[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.529 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gratz Timmy. Heb je uiteindelijk dat Paladin deck nog gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:02
Ja, ik was toen van rank 2* naar rank 1*** gekomen, maar toen weer helemaal terug gezakt naar rank 2, uiteindelijk 20 games gewonnen en 21 verloren ermee. XD

Toen had ik maar Zoo gepakt en toen had ik weer een winstreak naar rank 1**** (letterlijk 9 games achter mekaar gewonnen), en toen win-loss-win-loss-etc. totdat ik uiteindelijk doorschoot naar Legend. :D

Paladin deck:
http://i.imgur.com/C9wnUKp.jpg

Zoo deck:
http://i.imgur.com/irLBumg.jpg

EDIT:
Uiteindelijk met 270 games (164 wins en 106 losses, 61% winrate) legend geworden, waarvan 56 games vandaag gedaan waren. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door PCBaas op 31-08-2014 22:57 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Gefeliciteerd met het behalen van de legendary status! Dat is een flinke sessie geweest vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

xelfer schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:20:
Even nog een leuk feitje: Ik heb al meer dan een week niet meer een potje tegen Zoo lock of Hunter gespeeld..... nu weet ik gelijk waarom ik bijna nooit meer in log in HS :o. De metagame van HS is echt kapot tot op het bot.
Waarom is de metagame volgens jou kapot tot op het bot?
En de meeste personen in tournamenten spelen/bannen hunter decks, ik vind het dan ook vreemd dat jij al meer dan een week niet meer tegen een hunter hebt gespeeld :+. Of heb je gewoon een week geen HS meer aangeraakt?

De bronnen die ik dikwijls lees/bezoek (Vaak blogs van professionele HS spelers) vinden dat hunter lichtelijk OP is maar de metagame voor de rest op een goede plek zit en warrior/priest/druid/shaman/rogue op een hele goede plek zitten qua balance en viability. Dat hunter en warlock over het algemeen gebruikt wordt door inferieure spelers omdat mede-inferieure spelers vaak niet goed opgewassen zijn tegen die decks, betekent niet dat de metagame 'kapot tot op het bot' is.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
kaluro2 schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:41:
[...]
Waarom is de metagame volgens jou kapot tot op het bot?
En de meeste personen in tournamenten spelen/bannen hunter decks, ik vind het dan ook vreemd dat jij al meer dan een week niet meer tegen een hunter hebt gespeeld :+. Of heb je gewoon een week geen HS meer aangeraakt?

De bronnen die ik dikwijls lees/bezoek (Vaak blogs van professionele HS spelers) vinden dat hunter lichtelijk OP is maar de metagame voor de rest op een goede plek zit en warrior/priest/druid/shaman/rogue op een hele goede plek zitten qua balance en viability. Dat hunter en warlock over het algemeen gebruikt wordt door inferieure spelers omdat mede-inferieure spelers vaak niet goed opgewassen zijn tegen die decks, betekent niet dat de metagame 'kapot tot op het bot' is.
Ja, en een post later is er iemand die klaagt over precies het tegenovergestelde, dus bijna alleen maar hunter en zoo :P
Het is maar net wat je zelf beleeft, en dat projecteer je dan op de 100.000-en games die elke dag gespeeld worden. Ik kom een grote mix van hero's en decks tegen, dus mij hoor je niet klagen over de 'meta'.

Sowieso is dat hele 'meta' gezeur overdreven, zeker bij de pro players. Laatst zei er eentje dat hij zag dat de meta elke dag verandert. Alsof je dat in je eentje uberhaupt kunt meten... Het is gewoon een populaire term en veel mensen lullen maar een eind weg. Er zijn miljoenen spelers en veel mensen spelen gewoon hun quests elke dag, of willen Legend halen maar weten ook wel dat ze nooit top 20 halen, dus die gaan ook maar dingen proberen. Alleen Blizzard kan aantonen of en welke trends er zijn, in je eentje is het simpelweg onmogelijk. Het is alsof je een visie op de wereld wilt ontwikkelen door de hele dag uit je raam te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Grotman schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:25:
[...]

Ja, en een post later is er iemand die klaagt over precies het tegenovergestelde, dus bijna alleen maar hunter en zoo :P
Het is maar net wat je zelf beleeft, en dat projecteer je dan op de 100.000-en games die elke dag gespeeld worden. Ik kom een grote mix van hero's en decks tegen, dus mij hoor je niet klagen over de 'meta'.

