Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Daar dient de Squelsh button voor.Tektoon schreef op zondag 12 januari 2014 @ 01:58:
[...]
Speel net arena tegen een arrogante hunter die telkens 'thank you' zegt wanneer ik een minion speel en hij die direct kan removen.
En dan persoonlijk in Arena: WEERAL 11-3 GEGAAN VERDORIE!!!

Het begint echt frustrerend te worden. Ben zeker al tussen de 10 à 20 keren (ik hou het niet precies bij) 11-3 gegaan. Die 12 wins begint een psychologische barrière te worden waar ik tegen bots.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Iemand toevallig een website met tips hoe een goed deck te bouwen? En dan bedoel ik niet voorgebouwde decks, maar meer tips waar op te letten etc.?
Veel strategy artikelen op die websites waar je beter kan van worden.
Bedankt! Zal me daar eens in verdiepenDarthDavy schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:28:
http://www.hearthpwn.com/ en http://ihearthu.com/
Veel strategy artikelen op die websites waar je beter kan van worden.
Ik vind deze -> http://freethnkr.com/hearthstone-tips/ zeker zo handig om als leidraad te gebruiken.. Alhoewel ik moet zeggen dat sinds ik er minder naar kijk en meer mijn eigen gevoel afga dat het me in arena weer een stuk beter afgaat.. Maar als beginner hebben dergelijke guides zeker veel nut.. Tot je een beetje door hebt waarom bepaalde kaarten goed zijn.. Enige waar ik naar kijk bij elke keuze is hoeveel kans heeft de kaart om 2/1 of 3/1 te ruilen en hoe groot is de kans dat de kaart mijn hand blokkeerd.. Aan de hand van die 2 dingen maak ik mijn keuze en dat gaat tot nu toe goed..
[ Voor 53% gewijzigd door Uhmmie op 12-01-2014 12:34 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)
Ik ging toen straks weg met 0-2, log nu opnieuw in om de arena af te maken en nu sta ik 0-1.
Edit: Turn 5 ysera tegen een priest met dubbel innervate werkt best goed
[ Voor 22% gewijzigd door Robbie.b op 12-01-2014 15:35 ]
Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Ligt eraan wat je nog meer in je hand hebt, maar de batllecry is niet zo super sterk, want de +2 is maar voor 1 turn. Als je hem played op turn 1, dan belet je hem om zijn turn 1 te coinen naar een 3/2, want die kun je dan goed traden met jou 1 drop.Thompson schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:18:
Als je een 1 mana minion hebt met een sterke battlecry voor een andere minion te boosten (bijv. Abusive sergeant), spelen jullie deze dan turn 1 als je niks anders kunt spelen of bewaar je hem liever tot turn 2/3 zodat je hem kan combo'en?
/edit: Deze situatie dus indien je 1st turn hebt.
/edit: Pff wat haat ik shaman's met veel lightning storms
Als je naar goede spelers kijkt momenteel, dan zie je regelmatig dat zij een kaart neerleggen waarvan de battlecry geen value oplevert als het zo uitkomt (Ook bijv met Defender of argus -> +1/+1 en taunt voor de kaarten ernaast ZONDER dat je creatures hebt liggen) . Want je bent mana-efficient bezig en boardcontrol is belangrijk. Het is ook niet zo dat je door die +2 attack van 1 beurt de match gaat winnen, het gaat tenslotte om de value van een 1 mana card... Dat is meestal niet het verschil tussen winst en verlies
.
Verwijderd
Ik snap niet wat die Gnimsh daar doet, hij maakt continu stomme fouten, en dan probeert ie een Shadowflame op z'n Faerie Dragon te gooien... serieus?Uhmmie schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:04:
Totslot hier is nog de ace match van ESGN fight night: YouTube: Fight Night Hearthstone - StrifeCro vs Gnimsh - S01E05
Dit. Toen ik net begon was dit na een paar dagen voor mij HET inzicht. Hierdoor kwam ik ook ineens een paar rondjes verder in de Arena.Grotman schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:38:
[...]
Als je naar goede spelers kijkt momenteel, dan zie je regelmatig dat zij een kaart neerleggen waarvan de battlecry geen value oplevert als het zo uitkomt (Ook bijv met Defender of argus -> +1/+1 en taunt voor de kaarten ernaast ZONDER dat je creatures hebt liggen) . Want je bent mana-efficient bezig en boardcontrol is belangrijk. Het is ook niet zo dat je door die +2 attack van 1 beurt de match gaat winnen, het gaat tenslotte om de value van een 1 mana card... Dat is meestal niet het verschil tussen winst en verlies
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Inderdaad, maar ik stel me meer vragen bij zo van die evenementen. Het zijn goede spelers, maar de beste van de wereld? Dat denk ik niet. De beste van de wereld zijn niet bekend, buiten als je de ranglijsten bekijkt die Blizzard post van tijd tot tijd. Het zijn Internet Celebrities en daarom zijn ze daar. Ze zijn daar omdat ze streamen op het Internet en omdat ze bekend zijn. Niet omdat ze de beste zijn.Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:50:
[...]
Ik snap niet wat die Gnimsh daar doet, hij maakt continu stomme fouten, en dan probeert ie een Shadowflame op z'n Faerie Dragon te gooien... serieus?
