[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:10:
Ik speel heartstone nu een paar dagen, maar ik gok dat het lang gaat duren voor ik uit de 3/3 zone kom bij arena.. Vaak win ik dik of ik wordt echt compleet ingemaakt. Echt veel spannende potjes zaten er niet tussen tot nu toe. Maar dit betekend dus wel dat ik eigenlijk iedere avond wel 1,79 of 2x1,79 uit moet geven aan arena.. Twijfel nog steeds of ik het dat wel waard vindt. Constructed heb ik echt helemaal geen zin in.. Aangezien ik niet genoeg kaarten heb voor leuke decks te maken.. Sure er is met de basis kaarten genoeg te doen, maar alle deck ideeen die ik heb op gedaan met het bladeren door alle kaarten kan ik nog langer na niet testen helaas.
Waarom niet gewoon voor 150gold Arena spelen? Ik wissel wat constructed af met Arena en betaal altijd gewoon met gold. Kost je niets, behalve tijd, en geen frustraties als je niet verder komt dan 3/3.
Ik heb dan wel in het begin 7 packs gekocht, omdat je Gelbin Mecka erbij kreeg maar verder niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Wat ik heb gedaan: Voor 8 euro koop je cardpacks (stuk of 7?). Dan heb je een aantal kaarten om mee te beginnen.
Ook alle heroes levelen naar level 10, zodat je de basis class-cards unlocked hebt.

Je kan op dat moment makkelijk Unranked Constructed spelen en dan win je minimaal 1/3 van je games.
Maar je moet wel Custom decks maken. Als je met de basic-class speelt, wordt je gigantisch ingemaakt.

Het goud wat ik verdien met completen van quests, gebruik ik om Arena te spelen. En af en toe gebruik ik het goud om een extra cardpack te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:43

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het belangrijkste: als je er geen geld aan wilt spenderen, moet je het niet hardcore proberen te spelen. Gewoon je daily quests doen met wat basic decks in Play mode en je verder storten op Arena zodra je daar het goud weer voor hebt.

Het is een misvatting dat basic decks (decks die je kunt maken als je alle characters op level 10 hebt) slecht zijn. Natuurlijk word je in de pan gehakt door decks vol met epics, maar die zijn op de low levels toch zeldzaam. Bovendien is er geen man over boord als je in Play mode een game dat voelt als een zinkend schip.. gewoon verlaat.

Ik heb nu 34 Arena runs gedaan en honderden uren aan streams gekeken, maar ik haal nog steeds 1-3's, 2-3's en zelfs 0-3's. Soms tref je twee sterke tegenstanders achter elkaar. Als je derde game dan een disconnect is, is dat zuur, maar je hebt er in ieder geval geen euro's aan gespendeerd.

Mijn eerste 9-win was echt een magisch gevoel! Dat is die paar uurtjes aanprutsen in play mode wel waard. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:36
Zo goed zijn decks vol epics nu ook niet weer ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PromWarMachine schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:36:
Het belangrijkste: als je er geen geld aan wilt spenderen, moet je het niet hardcore proberen te spelen. Gewoon je daily quests doen met wat basic decks in Play mode en je verder storten op Arena zodra je daar het goud weer voor hebt.

Het is een misvatting dat basic decks (decks die je kunt maken als je alle characters op level 10 hebt) slecht zijn. Natuurlijk word je in de pan gehakt door decks vol met epics, maar die zijn op de low levels toch zeldzaam. Bovendien is er geen man over boord als je in Play mode een game dat voelt als een zinkend schip.. gewoon verlaat.

Ik heb nu 34 Arena runs gedaan en honderden uren aan streams gekeken, maar ik haal nog steeds 1-3's, 2-3's en zelfs 0-3's. Soms tref je twee sterke tegenstanders achter elkaar. Als je derde game dan een disconnect is, is dat zuur, maar je hebt er in ieder geval geen euro's aan gespendeerd.

Mijn eerste 9-win was echt een magisch gevoel! Dat is die paar uurtjes aanprutsen in play mode wel waard. :)
Constructed is voor mij echt top om te spelen. Ik vind het heerlijk om decks samen te stellen en daarna te tweaken. Heb nu nog iets van 500 gold staan voor Arena maar kom er gewoon niet aan toe :). Ach, dat loopt niet weg, laat maar lekker oplopen voor wanneer ik contructed weer zat ben. Ben daar nog niet lang mee bezig na de nieuwe patch en zit pas op Rank 15 daardoor.

Gisteren toch maar mijn gouden kaarten (alleen diegene waarvan ik al 2 non golden kaarten had) gedisenchant en had daarna 3300 dust. King Crush gemaakt en een deck gebouwd met hunter wat gebaseerd is op megaveel traps/secrets welke Eaglehorn Bow buffen. Hiermee blijf ik de kaarten van mijn tegenstander clearen tot ik zelf minions kan gaan brengen in beurt 4 en hoger. Oftewel eerst overleven en schade doen met secrets en alvast wat op de speler zelf met mijn hero power, daarna met sterke endcards zoals Cairne Bloodhoof, The Black Knight, Gruul en King Crush de overhand nemen.

Ik moet nog wel gaan finetunen welke Legendaries ik blijf gebruiken in dit deck. Black Knight en Cairne bevielen gisteren erg goed, de removal daarop kon in meer dan 50% van de gevallen gebruikt worden. Gruul beviel minder in dit deck. King Crush was genieten en regelmatig de finisher zoals ik hem voor ogen had. Die Charge is best een beetje erg OP te noemen.

En dan nog bepalen of ik ook een Gladiator's Longbow wil gaan gebruiken... Dus ook craften dan.

Genoemde kaarten:
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/38/212/363.pngAfbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/37/951/498.pngAfbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/38/220/194.pngAfbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/37/842/396.pngAfbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/38/428/18.pngAfbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/37/835/278.png

*Edit: dit deck lijkt erg overdone en is het ook, maar ik heb zat decks zonder legendaries. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 18-12-2013 11:05 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Voor Arena betalen moet je echt niet doen anders heb je echt een rotgevoel als het niet lukt.
Worst case scenario duurt het 3 dagen voor je een Arena kan kopen (3x40 voor quests en 3x10 voor winning) en dan ga ik er vanuit dat je 0 geld verdient in de Arena.

In de praktijk kan je om de 2 dagen een Arena run doen, en als je het wat beter doet nog vaker.
Ook pakjes kopen is ook niet echt nodig. Alleen in het begin 2 pakjes gekocht om de legendary te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
SeamusXanthus schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:03:
Voor Arena betalen moet je echt niet doen anders heb je echt een rotgevoel als het niet lukt.
Worst case scenario duurt het 3 dagen voor je een Arena kan kopen (3x40 voor quests en 3x10 voor winning) en dan ga ik er vanuit dat je 0 geld verdient in de Arena.

In de praktijk kan je om de 2 dagen een Arena run doen, en als je het wat beter doet nog vaker.
Ook pakjes kopen is ook niet echt nodig. Alleen in het begin 2 pakjes gekocht om de legendary te krijgen.
En een arena run bestaat uit minimaal 3 games. Dus als je geluk hebt met de quests, krijg je quests die je kan completen tijdens arena (kill 40 minions, doe 100 damage aan heroes, win 2 games met class x, enz.)
En je kan elke dag 1 quest abandonen en kan je dus echt quests uitkiezen die passen bij jouw arena run.

