Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.876 views

Verwijderd

Ik zit momenteel met een control paladin deck.
Heb al volgende legendaries in mijn deck: Tirion en Ysera.

Bijna genoeg voor een volgende legendary te craften, wat zou ik kiezen: Alex, Sylvanas, Bloodmage, Cairne of Rag?
Heb ook nog enkele andere legendaries zitten zoals Nat Pagle en Tinkmaster die ik er eventueel zou in kunnen steken maar met dat ze zo keihard generfed zijn is dat misschien niet zo een slim idee. Alhoewel Nat Pagle wel nog doenbaar is tbh.

Wat denken jullie?

EDIT: Mochten er nog mensen interesse hebben in een Belgisch Hearthstone team: http://thewipeteam.weebly.com of http://www.facebook.com/thewipeteam

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 14:50 ]

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:47:
Ik zit momenteel met een control paladin deck.
Heb al volgende legendaries in mijn deck: Tirion en Ysera.

Bijna genoeg voor een volgende legendary te craften, wat zou ik kiezen: Alex, Sylvanas, Bloodmage, Cairne of Rag?
Heb ook nog enkele andere legendaries zitten zoals Nat Pagle en Tinkmaster die ik er eventueel zou in kunnen steken maar met dat ze zo keihard generfed zijn is dat misschien niet zo een slim idee. Alhoewel Nat Pagle wel nog doenbaar is tbh.

Wat denken jullie?
Bij gebrek aan al teveel spell damage zou ik Bloodmage nog niet doen.
Cairne en Sylvanas zijn leuk omdat ze vaker te spelen zijn, en vroeger in het spel dan de twee die je al hebt.
Ragnaros is wel een toffe finisher, die had ik zelf als eerst gecraft.
Alex heb ik zelf pas sinds kort, ik merk dat ik die niet vaak echt efficient kan spelen (dus weinig leven eraf of weinig leven erbij voor mezelf).

Verwijderd

Ok merci. Ik zal waarschijnlijk toch voor Cairne gaan. Ik zit er al een tijdje mee in m'n hoofd. :)

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

ir_richman schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:54:
[...]

Bij gebrek aan al teveel spell damage zou ik Bloodmage nog niet doen.
Cairne en Sylvanas zijn leuk omdat ze vaker te spelen zijn, en vroeger in het spel dan de twee die je al hebt.
Ragnaros is wel een toffe finisher, die had ik zelf als eerst gecraft.
Alex heb ik zelf pas sinds kort, ik merk dat ik die niet vaak echt efficient kan spelen (dus weinig leven eraf of weinig leven erbij voor mezelf).
Gebrek aan te veel.... wat? Hoe kan je een gebrek hebben aan iets wat je te veel hebt? The mind boggles :p

Thalnos is een hele veelzijdige kaart, het was mijn eerste Legendary (uit een pack) en je kunt hem in principe elk deck verwerken. 2 mana voor +1 spellpower voor een Paladin is erg welkom, want dan ben je niet meteen afhankelijk van Equality bijv. en werkt ook met andere spells die je als Paladin hebt.

Maar hij past ook uitzonderlijk goed in een Mage, Shaman, Rogue of Priest deck, zijn impact voor AoE spells is echt aanzienlijk. En hij verdient zichzelf netjes terug wanneer hij van het bord gaat.

Ragnaros is ook een goede keuze, maar hij is random, Thalnos is veel betrouwbaarder in mijn optiek, en dank zij zijn 2 mana cost, combo'd hij gewoon heel erg goed met AoE spells.

-

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:58:
Ok merci. Ik zal waarschijnlijk toch voor Cairne gaan. Ik zit er al een tijdje mee in m'n hoofd. :)
goede keuze, als het maar een deathraddle is ivm naxxramas :)

nothing stops this train

Verwijderd

Ben echt benieuwd wat dat allemaal gaat geven in constructed play. Ik heb wel nood aan een beetje mix. Want je zult altijd spelers hebben die Naxx niet zullen kopen (al is het nu met gold of €€€) en die zullen dan zich proberen te weren tegen Naxx decks met priests hoogstwaarschijnlijk.

Ik zie priest mass dispell decks wel een boost krijgen. Deathrattle zoals bij Sylvanas hoop ik ook ergens te vinden in Naxx.
Kol Nedra schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:20:
[...]

goede keuze, als het maar een deathraddle is ivm naxxramas :)
De eerste legendary die ik persoonlijk zou maken is Leeroy Jenkins (dit was ook mijn eerste craft). Tweede keus is voor mij Bloodmage Thalnos (nog 60 dust voor ik de mijne kan maken).

Ik speel Leeroy in:
- Handlock
- Tempo Rogue
- Zoo
- Miracle Rogue

Gezien de hoeveelheid whine op de battle.net forums over Leeroy zie ik echter wel een nerf aankomen.

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik voorspel een aantal leuke nieuwe combo's voor Shaman. Ik ben even de naam van de Legendary kwijt die Deathrattle effects 2x triggered, maar met Rebirth en dan Sylvannas die dan 3x haar deathrattle kan doen (2x door rebirth en 1x als ze gewoon dood gaat), zal best interessant worden in de huidige meta.

Of Als je Cairne + 2x deathrattle + rebirth speelt.

-

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 14:48

Freelance

(..)

xelfer schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:25:

Gezien de hoeveelheid whine op de battle.net forums over Leeroy zie ik echter wel een nerf aankomen.
Ik denk dat ze eerst de meta gaan afwachten na de naxx expansion. Maar een aantal suggesties die ik al voorbij heb zien komen:
- 1 whelp heeft taunt
- naar 5 mana
- naar 6 mana

Persoonlijk zie ik de taunt optie wel zitten. Bij een OTK als miracle dien je voor de megacombo dan minimaal je dagger te hebben + 2 minions on board

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Ik denk niet dat ze de whelps taunt gaan geven, aangezien de Leeroy decks dan gewoon een Arcane Golem zullen gaan gebruiken. Minder power of een hogere mana cost lijkt me waarschijnlijker...

• ir_richman
Nazanir schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:16:
[...]

Gebrek aan te veel.... wat? Hoe kan je een gebrek hebben aan iets wat je te veel hebt? The mind boggles :p

Thalnos is een hele veelzijdige kaart, het was mijn eerste Legendary (uit een pack) en je kunt hem in principe elk deck verwerken. 2 mana voor +1 spellpower voor een Paladin is erg welkom, want dan ben je niet meteen afhankelijk van Equality bijv. en werkt ook met andere spells die je als Paladin hebt.

Maar hij past ook uitzonderlijk goed in een Mage, Shaman, Rogue of Priest deck, zijn impact voor AoE spells is echt aanzienlijk. En hij verdient zichzelf netjes terug wanneer hij van het bord gaat.

Ragnaros is ook een goede keuze, maar hij is random, Thalnos is veel betrouwbaarder in mijn optiek, en dank zij zijn 2 mana cost, combo'd hij gewoon heel erg goed met AoE spells.
Taalkundig arcrobatisch hè ;) Gebrek aan al teveel spell damage zou ik als zinsopbouw mogelijkerwijs in de toekomst niet herhalen.

Paladin heeft niet al teveel spell damage, en dan ook nog dure spells: Hammer of wrath is traag. Voor iets wat een shaman of mage voor 1 of 2 kan slopen moet je met de hammer tot beurt 4 wachten, en dan hopen dat je wat leuks drawt om in te halen, ook op met een hammer op beurt 5 of 6 leg je dan weinig zinvols meer neer, dus verloren beurt.
Anyway als je veel paladin speelt, is Thalnos geen eerste keus. Wel een prima kaartje, maar op 6 pas een Thalnos voor een consecrate van 3 speelt, dan is een Wild Pyro net zo nuttig, en beter tegen bubbles.

Ragnaros is veel meer fun vind ik, maar als je Tirion en Ysera speelt in een willekeurig deck, dan is dat ruim 9 tot zeker 10 x van de 10 een paladin ;-) En dan zit je met 3 dure legends die je vaak niet kan spelen.

