Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.915 views

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 13:20
5-3 gaan met Ysera en Archmage Antonidas fml :')

Achteraf te weinig early game maar zag het al aankomen en heb vanaf 15/30 zoveel mogelijk daar op lopen focusen, was niet genoeg helaas.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Uhmmie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:21:
Net een potje gespeeld tegen iemand met een druid troll legendary deck.. Ik kwam tegen Mukla, Leroy, Sylvanus, Bloodhoof, Ragnaros en Ysera (en allemaal ook gespeeld op de buurt dat ze voor het eerst gecast konden worden).. Op buurt 7 was een healing touch + swipe..

t/m ragnaros hield ik het allemaal nog redelijk vol (alhoewel ik ragnaros moest opruimen met wild pyro + equality).. Tegen Ysera had ik echt totaal geen antwoord meer en verlies uit eindelijk omdat hij mijn 8/6 cultmaster 2x cloned met Faceless Manipulator en vervolgens met zijn dreamcards me totaal laat inpakken..

Pff.. Ik zou bijna voor 50 euro kaarten kopen.. Zodat ik ook wat meer leuke kaarten heb.. Maarja vind dat ook weer zo zonde geld :(.
ja, en ik vrees dat na de patch het Druid Legendary deck hét deck to beat zal zijn (als het al nu niet is). Niet makkelijk om te spelen, maar het voedt wel het idee dat constructed in Hearthstone Pay2Win is.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Haha wat een heerlijk moment om vandaag een golden abusive sergeant te trekken uit een pakje. Kwart legendary voor een simpel kaartje.
Mensen in beta hebben echt een enorme hoeveelheid bonus dust kunnen krijgen waar de volgende generatie het een stuk lastiger gaat krijgen zonder ingrijpende patches.
Ik heb straks ongeveer anderhalve legendary uit de verschillende patches kunnen halen.

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
neilpad schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:12:
5-3 gaan met Ysera en Archmage Antonidas fml :')

Achteraf te weinig early game maar zag het al aankomen en heb vanaf 15/30 zoveel mogelijk daar op lopen focusen, was niet genoeg helaas.
Altijd als ik 2 legendaries in mijn arena deck heb ga ik slecht :').
Iets met karma..

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Goed nieuws voor de mensen die nog niet in de beta zitten, maar wel een Hearthstone Opt-In hebben.

Afbeeldingslocatie: http://media.mmo-champion.com/images/news/2013/march/hearthstoneIcon.pngHearthstone Beta - Opt-In Accounts Flagged
The majority of the final round of invites to the Hearthstone closed beta test have now been completed. We have now directly flagged most Battle.net accounts that have met both of the following criteria:
  • The account was opted into the Hearthstone beta test before January 7th.
  • The account does not have a Hearthstone license already attached to it as of January 7th.
If your account was successfully flagged for beta access, your account was also sent an email with instructions on how to download and install the game. If you cannot find this email for any reason, please go to your Battle.net Account Management page - The Hearthstone license should be visible under “Summary” - “Your Game Accounts” if your account was flagged for beta access. If your account has not yet been flagged for the beta test, we are still going through all of the accounts and we will provide another update at a later time.

The Battle.net desktop app is required in order to play Hearthstone, so make sure to install the Battle.net desktop app first. If you run into issues with downloading or installing Hearthstone or with the Battle.net desktop app, please visit our Support site for more assistance.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
DarthDavy schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:54:
[...]

ja, en ik vrees dat na de patch het Druid Legendary deck hét deck to beat zal zijn (als het al nu niet is). Niet makkelijk om te spelen, maar het voedt wel het idee dat constructed in Hearthstone Pay2Win is.
Ik denk hetzelfde, samen met control lock.
Wat denken jullie van hunter? Die UtH voor 2 mana kan best mooie combo's opzetten

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Voor de mensen die roepen dat Warrior unplayable is. Met dit deck heeft ErA als één van de eerste Rank 1 gehaald na de reset: http://i.imgur.com/XbPfPuS.jpg. Niks geen OTK Cheese in dat deck.

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Sahje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:29:
Voor de mensen die roepen dat Warrior unplayable is. Met dit deck heeft ErA als één van de eerste Rank 1 gehaald na de reset: http://i.imgur.com/XbPfPuS.jpg. Niks geen OTK Cheese in dat deck.
Legendaries weet hij wel te vinden...

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Bekse schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:43:
[...]

Legendaries weet hij wel te vinden...
Wordt er nog steeds geklaagd dat om op het hoogste niveau mee te doen in een TCG je bepaalde kaarten nodig hebt waarvoor je misschien een investering moet doen?

• Bekse
Sahje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Wordt er nog steeds geklaagd dat om op het hoogste niveau mee te doen in een TCG je bepaalde kaarten nodig hebt waarvoor je misschien een investering moet doen?
Bijzondere denkwijze... Heb ik dat gezegd?
Dat investeren valt trouwens wel mee. Je kunt vol voor dit deck gaan, bij wijze van spreken andere legendaries DE-en om deze te halen et voila.

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Heeft iemand nog tips voor iemand die een week geleden begonnen is met hearthstone. Ik kan alle guides etc wel vinden, en begin ook redelijk door te krijgen welke kaarten goed zijn. Heb alle classes naar minimaal lv\l 10 gehaald. rank 19 ofzo nu met ranked. maar de snelheid waarmee ik nieuwe kaarten haal is echt traag. 1 questje per dag schiet niet echt op..
Ik gebruik mijn gold voor arena, maar dan win ik max 2-4 potjes. en met constructed loop ik zelfs op dit level al tegen legendaries aan. maar ook mensen die wel de goede kaarten hebben..

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
jelmerc schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:44:
Heeft iemand nog tips voor iemand die een week geleden begonnen is met hearthstone. Ik kan alle guides etc wel vinden, en begin ook redelijk door te krijgen welke kaarten goed zijn. Heb alle classes naar minimaal lv\l 10 gehaald. rank 19 ofzo nu met ranked. maar de snelheid waarmee ik nieuwe kaarten haal is echt traag. 1 questje per dag schiet niet echt op..
Ik gebruik mijn gold voor arena, maar dan win ik max 2-4 potjes. en met constructed loop ik zelfs op dit level al tegen legendaries aan. maar ook mensen die wel de goede kaarten hebben..
Dat is gewoon echt het grote nadeel van hearthstone..

Daarnaast ben je net na een reset begonnen dus ook de "pro's" kun je nu tegenkomen.. Persoonlijk denk ik dat hearthstone enorm frusterend is/blijft als je in het begin niet wat geld uitgeeft.. Ik heb persoonlijk een 20x ofzo voor arena betaald.. Tijdens al die matches heb ik veel over kaarten geleerd.. En meteen zelf redelijk wat ervaring op gedaan met alle verschillende kaarten.. Daarnaast heb ik nu redelijk veel van de must have uncommons en een stel rares, epics en 2 legendaries (die overigens waardeloos zijn).. Maar met de deckjes die ik nu kan bouwen gaat het redelijk..

Currently playing: MTG Arena (PC)

• DarthDavy
Sahje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:57:
[...]

En hoe groot moet die investering dan wel zijn?
Uhmmie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Dat is gewoon echt het grote nadeel van hearthstone..

