Zou jij zo vriendelijk willen zijn om jouw warrior deck te posten.
Btw, Druid deck werkt lekker
Zit trouwens te twijfelen over de volgende legendary om te craften.
Ik wil Cairne of Ysera. Speel voornamelijk warlock giants, een pressure rogue en ook een druid deck. Cairne past dus goed in het druid deck, maar de Ysera ook.
De legendaries die ik al heb en gebruik in de bovenstaande decks zijn: Bloodmage thalnos, Ragnaros, The black knight, Sylvanas, Leeroy Jenkins, Alexstrasza en Jaraxxus.
[ Voor 16% gewijzigd door Robbie.b op 26-01-2014 20:19 ]
Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Ah. Ik ben alleen met rogue bezig, en experimenteer af en toe met shaman... nu weer rank 6, na een goeie streak..
Het was deze week rustig,maar nu weer heel veel hunters... heel vervelende niet nadenken damage character, bah...
Something under the bed is drooling
Zoals ik het begrepen heb:Uhmmie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:54:
[...]
Blizzard zegt bij Arena dat je gematched wordt tegen mensen met dezelfde arena score. Dus als jij in je huidige arena run 9/1 staat.. Dan matched blizzard je tegen mensen die 8/1, 9/1, 10/1 of 9/0 of 9/2 staan.
Maar ik heb het idee dat daar boven op nog een extra rating is.. Maarja misschien spelen er op dit moment ook wel enorm veel nieuwe spelers sinds de open beta.. Dat kan het natuurlijk ook zijn.
Er is die ene matchrating die vb een 4-0 tegen een andere 4-0 matched maar daarenboven wordt ook rekening gehouden met je achterliggende arena rating. Dus als je in de arena veel wint zal je over het algemeen iets moeilijkere tegenstanders tegenkomen. Uiteraard niet in elke game maar algemeen gezien.
Dit heb ik echter alleen uit eigen ervaring en posts op fora. Geen officiële Blizzard post
Wat blizzard dus overal ontkent.cyboria schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:33:
[...]
Zoals ik het begrepen heb:
Er is die ene matchrating die vb een 4-0 tegen een andere 4-0 matched maar daarenboven wordt ook rekening gehouden met je achterliggende arena rating. Dus als je in de arena veel wint zal je over het algemeen iets moeilijkere tegenstanders tegenkomen. Uiteraard niet in elke game maar algemeen gezien.
Dit heb ik echter alleen uit eigen ervaring en posts op fora. Geen officiële Blizzard post
Enige waarop je in Arena gematched wordt is het aantal wins dat je in die arena run hebt.
Enige plek waar een hidden MMR wordt gebruikt is als je casual mode speelt.
De 12 de win dus nog steeds nooit gelukt, dit keer echt gesloopt door een warrior met die charge legend...
Slechte arena run net, pakje uitpakken: oranje gloed!Torgo schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:44:
Het lijkt dit weekend toch wel erg lekker te gaan, alle arena runs 6-3 of beter, de laatste 11-3. Jammer genoeg alleen maar shit kaarten uit de pakjes, al tijden geen legendary meer gezien
De 12 de win dus nog steeds nooit gelukt, dit keer echt gesloopt door een warrior met die charge legend...
Jaraxxus die ik al had...

Voor diegenen die denken, niet slecht, maar ik heb ook wel eens beter gezien: Dit was arena.
...
...
De 2e kaart die ik tijdens draften kon kiezen ging tussen Ysera en Cenarius. Ik lang tobben... Krijg ik rond de 10e kaart de mogelijkheid om ook Cenarius te kiezen. Wat.
Deze combo heb ik trouwens 2x zo op tafel kunnen leggen. Geen ragequits, helaas
Uiteindelijk tot de frozen key gered (wat is dat, 10/3 of 11/3). De rest van mijn draft was niet slecht (verre van), maar ook zeker niet geweldig: Ik had bijvoorbeeld geen enkele Druid class-specific boven de 4 mana, en 9 5-mana kaarten. Dan is het gat tussen 4 mana en 9 mana erg groot voor een klasse/deck waar je early game geen potten breekt. Ik begon zelfs met 0/2, zonder mijn beide legendaries ook maar *gezien* te hebben. Had ook wat geweest.
Edit: Oh, Cenarius leek me trouwens de betere keuze van de twee. 1e pick was toch voor Ysera, heb er nog nooit mee kunnen spelen en leek me verreweg de leukste van de twee.
[ Voor 8% gewijzigd door uqrax op 27-01-2014 00:16 ]
Ik had een draft van 5 (!!!) Fireballs, 2 Polymorphs en 1 Flamestrike.
Door al deze crowd control heb ik zelfs een Pyro laten liggen..
8-3 geworden.
De Blood Knight + 2x Divine shield in m'n eigen deck waren mooie combo's.
Helaas is die combo me 1x fataal geworden. Ik kon er een 9/9 van maken, maar wegens Mind Control gevaar heb ik er een 6-6 van gemaakt.. helaas inderdaad MC en daarna 'double health'. Daar had ik helaas geen antwoord meer op.
Hier het deck:

Uhh, dat heb je dan verkeerd begrepen..bangkirai schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:24:
Blijf het maar maf vinden, dat de speler die mag beginnen, het hele spel door, kaarten "+attack this turn" en die geld dan voor zijn buurt en die van de tegenspeler.
Terwijl als je NIET als eerste begint, deze kaart alleen maar voor jouw beurt geldt, beetje erg oneerlijk.
Die +attack this turn is alleen voor je eigen turn.. ook als je begint.
[ Voor 82% gewijzigd door PromWarMachine op 27-01-2014 00:27 ]
Terwijl als je NIET als eerste begint, deze kaart alleen maar voor jouw beurt geldt, beetje erg oneerlijk.
