[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:57

Smurf

Detri

Gisterenavond onderstaand zooitje bij elkaar geraapt:
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/wYCwSsOZ

Nog geen potje mee kunnen spelen aangezien ik er vanmorgen veel te vroeg weer uit moest, maar vanmiddag ga ik eens proberen of het wat is. Had graag wat meer AoE gewilt, maar volgens mij heb ik over removal in het algemeen niks te klagen. Manacurve spiked ook iets te hoog, maar er kwamen gewoon zo veel goede 4 drops langs..

Hier staat de picklijst + motivaties. Commentaar is uiteraard welkom.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 20:01

murphsy

Product Monkey

Smurf schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:25:
Gisterenavond onderstaand zooitje bij elkaar geraapt:

Nog geen potje mee kunnen spelen aangezien ik er vanmorgen veel te vroeg weer uit moest, maar vanmiddag ga ik eens proberen of het wat is. Had graag wat meer AoE gewilt, maar volgens mij heb ik over removal in het algemeen niks te klagen. Manacurve spiked ook iets te hoog, maar er kwamen gewoon zo veel goede 4 drops langs..

Hier staat de picklijst + motivaties. Commentaar is uiteraard welkom.
Geen rare picks daar. Vaporize vind ik zelf niet zo goed (meer) omdat verrassend veel mensen er slim omheen spelen, dus als last pick had ik de auctioneer gepakt. De auctioneer wint potten als je hem kan 'sticken'. Bijvoorbeeld pas neerleggen in een beurt dat je direct een frostbolt kan casten. Naar mijn smaak heb je te weinig 2 cost goede beesten, maar die kwamen helaas ook niet voorbij in je picks. Misschien de pint sized summoner > elemental. En dan later de dorf > wyrm. Dorf is zoveel potentie op beurt 4. Maar overall zou je hiermee een goede score moeten kunnen neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Inderdaad, mana curve te hoog. Je had hem wel lager kunnen krijgen. Shattered Sun Cleric ipv Water Elemental. De keuze voor Scarlet Crusader (je tweede dan al) ipv Argent Squire en Loot Hoarder. Ik had daar waarschijnlijk voor Argent Squire gekozen. Pint-Sized Summoner ipv 2e Defender of Argus. De Defender of Argus is in een vacuüm zeker beter dan de Pint-Sized Summoner, maar gezien je mana curve was de 2-drop de betere keuze.

Ik ben ook geen fan van vaporize. Bij iedere secret ga ik mijn minste minion op de hero af sturen (indien mogelijk), dus wees er maar zeker van dat je 3 mana cost vaporize een 2 mana cost minion van mij zal vernietigen. Op zijn best een 3 mana cost, maar dat kan dan best een Harvest Golem zijn ofzo. Ik had dus ook zeker niet de laatste vaporize boven de Gadgetzan Auctioneer gekozen. Je hebt voldoende spells, dus de Auctioneer is één van die kaarten die de game voor je over kan nemen.

Ik zie dat je geen fan bent van de Argent Squire. Ik wel. De squire kan de meeste 2-mana cost minions aan voor 1-mana. Heel efficient creature. Buff hem met de cleric en/of de DI Dwarf en het is een killer minion.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
DarthDavy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:11:
Inderdaad, mana curve te hoog. Je had hem wel lager kunnen krijgen. Shattered Sun Cleric ipv Water Elemental. De keuze voor Scarlet Crusader (je tweede dan al) ipv Argent Squire en Loot Hoarder. Ik had daar waarschijnlijk voor Argent Squire gekozen. Pint-Sized Summoner ipv 2e Defender of Argus. De Defender of Argus is in een vacuüm zeker beter dan de Pint-Sized Summoner, maar gezien je mana curve was de 2-drop de betere keuze.

Ik ben ook geen fan van vaporize. Bij iedere secret ga ik mijn minste minion op de hero af sturen (indien mogelijk), dus wees er maar zeker van dat je 3 mana cost vaporize een 2 mana cost minion van mij zal vernietigen. Op zijn best een 3 mana cost, maar dat kan dan best een Harvest Golem zijn ofzo. Ik had dus ook zeker niet de laatste vaporize boven de Gadgetzan Auctioneer gekozen. Je hebt voldoende spells, dus de Auctioneer is één van die kaarten die de game voor je over kan nemen.

Ik zie dat je geen fan bent van de Argent Squire. Ik wel. De squire kan de meeste 2-mana cost minions aan voor 1-mana. Heel efficient creature. Buff hem met de cleric en/of de DI Dwarf en het is een killer minion.
Ben het idd met jou eens over de argent squire. Erg goede kaart voor 1 mana cost, misschien wel een van de beste 1 drops. De keuze tussen Scarlet, Squire en Loot hoarder zou voor mij toch de loot hoarder zijn. Mocht je hem in lategame krijgen met bijv 10 mana, kan je hem neerleggen en gelijk pingen met je hero power, toch een carddraw die wellicht de winnende fireball kan trekken.

Verder zijn de picks niet verkeerd Smurf. Het zij zo dat je veel 4 drops hebt, maar die zijn over het algemeen wel het beste. Zo zei Trumps het ook een keer, die heeft liever de hoogste manacurve op 4 drops zitten. Misschien had je inderdaad een water elemental kunnen laten liggen.

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Zo veel tips! Bedankt allemaal :)

Dorf heb ik laten schieten omdat ik liever een low cost drop had in plaats van nog een 4 drop. Summoner legde het af tegen defender om dan in ieder geval een redelijke hoeveelheid taunts te hebben, zodat ik daar niet meer op hoefde te focussen de laatste 10 picks (en dan hopelijk wat meer 2 drops had kunnen pakken)

Vaporize heb ik nog nooit gespeeld, maar na jullie opmerkingen over Auctioneer denk ik dat ik inderdaad niet die 2e had moeten pakken. Had Auctioneer niet echt hoog zitten omdat ik meestal met meer creatures speel. Maar in een deck als dit met relatief veel speels had hij eigenlijk wel een plekje verdient.

Wat de 2e Scarlet Crusader vs de Loot Hoarder vs Argent Squire betreft. Daar ben ik het volledig met DarthDavy eens. Gelukkig heb ik daar ook de Loot Hoarder gepakt. Vandaar ook de opmerking over goede 2-drops erachter. Het was mij alleen dit keer niet opgevallen dat Excel weer eens had besloten zelf een vakje geel te maken, en dan nog de verkeerde ook.

Argent Squire is een kaart die mij verder nog niet was opgevallen. Zie dat hij op Trumph zijn lijst ook ergens onderaan bungelt, maar hoe hoog zouden jullie hem ongeveer ranken dan?

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Laatst online: 25-09 04:09
Smurf schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:35:
Zo veel tips! Bedankt allemaal :)

Dorf heb ik laten schieten omdat ik liever een low cost drop had in plaats van nog een 4 drop. Summoner legde het af tegen defender om dan in ieder geval een redelijke hoeveelheid taunts te hebben, zodat ik daar niet meer op hoefde te focussen de laatste 10 picks (en dan hopelijk wat meer 2 drops had kunnen pakken)

Vaporize heb ik nog nooit gespeeld, maar na jullie opmerkingen over Auctioneer denk ik dat ik inderdaad niet die 2e had moeten pakken. Had Auctioneer niet echt hoog zitten omdat ik meestal met meer creatures speel. Maar in een deck als dit met relatief veel speels had hij eigenlijk wel een plekje verdient.

Wat de 2e Scarlet Crusader vs de Loot Hoarder vs Argent Squire betreft. Daar ben ik het volledig met DarthDavy eens. Gelukkig heb ik daar ook de Loot Hoarder gepakt. Vandaar ook de opmerking over goede 2-drops erachter. Het was mij alleen dit keer niet opgevallen dat Excel weer eens had besloten zelf een vakje geel te maken, en dan nog de verkeerde ook.

Argent Squire is een kaart die mij verder nog niet was opgevallen. Zie dat hij op Trumph zijn lijst ook ergens onderaan bungelt, maar hoe hoog zouden jullie hem ongeveer ranken dan?
Ziet er een leuk deck uit , al weet ik niet of je genoeg end game punch gaat hebben hiermee. Laat vooral weten hoe het liep ben zeer benieuwd.
Removal tot de tegenstander blauw ziet + taunt is altijd leuk :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:55
Net een dag te laat met inschrijven door die beta key van gister, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Robbie.b schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:28:
[...]

Ben het idd met jou eens over de argent squire. Erg goede kaart voor 1 mana cost, misschien wel een van de beste 1 drops. De keuze tussen Scarlet, Squire en Loot hoarder zou voor mij toch de loot hoarder zijn. Mocht je hem in lategame krijgen met bijv 10 mana, kan je hem neerleggen en gelijk pingen met je hero power, toch een carddraw die wellicht de winnende fireball kan trekken.

