Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.876 views

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Dit zijn toch wel de mooiste momenten.

Arena. Priest op 12 health, ik op 15 health. Fatigue voor hem 2, fatigue voor mij 1. Een 3/2 en 4/4 op zijn bord, niks op mijn bord. Hij heeft geen kaarten meer, 1 kaart in mijn hand.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mi7zfIpl.jpg

ragequit van hem :P

[ Voor 7% gewijzigd door dtech op 03-06-2014 23:16 ]

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:32:
[...]

zo te zien wel, en die is inderdaad erg sterk. Past alleen niet in het bovenstaande deck wat ik voorstel.
Rush to da face pala gezien ergens op youtube .. avenging wrath is golden in dit deck, sommige matchups verlies je gewoon maar het kan wel hard uit de hoek komen, andere heroes kunnen wel betere rushdecks maken maar op zich is dit nog wel een ok deck. Het belangrijkste aan dit deck is NIET traden, beetje boring vind ik persoonlijk.

2x blessing of might
2x leper gnome
2x argent squire
2x abusive sergeant

2x dire wolf alpha
2x knife juggler
2x bluegill warrior
2x ironbeak owl (antitaunt)
2x argent protector

2x wolfrider
2x divine favor
2x arcane golem

2x truesilver champion
1x blessing of kings
1x leeroy jenkins (bij gebrek aan deze nog een blessing)

2x avenging wrath

met alle charge creatures en boosts ga je zo hard dat turn 6-7 het spel is afgelopen

ben zelf bezig met een experimentje maar ik vrees dat het toch niet altijd goed zal lopen, at least it will be fun to play
Bubble Pally

Hand of Protection 2
Argent Squire 2
Argent Protector 2
Dire Wolf Alpha 2
Knife Juggler 2
Amani Berserker 2
Divine Favor 2
Scarlet Crusader 2
Aldor Peacekeeper 2
Questing Adventurer 2
Blood Knight 2
Truesilver Champion 2
Blessing of Kings 2
Defender of Argus 2
Argent Commander 2

het doel hier is gewoon snel een paar fatties te hebben:
amani + enrage + blessing + bubble
questing beschermen met bubbles en groot laten worden
blood knight en wat bubbles poppen
grootste zwakte van het deck is silence ....
ik moet het nog wat testen om te zien als het niet nog wat getweaked kan worden
als iemand een goed idee heeft laat maar horen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 09:46 ]

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:03
Hallo,

een paar dagen geleden had ik ook al gepost over dat mijn deck heel draw gevoelig was. Nu heb ik wat aanpassingen gemaakt en alhoewel ik er nog niet heel veel mee heb gespeeld lijkt het wel de goed kant op te gaan. Het zal ongetwijfeld nog niet echt iets goeds zijn, maar ga ik in de goede richting zo?

http://www.hearthpwn.com/decks/60474-warlock
Net in arena 9-3 gegaan. 3 potjes verloren tegen gruwelijke decks (5 Fire Elementals, 2 Earth Elementals en 3 lightning storms in 1 deck enzo). Lekker eerlijk :D.

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 14:23
Vuikie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:03:
Hallo,

een paar dagen geleden had ik ook al gepost over dat mijn deck heel draw gevoelig was. Nu heb ik wat aanpassingen gemaakt en alhoewel ik er nog niet heel veel mee heb gespeeld lijkt het wel de goed kant op te gaan. Het zal ongetwijfeld nog niet echt iets goeds zijn, maar ga ik in de goede richting zo?

Wat is het doel van je deck? Ik zie namelijk vanalles wat erin zitten zonder echte grote jongens
Vuikie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:03:
Hallo,

een soort van rushdeck? beetje vanalles wat.
die dread infernal hoort er iig niet tussen, je killed je eigen minions op die manier :)

nothing stops this train

• Vuikie
Felyrion schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:32:
[...]

Je hebt relatief veel dure minions, en een aantal dingen die niet heel goed met elkaar combineren. Probeer een thema te vinden waar je naartoe bouwt (bijvoorbeeld zsm damage doen naar je vijand, door bijvoorbeeld veel goedkope en charge minions te gebruiken, met spells die dat ondersteunen, of bijvoorbeeld board control verkrijgen en houden, met minions en spells die dat weer ondersteunen).

Als voorbeeld heb je sacrificial pact in je deck, maar je hebt maar 1 goedkope demon (voidwalker). Daardoor is deze kaart het grootste deel van het spel een dode kaart.. en grote kans dan de voidwalker al gebruikt is voor je deze trekt.
Of je cult master. Die geeft je een kaart als een minion dood gaat, maar met dure minions wil je eigenlijk helemaal niet dat je minions dood gaan. Deze kaart werkt vaak veel beter met goedkope snelle minions.

Je hebt een beetje een allegaartje, taunts, charge, en spells die niet duidelijk met je minions samenwerken.
Zo heb je power overwhelming, die wil je meestal op goedkope minions gebruiken (evt. met charge), maar daar heb je er weer erg weinig van.

Meestal is het verstandig om een keuze te maken in speelstijl (rush, control) en daar je deck op te bouwen.

Ik zou het in het begin wat simpel houden, dan krijg je vanzelf een gevoel van wat goed werkt en wat niet.

(oh, en wat astie hierboven ook zegt, voor hogere betrouwbaarheid kun je van kaarten 2 stuks in je deck doen. Dat verdubbelt alvast de kans dat je die kaart trekt).
Ik heb geprobeerd mijn deck wat aan te passen naar het advies van hierboven, maar blijkbaar faal ik daar verschrikkelijk in...

Ik probeer een rush deck te bouwen, maar dat blijkt, blijkbaar, niet uit m'n kaarten... Of ik snap het spel gewoon niet...

*edit*
De dread infernal heb ik er eigenlijk in zitten omdat ik dat als een soort boardwipe/ final blow wil inzetten...

• Astie
Vuikie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:38:
[...]

Ik heb geprobeerd mijn deck wat aan te passen naar het advies van hierboven, maar blijkbaar faal ik daar verschrikkelijk in...

Ik probeer een rush deck te bouwen, maar dat blijkt, blijkbaar, niet uit m'n kaarten... Of ik snap het spel gewoon niet...

*edit*
De dread infernal heb ik er eigenlijk in zitten omdat ik dat als een soort boardwipe/ final blow wil inzetten...
Zoek wat voorbeelden van rush decks op heartpwn en kijk hoe die opgebouwd zijn. Niet elke kaart met charge past in een rushdeck.

• Vuikie
Hoe kan ik een rush deck herkennen eigenlijk? ik zie die optie niet op heartpwn...

Is rush gelijk aan aggro?

• Astie
Vuikie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:11:
Hoe kan ik een rush deck herkennen eigenlijk? ik zie die optie niet op heartpwn...

Is rush gelijk aan aggro?
Ja. Dat is vergelijkbaar
probeer dit eens:

http://www.hearthpwn.com/...2;577:2;584:2;610:2;641:2;

een goedkope warlock rushdeck :)

ikzelf heb een murloc warlock rush deck, maar dat is een stuk duurder ~2300 dust
deze heb ik:

http://www.hearthpwn.com/...2;513:2;529:2;577:2;660:1;

nothing stops this train

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Ik vind zelf dit rush deck: http://www.hearthpwn.com/decks/54902-shockadin-46-legends-s2
een heel stuk prettiger werken dan de warlock en hunter varianten van de rush decks.
Maar hij kost misschien ook wel wat meer.

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Uhmmie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:18:
Ik vind zelf dit rush deck: http://www.hearthpwn.com/decks/54902-shockadin-46-legends-s2
een heel stuk prettiger werken dan de warlock en hunter varianten van de rush decks.
Maar hij kost misschien ook wel wat meer.
Leeroy is de enige legendary en er zitten maar 2 epics (avenging wrath) in. Moet te doen zijn dus. En als je die kaarten niet hebt zijn ze makkelijk te vervangen voor een budget versie ervan zonder al teveel afbreuk te doen aan je deck.

edit: lijkt trouwens op het rush paladin deck dat ik eerder postte :D

[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 05-06-2014 12:52 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

achja negeer gewoon mijn posts
probeer dit troll deck eens :D

http://www.hearthpwn.com/...2;550:2;562:1;658:2;682:1;

helaas heb ik nog geen mulka en nog geen cho, maar dit kan een reden zijn om misschien rogue te spelen :P

Echt grappig om te zien mijn lvls, zo zie je dat ik geen fan ben van rogues :P
Priest lvl 58
Druid lvl 47
Warrior lvl 34
Hunter lvl 32
Mage lvl 30
Rogue lvl 18
Warlock lvl 41
Paladin lvl 44
Shaman lvl 33

welke lvls hebben jullie?