Sowieso is dat hele 'meta' gezeur overdreven, zeker bij de pro players. Laatst zei er eentje dat hij zag dat de meta elke dag verandert. Alsof je dat in je eentje uberhaupt kunt meten... Het is gewoon een populaire term en veel mensen lullen maar een eind weg.
Helemaal mee eens. Mensen spelen 10 games, komen 6x zoo tegen en ineens is 'zoo de meta'. De volgende dag spelen ze er 6 waarvan ze 4x hunter tegenkomen en ineens is 'hunter de meta'. Dan speelt er iemand een goed deckje met die Mad Scientist en dan is die ineens onverslaanbaar etc. Bovendien is er bij elke meta die er schijnt te zijn gezeik:
- Bluh, zoo meta, gewoon simpel face rushen no skill pls
- Meh, miracle rogue, helemaal geen interactie, boringgg
- Boo, hunter OP
- etc. etc.

Speel gewoon het spel en maak je niet zo druk om meta's e.d.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn vorige post stond een fout. Ik bedoelde dat ik alleen maar tegen Hunter en Zoo gespeeld heb zo ongeveer. Sinds de laatste wing van Naxx uit is heb ik 56 ranked games gespeeld volgens mijn tracker.

Van die 56 heb ik:
- 4 x control Warrior
- 32 x Hunter
- 20 x Warlock. Voor zover ik kan herinneren waren al deze Warlock's Zoo.

en dus 0 van de andere classes/deck types.

Edit: Interessant om te zien dat ik trouwens net zoveel games in een half seizoen speel als Timmy in 1 dag :D. Ik zou wel meer games spelen als de metagame meer variatie zou bieden though, maar nu speel ik gewoon lekker veel andere games en doe ik gewoon 1 x per 3 dagen mijn dailies.

[ Voor 27% gewijzigd door xelfer op 01-09-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmm ik denk dat e.e.a. ook nogal afhankelijk is van rank. Ik speel zelf zo rond rank 9 af en toe (eigenlijk alleen om die quests te halen) en speel best vaak tegen warriors, priests en paladins naast de gebruikelijke zoo en hunter decks. De classes die ik nu het minste zie zijn denk ik shaman en rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:36:
Hmm ik denk dat e.e.a. ook nogal afhankelijk is van rank. Ik speel zelf zo rond rank 9 af en toe (eigenlijk alleen om die quests te halen) en speel best vaak tegen warriors, priests en paladins naast de gebruikelijke zoo en hunter decks. De classes die ik nu het minste zie zijn denk ik shaman en rogue.
Ik zat afgelopen seizoen te spelen rond rank 7. Normaal gesproken rank ik wel iets hoger, maar ik had er afgelopen seizoen echt geen trek in :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp waarom weinig mensen shaman spelen, het is een lastig deck en lange potjes (ivm Hunter, zoo). ik weet dan Al'akir en H. Jones, niet de legendary's zijn die de meeste mensen als eerste hebben aangemaakt. maar als je ze wel heb is shaman, zeer goed instaat om zoo, hunter en warrior (en vele andere) te counteren. maar voor een ladder klim zijn de potjes gewoon te lang. toch hoop ik dat dit deck populiarder gaat worden. zijn leuke potjes met veel (door taunt gedwongen) interactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind Shaman 1 van de leukste classes om te spelen en ik hoop dat Shaman weer populair wordt onder het brede publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Gefeliciteerd Timmy!

De reden dat shammy weinig gespeeld wordt is door hunter. Face hunter wint namelijk bijna altijd tegen shaman. Tegen midrange hunter (het deck dat nu populair is) heeft shammy echter wel n kans.
Al'Akir en Jones heb je niet per sé nodig, ze zijn te vervangen :)

Zelf zou ik uitkijken met shaman gezien de vele hunters. Veel mensen zullen snel willen klimmen en een snel deck pakken (face hunter), en als je er een tegen komt is er een grote kans dat je deze verliest.
Zodra de populariteit van hunter afneemt zal o.a. handlock weer populair worden, daar is shaman ook erg goed tegen dus zal deze ook in populariteit stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:14
Shaman Hunter counteren? Say what? Hunter countert shaman zo hard... Dat is de hardste counter in heel HS... Enige reden waarom shaman niet meer gespeeld wordt.

enja shaman countert zoo. Als ge weet hoe te spelen.(wnnr totem / overload etc)

[ Voor 11% gewijzigd door stevosmax op 01-09-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Facehunter heb ik al even niet meer gezien. maar is inderdaad waarschijnlijk wat lastiger. Maar Shaman kan Hunter heel goed counteren. nou ja counteren is misschien niet helemaal het juiste woord. in het begin dacht ik ook dat Shaman "kansloos" was tegen hunter. maar nadat ik mijn deck en speel stijl wat had aangepast merkte ik dat ruim meer win tegen hunter dan dat ik er van verlies. zo als ik al zei een latige deck die weinig goed weten hoe ze hem moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevosmax schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:30:
Shaman Hunter counteren? Say what? Hunter countert shaman zo hard... Dat is de hardste counter in heel HS... Enige reden waarom shaman niet meer gespeeld wordt.