Verder zijn de picks niet verkeerd Smurf. Het zij zo dat je veel 4 drops hebt, maar die zijn over het algemeen wel het beste. Zo zei Trumps het ook een keer, die heeft liever de hoogste manacurve op 4 drops zitten. Misschien had je inderdaad een water elemental kunnen laten liggen.
Smurf schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:35:

1. Trump is een late game, controlerende speler en dat werkt goed voor hem. Ik kijk ook veel streams van hem op youtube en heb daar al heel veel van geleerd. Ik hanteer gewoon een meer agressieve speelstijl. Trump slaagt er ook bijna altijd in om een early game achterstand om te zetten in een late-game overwinning. Ik vraag me af hoeveel keer dat niet lukt en we dat niet te zien krijgen op youtube. :P

2. Argent Squire is een kaart die pas later door de community ontdekt is. Die lijst van Trump is dan ook al vrij oud. Plus, zoals ik al in 1. zei Trump is een controlerende speler die weinig op heeft van 1-drops whatsoever. Qua 1-drops is Argent Squire gewoon de beste in de game. Maar hoog op een to pick lijst zou ik hem ook niet zetten. Een 2/3 of een 3/2 2-drop is altijd beter! Class specifiek one-drops zoals Mana Wyrm en Blood Imp en Flame Imp zijn ook beter dan Argent Squire.

3. Ik ben geen fan van Loot Hoarder. Novice Engineer is zoveel beter. Er zijn te veel hero powers die hem met gemak uitschakelen (Mage, Druid, Rogue, zelfs Paladin). Creatures met maar 1 toughness voor 2-mana is niet cost efficient volgens mij. Qua card drawers heb ik zoals eerder gezegd liever Novice Engineer of Gnomish Inventor op de 4 mana cost.

Ik ben gisteren trouwens 11-3 geweest met een hyperagresief Rogue deck. Hoewel hyperagressief? Twee War Golems in de 7-slot, een Argent Commander en een Boulderfist Ogre in de 6 en één Assassinate in de vijf-slot. De rest van mijn deck waren allemaal 1, 2, 3 en 4-drops. Het deck was een machine waarbij je op achterstand nooit meer kon van terugkeren. Waarom ik dan toch niet 12-2 ben geweest? Dat ligt gewoon aan mij, omdat ik slecht ben. :P Nee, serieus. Eén game heb ik verloren doordat het deck niet werkte zoals het hoorde te werken. De 2 andere games heb ik verloren omdat ik toch kleine foutjes heb gemaakt. Eens je 6-0 of 7-0 staat, is iedere game in Arena op het scherp van de snee en ik verlies van betere spelers die waarschijnlijk ook nog beter draften dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Crabro schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:46:
[...]

Zou graag iets meer horen over je pick-order. Hoeft voor mij niet in detail, ben meer benieuwd naar je speelstijl en je uitgangspunten bij het kiezen.
De pick order / tier list moet ik jullie tot na kerst schuldig blijven. Heb al 2 a4' tjes volgeschreven, er is veel te vertellen. Maar nu eerst kerstavond en morgen natuurlijk familie. 2e kerstdag op z'n vroegst, excuses.

Over algemene Arena strategie daarentegen kan ik wat balletjes opgooien. Om kader te scheppen: ik speel sinds het eerste jaar middelbare school Magic. Voornamelijk limited (draften, lijkt op Arena). Dat is in totaal een jaartje of 15 aan kaartspel draft ervaring. Veel van 'mijn' ideeën zijn dus op hun beurt weer van Magic grootheden van vroeger geleerd.

Wat vind ik belangrijk in Arena?

1.) Beestjes. Creatures zijn in Hearthstone removal en dreiging in een. Je wil zoveel mogelijk goede beesten. Een niet opgelost beest wint potten. Beesten kunnen problemen oplossen door te ruilen. Beesten kunnen card advantage genereren door niet in 1x dood te gaan. En sprell doet eenmaal een effect en is daarna weer weg. Beesten rule. Punt #6 gaat hier wat dieper op in, maar beesten zijn minder reactief dan spells.

2.) Efficientie. Je wilt echter niet elk beest. Nee, je wilt beesten die 'above the curve' (The Curve is punt 3) zijn. Voor twee mana wil je 5 Power + Toughness. Ofwel 3/2 of 2/3. Ik vind beide Loot Hoarder en Novice Engineer geen sterke picks. Het is vulling. Een onopgelost Novice Engineer is geen Threat op zichzelf. Er zijn een aantal 3/2's en 2/3's met sterke abilities. Die zijn allemaal geweldig. Goede efficiente picks wat mij betreft: op 1 CC 2/1 stealth worgen (pakt veel 2 drops en kan niet gepinged worden voordat je kan traden) op 2 CC Acidic Slime, 2/3 Enrage Troll, etc., op 3 CC is het wat kariger de 3/3 Enrage is prima, op 4 CC is er maar 1 koning: Chillwind Yeti. Wat een baas.

Picks kom ik na kerst op terug in detail. Er zijn teveel kaarten en classes om dat even tussendoor te doen. Dat wordt een boekwerk.

3.) The Curve. Je wilt idealiter in de eerste 3 a 4 beurten van het spel 'curven'. Dat betekent: beurt 1 een 1-drop, beurt 2 een 2-drop, beurt 3 een 3-drop. Als je 'The Coin' hebt ga ik vaak voor: 1->1, 2->2, 3->4. In het begin achter raken is vaak een doodvonnis. Dan wordt je gedwongen om reactief te spelen. Of in boeren Nederlands: dan loop je achter de feiten aan.

4.) Omhoog ruilen. Jouw 1 drop moet zijn 2 drop kunnen 'pakken'. Daarom vind ik de 2/1 Stealth goed. Die drop je in beurt 1 en dan kijkt je tegenstander erg sip naar zijn Knife Juggler of Acidic Slime Ooze. Spelen ze niks? Dan blijft je worgen lekker in Stealth. Dit ruilen is de reden waarom ik de 3/2 2 drops zo goed vind. Deze kunnen vrijwel alle 3 drops opruimen. Chillwind Yeti is qua ruilen de eindbaas, die pakt veel 5 drops. Of 2 3-drops.

5.) Board / card advantage. Zoek altijd de twee voor 1 in je spells en beesten (of omhoog ruilen zoals #4). 1 om 1 ruilen is onhandig. Stel: hij speelt een Yeti voor 4, jij pakt een kaart en speelt Fireball op zijn Yeti. Ja dan heb je zijn 4 drop opgeruimd met jouw 4 drop. Hij pakt een kaart en speelt een 4/4 Knight + 2/2 vriendje voor 5. Is door de fireball van vorige beurt jouw positie dan verbeterd? Nee. Nieuwe beurt, nieuw probleem.

6.) Speel om te winnen. Speel om 'het voordeel'. Denk voordat je een kaart speelt na: 'gaat deze kaart mij in de leidende positie brengen?'. Is het antwoord 'nee'? Dan speel je reactief. Ik zie dat veel. 'Hoe los ik dit beest van hem nu weer op?', dat is nooit de juiste vraag. Nee de vraag is: 'Welke kaart moet ik spelen zodat HIJ een probleem moet oplossen?'. Dan zit jij achter het stuur.

Lang verhaal. De vrouw kijkt boos en de wijn roept. Hopelijk lokt het een mooie discussie uit waarop ik morgen weer kan reageren ;) Voor persoonlijk advies: pm me even een filmpje, dan kijk ik naar je picks / plays. Vind ik leuk.

Voor nu: fijne kerstdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een goede beginners guide? Met voorbeeld decks, speelstijl uitleg of iets dergelijks? Na die eerste 6 games als je start val je nogal in een gat aangezien die veeel te gemakkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:50:
Is er ergens een goede beginners guide? Met voorbeeld decks, speelstijl uitleg of iets dergelijks? Na die eerste 6 games als je start val je nogal in een gat aangezien die veeel te gemakkelijk zijn.
YouTube: TotalBiscuit, The Cynical Brit heeft een hele serie over Hearthstone. Erg leerzaam.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! In het begin val je echt in een gat. Misschien omdat het beta is dat ze dat nog veranderen. (of ik ben erg dom O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:03:
[...]

Thanks! In het begin val je echt in een gat. Misschien omdat het beta is dat ze dat nog veranderen. (of ik ben erg dom O-) )
Dat valt volgens mij wel mee als je alle classes vrijspeelt, en daarna de basiskaarten voor de class waar je mee verder wilt tegen de AI 'expert' decks. Je kunt ook kiezen om gelijk het diepe in springen tegen menselijke tegenstanders. Is leerzamer, maar waarschijnlijk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Uiteindelijk 5-3 gehaald. Hele draft alleen maar pallies en warlocks gezien (en 1 priest in game 8 )
2e game werd ik compleet weggespeeld door een lock die gewoon veel agressiever was.