Dit werkt in mijn situatie beter (speel 1-3 potjes per dag). Als je veel speelt, dan werkt dit natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:14
RocketKoen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:52:
Zo goed zijn decks vol epics nu ook niet weer ;)
[video]
ROFL die dr00d met dubbel merlock haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 22:41

Xaria

Boventitel

Begin me echt af te vragen waarom er nog taunt minions nog wel nut hebben. Het lijkt wel of iedereen spells speelt die alles ignoren en gewoon direct je char raken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Xaria schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:33:
Begin me echt af te vragen waarom er nog taunt minions nog wel nut hebben. Het lijkt wel of iedereen spells speelt die alles ignoren en gewoon direct je char raken :'(
Dan ben jij weinig druids tegen gekomen :p

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria

Xaria

Boventitel

Klopt, kom laatste tijd enkel mages, warlocks en een verdwaalde rogue tegen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ik denk dat ik dan wat meer speel dan jullie :P, want op een avond speel ik toch wel een potje 10 tot 15. Zodra de kinderen op bed liggen ga ik meestal eerst mijn quest halen. Zodra ik die heb gehaald blijf ik standaard potjes spelen tot ik 150g heb voor arena. (Als ik er tenminste niet teveel vanaf zit). Of ik koop een Arena Entry.. De laatste 5 arenas die ik gespeeld heb ben ik 1x 1/3, 3x3/3 en 1x 4/3 gegaan. Dus ik zit zo op 2a3 volledige arena runs op een avond, waarvan 1 gratis en 2 gekocht.. Misschien moet ik maar stoppen met arena voor nu. Maar ik vind het gewoon veruit de leukste speelmodus.

Verder heb ik alle standaard kaarten al geunlocked.. Op zich gaat de standaard play mode me redelijk goed af (win wel meer dan ik verlies), maar ik vind het gewoon minder leuk.

[edit] Die 4/3 was overigens als mage met 5x die 3/6 elemental die freezed en daarbij had ik makkelijk veel meer wins kunnen halen, maar had gewoon een aantal domme beslissingen gemaakt die echt snoeihard afgestraft werden. Daarnaast merk je gewoon hoe belangrijk aoe damage is.. Zit je aoe damage goed, dan zijn arena runs echt veel makkelijker.

Mijn favo's zijn nu mage, rogue en warrior voor arena runs.. Ik ga met priest en shaman het hardste onderuit.. Terwijl ik met priest in "play" juist weer heel goed ga.

[ Voor 35% gewijzigd door Uhmmie op 18-12-2013 12:06 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbas
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-03-2022

Robbas

Champloo

Paterpor schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:20:
Have fun!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wou je wel even fatsoenlijk bedanken nog _/-\o_

Wat een vermakelijk spel, werkt hearthstone ook al goed op bijvoorbeeld de ipad ?

FL / HON /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Hierbij een link waarbij topspelers vertellen wat ze van de mage nerf vinden. http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=438635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Heerlijk stukkie met kaart "eigenaardigheden". Doe er je voordeel mee. Bron http://ihearthu.com/30-bizarre-hearthstone-rules/

If you play Equality with an Amani Berserker in play, he will be a 2/1. If an Amani revives from Redemption, he will be a 5/1.

A 1/1 minion is standing next to a Dire Wolf Alpha, making it a 2/1. If you play Crazed Alchemist on the token, it will become a 2/2. If instead you play Blessed Champion on the token, it will become a 3/1.

A minion attacks a Hunter who has Misdirection Trap set. If the minion attacks your character instead, the minion will take damage from your weapon. However, you won’t lose a weapon durability.

Many spells have an effect even if the printed text says they do nothing. At 10 mana, Wild Growth gives you an Excess Mana spell that costs 0 and draws a card. If you have no demons in your deck, Sense Demons gives you 2 Worthless Imps, which are 1/1s for 1 (not worthless!). If you play Mindgames with no creatures in your opponent’s deck, you get a 0/1 for 0 called Shadow of Nothing. Captain’s Parrot with no pirates in your deck does nothing. Innervate at 10 mana does nothing. Thoughtsteal and Mind Vision also do nothing if the opposing player has no deck or no hand.

If a Warlock plays Lord Jaraxxus into a Repentance secret, you’ll have 1 HP when he replaces your character. Molten Giant also becomes uncastable until you’re at 5 life if you are Jaraxxus. If you play Lord Jaraxxus with a Blood Imp in play, you’ll have 15 HP, even though the Jaraxxus minion on the board had 16 HP. You can use Alarm-o-bot or Mindgames to cheat Jaraxxus in play, but in these cases his battlecry does not activate, and he’s simply a 3/15.

A Chillwind Yeti has 1 damage, making him a 4/4. If you cast Divine Spirit and heal him, he will be a 4/9, not a 4/10.

Bane of Doom summons all common demons, Felguard (a rare), but not Doomguard (a rare).

Killing an opponent with Bane of Doom summons an irrelevant demon.

Shadow Madness can be silenced. Mind Control cannot.

If stealthed, Knife Juggler, Imp Master and Ragnaros The Firelord immediately break stealth, since their abilities count as “dealing damage.”

Mirror Entity does not typically copy the Battlecry effect of a minion. For instance, if your opponent plays a Novice Engineer, you don’t get to draw a card. An exception to this is Twilight Drake, which copies based on your opponent’s hand (formerly: your hand), or any Divine Shield which also gets applied again (it’s not actually a Battle Cry). A copied Void Terror will also have a buff if the original ate a minion.

Holy Nova deals damage before it heals. How is this relevant? Well, if the opponent has an Eye for an Eye, and you cast it at 2 HP, you die.

The Battlecry of Aldor Peacekeeper and Humility do not affect Lightspawn at all. The attack of Dire Wolf Alpha buff also does not affect Lightspawn.

Power of the Wild 3/2 panther does not trigger Mirror Entity, because it counts as a spell.

If a Blood Imp buffs a minion from 2 to 3 HP, and you cast 2 points of area damage, the minion goes to 1 HP but survives.

Warrior Armor is strictly better than HP, so you should always hit with your weapon, *then* armor up. The two examples you might know about are Molten Giant not counting armor as HP for the purposes of its cost, and of course Shield Slam. The one you might not know about is that Water Elemental does not freeze you if it only takes off armor. As of the most recent patch, Alexstrasza lets you keep all armor you have when she sets your HP to 15.

Traps trigger in the order you cast them. If you play a Counterspell, and then play a Spellbender, the first spell your opponent plays will get countered (even if it targeted a minion), and the Spellbender won’t trigger at all. If you play the Spellbender first and the Counterspell second, the spell will get redirected to your 1/3, then get countered.

End of turn minion abilities activate in the order you summon them. For instance, if you play an Imp Master, and then create a Healing Totem that turn, the Imp Master will damage itself and then heal back to 5 HP. If you summon them in the reverse order, the Healing Totem will activate first, and you’ll only have a 4 HP Imp Master.

If you have 7 minions (the max number of minions allowed on one side of the board), your Noble Sacrifice does not trigger at all.

You have Violet Teacher and 5 other minions on your side of the board. If you Mind Control, the teacher token will fill your board, leaving you no room. In this case, the mind controlled minion dies instead of coming to your side of the board.

