Het is de hashtag #HeartstoneCard. Zie de originele tweet.fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:21:
blizzard verloot nu op twitter, hearthstone keys als je een zegt wat je favoriete kaart is met hastag #hearthstone
Verwijderd
Is Stark ook je ingame name ? If so dan heb ik al een potje tegen je gespeeld (ik ben groov mocht je het je nog herinneren).Stark schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:56:
Ik vind arena wel erg leuk om te spelen.
Alleen jammer dat je er altijd voor moet betalen. Wat als je alle kaarten al hebt en niks aan alle packs hebt die je wint in arena? Moet je gaan betalen alleen voor de fun van een arena potje, want aan de rewards heb je niks meer als alle kaarten hebt.
Misschien moeten ze dust > gold converteren zodat je altijd nog arena kan spelen.
Ik amuseer me best nog met een warrior en druid deck. Hou van de mogelijkheid om snel enemy deck te clearen. Merk wel dat mijn deck vrij veel van de common minions niet heeft en bijna uitsluitend warrior kaarten. Hoe ver gaan jullie hierin ? Stellen jullie een maximum aan class kaarten op ?
Zolang het goede class kaarten zijn die goed van pas kunnen komen stel ik persoonlijk geen limiet.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:55:
[...]
Is Stark ook je ingame name ? If so dan heb ik al een potje tegen je gespeeld (ik ben groov mocht je het je nog herinneren).
Ik amuseer me best nog met een warrior en druid deck. Hou van de mogelijkheid om snel enemy deck te clearen. Merk wel dat mijn deck vrij veel van de common minions niet heeft en bijna uitsluitend warrior kaarten. Hoe ver gaan jullie hierin ? Stellen jullie een maximum aan class kaarten op ?
Alleen als het bijvoorbeeld teveel spells worden, dan zorg ik er wel voor dat ik een paar common minions erin doe.
Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Verwijderd
Mijn warrior deck heeft amper minions en heeft vooral alle weapons (2 * lvl 2, 2* lvl 5 & 1 * lvl 7). Soms merk ik dat ik wat meer presence mis op mijn deck maar kan meestal me nog uit de slag trekken met cleave & whirlwind.Robbie.b schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:13:
[...]
Zolang het goede class kaarten zijn die goed van pas kunnen komen stel ik persoonlijk geen limiet.
Alleen als het bijvoorbeeld teveel spells worden, dan zorg ik er wel voor dat ik een paar common minions erin doe.
Ja een weapon kan goed als vervanging van een minion door, ik zou gewoon wat experimenteren met minions en spells, kijken wat het beste werkt voor je.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:19:
[...]
Mijn warrior deck heeft amper minions en heeft vooral alle weapons (2 * lvl 2, 2* lvl 5 & 1 * lvl 7). Soms merk ik dat ik wat meer presence mis op mijn deck maar kan meestal me nog uit de slag trekken met cleave & whirlwind.
Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Dit is het mage deck dat ik nu gebruik:
http://www.hearthhead.com...Mch7MmU7Mzh7Mhp7zya7zGo8R
Early en midgame control, end game nuke.
Goedkope AOE om de tegenstander in het begin dwars te zitten. Manawyrms om dat damage uit te delen (als de tegenstander de werking niet doorheeft zijn dit early killers). Verder de nodige card draw minions, spellpowerboost minions. Verder de nodige CC met freezes en Polymorph. Mirror entity kan ook een game winner zijn.
Zwakte van het deck vind ik dat je een early cheese bijna niet kan voorkomen (bijv Priest met een 6/6 cleric in turn 2).
Sylvanas is de vreemde eend in de bijt, maar een geweldige jokerkaart vind ik. De deathrattle kan een gamewinner zijn, en sommige tegenstanders lijken soms wel in paniek te raken als je deze kaart speelt.
Ysera kan en matchwinner zijn, maar merk dat deze in dit deck niet volledig tot haar recht komt, vaak speel ik die fase van de game Fireballs/Flamestrike/Pyro blast en blijft Ysera in de hand. Dit is dan ook een van de kaarten die ik overweeg te vervangen.
Iemand die ook mage speelt nog tips hoe dit deck misschien nog beter kan?
http://www.hearthhead.com...Mch7MmU7Mzh7Mhp7zya7zGo8R
Early en midgame control, end game nuke.
Goedkope AOE om de tegenstander in het begin dwars te zitten. Manawyrms om dat damage uit te delen (als de tegenstander de werking niet doorheeft zijn dit early killers). Verder de nodige card draw minions, spellpowerboost minions. Verder de nodige CC met freezes en Polymorph. Mirror entity kan ook een game winner zijn.
Zwakte van het deck vind ik dat je een early cheese bijna niet kan voorkomen (bijv Priest met een 6/6 cleric in turn 2).
Sylvanas is de vreemde eend in de bijt, maar een geweldige jokerkaart vind ik. De deathrattle kan een gamewinner zijn, en sommige tegenstanders lijken soms wel in paniek te raken als je deze kaart speelt.
Ysera kan en matchwinner zijn, maar merk dat deze in dit deck niet volledig tot haar recht komt, vaak speel ik die fase van de game Fireballs/Flamestrike/Pyro blast en blijft Ysera in de hand. Dit is dan ook een van de kaarten die ik overweeg te vervangen.
Iemand die ook mage speelt nog tips hoe dit deck misschien nog beter kan?
Ik vind arena erg leuk! Maar ik moet zoals veel andere hier wel zeggen dat ik het moeilijk vindt. Ik heb 2 arena's gedaan en ik heb 4/3 en 1/3 gespeeld. Ik dacht de laatste arena een goed deck te hebben maar ik werd volledig weggespeeld 
Blijven oefenen maar!
Blijven oefenen maar!
Stark schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:22:
Ik kan mij zo irriteren aan dit spel.
Gvd zoveel games verloren in arena alleen al door battle rage.
Blizzard logic, hoe kunnen ze dit ooit goed getest hebben en gedacht van hebben "Yup, balanced! =)"
.
Is een known bug inderdaad.Dreanor schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:36:
Denk dat het een bug was ofzo, nu kom ik wel in de edit mode als ik op mijn custom hunter set klik. Daarstraks (voor het opnieuw opstarten van het spel) kon dat niet!
.
Niet alleen je Arena deck, ook Constructed decks posten en bespreken kan denk ik erg interessant zijn.PromWarMachine schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 00:19:
Mijn dringende oproep aan iedereen met >=7 wins in Arena: post je deck!
Dank. Daar leren anderen meer van dan je denkt.
.
Basic decks waar je mee begint zijn erg zwak (en te algemeen); je kunt veel beter een eigen Custom deck maken. Mocht je twijfelen aan je deck kan je dat deck hier altijd posten.TheNephilim schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:36:
Heb nu al aardig wat potjes 'Play' gedaan. Veel verloren ook, maar ben er wel achter dat je bij sommige classes echt zelf een deck moet maken. Met de standaard decks heb je veel teveel kaarten vanaf 4 mana en sta je (sowieso) zonder kaarten op de hand na een tijdje. Belangrijk zijn dan (blijkbaar) ook de 'draw a card' kaarten.
.
Je kan iedereen uit je vriendenlijst uitdagen.Hopelijk gaan ze nu nog eens custom games ondersteunen, zodat ik nog eens tegen vrienden kan spelen. Altijd leuker dan tegen onbekenden.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Pff, dit weekend voor het eerste Arena gedaan. Wist niet precies wat ik moest verwachten. Decks maken gaat me nog niet goed af (daarom ook de 1/3 en 2/3 resultaten). Play ging me ook niet goed af. De eerste potjes die ik heb gespeeld op donderdag waren denk ik gewoon beginners geluk en nu wordt het echt werken voor je goede resultaten
Hopelijk na meerdere potjes gaat het me beter af, maar nu is het nog echt leren hoe alles classes in elkaar steken.