Dus Cairne goeie keus :)

[ Voor 2% gewijzigd door ir_richman op 28-05-2014 18:05 . Reden: zinnen afmaken, leesbaar schrijven, belangrijk om de boodschap over te brengen ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:32
xelfer schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:25:
De eerste legendary die ik persoonlijk zou maken is Leeroy Jenkins (dit was ook mijn eerste craft). Tweede keus is voor mij Bloodmage Thalnos (nog 60 dust voor ik de mijne kan maken).

Ik speel Leeroy in:
- Handlock
- Tempo Rogue
- Zoo
- Miracle Rogue

Ik zie eigenlijk totaal geen reden voor een leeroy nerf, tis een goede finisher, maar eigenlijk alleen dat of een oh shit removal en alleen in de rogue combo echt OP. Andere combo's zijn vaak afhankelijk van faceless en dus ook een turn 9+ play en zonder combo is het een mindere fireball om maar iets te noemen die gestopt wordt door taunts. Een nerf (behalve misschien een verhoging naar 5 mana) maakt het bijna gelijk een dode kaart in veel decks omdat ie zonder combo met andere kaarten eigenlijk nooit de beurt van de tegenstander overleeft waarin ie gespeeld word.

Gister ook nog even lol met deze priest die zichzelf vast speelde :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19932820/priest.png
Oh hallo turn 1 met innervate :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BCCooun.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 28-05-2014 20:50 ]

nothing stops this train

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
djengizz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:41:
[...]

Met dezelfde stats als ooze:
Faerie heeft synergie met counterdecks
Knife Juggler heeft synergie met agro decks
Pyromancer heeft synergie met caster decks
Brewmaster heeft synergie met bv. minions met battlecry
Bloodfen Raptor heeft synergie in Hunter decks

Met andere stats wordt de lijst natuurlijk veel langer (sunfury / owl met watchers, geomancer / mana addict met caster decks en ga zo maar door).

Sterker nog bijna alle 2 drops hebben mogelijke synergie met bepaalde decks behalve Ooze omdat het afhankelijk is van je tegenstander.
Oh, er zijn zeker andere goede 2-drops. En gelukkig maar, want ik neem er bijna altijd rond de 5 (ligt eraan natuurlijk, welke hero/class specific cards en type deck je speelt). De 2-drops die je noemt speel ik zelf ook vaak, maar je moet de Ooze gewoon niet onderschatten.

Net als de Sunfury protector op beurt 2 of de Bloodfen zonder Beast-buffkaarten in je hand, of the Power of the Wild van Druid zonder andere minions op het bord, of de pyromancer zonder spells of op beurt 2 of de Youthful zonder minions (of erger nog, alleen een goede minion fullhealth zonder battlecry op het bord) of op beurt 2. De value is bij allemaal situationeel, maar potentieel levert het je veel op. Net als bij de Ooze.
Om het lijstje helemaal af te maken: De Fearie heeft als nadeel dat je hem niet kunt buffen met spells en de Knife juggler is niet goed als je tegenstander een minion met enrage heeft (Armani bijv). Daarnaast geeft de Ooze zijn value meteen en moet je voor een Knife juggler maar eerst eens zien te overleven om een pijl af te schieten.

Sommige classes moeten het erg van early boardcontrol hebben en dan is een Fiery war axe, Stormwind Axe en vlak daarachter Eaglehorn Bow of Truesilver erg belangrijk voor de enemy. En later heb je wapens die een erg grote investering zijn, zoals een Gorehowl of Doomhammer, en dan is de klap nog groter.
Je hebt inderdaad tegenstanders waarbij het gewoon een 3/2 is, maar dat maakt hem niet ineens erg zwak.

Maar nogmaals, er is voor elke keus wat te zeggen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Grotman op 28-05-2014 21:28 ]

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Hype!

Net twee meesterlijke potjes gespeeld, 1 tegen een Handlock, andere tegen een Murwarlock (Wurlock?).

Tegen de Handlock, turn 4 Twilight Drake met 9 health. Ik had alleen een spelldamage totem op het bord en de beurt ervoor een Stormforged Axe, dus ik had niet echt een antwoord klaar. Topdeck ik Earthshock (Sorry that happened). Turn 6 speel ik een Argent Commander naar het bord waar ik alleen de spelldamage totem heb liggen. Mountain Giant verschijnt. Arget Commander (had z'n shield nog) + 4 damage Lightning bolt en een Unbound Elemental (wel voor ik bolt deed). Volgende beurt verschijnt er weer een Mountain Giant. Hex! You win this time..

Potje tegen de Wurlock, turn 2 Stormforged Axe om zijn Young Priestes weg te spelen en zo bleef ik eigenlijk board control houden en beurt 7: You win this time..

Echt heerlijk als je het mensen onmogelijk maakt tempo te krijgen in het spel, helemaal tegen Handlocks.

-

• ir_richman
Deze Arena gaat als de brandweer

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Srk5AvRl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9K297q3l.png

In totaal 6x rogue tegen gekomen, waarvan 5 in de pan gehakt,

Niet gek, aan het einde verloor ik van 2 mages met erg prima decks, de ene met 2 Flamestrikes de andere met dikke eindbazen. Lastig anticiperen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cgAnBX0l.png

[ Voor 67% gewijzigd door ir_richman op 28-05-2014 23:06 ]

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 23:18
Waar kijk ik nou naar? arena met 40 kaarten?

Edit: Oh, ik zie het eindelijk :+

[ Voor 29% gewijzigd door Gremen op 28-05-2014 22:20 ]

• ir_richman
Gremen schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:14:
Waar kijk ik nou naar? arena met 40 kaarten?
Ik plak het vanuit Heartstone Tracker, als het mooier kan graag, maar dit zijn 2 screens aan elkaar geplakt. zo slaat hij s ze zelf op. Uiteraard overlapt het een klein beetje :-)

[ Voor 4% gewijzigd door ir_richman op 28-05-2014 22:38 ]

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Grotman schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:13:
Je hebt inderdaad tegenstanders waarbij het gewoon een 3/2 is, maar dat maakt hem niet ineens erg zwak.

Maar nogmaals, er is voor elke keus wat te zeggen :)
Ik kap je quote af maar vind de rest ook een solide verhaal hoor.

Ik noemde Ooze ook niet zwak, ik noemde hem overrated en een kaart waarbij je afhankelijk bent van je tegenstander of het max value gaat geven. Over het algemeen wil je kaarten die value geven met zo min mogelijk voorwaarden en als ze voorwaarden hebben komen deze uit je eigen deck (de eerder genoemde synergie). Ook wil je ideaal al je kaarten spelen voor max value. Om even een wat extremer voorbeeld te geven voor de duidelijkheid waar iedereen het mee eens zal zijn: hungry crab is een slechte 1 drop in een meta waar murloc decks zeldzaam zijn ;).

Solide decks presteren los van wat de tegenstander speelt en de kleine edges die dit soort keuzes geven maken over een groot aantal games wel degelijk verschil in winrate.

Nogmaals ik vind Ooze niet slecht, ik kan me decks voorstellen die hem runnen maar zelfs zie ik het meer als een kaart die je toevoegt zonder de 'core' van je deck aan te tasten als je bv. vaak verliest van weapon heavy decks. Deze meta is veranderlijk en tijdelijk dus zo'n type kaart vaak ook (nu zijn decks overigens ook niet statisch dus dat verzwakt mijn argument).

Tenslotte denk ik persoonlijk dat Harrison voor de meeste decks de betere anti-weapon kaart zou zijn maar dat is voer voor een hele nieuwe discussie ben ik bang :P.

• ir_richman
Kent u die uitdrukking: "Door het oog van de naald"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KeINewHl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CFvHZ5Ul.png

Dat vlammetje op mijn hero is de topdeck lava burst...

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Freelance schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:35:
[...]

