Ja preciesShadowBumble schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:47:
[...]
SoonTM a.k.a Blizzard Time
More info http://www.wowwiki.com/Soon
[ Voor 196% gewijzigd door MrVegeta op 28-02-2014 19:01 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Heeft er iemand nog wat handige tips met betrekking tot The Coin? Ik weet nou nooit echt zeker of ik de kaart wel op het juiste moment speel. Het zal van veel factoren en per class verschillen, maar heeft iemand wat algemene tips?
.
Wat me intussen wel een beetje begint te storen is het feit dat alle mages het zelfde deck spelen.. Zo snel mogelijk 10 HP er af slaan en instant win.
Wat me intussen wel een beetje begint te storen is het feit dat alle mages het zelfde deck spelen.. Zo snel mogelijk 10 HP er af slaan en instant win.
[ Voor 25% gewijzigd door Nipje op 28-02-2014 18:57 ]
Hoe te sterk zijn mages trouwens?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Zijn die sterk danMrVegeta schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:33:
Hoe te sterk zijn mages trouwens?
Het idee is dat je één beurt hetzelfde advantage hebt als de first-player, namelijk één mana meer om de kaart van de tegenstander te beantwoorden. In general wordt het zwakker naarmate het spel voor duurt. Ikzelf denk dat het het sterkste is om op beurt 2 3 mana te krijgen of in beurt 3 4 mana, maar het hangt af van wat je in je hand hebt. (een harvest golem op beurt twee spelen in leuk, maar als je dan vervolgens niks kan in beurt 3 heb je er niks aan)Nipje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:19:
Heeft er iemand nog wat handige tips met betrekking tot The Coin? Ik weet nou nooit echt zeker of ik de kaart wel op het juiste moment speel. Het zal van veel factoren en per class verschillen, maar heeft iemand wat algemene tips?.
Afgezien van deze algemene regels heb je nog dingen waar het goed mee combo't die je in overweging kunt nemen (mana wyrm, defias ringleader, Gadgetzan Auctioneer, evicerate e.d.)
Ik heb er ook niet zoveel hoor. Je hebt echter altijd mensen die gewoon even 80 packs kopen en blijven kopen totdat ze tevreden zijn.dtech schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:22:
Ligt het aan mij of heeft iedereen 6-8 legendaries o.i.d.? (rank 10) Ikzelf heb er 3...
[afbeelding]
Wel gewonnen overigens, niet eens polymorph(trok direct hierna blizzard)
2x poly 2x freeze 2x mijn sterkste lui freezen.
Tja, kon niet zoveel doen
Thanks voor de tipsdtech schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:51:
[...]
Het idee is dat je één beurt hetzelfde advantage hebt als de first-player, namelijk één mana meer om de kaart van de tegenstander te beantwoorden. In general wordt het zwakker naarmate het spel voor duurt. Ikzelf denk dat het het sterkste is om op beurt 2 3 mana te krijgen of in beurt 3 4 mana, maar het hangt af van wat je in je hand hebt. (een harvest golem op beurt twee spelen in leuk, maar als je dan vervolgens niks kan in beurt 3 heb je er niks aan)
Afgezien van deze algemene regels heb je nog dingen waar het goed mee combo't die je in overweging kunt nemen (mana wyrm, defias ringleader, Gadgetzan Auctioneer, evicerate e.d.)
Wat vinden jullie trouwens van decks met weinig tot geen 2 drops? Dus decks die zich voornamelijk op mid en late game richten? Ik ben nu een tijdje aan het oefenen met een nieuw paladin control deck waarin dus weinig 2 drops zitten. Het lukt me eigenlijk altijd wel om even vol te houden met de hero ability totdat ik 3/4 drops neer kan gooien maar ik vraag me af hoe dit zal gaan als ik wat hoger op de ladder zit?
Weet iemand trouwens ergen waar wat goede decks staan? Enige waar ik wel eens heb gekeken is hearthpwn maar de meeste decks hoog geupvote decks zijn of heel oud (en werken niet meer zo goed na de nerfs en tegen de huidige decks), free to play of zitten vol met legendaries.
[ Voor 19% gewijzigd door dtech op 01-03-2014 10:45 ]
Over Mages en goede decks gesproken; ik speelde vanavond met Trump's 'Free Mage Deck'. Vet goed. En ik heb niet eens alle kaarten (ondanks dat het een vrij goedkoop deck is - ik heb geen Faceless).
Na een win streak van een level of 5/6 ga ik er net op het allerlaatste nippertje af tegen een Druid met 2x innervate Ysera, dream Ysera (dus bijna 2x Ysera downen in beurt 2-6*, ga maar nadoen zonder polymorphs (want die trok ik niet)), Ragnaros, Ice Block en een Pyroblast nadat ik 'm vor de tweede keer op 1 health bracht.
Op het moment vind ik mezelf errrug goed (lol), maar dat komt zeker ook door Trump's deck.
*EDIT: lol, terugrekenend kan dit niet. 2e Ysera was turn 9, dream turn 8, na twee kaarten van de eerste Ysera die dan dus zelf turn 6 werd gespeeld. Nog steeds cool, maar niet zo cool als twee Ysera's voor turn 6
Na een win streak van een level of 5/6 ga ik er net op het allerlaatste nippertje af tegen een Druid met 2x innervate Ysera, dream Ysera (dus bijna 2x Ysera downen in beurt 2-6*, ga maar nadoen zonder polymorphs (want die trok ik niet)), Ragnaros, Ice Block en een Pyroblast nadat ik 'm vor de tweede keer op 1 health bracht.
Op het moment vind ik mezelf errrug goed (lol), maar dat komt zeker ook door Trump's deck.
*EDIT: lol, terugrekenend kan dit niet. 2e Ysera was turn 9, dream turn 8, na twee kaarten van de eerste Ysera die dan dus zelf turn 6 werd gespeeld. Nog steeds cool, maar niet zo cool als twee Ysera's voor turn 6
[ Voor 14% gewijzigd door Tektoon op 01-03-2014 02:57 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik kijk hier vaak voor inspiratie: www.hearthstonetopdeck.comdtech schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:35:
Weet iemand trouwens ergen waar wat goede decks staan? Enige waar ik wel eens heb gekeken is hearthpwn maar de meeste decks hoog geupvote decks zijn of heel oud (en werken niet meer zo goed na de nerfs en tegen de huidige decks), free to play of zitten vol met legendaries.
Lijst met decks die de recente toernooitjes gewonnen hebben
Bijna alle mages op de ladder spelen dit deck. Erg jammerTektoon schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 02:17:
Over Mages en goede decks gesproken; ik speelde vanavond met Trump's 'Free Mage Deck'. Vet goed. En ik heb niet eens alle kaarten (ondanks dat het een vrij goedkoop deck is - ik heb geen Faceless).
Heerlijk Paladin Arena deck met: 3 Concescration, 2 Argent protector, 2 Guardian of Kings, 1 Tirion fording en nog wat andere mooie kaartjes.
Sta nu 2-0. Ben benieuwd, dit is echt een belachelijk deck. De enige beperking nu ben ik zelf (helaas).
Edit: 5-0 inmiddels.
Sta nu 2-0. Ben benieuwd, dit is echt een belachelijk deck. De enige beperking nu ben ik zelf (helaas).
Edit: 5-0 inmiddels.
[ Voor 5% gewijzigd door FreqAmsterdam op 01-03-2014 11:19 ]
Ik zit een beetje de dubben tussen twee paladin control decks. Ik ben benieuwd naar wat jullie over de decks denken.
Ik speel zelf momenteel dit deck (één van de twee decks waartussen ik twijfel):
http://www.hearthpwn.com/...ood-of-steel-control-deck
Tot nu toe gaat het redelijk goed en lijkt het wel een stabiel deck. Dit heb ik echter alleen nog maar laag op de ladder kunnen ervaren. Daarna kwam ik dit deck tegen:
http://www.liquidhearth.c...e-koyukis-control-paladin
Ik heb daar niet alle kaarten voor maar met craften kan ik er wel komen. Wat vinden jullie van beide decks en welke lijkt jullie wat hoger op de ladder stabieler?
Tot nu toe gaat het redelijk goed en lijkt het wel een stabiel deck. Dit heb ik echter alleen nog maar laag op de ladder kunnen ervaren. Daarna kwam ik dit deck tegen:
Ik heb daar niet alle kaarten voor maar met craften kan ik er wel komen. Wat vinden jullie van beide decks en welke lijkt jullie wat hoger op de ladder stabieler?
