[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 133 Laatste
Acties:
  • 327.758 views

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23

Mauz1978

Console War Veteran

Lol, you've been praying to RNGesus ;) - had er van de week 1 op 6 kans... had m ook :D

Something under the bed is drooling

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 11:09
Vraagje voor degene die decks runnen met Ysera erin, hoevaak speel je die kaart?

Ik heb het idee dat die kaart alleen echt werkt in late late game decks met enorm board control en de kill pas na turn 20....

Maar misschien heb ik het fout, ik zit iig te twijfelen tussen het craften van Jaraxxus die ik direct kan gebruiken in een warlock deck en Ysera en daar wat leuk omheen bouwen.

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08-2025
Dr.Snuggles schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:13:
Vraagje voor degene die decks runnen met Ysera erin, hoevaak speel je die kaart?

Ik heb het idee dat die kaart alleen echt werkt in late late game decks met enorm board control en de kill pas na turn 20....

Maar misschien heb ik het fout, ik zit iig te twijfelen tussen het craften van Jaraxxus die ik direct kan gebruiken in een warlock deck en Ysera en daar wat leuk omheen bouwen.
Ysera is inderdaad erg situational. Mijn tip is eigenlijk, craft wat non-class legendary voordat je class legendary gaat craften. Zodat je ook meerdere decks kan vullen met legendaries. Bijvoorbeeld een Ragnaros of een Sylvanas. Allebei erg goede kaarten.

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 19:44
Zojuist voor het eerst tegen een miracle rogue gespeeld en het was idd best een miracle dat hij me niet OTK, maar de turn er na met leeroy shadow step legde ik helaas wel het loodje. Btw de questing adventure was een 10/10. Ik vind het totaal niet erg om hier tegen te verliezen, wat ik wel ik erg vind is dat ik hele tijd bounce van 2 naar 3 en vice versa.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/agP4fUPl.jpg?1

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Dr.Snuggles schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:13:

Bijna elke game wel, maar m;n deck is dan ook gebouwd op lategame (zie hierboven ergens), meestal heb ik 'm op het bord rond turn 9 of 10. Die dreamcards zijn wel OP trouwens, vooral Ysera awakes geeft je echt een massief board voordeel ineens.

• Krukar
Weer is shaman geprobeerd in arena, wat een belachelijke freekill class blijft het toch in arenas.

Waar ik met de meeste andere classes meestal wel op 7+ wins zit kom ik met shaman met moeite aan de 3.....

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:59

Thompson

Beeromaniac

Krukar schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:03:
Weer is shaman geprobeerd in arena, wat een belachelijke freekill class blijft het toch in arenas.

Waar ik met de meeste andere classes meestal wel op 7+ wins zit kom ik met shaman met moeite aan de 3.....
Ik vind shaman wel irritant om tegen te spelen (win vaak wel) maar die overload kaarten kunnen je wel wat _)@#($_@()$ momenten bezorgen. Alleen je hebt teveel geluk nodig in de draw om daar genoeg van de juiste van te krijgen.

Beeromaniac

• Krukar
Thompson schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:08:
[...]

Ik vind shaman wel irritant om tegen te spelen (win vaak wel) maar die overload kaarten kunnen je wel wat _)@#($_@()$ momenten bezorgen. Alleen je hebt teveel geluk nodig in de draw om daar genoeg van de juiste van te krijgen.
Tja irritant heb je alleen niks aan, wat je zegt je wint meestal wel.
Volgens mij heb ik in draft nog nooit van een shaman verloren, eender welke class.

Verwijderd

Krukar schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:03:

Wel grappig, ik heb met Shaman mijn enige keer 12/2 gehaald. Had ook wel een belachelijk deck gedraft..

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59
Pff gisteren had ik echt een fijn druid deck.. Geen legendaries.. Wel redelijk veel goede commons en rares.. Ik stond al 4/0 en dacht echt naar de twaalf tegaan..

Maar helaas game 5( vs Paladin):
Tegenstander staat op 2 health (en leeg board). Ik sta op 6 health en ik heb een acient of war liggen (5/10 taunt). Hij speelt avenging wrath.. Guess what? 6 damage valt op mij :(.. Game over..

Game 6 (vs Shaman):
Ik clear nonstop zijn board.. Maar hij cleared mijn board net zo hard.. Denk dat ik op een gegeven moment wel 3 fire elementals langs heb zien komen.. 2x hex en een bloodlust (maar die had ie gebruikt om met zijn board mijn board te clearen).. Dan dropped ie op een gegeven moment 2x Earth Elemental in dezelfde beurt.. Ik weet er nog 1 te slopen met mijn minions.. Maar de beurt erop topdecked die Leroy die die precies na 6 overload nog kan spelen en het is game over..

Game 7 (vs Mage):
Vanaf turn 7 was het iets als flamestrike, frost nova + doomsayer, flamestrike, flamestrike, blizzard, flamestrike.. Toch weet ik iedere beurt nog 1 of 2 minions op het board te houden (en zijn board leeg) waardoor het op een gegeven moment 4 (hij) / 25 (ik) staat in health (en zijn we beide aan het topdecken).. Op dat moment topdecked ie Deathwing en 2 beurten later is het over..

4/3 the end.. Wat baalde ik enorm zeg.. RNGesus was echt niet met mij :(..

Currently playing: MTG Arena (PC)

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 13:02
Krukar schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:14:
[...]

Tja irritant heb je alleen niks aan, wat je zegt je wint meestal wel.
Volgens mij heb ik in draft nog nooit van een shaman verloren, eender welke class.
Shamans heb ik juist vaak veel moeite mee. Als ze de goede kaarten hebben en je hebt toevallig geen removal ben je al dood in beurt 4 of 5. Daarnaast hebben ze al snel hele krachtige AoE en (tegen mij dan) bijna altijd 2 of meer Hexen.
Zodra een shaman 3 minions op het bord heeft heb je een ENORM probleem. Dat is bij elke class zo natuurlijk maar bij Shaman het meest merkbaar

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 11:58

zwik

randomized

Ik zit nu al een paar maanden in de beta en snap er nog steeds niet veel van :P . Jammer dat er geen training mode ofzo in zit... Ik word altijd snoeihard afgemaakt XD . Het zou fijn zijn als iemand een keer met me meekijkt om te kijken hoe ik speel en waarom ik bepaalde keuzes moet maken. Ik heb dus ook niet veel kaarten omdat ik al moeite heb om m'n dailies te completen.

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01 17:47
zwik schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:55:
Ik zit nu al een paar maanden in de beta en snap er nog steeds niet veel van :P . Jammer dat er geen training mode ofzo in zit... Ik word altijd snoeihard afgemaakt XD . Het zou fijn zijn als iemand een keer met me meekijkt om te kijken hoe ik speel en waarom ik bepaalde keuzes moet maken. Ik heb dus ook niet veel kaarten omdat ik al moeite heb om m'n dailies te completen.
Ik zou je adviezeren om eens de topics door te nemen die op het forum van teamliquid staan: http://www.liquidhearth.c...wmessage.php?topic_id=480

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 19:41
Of wat filmpjes te kijken, die hebben mij ook goed geholpen!

YouTube: hearthstone tutorial

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Zo blijkt maar weer dat het allemaal heel erg RNG is. Pala in arena 4x achter elkaar super simpel gewonnen, vervolgens 3x dik ingemaakt. Alle 7 potjes hadden anders precies andersom kunnen zijn heb ik het idee.

Beeromaniac

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-01 12:37

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb wel het gevoel dat sinds de beta open is gegaan mijn "rare" (Lees; non cookie cutter) decks het wel beter doen. Meer nieuwe spelers en daardoor het nivo omlaag? Geen idee, wel leuk om te spelen weer.

PSN & XBL: Denkoyugo

• perpixel
  • Laatst online: 29-01 13:44
Ik ben nu ook een dag of 3 bezig. Vroeger wel eens MTG geprobeerd, maar dan speelde ik altijd tegen mensen die het al 10 jaar deden wat dan meestal eindigde in "dan speel ik dit en mag dus dit en buffed dit en dit en dit en dit en nu ben je dood". Voordat ik doorhad wat er gebeurd was waren de kaarten al weer opgeruimd. Niet zo'n succes dus.

