Same here. Net een druid gehad met een extreem control deck. Resultaat:aicaramba schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:44:
Ik heb genoeg gehad voor vandaag.. Teveel pech / frustrerende dingen.
En omdat ik gefrustreerd ben ga ik zelf ook nog slecht spelen, dus dat maakt het alleen maar erger..

... Wat. +14 damage swipe, kom op. Dat gaat nergens meer over. Dat was arena?ETzPliskin schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:58:
[...]
Same here. Net een druid gehad met een extreem control deck. Resultaat:
[afbeelding]
Ik snap wat je bedoelt. Ik krijg de laatste tijd ook altijd maar mediocre decks in Arena.aicaramba schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:54:
Pff.. Wat had ik een verschrikkelijk frustrerende arena..
Ik was rogue. Eerste game tegen mage.. Met wat pech verloren, ik weet niet meer precies hoe.
Tweede game, tegen mage.. Ik op 9 health, hij op drie. Hij niets op het veld ik 2 creatures. Hij had al een flamestrike gebruikt eerder. Flamestrike.. Ik vul het bord met 3 creatures waarvan 1 met 5 health.. Flamestrike + fireblast.. Ik vul het bord met een 3-2 en een 6-6.. Blizzard.. Ik leg er nog een 4-4 en een 7-6 bij.. Fireball, fireball, fireblast.. Dood..
Derde game, tegen een priest.. Hij heeft zowel een ragnaros als een nat pagle..
0-3..
Soms is het spel echt super frustrerend.. Ik had sowieso game 2 moeten winnen.. En hoe ik met 0-2 wordt gezet tegen iemand met rag en pagle snap ik helemaal niet..
Ik heb sowieso in ongeveer 15 arena's nog geen enkele legendary gedrawed..
Gelukkig toch nog overlaatst met een Rogue deck die ik op zijn best meh te noemen kan 7-3 gehaald. Het is wel best zuur om game 10 tegen een Mage te verliezen die 3 polymorphs, 2 fireballs, 2 flamestrikes en een pyroblast tegen je speelt.
Maar mijn arena erop is net hetzelfde. Paladin deck die echt ook maar zozo is: 1 consecration, geen truesilvers, geen hammer of wrath. En daarnaast 2 kobold geomancers en een Ogre Magi moeten draften. Ik begin trouwens serieus mijn vragen te stellen over de RNG van de kaarten tijdens een draft. De hoeveelheid kutkaarten die ik in die draft heb zien passeren: 3 wisps, 4 patriachs (1/4 taunt), 3 die 1/7 taunt, 5 (!!!!) Magma Ragers. Dat is toch niet echt een gedifersifieerd aanbod. Het is trouwens ook al 4 Arena runs geleden dat ik een Yeti gezien heb.
Eerste game mirror tegen Paladin die een truesilver tegen me speelt (gelukkig ooze gesleept) en drie consecrations. Met bloed, zweet en tranen gewonnen en dan weet je het al. Ik zal al blij mogen zijn met 3-3 ofzo.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Nee, gewoon unranked. Ranked kom ik niet voorbij Rank 18uqrax schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:02:
[...]
... Wat. +14 damage swipe, kom op. Dat gaat nergens meer over. Dat was arena?
Dat punt heb ik een tijdje terug inderdaad ook gemaakt, dat de arena draft echt niet 100% RNG is. Sommige kaarten komen veel vaker voorbij dan andere en sommige komen ook heel vaak in bepaalde combinaties van 3 langs.DarthDavy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:08:
[...]
Ik snap wat je bedoelt. Ik krijg de laatste tijd ook altijd maar mediocre decks in Arena.
Gelukkig toch nog overlaatst met een Rogue deck die ik op zijn best meh te noemen kan 7-3 gehaald. Het is wel best zuur om game 10 tegen een Mage te verliezen die 3 polymorphs, 2 fireballs, 2 flamestrikes en een pyroblast tegen je speelt.
Maar mijn arena erop is net hetzelfde. Paladin deck die echt ook maar zozo is: 1 consecration, geen truesilvers, geen hammer of wrath. En daarnaast 2 kobold geomancers en een Ogre Magi moeten draften. Ik begin trouwens serieus mijn vragen te stellen over de RNG van de kaarten tijdens een draft. De hoeveelheid kutkaarten die ik in die draft heb zien passeren: 3 wisps, 4 patriachs (1/4 taunt), 3 die 1/7 taunt, 5 (!!!!) Magma Ragers. Dat is toch niet echt een gedifersifieerd aanbod. Het is trouwens ook al 4 Arena runs geleden dat ik een Yeti gezien heb.
Eerste game mirror tegen Paladin die een truesilver tegen me speelt (gelukkig ooze gesleept) en drie consecrations. Met bloed, zweet en tranen gewonnen en dan weet je het al. Ik zal al blij mogen zijn met 3-3 ofzo.