Het is een erg duur deck, maar volgens mij best stabil. Heb je wel genoeg card draws? Je gebruikt bijvoorbeeld maar 1 twilight dragon
Je hebt het dan over het deck welk ik momenteel speel (die van hearthpwn)? Daar zitten toch wel redelijk wat draw kaarten in zoals hammer of wrath en lay on hands. Deck is inderdaad duur maar toevallig had ik de meeste kaarten. Ik heb alleen iets andere legendaries in het deck gestopt.badboyqxy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:04:
Het is een erg duur deck, maar volgens mij best stabil. Heb je wel genoeg card draws? Je gebruikt bijvoorbeeld maar 1 twilight dragon
En wat vind je van het deck van liquidhearth? Wellicht is die stabieler.
Zo, mark of the Wild is een sterke kaart zeg. Ben nu bezig met een priest te spelen, lukt wel aardig al speel ik wel steeds tegen sterkere lui
En dan bedoel ik met vrij sterke kaarten. Net speelde ik tegen een druid die in 2 beurten een 6/4 monster had
Haha Hellfire, 5dmg to all
instant win card
Haha een druid met in de eerste beurt een Chillwind Yeti. Haha daarna MOTW 6/6. Wauw deze druid had sterkte kaarten. Later nog een +4 damage zomaar... en ik met 2 mind control vanaf de eerste turn
[ Voor 112% gewijzigd door MrVegeta op 01-03-2014 13:00 ]
liquidhearth deck is stabieler tegen rush decks denk ik en heeft ook genoeg lategame. Al met al een gebalanceerder dekc.Nipje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:01:
Ik zit een beetje de dubben tussen twee paladin control decks. Ik ben benieuwd naar wat jullie over de decks denken.
Vicariously I live while the whole world dies
Ok en dan zou dat hearthpwn deck het dus beter moeten doen wanneer je geen rush deck tegen het lijf loopt?Vicarious schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:11:
[...]
liquidhearth deck is stabieler tegen rush decks denk ik en heeft ook genoeg lategame. Al met al een gebalanceerder dekc.
Had net een best aardig mage arena deck dacht ik (3x flamestrike, 3x fireball oa), verlies ik meteen de eerste 2 potjes (1x een domme fout van mij). Dat wordt niks meer denk ik: win ik gewoon de 9 potjes daarna op een rij! Tot ik verloor van een onmogelijk shaman deck die volgensmij meer epics dan commons en rares had
. Wel lekker om zoveel flamestrikes in je deck te hebben, want tegen turn 7 heb je er 9/10 keer wel eentje getrokken en dan kan je er een beetje op spelen dat je tegenstander veel minions neerlegt.
Mwah niet per sé. Een control priest deck maakt graag gebruik van jouw grote taunts en Koyuki's deck heeft wat meer damage om in de face van een druid te gooien (Avenging wrath + hammer) als hij zijn grote taunts eenmaal op het bord heeft.Nipje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:13:
[...]
Ok en dan zou dat hearthpwn deck het dus beter moeten doen wanneer je geen rush deck tegen het lijf loopt?
Hmm dan moet ik dit deck misschien maar ns gaan proberen. Moet helaas wel een oplossing bedenken voor de legendaries... die heb ik namelijk niet.Vicarious schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:27:
[...]
Mwah niet per sé. Een control priest deck maakt graag gebruik van jouw grote taunts en Koyuki's deck heeft wat meer damage om in de face van een druid te gooien (Avenging wrath + hammer) als hij zijn grote taunts eenmaal op het bord heeft.
Edit:
Die kaarten die je noemt (avenging wrath + hammer) zitten ook in het andere deck. Dat zal het verschil dan toch niet echt maken wel?
[ Voor 12% gewijzigd door Nipje op 01-03-2014 14:08 ]
hihi tegenstander heeft 28 leven
Ik heb een lildian stormrage en speel er 2x blessed champion op. Mijn tegenstander vond dat niet bepaald leuk. Zeker niet omdat ik op 1 leven stond.
Ik heb een lildian stormrage en speel er 2x blessed champion op. Mijn tegenstander vond dat niet bepaald leuk. Zeker niet omdat ik op 1 leven stond.
Meer mensen problemen dat de connectie even wegvalt en dat je daardoor uit het spel gegooid wordt?
Mijn internet werkt gewoon.
Baal ervan want heb daardoor een volledige arena run nu weggegooid
Daar heb ik de laatste tijd eigenlijk geen last meer van moet ik zeggen.badboyqxy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:41:
Meer mensen problemen dat de connectie even wegvalt en dat je daardoor uit het spel gegooid wordt?
Excuus ik heb de Avenging Wrath in dat andere deck over het hoofd gezien. Waarom maak je ze niet beide (met replacements voor de kaarten die je niet hebt) en test je welke je het lekkerst vind spelen?Nipje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:35:
[...]
Hmm dan moet ik dit deck misschien maar ns gaan proberen. Moet helaas wel een oplossing bedenken voor de legendaries... die heb ik namelijk niet.
Edit:
Die kaarten die je noemt (avenging wrath + hammer) zitten ook in het andere deck. Dat zal het verschil dan toch niet echt maken wel?
Behalve de gebruikelijke bugs zitten er ook nog wat visuele bugs in het spel. Normaal gesproken zitten die niet zo in de weg. In dit geval echter bepaald wel:

Lekker handig spelen tegen een tegenstander waarvan je diens hp niet kan zien vanaf turn 7
. Ik wist ook niet hoeveel hp de warlock had toen de bug opkwam. Behalve dat het bijna 30 was. Gedurende het spel gebruikte hij gelukkig ook een stuk of 4 heals, werd er helemaal gek van.
Uiteindelijk verrassend genoeg gewonnen. Toen de Warlock nog 1 kaart over had... http://i.imgur.com/YdrA5eW.png

Lekker handig spelen tegen een tegenstander waarvan je diens hp niet kan zien vanaf turn 7
Uiteindelijk verrassend genoeg gewonnen. Toen de Warlock nog 1 kaart over had... http://i.imgur.com/YdrA5eW.png
Ik had laatst toch wel medelij met m'n tegenstander. Ik was een mage, hij een rogue, ik had net m'n 6e beurt gehad, hij had nog 16hp en verder niets op het bord, dus in een soort wanhoopsdaad, gooit hij Milhouse op het bord. Beurt 7, ik had nog een frostbolt op handen, topdeck ik een Pyroblast.
Biedt netjes mijn excuus aan, en win.
-
Dat is toch ook dom als je tegen een mage een millhouse opgooit.Nazanir schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:26:
Ik had laatst toch wel medelij met m'n tegenstander. Ik was een mage, hij een rogue, ik had net m'n 6e beurt gehad, hij had nog 16hp en verder niets op het bord, dus in een soort wanhoopsdaad, gooit hij Milhouse op het bord. Beurt 7, ik had nog een frostbolt op handen, topdeck ik een Pyroblast.
Ik ben er anders nog maar eentje met dit deck tegengekomen. Mirror match was heel gaaf.Nipje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 09:41:
[...]
Bijna alle mages op de ladder spelen dit deck. Erg jammer
Draft net een Arena Priest; Prophet Velen + 3x mindblast. Beetje een gimmick, maar wellicht lukt het me een keer om te OTK'en. Alvast excuus aan de arme ziel die er voor 6 mana afgaat.
EDIT: leider Pindakäse, 2/3, slechtste score voor mij in 2014 en geen OTK's. Krijg het net met Trump's 'free mage' wel voor elkaar om op turn 4 al lethal te hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Tektoon op 03-03-2014 00:31 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Man man man, vandaag is niet mijn dag, verlies denk ik 90% van mijn potjes. Heb ook het gevoel dat mijn lievelingsdecks niet echt werken meer. Van de week maar wat nieuwe in elkaar flatsen
PSN & XBL: Denkoyugo
Verwijderd
ik heb dat ook wel eens, achteraf ligt het dan niet aan m'n decks, maar aan mezelf, ik ben dan niet echt geconcentreerd bezig en denk niet ver genoeg door, bijv. match tegen een mage, ik leg aan het eind van beurt 6 nog snel 2 minions neer... uhm, welke beurt was het ook alweer... Flamestrike...Denko schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:36:
Man man man, vandaag is niet mijn dag, verlies denk ik 90% van mijn potjes. Heb ook het gevoel dat mijn lievelingsdecks niet echt werken meer. Van de week maar wat nieuwe in elkaar flatsen
Of juist een beurt vooruit denken en dan per ongeluk een Mercenary als eerste minion spelen...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 22:30 ]
Dit dus. Gister echt een paar domme fouten gemaakt in mijn games omdat ik blijkbaar niet helemaal scherp was. Paar keer vergist in hoeveel mana ik had icm Innervate, aantal dingen in verkeerde volgorde gedaan etc. etc. Ik verloor uiteindelijk zeker 70% van mn potjes terwijl ik zonder die fouten waarschijnlijk minimaal rond de 50% zou zitten.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:23:
[...]
ik heb dat ook wel eens, achteraf ligt het dan niet aan m'n decks, maar aan mezelf, ik ben dan niet echt geconcentreerd bezig en denk niet ver genoeg door, bijv. match tegen een mage, ik leg aan het eind van beurt 6 nog snel 2 minions neer... uhm, welke beurt was het ook alweer... Flamestrike...