Ik denk dat ze eerst de meta gaan afwachten na de naxx expansion. Maar een aantal suggesties die ik al voorbij heb zien komen:
- 1 whelp heeft taunt
- naar 5 mana
- naar 6 mana

Persoonlijk zie ik de taunt optie wel zitten. Bij een OTK als miracle dien je voor de megacombo dan minimaal je dagger te hebben + 2 minions on board
Leeroy nerfen is echt wel laatste dat ik verwacht. Leeroy is goed gebalanceerd. Trouwens het is niet omdat eer combo deck bestaat, dat je dat combo deck moet nerfen.

Het enige probleem die ik zie is dat miracle rogue misschien een klein beetje te consistent is. Maar anderzijds is het ook niet té dominant.

Laat het voorlopig maar zo denk ik zo, want curse of naxx komt eraan en aangezien warrior er een kick-ass 4 mana wapen bijkrijgt, wil ik nog wel eens afwachten of de meta zo zal blijven.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Leeroy is prima joh, je moet gewoon zorgen dat je er een antwoord op hebt (taunts, secrets, genoeg health houden etc.)

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Wow, deze puzzel is net gepost op reddit.com/r/hearthstone en is erg moeilijk (en best een mogelijk situatie)

Afbeeldingslocatie: http://www.makeathumbnail.com/thumbnails/image265880.jpg
(er was een fout gemaakt idd, dus haal 1 backstab weg uit de hand :p )

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2014 00:04 ]

• Dennism
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:56:
Wow, deze puzzel is net gepost op reddit.com/r/hearthstone en is erg moeilijk (en best een mogelijk situatie)

[afbeelding]
(er was een fout gemaakt idd, dus haal 1 backstab weg uit de hand :p )
spoiler:
Ik zou zeggen:

1. farseer neer leggen, heal de hero ( 3 Mana, kan snipe triggeren, maar de battlecry zou af moeten gaan geloof ik)
2. val aan met de andere farseer om misdirect (niet meer lethal), freezing of explosive te triggeren)
3. deadly poison > 1 mana, attack hero voor 5
4. Bladeflurry > 2 mana, weer 5 dmg
5. Combo evis, 2 mana voor 4 dmg
6. GG

Hoewel het eigenlijk meer combo's kunnen zijn denk ik omdat de beschrijving van de puzzel misdirect eigenlijk al uitsluit. verkeerd gelezen :)

Tenzij ik iets mis.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 29-05-2014 00:48 ]

Verwijderd

Dennism schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:38:
[...]

spoiler:
Ik zou zeggen:

1. farseer neer leggen, heal de hero ( 3 Mana, kan snipe triggeren, maar de battlecry zou af moeten gaan geloof ik)
2. val aan met de andere farseer om misdirect (niet meer lethal), freezing of explosive te triggeren)
3. deadly poison > 1 mana, attack hero voor 5
4. Bladeflurry > 2 mana, weer 5 dmg
5. Combo evis, 2 mana voor 4 dmg
6. GG

Hoewel het eigenlijk meer combo's kunnen zijn denk ik omdat de beschrijving van de puzzel misdirect eigenlijk al uitsluit. verkeerd gelezen :)

Tenzij ik iets mis.
spoiler:
je mis het feit dat weapon maar 1 durability heeft, en je dus niet én kan aanvallen én kan blade furry'en ;)

• ir_richman
spoiler:
Ik ben heel benieuwd, want volgens mij is er altijd een scenario waarin je plan mislukt, omdat je het maar 1x goed kunt doen, en per plan afhangt wat worst case is, en als dat gebeurt moet je iets anders doen dan wanneer je een andere trap als worst case aanhoudt.

1. Snake trap is prima, niet gevaarlijk.
2. Snipe is prima als je de farseer shadowstept, dus das ook nooit worst case, want dan kun je daarna smooth door.
3. Explosive trap ook niet, want die kun je makkelijk triggeren voordat je Leeroy speelt ( zwaard voor 3 + Leeroy +2x Cold Blood = 3+6+4+4=17 voor 6 mana) Dus Explosive is niet worst case.

4. Maar freezing trap triggert niet op het zwaardje, en misdirection kun je alleen testen met het zwaardje, of je komt 1 dmg tekort, als je wilt healen met de verse farseer uit je hand.

Dus vanwege freezing trap moet je aanvallen met 0 of 2 creatures, en vanwege misdirection moet je eerst healen.
Dat healen kan op 2 manieren: 3 mana of 1 mana met shadowstep, maar met shadowstep kun je niet meer 2x aanvallen met een beest. En dan blijft ineens freezing trap een potentiele plan-killer.

Met 5 mana na de andere farseer kun je niet om alles heen spelen, dus dan zou je de freezing en misdirection kunnen proberen met de andere farseer, maar dan doe je max 13 damage.

Tenzij misdirection niet werkt van hero op zichzelf?? Maar dan test je hem ook niet.

• ir_richman
xelfer schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:11:
Ik denk niet dat ze de whelps taunt gaan geven, aangezien de Leeroy decks dan gewoon een Arcane Golem zullen gaan gebruiken. Minder power of een hogere mana cost lijkt me waarschijnlijker...
Ze zouden er niets aan moeten doen. Extra mana en het wordt en soort reckless rocketeer. Matig dus. In decks buiten rogue doet ie maximaal 12 dmg met een brewmaster. eventueel nog een dire wolf of flametongue totem voor wat extra.

Dus counterplay, zorg voor wat taunt, of speel sneller... Dus oplopende narigheid brengen, voordat de combo los gaat.

Ik zie nog wel kansen voor neutrale combo breakers, bijvoorbeeld die je tegenstander een random kaart laat discarden... Maar dat zou ook maar 1 kaart kunnen zijn, geen hele serie. Want anders wordt dat weer de crappy meta.

Verwijderd

ir_richman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 02:54:
[...]

spoiler:
Ik ben heel benieuwd, want volgens mij is er altijd een scenario waarin je plan mislukt, omdat je het maar 1x goed kunt doen, en per plan afhangt wat worst case is, en als dat gebeurt moet je iets anders doen dan wanneer je een andere trap als worst case aanhoudt.

1. Snake trap is prima, niet gevaarlijk.
2. Snipe is prima als je de farseer shadowstept, dus das ook nooit worst case, want dan kun je daarna smooth door.
3. Explosive trap ook niet, want die kun je makkelijk triggeren voordat je Leeroy speelt ( zwaard voor 3 + Leeroy +2x Cold Blood = 3+6+4+4=17 voor 6 mana) Dus Explosive is niet worst case.

4. Maar freezing trap triggert niet op het zwaardje, en misdirection kun je alleen testen met het zwaardje, of je komt 1 dmg tekort, als je wilt healen met de verse farseer uit je hand.

Dus vanwege freezing trap moet je aanvallen met 0 of 2 creatures, en vanwege misdirection moet je eerst healen.
Dat healen kan op 2 manieren: 3 mana of 1 mana met shadowstep, maar met shadowstep kun je niet meer 2x aanvallen met een beest. En dan blijft ineens freezing trap een potentiele plan-killer.

Met 5 mana na de andere farseer kun je niet om alles heen spelen, dus dan zou je de freezing en misdirection kunnen proberen met de andere farseer, maar dan doe je max 13 damage.

Tenzij misdirection niet werkt van hero op zichzelf?? Maar dan test je hem ook niet.
spoiler:
Misdirection werkt niet als er geen minions op het board zijn ;)
hieronder staat btw het juiste antwoord, het duurde erg lang voordat we op het juiste antwoord kwamen :p

Play Leeroy (4 mana left) 2 whelps summoned
If snipe: Leeroy is killed, buff 3/3 with double cold blood (11/3) (2 mana left), with dagger you have 14 damage
ShadowStep Leeroy, backstab 3/3 (now 3/1) and attack a whelp
If freezing or snake trap (aka secret burned), Leeroy again (2 mana left), double cold blood (14/2) (0 mana left) and attack face
3/1 dies to whelp, attack face with dagger
If explosive trap, take 2 damage (1 health remaining), hunter has 11 health left
If misdirection, gets redirected to remaining whelp, whelp dies, take 1 damage (2 health left)
Leeroy again (2 mana left), double cold blood (14/2) (0 mana left) and attack face

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

ir_richman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:06:
[...]