Daarnaast ben je net na een reset begonnen dus ook de "pro's" kun je nu tegenkomen.. Persoonlijk denk ik dat hearthstone enorm frusterend is/blijft als je in het begin niet wat geld uitgeeft.. Ik heb persoonlijk een 20x ofzo voor arena betaald.. Tijdens al die matches heb ik veel over kaarten geleerd.. En meteen zelf redelijk wat ervaring op gedaan met alle verschillende kaarten.. Daarnaast heb ik nu redelijk veel van de must have uncommons en een stel rares, epics en 2 legendaries (die overigens waardeloos zijn).. Maar met de deckjes die ik nu kan bouwen gaat het redelijk..
Bovenstaande persoon heeft een investering gedaan van 1,79 euro x 20 = 35,80 euro. Dat vind ik toch al een mooie investering. Nochtans is deze persoon totaal niet in de mogelijkheid om een legendary heavy deck voor constructed te maken.

Mijn persoonlijke situatie: ik speel sinds begin november. Ik ben eigenlijk van het principe dat ik geen geld uitgeef aan spellen die claimen F2P te zijn en al zeker niet als dat spel nog in beta blijkt te zijn. Maar eind december heb ik toch al zoveel plezier beleefd aan Hearthstone dat ik 20 pakjes heb gekocht. Investering van 17,99 euro. Voor de rest speel ik voornamelijk Arena en ik ben goed genoeg om constant Arena's te kunnen spelen zonder daar geld voor te moeten uitgeven. Uiteraard krijg ik ook iedere Arena run een pakje, dus mijn kaartencollectie dikt met iedere Arena run aan. Nochtans ben ook ik totaal niet in de mogelijkheid om een legendary heavy deck voor constructed play te maken.

Tot nu toe is dat helemaal niet erg. Er zijn voldoende competitieve decks zonder al te veel legendaries. Maar doordat Blizzard nu voor de tweede patch op rij voornamelijk niet-legendary kaarten target voor nerfs betekent dat Legendaries beter en beter worden (want de niet legendaries worden zwakker). Mijn standpunt hierin is dat Hearthstone op die manier meer en meer Pay2Win wordt en ik vind dat jammer.

Om mijn argument te staven moet je ook maar eens naar de Fight Night reeks voor Hearthstone op ESGN TV kijken ( YouTube: ESGN TV ). De constructed decks die ze daar spelen daar kan ik enkel van dromen om die in mekaar te steken (as in: zéér Legendary heavy). De games die daar gespeeld worden bewijzen ook dat de Legendaries noodzakelijk zijn om te winnen. Veel van de games draaien zuiver om de Legendaries. En dat is nu al zonder de komende patch die weer een boel niet-Legendary kaarten nerfed.

Ik vind trouwens ook de redenering van Blizzard fout dat ze enkel de kaarten targetten die véél gespeeld worden en ze willen dat spelers meer opties krijgen voor het uitkiezen van kaarten wanneer ze een deck bouwen. In een F2P game is het normaal dat "gratis" kaarten veel meer gespeeld zullen worden dan "dure" kaarten. Als je een strategie gaat toepassen om altijd de veel gespeelde kaarten aka de "gratis" kaarten gaat nerfen, dan gaan de "dure" kaarten vanzelf beter worden. Op die manier krijgen de F2P spelers weer een nadeel tov de betalende spelers.

Ik zou een andere strategie toepassen. Ipv een kaart te nerfen omdat die teveel gespeeld wordt in decks kan je ook een andere kaart beter maken zodat spelers een alternatief hebben voor die bepaalde kaart. Ik geef een voorbeeld. Novice Engineer kost 2 mana, is een 1/2 en trekt een kaart als hij gespeeld wordt. Loot Hoarder kost 2 mana, is een 2/1 en trekt een kaart als hij dood gaat. Novice Engineer wordt veel meer gespeeld dan Loot Hoarder. Waarom? De voordelen zijn evident. Novice Engineer leest als: betaal 2 mana, krijg een kaart en een 1/2 beest. Je krijgt beide opties onmiddellijk. Loat Hoarder leest als: betaal 2 mana en je krijgt een 2/1 beest of een kaart. Je krijgt maar één van beide opties op het moment dat je de kaart speelt. Dat maakt Novice Engineer veel beter. Hoe kunnen we dat counteren? Misschien moet Loot Hoarder wel een 2/2 worden. Hij heeft nog altijd het nadeel dat hij niet onmiddellijk een kaart trekt, maar hij overleeft wel nu de aanvallen van de hero powers van Rogue en Mage en misschien is dat nu voldoende voor de Aggro decks om resoluut voor de Loot Hoarder te gaan.

Ik ben op Hearthstone verliefd geworden omdat het F2P game echt F2P was. Je kon best competitief zijn zonder Legendaries. De legendaries zijn leuk en gimmicky en waren tot vandaag niet nodig om te winnen. De blijvende nerfs op niet Legendary kaarten zorgen ervoor dat ze wel nodig worden om te winnen. Besluit: Hearthstone wordt Pay2Win...

Een gemiste kans volgens mij.

• Bekse
DarthDavy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:36:
[...]

En hoe groot moet die investering dan wel zijn?

[...]

Bovenstaande persoon heeft een investering gedaan van 1,79 euro x 20 = 35,80 euro. Dat vind ik toch al een mooie investering. Nochtans is deze persoon totaal niet in de mogelijkheid om een legendary heavy deck voor constructed te maken.

Mijn persoonlijke situatie: ik speel sinds begin november. Ik ben eigenlijk van het principe dat ik geen geld uitgeef aan spellen die claimen F2P te zijn en al zeker niet als dat spel nog in beta blijkt te zijn. Maar eind december heb ik toch al zoveel plezier beleefd aan Hearthstone dat ik 20 pakjes heb gekocht. Investering van 17,99 euro. Voor de rest speel ik voornamelijk Arena en ik ben goed genoeg om constant Arena's te kunnen spelen zonder daar geld voor te moeten uitgeven. Uiteraard krijg ik ook iedere Arena run een pakje, dus mijn kaartencollectie dikt met iedere Arena run aan. Nochtans ben ook ik totaal niet in de mogelijkheid om een legendary heavy deck voor constructed play te maken.

Tot nu toe is dat helemaal niet erg. Er zijn voldoende competitieve decks zonder al te veel legendaries. Maar doordat Blizzard nu voor de tweede patch op rij voornamelijk niet-legendary kaarten target voor nerfs betekent dat Legendaries beter en beter worden (want de niet legendaries worden zwakker). Mijn standpunt hierin is dat Hearthstone op die manier meer en meer Pay2Win wordt en ik vind dat jammer.

Om mijn argument te staven moet je ook maar eens naar de Fight Night reeks voor Hearthstone op ESGN TV kijken ( YouTube: ESGN TV ). De constructed decks die ze daar spelen daar kan ik enkel van dromen om die in mekaar te steken (as in: zéér Legendary heavy). De games die daar gespeeld worden bewijzen ook dat de Legendaries noodzakelijk zijn om te winnen. Veel van de games draaien zuiver om de Legendaries. En dat is nu al zonder de komende patch die weer een boel niet-Legendary kaarten nerfed.

Ik vind trouwens ook de redenering van Blizzard fout dat ze enkel de kaarten targetten die véél gespeeld worden en ze willen dat spelers meer opties krijgen voor het uitkiezen van kaarten wanneer ze een deck bouwen. In een F2P game is het normaal dat "gratis" kaarten veel meer gespeeld zullen worden dan "dure" kaarten. Als je een strategie gaat toepassen om altijd de veel gespeelde kaarten aka de "gratis" kaarten gaat nerfen, dan gaan de "dure" kaarten vanzelf beter worden. Op die manier krijgen de F2P spelers weer een nadeel tov de betalende spelers.