Of juist een beurt vooruit denken en dan per ongeluk een Mercenary als eerste minion spelen...
Arena's gingen ook ruk, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik geen Warlock kan spelen en het toch (2x op rij) wilde proberen
Van het weekend ook maar eens een paar uurtjes in HS gestoken. Ging vrij vlot van 25-14 met m'n aggro deck. Lekker zijn die bonus stars!
Denk dat ik nu maar switch naar m'n control decks en kijken waar ik uitkom. Vorige seizoen was het rank 10 met eigenlijk vrij weinig tijd en het seizoen daarvoor 12 geloof ik. Doel is rank 7
Denk dat ik nu maar switch naar m'n control decks en kijken waar ik uitkom. Vorige seizoen was het rank 10 met eigenlijk vrij weinig tijd en het seizoen daarvoor 12 geloof ik. Doel is rank 7
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Ik ben nooit hoger dan 11 gekomen maar dat is inderdaad vooral omdat ik niet zoveel tijd erin steek. Als je niet elke dag ranked speelt is het ranked seizoen alweer voorbij voordat je het weetFreelance schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:36:
Van het weekend ook maar eens een paar uurtjes in HS gestoken. Ging vrij vlot van 25-14 met m'n aggro deck. Lekker zijn die bonus stars!
Heb ik ook af en toe hoor. Gaat wel weer over. Soms lukt niks en verlies je alles. Morgen weer een kans.Denko schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:36:
Ik heb ze inderdaad ook beide gemaakt maar ik kan niet echt kiezen. Ik heb het idee dat het deck van hearthpwn iets sterker is wat later in de game. Door alle heals kom ik de eerste beurten vaak goed door met alleen mijn hero ability. Ik heb de lagere drops dan eigenlijk niet nodig maar dit zal in andere gevallen vast juist wel nodig zijn.Vicarious schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:59:
[...]
Excuus ik heb de Avenging Wrath in dat andere deck over het hoofd gezien. Waarom maak je ze niet beide (met replacements voor de kaarten die je niet hebt) en test je welke je het lekkerst vind spelen?
Ben vrij nieuw met hearthstone, koop net m'n vierde pakje en trek onixia. Iemand een tip hoe ik een goede combo kan doen met deze kaart, ik speel het liefst Warlock atm.
Verwijderd
Gewoon als finisher in je huidige deck doen, combo heeft niet veel zin, omdat Onyxia zo duur is dat je geen mana over hebt als je haar speeltQon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:38:
Ben vrij nieuw met hearthstone, koop net m'n vierde pakje en trek onixia. Iemand een tip hoe ik een goede combo kan doen met deze kaart, ik speel het liefst Warlock atm.
Eventueel een Raid Leader of Cult Master achter de hand houden, ga ervan uit dat Onyxia zelf niet lang overleeft en dat je het van je Whelps moet hebben
De beurt erna een Frostwolf Warlord is ook een leuke afmaker
Pas wel op met Hunters, UTH combo is dodelijk als je net Onyxia hebt gespeeld
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 14:48 ]
Kan ik onixia anders beter disenchanten? Ik zit een beetje rond te neuzen, maar ik kom niet veel voorbeeld decks tegen waar ze in zit...
Verwijderd
Ik zou d'r gewoon houden, in de top ranks wordt ze niet gebruikt inderdaad, maar ik zou d'r gewoon in je decks doen, best leuk om mee te spelen, zeker als je net bent begonnenQon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:59:
Kan ik onixia anders beter disenchanten? Ik zit een beetje rond te neuzen, maar ik kom niet veel voorbeeld decks tegen waar ze in zit...
Als je d'r shard, krijg je maar 400 dust, dat is 1 epic of 4 rares
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 15:04 ]
Nu iets van 5x ranked gespeeld en iedereen speelt met een hunter / rush deck...
Level 25/24.. erg lastig!
Probeer anders dit deck. Vrij goedkoop en effectief. Onderaan staat een video met uitleg waarom deze kaarten gekozen zijn en wat je met je mulligan moet doen.Vecodo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:34:
Nu iets van 5x ranked gespeeld en iedereen speelt met een hunter / rush deck...
Met dit deck ben ik van het weekend van 25-15 gegaan met 3/4 losses ongeveer.
Nu ik weer een beetje op niveau zit switch ik weer naar de decks waar ik het meeste lol mee heb. Kom nu ook een stuk minder hunters tegen.
[ Voor 11% gewijzigd door Freelance op 03-03-2014 16:03 ]
Nooit doen imo. Legendary = Legendary en de slechte kaart van vandaag is de goede kaart van morgen.Qon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:59:
Bij disenchanten gaat er 1200 dust uit je collectie!
Mjah... maar bij die legendary van Hunter had ik toch liever 4 hele goede rares dan die ene matige legendary van een class die ik nooit speel. En met die 4 rares kon ik (omdat het neutrals waren) 3 van mijn decks significant verbeteren.SeamusXanthus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:54:
[...]
Nooit doen imo. Legendary = Legendary en de slechte kaart van vandaag is de goede kaart van morgen.
Bij disenchanten gaat er 1200 dust uit je collectie!
Net mage gekozen in een Arena. Zul je altijd zien: slechts 1 flamestrike, 0 fireballs en 0 pyroblasts. Tevens uiteraard geen legendary. Als ik die pro's kijk op stream draften ze om de haverklap een legendary, ik misschien eens in de 10 arena runs.
edit: 2-1 momenteel. Genoeg voor vanavond.
[ Voor 21% gewijzigd door Vicarious op 04-03-2014 00:59 ]
Iedereen moet het zelf weten, maar lange termijn is bewaren altijd beter dan rare en epics te gaan maken.
Ik speel vanaf oktober en geen enkele kaart gecraft behalve één belangrijke legendary (Ragnaros). En Sylvanas maar die heb ik meteen weer gedisenchant voor 1600 dust toen het kon.
Sterker ik heb zelfs kaarten als Argent Commander gedisenchant op het moment dat ze tijdelijk 100 dust waard waren (na een nerf). Nu heb ik geen Argent Commander (maar genoeg andere kaarten), maar het idee is, als ik een Argent Commander nu uit een pakje haal heb ik 80 dust gewonnen!
Die bewaar strategie trek ik nog verder door, heb nu 3325 dust en 1100 gold.
Waarom 3325 dust? Eigenlijk heb ik virtueel 3325 dust omdat ik gestopt ben om 2+ kaarten te disenchanten. Op een gegeven moment heb je toch een groot genoeg collectie om een leuk deck te maken dus is craften. Daarnaast is het leuker en leerzamer om zelf je eigen deckje te maken met kaarten die je hebt. Daarnaast, als kaarten worden generfd, dan leveren dubbele kaarten nog veel meer op.
Ik disenchant ook geen golden kaarten trouwens, ook daar in de hoop de deze ooit generfd worden.
Op dit moment is dit zeer onwaarschijnlijk maar na een uitbreiding verwacht ik toch een aanpassing op enkele kaarten. Denk ook aan Abusive Sergeant, wiens tekst veranderd werd vanwege een aanpassing op Dark Iron Dwarf en DUS voor volle dust kon worden gedisenchant. Niemand had dat verwacht. Op dat moment besefte ik hoeveel slimmer het is om zoveel mogelijk kaarten op te sparen.
Waarom 1100 gold? Heb ook mezelf afgeleerd om geen pakjes meer te kopen en puur op Arena te spelen (is economisch slimmer als je een beetje goed bent). Stel je voor dat er straks een uitbreiding (adventures?) komt met een mode waar je met gold voor moet betalen? Sla ik mezelf voor de kop als ik het geld aan relatief nutteloze pakjes heb uitgegeven.
PS: Als je trouwens van plan bent dit spel maar kort te spelen is mijn strategie natuurlijk een hele slecht idee. Maar dit is een lange termijn strategie en ik heb nu na zo'n 6 maanden het idee dat het nu begint uit te betalen.
Ik speel vanaf oktober en geen enkele kaart gecraft behalve één belangrijke legendary (Ragnaros). En Sylvanas maar die heb ik meteen weer gedisenchant voor 1600 dust toen het kon.
