nothing stops this train
Verwijderd
Kol Nedra schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:30:
Spelen jullie op meerdere accounts? of meerdere regio's?
Ik had eerst 2 accounts, maar speel nu op 1 account maar wel op europe en amerika
Het verbaasde mij eigenlijk hoe goed ie het deed, dacht dat ik afgemaakt zou worden door een matig early game. Maar 2 flamestrikes die bijna altijd 3-4 tegen 1 ruilen maken veel goed...
Ook de Cult master + Hogger of mirror image was brutal, was bij 6-0 tegen een warrior met 3 acolyte of pains, een azure drake en 3 gnomish inventors en trok sneller kaarten dan hij.
2x frost
3x fireball
2x flamestrike......jup zo haal ik ook wel de 12-0
gz!
[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 31-05-2014 20:52 ]
nothing stops this train
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Verwijderd
Gefeliciteerd, 12 wins is altijd lekker om te halen, en zeker 12-0
Wat waren je rewards?
Dank allemaal!Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:30:
Matig early game, ja hoor.. met 3 frostbolts en hero power?
Gefeliciteerd, 12 wins is altijd lekker om te halen, en zeker 12-0
Wat waren je rewards?
245 gold en 150 dust aan gouden kaarten en een pakje met 60 dust, dus zeker niet onaardig
En geen 2 drops noem ik inderdaad toch wel een matig early game
Voor de mensen die jaloers zijn, gelijk daarna ging ik 0-3 met echt het meest boute rogue deck dat ik ooit heb gedraft
[ Voor 8% gewijzigd door dtech op 31-05-2014 22:20 ]
Verwijderd
Met 2 mana wyrms, een mirror image, en 3 frost bolts heb je juist een supergoede early game. Als je 2 van die dingen krijgt aan het begin, kan je het als mage bijna altijd makkelijk uithouden tot beurt 4-5dtech schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:15:
[...]
Dank allemaal!
245 gold en 150 dust aan gouden kaarten en een pakje met 60 dust, dus zeker niet onaardig
En geen 2 drops noem ik inderdaad toch wel een matig early game
Voor de mensen die jaloers zijn, gelijk daarna ging ik 0-3 met echt het meest boute rogue deck dat ik ooit heb gedraft
En ja, na een goede run gelijk een slechte run hebben, kent iedereen wel
Gratz. Maar idd, geen fantastisch deck, maar dan komt de RNG. Je early game is echt een ramp. Maar als je nooit early game nodig hebt, dan is dit deck tha bomb. En blijkbaar is dat zo geweest.dtech schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:47:
Net mijn allereerste 12-0 gehaald
Het verbaasde mij eigenlijk hoe goed ie het deed, dacht dat ik afgemaakt zou worden door een matig early game. Maar 2 flamestrikes die bijna altijd 3-4 tegen 1 ruilen maken veel goed...
Ook de Cult master + Hogger of mirror image was brutal, was bij 6-0 tegen een warrior met 3 acolyte of pains, een azure drake en 3 gnomish inventors en trok sneller kaarten dan hij.
[afbeelding]
Je had met dit deck best ook 0-3 kunnen gaan. Maar dat is hearthstone!
Edit: ik wil er niets van af doen hoor. je moet best goed spelen om 12 wins te halen. Dus echt wel gefeliciteerd voor dat! Zeker met dit deck. Hoed af! Ik zou dit niet kunnen met dit deck.
[ Voor 10% gewijzigd door DarthDavy op 31-05-2014 23:29 ]
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
hier een korte uitleg (zeer eenvoudig):
All the language codes are below. As I've said before. Go to your Hearthstone install directory and open client.config with notepad.
Then change:
[Localization]
Locale = enGB
To
[Localization]
Locale = language code you want
deDE - German
enGB - English
esES - Spanish
esMX - Mexican
frFR - French
itIT - Italian
koKR - Korean
plPL - Polish
ptBR - Portuguese
ruRU - Russian
zhCN - Chinese
zhTW - Taiwan
Ik speel nu in het duits
echt ik lach me in mijn deuk ^^
[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 01-06-2014 00:35 ]
nothing stops this train
Dat arena deck is by far het beste wat ik ooit gezien heb. Zelf heb ik pas 1 x ooit meer dan 3 rares mogen draften in arenadtech schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:47:
Net mijn allereerste 12-0 gehaald
[afbeelding]
In een game die puur om geluk draait is het natuurlijk wel heerlijk als alle sterren op zo'n manier samenkomen
Net verloor ik een potje turn 4 omdat mijn tegenstander de beste godhand ooit pakte, en het potje daarna win ik omdat mijn knife juggler gewoon 7 keer achter elkaar precies de goeie target hit met echt 1 op 6 kans enzo
[ Voor 20% gewijzigd door xelfer op 01-06-2014 09:45 ]
nothing stops this train
http://www.hearthpwn.com/decks/59288-heavy-teched-hunter
5700X | RX 6600
Volgens mij is het weinig midrange eerlijk gezegd. Ik zou in ieder geval Wild Pyromancer eruit halen en vervangen door Savannah Highmane. Verder denk ik dat je die Kodo's niet zo hard nodig hebt, in ieder geval geen 2. Ze zijn ideaal tegen zoo decks, maar daar heb je je traps ook al voor. Die zou je eruit kunnen halen samen met de Acolytes en bijvoorbeeld de UTH + Starving Buzzard combo toevoegen. Ook Knife Juggler zou een goede toevoeging zijn, zeker icm UTH. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit deck: http://hearthstoneplayers.com/guide-legend-midrange-hunter/PCBaas schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:02:
Ik heb laatst een midrange hunter deck gemaakt, maar ik heb nu geen idee hoe ik hem beter zou kunnen maken. Ik zou het apprecieren als jullie het deck zouden willen testen en/of eventueel ideeen hebben voor verbeteringen.![]()
http://www.hearthpwn.com/decks/59288-heavy-teched-hunter
Vicariously I live while the whole world dies
turn 4 mountain giant
turn 5 mountain giant + defias ringleader
turn 6 hogger
concede
http://www.hearthpwn.com/...;568:1;637:1;648:1;663:1;
owja, voor hogger gekozen omdat 2 alextrasza's een beetje overbodig is
[ Voor 10% gewijzigd door ImdaMned op 01-06-2014 12:59 ]
@RKwant: Wat voor deck speel je?