Ik zou een andere strategie toepassen. Ipv een kaart te nerfen omdat die teveel gespeeld wordt in decks kan je ook een andere kaart beter maken zodat spelers een alternatief hebben voor die bepaalde kaart. Ik geef een voorbeeld. Novice Engineer kost 2 mana, is een 1/2 en trekt een kaart als hij gespeeld wordt. Loot Hoarder kost 2 mana, is een 2/1 en trekt een kaart als hij dood gaat. Novice Engineer wordt veel meer gespeeld dan Loot Hoarder. Waarom? De voordelen zijn evident. Novice Engineer leest als: betaal 2 mana, krijg een kaart en een 1/2 beest. Je krijgt beide opties onmiddellijk. Loat Hoarder leest als: betaal 2 mana en je krijgt een 2/1 beest of een kaart. Je krijgt maar één van beide opties op het moment dat je de kaart speelt. Dat maakt Novice Engineer veel beter. Hoe kunnen we dat counteren? Misschien moet Loot Hoarder wel een 2/2 worden. Hij heeft nog altijd het nadeel dat hij niet onmiddellijk een kaart trekt, maar hij overleeft wel nu de aanvallen van de hero powers van Rogue en Mage en misschien is dat nu voldoende voor de Aggro decks om resoluut voor de Loot Hoarder te gaan.

Ik ben op Hearthstone verliefd geworden omdat het F2P game echt F2P was. Je kon best competitief zijn zonder Legendaries. De legendaries zijn leuk en gimmicky en waren tot vandaag niet nodig om te winnen. De blijvende nerfs op niet Legendary kaarten zorgen ervoor dat ze wel nodig worden om te winnen. Besluit: Hearthstone wordt Pay2Win...

Een gemiste kans volgens mij.
Ik ga redelijk met je mee. Op het eind zeg je echter dat legendaries tot vandaag niet nodig waren en nu wel, dat gaat me te ver. Zat decks die denk ik zonder behoorlijk wat legendaries aardig competitief zullen zijn.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 10:46

Ryceck

Constants and Variables

In essentie wil Blizzard ook dat je betaald he :)

Een ander voorbeeld van een wel goedlopende F2P game is League of Legends waar het grove geld wordt verdiend met skins. Het punt alleen waar deze 2 gigantisch in van elkaar verschillen is dat LoL gigantisch goed speelbaar is en blijft (ook op de allerhoogste niveaus) zonder geld uit te geven, en dat het echt een keus is om te investeren.
HS begint inderdaad ernstig te neigen naar de situatie waarin je geld uit *moet* geven zodat je meer kaarten krijgt waarmee je potjes wel kan winnen.

Zeker gezien de huidige situatie vlak na de Ladder-reset. Ik kan weinig plezier beleven aan potjes op rank 20/19 waar ik op beurt 5, 6, 7 en 8 een dikke legendary om mijn oren krijg waar ik gewoon geen antwoord meer op kan hebben. En als ik dan de legendaries misschien afgeketst heb krijg ik een 4 tal epics voor mijn knar waardoor ik alsnog verlies.

Ach ik vermaak me er nog wel eventjes mee; ben benieuwd wel hoe ze dit in de toekomst interessant willen blijven houden (hoeveel kaarten kan je erbij blijven verzinnen binnen het WoW universum?) en waar het naartoe gaat. Time will tell :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• DarthDavy
Bekse schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:49:
[...]

Ik ga redelijk met je mee. Op het eind zeg je echter dat legendaries tot vandaag niet nodig waren en nu wel, dat gaat me te ver. Zat decks die denk ik zonder behoorlijk wat legendaries aardig competitief zullen zijn.
Ik ben op Hearthstone verliefd geworden omdat het F2P game echt F2P was. Je kon best competitief zijn zonder Legendaries. De legendaries zijn leuk en gimmicky en waren tot vandaag niet nodig om te winnen. De blijvende nerfs op niet Legendary kaarten zullen ervoor zorgen dat ze wel nodig worden om te winnen in de toekomst.

Beter verwoord zo? :P

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Dan heb je toch ook iets om voor te sparen?

Het is toch niet leuk als je na 2 weken al alle kaarten hebt?

Ik geef wel toe, dat het voor de casual speler minder leuk wordt. Ik zat eind december op een dood spoor in zowel Ranked als Casual door te weinig Epic/Legendary kaarten.

Gelukkig is er elke maand een ladder reset en hebben we Arena (waar iedereen gelijk is).

Op deze manier beleef je veel meer plezier aan die Legendary of Epic die je uit een cardpack haalt, vind ik.

• Bekse
DarthDavy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Ik ben op Hearthstone verliefd geworden omdat het F2P game echt F2P was. Je kon best competitief zijn zonder Legendaries. De legendaries zijn leuk en gimmicky en waren tot vandaag niet nodig om te winnen. De blijvende nerfs op niet Legendary kaarten zullen ervoor zorgen dat ze wel nodig worden om te winnen in de toekomst.

Beter verwoord zo? :P
Wel beter verwoord maar ben het er nog niet mee eens :P
Mijn rogue deck waar ik ranked mee speel en me de vorige keer tot rank 9 heeft gebracht heeft geen legendaries en geen epics. Er blijven dus echt wel opties :)

Plus wat hierboven gezegd wordt vind ik ook, er moet nog wel iets te wensen over blijven!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:50
Als de player base straks groot genoeg is beland je met match making en ranking altijd op een level wat bij de kwaliteit van je deck past. Betekend ook dat je ongeveer 50/50 win/lose zal spelen. Dat is wel het nadeel van PvP, het leukst is natuurlijk een hogere winrate. Omdat de tactische elementen redelijk beperkt zijn is de deck kwaliteit en luck of the draw uiteindelijk denk ik doorslaggevend. Je zult daarom zelfs als je een uber speler bent niet heel veel verder komen met een bepaald deck dan een average speler. Bij Arena is het leuk dat iedereen gelijke kansen heeft maar Arena heeft wel een heel hoge geluksfactor wat ook weer betekend dat je met pech niet ver komt en met geluk wel en dat kan leuk zijn maar ook flauw, want je wil toch het liefst ver komen door je vaardigheden en niet door geluk.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 10:46

Ryceck

Constants and Variables

Torgo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:53:
Als de player base straks groot genoeg is beland je met match making en ranking altijd op een level wat bij de kwaliteit van je deck past. Betekend ook dat je ongeveer 50/50 win/lose zal spelen. Dat is wel het nadeel van PvP, het leukst is natuurlijk een hogere winrate. Omdat de tactische elementen redelijk beperkt zijn is de deck kwaliteit en luck of the draw uiteindelijk denk ik doorslaggevend. Je zult daarom zelfs als je een uber speler bent niet heel veel verder komen met een bepaald deck dan een average speler.
Wat je hier zegt is echter wel de kern van het issue. Het gaat uiteindelijk om de kaarten welke je hebt welke je rank bepalen, niet de skills welke je bezit.