Ze zijn wel goed, begrijp me niet verkeerd, maar niet de beste. Strifecro misschien wel. De manier waarop hij speelt is een niveau waar ik hem niet kan volgen. Maar hij wint, dus hij heeft gelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door DarthDavy op 12-01-2014 19:13 ]
Vind het stiekem eigenlijk best frustrerend dat mijn goede kaarten eigenlijk zonder uitzondering van slechte runs komen (ook een paar epics op die manier) waardoor ik me af begin te vragen waar ik mijn best eigenlijk voor doe...
Mijn huidige Arena afgebroken bij 5-1 met een zeer goed lopend mage deck dus het ziet er weer slecht uit voor me
@DarthDavy, gratz. GoreHowl is trouwens zo'n irritante kaart om tegen me te hebben!
Hier net ook...SeamusXanthus schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:20:
Haha, ein-de-lijk na zo'n 60 pakjes mijn 2e legendary gevonden. En ja hoor, net als de vorige na een compleet mislukte Arena run (1-3...) . Lord Jaraxxus uit het troost pakje.
Vind het stiekem eigenlijk best frustrerend dat mijn goede kaarten eigenlijk zonder uitzondering van slechte runs komen (ook een paar epics op die manier) waardoor ik me af begin te vragen waar ik mijn best eigenlijk voor doe...
Mijn huidige Arena afgebroken bij 5-1 met een zeer goed lopend mage deck dus het ziet er weer slecht uit voor me
@DarthDavy, gratz. GoreHowl is trouwens zo'n irritante kaart om tegen me te hebben!
Kansloos 0-3 gegaan in Arena.
Maar in de pack zit de legendary van de paladin + een golden epic en een random rare.
laatste 2 gedisenchant samen met mn Tyrion. Eindelijk genoeg dust voor een Ragnaros.
Nu een mooi paladin deck bij elkaar, en wat betere lategame voor mijn rogue.
next stop: sylvanas
Dat kan ik echt niet, een legendary disenchanten (zeker Tyrion niet)... Alsof ik 1200 dust verbrandRocketKoen schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:25:
[...]
Hier net ook...
Kansloos 0-3 gegaan in Arena.
Maar in de pack zit de legendary van de paladin + een golden epic en een random rare.
laatste 2 gedisenchant samen met mn Tyrion. Eindelijk genoeg dust voor een Ragnaros.
Nu een mooi paladin deck bij elkaar, en wat betere lategame voor mijn rogue.
next stop: sylvanas
Vanavond 3 verbrand. Eindelijk Thalnos in the pocket!SeamusXanthus schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:29:
[...]
Dat kan ik echt niet, een legendary disenchanten (zeker Tyrion niet)... Alsof ik 1200 dust verbrand
Oh ja oops. Ik bedoel Harrison Jones.SeamusXanthus schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:29:
[...]
Dat kan ik echt niet, een legendary disenchanten (zeker Tyrion niet)... Alsof ik 1200 dust verbrand
@bekse welke 3?
Dus vrijdagavond de grind naar legendary gestart en binnen 2 uur was ik met mn warlock/murlock deck rank 16. Daarna ging het erg moeizaam met de ranks, zowel met Druid. Vandaag mn warlock deck aangepast en ik ging er vlot door de ranks heen dankzij winstreaks, ben nu rank 12.
Wat me op valt is dat in EU druid uitermate populair is gevolgd door warlock en bij NA is het andersom en misschien wellicht warlock en dan warrior. Ik ga eens experimenteren met shaman, omdat shaman best sterk is tegen lock en druid. Maar het blijft tricky naar mijn mening, omdat shaman geen heal heeft.
Ik kan morgen wel mn decklist posten als er vraag naar is.
Ik ging met mijn Lock deck ook soepel naar 16, daar wordt het lastiger. Ga vanaf nu afwisselen met Lock, Rogue en Shaman. Beginnend met Shaman. Rogue heeft me vorige keer soepel naar 9 gebracht.
Toegegeven, ik heb moeite nu om een competatief deck te maken zonder de juiste kaarten. Maar ik speel toch vooral Arena.
Gnimsh doet het anders aardig goed op de ladder.DarthDavy schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:07:
[...]
Inderdaad, maar ik stel me meer vragen bij zo van die evenementen. Het zijn goede spelers, maar de beste van de wereld? Dat denk ik niet. De beste van de wereld zijn niet bekend, buiten als je de ranglijsten bekijkt die Blizzard post van tijd tot tijd. Het zijn Internet Celebrities en daarom zijn ze daar. Ze zijn daar omdat ze streamen op het Internet en omdat ze bekend zijn. Niet omdat ze de beste zijn.
Ze zijn wel goed, begrijp me niet verkeerd, maar niet de beste. Strifecro misschien wel. De manier waarop hij speelt is een niveau waar ik hem niet kan volgen. Maar hij wint, dus hij heeft gelijk.
Denk dat je dingen als zenuwen of uitputting niet moet vergeten. Vaak moeten ze een flink eind reizen voor zo'n toernooi en iedereen kijkt op je lip mee met wat je doet.
Al met al vind ik het nogal kort door de bocht om te stellen dat ze daar alleen zitten omdat ze wel eens streamen.
Mensen als StrifeCro zijn ook wel echt heel goed.