Beeromaniac

Idee er achter mag vrij duidelijk zijn: tegenstanders bord (bijna) leeg houden met goede removal/control en afmaken met Stormrage of een gebuffde berserker.
[ Voor 19% gewijzigd door dtech op 19-02-2014 21:37 ]
Verwijderd
Je hebt weinig echt sterke (5+ dmg) minions. Persoonlijk zou ik een water elemental vervangen door bijv een builderfist ogre of stormwind champion. Daarnaast heb je geen taunts, en hoewel je goede removals hebt (duh, je bent mage) kan je er misschien nog een anti-rush taunt minion instoppen (senjin/abomination/wild pyro bijv) omdat je niet heel veel aoe hebt.dtech schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:36:
Heb me wel vermaakt met Hearthstone tot nu. Heb nu eindelijk de decent basiskaarten getrokken/gecraft en nu wel een dek waar ik tevreden mee ben, maar blijf een beetje hangen rond rank 14. Iemand die tips heeft hoe ik dit deck kan verbeteren?
[afbeelding]
Idee er achter mag vrij duidelijk zijn: tegenstanders bord (bijna) leeg houden met goede removal/control en afmaken met Stormrage of een gebuffde berserker.
edit: yaaay, had eindelijk weer eens genoeg dust om een nieuwe legendary te craften, eindelijk heb ik Cairne
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 00:15 ]
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
-2 feary dragondtech schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:36:
Heb me wel vermaakt met Hearthstone tot nu. Heb nu eindelijk de decent basiskaarten getrokken/gecraft en nu wel een dek waar ik tevreden mee ben, maar blijf een beetje hangen rond rank 14. Iemand die tips heeft hoe ik dit deck kan verbeteren?
[afbeelding]
-2 sorc apprentice
-1 arc interlect
-1 spellbreaker
-1 gurubashi
-1 Blizzard
+2 arcane missles
+1 mana wyrm
+1 acolyte of pain
+1 gadgetzan auctioneer
+1 venture co merc
+2 boulderfisters
Je komt namelijk vooral lategame en carddraw tekort.
[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 20-02-2014 09:02 ]
Schijnt iets te maken te hebben met het cancellen van een targeted battlecry, maar helemaal precies weet ik het ook niet.EricNL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 06:46:
Ik hou nou al voor de 2e keer een potje dat als ik een kaart trek dat deze ineens achter een andere kaart gebugged raakt, waardoor ik nauwelijks de kaart kan selecteren die ik wil. Zijn er meer die daar last van hebben?
Wat bedoel je hiermee?Bosmonster schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:44:
[...]
Schijnt iets te maken te hebben met het cancellen van een targeted battlecry, maar helemaal precies weet ik het ook niet.
Het gaat soms fout als je een gespeelde kaart terug in je hand stopt.
Bijvoorbeeld omdat je een spell of battelcry cancelt. Of bij een brewmaster, sap, sidestep enz.
Als het een kwestie was van "even fixen" dan hadden ze het wel gedaan.Bosmonster schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:21:
Mjah, blijft gewoon kut dat ze die bugs niet gewoon fixen. Zitten best wel veel van die spelbepalende grafische bugs in.
HS heeft voor Blizzard begrippen een erg klein team. En het is nog in "beta".
Gelijk ook gebruikt, Gruul dan. Best een goede kaart nog. Want een silence help er niet goed tegen (Blijft een 7/7) en aangezien die zo laat in het spel pas komt kan die meestal snel doorgroeien.
Hij eindigde bij mijn warlock op een 15/15, maakte er een 19/19 en het spel was voorbij.
PSN & XBL: Denkoyugo
Interessante suggesties, maar wordt met de -4 2 mana kaarten niet een beetje te langzaam? Carddraw heb ik niet zoveel last van, zit eigenlijk altijd goed in de opties.RocketKoen schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:01:
[...]
Je komt namelijk vooral lategame en carddraw tekort.
Daar is je hero ability voordtech schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:32:
[...]
Interessante suggesties, maar wordt met de -4 2 mana kaarten niet een beetje te langzaam? Carddraw heb ik niet zoveel last van, zit eigenlijk altijd goed in de opties.
Heb gisteren ook m'n collectie op hearthhead.com gezet. Voor degene met interesse kunnen die hier bekijken.
Elke bug is een kwestie van "even fixen". Daar hebben ze namelijk developers voor die de afgelopen maanden niks anders gedaan hebben dan werken aan nieuwe features. Want er is bijna niks anders gedaan de afgelopen maanden dan wat card balance issues.RocketKoen schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:29:
[...]
Als het een kwestie was van "even fixen" dan hadden ze het wel gedaan.
HS heeft voor Blizzard begrippen een erg klein team. En het is nog in "beta".
Er gaat dus simpelweg iets mis met de prioriteiten daar. Zeker in game modes waarvoor geld gevraagd wordt (Arena) horen geen veelvoorkomende, spelbepalende bugs te zitten. En als ze er in zitten horen die met hoge prioriteit opgelost te worden.