Verwijderd
Het is niet voor niets dat mage de beste class(hero) is om arena mee te spelenastie schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:09:
Ik heb vandaag 3 rondes arena gespeeld. Zijn die Mages nu zo op of heb ik gewoon pech gehad. Tering wat is het daar moeilijk om tegen te spelen. Heb er 7 gehad in 15 matches en 5 kansloos verloren met echt goede decks.
Mages zijn erg goed in Arena, omdat ze erg veel efficiënte removal hebben (+ water elemental, zo'n beetje de enige 4 drop beter dan yeti). Zonder de spells zijn mages erg matig, maar omdat het er zo veel zijn en ze common zijn heb je best veel kan om er een paar van te trekken.astie schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:09:
Ik heb vandaag 3 rondes arena gespeeld. Zijn die Mages nu zo op of heb ik gewoon pech gehad. Tering wat is het daar moeilijk om tegen te spelen. Heb er 7 gehad in 15 matches en 5 kansloos verloren met echt goede decks.
Zo ongelofelijk OP zijn ze echter niet, en zeker omdat je maar uit 3 classen kan kiezen zie je redelijk wat variatie in Arena. Op de ladder zijn mages momenteel zo goed als afwezig, dus ik zou ze niet erg OP noemen.
[ Voor 14% gewijzigd door dtech op 01-06-2014 15:22 ]
nothing stops this train
nothing stops this train
2/3 verloren, maar hoe.
1 pot tegen een mage: ik omspeel de flamestrike een beetje, geen 4e drop op 6, leek me slim. Hij gaat over de top met 2 fireballs in 8, nog een fireball en ping in 9 en een pyroblast op 10. Ik healde voor de zekerheid nog van 7 naar 9 in de 9e beurt voor een fireball-ping, maar nee hoor. Hoe krijg je dat in je hand zeg.
(Ik had hem met mijn bord ook op lethal in 10 trouwens.)
laatste potje: Ongelooflijk, het leek wel constructed. Nothshire cleric met double health, inner fire en 2x faceless manipulatior das toch niet normaal.
En nog een turn 2 lightwell ook met inner fire. Handje leeg maar elke beurt kaartjes pakken met heal...
Ik had op de een na laatste beurt een 7/4 norhshire cleric tegen me en 13 leven, ik denk alleeeen mijn ene fireball kan me redden, wat doet de man? heal, faceless manipulator, 7 damage. En ik trek alsnog de fireball. self destruct...
Prijs ook nog 40 dust, derde keer dit weekend.
Gelukkig vanmiddag nog een keer 10 gehaald met een leuk deckje, en 2e Nat Pagle in een paar weken.
[ Voor 10% gewijzigd door ir_richman op 01-06-2014 21:05 ]
Ik kies voor Warlock omdat die toch de beste hero-power heeft.
In de eerste keus kreeg ik de kans om een Murloc Warleader te kiezen. Dus ik denk....ik kies elke Murloc die ik tegen kom. Wow.......heb er 7 murloc kaarten inzitten. Verder wat grote maar vooral 2 en 3 drops.
Gaat als de brandweer. Sta nu op 7-1. Het enige verlies is omdat ik bang was voor een flamestrike op turn 7 Dus mijn murloc kaarten achter hield voor na de flamestrike. En de flamestrike bleef uit en hij ging door mijn health heen als een gek.
Verder werkt het deck toch fantastisch
Hype vanwege Legendary, beetje meh omdat ik geen Warrior speel, noch de kaarten heb voor een solide deck.
[ Voor 1% gewijzigd door Nazanir op 02-06-2014 12:09 . Reden: typo ]
-
ik Heb Jaraxxus sinds gisteren, maar speel eigenlijk geen Warlock.