Hopelijk na meerdere potjes gaat het me beter af, maar nu is het nog echt leren hoe alles classes in elkaar steken.
Omdat ik classes nog niet goed ken doe ik soms ook echt nog domme dingen. Royaal in traps of secrets trappen terwjil ik ze makkelijk had kunnen ontwijken enzoDahal schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:59:
Pff, dit weekend voor het eerste Arena gedaan. Wist niet precies wat ik moest verwachten. Decks maken gaat me nog niet goed af (daarom ook de 1/3 en 2/3 resultaten). Play ging me ook niet goed af. De eerste potjes die ik heb gespeeld op donderdag waren denk ik gewoon beginners geluk en nu wordt het echt werken voor je goede resultaten
Ik heb op dit moment denk ik ~10 - 15 games gespeeld, en laatst kwam ik voor het eerst een secret tegen.. ik had echt geen flauw benul wat dat inhield en dus op een gegeven moment wordt het getriggerd.. Oftewel, nog genoeg te leren en lekker blijven gamenNipje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:03:
[...]
Omdat ik classes nog niet goed ken doe ik soms ook echt nog domme dingen. Royaal in traps of secrets trappen terwjil ik ze makkelijk had kunnen ontwijken enzo
WOW cool deckTwylight schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:46:
[...]
Hij gebruikt waarschijnlijk het cookie cutter deck van hearthpwn
http://www.hearthpwn.com/decks/307-miracle-rogue
Ja precies, haha. Ook denk ik bijvoorbeeld nog niet genoeg na over bijvoorbeeld mind control cards van priests. Leg ik met veel trots mijn super sterke minion op het bord om vervolgens hem aan mijn tegenstander te gevenDahal schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:06:
[...]
Ik heb op dit moment denk ik ~10 - 15 games gespeeld, en laatst kwam ik voor het eerst een secret tegen.. ik had echt geen flauw benul wat dat inhield en dus op een gegeven moment wordt het getriggerd.. Oftewel, nog genoeg te leren en lekker blijven gamen
Ik heb nu ook wat potjes gespeeld, voornamelijk met priest. Erg vermakelijk!
Ook 1x arena gedaan (2-3), maar ik vind het nog best lastig om daar een goed deck te maken. (of uberhaupt een goed deck te maken). Maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik nog niet alle classes en kaarten ken.
Het is trouwens niet mogelijk om een secret te verwijderen toch? (zonder deze te triggeren)
Of verwijderen van een silence, is ook niet mogelijk toch?
Ook 1x arena gedaan (2-3), maar ik vind het nog best lastig om daar een goed deck te maken. (of uberhaupt een goed deck te maken). Maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik nog niet alle classes en kaarten ken.
Het is trouwens niet mogelijk om een secret te verwijderen toch? (zonder deze te triggeren)
Volgens mij kan alleen Rogue dit, met een spell en misschien 1 creature. (correct me if i am wrong)kloos2 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:28:
Ik heb nu ook wat potjes gespeeld, voornamelijk met priest. Erg vermakelijk!
Verder is het slimmer omgaan met wat je doet en testen als dit kan.
Bijv.
Eerst een 1/1 creature spelen voor een big of andersom (afhankelijk van de tegenstanders class).
Ik weet ze niet allemaal uit mijn hoofd, maar ik ben altijd voorzichtig en sla soms een beurt over voor het plaatsen van een Big creature.
Ik merk aan mezelf dat ik afwachtend ben tot wat de tegenstander doet en speel daarop in, dus wel voor opgezet plan maar durf er vanaf te wijken.
Ook neem ik veel risico, in de hoop een goede kaart te krijgen.
(zie mijn screenshot in een eerdere post, met 4 HP iemand met 20 HP afmaken in 1 turn is best gewaagd vind ik. (want ik kon wel meer HP hebben maar geen Board control of dergelijk in handen hebben.)
[ Voor 35% gewijzigd door Ithric op 14-10-2013 12:39 ]
Flare (hunter spell) kan secrets weghalen zonder ze te triggeren.
Gisteren begonnen met een warrior arena. 2-1, met als verlies, je raadt het al, een priest. Nogmaals, ik vind ze nu meer OP dan rogues in het verleden waren. Ik had op turn 2 een 6/6 beestje tegen me (0/4, power word shield en inner fire), wat hij dus ook nog eens kan healen, dus je kan niets neerleggen want het gaat toch dood. Heb je dan geen silence of iets van Hex (kans is vrij groot dat je die nog niet hebt), dan is het GG.
En dat is maar 1 van de vele nut draws van priests.
Gisteren begonnen met een warrior arena. 2-1, met als verlies, je raadt het al, een priest. Nogmaals, ik vind ze nu meer OP dan rogues in het verleden waren. Ik had op turn 2 een 6/6 beestje tegen me (0/4, power word shield en inner fire), wat hij dus ook nog eens kan healen, dus je kan niets neerleggen want het gaat toch dood. Heb je dan geen silence of iets van Hex (kans is vrij groot dat je die nog niet hebt), dan is het GG.
En dat is maar 1 van de vele nut draws van priests.
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
valt wel mee 6/6 heb die wel eens tot 30/30 ofzo gehad (K*T hex)
Gewoon oefenen. Ik ben zeker geen pro hoor!Ho0f schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:55:
[...]
Dank voor het posten van je deck en inderdaad ook het verzoek aan anderen dit ook te doen als ze veel winnenHeb nu 3 of 4 keer arena gespeeld met als beste een win of 4 volgens mij. Blijf het toch nog verdraaid lastig vinden de goede kaarten te kiezen, maar vind arena wel het leukst. Geeft voor mij wat meer spanning omdat er iets op het spel staat.
Zie dat je een paar low cost damage kaarten hebt en voor de rest bijna alleen maar minions. Volg je die strategie altijd, of alleen met warrior?
Warrior is bij uitstek een class die vrij weinig direct damage in de vorm van spells heeft.
Board clearing spells als Consecration, Flamestrike & Holy Nova heeft de Warrior niet. In plaats daarvan zijn de wapens van de Warrior weer erg sterk. Als je al mijn wapens uit dat deck optelt, heb je al 37 damage. Uiteraard moet je die 4 wapens dan nog wel 'even' drawen en bestaat er ook iets als Taunt, dus je zult het niet winnen zonder minions, maar wapens zijn erg sterk.
Bij andere classes altijd een aantal board wiping spells meenemen als je de kans hebt. Al meermaals verloren door Flamestrike bijvoorbeeld, die ik zelf op dit moment te goed vind.
Thanks!Darkangle schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:24:
[...]
Gefeliciteerd met je win btw.
Is het het nog waard om de arena matches the frapsen en op youtube te kwakken, of doen dat al teveel mensen? Ik neem het toch wel op, gezien ik terug wil zien en leren van mijn fouten en even editten en uploaden is de moeite niet.
Frapsen doe ik niet. Ten eerste ben ik daar niet goed genoeg voor en ten tweede vind ik zelf kijken naar een potje waar je alleen de kaarten ziet bewegen ook dodelijk saai. Het meest leerzame proces is namelijk het kiezen van de kaarten, bij voorkeur gecomplimenteerd met commentaar van de caster.
Eens!OkkE schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:55:
[...]
Niet alleen je Arena deck, ook Constructed decks posten en bespreken kan denk ik erg interessant zijn.
+100[...]