[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 13-01-2014 10:00 ]
Ik heb tot nu toe redelijkgeluk dat ik wel wat legendaries krijg. Dat zal vast zo blijven :-)SeamusXanthus schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:53:
Vind dat toch een risico hoor, om zoveel legendaries te verbranden. Komt er een expansion kan de waarde van legendaries ineens totaal veranderen en voor je het weet zit je bijvoorbeeld Baron Geddon weer opnieuw te craften.
Toegegeven, ik heb moeite nu om een competatief deck te maken zonder de juiste kaarten. Maar ik speel toch vooral Arena.
En ik moet nu lol hebben, niet eventueel later.
Daarom hebben ze die leuke #1234 achtervoegsels bedacht.
Wel super veel mazzel gehad, 30 packs geopend, 6 legendaries en een hoopje epics.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik wist niet dat je in Europa / NA ook dezelfde namen kon hebben? Ik kan me voorstellen dat er in NA ook een Bekse rondloopt maar er zijn er mogelijk ook in Europa dus meer die zo heten?Bosmonster schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:50:
Er zijn waarschijnlijk wel 1000 mensen die zich artemis noemen
Daarom hebben ze die leuke #1234 achtervoegsels bedacht.
Mij lijkt dat een geweldige kaart. Ik ben echt een think fast act fast speler als het op Hearthstone aankomt, zetten al uitdenken op het moment dat je tegenstander nog bezig is etc. Het komt zelden voor dat ik een beurt niet in 15 seconden rond kan hebben maar heb toch heel vaak dat de tegenstander echt ruim de tijd nodig heeft om de juiste beslissingen te maken, zeker als je in endgame zit.Denko schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:56:
Ik ga vanavond denk ik mijn aller eerste Legendary ga "dusten" Nozdormu Ik kan me niet voorstellen dat dit een kaart is waar je iets aan hebt tenzij je echt een speed player bent ofzo.
Wel super veel mazzel gehad, 30 packs geopend, 6 legendaries en een hoopje epics.
Beeromaniac
Echt een enorm verschil met mij zeg, 2 legendaries, 8 epics in ongeveer 60 packs. Jij trekt nog veel(!) sneller legendaries dan ik epics.Denko schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:56:
Ik ga vanavond denk ik mijn aller eerste Legendary ga "dusten" Nozdormu Ik kan me niet voorstellen dat dit een kaart is waar je iets aan hebt tenzij je echt een speed player bent ofzo.
Nozdormu nooit tegen me gehad, en hij is erg gimmicky maar volgens mij is dat echt een nachtmerrie voor mij. Heb echt wel meer dan 15 seconden nodig om alles door te rekenen EN uit te voeren met mijn spelstijl.
Verwijderd
ik kan me zo voorstellen dat dat een zeer goede kaart is in een rush deck, een tegenstander met een control deck heeft met een Nozdormu op tafel echt niet voldoende tijd om na te denken en meer dan 1 kaart op tafel te kwakken, zodra je aan de beurt bent, gaat de timer al lopen, tegen de tijd dat de animatie van je eerste kaart is afgelopen, is je beurt voorbij, moet je eens voorstellen hoe die ESGN matches zouden verlopen als je slechts 15 seconden per beurt hebtDenko schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:56:
Hm, misschien toch maar niet disenchanten dan.SeamusXanthus schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:45:
Precies, met 3 minions op het bord en een aantal spells in je hand heb je al snel 5 of meer valide mogelijkheden om je beurt te spelen. Die kan ik echt niet in 15 seconden door rekenen (voor mij is dat optimaal traden en rekening houdend met de kaarten van de tegenstander). Eén foutje is vaak al genoeg om te verliezen.
Je hebt wel een punt over Nozdormu, maar hij komt gewoon te laat om echt een verschil te maken. Als ie 5 mana zou kosten, dan zou ik er wel over nadenken om hem te gebruiken. Natuurlijk wel met stats zoals 4/4 of zo.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:18:
[...]
ik kan me zo voorstellen dat dat een zeer goede kaart is in een rush deck, een tegenstander met een control deck heeft met een Nozdormu op tafel echt niet voldoende tijd om na te denken en meer dan 1 kaart op tafel te kwakken, zodra je aan de beurt bent, gaat de timer al lopen, tegen de tijd dat de animatie van je eerste kaart is afgelopen, is je beurt voorbij, moet je eens voorstellen hoe die ESGN matches zouden verlopen als je slechts 15 seconden per beurt hebt
Verwijderd
true, eigenlijk is het gewoon een troll kaart die niet in een ranked deck thuis hoort, maar hij is zeker niet nutteloos, ik zou hem wel kwijt kunnen in m'n daily decks, rekent meteen af met die lui die een concede proberen uit te lokken door 5 minuten over een beurt te doen als ze achter staanAn1mA schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:36:
[...]
Je hebt wel een punt over Nozdormu, maar hij komt gewoon te laat om echt een verschil te maken. Als ie 5 mana zou kosten, dan zou ik er wel over nadenken om hem te gebruiken. Natuurlijk wel met stats zoals 4/4 of zo.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 12:55 ]

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Het enige lullige is dat het maar 1 legendary is waar IK iets echt aan hebt. Die draak die met Ys begint. En die black knight zit in 1 van me packsSeamusXanthus schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:04:
[...]
Echt een enorm verschil met mij zeg, 2 legendaries, 8 epics in ongeveer 60 packs. Jij trekt nog veel(!) sneller legendaries dan ik epics.