Nu ga ik toch maar meer spelen. maar favorieten blijven priest en paladin
nothing stops this train
ik heb nu 1480 dust, dus kan bijna een nieuwe craften
Het wordt Sylvana's ivm deathraddle+naxxramas binnenkort
nothing stops this train
DeathrattleKol Nedra schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:50:
Tyrion is mijn meest fav legendary class-specific.
ik heb nu 1480 dust, dus kan bijna een nieuwe craften
Het wordt Sylvana's ivm deathraddle+naxxramas binnenkort
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
De game is zeker te doen als je weinig van af weet van WoW.Oxigeon schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:50:
Is deze game eigenlijk een beetje te doen als je vrij weinig afweet van WoW? En hoe lang duurt het ongeveer voordat je deze game een beetje begrijpt?
De game is snel te begrijpen, maar moeilijk te masteren
Als je net begint en je gaat ranked doen, dan kom je ook newb tegen.
Je mag mij ook adden, ik wil je best helpen met tips tijdensspelen etc etc.
nothing stops this train
Als het goed is heb ik nog ergens een battlenet account
EDIT: Battle.net gegevens gevonden
Nu dus nog een class bedenken waarmee ik de battles aanga. Ben WoW ooit begonnen met een Warrior omdat de magie me niet zo aanstaat allemaal
[ Voor 27% gewijzigd door Oxigeon op 02-06-2014 15:16 ]
-
Mooi dus... Vanmiddag toch maar eens downloaden dan. Denk dat ik met een Warrior ga beginnen om daarmee erin te komenNazanir schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:16:
Kaarten verlopen nooit, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Warrior, mage en druid vind ik persoonlijk vrij straight forward classes om mee te spelen.Oxigeon schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:12:
Nu dus nog een class bedenken waarmee ik de battles aanga. Ben WoW ooit begonnen met een Warrior omdat de magie me niet zo aanstaat allemaal. Denk dat ik dat dan nu ook maar doe, of raden jullie me dit om een of andere reden af?
Warlock en rogue zijn moeilijker om mee te beginnen en de rest is wel oke schat ik.
Als ik me goed herinner start je de tutorial sowieso met mage en moet je dan de rest unlocken met gevechten. Zoek daarna dus gewoon een class en speelstijl die je leuk vind
Ik heb trouwens net een leuke combo ontdekt:
Void Terror van Warlock proc't dubbel op Cult Master -> Free dubbele cart draw
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
nothing stops this train
momenteel heb ik dit
3 is alleen wel wat laag
wat vinden jullie van dit deckje?
http://www.hearthpwn.com/...2;600:2;624:1;634:2;671:1;
[ Voor 39% gewijzigd door badboyqxy op 02-06-2014 15:49 ]
Ik verwacht met dit deck dat je niet ver zal komen, je mist wel veel ''core'' cards waar priest zo sterk mee is:badboyqxy schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:45:
momenteel een nieuw deckje aan het bouwen voor priest
momenteel heb ik dit
3 is alleen wel wat laag
wat vinden jullie van dit deckje?
http://www.hearthpwn.com/...2;600:2;624:1;634:2;671:1;
1.Circle of Healing
2.Auchenai Soulpriest
wat ik verder ook zeer belangrijk vind in priestdeck:
1. Thoughsteal
2. Mind Control (1 is genoeg)
3. Earthen Farsear
Ik heb je deck beetje aangespast, ik zou eerder dan dit proberen
http://www.hearthpwn.com/...2;624:1;634:2;656:2;671:1;
Ooze zal ik zeker vervangen voor Pyromancer --> je hebt veel spells, ideaal voor damage. ook is pyromancer ene goede combo met gurubashi beserker
[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 02-06-2014 16:20 ]
nothing stops this train
Ik zou zelf ook injured blademaster zeker meenemen in je overweging. op 3 mana een blademaster + circle of healing is erg sterk. Of anderd iets later, je kunt hem opgooien naast een northshire cleric en direct healen.
Zelf speel ik met een heel spell-heavy deck op het moment, die heb ik gemaakt omdat ik prophet velen kreeg. Hij draait om Velen en de auchenai soul priests:
http://www.hearthpwn.com/...2;557:2;600:2;656:2;671:2
De mind blast zit er in als finisher met velen.
Volgens hearthstone tracker zit ik op 71% win ratio over 25 games nu. Das best lekker
dream opener:
turn 1: Northshire Cleric
turn 2: coin+injured blademaster
turn 3: injured blademaster+ Circle of Healing!
vaak concede enemy player dan
dit is mijn Priest deck
http://www.hearthpwn.com/...1;557:2;600:2;656:2;671:2;
[ Voor 29% gewijzigd door Kol Nedra op 02-06-2014 16:52 ]
nothing stops this train
Ook een leuk deck inderdaadKol Nedra schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:49:
2x injured blademaster is idd ook een goede, die zit er ook in mijn deck.
dream opener:
turn 1: Northshire Cleric
turn 2: coin+injured blademaster
turn 3: injured blademaster+ Circle of Healing!
vaak concede enemy player dan
dit is mijn Priest deck
http://www.hearthpwn.com/...1;557:2;600:2;656:2;671:2;
Veel gehoorde klacht bij priests is dat veel kaarten situationeel zijn, maar er zijn zo veel combinaties mogelijk dat je bijna altijd wel iets bruikbaars kunt verzinnen
ik snap je punt van irritatie wel, maar komop vs rogue/hunter en mage is velen malen erger!Grotman schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:09:
Ik blijf Priest altijd kut vinden om tegen te spelen. Ik snap ook niet dat het zo weinig gespeeld wordt, want het is m.i. nog steeds een sterke class. Maar vooral heel irritant vind ik
vooral miracle rogues en frost mages, wtf daartegen spelen is echt geen zak aan...