Had dus verwacht dat hearthstone ook niet zo voor mij zou zijn, maar omdat de ui allemaal wat overzichtelijker is een stuk beter te volgen en vind ik het echt leuk. Gaat ook al een beetje beter gisteren tot 5 oid weten te komen in de arena. En win denk ik 50/50 casual. Ranked nog niet veel geprobeert dus sta nu nog op 23 ofzo.

Ik ben niet zo'n tv kijker, maar streams kijk ik wel veel. Hearthstone is nu dus ook toegevoegd aan de games die ik kijk. Probeer hier wel wat tactieken uit over te nemen, maar merk wel dat veel nog een stapje te ver is.

Paar vraagjes waar ik nu mee zit:

Crafting van specifieke kaarten. hier heb je dat blauwe spul voor nodig (naam even kwijt edit wel als iemand het antwoord heeft ;) ). Dit zou je moeten krijgen door gold te converten toch? Ik kan alleen nergens vinden waar dit zou moeten. Of is de enige mogelijkheid om decks te kopen van je gold en deze dan te disenchanten?

Verder vind ik het nog erg eng om te disenchanten. Ik ken mezelf een beetje en ben vrij impulsief daardoor wil het nog wel eens voorkomen dat ik iets doe waar ik later spijt van heb. Ben dus ook bang om kaarten te disenchanten die ik later nodig ga hebben. Hebben jullie speciale criteria wanneer wel en wanneer niet? of een lijst van kaarten die je sowieso niet gaat gebruiken?

En nog over deck keuzes:
Ik ben begonnen aan een murloc deck. Dit leek me het meest "noob" friendly. Hier kom je nog wel eens weg met mis playes. Alleen merk ik dat het wel een populairder type deck is en er dus ook veel counter decks zijn en het nog vrij eenvoudig te counteren is ook.

Gisteren nog na zitten denken over een pirate deck. Iemand hier die daar misschien ervaring mee heeft?

• Qzar
perpixel schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:20:
Ik ben nu ook een dag of 3 bezig. Vroeger wel eens MTG geprobeerd, maar dan speelde ik altijd tegen mensen die het al 10 jaar deden wat dan meestal eindigde in "dan speel ik dit en mag dus dit en buffed dit en dit en dit en dit en nu ben je dood". Voordat ik doorhad wat er gebeurd was waren de kaarten al weer opgeruimd. Niet zo'n succes dus.

Had dus verwacht dat hearthstone ook niet zo voor mij zou zijn, maar omdat de ui allemaal wat overzichtelijker is een stuk beter te volgen en vind ik het echt leuk. Gaat ook al een beetje beter gisteren tot 5 oid weten te komen in de arena. En win denk ik 50/50 casual. Ranked nog niet veel geprobeert dus sta nu nog op 23 ofzo.

Ik ben niet zo'n tv kijker, maar streams kijk ik wel veel. Hearthstone is nu dus ook toegevoegd aan de games die ik kijk. Probeer hier wel wat tactieken uit over te nemen, maar merk wel dat veel nog een stapje te ver is.

Paar vraagjes waar ik nu mee zit:

Crafting van specifieke kaarten. hier heb je dat blauwe spul voor nodig (naam even kwijt edit wel als iemand het antwoord heeft ;) ). Dit zou je moeten krijgen door gold te converten toch? Ik kan alleen nergens vinden waar dit zou moeten. Of is de enige mogelijkheid om decks te kopen van je gold en deze dan te disenchanten?

Verder vind ik het nog erg eng om te disenchanten. Ik ken mezelf een beetje en ben vrij impulsief daardoor wil het nog wel eens voorkomen dat ik iets doe waar ik later spijt van heb. Ben dus ook bang om kaarten te disenchanten die ik later nodig ga hebben. Hebben jullie speciale criteria wanneer wel en wanneer niet? of een lijst van kaarten die je sowieso niet gaat gebruiken?

En nog over deck keuzes:
Ik ben begonnen aan een murloc deck. Dit leek me het meest "noob" friendly. Hier kom je nog wel eens weg met mis playes. Alleen merk ik dat het wel een populairder type deck is en er dus ook veel counter decks zijn en het nog vrij eenvoudig te counteren is ook.

Gisteren nog na zitten denken over een pirate deck. Iemand hier die daar misschien ervaring mee heeft?
Arcane dust krijg je op dit moment alleen uit Arena winst en cards disenchanten. Als je wat meer Arena speelt zal je kaarten dubbel krijgen en deze moet je dus sowieso disenchanten, verder zou ik geen kaarten disenchanten waarvan je denkt ze in de toekomst nog nodig te hebben. Wat wel slim is om altijd je kaarten die een verandering ondervonden hebben iig te disenchanten, hiervoor krijg je namelijk de volledige waarde in dust terug.

Pirate decks zijn goed als Warrior (veel buffs i.c.m weapons) en kunnen ook aardig sterk zijn.

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 14:04
perpixel schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:20:

Om in ieder geval een van je vragen te bantwoorden: Om cards te craften heb je inderdaad dust nodig. Dit kan je niet krijgen door direct gold te converteren, maar alleen door andere kaarten te converteren en uit arena rewards. Ik zou eerder aanraden om met je gold arena-toegang te 'kopen' (150 gold), omdat je hoe dan ook een pack krijgt na elke arena run. Qua disentchanten doe ik meestal alleen de automatische disenchant (in crafting mode mogelijk), waarbij de kaarten waarvan je er al meer dan 2 hebt ge-de'd worden. Maar iedereen heeft hier zo zijn eigen ideeën over: sommigen de-en alles wat ze niet denken te gebruiken bijvoorbeeld. Maar met een shift in de meta kan het zomaar opeens zijn dat je toch een class gaat spelen die je eerder niet opgepakt zou hebben, en dan kost het extra veel dust om alle kaarten die je eerder ge-de'd had weer te craften..

Steam ||

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:06
Wat betreft het al dan niet disenchanten van kaarten hangt voor een deel af van of je voor kortere of langere termijn gaat kijken. Zelf zou ik geen kaarten disenchanten om nu proberen alles op alles te zetten om een paar murlocs te maken met je dust. Volgende week wil je waarschijnlijk een ander deck spelen en dan heb je precies de kaarten nodig die je afgelopen week naar dust hebt omgezet. Dit omzetten gebeurt in principe altijd via een ongunstige verhouding. In deze thread zijn hier voldoende tips over te vinden en anders kan je dat op verschillende sites ook bekijken wat daar geadviseerd wordt.

Mijn advies zou zijn om eerst gewoon lekker te gaan spelen met de kaarten die je hebt en daarna te gaan kijken wat je leuke decks vindt en of je daar eventueel iets voor wilt craften.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-01 16:19

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren wat potjes gespeeld, sommige ranked anderen niet. Ik heb de slechte gewoonte decks te pakken van hero's in ranked die voor dailies open staan en dus niet perse het beste 'win-deck' draaien maar vaak pers ik dan toch de nodige overwinningen er uit.

Ook mijn eerste keren met Onyxia kunnen spelen, wat een vette kaart zeg. Tegen een Paladin als Warlock zitten spelen. Gooit die zijn hand bijna leeg om mijn laatste twee creatures op het bord te slopen. Gooi ik Onyxia op. Hij gooide nog een Malygos op (meen dat het die draak was) maarja, zonder follow-up met maar 5 levens ben je dan nog steeds dood op het bord.

Ook nog een Druid gesloopt met Onyxia. Die gooide als antwoord een Ancient of War op met taunt. Maar ik wist genoeg non-Onyxia ( :P ) damage aan die ancient te doen om toch Onyxia tegen zijn gezicht aan te duwen. Hij sloopte vervolgens wel Onyxia maar ik wist genoeg damage de turn erna doorheen te persen om te winnen.

