Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.876 views
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:34:
[...]

openingshand kun je zelf sturen d.m.v. mulligan en de manacurve van je deck

zoals eerder gezegd, als dit spel zo veel RNG kent, waarom spelen dezelfde mensen dan elke maand op legendary rank?
Ik denk dat geluk zich op lange termijn uitbalanceert (met andere woorden: je hebt net zo vaak geluk als dat je pech hebt). Ik denk alleen dat geluk een gigantische factor is in individuele spelsituaties.

Een belangrijke reden waarom Legend vaak door dezelfde spelers is behaald (naast het feit dat ze minder fouten maken dan anderen) is dat ze de tijd die nodig is investeren. Veel mensen die in staat zullen zijn om legend rank te halen zullen het simpelweg niet halen omdat ze niet genoeg games spelen in een maand.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:26
Dat is het voornamelijk, als je elke dag 8 uur speelt haal je legend wel. Ten zei je echt slecht bent.....

Cho is btw erg sterk! Vooral bij turn 4 enemy paladin. Ik win erg vaak met cho :-)

nothing stops this train

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-11 16:25

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Tjonge jonge, net 8-3 gegaan in arena, met een Warlock deck, maar vanaf 6 wins is het Mage, Mage, Mage, Mage... :/

Verwijderd

Kol Nedra schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:48:
Dat is het voornamelijk, als je elke dag 8 uur speelt haal je legend wel. Ten zei je echt slecht bent.....
Rank 5 kun je inderdaad halen door heel veel te spelen (grinden). Na rank 5 heb je geen win streaks meer, dus moet je consequent meer winnen dan verliezen. Om Legend te halen moet je dus gewoon goed zijn.

• Kol Nedra
Mijn eerste Legendary op Amerikaanse server ^^
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w74hFRu.jpg

nothing stops this train

Verwijderd

Congratz!
Ik stream Hearthstone momenteel op mijn channel:
http://twitch.tv/lodetv

Comments/Suggestions welkom hé gasten!

EDIT: Juist men 12-1 win gehad! Screen + rewards op FB.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 22:22 ]

Ik merk dat Hearthstone dood aan het gaan is. Op het forum hier is niets meer te beleven en in game speel ik zojuist mijn derde game achtereen tegen dezelfde speler (op rank 9)....

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:23:
Ik merk dat Hearthstone dood aan het gaan is. Op het forum hier is niets meer te beleven en in game speel ik zojuist mijn derde game achtereen tegen dezelfde speler (op rank 9)....
Komt dat niet gewoon door het WK? :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Komt waarschijnlijk ook door het achterlijk lage niveau van de spelers.
Je dient niet echt na te denken wanneer je zoo of andere rush decks speelt ipv control decks.
Dan speel je als priest je beste game tegen zoo. Heb ik Wild Pyro met Power Word Shield, Heb ik Soulpriest + Circle of Healing en Holy Nova en verlies ik nog.
Eerlijk gezegd heb ik dan ook gewoon geen zin meer voor te spelen.
Tegenwoordig doe ik al insta concede vs Miracle Rogue. Onmogelijk om tegen te winnen tenzij ze wel echt heel slecht drawen. En om die ene game van de 10 te winnen, daar doe ik het echt niet voor, kijk ik liever voetbal.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
cyboria schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 18:15:
Komt waarschijnlijk ook door het achterlijk lage niveau van de spelers.
Je dient niet echt na te denken wanneer je zoo of andere rush decks speelt ipv control decks.
Dan speel je als priest je beste game tegen zoo. Heb ik Wild Pyro met Power Word Shield, Heb ik Soulpriest + Circle of Healing en Holy Nova en verlies ik nog.
Eerlijk gezegd heb ik dan ook gewoon geen zin meer voor te spelen.
Tegenwoordig doe ik al insta concede vs Miracle Rogue. Onmogelijk om tegen te winnen tenzij ze wel echt heel slecht drawen. En om die ene game van de 10 te winnen, daar doe ik het echt niet voor, kijk ik liever voetbal.
Als jij dan slimmer bent is het vast wel mogelijk een om goede counter-rushdeck te maken. Soms draw je slecht en verlies je kansloos ja, maar als je zoveel tegen dezelfde decks komt, dan moet je toch een goede counter kunnen maken? Ik speel ook niet superveel meer en ik erger me ook aan een Miracle of een Zoo soms, maar direct conceden slaat echt nergens op. Ik heb overigens een positieve winrate tegen Miracle.

Alleen maar luck en de tegenstander de schuld geven is niet de goede manier, je moet zelf ook beter proberen te worden. Misschien komt Blizzard wel met een patch om de Rogue wat in te dammen zoals het deck nu werkt, maar tot die tijd moet je een goede counter zien te vinden en beter leren spelen.

In elk potje moet er iemand verliezen, dus als jij steeds zou winnen dan zouden je tegenstanders op de fora klagen. Ik vind het ook frustrerend sommige potjes en speel er dan ook nooit veel na elkaar, maar je moet wel een beetje tegen je verlies kunnen voor dit spel.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Altijd een leuke starting hand.... gooi je alles weg omdat het al slecht begon, doet RNG er nog een schepje boven op, grrrommmm...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vnOpa67.jpg

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Hoe kan het dat de Mage card Ice Block nog niet is generfed? In plaats van de Mage's health op 1 te zetten absorbt het gewoon alle damage. Dus Mage health is 8, vervolgens val ik hem aan met die 8/8 Druid tree, dus zijn health blijft op 8 staan, wat is dat voor iets achterlijks? Normaliter is hij dood, dus zet z'n health dan op 1. Volgende beurt Druid tree gesheeped, speelt hij een heal card staat hij weer op 12. Die kaart is beter dan welke Legendary ook.

• Kol Nedra
Iceblock is idd te OP, vooral icm Alextraza die de mage dan daarna kan gebruiken en zijn hp resetten naar 15hp.

nothing stops this train

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Gladiator's longbow of gewoon shieldjes sparen is toch exact hetzelfde?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

MysticSnake schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 04:09:
Hoe kan het dat de Mage card Ice Block nog niet is generfed? In plaats van de Mage's health op 1 te zetten absorbt het gewoon alle damage. Dus Mage health is 8, vervolgens val ik hem aan met die 8/8 Druid tree, dus zijn health blijft op 8 staan, wat is dat voor iets achterlijks? Normaliter is hij dood, dus zet z'n health dan op 1. Volgende beurt Druid tree gesheeped, speelt hij een heal card staat hij weer op 12. Die kaart is beter dan welke Legendary ook.
Ze zijn bij blizzard gewoon niet heel erg goed in het balancen van kaarten in bepaalde situaties...

Verwijderd

SkyStreaker schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:26:
Altijd een leuke starting hand.... gooi je alles weg omdat het al slecht begon, doet RNG er nog een schepje boven op, grrrommmm...

[afbeelding]
Mijn ergste tot nu toe was met een Lock zoo deck, double Soulfire+double Doomguard..... :X

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Meer mensen het probleem dat ze hun vrienden lijst op de ipad soms niet open krijgen? Speel zelf op een ipad air :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11

ShadowBumble

Professioneel Prutser

xelfer schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:23:
Sja ik merk dat LoL SC2 en diablo 3 ook uigestorven zijn tijdens de WK wedstrijden zijn die dan ook aan het uitsterven zelfs Wildstar was behoorlijk leeg :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:06
Kol Nedra schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:48:
Cho is btw erg sterk! Vooral bij turn 4 enemy paladin. Ik win erg vaak met cho :-)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t7Cs8iZg1ELBQn63HjkeMcY9/full.png
Mirror Entity Cho tegen een mage :D enkele turns later concede :)

Deze opening vond ik ook wel netjes na turn 3:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mxQLffC65AqfozVppnaYRDqu/full.png
Mijn deck noemt niet voor niets Angry Chicken :P

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Een avondje tegenstanders met legendaries a volonté en hier zit ik dan met mijn basic cards. Walgelijke balancing systeem en rng, nog een tijdje links laten liggen.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:09
Ik had vandaag de quest 5x winnen met Priest/Paladin. Ik begon met de Zetalot priest (-1 Sunfury +1 Earthen Ring) maar deze is redelijk saai, vandaar dat ik maar zelf een deck gemaakt had.