Game 4 en 8 verloren van respectievelijk pally en priest, maar ik moet deze 2 games nog eens terugkijken of dat beter had gekund. Twitch is hier best handig voor :)

Had in ieder geval weer genoeg gold voor nog een rondje, dit maal de keuze tussen rogue hunter of nog een rondje mage. Zal waarschijnlijk nog een keer mage worden, maar dat ga ik nu niet meer kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Smurf op 24-12-2013 22:35 . Reden: 8) ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Weer 6/3 geeindigd.. Eerste keer op shaman (moest kiezen shaman/hunter of druid) in de arena en slechts lvl 10 via play.. Maar toch nog redelijk gegaan.. Eerst naar 0/2 toen 6/2 en uit eindelijk 6/3.. 3x dat ik verloren had was 2x tegen paladin en 1x tegen mage. 1 van de matches was mijn eigen schuld, maar had ff niet bij overload stil gestaan, wat me de game gekost heeft.. 2e paladin had gewoon 4 of meer van die 4/2 weapons waardoor ik niks kon beginnen.. en tegen de mage was ook hopeloos.. Maarja 135g gekregen dus ik kan nu weer met de paladin. Ik moet toch ooit boven de 6/3 komen..

Wel 1 vraag.. Wordt je als je 0/2 staat gematched tegen andere met 0/2 en als je 6/0 staat wordt je dan gematched tegen andere die 6/0 oid staan? Want daar lijkt het wel op..

Op 0/0 1/0 en 0/1 lijkt het vrij random te zijn hoe goed je tegenstander is.. Op 0/2 lijk ik altijd wel een vrij makkelijke tegen stander te krijgen.. En op 6/0 wordt het heel pittig.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Uhmmie schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:04:
Op 0/0 1/0 en 0/1 lijkt het vrij random te zijn hoe goed je tegenstander is.. Op 0/2 lijk ik altijd wel een vrij makkelijke tegen stander te krijgen.. En op 6/0 wordt het heel pittig.
Ik heb er geen antwoord op, maar ik heb wel hetzelfde gevoel als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die nog geen key hebben (en niet tot januari willen wachten), ik had mij gister via de Koreaanse blizzard site ingeschreven en vandaag de key gekregen.

Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en sinds afgelopen week wat streams gekeken. Maar het lijkt nog veel Abracadabra.. Na de kerst zelf maar eens proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:37:
Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en sinds afgelopen week wat streams gekeken. Maar het lijkt nog veel Abracadabra.. Na de kerst zelf maar eens proberen :D
Het ziet er veel moeilijker uit da het eigenlijk is hoor. De basis is vrij simpel. De moeilijkheid komt pas kijken wanneer een goed deck gaat samenstellen en leert hoe je kaarten kunt combineren tot het ultieme effect.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

DarthDavy schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:18:
[...]

Ik heb er geen antwoord op, maar ik heb wel hetzelfde gevoel als jij.
Je speelt inderdaad tegen mensen met een soortgelijke winratio / aantal wins. Dus het wordt na elke win moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
murphsy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:14:
[...]

De pick order / tier list moet ik jullie tot na kerst schuldig blijven. Heb al 2 a4' tjes volgeschreven, er is veel te vertellen. Maar nu eerst kerstavond en morgen natuurlijk familie. 2e kerstdag op z'n vroegst, excuses.

Over algemene Arena strategie daarentegen kan ik wat balletjes opgooien. Om kader te scheppen: ik speel sinds het eerste jaar middelbare school Magic. Voornamelijk limited (draften, lijkt op Arena). Dat is in totaal een jaartje of 15 aan kaartspel draft ervaring. Veel van 'mijn' ideeën zijn dus op hun beurt weer van Magic grootheden van vroeger geleerd.

Wat vind ik belangrijk in Arena?

1.) Beestjes. Creatures zijn in Hearthstone removal en dreiging in een. Je wil zoveel mogelijk goede beesten. Een niet opgelost beest wint potten. Beesten kunnen problemen oplossen door te ruilen. Beesten kunnen card advantage genereren door niet in 1x dood te gaan. En sprell doet eenmaal een effect en is daarna weer weg. Beesten rule. Punt #6 gaat hier wat dieper op in, maar beesten zijn minder reactief dan spells.

2.) Efficientie. Je wilt echter niet elk beest. Nee, je wilt beesten die 'above the curve' (The Curve is punt 3) zijn. Voor twee mana wil je 5 Power + Toughness. Ofwel 3/2 of 2/3. Ik vind beide Loot Hoarder en Novice Engineer geen sterke picks. Het is vulling. Een onopgelost Novice Engineer is geen Threat op zichzelf. Er zijn een aantal 3/2's en 2/3's met sterke abilities. Die zijn allemaal geweldig. Goede efficiente picks wat mij betreft: op 1 CC 2/1 stealth worgen (pakt veel 2 drops en kan niet gepinged worden voordat je kan traden) op 2 CC Acidic Slime, 2/3 Enrage Troll, etc., op 3 CC is het wat kariger de 3/3 Enrage is prima, op 4 CC is er maar 1 koning: Chillwind Yeti. Wat een baas.

Picks kom ik na kerst op terug in detail. Er zijn teveel kaarten en classes om dat even tussendoor te doen. Dat wordt een boekwerk.

3.) The Curve. Je wilt idealiter in de eerste 3 a 4 beurten van het spel 'curven'. Dat betekent: beurt 1 een 1-drop, beurt 2 een 2-drop, beurt 3 een 3-drop. Als je 'The Coin' hebt ga ik vaak voor: 1->1, 2->2, 3->4. In het begin achter raken is vaak een doodvonnis. Dan wordt je gedwongen om reactief te spelen. Of in boeren Nederlands: dan loop je achter de feiten aan.

4.) Omhoog ruilen. Jouw 1 drop moet zijn 2 drop kunnen 'pakken'. Daarom vind ik de 2/1 Stealth goed. Die drop je in beurt 1 en dan kijkt je tegenstander erg sip naar zijn Knife Juggler of Acidic Slime Ooze. Spelen ze niks? Dan blijft je worgen lekker in Stealth. Dit ruilen is de reden waarom ik de 3/2 2 drops zo goed vind. Deze kunnen vrijwel alle 3 drops opruimen. Chillwind Yeti is qua ruilen de eindbaas, die pakt veel 5 drops. Of 2 3-drops.

5.) Board / card advantage. Zoek altijd de twee voor 1 in je spells en beesten (of omhoog ruilen zoals #4). 1 om 1 ruilen is onhandig. Stel: hij speelt een Yeti voor 4, jij pakt een kaart en speelt Fireball op zijn Yeti. Ja dan heb je zijn 4 drop opgeruimd met jouw 4 drop. Hij pakt een kaart en speelt een 4/4 Knight + 2/2 vriendje voor 5. Is door de fireball van vorige beurt jouw positie dan verbeterd? Nee. Nieuwe beurt, nieuw probleem.

6.) Speel om te winnen. Speel om 'het voordeel'. Denk voordat je een kaart speelt na: 'gaat deze kaart mij in de leidende positie brengen?'. Is het antwoord 'nee'? Dan speel je reactief. Ik zie dat veel. 'Hoe los ik dit beest van hem nu weer op?', dat is nooit de juiste vraag. Nee de vraag is: 'Welke kaart moet ik spelen zodat HIJ een probleem moet oplossen?'. Dan zit jij achter het stuur.

Lang verhaal. De vrouw kijkt boos en de wijn roept. Hopelijk lokt het een mooie discussie uit waarop ik morgen weer kan reageren ;) Voor persoonlijk advies: pm me even een filmpje, dan kijk ik naar je picks / plays. Vind ik leuk.

Voor nu: fijne kerstdagen!
Helder verhaal. Ga eerst eens wat meer spelen om eens te testen. Magic is voor mij 15 jaar geleden ;-), maar is één van de redenen waarom Hearthstone me zo pakt, haha. Maar, je lijkt een voorkeur voor beestjes te hebben, maar als je naar de classkaarten kijkt, ga je dan ook voor een beest of zijn er bepaalde kaarten die je voorrang geeft? Want vanuit je uitleg zou ik bv ook kaarten pakken die breed damage doen (bv hellfire ed) om zo met 1 kaart potentieel 2 of meer uit de weg te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
Ik denk dat dit deck wel leuk gaat worden :D.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eZfgi9w.jpg

Edit: Gelijk 0-1 door tegen een mage te spelen met 4 fireballs. :(

[ Voor 26% gewijzigd door Robbie.b op 25-12-2013 11:17 ]

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Robbie.b schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:08:

[afbeelding]

Als je late game haalt kun je het wel ver schoppen, voor mij net iets te weinig low drops om comfortabel mee te spelen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021

[afbeelding]

Damn, 2 epics in een drafted deck. Heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Eergisteren nog 12/2 gegaan met Priest deck. 2e keer dat ik 12 winst hit!
Om de één of andere reden lukt het me nooit om deftig te draften met Warrior, Rogue of Warlock. I hate these classes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
An1mA schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:50:
[...]

