[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.503 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Ook hier een key binnengekregen van Blizzard. Mijn vrouw en ik hebben beiden al een tijdlang toegang tot Hearthstone (mede dankzij Tweakers), dus bij deze:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Wat decks die recent bij de 2P toernooi is gebruikt door meerdere spelers.
http://i.imgur.com/quwe5nb.png

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Die slow & steady lijkt toevallig heel erg veel op mijn deck die ik de laatste tijd met ERG veel succes gebruik in play :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo gisteren even mij Druid naar lv10 getrapt om zijn basic card set af te maken ( toch wel handig als je dallies wilt doen ermee )

Mijn lijstje is nu :

- Paladin lv10 ( Basic Paladin Deck )
- Priest lv10 ( Basic Priest Deck )
- Druid lv10 ( Basic Druid Deck )
- Mage lv22 ( Basic Mage Deck )

En de rest doe ik af en toe eens tussen door, gisteren ook nog even wat custom decks aangemaakt namelijk bovenstaande ze bestaan alleen op free cards zeg maar maar ben wel benieuwt waar verbeteringen inzitten, ik probeer van de basic deck's zeg maar langzaam uit te breiden naar betere decks.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Beunhaas schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:44:
[...]

Wauw, mooie scores, maar dat mag ook wel met zo'n goed deck ;) En mooie legendaries! Ga je Cho behouden of DE'en voor een andere legendary? Ik heb hem zelf ook, maar ik vind hem niet fijn spelen.
Ik hou hem nog maar even tot ik weet wat ik nodig heb, denk idd niet dat ik hem ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Laatst online: 03-03-2022
SkyStreaker schreef op woensdag 04 december 2013 @ 06:52:
Die slow & steady lijkt toevallig heel erg veel op mijn deck die ik de laatste tijd met ERG veel succes gebruik in play :)
Kom tegen me testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 22:54

Xaria

Boventitel

Counting stars lijkt wel beetje op mijn eigen warlock deck. Wel wat andere kaarten, maar principe is het zelfde... behalve dat het spel me geen sylvannas gunt :( Mja hard aan het sparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Xaria schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:52:
Counting stars lijkt wel beetje op mijn eigen warlock deck. Wel wat andere kaarten, maar principe is het zelfde... behalve dat het spel me geen sylvannas gunt :( Mja hard aan het sparen!
Elke warlock speelt zoals de deck genaamd counting stars, maar de variatie zit of ze jaraxxus gebruiken ja of nee. Zo niet, meestal een leeroy of rag. Ik speel zelf leeroy, omdat je die meestal meteen kunt gebruiken als finisher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Heb van de week ook een betakey gekregen, indruk is tot dusver goed maar het is wel heel simpel allemaal.
Misschien is het omdat ik al jaren MTG speler ben maar ik heb wel het gevoel dat dit meer arcade is als een echte CCG, bedoeld om door iedereen snel op te kunnen pakken. Heb het idee dat je ook erg snel skillcapped raakt in deze game en dat de kaarten die je hebt belangrijker zijn dan de skill.

Voor 20 euro packs gekocht, daarvan een UTH hunter deck gemaakt en een agressieve priest deck. Met beide decks 9 van de 10 ranked potjes gewonnen. Hoop dat het op hogere ranks wel wat uitdagender gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik kreeg net mailtje van blizz met een beta key.
Gelukkig heb ik een aantal weken geleden een key van An1mA :+ gekregen.
Dus als er nog iemand een key nodig heeft stuur me maar een DM :D

Key heb ik niet meer (dat ging snel :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Reset2003 op 04-12-2013 15:28 ]

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Krukar schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:13:
Heb van de week ook een betakey gekregen, indruk is tot dusver goed maar het is wel heel simpel allemaal.
Misschien is het omdat ik al jaren MTG speler ben maar ik heb wel het gevoel dat dit meer arcade is als een echte CCG, bedoeld om door iedereen snel op te kunnen pakken. Heb het idee dat je ook erg snel skillcapped raakt in deze game en dat de kaarten die je hebt belangrijker zijn dan de skill.

Voor 20 euro packs gekocht, daarvan een UTH hunter deck gemaakt en een agressieve priest deck. Met beide decks 9 van de 10 ranked potjes gewonnen. Hoop dat het op hogere ranks wel wat uitdagender gaat worden :)
Dat gevoel heb ik dus ook.. ik mis gewoon de diepgang van MTG heel erg :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15
An1mA schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:09:
[...]

Elke warlock speelt zoals de deck genaamd counting stars, maar de variatie zit of ze jaraxxus gebruiken ja of nee. Zo niet, meestal een leeroy of rag. Ik speel zelf leeroy, omdat je die meestal meteen kunt gebruiken als finisher.
Heeft iemand een link van het Counting Stars deck? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Nostordici schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:37:
[...]

Heeft iemand een link van het Counting Stars deck? Alvast bedankt.
An1mA schreef op woensdag 04 december 2013 @ 01:58:
Nieuwe Rankings zijn uit.

Zitten er tweakers tussen?

EU:
1 Cipher
2 Borostiliont
3 Adzik
4 icy
5 JesusNails
6 R0NNYN
7 Suezay
8 Beeblebrox
9 Nyhx
10 WhySoSkilled
11 Felyndra
12 StarSh1ne
13 Nether
14 Деамонда
15 THQQ
16 Manni
17 Syntaxx
18 Barrier
19 balooni
20 lopolop
21 Savjz 8
22 Njonjic
23 Cassie
24 Orsm
25 Aramore
26 Und3R
27 asdasdas
28 peffko
29 Natath
30 Crux 20
31 ryo
32 Hcrush
33 Inkalm
34 Madrac00n
35 Fade
36 Fei
37 Mysias
38 Ober
39 Lurtzer
40 Venya
41 Wargos
42 zmef 20
43 Dashiva
44 Margras
45 Malkav3
46 Foffo 16
47 Masho
48 kanytu
49 randomScrub
50 tritestuff

[ Voor 46% gewijzigd door Darkangle op 04-12-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Zojuist een beta key ontvangen van Bizzard, maar ik ben zelf al verslaafd, wie kan ik gelukkig maken met een nieuwe verslaving? :) veel plezier ermee!

Members only:
lanerios schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:35:

[...]

Dat gevoel heb ik dus ook.. ik mis gewoon de diepgang van MTG heel erg :(
Het wordt heus wel moeilijker hoor, zodra je wat verder bent. Vergeet niet dat er nu weer ladingen aan nieuwe betakeys uit zijn gegaan en dus veel nieuwe spelers in het genre komen. Zoals met veel Blizzard games is ook Hearthstone 'easy to learn, but difficult to master'...

[ Voor 56% gewijzigd door Mauz1978 op 04-12-2013 17:28 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Mauz1978 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:23:
Zojuist een beta key ontvangen van Bizzard, maar ik ben zelf al verslaafd, wie kan ik gelukkig maken met een nieuwe verslaving? :) veel plezier ermee!