Sterker ik heb zelfs kaarten als Argent Commander gedisenchant op het moment dat ze tijdelijk 100 dust waard waren (na een nerf). Nu heb ik geen Argent Commander (maar genoeg andere kaarten), maar het idee is, als ik een Argent Commander nu uit een pakje haal heb ik 80 dust gewonnen!
Waarom 3325 dust? Eigenlijk heb ik virtueel 3325 dust omdat ik gestopt ben om 2+ kaarten te disenchanten. Op een gegeven moment heb je toch een groot genoeg collectie om een leuk deck te maken dus is craften. Daarnaast is het leuker en leerzamer om zelf je eigen deckje te maken met kaarten die je hebt. Daarnaast, als kaarten worden generfd, dan leveren dubbele kaarten nog veel meer op.
Ik disenchant ook geen golden kaarten trouwens, ook daar in de hoop de deze ooit generfd worden.
Op dit moment is dit zeer onwaarschijnlijk maar na een uitbreiding verwacht ik toch een aanpassing op enkele kaarten. Denk ook aan Abusive Sergeant, wiens tekst veranderd werd vanwege een aanpassing op Dark Iron Dwarf en DUS voor volle dust kon worden gedisenchant. Niemand had dat verwacht. Op dat moment besefte ik hoeveel slimmer het is om zoveel mogelijk kaarten op te sparen.
Waarom 1100 gold? Heb ook mezelf afgeleerd om geen pakjes meer te kopen en puur op Arena te spelen (is economisch slimmer als je een beetje goed bent). Stel je voor dat er straks een uitbreiding (adventures?) komt met een mode waar je met gold voor moet betalen? Sla ik mezelf voor de kop als ik het geld aan relatief nutteloze pakjes heb uitgegeven.
PS: Als je trouwens van plan bent dit spel maar kort te spelen is mijn strategie natuurlijk een hele slecht idee. Maar dit is een lange termijn strategie en ik heb nu na zo'n 6 maanden het idee dat het nu begint uit te betalen.
[ Voor 5% gewijzigd door SeamusXanthus op 04-03-2014 09:58 ]
Andere tip op extra gold te krijgen is als je een 40 gold quest hebt hem te scramblen, door op het rode kruisje te klikken. Je hebt namelijk altijd kans om een 60 of 100 gold quest te krijgen.
Speelde gisteren tegen GuardsmanBob in arena met een4-0 stand (imo niet de beste speler..)
Got nervous
Nuked own minion
Lost
I suck : (
Uiteindelijk wel 8-3 gegaan maar er zat meer in
Got nervous
Nuked own minion
Lost
I suck : (
Uiteindelijk wel 8-3 gegaan maar er zat meer in
[ Voor 24% gewijzigd door ImdaMned op 04-03-2014 10:46 ]
@badboy ik wist niet dat je quests kon scramblen, handig om te weten, bedankt!
@Imdamned Ja ik ken het. Ik wou redelijk in het begin mijn fireball cancellen dus ik hou hem over mijn hero en laat los... BOEM.
@Imdamned Ja ik ken het. Ik wou redelijk in het begin mijn fireball cancellen dus ik hou hem over mijn hero en laat los... BOEM.
Oh, ik dacht dat dat gewoon decline quest was. Handigbadboyqxy schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:02:
Andere tip op extra gold te krijgen is als je een 40 gold quest hebt hem te scramblen, door op het rode kruisje te klikken. Je hebt namelijk altijd kans om een 60 of 100 gold quest te krijgen.
Voor lange termijn inderdaad een prima strategie, maar ik steek niet zo gek veel tijd in dit spel. Als ik dan speel wil ik wel graag een beetje competitieve decks maken en spelen. Die Argent Commanders gebruik ik in 2 of 3 decks van me en die worden er merkbaar beter van terwijl het misschien nog wel 3 maanden duurt voor ik er 2 uit arena packs vandaan getrokken heb. Dan zit ik dus 3 maanden met een minder goed constructed deck te spelen puur vanwege de hoop dat een aantal van mijn extra's later meer dust waard worden of de kleine kans dat ik ooit die hunter legendary ga spelen?SeamusXanthus schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:55:
Iedereen moet het zelf weten, maar lange termijn is bewaren altijd beter dan rare en epics te gaan maken.
Je kunt dit maar 1x per dag doen!!Denko schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:36:
[Andere tip op extra gold te krijgen is als je een 40 gold quest hebt hem te scramblen, door op het rode kruisje te klikken. Je hebt namelijk altijd kans om een 60 of 100 gold quest te krijgen.]
Oh, ik dacht dat dat gewoon decline quest was. Handig
Zie ook deze reddit post voor volledige maximization (http://www.reddit.com/r/h...ld_from_you_daily_quests/)
Ik zie dat ze het ook voor Mobile gaan maken, gaaf!
Ben nu voor het eerst de 2 wins voorbij in Arena met 3-1, soort Paladin rush/buff deck gefocussed op controle houden. De game verloren door de kaart die bij het neerleggen een taunt minion sloopt (dat was de definitieve move iig).
Vind het best lastig wat ik voor deck wil maken aangezien je toch redelijk random kaarten krijgt voorgeschoteld. Blijft het wel leuk!
Ben nu voor het eerst de 2 wins voorbij in Arena met 3-1, soort Paladin rush/buff deck gefocussed op controle houden. De game verloren door de kaart die bij het neerleggen een taunt minion sloopt (dat was de definitieve move iig).
Vind het best lastig wat ik voor deck wil maken aangezien je toch redelijk random kaarten krijgt voorgeschoteld. Blijft het wel leuk!
Ja, inderdaadVicarious schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:43:
[...]
Dan zit ik dus 3 maanden met een minder goed constructed deck te spelen puur vanwege de hoop dat een aantal van mijn extra's later meer dust waard worden of de kleine kans dat ik ooit die hunter legendary ga spelen?
Persoonlijk ook veel leuker, omdat het je de keuze geeft met meerdere characters te spelen, en ook de je zelf creatief met je eigen kaarten leert omgaan of een keer een kaart uit te proberen. Ik heb zelf na 6 maanden nog geen Defender of Argus & Argent Commander. Nou ja, die HAD ik wel voor ik ze moest disenchanten
Overigens 2+ kaarten zou ik wel degelijk disenchanten om sneller de noodzakelijke legendaries te kunnen craften. Maar ook dan, pas disenchanten op het moment dat je iets nieuws gaat craften. Dus niet elk moment die auto-disenchant button indrukken.
Maar als jij niet genoeg denkt te spelen om dat 'break-even' punt te bereiken waar je collectie verzadigd genoeg is om meerdere competitieve decks te maken moet je gewoon doen wat je zelf het handigste lijkt.
Maar ik al zo vaak reacties gezien van mensen die zichzelf voor het hoofd slaan dat ze een legendary hebben gedisenchant omdat de meta veranderde en de kaart ineens toch goed blijkt...
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar je slaat wat mij betreft iets te ver door. Natuurlijk is het goed voor je om een constucted deck te maken met de kaarten die je hebt, en er niet 1 van internet af te plukken. Dan kan je er zelf een strategie achter bedenken en dat is uiteindleijk misschien wel veel beter. Echter doet je playstyle me een beetje denken aan het kopen van hardware in een nieuwe pc, je kan nu voor een budget van 1000 euro een mooie pc samenstellen, maar als je dan op techwebsites zit te lezen zie je dat er over 2 maanden een videokaart voor dezelfde prijs uitkomt die net iets beter is. Dan besluit je daar op te wachten, en na 2 maanden blijkt er weer een nóg betere kaart uit te komen waar je dan weer 2 maanden op moet wachten. Zo wacht je steeds op het meeste waar voor je geld (of dit geval gold) maar uiteindelijk zul je het nooit uitgeven.SeamusXanthus schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:55:
Ik heb bijvoorbeeld vandaag 2 argent commanders en een harvest gollem gecrafted omdat ik dat gewoon hele goede kaarten vind en ik die graag wil gebruiken in mijn deck. Ik had er het dust voor, en ik denk dat die kaarten mij meer opbrengen dan 1 enkele legendary na een tijd doorsparen.
Maar ieder z'n ding natuurlijk, als jij het zo het fijnste vindt om te spelen moet je dat vooral zo doen.
Huh? En nu kan ik dat niet?SeamusXanthus schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:44:
[...]
Persoonlijk ook veel leuker, omdat het je de keuze geeft met meerdere characters te spelen, en ook de je zelf creatief met je eigen kaarten leert omgaan of een keer een kaart uit te proberen.
Als ik mezelf wil beperken en heel creatief bezig wil zijn met beperkte kaarten... dan doen ik toch gewoon Arena? Dat is momenteel sowieso voor mij de manier om mijn gold uit te geven.