Basic decks waar je mee begint zijn erg zwak (en te algemeen); je kunt veel beter een eigen Custom deck maken. Mocht je twijfelen aan je deck kan je dat deck hier altijd posten.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Flamestrike is imho alleen goed als ie gebuffed is met spellpower, end game is normaliter 4 dmg niet genoeg voor een boardclear, tenzij je tegen een andere mage of een hunter speelt met veel van die lage beasts + Attack buffs.
Vind het daarom ook wel grappig dat veel spelers mijn 1 - 4 minions met +1 spell power uit mijn eerder geposte deck niet als bedreiging zien, totdat je 13-15 dmg pyro's en 7-9 dmg flamestrikes gaat casten, en dan is het vaak al te laat.
Gister bijv nog een potje gewonnen terwijl ik al op 6 stond en de tegenstander druid op 26 HP en +2 armor. 2 rondes later was hij dood en ik stond nog steeds op 6
, puur doordat mijn secret een 8-8 treant met taunt kopieerde 3 beurten voor het einde. ik met Poly/ blizzard / Arcane explosion zijn kant van het board kon clearen. 2 beurten erna Pyro + de 8 dmg van de treant en doei
Vind het daarom ook wel grappig dat veel spelers mijn 1 - 4 minions met +1 spell power uit mijn eerder geposte deck niet als bedreiging zien, totdat je 13-15 dmg pyro's en 7-9 dmg flamestrikes gaat casten, en dan is het vaak al te laat.
Gister bijv nog een potje gewonnen terwijl ik al op 6 stond en de tegenstander druid op 26 HP en +2 armor. 2 rondes later was hij dood en ik stond nog steeds op 6
Hoe is dat net zo goed als een 4+spellpower damage to all?
Er zijn anders zat heel nare kaarten met <=4 health, ook endgame.Dennism schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:18:
Flamestrike is imho alleen goed als ie gebuffed is met spellpower, end game is normaliter 4 dmg niet genoeg voor een boardclear, tenzij je tegen een andere mage of een hunter speelt met veel van die lage beasts + Attack buffs.
[...]
Bovendien kreeg ik er recentelijk 2 achter elkaar (2 turns dus) om m'n oren.
Toevallig nu in een Arena run met Mage, heb gelukkig 2 Flamestrikes. Ga zien hoe nuttig ze zijn. I'll keep in touch. 1-0 zo ver.
Update 1: 2-0 Was een Mage vs Mage, ik heb geen Pyro, geen Dalaran Mage, geen Kobolt, hij wel pyro en 3 flamestrikes. Ik win dankzij een secret die een minion van hem kopieert. Zeer close call!
Update 2: Mage vs Warrior. 3-0 RNG is such a bitch. Nog 4 (!!!) kaarten over en 2 daarvan waren mijn Flamestrikes.. Toch gewonnen. Zijn de beste!
Update 3: 3-1. Mage vs Mage. Hij perfecte draw en ik.. nou ja, niet. Waardeloos zelfs.
Update 4: 4-1. Mage vs Mage. Close call, leuke game. Nu ben ik wel klaar met tegen Mages spelen tho.
Update 5: 5-1. Mage vs Hunter. Daar steamrollde ik vrij hard overheen. Ik had iedere keer een antwoord.
Update 6: 5-2 Mage vs Hunter. Nu werd ik gesteamrolled.. zo jammer.
Update 7: 6-2 Mage vs Mage (teh fuck, alweer?) Steamroll was een understatement in deze game. Nog voor ik 10 crystals had, had ik gewonnen.
Update 8: 6-3 Mage vs Mage. Sigh. Dat is de beste samenvatting.
130 gold en een pack waar niets bijzonders in zat.
Bij interesse post ik m'n deck. Stuur een DM bij voorkeur
[ Voor 38% gewijzigd door PromWarMachine op 14-10-2013 15:24 ]
Hopelijk heb je ook wat Pyro's, Kobols en Dalaran MagesPromWarMachine schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:23:
[...]
Hoe is dat net zo goed als een 4+spellpower damage to all?
[...]
Er zijn anders zat heel nare kaarten met <=4 health, ook endgame.
Bovendien kreeg ik er recentelijk 2 achter elkaar (2 turns dus) om m'n oren.
Toevallig nu in een Arena run met Mage, heb gelukkig 2 Flamestrikes. Ga zien hoe nuttig ze zijn. I'll keep in touch. 1-0 zo ver.
http://www.hearthhead.com/card=950/hellfire vind ikzelf ook een leuke boardclear, wel verstandig gebruiken als Lock, maar oh zo sterk (en goedkoop)
[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 14-10-2013 13:28 ]
Gegroet mede (digitale) kaartspelers!
Vorige week was ik 1 van de gelukkige die een beta key heeft mogen ontvangen en ben van het weekend dus beetje gaan spelen.
Momenteel speel ik dit deck:
http://www.hearthpwn.com/...;503:1;519:2;553:2;663:2;
Ik hoorde van mensen dat het vrij irritant tegen te spelen is.
Deck is voornamelijk opgebouwd met "Taunt" kaarten, deze geven mijn andere kaarten vrij spel, en deze kom in 2 smaken, of ze buffen al mijn andere kaarten (+1/+1, +1) of het zijn kaarten die damage doen na/voor mijn beurt.
Ondertussen kan ik vervelende kaarten neer halen met direct damage of door secrets.
Heb nog maar 1x arena gedaan, 5/3 voor de 1e keer viel wel mee, maar krijg het gevoel dat sommige mensen wel hele goede kaart keuze's hebben gehad
Vorige week was ik 1 van de gelukkige die een beta key heeft mogen ontvangen en ben van het weekend dus beetje gaan spelen.
Momenteel speel ik dit deck:
http://www.hearthpwn.com/...;503:1;519:2;553:2;663:2;
Ik hoorde van mensen dat het vrij irritant tegen te spelen is.
Deck is voornamelijk opgebouwd met "Taunt" kaarten, deze geven mijn andere kaarten vrij spel, en deze kom in 2 smaken, of ze buffen al mijn andere kaarten (+1/+1, +1) of het zijn kaarten die damage doen na/voor mijn beurt.
Ondertussen kan ik vervelende kaarten neer halen met direct damage of door secrets.
Heb nog maar 1x arena gedaan, 5/3 voor de 1e keer viel wel mee, maar krijg het gevoel dat sommige mensen wel hele goede kaart keuze's hebben gehad
PSN: MaxxusNL
huh kaarten die meer dan 10 mana kosten ?? hoe gaat dat in zn werking ? of is arena nu echt totaal anders dan play ?
Nee, dan is er altijd een catch.
Bijvoorbeeld "kost 1 minder per damage taken". Dan is een 20 mana creature ineens gratis als jij nog maar 10 hp hebt
Bijvoorbeeld "kost 1 minder per damage taken". Dan is een 20 mana creature ineens gratis als jij nog maar 10 hp hebt
Sommige kaarten gaan met de cost naar beneden, bijvoorbeeld eentje die 20 mana kost, met de mana omlaag gaat gelijk aan de hoeveelheid DMG je hero heeft gekregen.fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:21:
huh kaarten die meer dan 10 mana kosten ?? hoe gaat dat in zn werking ? of is arena nu echt totaal anders dan play ?
Dus als je hero 10 health over (dus al 20 DMG heeft gekregen, is de kaart gratis.)
Hoop dat ik het wat duidelijk uitleg
#!$@# Spuit 11
I'm an Ironman!
