in ieder geval voor te zorgen dat mijn tegenstander niet de kans krijgt om iets te healen, wat bij het spelen van azure drake dus wel het geval is.

[ Voor 18% gewijzigd door Nipje op 19-06-2014 23:16 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:45
- Swipe + Hero power is een beetje zwakke play, aangezien je daar alleen de Shieldmasta mee dood krijgt (terwijl je zelf 2 HP zakt). Met deze play zet je ook niks op het veld en de deur zit dan wagenwijd open naar een Heal + draw play voor de priest, gevolgd door een 3-4 mana minion.

- Silence op de 1/3 met Keeper vind ik ook niet zoveel value geven; plus die wordt de beurt daarna gelijk gesloopt door dezelfde 2 minions die priest al op het veld heeft staan.

- Met Savage Roar bereik je hier niks.

De enige play die overblijft, en die eigenlijk "het minst slecht" is, is Azure Drake. :)

EDIT:
Het liefste had je hier natuurlijk een Yeti + Wrath in je hand gehad. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door PCBaas op 19-06-2014 23:23 ]

5700X | RX 6600

• Freelance

Freelance

(..)

xelfer schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:48:
Ik zou graag willen zien dat ze Rogue als class uit het spel halen. Die class gaat voor 100% in tegen de beginselen van HS.

- Te lange beurten
- 99% van de tijd zit je te kijken naar de rogue die aan het spelen is, ipv dat je zelf speelt
- Geen interactie met de tegenstander (rogues spelen gewoon 20 kaarten in hun eigen beurt en slopen je in 1 beurt)
etc.
Paar miracle rogue tegen gekomen? :)

Vraag me wel af wat volgens jou de beginselen van HS zijn? Casual, fun, easy? Voor mij blijft het nog altijd een cardgame waar wanneer je een beetje anticipeert op de meta je op 50+ % wins hebt. En met iets meer skill \ aandacht aan je deck op 60%+ win percentage kan komen

Disclaimer; ben nooit hoger dan rank 9 gekomen

• Freelance

Freelance

(..)

Nipje schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:10:
[...]

Als je Azure speelt dan kan hij met zijn taunt jouw drake aanvallen en deze vervolgens weer healen waardoor het effect van zijn northshire cleric triggered toch? Ik wil die northshire cleric altijd zo snel mogelijk dood hebben gezien ze daar de game nog wel eens mee willen winnen. Als hij niet dood te krijgen is dan probeer ik er in ieder geval voor te zorgen dat mijn tegenstander niet de kans krijgt om iets te healen, wat bij het spelen van azure drake dus wel het geval is.
het alternatief is dan 4 damage naar face ipv 3 naar azure + 2 heal. Volgende turn swipe op shield masta en wellicht de northshire als deze de azure niet aangevallen heeft

• Nipje
Freelance schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:36:
[...]
het alternatief is dan 4 damage naar face ipv 3 naar azure + 2 heal. Volgende turn swipe op shield masta en wellicht de northshire als deze de azure niet aangevallen heeft
Ik probeer die cleric altijd zo snel mogelijk dood te krijgen. Misschien zou ik er wel een swipe op gebruiken (vast niet de beste play). Ik heb echter zo vaak verloren doordat die cleric even op het bord is blijven liggen.

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-11 14:22
Eindelijk mijn eerste 12-win in arena. Speel sinds eind december en het wilde maar niet lukken. Genoeg 10/11 wins maar die final boss pfff.. Nu versloeg ik hem uiteindelijk in 7 beurten ofzo voor de 12-1.

Ik vond het deck in eerste instantie niet zo heel bijzonder. Voor mijn gevoel zou hij niet in mijn all-time top 10 arena decks voorkomen. Maar waar sommige van die briljante decks niet eens voorbij de 5 wins kwamen, ging deze all the way. Hier is link: http://imgur.com/a/diVue

Vergeten de rewards te cappen. Kreeg een golden Frothing Berserker + 385 goud. Pakje was bagger.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Kol Nedra schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:36:
[afbeelding]

Hoezo alle kaarten? Ik dacht dat er 30 nieuwe kaarten kwamen en volgens mij zijn er nu pas:
9 class specific kaarten en 5 neutrale kaarten bekend. Dat betekend dat we nog 16 kaarten te gaan hebben.

Het zal mij niks verbazen als ze het rekken tot GamesCon |:(

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Uhmmie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:36:
[...]

Hoezo alle kaarten? Ik dacht dat er 30 nieuwe kaarten kwamen en volgens mij zijn er nu pas:
9 class specific kaarten en 5 neutrale kaarten bekend. Dat betekend dat we nog 16 kaarten te gaan hebben.

Het zal mij niks verbazen als ze het rekken tot GamesCon |:(
Ik weet niet meer wat het originele statement was, maar dit zou volgens mij wel de laatste reveal voor de release zijn. Volgens mij komt het echt snel uit nu.

• Bosmonster
Wordt wel tijd. Heb al sinds de aankondiging 2000 gold die in mn zak brandt :P

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 08:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PromWarMachine schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:28:
[...]

Hoewel ik het inhoudelijk zeker met je eens ben, vind ik wel dat hij in SCII met Tasteless een stuk beter cast dan Hearthstone. Kwam misschien ook, omdat er 3 anderen bij zaten.

Sowieso valt er in SCII veel meer te zien en vooral te missen voor de kijker, dan met Hearthstone. Veel meer ruimte voor een caster om nuttig commentaar te geven. Bij Hearthstone zijn er per beurt niet heel veel verschillende mogelijkheden.

Artosis heeft vooral een prettige stem, vind ik.
Die kan ik in ieder geval beter hebben dan bv Totalbiscuit of Apollo, maar dat is misschien persoonlijk.
Wat vond je van de BlizzBoys dan? :o 8) :+

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Ik heb 0 gold :P... Mijn beredenering is dat ze het voordeliger maken als je het met geld koopt. Kortom als je wel eens met geld pakjes koopt.. Dat je dan van je gold beter pakjes kan halen en de expansion met geld koopt :).. Op dit manier stimuleren ze mensen om geld uit te geven..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Ik gok zelf dat Naxxramas rond september/oktober uit komt, Blizzard kennende.