Ziehier het resultaat: http://www.hearthpwn.com/decks/63419-buffed-anduin

Het doel: Lightspawn buffen als de malle en bashen terwijl je Tarzan kreten uitslaat achter je PC. :P

Ik heb hier tot nu toe 2 games mee gespeeld in casual en in die games 2 concedes van de tegenstander gehad (Control Warrior + Midrange Druid). Ik vind het een tof deck en wou het hier even delen (hints/tips om het nog toffer te maken worden geapprecieert). :)

5700X | RX 6600

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Nipje schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:46:
Meer mensen het probleem dat ze hun vrienden lijst op de ipad soms niet open krijgen? Speel zelf op een ipad air :)
Yup. Heb exact hetzelfde probleem op mijn ipad air. Maar als iemand mij een bericht stuurt, kan ik wel op dit bericht klikken en replyen.
Ben er sterk aan aan het denken om Hearthstone voorlopig even te laten voor wat het is omwille van de retarded constructed play (90% van wat je ziet zijn handlocks, zoo locks, druids of miracle rogues).
Moest je in Magic online geen uur moeten wachten tussen wedstrijden zou ik gewoon terug met MTG beginnen.

• Nipje
cyboria schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:53:
[...]

Yup. Heb exact hetzelfde probleem op mijn ipad air. Maar als iemand mij een bericht stuurt, kan ik wel op dit bericht klikken en replyen.
Ben er sterk aan aan het denken om Hearthstone voorlopig even te laten voor wat het is omwille van de retarded constructed play (90% van wat je ziet zijn handlocks, zoo locks, druids of miracle rogues).
Moest je in Magic online geen uur moeten wachten tussen wedstrijden zou ik gewoon terug met MTG beginnen.
Dat is inderdaad jammer. Echter ontkom je hier niet aan in kaartspelen. Ik heb zelf lang yugioh en Magic gespeeld en er zijn altijd een paar decks die een periode erg sterk zijn en die op toernooien door veel mensen gespeeld worden. Het verbaast mij dan ook niets dat het in hearthstone ook zo is en ik kan me er ook niet echt aan ergeren, dan kom ik dit seizoen maar wat minder ver op de ladder. Uiteindelijk komt het vanzelf ook weer goed en zijn het weer andere decks :)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Daarom zeg ik: optie inbouwen waarin jij en je tegenstander duidelijk (via een setting ofzo) voor de random pick gaan. Niet a la Arena, maar gewoon blind.

Dit is de optie die ik mis die het voor mij weer boeiend zou maken.

Hoeveel wins hebben jullie in totaal inmiddels? Ik zit nu op de 848 wins...

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-10 00:05
xelfer schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:37:
522 ranked / 546 arena, maar ik speel niet zo heel veel meer dus zal niet veel meer bijkomen. Dark Souls 2 krijgt nog steeds mijn voorkeur en de magie is wel een beetje weg tot de uitbreiding. Speel wel altijd mijn dailies weg nog, liefst via Arena en anders via Ranked/Casual. Inmiddels 4000+ gold verzameld , moet genoeg zijn voor Naxx :)

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23:11

ShadowBumble

Professioneel Prutser

648 in totaal geloof ik

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Bijna 700 constructed en bijna 400 arena. 1000+ wins dus.

• Kol Nedra
1065 normal/constructed
202 arena

nothing stops this train

• Saint_One
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
voor wie het leuk vindt .. dreamhack in zweden is in volle gang , day 2 voor hearthstone ThijsNL speelt nu en de rest van de avond zijn er nog matches best of 3.

goeie casting er bij goeie leercurve..

Livestream
http://www.viagame.com/channels/hearthstone-championship/

[ Voor 19% gewijzigd door Saint_One op 15-06-2014 19:53 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:11
Echte mooie potjes net tussen Amaz en Gaara. Weer een paar hoge school play's gezien.

Verwijderd

Ik heb een nieuw deck bedacht en het speelt ERRUG LEKKEEEER. Ik zou zeggen probeer het maar eens.
Waarschuwing : Het zou de huidige meta wel wat doorheen kunnen schudden.

White "Weenie" :
1mana
Hand of Protection 2
Argent Squire 2
Noble Sacrifice 2
Leper Gnome 2
2mana
Argent Protector 2
Dire Wolf Alpha 2
Knife Juggler 2
Amani Berserker 2
3mana
Divine Favor 2
Scarlet Crusader 2
Aldor Peacekeeper 2
Questing Adventurer 2
Blood Knight 2
4mana
Truesilver Champion 2
Blessing of kings 2

Woordje uitleg:Het is een aggro paladin deck (duh), op zich niet super aggressief qua rush maar het laat zich niet gemakkelijk afstoppen doordat het grote minions kan produceren. Low mana curve, goeie synergie, goeie matchups in de huidige meta. De 8 divine shields in het deck laten je toe om efficient te traden en hebben goeie synergie met blood knight. De vrij lage cost van alle kaarten hebben ook een goeie synergie met Questing Adventurer. De vrij lage cost van alle kaarten hebben ook goeie synergie met Divine favor. 10 spells waarvan er 2 (noble sacrifice) ook een minion maken zorgen ervoor dat knife juggler heel costefficient word en je hero ability helpt ook wel :)
Het deck is behoorlijk kwetsbaar voor silence maar het valt wel nog mee want ze krijgen teveel keuze om te silencen als je het goed speelt.

Matchups :
Control : je grootste voordeel is dat je vrij gemakkelijk een minion in het spel kan krijgen die vrij hoge stats krijgt (Questing Adventurer of Blood Knight of Blessing of Kings op een intressante minion) en je divine shields helpen ook tegen AoE
Divine favor is killer tegen alle control/midrange decks, je speelt je hand veel sneller leeg en je kan pressure blijven uitoefenen met ability tot je een divine favor trekt om plots 4-8 kaarten te trekken en nog een paar leuke combos te pullen.

MidShaman : earthshocks zijn irritant net zoals hex, samen met priest is dit misschien wel een van de lastigere matchups maar als ze niet opletten dan silencen te vlug en komen ze toch in de problemen en divine favor helpt ook heel hard in deze matchup

Zoolock : je grootste wapen tegen hen is blood knight, des te meer divine shields er zijn des te beter :)
tevens speel je meer divine shields dan hen en kan je heel goed traden, truesilver is ook heel nuttig in deze matchup
Divine favor is hier 50/50

Miracle Rogue : je kan genoeg moeilijk te removen threats op het bord krijgen dat deze toch moeite krijgt om deze gemakkelijk weg te spelen en nog genoeg fuel te hebben voor een miracle, en je hebt voldoende tempo om hem neer te krijgen. Divine favor is ook killer in deze matchup.

Rampant Druid : Aldors Peacekeeper + Truesilver + Blessing of Kings zijn goeie kaarten om eventuele irritante taunts weg te krijgen en met je divine shields kan je ook hier efficient traden

Handlock : ja hou je hand maar vol en divine favor doet de rest, 8/8 giant hahahaha 9/9 blood knight met divine shield is beter :) echt easy matchup, jij kan wat hij doet maar aggressiever

Andere Aggro en Hunter : je divine shields helpen enorm om efficient te traden en als zij een manier hebben om kaartvoordeel te halen door bvb unleash+buzzard dan heeft divine favor een enorme impact. Shockadin, lol die bloodknights.

Priest Control : kan heel irritant uit de hoek komen, mn enige loss totnogtoe was een priest die early 2 priestess in het spel had en een hoop kaarten trok en dan heeft kunnen afhouden tot 10 mana om een mind control te doen op een van mn fatties.