Is dus niet zobangkirai schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:24:
Blijf het maar maf vinden, dat de speler die mag beginnen, het hele spel door, kaarten "+attack this turn" en die geld dan voor zijn beurt en die van de tegenspeler.
-Als je een pakje kaarten openmaakt, krijg je dan compleet random kaarten of wordt er ook gekeken naar welke kaarten je al hebt, dat als je bijvoorbeeld al 2 kaarten van een bepaalde kaart hebt deze niet meer in je pakje komt?
-Welke kaarten disenchanten jullie? Alle kaarten van heroes waarmee je toch niet speelt of is daar een goede 'tactiek' voor?
-Bij het begin van een potje kun je kiezen om kaarten weg te doen, ik doe meestal de hoge weg omdat ik die toch niet nodig heb in het begin, maar is hier een betere strategie voor?
- Als je kaarten wegdoet, komen die dan onderop de stapel van je deck of worden die er doorheen geshuffled?
Alvast bedankt!
Compleet random. Enige dat zeker is, is dat er minimaal 1 rare of hoger in zit.Bartske schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:47:
Ik ben vorige week met de open beta en heb nog een paar vraagjes over de mechanics waar ik nog niet helemaal uit ben:
-Als je een pakje kaarten openmaakt, krijg je dan compleet random kaarten of wordt er ook gekeken naar welke kaarten je al hebt, dat als je bijvoorbeeld al 2 kaarten van een bepaalde kaart hebt deze niet meer in je pakje komt?
Persoonlijk disenchant ik alle golden cards die ik al heb als normale. Ze zijn toch alleen maar bling, maar daarmee kan ik wel veel sneller decks compleet maken.-Welke kaarten disenchanten jullie? Alle kaarten van heroes waarmee je toch niet speelt of is daar een goede 'tactiek' voor?
Normale kaarten disenchant ik nooit, aangezien soms de ene week de ene set weer heel goed is, maar er een week later iemand weer een geniaal deck bedenkt met kaarten die voorheen als "crap" werden beschouwd.
Verder heb je de mooie optie om al je overbodige kaarten in 1x te disenchanten. Die optie is veilig. Daarbij doe ik m'n gold's dus.
"heroes waar je niet mee speelt" is iets dat naar mijn ervaring niet van toepassing is. Uiteindelijk ga je alles wel spelen en dat is nodig ook om te leren wat andere classes kunnen spelen. En in Arena speel je uiteindelijk sowieso ook wel alles.
Probeer een goede openingshand te creeren, maar ook een paar beurten vooruit te kijken. Een 1, 2, 3, 4-drop hand bijvoorbeeld is richting ideaal. Wees niet bang om gewoon je hele hand te wisselen. Bijvoorbeeld bij Rush-builds is het redelijk belangrijk om een 1-drop te kunnen spelen.-Bij het begin van een potje kun je kiezen om kaarten weg te doen, ik doe meestal de hoge weg omdat ik die toch niet nodig heb in het begin, maar is hier een betere strategie voor?
Compleet random. Had laatst al dat ik 2 argent commanders wegdeed (had er 2 en ze zijn 6 mana) en mn eerste kaart van het dek op beurt 1 was vervolgens alsnog een argent commander...- Als je kaarten wegdoet, komen die dan onderop de stapel van je deck of worden die er doorheen geshuffled?
Wat je wegdoet wordt gewoon gehusseld dus
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 27-01-2014 10:10 ]
Bijvoorbeeld Rogue of Warlock als tegenstander is vaak een rushdeck met veel minions met weinig health.
Een kaart als Consecration voor een paladin (4 mana, doe 2 damage op alle enemy minions) is dan een hele goede kaart om toch vast te houden. Ook als kan je dan misschien beurt 1 niks spelen.
Maar die keuze is ook weer afhankelijk van de kaarten in je eigen deck. Wat is jouw strategie, heb je veel heals in je deck, etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 27-01-2014 10:52 ]
Tinkmaster in een paladin deck ^^ Als je redelijk wilt ranken met low budget, kun je dat met een warrior of hunter deck. Je gaat dan constant voor zn face, je krijgt van mij dan wel 0 stijlpunten, maar hey als het niet anders kan why notBosmonster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:52:
Gelukkig heb ik 1 van die 7 legendaries (tinkmaster), kom ik al een heel eind met dat deck
vindt het niet erg want ik rol ze op als paladin, maar nu 5 potjes en 5 shamans? (wel alle 5 gewonnen)
Yeah ik heb rush hunter en warrior decks, maar vind ze niet zo leuk om te spelen. Tis gewoon rushen en hopen dat je rond turn 6/7 gewonnen hebt, anders kun je net zo goed gelijk conceden.An1mA schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:02:
[...]
Tinkmaster in een paladin deck ^^ Als je redelijk wilt ranken met low budget, kun je dat met een warrior of hunter deck. Je gaat dan constant voor zn face, je krijgt van mij dan wel 0 stijlpunten, maar hey als het niet anders kan why not
Maar goed, kan voorlopig weer ff vooruit met Arena. Laatste 2 waren 8/3 en 9/3.
Pauper victory is helemaal niet slecht hoor. In Magic the Gathering is mono-red pauper een goede manier om in Modern toch nog aardig hoog te komen zonder veel kosten.An1mA schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:02:
[...]
Tinkmaster in een paladin deck ^^ Als je redelijk wilt ranken met low budget, kun je dat met een warrior of hunter deck. Je gaat dan constant voor zn face, je krijgt van mij dan wel 0 stijlpunten, maar hey als het niet anders kan why not
That said heb ik mijn eerste legendary te pakken; The Beast.