Als je late game haalt kun je het wel ver schoppen, voor mij net iets te weinig low drops om comfortabel mee te spelen.
Klopt, helaas had ik deze draft niet zoveel low drops die goed zijn voor mage..
Zoals je ziet 0 frostbolt.

Edit: Heb wel 1 frostbolt. Zelf overheen gekeken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Robbie.b op 25-12-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:46
cyboria schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:59:
[...]

Damn, 2 epics in een drafted deck. Heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Eergisteren nog 12/2 gegaan met Priest deck. 2e keer dat ik 12 winst hit!
Om de één of andere reden lukt het me nooit om deftig te draften met Warrior, Rogue of Warlock. I hate these classes ...
Daar had ik gisteren ook last van :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Er33SrG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-10 16:36
Nou weer een paar leuke matches gehad en ook arena toch weer wonderbaarlijk goed gedaan. (8/3 en 180g gekregen)

Hieronder een play die ik eigenlijk deed voor de fun, maar wat heeel goed uitpakte.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4J47Q3M6-D.jpg
Ik had de ghoul op het juiste moment gespeeld en om hem tegen een wipe te beschremen had ik Noble sacrifice en een shield gegeven. (want had ook een Blood Knight in mijn deck)

Dus hij bleeft killen en hij werd maar groter, dus speelde slow en steady zijn board leeg.
De ghoul was ongeveer het zelfde vanaf turn 4, maar hij werd ook bevroren dus toen was dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQH83A7R-D.jpg

Hierna deed hij suicide:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ZCDCVSS-D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-L6QLTIRL-D.jpg

was best wel lache, toen hij change health deed, maar bleef rustig en speelde het goed uit.
(zie nu dat ik hem al een ronde eerder kon hebben, maar volgens mij was dat schijn.)

[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 25-12-2013 14:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
murphsy schreef op woensdag 25 december 2013 @ 08:03:
[...]

Je speelt inderdaad tegen mensen met een soortgelijke winratio / aantal wins. Dus het wordt na elke win moeilijker.
Net eerste game tegen een Druid.
3x swipe, 2x starfall en dan mass beestjes.
Kan je als paladin niets tegen beginnen ...

Na die 2e swipe op turn 5 dacht ik:
Die zal nu toch geen 3 swipes in zijn deck hebben en allemaal in het begin van de game? ...
Was ik wel ff mis. Na turn 6 was het eigenlijk al gedaan na die 3 swipes. Best wel balen dat ik tegen zo'n deck dien te beginnen. En dat die net alles zo perfect trekt :(

[ Voor 3% gewijzigd door cyboria op 25-12-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook nog eens arena gedaan, laatste tijd alleen eigenlijk ranked of casual voor de dailies een beetje gedaan. Mage gekozen en niet echt de beste draft, 1 flamestrike en 1 cone of cold en dat was het wel wat betreft spells, oh ja nog een arcane explosion maar dus geen polymorph, frostbolt, fireball of blizzard. Ging meteen 0-1 en vlot door tot 2-2 maar toch nog 6-3 weten eruit te slepen, Tinkmaster Overspark in de pack waar ook nog een Lay on Hands en Pyroblast in zaten maar vooral Tinkmaster komt heel fijn uit want ik probeer op het moment een druid control deck samen te stellen maar daar mistte onder andere Tinkmaster nog.

Tot ik die druid deck bij elkaar heb ben ik in ranked bezig met een warlock deck die best redelijk gaat, gestaag omhoog maar zou eigenlijk meer moeten spelen om te stijgen, zit op het moment op rank 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:17:
Net ook nog eens arena gedaan, laatste tijd alleen eigenlijk ranked of casual voor de dailies een beetje gedaan. Mage gekozen en niet echt de beste draft, 1 flamestrike en 1 cone of cold en dat was het wel wat betreft spells, oh ja nog een arcane explosion maar dus geen polymorph, frostbolt, fireball of blizzard. Ging meteen 0-1 en vlot door tot 2-2 maar toch nog 6-3 weten eruit te slepen, Tinkmaster Overspark in de pack waar ook nog een Lay on Hands en Pyroblast in zaten maar vooral Tinkmaster komt heel fijn uit want ik probeer op het moment een druid control deck samen te stellen maar daar mistte onder andere Tinkmaster nog.

Tot ik die druid deck bij elkaar heb ben ik in ranked bezig met een warlock deck die best redelijk gaat, gestaag omhoog maar zou eigenlijk meer moeten spelen om te stijgen, zit op het moment op rank 11.
Krijg je eigenlijk ook rewards bij ranked play? Gold/Boosters. Ik doel niet op wat je van de daily quests krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyboria schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:43:
[...]

Krijg je eigenlijk ook rewards bij ranked play? Gold/Boosters. Ik doel niet op wat je van de daily quests krijgt.
Zover ik weet zit dat nog in de planning maar heeft dat niet in de laatste patch gezeten. Hoe en wat precies is geloof ik nog onduidelijk maar ik meen dat ik iets gehoord heb in de trant van Golden hero pictures/icons. Buiten dat op het moment alleen inderdaad de dailies en de 10G/3wins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:57:
[...]

Zover ik weet zit dat nog in de planning maar heeft dat niet in de laatste patch gezeten. Hoe en wat precies is geloof ik nog onduidelijk maar ik meen dat ik iets gehoord heb in de trant van Golden hero pictures/icons. Buiten dat op het moment alleen inderdaad de dailies en de 10G/3wins.
Bij test season 2 komen er rewards voor ranked. Dus na nieuwjaar als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 10:38

psyy138

blackbulls.nl

ik zal me ook is gaan melden in het topic :), sinds 1 maand de trotse eigenaar van een beta key :)
speel de laatste tijd het vaakst de priest, leuke hero. met welke soort kaarten is het het beste speelbaar?
heb momenteel veel heal en taunt kaarten in me deck.
en een goede combo maken met lightspawn en divine spirit is altijd mooi
.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

[afbeelding]

wat zijn de overige 7 kaarten? Ik zie een hoop leuke kaarten bij elkaar, maar geen samenhangend deck. Ik weet dat Arena is wat je geeft, maar je moet naar een een deck draften. Jouw deck voelt als gewoon: "ik heb alle goeie kaarten die ik gekregen heb bij mekaar gedraft", maar dat maakt nog altijd geen goed deck.

Soit, zonder die 7 overige kaarten kan ik geen oordeel treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
DarthDavy schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:51:
[...]

wat zijn de overige 7 kaarten? Ik zie een hoop leuke kaarten bij elkaar, maar geen samenhangend deck. Ik weet dat Arena is wat je geeft, maar je moet naar een een deck draften. Jouw deck voelt als gewoon: "ik heb alle goeie kaarten die ik gekregen heb bij mekaar gedraft", maar dat maakt nog altijd geen goed deck.

Soit, zonder die 7 overige kaarten kan ik geen oordeel treffen.
Ach die run is allang voorbij, 7-3 geworden. En zo pick ik mijn arena deck altijd, gewoon de beste van de 3 pakken. Werkt meestal, mja die kaartkennis mag ik ook wel hebben na ~600 arena wins ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
LOL, check ook mijn hand met drie hammer of wrath's :) Die flesheating ghoul heeft echt wel zijn werk gedaan :)

https://dl.dropboxusercon...t_12.25.2013.22.59.47.jpg

That's aggro for you baby :)

[ Voor 13% gewijzigd door DarthDavy op 25-12-2013 23:03 ]

• cyboria
Net 11-3 gegaan in arena met Druid.
Reward was 275 gold, 1 golden en 1 pack. Ik vind dit precies nogal aan de lage kant maar oké, ik zal maar niet klagen zeker.

Al mijn 3 games verloren tegen mages.
Wat doe je tegen al dat ice/fire geweld? :/. Altijd heb ik mass board control maar verlies ik op 12-14 health door al de direct damage. Met Druid pak je altijd wat schade early game om dan om te zetten naar aggr mid/late game dus ik weet niet goed hoe ik die mages moet counteren.

• DarthDavy
Ik verwacht vrij veel van dit deck. De kaarten niet op de lijst zijn Frost Bolt en een random 3/2 2-cast

https://dl.dropboxusercon...t_12.26.2013.00.09.21.png

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door awesom-o op 26-12-2013 11:30 ]

Overwatch profile awesomo#2162

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
DarthDavy schreef op donderdag 26 december 2013 @ 01:09:
Ik verwacht vrij veel van dit deck. De kaarten niet op de lijst zijn Frost Bolt en een random 3/2 2-cast

https://dl.dropboxusercon...t_12.26.2013.00.09.21.png
Dan is het leuk te weten waarom je dat denkt? Ik zie een aardig deck, maar kan niet echt iets benoemen waarom ik het bovengemiddeld goed vind.

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Net 2 arena's gedaan, eentje tot 9 wins en de andere tot 10. Een Leeroy en die 3/3 piraat als beloning. Leeroy ben ik wel mee, die past uitstekend in mijn warrior constructed deck. Goede finisher.