Members only:

[...]

Het wordt heus wel moeilijker hoor, zodra je wat verder bent. Vergeet niet dat er nu weer ladingen aan nieuwe betakeys uit zijn gegaan en dus veel nieuwe spelers in het genre komen. Zoals met veel Blizzard games is ook Hearthstone 'easy to learn, but difficult to master'...
Dat bedoel ik niet :) het soort kaarten is gewoon te gelimiteerd. Artifacts (de oude dan), sorceries, instants, etc etc etc zorgen gewoon voor meer diepgang dan Hearthstone op dit moment biedt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

lanerios schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:40:
[...]

Dat bedoel ik niet :) het soort kaarten is gewoon te gelimiteerd. Artifacts (de oude dan), sorceries, instants, etc etc etc zorgen gewoon voor meer diepgang dan Hearthstone op dit moment biedt.
Men heeft al aangegeven in interviews voor meer diepgang te gaan zorgen. We zitten nog in de Beta en Blizzard zal in de toekomst zeker meer (soorten) kaarten uitgeven aangezien het kopen van boosterpaks een grote bron van inkomsten is in dit spel.

Vergelijk met MtG, wat ik zelf met veel plezier een aantal jaar gespeeld heb, is dan ook niet eerlijk, daar zijn al zoveel edities en elke editie bracht wel een nieuwe trend waarmee vorige edities een diepere laag kregen.

MtG is leuk vor een avond of weekend vol vermaak. Hearthstone kan je doen als tussndoortje.

[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 04-12-2013 17:44 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:18
De eerste die onder mij post (en nog een beta key wilt) krijgt hem

EDIT : Verstuurd

[ Voor 13% gewijzigd door Vertor op 04-12-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Vertor schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:46:
De eerste die onder mij post (en nog een beta key wilt) krijgt hem
Hoi :)

En nu iets uitgebreider, hardstikke bedankt mocht dit werkelijk lukken, ik heb een maatje welke heel erg op zoek is naar een key en continue achter het net vist.

[ Voor 30% gewijzigd door Ngangatar op 04-12-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

edit: Dacht gister na zoveel weken weer eens arena te gaan doen in plaats van alleen maar decks te kopen... resultaat? 0-3 :'(
Nu in constructed eindelijk 3 star platinum, maar het scheelt toch best veel als je geen sunfury protector/defender of argus hebt. Heb er toch 1 kunnen craften uiteindelijk en dan merk je pas hoe gamechanging die kaart kan zijn

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:49:
[...]

Spam

edit: Dacht gister na zoveel weken weer eens arena te gaan doen in plaats van alleen maar decks te kopen... resultaat? 0-3 :'(
Nu in constructed eindelijk 3 star platinum, maar het scheelt toch best veel als je geen sunfury protector/defender of argus hebt. Heb er toch 1 kunnen craften uiteindelijk en dan merk je pas hoe gamechanging die kaart kan zijn
Hopelijk een troll reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Bekse schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:39:
[...]

Hopelijk een troll reactie...
Je moet toegeven, een goed getimede argus kan best game changing zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
An1mA schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:43:
[...]

Je moet toegeven, een goed getimede argus kan best game changing zijn ;)
Hahaha, zou ik het zo maar eens mee eens kunnen zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
An1mA schreef op woensdag 04 december 2013 @ 01:58:
Even dat Slow en Steady deck geprobeerd maar dan met Knife Juggler ipv Rag. Slow indeed... 2x achter elkaar tegen een priest control deck (met leuke truukjes: Auchenai Soulpriest en 2x Circle of Healing e.d.) maar zelfs dan kan je nog winnen. Maar poeh hey, wel wat anders dan mijn aggro pally deck. In plaats van turn 5-7 winnen win je opeens in turn 23...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Extra beta key ontvangen.

Members only: title

Geclaimed door Alabama_man :)

[ Voor 29% gewijzigd door Marcelvk. op 04-12-2013 22:07 ]

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Hartelijk bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilerden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 17:26
Haha, heel de tijd dit topic in de gaten gehouden en het dan nog mislopen :P

Maar veel mensen zeggen dat het net iets te simpel is? Is dat zo? En verveelt het dan niet na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
7/9 in arena, had een vrij zwakke draft met priest deck dus viel me op zich mee.

Die millhouse manastorm mekkatorque is echt bullshit trouwens, speelde in ranked tegen een hunter die er één gesummoned had, z'n accesory was een ding dat een damaged player healed, dat ding heeft mij 3 keer gehealed en mede daardoor won ik de match :D
Is echt meer een lolcard dan dat ie nuttig is.
Kilerden schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:30:
Haha, heel de tijd dit topic in de gaten gehouden en het dan nog mislopen :P

Maar veel mensen zeggen dat het net iets te simpel is? Is dat zo? En verveelt het dan niet na een tijdje?
Op dit moment is het heel erg simpel als je andere CG's bent gewent (yugi-oh of MTG bijv.). Arcade-niveau simpel. Wel vermakelijk voor het moment maar wil het interessant blijven moet er idd een heleboel diepgang worden toegevoegd.

Overigens werkt de BREAD formule van MTG ook vrij goed in Hearthstone arena's, voor diegene die het niet kennen: http://boardgamegeek.com/blogpost/1514/magic-bread

[ Voor 52% gewijzigd door Krukar op 04-12-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 14:01
Je bedoelt Gelbin Mekkatorque neem ik aan? Die kan inderdaad vrij goed uitpakken voor de tegenstander af en toe :)

Ik kijk wel uit naar de open Beta, als er weer een nieuwe golf aan spelers komt kan ik misschien weer eens wat makkelijker winnen.. O-)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Lau1187 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:35:
Je bedoelt Gelbin Mekkatorque neem ik aan? Die kan inderdaad vrij goed uitpakken voor de tegenstander af en toe :)

Ik kijk wel uit naar de open Beta, als er weer een nieuwe golf aan spelers komt kan ik misschien weer eens wat makkelijker winnen.. O-)
Bedoelde inderdaad mekkatorque, meeste van de tijd geeft het je tegenstander bonus, het nijgt naar een funcard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Krukar schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:39:
[...]

Bedoelde inderdaad mekkatorque, meeste van de tijd geeft het je tegenstander bonus, het nijgt naar een funcard :)
Ja is het zeker, ik heb 'm ook in geen van mijn decks. Ik weet niet hoe het zit met de kaart die je kreeg bij het digitale ticket voor Blizzcon, misschien is die wat nuttiger?

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilerden
Ah oké, bedankt!

Het zal vast wel in de toekomst nog uitgebreid worden als je kijkt hoe populair het is. Het ziet er in ieder geval uit als een lekker fast paced spelletje!

Wat raden jullie aan voor beginners (van hearthstone)? Welke hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Kilerden schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:48:
Ah oké, bedankt!