Nozdormu nooit tegen me gehad, en hij is erg gimmicky maar volgens mij is dat echt een nachtmerrie voor mij. Heb echt wel meer dan 15 seconden nodig om alles door te rekenen EN uit te voeren met mijn spelstijl.
De kwaliteit daarvan ben ik overigens wel over te spreken.. kwaliteit boven kwantiteit hè ;-)
Drie weken geleden pakte ik een Ragnaros uit!
Gister een King Krush na een vre-se-lijk-e 1-3 afgang, als pleister op de wonden
Black Knight is super goed! Toevallig net de legendary die ik al een tijdje heb en wint echt veel potjes tegen Druids en mensen die random taunts neerleggen. Die kaart heeft me al zoveel plezier gebracht, alleen tegen rush decks heb ik er niet veel aan. Geeft echt een erorme tempo swing tegen 4+ mana minions. Vaak worden daar ook nog de stat buffs of divine shields op gelegd.Denko schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:47:
[...]
Het enige lullige is dat het maar 1 legendary is waar IK iets echt aan hebt. Die draak die met Ys begint. En die black knight zit in 1 van me packs
http://www.hearthhead.com...ge-madness-%28detailed%29
Wel een prijzig deck met veel legendaries en taunts, maar het is echt heel erg leuk om ermee te spelen.
Black Knight heb k er zelf ook in zitten. Altijd fijn om een enemy Ancient of War of Sunwalker ermee te mollen. Ook gebuffte minions door Defender of Argus zijn geen partij!
DarthDavy#2284
Verwijderd
Ik heb zelf al ik weet niet hoeveel pakjes open gemaakt en pas 3-4 epics en pas 1 legendary; Prophet Velen

Hoeveel pakjes is simpel te zien. Kijk in je questlog hoeveel arena wins je hebt. En deel dat door het gemiddelde aantal wins dat je haalt. Tenzij je direct pakjes koopt natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:30:
Wow, al die mensen die hier al meerdere legendaries hebben.
Ik heb zelf al ik weet niet hoeveel pakjes open gemaakt en pas 3-4 epics en pas 1 legendary; Prophet Velen
Ik heb nu zo'n 50 pakjes geopend en 4 keer een legendary.
Verwijderd
Ik koop meer losse pakjes dan dat ik arena doe, omdat ik dat extra geld er toch niet uithaalRocketKoen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:50:
[...]
Hoeveel pakjes is simpel te zien. Kijk in je questlog hoeveel arena wins je hebt. En deel dat door het gemiddelde aantal wins dat je haalt. Tenzij je direct pakjes koopt natuurlijk.
Ik heb nu zo'n 50 pakjes geopend en 4 keer een legendary.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 18:56 ]
Verwijderd
Gewoon arena spelen, word je vanzelf beter. Ik heb nu endless arena en hark meer gold binnen dan ik opmaak aan arena runs. Zit nu op 2000+ gold en wordt alleen maar meer.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:55:
[...]
Ik koop meer losse pakjes dan dat ik arena doe, omdat ik dat extra geld er toch niet uithaalen ik arena ook niet echt leuk vind
Hier trouwens nog een key voor de liefhebber
Al weet ik niet 100% zeker of de key nog niet is gebruikt.
[ Voor 34% gewijzigd door aicaramba op 13-01-2014 19:25 ]
Verwijderd
Wth, *alle* cheese kaarten worden aangepakt, inclusief Sylvanas, en warrior is straks een useless class, grappig dat ze druid niet aanpakken, nu de top class in rankedAn1mA schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:20:
Omg sick nieuwe upcoming patch, GG mage! http://eu.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/9256676481
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 19:31 ]
Druid vind ik goed zo en ddl alleen beter helaas. Blizzard had alleen warrior niet zo moeten aan pakken en zelfs wellicht zo laten. De otk met molten giants doe je niet 123 en charge is gewoon weg te duur en maakt de Alex charge combo kapot. Niet de juiste beslissing naar mijn mening, net als de buzzurd nerf.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:26:
[...]
Wth, *alle* cheese kaarten worden aangepakt, inclusief Sylvanas, en warrior is straks een useless class, grappig dat ze druid niet aanpakken, nu de top class in ranked
Verwijderd
Yep, warrior was al niet populair muv de OTK decks, en ik had wel verwacht dat ze hunter zouden buffen, dat is echt een lamme class op het momentAn1mA schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:36:
[...]
Druid vind ik goed zo en ddl alleen beter helaas. Blizzard had alleen warrior niet zo moeten aan pakken en zelfs wellicht zo laten. De otk met molten giants doe je niet 123 en charge is gewoon weg te duur en maakt de Alex charge combo kapot. Niet de juiste beslissing naar mijn mening, net als de buzzurd nerf.
Ik zal de mijne ook even posten, ook al speel ik niet heel veel ranked, maar begin nu wel te klimmen sinds vandaag.

Met het Warlock deck kwam ik voor de reset heel makkelijk tot rank 14, met ~80-90% winrate.
Toen ben ik een beetje gaan spelen met mijn miracle rogue deck in unranked om het ook speelbaar te maken voor die rank. Na de reset heb ik niet veel gespeeld, maar ben vandaag begonnen met mijn Pressure rogue deck, en ben gelijk naar rank 22 gesprongen zonder te verliezen, werkt echt perfect dat deck.
Ben benieuwd wat jullie voor decks hebben!