Kaartanalyse:
Hand of Protection
1mana divine shield - bloodknight synergie (deze wil je wel niet in je openingshand)

Argent Squire
decent 1drop - bloodknight synergie

Leper Gnome
early aggression, iets minder tegen rogue mage en druid maar een divine shield erop en hij wordt plots vrij irritant

Noble Sacrifice
geniaal om je Knife Juggler te beschermen of gewoon effient traden van de tegenstander te vermijden

Argent Protector
efficient trading machine of om een fattie of knife juggler te beschermen en goeie synergie met blood knight yet again :)

Amani Berserker
tja gewoon heel goeie 2drop en met een blessing of kings kan hij vrij scary worden

Dire Wolf Alpha
keep on the pressure and dish out that damage

Knife Juggler
persoonlijk een van mijn meest favo 2drops in the game, topnotch qua costefficiency

Divine Favor
enige carddraw in het deck maar voor 3mana is hij meestal enorm krachtig

Scarlet Crusader
ok 3 drop met synergie met blood knight, ook wel een leuk target voor blessing of kings als hij zn shield nog heeft

Aldor Peacekeeper
om nog meer efficiente trades te krijgen en ook wel countertech voor faceless

Questing Adventurer
kan heel snel heel groot worden in dit deck en met een divine shield erop = scary

Blood Knight
met de divine shields in het deck is hij een 3 mana fattie, als de tegenstander ook nog divine shields speelt is het ubervalue

Truesilver Champion
tja charge cleanup tool en zorgt ervoor dat jouw minions kunnen blijven pushen

Blessing of Kings
goeie targets zijn Amani Berserker, Scarlet Crusader en Aldor Peacekeeper, je wilt deze liever niet spelen op je questing adventurer of blood knight aangezien deze dan te kwetsbaar zijn voor silence

Je fatties in het deck zijn over het algemeen blood knight, questing adventurer en amani met blessing
Op 20tal ranked potjes ben ik er 1 verloren totnogtoe en het speelt echt als een trein, terwijl het toch niet helemaal mindless is zoals vaak bij andere rushdecks, het voelt een beetje als een mix tussen zoo en handlock en het valt wel mee qua kost om te maken, 2 epics en 8 rares. Eerstes zijn of coin maakt niet zoveel uit voor dit deck.
Leukste deck dat ik al gespeeld heb en het feit dat ik het volledig zelf heb bedacht ben ik toch wel wat trots op.

GOOD LUCK AND HAVE FUN

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 10:20 ]

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 14:23
Ik was al opzoek naar een Paladin Deck. Zal deze eens gaan testen!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Wat ik me afvraag is hoe dit deck het doet tegenover Zoo.

Zoo speelt vaak met een lege hand (of met 1 of 2 kaarten). De kracht van zoo is dat zij elke beurt 2 kaarten kunnen trekken en deze kaarten vaak in dezelfde beurt spelen.

De enige draw in dit paladin deck is Divine Favor. Kom je dan niet in de problemen?

Verwijderd

prutser387 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:40:
Wat ik me afvraag is hoe dit deck het doet tegenover Zoo.

Zoo speelt vaak met een lege hand (of met 1 of 2 kaarten). De kracht van zoo is dat zij elke beurt 2 kaarten kunnen trekken en deze kaarten vaak in dezelfde beurt spelen.

De enige draw in dit paladin deck is Divine Favor. Kom je dan niet in de problemen?
nog maar 2-3 zoolocks ertegenover gehad
turn 1 zoolock
argent squire
en ik doe hetzelfde
turn 2 zoolock
Dire Wolf Alpha
en ik doe coin bloodknight 9/9
en hij doet surrender
dit is natuurlijk een ideaal scenario maar ik heb het al gehad op die paar potjes

ander game was langer maar die cheapass taunts van zoo zijn niet zo efficient als wat er uit mijn deck komt vliegen en samen met de divine shields trade ik veel efficienter waardoor hij wel moet 2 creatures leggen om mee te kunnen en in het begin bouw ik vaak al een voordeel op, als er dan plots een boodknight, questing, truesilver of blessing of kings komt dan zit zoo plots met een probleem
herinner me nog vaag een andere zoo game en het kwam er op neer dat hij doomguard deed en ik de beurt erna blessing of kings op mn scarlet crusader speelde, zn doomguard dood en dan argent protector weer schildje op mn crusader

divine favor is 50/50 zoals ik al had aangegeven, als jij je cheap critters trekt en hij zn ability paar maal gebruikt dan is hij het zeker waard maar ja als hij zn hand snel leegspeelt dan is het plots een dooie kaart
wel merk ik dat zoo vaak toch al kaarten trekt wanneer zn hand nog niet leeg is omdat ze zien dat ze tegenover een rush deck staan en willen card advantage halen maar ze hebben het moeilijk om dat te flikken met hun discard cards en de divine shield protection van dit deck
zolang de zoo deck argent squire en scarlet crusader speelt zou je eigenlijk zonder problemen moeten kunnen winnen puur op de kracht van je bloodknight en zelfs zonder die is het zeker te doen

geen enkele matchup is natuurlijk 100% win op lange termijn, je kan altijd slechte draw hebben en de andere een insane draw maar in principe zou dit deck het vaker moeten kunnen winnen van zoo

ik was toen ik het deck bedacht nogal sceptisch over de theorie die erachter zat en was ervan overtuigd dat het meer een fundeck zou zijn dan dat het echt super zou presteren maar het oversteeg mn verwachtiging toen ik het in praktijk uittestte
ik heb zelf ook een zoolock deck en vind die in elk geval saaier om te spelen dan dit paladin deck en ik denk mocht ik tegen dit deck moeten spelen met mijn zoolock dat ik het toch vaker het onderspit delf

zoolock speelt ook geen kaarten die carddraw hebben dus het valt niet enkel terug divine favor maar het wordt een afweging van hero ability powers tegenover elkaar en die van de warlock is geniaal voor een cheapass deck maar die van de paladin heeft meer tempo zeker als ik boardcontrol heb tov zoo en hij betaalt 2 mana 2 leven voor een kaart die hij early game niet zomaar op het bord kan smijten en ik betaal 2 mana en heb onmiddellijk een 1/1 op het bord die synergie heeft met knife juggler of een target voor blessing

ik weet dat het deck nogal raar lijkt maar het werkt echt goed
wat doet een zoolock aan het feit dat zn divine shields plots weg zijn en daar plots een vette blood knight ligt?
het kost hem echt veel tijd en kaarten om die weg te krijgen
zoo kan niet zo goed om met truesilver, blessing, questing en bloodknight, ook aldors heeft een groot effect om de trades te winnen van zoo en als je dan een grote vette hebt liggen en je kan er nog een divine shield op smijten voordat je trade dan is het volledig gg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 13:46 ]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Ik ben echt geen fan van questing. Die is toch veel te traag in zo'n snel deck om value te geven. Ik zie de droom wel: turn 3, questing, coin, shield. 4/4 met een shield met de dreiging om de volgende beurt nog groter te groeien. Maar meestal zal je hem niet vroeg kunnen spelen omdat je hem anders verliest. En later in het spel is volgens mij je hand te leeg om nog van questing een serieuze dreiging te maken.

Ik weet niet wat de identiteit van dit deck is. Is het aggro? Door de lage mana curve zou je denken van wel, maar het deck is niet uber snel aangezien het minions wil bouwen en buffen. En dan mis ik wel abusive sergeant en/of young priestess. Die kaarten lijken me veel beter dan Leper Gnome die niet echt een identiteit heeft in dit deck.

Aangezien het deck minions wil spammen en buffen vind ik dat defender of argus er ook zeker in moet en/of sword of justice.

Ik vind het wel precies een beter deck dan Shockadin. Een deck dat ik een tijdje geprobeerd heb, maar nooit meer dan 50% win percentage mee heb gehaald.

Dit deck wil ik wel een kans geven, maar ik zou volgende wijzigingen doen.

White "Weenie" :
1mana
Hand of Protection 1 (ik snap het nut van die kaart, maar ik wil echt geen twee nutteloze kaarten in mijn hand zitten hebben terwijl ik in het begin van de game voor het tempo moet vechten)
Argent Squire 2
Noble Sacrifice 2
Young Priestess 2
Abusive Sergeant 1
2mana
Argent Protector 2
Dire Wolf Alpha 2
Knife Juggler 2
Amani Berserker 2
3mana
Divine Favor 2
Aldor Peacekeeper 2
Sword of Justice 2
Blood Knight 2
4mana
Defender of Argus 2 (ipv scarlet crusader, ik wil geen scarlet crusader spelen om blood knight te fuellen: 1. daarvoor is hij met drie mana te traag en 2. zonder zijn shield is het gewoon een 3/1 die teveel classes wegkrijgen met hun hero power)
Truesilver Champion 2
Blessing of kings 2

Ik denk dat dit deck meer het thema trekt van minions groot buffen. Ik geef daar gewoon wat aggro voor op, maar dit deck is volgens minder aggro dan zoo en meer board control.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• prutser387
Ik heb een paar keer gespeeld met Divine Favor, maar ik vind zelf dat de kaart alleen goed werkt met board control. het kost je immers een beurt (zeker in het begin) om kaarten te trekken. Een beetje vergelijkbaar met Thoughtsteal bij een priest.