Ze brengen hun nieuwe content vaak vele maanden later dan iedereen verwacht uit.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Kol Nedra schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:36:
[afbeelding]

Draw a random beast card. Moet ik dat interpreteren als een random 3 mana beast van Animal Companion of is dit gewoon een random beast van alle kaarten die er bestaan (Stonetusk Boar, turtle, highmane savannah,...).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Verwijderd

DarthDavy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Draw a random beast card. Moet ik dat interpreteren als een random 3 mana beast van Animal Companion of is dit gewoon een random beast van alle kaarten die er bestaan (Stonetusk Boar, turtle, highmane savannah,...).
Ik vermoed gewoon een random beast card uit je deck. Net zoals bij demon card draw bij een Lock.
En zijn zijn ze op krijg je een 1/1 beestje.

• Grotman
  • Niet online
DarthDavy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Van een community manager op het HS forum:
Webspinner can draw you any Beast card in the game, even if it's not in your deck, and even if you do not already own the Beast card.
It does not include Beast token cards such as Frogs and Sheeps. It can only draw a Beast card that can be collected and kept in your Collection Manager.
And yes, can draw a third, fourth, or fifth copy of a card.

[ Voor 45% gewijzigd door Grotman op 20-06-2014 10:36 ]

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-11 16:25

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Arena Mage heeft pecht bij mijn thoughtsteal... http://i.imgur.com/JZ8fxTX.png

Andere Mage >:) http://i.imgur.com/f4IHBuP.png

[ Voor 7% gewijzigd door ETzPliskin op 20-06-2014 10:39 ]

Verwijderd

RNGesus had gister hekel aan me, sta in arena 9-1 met een aardig palladin deck, zitten 3 guardians in en 1 healing shammie ...met nog 10 kaarten in me deck ....trek ik er 0 ..kans van bijna 1 op 2 dat ik een healing kaart zou pakken maar nee .... toen Pyro op me dak en klaar :(

Daarna een warrior wel kunnen inmaken voor 10-2 , nu kijken of ik de 12 haal of ervoor strand :)

• Nipje
Uhmmie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:52:
Ik heb 0 gold :P... Mijn beredenering is dat ze het voordeliger maken als je het met geld koopt. Kortom als je wel eens met geld pakjes koopt.. Dat je dan van je gold beter pakjes kan halen en de expansion met geld koopt :).. Op dit manier stimuleren ze mensen om geld uit te geven..
Zo heb ik er eigenlijk nog niet over nagedacht maar je hebt wel een punt. Ik heb inmiddels ongeveer 1500 gold gespaard maar het is misschien toch gewoon verstandiger om daar packs van te kopen =)

• DarthDavy
Grotman schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:27:
[...]

Van een community manager op het HS forum:

[...]

[...]

[...]
Bleh, dan is die hunter naxx card nutteloos. Hunter heeft al voldoende 1/1 beast cards voor 1 mana die veel beter zijn.

Het is een fun card, maar geen competitieve card.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:43
ik weet niet waar jij je info vandaan haalt? (of die van mij is TOTAAL fout dat kan ook hoor) maar volgens mij weten we maar 15 kaarten tot nu toe ;) zouden er 30 moeten zijn toch? dus over 31 weken krijgen we NAXX :P
ik heb ooit een DW tegen me gespeelt zien worden met een Sylvanas op tafel (in arena zelfs) die rage quitte meteen overigens lol

[ Voor 38% gewijzigd door Wognummer op 20-06-2014 11:08 ]

• Wognummer
Dubbel :(

[ Voor 96% gewijzigd door Wognummer op 20-06-2014 11:08 ]

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Ik dacht dat Thoughtsteal random was.

Ik heb nu een paar keer gespeeld tegen een priest met thoughtsteal. Ze hebben of ONWIJS veel geluk. Of Thoughtsteal is niet random.

Priest speelt thoughsteal (ik Shaman). Hij krijgt: Lightning Storm en Ragnaros.
Daarna speelt hij verder in het potje nog een keer thoughsteal: 2 keer Fire elemental

Ander potje (ik Rogue met een BloodKnight deck). Hij krijgt SI:7 agent en de enige BloodKnight in mijn deck.
tweede keer thoughtsteal: Backstab en Sylvanas.

• Bosmonster
DarthDavy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:01:
[...]

Bleh, dan is die hunter naxx card nutteloos. Hunter heeft al voldoende 1/1 beast cards voor 1 mana die veel beter zijn.

Het is een fun card, maar geen competitieve card.
Huh wat? Het is een 1/1 for 1 met card draw (en niet eens uit je deck, gewoon extra). Die kaart ga je in elk hunter deck zien dalijk. Denk zelfs dat een giant deck met hunter ineens misschien wel viable wordt hiermee.

Het is sowieso een van de sterkste naxx kaarten die er uitgebracht is tot nu toe.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 20-06-2014 11:18 ]

Verwijderd

Ik denk dat de nieuwe hunter card de wild boars gaat vervangen, ja charge is leuk en soms handig enkel een 1 mana 1/1 die je nieuwe kaart geeft en synergy heeft met elke goede hunter card (buzzard, hound master etc) vind ikzelf beter.

Vind het niet de sterkste nieuwe naxx kaart maar sterke middelmaat :)

• DarthDavy
Je weet nooit wat je krijgt. Bij Animal Companion is dat ook, maar daar is de keuze beperkt tot drie. Ik weet niet hoeveel Beasts er zijn, maar toch een heleboel. En daar zitten verdomd ook veel crap kaarten bij die nooit in een competitief deck zullen opgenomen worden (Is Angry Chicken een beast?).

Moest het nu nog een random beast uit je deck trekken dan was het nog wat geweest: card draw, deck filtering, card die jij zelf bewust in je deck hebt gestoken.