Het zal vast wel in de toekomst nog uitgebreid worden als je kijkt hoe populair het is. Het ziet er in ieder geval uit als een lekker fast paced spelletje!

Priest, want met de gratis cards kan je daar het beste deck voor maken.

Alternatief is Mage. Ook daar kom je met de graties cards een heel eind. Divine Paladin is ook een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Kilerden schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:48:
Ah oké, bedankt!

Hero maakt niet zoveel uit voor zover ik tot nu toe heb gezien. Sommige hebben sterke combo's (UTH hunter of mindblast priest bijv.) Gaat er meer om welke kaarten je bij je hero uitzoekt, goede balans en counters.

Als je arena gaat spelen kun je BREAD toepassen (een formule uit de MTG wereld), dat zal je heel hard helpen. In het kort houdt dat in dat je in de volgende volgorde kaarten draft:

Bombs - Kaarten die in hun eentje een spel kunnen winnen (bijvoorbeeld een deathwing kaart of een unleash the hounds voor een hunter)

Removal - Kaarten waarmee je het bord van je tegenstander kunt clearen (bijv. holy nova, arcane shot, cone of cold, etc).

Evasion - Kaarten die damage ontwijken, in Hearthstone tot dusver alleen kaarten met "Stealth" of "Divine Shield".

Advantage - Kaarten die je een multi-voordeel geven, bijvoorbeeld cone of cold (die freezed meerdere enemy minions tegelijk)

Defense - In Hearthstone zijn dat minions met taunt.

Dan de rest, natuurlijk wel verstand blijven gebruiken en niet 30 removals pakken omdat de R hoog staat :)

Als je meer wilt weten over bread, ergens hierboven heb ik een link neergezet.

Probeer verder combodecks te maken, een hunter met alleen maar beast minions, wat removal en 2 unleash the hounds erin bijv. heb je tegen wat minder goede spelers al gewonnen. Je gebruikt je removal tot je rond de 8-10 mana zit om je tegenstander uit te schakelen. Dan summon je ineens een berg beasts, gooit een UTH neer en ze kunnen dezelfde beurt allemaal aanvallen en krijgen allemaal +1

Ander voorbeeld is een warlock met 2 summoning portals en 2 voidwalkers, gooi zo snel mogelijk die voidwalkers neer en meteen daarna een summoning portal, dan kun je in turn 6 je grootste creatures summonen (8 mana creatures kosten dan 6 mana).

Enfin zo zijn er legio voorbeelden te bedenken.

Gebruik als je hem hebt je mana ring niet voor domme dingen zoals het afschieten van een class ability, maar bewaar hem liever om een 6mana card te summonen in je 5mana beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Krukar schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:59:
[...]
Probeer verder combodecks te maken, een hunter met alleen maar beast minions, wat removal en 2 unleash the hounds erin bijv. heb je tegen wat minder goede spelers al gewonnen. Je gebruikt je removal tot je rond de 8-10 mana zit om je tegenstander uit te schakelen. Dan summon je ineens een berg beasts, gooit een UTH neer en ze kunnen dezelfde beurt allemaal aanvallen en krijgen allemaal +1
Beetje slecht advies voor een beginner. Het is als je net begint veel beter om te leren wat goede en minder goede kaarten zijn en waarom. Ook zijn combo decks vaak veel lastiger om te spelen en zijn goede solide minion-based decks met classspecific removal een stuk gebruiksvriendelijker en vergeven foutjes een stuk beter.

Daarnaast is OTK Hunter zo goed als dood doordat iedereen en zijn moeder DoA's in zijn deck heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
betakey over, 8625873916958727097946622. Veel plezier ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilerden
Yes! Bedankt! <3

--

Zo zie je maar weer dat Tweakers gewoon de beste site is!

Bedankt voor jullie advies, ik zal het nu uitgaan proberen!
(Mocht iemand een keer 1v1 willen, mijn Battlenet acc is Kilerden#2175)

See you guys in The Arena!
GG

[ Voor 88% gewijzigd door Kilerden op 04-12-2013 23:15 . Reden: Awesome key invoeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Sahje schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:10:
[...]

Beetje slecht advies voor een beginner. Het is als je net begint veel beter om te leren wat goede en minder goede kaarten zijn en waarom. Ook zijn combo decks vaak veel lastiger om te spelen en zijn goede solide minion-based decks met classspecific removal een stuk gebruiksvriendelijker en vergeven foutjes een stuk beter.

Daarnaast is OTK Hunter zo goed als dood doordat iedereen en zijn moeder DoA's in zijn deck heeft.
Vindt het helemaal geen slecht advies voor een beginner, beter meteen goed leren. Deze game draait om combodecks, met random minions ga je echt niet ver komen in Hearthstone.

Defender of Argus doet overigens helemaal niets tegen een UTH hunter deck als je goed speelt met removals, als je met een UTH hunter deck verliest omdat iemand een DoA neergooit spele je gewoon bizar slecht of heb je heel weinig geluk met kaarten (DoA is instakilled met een multishot, kill command of explosive shot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Krukar schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:35:
[...]

Vindt het helemaal geen slecht advies voor een beginner, beter meteen goed leren. Deze game draait om combodecks, met random minions ga je echt niet ver komen in Hearthstone.

Defender of Argus doet overigens helemaal niets tegen een UTH hunter deck als je goed speelt met removals, als je met een UTH hunter deck verliest omdat iemand een DoA neergooit spele je gewoon bizar slecht of heb je heel weinig geluk met kaarten (DoA is instakilled met een multishot, kill command of explosive shot)
Ik denk dat je het goed bedoeld, maar om een beginneling op te zadelen met een OTK deck? Dat vind ik persoonlijk geen goed voorbeeld. Spaar de benodigde kaarten op en probeer je tegenstander in 1 keer te doden en in de tussentijd zijn minions met removals doden. Word je geen beter speler van. En een defender of argus is echt wel een pain in the ass voor OTK hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Probeer een goeie deck te zoeken voor warrior, iemand tips ? sites ?

PS : Een key te veel stuur maar door naar mij (voor mijn schoonbroer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
An1mA schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:58:
[...]

Ik denk dat je het goed bedoeld, maar om een beginneling op te zadelen met een OTK deck? Dat vind ik persoonlijk geen goed voorbeeld. Spaar de benodigde kaarten op en probeer je tegenstander in 1 keer te doden en in de tussentijd zijn minions met removals doden. Word je geen beter speler van. En een defender of argus is echt wel een pain in the ass voor OTK hunter.
Ik zadel hem ook niet op met een OTK hunter hoor, kijk maar in mijn originele post, ik bedoelde meer dat ie zelf een combodeck verzint of in ieder geval in die richting denkt zodat je meteen goed gaat leren ipv random wat kaarten bij elkaar te stampen en dan op rank 3 door alles en iedereen te worden afgeslacht.