Dat er een beta-labeltje opzit is leuk voor het legal team, maar neemt niet weg dat ze hun betalende user base gewoon een oor aannaaien nu.
[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 21-02-2014 10:01 ]
[ Voor 37% gewijzigd door zwik op 21-02-2014 10:19 ]
Brr, de centjes die daarin gaan. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik VERDOMD veel mazzel heb met de legendaries. Heb er zo'n 60 euro aan uitgegeven. Heb ondertussen al 16 legendaries (heb er al zelfs 1 moeten DEen omdat ik hem dubbel kreeg.)Bosmonster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:30:
Er zijn zelfs al mensen die alles gold hebben
Alle kaarten die ik hierna nog zou willen zouden meer voor lol decks zijn. (Hogger/Alextraza/nat pagle/deathwing zou ik bijvoorbeeld nog willen voor geinige decks)
Alexstraza is in sommige decks ook zeer sterk.
Hogger/Deathwing zijn wel matig.
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 21-02-2014 11:57 ]
Voor meeste van mijn decks is carddraw niet echt een probleem. Dus ik zou nat pagle alleen in de "fun decks" doen. Alextraza zou ik wel willen hebben in mijn warrior deck ICM Garrosh en inner rage is dat wel een mooie closer.Bosmonster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:57:
Nat Pagle is niet voor geinige decks, maar voor praktisch elk constructed deck.
Alexstraza is in sommige decks ook zeer sterk.
Hogger/Deathwing zijn wel matig.
Hogger bijvoorbeeld wil ik wel eens stealthed zien. Lijkt me een goede manier om AOE te provoken en daarna Onyxia te op te gooien. Maarja, zijn allemaal brainfarts zeg maar.
Klinkt allemaal erg goed, maar ook erg situational. Aangezien je maar 1 maal je legendary in je deck hebt is de combo krijgen niet makkelijk. Dus Alextraza + Garrosh + Inner rage.. het zal ongetwijfeld een keer lukken, maar heel vaak ook niet.Denko schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:18:
[...]
Voor meeste van mijn decks is carddraw niet echt een probleem. Dus ik zou nat pagle alleen in de "fun decks" doen. Alextraza zou ik wel willen hebben in mijn warrior deck ICM Garrosh en inner rage is dat wel een mooie closer.
Hogger bijvoorbeeld wil ik wel eens stealthed zien. Lijkt me een goede manier om AOE te provoken en daarna Onyxia te op te gooien. Maarja, zijn allemaal brainfarts zeg maar.
Pagle gaat in de meta-game zoveel verder dan card draw alleen.Denko schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:18:
[...]
Voor meeste van mijn decks is carddraw niet echt een probleem. Dus ik zou nat pagle alleen in de "fun decks" doen. Alextraza zou ik wel willen hebben in mijn warrior deck ICM Garrosh en inner rage is dat wel een mooie closer.
Snap ik, alleen in mijn decks past hij simpelweg niet echt. Ik wil er geen sure thing voor wegdoen. Met de Meta-game heb ik niet echt veel te maken, zit nog maar op rank 10 oid. Speel met de decks die ik heb, als ik merk dat ik te vaak zelfde decks tegen kom pas ik me er ietsje op aan, dan loopt het meestal weer door.Bosmonster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:39:
[...]
Pagle gaat in de meta-game zoveel verder dan card draw alleen.
Nee, idd, het is ook allemaal zeer situational, maar daarom wil ik gewoon kijken of ik het een keer voor elkaar krijg. Zoals ik al zei, het zijn allemaal fun decks. Ik speel er niet mee ranked.Grotman schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:21:
[...]
Klinkt allemaal erg goed, maar ook erg situational. Aangezien je maar 1 maal je legendary in je deck hebt is de combo krijgen niet makkelijk. Dus Alextraza + Garrosh + Inner rage.. het zal ongetwijfeld een keer lukken, maar heel vaak ook niet.
Je ziet online zoveel verschillende decks, en inderdaad is een bepaalde type deck weer goed tegen een ander type deck.
Je ziet het nu ook in ESGN Fight night bijvoorbeeld. Eerst was Mage giga OP volgens iedereen, nu is het ineens 'zogenaamd' het slechtste deck in de huidige meta. Vervolgens zie ik de Mage twee maal winnen tegen huidige meta's. Dus wat heeft dat voor waarde allemaal..
Meta is niet anders dan de huidige hype, maar er zijn altijd meerdere counters. Decks zijn nooit onverslaanbaar en je kun net zo goed winnen met een niet-meta deck. Het gaat er gewoon om of een streamer met een goed deck veel wint, dan neemt iedereen het over en kan men weer het hype-woord gebruiken.