Er zijn betere, dat weet ik maar ik ben blij dat ik nu een legendary heb voor wat mee te rotzooien. Zelf doe ik in ranked wat aftesten. Ik heb een mage Direct damage Deckje wat het aardig goed doet zonder al te veel kaarten. Sowieso ben ik iemand die graag boardcontrol uitoefend. De tegenstander zijn creatures onthouden en dan langzaam aan hem afbranden met spelldamage.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ondanks dat ie hoog aangeschreven wordt voor arena kan ik echt niet overweg met rogue. Hunter, warrior en warlock nog niet gespeeld in Arena volgens mij.
Beeromaniac
Arena streak klaar, betaal ik voor een nieuwe, zelfde gezanik....
Dat probleem heb ik helaas ook al een paar keer gehad, alleen niet voor zolang. Meestal is het met uitloggen en een half uurtje later inloggen weer werkzaam.Krukar schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:14:
Lekker irritant, ik betaal voor arena via paypal vannacht om half 3, afschrijving gebeurt meteen en krijg meteen bevestigingsmailtje. Alles blijft echter gelockt (shop closed) tot 11 uur vanochtend, toen kon ik ineens de arena in....
Arena streak klaar, betaal ik voor een nieuwe, zelfde gezanik....weer alles gelockt.
Beeromaniac
Heb je nu ook een aparte NA B.Tag?
voeg anders mij toe oenneo#1705
ook maar ff kieken wat een pure F2P experience is
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Mjah.. de laatste 2 keer dat ik pally speelde in arena had ik 0x truesilver en 0x consecration. Kan je vertellen dat zelfs een Paladin dan lastig wordt.Thompson schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:46:
Mijn favoriete arena class is toch wel paladin, heeft gewoon veel mogelijkheden voor sterke decks. (Wat minder afhankelijk van combinaties van kaarten zoals bij andere classes).
Ondanks dat ie hoog aangeschreven wordt voor arena kan ik echt niet overweg met rogue. Hunter, warrior en warlock nog niet gespeeld in Arena volgens mij.
Meeste succes lijk ik zelf juist te hebben met Shaman. Die heeft zoveel goede class-kaarten dat er altijd wel een synergie te halen is. De class-specific keuzes worden in ieder geval niet verziekt door crappy secrets.
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 27-01-2014 12:44 ]
Dat probleem heb ik vrijwel altijd als ik mage speel, geen fireballs/pyroblast/flamestrike.Bosmonster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:39:
[...]
Mjah.. de laatste 2 keer dat ik pally speelde in arena had ik 0x truesilver en 0x consecration. Kan je vertellen dat zelfs een Paladin dan lastig wordt.
Meeste succes lijk ik zelf juist te hebben met Shaman. Die heeft zoveel goede class-kaarten dat er altijd wel een synergie te halen is. De class-specific keuzes worden in ieder geval niet verziekt door crappy secrets.
Beeromaniac
dat is volgens mij juist de sterkte van een paladin, dat je op zoveel manieren kan winnen. Had gister ook zo'n deck in Arena. geen truesilver, consecration of blessing of kings. Wel 2x equality, 2x argent protectors en 3x aldorpeace keepers.Bosmonster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:39:
[...]
Mjah.. de laatste 2 keer dat ik pally speelde in arena had ik 0x truesilver en 0x consecration. Kan je vertellen dat zelfs een Paladin dan lastig wordt.
Zonder verder boeiende kaarten ermee toch nog 9-3 gehaald, misschien had 't ook ermee te maken dat op Zondag meer mensen speelden.
Had ook zo'n game dat ik al op fatigue zat tegen een Mage (veel early game card draw). Had zelf ~25 HP, nog 2 of 3 minions en een light's justice (1 attack weapon). kon telkens weer een recruit rollen en haar leven tot 4 gebracht. Dan kreeg ze een Ice-barrier (8 armor), duurde gewoon weer 4 ronden oid om haar af te maken, gelukkig geen taunt of AOE van haar tussendoor tegen me 4 recruits
Vind verder dat Paladin geen goeie minion remover heeft, BGH is echt een must als je die kan krijgen. Of wat doen jullie tegen b.v. een Ironbark?
Gisteren met een pally met 1 lights justice, 0 truesilver/consecration/equality. Ik had wel een ragnaros die ik 0 x heb gespeeld... 1e keer dat ik 8-3 ben gegaan : )Bosmonster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:39:
[...]
Wat ik me afvraag, kan je als je verder bent makkelijker geld verdienen? Want 10 coins per 3 wins schiet nou niet echt op. En mij lijkt juist arena het leukste, omdat blind kopieren van decks van andere niet mogelijk is. Echter voor een gemiddelde speler (oftewel 3 wins voordat je er weer uit wordt geknikkerd) kan je nou niet echt vaak het doen volgens mij, tenzij je heel veel echt geld erin steekt.
En arena heeft geen echte matchmaking als ik het goed heb?
Als het goed is wordt er aan een adventure-mode gewerkt en dat is precies wat het spel nodig heeft als je het mij vraagt
Dat ligt een klein beetje aan wat je met verder bedoelt. In Ranked verdien je niet meer goud als je een hogere rank hebt o.i.d. Dus wat goud betreft verdien je maximaal 140 tot 200 goud per dag door 30 potjes te winnen en je daily quest te doen. Spaar je quests een paar dagen op, kun je wat meer verdienen.Sissors schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:30:
Ik zou willen dat je gewoon een deck kon importeren, mensen kopieren toch wel blind van goede spelers het deck, maak het dan ook makkelijk voor luie spelers
Wat ik me afvraag, kan je als je verder bent makkelijker geld verdienen? Want 10 coins per 3 wins schiet nou niet echt op. En mij lijkt juist arena het leukste, omdat blind kopieren van decks van andere niet mogelijk is. Echter voor een gemiddelde speler (oftewel 3 wins voordat je er weer uit wordt geknikkerd) kan je nou niet echt vaak het doen volgens mij, tenzij je heel veel echt geld erin steekt.