Heh, Hunter en Warrior kunnen nu een competitie op hun eigen starten: wie is de zwakste class?An1mA schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:20:
Omg sick nieuwe upcoming patch, GG mage! http://eu.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/9256676481
Ik startte met 2x innervate, claw en drawde als eerste beurt een darkscale healer.
Ik de eerste beurt de darkscale healer spelen met gebruik van de twee innervates.
De volgende beurt kreeg ik mark of the wild en werd mn darkscale healer een 6-7 taunt minion op beurt twee en viel hem meteen aan..
De volgende beurt gebruikte ik mijn claw icm. de standaard 1/1 weapon van de druid. en viel hem aan.
Hij heeft 3 kleine minions die hij allemaal mn darkscale healer laat aanvallen, maar die leeft nog steeds met 6-3. Volgende beurt speel ik een 3-1 minion, val ik hem weer aan en komt hij op 15 life..
In de beurt erna komt hij tot 2 attack in totaal, hij kan de 6-3 nog niet dood krijgen, maar hij valt niet meer aan en concede.
Dit was gewoon het standaard druid deck. Ik vond die twee innervates heel irritant om te krijgen, maar het werkte wel.
[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 13-01-2014 20:59 ]
Nu wel. Dank namens mijn neef.aicaramba schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:25:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Al weet ik niet 100% zeker of de key nog niet is gebruikt.
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:26:
[...]
Wth, *alle* cheese kaarten worden aangepakt, inclusief Sylvanas, en warrior is straks een useless class, grappig dat ze druid niet aanpakken, nu de top class in ranked
Typisch Blizzard. We willen dat de spelers een keuze hebben dus we maken alle [classes/kaarten/vul maar in] hetzelfde. Nerf kings.We want players to have an option of what cards they put in their decks, so cards that feel like they must be in all decks (especially Neutral ones) are not ideal.
Hmm, interessant. Dit betekent dat als je een enkele minion naast de blood imp speelt, de nieuwe blood imp sterker kan zijn dan de oude, elke beurt 1 extra hp. 2 Blood imps tegelijk wordt wellicht irritant als ze steeds elkaar buffen.Blood Imp is now a 0/1 and now reads: Stealth. At the end of your turn, give another random friendly minion +1 Health.
The Warlock has three very strong 1-cost minions and that made the Warlock rush deck slightly stronger than we were comfortable with.
[ Voor 98% gewijzigd door uqrax op 13-01-2014 21:00 ]
Mijn decksRobbie.b schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:42:
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat voor decks jullie gebruiken in ranked, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om ze hier te posten, als je het vrij wilt geven?
Ik zal de mijne ook even posten, ook al speel ik niet heel veel ranked, maar begin nu wel te klimmen sinds vandaag.
[afbeelding]
Met het Warlock deck kwam ik voor de reset heel makkelijk tot rank 14, met ~80-90% winrate.
Toen ben ik een beetje gaan spelen met mijn miracle rogue deck in unranked om het ook speelbaar te maken voor die rank. Na de reset heb ik niet veel gespeeld, maar ben vandaag begonnen met mijn Pressure rogue deck, en ben gelijk naar rank 22 gesprongen zonder te verliezen, werkt echt perfect dat deck.
Ben benieuwd wat jullie voor decks hebben!

Ondertussen heb ik tot nu toe tussen de 55 en 60 arena runs gedaan (waarvan 22 betaald met euros) en ik heb pas 2 onbruikbare legendaries (pech) en 13 epics waarvan de meeste ook in bijna geen decks terug komen.. Daarnaast viel me op dat ik Divine Favor gewoon 9x heb en flare 6x.. Terwijl ik nog zelfs onwijs veel commons mis
Vraag me alleen af welke legendary ik zal gaan maken, zat te twijfelen tussen ragna, sylvanas en thalnos.. Maarja na deze fix zal sylvanas misschien ook iets minder speelbaar zijn..
En over de komende patch:
Mage wordt amper generfd toch? Alleen Pyro wordt 2 mana duurder.
Verder zie ik de change niet in Abusive Sergeant:
Het enige verschil is dat het niet meer Friendly minion only is, toch?Abusive Sergeant now reads: Battlecry: Give a minion +2 Attack until end of turn.
Abusive Sergeant was changed to make its power the same as the Dark Iron Dwarf and to give it additional versatility.
Sommige hoarden kaarten en dusten ze pas als er een nerf komt, hou je meer dust over. En wat je zegt klopt over Abusive Seargeant.Grotman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:16:
Waarom auto-dust je nooit dan? Je hebt niks aan meer dan 2X dezelfde kaart.
[...]
Het enige verschil is dat het niet meer Friendly minion only is, toch?
Mage is nu wel degelijk verder generfed, omdat je pyro pas 2 beurten later kunt gebruiken, daarnaast kun je ALLEEN maar pyroblast spelen als je 10 mana hebt en niet zoals eerst nog een frostbolt of een ping.
[ Voor 16% gewijzigd door An1mA op 13-01-2014 22:24 ]
klopt.Grotman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:16:
[...]
Het enige verschil is dat het niet meer Friendly minion only is, toch?
En 2 mana maakt een hoop verschil. Kijk maar eens naar wat het met MindControl deed.
Mage moest 10 damage doen in turn 1-7 en zoveel mogelijk kaarten trekken. En dan had je op turn 9 gewonnen als je het had overleefd.