[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 02-06-2014 17:54 ]
nothing stops this train
Inderdaad, Miracle is er ook zo eentje.
Soms vervloek je die ander echt die alle kutcombo's of antwoorden op het juiste moment heeft en helemaal als ze Emotes gebruiken als 'sorry' of 'oops'.
Heeft op zich weinig met het deck te maken. Had het ook bij rush-hunter, Murloc-Warlock, Mage etc. Nog steeds als ik ervan verlies +)
Priest is een irritante class om te spelen en om tegen te spelen voor veel mensen. Vandaar dat het ook niet zo populair is. De hele opzet van de class is niet constructief en veelal gericht op tegenhouden en vervelende combos uitspelen.Grotman schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:09:
Ik blijf Priest altijd kut vinden om tegen te spelen. Ik snap ook niet dat het zo weinig gespeeld wordt, want het is m.i. nog steeds een sterke class. Maar vooral heel irritant vind ik
ik speel sinds een paar weken ook Hearthstone en moet zeggen dat ik er mij erg mee vermaak(Zit met smart te wachten op de android versie zodat ik hem op mijn tablet kan spelen.)
Maar ik heb nu een warlock deck gebouwd, omdat ik in WOW ook een Horde warlock was
http://www.hearthpwn.com/decks/59951-warlock
Misschien kunnen jullie mij wat pointers geven?
Maak je deck wat consistenter. Nu zitten er een heleboel verschillende minions in waardoor hij inderdaad carddraw gevoelig wordt. Probeer van zoveel mogelijk die goed met elkaar combineren er 2 in te doen zodat de kans ook 2x zo groot is dat je die kaart trekt.Vuikie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:39:
Hoi allemaal,
ik speel sinds een paar weken ook Hearthstone en moet zeggen dat ik er mij erg mee vermaak(Zit met smart te wachten op de android versie zodat ik hem op mijn tablet kan spelen.)
Maar ik heb nu een warlock deck gebouwd, omdat ik in WOW ook een Horde warlock was, maar het probleem waar ik tegenaan loop is dat mijn deck HEEL erg carddraw gevoelig is. Als ik mijn kaarten redelijk goed krijg dan maak ik mijn tegenstander redelijk makkelijk af, maar soms krijg ik heel veel high cards en heb ik bij ronde 4-5 mss nog maar 1 of 2 blows gedaan.
Kijk maar eens op bijvoorbeeld hearthpwd naar de decks die daarop staan. Al de goed scorende decks zijn gebasseerd op 2 dezelfde kaarten.
Je hebt relatief veel dure minions, en een aantal dingen die niet heel goed met elkaar combineren. Probeer een thema te vinden waar je naartoe bouwt (bijvoorbeeld zsm damage doen naar je vijand, door bijvoorbeeld veel goedkope en charge minions te gebruiken, met spells die dat ondersteunen, of bijvoorbeeld board control verkrijgen en houden, met minions en spells die dat weer ondersteunen).Vuikie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:39:
Hoi allemaal,
Maar ik heb nu een warlock deck gebouwd, omdat ik in WOW ook een Horde warlock was, maar het probleem waar ik tegenaan loop is dat mijn deck HEEL erg carddraw gevoelig is. Als ik mijn kaarten redelijk goed krijg dan maak ik mijn tegenstander redelijk makkelijk af, maar soms krijg ik heel veel high cards en heb ik bij ronde 4-5 mss nog maar 1 of 2 blows gedaan.
Als voorbeeld heb je sacrificial pact in je deck, maar je hebt maar 1 goedkope demon (voidwalker). Daardoor is deze kaart het grootste deel van het spel een dode kaart.. en grote kans dan de voidwalker al gebruikt is voor je deze trekt.
Of je cult master. Die geeft je een kaart als een minion dood gaat, maar met dure minions wil je eigenlijk helemaal niet dat je minions dood gaan. Deze kaart werkt vaak veel beter met goedkope snelle minions.
Je hebt een beetje een allegaartje, taunts, charge, en spells die niet duidelijk met je minions samenwerken.
Zo heb je power overwhelming, die wil je meestal op goedkope minions gebruiken (evt. met charge), maar daar heb je er weer erg weinig van.
Meestal is het verstandig om een keuze te maken in speelstijl (rush, control) en daar je deck op te bouwen.
Ik zou het in het begin wat simpel houden, dan krijg je vanzelf een gevoel van wat goed werkt en wat niet.
(oh, en wat astie hierboven ook zegt, voor hogere betrouwbaarheid kun je van kaarten 2 stuks in je deck doen. Dat verdubbelt alvast de kans dat je die kaart trekt).
[ Voor 11% gewijzigd door Felyrion op 02-06-2014 21:02 ]
Edit: Uiteraard Mage vs Mage om de 12e winst
Edit2: helaas verloren, wel 300 goud als reward prima
[ Voor 40% gewijzigd door Bekse op 02-06-2014 22:16 ]
Al mijn vroege minions weg met Inner rage, shield slam, whirlwind en fiery axe. Vervolgens komt hij met 5 achtereenvolgende legendaries:
Sylvanas
Cairne
Baron Geddon
Alexstraza (ik stond lekker op 27...)