Most triggers will always resolve before the spell that triggered them. For instance, Soulfire + Gadgetzan Auctioneer will draw a card before discarding it, and Power of the Wild buff + Violet Teacher will make the token, then pump it. An exception to this is Wild Pyromancer, which explicitly triggers after you cast a spell.

Shaman’s hero power can only create a totem if none of that type are on the board. If you have 3 totems out, you will get the 4th totem you don’t have with 100% probability. If you have 4 totems out, you’ll get an error when you try to use your ability.

If you have 1 charge left on your Sword of Justice, and play a Silver Hand Knight, the sword will pump the 2/2 Squire, not the Knight. A Snipe works the opposite way, and will kill the 4/4.

Silencing Ancient of War “Rooted” form removes the health buff, leaving a 5/5 with no taunt. Silencing Druid of the Claw in taunt mode does not remove the health buff, leaving a 4/6 with no taunt.

“The end is coming!” After Doomsayer utters these fateful words, he almost always dies, either by his own hand or by your opponent’s. However, if you silence him, he will live to see your next turn. If you then pump his attack above 0 with and attack with him, he’ll say, “Did I miss it?”

Shadowflame and Blade Flurry both counterintuitively get buffed by +Spell Damage minions such as Kobold Geomancer. Betrayal does not.

If you cast Betrayal on an Emperor Cobra, it will instantly kill everything it damages.

If you Mind Control a minion that your opponent cast Blessing of Wisdom on, attacking with the minion will still draw cards for your opponent.

If a full health Amani Berserker attacks a Hunter who has set an Explosive Trap, the enrage will instantly activate and he’ll take 5 damage, not 2.

Your board is a lone Sylvanas Windrunner, while your opponent has a 1/1 and a Sylvanas of his own. Let’s say you trade your Sylvanas for his. If your Sylvanas came into play first, you’ll gain control of his token, but then immediately lose control of it. If yours came into play second, his deathrattle will trigger first, and you’ll get to keep the token.

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 18-12-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

An1mA schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:49:
Hierbij een link waarbij topspelers vertellen wat ze van de mage nerf vinden. http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=438635
Leuk om te lezen dat iedereen een mening heeft maar niemand weet de werkelijke impact nog :).

Ben benieuwd hoe de meta hierdoor zal verschuiven. Welke kaarten kunnen andere spelers voortaan weglaten of juist weer toevoegen in hun non mage decks.

Zodra de patch live is ga ik weer met mijn mage verder in ieder geval, eens kijken wat er mogelijk is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:59
Wat ik vaak nog merk (speel nu iets minder lang dan een week) is dat ik teveel kaarten in één keer op tafel heb, die er dan door een of andere spell in één keer af worden geveegd :P

Ben druk bezig alle classes naar level 10 te krijgen, zodat ik in ieder geval alle basiskaarten heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:43

PromWarMachine

Forsaken Archer

Awsom schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:45:
Wat ik vaak nog merk (speel nu iets minder lang dan een week) is dat ik teveel kaarten in één keer op tafel heb, die er dan door een of andere spell in één keer af worden geveegd :P

Ben druk bezig alle classes naar level 10 te krijgen, zodat ik in ieder geval alle basiskaarten heb :)
Ja, dat is een beginnersfout. Het belangrijkste is dat je weet wanneer die area of effect spells gaan komen. Op basis van de mana cost kun je dat uitrekenen.

Mage heeft Flamestrike op 7 mana en doet 4 damage
Priest heeft Holy Nova op 5 mana en doet 2 damage
Warrior heeft Cleave op 2 mana, doet 2 damage op 2 random targets
Paladin heeft Consecration op 4 mana en doet 2 damage
Shaman heeft Lightning Storm op 3 (?) mana en doet 2-3 damage, maar is wel een rare

Zo kun je er handiger op inspelen.

[ Voor 0% gewijzigd door PromWarMachine op 18-12-2013 15:09 . Reden: Holy Nova mana cost. Thanks! ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:00:
[...]

Ja, dat is een beginnersfout. Het belangrijkste is dat je weet wanneer die area of effect spells gaan komen. Op basis van de mana cost kun je dat uitrekenen.

Priest heeft Holy Nova op 4 mana en doet 2 damage
op 5 mana ja

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 04:09
PromWarMachine schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:00:
[...]

Mage heeft Flamestrike op 7 mana en doet 4 damage
Priest heeft Holy Nova op 5 mana en doet 2 damage
Warrior heeft Cleave op 2 mana, doet 2 damage op 2 random targets
Paladin heeft Consecration op 4 mana en doet 2 damage
Shaman heeft Lightning Storm op 3 (?) mana en doet 2-3 damage, maar is wel een rare

Zo kun je er handiger op inspelen.
Zijn er ergens Cheat Sheets te vinden met die removal cards? Gisteren men eerste potjes gespeeld en een 60% win rate wat nog best ok is maar waarschijnlijk veel noobisch moves gemaakt :)

Wie wil add me maar : sleepwalkerb#2326

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:54
Ik ben net 7-3 gegaan in de arena terwijl ik voor de eerste keer warrior speelde, heb hiervoor alleen maar mage tot level 20 gelvled en daarna meteen arena ingedoken. Waarschijnlijk beginnersgeluk, maar wel meteen gold voor 2 extra boosterpacks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:59
sleepwalkerbe schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:26:
[...]

Zijn er ergens Cheat Sheets te vinden met die removal cards? Gisteren men eerste potjes gespeeld en een 60% win rate wat nog best ok is maar waarschijnlijk veel noobisch moves gemaakt :)

Waar kun je je win rate zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Awsom schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:07:
[...]

Waar kun je je win rate zien dan?
Bijhouden hoeveel je van de x potjes won :)

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
sleepwalkerbe schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:26:
[...]

Hier staan de meeste AoE spells bij: http://hearthstone.gamepedia.com/Area_of_effect (blizzard is nu 6 mana:))

Vergeet niet dat als je tegenstander een minion met spell damage op het bord heeft alles meer damage doet.

• Uhmmie
Gisteren voor het eerst 6/3 gegaan in arena.. Dus ik begin steeds meer te geloven dat mage OP is/was (na mijn idee is de nerf niet echt zo groot qua impact op arena)..
Tot nu toe is mage de enige class waarmee in nu 4/3, 5/3 en 6/3 ben gegaan.. Alle andere classes kom ik niet verder dan 3/3 en bij sommige classes ga ik zelfs 1/3 en 0/3 :(..
En het is niet dat ik met die andere classes veel minder ervaring heb want al mijn classes zijn nu level 10+..

Ik dacht alleen dat je vanaf 6/3 gelijk zou spelen met je goud, maar dat is dus niet zo.. Helaas had ik maar 80g gekregen :(. [update] Vanaf 7/3 krijg je iig 150g [/update].

In constructed lukt het me niet (met de basis kaarten) om te winnen met shaman (ok het lukt wel af en toe, maar echt veel vaker verliezen).. Misschien ligt het aan mij... Of de basis kaarten van een shaman zijn gewoon niet sterk genoeg vergeleken met andere classes..