Ze zouden er niets aan moeten doen. Extra mana en het wordt en soort reckless rocketeer. Matig dus. In decks buiten rogue doet ie maximaal 12 dmg met een brewmaster. eventueel nog een dire wolf of flametongue totem voor wat extra.

Dus counterplay, zorg voor wat taunt, of speel sneller... Dus oplopende narigheid brengen, voordat de combo los gaat.

Ik zie nog wel kansen voor neutrale combo breakers, bijvoorbeeld die je tegenstander een random kaart laat discarden... Maar dat zou ook maar 1 kaart kunnen zijn, geen hele serie. Want anders wordt dat weer de crappy meta.
Eh je vergeet voor het gemak class cards. Warlock: Leeroy + 2x Power Overwhelming, Shaman: Leeroy +2x Rockbiter + Windfury, Paladin: Leeroy + 2x Mark of Nature, etc.

Het "probleem" met Leeroy is dat hij gewoon heel goed combo'd met buffs/class cards die hem uitzonderlijk maken als een finisher.

En dat werkt natuurlijk als je tegenstander geen board control/taunts of wat dan ook heeft. En in plaats van je deck aan te passen op de huidige meta, blijven mensen maar gewoon blind hun deck spelen, en verwacht men dat Blizzard Leeroy gaat nerfen, zodat ze zelf niet hoeven aan te passen.

-

• DarthDavy
ir_richman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:06:
[...]

Daar dacht ik ook aan. Een discard effect zou combo minder consistent maken.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nazanir schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:24:
En in plaats van je deck aan te passen op de huidige meta, blijven mensen maar gewoon blind hun deck spelen, en verwacht men dat Blizzard Leeroy gaat nerfen, zodat ze zelf niet hoeven aan te passen.
Je hebt gelijk maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat bv. een deck om Miracle Rogue te counteren het verder heel slecht doet tegen al het andere met als gevolg dat niemand zo'n counterdeck wil / kan spelen en iedereen dus Miracle Rogue gaat spelen omdat dit de beste winrates geeft (wat je nu dus ziet aan de top).

Ik weet van het kijken naar streamers dat een aantal van de top spelers hebben geprobeerd hun decks sterker te maken vs Miracle Rogue maar zonder veel succes. Als ladder deck op het hoogste nivo is het nu gewoon een erg dominant deck en het is maar de vraag in hoeverre mensen counters gaan vinden die hun deck niet te veel verzwakken vs al het andere.

Het zal een afweging moeten zijn van Blizzard: je moet de meta tijd geven om zich aan te passen en een antwoord te vinden maar op een bepaald moment moet je ook kunnen concluderen dat een deck te dominant is en er geen antwoorden gevonden worden.

Nerfen / buffen of nieuwe kaarten uitbrengen zijn de enige tools die Blizzard tot zijn beschikking heeft om hierin te sturen. Voor hun de moeilijke taak om te bepalen wanneer de meta voldoende tijd heeft gehad om een antwoord te verzinnen maar dit niet kan. Speelplezier zal ook meewegen voor hun: als 90% van de decks Miracle Rogue wordt denk ik dat veel spelers nog eerder stoppen dan proberen een antwoord te verzinnen. Geen situatie die Blizzard graag ziet denk ik ongeacht de oorzaak (zoals bv. spelers die geen antwoorden zoeken).

De UTH nerf is in feite hetzelfde: de kaart op zich was niet OP maar in combo resulteerde het in een dominant ladder deck. Ik denk nog steeds dat Blizzard in zijn beslissing om UTH te nerfen wat snel is geweest maar dat het deels kwam door geklaag van zo veel spelers en een saaie meta game verzadigd met Hunter decks.

Verder heb je wel gelijk, mensen netdecken veel te veel zonder zelf na te denken en spelen het overpowered argument veel te snel. Daarnaast heb je nog de overreactie van spelers: niemand speelt nu nog Hunter terwijl het helemaal niet zo hard geraakt is door de nerf en iedereen springt nu op de Miracle trein zonder na te denken.

Tenslotte denk ik dat vooral het kaart draw mechanisme van zulke decks het probleem is en de combo's die ermee gemaakt worden. Leeroy op zichzelf is niet het probleem net zoals UTH dat niet was. Wel is een kaart als Leeroy uniek en erg moeilijk te balanceren in dit soort combo's zonder de kaart waardeloos te maken.

• ir_richman
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:16:
[...]

spoiler:
Misdirection werkt niet als er geen minions op het board zijn ;)
hieronder staat btw het juiste antwoord, het duurde erg lang voordat we op het juiste antwoord kwamen :p

Play Leeroy (4 mana left) 2 whelps summoned
If snipe: Leeroy is killed, buff 3/3 with double cold blood (11/3) (2 mana left), with dagger you have 14 damage
ShadowStep Leeroy, backstab 3/3 (now 3/1) and attack a whelp
If freezing or snake trap (aka secret burned), Leeroy again (2 mana left), double cold blood (14/2) (0 mana left) and attack face
3/1 dies to whelp, attack face with dagger
If explosive trap, take 2 damage (1 health remaining), hunter has 11 health left
If misdirection, gets redirected to remaining whelp, whelp dies, take 1 damage (2 health left)
Leeroy again (2 mana left), double cold blood (14/2) (0 mana left) and attack face
Klopt niet, er ontbreekt een dodelijke gebeurtenis. En die gebeurt, ivm max nare RNG.

spoiler:
Je vergeet heel vaak misdirection op je eigen face. Dan ben je gewoon dood.
En trust me, it happened to me...

NB. Als je een zwaard in je hand hebt, krijgt zelfs je eigen beest schade. Dat laatste is bullshit trouwens, fout in de denkwijze van the Blizz. Gebeurt andersom ook niet, als je tegenstander een zwaard heeft, doet die geen damage als een beest de hero aanvalt.

Daarom kun je ook niet los met Leeroy aanvallen zonder een andere farseer te laten testen en móét je eerst healen. De puzzel is niet onfeilbaar op te lossen.

[ Voor 20% gewijzigd door ir_richman op 29-05-2014 14:22 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:38
I don't always make a 22/23 minion, but when I do I usually win :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XLk2DHU5UsdunhEtaxylr1GH/full.png
Nog nooit zo een grote minion gemaakt of tegen me gehad :9
En ja ik wist vrij zeker dat hij geen Hex meer in zijn handen had.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Dennism
ir_richman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:14:
[...]

Klopt niet, er ontbreekt een dodelijke gebeurtenis. En die gebeurt, ivm max nare RNG.

spoiler:

NB. Als je een zwaard in je hand hebt, krijgt zelfs je eigen beest schade. Dat laatste is bullshit trouwens, fout in de denkwijze van the Blizz. Gebeurt andersom ook niet, als je tegenstander een zwaard heeft, doet die geen damage als een beest de hero aanvalt.

Daarom kun je ook niet los met Leeroy aanvallen zonder een andere farseer te laten testen en móét je eerst healen. De puzzel is niet onfeilbaar op te lossen.
Dat denk ik ook, heb er gister nog lang over nagedacht maar kwam niet tot een lethal oplossing waarin je en misdirect en freeze trap kan ontwijken. Op zijn best altijd 1 damage te kort.