En als toetje nog een Ragnaros.
Gelukkig sla ik ze een voor een uit het veld zonder dat ze damage doen, maar uiteraard gaat Rag voor de face terwijl ik 3 minions heb. Volgende beurt speelt hij gorehowl: gg.
Op zulke momenten is hearthstone wel pay2win of grind2win.
Ben het wel met hierboven eens dat constructed behoorlijk saai aan het worden is. Ik voel niet echt een incentive om te grinden tot legendary, het spelplezier wordt er niet groter op.
Arena heeft nog spanning en beloningen. Misschien tijd dat Blizzard met een soort toernooien komt, anders dan qualifiers voor blizzcon.
[ Voor 27% gewijzigd door Raafz0r op 02-06-2014 23:38 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
3x instant concede gedaan tegen rogues, nu weer bij rank 20, ik was 18
[ Voor 30% gewijzigd door Kol Nedra op 03-06-2014 07:32 ]
nothing stops this train
De missions (oefenpotjes/tutorials) ben ik goed doorgekomen zonder ook maar een keertje af te gaan. Daarna 2 potjes gespeeld in de practise om wat hero's vrij te spelen. 2 Lukte er eigenlijk wel zonder te verliezen. Bij de 3e ging ik eigenlijk ten onder.
Daarna kreeg ik een message dat als ik play zou doen ik een pakje kaarten gratis zou krijgen. Dit dus maar gedaan. Mijn eerste potje online nipt gewonnen. Daarna nog 3 potjes online gespeeld en deze alle 3 verloren. 1x door een zeer stomme fout, ik eindigde een turn maar kon nog aanvallen. Als ik dit had gedaan had ik hem 1 ronde voordat hij mij killde kunnen verslaan.
Als je zomaar concede steeds is het niet raar dat je zakt natuurlijk.Kol Nedra schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:32:
vanochtend 7 potjes gespeeld, 4x tegen rogue, 1x mage......was een slechte start vd dag
3x instant concede gedaan tegen rogues, nu weer bij rank 20, ik was 18
Ik zou niet weten waarom je instant concede zou doen. Ik heb gewoon een positieve winrate tegen miracles, heb met verschillende decks tegen dat deck gewonnen.
Als het meezit voor ze is het lastig en soms niet te winnen, maar als je echt zoveel Rogues tegenkomt dan moet je gewoon even met een taunt-heavy deck spelen.
Ik moet zeggen, dat er wel mensen zijn die idd. door blijven spelen... Maar volgens mij weten zij dat ze nog saving graces hebben, zullen we maar zeggen.Grotman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:08:
[...]
Als je zomaar concede steeds is het niet raar dat je zakt natuurlijk.
Ik zou niet weten waarom je instant concede zou doen. Ik heb gewoon een positieve winrate tegen miracles, heb met verschillende decks tegen dat deck gewonnen.
Als het meezit voor ze is het lastig en soms niet te winnen, maar als je echt zoveel Rogues tegenkomt dan moet je gewoon even met een taunt-heavy deck spelen.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
W00t wat een kaarten. Ik geloof dat ik moet gaan overstappen op warriorRaafz0r schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:34:
Zucht, frustrerende potjes soms. Ik met budget mage (3 rares) tegen een control warrior:
Al mijn vroege minions weg met Inner rage, shield slam, whirlwind en fiery axe. Vervolgens komt hij met 5 achtereenvolgende legendaries:
Sylvanas
Cairne
Baron Geddon
Alexstraza (ik stond lekker op 27...)
En als toetje nog een Ragnaros.
Gelukkig sla ik ze een voor een uit het veld zonder dat ze damage doen, maar uiteraard gaat Rag voor de face terwijl ik 3 minions heb. Volgende beurt speelt hij gorehowl: gg.
Op zulke momenten is hearthstone wel pay2win of grind2win.
Ben het wel met hierboven eens dat constructed behoorlijk saai aan het worden is. Ik voel niet echt een incentive om te grinden tot legendary, het spelplezier wordt er niet groter op.
Arena heeft nog spanning en beloningen. Misschien tijd dat Blizzard met een soort toernooien komt, anders dan qualifiers voor blizzcon.
De een kloont je poppetje, ik zelf maak altijd een schaap van een goede minion. De een waardeert elke ronde zijn aanvalstechnologie omhoog.
EDIT: Wilde gisteren eigenlijk heartstoneop mijn Galaxy Tab 2 zetten. Maar helaas was dit nog niet mogelijk omdat volgens mij de app nog niet bestaat
[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 03-06-2014 09:36 ]
paar redenen dat ik dat doe:Grotman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:08:
[...]
Als je zomaar concede steeds is het niet raar dat je zakt natuurlijk.