Grootste probleem in dit spel op termijn: de rank die je hebt wordt niet alleen bepaald door je skills; maar wordt grotendeels bepaald door de kaarten welke je hebt. Ben jij een godlike player met 15 jaar MTG ervaring en een tactisch inzicht waar Kasparov jaloers op is dan zal je alsnog niet in de top terecht komen waar je hoort puur omdat anderen betere kaarten hebben.
Tuurlijk; je zal omhoog gaan op de ranking-ladder; maar je bereikt een plafond op een gegeven moment waar je skills niet meer tellen maar waar het er gewoon om gaat wie het meeste geld heeft uitgegeven zodat hij de dikste kaarten heeft.
Een simpele methode overigens om deze Pay2Win factor te verwijderen is door van HS ipv een CCG een TCG te maken, maar daarmee verzuipt Blizzard zijn eigen winstmodel :P

Als je over pak em beet een jaar naar dit spel kijkt waarbij zo ongeveer iedereen elke kaart heeft dan ben ik ook erg bang dat de diepgang van het spel niet toereikend genoeg is om het interessant te houden. MTG heeft (zoals hier al eerder aangehaald) een veel grotere diepgang door resource-management (landen), verschillende beurtphases, call-stack van kaarten, compleet ander aanvalssysteem (niet de aanvaller maar de defender bepaalt het doelwit), instants en zo nog wel meer.
Die diepgang wordt wellicht ook niet beoogd door HS (ivm casual enzo) maar dit doet wel afbreuk aan de houdbaarheid van de game.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44

Mauz1978

Console War Veteran

Sorry, maar ik vind de laatste twee posts ietwat onzin. Skill maakt wel degelijk uit in HS, en je ranking hangt niet af van de legendaries die je hebt. Tuurlijk, het blijft een 'dobbelspelletje', waarbij het zeker uit maakt wat je die turn toebedeeld krijgt, maar het deck samenstellen vereist al strategie en visie, en ermee spelen ook. Iedereen kan StrifeCro's deck kopieren, of die van Savjz, zelfs zonder de legendaries, maar zullen echt niet zover komen als zij (ook als ze zonder legendaries spelen). Je moet ook weten hoe je welke kaart gebruikt, en waarop je moet wachten en wat je kan verwachten.... zonder strategie/plan kan je met 'het beste deck'(die niet bestaat) geen reet winnen.

Daarentegen blijft het een RNG spel, en kan je soms de grootste strateeg zijn ter wereld, je kunt soms van een aap verliezen.... als je dat niet zint, moet je vooral gaan schaken... Maar als je echt goed bent (lees strateeg, niet de beste kaarten hebt) zal je veel vaker moeten winnen dan verliezen...

Maar het is zeker geen pay to win, ik heb zelf nu zo'n 5/6 legendaries waar ik geen reet voor heb betaald, maar met effectief disenchanten bij elkaar heb gecraft en 2 uit de arena... En ook daar moet je mee leren spelen...

Something under the bed is drooling

• Bekse
Mauz1978 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:53:
Sorry, maar ik vind de laatste twee posts ietwat onzin. Skill maakt wel degelijk uit in HS, en je ranking hangt niet af van de legendaries die je hebt. Tuurlijk, het blijft een 'dobbelspelletje', waarbij het zeker uit maakt wat je die turn toebedeeld krijgt, maar het deck samenstellen vereist al strategie en visie, en ermee spelen ook. Iedereen kan StrifeCro's deck kopieren, of die van Savjz, zelfs zonder de legendaries, maar zullen echt niet zover komen als zij (ook als ze zonder legendaries spelen). Je moet ook weten hoe je welke kaart gebruikt, en waarop je moet wachten en wat je kan verwachten.... zonder strategie/plan kan je met 'het beste deck'(die niet bestaat) geen reet winnen.

Daarentegen blijft het een RNG spel, en kan je soms de grootste strateeg zijn ter wereld, je kunt soms van een aap verliezen.... als je dat niet zint, moet je vooral gaan schaken... Maar als je echt goed bent (lees strateeg, niet de beste kaarten hebt) zal je veel vaker moeten winnen dan verliezen...

Maar het is zeker geen pay to win, ik heb zelf nu zo'n 5/6 legendaries waar ik geen reet voor heb betaald, maar met effectief disenchanten bij elkaar heb gecraft en 2 uit de arena... En ook daar moet je mee leren spelen...
Kijk, dit zijn nou posts waar ik vrolijk van word. Helemaal mee eens!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 13:01
Weer eens een Mage arena, net kaarten gekozen: 3x fireball, 3x flamestrike, 2x pyro.. Nu maar hopen dat ik het een beetje uithou tot late game, ik zie het wel gebeuren dat ik alsnog 3-3 ga 8)7

Steam ||

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Lau1187 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:31:
Weer eens een Mage arena, net kaarten gekozen: 3x fireball, 3x flamestrike, 2x pyro.. Nu maar hopen dat ik het een beetje uithou tot late game, ik zie het wel gebeuren dat ik alsnog 3-3 ga 8)7
Ik zou maar een marathonsessie houden dan, nog een paar uur en die pyroblasts worden 2 mana duurder. Tenminste, ik neem aan dat ook oude arena drafts aangepast worden aan de nieuwe regels.

• Lau1187
uqrax schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:55:
[...]

Ik zou maar een marathonsessie houden dan, nog een paar uur en die pyroblasts worden 2 mana duurder. Tenminste, ik neem aan dat ook oude arena drafts aangepast worden aan de nieuwe regels.
Ja, daar dacht ik ook al aan. Maar voor 2 uur vannacht zou ik wel klaar moeten zijn denk ik :)

Steam ||

• Lau1187
6 - 3 geworden; eerste 6 potjes gewonnen, daarna 3 verloren :-( Heel jammer :-(

[ Voor 180% gewijzigd door Lau1187 op 15-01-2014 22:59 ]

Steam ||

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:29

ini

Life is what you make of it

Als je in arena wat verder komt qua wins, wordt je aan betere tegenstanders gekoppeld heb ik het idee. Ik vermoed tegen tegenstanders welke rond hetzelfde aantal wins staan.

gister een potje tegen een priest die een 4 mana soulpriest(healing spells now do dmg) en een circle of healing, 0 mana (heal all creatures 4 health) combineerde voor een boardclear(zijn priest overleefde het wel door de 5 health), werkt bijzonder effectief!

[ Voor 8% gewijzigd door ini op 15-01-2014 23:28 ]

Testspecialist

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44

Mauz1978

Console War Veteran

ini schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:20:
Als je in arena wat verder komt qua wins, wordt je aan betere tegenstanders gekoppeld heb ik het idee. Ik vermoed tegen tegenstanders welke rond hetzelfde aantal wins staan.
Dat klopt.

Something under the bed is drooling

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Ik heb ergens opgevangen dat je gekoppeld wordt via je rating in arena en niet persé naargelang het aantal wist of losses je gehaald hebt.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
cyboria schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 01:30:
[...]

Ik heb ergens opgevangen dat je gekoppeld wordt via je rating in arena en niet persé naargelang het aantal wist of losses je gehaald hebt.
Dat is in casual play mode.

Als er in Arena een MMR systeem zit dan heeft Blizzard er niks over gezegd.

TheS4ndm4n#1919

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 17:41
En is de patch live voor EU? Voor NA was ie gister uitgesteld, iets in de trend van onstabiele servers oid.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• prutser387
RocketKoen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 02:51:
[...]

Dat is in casual play mode.

Als er in Arena een MMR systeem zit dan heeft Blizzard er niks over gezegd.
Ze hebben gezegd dat je in de Arena gekoppeld wordt aan mensen met een zelfde score (indien mogelijk).

Dus sta jij op 9-1, dan speel je zeer waarschijnlijk niet tegen een 0-2.

Edit; Dat is hierboven ook al gezegd inderdaad :)

[ Voor 6% gewijzigd door prutser387 op 16-01-2014 07:35 ]

• MonVert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 15:27
An1mA schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 07:22:
En is de patch live voor EU? Voor NA was ie gister uitgesteld, iets in de trend van onstabiele servers oid.
Ja

• SeamusXanthus
Heerlijk, mijn RNG is gedraaid. Na 60 packs alleen een Black Knight, 5 packs later Jaraxxus en gisteren een golden Cairne.