Maar ik ben nog steeds op zoek naar een goed werkend paladin deck. Ik vond Shockadin-deck teveel afhangen van Divine Favor. Trek je hem wel, dan win je. Trek je hem niet (of je hebt geen board control) dan verlies je.
Ik heb al maanden een soortgelijk deck in elkaar zitten, alleen dan met Avenging Wrath en Defender of Argus erbij. Op zich werkt het deck best aardig, maar tegen veel decks kan je wel op raken als je geen Divine Favor pakt. Vandaar dat ik ook het voordeel aan Zoo geef, vanwege de mogelijkheid om extra veel kaarten te rapen.

Verwijderd

Waarom zit er geen Leeroy Jenkings in? (ipv een dire wolf alpha oid)

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 14:48

Freelance

(..)

xelfer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:14:
Ik heb al maanden een soortgelijk deck in elkaar zitten, alleen dan met Avenging Wrath en Defender of Argus erbij. Op zich werkt het deck best aardig, maar tegen veel decks kan je wel op raken als je geen Divine Favor pakt. Vandaar dat ik ook het voordeel aan Zoo geef, vanwege de mogelijkheid om extra veel kaarten te rapen.
Als ik snel wil ranken dat gebruik ik inderdaad ook een zelf aangepast zoo deck, met o.a. Loremaster Cho, Cairne en nog een paar kaarten die je over het algemeen niet ziet in een zoo deck. Zal vanavond mijn deck eens posten voor de geinteresseerden.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Kol Nedra
misschien heeft hij Leeroy Lamekings nog niet.....

ik denk nog 1,5 week en dan gaat Naxx live!!
Dat is dan tegelijk als met Naxx in WoW, (dezelfde dag, maar ander jaartal)
ook weten we donderdag de laatste naxx card; die van Hunter, makes sense dat naxx over 1,5 week live gaat :)

iig ik ben blij als naxx er is, dan veranderd de meta vd game, ben deze nu wle beu ;)

nothing stops this train

Freelance schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:19:
[...]

Als ik snel wil ranken dat gebruik ik inderdaad ook een zelf aangepast zoo deck, met o.a. Loremaster Cho, Cairne en nog een paar kaarten die je over het algemeen niet ziet in een zoo deck. Zal vanavond mijn deck eens posten voor de geinteresseerden.
Ik ben benieuwd naar je decklist Freelance :)

• Freelance

Freelance

(..)

Kol Nedra schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:20:
Niks mis met leeroy ;) Kwam er van de week pas achter dat die kaart gebaseerd is op een actie van een speler in wow.

https://www.youtube.com/watch?v=LkCNJRfSZBU&feature=kp

[ Voor 9% gewijzigd door Freelance op 16-06-2014 16:31 ]

• Kol Nedra
Ik heb maar 1 paladin deck: een anti-handlock paladin deck :P

nothing stops this train

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-11 09:18

Ypho

Allround Nerd

Gisteren Hearthstone weer eens gaan spelen voor het eerst sinds de beta. De eerste arena kansloos 1-3 gegaan. Vandaag een tweede poging, ik sta nu op 4-1, ik ben het dus nog niet helemaal kwijt :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-10 00:05
Kol Nedra schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:20:

ik denk nog 1,5 week en dan gaat Naxx live!!
Dat is dan tegelijk als met Naxx in WoW, (dezelfde dag, maar ander jaartal)
ook weten we donderdag de laatste naxx card; die van Hunter, makes sense dat naxx over 1,5 week live gaat :)

iig ik ben blij als naxx er is, dan veranderd de meta vd game, ben deze nu wle beu ;)
Ik twijfel wel of het slim is om zo rondom deathrattle te focussen. Thematisch natuurlijk erg leuk met Naxx, maar of het beter voor de balans is maar de vraag. Lopen we straks nu allemaal met 4 silence in onze decks?

• Grotman
  • Niet online
Kol Nedra schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:30:
Ik heb maar 1 paladin deck: een anti-handlock paladin deck :P
Wat zijn daar de keykaarten in? Want Paladin heeft het over het algemeen erg moeilijk met grote minions. Behalve Equality is er geen goede removal voor giants of een Twilight met 7/8/9 health.
Dus is het een snel deck zodat je de warlock dood hebt voor de Moltons komen, of heb je veel Devine shields om de giants met je miniions te killen?

• Kol Nedra
Grotman schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:02:
[...]

Wat zijn daar de keykaarten in? Want Paladin heeft het over het algemeen erg moeilijk met grote minions. Behalve Equality is er geen goede removal voor giants of een Twilight met 7/8/9 health.
Dus is het een snel deck zodat je de warlock dood hebt voor de Moltons komen, of heb je veel Devine shields om de giants met je miniions te killen?
dit is de deck die ik gebruik:
http://www.hearthpwn.com/...2;450:2;495:1;625:1;642:2;

dit is mijn dreambuild vs anti-handlock (ik heb geen Sylvanas en geen Black knight nog)
http://www.hearthpwn.com/...2;396:1;450:2;625:1;642:2;

[ Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 16-06-2014 17:58 ]

nothing stops this train

• Freelance

Freelance

(..)

xelfer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:21:
[...]

Ik ben benieuwd naar je decklist Freelance :)
http://i.imgur.com/9dYsY5l.jpg

De felguard is een kaart die ik gisteren erin heb gestopt om te experimenteren. Weet nog niet of dat ik die erin laat zitten of vervang door een tweede blood knight of een jungle panther / raid leader

Freelance schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:37:
[...]

De felguard is een kaart die ik gisteren erin heb gestopt om te experimenteren. Weet nog niet of dat ik die erin laat zitten of vervang door een tweede blood knight of een jungle panther / raid leader
Thanks. Interessante lijst. Die Fel Guard vind ik maar een slechte Senjin om eerlijk te zijn. Hij is 3/5 voor 3 met een overload van 1 tot aan je 10e mana crystal...

• Kol Nedra
Freelance schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:37:
[...]

oh leuk deck, die ga ik ook is proberen.

dit is mijn deck:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qiO84qZ.jpg

nothing stops this train

• Saint_One
Dreamhack HS semifinales beginnen zo live stream :

http://www.viagame.com/channels/hearthstone-championship/

helaas thijsnl er uit vanmiddag,

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:42

Felyrion

goodgoan!

Voor degenen die de game te random vinden: het is toch wel opvallend dat dezelfde spelers weer komen bovendrijven @ dreamhack. (ik zeg niet dat ik het niet random vind af en toe.. maar het is wel opvallend dat er niet meer variatie zit in de top spelers)

In de top 4 (van 256 inschrijvingen) schijnen 2 spelers te zitten die vorige keer ook in de top 4 zaten (van 128 inschrijvingen)

Sowieso veel dezelfde namen bovenin weer.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

De hele stream ligt er uit maaan....

• Saint_One
SkyStreaker schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:03:
De hele stream ligt er uit maaan....
correct net nu het telt..

Verwijderd

Tekst en uitleg in 1e paar posts om een directe link te krijgen, stream werkt op het moment bij mij via die manier weer. ;)

never mind, alweer deleted....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 20:07 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

http://mtgx_esport_live-lh.akamaihd.net/i/esport5_0@196714/master.m3u8

Zag het net ja.

Even tussendoor: die blonde meid is een poepie. Jawel. :D O+

Stream doet het weer, post mijn link in VLC's stream optie.