[ Voor 10% gewijzigd door Uhmmie op 19-12-2013 10:18 ]

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-10 16:36
Ik merk deze week dat arena een stuk beter gaat, gisteren avond op 3/0 met mage geeindigd.
Er zijn altijd potjes dat je niks kan doen of niet de juiste kaarten trekt maar buiten dat om maak ik nu beter keuzes met de kaarten die ik heb.

Van de week ook een leuk scenario waar mensen misschien ook van kunnen leren, weet alleen de namen niet direct dus zal de uitleg van de kaarten even geven en later aanpassen aangezien ik op werk ben.

Priest speelt de minion voor Hero ability is attack instead of heal en het board is ongeveer 4 zijn zijde 4 mijn zijde. (redelijk gelijk dus)

Hij brengt de meeste van mijn minions op 2 of lager HP op 1 na, ik ben erg low op hp 10-11 of dergelijke.
Nu speelt hij deal 2 dmg to enemy minions and heal own minions for 2, maar dit gaat dus mis vanwege de gespeelde minion.
Hij wiped mijn kant op 1 na en zijn hele board is gewiped en hij heeft geen mana meer, dus vanaf toen kon ik het spel overnemen en uiteindelijk met 5HP over winnen.

Zo heb ik nog genoeg meegemaakt, heb bijvoorbeel 2 hp als Warlock en heb 6 dmg en hij heeft 10HP.
Dus ik ga voor luck of the draw en speel een minion die 1dmg to all doet (en dus ook mij) en ga er vanuit dat hij geen spell of charge met 1 dmg heeft.
Uitkomst ik won en kreeg meerdere well played van de overkant, dat zijn dan de leuke en zenuwslopende momenten.

(ik kan helaas niet alle kaarten en dergelijk nazoeken, dus misschien maakte ik een foutje in het aantal dmg of hp. Volgende keer maak ik screenshots, aangezien die handig op het bureaublad opgeslagen worden. Misschien ook maar gaan opnemen om ook van te leren en te laten zien wat er gebeurd. (heb toch genoeg schijfruimte)

[ Voor 10% gewijzigd door Ithric op 19-12-2013 10:30 ]

iRacing Profiel

• SeamusXanthus
@Uhmmie: Mwah, met Priest ben ik toch ook al twee keer met negen overwinningen aan de haal gegaan. Met Paladin ook al 6 en 7 gehaald en gisteren met Mage 7 (had 8+ geweest als ik niet een stom foutje maakte in de laatste match). Andere klasses speel ik nauwelijks omdat mijn kennis minder is hiervan en bijna altijd wel één van die drie classes kan kiezen.
En dan speel ik max 1 arena in 2 dagen ben ik echt geen sterspeler of zo. Ik verlies ook tegen alle klasses, alleen hunter heb ik het bijna altijd makkelijk tegen op de één of andere manier.

Misschien een tip om te focussen om zo'n 3 classes te masteren zodat je in elk geval een goed deck kan draften hiervoor?

In contructed heb ik wel het meest moeite met Mage omdat die (tot de patch in elk geval) freeze decks mij echt veel pijn doen

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb zelf met Druid een keer 9/1 gehaald en met warrior een keer 7/3. Heb nu al een tijdje niet meer gespeeld, dus ben benieuwd hoe het na de grotere patch van laatst speelt.

Verlies ook van alle classes wel eens en mage is inderdaad over het algemeen erg sterk in Arena (want weinig sysnergy nodig voor een sterk deck), maar ook andere classes kunnen net zo goed sterk zijn. Het komt in het potje zelf ook vaak aan op je draw, RNG en wat je tegenstander voor deck en draw heeft.

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/55HaC3L.jpg

Tadaaaa, met de class waarmee ik over het algemeen het slechtste presteer in arena.

Rewards waren matig: 250 gold, golden mana wyrm en golden Bite, en niks boeiends in het pakje :(.
Maarja, ik heb mijn grandmaster medal terug :-).

Edit: ik zie dat er geen medals meer zijn voor arena :(. 'Best arena key: Lightforge key'

[ Voor 13% gewijzigd door Robbie.b op 19-12-2013 11:45 ]

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

• An1mA
Robbie.b schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:44:
[afbeelding]

Tadaaaa, met de class waarmee ik over het algemeen het slechtste presteer in arena.

Rewards waren matig: 250 gold, golden mana wyrm en golden Bite, en niks boeiends in het pakje :(.
Maarja, ik heb mijn grandmaster medal terug :-).

Edit: ik zie dat er geen medals meer zijn voor arena :(. 'Best arena key: Lightforge key'
Oe, grats! Rewards erg karig ja.

• SeamusXanthus
Bewust geen 4 mana cards gepakt of toeval?

[ Voor 69% gewijzigd door SeamusXanthus op 19-12-2013 12:52 ]

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
SeamusXanthus schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:50:
[...]

Bewust geen 4 mana cards gepakt of toeval?
Ik denk dat je de verkeerde gequote hebt :). Ik had het zelf niet eens door, het is dat jij het nu zegt haha. Dus geen 4 mana drops is puur toeval :).

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Verwijderd

Wow, speel nu tegen iemand die ysera, black night ragnaros en wellicht nog andere legendaries in zijn deck heeft o0

edit: ook nog tinkmaster overspark

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 13:14 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:10:
Wow, speel nu tegen iemand die ysera, black night ragnaros en wellicht nog andere legendaries in zijn deck heeft o0

edit: ook nog tinkmaster overspark
Mooi stukje over Tinkmaster: http://ihearthu.com/card-analysis-tinkmaster-overspark/

• Bas_De_Beer
2 dagen nadat ik een key van dit forum heb afgehaald krijg ik er zelf ook eentje :+

Members only:

Veel plezier ermee!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:44
Bas_De_Beer schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:00:
2 dagen nadat ik een key van dit forum heb afgehaald krijg ik er zelf ook eentje :+

Members only:

Veel plezier ermee!
Net te laat, toch bedankt!

• An1mA
Er zijn hier vast wel fans van warrior, heb namelijk wel een "leuk" warrior deck gevonden/gezien. Een streamer/speler die sommige mensen wel kennen genaamd Gnimsh speelde er mee. Let op het is wel een One Turn Kill deck en nogal een "duur" deck, bedoeling is eigenlijk erg simpel.

Je hebt 3 kaarten nodig om je tegenstander in een turn te killen namelijk, Alexstrasza, Gorehowl en Charge. Bedoeling is dat je dus Alex speelt op de tegenstander en dan er mee charged en finisht met Gorehowl. Dus voordat je Alex met charge speelt, is het wel de bedoeling om gorehowl al vast te spelen.

Maar wat nou als gorehowl word geoozed? Tja, dan is kun je geen OTK uitvoeren, maar sommige spelers hebben al een Ravenholdt Assasin in hen decks gestopt, ik zelf niet. Ik heb wel een tinkmaster er in gestopt ipv van een Farseer. Puur als ik geen taunts kan verwijderen en geen Black Knight in mijn hand heb.

Als je geen nat pagle hebt of blood mage thalnos, dan stop je er nog 1 loot hoarder in.

Btw brawl is een erg leuke kaart tegen Warlocks ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hhSCWYT.jpg?1

Deck -> http://www.hearthpwn.com/...1;557:2;632:2;638:1;646:1;

[ Voor 5% gewijzigd door An1mA op 19-12-2013 15:31 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kijk veel TotalBiscuit, die speelt nu Hearthstone met 'zn Legendary deck. Over het algemeen allemaal vrij dure kaarten met soms nutteloze en grappige effecten. :')

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hmz, nieuwe patch weer.