enja shaman countert zoo. Als ge weet hoe te spelen.(wnnr totem / overload etc)
Xixo is al even bezig om met z'n shaman deck te laten zien dat je hunter eenvoudig kunt counteren, ik zag hem laatst 5x achterelkaar winnen van hunter op legendary rank

Eigenlijk heeft mid-range hunter weinig tegen een shaman in te brengen:
- deadly shot is nutteloos
- hunter's mark is leuk tegen een fire elemental, maar de battlecry voorkom je niet, verder liggen er weinig value creatures op het bord
- UtH geeft veel doggies, maar wat moet je ermee behalve totems mollen?
- highmane? highfrog bedoel je
- huffer? leuk als er geen stoneclaw totem of wolven op het bord liggen
- explosive trap? paar dode totems misschien, maar geen card advantage
- tegen Al'Akir en Rockbiter finisher kun je weinig doen

Het enige grote nadeel is dat UtH + buzzard veel kaarten geeft, voor de rest zie ik niet veel uitdagingen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beunhaas schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:29:
Gefeliciteerd Timmy!

De reden dat shammy weinig gespeeld wordt is door hunter. Face hunter wint namelijk bijna altijd tegen shaman. Tegen midrange hunter (het deck dat nu populair is) heeft shammy echter wel n kans.
Al'Akir en Jones heb je niet per sé nodig, ze zijn te vervangen :)

Zelf zou ik uitkijken met shaman gezien de vele hunters. Veel mensen zullen snel willen klimmen en een snel deck pakken (face hunter), en als je er een tegen komt is er een grote kans dat je deze verliest.
Zodra de populariteit van hunter afneemt zal o.a. handlock weer populair worden, daar is shaman ook erg goed tegen dus zal deze ook in populariteit stijgen
Handlock heeft het echter ook wel lastig tegen control Warrior volgens mij.

Zelf hoop ik dat Blizzard echt wat gaat doen aan de metagame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik speel ook het liefst shaman. Alleen tegen zoo en hunter is mijn deck niet goed. Ik heb zelf een reincarnate ancestral spirit deck gemaakt, wat ik erg leuk vind spelen. Ik moet nog even kijken wat ik er uit kan halen voor wat meer early taunts enzo. Alleen ik moet er waarschijnlijk erg leuke kaarten uithalen in ruil daarvoor

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:27:
Ik speel ook het liefst shaman. Alleen tegen zoo en hunter is mijn deck niet goed. Ik heb zelf een reincarnate ancestral spirit deck gemaakt, wat ik erg leuk vind spelen. Ik moet nog even kijken wat ik er uit kan halen voor wat meer early taunts enzo. Alleen ik moet er waarschijnlijk erg leuke kaarten uithalen in ruil daarvoor
probeer eens een (1)undertaker, (1)haunted creeper en (2)harvest golum. niet perse kaarten waarmee je de game al gewonnen mee hebt bij beurt 4, maar genoeg om wat vroege tegenstand te bieden en "sticky" genoeg om deze taunt, of een buff te geven om de early game goed uit te komen. mogelijke kaarten om te vervangen unbound elemental, iron dwarf,reincarnate, ancestral spirit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Shaman is superleuk om mee te spelen. Heeft ook veel verschillende win-mogelijkheden.

Reincarnate is mooi icm Ancestral spirit, en/of Sylvanas Cairne, dat soort gasten. Beetje stallen met Spirit wolves en Unbound elementals, Earth Shock en je kunt je grotere kerels gaan spelen. Ook de AoE is prima, evt een wild Pyro erbij.

Volgens mij kom je dan tegen hunters een heel eind ook. Moet wel zeggen ik weinig face hunters tegenkom, veel meer midrange met Oasis Snapjaws en dan +2+2 taunten => "ribbit"
Ik heb trouwens geen Al-Akir en geen Doomhammer.
Belangrijkste tegen hunters is bijhouden hoeveel hunters marks en deadly shots er al uit zijn, als je met gasten zoals Ragnaros of Earth Elemental wilt winnen.

Ik speel meestal rond rank 12-8, eerst een beetje levelen, maar daarna grind ik niet tot het bot. Ik probeer wel de Druid naar golden te spelen, sta nu op 430 ofzo, maar ik had laatst 9 losses achter elkaar (sommige beetje dom gespeeld) en daarna nog een mooie eindrun gemaakt met control Warrior (zonder Grom en die 7/1-axe), dit seizoen 7 geëindigd. Eerder een paar keer 6. Ik grind wel eens een dagje maar speel ook veel verschillende probeersels, soms ranked weer wat dalen, soms casual.

Afgelopen tijd in 5x Arena steeds 6-8 wins ook met matige decks.

Mijn idee is in elk geval niet dat ik legend móét worden, aangezien er niet eens een hall of fame is in je account (ben ik erg gevoelig voor, een prijzenkast).