Wat raden jullie aan wat betreffende Cairne? I denk eraan om hem te houden, kan hem altijd nog inwisselen voor een legendary als ik hem echt nodig heb. Kan vanaf de patch vandaag één, bijna twee legendaries craften dus twee van de drie usual suspects (sylvanas, ragnaros, thalnos) heb ik dan al bijna binnen.

• An1mA
SeamusXanthus schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:57:
Heerlijk, mijn RNG is gedraaid. Na 60 packs alleen een Black Knight, 5 packs later Jaraxxus en gisteren een golden Cairne.

Wat raden jullie aan wat betreffende Cairne? I denk eraan om hem te houden, kan hem altijd nog inwisselen voor een legendary als ik hem echt nodig heb. Kan vanaf de patch vandaag één, bijna twee legendaries craften dus twee van de drie usual suspects (sylvanas, ragnaros, thalnos) heb ik dan al bijna binnen.
In een druid en paladin is de Cairne goed te gebruiken ;)

• SeamusXanthus
In een druid omdat hij goed in control decks past, in een paladin vanwege redemption? Of had je andere dingen in gedachte.

Verwijderd

Vooral in druid erg sterk inderdaad, rogue heeft nooit een antwoord op cairne, aangezien rogue geen silence speelt.
Ook is de legendary tinkmaster overspark een belangrijke , erg sterk in bijna elk deck, goed tegen sylvanas/swagnaros/Cairne/Ysera/giants etc.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39
Blood Imp is nu een 0/1 met stealth, die aan het einde van de beurt een random friendly minion +1 health geeft. Vaarwel, murlock rush decks :P

OTK decks zijn ook verleden tijd, met de aanpassing op Warsong Commander.

[ Voor 21% gewijzigd door Bobmeister op 16-01-2014 09:27 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:33
ik vind mn merlock deck nog wel meevallen hoor :) paar potjes mee gespeeld gister en ja hij is stukken minder goed maar nu niet meteen mn deck hoeven afschrijven

• SeamusXanthus
Gisteren was de patch er toch nog niet? Tenminste, bij mij niet :)

Verwijderd

Nee sinds vannacht is de patch actief.
Wat denken jullie dat er met warlock aggro gaat gebeuren ?
Bijna al hun kaarten hebben een nerf gekregen, blood imp/dark iron dwarf/sylvanas/defender of argus.
Ik denk dat we een stuk minder warlocks en mages gaan zien, comeback van shaman druid en paladin.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:33
het is nog vroeg en ik heb vanmorgen zitten spelen :( suf maar goed om 7 uur kon ik in ieder geval al spelen :P

• An1mA
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:58:
Nee sinds vannacht is de patch actief.
Wat denken jullie dat er met warlock aggro gaat gebeuren ?
Bijna al hun kaarten hebben een nerf gekregen, blood imp/dark iron dwarf/sylvanas/defender of argus.
Ik denk dat we een stuk minder warlocks en mages gaan zien, comeback van shaman druid en paladin.
Aggro lock zal wel bestaan, maar minder in minder mate en minder goed.
Denk dat de decks to beat zijn: Druid beat down en warlock giants.
Ben benieuwd wat de paladin en priest gaan brengen nu aggrolock minder goed is.
Ook wat de hunters gaan doen met de UTH buff.
Shaman gaat het denk ik ook goed doen, omdat de grootste concurrent mage zo goed als dood is.

@SeamusXanthus hij is een 2 voor 1 en hij past meestal wel in een druid een paladin deck, omdat ze daar een slot voor vrij hebben. Het is een betere versie van de golem die ook in iedere deck zo wat te vinden is.

[ Voor 12% gewijzigd door An1mA op 16-01-2014 10:40 ]

Verwijderd

hmmm, tijd om m'n golden Sylvanas te sharden

• An1mA
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:40:
hmmm, tijd om m'n golden Sylvanas te sharden
Kun je er een normale van terug halen en een andere legendary ^^ Of wat ga je met de dust er mee doen?

• prutser387
An1mA schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:42:
[...]

Kun je er een normale van terug halen en een andere legendary ^^ Of wat ga je met de dust er mee doen?
Na de patch krijg je de 'create-cost' tijdelijk terug bij gewijzigde kaarten. Dus voor een golden legendary krijg je 3200 dust en kan je dus 2 normale legendaries craften

• Beunhaas
Oh wauw, wat heb ik een geluk :) Ik mis nog Cenarius als legendary in mijn druid deck, en raad eens wat ik net uit mijn pakje na m'n 5-3 arena run krijg....? :D

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Beunhaas schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:28:
Oh wauw, wat heb ik een geluk :) Ik mis nog Cenarius als legendary in mijn druid deck, en raad eens wat ik net uit mijn pakje na m'n 5-3 arena run krijg....? :D
Een Wisp? :+

Verwijderd

Beunhaas schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:28:
Angry chicken

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:36

Thompson

Beeromaniac

Pff net een ronde arena tegen een priest. Als ie alle kaarten tot zijn beschikking had en het constructed was had me niks verbaasd.

Beeromaniac

Verwijderd

Heeft iemand een link naar of de patchnotes voor me? Kan er niet bij @ work..

Verwijderd

Thompson schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:40:
Pff net een ronde arena tegen een priest. Als ie alle kaarten tot zijn beschikking had en het constructed was had me niks verbaasd.
tja, dat gebeurt soms, ik speelde laatst tegen een pally met 2x Truesilver Champion + Cap'n Greenskin, 3x consecration, 4x Hammer of Wrath en een Tirion, doe je niets aan
Ik vond dat ik best lang volhield om al die kaarten te zien langskomen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 11:48 ]

• An1mA
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:42:
Heeft iemand een link naar of de patchnotes voor me? Kan er niet bij @ work..
http://eu.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/9256676481

Unleash the Hounds - Cost decreased to 2, from 4.
Pyroblast - Cost increased to 10, from 8.
Blood Imp - Is now a 0/1 with Stealth. At the end of your turn, give another random friendly minion +1 Health.
Warsong Commander - Whenever you play a minion with 3 or less Attack, give it Charge.
Charge - Cost increased to 3, from 0. Give a friendly minion +2 Attack and Charge.
Abusive Sergeant - Battlecry: Give a minion +2 Attack until the end of turn.
Dark Iron Dwarf - Attack buff only lasts until the end of turn.
Defender of Argus - Attack decreased to 2, from 3.
Novice Engineer - Health decrease to 1, from 2.
Sylvanas Windrunner - Cost increased to 6, from 5

Verwijderd

Thanks!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 13:20
Denk dat ik tot de volgende patch ff klaar ben met Hearthstone. Ik ben nog niet zo ver dat ik meerdere arena's op een dag kan spelen en deze week echt al moeilijk veel timeouts gehad..

Las dat ze het in de volgende patch gingen fixen, beetje rare prioriteiten bij Blizzard imo.

• An1mA
neilpad schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:57:
Denk dat ik tot de volgende patch ff klaar ben met Hearthstone. Ik ben nog niet zo ver dat ik meerdere arena's op een dag kan spelen en deze week echt al moeilijk veel timeouts gehad..

Las dat ze het in de volgende patch gingen fixen, beetje rare prioriteiten bij Blizzard imo.
Ik heb al een tijdje geen d/c gehad of problemen. Maar idd prioriteiten van blizz vind ik op dit moment niet goed.