Kaarten die meer dan 10 mana kosten krijg je vaak met een bepaalde 'korting', afhankelijk van bijvoorbeeld hoeveel damage je hero heeft opgelopen (Molten Giant), of hoeveel kaarten je in je hand hebt (Mountain Giant).fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:21:
Edit: zo wat is iedereen hier snel en behulpzaam zeg
[ Voor 4% gewijzigd door Lau1187 op 14-10-2013 14:25 ]
Steam ||
aah ja, dank allen voor de uitleg, ik las gewoon niet goed, de ene kaart is het aantal damage wat je in loop van potje hebt opgelopen, en de ander voor het aantal kaarten in je hand.
Verwijderd
Het valt me op hoe weinig het feit dat priest vrij overpowered is momenteel wordt besproken of vinden jullie dit niet?
Ikzelf faceroll arena vrij hard als priest en verlies aan de andere kant ook vrijwel altijd als non priest tegen priests in arena. Hun board control is ongekend met spells als Mind Control (kwam gister tegen een priest die er 5 had wat vaker voorkomt aangezien het een common is), shadow word death (ook een common), shadow word pain, holy nova (common) holy fire , shadow madness. Doordat zo veel van deze spells common zijn (en er dus meestal veel van hebben in een arena draft) hebben veel arena decks eigenlijk altijd antwoord op w/e je speelt en spells zoals mind control en shadow madness geven zo ongelooflijk veel board advantage.
Het ongenoegen op mn friends list t.o.v. priests begint ook steeds meer toe te nemen.
Ikzelf faceroll arena vrij hard als priest en verlies aan de andere kant ook vrijwel altijd als non priest tegen priests in arena. Hun board control is ongekend met spells als Mind Control (kwam gister tegen een priest die er 5 had wat vaker voorkomt aangezien het een common is), shadow word death (ook een common), shadow word pain, holy nova (common) holy fire , shadow madness. Doordat zo veel van deze spells common zijn (en er dus meestal veel van hebben in een arena draft) hebben veel arena decks eigenlijk altijd antwoord op w/e je speelt en spells zoals mind control en shadow madness geven zo ongelooflijk veel board advantage.
Het ongenoegen op mn friends list t.o.v. priests begint ook steeds meer toe te nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 14:52 ]
van het weekend nog een vrije bizzare situatie meegemaakt met priest vs priest, we zaten in de end game en het staat 24 vs 4 voor mij, board is afgeladen, 7 minions van mij en van hem, elk van ons heeft die ene
priestress opstaan (weet zo even de naam niet meer) waarbij je voor elke gehealde minion een kaart moet trekken.
hier en hierdoor gaat het opeens vreselijk mis voor mij, hij is aan zet en doet een massa heal voor zijn minions maar schijnbaar reageert mijn priestress dus ook op zijn heals, en ik moest ineens 14 kaarten trekken, in de ronde hiervoor moest ik al een paar kaarten trekken terwijl mijn hand vol zat en die kaarten
worden dan ook automatisch vernietigd en nu plus de extra 14 kaarten en mijn deck was leeg en trok zwarte kaarten die mij schade toebrachten, eerst 2 dmg dan 4, 6, 8 etc totdat ik dood was !?
WTF !? ik weet niet (denk het haast niet) of hij dit had voorzien of hij ook zo iets had van wat gebeurd er nu.
priestress opstaan (weet zo even de naam niet meer) waarbij je voor elke gehealde minion een kaart moet trekken.
hier en hierdoor gaat het opeens vreselijk mis voor mij, hij is aan zet en doet een massa heal voor zijn minions maar schijnbaar reageert mijn priestress dus ook op zijn heals, en ik moest ineens 14 kaarten trekken, in de ronde hiervoor moest ik al een paar kaarten trekken terwijl mijn hand vol zat en die kaarten
worden dan ook automatisch vernietigd en nu plus de extra 14 kaarten en mijn deck was leeg en trok zwarte kaarten die mij schade toebrachten, eerst 2 dmg dan 4, 6, 8 etc totdat ik dood was !?
WTF !? ik weet niet (denk het haast niet) of hij dit had voorzien of hij ook zo iets had van wat gebeurd er nu.
Klinkt als een gevalletje, lees je kaarten nog is een keer goed doorfuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:57:
van het weekend nog een vrije bizzare situatie meegemaakt met priest vs priest, we zaten in de end game en het staat 24 vs 4 voor mij, board is afgeladen, 7 minions van mij en van hem, elk van ons heeft die ene
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Dat is dus een counter voor als je die minion niet dood krijgt en hij ondertussen zn hand vol heeft met kaarten.fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:57:
Tja, wat wil je bespreken over OP zaken waar je geen invloed op hebt? Dan krijg je hier een WoW US forum wat we wat mij betreft moeten trachten te vermijden.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:48:
Het valt me op hoe weinig het feit dat priest vrij overpowered is momenteel wordt besproken of vinden jullie dit niet?
Ikzelf faceroll arena vrij hard als priest en verlies aan de andere kant ook vrijwel altijd als non priest tegen priests in arena. Hun board control is ongekend met spells als Mind Control (kwam gister tegen een priest die er 5 had wat vaker voorkomt aangezien het een common is), shadow word death (ook een common), shadow word pain, holy nova (common) holy fire , shadow madness. Doordat zo veel van deze spells common zijn hebben veel arena decks eigenlijk altijd antwoord op w/e je speelt en spells zoals mind control en shadow madness spelen geven zo ongelooflijk veel board advantage.
Maargoed, ja Priest is een bijzonder sterke class. 5 MC's is wel zeer uitzonderlijk overigens (of dat zou het moeten zijn) maar je merkt in wat higher ranked play dat je er 'om heen' gaat spelen. Lees, eerst ogenschijnlijk sterke creeps spelen die je zelf kan handelen mocht er een MC komen. Om vervolgens later pas je Gruul of Ysera te spelen. Dus lok de MC's, Hex', Assasinates, Sheep's, Executes, Deadly Shot's, Naturalize's en Corruption's uit op 5/5 of 6/6 creeps. Zorg dat als je tegen Priest speelt, je op een MC een antwoord hebt (wat betekent dat als je er geen antwoord op zou hebben, je ze niet speelt!!). Talloze potjes waar ik een legendary in m'n handen houd vanwege bovenstaande.
mwha sommige kaarten mogen wel wat duidelijker geformuleerd worden.Postius schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:58:
[...]
Klinkt als een gevalletje, lees je kaarten nog is een keer goed door.
als je kaarten op zijn krijg je fatigue kaarten die dmg doen (en per beurt meer), dit is denk ik ter voorkoming dat er geen situatie kan ontstaan (bijv priest vs priest) waarbij beide geen minions en kaarten meer hebben en dus de game niet meer kan eindigen.fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:57:
Echter de combo's die jij beschrijft kunnen het ook triggeren. 7 vs 7 minions met priest is iig flink drawnen wanneer iemand een dikke aoe heal heeft.
we hadden allerbij onze handen vol kaarten, ik begrijp niet goed hoe dit een counter is. meer iets van een situatie die compleet fubar ging. vraag me dan ook af of zo een situatie wel de bedoeling is van blizzard.RocketKoen schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:00:
[...]
Dat is dus een counter voor als je die minion niet dood krijgt en hij ondertussen zn hand vol heeft met kaarten.
Ik mag toch hopen dat er meer situaties mogelijk zijn dan dat blizzard kan bedenken.fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
we hadden allerbij onze handen vol kaarten, ik begrijp niet goed hoe dit een counter is. meer iets van een situatie die compleet fubar ging. vraag me dan ook af of zo een situatie wel de bedoeling is van blizzard.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
ik vind dat de situatie uit de hand loopt, zou beter zijn om de priestress alleen een card te laten drawen als jouwn minions worden geheald en niet ook van de tegenstander..Dennism schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
als je kaarten op zijn krijg je fatigue kaarten die dmg doen (en per beurt meer), dit is denk ik ter voorkoming dat er geen situatie kan ontstaan (bijv priest vs priest) waarbij beide geen minions en kaarten meer hebben en dus de game niet meer kan eindigen.