[ Voor 43% gewijzigd door SkyStreaker op 16-06-2014 20:27 ]

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Dat was wel een tof potje net, Realz vs. Amaz, handlock tegen priest... wat had ie een geluk met toughtsteel :P 2 giants en een twilight drake :D

(en inderdaad zeg... die chick mag er wel zijn ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Felyrion op 16-06-2014 20:53 ]

Verwijderd

DarthDavy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:01:
Ik ben echt geen fan van questing.
voordat je mn deck afschrijft zeker eens proberen, ik heb zelf al een paar maal getweakt en die questing is ideaal om nog een target te geven om te silencen of hard removal op te gebruiken
je gooit echt meer targets die must kill zijn op het bord dan dat de meeste decks kunnen wegkrijgen hierdoor, waardoor je tegenstanders ook in de war komen en je ze plots toch een grote threat voorschotelt die uit het niets komt

divine favor heeft inderdaad het probleem in de echte palarush decks dat als je hem niet trekt je in de problemen komt, in dit deck hoef je hem niet te trekken om te kunnen winnen
maar hij kan wel een aardige boost geven

niemand verwacht dit deck wat ook wel in je voordeel speelt

mn deck heeft zelden een dode kaart, ik ben ook fan van defender of argus maar in dit deck is het gewoon te traag

het deck lijkt niet supersnel maar het tempo ligt verrassend hoog

ps: na nog wat games te spelen moet ik je gelijk geven die questing is enkel goed na een divine favor of met coin
misschien toch eens proberen vervangen door sword of justice

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 21:49 ]

• Saint_One
Chick is nice "Boobies" en lult lekker .. die priests plays waren echt top.. hopelijk blijft de stream up wil dit niet missen

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

HS Dont's: DON'T PLAY PALADIN....

/me Sky ontploft in rage-mode: GRAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRR

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

hahaha, en de altijd bescheiden eKop :P

Finale over 10 minuutjes... ben benieuwd!

• Freelance

Freelance

(..)

Saint_One schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:09:
Chick is nice "Boobies" en lult lekker .. die priests plays waren echt top.. hopelijk blijft de stream up wil dit niet missen
De ipad stream is niet 1x down geweest, protip ;)

Verwijderd

Saint_One schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:09:
Die Harrison Jones draw net de beurt nadat Realz Assassin's Blade speelde was wel een heel erg "oh no you didnt" moment. :D Maar erg leuke games, meteen zin om zelf weer wat priest te spelen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

http://www.reddit.com/r/h..._rdu_what_cards_amaz_has/

Ook lekker hoor. |:( 8)7 :X

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 16-06-2014 22:07 ]

• Freelance

Freelance

(..)

Het is al begonnen, net 5 matches gehad tegen de freeze mage die wat RDU nu speelt. Ramp druid lijkt het er goed tegen te doen, 5 wins :)

Wat een drama/onzin was dat bij dat DreamHack toernooi. Die gebeurtenissen toonden maar eens te meer aan dat HS niet geschikt is als eSport.

Voor de mensen die het gemist hebben: RDU (de winnaar) kreeg van mensen in zijn friends list messages over welke kaarten Amaz (zijn tegenstander) in zijn hand had.

• Dennism
xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:45:
Wat een drama/onzin was dat bij dat DreamHack toernooi. Die gebeurtenissen toonden maar eens te meer aan dat HS niet geschikt is als eSport.

Voor de mensen die het gemist hebben: RDU (de winnaar) kreeg van mensen in zijn friends list messages over welke kaarten Amaz (zijn tegenstander) in zijn hand had.
Waarom zou hearthstone niet geschikt zijn als E-sport? Enkel omdat er er 1 mogelijke cheater was? De mogelijkheid dat het gewoon een domme actie van degene die hem de info stuurde is ook aanwezig. Mogelijk wist RDU er gewoon niets van af, mogelijk was het wel afgesproken werk. Laat dat eerst maar bewezen worden.

Verder denk ik trouwens wel dat DH hier in had moeten grijpen, en minimaal de serie tussen RDU en Amaz over had moeten laten spelen.

Na het kijken van een groot deel van het tournament denk ik trouwens dat HS uitermate geschikt is al E-sport, zeer veel spannende potjes gezien, goede play's, wat Lucky moments, wat unlucky moments, alles zat er in. Ik denk alleen wel dat er wat format changes en client changes nodig zijn (o.a. tournament accounts zodat er geen chat mogelijk is, en qua format misschien beginnen met best of 3, de volgende ronde best of 5, dan best of 7 oplopend tot aan de finale een "last deck standing, waar beide spelers met 9 decks starten en doorspelen tot er nog 1 deck over is".

Ik denk dat best of 3 zeker tussen de wereld toppers gewoon een te beperkt formaat is omdat alle skill van deze spelers te tonen en een Lucky topdeck kan een best of 3 volledig omgooien, terwijl dat in een best of 7 oid een stuk minder invloed heeft.
Dennism schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:01:
[...]

Waarom zou hearthstone niet geschikt zijn als E-sport? Enkel omdat er er 1 mogelijke cheater was? De mogelijkheid dat het gewoon een domme actie van degene die hem de info stuurde is ook aanwezig. Mogelijk wist RDU er gewoon niets van af, mogelijk was het wel afgesproken werk. Laat dat eerst maar bewezen worden.

Verder denk ik trouwens wel dat DH hier in had moeten grijpen, en minimaal de serie tussen RDU en Amaz over had moeten laten spelen.

Na het kijken van een groot deel van het tournament denk ik trouwens dat HS uitermate geschikt is al E-sport, zeer veel spannende potjes gezien, goede play's, wat Lucky moments, wat unlucky moments, alles zat er in. Ik denk alleen wel dat er wat format changes en client changes nodig zijn (o.a. tournament accounts zodat er geen chat mogelijk is, en qua format misschien beginnen met best of 3, de volgende ronde best of 5, dan best of 7 oplopend tot aan de finale een "last deck standing, waar beide spelers met 9 decks starten en doorspelen tot er nog 1 deck over is".

Ik denk dat best of 3 zeker tussen de wereld toppers gewoon een te beperkt formaat is omdat alle skill van deze spelers te tonen en een Lucky topdeck kan een best of 3 volledig omgooien, terwijl dat in een best of 7 oid een stuk minder invloed heeft.
Geluk zou per definitie geen onderdeel moeten zijn van een sport... Als je 9 decks wilt gaan spelen, dan worden de rondes wel extreem lang...

• Grotman
  • Niet online
xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:45:

Dat is wel heel erg overdreven. Dus omdat hij zijn chat aan had staan en er idioten in zijn friendslist zitten te kutten is heel Hearthstone totaal ongeschikt als eSport? Die functie gaat er uit als de toernooi-functie komt, en het is sowieso simpel op te lossen door het uit te schakelen. Volgens mij kun je die pop-ups gewoon uitzetten, maar anders is dit zeer eenvoudig door Blizzard in te bouwen natuurlijk.

Ook dat geluk geen factor zou mogen zijn slaat echt nergens op. Behalve schaken is er bijna geen sport te noemen waar geen geluk in zit.Magic, FIFA en Poker zit ook zat geluk in, maar is totaal ongeschikt als eSport? Bij HS is het wat meer misschien, maar dan nog. En mensen kijken er naar, dus dat is het enige dat telt. Ik heb leuke matches gezien hoor.

Ik denk dat je gewoon even rust moet nemen van HS, want je zit echt alleen maar te klagen en het spel af te kraken. ;) Als ik het ff zat speel ik het gewoon een paar dagen niet.

• Dennism
xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:12:
[...]

Geluk zou per definitie geen onderdeel moeten zijn van een sport... Als je 9 decks wilt gaan spelen, dan worden de rondes wel extreem lang...
Geluk of pech is in bijna iedere sport een factor, en 9 decks zou uiteraard alleen de finale zijn van grote toernooien. Zie het al een dart of bijv. een snooker toernooi. Die beginnen ook met korte rondjes (first to 3 e.d.) en eindigen ook met first to 9 of zelfs nog hoger.

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24
xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:12:
[...]

Geluk is per definitie onderdeel van elke sport. Als je twee keer dezelfde voetbalwedstrijd achter elkaar zou spelen heb je ook niet 2x exact dezelfde uitkomst. Veel hangt af van het geluk of een bal net wel of niet die lat raakt, of de scheidsrechter wel of niet die penalty toekent, etc

9 decks spelen is overigens helemaal zo gek niet. Een beetje tenniswedstrijd duurt ook een paar uur.