Een paar dagen "Randuin Wrynn Priest" kan ook heel tof zijn, ook al is de win rate maar 40%. Ga er vanuit dat je hen een beetje gek maakt, en neem goeie plays van de tegenstander niet te zwaar. Dan heb je ook dan een leuke sessie.
Sommige speler snappen er niks meer van als je na 3 beurten (Coin-) Lorewalker Cho, Nat Pagle en een Demolisher hebt liggen. Ga dan eens bedenken wat je met je fiery war axe gaat doen :-)
(Edit: anderen meppen je van het bord, dat kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Oranje gloed... eindelijk weer een legendary!

...

Cairne... die heb ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekse schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:09:

...

Als je die shard, krijg je behalve 400 dust ook een Baine kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:13:
[...]

Shard, wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:56
[...]

jij gaat me vertellen dat ik dus nog niet alle kaarten heb :'(

hmm wil ik een golden of een normale :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
[...]

Haha zou nice zijn inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:39:
[...]

probeer eens een (1)undertaker, (1)haunted creeper en (2)harvest golum. niet perse kaarten waarmee je de game al gewonnen mee hebt bij beurt 4, maar genoeg om wat vroege tegenstand te bieden en "sticky" genoeg om deze taunt, of een buff te geven om de early game goed uit te komen. mogelijke kaarten om te vervangen unbound elemental, iron dwarf,reincarnate, ancestral spirit
Ik heb unbound elemental en iron dwarf er helemaal niet inzitten. Ik heb mn eigen deck gemaakt. Dat vind ik leuker dan de standaard decks overnemen en ik heb nog lang niet alle kaarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
1-9 met mijn Paladin deck nu... Mis alle core kaarten zo te zien, dus laat het maar weer even zitten. Jammer van mijn 2e (en nuttige) legendary - Tirion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn welgemeende excusses, hoe kon ik ooit zo arrogant zijn, om te denken dat jij mogelijke twee kaarten die vele andere wel gebruiken in je deck zou kunnen hebben. ;) only trying to help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Soms is thoughsteal best een leuke kaart :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2mr780w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben even voor de gein aan het deranken naar rank 20.

Dit is wat ik tegenkwam: hunter, hunter, warlock, warlock, hunter, priest, hunter, hunter en warlock....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Zebby schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:25:
1-9 met mijn Paladin deck nu... Mis alle core kaarten zo te zien, dus laat het maar weer even zitten. Jammer van mijn 2e (en nuttige) legendary - Tirion.
1-9 op de ladder sinds de reset bedoel je neem ik aan?
Ik vind de ladder ook altijd erg moeilijk vlak na de reset. Je hebt dan veel kundige mensen met sterke decks die ook weer de klim moeten maken naar Legend-rank. Wacht een paar dagen, dan is het weer 'normaal'.

Ik doe het best goed met mijn control Paladin-deck. Ik zit op mijn werk, dus weet niet de decklist uit mijn hoofd.
Wat ik wel weet:
2 X Kodo, 2X Aldor Peacekeeper, 2 X Consecration, 2 X Wil Pyro, 2X equality,, 2 X Truesilver Champion, 1 X Tyrion, 1 X Acolyte of pain, 2 X Sludge belcher, 1 X Sunwalker, 2 X Guardian of Kings, 1 X Humility, 1 X Blessing of might, 1 X Hammer of Wrath, 1 of 2 X Knife Juggler. De rest zou ik moeten opzoeken.

De Sludge Belchers (2X) en de Sunwalker zijn om hard removal te lokken voordat je Tyrion speelt. De Guardians of Kings doen dat ook soms, maar zijn ook erg belangrijk om weer HP te tanken. Als control Pally ga je soms hard omlaag in het begin, maar kun je later stabiliseren en winnen. Al vaak een hele omslag kunnen maken tegen snellere decks als Zoo of Hunter.
Priest blijft m'n arch-enemy, die kan nog beter controleren.

[ Voor 18% gewijzigd door Grotman op 01-09-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:55:
mijn welgemeende excusses, hoe kon ik ooit zo arrogant zijn, om te denken dat jij mogelijke twee kaarten die vele andere wel gebruiken in je deck zou kunnen hebben. ;) only trying to help.
Dat snap ik. Neem je ook niet kwalijk dat je dat niet wist. Ik meldde het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Hey mauz je kan geen dm ontvangen dus daarom zo:
Wanneer kunnen we onze match spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer mauz1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Bekse schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:09:

...

Tja.. ik heb al vanaf 3 mei geen legendary meer gehad.. En de laatste epic is ook al een pack of 7 geleden.. En ik kan me ook al niet meer herinneren wanneer de laatste pack was dat ik 2 rares of meer had.

Ik heb de laatste tijd geen geluk met packs.

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 01-09-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
aicaramba schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:21:
[...]