Met een OTK deck had ik gister 8/9 in arena, geen enkel probleem met DoA, gewoon genoeg removal gestackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Met een OTK deck had ik gister 8/9 in arena, geen enkel probleem met DoA, gewoon genoeg removal gestackt.
Wil iemand dit vertalen voor alle beginnelingen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil dit spel zo graag spelen, maar nog steeds geen betakey weten te bemachtigen :(

Voor alle beginnende spelers die Arena willen gaan doen, hier heb ik een lijst voor je van common en basic Neutral cards gesorteerd op kwaliteit, inclusief uitleg waarom:

http://ihearthu.com/trumps-arena-card-rankings/

Gemaakt door Trump, een high ranked streamer die vrijwel elke avond wel een paar keer 9 wins haalt. Heb al heel veel geleerd van zijn stream (hij is altijd online op twitch.tv in de avond, komt uit amerika dus minstens 6 uur tijdverschil). Gemerkt bij vrienden van me dat deze kaarten in arena echt heel valuable zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
yasaka schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:04:
[...]

Wil iemand dit vertalen voor alle beginnelingen hier.
OTK staat voor one turn kill, in een beurt van iemand winnen. DoA afkorting voor een kaart, defender of argus. En tja removal bedoelen we mee kaarten die er voor zorgen dat de minions van de bord worden gevaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilerden
Ik ben toch als mage begonnen. Net 4 potjes online gedaan, alle 4 gewonnen. So far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Krukar schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:35:
[...]

Misschien heb je een andere idee over wat combodecks inhouden. Een One Turn Kill Hunter deck is echt een typisch combo-deck. Dit deck is echter in de huidige meta best zwak. Decks dat zich richten op early aggro en minions die elkaar buffen is wat op dit moment de klok slaat. Naar mijn mening is het beter om mensen als ze net beginnen met spelen te leren hoe je potjes wint door card en board advantage, niet door een combodeck aan te leren. De vaardigheden die je leert door het spelen van een combo-deck dragen veel minder over naar andere decks dan de basisvaardigheden over card en board advantage (om maar 2 termen te noemen). Daarvoor is het veel beter dat je leert onderscheiden welke kaarten veel value bieden en welke kaarten niet. Als je je richt op combo's dan loop je het risico te denken dat een situationele kaart goed is omdat die soms heel goed is. Beter al richt je je op kaarten die altijd goed zijn.

En ik geloof dat je verkeerd begrijpt waarom Defender of Argus zo goed is vs. OTK Hunter. De kaart zelf stelt niks voor, de 2 taunt minions die het maakt kunnen een flinke deuk in je plan slaan. Taunt minions zijn op dit moment niet zo heel goed. Maar 2 5/5 Taunt kaarten op het bord kunnen je turn 8 kill-plan behoorlijk in de war sturen. Als je dan nog eerst removal ertegenaan moet gooien om van de taunts af te raken en vervolgens pas je combo kan beginnen heb je eigenlijk altijd mana te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Toevallig heb ik gisteren mijn DoA kaarten gecraft :D 2 stuks, be nu aan het sparen voor de volgende in willekeurige volgorde in mijn ogen :

(DONE)Defender of Argus
Argent Commander
Sylvanas Windrunner
Harvest Golem
Dark Iron Dwarf

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Wow, speel net priest in ranked tegen een mage, en gebruik de kaart waarbij je twee kaarten uit het deck van de tegenstander in je hand krijgt. 2x Pyroblast... :P
Jammer dat het uiteindelijk te laat kwam en me niet meer kon redden...

[ Voor 18% gewijzigd door Lau1187 op 05-12-2013 11:18 ]

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
ShadowBumble schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:08:
Toevallig heb ik gisteren mijn DoA kaarten gecraft :D 2 stuks, be nu aan het sparen voor de volgende in willekeurige volgorde in mijn ogen :

(DONE)Defender of Argus
Argent Commander
Sylvanas Windrunner
Harvest Golem
Dark Iron Dwarf
Ik zou aanraden:

Argent Commander > DiD > Golem > Sylvanas.

Argent Commander is altijd goed, daarna zijn legendaries leuk maar die andere 2 kaarten heb je veel sneller en hebben veel meer impact :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Sahje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:44:
[...]

Ik zou aanraden:

Argent Commander > DiD > Golem > Sylvanas.

Argent Commander is altijd goed, daarna zijn legendaries leuk maar die andere 2 kaarten heb je veel sneller en hebben veel meer impact :).
Ik heb golem iets hoger in mn rank, komt omdat hij een 2 voor 1 is naar mijn mening. Maar sowieso argent commander craften zodra je het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
An1mA schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:52:
[...]

Ik heb golem iets hoger in mn rank, komt omdat hij een 2 voor 1 is naar mijn mening. Maar sowieso argent commander craften zodra je het kan ;)
Ik ben iets agressiever ingesteld maar het is inderdaad een close call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ik heb dus zojuist 300 gold gekregen, maar ik weet niet waarom, klikte het te snel weg. Volgens deze link alleen als je:
Win 100 games in any mode – Award: 300 gold
Win 1,000 games in any mode – Award: 300 gold
Zoals je onder het plaatje ziet, heb ik geen 1000 wins hoor.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xFlU59Cl.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Als Unranked, Practice, en tegen vrienden spelen meetelt dan zou je wel op 1000 kunnen zitten misschien.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Lau1187 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:11:
Als Unranked, Practice, en tegen vrienden spelen meetelt dan zou je wel op 1000 kunnen zitten misschien.
Dat zou dan de enige logische verklaring zijn ;) Hopelijk kan ik met de gold genoeg arena's doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Sahje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:22:
[...]

Misschien heb je een andere idee over wat combodecks inhouden. Een One Turn Kill Hunter deck is echt een typisch combo-deck. Dit deck is echter in de huidige meta best zwak. Decks dat zich richten op early aggro en minions die elkaar buffen is wat op dit moment de klok slaat. Naar mijn mening is het beter om mensen als ze net beginnen met spelen te leren hoe je potjes wint door card en board advantage, niet door een combodeck aan te leren. De vaardigheden die je leert door het spelen van een combo-deck dragen veel minder over naar andere decks dan de basisvaardigheden over card en board advantage (om maar 2 termen te noemen). Daarvoor is het veel beter dat je leert onderscheiden welke kaarten veel value bieden en welke kaarten niet. Als je je richt op combo's dan loop je het risico te denken dat een situationele kaart goed is omdat die soms heel goed is. Beter al richt je je op kaarten die altijd goed zijn.