Wat ze wel moeten doen is die games een beetje sneller (gewoon direct) achter elkaar spelen ipv er iedere keer een half uur tussen te proppen met BS.
Overigens vind ik wel dat RDU voor die game gewoon gediskwalificeerd had moeten worden. Ze gingen echter uitzoeken of het invloed had gehad op het spel, wat mijns inziens helemaal niet relevant is.

Als je iemand in de 16 meter onderuit schopt krijg je ook gewoon een penalty aan je broek. Dan gaan ze niet eerst kijken of het misschien geen doelpunt had kunnen worden om vervolgens wel of geen penalty te geven. De overtreding is gewoon gemaakt en de straf had gewoon gegeven moeten worden.

Dus wat dat betreft vond ik de finale van Dreamhack wel een flop. Te traag spel en te zwakke organisatie.

[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 17-06-2014 10:27 ]

Bosmonster schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:19:
Geluk is per definitie onderdeel van elke sport. Als je twee keer dezelfde voetbalwedstrijd achter elkaar zou spelen heb je ook niet 2x exact dezelfde uitkomst. Veel hangt af van het geluk of een bal net wel of niet die lat raakt, of de scheidsrechter wel of niet die penalty toekent, etc
In principe hebben sporten weinig tot geen geluk. Voetbal (wat ik een matige sport vind vanwege de invloed van de Mafifa) heeft geluk wat betreft de beslissingen van de scheidsrechter. Of een bal de lat raakt of niet is in principe geen geluk, aangezien de uitkomst af hangt van de input van de speler onder de bepaalde omstandigheden. De speler zelf heeft 100% invloed op zijn input.

Het probleem wat HS heeft, i.t.t. andere eSports is dat geluk van grote invloed kan zijn op de uitkomst van een game. Hierdoor hoeft niet de beste te winnen.

• Bosmonster
Niet dat dit een voetbaltopic is, maar toch even een reactie op:
De speler zelf heeft 100% invloed op zijn input.
Dit is simpelweg niet waar. Een speler heeft te maken met 2 voornaamste factoren bij zijn spel: acuuraatheid en kracht. Naarmate de kracht toeneemt bij een schot neemt de accuraatheid af (en dus het geluk toe) .

Neem een vrije schop. Elke redelijke voetballer kan een bal met 100% zekerheid in het doel krijgen van die positie, maar om dat te doen zonder dat de keeper hem pakt zal hij dit met een enorme kracht moeten doen. Daarom gaan vrije trappen regelmatig ver over of naast bijvoorbeeld. Hier komt dan dus een flinke hoeveelheid geluk bij kijken op zo'n moment of alle radertjes net precies op hun plek vallen. De kundigheid van de voetballer heeft invloed, maar geeft geen volledige zekerheid.

Goed, de vergelijking gaat nooit helemaal op natuurlijk (het blijft een kaartgame vs een teamsport). Maar het is wel goed te vergelijken met games als Poker of Magic. Tuurlijk speelt geluk een rol, maar uiteindelijk zul je altijd dezelfde spelers tegenkomen die met de grootste regelmaat goed presteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 17-06-2014 12:51 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:13
Wat is die Artosis een arrogante zak trouwens. Verschrikkelijk om naar hem te luisteren/kijken. Ook totaal geen relevant commentaar, of dan schreeuwt hij er weer wat doorheen wat nergens op slaat. :')

Die blonde stoot maakt alles trouwens weer goed :+

• Grotman
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:19:
[...]

[...]

Overigens vind ik wel dat RDU voor die game gewoon gediskwalificeerd had moeten worden. Ze gingen echter uitzoeken of het invloed had gehad op het spel, wat mijns inziens helemaal niet relevant is.
Wat betreft geluk e.d. ben ik het met je eens, maar ook vooral hiermee. Erg rare en zwakke beslissing om niet te diskwalificeren. Sowieso raar dat die chatfunctie niet uitstaat. Het leek me voor hem zelf ook irritant.

Kun je dat nu nog niet uitzetten die popups? Ik dacht die optie gezien te hebben, maar heb zelf geen friends op Battle.net (heb het sinds HS) dus heb er zelf nooit last van.
Bosmonster schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:48:
Niet dat dit een voetbaltopic is, maar toch even een reactie op:

[...]

Dit is simpelweg niet waar. Een speler heeft te maken met 2 voornaamste factoren bij zijn spel: acuuraatheid en kracht. Naarmate de kracht toeneemt bij een schot neemt de accuraatheid af (en dus het geluk toe) .

Neem een vrije schop. Elke redelijke voetballer kan een bal met 100% zekerheid in het doel krijgen van die positie, maar om dat te doen zonder dat de keeper hem pakt zal hij dit met een enorme kracht moeten doen. Daarom gaan vrije trappen regelmatig ver over of naast bijvoorbeeld. Hier komt dan dus een flinke hoeveelheid geluk bij kijken op zo'n moment of alle radertjes net precies op hun plek vallen. De kundigheid van de voetballer heeft invloed, maar geeft geen volledige zekerheid.

Goed, de vergelijking gaat nooit helemaal op natuurlijk (het blijft een kaartgame vs een teamsport). Maar het is wel goed te vergelijken met games als Poker of Magic. Tuurlijk speelt geluk een rol, maar uiteindelijk zul je altijd dezelfde spelers tegenkomen die met de grootste regelmaat goed presteren.
Alle dingen die je noemt zijn dingen die een speler voor de volle 100% zelf bepaald. Kracht en nauwkeurigheid zijn geen geluksfactoren. Het zijn factoren die een speler gewoon met zijn eigen lichaam produceert en die hangen niet af van 1 of ander willekeurig systeem. Het feit dat het moeilijk is om beide dingen in balans te brengen, geeft juist aan dat het skill based is en niets met geluk te maken heeft :).

• Grotman
  • Niet online
xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:21:
[...]

Alle dingen die je noemt zijn dingen die een speler voor de volle 100% zelf bepaald. Kracht en nauwkeurigheid zijn geen geluksfactoren. Het zijn factoren die een speler gewoon met zijn eigen lichaam produceert en die hangen niet af van 1 of ander willekeurig systeem. Het feit dat het moeilijk is om beide dingen in balans te brengen, geeft juist aan dat het skill based is en niets met geluk te maken heeft :).
En waarom scoort Ronaldo dan niet 100% van zijn vrije trappen van 25 meter? Is hij de enige dag wel en de andere dag geen goede voetballer?
Nee, het is maar net hoe zijn trap uitpakt die dag. Daarnaast: Scheidsrechterbeslissingen, het weer/de wind, een polletje of niet, de bal op het ventiel raken of niet (tegenwoordig amper nog relevant), het publiek, de spanningen thuis, een blessure die opspeelt, een trap die je krijgt vd tegenstander etc.

Genoeg externe factoren waardoor je niet in elke wedstrijd kunt bepalen wie de echte goede voetballers zijn en wie de slechte. Dit kan alleen op de lange termijn.
Grotman schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:25:
[...]

En waarom scoort Ronaldo dan niet 100% van zijn vrije trappen van 25 meter? Is hij de enige dag wel en de andere dag geen goede voetballer?
Nee, het is maar net hoe zijn trap uitpakt die dag. Daarnaast: Scheidsrechterbeslissingen, het weer/de wind, een polletje of niet, de bal op het ventiel raken of niet (tegenwoordig amper nog relevant), het publiek, de spanningen thuis, een blessure die opspeelt, een trap die je krijgt vd tegenstander etc.

Genoeg externe factoren waardoor je niet in elke wedstrijd kunt bepalen wie de echte goede voetballers zijn en wie de slechte. Dit kan alleen op de lange termijn.
Omdat Ronaldo een zwaar overschatte speler is wat betreft vrije trappen. Ik had ergens gelezen dat hij maar een paar procent van zijn vrije trappen raak schiet. Daarnaast is het ook maar de vraag of je alles van 25m of meer op goal moet schieten.

Overigens winnen de superieure ploegen wel verreweg het grootste gedeelte van hun wedstrijden, omdat ze beter spelen dan hun tegenstander.