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Malantur schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:39:
I don't always make a 22/23 minion, but when I do I usually win :)
[afbeelding]
Nog nooit zo een grote minion gemaakt of tegen me gehad :9
En ja ik wist vrij zeker dat hij geen Hex meer in zijn handen had.
44/44 Was het grootste wat ik tegen mij heb mogen hebben, even een Mind Controle en hij was van mij :+

• ir_richman
Satom schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:07:
[...]
44/44 Was het grootste wat ik tegen mij heb mogen hebben, even een Mind Controle en hij was van mij :+
Ik heb wel eens een 34/34 dude gemaakt, eerst de 2/14 gurubashi gekaapt, daarna opgewerkt met double health en inner fire. Maar deze tactieken zijn te link als je niet heel blijft. Ben ook wel eens zo afgemaakt in 1 turn, omdat ik de kale Gurubashi liet liggen en face ging. Classic :)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

djengizz schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Tenslotte denk ik dat vooral het kaart draw mechanisme van zulke decks het probleem is en de combo's die ermee gemaakt worden. Leeroy op zichzelf is niet het probleem net zoals UTH dat niet was. Wel is een kaart als Leeroy uniek en erg moeilijk te balanceren in dit soort combo's zonder de kaart waardeloos te maken.
Hier raak je precies het punt. Doordat er in sommige combo's teveel kaarten gedrawd kunnen worden (buzzard + UTH, Goblindinges in Miracle en Northshire Cleric + AoE heal) werken dit soort decks. De oplossing is eigenlijk vrij simpel: zet gewoon op die kaart dat er max 1 of 2 kaarten gedrawd mogen worden per turn. Dan is de kaart nog steeds sterk, maar zijn die onmogelijke combo's waarbij je board control hebt maar toch van 20+ naar 0 gespeeld wordt niet meer mogelijk.

• ir_richman
Vicarious schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:34:
[...]

Hier raak je precies het punt. Doordat er in sommige combo's teveel kaarten gedrawd kunnen worden (buzzard + UTH, Goblindinges in Miracle en Northshire Cleric + AoE heal) werken dit soort decks. De oplossing is eigenlijk vrij simpel: zet gewoon op die kaart dat er max 1 of 2 kaarten gedrawd mogen worden per turn. Dan is de kaart nog steeds sterk, maar zijn die onmogelijke combo's waarbij je board control hebt maar toch van 20+ naar 0 gespeeld wordt niet meer mogelijk.
Ik vind het juist wel een kunst als je het voor elkaar krijgt, want het is echt geen zekerheidje dat je de gadgetzan kunt uitmelken of dat je 10/10 Van Cleef niet wordt gehext/silcence/siphon soul, etc , dus de trucs werken niet altijd. Een swipe of een +1 lightning bolt of jungle panther kan al korte metten maken met zijn plannetjes, zoveel is er niet voor nodig.
Met conceal is het een goede kans, maar dan nog is het geen auto-win deck. Ik win vaak genoeg van miracle rogues.

Als het te makkelijk wordt om OTK te gaan, dan is dat misschien een probleem, maar Leeroy is best te omspelen met wat taunts en value gasten droppen waar hij te snel dood van gaat. Dan moet ie de face-damage op je minions gooien.
Of natuurlijk zelf net iets sneller/beter/harder miracle roguen ;)

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 11:07
Mijn grootste minion was ook 44/44 volgens mij.. Gisteren nog. Maarja, met priest, daar is het ook erg makkelijk om grote minions te krijgen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• DarthDavy
djengizz schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Je hebt gelijk maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat bv. een deck om Miracle Rogue te counteren het verder heel slecht doet tegen al het andere met als gevolg dat niemand zo'n counterdeck wil / kan spelen en iedereen dus Miracle Rogue gaat spelen omdat dit de beste winrates geeft (wat je nu dus ziet aan de top).

Ik weet van het kijken naar streamers dat een aantal van de top spelers hebben geprobeerd hun decks sterker te maken vs Miracle Rogue maar zonder veel succes. Als ladder deck op het hoogste nivo is het nu gewoon een erg dominant deck en het is maar de vraag in hoeverre mensen counters gaan vinden die hun deck niet te veel verzwakken vs al het andere.

Het zal een afweging moeten zijn van Blizzard: je moet de meta tijd geven om zich aan te passen en een antwoord te vinden maar op een bepaald moment moet je ook kunnen concluderen dat een deck te dominant is en er geen antwoorden gevonden worden.

Nerfen / buffen of nieuwe kaarten uitbrengen zijn de enige tools die Blizzard tot zijn beschikking heeft om hierin te sturen. Voor hun de moeilijke taak om te bepalen wanneer de meta voldoende tijd heeft gehad om een antwoord te verzinnen maar dit niet kan. Speelplezier zal ook meewegen voor hun: als 90% van de decks Miracle Rogue wordt denk ik dat veel spelers nog eerder stoppen dan proberen een antwoord te verzinnen. Geen situatie die Blizzard graag ziet denk ik ongeacht de oorzaak (zoals bv. spelers die geen antwoorden zoeken).

De UTH nerf is in feite hetzelfde: de kaart op zich was niet OP maar in combo resulteerde het in een dominant ladder deck. Ik denk nog steeds dat Blizzard in zijn beslissing om UTH te nerfen wat snel is geweest maar dat het deels kwam door geklaag van zo veel spelers en een saaie meta game verzadigd met Hunter decks.

Verder heb je wel gelijk, mensen netdecken veel te veel zonder zelf na te denken en spelen het overpowered argument veel te snel. Daarnaast heb je nog de overreactie van spelers: niemand speelt nu nog Hunter terwijl het helemaal niet zo hard geraakt is door de nerf en iedereen springt nu op de Miracle trein zonder na te denken.

Je hebt groot gelijk. Ik had vandaag als daily quest 5 wins met rogue of warrior. Ik dacht laat ik eens de face warrior nemen met al die wapens. Op de ladder heb ik op 9 spelletjes mijn 5 wins gehaald. Niet geweldig, maar wat mij opviel was dat vier van mijn wins tegen miracle rogue waren.

En dan dacht ik: hmmm... misschien face hunter. En tijdens de ronde van belgie en de giro heb ik deze namiddag face hunter zitten spelen op de ladder.

Geen succes, want meer verloren dan gewonnen, maar als ik de spelletjes tegen (miracle) rogue neem: een win percentage van 80%.

Het grootste probleem van face hunter is nu dat het verliest van enig random midrange deck.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Nieuwe Mage secret in Naxx:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mhVapXv.jpg

Dat ziet er erg overpowered uit :X.
Lijkt wel of OP de term wordt voor alle nieuwe kaarten :P.

[ Voor 146% gewijzigd door Jerry op 29-05-2014 18:27 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Die Naxx kaarten moeten natuurlijk wel een beetje sterk zijn om interessant te worden (anders gaat niemand ze halen/kopen), maar er zitten inderdaad wel een paar kaarten tussen die wat mij betreft OP zijn. Ik hoop dat ze een paar pro's een paar dagen mogen playtesten bij Blizzard met deze kaarten erbij zodat ze kunnen zien wat voor OP combo's etc. er mogelijk zijn voordat ze worden uitgebracht.

Verwijderd

ir_richman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:14:
[...]

spoiler:

spoiler:
"Misdirection functions for both minion and hero attacks.
When this effect says random, it means random. The attack can be directed towards either hero or any other minion on the board. However, Misdirection will not direct the attacker to attack the original target, or itself. Misdirection will not trigger if there are no minions on the board and the opposing hero attacks into the secret."

Wat jij vergeet is dat misdirection dus niet op je hero kan als je met je hero aanvalt. hierdoor garandeer je, dat je met je hero de whelp aanvalt (is nml nog de enige minion op het board, want je shadowstepped leeroy, je backstabbed je eigen farseer die je met een whelp trade, waardoor er nog 1 whelp over is) dus nee, misdirection kan niet op jezelf als je met je hero aanvalt ;)

en wat betreft je NB: ik las op hearthstone een uitleg dat je minion schade krijgt door misdirection omdat jij hem aanvalt met getrokken wapen. Als je de tegenstander aanvalt, is zijn wapen "gesheathed" en kan hij daarmee dus geen schade doen ;)
Jerry schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:24:
Nieuwe Mage secret in Naxx:
[afbeelding]

Dat ziet er erg overpowered uit :X.
Lijkt wel of OP de term wordt voor alle nieuwe kaarten :P.
3x leeroy Jenkins......pfff

nothing stops this train

• DarthDavy
Arena... 12-0 vingers in de neus. Deck is belachelijk sterk. Lang geleden dat ik dit nog gehad heb.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/druid01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/druid00.jpg

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 14:23
Net tegen een vriend van mij mijn nieuwe toevoegingen van mijn deck geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/dy6b0h.png

Toch wel lekker die Violet Teacher icm Power of the Wild.
En een beurd later gooide ik er nog een Savage Roar overheen. Hoorde hem een klein beetje huilen aan de andere kant :)

[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 29-05-2014 20:51 ]

• Astie
DarthDavy schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:45:
Arena... 12-0 vingers in de neus. Deck is belachelijk sterk. Lang geleden dat ik dit nog gehad heb.