Mage nerfs. Viel te verwachten met de current meta game frost giants.

In this Hearthstone patch, we fixed an issue where players were unable to re-enter the Arena if the client was closed before they claimed their Arena rewards. While we’re patching, we’ve also decided to take this opportunity to make a couple changes to certain cards that utilize the Freeze mechanic. Check out the detailed patch notes below!

General

Certain Expert cards have been changed and the amount of dust that you get from disenchanting these cards have been temporarily increased such that it is equal to the amount of dust that it would have originally cost to craft those cards. Affected cards are:
Blizzard
Cone of Cold
Mage

We understand that the Freeze mechanic can be frustrating to play against, and we wanted to make changes that would allow the Mage’s opponent some additional time to be aggressive with their minions and well as slow the overall pacing of the control-based Mage play style.
Blizzard’s mana cost is now 6 (up from 5).
Cone of Cold’s mana cost is now 4 (up from 3).
Frost Nova’s mana cost is now 3 (up from 2).
Bug Fixes

Resolved an issue where certain account states could prevent new Arena runs from being started. Previously impacted accounts should now be able to properly start new Arena runs.

[ Voor 86% gewijzigd door Darkangle op 19-12-2013 16:02 ]

• sleepwalkerbe
Weet iemand of je altijd een pack krijgt als je Arena speelt of is het soms ook gewoon dust / gold ?

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
sleepwalkerbe schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:15:
Weet iemand of je altijd een pack krijgt als je Arena speelt of is het soms ook gewoon dust / gold ?
Altijd 1 pack :)

• sleepwalkerbe
Dus als ik t even bekijk is het beter om Arena te spelen dan met je gold packs te kopen ?

• Bas_De_Beer
sleepwalkerbe schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:19:
[...]

Dus als ik t even bekijk is het beter om Arena te spelen dan met je gold packs te kopen ?
Volgensmij krijg je als je 3/3 eindigt gemiddeld 150 gold "waarde", dus vanaf dan is het het waard om arena te spelen.

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:51
Bas_De_Beer schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:33:
[...]

Volgensmij krijg je als je 3/3 eindigt gemiddeld 150 gold "waarde", dus vanaf dan is het het waard om arena te spelen.
Volgens mij heb je heel erg veel geluk als je met een 3-3 150 gold krijgt. Die hoeveelheden krijg je volgens mij doorgaans pas vanaf 7 wins..

Edit: tenzij je natuurlijk bedoelt 50 gold, en de pack die je gegarandeerd krijgt ziet als 100. Dan kan je gelijk hebben inderdaad :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lau1187 op 19-12-2013 16:35 ]

Steam ||

• Bas_De_Beer
Lau1187 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:34:
[...]

Volgens mij heb je heel erg veel geluk als je met een 3-3 150 gold krijgt. Die hoeveelheden krijg je volgens mij doorgaans pas vanaf 7 wins..
Met waarde bedoel ik samen met de pack erbij. Je betaald 150 voor een arena run of 100 voor een pack, dus als je bij die pack 50 gold krijgt heb je je waarde die je erin hebt gestopt terug gekregen.

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Zo bedoelt hij het waarschijnlijk niet.
Het is packje (100 gold) + 25 dust + 25 gold etc.

Edit: zie hierboven.

[ Voor 11% gewijzigd door psvunited op 19-12-2013 16:36 ]

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:51
Had 'm al ge-edit voor jullie reacties :)
Als je voor puur arena gaat maakt dat pack natuurlijk niet uit, dan zou het fijn zijn als je ervoor kon kiezen om meer gold te krijgen, of het pack kon inruilen oid.

Steam ||

• sleepwalkerbe
Ik had het wel over totale waarde. De kost voor Arena is dus eigenlijk maar 50 als je toch packs wil kopen met je gold. Nu nog beter worden en niet zoals men eerste arena 0-3 eindigen (ook al kreeg ik 50 gold + pack)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Voor diegenen die een keer een tournooitje willen proberen (mijn eerste keer in ieder geval): http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=438640

Tijdstip zaterdagavond om 19:00 uur.
Geen inzet.
Hoofdprijs 5 euro :).

[ Voor 17% gewijzigd door Ngangatar op 19-12-2013 17:13 ]

• sleepwalkerbe
Is dr een update buiten gegaan? Krijg net een 1 gig download naar men oren geslingerd

@hieronder : my bad niet gezien 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door sleepwalkerbe op 19-12-2013 18:29 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 22:52

Mauz1978

Console War Veteran

sleepwalkerbe schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:25:
Is dr een update buiten gegaan? Krijg net een 1 gig download naar men oren geslingerd
ja, een paar posts boven je wordt het al vermeld:
Darkangle schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:01:
Hmz, nieuwe patch weer.

Mage nerfs. Viel te verwachten met de current meta game frost giants.

In this Hearthstone patch, we fixed an issue where players were unable to re-enter the Arena if the client was closed before they claimed their Arena rewards. While we’re patching, we’ve also decided to take this opportunity to make a couple changes to certain cards that utilize the Freeze mechanic. Check out the detailed patch notes below!

General

Certain Expert cards have been changed and the amount of dust that you get from disenchanting these cards have been temporarily increased such that it is equal to the amount of dust that it would have originally cost to craft those cards. Affected cards are:
Blizzard
Cone of Cold
Mage

We understand that the Freeze mechanic can be frustrating to play against, and we wanted to make changes that would allow the Mage’s opponent some additional time to be aggressive with their minions and well as slow the overall pacing of the control-based Mage play style.
Blizzard’s mana cost is now 6 (up from 5).
Cone of Cold’s mana cost is now 4 (up from 3).
Frost Nova’s mana cost is now 3 (up from 2).
Bug Fixes

Resolved an issue where certain account states could prevent new Arena runs from being started. Previously impacted accounts should now be able to properly start new Arena runs.

Something under the bed is drooling

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:04

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

inmiddels ook begonnen met heartstone. speel nu 2 dagen.
vermaak me tot nu toe prima. tijd vliegt voorbij in ieder geval.

ik heb alleen erg veel moeite met een potje winnen.
ik speel voornamelijk met een mage. ook andere geprobeerd, maar vind mage toch erg leuk om mee te spelen.
heb al veel dingen doorgelezen over het spel, maar kom er niet helemaal uit waar ik precies op moet letten.

hebben jullie wat tips om niet bijna elk potje een loss op te lopen?

ja, ik weet dat ik packs moet kopen om betere kaarten te krijgen, maar nog andere tips?

• SeamusXanthus
alles tot lvl 10 krijgen om al de basis kaarten te unlocken? Ik heb in den beginne vooral veel practice mode gespeeld.