Tja.. ik heb al vanaf 3 mei geen legendary meer gehad.. En de laatste epic is ook al een pack of 7 geleden.. En ik kan me ook al niet meer herinneren wanneer de laatste pack was dat ik 2 rares of meer had.

Ik heb de laatste tijd geen geluk met packs.
Open er nu net 12. Golden Gorehowl en nog wat golden spul. Bijna weer 1600 dust. Eindelijk The Black Knight of Baron Geddon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel (alleen) mijn eigen ervaring natuurlijk niet genoeg data is om enige conclusies aan te verbinden. Zijn de kaartdrop (aka de hoeveelheid legendary/rares) conform de op internet omschreven %, wanneer je meerder pakjes tegelijk aanschaft. Maar wanneer je maar een pack per keer verkrijgt(arena) een stuk lager. Wat wiskundige ook logisch is. Bekijk het als volg. 1/20 pakjes heeft een legendary. Dus als je 20+ pack koop is de kans zo goed als 100%. Maar als je 20×1 pack koopt is de kans 72%. ( als mijn berekening klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

Mauz1978

Console War Veteran

(jarig!)
astie schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:20:
Hey mauz je kan geen dm ontvangen dus daarom zo:
Wanneer kunnen we onze match spelen?
Morgenavond 19.00/19.30?

En heb gewoon dm aanstaan hoor ;)...

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:53:
Hoewel (alleen) mijn eigen ervaring natuurlijk niet genoeg data is om enige conclusies aan te verbinden. Zijn de kaartdrop (aka de hoeveelheid legendary/rares) conform de op internet omschreven %, wanneer je meerder pakjes tegelijk aanschaft. Maar wanneer je maar een pack per keer verkrijgt(arena) een stuk lager. Wat wiskundige ook logisch is. Bekijk het als volg. 1/20 pakjes heeft een legendary. Dus als je 20+ pack koop is de kans zo goed als 100%. Maar als je 20×1 pack koopt is de kans 72%. ( als mijn berekening klopt)
Eh, wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Ehh, nee. 20 in 1 keer, of 20 keer verspreid een pakje kopen maakt wiskundig gezien geen verschil in kans. De kans op een legendary is ook geen 100% als je 20 pakjes in 1 keer koopt als de kans 5 % is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kans is gelijk :) Lijkt misschien alleen zo, omdat je dan 19 runs niks krijgt en 1 run wel wat, terwijl je bij die 20 packs toch denkt 1 legendary, nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken wel. Maar jullie vergeten dat tussen door ander mensen een onbekend aantal van de "stapel" pakken. Stel het je als volgens voor je hebt een oneindig hoge stapel met pakjes, waarin ongeveer 1/20 pakjes en legendary is. Wanneer je 20 pakjes van boven op pakt, is de kans dat daar een pakje tussen zit is heel hoog.(uiteraard is er ook een kleine kans dat je geen legendary of meerder hebt) maar wanneer je maar een pakje pakt is de kans 5% dat het packje met legendary bovenop ligt. Tussen door pakken andere een onbekend aantal pakjes. Vervolgens pak jij weer een pakje dus 5% enz. Enz. Dus ongeveer 72%(Wederom waarschijnlijk kloppen mijn percentages niet omdat ik geen tijd/zin had om de correcte percentages te bereken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:13:
Normaal gesproken wel. Maar jullie vergeten dat tussen door ander mensen een onbekend aantal van de "stapel" pakken. Stel het je als volgens voor je hebt een oneindig hoge stapel met pakjes, waarin ongeveer 1/20 pakjes en legendary is. Wanneer je 20 pakjes van boven op pakt, is de kans dat daar een pakje tussen zit is heel hoog.(uiteraard is er ook een kleine kans dat je geen legendary of meerder hebt) maar wanneer je maar een pakje pakt is de kans 5% dat het packje met legendary bovenop ligt. Tussen door pakken andere een onbekend aantal pakjes. Vervolgens pak jij weer een pakje dus 5% enz. Enz. (Wederom waarschijnlijk kloppen mijn percentages niet omdat ik geen tijd/zin had om de correcte percentages te bereken.)
Met uwe logica hebde een ander procentuele kans om bv de lotto/euro millions te winnen omdat andere ook die RNG bepalen als ze meedoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of er wel of geen "stapel" bestaat ligt volledig aan hoe blizzard de pack genereert. Gezien blizzard heeft gezegt dat kaarten in een pack vast staan vanaf het moment dat deze zijn aangekocht. Is het bestaan van een stapel niet eens zo raar. Maar nog maals ik ga hier uit van 5% terwijl dit waarschijnlijk hoger ligt om dichter bij de 1 op 20 packs te komen welke op internet genoemd worden. Daarnaast naast is de bijna 100% die ik noem bij 20 packes ook niet correct

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:17:
[...]