• Bosmonster
xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:21:
[...] Het feit dat het moeilijk is om beide dingen in balans te brengen, geeft juist aan dat het skill based is en niets met geluk te maken heeft :).
Dit is niet anders dan met een kaartspel. Je hebt ook de keuze om voor een "zekere" play te gaan die misschien minder lucratief is versus een play met meer onzekerheid maar hogere winratio.

Het zijn die keuzes die bepalen of een speler goed is of niet, niet de uitkomst. Dit is niet iets wat op korte termijn is te zien, maar zich pas uitbetaalt op lange termijn.
xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:30:
[...]
Overigens winnen de superieure ploegen wel verreweg het grootste gedeelte van hun wedstrijden, omdat ze beter spelen dan hun tegenstander.
Precies, maar zelfs de nr 1 verliest wel eens met 5-1 van de nr 15 :+

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 17-06-2014 13:35 ]

Bosmonster schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:31:
[...]

Dit is niet anders dan met een kaartspel. Je hebt ook de keuze om voor een "zekere" play te gaan die misschien minder lucratief is versus een play met meer onzekerheid maar hogere winratio.

Het zijn die keuzes die bepalen of een speler goed is of niet, niet de uitkomst. Dit is niet iets wat op korte termijn is te zien, maar zich pas uitbetaalt op lange termijn.
Het grote verschil met HS is dat je geen invloed hebt op 80% van de factoren.

Er zijn 2 dingen waar je wel invloed op hebt:
1. welke kaarten je speelt in je deck (bij arena is deze invloed toch zeer beperkt)
2. de beslissingen die je neemt tijdens een game

Even een korte greep uit de dingen waar je geen invloed op hebt:
1. wie begint
2. welke kaarten je in je begin hand krijgt (uiteraard heb je de mogelijkheid om een mulligan uit te voeren, maar ook dit is beperkt)
3. welke kaarten je pakt
4. welke kaarten de tegenstander pakt
etc.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:37:
[...]

1. welke kaarten je speelt in je deck (bij arena is deze invloed toch zeer beperkt)

1. wie begint
2. welke kaarten je in je begin hand krijgt (uiteraard heb je de mogelijkheid om een mulligan uit te voeren, maar ook dit is beperkt)
3. welke kaarten je pakt
etc.
Dit is vrijwel hetzelfde met andere kaartspellen (MtG, Poker etc). Maar ook daar zie je dat de topspelers altijd in de top eindigen. (Met poker is ook veel discussie geweest of het kansspel of behendigheidsspel is).

Ik speel zelf MtG, maar ik weet toch redelijk vaak te winnen (laatst nog top 4 bij GPT). Dit komt deels omdat ik goede kaarten heb, maar die hebben mijn tegenstanders ook. Een deel is natuurlijk geluk, de juiste kaarten pakken op het juiste moment, of in een draft de juiste kaarten toegespeeld krijgen.

Ditzelfde is bij HS ook zo. Ik ben sinds gisteren weer begonnen, en ben in de arena met 1-3 en 5-3 onderuit gegaan. Niet omdat ik slechte kaarten heb gehad (denk ik), maar omdat mijn skills gewoon minder zijn dan die van mijn tegenstanders.

Ik weet zeker dat als ik er meer tijd aan besteed, dat ik die 5-3 wel naar een 7-3 moet kunnen opkrikken (gemiddeld).

Ik denk zelf dat de verhouding ongeveer zo ligt:
35% geluk
65% skills

Hoe meer games je speelt, hoe meer die verhouding zal verschuiven. Als jij 2 handen poker speelt tegen de beste pokeraar ter wereld, is de kans redelijk dat je wint. Speel je 20 handen, is de kans al veel kleiner, en bij 200 handen zal je kans 0 zijn.

Want ook met crapkaarten kun je een leuk deck bouwen. Het is gewoon een kwestie van veel oefenen, de kaarten leren kennen (ook die van je tegenstanders), om zo de juiste inschatting te kunnen maken en jouw kaarten op het juiste moment spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypho op 17-06-2014 13:46 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Ypho schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:42:
[...]

Dit is vrijwel hetzelfde met andere kaartspellen (MtG, Poker etc). Maar ook daar zie je dat de topspelers altijd in de top eindigen. (Met poker is ook veel discussie geweest of het kansspel of behendigheidsspel is).

Ik speel zelf MtG, maar ik weet toch redelijk vaak te winnen (laatst nog top 4 bij GPT). Dit komt deels omdat ik goede kaarten heb, maar die hebben mijn tegenstanders ook. Een deel is natuurlijk geluk, de juiste kaarten pakken op het juiste moment, of in een draft de juiste kaarten toegespeeld krijgen.

Ditzelfde is bij HS ook zo. Ik ben sinds gisteren weer begonnen, en ben in de arena met 1-3 en 5-3 onderuit gegaan. Niet omdat ik slechte kaarten heb gehad (denk ik), maar omdat mijn skills gewoon minder zijn dan die van mijn tegenstanders.

Ik weet zeker dat als ik er meer tijd aan besteed, dat ik die 5-3 wel naar een 7-3 moet kunnen opkrikken (gemiddeld).

Ik denk zelf dat de verhouding ongeveer zo ligt:
35% geluk
65% skills

Hoe meer games je speelt, hoe meer die verhouding zal verschuiven. Als jij 2 handen poker speelt tegen de beste pokeraar ter wereld, is de kans redelijk dat je wint. Speel je 20 handen, is de kans al veel kleiner, en bij 200 handen zal je kans 0 zijn.

Want ook met crapkaarten kun je een leuk deck bouwen. Het is gewoon een kwestie van veel oefenen, de kaarten leren kennen (ook die van je tegenstanders), om zo de juiste inschatting te kunnen maken en jouw kaarten op het juiste moment spelen.
Ik denk dat beide games om geluk en skill draaien, maar de geluksfactor in HS speelt een grotere rol om 1 belangrijke reden:

Je hebt geen mogelijkheid om te reageren en je hebt ook geen keus om niet te spelen.

Het grote voordeel wat poker heeft tov HS is dat je bij poker gewoon simpelweg de keuze hebt om niet mee te gaan tijdens een hand, waardoor je zelf de controle houdt over de timing.

Het grote voordeel wat MtG heeft is dat je kan handelen tijdens de beurt van je tegenstander, waardoor je extra strategische mogelijkheden krijgt en vaardigheden nodig hebt.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:58:
[...]
Het grote voordeel wat poker heeft tov HS is dat je bij poker gewoon simpelweg de keuze hebt om niet mee te gaan tijdens een hand, waardoor je zelf de controle houdt over de timing.
Dit klopt, maar dat kan ook ten kosten gaan van je "skills". Als jij al je slechte handen wegdoet, en je op een gegeven moment meegaat met een goede hand, hebben de spelers met skills dat door. Dus ondanks dat je daar met een pech-hand kan beslissen niet mee te gaan, kun je soms op basis van het lezen van je tegenstander (skills) beter wel mee gaan.
xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:58:
[...]
Het grote voordeel wat MtG heeft is dat je kan handelen tijdens de beurt van je tegenstander, waardoor je extra strategische mogelijkheden krijgt en vaardigheden nodig hebt.
Bij MtG kun je in sommige gevallen actief reageren op je tegenstander, dit scheelt per deck en zelfs per kaart. Soms kun je alleen passief reageren (in je eigen beurt), dit laatste is vergelijkbaar met Hearthstone.

Uiteindelijk zal bij HS geluk een iets grotere factor spelen dan bij MtG, en helemaal dan bij poker. Maar hoe sommige mensen RNG de schuld geven van hun verliezen, is veelal onzin (mits ze maar een paar potjes gespeeld hebben, zie mijn voorbeeld hierboven).

/edit:
Anyway, na een paar maanden afwezigheid in HS heb ik twee arena runs voltooid, 1-3 en 5-3. Of dat nou skills zijn, of geluk? Ik zou het niet weten. Only time will tell :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ypho op 17-06-2014 14:48 ]

• Bosmonster

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:09
Ik zie het een beetje als een mix tussen Token en Ramp Druid. :)
Je zou kunnen overwegen om Defender of Argus te vervangen voor Violet Teacher. Volgens mij gebeurt het met dit deck namelijk toch niet zoveel dat je uberhaupt een monster nuttig kan buffen met Defender, aangezien je vrij weinig kleine monsters hebt.