En arena heeft geen echte matchmaking als ik het goed heb?
Ben je in de arena op een gegeven moment goed genoeg om consistent 7+ wins te halen, krijg je per keer minimaal 150 goud en kun je, theoretisch, oneindig spelen.
Daarnaast zijn er achievements. Van het weekend, blijkbaar, mijn 100ste win gehaald: 300 goud.
De matchmaking van Arena is gebaseerd, schijnbaar, op je huidige stand. Een 0-0 speelt tegen een 0-0 een 9-0 speelt tegen een 9-0, om en nabij.
Van mooiste naar minste: Silence, Aldor Peacekeeper, Equality. En natuurlijk Tinkmaster.Mofkees schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:01:
[...]
Vind verder dat Paladin geen goeie minion remover heeft, BGH is echt een must als je die kan krijgen. Of wat doen jullie tegen b.v. een Ironbark?
[ Voor 3% gewijzigd door RDDD op 27-01-2014 15:21 ]
Ik moet zeggen dat het 'levelen' van alle character hero's inderdaad saai is. Ik bedoel de eerste paar hero's naar 10 brengen is wel grappig maar op een gegeven moment houd dat grappig zijn wel op ook eindig je vaak met 'die paar hero's die mij niet zo goed bevallen'. Natuurlijk is het een kwestie van doorbijten wat dat betreft.Bosmonster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:43:
Dat is momenteel gewoon een issue met HS. Er zijn geen leuke spelmodi, die ook voor beginnende spelers leuk zijn, waar kaarten mee te verdienen zijn.
Als het goed is wordt er aan een adventure-mode gewerkt en dat is precies wat het spel nodig heeft als je het mij vraagt
Wat betreft het spelen van spellen in arena, ranked of unranked denk ik dat het er een beetje van af hangt. Arena is misschien wel leuk omdat iedereen random decks heeft moeten samenstellen.Dit is anders bij ranked waar je waarschijnlijk in de hogere regionen sneller aanloopt tegen P2Win spelers die en skill en veel geld hebben gedumpt in het spel.
Echter een pay2win met skill heeft slechts een momenteel voordeel aangezien een F2P speler met skill uiteindelijk toch wel het gold bij elkaar heeft geharkt om naar verloop van een lange tijd alle legends te hebben.
That said is het wel een probleem als Blizzard om de zoveel tijd nieuwe expensionpacks uit brengt met nieuwe legendaries. Dan loop je als F2P altijd wat achter op P2W.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Maar dan ben je geen gemiddelde speler meer. Die zal rond de drie wins hebben.Hafermaut schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:44:
[...]
Dat ligt een klein beetje aan wat je met verder bedoelt. In Ranked verdien je niet meer goud als je een hogere rank hebt o.i.d. Dus wat goud betreft verdien je maximaal 140 tot 200 goud per dag door 30 potjes te winnen en je daily quest te doen. Spaar je quests een paar dagen op, kun je wat meer verdienen.
Ben je in de arena op een gegeven moment goed genoeg om consistent 7+ wins te halen, krijg je per keer minimaal 150 goud en kun je, theoretisch, oneindig spelen.
Hopen dat die adventure mode wat is. Al zou ik ook gewoon arena goedkoper willen hebben.
Ik speel het spel nu al een tijd en heb nog niet alle hero's naar lvl 10.. Dat komt nog wel. Wat ik doe is kijken naar de daily challenge, als een van de hero's van de daily challenge nog niet lvl 10 is, speel ik een paar games met die class..Auredium schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:17:
[...]
Ik moet zeggen dat het 'levelen' van alle character hero's inderdaad saai is. Ik bedoel de eerste paar hero's naar 10 brengen is wel grappig maar op een gegeven moment houd dat grappig zijn wel op ook eindig je vaak met 'die paar hero's die mij niet zo goed bevallen'. Natuurlijk is het een kwestie van doorbijten wat dat betreft.
Wat betreft het spelen van spellen in arena, ranked of unranked denk ik dat het er een beetje van af hangt. Arena is misschien wel leuk omdat iedereen random decks heeft moeten samenstellen.Dit is anders bij ranked waar je waarschijnlijk in de hogere regionen sneller aanloopt tegen P2Win spelers die en skill en veel geld hebben gedumpt in het spel.
Echter een pay2win met skill heeft slechts een momenteel voordeel aangezien een F2P speler met skill uiteindelijk toch wel het gold bij elkaar heeft geharkt om naar verloop van een lange tijd alle legends te hebben.
That said is het wel een probleem als Blizzard om de zoveel tijd nieuwe expensionpacks uit brengt met nieuwe legendaries. Dan loop je als F2P altijd wat achter op P2W.
Langzaam maar zeker worden ze allemaal lvl 10..
Kan me zelfs niet eens herinneren er extra moeite voor te hebben moeten doen.
Eens kijken wat dit gaat opleveren
edit: ook nog een tirion fordring erbij en 2 argent protectors...
[ Voor 20% gewijzigd door Krukar op 27-01-2014 15:51 ]
En pay2win ben ik het niet mee eens, tenminste, het is niet minder p2w dan welke andere CCG dan ook. Wie het geld heeft kan meer boosters kopen en aan meer toernooien meedoen, dat geldt in Hearthstone net zo goed als offline MTG of toendertijd Pokémon (zelf overigens nooit gespeeld).