[ Voor 64% gewijzigd door Kol Nedra op 05-06-2014 14:40 ]

nothing stops this train

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:09
Precies het tegenovergestelde xD

Priest lvl 35
Druid lvl 31
Warrior lvl 30
Hunter lvl 32
Mage lvl 39
Rogue lvl 48
Warlock lvl 31
Paladin lvl 35
Shaman lvl 31

Mage is alleen zo hoog door arena (kies ik zowat altijd als het 1 van de 3 keuzes is) en Rogue omdat dat de enige class is die ik speel in ranked. :*)

5700X | RX 6600

PCBaas schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:31:
Precies het tegenovergestelde xD

Priest lvl 35
Druid lvl 31
Warrior lvl 30
Hunter lvl 32
Mage lvl 39
Rogue lvl 48
Warlock lvl 31
Paladin lvl 35
Shaman lvl 31

Mage is alleen zo hoog door arena (kies ik zowat altijd als het 1 van de 3 keuzes is) en Rogue omdat dat de enige class is die ik speel in ranked. :*)
Ja dat heb ik ook met mage, mijn mage is lvl 30 omdat ik er in arena vaak pak, easy wins ;)
anders was het dezelfde lvl ongeveer als rogue.

nothing stops this train

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:06

SkyStreaker

Move on up!

Neej, ik ga beidde suggesties vandaag of morgen uitproberen. Ben d'r gewoon niet aan toegekomen! :>

Pally @ lvl 60, dacht ik.

Previewtje Naxx: http://www.gamekings.tv/v...rse-of-naxxramas-preview/ Waardeloze preview.

[ Voor 22% gewijzigd door SkyStreaker op 05-06-2014 18:45 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• PCBaas
  • Laatst online: 06:09
Nieuwe Warlock kaart in Naxxramus:
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/attachments/3/622/curse-of-naxxramas-voidcaller.png

Als je Jaraxxus hiermee naar het veld krijgt wordt het toch een 3/15 monster, net zoals bij Alarm-o-bot?

5700X | RX 6600

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:42

Felyrion

goodgoan!

PCBaas schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:41:
Nieuwe Warlock kaart in Naxxramus:
[afbeelding]

Als je Jaraxxus hiermee naar het veld krijgt wordt het toch een 3/15 monster, net zoals bij Alarm-o-bot?
Dat lijkt me wel ja. Ook leuk om bijvoorbeeld de battlecry van bijvoorbeeld een doomguard of pitlord te omzeilen. Potentieel best sterk, maar of het betrouwbaar genoeg is om een deck op te maken?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Naxx staat echt in het teken van deathrattles!
Meta vd game verandert enorm

nothing stops this train

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:11
of het goed is, nog maar de vraag, ik wil echt geen meta waar het "run silence or bust" wordt.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ik denk dat het wel goed is om de boel weer eens goed op de schop te doen, zoland dat maar met enige regelmaat gebeurt :)

• Dennism
Felyrion schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:44:
Ik denk dat het wel goed is om de boel weer eens goed op de schop te doen, zoland dat maar met enige regelmaat gebeurt :)
Ik denk ook zeker dat het goed is, maar als je alle naxx kaarten ziet dan lijkt het erop dat de meta dan echt wordt zoveel mogelijk dispel runnen of het wordt niets, misschien dat priests dan wel een opmars maken met mass dispel.

Verwijderd

Wel irritant als je geen legs kaart hebt kom je gewoon niet verder :S
Ik blijf maar hangen op novice engineer rank of misschien doe ik iets verkeerd ?
Als ik in het begin van de game veel te hoge kaarten trek dan is het sowieso snel afgelopen tegen charge builds.Mid game ben ik meestal het sterkste end game kan ook goed aflopen mits mijn northshire cleric goed benut is. Maar als een speler een paar leuke legs kaarten heeft draaien de rollen zo snel om dat het niet meer leuk is.
Dit is mijn deck http://www.hearthpwn.com/...1;584:1;600:2;656:1;671:1;

Graag wat tips :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:30:
Wel irritant als je geen legs kaart hebt kom je gewoon niet verder :S
Ik blijf maar hangen op novice engineer rank of misschien doe ik iets verkeerd ?
Als ik in het begin van de game veel te hoge kaarten trek dan is het sowieso snel afgelopen tegen charge builds.Mid game ben ik meestal het sterkste end game kan ook goed aflopen mits mijn northshire cleric goed benut is. Maar als een speler een paar leuke legs kaarten heeft draaien de rollen zo snel om dat het niet meer leuk is.
Dit is mijn deck http://www.hearthpwn.com/...1;584:1;600:2;656:1;671:1;

Graag wat tips :P
Ja, legendaries zijn idd vaak erg sterk, maar zonder legendaries moet je ook goede decks kunnen maken.
Wat betreft je deck: ik snap niet echt wat je ermee wilt bereiken
Je hebt een inner fire, maar geen units waar dat écht nuttig op is, behalve als je ook divine spirit hebt (en je hebt van beide maar 1 in je deck, dus die kans is laag). Verder heb je ook teveel 2 of 4 mana kaarten, en nauwelijks echt grote kaarten, die je wel nodig hebt

persoonlijk zou ik de volgende kaarten eruit gooien:
inner fire
auchenai soulpriest (werkt niet echt lekker in je deck)
ironfur grizzly
lightwell (heb niet zoveel met die kaart, vind hem ook niet erg sterk)
1 of 2 mindblast (je hebt niet echt een rushdeck, als je je deck een naam wilt geven is het meer een controldeck, en daarin heb je niet veel aan mindblast, hoe sterk die kaart ook lijkt)
dark iron dwarf (opzich goede kaart, maar er zijn betere opties voor de 4mana slots, denk ik)

en erin:
2x thoughtsteal (1 vd beste priest kaarten)
chillwind yeti
harvest golem (1 vd sterkste 3drops, en ook erg sterk in priest decks)
earthen ring farseer (erg sterke 3 drop, zeker voor priest, en zeker in de huidige meta)
holy fire x2 (erg sterke kaart, waard om hem te craften vind ik, als je alleen priest speelt)
temple enforcer *goede body, sterke unit, sterke battlecry)
shadow madness (waard om te craften, zorgt er bijna altijd voor dat je 2 voor 1 kan traden (en als je een harvest golem kan traden met een andere minion, hou jij de damaged golem, waardoor ie 3 voro 1 wordt)
holy nova (altijd goed, hartstikke sterk tegen rushdecks, past goed in je deck)
extra 7 drop (stormwind champion is sterk, en je hebt geen 7 drops)
een mind control (1 is altijd handig, 2 kan teveel zijn, zeker in de huidige meta)

my 2 cents, ik weet niet welke kaarten je hebt/hoeveel dust, maar ik denk dat de bovenstaande aanpassingen je wel kunnen helpen
voor andere ideeën kan je ook hier kijken ;) http://www.hearthpwn.com/...eck-tag=1&filter-class=64
Dennism schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:57:
of het goed is, nog maar de vraag, ik wil echt geen meta waar het "run silence or bust" wordt.
Tja op dit moment heb ik gemiddeld 0-1 silence in mijn deck zitten (druid deck 2x silence)
Maar met naxx zal het zeker het dubbele worden.
In mijn priest deck zal zeker Mass Dispel erbij komen als naxx er is, een kaart die je nu weinig ziet, maar met naxx is het wel een must have in je deck!

nothing stops this train

• Astie
Net een prachtige arena pot gehad. Ik als Mage tegen een andere Mage. Totaal aan elkaar gewaagt. Uiteindelijk was het zelfs mijn ice barrier die mij in leven hield.
Al onze kaarten waren op en hij had alleen nog een Acolyte of Pain staan. Ik heb er elke beurt met mijn hero power op geschoten tot hij uiteindelijk de kaart. Out of cards, deal 5 damage hem uitschakelde. Prachtig!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Godverdomme, net 2-3 gegaan met eigenlijk een prachtig Druid deck. Ik gaf dat deck echt minimum 10 wins. Soit, damn RNG...