[afbeelding]

[afbeelding]
Tering wat een deck. Alles zit erin.

Wat zijn de rewards? altijd nieuwsgierig naar
wow 1ste keer dat ik dit zie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7HNXT6I.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 29-05-2014 20:58 ]

nothing stops this train

• DarthDavy
astie schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:53:
[...]

Tering wat een deck. Alles zit erin.

Wat zijn de rewards? altijd nieuwsgierig naar
Een pakje met niks in en een hoop gold. Een hele grote hoop gold: tegen de 500 dacht ik.

• Astie
Dat krijg ik vaak als ik toch eigenwijs ben en de servers van Hearthstone liggen eruit. Dan krijg je dit soort vage meldingen!
hmmm ik zag legendary kaarten als achterkant en een rogue.....huppa gelijk conceden maar, heeft geen nut tegen die gare miracle rogues :/

pfffff

nothing stops this train

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Kol Nedra schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:07:
hmmm ik zag legendary kaarten als achterkant en een rogue.....huppa gelijk conceden maar, heeft geen nut tegen die gare miracle rogues :/

pfffff
Onzin.

Verwijderd

Zucht... van die dagen dat je gewoon geen goede kaarten pakt in arena, (en alleen maar pauper hero's kunt kiezen :p ) 2 runs achter elkaar
sta je nog op 3 wins, speel je tegen een mage die 4 frost bolts heeft, 2 mana wyrms 2 mirror image, blizzard etc :/
en dan ook 2 pakjes waarin 2 summoning portals zit, 2 wisps, headcrack, abusive sargeant etc

zo'n dag ... :X

/end rant

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2014 22:05 ]

• DarthDavy
Wooooooooooooooooooooooo

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/Hearthstone_Screenshot_5.29.2014.22.32.37.png

Was van een 6-3 Arena run. Die hou ik :P :P :P :P

[ Voor 15% gewijzigd door DarthDavy op 29-05-2014 22:34 ]

Verwijderd

DarthDavy schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:33:
Wooooooooooooooooooooooo

[afbeelding]

Was van een 6-3 Arena run. Die hou ik :P :P :P :P
Wow, lekker hoor :) Sowieso moet je TDK houden, die kaart is zó goed :P

Nog maar een arena-run gestart omdat ik nogal koppig ben. Sta nu met Paladin 6-0, en heb tegenstanders die de ene na de andere misplay doen... lava burst voor 7 damage op een 4-2... mind control op een 3/5... iemand die op beurt vier 4 2health minions heeft liggen..
ook weleens fijn zo'n run :P

• Grotman
  • Niet online
Mijn Mage-arena was erg slecht. Had geen fireballs of flamestrikes, dus dat merk je wel. Sta op 2500 gold nu, en wil dat minimaal houden voor Nax. Ik cruise nu (waarschijnlijk tijdelijk) door constructed -nu bijna rank 8- met mijn control decks, Warlock en Druid. Tegen Miracle werken ze prima, eigenlijk tegen bijna elk deck wel.
Mijn Paladin krijg ik niet meer echt aan de praat. Ik sleutel steeds, maar kan geen goede modus vinden. Ik weiger decks op te zoeken, dus heb 'm maar ff op de plank liggen. Wel jammer, want ik heb er de meeste wins mee voor de golden character. Maar m'n Druid komt er aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Grotman op 29-05-2014 23:33 ]

Black Knight! nice en nog golden ook :)

ik twijfel nog voor black knight of sylvanas, maar ik denk sylvanas eerder ivm deathraddle+naxxramas combo :)

Druid deck:

http://www.hearthpwn.com/...1;587:2;619:2;620:1;633:2;

[ Voor 38% gewijzigd door Kol Nedra op 30-05-2014 11:16 ]

nothing stops this train

• aicaramba
Vorig seizoen zat ik steeds tussen de rank 15 en 18 in te schommelen. Dit seizoen lukte het me niet om zo hoog te komen. Ik bleef rond de rank 17-18, met af en toe een uitschieter naar 16.. Tot 2 dagen geleden. Ik speelde met druid voor de 'win 5 games with druid' quest, won ze alle 5 op rij en ging zo naar rank 14.

Toen kreeg ik een shaman quest en stoomde door naar rank 13. Nu heb ik mage quests en ben ik naar rank 12 geklommen, met 4 sterren.

Zo lukt het je nauwelijks om voorbij rank 17 te komen en zo sta je rank 12.. Zo aan het einde van het seizoen :D

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:05
Nog 33 kaarten te gaan en dan heb ik ze ook allemaal eindelijk :D! Waarvan nog wel 21 legendaries maar heb gelukkig nog 5100 dust liggen. Dit seizoen eindig ik waarschijnlijk op rank 10.

Ben inmiddels weer terug bij me mage op de ladder, wordt weinig gespeeld dus zijn weinig counter decks voor op het moment en dat bevalt erg goed. Veel agressieve kaarten erin wat er toch voor zorgt dat je redelijk snel kan winnen. Pyroblast, 2x fireball, leeroy, 2x frostbolt, is toch al samen 34 dmg. Gewoon zorgen dat je het sowieso tot beurt 10 volhoud. Maar meestal heb ik al lethal voor beurt 10, voordeel is ook dat de meeste dmg gewoon over de taunts kan worden heengespeeld. Verder board control houden met schaapjes en flamestrikes.

PSN Profile

Verwijderd

Hehe, altijd fijn als je tegenstander 2 beurten loopt te bm'en in arena door je niet af te maken, en dat je dan een pyroblast topdecked terwijl hij nog 9 health heeft

justice :)

edit:
haha, next game dream opener in arena:
t1 mana wyrm, t2 sorc apprentice, t3 mana wyrm, t4 attack, t5 coin, frost bolt, fire ball + 2 6/2 mana wyrms, gg :D

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2014 12:47 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik sta zelf op rank 9 of 8 ofzo. Denk dat ik nog wel verder kan stijgen maar ik vind heel veel constructed games met alleen de 10 gold bonus per 3 wins vaak niet genoeg incentive hebben om zoveel te spelen. Ik doe meestal mijn quests gewoon in ranked games en zo combineer ik mijn spaaractie voor de Naxx wings met het stijgen van mijn rank.

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-11 11:56
ik ben nu rank 17 dit seizoen, vorige seizoen kwam ik max 19, dus opzich wel tevreden.
Alleen wat is het nut om nog hoger in rank te komen. Je reward blijft het zelfde toch?

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

syntesia schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:15:
ik ben nu rank 17 dit seizoen, vorige seizoen kwam ik max 19, dus opzich wel tevreden.
Alleen wat is het nut om nog hoger in rank te komen. Je reward blijft het zelfde toch?
Mjah dat bedoel ik dus met die incentive waarom ik nooit hoger gegaan ben. Je bereikt er verder niet echt iets mee. Als ik er nou extra gold van kreeg oid zou ik wel proberen om hoger te komen wellicht.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:38
Ik speel het eigenlijk vooral voor de golden druid te unlocken. Ik geraak niet hoger dan rang 15 maar ik heb ondertussen toch al 130 wins op mijn druid staan (vooral quests elke keer 'verwijderen' en hopen dat ik een quest krijg die ik kan uitvoeren als druid). Mij maakt het dan ook niet uit dat ik wat verlies want dan kan ik gemakkelijker weer winnen om mijn 500 wins te halen :p

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Is de Freeze Mage een nieuw ding ofzo? Ben vandaag al een paar mages tegen gekomen die 2x van de volgende hadden: Frostbold, Cone of Cold, Blizzard en Frost Nova.