Ik vond dit twee leuke filmpjes over goed design van (online) CCGs - mijn conclusie: HS zit behoorlijk goed in elkaar (en ja, kan ook nog veel beter).
Extra Credits - Collectible Games Part 1
Extra Credits - Collectible Games Part 2
Maar het mist momenteel wel gewoon leuke farm playmodes. Je hebt alleen Arena en dat kost geld en/of kun je niet zo vaak doen als je zou willen, zeker niet als beginnende speler.
Maar goed, ik val in herhaling. Adventure mode please! (PuzzleQuest yay)
Edit: toch 1 verliespot tegen een priest met een extreem lucky pull.
Edit2:uiteindelijk 11-3
[ Voor 45% gewijzigd door Krukar op 27-01-2014 17:32 ]
Blub
Cya!bstard schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:01:
Wat een uitermate hinderlijk spel is dit. Begint leuk, geinig uitgewerkt, totdat blijkt dat het precies dezelfde verslavings truukjes als WoW gebruikt. Uninstalled.
Maar serieus: is er iemand die denkt dat er een game gemaakt kan worden die bij 100% van de gamers in goede aarde valt? Zucht...
Heeft me al zo vaak op een cruciaal punt de winst opgeleverd, vergt wel wat mazzel en geduld, en natuurlijk inzicht in wat de tegenstander zou kunnen gaan spelen.
Zo mooi als je een flamestrike/consecration oid ziet verdampen
Spellbender ook een keer opgepikt, mooiste resultaat was tegen een paladin die een blessing of kings castte en mij zodoende een 5/7 minion opleverde, dank u!
D3 armory: DeGrand-2382
Ik speel eigenlijk nooit Mage, maar een van de keren dat ik hem in arena speelde, had ik ook een counterspell. Destijds nog nooit gebruikt, enkel gekozen omdat de twee andere kaarten tijdens de draft slecht waren. Moet zeggen dat het wel een leuke combo opleverde met Vaporize tegen een Priest. Vernietig perfect op de manacurve eerst een 5 drop minion met vaporize, en leg vervolgens een Counterspell neer naast een minion, waarop hij zijn 6 mana Holy Fire removal ziet verdwijnen. Daar gaan dan beurt 5 en 6.DeGrand schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:44:
Wat denken jullie van Counterspell in arena? Staat niet hoog op de arena-draft-lists die ik her en der voorbij zie komen, toch pak ik er vaak een.
Heeft me al zo vaak op een cruciaal punt de winst opgeleverd, vergt wel wat mazzel en geduld, en natuurlijk inzicht in wat de tegenstander zou kunnen gaan spelen.
Zo mooi als je een flamestrike/consecration oid ziet verdampen
Spellbender ook een keer opgepikt, mooiste resultaat was tegen een paladin die een blessing of kings castte en mij zodoende een 5/7 minion opleverde, dank u!
Probleem is dat er makkelijk omheen te spelen is mochten mages het veel gebruiken en mocht de kaart dus verwacht worden. Coin vs counterspell is bijvoorbeeld iets minder productief.
Zondag nog een uurtje of twee kunnen spelen, nu r12 met 1 star. Morgenavond op naar de 10!Freelance schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:54:
[...]Gister van 19 naar 17 gegaan binnen uurtje of anderhalf. Van het weekend moet m'n vriendin werken dus hoop wel rond de 12 uit te komen.
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Speel net mijn eerste arena match met mijn afgrijselijk slecht warlock deck, ben bang voor een dikke 0/3... Kom ik tegen een hunter met 5 Starving Buzzards. Lekker potje trekken, zeg maar.
Gelukkig had hij er maar een stuk of 5 Murlocks bij, werkt ook wel lekker in arena.
Net 10-3 met een redelijk slecht magedeck zonder pyroblast
Overigens leuke combi gevonden, een knife juggler met een imp master. Elke keer als die imp master een imp opgooit schiet die knife juggler zn proc af
[ Voor 38% gewijzigd door Krukar op 27-01-2014 22:12 ]
Geweldig heKrukar schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:02:
Haha inderdaad, er zijn s'avonds ineens een hoop clueless mensen.
Net 10-3 met een redelijk slecht magedeck zonder pyroblast
Overigens leuke combi gevonden, een knife juggler met een imp master. Elke keer als die imp master een imp opgooit schiet die knife juggler zn proc af
Een combo die ik ook eenmaal in mijn leven moet uitvoeren is Unleash the Hounds + Knife Juggler. Al die summons, al die doelwitten...
http://i.imgur.com/WN6wrTi.jpg
SoJ voor mijneilpad schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:11:
What to do.. what to do..
Met die snake trap van hunter werkt ie ook erg leukuqrax schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:29:
[...]
Geweldig heIk ben gek op Knife Jugglers, en op Imp Masters. Heb alleen nog steeds geen Knife Jugglers in mijn deck, jammer.
Een combo die ik ook eenmaal in mijn leven moet uitvoeren is Unleash the Hounds + Knife Juggler. Al die summons, al die doelwitten...
Beeromaniac
Avenging wrath imho, weapon wordt toch na 1 turn gedestroyed omdat iedereen 1-2 oozes heeft in draft.neilpad schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:11:
Die kom ik juist bijna niet meer tegen.Krukar schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:41:
[...]
Avenging wrath imho, weapon wordt toch na 1 turn gedestroyed omdat iedereen 1-2 oozes heeft in draft.