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

12x achter elkaar tegen een hunter, alle 12 hetzelfde riedeltje. Dan gaat er toch iets verkeerd.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Jammer trouwens dat je ranked niet kan resetten, ik zou het fijn vinden dat ik bij rank 25 weer kan beginnen:
-snellere wins
-sneller quests gedaan
-sneller 500 wins voor golden hero

nothing stops this train

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Heeft er al iemand Golden Hero?

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Kol Nedra schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 09:53:
Jammer trouwens dat je ranked niet kan resetten, ik zou het fijn vinden dat ik bij rank 25 weer kan beginnen:
-snellere wins
-sneller quests gedaan
-sneller 500 wins voor golden hero
Waarom speel je het spel dan? Je wilt niet tegen goede spelers, niet beter worden, geen lange potjes, niet hoger in rank, maar wel met fundecks de cijfertjes van veel wins en een kleurtje van je hero? Wat bewijst dat nog dan?

Als dat allemaal zo makkelijk te halen zou zijn is de waarde helemaal nul van die dingen, en eigenlijk is dat nu al zo. Ga dan gewoon casual spelen. Het is rond rank 10 echt niet minder leuk om te spelen als rank 25, behalve dat je geen totale nitwits die net beginnen zult tegenkomen. Maar ik zou niet erg blij worden van een win tegen iemand die het spel nog niet snapt. Je hebt genoeg variatie in de meta nu en de echte saaie grinds tegen een overheersend meta-deck (wat deze periode redelijk meevalt) zijn pas vanaf level 5 of zo, dus je hebt nog genoeg te spelen.

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Grotman schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:09:
[...]

Waarom speel je het spel dan? Je wilt niet tegen goede spelers, niet beter worden, geen lange potjes, niet hoger in rank, maar wel met fundecks de cijfertjes van veel wins en een kleurtje van je hero? Wat bewijst dat nog dan?

Als dat allemaal zo makkelijk te halen zou zijn is de waarde helemaal nul van die dingen, en eigenlijk is dat nu al zo. Ga dan gewoon casual spelen. Het is rond rank 10 echt niet minder leuk om te spelen als rank 25, behalve dat je geen totale nitwits die net beginnen zult tegenkomen. Maar ik zou niet erg blij worden van een win tegen iemand die het spel nog niet snapt. Je hebt genoeg variatie in de meta nu en de echte saaie grinds tegen een overheersend meta-deck (wat deze periode redelijk meevalt) zijn pas vanaf level 5 of zo, dus je hebt nog genoeg te spelen.
Amen :)

• Astie
Iedereen haalt op zijn eigen manier zijn plezier uit een spel. Het is niet leuk om iemand af te vallen op zijn manier van plezier hebben.

• Grotman
  • Niet online
astie schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:15:
Iedereen haalt op zijn eigen manier zijn plezier uit een spel. Het is niet leuk om iemand af te vallen op zijn manier van plezier hebben.
Helemaal mee eens, zo was het ook niet bedoeld. Iedereen moet doen wat hij/zij leuk vindt. Maar als je baalt dat je niet de rewards krijgt van iemand die hogerop komt en je steeds maar de nadruk legt op easy wins en spelen met fundecks, dan haal je het hele rankingsysteem weg. Dan moet je dus gewoon lekker casual spelen, want de constructed ranked mode is er nou eenmaal voor gemaakt dat je hogerop kunt komen en tegen steeds betere decks en spelers moet om zo zelf beter te worden.

Met een optie steeds weer op rank 25 komen en zo tegen noobs te komen en zo een hoge winrate scoren, dat slaat nergens op vind ik. En dan krijg je juist dat heel veel mensen dat gaan doen en dat de echte noobs met weinig en alleen basickaarten dus alleen maar verliezen en zo geen lol behalen, met als gevolg dat ze HS niet gaan spelen.
Ik snap wel waarom hij liever op lage ranks speelt.

1) Het heeft totaal geen zin om hoge rank te halen. Buiten top 16 legend rank is er niets te halen boven rank 20.
2) Op hogere rank speelt iedereen toch dezelfde netdecks, dus je zal ook 0,0 variatie in de games tegenkomen
3) Als je zelf een deck met leuke kaarten samen wilt stellen zal je gewoon niet zo'n hoge rank halen.
4) Op lage rating zijn de games gewoon sneller en kan je makkelijker farmen.

Ik heb zelf vorig seizoen legend rank gehaald, maar dat voelde als ultieme anticlimax. Het is een hoop werk zonder echte reward.

Ik heb sowieso het gevoel dat Hearthstone aan het uitsterven is. Zeer vaak kom ik tegen dezelfde tegenstander in ranked of arena, ongeacht het tijdstip of de rank.

[ Voor 24% gewijzigd door xelfer op 07-06-2014 13:18 ]

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
xelfer schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:14:

1) Het heeft totaal geen zin om hoge rank te halen. Buiten top 16 legend rank is er niets te halen boven rank 20.
2) Op hogere rank speelt iedereen toch dezelfde netdecks, dus je zal ook 0,0 variatie in de games tegenkomen
3) Als je zelf een deck met leuke kaarten samen wilt stellen zal je gewoon niet zo'n hoge rank halen.

Ik heb zelf vorig seizoen legend rank gehaald, maar dat voelde als ultieme anticlimax. Het is een hoop werk zonder echte reward.

Ik heb sowieso het gevoel dat Hearthstone aan het uitsterven is. Zeer vaak kom ik tegen dezelfde tegenstander in ranked of arena, ongeacht het tijdstip of de rank.
Hier ziet zoveel onzin in.
1: HS is voor een erg groot deel competitief, oftewel zo hoog mogelijk komen. Dus dan heeft het zeker zin om hogere rank te halen.
2 : onzin, vorig seizeon rank 4 behaald, stikte van de verschillende decks. Zowel op de weg er naar toe als rond rank4 zelf.
3: Hier heb je wel gelijk in :-)
4: Klopt, onzin om daar een aparte functionaliteit voor in te bouwen.
Bekse schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:21:
[...]

Hier ziet zoveel onzin in.
1: HS is voor een erg groot deel competitief, oftewel zo hoog mogelijk komen. Dus dan heeft het zeker zin om hogere rank te halen.
2 : onzin, vorig seizeon rank 4 behaald, stikte van de verschillende decks. Zowel op de weg er naar toe als rond rank4 zelf.
3: Hier heb je wel gelijk in :-)
4: Klopt, onzin om daar een aparte functionaliteit voor in te bouwen.
1) Of Hearthstone competitief is ligt puur aan jezelf. Mensen die voor de lol spelen geven minder om een hoge rating. Ik zie Hearthstone niet als een competitieve game omdat geluk een te grote rol speelt. Uiteraard heb je op lange termijn wel iets aan skill, maar in individuele situaties die om geluk draaien heb je gewoon niets aan skill.
2) Je ziet inderdaad zat verschillende "dezelfde" decks. Een hoop classes hebben 1 (sommige 2) deck(s) die de boventoon voeren. Maar de kans dat je tegen een deck komt wat je niet vaak tegenkomt is gewoon 0.
4) Het is inderdaad onzin om een feature daarvoor in te bouwen, puur omdat het niet leuk is voor de beginnende spelers. Als je niet ranked wilt spelen, dan kan je gewoon casual mode doen, met een eigen matchmaking rating.

• Grotman
  • Niet online
Ja ik snap de voordelen voor hem ook wel. Maar dat is net als Van Gaal nu zou roepen dat hij alleen tegen Aziatische landen het WK wil spelen. Dus wel wereldkampioen kunnen worden, maar je niet hoeven meten met steeds sterkere tegenstanders. Dan haal je dus je hele rankingsysteem omver.

Dan moet je of casual, tegen een friendly of Arena spelen. En de diversiteit is zeer groot tot en met rank 4/5, dus dat argument klopt gewoon niet helemaal. En nogmaals, als het mogelijk zou zijn om weer rank 25 te worden met een klik op de knop, dan zouden dus veel meer mensen dat doen en dan is de situatie op rank 25 net zo als op de lagere ranks.