Neemt niet weg dat Pagle gewoon goed is, maar dat staat los van de 'meta'. Als jij hem kan coinen beurt 2, dan heeft die ander het altijd moeilijk om hem weg te krijgen. Vervolgens is het aan RNG hoeveel voordeel je er werkelijk aan hebt gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door Grotman op 21-02-2014 15:49 ]
Wat jij noemt is juist precies wat meta game inhoudt. Vaak wordt niet verder gekeken dan dat het een 2 mana creatures is die soms een kaart oplevert -> waardeloos. De meta game zijn dingen als expected value, tempo, class balance, etc.
Ding is dus, dat hij met 4 health bijzonder moeilijk weg te krijgen is op turn 2. Dus naast de "basis" is hij in de meta-game sterk doordat hij erg tempo-bepalend werkt. De tegenstander moet er ruim meer dan 2 mana voor uitgeven om hem weg te krijgen en in de tussentijd levert hij vaak ook nog minimaal 1 kaart op. De early game value die je uit een Pagle haalt is daardoor enorm.
Meta-game is wat dat betreft ook niet zozeer een HS-vinding of buzzword. Het is een bekende term uit kaartspelen, waaronder ook MtG, maar origineel eigenlijk Poker.
[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 21-02-2014 16:47 ]
metagame veranderd trouwens per week ook
zelf een leuk dr00d deck waar ik redelijk mee uit de voeten kan
EDIT: lol eerste pot tegen een mage met 8 (ik maak echt geen geintje) fireballs pot 2 tegen DEZELFDE grnbl mage zucht ragequit gedaan
[ Voor 68% gewijzigd door Wognummer op 21-02-2014 19:45 ]
Arena: shaman versus shaman. Ik sta op 1 leven en mijn tegenstander op 21.
Het is mijn beurt en mijn tegenstander heeft een healing totem en één kaart in zijn hand. Ik heb een Fire Elemental, Cult Master. Ik heb 6 kaarten in mijn hand. Ik besluit veel te snel dat ik hem niet dood krijg en speel een paar minions, een totem, doe hem dmg en geef hem de beurt. Hij trekt een kaart en target mij met een lava burst. Game Over!
En dan pas begin ik te denken. Ik had 10 dmg met mijn fire Elemental en Cult Master. Ik had een Blood Lust vast, dus dat is +6 dmg voor de twee minions: 16 dmg. Ik heb ook een Lightning Bolt vast: +3 dmg en dat is in totaal 19 dmg en ik had ook een Stormforged Axe: +2, precies 21 dmg. HIJ WAS DOOD!!!!
Ik ben zo een n00b!!!
Ook al eens gehad als shaman, vergeten om de windfury bonus die ik een minion kon geven vergeten mee te rekenenDarthDavy schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:40:
Ugh!!!! Ik ben zo gedegouteerd van mezelf momenteel.
Arena: shaman versus shaman. Ik sta op 1 leven en mijn tegenstander op 21.
Het is mijn beurt en mijn tegenstander heeft een healing totem en één kaart in zijn hand. Ik heb een Fire Elemental, Cult Master. Ik heb 6 kaarten in mijn hand. Ik besluit veel te snel dat ik hem niet dood krijg en speel een paar minions, een totem, doe hem dmg en geef hem de beurt. Hij trekt een kaart en target mij met een lava burst. Game Over!
En dan pas begin ik te denken. Ik had 10 dmg met mijn fire Elemental en Cult Master. Ik had een Blood Lust vast, dus dat is +6 dmg voor de twee minions: 16 dmg. Ik heb ook een Lightning Bolt vast: +3 dmg en dat is in totaal 19 dmg en ik had ook een Stormforged Axe: +2, precies 21 dmg. HIJ WAS DOOD!!!!
Ik ben zo een n00b!!!
Beeromaniac

Tegenstander speelde beurt 2 een argent protector met shield op zijn Faerie Dragon. Ik kan het schild er dus niet eens vanaf pingen, en hij heeft een minion om op Vaporize te testen... Ik won het potje gek genoeg niet.
Zowel in arena als constructed..
Ik heb genoeg 2,3,4 drops, soms zelfs 1 drops. Maar op een of andere manier heeft de tegenstander altijd de kaarten die mij perfect counteren.. Of als hij als eerste speelt de kaarten die ik net niet kan counteren..
Zooo ontzettend frustrerend..
Ik speel zeker niet goed.. dat geloof ik graag, maar ik kan me niet indenken dat ik zo slecht ben / zo slechte decks heb dat ik vanaf het absolute begin van de game achter de feiten aan loop.. Elke game.
Nu had ik eindelijk een game waarin het voor mij helemaal goed viel vanaf het begin.. Dat maakt het een stuk leuker..