Nu kan het nog steeds, maar je moet 2 beurten langer zien vol te houden.
Omdat ik nu voor die kaarten 1200 dust krijg, terwijl als ik ze al eerder gedust had, had ik maar 290 dust gehadGrotman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:16:
@pyroblast: Ik denk dat het niet eens zozeer om de 2 mana gaat.. Eerder dat je het nu gewoon niet meer op beurt 7 (met coin) kan spelen of op beurt acht.. Maar dat je tot beurt 9 (met coin) of beurt 10 moet wachten.. Die 2 beurten is een enorm verschil..
[ Voor 25% gewijzigd door Uhmmie op 13-01-2014 22:42 ]
Over de volgende patch: Misschien lees ik erover heen, maar komt deze vandaag uit? Ze hebben het over 'upcoming changes 1/13', en dat is vandaag, maar er staat verder niet gemeld wanneer de patch live gaat.
Steam ||
Woensdag, want in de nacht van dinsdag/woensdag is er maintenance en kun je HS spelen rond 11:00.Lau1187 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:46:
Kan bijna nooit een legendary kiezen in m'n arena deck, en dan is het zuur als je tegenover iemand komt met een Gruul én een Ragnaros in z'n deck. Gelukkig kon ik ze beide meteen met een assassinate afmaken. De beurt voordat m'n tegenstander Gruul speelde had ik al een assassinate gebruikt om een kleinere minion te verwijderen, en we hadden allebei een leeg bord. Hij zei al 'sorry' toen 'ie Gruul speelde, hij had niet verwacht dat ik nog een assassinate in m'n hand zou hebben. Uiteindelijk het potje toch net aan verloren helaas. Arena afgesloten met 3-3; 50 gold en een pack waar bijna alleen maar dubbele in zaten.
Over de volgende patch: Misschien lees ik erover heen, maar komt deze vandaag uit? Ze hebben het over 'upcoming changes 1/13', en dat is vandaag, maar er staat verder niet gemeld wanneer de patch live gaat.
*EDIT*
Hmmm, wat zou ik de volgende beurt gedaan hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door An1mA op 13-01-2014 23:46 ]
Thanks, goed om te wetenAn1mA schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:19:
[...]
Woensdag, want in de nacht van dinsdag/woensdag is er maintenance en kun je HS spelen rond 11:00.
Ik heb er nooit aan gedacht om m'n extra kaarten te bewaren, ik zal het nu nog maar even doen zodat ik toch misschien wat extra dust kan ophalen. Al begrijp ik uit de aankondiging dat ze na aankomende patch niet veel ingrijpende veranderingen meer van plan zijn.
Steam ||
Dubbele raggy natuurlijkAn1mA schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:19:
[...]
Woensdag, want in de nacht van dinsdag/woensdag is er maintenance en kun je HS spelen rond 11:00.
*EDIT*
Hmmm, wat zou ik de volgende beurt gedaan hebben?
[afbeelding]
Altijd de leuke plays
[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 14-01-2014 00:04 ]
Yep, zulke plays vergeet je niet snel.Jerry schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:03:
[...]
Dubbele raggy natuurlijk.
Altijd de leuke plays.
Zat net de stream te bekijken van trimp en hii pakte zn beer, zei wat over een "tittybar" en BAM donation war aan de gaande. Iemand doneert 200 dollar en de volgende 200.01 damn.... Hen geld ofc, kunnen er mee doen wat ze willen. Maaruh misschien binnekort ook maar eens stoppen met school/werken en streamen lol.
Ik weet ook wel dat dit zijn baan is en dat hij van donaties/subs leeft, maar best wel even een wtf moment op de stream toen de donationwar aan de gaande was.
#EDIT# een miljonair of zo doneert even 1100 dollar moet niet gekker worden

[ Voor 5% gewijzigd door An1mA op 14-01-2014 01:24 ]
Hij heeft wel vaker zijn hoogste donation op $1000+ staan.An1mA schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:23:
[...]
Yep, zulke plays vergeet je niet snel.
Zat net de stream te bekijken van trimp en hii pakte zn beer, zei wat over een "tittybar" en BAM donation war aan de gaande. Iemand doneert 200 dollar en de volgende 200.01 damn.... Hen geld ofc, kunnen er mee doen wat ze willen. Maaruh misschien binnekort ook maar eens stoppen met school/werken en streamen lol.
Ik weet ook wel dat dit zijn baan is en dat hij van donaties/subs leeft, maar best wel even een wtf moment op de stream toen de donationwar aan de gaande was.
#EDIT# een miljonair of zo doneert even 1100 dollar moet niet gekker worden
Maar dat is dan ook een van de bekendste HS spelers (halve finale invitational).
Verwijderd
Professioneel gamer. Mensen die dat niet serieus nemen doen dat waarschijnlijk wel als hij vertelt dat hij er "6 figures" mee verdient.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:21:
Ja, grappig natuurlijk, maar ik denk niet dat hij een hypotheek ervan kan betalen. Daarnaast vraag ik me af hoe je dat op je cv zet als je over een paar jaar serieus werk gaat zoeken.
Hij kan makkelijk zijn hypotheek ervan betalen. (tenzij hij een of ander heel groot huis heeft) Elke dag 10000 viewers urenlang levert genoeg op hoor, zelfs zonder donaties.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:21:
Ja, grappig natuurlijk, maar ik denk niet dat hij een hypotheek ervan kan betalen. Daarnaast vraag ik me af hoe je dat op je cv zet als je over een paar jaar serieus werk gaat zoeken.