• sleepwalkerbe
WishmasterNL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:06:

ik speel voornamelijk met een mage. ook andere geprobeerd, maar vind mage toch erg leuk om mee te spelen.
heb al veel dingen doorgelezen over het spel, maar kom er niet helemaal uit waar ik precies op moet letten.

ja, ik weet dat ik packs moet kopen om betere kaarten te krijgen, maar nog andere tips?
Mijn tips die ik nu gebruik bij zelf gebouwde decks (speel ook 2 dagen) en deze zijn niet mage specifiek

- zorg voor taunts in je deck , enkel taunts die 3 of meer HP hebben (zelf 3 is al gevaarlijk soms)
- zorg voor een 4 tal removal kaarten , liefst aoe (of meer mag ook)
- probeer board control te houden zonder veel kaarten te spelen , kaart voordeel kan je helpen

• WishmasterNL

WishmasterNL

sleepwalkerbe schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:16:
[...]

Mijn tips die ik nu gebruik bij zelf gebouwde decks (speel ook 2 dagen) en deze zijn niet mage specifiek

- zorg voor taunts in je deck , enkel taunts die 3 of meer HP hebben (zelf 3 is al gevaarlijk soms)
- zorg voor een 4 tal removal kaarten , liefst aoe (of meer mag ook)
- probeer board control te houden zonder veel kaarten te spelen , kaart voordeel kan je helpen
en hou behoud je board control?
ben er echt totaal nog niet in thuis :9

• SeamusXanthus
WishmasterNL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:24:
[...]

Board control is dat de tegenstander na jouw beurt geen minion meer heeft liggen. Maar ik zou ook vooral lekker wat dingen proberen en niet METEEN volgens allerlei guides gaan spelen. Als je bijvoorbeeld de 'slechte' kaarten niet probeert weet je ook niet waarom bepaalde dingen niet werken

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
WishmasterNL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:06:

Packs kopen is absoluut niet nodig. Eerst maar is alles naar level 10 brengen. Dan je quests spelen en af en toe arena. Komen de kaarten vanzelf.

• WishmasterNL

WishmasterNL

Bekse schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:37:
[...]

Packs kopen is absoluut niet nodig. Eerst maar is alles naar level 10 brengen. Dan je quests spelen en af en toe arena. Komen de kaarten vanzelf.
ik bedoel packs kopen voor gold. geen echt geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria

Xaria

Boventitel

Hoe gaat het voor de mensen hier qua ranken btw?
Ik weet dat Anima al op rank 10 zit!

Zit zelf nu op 14, doe het rustig aan, paar potjes per dag. Meeste win ik gelukkig wel, maar toch niet consistent genoeg om door de ranks heen te vliegen. Elke keer toch net 2-3 winnen en dan weer 1 verliezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
@Xaria, helaas al weer 11, sinds de nieuwe patch sluit HS soms bij random af, tja blijft beta :(

Wat nieuws over de beta.

We have some other news to share too. As of today, we have sent beta invites to everyone who opted in to the Hearthstone closed beta test prior to Monday, December 16. If you opted in before that date and have not yet received an invite email, check your spam folders or different email tabs to see if you invite may have ended up in an unexpected location. If you still can’t find your Hearthstone beta invite, don’t worry! We’re putting together a list of all Battle.net accounts that opted in to the Hearthstone beta test and did not claim their beta key. These accounts will be flagged for beta access within the first few weeks of January.

Opt-ins for the closed beta test will end on January 7; we plan to invite everyone who opts in by that date to the closed beta test at some point before the open beta begins. So keep playing, testing, and amassing your Hearthstone collection, as we do not plan on performing another card data wipe

Rest kun je hier lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 20-12-2013 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
WishmasterNL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:24:
[...]

Probeer bij elke kaart te bedenken of je een gelijke ruil kan doen met kaarten van de tegenstander.

Bijvoorbeeld Leper Gnome. Dit is een 2/1 beestje voor 1 mana. Als hij doodgaat, doet hij 2 damage aan de tegenstander. Maar omdat hij maar 1 health heeft, kan hij gekilled worden door een Hero power of een lage Battlecry. Bijvoorbeeld door Elven Archer (Battlecry: Do 1 damage).
Je doet dan wel 2 damage op de vijandige hero, maar je bent wel een kaart kwijt. Je verliest dan het Card Advantage.

Probeer dus kaarten uit te zoeken waarbij de tegenstander minimaal 1 en het liefste 2 kaarten nodig heeft om het beestje weg te werken.
Daarom is Argent Commander ook zo'n goeie kaart. Hij heeft Divine Shield EN Charge. Als je hem dus op tafel legt, dan kan hij gelijk aanvallen en 4 damage doen. Door zijn Divine Shield blijft hij zelf dan leven. Dus bij het summonen kill je 1 van zijn beestjes en dan heeft hij NOG een kaart nodig om jouw beestje dood te krijgen.

Andere kaarten die dit soort aspecten hebben:
Gnomish Inventor (Battlecry: Draw 1 card): Alhoewel het geen hele goede kaart lijkt, verlies je ook geen kaart door de battlecry. En door 4 health is hij lastig dood te krijgen. Dus de tegenstander heeft een kaart nodig om jouw beestje dood te krijgen en jij verliest geen kaart = Card Advantage
Harvest Golem (Deathrattle: Summon een 2/1 beestje): Je krijgt dus 2 beestjes voor 1 kaart.
Shattered Sun Cleric (Battlecry: Geef een ander beestje +1/+1): Als door deze battlecry jouw beestje een ander beestje dood kan maken en kan blijven leven, dan heb je een goede ruil gedaan.

Dus kijk niet alleen naar Sterke beestjes met veel Attack of naar Taunt of naar sterke spells. Maar bedenk of en hoe de tegenstander de kaarten kan wegwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door prutser387 op 20-12-2013 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:36
Kijk ook niet alleen naar hoeveel kaarten het kost om iets op te ruimen, maar ook hoeveel mana.
Een kaart met 6 health die 6 mana kostte opruimen met een fireball van 4 mana levert je bijvoorbeeld geen card advantage op, maar je geeft wel 2 mana minder uit dan je tegenstander.

Het laatste is health advantage. Bijvoorbeeld die turn 1 leper gnome tegen een mage. Hij kan hem dan wel mooi opruimen zonder een kaart te gebruiken, maar het kost hem wel 2 mana en 2 life.

Plus dat je er rekening mee moet houden dat je bij het maken van je deck niet weet tegen welke class je speelt. Tegen elke andere class is het een geweldige kaart. En met de kaart in je deck houden schiet je ook niks op, dus zodra je 1 mana hebt waar je even niks mee kan, gewoon spelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Xaria schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 00:29:
Hoe gaat het voor de mensen hier qua ranken btw?
Ik weet dat Anima al op rank 10 zit!

Zit zelf nu op 14, doe het rustig aan, paar potjes per dag. Meeste win ik gelukkig wel, maar toch niet consistent genoeg om door de ranks heen te vliegen. Elke keer toch net 2-3 winnen en dan weer 1 verliezen :(
Level 14 geworden met een Huntertrap deck. Leuk om te spelen maar zeer kwetsbaar tegen best veel soorten decks op rank 14. Potje of 30 gespeeld maar blijf ongeveer gelijk in win/loss ratio.