In iedere card game waar er kaarten zijn geweest met een effect op de ganse card pool zijn meestal gewoon fun cards en nooit competitieve cards.

In Arena misschien eentje als er niets beters is. Maar in een constructed deck. Nooit! Een stonetusk boar is tien keer beter.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:45
Ik moet zeggen dat ik het eens ben met DarthDavy en het alleen een "ok" arena kaart vindt.

Er is net een deck gezet op hearthpwn met Webspinner erin (http://www.hearthpwn.com/...-rattle-hunter-aggro-deck), maar ik betwijfel ten zeerste of dit de beste manier is om Undertaker te abusen.

5700X | RX 6600

• prutser387
Ik denk niet dat de Webspinner de WildBoard gaat vervangen. Hunters Mark + WildBoar blijft een zeer effeciente manier om elke minion weg te vegen.

Het is eerder een zeer sterke turn 1 minon, waar Hunters nu alleen Tracking kunnen spelen.

De keuze bestaat overigens uit zo'n 25 beasts. Ik heb ergens een post gelzen dat iemand zei dat ongeveer de helft van de minions nuttig is voor de meeste hunters.

Legendary:
King Krush
King Mukla
The Beast

Epic:
Captain's Parrot
Hungry Crab

Rare:
Angry Chicken
Emperor Cobra
Savannah Highmane
Stampeding Kodo
Webspinner

Common:
Dire Wolf Alpha
Ironbeak Owl
Jungle Panther
Scavenging Hyena
Stranglethorn Tiger
Young Dragonhawk
Core Hound
Ironfur Grizzly
Silverback Patriarch
Starving Buzzard
Tundra Rhino

Free:
Bloodfen Raptor
Oasis Snapjaw
River Crocolisk
Stonetusk Boar
Timber Wolf
prutser387 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:12:
Ik dacht dat Thoughtsteal random was.

Ik heb nu een paar keer gespeeld tegen een priest met thoughtsteal. Ze hebben of ONWIJS veel geluk. Of Thoughtsteal is niet random.

Priest speelt thoughsteal (ik Shaman). Hij krijgt: Lightning Storm en Ragnaros.
Daarna speelt hij verder in het potje nog een keer thoughsteal: 2 keer Fire elemental

Ander potje (ik Rogue met een BloodKnight deck). Hij krijgt SI:7 agent en de enige BloodKnight in mijn deck.
tweede keer thoughtsteal: Backstab en Sylvanas.
Ik speel zelf veel priest en heb ook niet direct het idee dat Thoughtsteal random was. Ik krijg vaak de meest overpowered Legendary uit mijn tegenstanders deck. Toenstraks kreeg ik van 2 Thoughtsteals beide keren Leeroy Jenkins + Consecration tegen een Shockadin :).

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:18
Ach... dat kan ik counteren door deadly poison en blade flurry te krijgen met thoughsteal ><

• Kol Nedra
ImdaMned schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:03:
Ach... dat kan ik counteren door deadly poison en blade flurry te krijgen met thoughsteal ><
dit probleem heb ik nou nooit, maar dat komt omdat ik niet tegen een rogue speel :X
mages doe ik soms nog wel, maar vaak concede ik ook tegen ze :)

nothing stops this train

• ETzPliskin

ETzPliskin

Net tegen een Paladin in Arena met 5(!) Consecrations... Ik heb ook zijn Onyxia kunnen Thoughtstealen, maar komop :F

Ik zit hier met mijn Priest deck met een whopping 4 rare's en de rest common..
ETzPliskin schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:13:
Net tegen een Paladin in Arena met 5(!) Consecrations... Ik heb ook zijn Onyxia kunnen Thoughtstealen, maar komop :F

Ik zit hier met mijn Priest deck met een whopping 4 rare's en de rest common..
Gewoon doen wat ik doe: geen arena spelen :). De mechanics van arena zijn gewoon oneerlijk.

• ETzPliskin

ETzPliskin

Het zou eerlijker zijn moest iedereen bijvoorbeeld 1 Legendary, 2 epics, 6 rares en de rest common krijgen. Maarja, dan kan je zelfs soms ook geen meerdere Legedary's trekken natuurlijk :)

Disenchanten jullie eigenlijk gouden versies van kaarten die je al hebt? Lijkt mij dat het goud eigenlijk puur cosmetisch is, en dat de 10x dust value meer waard is?

[ Voor 31% gewijzigd door ETzPliskin op 20-06-2014 13:51 ]

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-11 14:22
Ik heb al tijden helemaal niks meer gedisenchant. Speel eigenlijk alleen maar arena. Wellicht dat ik straks bij de uitbreiding het een en ander ga craften als de meta verandert.

In het verleden overigens wel gewoon mijn gouden kaarten weggedaan. Zie daar het nut ook niet zo van in.
De meta zal niet veranderen tenzij blizzard bepaalde kaarten gaat nerfen.

• Bosmonster
xelfer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:37:
[...]

Gewoon doen wat ik doe: geen arena spelen :). De mechanics van arena zijn gewoon oneerlijk.
Ja super oneerlijk. Daarom halen mensen als Trump ook met regelmaat 12 wins :P Omdat ze altijd top draften!

Het leuke aan Arena is juist dat je van een random deck nog iets maakt. De enige keer is de uitdaging groter dan de andere en dat is nu juist wat het zo leuk maakt.

Tuurlijk, soms heb je mazzel met de draft, maar over het algemeen is het in Arena juist relatief veel skill
ETzPliskin schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:50:
Disenchanten jullie eigenlijk gouden versies van kaarten die je al hebt? Lijkt mij dat het goud eigenlijk puur cosmetisch is, en dat de 10x dust value meer waard is?
Yeah de gouden kaarten leveren te veel op om, zeker in het begin, aan vast te houden.
xelfer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:32:
Volgens mij verandert de meta ieder seizoen wel. Nu is het weer ramp Druids en freeze mages wat de klok slaat bijvoorbeeld. Terwijl je die een maand geleden bijna niet zag. Dat komt echt niet doordat er ineens heel veel kaarten zijn generfed :P

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 20-06-2014 14:54 ]

Bosmonster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:51:
[...]
Volgens mij verandert de meta ieder seizoen wel. Nu is het weer Druids wat de klok slaat bijvoorbeeld.
Dat is meer een mode ding dan dat het bepaald overpowered is.