Als je Hearthstone speelt dan is het uiteindelijke doel natuurlijk zo goed mogelijk te spelen en te winnen tegen anderen die dat ook doen. Als je met fundecks wilt winnen dan moet je tegen de AI of tegen een friendly.

Iedereen moet spelen met de decks en op de manier zoals hij/zij wil, maar je kunt gewoon niet verwachten dat Blizzard zijn rankingsysteem of rewards daarop gaat aanpassen :P
En hopelijk komen er meer rewards in de toekomst per level dan alleen de kwalificatie voor het 100K toernooi en de legendary cardback (en de bonussterren bij het nieuwe seizoen).
Ja het systeem op zichzelf vind ik prima. Mij boeit alleen een cardback of een kwalificatie voor zo'n toernooi niet (aangezien ik dat toch nooit zou halen).

Constructed vind ik wel 10 x interessanter dan arena, alleen de rewards in arena zijn zoveel beter. Ik zou het wel leuk vinden om een soort arena opzet te hebben met constructed decks.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

xelfer schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:39:
Ja het systeem op zichzelf vind ik prima. Mij boeit alleen een cardback of een kwalificatie voor zo'n toernooi niet (aangezien ik dat toch nooit zou halen).

Constructed vind ik wel 10 x interessanter dan arena, alleen de rewards in arena zijn zoveel beter. Ik zou het wel leuk vinden om een soort arena opzet te hebben met constructed decks.
Ze hadden dit al makkelijk interessanter kunnen maken door bijvoorbeeld voor elke 5 ranks die je hoger bent geëindigd een packje uit te loven. rank 10 dan bijvoorbeeld 3 packs.. rank 5 4 packs... op die manier. Ik snap niet dat ze niet zoiets gedaan hebben.

Felyrion schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:47:
[...]

Ze hadden dit al makkelijk interessanter kunnen maken door bijvoorbeeld voor elke 5 ranks die je hoger bent geëindigd een packje uit te loven. rank 10 dan bijvoorbeeld 3 packs.. rank 5 4 packs... op die manier. Ik snap niet dat ze niet zoiets gedaan hebben.
Ik denk dat het er voornamelijk aan ligt dat er zo weinig developers op de game zitten. Het valt mij namelijk ook op dat de programmeercode niet helemaal lijkt te kloppen wat betreft random factors e.d.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Felyrion schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:47:
[...]

Ik snap dat wel hoor, dat raakt ze in hun portemonnee ;) Wel ben ik het ermee eens (heb het al een paar keer vaker gezegd hier) dat er weinig incentive is om hoger te ranken in constructed. Als je die cardback nou pas zou geven bij bijvoorbeeld rank 10 en dan een pack bij rank 5 ofzo dan denk ik dat meer mensen zullen proberen zo hoog mogelijk te komen.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:49:
[...]

Ik denk dat het er voornamelijk aan ligt dat er zo weinig developers op de game zitten.
Als Blizzard wil trekken ze zo een blik developers open om e.e.a. te maken. Het moet alleen wel wat opleveren, anders doen ze het niet.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Vicarious schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:50:
[...]

Ik snap dat wel hoor, dat raakt ze in hun portemonnee ;) Wel ben ik het ermee eens (heb het al een paar keer vaker gezegd hier) dat er weinig incentive is om hoger te ranken in constructed. Als je die cardback nou pas zou geven bij bijvoorbeeld rank 10 en dan een pack bij rank 5 ofzo dan denk ik dat meer mensen zullen proberen zo hoog mogelijk te komen.
och.. dat kost ze voor de gemiddelde speler waarschijnlijk 2-3 packs in de maand.. terwijl je met de questjes er praktisch elke 2 dagen ééntje kunt halen als reward.

Verwijderd

Een soort van Pickup Tournament versie zou inderdaad een leuke toevoeging kunnen zijn. Een queue die je kunt joinen totdat er een x aantal mensen verzameld zijn, die daarna allemaal in een makkelijke tournament tree gezet worden, plaatsing aan de hand van constructed rang misschien nog... Gewoon best of 1 om wachttijden te voorkomen en normale rewards voor de winnaar of top3 ofzo, geen OP rewards maar redelijk gelijk aan arena, cardpack garantie en wat gold, misschien gold card garantie voor de winnaar. Zoiets zou ik waarschijnlijk meer spelen dan ranked uiteindelijk.

En er is een manier om je rang te resetten in ranked, gewoon queuen en conceden, jij zakt in rang en de tegenstander heeft een free win, everybody happy! :p Het is net een van de redenen dat Blizzard de bonusstars aan het begin van een seizoen heeft toegevoegd om te voorkomen dat ervaren complete decks tegen "newbs" uitkomen, dat maakt het instappen voor nieuwe spelers wel wat makkelijker, goeie change imo.
Het probleem wat ik ervaar in mijn omgeving is dat iedereen gewoon gestopt is met het spelen van Hearthstone. Maar dan ook letterlijk iedereen. Ik heb 10-15 vrienden (waarvan 8 irl) die het spel geprobeerd hebben, maar na enige tijd gewoon zijn afgehaakt. Uiteindelijk is dat best jammer.

Ik merk dat ik zelf ook zelden nog speel.

1) er zijn nauwelijks rewards
2) ik ervaar iedere game als hetzelfde. Iedere game zal een druid hetzelfde proberen te doen tegen mij, als ik tegen hem.

[ Voor 25% gewijzigd door xelfer op 07-06-2014 13:56 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

xelfer schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:54:
Het probleem wat ik ervaar in mijn omgeving is dat iedereen gewoon gestopt is met het spelen van Hearthstone. Maar dan ook letterlijk iedereen. Ik heb 10-15 vrienden (waarvan 8 irl) die het spel geprobeerd hebben, maar na enige tijd gewoon zijn afgehaakt. Uiteindelijk is dat best jammer.
Op dit moment ben ik eigenlijk alleen gold aan het binnenhalen. Hoger op ranken is nu leuke bijkomst. Wordt het te lastig, doe ik casual.

Ik heb vandaag 10 potjes gespeeld, waarvan 3 tegen druid. Ik speel aggro mage. Alle 3 de potjes tegen die druid zijn op precies dezelfde manier gegaan. Hij blijft maar healen en taunt minions neergooien, terwijl ik hem probeer te damagen.

Ik denk zelf dat Hearthstone aan het uitsterven is. Als ik op primetime speel, dan kom ik gewoon meerdere keren achter elkaar dezelfde tegenstander tegen. Dat lijkt me niet normaal bij een game met een grote populatie.

[ Voor 31% gewijzigd door xelfer op 07-06-2014 13:59 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:58:
Ik heb vandaag 10 potjes gespeeld, waarvan 3 tegen druid. Ik speel aggro mage. Alle 3 de potjes tegen die druid zijn op precies dezelfde manier gegaan. Hij blijft maar healen en taunt minions neergooien, terwijl ik hem probeer te damagen.

Ik denk zelf dat Hearthstone aan het uitsterven is. Als ik op primetime speel, dan kom ik gewoon meerdere keren achter elkaar dezelfde tegenstander tegen. Dat lijkt me niet normaal bij een game met een grote populatie.
Haha herkenbaar. Ik heb mn Aggro Mage daarna in een ragefit weggegooid :D Mid range shaman kan aardig tegen druid spelen en een goede draw in een zoo warlock of zoo paladin kunnen er ook van winnen.

Ik vind het gewoon jammer dat Hearthstone 100% om de matchup draait. Er zijn gewoon te weinig kaarten om variatie te creëren. En iedere class heeft een gigantisch voordeel tegen classes en een gigantisch nadeel tegen andere classes.

Hearthstone = steen, papier, schaar in optima forma

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het aantal kaarten is op zich wel prima, maar er zijn te weinig GOEDE kaarten. Een kaart als Azure Drake zie je in vrijwel elk deck omdat hij gewoon heel goed is, maar hoe vaak zul je een Magma Rager of een Hellhound tegenkomen? Als de echt zwakke kaarten nou wat beter zouden zijn of in ieder geval een bepaalde combo potential zouden hebben wordt het al interessanter. Daarnaast ben ik benieuwd wat de Naxx uitbreiding gaat brengen. Als dat weinig verandering geeft denk ik dat ik ook met Hearthstone kap.