-Ik speel niet graag tegen rogues en mijn deck is daar niet goed tegen. (mages concede ik ook wel eens)
-Hoe lager je in ranking zit hoe makkelijker je wint--> sneller golden hero unlocken
-Mij maakt niet uit welk rank ik ben, ik speel voornamelijk omdat ik het leuk vind
nothing stops this train
Zaken die ik me kan indenken die gedaan worden: Preparation ( en misschien wat andere spells) een +1 mana cost geven, shadowstep +1 mana cost en verwijdering van de -2 cost op de kaart die je terughaalt naar je hand, dit om leeroy combo's terug te brengen naar waardes zoals andere classes ze ook halen
Ik vind juist de combo's wel leuk maar niet dat onbeperkt kaarten pakken via de actioneer. Ik zou zeggen verander de actioneer naar "Whenever you play a minion, draw a card".Dennism schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:20:
Ik verwacht wel dat miracle rogue volgende patch generfed wordt, de carddraw met een unkillable auctioneer (voor veel classes) is gewoon te goed. i.c.m. 0-1-2 mana spellcards en prep.
Zaken die ik me kan indenken die gedaan worden: Preparation ( en misschien wat andere spells) een +1 mana cost geven, shadowstep +1 mana cost en verwijdering van de -2 cost op de kaart die je terughaalt naar je hand, dit om leeroy combo's terug te brengen naar waardes zoals andere classes ze ook halen
Als je door je 30 kaarten heen bent en je pakt een kaart zal de eerste 1 damage doen op je hero. De 2e doet 2 damage, de 3e doet 3 damage etc etc.Oxigeon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:24:
Nog een klein vraagje, ik heb het nog niet meegemaakt. Maar wat als de kaarten uit je deck op zijn? Worden ze dan opnieuw gehusseld of ben je dan gewoon verloren?
Ik heb zo iemand een keer afgemaakt met een Coldlight Oracle.
[ Voor 7% gewijzigd door Astie op 03-06-2014 11:29 ]
Daar heb je echter ook andere decks mee, die de auctioneer gebruiken voor normale draw met spells (o.a. enkele druid decks), terwijl deze decks niet voor problemen zorgen. Ik denk dus juist dat je niet de engineer (of leeroy) moet aanpassen, maar de kaarten die de euctioneer unkillable maken (bijv. auctioneer verliest stealth als zijn effect popt (zodat ie niet concealed kan worden, want conceal is spell, dus conceal - stealth - auctioneer special - stealth weg.astie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:23:
[...]
Ik vind juist de combo's wel leuk maar niet dat onbeperkt kaarten pakken via de actioneer. Ik zou zeggen verander de actioneer naar "Whenever you play a minion, draw a card".
tegen een mage met een druid in arena weet hem op 6 te krijgen met een vol board maar geen kaarten in mn hand hij ook een vol board maar met een hand vol kaarten. zijn beurt flamestrike mn hele board weg (life sucks maar al ver voorbij beurt 10 en dit was zn 3de flamestrike) ik hmm hij heeft geen taunts ik heb nog wel een druid of the claw maar dat is maar 4 damage
http://hearthstone.gamepedia.com/Elite_Tauren_Chieftain
Kende uberhaupt de hele kaart niet!
Als ik goed lees kun je die dus ook alleen maar krijgen als je een kaartje hebt gekocht voor de blizzcon 2013. Daarbij moet je dus ook nog eens je ticket hebben geregistreert ofzo. Kans lijkt me dan ook klein dat je die kaart ooit tegenkomst.astie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:36:
Deze kaart heb ik nog nooit iemand zien spelen:
http://hearthstone.gamepedia.com/Elite_Tauren_Chieftain
Kende uberhaupt de hele kaart niet!
Heb op verschillende sites gezocht, maar kan ik ergens mijn W/L ratio etc bekijken, tegen wie ik het laatst heb gespeeld... welke zetten ik heb gemaakt?
Nu ben ik normaal geen slechte verliezer, maar dat is misselijk doen om het misselijk doen. Ik snap dat ik dan kan conceden, maar tis gewoon een beetje jammer dat het dan zo moet.
Ik heb deze kaart, iedereen kan hem craften voor 1600 dust.Oxigeon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:40:
[...]
Als ik goed lees kun je die dus ook alleen maar krijgen als je een kaartje hebt gekocht voor de blizzcon 2013. Daarbij moet je dus ook nog eens je ticket hebben geregistreerd ofzo. Kans lijkt me dan ook klein dat je die kaart ooit tegenkomt.
Het is een leuke kaart voor in je fundeck
nothing stops this train
Dan is Mircale wel gelijk dood, dat zijn dikke nerfs die je voorstelt.Dennism schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:20:
Ik verwacht wel dat miracle rogue volgende patch generfed wordt, de carddraw met een unkillable auctioneer (voor veel classes) is gewoon te goed. i.c.m. 0-1-2 mana spellcards en prep.
Ik denk ook dat er wel iets moet gebeuren vanwege hetzelfde argument als de nerfs op freeze-mage een tijd terug. Het is niet leuk om tegen te spelen (tenzij je makkelijk wint).
Best veel hebben die kaart hoor, tis niet alleen blizzcon attendees, maar ook mensen die de virtual ticket hebben gekocht en dat zijn er toch best wat. Direct na blizzcon werd de kaart dan ook regelmatig gespeeld in vooral fun decks.Oxigeon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:40:
[...]
Als ik goed lees kun je die dus ook alleen maar krijgen als je een kaartje hebt gekocht voor de blizzcon 2013. Daarbij moet je dus ook nog eens je ticket hebben geregistreert ofzo. Kans lijkt me dan ook klein dat je die kaart ooit tegenkomst.