En ik geloof dat je verkeerd begrijpt waarom Defender of Argus zo goed is vs. OTK Hunter. De kaart zelf stelt niks voor, de 2 taunt minions die het maakt kunnen een flinke deuk in je plan slaan. Taunt minions zijn op dit moment niet zo heel goed. Maar 2 5/5 Taunt kaarten op het bord kunnen je turn 8 kill-plan behoorlijk in de war sturen. Als je dan nog eerst removal ertegenaan moet gooien om van de taunts af te raken en vervolgens pas je combo kan beginnen heb je eigenlijk altijd mana te kort.
Je snapt mij niet, ik adviseer hem om een combodeck te creëeren, ik zeg niet "alleen een OTK hunter is goed". Card en board advantage is leuk in een MTG ofzo, in Hearthstone heb je dat helemaal niet nodig, de game is zo simpel dat je met wat simpelere combodecks met goede kaarten erin in principe altijd kunt winnen. Vandaar mijn advies om dat meteen mee te leren in het begin.

Nogmaals zeg ik, DoA is niet goed tegen OTK, of laat ik zeggen een goed gespeelde OTK, wat multishots of arcane shots en je hebt al die defenders in 1 turn gecleared. OVerigens als je OTK goed speelt maakt die DoA helemaal geen 2 defenders aan, want die minions zijn er dan niet. Ik speel zelf veel OTK in arena's en ik haal iedere keer 7+ wins, ook tegen DoA decks (die helemaal niet zoveel voorkomt als je doet overkomen trouwens). Als je OTK hunter speelt eet je priests en mages 9 van de 10 keer op, de meest voorkomende classes in Arena naar wat ik heb gezien.

Je opmerking dat taunt minions niet goed zijn slaat ook kant nog wal, dat hangt er namelijk maar net vanaf in wat voor deck je ze gebruikt. Slow/steady druid is op dit moment één van de sterkste decks die er is en die is compleet gebaseerd op tauntdefenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
@Krukar

"Card en board advantage is leuk in een MTG ofzo, in Hearthstone heb je dat helemaal niet nodig"

Daar ben ik het totaal niet mee eens, ze zijn juist belangrijk bij Hearthstone. Board control in de huidige meta is uiterst belangrijk, je wilt niet dat je tegenstander zijn minions buffed en jij wilt minions op de board hebben om aan te vallen en gebuffed te worden.

Card advantage is altijd belangrijk bij welke kaart game hoe dan ook, want je wilt zo veel mogelijk waar voor je kaart hebben en bij Hearthstone heb je "maar" 30 kaarten in je deck Kan me niet voorstellen dat je vaak alle kaarten trekt in een game, maar bij zulke situaties is card advantage verdomde handig.

Taunt kaarten zijn in de huidge meta nog niet in trek en raad ik ook niet aan te gebruiken. Hoewel senjin in de huidge meta wel een 2 voor 1 is, bied hij geen synergie met de meeste decks. Taunts zijn ook situational en dan heb je uiteindelijk meer aan buff kaarten.

Ik probeer Sahje niet te verdedigen of jou aan te vallen, het lap tekst hierboven is gewoon wat IK er van vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Krukar schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:23:
[...]

Je snapt mij niet, ik adviseer hem om een combodeck te creëeren, ik zeg niet "alleen een OTK hunter is goed". Card en board advantage is leuk in een MTG ofzo, in Hearthstone heb je dat helemaal niet nodig, de game is zo simpel dat je met wat simpelere combodecks met goede kaarten erin in principe altijd kunt winnen. Vandaar mijn advies om dat meteen mee te leren in het begin.

Nogmaals zeg ik, DoA is niet goed tegen OTK, of laat ik zeggen een goed gespeelde OTK, wat multishots of arcane shots en je hebt al die defenders in 1 turn gecleared. OVerigens als je OTK goed speelt maakt die DoA helemaal geen 2 defenders aan, want die minions zijn er dan niet. Ik speel zelf veel OTK in arena's en ik haal iedere keer 7+ wins, ook tegen DoA decks (die helemaal niet zoveel voorkomt als je doet overkomen trouwens). Als je OTK hunter speelt eet je priests en mages 9 van de 10 keer op, de meest voorkomende classes in Arena naar wat ik heb gezien.

Je opmerking dat taunt minions niet goed zijn slaat ook kant nog wal, dat hangt er namelijk maar net vanaf in wat voor deck je ze gebruikt. Slow/steady druid is op dit moment één van de sterkste decks die er is en die is compleet gebaseerd op tauntdefenders.
Heerlijk die OTK decks. Met zowel mijn Paladin, Druid als Mage kom ik ze graag tegen. In de eerste 3-4 turns zoveel pressure zetten dat ze op een gegeven moment wel moeten komen met minion omdat ze niet genoeg removals hebben.

Laatste anderhalve week nog maar 1 keer verloren van een OTK hunter omdat ze steeds makkelijker te bespelen worden. Alleen wanneer ze perfect draws hebben dan is het spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

An1mA schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:40:
@Krukar

"Card en board advantage is leuk in een MTG ofzo, in Hearthstone heb je dat helemaal niet nodig"

Daar ben ik het totaal niet mee eens, ze zijn juist belangrijk bij Hearthstone. Board control in de huidige meta is uiterst belangrijk, je wilt niet dat je tegenstander zijn minions buffed en jij wilt minions op de board hebben om aan te vallen en gebuffed te worden.

Card advantage is altijd belangrijk bij welke kaart game hoe dan ook, want je wilt zo veel mogelijk waar voor je kaart hebben en bij Hearthstone heb je "maar" 30 kaarten in je deck Kan me niet voorstellen dat je vaak alle kaarten trekt in een game, maar bij zulke situaties is card advantage verdomde handig.

Taunt kaarten zijn in de huidge meta nog niet in trek en raad ik ook niet aan te gebruiken. Hoewel senjin in de huidge meta wel een 2 voor 1 is, bied hij geen synergie met de meeste decks. Taunts zijn ook situational en dan heb je uiteindelijk meer aan buff kaarten.

Ik probeer Sahje niet te verdedigen of jou aan te vallen, het lap tekst hierboven is gewoon wat IK er van vind ;)
Volledig mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krukar schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:23:
[...]
Je snapt mij niet, ik adviseer hem om een combodeck te creëeren, ik zeg niet "alleen een OTK hunter is goed". Card en board advantage is leuk in een MTG ofzo, in Hearthstone heb je dat helemaal niet nodig, de game is zo simpel dat je met wat simpelere combodecks met goede kaarten erin in principe altijd kunt winnen. .
Board control is volgens mij het belangrijkst, samen met kaarten in je hand :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Ngangatar schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:40:
[...]

Heerlijk die OTK decks. Met zowel mijn Paladin, Druid als Mage kom ik ze graag tegen. In de eerste 3-4 turns zoveel pressure zetten dat ze op een gegeven moment wel moeten komen met minion omdat ze niet genoeg removals hebben.

Laatste anderhalve week nog maar 1 keer verloren van een OTK hunter omdat ze steeds makkelijker te bespelen worden. Alleen wanneer ze perfect draws hebben dan is het spannend.
Dan speel jij tegen OTK hunters zonder tracking en freezing traps, die het spel dus niet snappen.
Hoe zet jij trouwens in turn 3 met een druid zoveel pressure dat je tegenstander geforceerd minions moet neerleggen? Misschien met geluk als je je innervate in beurt 1 pullt, maar hoe vaak komt dat voor :?