Idd SoJ ook voor mij, je hebt al een lay on hands en genoeg aoe, dus heb je veel meer aan een SoJ. En tja het is altijd een risico dat je wapen kapot gemaakt word door een ooze, ten slotte is het arena
Beeromaniac
dat is een prima deck, je kan overwegen om de novice engineer te vervangen door gnomish inventor(2/4, 4 mana en ook directe carddraw), een 1/1 wordt direct van het bord geveegd en heeft dan geen waarde meer. Als je de bloodmage hebt, is ie top icm swipe/starfall om net die ene dmg erbij te pakken, die dan ipv een azure drakeKrukar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 01:07:
Zo, m'n druid control deck is klaar, tijd om te gaan ladderen
ik mis de legendaries voor dit deck, maar hiermee moet je een eind op de ladder kunnen komen, druid is enorm populair door strifecro en dit deck lijkt erop
Testspecialist
Klopt, ik heb die engineers eigenlijk erin voor de card pulls (battlecry is extra kaart), dat is erg handig in early game.ini schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 01:30:
[...]
dat is een prima deck, je kan overwegen om de novice engineer te vervangen door gnomish inventor(2/4, 4 mana en ook directe carddraw), een 1/1 wordt direct van het bord geveegd en heeft dan geen waarde meer. Als je de bloodmage hebt, is ie top icm swipe/starfall om net die ene dmg erbij te pakken, die dan ipv een azure drake
ik mis de legendaries voor dit deck, maar hiermee moet je een eind op de ladder kunnen komen, druid is enorm populair door strifecro en dit deck lijkt erop
Die winstreaks zijn wel lekker trouwens, van rank 25 naar 22 in 3 potjes
Nja tijd om te slapen, i.i.g. ineens naar rank 18 zonder te verliezen, eigenlijk zelfs zonder m'n hero onder de 25 hp te hebben
[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 28-01-2014 02:26 ]
Beeromaniac
I'm an Ironman!
Ik had de booster ervoor al 'The Beast' als mijn eerste legendary.
Vanmorgen weinig succes met ranked iedere keer net niet maar dat kwam vooral omdat ik voor de daily ging met Druid en ik speel niet echt veel met die held. Mijn pre-constructed deck is gebouwt op ramp maar ik merk toch wel dat het niet het mono groen van Mtg is.
Was een mooie kans geweest om ervaring op te doen met Paladin, toch misschien wel de sterktste class in Arena, en in elk geval top 3. Hunter is echt slecht in Arena naar mijn mening, daar verlies ik echt bijna nooit van.Madstorm schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:22:
Gisteren een $!@# potje arena gespeeld. Ik kon kiezen tussen Hunter, Warlock en Paladin, nou dit zijn classen waar ik bijna geen ervaringen mee heb. Uiteindelijk maar voor Hunter gekozen, ik had uiteindelijk welgeteld 2 beasts, waarvan 1 een Ironbeak Owl (de andere companion). Mijn spells: 1 multi shot. Ben uiteindelijk ook 2-3 gegaan, kan ik me soms best aan irriteren... Daarna het spel ook meteen afgesloten, zonder het pakje eerst open te makenRAGE
Gisteren echt een drama pot gespeeld. Best een goed druid deck, kom al snel tot 3-0.... Verlies ik er 3 op rij... Mocht echt niet gebeuren maar ja. Blijf erbij dat het nivo structureel omhoog is gegaan. Waar ik tot vorige maand meestal tussen de 5 en 9 uit kom met uitschieters naar boven en beneden, nu eindig tussen 3 en 7 meestal. Of ik ben gewoon slechter gaan spelen natuurlijk, maar dat gevoel heb ik niet. Ben in elk geval blijk dat ik de 12 al heb aangetikt, want ik zie het me nu niet zo snel meer lukken...
Dan heb je echt fokking geluk. Ik heb al tig packs gekocht (goud en geld) en nog maar 2 legendaries eruit gehaald.Auredium schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:53:
Gisteren 1 booster 'gekocht' van mijn met dailies verzamelde punten en wat zit er in; Onyxia!
Ik had de booster ervoor al 'The Beast' als mijn eerste legendary.
Vanmorgen weinig succes met ranked iedere keer net niet maar dat kwam vooral omdat ik voor de daily ging met Druid en ik speel niet echt veel met die held. Mijn pre-constructed deck is gebouwt op ramp maar ik merk toch wel dat het niet het mono groen van Mtg is.
Je hebt erg veel minions. . Dus SoJ kan van pas komen.neilpad schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:11:
I.i.g. niet LoH. Die heb je al en 2 is teveel.
Ik vind Avenging Wrath ook wel lekker om op te ruimen en werkt goed samen met Equality.
Ik zou voor Soj gaan, aangezien je 3 Consecrations hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door prutser387 op 28-01-2014 10:39 ]
Pas één keer verloren tot nu toe tegen een warlock rush met een perfecte draw, het is eigenlijk nog steeds alleen close/verlies als ik heel slecht draw.
[ Voor 20% gewijzigd door Krukar op 28-01-2014 11:16 ]
Verwijderd
Hopelijk heb ik daarna genoeg voor een agro warrior deck, enige deck die goedkoop is en nog een beetje mee kan gaan.
Net als met elke TCG, in het begin moet je wat investeren als je mee wilt doen. Je kunt anders ook gaan draften in arena, heb je geen kaarten nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:22:
Beginnen aan dit spel en snel goed worden is niet te doen, het duurt echt ontzettend lang om packs te verdienen. Vandaar al maar ff een 10tje naar het spel gegooit, wat ook nog niet echt helpt. Misschien vandaag weer 10 om wat arena's te doen..
Hopelijk heb ik daarna genoeg voor een agro warrior deck, enige deck die goedkoop is en nog een beetje mee kan gaan.
Verwijderd
Het is niet te doen om arena genoeg te winnen als je net aan het spel begint, zit vaak op 50% winrate.Krukar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:43:
[...]