Welgeteld wist hij me 6 beurten te vertragen, maar aangezien ik met m'n Priest aan het spelen was (en ik nog 2x Holy Nova op handen had, om de Blizzards te counteren) kon hij nooit genoeg damage doen. De minions die hij uiteindelijk speelde kon ik makkelijk weg spelen met Shadow Word Pain/Death of gewoon jatten (jeuj Shadow Madness en Cabal Shadowpriest).

Maar is het de bedoeling van het deck om je tegenstander zijn minions zo lang te vertragen en intussen met spells zoveel mogelijk damage doen tegen face? Want tegen Priests/Paladins zie ik dit gewoon niet gebeuren (grote minions, buffs en heals) en tegen Hunter wordt het gewoon een damage race. Miracle Rogue lijkt me ook een hekel punt.

Ik zie wel hoe deze goed is tegen Zoo/Handlocks, aangezien je board advance heel goed tegen kan houden, maar tegen midrange gaat hij het wel lastig krijgen.

-

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:52

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb ook net een Freeze Mage tegen mij gehad. Die deed Frostbolt, Frostbolt, Ice Lance, Fireball etc op mijn hero, nadat ik zijn Ice Block had getriggered :/
DarthDavy schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:45:
Heb je nou serieus 4 epics en 4 rares in arena? :D

Ik heb in totaal 15-16 arena runs gedaan en maar 1 x uberhaupt een epic gehad en maar 3-4 keer meer dan de 3 vaste rares :O.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:06

SkyStreaker

Move on up!

syntesia schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:15:
Card-back voor dat seizoen toch?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:18
Boven rank 20 is eigenlijk alleen maar voor de fun; om te kijken hoe ver je met een deck kan komen.
De enige "reward" die je verder in ranked kan halen is de legendary card back.

5700X | RX 6600

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 14:48

Freelance

(..)

Nazanir schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:33:
Is de Freeze Mage een nieuw ding ofzo? Ben vandaag al een paar mages tegen gekomen die 2x van de volgende hadden: Frostbold, Cone of Cold, Blizzard en Frost Nova.

Welgeteld wist hij me 6 beurten te vertragen, maar aangezien ik met m'n Priest aan het spelen was (en ik nog 2x Holy Nova op handen had, om de Blizzards te counteren) kon hij nooit genoeg damage doen. De minions die hij uiteindelijk speelde kon ik makkelijk weg spelen met Shadow Word Pain/Death of gewoon jatten (jeuj Shadow Madness en Cabal Shadowpriest).

Maar is het de bedoeling van het deck om je tegenstander zijn minions zo lang te vertragen en intussen met spells zoveel mogelijk damage doen tegen face? Want tegen Priests/Paladins zie ik dit gewoon niet gebeuren (grote minions, buffs en heals) en tegen Hunter wordt het gewoon een damage race. Miracle Rogue lijkt me ook een hekel punt.

Ik zie wel hoe deze goed is tegen Zoo/Handlocks, aangezien je board advance heel goed tegen kan houden, maar tegen midrange gaat hij het wel lastig krijgen.
Was het dit deck: http://www.hearthpwn.com/decks/58909-otter-pops ? Zie je heel veel, populaire post op reddit en mensen gaan het proberen. Doe het zelf overigens ook, had hem op het lijstje staan om vanavond te gaan proberen.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Freelance schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:20:
[...]

Was het dit deck: http://www.hearthpwn.com/decks/58909-otter-pops ? Zie je heel veel, populaire post op reddit en mensen gaan het proberen. Doe het zelf overigens ook, had hem op het lijstje staan om vanavond te gaan proberen.
Mwa een budget versie er van, hij had geen Pryoblast of Legendaries of andere Epics, maar het idee erachter was wel hetzelfde, zo veel mogelijk uitstellen en tegelijkertijd wel damage proberen te doen om mijn face.

Hij kon alleen niet echt voet in de aarde krijgen, ik had echt compleet board control en dankzij m'n heals kreeg hij niets gedaan. Wel grappig dat ik per abuis een counter tegen zijn deck had.

-

Verwijderd

YEAH, eindelijk onder rank 10 gekomen :D
Wilde dit seizoen eens serieus gaan spelen, maar weer veel te weinig zin/tijd, dus bleef weer vrij lange tijd op rank 14 hangen. Heb toen een paar aanpassingen aan mijn druid deck gedaan, en sindsdien vlieg ik door de ranks heen :) erg weinig matchups waar ik totaal geen kans heb :p

Verwijderd

Zal me ook maar weer eens een keer melden in dit topic, lange tijd niet gespeeld en maar een beetje gelurked (damn you Diablo3!) maar anderhalve tot twee weken geleden weer eens langzaam begonnen met spelen om wat gold te farmen voor Naxx en te kijken hoe ver ik kan komen. Mee en mee ranks gestegen en vandaag m'n beta "record" van rank 5 weer gehaald. Blijf wel boven de 50% winrate maar stijgen gaat steeds langzamer wat natuurlijk ook logisch is. ;) Vanaf rank 10 veel de bekende decks tegengekomen met kleine variaties, zelf begonnen met classes voor de daily quests maar grotendeels tempo rogue (beetje miracle maar niet echt mijn ding), zoo lock, priest en druid gespeeld. Bij druid blijven hangen met een token deck wat best goed bevalt, goeie removal, board presence en een paar combo's die leuk zijn om te spelen.
Net toch nog Legend rank gehit, maar ik moet zeggen dat het weinig om skill draait. Ieder potje gaat puur om je draws en de matchup die je hebt tegen bepaalde decks.

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

xelfer schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:22:
Net toch nog Legend rank gehit, maar ik moet zeggen dat het weinig om skill draait. Ieder potje gaat puur om je draws en de matchup die je hebt tegen bepaalde decks.
Als je legend hebt behaald, dan geloof je deze uitspraak toch niet? Niet alleen jij, maar ook je tegenstander heeft geen invloed op welke kaarten hij in zijn handen krijgt en welke je trekt in de daarop volgende beurten, je bent nog wel steeds zelf verantwoordelijk hoe je met de hand speelt die je toebedeeld krijgt.

Als je van "geluk" afhankelijk bent, hoe kan je dan toch legend halen, of hebben al je tegenspelers gewoon meer "pech" gehad dan jijzelf?

-

Nee ik speelde gewoon Handlock en ik kwam op het laatst veel decks tegen waar ik goede matchups tegen had :).

Ik had in de potjes die ik won ook niet het idee dat mijn tegenstander veel fout gedaan had. Hetzelfde geldt voor de potjes die ik verloor. Daarnaast was mijn winrate nou ook niet je van het (± 55%).

[ Voor 48% gewijzigd door xelfer op 30-05-2014 20:35 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:18
Alsnog gefeliciteerd met het behalen van Legend. =P

Ik sta zelff rank 5 (57 wins - 28 losses) door alleen maar Tempo Rogue te spelen, maar het is nu helaas te kort dag voor mij om Legend te halen. Misschien moet ik volgende maand niet pas 2 weken van tevoren beginnen met grinden. xD

5700X | RX 6600

Ik heb heel wat meer games nodig gehad om eerlijk te zijn :D. Ik ben ongeveer 6-7 weken geleden echt begonnen met spelen en zit nu al op 600 ranked mode wins waarvan het grootste gedeelte dit seizoen...
Ik heb overigens de laatste paar ranks maar 3 verschillende decks gezien (in 20 potjes ofzo).....

- Hunter met traps
- Aggro Mage
- Zoo Warlock

Wat ik overigens vooral zonde vind is dat 99% van de games gewoon niet verder gaan dan beurt 6. Om die reden speel ik ook geen kaarten die meer kosten dan 6 (in welk deck dan ook), aangezien de huidige meta het 99% van de tijd niet toe staat om überhaupt een kaart duurder dan 6 mana uit te spelen.

[ Voor 50% gewijzigd door xelfer op 30-05-2014 21:28 ]

• Grotman
  • Niet online
xelfer schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:13:
Ik heb overigens de laatste paar ranks maar 3 verschillende decks gezien (in 20 potjes ofzo).....