Echter de combo's die jij beschrijft kunnen het ook triggeren. 7 vs 7 minions met priest is iig flink drawnen wanneer iemand een dikke aoe heal heeft.
Hoe wil je anders een game eindigen tussen 2 classes waarbij de hero powers elkaar balanceren en beide spelers een leeg deck hebben en geen minions meer op het board.fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
we hadden allerbij onze handen vol kaarten, ik begrijp niet goed hoe dit een counter is. meer iets van een situatie die compleet fubar ging. vraag me dan ook af of zo een situatie wel de bedoeling is van blizzard.
Tja, dat zou wel weer een paar leuke tactics weghalen. Daarnaast als er maar 3-4 minions totaal op het board staan ben je blij dat het voor alle minions gebeurt.fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:09:
[...]
ik vind dat de situatie uit de hand loopt, zou beter zijn om de priestress alleen een card te laten drawen als jouwn minions worden geheald en niet ook van de tegenstander..
[ Voor 31% gewijzigd door Dennism op 14-10-2013 15:14 ]
Bedoeling van blizzard zal het vast niet geweest zijn. Maar wel een goede strategie van je tegenstanderfuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
Er zijn wel andere manieren te verzinnen. Je zou ook het deck weer door kunnen schudden en het spel door kunnen laten lopen. Nadeel daarvan is dat battles dan erg lang kunnen gaan duren, zeker als spelers aan elkaar gewaagd zijn. Verder zijn decks vaak gebouwd op weinig mana in het begin, dus dat zou met zo'n "doorstart" ook niet lekker werken (stel dat een speler een 1/1 en de ander een 9/5 creature trekt).Dennism schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:11:
[...]
Hoe wil je anders een game eindigen tussen 2 classes waarbij de hero powers elkaar balanceren en beide spelers een leeg deck hebben en geen minions meer op het board.
Je zou ook de battle kunnen laten eindigen als een van beide / beide decks leeg zijn op basis van het huidige HP. Maar goed, dan kun je decks maken die snel veel schade doen en dan kaarten er doorheen jassen.
Kortom, de optie met fatigue is nog niet zo slecht lijkt me. Overigens kunnen er ook nog minions in het spel zijn zolang de aanvallende en healende opties elkaar balanceren.
Daarnaast wordt de kaart dan ineens een stuk sterker. Nu profiteren zowel de vijand als jijzelf van een heal. Als je alleen zelf profiteert, dan heb je relatief een veel groter voordeel.[...]
Tja, dat zou wel weer een paar leuke tactics weghalen. Daarnaast als er maar 3-4 minions totaal op het board staan ben je blij dat het voor alle minions gebeurt.
Klinkt als een leuk deck concept (millstone deck van M:TG)!fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:57:
Ik heb nog niet heel veel ervaring maar dit lijkt me wel een erg extreme situatie. 7 minions bij de tegenstander, die ook nog eens allemaal damaged zijn (aangezien ze gehealed moeten worden). Daarnaast heb jij 2 Northshire Cleric staan om op 14 kaarten uit te komen.
dit was echt 1 van die matches waarvan je wou dat er een replay was om te zien hoe dit zo heeft mis kunnen lopen !kloos2 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:30:
Ik heb nog niet heel veel ervaring maar dit lijkt me wel een erg extreme situatie. 7 minions bij de tegenstander, die ook nog eens allemaal damaged zijn (aangezien ze gehealed moeten worden). Daarnaast heb jij 2 Northshire Cleric staan om op 14 kaarten uit te komen.
hij deed een big heal, maar weet niet of al zijn units beschadigd waren.
mwha weet niet of het wel zijn bedoeling was geweest, het was immers veel gevaarlijker voor hem dan voor mij, hij had nog maar 4 levenspunten en ik in de 20 nog. hoe het kan dat ik eerder fatigued raakte dan hij is een raadsel, het was zijn beurd nogthans.RocketKoen schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:16:
[...]
Bedoeling van blizzard zal het vast niet geweest zijn. Maar wel een goede strategie van je tegenstander
Als hij nog wel kaarten heeft om te drawen krijgt hij geen fatigue kaartenfuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:40:
[...]
mwha weet niet of het wel zijn bedoeling was geweest, het was immers veel gevaarlijker voor hem dan voor mij, hij had nog maar 4 levenspunten en ik in de 20 nog. hoe het kan dat ik eerder fatigued raakte dan hij is een raadsel, het was zijn beurd nogthans.
Mochten er mensen willen ouwehoeren, er is nu ook een #hearthstone op irc.tweakers.net. Mocht je niet willen ouwehoeren, idlen mag ook
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
We zoeken gezelligheid! Er mag ook worden opgeschept wie het beste deck heeft!Chester schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:01:
Mochten er mensen willen ouwehoeren, er is nu ook een #hearthstone op irc.tweakers.net. Mocht je niet willen ouwehoeren, idlen mag ook
Verkopen is aan de ene kant in strijd met de regelementen van Blizzard, maar kan heel lucratief zijn
Mocht je m weg willen geven dan hou ik me aanbevolen
Je moet zelf weten wat je ermee doet natuurlijk, want het is jouw key. Ik zou persoonlijk nooit zelf een key verkopen, maar eerder weggeven aan familie/vrienden die hem willen hebben, en anders aan random mensen online. Er zijn genoeg mensen die nog heel graag een key willen hebben, en ik doe ook als een gek mee aan alle giveaways, dus als je een extra key hebt, waarom niet iemand anders blij maken met wat je zelf niet nodig hebt?Baelrog schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:29:
Ik heb door een gelukje een extra key weten bemachtigen, wat is gebruikelijk hier? Worden ze verkocht of weggegeven? graag feedback.
Steam ||
Ik hoop echt dat de iPad versie snel in beta gaat. Lijkt me heerlijk met een tablet op de bank lekker potjes spelen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Absoluut!! ik wacht er ook op!!lanerios schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:34:
Ik hoop echt dat de iPad versie snel in beta gaat. Lijkt me heerlijk met een tablet op de bank lekker potjes spelen
Nee, mijn ingame naam is Kraiden.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:55:
[...]
Is Stark ook je ingame name ? If so dan heb ik al een potje tegen je gespeeld (ik ben groov mocht je het je nog herinneren).
Android zou nice zijn...lanerios schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:34:
Er komt geen iPad beta: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/9948634976lanerios schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:34:
.Zeriyah
We will not have a beta for the iPad.
Er komt (voorlopig) geen Android versie.Darkangle schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:36:
Android zou nice zijn...
.
On which platforms will Hearthstone be available?
Hearthstone will initially be available for Windows® and Macintosh®, with a version for iPad coming later.
[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 14-10-2013 16:44 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
LaterTMOkkE schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:43:
[...]
Er komt geen iPad beta: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/9948634976
[...]
Er komt (voorlopig) geen Android versie.
[...]
Sprint (Rogue) 7 mana, draw 4 cardsOkkE schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:55:
[...]
Je weet dat het nog beta is? Overigens vind ik Battle Rage niet over powered; vergelijkbaar met de card draw spells van andere classes.
Niet echt verglijkbaar:
Battle Rage (Warrior) 3 mana, draw a card for each damaged character.
ja die battlerage is zwaar OP, zeker icm commanding shoutStark schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:52:
[...]
Sprint (Rogue) 7 mana, draw 4 cards
Niet echt verglijkbaar:
Battle Rage (Warrior) 3 mana, draw a card for each damaged character.