Natuurlijk is het niet altijd win. in een Warlock vs Warlock battle wist mijn tegenstander in een race net wat langer in leven te blijven dan mij. Hij op 3 en ik van 5 naar 0. Zijn bord was wel zo goed als leeg en ik gooide Onyxia nog op om te laten zien dat ik hem had en dat hij door het oog van de naalkd aan het kruipen was.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-01 17:09
Gisteren sinds enkele weken weer gespeeld, meteen een 6-1 score in ranked met mijn paladin (loss was met Warlock).
Had volgens mij veel nieuwe spelers want er werden best wat misplays gemaakt waardoor ik eigenlijk de gehele tijd voor stond.

Veel gebruik gemaakt van dubbel Dark Knight (met een Brewmaster), ik zag ze denken oo hij heeft DK gespeeld dan komt nu mijn big Taunt.
Waarop ik dus doei zei en brewmaster op DK deed, om vervolgens met de rest te steamrollen. (best leuke combo en ik heb een fijn Paladin deck dus dat helpt ook.)

iRacing Profiel

• Krukar
zwik schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:55:
Wat dingen om je op weg te helpen:

Zelf zou ik beginnen met draft (Arena in Hearthstone) als je nog geen ervaring hebt met CCG's, play mode in Hearthstone zit te vol met legendary decks om daar als nieuweling in te komen, ook de casual mode.

Als je dan gaat draften, kies allereerst een goede class, in principe kun je met elke class winnen in draft, maar met de ene class heb je wat meer opties met kaarten dan met de andere.
Als je de mogelijkheid hebt, kies dan een paladin, mage, warlock of rogue om mee te beginnen.

Als je wat simpele regels volgt, zul je zien dat je heel snel beter wordt.

De belangrijkste regel bij draften in welke CCG dan ook is card advantage. Klinkt moeilijk maar is eigenlijk simpel. Met elke kaart die je speelt, altijd en overal, moet je uitgangspunt card advantage zijn. Dit is manier om heel snel heel veel beter te worden.
Eigenlijk houdt het in dat je probeert om altijd een groter aantal kaarten weg te spelen dan de kaarten die je zelf speelt, klinkt lastig? Een voorbeeldje:

Stel je gebruikt een removal kaart om 2 damage te doen op 1 minion, dan heb jij met 1 kaart 1 kaart van de tegenstander teniet gedaan, in CCG termen ben je dan "1-1 gegaan", dat is geen card advantage.

Stel je hebt een 3/3 minion met charge en divine shield, je tegenstander gooit een 3/3 minion neer, in jow beurt gooi je jouw minion op en charged die minion, in de volgende beurt van de tegenstander gooit hij een andere 3/3 minion met charge neer en ruimt daarmee de jouwe op.
Jij hebt nu met 1 kaart 2 kaarten van de tegenstander teniet gedaan, in CCG termen ben je dus "1-2" gegaan. Dit is card advantage.

Bij het uitkiezen van je kaarten (draften) moet je al bij elke kaart nadenken of en hoe je er card advantage mee kunt creëren en altijd proberen te vermijden dat tegenstanders card advantage krijgen op jou.
Ervaring speelt hierbij een grote rol, je zult zien dat je over tijd steeds beter wordt met dit principe en op gegeven moment met meerdere kaarten 1-3's of zelfs 1-4's haalt.

Als je het principe van card advantage door hebt (speel er mee in practice mode tegen de expert classes totdat je er goed mee wordt) kun je gaan kijken naar board presence.
Board presence houdt eigenlijk in dat je altijd probeert om meer minions op het bord te hebben dan je tegenstander, of minions met meer hp.
Stel je tegenstander heeft 3 2/2 minions liggen, jij hebt een 2/2 een 2/4 en een 2/5. Ht is jouw beurt en je gebruikt een kaart die 2 damage doet op alle minions.
Van jouw gaat er 1 creature dood en van de tegenstander drie dus je hebt al card advantage (2-3). Omdat er nu alleen bij jouw nog minions liggen heb je ook board presence.
In simpelere situaties geldt dit ook, stel je tegenstander heeft een 2/3 minion liggen zonder windfury o.i.d. en jij gooit een 4/5 met taunt neer, dan heb je ook board presence.

Als je over tijd beter wordt en met geavanceerdere decks gaat spelen in constructed (bijvoorbeeld warlock rush) dan geldt deze regel niet altijd meer, maar in Arena draft is het altijd een goede leidraad.

Nu je card advantage en board presence onder de knie hebt is het tijd om te gaan kijken naar board balance. In hearthstone arena heb je gewoon wat simpele regels die je al een betere drafter maken.

Probeer geen combodecks te maken in arena, een murloc deck of een pirate deck is leuk in constructed, maar in arena zul je 99 van de 100 keer zien dat je die cruciale minion niet draft.
Laat murlocs over het algemeen links liggen en pirates pak je eigenlijk alleen als je een class speelt die een wapen kan gebruiken.

Zorg dat je een goede balans hebt tussen minions en spells, het verschilt een beetje per class maar ik ga meestal uit van een basis van 22 minions en 8 spells. Ervaring leert wanneer je meer spells of meer minions pakt.

Altijd blijven onthouden dat Hearthstone een zeer bijzondere manacurve heeft voor een CCG, als in dat je mana capt op 10. Houdt hier rekening mee in je draft! 6+mana drops zijn vaak heel goed voor turn 6 maar in turn 10 ga je huilen als je 2 6+ mana drops over hebt.
Zorg dus ofwel dat je niet teveel 6+mana drops hebt (max een stuk of 3 á 4) ofwel dat je een manier hebt om meerdere 6 mana drops neer te leggen in 1 turn (bijvoorbeeld een warlock summoning portal).

Zorg dat je altijd minimaal 2 board clears hebt, je zult jezelf voor je kop slaan als je dit niet doet. Geluk speelt een grote factor in arena en als door slechte draws je tegenstander een dikke board advantage heeft wil je gewoon het board kunnen resetten.

Probeer om wat kaarten te krijgen om grote minions te handlen en gebruik ze daar ook voor. Een 2 damage kaart is leuk om een kleine minion te clearen maar geeft je meestal geen card advantage. Een polymorph om een 10/10 minion uit te spelen of een spellbreaker die een dikke taunt minion silenced is veel beter.

Leer om van taunt kaarten te houden, vooral de 4mana taunt drops zijn erg goed in draft. Als je een goed aantal taunt kaarten hebt schakel je al een groot aantal decktypes uit. vBetekent niet dat je 15 taunt minions moet draften maar als je er te weinig hebt zul je heel snel problemen krijgen met board presence.

Als je je deze basisregels eigen maakt wordt je niet aleen in Hearthstone draft beter, maar zul je eender welke CCG draft makkelijk kunnen oppakken.

• zwik

zwik

randomized

Thanks Krukar en alle voorgaande. Handige tips and tricks en links! Ik zal zodra ik thuis ben van werk weer gaan spelen en zoveel mogelijk proberen mee te nemen :) . Thanks!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Krukar schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Als je dan gaat draften, kies allereerst een goede class, in principe kun je met elke class winnen in draft, maar met de ene class heb je wat meer opties met kaarten dan met de andere.
Als je de mogelijkheid hebt, kies dan een paladin, mage, warlock of rogue om mee te beginnen.
Vergeet de Shaman niet ;) Echt een goede class in Arena. Toen ik net begon was het ook de eerste / enige class waarmee ik consequent meerdere potjes achter elkaar kon winnen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Extra:

Card advantage gaat niet enkel om de kaart op zichzelf, maar ook om de mana cost van een kaart. Een Assassinate (5 mana) gebruiken op een Leper Gnome (1 mana) is op de basis één kaart voor een andere kaart, maar dit wordt algemeen als card disadvantage gezien omdat ze je een 5-mana kaart gebruikt hebt om een 1-mana kaart uit de weg te ruimen. Gebruik dus liever een Arcane Shot (1 mana) om een Leper Gnome uit de weg te ruimen. Of nog beter, leg een 2/3 minon (zoals Harvest Golem) in zijn weg. Harvest Golem levert card advantage op tov de Leper Gnome.

Card Advantage is een essentieel pad naar de overwinning. Zonder card advantage win je geen enkel potje.