Net als met elke TCG, in het begin moet je wat investeren als je mee wilt doen. Je kunt anders ook gaan draften in arena, heb je geen kaarten nodig.
Tja je kunt toch niet verwachten dat je meteen een pro bent als je begint met spelen? Zeker als je geen andere tcg's hebt gespeeld.....Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:44:
[...]
Het is niet te doen om arena genoeg te winnen als je net aan het spel begint, zit vaak op 50% winrate.
- Gister in arena. Ik heb alleen een 5/6 Gurubashi Berserker op het bord, en m'n tegenstander, een paladin, is aan de beurt, turn 6. Wat doet hij? Avenging Wrath
- Net tegen een paladin, hij is aan de beurt, en heeft al fatigue 2. Cast hij Lay on Hands, dus krijgt hij +8 health en fatigue 3, 4 en 5, waardoor ik eenvoudig kan finishen met Ysera Awakens en end turn
1 miljard kan echter wel
http://i42.tinypic.com/33oh0jt.jpg
Wat dacht je van deze instant win kaart?
http://i42.tinypic.com/33vgd54.jpg
Hoezo instant win? als je tegenstander je 5 +spelldmg minions laat droppen zonder ze te clearen en je tegen die tijd ook nog niet afgemaakt hebt speel je op rank 150 ofzoLabsTipJr schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:13:
Gisteren wat dingetjes uitgeprobeerd. Wist je dat een minion niet meer dan 2 miljard health mag hebben? Dan wordt deze automatisch gedestroyed.
1 miljard kan echter wel
http://i42.tinypic.com/33oh0jt.jpg
Wat dacht je van deze instant win kaart?
http://i42.tinypic.com/33vgd54.jpg
Wel grappig om te zien overigens.
Edit: kreeg net 300 gold toegeschoven voor het winnen van 100 games
[ Voor 6% gewijzigd door Krukar op 28-01-2014 12:22 ]
Verwijderd
10tje er tegen aan gooien en arena in duiken dan krijg je bijna zeker wel wat leuks.Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:36:
Ik vind het spel de laatste tijd maar minder geworden. Ik kom in casual en ranked alleen nog maar mensen tegen met 2 legendaries en hun deck vol met rares en andere goede kaarten. Ik heb zelf nog amper een paar rares, laat staan epics/legendaries. Ik kan hierdoor weinig wins halen of mijn questen voltooien, waardoor ik ook geen nieuwe kaarten krijg.
Helaas is het niet echt een F2P concept, maar in mijn ogen meer een how to cash the cow.
Het KAN ook zonder, maar MET schiet het 90% sneller op om een leuke deck te maken en wat te kunnen.
Maar dat is imho
Je geeft net de omschrijving van een trading card gameMektheb schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:39:
[...]
10tje er tegen aan gooien en arena in duiken dan krijg je bijna zeker wel wat leuks.
Helaas is het niet echt een F2P concept, maar in mijn ogen meer een how to cash the cow.
Het KAN ook zonder, maar MET schiet het 90% sneller op om een leuke deck te maken en wat te kunnen.
Maar dat is imho
Hearthstone is best goedkoop, heb zelf voor 40 euro packs gekocht en heb 2 decks die al op rank 14 competitief zijn (nog niet verder geranked).
Ter vergelijk, m'n MTG collectie is rond de 1000 euro waard en zelfs op FNM constructed wordt ik af en toe compleet gestompt met m'n decks
Verwijderd
Ik neem aan dat doordat ik nu zoveel verlies, dat ik vanzelf in een lagere tier terecht kom, waardoor ik weer meer ga winnen. Ik ben best bereid wat geld erin te stoppen, maar ik vind het nu nog wat vroeg. Speel het spel pas ~4 dagen.Mektheb schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:39:
[...]
10tje er tegen aan gooien en arena in duiken dan krijg je bijna zeker wel wat leuks.
Maar dat is imho
Inderdaad helemaal mee eens, ik kan het niet erg vinden persoonlijk.Krukar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:42:
[...]
Je geeft net de omschrijving van een trading card game
Hearthstone is best goedkoop, heb zelf voor 40 euro packs gekocht en heb 2 decks die al op rank 14 competitief zijn (nog niet verder geranked).
Ter vergelijk, m'n MTG collectie is rond de 1000 euro waard en zelfs op FNM constructed wordt ik af en toe compleet gestompt met m'n decks
Een tientje of 2 per maand om in iets te investeren wat ik leuk vind om te doen heb ik echt geen moeite mee.
Ik kom tot nu toe zonder rares en legendary's tot rank 16.
En dan loop ik weer terug tot 20 en dan weer richting 15 en zo gaat dat een beetje heen en weer.
Paar argent protectors is wel leuk op zich, is wel één van de betere paladin kaarten in draft.Bartske schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:42:
Lol, ik speel nu voor het eerst arena en speel paladin met een deck met 5 argent protectors (geen flauw idee of dat goed is maar het werkt wel), als je in het begin map presence kan krijgen dan wordt je tegenstander helemaal gek van de devine shields
Echter, als je iemand tegenkomt die deze kaart heeft gedraft ga je heel hard huilen:
[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 28-01-2014 15:46 ]
Je plaatje doet het niet maar die blood knight heb ik zelf ook in mn deckKrukar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:44:
[...]
Paar argent protectors is wel leuk op zich, is wel één van de betere paladin kaarten in draft.
Echter, als je iemand tegenkomt die deze kaart heeft gedraft ga je heel hard huilen:
[afbeelding]
Sta 5-1 nu dus gaat wel prima
[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 28-01-2014 16:06 ]
Zijn plaatje doet het wel? Maar btw heb nu een rag in arena, 12 - 0 the dream?Bartske schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:06:
[...]