Ik speel op de hogere ranks gewoon gezellig praktisch ieder potje tegen Miracle Rogue :)

Ik speelde net toevallig tegen een verdwaalde Shaman. Ik verloor die game omdat mijn Ragnaros 11 beurten lang zijn hoofd niet hitte en ik 11 beurten lang slechte kaarten raapte :o. Wel bizar hoe klein de kans is dat een coinflip gewoon 11 keer achter elkaar fout gaat (hij had vaak maar 1, max 2 minions in play).....

[ Voor 29% gewijzigd door xelfer op 20-06-2014 14:56 ]

• Bosmonster
xelfer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:54:
[...]

Dat is meer een mode ding dan dat het bepaald overpowered is.
meta heeft ook niks te maken met overpowered...

Miracle Rogues is iets dat je inderdaad nu weer vaker ziet, doordat ze het nu juist weer goed doen in de huidige meta.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 20-06-2014 14:56 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:11
xelfer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:32:
Met de 30 Naxx kaarten zal er denk ik zeker een (al dan niet subtiele) verandering in de meta gaan komen, het kan gewoon niet anders dan dat dispel erg belangrijk gaat worden en dat Deathrattles een grotere rol gaan spelen.

De nu bekende kaarten voor Naxx laten al wat leuke kaarten zien, en er moeten er geloof ik nog 16 bekend worden.

Verder qua nerfs denk ik dat we wel redelijk balanced zitten nu met de kaarten. De enige echter nerfs die ik mogelijk nog niet komen zijn wat kleine aanpassingen voor rogue (vooral Miracle) daar je ziet dat de mening in de community is dat miracle en OP kan zijn (tegen classes die geen antwoord hebben op een consealed auctioneer), maar ook dat miracle totaal niet leuk is om tegen te spelen omdat er geen enkele eigenlijke interactie en dynamiek is tijdens het potje. De rogue zal nooit echt reageren op wat de tegenstander doet (behalve hier en daar een taunt opruimen), en alleen maar proberen om zijn combo te drawen of hij verliest.
30 kaarten is natuurlijk niets voor een cardgame. Voor zover ik me kan herinneren hebben de MtG uitbreidingen zo'n 150-300 kaarten per set. Zelfs toen er 200 kaarten aan een block toe werden gevoegd had dat soms nog weinig invloed op de metagame, aangezien die nieuwe kaarten gewoon de heersende decks beter maakte....

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Wat kun je doen tegen Lord Jaraxxus, die kaart die een warlock direct weer 15 health geeft een 3/7 weapon en de mogelijkheid om voor TWEE mana een 6/6 infernal te maken?
Het is de enige legendary die je niet kan bestrijden met wat voor kaart ook? Of is er toch iets tegen te doen?

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
MysticSnake schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:23:
Wat kun je doen tegen Lord Jaraxxus, die kaart die een warlock direct weer 15 health geeft een 3/7 weapon en de mogelijkheid om voor TWEE mana een 6/6 infernal te maken?
Het is de enige legendary die je niet kan bestrijden met wat voor kaart ook? Of is er toch iets tegen te doen?
Sacrificial Pact ;)

Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/hearthstone.gamepedia.com/7/74/Sacrificial_Pact%28348%29.png

~**~

Verwijderd

Lord Jarraxus is meer een gimmick op einde, als een warlock hem speelt terwijl tegenstander nog minions heeft (wat 4+ sterken) dan is het meestal laatste stuiptrekking van de warlock. Kan die hem spelen terwijl het hele bord leeg is (Lord Jarraxus kost 9 dus kan weinig meer doen die beurt) dan heeft die er volop profijt van.

Geen slechte kaart, vind het hem enkel erg riskant, speel hem zelf liever niet :)

• Bosmonster
MysticSnake schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:23:
Met 15 health heb je niet zo heel veel meer aan dat wapen, dus het antwoord is gewoon grote minions blijven spelen (het is beurt 9+ dan al) en hem afmaken in 1/2 beurten.

Wat hierboven gezegd wordt dus. Het is meestal niet meer dan een laatste stuiptrekking en heeft vaak niet zoveel invloed meer op de uitkomst. Als je bord leeg was, ging je waarschijnlijk toch al verliezen. Is je bord niet leeg, dan heb je meestal wel genoeg damage liggen om het wapen iig totaal onbruikbaar te maken.

Of gewoon verder levelen, want Jaraxxus ga je vanaf rank 15 ofzo niet meer tegenkomen (zie hem sowieso nooit in ranked).

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 20-06-2014 16:05 ]

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: http://hearthstone.blizzpro.com/wp-content/uploads/sites/4/2014/04/web-spinner.png
hmmmm ik lees nu iets op de nieuwe card: draw a random beast card.
er staat niet dat je de card moet hebben, dus dat betekend dat je ook kans hebt op:
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/38/220/194.png
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/37/862/373.png
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/38/264/179.png

zal je ook kans hebben op:
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/38/1/190.png
?