Vanavond eens een Pally deckje maken met Blood Knight en Tyrion Fordring en zien hoe dat gaat, die staat al een tijd op mijn verlanglijstje. Wie weet kan ik dan 12 of 13 worden. Of wie weet wegzakken naar 17 ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

WishmasterNL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:13:
[...]

ik bedoel packs kopen voor gold. geen echt geld ;)
Sorry maar in dit advies kan ik me niet vinden. Wanneer je packs wil kopen doe dit dan voor 150 gold via Arena. Hier leer je veel meer van en zodra je 3 wins haalt heb je dat er weer uit (ong 50 gold en een pack). Je verliest maximaal 50 gold op deze manier maar hebt wel veel meer schik en een hogere leercurve en met een beetje skills gecombineerd met mazzel haal je er zelfs meer uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Ngangatar op 20-12-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Sinds gisteren een Key over voor Hearthstone.
Aangezien ik hier eentje kreeg van Edd en we de good karma willen doorgeven :

PM maar voor een key wie nog geen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Godverdomme, ik ben toch zo ne n00b...

Ik ga makkelijk 6-0 met wat ik eerst dacht een gemiddeld Druid deck, maar eens ik ermee begon te spelen, bemerkte ik pas hoe goed het deck was dat ik gedraft had. Geen killer legendaries, maar gewoon een goed deck met goede kaarten in alle mana kosten.

En dan verkloot ik het zelf. Misplay in game 7. Maar het ergste was game 8. Tegen een Paladin: hij heeft 15 HP, ik 22. Hij heeft geen minions en ik een Ironbark Protector op 8/5 en een random 4/3. We hebben allebei 2 kaarten in de hand. Hij speelt Lay On Hands en een random 3/2 minion voor 2 mana. Hij staat nu dus terug op 23HP en heeft nog altijd drie kaarten in zijn handen. Ik heb in mijn handen een starfall en een Savage Roar. Ik trek een Argent Squire (irrelevant). En wat doet domme ik! Ipv Savage Roar te spelen en hem 19 dmg te doen (Ironbark Protector 10, 6 van de andere minion en 3 van hero via hero power) en die starfall op zijn kop te gooien zodat hij dood is, speel ik gewoon mijn Argent Squire, mol ik zijn 3/2 met mijn 4/3 en doe hem 9 dmg met Ironbark Protector en mijn hero en geef ik mijn beurt door. Een paar beurten later verlies ik de game :( Het strafste van allemaal is dat ik toen hij op 15HP stond ik het uitgerekend had dat ik hem dood had de volgende beurt met mijn Savage Roar en Starfall. Door die Lay on Hands van hem moet er iets in mijn brein geslopen zijn dat ik dat om één of andere reden niet meer kon doen.

Ben uiteindelijk nog 10-3 gegaan, maar ik heb het echt zelf weggegooid. Eens je 6-0 gaat in Arena wordt in iedere ronde ieder klein foutje genadeloos afgestraft.

Welcome to Hearthstone, I suck

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Hier een interessant stukje over veel voorkomende situaties en wat de gevolgen zijn van verschillende beslissingen:

http://www.hearthpwn.com/...he-three-resources-by-sar

[ Voor 10% gewijzigd door prutser387 op 20-12-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 16:47

Freelance

(..)

Tip voor de gmail gebruikers, check de promotions tab!
Ik heb een key over, de eerste pm krijgt hem.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
WTF!!

Gister een potje als mage gespeeld tegen een warrior en na een aantal beurten denk ik dat gaat lekker.

Ik sta op 28hp en warrior 3hp in beurt 7, en denk met mijn pyro achter de hand om te spelen op turn 8, die is binnen. Vervolgens speelt hij die a)charge minion gast, b) die 20 mana legend 8/8 die dan 0 kost vanwege zijn lage hp, c)nog zo'n zelfde legend 8/8. valt vervolgens mij aan en doet dus 16 damage. d) speelt een brewmaster en pakt zo'n legend terug om vervolgens meteen weer te spelen en pleurt daar een +2 damage op en valt aan. Heb dus inmiddels 26 damage te pakken en molt me vervolgens met die brewmaster en wapen in zijn hand geloof ik. Dat was dus een OTK..... had echt even zo'n WTF momentje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Lol, dat zie je niet vaak. Had je ook niet echt kunnen verwachten, z'n strategie werkte gewoon goed blijkbaar :P

Ach man, ik heb gisteren ook weer goede potjes gehad, maar iets meer potjes die minder goed of zelfs erg slecht gingen. Dat 'I suck' artikel van hierboven geldt dus ook voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mistymo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:33:
WTF!!

Gister een potje als mage gespeeld tegen een warrior en na een aantal beurten denk ik dat gaat lekker.

Ik sta op 28hp en warrior 3hp in beurt 7, en denk met mijn pyro achter de hand om te spelen op turn 8, die is binnen. Vervolgens speelt hij die a)charge minion gast, b) die 20 mana legend 8/8 die dan 0 kost vanwege zijn lage hp, c)nog zo'n zelfde legend 8/8. valt vervolgens mij aan en doet dus 16 damage. d) speelt een brewmaster en pakt zo'n legend terug om vervolgens meteen weer te spelen en pleurt daar een +2 damage op en valt aan. Heb dus inmiddels 26 damage te pakken en molt me vervolgens met die brewmaster en wapen in zijn hand geloof ik. Dat was dus een OTK..... had echt even zo'n WTF momentje....
An1mA in "\[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P)"

Dat deck misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
sleepwalkerbe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:14:
Sinds gisteren een Key over voor Hearthstone.
Aangezien ik hier eentje kreeg van Edd en we de good karma willen doorgeven :

PM maar voor een key wie nog geen heeft.
Mik0s was eerste dus als hij em nog nodig heeft is hij van Mik0s
2de in rij is Crabro

dus zodra ik update van Mik0s heb is ie vergeven
Mik0s won!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Nee dat was hem niet :) Principe van het deck waar ik tegen speelde was.

A) zorg voor lage HP
B) 2x die 8/8 minion (kost 0 mana op lage hp)
C) Brewmaster
D) Die minion die je minions laten chargen
E) Elke kaart die een +buff geeft op je minion of een wapen in je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Gevoelsmatig kan je daar niet echt op spelen als zijnde je basis tactiek, maar kan het af en toe zo uitkomen als je veel geluk hebt. Om die OTK te krijgen zoals boven beschreven heb je minimaal 5 specifieke kaarten in de hand hebben, zeer lage health EN ook nog een aardige mana pool.

Maar goed, ook een minder optimale variant is natuurlijk effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Hehe, heb ik ook een keer gedaan (kreeg toevallig de juiste kaarten in handen)) .

Als priest had ik een 6/6 minion op het bord liggen en stond op 13 health en hij stond op 24.. Tegenstander had 4 minions en deed face-damage. Hij viel dus niet mijn 6/6 minion aan Ik stond toen op 1 health.

Mijn beurt: 'Divine Spirit' gespeeld (double a minion's health) Ik had nog een Divine Spirit, ook op hetzelfde beestje. Het is dan een 6/24 beestje.
En vervolgens 'Inner Fire' (make attack equal to health).

Bam, in 1 keer 24 health eraf en gewonnen.

Dan zit je wel even hardop te lachen hoor :P

[ Voor 11% gewijzigd door prutser387 op 20-12-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Thanks @Freelance !

En @Mistymo ; dat klinkt als een standaard giant deck, niet veel van gezien met warriors nog, je leest meer over locks en vooral mages uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDDD
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ngangatar schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 08:24:
[...]