(vaak is het zo dat als ik een turn 1 2-1 speel dat hij iets heeft wat 1 dmg kan doen.. En wanneer ik turn 2 een 3-2 kan spelen heeft de tegenstander al een 2-1 liggen.. Een beetje dat soort van 'pech'.. Al weet ik niet zeker of dat pech is of gebrek aan inzicht van mij)
[ Voor 44% gewijzigd door aicaramba op 21-02-2014 23:14 ]
Het niveau is opnieuw ontzettend hard gestegen heb ik gemerkt. Dus ja, de RNG takes over.aicaramba schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:01:
Ik weet niet wat het is de laatste dagen, maar ik ben vanaf beurt 1 of 2, in elke game, board control kwijt..
Zowel in arena als constructed..
Ik heb genoeg 2,3,4 drops, soms zelfs 1 drops. Maar op een of andere manier heeft de tegenstander altijd de kaarten die mij perfect counteren.. Of als hij als eerste speelt de kaarten die ik net niet kan counteren..
Zooo ontzettend frustrerend..

Was klaar in 2 matches alle 2 nog gewonnen ook, mensen kunnen blijkbaar niet overweg met heel snel heel veel minions, vond het zelf zeer vermakelijk humor
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Nee.. Over geluk met mijn packs mag ik niet klagen.
[ Voor 26% gewijzigd door aicaramba op 21-02-2014 23:50 ]

Maar toch wil ik even klagen over de rewards

Goed, volgende keer dat ik 9 wins haal hopelijk iets mooiere rewards!
Steam ||
Dat gevoel heb ik ook. De laatste 3 Arena runs niet verder geraakt dan 5 winst (2x een disconnect help ook niet echt, maar oké)DarthDavy schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:02:
[...]
Het niveau is opnieuw ontzettend hard gestegen heb ik gemerkt. Dus ja, de RNG takes over.
Ja ik had net een DC in een game, de service zal er wel weer uitliggen.badboyqxy schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:55:
meer mensen het probleem, dat als ze heartstone opstarten de game gelijk timed out en afsluit ?
had een copy secret op het veld liggen en kopier vervolgens zijn: Yserra
Altijd leuk om een legendary te kopieren. Dus ik vernietigde zijn kaart en ik had een serie kaarten op het veld liggen die zorgen dat ik constant 10 kaarten in mijn hand had.
Vervolgens gaat Dream effect af, van mijn kaart, ipv dat ik de dream kaart kreeg, kreeg mijn tegenstander hem
Verwijderd
ik vind het best een mooi deck hoor: 2 epics en een legendary. Mooi resultaat trouwens. Een golden equality is trouwens ook niets om over te klagenLau1187 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:19:
Beste resultaat tot nu toe! Met een Shaman deck waar ik niet zó veel van had verwacht (dit deck).
[afbeelding]
Maar toch wil ik even klagen over de rewardsDie losse kaarten hadden van mij niet gehoeven. In het pakje zaten nog een golden equality en verder alleen commons.
[afbeelding]
Goed, volgende keer dat ik 9 wins haal hopelijk iets mooiere rewards!
Ja het was wel een oke deck maar niet eentje waarvan ik tijdens de draft al dacht: 'hier ga ik ver mee komen'. Een aantal potjes heb ik ook maar net aan gewonnen. Eentje tegen een mage, ik stond op 6hp, had genoeg minions op het veld om te kunnen winnen als ik de beurt zou overleven. Ik zat eigenlijk al te wachten op een fireball maar ze had alleen twee ice lances en een ping, dus ik won met nog 1 hp overVerwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:27:
[...]
ik vind het best een mooi deck hoor: 2 epics en een legendary. Mooi resultaat trouwens. Een golden equality is trouwens ook niets om over te klagenKan altijd beter dat wel.
En wat de rewards betreft: ik had liever natuurlijk een extra zakje goud, of zelfs dust gehad dan twee keer zo'n losse kaart. Had toch wel gehoopt op ~200 gold eigenlijk, of is dat heel onrealistisch bij 9 wins?
Steam ||
Verwijderd
geen idee, ik heb nog nooit boven de 6 wins gehaaldLau1187 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:37:
[...]
Ja het was wel een oke deck maar niet eentje waarvan ik tijdens de draft al dacht: 'hier ga ik ver mee komen'. Een aantal potjes heb ik ook maar net aan gewonnen. Eentje tegen een mage, ik stond op 6hp, had genoeg minions op het veld om te kunnen winnen als ik de beurt zou overleven. Ik zat eigenlijk al te wachten op een fireball maar ze had alleen twee ice lances en een ping, dus ik won met nog 1 hp over![]()
En wat de rewards betreft: ik had liever natuurlijk een extra zakje goud, of zelfs dust gehad dan twee keer zo'n losse kaart. Had toch wel gehoopt op ~200 gold eigenlijk, of is dat heel onrealistisch bij 9 wins?
Dit alles is te danken aan een underrated spell: Counterspell.
Dat redt levens. Zie hier.
De kortere arena's zijn soms fijner, want zo duren ze wel godsgruwelijk lang en ben je al snel 2 uur+ voor een pack aan het spelen. Terwijl met 3 losses je er in 20 minuten ook 1 kan hebben
Of ik moet gewoon stoppen met arena en alleen packs gaan kopen van de dailies en lekker alleen maar ranked gaan spelen.