- Hunter met traps
- Aggro Mage
- Zoo Warlock
In 20 potjes geen Miracle, Handlock of Druid?
Wow, dan is het erg anders in Legend dan rond rank 9. Hoewel ik soms ook nog een verdwaalde Paladin en Shaman tegenkom.
En Hunters ook echt bijna nooit meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Grotman op 30-05-2014 21:29 ]

Ja volgens mij wel 1 Miracle Rogue (denk ik?), maar die disconnecte dus dat was een gratis win :).
Ik heb overigens ook meerdere keren tegen dezelfde spelers gespeeld...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Weet iemand ook een tool waarmee ik mijn beschikbare kaarten kan exporteren zodat iemand mij kan helpen deckbuilden?

[ Voor 73% gewijzigd door SkyStreaker op 30-05-2014 22:26 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:04

Hu9o

Schokkend

SkyStreaker schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:25:
Weet iemand ook een tool waarmee ik mijn beschikbare kaarten kan exporteren zodat iemand mij kan helpen deckbuilden?
hearthstonetracker

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• DarthDavy
Pffff, nu heb ik alle legendaries die ik wil. Nu win ik geen enkel spelletje meer in ranked. Ik stond gisteren rank 8 met goed zicht op rank 7. Na nog een slechte run gisterenavond en nu vanavond nog erger sta ik terug rank 10.

Zo zie je maar weer: legendaries betekenen eigenlijk niets.

Win percentage vandaag: 31% :/

Algemeen percentage: 67%.

Slechte dag zeker :/

DarthDavy schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:08:
Pffff, nu heb ik alle legendaries die ik wil. Nu win ik geen enkel spelletje meer in ranked. Ik stond gisteren rank 8 met goed zicht op rank 7. Na nog een slechte run gisterenavond en nu vanavond nog erger sta ik terug rank 10.

Zo zie je maar weer: legendaries betekenen eigenlijk niets.

Win percentage vandaag: 31% :/

Algemeen percentage: 67%.

Slechte dag zeker :/
Het heeft natuurlijk ook veel te maken met geluk en de matchups die je krijgt.

De enige legendary die ik speel is Leeroy in welk deck dan ook, omdat games zelden beurt 8-9 halen bij mij. Ik heb getest met Alex. en Jaraxxus in Handlock, maar eerlijk gezegd zijn ze gewoon te duur qua mana cost.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:09
Rank 5 eindelijk ben bang dat het helaas te weinig gaat zijn voor legend dit seizoen :P
Je krijgt niets voor welke rank dan ook (behalve de card back voor rank 20+), dus het maakt uiteindelijk niets uit....

Ik heb zojuist de grens van 1600 dust bereikt doordat ik zo'n 37-38 packs alleen maar disenchantbare kaarten heb gekregen (maar 1 epic en de rest rares). Eigenlijk best wel triest.

[ Voor 44% gewijzigd door xelfer op 31-05-2014 08:44 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik hoop toch wel eens dat ze "Sword of Justice / Silver Hand Knight"- combo fixen. Als je nog 1 buff over hebt hoort de 4/4 gebuffed te worden, niet de 2/2 spawn. Ik bedoel: die komt het eerst op het board :)

• Grotman
  • Niet online
Dat is een vage ja, volgens mij triggert de battlecry voor het daadwerkelijk summonen. Vind het ook raar, want je ziet eerst de 4/4 verschijnen. Ook logisch gezien klopt het niet zoals het nu is.
Wel bijzonder. Ik speel nu voor het eerst miracle rogue. En nu speel ik letterlijk ieder potje tegen anti miracle rogue decks. Gewoon de afgelopen 7 potjes tegen priests die mass dispell runnen enzo. Waarom kwam ik die decks niet tegen toen ik gewoon zoo speelde of handlock? :o

Miracle Rogue is overigens wel EXTREEM inconsistent.

[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 31-05-2014 13:14 ]

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Heb een budget versie gemaakt van Miracle Rogue, waarbij ik Van Cleef heb vervangen voor Mana Addict en Leery voor een Arcane Golem. Heb nog geen Preparation (800 dust nodig :-() maar alle andere belangrijke kaarten bezit ik verder wel (2x Auctioneer, 2x Azure Drake, Thalnos) en het loopt toch erg lekker. Als je Mana Addict en Auctioneer hebt liggen + conceal naar de volgende beurt, kan je de Addict echt belachelijk veel bonus damage geven. Ik maak nog wel wat domme fouten hier en daar, maar ik krijg hem al aardig onder de knie.

-

Ik vind het deck gewoon zwaar onbetrouwbaar, maar wellicht komt dat ook omdat ik net 4 keer achter elkaar tegen freeze mage gespeeld heb. En ik heb in al mijn potjes nog geen 1 keer Leeroy gepakt...

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Freeze Mage is an sich een goede counter, als je Van Cleef of Mana Addict hebt als damage source, dan kan Freeze Mage deze heel makkelijk tegen houden, dus het is moeilijker om je tegenstander onder de 26 health te krijgen (voor de turn 7 of later kill) en de Freeze Mage kan ook heel makkelijk je SI:7 Agents van het board clearen.

Dankzij de hele hoge card draw is het deck juist heel erg betrouwbaar, omdat je dankzij Bladeflurry, Shiv en Auctioneer in principe kan drawen wat je nodig hebt.

Maar Freeze Mage is nu populair, omdat het een goede counter is tegen de Miracle Rogue, wat weer een goede counter was tegen Hunters, etc.

Mensen spelen gewoon het metaspelletje. Dus je had gewoon pech met je match-ups.

-

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:09
Wat ik ook merk is dat mensen gefocussed zijn op MR en FM om ze maar eens af te korten en weinig ingespeeld op druids :) ik grind mezelf er wel heerlijk tussendoor Rank 3 nu

• aicaramba
Zo.. Ik heb het hele seizoen rond de rank 17-18 gehangen.. En de laatste 3 dagen ben ik doorgeschoten naar rank 11.. Dat zal ik ook eindigen, want vandaag zal ik niet meer aan spelen toekomen.. Toch typish.. Eerst nooit boven de rank 15 gekomen.. En nu opeens naar rank 11 uit het niets. Ik heb nog niet eens meer packs geopend voor betere kaarten om dat voor elkaar te krijgen.

• ir_richman
Hihi leuk potje.
Soms moet je er gewoon voor gaan. Ik had een matige draw, maar tegen druid de mirror entitiy gehouden, ik draft flamestrike en ragnaros: tempo 0
Beurt 1: draw een polymorph, hmpf
beurt 2: draw een Kirin tor mage: oké das tempo, fireblast 1
beurt 3: draw Arcane Etherealist: Okee kansen! speel Kirin Tor Mage en Mirror Entitiy.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lgDGPZDl.png

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0JmGc4Tl.png

spoiler:
Kreeg geen kans om hem nog te polymorphen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qaXdDQ6l.png

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:52

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Dom van de Druid om niet te anticiperen op een Mirror Entity :D

• ir_richman
ETzPliskin schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:16:
Dom van de Druid om niet te anticiperen op een Mirror Entity :D
Inderdaad, ik dacht een harvest golem is het altijd, wie weet meer, maar hij speelde beurt 2 een wild growth, daarna dus coin, innervate, et voilà. Sweet :)

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

ir_richman schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Inderdaad, ik dacht een harvest golem is het altijd, wie weet meer, maar hij speelde beurt 2 een wild growth, daarna dus coin, innervate, et voilà. Sweet :)
Bekend probleem hoor, als druid wil je natuurlijk graag een grote minion op het bord hebben. Maar dat blijft hoe dan ook zonde tegen een mage, want dan moet je het voornaamste op Polymorph anticiperen, want dan is hij minstens 2 kaarten kwijt tegen jouw 1. Nu is het helemaal zuur, want nu zit jij met een mooie minion en hij met niets :p

-

Wow. Net 10 potjes miracle rogue gepakt en maar 1 x een Auctioneer gezien (in +- 150-160 draws).....
Pagina: 1 ... 94 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]