[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 14-10-2013 16:56 ]
nothing stops this train
Verwijderd
Ik vind priests een beetje naar het op neigen eerlijkgezegd eerder maar goed.
Net mijn daily quest als hunter gespeeld. Beviel me vrij hard, veel low lvl minions met die buffs erbij, de shots om te clearen & de secrets om je hero te beschermen.
Net mijn daily quest als hunter gespeeld. Beviel me vrij hard, veel low lvl minions met die buffs erbij, de shots om te clearen & de secrets om je hero te beschermen.
Voor de mensen die Priests/Warriors OP noemen. Speel maar eens een rush warlock deck of een spellbased mage deck. Vooral die laatste is op dit moment de eindbaas.
Battlerage is imo best op en priest zijn op dit moment erg goed. Klopt dat een spellbased mage deck je kapot nuked, ben er zelf 1Sahje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:59:
Voor de mensen die Priests/Warriors OP noemen. Speel maar eens een rush warlock deck of een spellbased mage deck. Vooral die laatste is op dit moment de eindbaas.
Verwijderd
Ja hoor, 2 battle rages achter elkaar tegen je krijgen, pfff 
1 valt nog wel te verslaan, maar 2 achter elkaar is echt onmogelijk
1 valt nog wel te verslaan, maar 2 achter elkaar is echt onmogelijk
Arena is leuk maar soms ook niet leuk, ze moeten echt iets doen aan die cards!
net tegen een paladin gespeeld, hij had 3x huminity en 5x concecration........
nothing stops this train
hoezo mag je (ik doe voor het eerst arena) niet zelf helemaal je deck bepalen in arena ??
wat ? je moet geld betalen om arena te spelen ? lol wtf ?
[ Voor 26% gewijzigd door fuqua op 14-10-2013 20:28 ]
Verwijderd
En nog een keer 2 battle rages achter elkaar, fijn!
@fuqua: nee, je krijgt elke keer keuze uit 3 kaarten, net zolang tot je een deck van 30 kaarten hebt. Eenmaal gekozen kan je niet meer verwijderen of andere kiezen. Daarentegen kan je wel meer dan 2 van elke kaart hebben, als je geluk hebt met de draw.
@fuqua: nee, je krijgt elke keer keuze uit 3 kaarten, net zolang tot je een deck van 30 kaarten hebt. Eenmaal gekozen kan je niet meer verwijderen of andere kiezen. Daarentegen kan je wel meer dan 2 van elke kaart hebben, als je geluk hebt met de draw.
Tja.Kol Nedra schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:15:
Arena is leuk maar soms ook niet leuk, ze moeten echt iets doen aan die cards!
De ene keer heb jij geluk, de andere keer heeft de ander geluk.
Je klaagt ook niet als jij zelf 5 legendaries hebt en 4x battle rage
man dat Rogue deck speelt fijn
in T5 aanvallen met een 14/14 van Cleef en die aan het eind van je aanval weer stealth kunnen geven
wow dat was nieuw voor me, dan ook keihard verloren met 0-3Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:20:
En nog een keer 2 battle rages achter elkaar, fijn!
ik speel op dit moment 5-0 met een warrior dekje ik stream als jullie willen kijken 
www.twitch.tv/JDeathmetal
wat voor resolutie speel jij?Jasper 99 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:00:
ik speel op dit moment 5-0 met een warrior dekje ik stream als jullie willen kijken
ow uhm opzich 1920x1200RocketKoen schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:04:
[...]
wat voor resolutie speel jij?helemaal vervormd.
Zie het idd ietwat small maar opzich
Ow vragen zijn altijd welkom hoor als je wilt kan het in chat i geuss
werd 9/2 opzich niet slecht
[ Voor 32% gewijzigd door Jasper 99 op 14-10-2013 22:29 ]
Vandaag wat legendaries geloot maar man o man wat is Hogger een fijne kaart.
Kost maar 6 mana en ELKE beurt die eindigd (door jezelf) krijg je een 2/2 taunt hogger erbij
Had vandaag "Hogger" + "stormwind knight" en Hogger poepte elke turn een 3/3 taunt er uit
moet zeggen dat is epic winnen ahahahha nu een (80% winrate op mijn priestdeck).
Mijn deck voor de geinteresseerde : http://www.hearthpwn.com/decks/8131-3-star-masters-priest
Ik heb nu de volgende decks :
Hier alle decks : Klik
Mochten mensen mij willen toevoegen zie sig.
Kost maar 6 mana en ELKE beurt die eindigd (door jezelf) krijg je een 2/2 taunt hogger erbij
Had vandaag "Hogger" + "stormwind knight" en Hogger poepte elke turn een 3/3 taunt er uit
Mijn deck voor de geinteresseerde : http://www.hearthpwn.com/decks/8131-3-star-masters-priest
Ik heb nu de volgende decks :
- Pirate rush warrior (leuk maar niet meer dan dat)
- Beast rush hunter (zelfde als warrior maar werkt beter)
- Shadow priest (probeersel)
- Faithfull paladin (lastig maar grappig)
- Miracle rogue
- Murloc rush shaman (mgrrllll ahahahaha)
- Secret mage (leuk om mensen gek te maken)
- Low cost rush Warlock (ahahah gewoon lachen)
- Light spawn priest
Hier alle decks : Klik
Mochten mensen mij willen toevoegen zie sig.
[ Voor 63% gewijzigd door huubhuub op 14-10-2013 22:15 . Reden: Link en plaatjes ]
Always bet on Huub
Pff decks maken gaat me nog niet goed af.
Hoogste arena score bij mij is 1-3...
YouTube: Hearthstonepsvunited schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:14:
Pff decks maken gaat me nog niet goed af.
Vooral de pick stages zijn dan erg leerzaam
Trouwens heb de golden legendary Lorewalker Cho, ben hem van plan te disenchanten.
Welke legendary/cards raden jullie aan om te enchanten?
Ysera of Lorewalker Cho, dat zijn de 2 beste imo 
maar ligt er ook aan wat is je fav Hero?
overall Ysera is meest gewilde Legendary denk ik
maar ligt er ook aan wat is je fav Hero?
overall Ysera is meest gewilde Legendary denk ik
nothing stops this train
Ligt aan of ysera bij je deck past of je rondom ysera wilt gaan bouwen. Ik kreeg ysera in een booster en ik maakte de fout om de kaart geforceerd in mn deck te spelen, terwijl hij helemaal niet in mn deck past.psvunited schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:03:
Trouwens heb de golden legendary Lorewalker Cho, ben hem van plan te disenchanten.
Verwijderd
Ik heb een nieuwe favoriete kaart: Crazed Alchemist
Super veelzijdige kaart... op je eigen minions of op enemy minions, je kan er altijd wel iets mee.
Ik had in arena als druid een 5/10 taunt minion. Ik stond nog op 1 leven en m'n tegenstander (mage) op 11.
Crazed Alchemist en m'n hero skill... en game gewonnen.
Ook al verschillende keren op enemy minions gebruikt om ze minder health te geven zodat ik ze kan killen.
Een fout die ik veel mensen zie maken is buffs op minions spelen die nog summoning sickness hebben. Als je in je eigen beurt die minion dan kan killen zijn die buffs verloren. Zo had ik iemand die echt 3 kaarten op een Questing Adventurer met summoning sickness speelde en die werd iets van een 11/6 ofzo. Jammer dat hij er nooit mee heeft kunnen aanvallen
Super veelzijdige kaart... op je eigen minions of op enemy minions, je kan er altijd wel iets mee.
Ik had in arena als druid een 5/10 taunt minion. Ik stond nog op 1 leven en m'n tegenstander (mage) op 11.