Ik denk dat ik binnenkort eens een grind ga doen naar een mooie constructed rank. Heb een warrior deck waar ik best tevreden mee ben. Een erg snel suicide / rush deckje. Iemand nog een mooie decklist als 2e deck?

@DarthDavy ik denk dat je in het begin mogelijk wat tempo zult missen. 3 echte 2-drops + een loot hoarder. Vooral wanneer je eerst speelt kan je tegenstander met een goede 2 drop op The Coin de pot al aardig naar zich toetrekken. Je 3 Spellbreakers zouden mij wel enorm gelukkig stemmen :)

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik ben een tijdje gestopt met arena, omdat ik niet goed ben in het kiezen van mijn kaarten.
Is er een mogelijkheid dat iemand mij erbij zou willen helpen?

• murphsy

murphsy

Product Monkey

champion16 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:29:
Ik ben een tijdje gestopt met arena, omdat ik niet goed ben in het kiezen van mijn kaarten.
Is er een mogelijkheid dat iemand mij erbij zou willen helpen?
haha champion16, als je even terug had gelezen had je gezien dat je daarvoor of een filmpje, of een spreadsheet kan maken, en die naar mij mag pm'en of in dit topic mag plaatsen. Filmpje (bijv. via Twitch of Fraps) heeft de voorkeur. In dit topic heeft ook voorkeur zodat iedereen kan meelezen, maar mocht je verlegen zijn dan is pm prima ;)

• DarthDavy
murphsy schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:41:
Net 2 arena's gedaan, eentje tot 9 wins en de andere tot 10. Een Leeroy en die 3/3 piraat als beloning. Leeroy ben ik wel mee, die past uitstekend in mijn warrior constructed deck. Goede finisher.

Ik denk dat ik binnenkort eens een grind ga doen naar een mooie constructed rank. Heb een warrior deck waar ik best tevreden mee ben. Een erg snel suicide / rush deckje. Iemand nog een mooie decklist als 2e deck?

@DarthDavy ik denk dat je in het begin mogelijk wat tempo zult missen. 3 echte 2-drops + een loot hoarder. Vooral wanneer je eerst speelt kan je tegenstander met een goede 2 drop op The Coin de pot al aardig naar zich toetrekken. Je 3 Spellbreakers zouden mij wel enorm gelukkig stemmen :)
Misschien dit rogue deckje

Over dat Mage Arena deck: klopt, te weinig 2-drops. En ik vraag me af of 3 Spellbreakers ook niet teveel van het goede is. Had liever een tweede yeti of een DI Dwarf gehad. Waarom ik dat gisteren zo bijzonder vond is mij een raadsel. Ah ja, het was kerstmis en gisterenmiddag kerstdiner gehad. Had eigenlijk teveel alcohol in mijn lijf om nog goed Arena te spelen. :P Had daar vlak voor echt wel een rampzalig Paladin deck waar ik maar 4-3 ben gegaan. En daarvoor een middelmatig Rogue deck waar ik maar 7-3 ben gegaan. En daarvoor een Mage deck waar ik ook maar 5-3 ben mee gegaan (geen fireballs en geen polymorphs gekregen). Misschien dat ik daarom euforisch ben gaan doen over dit Mage deck. Ik had gisteren echt niet tot 1u Arena mogen zitten spelen. :) Ik zie nu ook dat ik er mijn gold heb door gejaagd gisteren. Maar 355 meer over :F

We zullen straks wel zien hoe het verder gaat.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:45
net even fun met Antonidas: Fireballs en Pyro's genoeg lol

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19932820/Hearthstone_Screenshot_12.26.2013.18.01.32.png

Verwijderd

Noobvraag. Waarom worden mijn quests gereset zodra ik de game afsluit? Het heet toch niet voor niets todays quests? Of moet je ze perse in 1x doen?

• sleepwalkerbe
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:44:
Noobvraag. Waarom worden mijn quests gereset zodra ik de game afsluit? Het heet toch niet voor niets todays quests? Of moet je ze perse in 1x doen?
Voor zover ik weet worden ze niet reset , alleen moet je ze in play doen en niet practice

Verwijderd

sleepwalkerbe schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:56:
[...]

Voor zover ik weet worden ze niet reset , alleen moet je ze in play doen en niet practice
Bugje dan. Bah :X Hij staat toch echt weer op 0 hoor :D

• sleepwalkerbe
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:57:
[...]

Bugje dan. Bah :X Hij staat toch echt weer op 0 hoor :D
3 wins met gelijk welke class. T is nu niet zo erg wrs :)

Verwijderd

sleepwalkerbe schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:31:
[...]

3 wins met gelijk welke class. T is nu niet zo erg wrs :)
Als je zo slecht bent als ik wel :D

Ontopic: alle toffe decks die ik zij zitten altijd epic kaarten bij enzo. En eigenlijk heel veel epic/rare etc.

Dat zijn gewoon mensen die heel veel/al heel lang spelen om zon deck bij elkaar te grinden? Of als alternatief er veel geld in stoppen

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Een knife juggler en 2 imp masters tegen me op tafel... In arena. Ha. Good game :p

• DeGrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 17:44
Nog een key te pakken, up for grabs:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb hem van de Koreaanse tak van blizzard, schijnt overal te moeten werken.

Mocht iemand nog een key willen, duurt ~ 2 dagen voor ze hem verzenden.
Ga naar onderstaande site, vul je email in in de bovenste velden (die met het @ ertussen).
kaptcha vullen, vinkje bij akkoord met de voorwaarden, en op de grote knop drukken.

http://kr.blizzard.com/promo/ko/hearthstone/betakey/form

D3 armory: DeGrand-2382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik ben paar dagen geleden gan testen met een gelijksoortig rogue deckje, maar dan zonder de tinkmaster erin maar wel bloodmage Thalnos. Prima deckie. Ik was met hunter verleden week van rak 12 naar 8 gegaan, daarna middels verschillende decks weer naar 12 gezakt en nu weer op rank 8 gekomen met dat rogue deckie gisterenavond.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:46:
[...]

Als je zo slecht bent als ik wel :D

Ontopic: alle toffe decks die ik zij zitten altijd epic kaarten bij enzo. En eigenlijk heel veel epic/rare etc.

Dat zijn gewoon mensen die heel veel/al heel lang spelen om zon deck bij elkaar te grinden? Of als alternatief er veel geld in stoppen
Er zijn juist heel veel sterke decks te maken met alleen maar common en normal cards. Vooral rogue is daar krachtig in, maar er is veel te doen. Alleen als mensen een tijdje spelen en een paar legendaries hebben proberen ze vaak een deck om die kaarten heen te bouwen,vandaar dat je ze vaak ziet.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Gisteravond vanwege mijn daily quest voor het eerst wat unranked mage gespeeld. Na eerst een paar potjes geweldig te zijn afgeslacht (erg aantrekkelijk al die hoge damage spells, maar zonder de nodige expert kaarten veel te passief; gebruik met mate) heb ik een mage deck samengesteld waarbij ik de 5 wins kon halen. Vooral deze hand was binnen mijn dekje perfect:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Muc5AJE.jpg

Ik ga als tweede, tegenstander heeft geen kaart gespeeld tijdens turn 1. Omdat ik als tweede ga heb ik de coin, dus nog meer kans om early game naar me toe te trekken en goedkope kaarten te spelen. Leuk is dat de coin een spell is, dus de Mana Wyrm ook 1 extra attack geeft.

Tegenstander bleek geen middellen in de hand te hebben tegen mijn achter mirror image verstopte Mana Wyrm (en tegen mijn 2 damage Arcane Explosion en 4 damage Arcane Missiles):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IUXpjfy.jpg

Vlak daarna moest de rogue een Assassinate gebruiken om van de Wyrm af te komen. Na alle schade die de Wyrm had toegebracht, was die 5 mana kaart voor mijn 1 mana kaart een prima ruil!

Secret was trouwens Mirror Entity. Weer +1 attack voor mijn Wyrm en een leuke 'verrassing' voor mijn tegenstander tijdens beurt 6. Als ik het me goed herinner was dat een Argent Commander summon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ngangatar schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:27:
[...]

Er zijn juist heel veel sterke decks te maken met alleen maar common en normal cards. Vooral rogue is daar krachtig in, maar er is veel te doen. Alleen als mensen een tijdje spelen en een paar legendaries hebben proberen ze vaak een deck om die kaarten heen te bouwen,vandaar dat je ze vaak ziet.
Ik ben mijn rogue aan het levelen. Heb je een voorbeeldje van een goed rogue deck zonder al te exlcusieve kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inifiniti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-11-2022
Is dit spel een beetje speelbaar/ begrijpbaar als je nog nooit WOW of cardgames hebt gespeeld ?

Ik probeer een beetje te volgen en filmpjes te zien ( Totalbiscuit bv) en het zien er ontzettend leuk uit, maar als ik mensen in een fimpje zie spelen, weten die van alle kaarten wat ze doen in verhouding tot andere kaarten en situaties. Nu ik heb nog steeds geen key weten te bemachtigen, dus ik weet niet of dit spel al spelend te leren valt ?