5700X | RX 6600

• Kol Nedra
PCBaas schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:08:
[...]

Ik zie het een beetje als een mix tussen Token en Ramp Druid. :)
Je zou kunnen overwegen om Defender of Argus te vervangen voor Violet Teacher. Volgens mij gebeurt het met dit deck namelijk toch niet zoveel dat je uberhaupt een monster nuttig kan buffen met Defender, aangezien je vrij weinig kleine monsters hebt.
2x defender vervangen voor 2x violet teacher, dat ga ik is proberen :)

nothing stops this train

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

xelfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:37:
[...]

1. wie begint
3. welke kaarten je pakt
etc.
Maar verklaar er dan ook even bij waarom de nummer 3 en 4 van vorige keer nu ook 1 en 2 zijn geworden? Uit een pool van 256 man... of hebben ze een bos klavertje 4 bij zich ;)

Als ik alleen al kijk naar hoe Amaz sommige priest plays uitspeelt... en luister ook naar het commentaar, dat zijn 3 spelers die zelf ook in pro tournaments uitkomen, en die krijgen het vaak genoeg niet voor elkaar om de juiste (beste) play te voorspellen.

• Grotman
  • Niet online
Hij heeft met zijn Rag ook twee keer geluk gehad (50/50), maar speelde gewoon erg sterk. Ik denk dat veel mensen de skills onderschatten. En het rare is, hoe meer je HS speelt en kijkt hoe meer oog je krijgt voor de moeilijkheid van het spel. Je hebt de meeste beurten erg veel keuzes met wel of geen minions spelen, met damage to the face, of traden en soms om gewoon maar damage te ontvangen en wel of niet je Earth Shock te spelen etc.

Ik kijk redelijk veel YouTube video's en toernooien en sta redelijk vaak versteld van de plays die sommigen maken. Soms zijn ze dan niet goed, maar sommige plays zou ik zelf niet snel hebben gemaakt, maar blijken inderdaad goed uit te pakken. Zeker Amaz zijn plays gisteren waren soms erg goed.
Felyrion schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:06:
[...]

Maar verklaar er dan ook even bij waarom de nummer 3 en 4 van vorige keer nu ook 1 en 2 zijn geworden? Uit een pool van 256 man... of hebben ze een bos klavertje 4 bij zich ;)

Als ik alleen al kijk naar hoe Amaz sommige priest plays uitspeelt... en luister ook naar het commentaar, dat zijn 3 spelers die zelf ook in pro tournaments uitkomen, en die krijgen het vaak genoeg niet voor elkaar om de juiste (beste) play te voorspellen.
Ik meen dat Amax en RDU al direct geplaatst waren. Uit de poule van 256 man kwamen 4 mensen die in de groepsfase mee mochten doen. De HS spelers die uitgenodigd worden, die kiezen ze niet direct op basis van prestaties, maar ook op basis van bekendheid van de stream e.d.

Uiteraard zijn het wel goede spelers, dat is ook niet het punt. Overigens zijn er maar weinig decks waarbij er altijd 1 correcte play is. Volgens Reynad is Handlock het enige deck waarbij er alleen maar goede en foute plays zijn.

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XXpDMWd.jpg

:+

nothing stops this train

Verwijderd

Tof gedaan. :)

• Kol Nedra
Deckbuilder heeft update gehad: je kan nu ook naxxramas cards toevoegen :)

http://www.hearthpwn.com/...ate-naxxramas-deckbuilder

morgen is het donderdag, dan is het tijd voro de laatste reveal card: ik verwacht een secret hunter card :)

nothing stops this train

Verwijderd

ben benieuwd of het idd de 'geleakte' card is :p

• Nipje
Wat vinden jullie van de Millhouse Manastorm en Harrison Jones? Ik heb deze 2 legends ooit een keer uit een booster getrokken maar ik doe er eigenlijk niets mee. Als ik ze disenchant zou ik een legend kunnen maken welke goed in mijn deck past maar ik twijfel. Ben benieuwd naar wat jullie vinden :).

• Bosmonster
Millhouse is alleen leuk in een fun deck. Harrison Jones zie je tegenwoordig nog wel eens voorbijkomen, maar is mij te situationeel. Dan liever een ooze, dan heb je tenminste ook een prima 2 drop, ipv een crappy 5 drop.

• prutser387
Millhouse is een prutkaart. Stel dat iemand een 'onhandige' mulligan heeft, dan kan hij gratis een dure spell spelen.

Bijvoorbeeld mage krijgt Pyroblast in zijn handen in de Mulligan. Hij baalt, want een dode kaart voor 9 beurten (kost 10 mana). Jij speelt Millhouse. Hij speelt zijn gratis Pyroblast.

Harrison Jones zou ik bewaren. Shaman speelt Doomhammer (een 2/8 wapen met windfury). Dan trek je dus 8 kaarten van dit wapen. Ook Hunters spelen vaak boog. warriors spelen veel wapens.

Aan de andere kant zijn er 4(?) classes zonder wapens. Warlock is natuurlijk immens populair en ook Miracle Rogue en Freeze Mage worden op dit moment veel gespeeld. Dit zijn allemaal classes zonder wapens (of miracle rogue met zijn heropower).

Na Naxxramas kunnen andere classes weer populair worden, bijvoorbeeld een Wapen-warrior, een Trap-Hunter met Bow, etc. Dan is hij wel weer nuttig.

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Awsom schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:56:
Wat is die Artosis een arrogante zak trouwens. Verschrikkelijk om naar hem te luisteren/kijken. Ook totaal geen relevant commentaar, of dan schreeuwt hij er weer wat doorheen wat nergens op slaat. :')

Die blonde stoot maakt alles trouwens weer goed :+
Artosis is een hele populaire caster die hoog in de lijst van casters staat.
Hij heeft naam gemaakt binnen starcraft. hij cast zelfs GSL code S en vele andere kleinere toernooien.
Hij heeft zijn eigen succesvolle youtube kanaal en is nu ook ingeblendeerd als caster binnen hearthstone.

Dus een overgroot deel van de management en spelers zijn het met jou ONeens.
Hij is een professionele caster, en onderhoudt zichzelf, zjin vrouw én zijn kind ermee.

Wat onderbouwing zou wel op zijn plaats zijn, al dan niet uit nieuwsgierigheid.

[ Voor 12% gewijzigd door kaluro2 op 19-06-2014 16:40 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Nipje
prutser387 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:14:
Millhouse is een prutkaart. Stel dat iemand een 'onhandige' mulligan heeft, dan kan hij gratis een dure spell spelen.

Bijvoorbeeld mage krijgt Pyroblast in zijn handen in de Mulligan. Hij baalt, want een dode kaart voor 9 beurten (kost 10 mana). Jij speelt Millhouse. Hij speelt zijn gratis Pyroblast.

Harrison Jones zou ik bewaren. Shaman speelt Doomhammer (een 2/8 wapen met windfury). Dan trek je dus 8 kaarten van dit wapen. Ook Hunters spelen vaak boog. warriors spelen veel wapens.

Aan de andere kant zijn er 4(?) classes zonder wapens. Warlock is natuurlijk immens populair en ook Miracle Rogue en Freeze Mage worden op dit moment veel gespeeld. Dit zijn allemaal classes zonder wapens (of miracle rogue met zijn heropower).

Na Naxxramas kunnen andere classes weer populair worden, bijvoorbeeld een Wapen-warrior, een Trap-Hunter met Bow, etc. Dan is hij wel weer nuttig.
Precies nu je het zegt gebeurt het mij zelf als Shaman speler voor de eerste keer :'). Verlies de pot er ook meteen door. Deze kaart hou ik dan maar even vast. Millhouse kan ik wel disenchanten denk ik dan. Ik verwacht ook niet dat ze die kaart de komende tijd aan gaan passen zodat hij voor meer dust te disenchanten is. Hier wacht ik inmiddels ook al een tijdje op.
Bosmonster schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:04:
Millhouse is alleen leuk in een fun deck. Harrison Jones zie je tegenwoordig nog wel eens voorbijkomen, maar is mij te situationeel. Dan liever een ooze, dan heb je tenminste ook een prima 2 drop, ipv een crappy 5 drop.
Thanks voor de info!
Pagina: 1 ... 97 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]