Je plaatje doet het niet maar die blood knight heb ik zelf ook in mn deck
Sta 5-1 nu dus gaat wel prima
Als je geluk hebt, Ragnaros is heel makkelijk te counteren met een silence minion (wel voordeel dan dat z'n "can't attack" ook weg gaat) of bijv. een polymorph.An1mA schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:08:
[...]
Zijn plaatje doet het wel? Maar btw heb nu een rag in arena, 12 - 0 the dream?
Was sarcastisch bedoeld ofc, maar je krijgt zelde "goede" legendaries in arena, tenminste ik niet.Krukar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:24:
[...]
Als je geluk hebt, Ragnaros is heel makkelijk te counteren met een silence minion (wel voordeel dan dat z'n "can't attack" ook weg gaat) of bijv. een polymorph.
Voor 150 gold kun je meespelen in de arena. Hierin worden zowel jij als de tegenstander verplicht om een deck te maken (keuze is groter dan je eigen collectie en je hebt geen last van legendaries). Over het algemeen krijg je als reward oa een pak kaarten, dus dat is (naar mijn mening) een betere optie dan 100 gold uit te geven aan een pak kaarten.Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:36:
Ik vind het spel de laatste tijd maar minder geworden. Ik kom in casual en ranked alleen nog maar mensen tegen met 2 legendaries en hun deck vol met rares en andere goede kaarten. Ik heb zelf nog amper een paar rares, laat staan epics/legendaries. Ik kan hierdoor weinig wins halen of mijn questen voltooien, waardoor ik ook geen nieuwe kaarten krijg.
vandaag inderdaad ook 3 of 4x DC gehad, voorheen eigenlijk nooit last van gehad, maar het is wel jammer dat je op deze manier je 3 kruisjes krijgt.Krukar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:43:
Meh weer een random DC, net toen ik dik aan het winnen was en rank 13 zou worden, gelijk weer 2 sterretjes eraf. Dit soort shit moeten ze echt met prioriteit fixen.
heb ook een ticket gemaakt want in principe betaal je voor een arena toegang en Blizz moet verantwoordelijk zijn voor dit soort praktijken.
of is dat een vrij kansloze actie
Daarna ging ik 0-3, omdat ik simpelweg niet de cards drawde die ik wilde, of de tegenstander exact de cards drawde die voor mij het meest irritant waren.. Ik drawde steeds kleine creatures, terwijl ik ook grote in mn deck had.. Op een gegeven moment had ik een 9-6, 8-5, 5-4 (devine shield, taunt), 2-2 en nog een kleinere liggen en 3 health.. Hij had nog 26 health, geen board meer en geen kaarten in zn hand.. Drawt hij 'deal 3 dmg'... Grrr.
[ Voor 33% gewijzigd door aicaramba op 28-01-2014 18:25 ]
Verwijderd
Dit had ik gister ook. Ik ging 4-0 en uiteindelijk geëindigd met 4-3 0.0aicaramba schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:22:
Pff.. Mijn laatste arena was echt frustreren.. Ik had een best redelijk deck volgens mij.. Won de eerste met heeeeel veel gemak.
Daarna ging ik 0-3, omdat ik simpelweg niet de cards drawde die ik wilde, of de tegenstander exact de cards drawde die voor mij het meest irritant waren.. Ik drawde steeds kleine creatures, terwijl ik ook grote in mn deck had.. Op een gegeven moment had ik een 9-6, 8-5, 5-4 (devine shield, taunt), 2-2 en nog een kleinere liggen en 3 health.. Hij had nog 26 health, geen board meer en geen kaarten in zn hand.. Drawt hij 'deal 3 dmg'... Grrr.
Verwijderd
Persoonlijk vind ik rogue wel een aardige hero, maar als je de juiste kaarten kan kiezen is warrior ook erg sterk. Welke zouden jullie kiezen voor arena?
shamen natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:51:
Goed, ik kan in arena kiezen voor rogue of warrior (of shaman maar dat vind ik niks)
Persoonlijk vind ik rogue wel een aardige hero, maar als je de juiste kaarten kan kiezen is warrior ook erg sterk. Welke zouden jullie kiezen voor arena?
Ik zelf zou dan voor rogue gaan, eviscrate en backstab altijd lekker om er 2+ van te hebben en een si7Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:51:
Goed, ik kan in arena kiezen voor rogue of warrior (of shaman maar dat vind ik niks)
Warrior hangt heel veel af van geluk in draft (arena), geluk met kaarten en dan geluk dat je ze draft, als 1 van beiden niet zo is wordt je gesteamrolled door alle andere classes.Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:51:
Zou zelf voor rogue gaan in dit geval, shaman is imho een free kill in arena.
Uiteindelijk een toch wel teleurstellende 7-3 gehaald. Ben nog nooit verder dan 7 wins gekomen en had het idee dat het er wel in zat met dit deck.
Na 3 rondes stond ik al 1-2. Priest die vier goede kaarten vist met thoughsteal + mijn stormwind uit mijn hand met die andere kaart. Daarna Mage die mijn flink gebufte Frostwolf Warlord Mind Control Techt..
Daarna gelukkig dus wel zes winst op rij maar net eruit gevlogen tegen een Druid die Sylvanas en Ysera dropt.. Tja, mocht niet zo zijn blijkbaar.
Verwijderd
2e potje moet ik tegen een andere rogue
eerste beurt: angry chicken, 2e beurt goldshire footman... net speelt ie ook een doomsayer xD
edit: en nu een windfury harpy,en een priestess of elune
btw: 2x shadowstep met dark iron dwarf is een erggg fijne combi
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 19:32 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 19:38 ]
33% kans op win:

En ja hoor:
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]