Het klopt dat iedereen gewoon zelf moet bepalen wat je met al je kaarten doet.
Seamus volgt een methodiek die weinig mensen kunnen volhouden, maar zelf houd ik voorlopig ook mijn dubbele kaarten. Ik speel vooral arena en met de behaalde successen daarin begin ik nu ook steeds meer mogelijkheden te krijgen om betere constructed decks te maken. Mijn ervaring is dat het verschil in verkrijgen van legendaries t.o.v. epics en rares zo gigantisch is dat ik alleen maar legendaries craft. Op korte termijn levert dit inderdaad beperkingen op ten aanzien van mijn deckkeuzes maar ik behoud wel mijn flexibiliteit en legendaries. Daarnaast zijn er voor mij 2 voordelen die eveneens zwaar wegen om niet alleen maar voor exacte kopieen van populaire decks te gaan. Het eerste voordeel is dat je veel beter inschattingen maakt op welke wijze een bepaalde kaart iets toevoegt aan je deck en of dit inderdaad ook past bij jouw speelstijl. Het andere voordeel wat ik zelf veel belangrijker vind is dat je mensen kan verrassen met keuzes. Als mensen een druid deck zien op hogere ranked niveaus dan verwacht bijna iedereen de combo force of nature / savage roar en maken daar ook keuzes in ten aanzien van het bijvoorbeeld aggressiever proberen te boardclearen. Als je dit al weet en je speelt zelf een andere variant waar je heel vertrouwd mee bent dan kan je daar goed op inspelen.
Seamus volgt een methodiek die weinig mensen kunnen volhouden, maar zelf houd ik voorlopig ook mijn dubbele kaarten. Ik speel vooral arena en met de behaalde successen daarin begin ik nu ook steeds meer mogelijkheden te krijgen om betere constructed decks te maken. Mijn ervaring is dat het verschil in verkrijgen van legendaries t.o.v. epics en rares zo gigantisch is dat ik alleen maar legendaries craft. Op korte termijn levert dit inderdaad beperkingen op ten aanzien van mijn deckkeuzes maar ik behoud wel mijn flexibiliteit en legendaries. Daarnaast zijn er voor mij 2 voordelen die eveneens zwaar wegen om niet alleen maar voor exacte kopieen van populaire decks te gaan. Het eerste voordeel is dat je veel beter inschattingen maakt op welke wijze een bepaalde kaart iets toevoegt aan je deck en of dit inderdaad ook past bij jouw speelstijl. Het andere voordeel wat ik zelf veel belangrijker vind is dat je mensen kan verrassen met keuzes. Als mensen een druid deck zien op hogere ranked niveaus dan verwacht bijna iedereen de combo force of nature / savage roar en maken daar ook keuzes in ten aanzien van het bijvoorbeeld aggressiever proberen te boardclearen. Als je dit al weet en je speelt zelf een andere variant waar je heel vertrouwd mee bent dan kan je daar goed op inspelen.
Het valt me nu eigenlijk pas op dat helemaal onder in dit artikel het deck een update heeft gekregen:
http://www.liquidhearth.c...-control-paladin?view=all
Wat vinden jullie van de nieuwe lijst die onderin het artikel te vinden is? Ik ben nog altijd een beetje aan het zoeken naar het juiste control deck. Ik heb er nu een aantal geprobeerd maar ik wil me toch ergens op vast pinnen
http://www.liquidhearth.c...-control-paladin?view=all
Wat vinden jullie van de nieuwe lijst die onderin het artikel te vinden is? Ik ben nog altijd een beetje aan het zoeken naar het juiste control deck. Ik heb er nu een aantal geprobeerd maar ik wil me toch ergens op vast pinnen
Ja ik drijf het inderdaad ver door, dat klopt, en is ook een beetje de sport voor mijBartske schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:51:
[...]
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar je slaat wat mij betreft iets te ver door. Natuurlijk is het goed voor je om een constucted deck te maken met de kaarten die je hebt, en er niet 1 van internet af te plukken. Dan kan je er zelf een strategie achter bedenken en dat is uiteindleijk misschien wel veel beter. Echter doet je playstyle me een beetje denken aan het kopen van hardware in een nieuwe pc, je kan nu voor een budget van 1000 euro een mooie pc samenstellen, maar als je dan op techwebsites zit te lezen zie je dat er over 2 maanden een videokaart voor dezelfde prijs uitkomt die net iets beter is. Dan besluit je daar op te wachten, en na 2 maanden blijkt er weer een nóg betere kaart uit te komen waar je dan weer 2 maanden op moet wachten. Zo wacht je steeds op het meeste waar voor je geld (of dit geval gold) maar uiteindelijk zul je het nooit uitgeven.
Maar mijn persoonlijk doel is ook niet om legendary te worden in ranked maar om een zo'n groot mogelijke collectie op te bouwen (zonder 'echt geld' natuurlijk) en veel plezier te hebben in Arena. Om vervolgens met de 'spoils of war' uit Arena + Daily Quests verder in ranked te komen met zelf verzonnen deckjes (afgelopen seizoen zonder veel problemen lvl 10 gehaald).
Als je dit doel ook hebt kan ik deze strategie zeker aanraden. Maar ik ben me goed bewust dat dit niet voor iedereen werkt.
Dat is ook het leuke van games van blizzard, ze zijn altijd veelzijdig zonder 1 'echt' doel te hebben. Kijk bijvoorbeeld naar WoW of starcraft, daar hebben mensen ook andere doelen (levelen, pve, pvp, arcade enz enz) en dat maakt het juist zo leuk. Bij hearthstone had ik juist het gevoel dat dat wat minder was (arena of ranked en daarnaast zoveel mogelijk kaarten verzamelen) maar het blijkt dus dat je er ook nog op meer manieren tegenaan kunt kijkenSeamusXanthus schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:42:
[...]
Ja ik drijf het inderdaad ver door, dat klopt, en is ook een beetje de sport voor mij.
Maar mijn persoonlijk doel is ook niet om legendary te worden in ranked maar om een zo'n groot mogelijke collectie op te bouwen (zonder 'echt geld' natuurlijk) en veel plezier te hebben in Arena. Om vervolgens met de 'spoils of war' uit Arena + Daily Quests verder in ranked te komen met zelf verzonnen deckjes (afgelopen seizoen zonder veel problemen lvl 10 gehaald).
Als je dit doel ook hebt kan ik deze strategie zeker aanraden. Maar ik ben me goed bewust dat dit niet voor iedereen werkt.
Verwijderd
Zucht.... zoveel goede kaarten trekken in arena, en dan met moeite 3-3 gaan .... 
nja, wel een golden ice barrier, wild pyro en lorewalker cho gekregen. Lorewalker gelijk maar disenchanten denk ik
nja, wel een golden ice barrier, wild pyro en lorewalker cho gekregen. Lorewalker gelijk maar disenchanten denk ik
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 20:01 ]
soms heb je van die potjes... alles wat ik in het spel legde werd afgeslacht, ik krijg een raggy in het spel en mn tegenstander besluit deze te negeren. Mijn tegenstander staat op 16 ik op 4. ik heb dus een ragnaros en hij 4 random critters. M'n ragnaros nog 1 life over ik pak een Faceless en wil opgeven net als ik boven de knop hang nee sukkel die ik ben altijd proberen en wuut mn 2 raggy's targetten beiden mn tegenstander
1 op 25 FTW
. Ik had net het omgekeerde. In arena topdeckte mijn tegenstander King Crush om mij exact neer te krijgen terwijl hij op één staat. Volgens mij echt letterlijk de enige kaart die hem kon redden als hunter zijnde. De kans dat hij die überhaupt heeft kunnen draften en ook nog topdeckt is echt bizar klein.
Helaas mede daardoor niet verder dan 10-3 gekomen. Laatste potje verloor ik terwijl we op het einde op 1-1 health stonden en ik 4 beurten lang geen enkele kaart kreeg om hem die laatste schade te doen, terwijl toen we begonnen ik op 25 of zo stond. Maar ja, zo win je ze ook soms...
Helaas mede daardoor niet verder dan 10-3 gekomen. Laatste potje verloor ik terwijl we op het einde op 1-1 health stonden en ik 4 beurten lang geen enkele kaart kreeg om hem die laatste schade te doen, terwijl toen we begonnen ik op 25 of zo stond. Maar ja, zo win je ze ook soms...
Hearthstone beta lijkt niet eeuwig meer te gaan duren
We’re drawing near to the end of the beta test of Hearthstone! We wanted to remind you that Golden Gelbin Mekkatorque, illustrious gnomish engineer and reward for helping us test our in-game shop, will no longer be available once the game is released.