Met uwe logica hebde een ander procentuele kans om bv de lotto/euro millions te winnen omdat andere ook die RNG bepalen als ze meedoen.
Ligt aan hoe de loterij gemaakt is. Set de loterij bestaat uit een pak speelkaarten. Als je de ace trekt win je. Nou wanneer we een oneindige aantal pak kaarten door elkaar schut dan maakt het niet uit of je een keer 13 kaarten pakt of 13×1. Maar als ik een pak schut en dan verkoop voor je aan de volgende begint maakt het wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:40
Gast 8)7

:+

Gelukkig heb je ook 50% om te winnen elke match, want je verliest of wint namelijk.

Serious note:
Je denk toch niet dat blizzard een cardpackstack (top scrabble word) heeft gegenereerd?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Gigantische winstreak met hunter gehad vandaag, zit nu op rank 9 al :)
Moest net met mijn rank 10 tegen een rank 5? Gelukkig wel gewonnen.

Hopen dat ik een paar mooie potjes kan spelen tegen wat streamers die snel omhoog willen komen, altijd leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk niet. Maar als je een vooraf bepaalde aantal drops van bacis. Expert. Rare en legendary wilt maken. Is dit met een cardpackstack (idd een goed scrabblewoord) eenvoudiger dan alle percentages berekenen. En ik ben geen programeur maar het zou zo maar een lagere server belasting kunnen zijn dan alle packs te genereren.

Update: nu ik er langer over nadenk is een cardpackstack idd een lagere serverload. Of het genoeg lagere is om te doen, is een andere vraag. Waarschijnlijk niet. Maar de naxx kaarten en de nog uitkomende kaarten worden uit de bestaande cardpack gehouden. Nou is het goed mogelijk dat dit idd is om er voor te zorgen dat consumenten niet onnodig kaarten krijgen die ze al hebben. Maar misschien, heel misschien komt het ze ook goed uit dat ze geen nieuwe gecombineerde cardpackstack moeten maken. Maar idd waarschijnlijk niet

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:53:
Waarschijnlijk niet. Maar als je een vooraf bepaalde aantal drops van bacis. Expert. Rare en legendary wilt maken. Is dit met een cardpackstack (idd een goed scrabblewoord) eenvoudiger dan alle percentages berekenen. En ik ben geen programeur maar het zou zo maar een lagere server belasting kunnen zijn dan alle packs te genereren.
Ik kan je logica niet volgen, hoe dan ook is de kans altijd gelijk, want je weet nooit of je geluk hebt of niet in de zogenaamde premade stack in jouw voorbeeld. In het algemeen is de kans altijd 1 op 27 ( <- dacht ik ergens gelezen hebben). Misschien niet intuïtief voor jou, maar het is wiskundig echt zo.

Zo'n premade stack zou alles juist ingewikkelder maken. Wat als twe mensen tegelijkertijd een pakje kopen, wat als de server down gaat, als synchronisatie niet goed gaat enz. Ze doen gewoon een pakje en doen daar kaarten in (virtueel) puur op kansberekening. Alles heeft een nummer, geclasseerd in rarity, en zo word een pakje samengesteld. Lekker simpel en werkt altijd. Serverload op zo iets ongelofelijk simpels is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké mijn logica is als volg. Als je elk pack genereert moet je 4xrgn maken van alle kaarten en een keer een rgn van expert en beter. Als je een stack heb moet je een keer een rgn maken om de pack te schuden. Je bezwaren zijn correct maar bij de mogelijke fouten die jij omschrijft wordt er een identiek pack uit gegeven aan meerdere mensen. Of de stack opnieuw gestart. Iets wat weinig invloed heeft de totale droprate. Maar zoals ik al eerder melden is het verschil in serverload waarschijnlijk verwaarloosbare, zoals jij ook al melden

Als je de logica van het verschil bedoeld tussen een keer veel pakjes of meerdere keren een. Als we het voorbeeld van de speelkaarten gebruike. Waarneer je opvolgende pack neemt is bij een vaste stack de kans 4/52, 4/51, 4/50 enz tot je een ace pakt of een nieuwe stack bereikt. Wanneer je maar 1 pakje pakt en tussen door andere mensen pakjes weg nemen is de kans bij elk pakje 4/52. En dus een kleinere kans.

Maar laten we/ik maar stoppen met deze discussie omdat jullie gelijk hebben en het onwaarschijnlijk is dat ze een stack gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevermind

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:21:

Als je de logica van het verschil bedoeld tussen een keer veel pakjes of meerdere keren een. Als we het voorbeeld van de speelkaarten gebruike. Waarneer je opvolgende pack neemt is bij een vaste stack de kans 4/52, 4/51, 4/50 enz tot je een ace pakt of een nieuwe stack bereikt. Wanneer je maar 1 pakje pakt en tussen door andere mensen pakjes weg nemen is de kans bij elk pakje 4/52. En dus een kleinere kans.
Daar maak je dus een denkfout. Elke keer als je een pack krijgt, wordt er met een denkbeeldige dobbelsteen gerold om te zien welke kaarten erin zitten. Het is niet zo als bij een deck speelkaarten dat er een aantal vastgestelde kaarten in een bepaalde volgorde worden uitgedeeld.