*EDIT*
NIET je quest laten ruilen voor een andere, bij de nieuwe patch verwijderd ie em ipv dat je een andere krijgt. Je bent gewaarschuwd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door An1mA op 16-01-2014 13:19 ]

Verwijderd

Qua verbinding eigenlijk bijna nooit problemen, wel gehoord dat er adventures aan zitten te komen.
Beetje te vergelijken met de tutorial waar je verscillende heroes moest verslaan, op deze manier kun je dan extra kaarten vrijspelen, weet alleen niet of hier iets van waar is.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:19:
Qua verbinding eigenlijk bijna nooit problemen, wel gehoord dat er adventures aan zitten te komen.
Beetje te vergelijken met de tutorial waar je verscillende heroes moest verslaan, op deze manier kun je dan extra kaarten vrijspelen, weet alleen niet of hier iets van waar is.
Dit is wel precies wat mist momenteel, dus hoop van wel.

Verwijderd

Net met veel moeite genoeg dust opgehaald om een legendary te craften (had een golden uth, dus kon hem dc'en voor 400 gold :) ) heb Ragnaros gecraft, en heb nu al 3 uit 4 games door die kaart gewonnen :)

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ach, ik heb de patch notes doorgelezen. Wat de Novice engineer betreft vind ik de nerf jammer. Vooral omdat de loot hoarder kan worden gesilenced (gefelicieerd met je 2/1 doet niets) Terwijl Novice engineer zijn werk al heeft gedaan en silence geen bal uitmaakt. Ik gok erop dat Bliz dacht 'Ze spelen hem toch voor de kaart' en dat is wel waar enigzins. Alhoel ik nu tegen sommige early drop 1/2 en 1/1 creatures geen leuke 1/2 blokker heb.

Een goede nef vind ik die blood imp. Ik heb bij heel veel Murloc Rush decks turn 1 Blood imp gezien. Je moet dan al aoe hebben en het maakt een murloc rush deck zoveel moeilijker om te verslaan. Dat de bloodimp 0/1 wordt maakt niets uit want ze gebruiken dat beest toch niet voor aan te vallen (Daar gaat je stealth). Dat ie nu geen permanente aura buff heeft is een stuk mooier. Dat maakt hem toch al minder leuk voor dte rushen ermee, maar nog steeds redelijk goed.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Bekse
Toch weer 1000 dust opgeleverd deze patch!!

Edit: grappige toevoeging: verwachte wachttijd bij het zoeken van een tegenstander.

[ Voor 50% gewijzigd door Bekse op 16-01-2014 19:29 ]

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
Heeft er nog iemand een beta key toevallig over?

Verwijderd

Pff, heb ik een keer een leuke deck (oa tyrion fordring en sylvanas) in arena, heb ik 0 consecrations en kom ik natuurlijk 2 decks tegen met alleen maar lage minions :/
jaaaa, 2-3 ;( :F :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 21:39 ]

• SeamusXanthus
Zonder consecrations wordt het altijd een moeilijk verhaal vind ik.

Ik had net serieus een druid arena pot met maar één kaart waar ik damage mee kon doen (3 damage, or 1 damage & draw card). En ik had niet eens de keuze tijdens het kiezen, heb dus 90 kaarten gezien en één damaging spell.

Wel een Alextraza die ik 5 potjes lang niet eens heb gezien... 2-3 uiteindelijk, was ik al heel blij mee :)

Trouwens ook een druid deck gemaakt met mijn nieuwe legendaries (ragnaros, cairne + (oudere) black knight), wat maakt dat ontzettend veel uit zeg!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Houden jullie bij de draw in arena erg rekening met de verhouding minions/spells? Zo ja, hoe doen jullie het?

Ik zorg eigenlijk alleen dat ik minstens 4 2 cost minions heb en 2 goede endgame minions. Verder als ik removal kaarten kan pakken (deal X damage, deal X damage to all etc.) pak ik die vrijwel altijd. Verder let ik niet echt op de verhouding.

[ Voor 6% gewijzigd door Thompson op 17-01-2014 11:22 ]

Beeromaniac

• Robbie.b
Ik wordt echt gek van die bug dat er een kaart over een andere kaart heen zit in je hand.

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

• DarthDavy
Ik heb gisteren mijn 2 pyroblasts gedust. Het is een halve legendary dat ik daarvoor terugkrijg en ik denk dat deze meer waard is dan 2 pyroblasts. Van 8 naar 10 mana is echt hard voor die kaart. Vergelijk het met mind control en deze kaart is sterker dan pyroblast, want ze heeft meer board impact dan een pyroblast heeft. Die kaart is volgens mij dood op 10 mana.

• Robbie.b
DarthDavy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:11:
Ik heb gisteren mijn 2 pyroblasts gedust. Het is een halve legendary dat ik daarvoor terugkrijg en ik denk dat deze meer waard is dan 2 pyroblasts. Van 8 naar 10 mana is echt hard voor die kaart. Vergelijk het met mind control en deze kaart is sterker dan pyroblast, want ze heeft meer board impact dan een pyroblast heeft. Die kaart is volgens mij dood op 10 mana.
Ik vind mage over het algemeen gewoon niks meer waard nu. Bijna alle freeze spells ook al 1 mana omhoog..
Ik heb gewoon elke kaart voor mage gedisenchant, niet meer van plan om die nog te spelen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49
Robbie.b schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:06:
Ik wordt echt gek van die bug dat er een kaart over een andere kaart heen zit in je hand.
Die of dat je een minion ergens tussen stopt en die blijkbaar toch heel ergens anders terecht komt (aan de buffs te zien), maar op het bord wel op de goede plek ligt...

Maar goed.. eerst maar die kaarten aanpassen, das natuurlijk veel belangrijker.. (en bizar veel werk :P)

Vraag me soms wel af of ze het zelf wel spelen, want die bugs wordt je op een gegeven moment redelijk moe van..

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 17-01-2014 12:28 ]

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik heb al een aantal keer gehad dat ik een minion terughaal van het bord (brewmaster) en deze blijft dan toch nog een soort van op het bord liggen en blijft dan onspeelbaar (ook niet te targetten etc.)

Beeromaniac

• Robbie.b
Bosmonster schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:28:
[...]

Die of dat je een minion ergens tussen stopt en die blijkbaar toch heel ergens anders terecht komt (aan de buffs te zien), maar op het bord wel op de goede plek ligt...

Maar goed.. eerst maar die kaarten aanpassen, das natuurlijk veel belangrijker.. (en bizar veel werk :P)

Vraag me soms wel af of ze het zelf wel spelen, want die bugs wordt je op een gegeven moment redelijk moe van..
Nou, eigenlijk irriteren alletwee die bugs me mateloos. :( Maar ik bedoelde in eerste instantie de bug dat ze in je hand over elkaar heen zitten, en dat je dan 1 van de 2 met veel pijn en moeite kan selecteren om te spelen. Soms ook gewoon helemaal niet. Heeft me al aardig wat beurten gekost. :+

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
En daarom is het nog een beta. :)

Ik zag dat de laatste beta invite wave er uit is? Dan kan ik eindelijk al mijn gold opmaken aan arena voor easy wins :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
Thompson schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:31:
Ik heb al een aantal keer gehad dat ik een minion terughaal van het bord (brewmaster) en deze blijft dan toch nog een soort van op het bord liggen en blijft dan onspeelbaar (ook niet te targetten etc.)
Dat is een kwestie van een beetje neurotisch klikken met je muis. Als je genoeg met de kaarten in je dek sleept dan verschijnt je missende kaart op magische wijze weer.