Wat ik ook mis in Krukars uitleg is het concept van tempo. Tempo is enorm belangrijk in Arena. Tempo betekent: iedere beurt mijn mana zo efficiënt mogelijk inzetten.
Tempo voorbeeld 1: Op beurt 2 speel ik een Faerie Dragon (2 mana) en op beurt 3 speel ik een Harvest Golem (3 mana). Dit is zo duidelijk als het kan zijn.
Tempo voorbeeld 2 (niet zo obvious): We zijn beurt 5 en je hebt in je hand 2 Faerie Dragons (2 mana), een Harvest Golem (3 mana) en een TazDingo (4 mana). Wat speel je? De verleiding is er misschien om de TazDingo te spelen, maar dan kan je niets extra spelen en volgende beurt kan je ook niet al je kaarten spelen, want dan zal je 6 mana hebben en je zit deze beurt nog met een totaal aan 7 mana kaarten in je hand. Tempogewijs is hier het best om een Faerie Dragon en een Harvest Golem te spelen en de beurt erop nog een Faerie Dragon en een TazDingo.

Pas op! Ik zeg hier niet om zo snel mogelijk je hand leeg te spelen. Dan verlies je board presence en board balance uit het oog. Het kan best mogelijk zijn dat het veel beter is op beurt 5 om die TazDingo te spelen, dan de Harvest Golem en de Faerie Dragon. Tempo gewijs verlies je hier, maar als je board presence en board balance hierdoor verbetert dan ben je toch weer een stapje dichter bij de overwinning. Maar vergeet niet: iedere beurt dat je tempo opgeeft, geef je de kans aan je tegenstander om wel efficiënt zijn mana in te zetten. Dit beurt na beurt doen leidt gegarandeerd naar het verlies.

Tempo betekent ook kunnen zeggen na iedere beurt: "en nu ben ik aan de winnende hand en als mijn tegenstander niets tegen mijn plays doet, dan staat de weg naar de overwinning open"

Ik zie beginnende spelers heel veel fouten maken tegen dat principe. Een eenvoudig voorbeeld: we zijn beurt 8, het bord is leeg en je hebt in je hand 2 chillwind yeti's en een Ragnaros. Wat speel je? Veel beginnende spelers willen zo snel mogelijk die Ragnaros op tafel leggen. Maar het is in deze situatie veel beter om de twee yeti's te spelen. Waarom? Er zijn op beurt 8 of 9 voor je tegenstander amper mogelijkheden om twee yeti's weg te spelen. Die Ragnaros kan met een simpele Assasinate volgende beurt weggespeeld worden. Jouw winst: 8 mana voor 8 damage, winst voor de tegenstander: 8-mana kaart opgeruimd met 5-mana kaart + win conditie van tegenstander weggespeeld. Als je die twee yeti's speelt, verplicht je je tegenstander om misschien zijn Assassinate op één van die yeti's te gebruiken, omdat hij geen ander antwoord heeft. Dit betekent dat jij volgende beurt veilig(er) jouw Ragnaros kan spelen en dat deze je naar de overwinning zal leiden. Ook tempogewijs is de twee yeti play beter. Jouw Ragnaros kan op beurt 10 gespeeld worden samen met je hero ability. Anders ben je misschien verplicht om op beurt 9 één yeti te spelen en op beurt 10 één yeti met een overschot aan mana waar je niets mee kan.

Tempo, board presence, board balance en card advantage hangen allemaal aan elkaar vast. Je moet in een CCG alles in het oog houden en de beste play uitrekenen. De situatie kan om andere redenen om dan tempo erom vragen dat die Ragnaros gespeeld moet worden op beurt 8.

Tempo is ook heel belangrijk tijdens je draft voor Arena: zorg voor voldoende 2-drops, 3-drops en 4-drops. Als je tegenstander een 2-drop speelt op beurt 2, dan wil je die beantwoorden. Je moet altijd een antwoord hebben op de kaarten van je tegenstander, anders verlies je. Zorgen dat je antwoorden hebt op de kaarten van je tegenstander is in de eerste plaats zorgen dat je kaarten hebt die iedere beurt kunnen gespeeld worden. Je bent niets met een boel 6-drops in je hand terwijl je tegenstander iedere beurt iets speelt. Tegen beurt 6 kan het kalf al verdronken zijn en heb je zoveel tempo verloren dat je het spel nog onmogelijk kan winnen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• SeamusXanthus
En dan nog twee tips.

1) Speel of safe als je voor staat, speel met risico als je achter staat.

Leg, als je voor staat in beurt 6, niet tegen een mage 3 creatures neer omdat hij waarschijnlijk een flamestrike heeft. Maar probeer bijvoorbeeld twee minder dure minions op het bord te hebben om het uit te lokken. Sta je echter dik achter, dan kan het wel slim zijn om 'all-in' te gaan.

2) Ken de kaarten, probeer te anticiperen
Leer (om te beginnen) de mana cost en schade van alle area of effect spells uit je hoofd. Leg je (tegen een mage) op beurt 6 bijvoorbeeld een minion naast je andere minion die meer dan 4 health heeft, zal hij de flamestrike overleven.
Ik maakte laatst de fout om een 1 health minion te plaatsen naast mijn 4 health minion en een andere 1 health minion tegen een druid. Je weet gewoon dat je Swipe tegen je krijgt dan. Dat zijn gewoon fouten die te vermijden zijn met kennis van de kaarten (of in mijn geval had ik gewoon moeten opletten :) )

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Server ligt eruit denk ik?

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-01 15:45
Ja dat idee heb ik ook.

• Krukar
Ben hier gewoon aan het spelen hoor, sinds 5 uur al.

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Login server is al een poosje down inderdaad voor EU... http://eu.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/9537013740#1

[ Voor 3% gewijzigd door firlian op 29-01-2014 19:09 ]

• Bekse
Krukar schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:05:
Ben hier gewoon aan het spelen hoor, sinds 5 uur al.
Lucky you :)
Hangt hier vast op startscherm, gaan spelen lukt dus voorlopig niet...

• Bekse
Bekse schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:08:
[...]

Lucky you :)
Hangt hier vast op startscherm, gaan spelen lukt dus voorlopig niet...
Eindelijk er weer in!

• Bekse
Rond Rank 9 lijk ik alleen maar hunter rush decks tegen te komen. Achter elkaar, gaaaap!

• Denko
  • Laatst online: 26-01 12:37

Denko

|{ing Øf ßlitz

Had net zin in de eerste keer arena :p kan ik weer niet in

PSN & XBL: Denkoyugo

• Bekse
Denko schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:20:
Had net zin in de eerste keer arena :p kan ik weer niet in
Er zijn nog steeds problemen dus? Ik zit er al weer even in.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Net deed hij het weer bij mij. Kom ik tegenstander tegen met blood imp: kosten 1 mana en geven +1 health aan einde van elke ronde, tot in het einde der tijden, of nou ja totdat je een spell hebt die alle minions raakt. Maar met zijn 1 mana cost en je maar geluk moet hebben dat een counter snel genoeg tevoorschijn komt ben je al snel genaaid.

Dat is over het algemeen eigenlijk wat ik minder vind aan hearthstone, het hangt allemaal zo af van de random-number generator. Oh ik weet best dat een goede speler mij 10 van de 10 keer inmaakt, maar gewoon een spel tussen twee ongeveer gelijke spelers, is zo random.

[ Voor 54% gewijzigd door Sissors op 29-01-2014 23:41 ]

• Krukar
Sissors schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:38:
Net deed hij het weer bij mij. Kom ik tegenstander tegen met blood imp: kosten 1 mana en geven +1 health aan einde van elke ronde, tot in het einde der tijden, of nou ja totdat je een spell hebt die alle minions raakt. Maar met zijn 1 mana cost en je maar geluk moet hebben dat een counter snel genoeg tevoorschijn komt ben je al snel genaaid.

Dat is over het algemeen eigenlijk wat ik minder vind aan hearthstone, het hangt allemaal zo af van de random-number generator. Oh ik weet best dat een goede speler mij 10 van de 10 keer inmaakt, maar gewoon een spel tussen twee ongeveer gelijke spelers, is zo random.
In draft heb je gelijk, daar is randomness een factor in elke CCG.
In constructed heb je geen punt want daar kun je je decks zo bouwen dat je dingen kunt counteren (kun je nog bad draws hebben maar dat gebeurt niet vaak en hoort bij CCG spellen).