Gaat een beginner zoals ik een beetje meekunnen? aan de motivatie zal het niet liggen.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:54:
[...]

Ik ben mijn rogue aan het levelen. Heb je een voorbeeldje van een goed rogue deck zonder al te exlcusieve kaarten?
Ik heb in het begin veel succes gehad met 2x assassinate, 2x sap, 2x backstab, 2x fan of knives, 2x shiv, 1x defias ringleader (heb er geen 2), 1-2x Frostwolf Warlord, 2x Stormwind Champion, 2x Raid Leader. Vul verder aan naar smaak en beschikbaarheid van kaarten (maar focus op goedkope minions). Ik had als voordeel ook 1x Imp master om hierbij op te nemen, geweldig om elke beurt van die kut imps te zien verschijnen met extra attack en/of hp. Je bent wel erg vatbaar voor AoE. Arcane Explosion is maar 2 mana voor 1 (of meer) damage, Flamestrike 7 mana voor 4+ damage.

Omdat ik nog niet zo erg ver ben is dit nog steeds grotendeels het deck dat ik als rogue gebruik. Ben nu geloof ik weer wat afgestapt van de frostwolf, sap en shiv en gebruik de 1hp minions als Elven Archer en Goldshire Footman niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Zo net even een leermoment. Sylvannas vs Sylvannas en hij had nog een ancient watcher. Ik suicide mijn Sylvannas met zijn Sylvannas, ik krijg de watcher en daarna krijgt hij hem weer terug. Ik verwachte dat de ancient bij mij zou blijven, ik heb meteen me kotg gebruikt om silence te gebruiken. Uiteindelijk had hij dus een ancient watcher die aan kon vallen :( Uiteindelijk de game wel gewonnen ^^

@infinit gewoon streams bekijken en je hoeft geen ervaring te hebben met de wow card games.

[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 27-12-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
An1mA schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:14:
Zo net even een leermoment. Sylvannas vs Sylvannas en hij had nog een ancient watcher. Ik suicide mijn Sylvannas met zijn Sylvannas, ik krijg de watcher en daarna krijgt hij hem weer terug. Ik verwachte dat de ancient bij mij zou blijven, ik heb meteen me kotg gebruikt om silence te gebruiken. Uiteindelijk had hij dus een ancient watcher die aan kon vallen :( Uiteindelijk de game wel gewonnen ^^

@infinit gewoon streams bekijken en je hoeft geen ervaring te hebben met de wow card games.
Ligt er aan welke Sylvannas eerder is gespeeld. In jouw geval was die van jou als 1st gespeeld, dus werd jouw deathrattle eerst gedaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Is er eigenlijk iets wat countered tegen direct damage? Net twee potjes achter elkaar verloren door een berg direct damage van een mage :S

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:59

Mauz1978

Console War Veteran

Uhmmie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:08:
Is er eigenlijk iets wat countered tegen direct damage? Net twee potjes achter elkaar verloren door een berg direct damage van een mage :S
lol nee, dat is nou net de charme van een Mage ;)... er is maar een counterspell (die negeert de spreuk), maar die heeft alleen een mage. Je kunt armour up doen als warrior, maar voorlopig zou je met andere classes gewoon voorover moeten bukken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Mauz1978 op 27-12-2013 17:11 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Uhmmie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:08:
Heals en armor.
Nukes kosten best veel mana, dus als ze je hero daarmee aanvallen kunnen ze meestal geen minions spelen. Dit geeft je dus een board advantage.

Het is alleen jammer dat taunt niks doet tegen nukes. Daarom spelen een aantal top spelers ook zonder taunt in hun deck.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 14:52
Members only:

Voor de liefhebber nog een hearthstone code.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Wat gebeurt er op HS tegenwoordig , kan geen match meer winnen!?!
Begint deprimerend te worden zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
sleepwalkerbe schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:06:
Eerste kerstdag waren alleen de eenzame pros aan het spelen :X

Ik had zelf trouwens het gevoel dat de tegenstand een stuk sterker werd het moment dat ik mijn eerste legendary in mijn deck plaatste. Plotseling zag ik elke match een legendary voorbij komen, waar dat normaal iets erg bijzonders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het random is nog steeds waardoor het lijkt alsof er op een avond of middag niks lukt, sommige populaire builds worden gecountered, meer mensen krijgen meer ervaring. Gistermiddag viel ik ineens terug van rank10 naar 14 maar in de avond weer terug kunnen werken naar 9 dus het gaat echt soms met runs naar mijn ervaring, goed en slecht.

Gisteren en vandaag ook nog mijn beste arena gehaald, voor de patch had ik een 9-2 een paar keer gehaald maar met volgende deck voor warrior 11-3 gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2eoi3wk.png

Paar erg leuke en close games gehad maar op het eind kwam ik een lock tegen die erg hard begon en waar ik geen vat op kreeg, toen nog een turn8 Ragnaros en jammer genoeg net niet de 12 wins gehaald, maar 11 is genoeg. :p Ysera was eerste pick in de draft dus die begon al goed, erg sterk moet ik zeggen en heeft me op zijn minst 2 games van een misschien verlies nog laten winnen. Leukste was wel een priest die mijn Ysera met een faceless manipulator kon kopiëeren maar waarna ik een venture co merc kon laten chargen door een warsong commander en voldoende kon buffen door de dream card Nightmare en hij zijn ysera meteen weer kwijt was. :+ Turn 1 coin Amani Berserker, turn 2 Cruel Taskmaster is ook wel een leuke combo als je die kunt krijgen. Reward was de gebruikelijke pack met 3 bags gold voor totaal 450 gold.
SeamusXanthus schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:49:
[...]

Dat is denk ik omdat we een punt naderen dat veel mensen genoeg dust krijgen om hun eerste legendary te craften. Ik zelf zit ook op 1100 nu en ben nog niet eens heel lang bezig. Als ik men golden cards zou disenchanten zou ik het al halen
Ik heb nog een golden hungry crab maar zit nog redelijk qua dust op het moment, zou nog een black knight kunnen craften maar daar wacht ik nog even mee. Als ik weer meer dust nodig heb dan gaat de krab er toch aan geloven denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
uqrax schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:28:
[...]

Eerste kerstdag waren alleen de eenzame pros aan het spelen :X

Ik had zelf trouwens het gevoel dat de tegenstand een stuk sterker werd het moment dat ik mijn eerste legendary in mijn deck plaatste. Plotseling zag ik elke match een legendary voorbij komen, waar dat normaal iets erg bijzonders was.
Dat is denk ik omdat we een punt naderen dat veel mensen genoeg dust krijgen om hun eerste legendary te craften. Ik zelf zit ook op 1100 nu en ben nog niet eens heel lang bezig. Als ik men golden cards zou disenchanten zou ik het al halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Ik heb ook wel de indruk dat het niveau serieus gestegen is de afgelopen maand. Ik heb veel minder easy wins dan vroeger en bijgevolg dus ook meer verlies games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stray
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:54
SpeeDRaZoR3 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:55:
Members only:

Voor de liefhebber nog een hearthstone code.
Darn, te laat.
Toevallig nog iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
Stray schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:49:
[...]

Darn, te laat.
Toevallig nog iemand?
Inschrijven met opt-in en dan heb je op of voor 7 januari 2014 een beta key :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ik vond dit wel een interessant video om te delen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xrqagA_9CXs]

[ Voor 26% gewijzigd door An1mA op 28-12-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:46
Mijn ranked mage deck momenteel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KZsCF49.png

Op of aanmerkingen zouden welkom zijn :) Ik mis soms wel de boardcontrol, maar dat heb je nou eenmaal met een spell deck zoals deze..

Ik wil graag nog een bloodmage thalnos, maar daar heb ik nog niet genoeg dust voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Bobmeister op 28-12-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Awsom schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:22:
Mijn ranked mage deck momenteel:

[afbeelding]

Op of aanmerkingen zouden welkom zijn :) Ik mis soms wel de boardcontrol, maar dat heb je nou eenmaal met een spell deck zoals deze..

Ik wil graag nog een bloodmage thalnos, maar daar heb ik nog niet genoeg dust voor.
Lijkt erg op de deck die populair is geworden door Veev. Je hebt zeker een Ice barrier ingestopt omdat je geen 2de ice block hebt? Ik zelf ben niet zo fan meer van mage na de nerf en zelf ook met de deck gespeeld, niet zo mijn ding uit eindelijk. Verloor er te veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekkerrr...

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2rnwh6o.png

[1st world problem]ik kan alleen de panther gebruiken voor m'n decks[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:39:
lekkerrr...