[ Voor 66% gewijzigd door Bosmonster op 23-02-2014 00:45 ]
dus bijvoorbeeld
beurt 1 : 1 mana
beurt 2 : 2 mana (cast Wild Growth)
beurt 3 : 4 mana (normaal 3)
beurt 4 : 5 mana (normaal 4)
etc
Dus als je hem in beurt 2 cast heb je effectief +5 mana (beurt 3,4,5,6,7,8,9 , minus 2 casting cost) ten koste van een kaart. (en early game tempo verlies vs. mid/late game tempo winst)
[ Voor 32% gewijzigd door SeamusXanthus op 23-02-2014 11:01 ]
Ik vond het al een k*t-kaart omdat ik niet zag/begreep wat die deed, en wel 2 mana kostte
[ Voor 37% gewijzigd door EricNL op 23-02-2014 10:58 ]
Maar zoals SeamusXanthus zegt: je zou ook kunnen stellen dat je een beurt achter loopt, je hebt met die twee mana namelijk niets gedaan aan board control of card advantage. Afhankelijk van wat je tegenstander op dat moment aan het doen is kun je tegen een achterstand aan lopen die je niet meer wegwerkt.EricNL schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:57:
Nice! Je loopt als het ware dus vanaf dat moment gewoon een beurt voor. Bedankt!
Ik vond het al een k*t-kaart omdat ik niet zag/begreep wat die deed, en wel 2 mana kostte
Hmm, dat is ook al weer zo. Maar als je zelf board control hebt, lijkt het me een ideale kaart. Of is dat iets te kort door de bocht?Hafermaut schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:08:
[...]
Maar zoals SeamusXanthus zegt: je zou ook kunnen stellen dat je een beurt achter loopt, je hebt met die twee mana namelijk niets gedaan aan board control of card advantage. Afhankelijk van wat je tegenstander op dat moment aan het doen is kun je tegen een achterstand aan lopen die je niet meer wegwerkt.
Ik krijg er het vliegend schijt van.
Verwijderd
En dat is al 2 dagen continu het geval...DarthDavy schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:33:
Het feit als de hearthstone servers eruitvliegen en jij bent net een game aan het spelen, dan krijg je een loss aan je broek. Daar moeten ze echt iets aan doen.
Ik krijg er het vliegend schijt van.
[ Voor 3% gewijzigd door Grotman op 23-02-2014 12:02 ]
Het blijft beta hebadboyqxy schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:22:
Waar ik langzaam wel gek van word is die hand bug. Ben nu een game aan het verliezen, omdat ik de twee kaarten die me nu de game laten winnen(2x firebal) niet mag gebruiken. GRr
Blijven rapporteren aan Blizzard die bug. Hoe vaker er geklaagt wordt over bepaalde dingen, hoe serieuzer het genomen wordt om het op te lossen.badboyqxy schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:22:
Waar ik langzaam wel gek van word is die hand bug. Ben nu een game aan het verliezen, omdat ik de twee kaarten die me nu de game laten winnen(2x firebal) niet mag gebruiken. GRr
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Verwijderd
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Verwijderd
Ik zie afgelopen dagen wat direct damage priests langskomen met Mind Blast, Shadowform, Knife Juggler, Nightblade, Holy Fire, enz. Niet erg effectief.Freelance schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:35:
Is er een nieuw populair priest deck? Speel net unranked voor m'n dailies en 8/10 is priest volgens mij.
Ik ben nu al 3x op 3 dagen tot 10 winst geraakt met een average deck en dan kom je tegen echt de meest onwaarschijnlijke decks uit.
Net tegen paladin;
2x Aldor Peacekeeper
1x Sword of Justice
2x Truesilver Champion
1x die 5/6 voor 6 health bij te geven
2x Argent (4/2 charger met divine)
2x Consecration
En toch tot de laatste 2 kaarten gebattled. Best frustrerend want hij maakte hier en daar een foutje maar ik kon gewoon niet op met mijn plays tegen die kaarten.
Uiteindelijk tot 11 wins geraakt maar vindt de rewards toch wel vrij mager.
205 gold,
80 dust,
1 lava burst,
1 pack
[ Voor 10% gewijzigd door cyboria op 23-02-2014 19:31 ]
Verwijderd
Dat vind ik wel meevallen: bijna anderhalve run aan gold, 2 en een halve packs aan dust en een pack, wat had je dan willen hebben?cyboria schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:11:
Uiteindelijk tot 11 wins geraakt maar vindt de rewards toch wel vrij mager.
205 gold,
80 dust,
1 lava burst,
1 pack
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2014 19:39 ]
Verwijderd
Total Dominance:badboyqxy schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:03:
welke quest is dat ? heb alleen maar 40 en 60 quests gehad
Win 7 games in any mode
Die heb ik erdoorheen geknald in practice mode. Blijkbaar kan dat ook.Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:06:
[...]