Crazed Alchemist en m'n hero skill... en game gewonnen.
Ook al verschillende keren op enemy minions gebruikt om ze minder health te geven zodat ik ze kan killen.
Een fout die ik veel mensen zie maken is buffs op minions spelen die nog summoning sickness hebben. Als je in je eigen beurt die minion dan kan killen zijn die buffs verloren. Zo had ik iemand die echt 3 kaarten op een Questing Adventurer met summoning sickness speelde en die werd iets van een 11/6 ofzo. Jammer dat hij er nooit mee heeft kunnen aanvallen
Hoe werkt 'enrage' eigenlijk? Ik had gisteren 1 of 2 kaarten met enrage in m'n deck gestopt om te kijken wat het deed maar ik kon tijdens het potje niet zien wat er nou precies gebeurde...
Verwijderd
De enrage ability wordt geactiveerd wanneer de minion damage heeft gekregen. Als je hem healt tot full health dan is de ability weer gedeactiveerd.zwik schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:30:
Hoe werkt 'enrage' eigenlijk? Ik had gisteren 1 of 2 kaarten met enrage in m'n deck gestopt om te kijken wat het deed maar ik kon tijdens het potje niet zien wat er nou precies gebeurde...
Geen geld, maar wel gold. Op zich kán je er dus voor betalen, maar je kan evengoed zelf wat gold verzamelen door al de daily quests te completen en eenmaal als je in de arena terecht komt is dat meteen ook een goede plaats voor meer gold te verzamelen.fuqua schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:16:
hoezo mag je (ik doe voor het eerst arena) niet zelf helemaal je deck bepalen in arena ??
Hier staat wat meer uitleg
Gisteravond paar leuke potjes kunnen spelen. Me daily voltooid met Rogue, wat mij erg tegenviel, en vervolgens nog een paar potjes gespeeld met Mage.
Het vervelende aan rogue, ligt denk ik er ook aan dat ik nog niet zoveel kaarten heb en het basic deck van rogue nog niet heb unlocked, is dat ik op dit moment te weinig kaarten krijg. Er zijn weinig kaarten die ik in het deck van een rogue kan krijgen waardoor ik meer kaarten kan trekken.. Ik zag al voorbij komen dat sprint je meerdere kaarten geeft dus ik denk dat het gewoon rustig afwachten is en de boel unlocken.
Mage vind ik gewoon echt heerlijk om te spelen.. Hero power 1 dmg zonder zelf dmg te krijgen en je kan iedereen op het veld aanvallen. Daarnaast een aantal heerlijk spells die zo een minion rush van tafel kan vegen. Wat mij ook verbaasde was dat ik 2x +1 spell damage minion 1/4 op het bord had staan + taunt en in de beurt erna nog een minion +1 spell damage en dat deze minions gewoon genegeerd worden?.. Komt het dan omdat de attack laag is en dat ze zoiets hebben van "daar kan hij toch weinig mee"? Zo kon ik dus ook een potje afmaken met in één beurt 2x fireball en 1x frost bolt (totaal 26 dmg)
Uiteindelijk met al me potjes iets van 5 gewonnen 4 verloren..
Verder loop ik nog steeds tegen veel foutjes aan, zoals zetten in me beurt en keuzes in me deck maar dat komt met de tijd denk ik
Het vervelende aan rogue, ligt denk ik er ook aan dat ik nog niet zoveel kaarten heb en het basic deck van rogue nog niet heb unlocked, is dat ik op dit moment te weinig kaarten krijg. Er zijn weinig kaarten die ik in het deck van een rogue kan krijgen waardoor ik meer kaarten kan trekken.. Ik zag al voorbij komen dat sprint je meerdere kaarten geeft dus ik denk dat het gewoon rustig afwachten is en de boel unlocken.
Mage vind ik gewoon echt heerlijk om te spelen.. Hero power 1 dmg zonder zelf dmg te krijgen en je kan iedereen op het veld aanvallen. Daarnaast een aantal heerlijk spells die zo een minion rush van tafel kan vegen. Wat mij ook verbaasde was dat ik 2x +1 spell damage minion 1/4 op het bord had staan + taunt en in de beurt erna nog een minion +1 spell damage en dat deze minions gewoon genegeerd worden?.. Komt het dan omdat de attack laag is en dat ze zoiets hebben van "daar kan hij toch weinig mee"? Zo kon ik dus ook een potje afmaken met in één beurt 2x fireball en 1x frost bolt (totaal 26 dmg)
Uiteindelijk met al me potjes iets van 5 gewonnen 4 verloren..
Verder loop ik nog steeds tegen veel foutjes aan, zoals zetten in me beurt en keuzes in me deck maar dat komt met de tijd denk ik
bedankt voor de link ben het even aan het doorlezen, maar toch als je gold verzameld van de dailies welk maar 1 quest is per dag a 40g ben je toch al gauw 3-4 dagen bezig om 150 gold te verzamelen.JimDB schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:46:
[...]
Geen geld, maar wel gold. Op zich kán je er dus voor betalen, maar je kan evengoed zelf wat gold verzamelen door al de daily quests te completen en eenmaal als je in de arena terecht komt is dat meteen ook een goede plaats voor meer gold te verzamelen.
Hier staat wat meer uitleg
De ability werkt slechts één keer of werkt het elke keer wanneer die damage krijgt? Of elke keer totdat ie dood is of geheald is?Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:43:
[...]
De enrage ability wordt geactiveerd wanneer de minion damage heeft gekregen. Als je hem healt tot full health dan is de ability weer gedeactiveerd.
3 potjes winnen in play mode = 10 gold toch?fuqua schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:58:
[...]
bedankt voor de link ben het even aan het doorlezen, maar toch als je gold verzameld van de dailies welk maar 1 quest is per dag a 40g ben je toch al gauw 3-4 dagen bezig om 150 gold te verzamelen.
heb ook een beta key bemachtigd en wat potjes gespeeld ondertussen. Erg vermakelijk! Ik speel voornamelijk nog met de basic decks in play mode en haal daar ongeveer 50/50...
Eerst maar eens alle basis kaarten vrijspelen en dan beginnen met wat custom decks te bouwen
Gewoon door potjes te spelen en je hero's te levellen krijg je ook gold hé. Bijvoorbeeld als je iedere hero unlocked hebt krijg je 100 gold als ik me niet vergis en dan nog een 200 gold als je level 10 aantikt met die hero.fuqua schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:58:
[...]
bedankt voor de link ben het even aan het doorlezen, maar toch als je gold verzameld van de dailies welk maar 1 quest is per dag a 40g ben je toch al gauw 3-4 dagen bezig om 150 gold te verzamelen.
Linkje voor de duidelijkheid/volledigheid
Ysera is denk ik in veel decks nog steeds een gamewinner, zelfs als de connectie met de rest van het deck er niet direct is. Die Dream cards zijn gewoon te goed om te laten liggen in veel situaties. enkel in mijn Mage deck merk ik dat ik liever spells cast dan ysera als ik ysera niet direct nodig heb om de game om te draaien in mijn voordeel.An1mA schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 06:27:
[...]
Ligt aan of ysera bij je deck past of je rondom ysera wilt gaan bouwen. Ik kreeg ysera in een booster en ik maakte de fout om de kaart geforceerd in mn deck te spelen, terwijl hij helemaal niet in mn deck past.
Ik zou Ysera ook niet zo snel in een rogue of shammy deck spelen, veel te hoge CC (en met shammy krijg je de restrictie erbij dat je de beurt ervoor geen overload 2 of meer gespeeld kan hebben, want dan heb je de mana niet).
Beste legendary imo is Thalanos. 1/1 voor 2, spellpower +1 en deathrattle draw a card.