[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 05-12-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:44:
[...]

Board control is volgens mij het belangrijkst, samen met kaarten in je hand :*)
Hangt er volledig vanaf wat voor soort deck je speelt, veel decks hebben helemaal niets aan board control. Wat ik bedoel te zeggen is dat het niet zo'n heel belangrijk aspect is van het spel, misschien in de gevallen waar je heavy minion-based deck speelt.

Overigens, goed voorbeeldje hoe je een taunt-deck kunt spelen, voor al diegene die roepen dat taunt nutteloos is ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Krukar op 05-12-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:51
Wacht even hoe retarded is normal deck mode... speel je nou echt tegen mensen met een custom deck? Is het IQ van blizzard 0 of ben ik nou dom? Want de vorige tegenstander had golden cards etc en dan speel ik met een normal deck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jasper 99 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:50:
Wacht even hoe retarded is normal deck mode... speel je nou echt tegen mensen met een custom deck? Is het IQ van blizzard 0 of ben ik nou dom? Want de vorige tegenstander had golden cards etc en dan speel ik met een normal deck...
Het is IQ van jou is 0 als je met een standaard deck speelt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Jasper 99 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:50:
Ik vind je post nogal onduidelijk tbh. In play mode kan je inderdaad met je eigen decks spelen. Als je net begint en je nog niet veel kaarten verzameld hebt kun je met de basisdecks spelen, maar je kunt ook zelf decks maken en ermee spelen.
Ik denk dat je ipv golden cards misschien legendaries bedoelt? (Golden cards zijn goudkleurig en hebben een animatie maar verder geen extra effecten; legendaries zijn zeldzame kaarten met een oranje/geelkleurig symbooltje erop om de zeldzaamheid aan te geven) Als je het geluk hebt een legendary uit een pakje te krijgen kan je hem in je eigen decks gebruiken. In play mode kom je dus inderdaad mensen tegen die legendaries in hun decks hebben, maar ook mensen die met veelal basiskaarten spelen. Als iemand veel legendaries in een deck heeft betekent dat niet automatisch dat hij daardoor meteen wint.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
JimDB schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:27:
Beiden zeer erg bedankt, er waren nog een aantal guildies op WoW die nog een key nodig hadden en nu kunnen ze eindelijk eens spelen! :*)

Wel grappig dat ze nog steeds keys blijven uitdelen, zeker omdat de Open Beta toch niet zo ver weg meer is, maar zeker meegenomen :)
Wat nog grappiger is, is dat ik al in de beta zit en toch nog een key krijg.. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

ennnn de key is weg, veel plezier Rylo

[ Voor 76% gewijzigd door kaluro2 op 05-12-2013 21:24 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Mauz1978 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:23:

Members only:
Fijn dat degene die deze geclaimt heeft dat even meldt (om maar niet te beginnen over een 'dank je')...

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
kaluro2 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:09:
Ik heb een beta key ov er.

Degene die mij als eerst kan vertellen welke legendary card een 2/1 summon summoned per kaart die je speelt, krijgt de beta key :).
Illidan Stormrage :-)

Bedankt kaluro :)!

[ Voor 3% gewijzigd door Rylo op 05-12-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Tijdje geleden dat ik in arena 9 wins aantikte met een warlock deckje waarvan ik niet dacht ik de 8 of 9 wins zou aantikken. Ik denk dat jullie ook wel vaker hebben ervaren tijdens het maken van een arena deck. Waarvan je denkt, ok met dit deck moet ik toch x wins aantikken. Won verbazingwekkend makkelijk met mijn deck, mijn mvp is toch echt Lord Jarraxxus. van de 10 games denk ik 6 a 7 keer moeten gebruiken om te winnen. Anders nomineer ik Soul Fire echt een goede kaart als finisher. Je ziet in het plaatje niet, maar ik had ook nog een blood imp en 2 Soul Fires.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N0hbSCdl.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
An1mA schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:37:
Tijdje geleden dat ik in arena 9 wins aantikte met een warlock deckje waarvan ik niet dacht ik de 8 of 9 wins zou aantikken. Ik denk dat jullie ook wel vaker hebben ervaren tijdens het maken van een arena deck. Waarvan je denkt, ok met dit deck moet ik toch x wins aantikken. Won verbazingwekkend makkelijk met mijn deck, mijn mvp is toch echt Lord Jarraxxus. van de 10 games denk ik 6 a 7 keer moeten gebruiken om te winnen. Anders nomineer ik Soul Fire echt een goede kaart als finisher. Je ziet in het plaatje niet, maar ik had ook nog een blood imp en 2 Soul Fires.

[afbeelding]
Nice, gratz. Ik sta nu op 7-0 met een paladin deck waarvan ik niet gedacht had dat ik er 7 zou winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere87
  • Laatst online: 16-09 22:52
Nog een Hearthstone beta key van blizzard gehad, maar dankzij de tweakers actie van toen der tijd zit ik al in de beta.

Dus hierbij voor de gelukkige eerste lezer een beta key.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
sphere87 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:47:
Nog een Hearthstone beta key van blizzard gehad, maar dankzij de tweakers actie van toen der tijd zit ik al in de beta.

Dus hierbij voor de gelukkige eerste lezer een beta key.

Members only:
Many thanks !! Ga komend weekend eens lekker kijken hoe dit spel werkt, had me er eigenlijk bij neergelegd dat ik pas in open beta dit spel kon gaan testen.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
Ik vind het niets, je krijgt straks net zoals Magic the Gathering allemaal dezelfde combo decks en dan begin je niets met normale decks tenzij je extreem veel geld spendeert voor boosters. Jammer dat spellen allemaal pay-to-win of micro-transacties moeten zijn. Artwork is wel goed.

Het is niets anders dan Magic the Gathering voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
FitzChevalric. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:39:
Ik vind het niets, je krijgt straks net zoals Magic the Gathering allemaal dezelfde combo decks en dan begin je niets met normale decks tenzij je extreem veel geld spendeert voor boosters. Jammer dat spellen allemaal pay-to-win of micro-transacties moeten zijn. Artwork is wel goed.

Het hoeft niet perse zo te zijn dat je geen games kunt winnen als je er geen cent aan uit geeft. Hoewel ik je gelijk geef dat de game p2w is. Ja, je kunt gold grinden of kaarten verdienen door goed te zijn in arena, maar daar verdien je naar mijn mening de kaarten niet snel genoeg. Maar kaartspellen zijn sowieso p2w je moet contstant boosters kopen, bij HS kun je gelukkig nog wel kaarten verdienen zonder geld er aan uit te geven. Maar zoals ik eerdwr zei te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

FitzChevalric. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:39:

Ik mag aannemen dat die kansen op eerlijkere spellen in de gold-versie wel wat beter geregeld wordt. Het is inmiddels mij ook vaak wel duidelijk wanneer ik een beginner voor mij heb of een gevorderde.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet pay2win, het is pay2winfaster, aangezien je zonder te betalen alle kaarten kunt halen die er zijn. Daarnaast zijn epics en legendaries niet nodig om te winnen. De meeste classes zijn prima te spelen met commons en rares.