....
"How close are we? Is it days/weeks/months or Soon™?"
I can't say exactly, but it is soon. Not months.
Dat klinkt erg goeddtech schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:16:
Hearthstone beta lijkt niet eeuwig meer te gaan duren
[...]
Volgensmij heb ik ergens juni gelezen, hij komt iig van de zomer.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:23:
Komt de Android client meteen bij de release, of volgt die later?
Hoe gaan ze dat doen met latency op mobile denken jullie? Wordt het bijvoorbeeld speelbaar vanuit de trein?
Ik heb nu al (bijvoorbeeld gisteravond) dat je soms beurten slechts een fractie van een seconde hebt om te reageren, aangezien er zoveel lag in zit dat je beurt bijna voorbij schiet.
Ik heb nu al (bijvoorbeeld gisteravond) dat je soms beurten slechts een fractie van een seconde hebt om te reageren, aangezien er zoveel lag in zit dat je beurt bijna voorbij schiet.
Omelette du fromage!
Geen idee, maar ik weet wel dat ik geen Arena in de trein ga spelenDxta schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:31:
Hoe gaan ze dat doen met latency op mobile denken jullie? Wordt het bijvoorbeeld speelbaar vanuit de trein?
Huh, ik herken dit totaal niet? Een beurt duurt een minuut of zo...Dxta schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:31:
Ik had dit gisteravond ook. Stond 4 minuten te wachten op tegenstander, toen mocht ie opeens 3x achter elkaar....gelukkig maar casual.SeamusXanthus schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:34:
[...]
Huh, ik herken dit totaal niet? Een beurt duurt een minuut of zo...
Verder wel leuk gespeeld, nieuw warlock deck gemaakt, van rank 20 naar rank 16, zonder te verliezen. Vanavond maar kijken hoe ver ik kom.
In diezelfde thread is gezegd dat de tablet aparte releases zijn en eerder is daarover gezegd dat die pas tegen de zomer komen, rond juni voor de iPad (voor iPhone/Android is voor zover ik weet nog niks bekend gemaakt)Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:23:
Komt de Android client meteen bij de release, of volgt die later?
Wat een ziek goed deck. Zal wel te counteren zijn, maar je merkt dat dit deck enorm goed geplaatst is in de huidige meta. Ik had er mijn bedenkingen bij (Shieldbearer really?), maar het deck werkt enorm goed.Freelance schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:56:
[...]
Probeer anders dit deck. Vrij goedkoop en effectief. Onderaan staat een video met uitleg waarom deze kaarten gekozen zijn en wat je met je mulligan moet doen.
Met dit deck ben ik van het weekend van 25-15 gegaan met 3/4 losses ongeveer.
Nu ik weer een beetje op niveau zit switch ik weer naar de decks waar ik het meeste lol mee heb. Kom nu ook een stuk minder hunters tegen.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik speel nu een tijdje met een Paladin deck, namelijk het volgende:
http://cl.ly/image/0Q1Y0H471L21
Ik ben er alleen echt de weg even mee kwijt. Ik ben al een tijdje aan het worstelen met het kiezen van een deck en heb ook meerdere malen hierover gepost in dit topic. Het probleem is dat ik met dit deck nu bijvoorbeeld alweer 3x op rij verlies van een Shaman (helpt niet echt met het krijgen van vertrouwen in het deck). Ik weet niet of het nou aan het deck ligt of simpelweg met de manier waarop ik speel. Het deck is gemaakt op basis van een Paladin control guide op liquidhearth.
Zou iemand me misschien wat tips kunnen geven op het deck dat ik hierboven heb gepost? Ik heb mijn eigen draai er aan proberen te geven maar ik heb zo mijn twijfels over dit deck. Ik weet dat hier mensen zitten met veel ervaring en ik heb zelf helaas niet zoveel tijd om te spelen.
Edit:
Dit is de guide waar ik mijn deck mee heb gemaakt. De meest recente versie staat onderin het artikel:
http://cl.ly/image/0Q1Y0H471L21
Ik ben er alleen echt de weg even mee kwijt. Ik ben al een tijdje aan het worstelen met het kiezen van een deck en heb ook meerdere malen hierover gepost in dit topic. Het probleem is dat ik met dit deck nu bijvoorbeeld alweer 3x op rij verlies van een Shaman (helpt niet echt met het krijgen van vertrouwen in het deck). Ik weet niet of het nou aan het deck ligt of simpelweg met de manier waarop ik speel. Het deck is gemaakt op basis van een Paladin control guide op liquidhearth.
Zou iemand me misschien wat tips kunnen geven op het deck dat ik hierboven heb gepost? Ik heb mijn eigen draai er aan proberen te geven maar ik heb zo mijn twijfels over dit deck. Ik weet dat hier mensen zitten met veel ervaring en ik heb zelf helaas niet zoveel tijd om te spelen.
Edit:
Dit is de guide waar ik mijn deck mee heb gemaakt. De meest recente versie staat onderin het artikel:
[ Voor 16% gewijzigd door Nipje op 05-03-2014 20:03 ]
Wanneer wordt die mage in arena nu eens eindelijk generfed?
Flamestrike is een veel te sterke kaart voor arena. Alle andere classes doen een gemiddelde van 2 damage voor aoe, waarom heeft een mage er 4 en dan nog eens blizzard wat 2 dmg is + freeze?
Twee keer op rij heb ik board control en beide empty hands en dan krijg je 1x flamestrike, heel je board clear. 3 beurten later weer een flamestrike en weer die hele boardclear en dan is het gewoon game over.
Het grootste probleem is dat die kaart een common is. En ik begrijp dat je het geen rare kan maken want in constructed is die niet zo sterk als ze in arena is. Maar de frequentie waarmee je met flamestrike te maken krijgt is naar mijn inziens te groot.
Mijn deck was echt goed en kreeg hem op 3 liefs en dan trek ik achtereenvolgens mijn murloc warleader die gewoon gekilled wordt, mijn 4/2 voor extra card draw. Daar wachtte ik effectief al 10 beurten op en net na een flamestrike trek je dan die kaart wat het gewoon rommel maakt.
Het is niet enkel deze x dat ik op zo'n lullige manier van een mage verlies. Het lijkt gewoon echt een brainless class en maakt het spelen met andere classes gewoon ook veel minder aangenaam.
Als je de statistics van bv. Hearthstats erbij neemt kan je zien dat Mage 110.000x gespeelde games heeft in arena en alle classes hebben de helft(!) van het aantal gespeelde games met uitzondering van Paladin die op 80.000 staan.
Priest, ... hebben slechts 1/4 gespeelde games van wat mages hebben. Dit toont toch wel aan hoeveel succes iedereen er al heeft mee gehad en hoe graag mensen proberen dit opnieuw te bereiken.
Flamestrike is een veel te sterke kaart voor arena. Alle andere classes doen een gemiddelde van 2 damage voor aoe, waarom heeft een mage er 4 en dan nog eens blizzard wat 2 dmg is + freeze?
Twee keer op rij heb ik board control en beide empty hands en dan krijg je 1x flamestrike, heel je board clear. 3 beurten later weer een flamestrike en weer die hele boardclear en dan is het gewoon game over.
Het grootste probleem is dat die kaart een common is. En ik begrijp dat je het geen rare kan maken want in constructed is die niet zo sterk als ze in arena is. Maar de frequentie waarmee je met flamestrike te maken krijgt is naar mijn inziens te groot.
Mijn deck was echt goed en kreeg hem op 3 liefs en dan trek ik achtereenvolgens mijn murloc warleader die gewoon gekilled wordt, mijn 4/2 voor extra card draw. Daar wachtte ik effectief al 10 beurten op en net na een flamestrike trek je dan die kaart wat het gewoon rommel maakt.
Het is niet enkel deze x dat ik op zo'n lullige manier van een mage verlies. Het lijkt gewoon echt een brainless class en maakt het spelen met andere classes gewoon ook veel minder aangenaam.
Als je de statistics van bv. Hearthstats erbij neemt kan je zien dat Mage 110.000x gespeelde games heeft in arena en alle classes hebben de helft(!) van het aantal gespeelde games met uitzondering van Paladin die op 80.000 staan.
Priest, ... hebben slechts 1/4 gespeelde games van wat mages hebben. Dit toont toch wel aan hoeveel succes iedereen er al heeft mee gehad en hoe graag mensen proberen dit opnieuw te bereiken.