[afbeelding]

[1st world problem]ik kan alleen de panther gebruiken voor m'n decks
[/quote]
Pff zou echt helemaal gek worden als ik zo'n pack had.
Heb nog maar 1 legendary gehad en speel al sinds begin oktober..
Ook krijg ik laatste 10 nieuwe dailies alleen maar 40 rewards... zelfs als ik er een refresh..
Nee het zit niet echt mee laatste tijd.. :/

[ Voor 15% gewijzigd door psvunited op 28-12-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ik heb hetzelfde 'succes' psvunited, troost je :)
Volgens mij is zo'n pack echt één op honderduizend of zo. Denk eerder dat Frivole Henkie mazzel heeft dan dat wij pech hebben.

Wat jij zegt over refreshen van dailies trouwens, mij valt op dat ik één op twee van de gevallen dezelfde quest terug krijg (volgens mij 3 dagen op rij nu). Lijkt eerder een bug dag domme pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
And again 2-3 inh arena pfff
word gek van topdeckers die plots een pyro trekken of nog leuker als jij eindspel volledig beheerst en plots trekt de tegenstander een deathwing. Daar gaat je hele opbouw...

Good side : ik kreeg net hogger uit t pakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-10 19:07
Good side : ik kreeg net hogger uit t pakje
Hogger is unkillable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Zeker tevreden met deze als eerste leg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouch, net in ranked een spellpower druid tegengekomen. Had wat vreemde kaarten early en midgame en ik kreeg redelijk control richting endgame tot plots Malygos verscheen. Die had ik nog in 1 beurt meteen kunnen killen met een Thalnos/Starfall/Wrath combo ware het niet dat ik ook nog Claw nodig had die ik de beurt ervoor gebruikt had om van een Mad Bomber af te komen. Daarna geen controle meer gekregen en 9+6 swipes doen pijn. ;) Waar is Tinkmaster als je hem nodig hebt.

Ook nog een hunter met zijn eigen King Krush kunnen verslaan, dacht al dat er iets aan zat te komen vanwege de druk maar ik had Faceless in mijn hand met de hunter op 8hp toen ik Krush erbij kon pakken. :D Lijkt trouwens wel alsof win streaks soms niet werken, zeker dat ik op een gegeven moment 2 op rij had maar geen extra ster erbij. Gisteren gezien dat het wel werkt maar nog niet helemaal constant blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ik ging met een paladin deck 11-3 helaas geen 12-3, mage topdeckte net een pyro :( Maar de rewards zijn erg karig. Voor de patch kreeg je tenminste bijna altijd 2 packs, ik was tenminste een beetje teleurgesteld met de rewards iig.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ybuh277l.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
An1mA schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:48:
Ik ging met een paladin deck 11-3 helaas geen 12-3, mage topdeckte net een pyro :( Maar de rewards zijn erg karig. Voor de patch kreeg je tenminste bijna altijd 2 packs, ik was tenminste een beetje teleurgesteld met de rewards iig.
[afbeelding]
Akkoord, ik ging overlaatst ook 10-3 in Arena en de reward was een 170 of 180 gold, 70 dust denk ik, een pakje (waar niets inzat zoals gewoonlijk bij mij) en ook een random card waar je geen reet mee zijt.

Ok, de rewards coveren meer dan de cost van de Arena, maar als je 10 wins plus gaat verwacht ik toch wel een beetje meer power. Het is verdorie niet makkelijk om zoveel wins in arena te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
An1mA schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:48:
Yep, vandaag ook voor het eerst met wat geluk 11-3 gehaald. Viel me tegen dat ik enkel wat goud kreeg, 1 pack en 1 losse kaart. De losse kaart was trouwens een golden Alarm O Bot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
De losse kaart kan zo nu en dan een legendary zijn, maar liever toch dan een pakje. En zoals DarthDavy zei, het kost verdomd veel moeite om 10+ wins te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
An1mA schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:08:
De losse kaart kan zo nu en dan een legendary zijn, maar liever toch dan een pakje. En zoals DarthDavy zei, het kost verdomd veel moeite om 10+ wins te halen.
Gelukkig wel, houden zo die rewards. Ik vind ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan had ik gisteren dus nog geluk met 1 pack en 450gold na een 11-3 arena. Die 450gold kwam wel uit 3 bags van de beloning dus geen dust of enkele kaart maar inderdaad, na 10+ wins zou ik minimaal een gold card verwachten in plaats van een gewone, al is het dan een epic en de dust mwah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Ik vond het vorige systeem van Arena leuker: 9 wins en je bent er. 12 wins... sorry, het voelt gewoon als een onoverbrugbare barriere voor een gewone speler.

Ik heb het een beetje gehad met Hearthstone. Ik ben geen topper, maar ik heb mijn uiterste best gedaan om zo goed mogelijk te worden in deze game. Ik hoef ook helemaal geen topper te zijn, maar ik wil graag van tijd tot tijd het gevoel hebben dat ik kan winnen. In de Arena runs tot 9 wins had ik dat gevoel, nu niet. Ik heb niet het gevoel dat ik ooit 12 wins ga kunnen halen. Vandaag drie arena runs gedaan: 7-3, 5-3 en 9-3. Ik win wel meer dat ik verlies met deze stats, maar tevreden voel ik me niet. Ik steek het niet op geluk of randomness: ik weet best dat 6 van die 9 verlies games anders hadden kunnen verlopen had ik andere plays gemaakt.

Ik zie ook veel andere spelers klagen: veel die niet over die 2-3 of 3-3 barriere geraken in arena. Het spel is nog niet uit beta en het begint al een serieus elitair te spel te worden naar mijn gevoel.

Ah, komende dagen maar wat andere games spelen dan Hearthstone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
DarthDavy schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:28:
Ik vond het vorige systeem van Arena leuker: 9 wins en je bent er. 12 wins... sorry, het voelt gewoon als een onoverbrugbare barriere voor een gewone speler.

Ik heb het een beetje gehad met Hearthstone. Ik ben geen topper, maar ik heb mijn uiterste best gedaan om zo goed mogelijk te worden in deze game. Ik hoef ook helemaal geen topper te zijn, maar ik wil graag van tijd tot tijd het gevoel hebben dat ik kan winnen. In de Arena runs tot 9 wins had ik dat gevoel, nu niet. Ik heb niet het gevoel dat ik ooit 12 wins ga kunnen halen. Vandaag drie arena runs gedaan: 7-3, 5-3 en 9-3. Ik win wel meer dat ik verlies met deze stats, maar tevreden voel ik me niet. Ik steek het niet op geluk of randomness: ik weet best dat 6 van die 9 verlies games anders hadden kunnen verlopen had ik andere plays gemaakt.

Ik zie ook veel andere spelers klagen: veel die niet over die 2-3 of 3-3 barriere geraken in arena. Het spel is nog niet uit beta en het begint al een serieus elitair te spel te worden naar mijn gevoel.

Dat in arena winnen met 9-3 als verliezen voelt zou Blizzard nog iets aan kunnen doen, maar dat veel spelers minder dan 50% winrate hebben in een 1v1 spel is niets aan te doen. Voor elke speler die 9-3 gaat, zijn er zes die 2-3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
uqrax schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:37:
[...]

Dat in arena winnen met 9-3 als verliezen voelt zou Blizzard nog iets aan kunnen doen, maar dat veel spelers minder dan 50% winrate hebben in een 1v1 spel is niets aan te doen. Voor elke speler die 9-3 gaat, zijn er zes die 2-3 gaan.
Online gamen is sowieso niet geschikt voor mensen die pas tevreden zijn als ze 3/4 of 4/5 potjes winnen.
Die scores zijn alleen weggelegd voor de paar getalenteerden en degene 8 uur per dag oefenen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je over 3 runs 21-9 gaat zit je toch heel veel boven t gemiddelde van een "gewone speler" zoals je het zelf noemt. Daar zou ik in ieder geval voor een middagje arena zo voor tekenen. Zoals Uqrax al zegt blijft het een 1vs1 game dus voor alle wins die iedereen wil hebben zullen er ook verliezers moeten zijn. Misschien dat Blizzard er iets aan kan doen dat je in ieder geval visueel minimaal 150gold ziet vanaf 7-8 wins als beloning naast de pack voor het gevoel van gewonnen te hebben als je zoveel wint maar vergeet niet dat je ook een pack krijgt. Zelf heb ik echt nog niet veel arena's gespeeld, geloof iets van net boven de 30 en mijn winst% hangt net op de 60% waar ik eerlijk gezegd al lang blij mee ben. Velen klagen inderdaad dat ze niet boven die 2-3/3-3 grens komen maar 95% van de spelers (inc ondergetekende) moeten zich niet blindstaren op de streamers als Trump/Kripp die gewoon vele malen meer spelen en gemiddeld erg veel winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 14:44

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik heb niet het gevoel dat ik ooit 12 wins ga kunnen halen. Vandaag drie arena runs gedaan: 7-3, 5-3 en 9-3. Ik win wel meer dat ik verlies met deze stats, maar tevreden voel ik me niet.
Ik zie je punt wel, maar ik denk dat je met 7/3 9/3 zeer tevreden kunt zijn.