TheS4ndm4n#1919

• DarthDavy
Darkangle schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:05:
Ik zag dat de laatste beta invite wave er uit is? Dan kan ik eindelijk al mijn gold opmaken aan arena voor easy wins :)
To which end?

Je gaat echt zelf niet beter worden in Arena door tegen n00bs, excuseer, nieuwe spelers te spelen.

Trouwens, vanaf een aantal wins na elkaar ga je toch hoe dan ook weer tegen de betere spelers uitkomen. Je gaat misschien makkelijker 5-3 gaan ipv 3-3, maar 12 wins ga je er toch nooit uitslepen zonder zelf ook bij de betere te horen.

• An1mA
Al meerdere malen voorbij zien komen, dat mensen er van uitgaan dat arena ddl easy word. Helaas is dat dus niet zo.

En iemand al leuke decks tegen komen sinds de patch? Ik zag zelf een leuke hunter control deck met ALLE giants en dat werkt redelijk ook nog. Als dat populair word, dan speel ik sws 2 big game hunters. Plus dat giants warlock aan het terug komen is.

Heb er zelf sws al 1 in zitten bij mn druid deck. Kan vertellen, dst mark of the wild + bgh of black knight een erg goede removal combo is.

• Goron
  • Laatst online: 17-11 15:09
De game is wel erg buggy nu, heb al gehad dat je de turn niet meer kan beëindigen en het spel dus niet verder kan, defender of argus werkt voor geen meter meer en ik heb ook geen quest gehad vandaag.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
DarthDavy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:28:
[...]

To which end?

Je gaat echt zelf niet beter worden in Arena door tegen n00bs, excuseer, nieuwe spelers te spelen.

Trouwens, vanaf een aantal wins na elkaar ga je toch hoe dan ook weer tegen de betere spelers uitkomen. Je gaat misschien makkelijker 5-3 gaan ipv 3-3, maar 12 wins ga je er toch nooit uitslepen zonder zelf ook bij de betere te horen.
nou als je telkens met 5-3 Arena verlaat ipv 3-3, heb je toch weer gem. 50 gold meer per run kunnen scoren. :D

Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel nieuwe spelers erbij zijn gekomen. Echte N00b's kom ik in arena eigenlijk zelden tegen.

De winst in arena is echter ook vaak door card draw bepaald. Had voor de patch een leuke mage hand, 3 Fire Ball, 2 Pyro en 3 Flamestrike. dacht dat ik ermee echt ver zou kunnen komen.

Had echter tot 2 games toe maar 1 of 2 fireballs gehad terwijl er nog maar 10 kaarten in de kaartenbak waren. Het was echt frustratie to da max als er aan de over kant 6 minions staan met 2/3 leven en dat er 3 flamestrikes in de laatste 10 kaarten zijn.

uiteindelijk met die hand maar 6-3 eruit gehaald oid, wat een zonde toch.

Edit: zomaar een golden defender gekregen, bam 800 dust erbij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mofkees op 17-01-2014 14:32 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
DarthDavy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:28:
[...]

To which end?

:D. Je doet een heleboel aannames over een grappige opmerking :). Ik reken mezelf niet tot de beste, maar 12 wins haal ik af en toe wel eens (luck of the draw).

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 23:22
als iemand nog een leuk hunter deck zoekt met bijna 80% win ratio:
http://imgur.com/alen0t7
als je het goed speelt krijg je zon boord op:
http://imgur.com/qohXIrx

Je wilt je scavenging hyenas buffen. Dit doe je door je beasts van snake traps en unleash the hounds te suiciden. Je speelt unleashing the hounds alleen maar als de opponent minstens 3 minions op heeft, op deze manier kan je ook nog is 2x gratis een sea giant op het boord gooien. Als alles perfect gaat, kan je
2 sea giants en 2 20/11 scavenger hyenas. De rest van de kaarten zijn er puur voor veel card draw, meestal ben je al uit je kaarten voordat je 10 mana hebt, hierdoor kan je ook altijd deze combo spelen.

Is echt super leuk deck vind ik.

• An1mA
Dus de game sluit automatisch af, je krijgt het scherm ook als maintenance begint. Dus ik start HS op nieuw op, is de hunter niet speelbaar die ik net gemaakt hebt. Dus ik verwijder em en bouw opnieuw, wat blijkt ik heb ineens maar 1 sea giants ipv 2. Ik had er namelijk er voor 1 gecraft, leuke is dat ik wel mn 400 dust kwijt bent. Dat word dus maar eens even op de blizz forum klagen -..-

*EDIT*
Game voor de 2 keer opnieuw opgestart en ik heb weer 2 sea giants, blijft vaag. Ik was even pissed, maar nu niet meer ^^

[ Voor 14% gewijzigd door An1mA op 17-01-2014 14:59 ]

• SeamusXanthus
DarthDavy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:11:
Ja natuurlijk is een halve legendary meer waard, ik heb er ook twee verbrandt. Maar ook vanuit een collecting perspectief is het altijd slim om altijd omhoog te craften. Dus elke non-legendary die je kan disenchanten moet je gewoon disenchanten om op lange termijn zo snel mogelijk kaarten te verzamelen. En natuurlijk alleen maar legendaries craften. Let wel dat dit vanuit collecting perspectief is, om competitieve decks te maken kan je dit niet veroorloven.
Ikzelf maak geen standaard decks die iedereen speelt dus speel vol in collecting mode. Ragnaros die ik gisteren maakte was dan ook de eerste kaart ooit die ik maakte :)
Op lange termijn is mijn collectie dan zoveel groter dan de gemiddelde speler dat ik genoeg kaarten heb een mooi standaard deck te maken is mijn theorie

Over de opmerking dat de mage niets meer waard is ben ik het niet eens. Alleen is het nu niet meer zo makkelijk om een cheesy victory te krijgen. Al zijn kaarten disenchanten zou ik in elk geval niet doen, als er
bij een expansion nieuwe kaarten komen is de mage voor je het weet 'OP' en kan je dezelfde kaarten opnieuw maken.

Niet dat mijn manier beter is trouwens, er zijn genoeg redenen te bedenken om juist zo snel mogelijk naar bijvoorbeeld één set van superkaarten kaarten te werken, bijvoorbeeld omdat je dan vaker wint en elke winst in constructed is ook geld.

Wat is jullie speelstijl? Collector of juist heel doelgericht de kaarten die je wilt craften.

Verwijderd

An1mA schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:57:
Dus de game sluit automatisch af, je krijgt het scherm ook als maintenance begint. Dus ik start HS op nieuw op, is de hunter niet speelbaar die ik net gemaakt hebt. Dus ik verwijder em en bouw opnieuw, wat blijkt ik heb ineens maar 1 sea giants ipv 2. Ik had er namelijk er voor 1 gecraft, leuke is dat ik wel mn 400 dust kwijt bent. Dat word dus maar eens even op de blizz forum klagen -..-

*EDIT*
Game voor de 2 keer opnieuw opgestart en ik heb weer 2 sea giants, blijft vaag. Ik was even pissed, maar nu niet meer ^^
Heel veel mensen zijn kaarten kwijt. Sommigen standaard kaarten( wtf?) en anderen zelfs legendaries

• DarthDavy
SeamusXanthus schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:04:
[...]

...

Wat is jullie speelstijl? Collector of juist heel doelgericht de kaarten die je wilt craften.
Collector, ook om dezelfde reden als jij.