Heb op verschillende sites gezocht, maar kan ik ergens mijn W/L ratio etc bekijken, tegen wie ik het laatst heb gespeeld... welke zetten ik heb gemaakt?
Doordat de RNG echter je tegenstander ook enorm kan helpen wordt de kaart zeer weinig tot niet gespeeld in serieuze decks.
Ze hoeven natuurlijk ook niet alles door te voeren, zolang of de auctioneer maar enigzins killable is zonder super aoe combo's voor de meeste classes voordat ze kunnen cyclen, of ze hun complete deck niet kunnen cyclen in 2 turns.Grotman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:00:
[...]
Dan is Mircale wel gelijk dood, dat zijn dikke nerfs die je voorstelt.
Ik denk ook dat er wel iets moet gebeuren vanwege hetzelfde argument als de nerfs op freeze-mage een tijd terug. Het is niet leuk om tegen te spelen (tenzij je makkelijk wint).
[ Voor 25% gewijzigd door Dennism op 03-06-2014 12:07 ]
Dat lijkt vast zo, maar Arena is gewoon een andere skillset. Als constructed player denk je er te makkelijk over. Kijk maar eens streams van Kripp of Trump, die halen regelamtig 12 wins. En die hebben echt niet 99,9999% geluk. Kaarten hebben gewoon andere waarde in Arena.xelfer schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:05:
Jeetje. Arena draait echt voor 99,9999% om draft geluk. Ik weet gelijk weer waarom ik het nooit speel.
Ik vervloek het ook weleens als ik een kutdeck heb, en heb zelfs tweemaal Retire gedaan omdat ik er totaal geen heil meer in zag naar 0-2. Maar ik weet van mezelf dat ik gewoon niet zo goed ben als sommige anderen.
Bij magic the gathering constructed krijg je gewoon hetzelfde als je tegenstander ter beschikking in limited qua potentie, dat is bij Hearthstone totaal niet het geval.
Ik denk dat het bij Arena vooral ligt aan de keuzes die je maakt in het samenstellen van je deck.xelfer schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:14:
Ik haal ook regelmatig hoge wins, maar dat is ook puur op basis van geluk. Als je goed speelt haal je uiteraard een hogere winrate, maar het principe dat iedere keuze mogelijkheid PUUR GELUK is maakt het gewoon willekeurig hoe goed je deck is. De enige garantie is dat je op 3 vaste momenten een keuze krijgt op 3 kaarten van rare kwaliteit of beter.
Bij magic the gathering constructed krijg je gewoon hetzelfde als je tegenstander ter beschikking in limited qua potentie, dat is bij Hearthstone totaal niet het geval.
Tuurlijk heb je een voordeel als je een top-starthand hebt.
Bijvoorbeeld een Ramp-druid die niet start met Wild Growth is in het nadeel. Maar als hij de juiste keuzes maakt, kan hij alsnog winnen. Maar dat ligt dus ook weer aan de ander en welke kaarten hij heeft/keuzes die hij maakt.
Ik heb zat arena potjes vernaggeld omdat ik met een koningen deck gewoon zat te pitten. 1 misplay maken kan je potje breken, kom je bijvoorbeeld 4 leven tekort omdat je je zwaard niet hebt gebruikt en daarom een extra klap van een minion krijgt. Vaak heb je het zelf niet door, omdat je pas 4 beurten later dood bent, maar als je hem op lethal hebt en hij jou op 1 leven killt, heb je toch wat om over na te denken.xelfer schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:52:
De keuzes die je maakt zijn zeker belangrijk, maar als je gewoon op veel plaatsen alleen keuze hebt uit relatief slechte kaarten, dan zal je nog weinig bereiken. Zelfde geldt voor runs waarbij je alleen maar uit goeie kaarten kan kiezen, dan zal er ook weinig fout gaan...
Beter deck is zeker betere kansen, maar het vereist ook wel enig benul om uit je beperkte kaartkeuzes nog net wat meer synergie te halen.
Ik zou met de keuze Lightwarden/Angry chicken/nog een crappy eerder de Lightwarden pakken, en kijken of je nog een earthen ring farseer of Darkscale healer kunt pakken (tenzij je al wat Mark of the wilds hebt en het je 30e pick is). Dan kun je met weinig moeite toch een 3/2 maken voor 1 in een combo-tje.
Constructed:
Miracle rogues zijn echt niet onneembaar, taunt werkt redelijk goed voor alle heroes, en druk zetten zodat de wicked knife hem pijn gaan doen.
Een flamestrike (of in mindere mate een met Totem / Kobold of Thalos opgepompte Lightning storm) op zijn concealed Gadgetzan (evt met +4 Cold Blood) werkt uitstekend, en een Ice Block / Vaporize late game kan zijn Leeroy dromen danig verstoren.
Van Cleef kun je Owlen of Spellbreaken (eventueel na dat je kopie maakt), maar je moet wel een klein beetje je deck tunen. Never surrender :-) Ik concede trouwens meestal wel als ik in mijn beurt niet op zijn minst meer lethal kan voorkomen. Misschien ook wel flauw, maar het mega uitmelken van je lethal beurt, daar heb ik ook een hekel aan.