Vicarious schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:05:
Het aantal kaarten is op zich wel prima, maar er zijn te weinig GOEDE kaarten. Een kaart als Azure Drake zie je in vrijwel elk deck omdat hij gewoon heel goed is, maar hoe vaak zul je een Magma Rager of een Hellhound tegenkomen? Als de echt zwakke kaarten nou wat beter zouden zijn of in ieder geval een bepaalde combo potential zouden hebben wordt het al interessanter. Daarnaast ben ik benieuwd wat de Naxx uitbreiding gaat brengen. Als dat weinig verandering geeft denk ik dat ik ook met Hearthstone kap.
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ze zijn bij Blizzard regelmatig bezig om goeie kaarten te nerfen (waarna ze vaak zo slecht zijn dat je ze nooit meer tegen zal komen *kuch* Tinkmaster Overspark *kuch*), maar het zou ook wel leuk zijn om de slechtere kaarten gewoon wat beter te maken.

Een perfect voorbeeld vind ik: Dust Devil: http://www.hearthhead.com/card=618/dust-devil

Een 1 mana 3/1 met overload van 2 (effectief gezien kost hij 3, of 2 beurten). De Windfury is op papier leuk, ware het niet dat 3 van de 9 classes een hero power hebben die 1 dmg kan doen aan een minion (Mage, Druid en Rogue) op beurt 2.

Wat voor mij nog wel het meeste plezier uit de game weg haalt is Miracle Rogue denk ik. Niet omdat het deck overpowered is, maar puur omdat het tegen alles wat een cardgame leuk maakt in gaat.

Miracle Rogue voorkomt interactie met de tegenstander (ze doen alles om interactie te vermijden), iedere beurt duur uren, waarin ze 10+ kaarten uitspelen en ik speel het spel gewoon niet om geen interactie te hebben met mijn tegenstander en dan gewoon af te wachten op wat zij doen. Vandaar dat ik ook niet meer op de ranked ladder speel.

[ Voor 32% gewijzigd door xelfer op 07-06-2014 14:22 ]

Ik ben het helemaal met je eens! Daarom speel ik liever op lage rank, want de ''fixed'' decks die je tegenkomt is gewoon beetje eentonig.

en ik speel liever ranked dan casual omdat je met ranked bij 500 wins een golden hero unlocked.... tja je moet toch een streven heben he? :)

nothing stops this train

• dtech
Volgens mij zijn die hearthstone pakjes niet 100% eerlijk... Na 45 pakjes met 1 epic en 53 rares nu ineens...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u76FglY.jpg

• dtech
xelfer schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:10:
[...]

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ze zijn bij Blizzard regelmatig bezig om goeie kaarten te nerfen (waarna ze vaak zo slecht zijn dat je ze nooit meer tegen zal komen *kuch* Tinkmaster Overspark *kuch*), maar het zou ook wel leuk zijn om de slechtere kaarten gewoon wat beter te maken.

Een perfect voorbeeld vind ik: Dust Devil: http://www.hearthhead.com/card=618/dust-devil

Een 1 mana 3/1 met overload van 2 (effectief gezien kost hij 3, of 2 beurten). De Windfury is op papier leuk, ware het niet dat 3 van de 9 classes een hero power hebben die 1 dmg kan doen aan een minion (Mage, Druid en Rogue) op beurt 2.

Wat voor mij nog wel het meeste plezier uit de game weg haalt is Miracle Rogue denk ik. Niet omdat het deck overpowered is, maar puur omdat het tegen alles wat een cardgame leuk maakt in gaat.
Dust devil vind ik een slecht voorbeeld van je. Het is een enorme nicekaart maar niet per definitie slecht. Stel je voor dat in meta er geen rogue+druid+mage wordt gespeeld dan wordt het opeens een interessante kaart. Of in combinatie met buffs.

Tinkmaster overspark heeft Blizzard overigens goed uitgelegd: het was eigenlijk meer een gimick kaart en het was eigenlijk per ongeluk hard removal (wat een enorm voordeel gaf aan klassen die dat van zichzelf niet hadden, d.w.z. druid)

Ik ben het verder ook niet echt met je eens dat ze kaarten zouden moeten buffen, er zijn maar een heel beperkt aantal kaarten die echt slecht/zeer matig zijn (en niet fun/gimicky kaarten zijn a la Nozdormu). De enige neutrals die ik zo tegenkom zijn Gruul, Magma rager, youngh dragonhawk, Thrallmar farseer en goldshire footman. Álle andere kaarten heb ik wel eens in een (serieus of gimick) deck zien terugkomen.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

dtech schreef op zondag 08 juni 2014 @ 00:49:
[...]

Dust devil vind ik een slecht voorbeeld van je. Het is een enorme nicekaart maar niet per definitie slecht. Stel je voor dat in meta er geen rogue+druid+mage wordt gespeeld dan wordt het opeens een interessante kaart. Of in combinatie met buffs.

Tinkmaster overspark heeft Blizzard overigens goed uitgelegd: het was eigenlijk meer een gimick kaart en het was eigenlijk per ongeluk hard removal (wat een enorm voordeel gaf aan klassen die dat van zichzelf niet hadden, d.w.z. druid)

Ik ben het verder ook niet echt met je eens dat ze kaarten zouden moeten buffen, er zijn maar een heel beperkt aantal kaarten die echt slecht/zeer matig zijn (en niet fun/gimicky kaarten zijn a la Nozdormu). De enige neutrals die ik zo tegenkom zijn Gruul, Magma rager, youngh dragonhawk, Thrallmar farseer en goldshire footman. Álle andere kaarten heb ik wel eens in een (serieus of gimick) deck zien terugkomen.
Een meta waarin 3 van de 9 heroes niet gespeeld worden? En dan nog: ook goedkope spells van shaman (earthshock, lightning bolt, rock biter) of Warlock (mortal coil, void walker in a way), druid (coin + wrath), warrior (2/2 beestje, whirlwind, coin + weapon) hebben goede antwoorden. En dan ben je hard genaaid, want in de volgende beurt heb je door overload 0 mana te besteden. Tenzij je de kaart charge kunt geven is hij echt best wel slecht.

En kom op, kun je echt niet meer slechte kaarten vinden dan alleen Gruul, Magma rager, youngh dragonhawk, Thrallmar farseer en goldshire footman? Gruul is nog niet eens zo slecht icm een taunt, maar wat dacht je van o.a.: Wisp, Windfury Harpy, Core Hound, angry chicken (ok, joke kaart), Delaran Mage,Tauren Warrior, Priestess of Elune. En dan heb je natuurlijk nog de class specific kaarten waar heel veel poepkaarten tussen zitten. Dat maakt dat de pool van daadwerkelijk viable kaarten om uit te kiezen uiteindelijk niet zo heel groot is en je per class ruwweg 1 a 2 typen decks kunt maken (Mage: aggro en freeze, Paladin: control en zoo, Druid: token en ramp, Warlock: zoo en handlock, Warrior: face en armor up control, Rogue: tempo en miracle, shaman: midrange, Priest: control, Hunter: face en midrange

• DarthDavy
Voor diegene die problemen hebben met Miracle Rogue:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/AggroIceQueen.jpg

Easy wins tegen Miracle Rogue.

Meer info:
http://www.hearthpwn.com/decks/59054-aggro-ice-queen-legend

Net wat op de ladder met dit deck gespeeld en zonder al te veel ervaring win ik 75% van mijn potjes.

Ik zou hier graag een Leeroy Jenkins in krijgen (lees derde fireball), maar ik weet niet wat eruit te halen. Ook Coldlight Oracle niet. Coldlight heeft mij al verschillende spelletjes gewonnen.

[ Voor 21% gewijzigd door DarthDavy op 08-06-2014 09:14 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:16
vind je die oracle niet link tegen MR?