Maar als ik constructed speel, wil ik dat wel met een competitief deck doen. En daarom vind ik de 800 dust voor die 2 pyroblasts nu meer waard dan de pyroblasts zelf. Die pyroblasts heb ik zelf ook gecraft, dus het is een nul operatie.

Dat mage niets meer waard is, geloof ik ook niet in. Mage is zeker nog een goede klasse en ik denk dat aggro mage zeker nog altijd een goed deck is. Alleen zal deze geen pyroblasts meer runnen. Dus voorlopig heb ik ze ook niet meer nodig en op die manier kan ik eens naar een nieuwe legendary kijken die ik wil.

Ik wou Sylvanas, maar ik twijfel door haar nerf. Ze is nog altijd héél goed, maar goed genoeg om nu onmiddellijk te craften of wacht ik even af? Ik wacht even af denk ik. Ragnaros is ook een optie. Die heb ik ook niet. En Bloodmage Thalnos.

Ik heb nog veel legendaries nodig. :'(
Ben Arena een beetje beu en constructed trekt me nu wel, maar misschien moet ik gewoon toch nog meer Arena grinden tot ik meer kaarten (lees legendaries) heb.

• Beunhaas
Alleen in aggro decks is Sylvanas misschien niet meer noodzakelijk, als je langzamere decks speelt zou ik hem zeker in je deck stoppen (dus craften).

• An1mA
Zit een hunter deck te testen dat lijkt op die van Tc662 en ik zorgde dat de persoon hieronder rage quit ^^
*EDIT*
Ik que weer tegen dezelfde tegenstander en ja hoor, rage quit xD

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1xvskaIl.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hkS9Ba8l.jpg?1

[ Voor 41% gewijzigd door An1mA op 17-01-2014 16:11 ]

Verwijderd

Haha, heb nu een arena deck met 4 Druid of the Claws. Ben benieuwd.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Hmm net tot mijn verbazing kom ik er achter dat Mind Games een minion kiest op basis van het huidige deck van je tegenstander (dus stel je tegenstander heeft nog 10 kaarten, dan is het op basis van die 10 kaarten) en dus niet op basis van zijn gehele (30 kaarten) deck.

Ik speelde namelijk tegen een lock die nog 16 kaarten in zijn deck had. Maar ik kreeg dus een Shadow of Nothing.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Nieuw Priest deck aan het proberen. Tot nu toe 15-0 unranked. Het deck is gebaseerd op enorme card draw en AoE damage:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/23vgbk4.jpg

De truc is om geen key kaarten neer te leggen zonder dat je ze dezelfde beurt kunt gebruiken (Cleric, Auctioneer, Soulpriest). Early game is het overleven met Smite en heals, in beurt 4 een Soulpriest + Circle, of een Pyromancer, om het bord leeg te gooien, daarna board control houden en veel cards drawen (Cleric + Circle/Nova of Auctioneer + goedkope spells). Het is uitkijken om niet meer dan 10 kaarten in je hand te hebben of niet te snel door je deck heen te gaan.

• DarthDavy
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:34:
Nieuw Priest deck aan het proberen. Tot nu toe 15-0 unranked. Het deck is gebaseerd op enorme card draw en AoE damage:

[afbeelding]

De truc is om geen key kaarten neer te leggen zonder dat je ze dezelfde beurt kunt gebruiken (Cleric, Auctioneer, Soulpriest). Early game is het overleven met Smite en heals, in beurt 4 een Soulpriest + Circle, of een Pyromancer, om het bord leeg te gooien, daarna board control houden en veel cards drawen (Cleric + Circle/Nova of Auctioneer + goedkope spells). Het is uitkijken om niet meer dan 10 kaarten in je hand te hebben of niet te snel door je deck heen te gaan.
Leuk deck en ik heb er alle kaarten voor en mijn priest level staat op 13 :o , dus ik ga het eens een poging geven.

Ik zou al bepaalde dingen anders doen, maar aangezien ik een absolute noob ben op gebied van priest ga ik gewoon copy pasten.

Verwijderd

laat maar weten hoe het gaat

let erop dat je nooit een beurt 1 Cleric neerkwakt, elke class heeft een beurt 2 removal voor dat ding en de 1-2 damage die je kunt doen, weegt niet op tegen de massive card draw later in het spel
zelfde geldt voor de Soulpriest, alleen beurt 4 als je een Circle of Healing gaat gooien, ander minstens wachten tot beurt 6 als je een mooi doelwit hebt

de beste opening hand is een smite en een drake, beurt 3 coin + drake is vaak al een doodssteek

eigenlijk had ik voor de patch Engineers i.p.v. Acolytes, maar die gaan nu te snel stuk, nog niet veel getest met de Acolytes

• DarthDavy
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:01:

let erop dat je nooit een beurt 1 Cleric neerkwakt
Dat doe ik zelfs in Arena niet :P Allez, amper, als je aggro priest speelt, dan zou het wel kunnen natuurlijk.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Hmm ik cast net een defender of argus naast een raging worgen maar hij krijgt geen +1/+1 en taunt? Bug of kan dit om een of andere reden niet? Wel balen want heeft me mogelijk een arena win gekost :(

Beeromaniac

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39
Thompson schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:04:
Hmm ik cast net een defender of argus naast een raging worgen maar hij krijgt geen +1/+1 en taunt? Bug of kan dit om een of andere reden niet? Wel balen want heeft me mogelijk een arena win gekost :(
Bug

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
Tjonge,

misschien ligt het aan mij, maar de laatste tijd kom ik heel veel arrogante tegenspelers tegen. Voortdurend op de threaten knop drukken of cynisch 'thank you' zeggen bij elke kaart die de ander legt. (kan ik een 'fuck you' knop krijgen? - 'squelch' is me echt te min)

Als je nou Arena speelt en je 4 pyro's en 8 fireballs hebt, oké. Good for you. Maar met een lamme Hunter of een pakje suffe Murlocs kan je er tegen een/mijn/willekeurige budget Shaman zonder Lightning Storm gewoon alsnog hard af. Zo is het spelletje, kan je van te voren weten.

Enerzijds lijkt het aantal hardcore n00bs af te nemen, anderzijds neemt het aantal spelers dat gewoon een deckje van het net trekt zonder echt te kunnen spelen enorm toe. Wat me ook opvalt is dat veel spelers goed zijn in het verspelen van een voorsprong, maar dat weinig spelers het geduld hebben om vanuit een verloren positie het potje alsnog binnen te slepen. Maar goed, misschien kan ik beter zelf gewoon wat vroeger op de dag gaan spelen. ^)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Kheb net de legendary Nat Pagle gepulld. Is die eigelijk goed? Op het internet lees ik vooral dat zijn effect bugged is.

BNet tag: whodares#1162

• SeamusXanthus
Die bug is fixed

• Robbie.b
Dit moet echt een van mijn favoriete rogue arena decks zijn :D.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NV3B6Hw.jpg

• Lau1187
Net gemaakt? Al mee gespeeld?

Steam ||

• Robbie.b
Ja net gemaakt, 1 potje tegen paladin gespeeld. En de board control die ik met dit deck kan houden is echt nice. Hij heeft een keer de board gecleared met equality en concecration maar ik had 2x Cairne bloodhoof op het bord dus die deden gewoon hun deathrattle en de boardcontrol bleef. :)

• Lau1187
Nice :) Laat maar weten hoe ver je komt ermee!

Steam ||

Pagina: 1 ... 64 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]