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Sissors schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:38:

Je mag het uiteraard minder vinden aan het spel, maar wat je omschrijft is inherent aan kaartspellen. Niet eens zozeer TCG. Een Hearthstone variant waar spelers vooraf ook de draw order van hun deck zouden kunnen bepalen, zou snel vervelen.

Het gaat er juist om hoe je omgaat met onverwachte of onvoordelige situaties en hoe je je hier tegen kan wapenen. Of hoe je tegenstander in onvoordelige trades en situaties dwingt. ("Heb ik lethal op het bord en 5 hp over, tegenstander 0 minions en 2 kaarten, speelt hij een Starfire, RNG!" Misschien. Of misschien gaf de tegenstander je board control en ging een beurt eerder voor je gezicht wetende dat hij waarschijnlijk eerder lethal zou hebben dan jij?) Als je dit beter kan dan je tegenstander, zal je vaker winnen. Maar nog steeds niet alles, dus het blijft leuk.

Verwijderd

Huh, ik heb nu de quest destroy 40 minions
Na 1 potje heb ik al 24 minions destroyed volgens die quest, terwijl het een spell heavy warlock deck was :p

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 20:50

ini

Life is what you make of it

Blood imps(of andere stealth minions) kan je eenvoudig killen door non targeted / AOE spells te gebruiken(consecrate, arcane missiles, flamestrike, lightningstorm, holy nova, whirlwind etc) . De imp onlangs gepatched, maar ik vind deze persoonlijk niet generfed, eerder sterker in specifieke situaties zoals bij imp +1 minion die elke beurt permanent gebuffed wordt.

Stealth is niet direct te targetten voor een spell of battlecry door de tegenstander, dus AOE is je enige keuze. AOE silence zou ook kunnen lijkt me(priest spell)

Testspecialist

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik dacht dat je silence wel op een stealth kon gooien.

Zo dus mijn quest was 40 minions van 2 of minder mana te spelen, dus maar een deck met alleen maar 2 of minder mana minions gemaakt. Win ik er toch de meeste potjes mee in casual :D

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 20:50

ini

Life is what you make of it

Durandal schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 03:13:
Ik dacht dat je silence wel op een stealth kon gooien.
lijkt me niet logisch, immers verdwijnt dan ook de stealth?

Testspecialist

• zwik

zwik

randomized

Na gisteren een hope goede tips en trucks ontvangen te hebben hier op het forum heb ik gisteren helaas niet kunnen spelen door battle.net inlog problemen. Vandaag nog maar weer een keer proberen dan ;) .

• SeamusXanthus
Haha, gisteren mijn meest lucky win ooit. Ik sta op 6 health met druid zonder goede kaarten in de hand en alleen een 2 attack minion op tafel. Tegen een 11 health Rogue met weapon van 3 attack en minion van 2 attack en 4 kaarten. Dus ik denk, ik ben er geweest, die rogue hoeft me nog maar één schade te doen.
Wonder 1:
Hij heeft geen enkele mogelijkheid mij één extra schade te doen. Dus hij gooit maar 3 minions erbij. Nu moet ik dus hem in één beurt en 10 mana 11 schade doen zonder dat ik wat heb
Wonder 2:
I pak Starfire: 5 Damage, draw one card
Wonder 3:
Die kaart is: Savage roar +2 damage to all characters.

5 + 2 + 2 + 2 = 11 :D
Dat was echt letterlijk de enige combo in mijn deck die me kon redden. Schandalig dat ik gewonnen heb natuurlijk maar daarom sta in inmiddels wel op 9-2 in plaats van 6-3. Kijken of we er nog drie kunnen winnen vandaag (denk het niet, deck heeft een slechte mana curve)

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

SeamusXanthus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:15:
Haha, gisteren mijn meest lucky win ooit. Ik sta op 6 health met druid zonder goede kaarten in de hand en alleen een 2 attack minion op tafel. Tegen een 11 health Rogue met weapon van 3 attack en minion van 2 attack en 4 kaarten. Dus ik denk, ik ben er geweest, die rogue hoeft me nog maar één schade te doen.
Wonder 1:
Hij heeft geen enkele mogelijkheid mij één extra schade te doen. Dus hij gooit maar 3 minions erbij. Nu moet ik dus hem in één beurt en 10 mana 11 schade doen zonder dat ik wat heb
Wonder 2:
I pak Starfire: 5 Damage, draw one card
Wonder 3:
Die kaart is: Savage roar +2 damage to all characters.

5 + 2 + 2 + 2 = 11 :D
Dat was echt letterlijk de enige combo in mijn deck die me kon redden. Schandalig dat ik gewonnen heb natuurlijk maar daarom sta in inmiddels wel op 9-2 in plaats van 6-3. Kijken of we er nog drie kunnen winnen vandaag (denk het niet, deck heeft een slechte mana curve)
Lol. Dat zijn altijd de leukste overwinningen.
IKk had gisteren een zelfde overwinning waarbij mijn tegenstander op 6 Life stond en ik op3. Toen hij zijn beurd beindigde had ie drie monders en ik 2 maar ik had maar 5 attack damage in total. Gelukkig trok ik een direct damage kaartje. De tegenstander had al well played gezegd in de veronderstelling dat ik het net niet rond zou gaan krijgen omdat ik geen kaarten op hand had. Dan glunder je toch wel even als je als Warlock je warlock dominance streak kunt krijgen door net de juiste kaart te trekken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-01 19:54
-

[ Voor 100% gewijzigd door badboyqxy op 30-01-2014 09:19 ]

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 12:39
-

[ Voor 100% gewijzigd door prutser387 op 30-01-2014 09:19 ]

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-01 19:54
uqrax schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:03:
[...]

Je mag het uiteraard minder vinden aan het spel, maar wat je omschrijft is inherent aan kaartspellen. Niet eens zozeer TCG. Een Hearthstone variant waar spelers vooraf ook de draw order van hun deck zouden kunnen bepalen, zou snel vervelen.

Het gaat er juist om hoe je omgaat met onverwachte of onvoordelige situaties en hoe je je hier tegen kan wapenen. Of hoe je tegenstander in onvoordelige trades en situaties dwingt. ("Heb ik lethal op het bord en 5 hp over, tegenstander 0 minions en 2 kaarten, speelt hij een Starfire, RNG!" Misschien. Of misschien gaf de tegenstander je board control en ging een beurt eerder voor je gezicht wetende dat hij waarschijnlijk eerder lethal zou hebben dan jij?) Als je dit beter kan dan je tegenstander, zal je vaker winnen. Maar nog steeds niet alles, dus het blijft leuk.
STOP aub met heartstone een tcg te noemen het is geen TRADING card game

• prutser387
badboyqxy schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:20:
[...]

CCG?

• DarthDavy
Als je een spelletje wilt waar er geen RNG is en waar de 'luck' factor tot een absoluut minimum is herleid dan bestaat dat ook: het heet SCHAKEN.

De harde waarheid is dat de meeste spelers die RNG inroepen voor hun verliezen, hun winst net zo hard van die RNG komen. Want als we verliezen, dan is dat door de RNG. Als we winnen, dan is dat omdat wij sublieme en briljante plays hebben gemaakt en dat we gewoon veel beter zijn dan onze tegenstander.

Als je dat denkpatroon hanteert, dan raad ik je aan om dit eens te veranderen. Neem eens een bocht van 180° in je denkpatroon. Het volgende spelletje dat je wint, dan denk je bij jezelf: "verdorie, dat ik dit spelletje gewonnen heb zeg! Hoeveel geluk heb ik wel niet gehad. RNGesus was with me!" Het spelletje dat je verliest, dan denk je: "verdorie, wat een slechte speler ben ik wel niet zeg. Mijn tegenstander heeft briljante plays gemaakt en heeft mij van het kastje naar de muur gespeeld. Hij heeft alles veel beter gedaan dan ik."

Je zal zien dat je vanzelf een betere speler wordt als je je denkpatroon losgooit van de RNG.