Ik heb ook zeker decks gespeeld die tegen een hunter pre-nerf bij voorbaat kansloos waren, Warlock met twee blood imps op tafel, dat werkt natuurlijk niet.
Gisteren wat potjes op 17/18 gespeeld met een secret Mage deckje met Arcane Etherealists en redelijk wat AoE. Tegen een rush Paladin 1 leven overgehouden, nadat ik 2 Leper Gnomes had moeten omzeilen toen ik op 4 leven stond. 1 overgenomen met Sylvanas (na equality) door al zijn 1/1s te pingen/bolten en de laatste te ruilen met de windrunner. En een zelfs gepolymorpht, omdat hij alleen maar 1-leven kereltjes pompte
Met dat deck kan ik rush decks pakken, maar ook mid-range, miracle rogues en ook druids zijn niet onmogelijk, Handlock nog niet gezien maar daar zit wel wat voor in.
En ja mensen raken vrij gefrustreerd als je 2 ice blocks en een Alexstrasza kunt spelen :-)
(evt Kirin tor Mage +) Ice Block en dan Arcane Etherealist is een meesterlijke combo early game.
Precies, je kunt ook een mega starthand hebben en dan op beurt 5-6 stilvallen omdat je tegenstander langzaam terugkomt. Stranden op 1 a 2 damage en dan niet meer door de tauntwall heen komen.prutser387 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:51:
Dat is hetzelfde als zeggen dat Constructed alleen draait om mulligan-geluk.
Bijvoorbeeld een Ramp-druid die niet start met Wild Growth is in het nadeel. Maar als hij de juiste keuzes maakt, kan hij alsnog winnen. Maar dat ligt dus ook weer aan de ander en welke kaarten hij heeft/keuzes die hij maakt.
En anderskom kan dus net zo goed. Coin Blizzard op 5 kan je leven redden
Heel Hearthstone draait om gelukprutser387 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:51:
Dat is hetzelfde als zeggen dat Constructed alleen draait om mulligan-geluk.
Dat is niet rechtstreeks van een site te halen, maar ik gebruik bijvoorbeeld https://hearthstonetracker.comOxigeon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:40:
[...]
Als ik goed lees kun je die dus ook alleen maar krijgen als je een kaartje hebt gekocht voor de blizzcon 2013. Daarbij moet je dus ook nog eens je ticket hebben geregistreert ofzo. Kans lijkt me dan ook klein dat je die kaart ooit tegenkomst.
Samen met hearthstone laten draaien dan krijg je alle statistiekjes.
voorbeeldje:

Heb hem ook op Google Docs: https://docs.google.com/s...7vy-Qyic/edit?usp=sharing (downloadbaar)
Nogmaals, als je wilt, maak je mij blij
[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 03-06-2014 18:42 ]
Ik gebruik deze ook, maar ik vind het wel een gemis dat deze de acties in een potje niet kan tracken (nog, weet niet of dat nog komt).Felyrion schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:11:
[...]
Dat is niet rechtstreeks van een site te halen, maar ik gebruik bijvoorbeeld https://hearthstonetracker.com
Samen met hearthstone laten draaien dan krijg je alle statistiekjes.
voorbeeldje: [afbeelding]
Ik zou graag mijn games terugkijken zodat ik fouten kan spotten in mijn spel, vooral in de spannnende potjes die ik nipt verlies.
fraps om je gameplay op te nemen? Twitch is ook een optie, alleen kan de wereld dan mee kijkenDennism schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:53:
[...]
Ik gebruik deze ook, maar ik vind het wel een gemis dat deze de acties in een potje niet kan tracken (nog, weet niet of dat nog komt).
Ik zou graag mijn games terugkijken zodat ik fouten kan spotten in mijn spel, vooral in de spannnende potjes die ik nipt verlies.
Hoeft niet hoor, je kan je shit ook private maken voor zover ik weet.Satom schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:02:
[...]
fraps om je gameplay op te nemen? Twitch is ook een optie, alleen kan de wereld dan mee kijken
Allright, here we go, een paladin rushdeck.SkyStreaker schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:41:
Wil iemand mij helpen een dekje te bouwen? Ik wil nu toch wel iets serieuzer spelen, maar wil graag de kaarten gebruiken die ik heb (heb ondertussen maar 5 dust). Mijn huidige dek kom ik tot 14-15 mee, met meer geluk dan wijsheid.
[afbeelding]
Heb hem ook op Google Docs: https://docs.google.com/s...7vy-Qyic/edit?usp=sharing (downloadbaar)
Nogmaals, als je wilt, maak je mij blij
2x blessing of might
2x argent protector
2x divine favor
2x aldor peacekeaper
2x truesilver champion
2x consecration
2x blessing of kings
2x leper gnome
2x argent squire
2x abusive sergeant
2x dire wolf alpha
2x faerie dragon
2x knife juggler
2x shattered sun cleric
2x argent commander
Opponent downrushen en als je kaarten tekort komt: divine favor. Andere rushdecks win je van door gunstiger te traden met je divine shields en buffs en je consecration.
zo te zien wel, en die is inderdaad erg sterk. Past alleen niet in het bovenstaande deck wat ik voorstel.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:30:
Avenging wrath is ook érg sterk, maar ik weet niet of je die hebt
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]