Check dit trouwens voor de precieze droprate:
http://www.hearthpwn.com/...-11359-hearthstone-expert

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
xelfer schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:52:
Ik ben even voor de gein aan het deranken naar rank 20.

Dit is wat ik tegenkwam: hunter, hunter, warlock, warlock, hunter, priest, hunter, hunter en warlock....
Pff inderdaad. Ik dacht ook: ach dat gezever over hunters en zoo, dat zal toch wel meevallen, maar op rank 18 op de 1e dag van het seizoen is het even niet prettig ranken. Wat een haast allemaal.

Ik dacht: lage rank, doe 'ns Handlock, de binken eens van stal halen. Kom ik 2 van de 5 potjes een face-rush rogues tegen die coldlight oracles shadowstepen, één ervan zelfs met Mukla. Dat kan ik enerzijds wel waarderen, maar tegen elk ander deck heb ik die tactiek nog niet gezien, dus alleen de ultieme handlock-killer als ik een keertje handlock speel.
En tegen rush hunters werkt dat natuurlijk ook dramatisch slecht, spelen op de molten giants :)

Nou ja, eens kijken waar ik wel een leuke streak mee kan zetten, over een paar dagen weer ranken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Grotman schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:19:
[...]

1-9 op de ladder sinds de reset bedoel je neem ik aan?
Ik vind de ladder ook altijd erg moeilijk vlak na de reset. Je hebt dan veel kundige mensen met sterke decks die ook weer de klim moeten maken naar Legend-rank. Wacht een paar dagen, dan is het weer 'normaal'.

Ik doe het best goed met mijn control Paladin-deck. Ik zit op mijn werk, dus weet niet de decklist uit mijn hoofd.
Wat ik wel weet:
2 X Kodo, 2X Aldor Peacekeeper, 2 X Consecration, 2 X Wil Pyro, 2X equality,, 2 X Truesilver Champion, 1 X Tyrion, 1 X Acolyte of pain, 2 X Sludge belcher, 1 X Sunwalker, 2 X Guardian of Kings, 1 X Humility, 1 X Blessing of might, 1 X Hammer of Wrath, 1 of 2 X Knife Juggler. De rest zou ik moeten opzoeken.

De Sludge Belchers (2X) en de Sunwalker zijn om hard removal te lokken voordat je Tyrion speelt. De Guardians of Kings doen dat ook soms, maar zijn ook erg belangrijk om weer HP te tanken. Als control Pally ga je soms hard omlaag in het begin, maar kun je later stabiliseren en winnen. Al vaak een hele omslag kunnen maken tegen snellere decks als Zoo of Hunter.
Priest blijft m'n arch-enemy, die kan nog beter controleren.
Nee, ik vrees dat het casual was. Voor control heb ik de kaarten niet, as said is Tirion pas de 2e die ik open en de meeste decklists hebben daar iig nog iets van Cairne/Ysera/Alex/Rag/Sylvanas bij. En dat terwijl ik toch echt dagelijks netjes al mijn gold behaal via quests (en reroll naar 60+).

Ik weet al wel dat ik maar 1 Kodo heb, maar 1 Pyro, 1 Equality. Ik heb ook geen Argus.
Ik kan wel wat craften tussendoor, maar arena wil even niet meer. Begin je mooi 3-0, mag je tegen een legendary back (en man, wat een draws had hij) en daarna 2 warriors die ook gewoon beter speelde. Bleh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paladin is niet per se een class om te spelen als je een kleine collectie hebt. Wellicht zou je naar Zoo Warlock of Hunter kunnen kijken? Die classes domineren een deel van de meta en je hebt er relatief weinig dust voor nodig om ze te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:32:
[...]

Daar maak je dus een denkfout. Elke keer als je een pack krijgt, wordt er met een denkbeeldige dobbelsteen gerold om te zien welke kaarten erin zitten. Het is niet zo als bij een deck speelkaarten dat er een aantal vastgestelde kaarten in een bepaalde volgorde worden uitgedeeld.
En al ging het wel zo: als die kaarten goed zijn "geschud" is het nog steeds random. Zolang jij niet weet wat voor kaarten de andere mensen hebben getrokken is de kans ALTIJD gelijk. Het is niet lullig bedoeld, maar kansrekenen is heel moeilijk "op gevoel" te doen, daar moet je gewoon een beetje in verdiept hebben om er goede uitspraken over te doen.