Total Dominance:
Win 7 games in any mode
Er staat niet voor niets "any mode"Denko schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:20:
[...]
Die heb ik erdoorheen geknald in practice mode. Blijkbaar kan dat ook.
Vicariously I live while the whole world dies
Die class is totaal OP in arena dusja, wanneer ik kan speel ik die gewoon.
Als blizzard niet van plan is om ze binnenkort te nerfen kunnen we er maar best zoveel mogelijk winst mee halen denk ik zo ...
Verwijderd
Ik pak ook altijd mage in arena, beste resultaat ermee. En het slechtste resultaat als ik tegen een mage zit -.-. Laatst tegen een mage in arena die in totaal 4 minions speelde (2 +1spell damage minions en 2 -1mana costs for spells minions), voor de rest spamde hij alleen maar freezes,fireballs, zijn heropower, flamestrikes en uiteindelijk ook een pyroblast.cyboria schreef op maandag 24 februari 2014 @ 00:30:
Nemen jullie ook altijd Mage wanneer jullie kunnen?
Die class is totaal OP in arena dusja, wanneer ik kan speel ik die gewoon.
Als blizzard niet van plan is om ze binnenkort te nerfen kunnen we er maar best zoveel mogelijk winst mee halen denk ik zo ...
Nou ik heb misschien in totaal 2 beurten aan kunnen vallen, de rest van de beurten was mijn board of dood of freezed. Ondertussen wacht hij gewoon op zijn 2 fireballs een icespike en een pyroblast om op mijn hero te gooien...
Volgens mij als je de ene selecteert en pakt die bovenop zit en dan esc drukt dan wisselt hij met de andere, in ieder geval is het wel mogelijk het weer normaal te krijgen (pin me niet op die esc vast, het zou ook ctrl of alt kunnen zijn))badboyqxy schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:22:
Ik neem trouwens altijd Mage , dan Paladin , dan Druid in Arena.
Dan moet je die dingen wel krijgen tijdens je draft. Net als met elke class geldt dat als je al die signature spells krijgt je ver komt.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 07:58:
[...]
Nou ik heb misschien in totaal 2 beurten aan kunnen vallen, de rest van de beurten was mijn board of dood of freezed. Ondertussen wacht hij gewoon op zijn 2 fireballs een icespike en een pyroblast om op mijn hero te gooien...
Had gisteravond nog een Mage in Arena met 0 fireballs en 0 flamestrikes en dan blijft er zelfs van die class weinig over. Uiteindelijk met moeite een 4-3 uit kunnen persen.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 24-02-2014 09:19 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)
Laatst weer met een Paladin deck 12-1 gegaan ,maar dan heb ik wel 3x concecration, 3x truesilver en 3x hammer of wrath. Dat zijn negen kaarten die bijna altijd '2 for 1' traden. Dat geluk heb je soms (maar meestal niet).
(pak die hammer of wrath jongens, die is zoooooo goed. Zie hem als een drie damage gnomish inventor met charge, ignores taunt, affected by +spell damage, dies at end of turn
/edit: LOL. Ik haal een Bloodknight die nog 6/1 had terug met een Ancient Brewmaster omdat ik vermoede dat secret van mijn hunter enemy een explosive trap was. Klopte inderdaad. Speelt ie vervolgens in zijn beurt een sunwalker
[ Voor 67% gewijzigd door Thompson op 24-02-2014 10:03 ]
Beeromaniac
Pal is gewoon de eerste keuze bij mij en dan Shamen, daarna druid of mage.Thompson schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:59:
Mijn keuze in arena is meestal; Paladin -> Mage -> Druid/Shaman -> Overig.
/edit: LOL. Ik haal een Bloodknight die nog 6/1 had terug met een Ancient Brewmaster omdat ik vermoede dat secret van mijn hunter enemy een explosive trap was. Klopte inderdaad. Speelt ie vervolgens in zijn beurt een sunwalkerKon k m'n bloodknight dus meteen weer inzetten. "Thank you" en hij concede XD
Pal heeft veel healing, erg goed tegen direct damage zoals bij mage het geval is. Daarnaast doet Aldor of humiliation ook wonderen.
Laat staan dat Pal de beste boardclear heeft, (boord clear met 5 mana en dan nog een Venture Co. Mercenary neerzetten
gister wel een slimme mage actie tegen me gehad. Die dude deed niks anders dan hero power tot turn 6 oid en ik had mij bord al vol. Dan speelde ie een freeze en doomsayer. Ik had dus geen plek om een silence minion te spelen...
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
En wat heb je daarvan geleerd?Mofkees schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:43:
[...]
gister wel een slimme mage actie tegen me gehad. Die dude deed niks anders dan hero power tot turn 6 oid en ik had mij bord al vol. Dan speelde ie een freeze en doomsayer. Ik had dus geen plek om een silence minion te spelen...