Ik speel Jaraxxus wel met mijn warlock fundeck, ik win er toch regelmatig mee met Jaraxxus. Maar je moet hem wel spelen als jezelf bv taun creatures voor je hebt zitten. als je met turn 10 de coin nog hebt is het echt ideaal, dan kun je ook direct je hero power gebruiken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kol Nedra op 20-06-2014 16:17 ]

nothing stops this train

• Wognummer
crap lol eindelijk een T4 kill met mn kleine zwemmende vrienden vergeet ik een screenshot te maken :( (wel met coin overigens)

• Dennism
xelfer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:03:
30 kaarten is natuurlijk niets voor een cardgame. Voor zover ik me kan herinneren hebben de MtG uitbreidingen zo'n 150-300 kaarten per set. Zelfs toen er 200 kaarten aan een block toe werden gevoegd had dat soms nog weinig invloed op de metagame, aangezien die nieuwe kaarten gewoon de heersende decks beter maakte....
Je kan natuurlijk HS niet vergelijken met Magic nu (na 20 jaar progressie in kaarten). HS heeft volgens de informatie die ik kan vinden 456 kaarten die gespeeld kunnen worden, waarvan 382 collectable, naxx zal dat dan uitbreiden naar 412 collectable kaarten. Magic begon voor zover ik kan zien met een set van 295 kaarten, met de eerste expansion die 92 kaarten bracht, wat in princiepe dus minder is dan HS bij release al had. Magic is natuurlijk al een stuk verder, maar ik denk dat de meta in HS met het deathrattle thema dat silences een stuk belangrijker zal maken dan ze nu zijn in de meta toch best voor wat verandering kan zorgen, en dan weten we van 16 kaarten nog niet wat deze zullen brengen.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Tripple Raggy Fun!

http://imgur.com/a/LvQfS

Oei, oei :)

Eerst minion 1 (Imp),
Dan minion 2 (Faerie),
Last but not least: TO DA FACE.

Heerlijk <3

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 21-06-2014 09:59 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Kol Nedra
nice ^^

dit word mijn deck voor shaman http://www.hearthpwn.com/...76:2;7731:2;7738:2;7740:1;

Ik ga met naxx meer richten op shamna en priest

nothing stops this train

Ik heb voor Naxx iig alvast Cairne en Sylvanas gecraft :)

Verwijderd

Kol Nedra schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:13:
nice ^^

dit word mijn deck voor shaman http://www.hearthpwn.com/...76:2;7731:2;7738:2;7740:1;

Ik ga met naxx meer richten op shamna en priest
Ik zou in ieder geval proberen ook een Defender of Argus erin te passen om te gebruiken met de Nerubian Egg. Ik denk dat je een combo wil doen met Reincarnation maar Argus is ook een goeie kaart in shaman decks, helemaal als je de tegenstander kunt dwingen je Egg aan te vallen. Misschien in plaats van een Spellbreaker, je hebt toch al 2 Earth Shocks en een Hex voor controle. (zou zelf zeker de 2e Hex erin gooien maar dat is misschien persoonlijke voorkeur) Cairne zou ook heel goed passen in een Naxx Shaman deck, zou ik in plaats van Ragnaros pakken denk ik.

• Kol Nedra
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:42:
[...]

Ik zou in ieder geval proberen ook een Defender of Argus erin te passen om te gebruiken met de Nerubian Egg. Ik denk dat je een combo wil doen met Reincarnation maar Argus is ook een goeie kaart in shaman decks, helemaal als je de tegenstander kunt dwingen je Egg aan te vallen. Misschien in plaats van een Spellbreaker, je hebt toch al 2 Earth Shocks en een Hex voor controle. (zou zelf zeker de 2e Hex erin gooien maar dat is misschien persoonlijke voorkeur) Cairne zou ook heel goed passen in een Naxx Shaman deck, zou ik in plaats van Ragnaros pakken denk ik.
zit wat in, het wordt zoiezo weer experimenteren omdat de meta veranderd zal gaan worden :)
hopelijk zullen de rogues en mages minder gespeeld worden met naxx.

Dit is mijn huidige Shaman deck, werkt goed en win er redelijk veel mee.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Iu15bMR.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9Bjoiwm.jpg
:+

nothing stops this train

Net een turn 1 Alarm-o-bot die mijn Ysera in play bracht :).

• DarthDavy
Hehehe, eindelijk nog eens succes in arena. Was lang geleden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/Hearthstone_Screenshot_6.21.2014.23.17.17.png

Niet zo'n bijzonder deck en heel slecht begonnen met 0-2. Het voordeel daarvan is dat je tegen noobs speelt tot 5-2, 6-2. Daarachter is het wel weer op het scherp van de snee.

• prutser387
Misschien ben ik heel raar hoor, maar waarom zou je decks gaan bouwen als je maar de helft van de kaarten kent???

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:07:
Ik heb een nieuw deck bedacht en het speelt ERRUG LEKKEEEER. Ik zou zeggen probeer het maar eens.
Waarschuwing : Het zou de huidige meta wel wat doorheen kunnen schudden.
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/cb65a5bf937f2170bd2b2132f5e0d5e2/tumblr_inline_mlhtc8XF891rk4och.gif

Idioot gewoon. Ik had echter geen mogelijkheid om een 2e blood knight te doen, heb ik een blessing of might er bij gedaan. Nou moet ik zeggen dat die mij erg vaak een leuke edge geeft in het begin. Ik bedoel: 1 mana voor een +3 :)

edit: net een potje tegen een pally. Sta nog 7 HP hij 21. Had knife juggler aan mijn kant. Ik dacht ik ga verliezen.. Gooit hij een Jenkins d'r op. Ik krijg 2 minions. Hij zegt nog GG... En dan LOL. Knife Juggler killed Leeroy door de minions. Concede. Ik heb nog niet zo erg gelachen XD. :+

[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 22-06-2014 08:56 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Nipje
Ik heb net 2 dagen geleden een Bloodmage gecraft maar ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken of deze kaart wel goed zal blijven wanneer de nieuwe naxx kaarten komen. Misschien had ik beter mijn dus kunnen bewaren :p. Wat denken jullie?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:07:
Ik heb een nieuw deck bedacht en het speelt ERRUG LEKKEEEER. Ik zou zeggen probeer het maar eens.
Waarschuwing : Het zou de huidige meta wel wat doorheen kunnen schudden.