[ Voor 56% gewijzigd door cyboria op 05-03-2014 20:31 ]
Verwijderd
Ik zou liever zien dat priest eens gebuffed gaat worden... mijn favoriete class, maar helaas een van de zwakste
Ja mage is te goed in arena, niet alleen door flamestrike hoor maar 2-4 fireball maakt een agro mage deck een van de meest consistente arena decks die er zijn door de enorme reach die je ervan krijgt. Statistish gezien is mage gewoon +1 win no matter je skill of draft.cyboria schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:25:
Wanneer wordt die mage in arena nu eens eindelijk generfed?
Flamestike een 5-6 mana epic/rare wellicht een oplossing?
Inderdaad, Mage is statistisch gezien één free win Arena. Maar de reden daarachter is volgens mij niet flamestrike. Flamestrike is uiteraard heel sterk, maar volgens mij niet overpowered. Misschien moet Flamestrike wel 8 mana kosten, maar dan nog los je volgens mij het probleem van Mage in Arena niet op.Flaat schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 07:49:
[...]
Ja mage is te goed in arena, niet alleen door flamestrike hoor maar 2-4 fireball maakt een agro mage deck een van de meest consistente arena decks die er zijn door de enorme reach die je ervan krijgt. Statistish gezien is mage gewoon +1 win no matter je skill of draft.
Flamestike een 5-6 mana epic/rare wellicht een oplossing?
De core van het probleem ligt volgens mij in de hero power van de Mage. Die is gewoon te sterk. Eén dmg op wat je wel zonder drawback is gewoon te sterk in vergelijking met alle andere klasses. Incrementeel heeft die hero power enorm veel impact op de game zonder enige drawback; de yeti's van de tegenstanders zijn 4/4's ipv 4/5's. Andere klasses die één dmg kunnen (rogue, druid) moeten dit doen met een drawback. Ja, je kan mijn yeti aanvallen voor één dmg, maar de hero krijgt er 4 terug.
Die hero power van Mage moet een drawback krijgen. Ik zou voorstellen om de fireblast van de mage niet meer te laten targetten door een speler, maar gewoon 1 dmg te laten doen op een random enemy of enemy minion. Op die manier moet een mage meer tactischer spelen met zijn fireblast omdat hij zelf niet kan beslissen waar die dmg op terecht komt. De RNG factor hoort ook thuis in Hearthstone en het blijft nog altijd een goede hero power, maar eentje waar je bedachtzamer mee moet spelen (zoals de meeste hero powers).
Volgens mij los je hiermee al veel van het Arena probleem van Mage op.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Mja, Mage is inderdaad sterk, maar vooral ook redelijk makkelijk om te spelen. Toen ik net begon met HS kwam Mage op mij over als de default class voor nieuwelingen. Volgens mij speelt iedereen de eerste paar potjes als Mage.
Ik heb overigens tegen elke class weleens gehad dat ik dacht dat ze overpowered waren. Priests haatte ik echt een paar maanden terug, en zo erg generfed is die ook weer niet. Toch blijken een aantal kleine aanpassingen grote gevolgen te hebben. Raar, want Mage heeft juist flinke nerfs gehad en wordt in de ESGN Fight Nights als een van de zwakkere classes aangeduid. En in Fight Night spelen de (voormalig) nummers 1 van de EU (Savjz) en NA (Strifecrow) mee. Dit is dan wel in constructed, dus misschien is Mage nu vooral erg viable in Arena.
Flamestrike is niet eens het ergste, want je kan er een beetje rekening mee houden en uitlokken om hem te spelen op 7 mana, en dan de gok nemen dat ze er niet nog eentje in hun hand hebben, Dus niet alles op het board gooien in beurt 5 en 6, maar net genoeg om hem uit te lokken.
Ik heb Trump bijvoorbeeld al redelijk vaak tegen een mage zien spelen, waarbij hij elke beurt aangaf wat hij verwachtte van de tegenstander (door acties in voorgaande beurten en het feit dat Flamestrike bijv. een common is) en daar zeer handig omheen speelde. Het lijken alleen niet-optimale plays die je zelf niet snel zou doen, maar uiteindelijk levert hem dat wel de winst op. Dus het is ook een deel nadenken over de mogelijke plays van de enemies.
Ik heb overigens tegen elke class weleens gehad dat ik dacht dat ze overpowered waren. Priests haatte ik echt een paar maanden terug, en zo erg generfed is die ook weer niet. Toch blijken een aantal kleine aanpassingen grote gevolgen te hebben. Raar, want Mage heeft juist flinke nerfs gehad en wordt in de ESGN Fight Nights als een van de zwakkere classes aangeduid. En in Fight Night spelen de (voormalig) nummers 1 van de EU (Savjz) en NA (Strifecrow) mee. Dit is dan wel in constructed, dus misschien is Mage nu vooral erg viable in Arena.
Flamestrike is niet eens het ergste, want je kan er een beetje rekening mee houden en uitlokken om hem te spelen op 7 mana, en dan de gok nemen dat ze er niet nog eentje in hun hand hebben, Dus niet alles op het board gooien in beurt 5 en 6, maar net genoeg om hem uit te lokken.
Ik heb Trump bijvoorbeeld al redelijk vaak tegen een mage zien spelen, waarbij hij elke beurt aangaf wat hij verwachtte van de tegenstander (door acties in voorgaande beurten en het feit dat Flamestrike bijv. een common is) en daar zeer handig omheen speelde. Het lijken alleen niet-optimale plays die je zelf niet snel zou doen, maar uiteindelijk levert hem dat wel de winst op. Dus het is ook een deel nadenken over de mogelijke plays van de enemies.
Verlies je van een Druid met 5x Swipe
Had 'm op 1 health maar daarna gewoon 6 beurten alles wat ik speelde werd geremoved, uiteindelijk verloren toen hij ook nog eens een ragnaros opgooide.
Beeromaniac
Dat valt ook wel mee, ik zal zo mijn (savjz') priest deck eens postenVerwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:38:
Ik zou liever zien dat priest eens gebuffed gaat worden... mijn favoriete class, maar helaas een van de zwakste
Graag! Ik ben nog op zoek naar een leuk priest deck.Awsom schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:24:
[...]
Dat valt ook wel mee, ik zal zo mijn (savjz') priest deck eens posten
Eén damage random zou het by far de slechtste hero power maken. In best case scenario heb je dan 50% kans dat je je target raakt. Veel minder als je tegenstander meerdere minions heeft.DarthDavy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:06:
[...]
Die hero power van Mage moet een drawback krijgen. Ik zou voorstellen om de fireblast van de mage niet meer te laten targetten door een speler, maar gewoon 1 dmg te laten doen op een random enemy of enemy minion. Op die manier moet een mage meer tactischer spelen met zijn fireblast omdat hij zelf niet kan beslissen waar die dmg op terecht komt. De RNG factor hoort ook thuis in Hearthstone en het blijft nog altijd een goede hero power, maar eentje waar je bedachtzamer mee moet spelen (zoals de meeste hero powers).
Volgens mij los je hiermee al veel van het Arena probleem van Mage op.
Ik denk niet eens dat de Mage echt sterker is dan Paladin of Druid in Arena. Maar hij is wel veel makkelijker te spelen, dus worden er sneller betere resultaten gehaald ermee. Druid bijvoorbeeld heb je veel meer keuzes te maken met je kaarten. Met de andere classes kan je ook geweldige decks maken, maar daar ben je meer afhankelijk van rares/epics.
Je moet denk ik aan veel kleinere aanpassingen denken om Arena te belanceren. Priest Mind Control naar 9 mana maakt veel uit. Flamestrike naar 8 mana maakt veel uit!
Wat je ook zou kunnen doen is elke kaart niet meer dan 2 keer toestaan. Dus nooit meer 4 flamestrikes, Truesilver Champions of Swipes tegen je.
Volledige balance ga je trouwens NOOIT krijgen. Priest was OP tot Mind Control naar 10 mana ging, remember? En nu is de slechtste class volgens velen.
En... Uiteindelijk is de Arena per definitie eerlijk want iedereen heeft exact dezelfde kansen en RNG in deckbuilding heeft ook zijn charme.
Freelance schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:42:
[...]
Graag! Ik ben nog op zoek naar een leuk priest deck.

De silences heb ik er in omdat ik ze zelf gewoon heel erg handig vind. In combinatie met bijvoorbeeld de ancient watchers kun je een ontzettend sterke eerste paar turns hebben. Later in het spel zijn ze handig om vervelende legendaries of taunts weg te spelen
[ Voor 36% gewijzigd door Bobmeister op 06-03-2014 11:04 ]
Ik dacht laatst juist gelezen te hebben date Mage buiten arena een van de, zo niet de zwakste is op het moment. Is dat in Arena echt zo anders?