Vind de warrior nerfs wel heel hard trouwens. Wat is nu nog de lol van die class? Warsong commander is nu wel erg slecht en 3 mana charge zorgt ervoor dat je hem alleen nog op flut minions kan gebruiken in turn 6-7. Het hele verassingselement is weg. Het enige wat nu nog voor ze spreekt zijn de wapens en daar hebben de paladin en rogue betere versies van...
Unleash de hounds op 2 mana is echt heel goed. De combos die ermee mogelijk zijn nu echt bruut. Ga een hunterdeck maken na de patch.
[ Voor 35% gewijzigd door Goron op 14-01-2014 12:05 ]
Warrior kon je gewoon heel makkelijk in 1 turn helemaal kapot maken.Goron schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:59:
[...]
Hij kan makkelijk zijn hypotheek ervan betalen. (tenzij hij een of ander heel groot huis heeft) Elke dag 10000 viewers urenlang levert genoeg op hoor, zelfs zonder donaties.
Vind de warrior nerfs wel heel hard trouwens. Wat is nu nog de lol van die class? Warsong commander is nu wel erg slecht en 3 mana charge zorgt ervoor dat je hem alleen nog op flut minions kan gebruiken in turn 6-7. Het hele verassingselement is weg. Het enige wat nu nog voor ze spreekt zijn de wapens en daar hebben de paladin en rogue betere versies van...
Unleash de hounds op 2 mana is echt heel goed. De combos die ermee mogelijk zijn nu echt bruut. Ga een hunterdeck maken na de patch.
Er waren maar 2 manieren om er iets tegen te doen:
De warrior op 15+ health houden totdat jij genoeg damage kan doen om hem in 1 klap af te maken.
Of heel snel afmaken en hopen dat hij de kaarten die hij nodig heeft nog niet getrokken heeft.
De ene combo was met warsong commander, molten giants en brewmasters. Die is gefixed door warsong commander niet meer te laten werken op molten giants.
De 2e was met alextraza + charge spell + inner rage en een swing van je wapen. Die is gefixed door de manacost van charge te verhogen zodat hij niet meer gespeeld kan worden met Alextraza.
Maakt arena hun dan helemaal niets uit?
Hunter, Shaman,Rogue en nu ook Warrior zijn in mijn ogen totaal onspeelbaar in arena tenzij je goede kaarten hebt of een goede portie geluk.
Ze zouden best ook wat andere kaarten mogen verbeteren zodat deze ook gekozen worden in arena. Nu zijn het gewoon standaard picks geworden en door de nerfs verdwijnen er weer enkele.
Edit: Rogue aan het lijstje toegevoegd want is ook niet echt een goede class in arena...
[ Voor 10% gewijzigd door cyboria op 14-01-2014 13:03 ]
Ja maar dan hadden ze toch ook gewoon warsong commander tot 7 damage max kunnen laten werken? Waarom werkt hij nu alleen maar met monsters van 3 damage max? Dat slaat nergens op en zorgt ervoor dat die hele kaart gaar is.RocketKoen schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:48:
[...]
Warrior kon je gewoon heel makkelijk in 1 turn helemaal kapot maken.
Er waren maar 2 manieren om er iets tegen te doen:
De warrior op 15+ health houden totdat jij genoeg damage kan doen om hem in 1 klap af te maken.
Of heel snel afmaken en hopen dat hij de kaarten die hij nodig heeft nog niet getrokken heeft.
De ene combo was met warsong commander, molten giants en brewmasters. Die is gefixed door warsong commander niet meer te laten werken op molten giants.
De 2e was met alextraza + charge spell + inner rage en een swing van je wapen. Die is gefixed door de manacost van charge te verhogen zodat hij niet meer gespeeld kan worden met Alextraza.
En die tweede combo ligt eerder aan alextrasza dan aan charge. Nu is een basiskaart van warriors keihard generft voor de rijke mensen die een alexstraza hebben.

Verwijderd
Ik denk niet dat er banken zijn die een hypotheek willen afsluiten op grond van zoiets. Die willen wel wat meer zekerheid voordat ze geld gaan uitdelenGoron schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:59:
[...]
Hij kan makkelijk zijn hypotheek ervan betalen. (tenzij hij een of ander heel groot huis heeft) Elke dag 10000 viewers urenlang levert genoeg op hoor, zelfs zonder donaties.
wat betreft de Warsong commander nerf, die maakt de hele warrior class kapot, verhoog dan de manacost van dat ding naar 5 of 6 (met bijbehorende stat changes, bijv. 2/5), cap de attackwaarde op 6, of zorg dat ie alleen op damaged minions werkt (geeft weer leuke warrior-like combo's), nu is het een nutteloze kaart geworden
De bank maakt het niet uit wat je doet, als je maar kunt aantonen dat je een bepaalde mate van (vaste) inkomsten hebt. Dat geldt voor elke ZZP'er, wat je als pro gamer/streamer gewoon bent natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:45:
[...]