Tip: je hoeft niets te spelen (tenzij je 10 kaarten in je hand hebt uiteraard).
Ik probeer alleen kaarten te spelen als ik achter sta en/of geen control heb.
Als je tegenstander 0 kaarten heeft liggen en jij hebt bv 8 damage liggen aan kaarten, dan hoef je daar echt geen 12 damage van te maken.
Er zijn teveel manieren om het hele bord te clearen, wat je ook hebt liggen, zeker bij Mage.
Wel een slimme actie ja. Constructed of Arena?
Dit is ook iets waar ik de laatste tijd steeds meer achterkom en wat me ook meer wins oplevert. Eerst wilde ik zo snel mogelijk het bord volrammen met minions om zo het meeste boardcontrol te hebben, maar dan leer je vanzelf op de harde manier dat dat niet altijd de beste tactiek is. Tenzij je een murloc/rush deck hebt natuurlijk.PromWarMachine schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:06:
[...]
En wat heb je daarvan geleerd?
Als je tegenstander 0 kaarten heeft liggen en jij hebt bv 8 damage liggen aan kaarten, dan hoef je daar echt geen 12 damage van te maken.
Er zijn teveel manieren om het hele bord te clearen, wat je ook hebt liggen, zeker bij Mage.
Arena, op zich niet veel units verloren want mijn bord was vooral vol met totems. Mja dan nog is het goed voor hem omdat hij dan met vol mana kon beginnen met een leeg bord.PromWarMachine schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:06:
[...]
En wat heb je daarvan geleerd?
i.i.g. nooit meer vol pleuren zodat men altijd een battlecry minion kan spelen.
Veel minions =/= bordcontrol, maar bij shamen wil je altijd wat totems uitpompen. Bloodlust en windfury, kan je van al die onschuldige totems dikke monsters maken
[ Voor 8% gewijzigd door Mofkees op 24-02-2014 12:55 ]
- Maak een deck
- Voeg geen kaarten toe
- Click op done en laat de computer alle kaarten random toevoegen
En zo speel je een aantal potjes tegen een vriend die dat ook heeft gedaan. Hilarische taferelen krijg je dan
yep, Blizz moet precies deze stijl als een mode/optie toevoegenJerry schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:13:
Wat ook wel leuk is om te doen:
- Maak een deck
- Voeg geen kaarten toe
- Click op done en laat de computer alle kaarten random toevoegen
En zo speel je een aantal potjes tegen een vriend die dat ook heeft gedaan. Hilarische taferelen krijg je dan. Gisteren een aantal van dat soort potjes tegen een vriend van me gespeeld en ik kwam af en toe niet meer bij van het lachen
.
Staat zelfs op de flavor tekst: "Summoning Ragnaros often doesn't work out the way you want it to."
Even serieus, dat is idd heel irritant.
Technisch gezien 400 dust gewonnen maar gevoelsmatig 1200 verloren! Daarom craft ik nu ook helemaal niks (zeker geen non-legendaries!) behalve de kaarten die ik ECHT nodig heb, om dit soort ellende te voorkomen (inmiddels rond de 3000 dust op de plank liggen liggen).
Ach ja voor deze keer. Ragnaros is gewoon een wrede gast...
Ik had later trouwens nog een dubbele Ysera ook, maar tussendoor nog een Jaraxxus, dus dat maakt weer veel goed. Zit nu te dubben over Cairne of Tirion om te Craften.
.
ir_richman schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 00:35:
Cruelty Cruelty...
Ik craft gisteren na lange overwegingen Ragnaros met 1600 zuurverdiende dust, omdat ie gewoon tof is.
Van de toppers had ik alleen Ysera.
Koop net een pakje.... Ragnaros...
Normaal ben je superblij, maar ik zie het toch gewoon als -1200 dust... Net even te snel...
hmm, maar goed dan ben je toch al snel weer halfweg naar de volgende legend.
Doe maar Cairne , kan je in elk dek gebruiken tov je Tirion enkel in Palli. Tenzij je 90% vd tijd palli speelt natuurlijkir_richman schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:43:
"Weet je zeker dat je jezelf wilt quoten?"
Ach ja voor deze keer. Ragnaros is gewoon een wrede gast...
Ik had later trouwens nog een dubbele Ysera ook, maar tussendoor nog een Jaraxxus, dus dat maakt weer veel goed. Zit nu te dubben over Cairne of Tirion om te Craften.
.
[...]
Verwijderd
Dat lijkt me een vrij makkelijke keuze. Cairne dan, want die is universeel inzetbaar. Tirion niet.ir_richman schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:43:
Edit.:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 17:01 ]
Cairne heb ik ook uiteindelijk gemaakt. Zit ondertussen in de helft van me decks. Werkt super.ir_richman schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:43:
.
[...]
Btw, ook eindelijk een hellscream gemaakt. Werkt toch wel lekker af en toe zo'n 12dmg charge (met inner rage)
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]