*Also, was 5-1 in Arena, en toen 5-2 en 5-3
Die 2e verdiende ik te verliezen, maar die 3e had ik echt compleet de verkeerde kaarten in mijn hand dat ik niet bij kon blijven.
*Also, was 5-1 in Arena, en toen 5-2 en 5-3
[ Voor 38% gewijzigd door Zebby op 06-03-2014 16:25 ]
Verwijderd
Ik heb de afgelopen dagen geëxperimenteerd met priest, maar er zijn niet veel priest decks die ranked <10 een kans maken. Ik ben uiteindelijk op dit deck uitgekomen:Freelance schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:42:
[...]
Graag! Ik ben nog op zoek naar een leuk priest deck.
(2x shattered sun cleric is vervangen door 2x holy smite)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 21:45 ]
Op? Iedereen zeek erover maar kwa winstpercentages bungelde priest nog onderaan. Toen een nerf gekregen zonder iets ervoor terug, alleen omdat Mind Control 'niet leuk' was om tegen te spelen. Mind control voor 10 mana is nog steeds niet leuk om tegen te spelen.SeamusXanthus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:42:
[...]
Volledige balance ga je trouwens NOOIT krijgen. Priest was OP tot Mind Control naar 10 mana ging, remember? En nu is de slechtste class volgens velen.
Veel van de nerfs die er zijn geweest maakten 'vervelende' spells duurder, wat het rushen alleen maar ten goede kwam, terwijl dat al de meest populaire speelstijl was.
Ik vind het spel behoorlijk saai geworden. Loop je eenmaal achter, dan is er weinig meer tegen te doen. Zeker door de nerfs van mindcontrol en freeze spells. De eerste paar kaarten die je trekt zouden eigenlijk niet een bepalende factor voor het hele spel moeten zijn, maar dat zijn het nu wel.
Mages zijn in Arena zo sterk omdat ze zo veelzijdig zijn:
- Direct damage uit spells, waarvan veel AoE
- Sterke hero power die die kleine beestjes er makkelijk uit kunnen pikken en trades gunstig kan maken
- Aanvulling van veel beestjes die je in Arena draft
- Goede finishers met Fireball, Pyroblast en andere direct damage kaarten tegen de tijd dat de tegenstander zijn taunts op het bord heeft of board control begint te krijgen.
In constructed speel je daar wat makkelijker omheen omdat je zelf betere kaarten hebt die gunstigere trades kunnen afdwingen. Een mage heeft het tegen een druid die in beurt 3 een druid of the claw speelt gewoon heel lastig. In Arena krijg je dat als druid niet zo makkelijk voor elkaar. Ook heb je in Arena niet gauw de ancient watcher/taunt of silence combo op het bord liggen.
- Direct damage uit spells, waarvan veel AoE
- Sterke hero power die die kleine beestjes er makkelijk uit kunnen pikken en trades gunstig kan maken
- Aanvulling van veel beestjes die je in Arena draft
- Goede finishers met Fireball, Pyroblast en andere direct damage kaarten tegen de tijd dat de tegenstander zijn taunts op het bord heeft of board control begint te krijgen.
In constructed speel je daar wat makkelijker omheen omdat je zelf betere kaarten hebt die gunstigere trades kunnen afdwingen. Een mage heeft het tegen een druid die in beurt 3 een druid of the claw speelt gewoon heel lastig. In Arena krijg je dat als druid niet zo makkelijk voor elkaar. Ook heb je in Arena niet gauw de ancient watcher/taunt of silence combo op het bord liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 06-03-2014 17:55 ]
Net zelf weer eens mage gekozen omdat ik krap zat qua goud, dacht leuk even op safe te spelen.
Nul flamestrike, nul fireball. Wel een vrij apart deck nu, alsnog stuk leuker dan normaal om Mage te spelen dat is dan wel weer een voordeeltje.
Nul flamestrike, nul fireball. Wel een vrij apart deck nu, alsnog stuk leuker dan normaal om Mage te spelen dat is dan wel weer een voordeeltje.
Achja als je dan wel 5x Frostbolt, 2x Blizzard etc. hebt is het alsnog sterk.neilpad schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:10:
Net zelf weer eens mage gekozen omdat ik krap zat qua goud, dacht leuk even op safe te spelen.
Ik kies zelf altijd paladin als eerste in Arena, sterk en leuk om te spelen. Daarna mage, niet eens zozeer omdat ik die leuk vind, maar is gewoon zo makkelijk om een degelijk dek te draften. Mage betekend in mijn geval de laatste 10x minimaal 5 wins.
Beeromaniac
Ik sta nu 7-1 of 7-2 ofzo met dat deck van me zonder fireballs en 1 flamestrike. Mage OP (in Arena)neilpad schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:10:
afgelopen seizoen heb ik rank 6 gehaald, daarna helaas nog wel beetje gezakt.
Blijf het erg moeilijk vinden om als Shaman en als hunter te spelen. Zijn er mensen die er een hoge rank mee hebben gehaald, waarmee/tegen ik kan oefenen? pm dan je ids
Blijf het erg moeilijk vinden om als Shaman en als hunter te spelen. Zijn er mensen die er een hoge rank mee hebben gehaald, waarmee/tegen ik kan oefenen? pm dan je ids
Owja ook zonder frostbolt en blizzard dusThompson schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:52:
[...]
Achja als je dan wel 5x Frostbolt, 2x Blizzard etc. hebt is het alsnog sterk.
Ik kies zelf altijd paladin als eerste in Arena, sterk en leuk om te spelen. Daarna mage, niet eens zozeer omdat ik die leuk vind, maar is gewoon zo makkelijk om een degelijk dek te draften. Mage betekend in mijn geval de laatste 10x minimaal 5 wins.
Persoonlijk speel ik het liefst Rogue. Leuke combo's mogelijk en de potjes spelen zijn meestal lekker snel. Paladin is ook sterk idd maar duurt allemaal te lang naar mijn idee.
Verwijderd
Mage mogen ze inderdaad eens nerfen in Arena. Veel te veel goed kaarten zijn slechts 'common', waardoor het gemiddelde arena deck veel van deze supergoede common kaarten bevat.
Ik ook, Paladin ligt me het beste in de arena (en daarbuiten eigenlijk ook). Daarna heb ik niet echt een voorkeur, Hunter probeer ik te vermijden vanwege het feit dat je niet kan rekenen op de beast synergies. Shaman en Rogue liggen me ook minder, daar moet ik nog mee leren spelen denk ikIk kies zelf altijd paladin als eerste in Arena, sterk en leuk om te spelen. Daarna mage, niet eens zozeer omdat ik die leuk vind, maar is gewoon zo makkelijk om een degelijk dek te draften. Mage betekend in mijn geval de laatste 10x minimaal 5 wins.
Ik vermijd Warlock en Hunter eigenlijk altijd, die kunnen beide heel sterk zijn maar de synergy van je kaarten is zó belangrijk dat je bijna nooit een goed deck kunt maken.CorvusGS schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:40:
[...]
Ik ook, Paladin ligt me het beste in de arena (en daarbuiten eigenlijk ook). Daarna heb ik niet echt een voorkeur, Hunter probeer ik te vermijden vanwege het feit dat je niet kan rekenen op de beast synergies. Shaman en Rogue liggen me ook minder, daar moet ik nog mee leren spelen denk ik
Rogue is sterk maar ik kan er zelf niet echt mee overweg. Shaman vind ik ook erg leuk om te spelen, je moet alleen wel wat beter opletten tijdens het spelen vanwege je overload kaarten, zit wat meer rekenen/vooruit denken in.
Conclusie voor mij in Arena;
1) Paladin; Overall sterk en leuk om te spelen. Lekkere combinatie van sterke minions/wapens.
2) Mage; Sterke commons, bijna altijd een degelijk deck. Wel saai om te spelen imo.
3) Shaman/Druid; Druid is iets "veiliger" Shaman kan leukere combo's opleveren. Hangt maar net af van waar ik zin in heb.
4) Priest; Niet populair in Arena maar ik vind het zelf een erg leuke class om mee te spelen.
5) Rogue; Ben er niet goed mee, maar meer als "best of the rest"
6) Hunter/Warlock; Kies ze eigenlijk nooit omdat je hier vooral rushdecks mee wilt spelen en dat is gewoon moeilijke te doen in Arena.
Beeromaniac
Verwijderd
Oke ik stop compleet met arena vanaf nu. Na 2(!!!) mages zonder fireballs/flamestrikes/mana worms. En nu een druid zonder druid of the claw/keeper of the grove en niet meer dan 4 rares (en geen mythical/legendary) blijkt arena dus helemaal niks voor mij te zijn. Beetje tijdverspilling is arena dan, kan je beter gewoon packs voor 100 kopen..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]