Verwijderd

ini schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 01:58:
De imp onlangs gepatched, maar ik vind deze persoonlijk niet generfed, eerder sterker in specifieke situaties zoals bij imp +1 minion die elke beurt permanent gebuffed wordt.
daar ben ik het mee eens, ik speelde laatst tegen een Warlock, beurt 1: coin en 2 imps... GG, die dingen waren 0/4 voordat ik m'n eerste AoE kon spelen, die krijg je nooit meer van tafel

• Krukar
Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/hearthstone.gamepedia.com/4/4a/Mass_Dispel%28249%29.png <3

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-01 16:53

Madstorm

Derping all the way!

Speelde gisteren een paar potjes Arena, ging zo klote als het maar kon. Maar had wel een leuk momentje:

Ik speelde tegen een Warlock volgens mij, ik had 7HP over de andere speler had 16HP. Ik had een 2/2 taunt staan, daarnaast een 7/5 stealth mannetje en de ogre (6/7 volgens mij). Hij had de 3/3 taunt op het veld. Wat doet hij: speelde de kaart die +4/+4 geeft maar die de minion aan het einde van zijn beurt dood maakt, doet hij vervolgens nog eens, dus hij had een 11/11 aan zijn kant. En hij probeerde mijn hero te attacken, maar dat ging niet door mijn taunt. Dus na een tijd wachten heeft hij zijn 11/11 in mij 2/2 taunt laten lopen, en weg was zijn taunt. Daarna topdeckte? ik een fireball, en hij was dood.
Was wel sneu om te zien, maar zal wel een nieuwe speler zijn geweest. :)

I'm an Ironman!

• Krukar
Dat soort foutjes zie je heel vaak, nieuwe spelers inderdaad.

Classics zijn die "your beasts have charge" minion opgooien en dan vergeten dat dat ding zelf ook charge heeft omdat ie een beast is. Priest hero ability gebruiken op die card generator minion terwijl die 1/3 is en dus geen kaart geeft. Coin gebruiken voor een hero ability in turn 1 etc.

Zie je zo vaak gebeuren dat soort dingen....

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Hmm ik denk dat ik in arena drafts de Mad Bombers voortaan maar achterwege laat, die krengen werken bijna altijd tegen me >.<

/edit: Zulk soort fouten hebben de meesten van ons wel eens gemaakt. In je enthousiasme dat je denkt dat je de win binnen hebt vergeet je iets heel simpels (een secret, een taunt, een deathrattle etc.) waardoor heel je plan in duigen valt :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Thompson op 30-01-2014 11:01 ]

Beeromaniac

• ETzPliskin
  • Laatst online: 29-01 12:51

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik krijg tegenwoordig wel meer te maken met bugs. Kaarten die ik plots niet kan selecteren omdat er een lege plaats is (waar normaal een kaart moet zijn) in mijn hand. Of minions die van plaats wisselen, en dan kan je de minion die taunt geeft er niet naast plaatsen.

En in arena moet je echt wel goede kaarten krijgen. Iedereen draaft precies epics en legendary's terwijl ik dat zelf zelden zie en nooit verder dan een 3-3 geraakt ben :P

Maar goed, wel dit pakje gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ngsfhz.png

:D

• An1mA
Vanavond is er ESL BENELUX toernooi, zou me wel leuk lijken als er meedere tweakers er aan mee doen. Voor info en inschrijvingen http://www.esl.eu/benelux/hearthstone/news/236149/

• zwik

zwik

randomized

An1mA schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:24:
Vanavond is er ESL BENELUX toernooi, zou me wel leuk lijken als er meedere tweakers er aan mee doen. Voor info en inschrijvingen http://www.esl.eu/benelux/hearthstone/news/236149/
Leuk! Ik ga overigens niet meedoen maar ben wel benieuwd of mensen van hier gaan meedoen. Word dit ook uitgezonden op bijvoorbeeld Twitch?

• Krukar
Hmm FiFs en maar 128 slots, kans dat je er in komt is zeer gering.

• Bekse
An1mA schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:24:
Ik wil me registreren maar ik voldoe niet? Iets met een GameID?
Ik wil dan Hearthstone toevoegen maar wat vul ik in bij waarde?

Edit: gelukt

Verwijderd

Krukar schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:55:
Dat soort foutjes zie je heel vaak, nieuwe spelers inderdaad.

Classics zijn die "your beasts have charge" minion opgooien en dan vergeten dat dat ding zelf ook charge heeft omdat ie een beast is. Priest hero ability gebruiken op die card generator minion terwijl die 1/3 is en dus geen kaart geeft. Coin gebruiken voor een hero ability in turn 1 etc.

Zie je zo vaak gebeuren dat soort dingen....
Ik wil nog wel eens beurt 1 coinen voor een Shaman Totem als ik een Flametongue Totem op hand heb, maar dat is dan ook alleen bij hoge uitzondering. Voor de rest is het niet aan te raden nee :9

• Durandal
Thompson schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:58:
Hmm ik denk dat ik in arena drafts de Mad Bombers voortaan maar achterwege laat, die krengen werken bijna altijd tegen me >.<
Moet je gebruiken als je zelf nog geen beesten in het veld hebt. Kan handig zijn als je als tweede uit komt.

• An1mA
Bekse schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:04:
[...]

Ik wil me registreren maar ik voldoe niet? Iets met een GameID?
Ik wil dan Hearthstone toevoegen maar wat vul ik in bij waarde?

Edit: gelukt
Gewoon je bnet acc ;)
zwik schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:42:
[...]

Leuk! Ik ga overigens niet meedoen maar ben wel benieuwd of mensen van hier gaan meedoen. Word dit ook uitgezonden op bijvoorbeeld Twitch?
Ik denk het niet, maar misschien dat sommige het toch wel streamen met delay.

• Tektoon
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:35:
[...]

Ik wil nog wel eens beurt 1 coinen voor een Shaman Totem als ik een Flametongue Totem op hand heb, maar dat is dan ook alleen bij hoge uitzondering. Voor de rest is het niet aan te raden nee :9
Mijn top 3;

1. Een Venture Co èn een of twee andere minions willen spelen, de mogelijkheden berekenen, en dan de Venture Co als eerste neerleggen.

2. Een minion met een card draw deathrattle killen, op 'end turn' drukken (want toch maar 0 of 1 mana over) en toch nog een speelbare kaart krijgen.

3. Lethal hebben, en in al je enthousiasme een +1 / spelldamage minion opofferen om een taunt uit te schakelen en er daarna achterkomen dat je tegenstander nu 1 health overhoudt.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Verwijderd

Tektoon schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:29:
[...]

Mijn top 3;

1. Een Venture Co èn een of twee andere minions willen spelen, de mogelijkheden berekenen, en dan de Venture Co als eerste neerleggen.

2. Een minion met een card draw deathrattle killen, op 'end turn' drukken (want toch maar 0 of 1 mana over) en toch nog een speelbare kaart krijgen.

3. Lethal hebben, en in al je enthousiasme een +1 / spelldamage minion opofferen om een taunt uit te schakelen en er daarna achterkomen dat je tegenstander nu 1 health overhoudt.
Herkenbaar ja ;) Overigens is 3 mezelf ook regelmatig overkomen 8)7

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:21

D4NG3R

kiwi

:)

Sinds een dag of 3 speel ik nu ook Hearthstone, nou ben ik geen fan van WoW of Blizzard in het algemeen - echter moet ik zeggen dat dit heerlijk wegspeelt. Korte potjes, spannende momenten en zo'n heerlijk YEAH gevoel als je 15+ HP wegslaat van de vijand in 1 beurt.

En dat voor het beste bedrag in de wereld!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DeGrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05-2025
Nog een leuke misser die ik al een paar keer voorbij heb zien komen in arena;

Rogue`s die jou minion proberen te evisceraten, terwijl het in werkelijkheid een cold blood was.

D3 armory: DeGrand-2382

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 09:37
Pff.. Ik heb een custom shaman deck gemaakt.. ER zitten 6 1-2 mana minions in... in de 3x dat ik heb gespeeld is goedkoopste minion in mn starthand 4 drop geweest... dat schiet niet echt op.

Edit: en voor de 4e keer op rij niet.. Steeds 2-3-4 kaarten wisselen en toch geen enkele goedkope minion.