• DarthDavy
Wognummer schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:14:
Tegen Miracle Rogue en Zoo is dit inderdaad niet de kaart die je wil. Maar ze is zo goed tegen andere decks. Ze heeft me net het laatste potje dat ik gespeeld heb tegen priest de game gewonnen. Priest had al twee beurten een Ysera op het bord. Ik had hem vrij laag maar de priest was zichzelf stevig aan het healen. Ik had echt het gevoel dat dit mijn laatste beurt was en dat ik hem dood moest krijgen. Ik had enkel nog een Water Elemental op het bord en geen kaarten meer vast. Hij had 2 Ysera kaarten vast en nog twee andere. Ik trek coldlight: ik speel hem en trek een wolfrider en een fireball. Samen met de water elemental is dat 12 damage. Raad eens? Hij stond op 12 :p

Ik kocht net 2 pakjes van 200g en in beide pakjes zat een Ysera... Gelukkig had ik die nog niet, dus 1 legendary en 400 dust erbij :)

• dtech
Vicarious schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:53:
[...]
Een meta waarin 3 van de 9 heroes niet gespeeld worden?
Ik neem aan dat je Priest, Paladin en Mage bedoeld? 2 van die 3 classen zijn zeer sterk in Arena, dus de vraag is of dat heel erg is dat ze niet zoveel in constructed gespeeld worden.
Gruul is nog niet eens zo slecht icm een taunt, maar wat dacht je van o.a.: Wisp, Windfury Harpy, Core Hound, angry chicken (ok, joke kaart), Delaran Mage,Tauren Warrior, Priestess of Elune. En dan heb je natuurlijk nog de class specific kaarten waar heel veel poepkaarten tussen zitten.
Wisp is weliswaar een slechte kaart, maar ook een kaart met een specifiek niche. (Heeft kort in tempo rogue decks gezeten bijv.). Het is simpelweg een kaart die "moet" bestaan voor het geval een deck hem nodig heeft.

De andere kaarten die je noemt zijn zeker ondergemiddeld, maar ze zijn niet waardeloos. Echter is altijd per definitie de helft van de kaarten ondergemiddeld. Als je die kaarten zou buffen, worden andere kaarten in hun plaats "matige" kaarten, omdat hoe goed een kaart is alleen maar te beoordelen is in vergelijking met de andere kaarten.
Dat maakt dat de pool van daadwerkelijk viable kaarten om uit te kiezen uiteindelijk niet zo heel groot is en je per class ruwweg 1 a 2 typen decks kunt maken.
Hearthstone bestaat nog geen jaar, dus ik denk dat dit probleem vanzelf verminderd zodra er meer expansions uitkomen.

Als je klaagt over dat je 3 archetypes (aggro, midrange, control/OTK) met 9 classes niet genoeg vind dan denk ik dat je beter een ander spel kunt zoeken, want hoeveel kaarten je ook toevoegt dat gaan niet veranderen denk ik zo.

• Dennism
Wognummer schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:14:
Ik heb coldlight ook goed zien werken tegen MR op wat streams. zeker wanneer op een gegeven moment constant op 9 kaarten hangen. drop 2 Coldlights en ze burnen 3 kaarten die je niet meer kunnen clyclen, en als daar nu en een essentiele (bijv leeroy) tussenzit dan kun je ze aardig naaien.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:06
Vicarious schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:53:
[...]
angry chicken (ok, joke kaart)
Ik heb een Angry Chicken in mijn zoo warlock deck zitten, en elke keer als ik die speel Taunt ik. Het had den even goed een 1/1 Taunt kaart kunnen zijn, de meeste doen er alles aan om die meteen op te ruimen waardoor ze mogelijk toch anders met hun mana om moeten gaan die beurt dan ze hadden verwacht :)
En als hij toch overleeft: Power of Overwelming, zorgen voor enrage en Void Terror erop. :*)
Of wachten tot mijn Imp de chicken wat bufft

[ Voor 4% gewijzigd door Malantur op 08-06-2014 13:56 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kol Nedra schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:52:
Daarom speel ik liever op lage rank, want de ''fixed'' decks die je tegenkomt is gewoon beetje eentonig.
Ben nu weer net begonnen met ranken maar kan het niet echt met je eens zijn.

Ik zie alleen maar Zoo, rush Mage en rush Paladin, niet echt wat je noemt gevarieerd en net zo eentonig als alleen maar netdecks. Moet toegeven dat ze de raarste shit in die decks stoppen maar het blijven allemaal variaties op aggro / face decks.

Na de 1e paar losses vs Zoo overgeschakeld naar een anti aggro deck en nu 6 ranks gestegen in 19 games.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

dtech schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:58:
[...]

Ik neem aan dat je Priest, Paladin en Mage bedoeld? 2 van die 3 classen zijn zeer sterk in Arena, dus de vraag is of dat heel erg is dat ze niet zoveel in constructed gespeeld worden.
Nee, dit ging over dat 3/1 windfury ding en waarom ik die waardeloos vind. In principe vind ik in Hearthstone de balance van de heroes redelijk in orde. Met alle 9 zijn prima viable decks te maken, dus geen klachten hier.
[...]

Wisp is weliswaar een slechte kaart, maar ook een kaart met een specifiek niche. (Heeft kort in tempo rogue decks gezeten bijv.). Het is simpelweg een kaart die "moet" bestaan voor het geval een deck hem nodig heeft.

De andere kaarten die je noemt zijn zeker ondergemiddeld, maar ze zijn niet waardeloos. Echter is altijd per definitie de helft van de kaarten ondergemiddeld. Als je die kaarten zou buffen, worden andere kaarten in hun plaats "matige" kaarten, omdat hoe goed een kaart is alleen maar te beoordelen is in vergelijking met de andere kaarten.

[...]

Hearthstone bestaat nog geen jaar, dus ik denk dat dit probleem vanzelf verminderd zodra er meer expansions uitkomen.
Dat denk ik ook. Ik bedoel ook niet per definitie dat die kaarten een buff nodig hebben, simpelweg dat de kaartenpool nu te klein is voor heel veel variatie in de decks.
Als je klaagt over dat je 3 archetypes (aggro, midrange, control/OTK) met 9 classes niet genoeg vind dan denk ik dat je beter een ander spel kunt zoeken, want hoeveel kaarten je ook toevoegt dat gaan niet veranderen denk ik zo.
Dat denk ik wel. Met meer kaarten zullen er meer leuke combo's komen en kun je per archetype weer verschillende varianten hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik klaag niet echt. Ik wil alleen zeggen dat ik hoop dat men nieuwe kaarten blijft uitbrengen om het spel gevarieerd te houden. Momenteel staat het namelijk een klein beetje stil.

• Dennism
Vicarious schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:05:
[...]

Dat denk ik wel. Met meer kaarten zullen er meer leuke combo's komen en kun je per archetype weer verschillende varianten hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik klaag niet echt. Ik wil alleen zeggen dat ik hoop dat men nieuwe kaarten blijft uitbrengen om het spel gevarieerd te houden. Momenteel staat het namelijk een klein beetje stil.
Ik denk dat het geen twijfel is dat dit gaat gebeuren en zal bijven gebeuren zolang de game gesupport wordt (mogelijk nog vele jaren, met de WoW lore kunnen ze nog wel uitbreiden, en dan heb je nog o.a. SC2 en Diablo waarmee ze kunnen gaan spelen), kaarten zijn namelijk een groot deel van het verdienmodel. Zou je geen nieuwe kaarten uitbrengen kom je langzaam in de situatie dat het grootste deel van de spelers een complete, of bijna complete collectie heeft waardoor een belangrijk deel van het verdien model niet meer zal werken, want men koopt geen tot weinig pakjes meer.
Zal naxx expansion datum krijgen tijdens E3?

nothing stops this train

• DarthDavy
Kol Nedra schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:51:
Zal naxx expansion datum krijgen tijdens E3?
Waarschijnlijk niet. Blizzard besteedt weinig tot geen aandacht aan de E3.

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Ik denk eerder dat comic con in san diego het launch event zal zijn. Dat is ergens half juli

[ Voor 25% gewijzigd door prutser387 op 09-06-2014 20:41 ]

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
5(!) water elementals, 2 flamestrikes en 2 fireballs (dat ik gezien heb) SERIEUS? En ik dacht dat ik een goed arena deck had :(.
prutser387 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:38:
Ik denk eerder dat comic con in san diego het launch event zal zijn. Dat is ergens half juli
ik verwacht eind juni, net zoals toen Naxxramas in world of warcraft launched was (weet niwet meer welke datum maar was eind juni)

nothing stops this train

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Zijn er alternatieven voor Holy Nova. Ik merk dat ik als priest extreem afhankelijk ben van die kaart. Als die komt win ik zelden, anders bijna altijd. Wat kun je daar aan doen?