Het is trouwens de bedoeling dat het lang duurt voordat je alle kaarten hebt, anders is er voor veel spelers geen doel meer in het spel.

Als je het spel een beetje onder de knie hebt, kun je onbeperkt gold krijgen door endless arena's te spelen. Sinds anderhalve week zit ik op een killing spree van 10 arena games met minimaal 7 wins met warlock of shaman rush decks. Ik heb nu meer dan 1000 gold en daar is geen euro aan te pas gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Daarnaast is dit spel F2P. Dat betekent dat wij er geen geld aan hoeven uit te geven. Dat betekent niet dat Blizzard er geen geld aan wil verdienen. F2P werkt in de basis op 3 type mensen:

• Power-Gamers: Dit zijn de mensen die alle kaarten willen hebben en de tijd willen spenderen om ze te krijgen. In Hearthstone zijn dit types zoals Kripp. Spelen 8 uur per dag het spelletje in Arena en unlocken zo alle kaarten omdat ze goed zijn.

• Casual Gamers: Mensen die 1 à 2 keer in de week inloggen om een paar potjes te doen. Deze mensen doen hier eens een Arena waar ze 2euro aan uitgeven. Kopen hier en daar een booster omdat ze het leuk vinden maar doen het vooral met wat ze gratis krijgen. Van deze mensen hoor je bijna nooit iets omdat ze meestal geen interesse hebben in discussies om het spelletje heen.

• Casual Power-Gamers: Over het algemeen de vocale minderheid. Deze mensen spelen minder tijd dan de echte power-gamers vanwege andere tijdsbestedingen of zijn minder goed maar schrijven dit toe aan externe omstandigheden (bijvoorbeeld "ik heb niet de juiste kaarten") dan de echter power-gamers. Deze mensen willen alle kaarten hebben en hebben niet de tijd of vaardigheid om dit gratis te doen. Dit zijn de mensen waar Blizzard bakken met geld aan verdient.

Daarnaast is Hearthstone Pay2Win noemen kortzichtig. Er valt te stellen dat je sneller beter wordt in Hearthstone als je er meer geld tegenaan gooit. Echter kan je ook prima goed worden zonder geld te besteden. Trump heeft al meerdere keren gezegd dat die bijna geen geld heeft besteld.

Pay2Win betekent zoals de term al zegt: Je besteedt geld = je wint. Dit is per definitie in Hearthstone niet waar. Geld besteden betekent niet dat je opeens een 5/7 Chillwind Yeti hebt en die van de ander maar 4/5 is. Hearthstone is ten hoogste een spel waar je kan betalen om sneller te hebben wat je wilt hebben maar zeker niet Pay2Win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:07:
Het is niet pay2win, het is pay2winfaster, aangezien je zonder te betalen alle kaarten kunt halen die er zijn. Daarnaast zijn epics en legendaries niet nodig om te winnen. De meeste classes zijn prima te spelen met commons en rares.
Sahje schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:50:
Pay2Win betekent zoals de term al zegt: Je besteedt geld = je wint. Dit is per definitie in Hearthstone niet waar. Geld besteden betekent niet dat je opeens een 5/7 Chillwind Yeti hebt en die van de ander maar 4/5 is. Hearthstone is ten hoogste een spel waar je kan betalen om sneller te hebben wat je wilt hebben maar zeker niet Pay2Win.
2x100% mee eens. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Er komt gewoon uiteindelijk een stuk of 4 a 5 winning decks uit met kaarten die je nodig hebt om kans te maken. Dat gebeurd bij MtG al jaren. Dan moet je wel of een shitload tijd erin steken om genoeg kaarten te sparen (tijd=geld) of geld erin steken. Maar een betere term zou zijn pay-to-not-lose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
FitzChevalric. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:40:
Er komt gewoon uiteindelijk een stuk of 4 a 5 winning decks uit met kaarten die je nodig hebt om kans te maken. Dat gebeurd bij MtG al jaren. Dan moet je wel of een shitload tijd erin steken om genoeg kaarten te sparen (tijd=geld) of geld erin steken. Maar een betere term zou zijn pay-to-not-lose.
Maar blijft dit het juist niet leuk houden. Met de huidige set kaarten is wel een beetje uitgevogeld wat goed is en wat niet. Al is er nog steeds veel ruimte voor innovatie naar mijn mening.

Kwa tijd zijn we gezien de start van de beta ook wel toe aan een nieuwe collectie kaarten. Voor mij hopelijk eentje die zich focussed op class specific cards. Daar zit naar mijn gevoel een te kleine variatie waarin Blizzard je nu nog echt naar 1 playstyle stuurt.

En nog één laatste boodschap aan mensen die klagen over het betaalaspect. Het is een card game... wat had je verwacht. De hoeveelheid shit die je gratis krijgt in hearthstone is bizar in vergelijking met de big 3 (MtG, Pokémon en Yu-Gi-Oh)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Misschien zou het spel leuker zijn als je zelf kaarten kon bouwen en er een soort waarde aan zou zitten qua functies die je gebruikte.

En dat je daarna een character uit wow kan selecteren die qua prijs gelijk staat aan het level aan de character. Hoe stoer zou dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

FitzChevalric. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:04:
Misschien zou het spel leuker zijn als je zelf kaarten kon bouwen en er een soort waarde aan zou zitten qua functies die je gebruikte.

En dat je daarna een character uit wow kan selecteren die qua prijs gelijk staat aan het level aan de character. Hoe stoer zou dat zijn.
"Cool" misschien maar je zou de toegankelijkheid van het spel zeer beperken ermee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Er komen natuurlijk bekende decks die populair worden. Maar daardoor verandert gewoon de meta-game. Opeens wordt een bepaald rush-deck populair. Dan loont het net om een counter-rush deck te maken. Mensen die gewoon de hype train volgen qua decks zullen nooit in de top belanden. Het gaan hem ook nog steeds om je spel aan te passen afhankelijk van wat je tegenstander doet.

Laat mensen maar kaarten kopen, zolang ze niet weten wat er met te doen, maakt het niets uit.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
4bit schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:59:
Er komen natuurlijk bekende decks die populair worden. Maar daardoor verandert gewoon de meta-game. Opeens wordt een bepaald rush-deck populair. Dan loont het net om een counter-rush deck te maken. Mensen die gewoon de hype train volgen qua decks zullen nooit in de top belanden. Het gaan hem ook nog steeds om je spel aan te passen afhankelijk van wat je tegenstander doet.