Ben je dat niet dan weet ik niet of dit wel een spel voor jou is. (zelfde gaat op met meer spellen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus

Ik heb het een beetje gehad met Hearthstone. Ik ben geen topper, maar ik heb mijn uiterste best gedaan om zo goed mogelijk te worden in deze game. Ik hoef ook helemaal geen topper te zijn, maar ik wil graag van tijd tot tijd het gevoel hebben dat ik kan winnen. In de Arena runs tot 9 wins had ik dat gevoel, nu niet. Ik heb niet het gevoel dat ik ooit 12 wins ga kunnen halen.
Hou vol, ik mijn record was tot nu toe 3 keer 9 overwinningen (waarvan 1 toen het nog de max was) maar vanavond ineens 12-1 gered! (zo blij!).

Als ik jouw posts lees haal je gemiddeld ongeveer dezelfde scores als ik in de arena (meestal minimaal 3 en rond de 6 gemiddeld)

Mijn rewards waren alleen niet best:
230 gold
1 golden common
1 slechte rare
2 pakjes met beide 1 slechte rare

Ik kwam er net wel achter dat je na het winnen van arena geen screenshot van je deck meer kan maken :'(

Gelukkig ken je na 13 potjes spelen je deck uit je hoofd dus heb ik hem kunnen reconstrueren. Ik moet zeggen, ik sta echt te kijken dat het me gelukt is hiermee. Ik had wel belachelijk veel geluk sommige potjes, kwam tot 3 keer toe mbv concecration + Dark Iron Dwarf battlecry EXACT op 0 uit. En één verloren gewaand potje trok de tegenstander tot 3 kaarten op rij geen kaart die mij mijn laatste 1 health kon afnemen.

http://www.hearthpwn.com/...1;604:1;627:1;637:1;648:1;

Slechts 5 rares en de rest commons...

Wat wel leuk is aan dit deck:
- Imp Master + Cult Master + Paladin 1/1 minions combineren leuk.
- 4 keer Hammer of Wrath is awesome (je hebt er altijd wel 2 gedurende een pot dus effectief 2 kaarten meer dan de tegenstander.

Ik sta versteld waarom dit deck zo goed liep, had mezelf weinig kans gegeven boven de 5 te komen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:45
Hmmm zijn de rewards zo erg generfed dan? Heb al ff geen arena meer gedaan maar meen me te herinneren dat je bij 8 wins in het oude systeem toch altijd 250G+ had en ik meende gelezen te hebben dan de extra ranks qua key's meer/betere rewards zouden hebben dan bij het 0-9 wins key systeem maar dat lijkt dus niet zo te zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Paar vraagjes
- hoe reset je een quest?
- hoe maak je een screenshot?
- wat doet 'disenchant extra cards' precies? (wat is 'extra')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:43

PromWarMachine

Forsaken Archer

Durandal schreef op zondag 29 december 2013 @ 02:13:
Paar vraagjes
- hoe reset je een quest?
- hoe maak je een screenshot?
- wat doet 'disenchant extra cards' precies? (wat is 'extra')
- een keer per dag kun je op het kruisje drukken in je questlog boven iedere quest. Zo ruil je een quest voor een willekeurige nieuwe
- Met printscreen? 8)7
- Die disenchant alle kaarten die je niet nodig hebt. Niet nodig hebben = waar je er meer dan 2 van hebt. Je kunt als je zelf decks maakt, maximaal 2x dezelfde kaart hebben. Als jij er 3 hebt, is er 1 overbodig.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
SeamusXanthus schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:33:
[...]

Ik sta versteld waarom dit deck zo goed liep, had mezelf weinig kans gegeven boven de 5 te komen. Iemand een idee?
Wel, Hearthstone blijft een TCG en TCG's worden gedefinieerd door geluk (random factor), playing skill (hoe goed ben je) en voor arena drafting skill (maak een goed deck; geldt ook voor constructed).

Dus, hoe slecht de draft kan gaan (kan ook met geluk te maken hebben), dat kan je goed maken met je playing skill en dan de luck factor tijdens het spelen. Dat zat blijkbaar goed.

Je speelt blijkbaar goed en je had tijdens het spelen net de goede kaarten op het goede moment.

Ik bedank iedereen voor de posts op mijn reactie voor de 12 arena wins. Mijn stelling is gewoon: 12 is teveel! Je moet al serieus goed zijn om ooit 12 wins te halen in arena. Waarom is dat eigenlijk opgetrokken tot 12? Ik vond 9-3 een goede verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
PromWarMachine schreef op zondag 29 december 2013 @ 02:16:
[...]

- een keer per dag kun je op het kruisje drukken in je questlog boven iedere quest. Zo ruil je een quest voor een willekeurige nieuwe
- Met printscreen? 8)7
- Die disenchant alle kaarten die je niet nodig hebt. Niet nodig hebben = waar je er meer dan 2 van hebt. Je kunt als je zelf decks maakt, maximaal 2x dezelfde kaart hebben. Als jij er 3 hebt, is er 1 overbodig.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
DarthDavy schreef op zondag 29 december 2013 @ 02:31:
[...]

Ik bedank iedereen voor de posts op mijn reactie voor de 12 arena wins. Mijn stelling is gewoon: 12 is teveel! Je moet al serieus goed zijn om ooit 12 wins te halen in arena. Waarom is dat eigenlijk opgetrokken tot 12? Ik vond 9-3 een goede verhouding.
Ik zie het toch anders (ook voor mijn Arena winst trouwens). Door het zo moeilijk te maken heb je tenminste altijd iets om nog voor te gaan. Feitelijk heb ik Arena nu 'uitgespeeld', toch jammer.

Leuk feitje trouwens, als je een perfect gemiddelde speler zou zijn had je voor heen 3,271% kans om arena te voltooien, nu 0,647% kans. Vind ik acceptabele cijfers, we zijn inmiddels pas net begonnen en na een jaar of twee hebben ook veel casual spelers een keer geluk gehad. Je hebt al een keer 11 wins gehad geloof ik dus je bent er al bijna.

Arena kansen hiervan gejat: http://i.imgur.com/6gWZkeS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

SeamusXanthus schreef op zondag 29 december 2013 @ 09:01:
[...]

Ik zie het toch anders (ook voor mijn Arena winst trouwens). Door het zo moeilijk te maken heb je tenminste altijd iets om nog voor te gaan. Feitelijk heb ik Arena nu 'uitgespeeld', toch jammer.

Leuk feitje trouwens, als je een perfect gemiddelde speler zou zijn had je voor heen 3,271% kans om arena te voltooien, nu 0,647% kans. Vind ik acceptabele cijfers, we zijn inmiddels pas net begonnen en na een jaar of twee hebben ook veel casual spelers een keer geluk gehad. Je hebt al een keer 11 wins gehad geloof ik dus je bent er al bijna.

Arena kansen hiervan gejat: http://i.imgur.com/6gWZkeS.jpg
Ik hoop dat ze, net als bij bijv. Magic The Gathering, naast een ladder / doorlopende rankings ook toernooien gaan neerzetten. Het liefst bijvoorbeeld ook Arena toernooien, bijv.: draft -> speel 3 potten -> draft -> speel 3 potten -> top-8 draft.

Die toernooien moeten dan entree kosten in gold (of euro's voor de liefhebber) en goede rewards uitkeren. Dan heb je het nooit 'uit'. Ik heb soms het idee dat veel speler in dit topic vergeten dat we nog in Beta zitten. ;)

Ik neem aan dat de verschuiving van 9-3 naar 12-3 is gebaseerd op de statistieken die Blizzard verzameld. Er waren waarschijnlijk veel teveel mensen 'infinite'.

::edit:: zelfs als je de exact gemiddelde speler bent die elke pot 50% kans heeft om te winnen ga je regelmatig 6-3 halen. Daarop moeten de rewards afgestemd zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door murphsy op 29-12-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
murphsy schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:58:
[...]

(...)
Ik neem aan dat de verschuiving van 9-3 naar 12-3 is gebaseerd op de statistieken die Blizzard verzameld. Er waren waarschijnlijk veel teveel mensen 'infinite'.

::edit:: zelfs als je de exact gemiddelde speler bent die elke pot 50% kans heeft om te winnen ga je regelmatig 6-3 halen. Daarop moeten de rewards afgestemd zijn.
Volgens mij had arena in eerste instantie zelfs helemaal geen limiet, en is her daarna naar 9 matches gegaan. Waarschijnlijk werden de sterke drafts zonder limiet te overheersend. Aan de andere kant, je wilt met je draft toch altijd kijken hoe ver je komt, als je het lekker doet wil je niet stoppen. Daar moet een balans tussen gevonden worden.

Ik bedacht me dat de rewards waarschijnlijk matig voelen omdat het spel nog vrij beperkt is. Er zijn niet zoveel kaarten. Blizzard moet zuinig zijn met de rewards, of iedereen is binnen de kortste tijd klaar met kaarten verzamelen, en dan betekenen de rewards helemaal niets meer.
Pagina: 1 ... 59 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]