White "Weenie" :
Het lijkt heel erg op het paladin deck dat ik eerder heb gepost dus ik verwacht inderdaad dat het erg goed werkt. De blood knights erin zijn erg leuk (heb ik niet). Wel zou ik sterk overwegen om er Faerie Dragons in te doen, die stop ik in elk aggro deck. Het voordeel is dat die niet zo snel te removen zijn omdat de tegenstander ze alleen kan slopen dmv battlecries en er een beestje tegenaan te rammen. Als je hem nog een divine shield geeft met je protector wordt het helemaal leuk :D

Wat je er ipv de Faerie dragons uit zou kunnen halen is bijv. die secret.

[ Voor 4% gewijzigd door Vicarious op 22-06-2014 15:36 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Vicarious schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:36:
[...]

Het lijkt heel erg op het paladin deck dat ik eerder heb gepost dus ik verwacht inderdaad dat het erg goed werkt. De blood knights erin zijn erg leuk (heb ik niet). Wel zou ik sterk overwegen om er Faerie Dragons in te doen, die stop ik in elk aggro deck. Het voordeel is dat die niet zo snel te removen zijn omdat de tegenstander ze alleen kan slopen dmv battlecries en er een beestje tegenaan te rammen. Als je hem nog een divine shield geeft met je protector wordt het helemaal leuk :D

Wat je er ipv de Faerie dragons uit zou kunnen halen is bijv. die secret.
Ik heb 1 Blood Knight vervangen door een consecration en een peacemaker door een ehh 8 dmg dinges :) Die Faerie is op zich ook wel een idee. BK wordt nogal een target voor eary/midgame games.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ohja, Consecration zit er in mijn deck ook 2x in. Dat 8 damage ding heb ik er niet in zitten.

• Kol Nedra
Leerooooy........CONCEDE!!
ze krijgen mij nooit gekilled :D

nothing stops this train

• MysticSnake
Ik begrijp het hele idee van Arena niet. Je mag maar kiezen uit 3 classes, soms classes die je nooit hebt gespeeld. Alle kaarten zijn random. Oftewel, je speelt enkel met normale of rare kaarten en komt voortdurend decks tegen met 3-4 epics. Waar slaat dat op?
En hoe kan het toch dat je meer dan 2 van dezelfde kaart in een deck kan hebben?

• Grotman
  • Niet online
MysticSnake schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:24:
Ik begrijp het hele idee van Arena niet. Je mag maar kiezen uit 3 classes, soms classes die je nooit hebt gespeeld. Alle kaarten zijn random. Oftewel, je speelt enkel met normale of rare kaarten en komt voortdurend decks tegen met 3-4 epics. Waar slaat dat op?
En hoe kan het toch dat je meer dan 2 van dezelfde kaart in een deck kan hebben?
Als je sommige classes nooit gespeeld hebt, daar kan HS toch niks aan doen? Wat houdt je tegen?
En je tegenstanders hebben net zaoveel kans op geluk en pech als jij.
De regel van max 2 per kaart geldt niet in arena, dus je kunt er meer draften.

Arena is eerlijker in die zin dat je niet tegen tegenstanders komt met alle legendary's als je die zelf nog niet hebt. Het vereist wel veel skill bij het kiezen van de kaarten. Soms moet je een erg goede kaart niet kiezen voor verschillende redenen: je manacurve, of omdat het deadcards kunnen worden als je er al meerdere hebt of als hij niet bij de rest van je deck past.

Gezien je nog niet alle classes gespeeld hebt neem ik aan dat je nog niet zo lang speelt. Dan kan ik je nu alvast meegeven dat dan alles op geluk of pech lijkt, maar in veel gevallen speelt skill en ervaring meer mee dan je denkt. Niet alleen in die turn dat het mis gaat, maar soms ook ervoor. Kijk maar eens goede streamers op twitch of youtube, en luister naar hun argumenten van hun plays.

• MysticSnake
Grotman schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:30:
[...]

Als je sommige classes nooit gespeeld hebt, daar kan HS toch niks aan doen? Wat houdt je tegen?
En je tegenstanders hebben net zaoveel kans op geluk en pech als jij.
De regel van max 2 per kaart geldt niet in arena, dus je kunt er meer draften.

Arena is eerlijker in die zin dat je niet tegen tegenstanders komt met alle legendary's als je die zelf nog niet hebt. Het vereist wel veel skill bij het kiezen van de kaarten. Soms moet je een erg goede kaart niet kiezen voor verschillende redenen: je manacurve, of omdat het deadcards kunnen worden als je er al meerdere hebt of als hij niet bij de rest van je deck past.

Gezien je nog niet alle classes gespeeld hebt neem ik aan dat je nog niet zo lang speelt. Dan kan ik je nu alvast meegeven dat dan alles op geluk of pech lijkt, maar in veel gevallen speelt skill en ervaring meer mee dan je denkt. Niet alleen in die turn dat het mis gaat, maar soms ook ervoor. Kijk maar eens goede streamers op twitch of youtube, en luister naar hun argumenten van hun plays.
Dus in principe is arena bedoeld voor ervaren spelers die bijna alle kaarten kennen en alle classes al vaak hebben gespeeld?

• Grotman
  • Niet online
MysticSnake schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:33:
[...]

Dus in principe is arena bedoeld voor ervaren spelers die bijna alle kaarten kennen en alle classes al vaak hebben gespeeld?
Nee, ik heb de meeste classes juist geleerd door Arena te spelen. Maar zit je nou te balen van een comlete game-mode omdat je zelf nog een beginner bent? Je leert het toch vanzelf? En anders speel je casual totdat je de classes een beetje kent. Ik weet niet wat je anders verwacht van Blizzard, dit is gewoon de Arena gamemode. In constructed kun je ook tegen elk deck uitkomen en kun je elk deck kiezen.

En geloof me maar dat dit de beste manier is hoe arena werkt, anders zou je 90% mages tegenkomen. Die zijn namelijk allround goed en hebben de meeste goede commons. Arena = alle classes zien en kaarten zien die je in constructed zo goed als nooit tegenkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door Grotman op 22-06-2014 17:45 ]

• MysticSnake
Grotman schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:43:
[...]