Ik denk niet dat er banken zijn die een hypotheek willen afsluiten op grond van zoiets. Die willen wel wat meer zekerheid voordat ze geld gaan uitdelen
Daarnaast, je kunt ook nog steeds gewoon een appartementje huren natuurlijk
Qua inkomsten denk ik dat het met mensen als Trump wel goed zit. Denk dat hij met Twitch/YT/donaties/sponsors/toernooien prima 3k+/maand kan binnentrekken, met de nodige uitschieters. Alleen is dat slechts een heel klein deel van de gamers/streamers. De meeste zullen er niet hun boterham mee kunnen verdienen.
KingKongor heeft misschien een kwart van de viewers van Trump en die kan er ook al goed van leven trouwens.
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 14-01-2014 14:07 ]
Naja als ik er 1000euro zoals hem mee zou kunnen halen per 3 dagen dan heb ik 80% van mijn vaste lasten er al uit hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:21:
Stel dat de overige dagen in de maand je 100 euro krijgt dan heb je nog genoeg.
Maar goed dat is wel afhankelijk of je wat krijgt
Klopt maar het is wel leuk om misschien erbij te doen ?, en als je eenmaal de hypotheek al heb kan je erna veranderen zoals je het wil. ( kwa werk, inkomens eissen bij een huis zijn moment opname's)Ik denk niet dat er banken zijn die een hypotheek willen afsluiten op grond van zoiets. Die willen wel wat meer zekerheid voordat ze geld gaan uitdelen
Moet je nagaan hoe lui als Swifty hun geld verdienen die het al jaren doen zo.
[ Voor 28% gewijzigd door Mektheb op 14-01-2014 14:17 ]
Was er alleen 100% zeker van dat ik Sylvanas ging craften (moest nog maar 150 dust verzamelen), nu moet ik toch maar even overwegen of Ragnaros niet beter is.
Hmm, what to do.. what to do..
Uitstekende wijzigingen overigens, naar mijn mening allemaal terecht. Ik denk alleen dat de Warsong commander te hard is aangepakt.
met Shamen heb ik juist de meerste overwinningen kunnen boeken in Arena en dat is nu ook mijn eerste keuze. Hiermee pak ik in 80% van de gevallen 7 of meer wins, meestal zonder legendary.cyboria schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:00:
Ik begrijp niet dat ze enkel voor constructed play nerfs doorvoeren.
Maakt arena hun dan helemaal niets uit?
Hunter, Shaman,Rogue en nu ook Warrior zijn in mijn ogen totaal onspeelbaar in arena tenzij je goede kaarten hebt of een goede portie geluk.
Ze zouden best ook wat andere kaarten mogen verbeteren zodat deze ook gekozen worden in arena. Nu zijn het gewoon standaard picks geworden en door de nerfs verdwijnen er weer enkele.
Edit: Rogue aan het lijstje toegevoegd want is ook niet echt een goede class in arena...
Met Rogue en Hunter heb ik denk ik 2x per gesprobeerd en het liep inderdaad erg slecht af. In constructed haal ik nog wel wat overwinningen ermee maar in Arena is het echt een drama.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ach Sylvanas mag dan wel 6 mana worden, maar het blijft gewoon nog steeds een goede kaart voor die mana cost, maar Ragnaros is ook altijd leuk om erbij te hebben natuurlijk.SeamusXanthus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:
Laat ik van die paar epics die ik heb nou net pyroblast dubbel hebben . Halve legendary in de pocket
Was er alleen 100% zeker van dat ik Sylvanas ging craften (moest nog maar 150 dust verzamelen), nu moet ik toch maar even overwegen of Ragnaros niet beter is.
Hmm, what to do.. what to do..
Uitstekende wijzigingen overigens, naar mijn mening allemaal terecht. Ik denk alleen dat de Warsong commander te hard is aangepakt.
Lijken mij ook prima wijzigingen, maar jammer dat ze alleen wat zeggen over kaart-updates.SeamusXanthus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:
Iemand al iets gemerkt van daadwerkelijke bugfixes?
Link? Ik heb er niks over gelezen.SeamusXanthus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:57:
is volgende patch, hebben ze gezegd
Verwijderd
Idd vooral die minion swap bug .... en dan begin ik, maar niet over de kaart overlay bug .... Ach ja, beta he? Maar wel geld durven te vragen voor boosters en arena ^^Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:32:
Prioriteiten daar zijn wel goed zeg.... al maandenlang last van bugs, maar ze gaan eerst nerfen voordat ze de bugs gaan fixen...
Ok thxSeamusXanthus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:59:
[...]
Ben Brode op Twitter
https://twitter.com/consvote/status/422918132311654400
Leeroy + Power Overwhelming + Nightmare (van Ysera) + Faceless Manipulator was 30 damage in z'n gezicht.
LOL, OTKBeunhaas schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:16:
Net een heerlijke combo tegen een mage gehad, hij dacht dat hij de overwinning al binnen had
Leeroy + Power Overwhelming + Nightmare (van Ysera) + Faceless Manipulator was 30 damage in z'n gezicht.
t/m ragnaros hield ik het allemaal nog redelijk vol (alhoewel ik ragnaros moest opruimen met wild pyro + equality).. Tegen Ysera had ik echt totaal geen antwoord meer en verlies uit eindelijk omdat hij mijn 8/6 cultmaster 2x cloned met Faceless Manipulator en vervolgens met zijn dreamcards me totaal laat inpakken..
Pff.. Ik zou bijna voor 50 euro kaarten kopen.. Zodat ik ook wat meer leuke kaarten heb.. Maarja vind dat ook weer zo zonde geld
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]