Level 14 geworden met een Huntertrap deck. Leuk om te spelen maar zeer kwetsbaar tegen best veel soorten decks op rank 14. Potje of 30 gespeeld maar blijf ongeveer gelijk in win/loss ratio.

Vanavond eens een Pally deckje maken met Blood Knight en Tyrion Fordring en zien hoe dat gaat, die staat al een tijd op mijn verlanglijstje. Wie weet kan ik dan 12 of 13 worden. Of wie weet wegzakken naar 17 ofzo ;).
Level 10 atm, speel alleen pally ranked. Erg leuk, enige echte standaard struggle zijn murloc rushes. Spell rogues en natuurlijk marges zorgen voor veel problemen, gestaag verder aan het komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser387 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:22:
Hehe, heb ik ook een keer gedaan (kreeg toevallig de juiste kaarten in handen)) .

Als priest had ik een 6/6 minion op het bord liggen en stond op 13 health en hij stond op 24.. Tegenstander had 4 minions en deed face-damage. Hij viel dus niet mijn 6/6 minion aan Ik stond toen op 1 health.

Mijn beurt: 'Divine Spirit' gespeeld (double a minion's health) Ik had nog een Divine Spirit, ook op hetzelfde beestje. Het is dan een 6/24 beestje.
En vervolgens 'Inner Fire' (make attack equal to health).

Bam, in 1 keer 24 health eraf en gewonnen.

Dan zit je wel even hardop te lachen hoor :P
Dit gebeurt me regelmatig met priest deck haha.
Van de week had ik op beurt 5 een 28/28 lightspawn liggen en hij geen taunt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Hebben jullie trouwens geen zin in een Tweakers toernooi? Veel actieve leden hier dus kan wel leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

sleepwalkerbe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:24:
Hebben jullie trouwens geen zin in een Tweakers toernooi? Veel actieve leden hier dus kan wel leuk zijn
Ik heb me juist voor zaterdag en zondag ingeschreven bij 2 verschillende sites om eens een tournooitje te proberen. Lijkt me een prima initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Ngangatar schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:31:
[...]

Ik heb me juist voor zaterdag en zondag ingeschreven bij 2 verschillende sites om eens een tournooitje te proberen. Lijkt me een prima initiatief.
Welke 2 sites? Lijkt me leuk, ik ben er maar 1 tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 14:44

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

sleepwalkerbe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:24:
Hebben we wel eens gehad, was wel lastig gezien de support voor toernooien binnen Hearthstone niet aanwezig is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
drumstickNL schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:11:
[...]

Hebben we wel eens gehad, was wel lastig gezien de support voor toernooien binnen Hearthstone niet aanwezig is. :P
Cool , ik stelde het voor om mezelf is te kunnen afwegen tegen tweakers, ook al speel ik nog maar net.

Volgens mij kunnen we echter wel http://binarybeast.com/ gaan gebruiken om een toernooi op te zetten ?

Ik wil graag mee helpen met de opzet ervan maar heb het echter nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

sleepwalkerbe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:14:
[...]

Cool , ik stelde het voor om mezelf is te kunnen afwegen tegen tweakers, ook al speel ik nog maar net.

Volgens mij kunnen we echter wel http://binarybeast.com/ gaan gebruiken om een toernooi op te zetten ?

Ik wil graag mee helpen met de opzet ervan maar heb het echter nog nooit gedaan.
Draai zo'n toernooitje dit weekend mee en gebruik je kennis om een goede opzet te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Ngangatar schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:15:
[...]

Draai zo'n toernooitje dit weekend mee en gebruik je kennis om een goede opzet te maken ;).
Moet ik natuurlijk wel tijd hebben om dat te doen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

sleepwalkerbe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:16:
[...]

Moet ik natuurlijk wel tijd hebben om dat te doen he :)
Prioriteiten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr... bijna een turn-4 kill in arena:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2hgzjx0.png

Vervolgens speelt meneer een Thought Steal, trekt natuurlijk een Earth Shock, volgende beurten 2 Light Wells en een Tazdingo, game over voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Jammer dat casual niet echt een goede matchingsysteem heeft. Ik wil even mn deck play testen, maar dat lukt niet als je steeds tegen een te laag niveau speler speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
An1mA schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:17:
Jammer dat casual niet echt een goede matchingsysteem heeft. Ik wil even mn deck play testen, maar dat lukt niet als je steeds tegen een te laag niveau speler speelt.
Zijn die Expert practices daar niet goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
sleepwalkerbe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:28:
[...]

Zijn die Expert practices daar niet goed voor?
Dat is tegen bot/computer dat is helemaal een makkie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
An1mA schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:53:
[...]

Dat is tegen bot/computer dat is helemaal een makkie :P
Geen idee ik speel nooit vs bot/computer
Staat die expert enkel voor hun deck content dan?

Andere kant : battle tegen je vrienden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
sleepwalkerbe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:55:
[...]

Geen idee ik speel nooit vs bot/computer
Staat die expert enkel voor hun deck content dan?

Andere kant : battle tegen je vrienden ?
Ik wou bijna in tranen gaan zeggen dat ik geen vrienden heb :( Maar de meeste zijn pas avonds online ;) En hoe bevalt HS? Mij interesseert D3 vrij weinig, ga wel RoS proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
An1mA schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:46:
[...]

Ik wou bijna in tranen gaan zeggen dat ik geen vrienden heb :( Maar de meeste zijn pas avonds online ;) En hoe bevalt HS? Mij interesseert D3 vrij weinig, ga wel RoS proberen.
HS is weer een verslavende boel :) Veel MTG gedaan vroeger dus wel aangenaam dat er een populaire variant komt zoals HS.

D3 heb ik ff PTR gedaan maar denk dat ik maar uitstel tot RoS (heb nog 60 € op men battle.net van item sales dus ach ).
Momenteel is PTR crippeled voor diegenen zonder RoS in my opinion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Vandaag voor het eerste een keer wel geirriteerd geraakt. Net in arena 4x achter elkaar tegen een mage..
1x potje compleet weg gevaagd omdat hij minimaal 4 flame strikes had, 2x fire ball, 4 frost bolts, etc, etc.. Vervolgens 2 andere mages, waarvan 1 ook redelijk sterk was en de 2e enorm veel foute maakte (mijn win dus). En daarna weer tegen de eerste mage (herkende de naam) en deze keer had hij 3 flame strikes, 2x fire ball, 1x pyroblast en 5x freeze elemental :S was gewoon echt niet leuk ;( bah..

Kijk ik snap best dat mijn deck niet optimaal tegen mages was.. Maar 4x tegen een mage achter elkaar, waarvan 2x tegen dezelfde kan ik nu niet echt als leuk beschrijven :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Hmm dubbel gepost :S

[ Voor 96% gewijzigd door Uhmmie op 20-12-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
An1mA schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:17:
Casual heeft toch ook gewoon een hidden MMR net zoals Ranked? Kwestie van meer spelen lijkt mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Care
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 12:48
Modbreak:Als je de topicwarning had gelezen, dan wist je dat dit niet de bedoeling is

[ Voor 89% gewijzigd door Gropah op 20-12-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 22:52

Mauz1978

Console War Veteran

Pfff, met Rogue zojuist Rank 10 behaald, zonder legendaries... dan is het toch echt wel knijpen hoor!

Something under the bed is drooling

Pagina: 1 ... 57 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]