• Jason X
  • Laatst online: 11-11 16:12
MysticSnake schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 03:36:
Zijn er alternatieven voor Holy Nova. Ik merk dat ik als priest extreem afhankelijk ben van die kaart. Als die komt win ik zelden, anders bijna altijd. Wat kun je daar aan doen?
Je bedoelt "als die NIET komt, win ik zelden"?

Ten eerste heb je met Northshire Clerics mogelijkheden tot carddraw dus sneller graven. Power Word: Shield laat je ook een kaart trekken. Zo heb je je Holy Nova sneller.

Je kan met Wild Pyromancer en een spell (PW: Shield is helemaal mooi) ook een kleine Holy Nova creëren. Met 2 spells heb je een halve Holy Nova.

Auchenai Soulpriest + Circle of Healing = Flamestrike. Ruimt ook lekker op.

• Dennism
Jason X schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 07:47:
[...]

.

Auchenai Soulpriest + Circle of Healing = Flamestrike. Ruimt ook lekker op.
Let wel, ook je eigen minions, dus niet gebruiken als je voorstaat op het bord, tenzij je er direct voordeel bij hebt ook je eigen board presence te verzwakken.
minions met 4 attack power zijn voortaan erg populair, ik heb een nieuwe playstyle verzonnen om ze makkelijk te killen: Abusive agent geeft +2 AP, daarna SW:Death erop :)

vanavond ga ik sylvanas craften (denk ik) of misschien cho? of mukla?
lastige keuze :/

Sylvanas is wel de beste vd 3, maar cho is bv de leukste vd 3 :)
misschien ga ik toch voor cho, daarmee kun je zoveel mee trollen :P

[ Voor 41% gewijzigd door Kol Nedra op 10-06-2014 10:53 ]

nothing stops this train

• Astie
Kol Nedra schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:44:
minions met 4 attack power zijn voortaan erg populair, ik heb een nieuwe playstyle verzonnen om ze makkelijk te killen: Abusive agent geeft +2 AP, daarna SW:Death erop :)

Het ligt niet echt aan de 4 attack power maar meer omdat de Yeti,Azure Drake, Big Game Hunter, Twilight Drake, Argent Commander, Silver Hand Knight en de Dwarf erg populair zijn en veel gebruikt worden in de decks. Dat zijn ook precies de minions waar een Priest geen easy/cheap removal voor heeft.

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Kol Nedra schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:44:

misschien ga ik toch voor cho, daarmee kun je zoveel mee trollen :P
Crazed Alchemist kan ook wonderen doen, voor beide shadow words. vb op een Yeti of Sunwalker + SW death, of evt een beschadigde Azure drake + SW pain.
Werkt uiteraard niet op 4/4's maar soms kun je ook je eigen kereltjes omkeren voor extra damage of juist extra leven. Of zonder extra moeite een 0/4 Lorewalker killen bijvoorbeeld ;)

Ik heb hem wel eens op een Ysera kunnen smijten, das toch lekker dan.

Core Hound/Crazed Alchemist zou best een aardige combo op zich, maar wel een beetje gezocht (losse core hound suckt natuurlijk wel. 5/9 is eerder 2/1 of 3/1 dan andersom.

Lorewalker is wel tof in elk geval, kun je echt grappige dingen mee doen.
Ik had eens een Lorewalker en Alarm-o-Bot Warlock deckje, erg grappig met wat taunts (voidwalker en shield bearer). Hij levert vaak weinig spells op, maar het kost ze mega veel moeite om er omheen te spelen, maar soms gaan ze de mist in en krijg je een mooie swipe of een polymorph van ze, helemaal ideaal als je er iets lomps naast kunt leggen waar ze echt vanaf moeten.

En dan wat Sunwalkers en Senjins in het deck voor extra protection op de bots, plus Giants, Ysera, Malygos, Raggy om uit je alarm-o-bots te trekken. Als je deathwing hebt: zeker erin stoppen. Ik heb zo zelfs wel met Jaraxxus op het bord zitten spelen, 3/15 op turn 4 of 5 is wel een uitdaging voor je tegenstanders :-). De kunst is vooral om de eerste veilige bot te kunnen spelen, en niet teveel klein grut erin wat je niet wilt bot-en.
Vooral niet teveel battle cries erin, want die werken niet uit de bots. Behalve dan de Warlock battle cries, dus die 5/7 charge dude is ideaal uit een bot. En een paar spells kunnen wel, soulfires of mortal coils bijvoorbeeld, maar niet teveel om te voorkomen dat je hand vol spells komt te zitten nadat je Lorewalker hebt gelegd.
*edit: deck werkt ook aardig zonder lorewalker.

Vaak kun je met een paar taunts het spel voldoende rekken om ook de 6-9 gasten mana uit je hand te casten. Een fireball op een Alarm-o-bot is op zich jammer, maar wel dikke overkill, dus als je daarmee een Taz-dingo in leven houdt, is het nog geen ramp.

Superconsistent is het niet, maar als je early game oveleeft, wordt het gevaarlijk. Lots of fun. Hellfire tegen rush decks en dan taunten en bot-en kan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door ir_richman op 10-06-2014 11:37 ]

oh ja crazed alchemist is ook een optie :) maar dat kost wel 1 mana meer. dus dat is lastiger te spelen lijkt mij

nothing stops this train

• ir_richman
Kol Nedra schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:55:
oh ja crazed alchemist is ook een optie :) maar dat kost wel 1 mana meer. dus dat is lastiger te spelen lijkt mij
Valt mee, de meeste echte gevaren droppen ze niet voor beurt 5 a 6, en 1 tik van een Yeti of Twilight drake overleef je wel als priest ;)

Allebei spelen kan natuurlijk ook, als er ruimte in de decklist is.
De Alchemist geeft iets andere opties en kun je ook op je 3/1 Auchenai soul priest spelen na de circle of healing om hem pingvrij te maken.
De sarge geeft ook weer extra reach op lethal of in een ruil als je geen shadow words hebt.

Je 2/2 apothekert blijft weer een ping langer liggen dan de 'sarge'. stuff to think about.
Ik zal mijn abusive agent wel veranderen in crazed alchemist, eens kijken hoe dat gaat :)
Ik heb eigenlijk geen ruimte voor verandering in mijn decklist, ik wilde ook nog cho erin doen maar dan veranderd het deck enorm.....

Dit is mijn deck vanavond: Lorewalker cho komt er vanavond bij :)
ja ik weet, meeste zullen voor Sylvanas gaan, maar ik vind fun belangrijker dan winnen :)

http://www.hearthpwn.com/...2;612:1;656:2;671:1;682:1;

soms haal ik tinkmaster overspark eruit, ik heb hem eigenlijk alleen in mijn deck vs miracle rogues (conceal gadgetzan auctioneer)

update van mijn legendary warlock fun-deck: (al mijn legendary's zitten erin)

http://www.hearthpwn.com/...2;542:2;566:2;573:2;682:1;

[ Voor 77% gewijzigd door Kol Nedra op 10-06-2014 16:47 ]

nothing stops this train

• ir_richman
Leuk deckje, ik zie dat je eigenlijk maar 1 SW Death erin hebt, dan kun je met de Crazed alchemist net iets vaker value halen.

bijvoorbeeld CA plus Cabal Shadow Priest op een Argent commander, leuke steal. Vaak zit je te loeren op een kansje, wordt het vaak een DoA of Sunfury protector late game.

En misschien kan zelfs de alchemist een tool zijn om je eigen Cho te self destructen, want je hebt er zelf wel vrij veel spells in zitten, die wil je niet allemaal weggeven.

Veel plezier met tunen :D

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Pffffff toch geen spel om meer dan 2 uur per dag te spelen ofzo, het RNG is te groot (en daarmee bedoel ik beide kanten, ik heb ook veel geluk ermee soms).