[ Voor 22% gewijzigd door aicaramba op 30-01-2014 17:20 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Bekse
aicaramba schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:19:
Pff.. Ik heb een custom shaman deck gemaakt.. ER zitten 6 1-2 mana minions in... in de 3x dat ik heb gespeeld is goedkoopste minion in mn starthand 4 drop geweest... dat schiet niet echt op.

Edit: en voor de 4e keer op rij niet.. Steeds 2-3-4 kaarten wisselen en toch geen enkele goedkope minion.
Niet zo erg, bij een shaman wil je totems.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 09:37
Bekse schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:37:
[...]

Niet zo erg, bij een shaman wil je totems.
Nja.. Als je tegenstander al 4 minions op het bord heeft red je het niet meer met een totem per beurt.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• An1mA
Kan niet in Hearthstone komen, meer mensen last van? Kan wel in de bnet app inloggen etc, maar nadat ik de game start gebeurd er niks.

• Qzar
An1mA schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:24:
Kan niet in Hearthstone komen, meer mensen last van? Kan wel in de bnet app inloggen etc, maar nadat ik de game start gebeurd er niks.
afgelopen dagen zijn hier veel problemen mee, vanmorgen stond er in de battle net start app ook een melding dat er problemen zijn met de authenticatie server.

• uqrax
badboyqxy schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:20:
[...]

Volgens mij ben ik anders regelmatig creature en spell cards aan het traden tegen die van de tegenstander 8)7 En is het traden niet een bepalend aspect van de offline tcg en een daarom geschikte term om hetzelfde speltype aan te duiden (Collectible Card Game a.k.a. P2WCG).

Maar ik zal proberen te onthouden dat het gevoelig kan liggen :+ .

• Durandal
An1mA schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:24:
Had vadaag 2x hetzelfde. Tijdje later weer OK.

• Durandal
uqrax schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:20:
En is het traden niet een bepalend aspect van de offline tcg
Nou, dat denk je, maar toen ik nog Magic speelde (lang geleden) gingen we toch regelmatig naar ruilbeurzen toe en toernooien waar volop geruild en ge/verkocht werd.

MTG heeft natuurlijk wel veel, veel meer kaarten, maar toch mis ik dat concept bij HS. Wie weet in de toekomst.

• uqrax
Tektoon schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:29:
[...]

Mijn top 3;

Die gebeurt je maar 1x per ongeluk, maar toch: Healen van een enrage minion naar full hp om erachter te komen dat hij nu niet meer enraged is.
Durandal schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:43:
[...]

Nou, dat denk je, maar toen ik nog Magic speelde (lang geleden) gingen we toch regelmatig naar ruilbeurzen toe en toernooien waar volop geruild en ge/verkocht werd.

MTG heeft natuurlijk wel veel, veel meer kaarten, maar toch mis ik dat concept bij HS. Wie weet in de toekomst.
Klinkt leuk, ik kan me er de lol wel van voorstellen. Vermoed helaas dat het traden niet zo snel in Hearthstone terechtkomt, nu het auction house net weg wordt gehaald uit Diablo 3.

[ Voor 28% gewijzigd door uqrax op 30-01-2014 20:02 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:15

PromWarMachine

Forsaken Archer

6-3 runs kunnen ook leuk zijn... :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ai6xNDyy55pwKfJF70ugIBGM/full.png

(dit zat in m'n pack, nooit eerder gezien, zelfs niet op streams O+)

[ Voor 23% gewijzigd door PromWarMachine op 30-01-2014 21:02 ]

Dividend for Starters

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Durandal schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:43:
[...]

Denk niet dat Blizzard dit ooit zal doen. Ze hadden al een TCG met World of Warcraft TCG, maar ze hebben hier echt expliciet gekozen voor geen trading.

Maar TCG's kan wel gewoon online, zoals bewezen door MTG Online

• An1mA
Zojuist de ESL cup afgerond, verloor helaas 2-0 in de kwartfinale.
1ste game was mijn control warrior tegen een aggro rogue met cold blood, niet de sterkte match up voor mn control warrior.
2de game was een druid mirror, ik speelde een shields up druid met ancient watchers en al die jazz. Mijn tegenstander speelde een eigen verzonnen deck met starfires en ironback protectors, wat ik dagelijks niet voorbij kom en helaas trok ik mn black knight niet tegen de big fat taunts van hem. Ik had er helaas gewoon geen antwoord op en een ancient of lore had me nog kunnen redden met draws, helaas zat ie denk ik ergens onderin mn deck.

Waarom spelen mensen gewoon niet strifecros druid :P

Al met al is dit voor mij voor herhaling vatbaar zo'n wekelijks cup/toernooi.

Hier een link naar de brackets -> http://www.esl.eu/benelux.../1on1/beta_cup1/rankings/

[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 30-01-2014 21:37 ]

• Qzar
An1mA schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:36:
1ste game was mijn control warrior tegen een aggro rogue met cold blood, niet de sterkte match up voor mn control warrior.
2de game was een druid mirror, ik speelde een shields up druid met ancient watchers en al die jazz. Mijn tegenstander speelde een eigen verzonnen deck met starfires en ironback protectors, wat ik dagelijks niet voorbij kom en helaas trok ik mn black knight niet tegen de big fat taunts van hem. Ik had er helaas gewoon geen antwoord op en een ancient of lore had me nog kunnen redden met draws, helaas zat ie denk ik ergens onderin mn deck.

Hier een link naar de brackets -> http://www.esl.eu/benelux.../1on1/beta_cup1/rankings/
Kwartfinale is best netjes toch, wat is je rank in constructed?

edit: typo

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-01 13:38
Vandaag ook maar eens begonnen. Is inderdaad leuk om te doen. Maar verwacht vooral veel van de tablet versie. Dit lijkt mij heel tof te doen vlak voor het slapen gaan, even wat aanklooien op de tablet en de hele nacht malen wat er fout ging in het laatste potje :)

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Arena tegen priest, kopieert ie uit mijn deck een counterspell, die tegen mijn flamestrike gebruikt wordt :( (had enkel nog flamestrike in mijn hand, en had daar zijn board mee kunnen clearen...)

Beeromaniac

• An1mA
Qzar schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:30:
[...]

Kwartfinale is best netjes toch, wat is je rank in constructed?

edit: typo
Op dit moment 4, maar dag geleden 2. Als je eenmaal rank 5 bent is het gewoon erg moeilijk, doordat er geen winstreaks zijn en je ook tegen legendary spelers speelt. Hopelijk ben ik morgen nog legendary, maar het is VEEL moeilijker dan de test season 1 moet ik bekennen. Iedereen is gewoon erg goed geworden,

• Krukar
An1mA schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:36:

Best ver gekomen dan nog, toch netjes hoor, bij de laatste 8 van 128!

• Tektoon
uqrax schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:49:
[...]

Die gebeurt je maar 1x per ongeluk, maar toch: Healen van een enrage minion naar full hp om erachter te komen dat hij nu niet meer enraged is.

[...]
Oh, dat is mij al meerdere keren overkomen hoor. De Armani Berserker heeft enrage maar de Gurubashi Berserker heeft weer +3 damage bij beschadiging. Die laatste kan je dus wel healen zonder je damage te verliezen; lekker verwarrend.

Anyway, ook voor mij vanavond weer een legendary. Baron Geddon na een 6-3 run. Niet zo leuk als Ysera, maar toch. Ik ben niet ontevreden over de drop rate. 1 legendary op 15 pakjes haal ik wel.

• zwik

zwik

randomized

Gisteren kon ik wel inloggen en heb een potje of 4-5 tegen een maatje van me gespeeld. Van die potjes heb ik 1 keer weten te winnen met een Druid tegen een Warlock. De keer dat ik won kreeg ik mooie kaarten in het begin, zoals achtereenvolgens de ooze, cleric (+1+1) en de yeti op 4. Alle andere keren alleen de hoge kaarten weten te trekken waardoor je in het begin hopeloos achterloopt. Ik gebruik dit deck: http://www.hearthhead.com/deck=550/basic-druid. Mijn maatje gebruikte overigens ook een basic deck.

Hoe lossen jullie dit op met basic kaarten?