Nee, ik heb de meeste classes juist geleerd door Arena te spelen.
Hoe kun je je elke keer inkopen dan?

• Wognummer
LOL tegen een shammy ik sta op 4 en heb 6 creatures liggen (klein grut) hij speelt die 7/8 taunt elemental die ik net aan dood ga krijgen maar dan zijn al mijn kleine beestjes dood. hij staat op 1 en speelt die doe 2 schade aan 2 beestjes en sloopt MN LEPPER GNOME

soms is het best een leuk spelletje (vooral als je wint in Arena :P)

• Grotman
  • Niet online
MysticSnake schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:46:
[...]

Hoe kun je je elke keer inkopen dan?
Gold dat je wint in contructed (play) en met je daily's. Dan spelen tot je weer 150 gold hebt.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Grotman schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:54:
[...]

Gold dat je wint in contructed (play) en met je daily's. Dan spelen tot je weer 150 gold hebt.
En in Arena win je vaak ook gold (meer als je meer wins hebt).

• Kol Nedra
waarom deleten ze rogues en mages nou niet??? pfff zo lame die classes :/

nothing stops this train

Ik speel nooit mage en/of rogue. Die classes zijn extreem saai voor jezelf en voor je tegenstander.

Zelf speel ik nu control warrior maar man o man. Ik heb Brawl maar uit mijn deck gehaald. Heb nu 50-60 potjes gespeeld en heb nog geen 1 keer gehad dat mijn eigen minion succesvol uit de Brawl kwam. Heb zeker 20-25 keer achter elkaar de coinflip nu verloren....

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:36:
Ik speel nooit mage en/of rogue. Die classes zijn extreem saai voor jezelf en voor je tegenstander.
Bij Rogue hangt het er helemaal vanaf wat voor type deck je bouwt. Ik heb zelf een aggro rogue deck en met die combo's vind ik het best geinig om te spelen.

• Dennism

Zelf speel ik nu control warrior maar man o man. Ik heb Brawl maar uit mijn deck gehaald. Heb nu 50-60 potjes gespeeld en heb nog geen 1 keer gehad dat mijn eigen minion succesvol uit de Brawl kwam. Heb zeker 20-25 keer achter elkaar de coinflip nu verloren....
Mage kan best leuk zijn om mee te spelen en ook er tegen spelen is wel te doen, rogue vind ik echt niet leuk om te spelen en ook niet om tegen te spelen, vooral miracle rogue is echt zerg or be zerged, terwijl ik liever langere potjes speel met wat meer denk werk, terwijl rogue vaak is, als je de auctioneers weg kan spelen win je, heb je er niet de kaarten voor, verlies je.

Hier nog een ouud screenshot waarom mage best leuk kan zijn als ze de archmage niet weg krijgen. Voor de Freeze nerfs vond ik het zelfs een van de leukste classes om control mee te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19932820/magefun.png

Brawl zou ik in control warrior wel spelen trouwens, zeker met alle rush decks nu in de meta, tenzij je zo hoog geranked bent dat je geen rush meer tegen komt. Samen met Baron Geddon een van de weinige tools om een hele rij kleine minions snel op te ruimen. Als coinflip zou ik em niet spel spelen, als je beide maar 1 minion hebt liggen dan heeft een warrior vaak betere (en gegarandeerd) tools om te clearen. Ook een leuke combo als je bijv Sylvanas speelt en daarna brawl, als sylvanas overleeft niets aan de hand, als ze doodgaat ben je zeker dat de overlevende minion naar jou komt :)

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52

Meestal is brawl meer een plan b kaart. Als je niet genoeg removal hebt of niet de board hebt, is brawl extreem sterk vooral tegen zoo. Zoo kan de board zo vullen en dan is eem brawl erg nuttig, desnoods gebruik je ook een barron geddon. Ook een nuttige legendary vs shaman.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Verwijderd

Vind Brawl voor Warrior in ranked wel een must, vooral omdat die amper boardwipe heeft. Als je 'in you face warrior' ben (wapens/kleine beestje etc) dan minder nuttig, maar ben je armor warrior (late game) dan kan Brawl wonderen doen, ooit eens tegen een watcher Lock 3 giants weggehaald, bleef enkel ze defender liggen die ik met fiery axe weghaalde. Sta je dan, lifetapped naar 10 zonder beesten;)
Brawl is idd een plan b kaart, maar ik vind hem wel erg situationeel. Hij is leuk icm met Sylvanas of tegen Zoo. Sowieso heb je als control warrior een redelijk slechte matchup tegen Zoo tenzij je je deck aan past om van Zoo te kunnen winnen.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 19:57
Heb sinds kort de beschikking over Deathwing (zat in een pakje, zou hem zelf niet craften). Ook erg een plan B kaart, maar hij heeft me nu al een aantal keren van een guaranteed loss naar een win gebracht. Zit dan ook standaard in bijna al mijn decks (behalve mijn Murloc rush deck).

Erg leuk om een 'Sorry' te doen en dan je Deathwing op het bord te gooien >:) Je loopt natuurlijk altijd het risico op een Polymorph, Hex, Humility of een ander soort van removal/nerf, maar ja, anders had je sowieso verloren :)
Leuke tip trouwens:

Lorewalker Cho kopieert de traps van je tegenstander. Dus je gelijk te zien welke traps je tegenstander speelt + je krijgt een copy in je hand om zelf te gebruiken :).

Maak ik zelf veel misbruik van in mijn Zoo deck tegen Freeze Mage en Hunter.