+ de gewoonlijke rant op mages, niet leuk om tegen te spelen en niet leuk om ermee te spelen. Maarja, in arena wil je winnen dus moet je wel he :(.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 10:02
Dat ben ik met je eens. Ik speel sporadisch, maar nadat ik daily quests heb gedaan zie ik het nut er niet echt van in om verder te spelen. Verder kaarten unlocken duurt wel een tijdje en ik merk toch wel dat de willekeur wel érg groot is in dit spel. Wanneer het voor Android uitkomt zal ik het misschien weer eens proberen.
Ding lvl 60 :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SxeK73k.jpg

had net een hele rare bug op de amerikaanse server; ik kon namelijk de quest continue veranderen, dus na 14 pogingen had ik de total dominance quest 8)

[ Voor 54% gewijzigd door Kol Nedra op 11-06-2014 07:07 ]

nothing stops this train

• Bansheeben
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

SemperEgo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:52:
Pffffff toch geen spel om meer dan 2 uur per dag te spelen ofzo, het RNG is te groot (en daarmee bedoel ik beide kanten, ik heb ook veel geluk ermee soms).
Inderdaad, ik heb sessies waarin ik alles en iedereen omver maai en echt overal een antwoord op heb. Maar dan zijn er ook de dagen dat ik, verschillende potjes achter elkaar, na 7/8 beurten nog geen enkele vorm van draw of AoE getrokken heb (als mage) en dus elke keer verlies met 1/2 healthpoints verschil met m'n tegenstander (funnily enough vaak het geval als ik tegen een Hunter speel...). Heb echt een haat-liefde verhouding met Hearthstone. Grote misplays zie je op een gegeven moment bijna niet meer en dus is het dan puur rng (+ natuurlijk hoe je je deck hebt gebouwd) en dus vrijwel altijd frustratie (of gepaste euforie als het kwartje net wel jouw kant op valt).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Grotman
  • Niet online
Bansheeben schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:45:
[...]

Inderdaad, ik heb sessies waarin ik alles en iedereen omver maai en echt overal een antwoord op heb. Maar dan zijn er ook de dagen dat ik, verschillende potjes achter elkaar, na 7/8 beurten nog geen enkele vorm van draw of AoE getrokken heb (als mage) en dus elke keer verlies met 1/2 healthpoints verschil met m'n tegenstander (funnily enough vaak het geval als ik tegen een Hunter speel...). Heb echt een haat-liefde verhouding met Hearthstone. Grote misplays zie je op een gegeven moment bijna niet meer en dus is het dan puur rng (+ natuurlijk hoe je je deck hebt gebouwd) en dus vrijwel altijd frustratie (of gepaste euforie als het kwartje net wel jouw kant op valt).
Ja klopt, heb ik ook. Maar dat is inherent aan een kaartspel. Je kan nog zo goed zijn in Poker en de World Series gewonnen hebben, als je kutkaarten krijgt bij de draw en de andere betere draws, dan verlies je gewoon. Zelfde met Magic als je alleen maar mana drawt, of juist niks. Of hele dure kaarten aan het begin.
Pas op de lange termijn zie je aan je winrates of je goed bent of niet. Dan zou het geluk en ongeluk zich moeten hebben uitgemiddeld.

Je moet gewoon accepteren dat het RNG-gehalte aanwezig is en redelijk hoog is. Bij HS hebben ze t.o.v. Magic het mana verhaal nog leuk geimplementeerd door elke beurt standaard +1 te geven, maar in HS is het RNG-element weer meer aanwezig op de kaarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Grotman op 11-06-2014 20:05 ]

HS draait om 3 dingen. 1) Matchup 2) Geluk en 3) Een beetje logisch nadenken...

Ik denk dat die factoren ook in die volgorde een rol spelen...

Ik heb zelf geaccepteerd dat Hearthstone vrij veel om geluk draait en ik haal mijn plezier gewoon aan het af en toe spelen en het verzamelen van kaartjes.

Nog even een screenshot die precies aan toont wat er mis is met Hearthstone:

Onderstaande rogue doet het volgende in beurt 1 en 2:

- Hij killed 2 van mijn minions voor niets, hij pakt 2 kaarten met die spells, hij speelt tegelijkertijd nog even een paar extra spells en speelt een 10/10 uit....

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q4os9bTl.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door xelfer op 11-06-2014 22:19 ]

• Astie
Ik wordt altijd gek van topdecks. Altijd maar die ene kaart die ze nodig hebben drawwen. Echt heel de avond al hetzelfde. Al 3 arena runs gedaan met echt goede decks maar nu 1x 0-3 en 1-3. Sta nu op 0-2. Wordt er echt gek van. Continue het juiste antwoord. Ook casual en ranked alles verloren op manieren dat je je afvraagt of het spel nog wel leuk is. Ik zit echt serieus te denken om ermee te stoppen hoe leuk ik het spel ook vind
astie schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:17:
Ik wordt altijd gek van topdecks. Altijd maar die ene kaart die ze nodig hebben drawwen. Echt heel de avond al hetzelfde. Al 3 arena runs gedaan met echt goede decks maar nu 1x 0-3 en 1-3. Sta nu op 0-2. Wordt er echt gek van. Continue het juiste antwoord. Ook casual en ranked alles verloren op manieren dat je je afvraagt of het spel nog wel leuk is. Ik zit echt serieus te denken om ermee te stoppen hoe leuk ik het spel ook vind
Ik denk dat je Hearthstone maar moet accepteren als gokspelletje, anders kan je er inderdaad maar beter mee stoppen. Helaas merk ik dat 90% van de spelers die ik ken al gestopt is. Wel zonde :(.
xelfer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:20:
[...]

Ik denk dat je Hearthstone maar moet accepteren als gokspelletje, anders kan je er inderdaad maar beter mee stoppen. Helaas merk ik dat 90% van de spelers die ik ken al gestopt is. Wel zonde :(.
de meeste zijn gestopt denk ik omdat het eentonig is, naxx expansion moet echt komen, ik verwacht eind juni :)
vandaag is het donderdag dus of de hunter card of de priest card wordt vandaag geshowed :)

nothing stops this train

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.makeathumbnail.com/thumbnails/image270104.png

WOW :D
Aangezien priest een van mn favo classes is, ben ik erg blij met deze kaart :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 08:28 ]

Kol Nedra schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 07:29:
[...]

de meeste zijn gestopt denk ik omdat het eentonig is, naxx expansion moet echt komen, ik verwacht eind juni :)
vandaag is het donderdag dus of de hunter card of de priest card wordt vandaag geshowed :)
Veel mensen die ik ken zijn gestopt vanwege de belachelijke RNG en het extreme belang van een goeie openingshand. Mijn oplossing voor RNG en openingshand bullshit is gewoon leaven als het uit de hand loopt :). Vandaar dat ik ook meestal casual games speel.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
xelfer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:53:
Nog even een screenshot die precies aan toont wat er mis is met Hearthstone:
Te veel Zoo spelers? :P

Verwijderd

xelfer schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:27:
[...]

Veel mensen die ik ken zijn gestopt vanwege de belachelijke RNG en het extreme belang van een goeie openingshand. Mijn oplossing voor RNG en openingshand bullshit is gewoon leaven als het uit de hand loopt :). Vandaar dat ik ook meestal casual games speel.
openingshand kun je zelf sturen d.m.v. mulligan en de manacurve van je deck

zoals eerder gezegd, als dit spel zo veel RNG kent, waarom spelen dezelfde mensen dan elke maand op legendary rank?

• ir_richman
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:34:
[...]

zoals eerder gezegd, als dit spel zo veel RNG kent, waarom spelen dezelfde mensen dan elke maand op legendary rank?
Die hebben gewoon een klavertje 4 in de tuin ;)
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:34:
[...]

Because reasons

nothing stops this train

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:16:
[afbeelding]

WOW :D
Aangezien priest een van mn favo classes is, ben ik erg blij met deze kaart :*)
Mja, het is wel een deathrattle.
Ik ben niet helemaal mee in Naxx maar als priest kan ik me wel inbeelden dat je niet echt wilt dat jou creatures sterven :/

Tegenwoordig is het enige wat je ziet op de ladder:
- Zoo Warlock
- Miracle Rogue

Ik ben begonnen met een anti-rush deck te spelen ipv mijn Priest deck dat echt niet goed is wegens het hoge aantal 4 power creatures.
Tot nu toe, 70% winrate. Gewoon al die cheap warlock deckjes opruimen doet veel deugt ;p
Wat ik alleen zie op ladder: (rank 13-15)
Miracle Rogue
Handlock
Anti handlock paladin deck

daarna komen:
mages
priests
zoolock

nothing stops this train

Pagina: 1 ... 96 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]