Hij vervangt dus zichzelf als hij dood gaat (door een kill spell of whatever) en hij maakt alle kleine spells super relevant (Druid - Wrath, Mage - Arcane missiles, Warlock - blabla of doom 1 mana 1 dam and draw card if dies, doet dan dus 2).
Beste legendary imo is Thalanos. 1/1 voor 2, spellpower +1 en deathrattle draw a card.
Hij vervangt dus zichzelf als hij dood gaat (door een kill spell of whatever) en hij maakt alle kleine spells super relevant (Druid - Wrath, Mage - Arcane missiles, Warlock - blabla of doom 1 mana 1 dam and draw card if dies, doet dan dus 2).
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Haha, dat zijn dan ook net 2 decks die ik nog niet gemaakt heb.
vooral bij Warlock/Priest/Druid vind ik Ysera vrij veel toevoegen (met de kaarten die heb heb uiteraard). Bij Hunter en Mage situational.
Shaman, Paladin, rogue en Warrior nog niet gespeeld echt, heb veel te veel fun met mijn mage deck
Thalnos is lullig idd als je em tegen krijgt, vooral early game met een mage als tegenstander heeft ie mij al wel es pijn gedaan.
Moet zeggen dat ik Sylvanas ook wel goed vind. Veel spelers raken geïntimideerd van die kaart lijkt het wel vanwege de deathrattle waarmee je een minion overneemt.
Verder is natuurlijk die legendary murlok ook wel fun in een rush deck.
vooral bij Warlock/Priest/Druid vind ik Ysera vrij veel toevoegen (met de kaarten die heb heb uiteraard). Bij Hunter en Mage situational.
Shaman, Paladin, rogue en Warrior nog niet gespeeld echt, heb veel te veel fun met mijn mage deck
Thalnos is lullig idd als je em tegen krijgt, vooral early game met een mage als tegenstander heeft ie mij al wel es pijn gedaan.
Moet zeggen dat ik Sylvanas ook wel goed vind. Veel spelers raken geïntimideerd van die kaart lijkt het wel vanwege de deathrattle waarmee je een minion overneemt.
Verder is natuurlijk die legendary murlok ook wel fun in een rush deck.
Zweef met je muis over het plaatje van de kaart dan krijg je extra informatie. Bijvoorbeeld Wind Fury geeft de mogelijkheid tot 2x aanvallen, wat niet op de kaart staat.zwik schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:30:
Verwijderd
Ik heb ragnaros gemaakt afgelopen weekend. Vind hem vrij goed tegen alles behalve priests vooralsnog.
Gisteren mij lopen amuseren met een volledig paladin deck (geen common kaarten). Erna mijn daily quests (hunter) gedaan en had niet gezien dat ik ranked niet uitgezet had. Ondertussen bijna silver na een paar games, ben benieuwd hoe hoog ik geraak.
Gisteren mij lopen amuseren met een volledig paladin deck (geen common kaarten). Erna mijn daily quests (hunter) gedaan en had niet gezien dat ik ranked niet uitgezet had. Ondertussen bijna silver na een paar games, ben benieuwd hoe hoog ik geraak.
dat ranked staat standaard uit (althans bij mij) is toch alleen voor play he niks met arena te maken. haal je daar nog wat uit of is dat puur prestige ?
Verwijderd
nja ja. Je gaat een soort ladder op waar je in principe dus tegen moeilijkere tegenstanders speelt hoe hoger je klimt. Is mss wel deel prestige, maar niet volledig lijkt me.fuqua schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:42:
dat ranked staat standaard uit (althans bij mij) is toch alleen voor play he niks met arena te maken. haal je daar nog wat uit of is dat puur prestige ?
Heb er nu een aantal potjes opzitten en heb mijn Hunter nu op lvl 20. Ik merk heel erg dat ik het afleg tegen bijv. Mages die even mijn low-health minions wegblazen met één spell.
Is mijn deck simpelweg niet klaar of leggen sommige champions het gewoon af tegen anderen?
Is mijn deck simpelweg niet klaar of leggen sommige champions het gewoon af tegen anderen?
Woeh! Nog 1 promotion te gaan voordat ik mezelf een master mag noemen. Merk wel dat het alleen voor mijn daily quests een stuk lastiger wordt, niet al mijn decks zijn op het niveau van mijn Paladin deck helaas...
[ Voor 3% gewijzigd door Sahje op 15-10-2013 13:09 ]
Flamestrike is OP, dat sowieso. /rantSaphuA schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:00:
Heb er nu een aantal potjes opzitten en heb mijn Hunter nu op lvl 20. Ik merk heel erg dat ik het afleg tegen bijv. Mages die even mijn low-health minions wegblazen met één spell.
Uiteraard is het ene deck sterker tegen de een dan het andere deck.
Het ligt een beetje aan de speelstijl.
Hunter is gebaseerd op snel, veel, goedkope damage. Een goed Mage deck heeft bijna geen creatures.
Hun krachtige spells kosten minstens 5 mana en de echt goede zelfs 10.
Jouw bedoeling is om hem bij voorkeur dood te hebben voor hij 7 crystals heeft of in ieder geval onder de 10HP waardoor je met je Hero Spell nagenoeg gegarandeerd in 5 turns wint, waardoor je het alleen nog even hoeft 'uit te zitten'.
Verwijderd
Hunter kan heel sterk zijn, zeker als alle beasts elkaar versterken. Maar dan moet je wel wat Expert kaarten van de Hunter hebben, anders kun je inderdaad overlopen worden. Ik vind het wel een lekker deck, maar zoals altijd maakt het veel uit welke kaarten je gedeeld krijgt de eerste paar beurten.SaphuA schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:00:
Over Enrage: Die ability blijft geldig zolang de minion damaged health heeft. Dus vanaf hij damaged raakt totdat ie doodgaat of gehealed wordt naar volledige health.
Flamestrike is niet OP, afhankelijk van type hunter dat je speelt zou je na een turn 7 flamestrike zo weer een bord vol moeten kunnen hebben. Het is voor die mage wel een turn dat ze verder niks kunnen als je ze dan kan laten flamestriken. Helemaal als je het uit kan lokken door niet je hele hand te spelen maar wel genoeg dat niet flamestriken ook gevaarlijk is.PromWarMachine schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:09:
[...]
Flamestrike is OP, dat sowieso. /rant
Uiteraard is het ene deck sterker tegen de een dan het andere deck.
Het ligt een beetje aan de speelstijl.
Hunter is gebaseerd op snel, veel, goedkope damage. Een goed Mage deck heeft bijna geen creatures.
Hun krachtige spells kosten minstens 5 mana en de echt goede zelfs 10.
Jouw bedoeling is om hem bij voorkeur dood te hebben voor hij 7 crystals heeft of in ieder geval onder de 10HP waardoor je met je Hero Spell nagenoeg gegarandeerd in 5 turns wint, waardoor je het alleen nog even hoeft 'uit te zitten'.
Maar voor de huidige top-lvl mages die je early game beetje poken met minions en dan turn 6+7 Fireball en dan turn 8 pyro voor 22 damage op je hero moet ik ook nog oplossingen bedenken.
Misschien kun je je deck hier posten (via screenshot of HearthWow / HearthPwn)? Wie weet is er hier iemand met wat tips om je deck sterker te maken.SaphuA schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:00:
Hearthstone is wel een beetje Rock-Paper-Scissors; elke class (deck) is sterk(er) tegen een paar classes en zwak(ker) tegen andere. Maar een goed deck wint het vrijwel altijd van een minder deck, ongeacht de class. Ligt voornamelijk aan je kaarten (en geluk met draw).
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]