• Kol Nedra
Jup lorewalker is echt een mega fijna minion, ik speel hem ook in mijn shaman deck --> zet een flametongue totem naast je cho en je hebt een 2/4 cho :D
Ik gebruik ook de spell dat je je totems +2hp geeft (totemic might), ideaal ook als je cho op het bord hebt, dan geef je die kaart ook aan je vijand, ideaal als de vijand zelf geen shaman is of handlock, want anders is het niet slim natuurlijk ;)

nothing stops this train

• ImdaMned
cho / pagle / flametongue etc zijn de kaarten waarom ik een crazed alchemist speel : )

on a sidenote

gisteren een pack met een shiney antonidas en shiney faceless manipulator \o/

[ Voor 36% gewijzigd door ImdaMned op 23-06-2014 13:24 ]

• Kol Nedra
crazed alchemist heb ik ook in veel decks zitten, vooral bij mijn priest deck ivm pain en death combinatie.
Ik speel ook met Ysera, crazed alchemist erop voor killin blow 12/4 of zelfs met +5/+5 ysera spell erbij wordt het een 17/9 Ysera :D

nothing stops this train

Nog 34 kaarten en dan heb ik alle kaarten 2 keer (Legendaries 1 x ofc) :).

Ik mis nog:
- 16 legendaries
- 16 epics
- 2 rares
ofwel: 32.200 dust

Ik kreeg net overigens 300 gold voor de 1000 win quest, maar ik heb maar 960 wins volgens mijn win log....

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 23-06-2014 15:57 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:56:
Nog 34 kaarten en dan heb ik alle kaarten 2 keer (Legendaries 1 x ofc) :).

Ik mis nog:
- 16 legendaries
- 16 epics
- 2 rares
ofwel: 32.200 dust

Ik kreeg net overigens 300 gold voor de 1000 win quest, maar ik heb maar 960 wins volgens mijn win log....
Misschien dat ook vs AI games worden meegeteld hierin?

Vicarious schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:34:
[...]

Misschien dat ook vs AI games worden meegeteld hierin?
Dat zou heel goed kunnen. Geen idee hoeveel AI games ik gespeeld heb eerlijk gezegd....

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:41:
[...]

Dat zou heel goed kunnen. Geen idee hoeveel AI games ik gespeeld heb eerlijk gezegd....
Nouja je moet ze allemaal 1x verslaan op beginner om de heroes te unlocken en dan 1x op expert voor een gold quest. Dat zijn dus minimaal 18 wins.

Vicarious schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:45:
[...]

Nouja je moet ze allemaal 1x verslaan op beginner om de heroes te unlocken en dan 1x op expert voor een gold quest. Dat zijn dus minimaal 18 wins.
Ja precies, dat zal het wel zijn dan.

• Freelance

Freelance

(..)

Opgelet, gamebreaking bug

Vond er gister al veel hunters op de ladder en weet nu ook de reden. Als je de combo wild pyro + acolyte of pain + tracking tegen je krijgt disconnect jouw client.. Enige oplossing is dan meteen de applicatie te killen en opnieuw in te loggen binnen de minuut.

Dacht gisteravond dat het aan m'n WiFi lag, maar vanochtend toch maar even op reddit gekeken. Blijkt een known bug te zijn: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/10826782936

Ga vanavond maar ff niet ranked spelen.

Kenmerken van de hunter decks die ik gister tegenkwam:
- weinig typische hunterkaarten
- veel carddraw kaarten (zag zelfs een nat pagle)
- slechte manacurve

• Kol Nedra
Het blijft een raar spel; gisteren 15 potjes gedaan en 11 keer gewonnen.
Nu heb ik 8 potjes gedaan, 8x verloren.....
genoeg gespeeld voor vandaag dus, hopelijk morgen meer geluk

[ Voor 20% gewijzigd door Kol Nedra op 23-06-2014 20:09 ]

nothing stops this train

• Freelance

Freelance

(..)

Vanavond ongeveer 10 potjes handlock geoefend voor een quest, maar ik vind dit toch wel 1 van de lastigste decks om te spelen. Bij de veel plays vraag ik me af of dit wel de juiste is. Vooral tegen aggro decks heb ik het idee (klopt waarschijnlijk niet) dat de mulligan cruciaal is.

Iemand nog een aantal gouden tips? Als er een aantal goede handlock streamers zijn hoor ik het ook graag :)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

http://www.twitch.tv/kolento

Gouden tips? Wees voorzichtig met de weinige AoE removal die je hebt. Beter dat je wat minder kaarten trekt en wat meer damage pakt early van zijn minions en ze allemaal tegelijk cleart dan dat je er maar 1 of 2 pakt en hij je alsnog overrompelt.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 16:39

zwik

randomized

Ik blijf het het een moeilijk spelletje vinden :) . Vooral Shaman en Warlock vind ik erg moeilijk spelen. Mage ligt me op dit moment het beste en kan daarmee wel ranked level 18 halen :D . Ik speel overigens niet super veel. Hooguit genoeg om de dailies te kunnen doen. Van het gold koop ik dan gewoon meteen packs en probeer eventueel met de kaarten m'n deckje te upgraden.

Ik ben wel erg benieuwd naar Naxx! Ik ben wel een beetje benieuwd hoe het werkt, je koopt dus een wing en je kan dan offline tegen bosses kaarten? Of moet je elke keer gold betalen wanneer je een wing in wilt?

• ImdaMned
Freelance schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:07:

Vond er gister al veel hunters op de ladder en weet nu ook de reden. Als je de combo wild pyro + acolyte of pain + tracking tegen je krijgt disconnect jouw client.. Enige oplossing is dan meteen de applicatie te killen en opnieuw in te loggen binnen de minuut.

Dacht gisteravond dat het aan m'n WiFi lag, maar vanochtend toch maar even op reddit gekeken. Blijkt een known bug te zijn: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/10826782936

Ga vanavond maar ff niet ranked spelen.

Kenmerken van de hunter decks die ik gister tegenkwam:
- weinig typische hunterkaarten
- veel carddraw kaarten (zag zelfs een nat pagle)
- slechte manacurve
Zal dat ook werken met wild pyro + acolyte of pain + power of the wild?

Dan krijg je ook card draw en een keuze op scherm.
Pagina: 1 ... 98 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]