Na tegen m'n maatje gespeeld te hebben heb ik een arena met Druid gedaan en 1 van de 4 potjes gewonnen. Hier merkte ik tijdens het spelen dat ik teveel spells had en bijna niks kon doen. Pech, maar wel een pakje kaarten erbij :) .

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteravond voornamelijk veel gespeeld met mijn mage deckje en dat doet het normaliter best goed. Beetje board control / Direct damage.

2 Grizzly Bears, 2 Arcane Intellect en de rest doet of direct damage of spelldamage upgraden. Weer een rank omhoog gehuppeld, een streak en de 300 gold achievement binnen gesleept. Geen echt speciale kaarten uit boosters gehaald. 1 arenarun gehaald maar daar ben ik nooit echt goed in. Ik ben gewoon niet goed in ad-hoc een goed gebalanceerd deckt met random kaarten en hero's te maken dus ik doe liever gewoon ranked spelen. Maar to each his cup of tea natuurlijk.

• prutser387
Tektoon schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 02:27:
[...]

Oh, dat is mij al meerdere keren overkomen hoor. De Armani Berserker heeft enrage maar de Gurubashi Berserker heeft weer +3 damage bij beschadiging. Die laatste kan je dus wel healen zonder je damage te verliezen; lekker verwarrend.
Verschil tussen Enrage en een 'spell'.

De enrage werkt ook maar 1 keer.. Dus als je een Amani Berserker 2 keer raakt met een minion met 1 attack, dan wordt hij de eerste keer van 2/3 naar 5/2. Hij wordt daarna 5/1 en dus niet nog sterker.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 14:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Speel het spel nu voor het eerst. Echt superleuk :Y
Ben zelf een long time Magic speler, dus het spelletje is mij welbekend. 9 potjes om 9 classes te unlocken... Straks snel maar eens tegen echte tegenstanders proberen. Al heb ik nog niet alle abilities en kaarten bekeken. Speel ook alleen nog maar het mage deck. Maar Blizzard heeft hier goud mee in handen denk ik. Die hebben weer erg goed opgelet op wat hot is in spellenwereld (lees: Magic the Gathering dat elk jaar flink groeit in populariteit)

Dit dus.

• Goron
  • Laatst online: 27-01 22:18
Vandaag geleerd dat als je een auchenai soulpriest speelt, dat je dan niet daarna de board moet clearen met holy nova ;)
spoiler:
de +2 heal op je eigen minions wordt dan ook damage, je consecrate jezelf dus XD

• Krukar
zwik schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 07:49:
Gisteren kon ik wel inloggen en heb een potje of 4-5 tegen een maatje van me gespeeld. Van die potjes heb ik 1 keer weten te winnen met een Druid tegen een Warlock. De keer dat ik won kreeg ik mooie kaarten in het begin, zoals achtereenvolgens de ooze, cleric (+1+1) en de yeti op 4. Alle andere keren alleen de hoge kaarten weten te trekken waardoor je in het begin hopeloos achterloopt. Ik gebruik dit deck: http://www.hearthhead.com/deck=550/basic-druid. Mijn maatje gebruikte overigens ook een basic deck.

Hoe lossen jullie dit op met basic kaarten?

Na tegen m'n maatje gespeeld te hebben heb ik een arena met Druid gedaan en 1 van de 4 potjes gewonnen. Hier merkte ik tijdens het spelen dat ik teveel spells had en bijna niks kon doen. Pech, maar wel een pakje kaarten erbij :) .
Als druid is het wat lastig in die situatie, het deck dat je list heeft een manacurve die vrij laag schaalt dus zo veel beurten zou je niet achter moeten komen? Ik zie 10 minion drops onder de 3 mana en 6 spell drops onder de 3.
Heb je wel een mulligan gedaan? (kaarten verwisselen in het begin), als je daarmee nog steeds geen 1 of 2 drop hebt gepakt heb je het geluk wel heel erg tegen je.

Pak je een 3 drop dan kun je op turn 2 nog je hero ability gebruiken om de 1 of 2 drop van je tegenstander te clearen of te beschadigen. Maar goed wat je list is ene basic deck dus de minions en de spells die er in zitten zijn vrij karig.

Als je je druid even naar level 10 levelt in practice mode, dan unlock je alle basic kaarten, ik heb hier een deckje gemaakt dat je daarmee kunt maken (met alleen de basic kaarten), die zal het al een stuk beter doen dan het deckje dat jij list en je hoeft geen geld te besteden :)

http://www.hearthhead.com...zaP7Mah7Md47MzV7Muc7Mm18q

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Hmm ben toch benieuwd wat de berekeningen erachter zijn bij Arena.
Gister met een (in mijn ogen) vrij matig mage deck 9-3. Nu met een (in mijn ogen) erg lekker paladin deck 3-3, kwam ook echt gewoon tegen idioot sterke tegenstanders met 6 epic kaarten etc :x

Beeromaniac

• Krukar
Heeft weinig met berekeningen te maken en veel met RNG in arena.

In constructed kun je een deck zo bouwen dat je veel dingen kunt counteren, in draft heb je vaak één strategie. Als je dan toevallig spelers tegenkomt die die strategie counteren met hun deck wordt je opgerold.

De enige berekening die volgens mij van toepassing is in draft is het aantal potjes dat je gewonnen hebt, a.k.a. als je 3-0 staat kom je bij voorkeur tegen iemand die ook 3-0 staat.

• DarthDavy
Een manier om RNG uit te schakelen is véél spelen. En dan bedoel ik véél. Als je 10 keer een muntje opgooit, dan kan je best 8 keer kop en 2 keer munt uitkomen. Als je dat muntje 1000 keer opgooit, zal de ratio veel meer bij 500 kop en 500 munt liggen.

Zo ook bij Hearthstone. Ik heb een dikke maand geleden mijn excel lijst waar ik mijn arena runs in bijhou vernieuwd. Voorheen had ik een win/loss ratio van 68%. Toen ik opnieuw begon zat ik eerst op 55 tot 60%. Ik begon te denken dat ik slechter aan het spelen was. Maar ondertussen tikt deze terug tegen de 65% aan.

En gezien de open beta zie ik daar duidelijk weer een stijgende lijn in. Het is veel makkelijker om tot 5-0 te geraken. Het is mogelijk om 5-3 te eindigen (nog niet gebeurd trouwens), maar het gemiddelde ligt tegenwoordig toch tussen de 7 à 9 wins.

• Durandal
Nu ben ik ff sprakeloos..
..

Ik heb dus net (om mijn paladin deck te testen) in casual play mode tegen een
30 Legendaries Deck gespeeld. Alleen maar legendaries gezien. Wonder boven wonder nog ronde 13 of 14 gehaald.
Effe kijken, ik kwam o.a. tegen: Ysera, Ragnaros (en die doet echt pijn), Thinkmaster, Leeroy,
Elite Tauren Chieftain (We will Rock), Gelbin Meccatorq, Nat Pagle, Millhouse Manastorm,
Illidan Stormrage
.. en ik ben er vast nog wat vergeten.

Er zijn dus mensen die echt alle kaarten hebben.

Duurde even voor ik er achter was en toen wist ik het. Had namelijk al eens dit filmpje van het deck van TotalBuiscuit gezien.
De speler heette Chia btw.

[ Voor 5% gewijzigd door Durandal op 31-01-2014 23:44 ]

• Tektoon
Wtf?

ik krijg ineens een reward voor het vorige ranked seizoen en m'n rank staat weer op 25? 1 februari bug? Of duren de seizoenen tegenwoordig maar een maand?

EDIT; Ja dus

[ Voor 26% gewijzigd door Tektoon op 01-02-2014 00:19 ]

• robinisslim
  • Laatst online: 18-12-2025
Tektoon schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:07:
Wtf?

ik krijg ineens een reward voor het vorige ranked seizoen en m'n rank staat weer op 25? 1 februari bug? Of duren de seizoenen tegenwoordig maar een maand?
Daar lijkt het op ja, ik kreeg net precies hetzelfde. Zal dus wel geen bug zijn lijkt me?

[ Voor 5% gewijzigd door robinisslim op 01-02-2014 00:11 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]