Laat mensen maar kaarten kopen, zolang ze niet weten wat er met te doen, maakt het niets uit.
Ik kwam zojuist al wat counter-achtige plays tegen. Stampeding Kodo's en Abominations. Gelukkig speelde ik mijn mid-game pally deck en niet de rush-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb een paar dagen geleden een key gekregen van Blizzard terwijl ik er al een heb. Ik hoop dat ik er een Tweaker nog blij mee kan maken:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Beunhaas schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:15:
Ik heb een paar dagen geleden een key gekregen van Blizzard terwijl ik er al een heb. Ik hoop dat ik er een Tweaker nog blij mee kan maken:

Members only:
Thank you. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Seal9 op 07-12-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Laatst online: 07-07 12:35
Dit is niet de bedoeling

[ Voor 78% gewijzigd door Gropah op 07-12-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

maak aub een topic report aan

[ Voor 86% gewijzigd door Gropah op 07-12-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Kwam dit vandaag tegen op een site wat betreft constructed. treurig maar waar..

http://i.imgur.com/QWrET7q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Ik ben momenteel aan het twijfelen samen met een vriend om ofwel Hearthstone te spelen, ofwel Magic 2014. Magic 2014 lijkt me iets dieper uitgewerkt te zijn dan Hearthstone waar het meer lijkt de draaien om animaties en snelle gameplay?

Is dit correct volgens diegenen met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geemfriek schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:55:
Ik ben momenteel aan het twijfelen samen met een vriend om ofwel Hearthstone te spelen, ofwel Magic 2014. Magic 2014 lijkt me iets dieper uitgewerkt te zijn dan Hearthstone waar het meer lijkt de draaien om animaties en snelle gameplay?

Wat denk jezelf in een HS topic? :)
Het is het zelfde als in een WoW topic vragen of Wildstar beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:40:
[...]

Wat denk jezelf in een HS topic? :)
Het is het zelfde als in een WoW topic vragen of Wildstar beter is.
Komkom, we zijn toch geen fanboys mag ik hopen? ;)
Ik denk trouwens dat er wel mensen zijn die beide zullen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje

Ik denk dat je het zelf wat kan inschatten. Magic bestaat al ~25 jaar. Hearthstone komt net om de hoek kijken. Heb je ervaring en wil je echt diep gaan doe dan Magic. Wil je 2-3x in de week snel een uurtje kunnen spelen dan HS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geemfriek schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 18:02:
[...]

Komkom, we zijn toch geen fanboys mag ik hopen? ;)
Ik denk trouwens dat er wel mensen zijn die beide zullen spelen?
Fanboy? Alles behalve, ik speel het spel amper.
Denk alleen dat het niet verstandig is om in een bepaald topic te vragen of een ander spel beter is.

Niet voor mij persoonlijk, ik heb Magic 2014 niet gedaan.
Dus kan er geen oordeel over vellen.

Ik vind HS een lekker wegspelende CCG met een sterke basis iig.
Alleen jammer dat er nu zoveel bepaalde kaarten bijna in elk deck zitten, al verwacht ik wel dat dit gaat schuiven als er meer kaarten in gaan komen uiteindelijk.

En hoe dan ook, er zal altijd een "meta" zijn in dit soort spelletjes lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Wie het eerst komt wie het eerst maalt:

Your Hearthstone Game Key:
--KEY IS GONE--

Laat even een berichtje achter als je mijn code hebt gebruikt vind ik wel zo leuk :P

[ Voor 11% gewijzigd door Flamax op 07-12-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wow thanks Flamax, ik keek blijkbaar net op het goede moment weer hier :)

Barbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Barbaar schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:15:
Wow thanks Flamax, ik keek blijkbaar net op het goede moment weer hier :)
Geen Probleem, heeft veel plezier !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier een extra beta key ontvangen, mijn key via tweakers gekregen dus gaat deze extra hier ook terug. ;)

1st come 1st serve: En alweer weg, veel plezier jsalman! ;)

Laat even weten als de key gebruikt is aub.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:36:
Ook hier een extra beta key ontvangen, mijn key via tweakers gekregen dus gaat deze extra hier ook terug. ;)

1st come 1st serve: 1153544401773173279281777

Laat even weten als de key gebruikt is aub.
Thanks!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Sahje schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 18:04:
[...]

Ik denk dat je het zelf wat kan inschatten. Magic bestaat al ~25 jaar. Hearthstone komt net om de hoek kijken. Heb je ervaring en wil je echt diep gaan doe dan Magic. Wil je 2-3x in de week snel een uurtje kunnen spelen dan HS.
In MtG2014 (heb ze allemaal op steam) kun je ook vrij snel leuk spelen vindt ik, ook online. Daar kom je net zo hard ook mixed matches tegen tussen casual en pro (in mijn beleving!) :) Al moet ik zeggen dat de campaigns wel iets meer tot de verbeelding spreken in MtG in tegenstelling tot de "practices" (lijkt er heeeeeel ietsjes op) op HS.

Echter, even tussendoor: ervaring is niet nodig in MtG, je moet ergens beginnen en ook dat kan ik MtG 2014. Eerlijkheidshalve is het wel zo dat 2014 enorm uitgebreid is in spelmodi. Volgens mij kan je de 1e MtG op Steam nu voor een leuk prijsje krijgen, begin daar anders gewoon eens mee en wissel af met HS

Hopelijk doen ze in de gold-versie ook wat meer campaign-spul. Ik zou dolgraag dat willen doen om de kaartjes te winnen die je alleen zo krijgt, is voor mij persoonlijk boeiender te doen dan, welhaast constant, pre-constructed voor je neus te krijgen.

Dankzij HS eigenlijk zit ik de laatste tijd ook wat meer MtG-edities te spelen via Steam.

[ Voor 30% gewijzigd door SkyStreaker op 07-12-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar

Magic 2014 (DOTP) is een gateway game voor de MTG wereld, bedoeld om je een beetje bekend te laten worden met het CCG genre. Is zeker een leuke game hoor maar redelijk simplistisch.

De eigenlijke online MTG variant is MTGO, en daar kom je nu niet of nauwelijks goed in als je geen ervaring hebt met TCG's en/of geen groot budget hebt.

Wil je arcade-achtige, vrij simpele CGC dan is zowel DOTP als HS leuk, en zou ik zelf op dit moment voor HS kiezen omdat het net iets leuker is dan DOTP naar mijn mening.

Wil je dieper gaan met CG's dan zou ik toch gaan kijken naar MTG offline (veel leuker dan online), in de MTG wereld zijn vrijwel overal wekelijks evenementen die speciaal zijn toegespitst op nieuwe spelers (Friday Night Magic), ideaal om het spel te leren.
Yugi-Oh en andere varianten zou ik persoonlijk ook links laten liggen, dat zijn allemaal van die "net-niet" MTG-clones.
Pagina: 1 ... 53 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]