Ik zie nu voor mij hoe kinderen in lage-loon landen elke paar seconde een seintje krijgen om een Hearthstone kaart van de stapel te pakken en voor een scanner te houden :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:18:
[...]

En al ging het wel zo: als die kaarten goed zijn "geschud" is het nog steeds random. Zolang jij niet weet wat voor kaarten de andere mensen hebben getrokken is de kans ALTIJD gelijk. Het is niet lullig bedoeld, maar kansrekenen is heel moeilijk "op gevoel" te doen, daar moet je gewoon een beetje in verdiept hebben om er goede uitspraken over te doen.

Ik zie nu voor mij hoe kinderen in lage-loon landen elke paar seconde een seintje krijgen om een Hearthstone kaart van de stapel te pakken en voor een scanner te houden :+
ik had mij zelf voor gehouden niet meer verder te gaan in deze discussie. maar voor uit nog een keer. in mijn eerdere post heb ik dingen niet goed uitgelegd. ja, ik ging er voor mijn punt uit van het feit dat er een mogelijkheid (nogmaals zeer onwaarschijnlijk) een stack bestaat. ja, mijn genoemde percentage's zijn niet correct ze waren ook meer bedoeld als voorbeeld van het principe. oke laten we de kans berekening eens doen. we pakken zo een klein mogelijk stack zodat we alle mogelijkheden kunnen uit schrijven. dus een stack van 2 waarvan in 1 de gewenste uitkomst zit. wanneer je op (2x1)een willekeurige moment een pack uit de stapel pakt. zijn de kans op op de gewenste uitkomst 0,75.
hierbij alle mogelijkheden:
0,0
1,0
0,1
1,1
3 van de 4 keer de gewenste uitkomst dus 0,75.

nu wanneer je twee pack achterelkaar pakt.
oke je hebt 50% kans dat je aan het begin van de stack start.
mogelijkheden:
0,1
1,0
je hebt ook 50% kans dat je bij het twee de pakje begint. indit geval zijn je kansen gelijk aan de 2x1 pack. oke laten we dit bij elkaar optellen (let op je moet evenveel uitkomsten hebben uit begin van de stack start als uit de tweede omdat de kans daarop 50% is)
0,1(eerste pack uit stack)
1,0(eerste pack uit stack)
0,1(eerste pack uit stack)
1,0(eerste pack uit stack)
0,0(tweede pack uit stack)
1,0(tweede pack uit stack)
0,1(tweede pack uit stack)
1,1(tweede pack uit stack)
kans op gewenste uitkomst 7/8

nu wat is een grotere kans 3/4(aka 6/8) of 7/8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Je logica is heel warrig. Maar je foute aanname is sowieso dat je er van uit gaat dat er een stapel van 2 wordt gemaakt waar er maar 1tje een kaart bevat. Als ze al met een stapel werken, is dat een oneindige stapel en niet telkens stapels van x packs. Binnen jouw logica en aanname heb je natuurlijk helemaal gelijk.

Het probleem is dat je een aanname hebt gemaakt die helemaal niet duidelijk is gecommuniceerd en totaal niet aannemelijk is (kleinere stapels pakjes met vaste "win" kans). In het meer waarschijnlijke (maar nog steeds onwaarschijnlijke) geval van een oneindige stapel pre-defined cardsis er net zo goed kans op 2x "winst" en zijn de kansen dus gelijk. Of wil je zeggen dat de kans op 2x6 gooien met twee dobbelstenen kleiner is dan 1 en 4 gooien?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:24
De redenering van Stone gaat alleen op als blizzard met een "stack" werkt en als er specifiek een maximum is aan het aantal packs in de stack zonder legendary.
Stel Blizzard maakt een stack packs, zeg 50, waarbij de kans op een legendary in een pack 1/20 is. Dan heb je gemiddeld gesproken in de stack 2.5 legandaries.
Maar het is evengoed mogelijk dat in die stack helemaal geen legendaries zitten en in de volgende stack van 50 packs 5 legendaries zitten. Dan heb je nog steeds een mooi gemiddelde van 2.5 legendaries per stack van 50 packs en is de kans op een legendary nog steeds 1/20. De kans dat je stack 1 krijgt is net zo groot als dat je stack 2 krijgt. dus daar kan je geen verschil in opmaken en dit kan je ook niet van te voren weten.

De enige manier waarop de redenatie van Stone_NL waar kan zijn is als Blizzard iets in zijn code voor packs maken heeft van( en neem dit niet al te letterlijk maar kijk naar het principe):
If [Pack(n-20) Till Pack(n-1)] = No legendary
Then Pack(n) == Legendary.
Waarbij er dus een maximum is aan het aantal packs achter elkaar in de stack waarin geen legendary zit. Dit heeft mijns inzien totaal geen nut en voegt vrij weinig toe aan de pickrates in packs van legendaries behalve dan code en serverruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Of wil je zeggen dat de kans op 2x6 gooien met twee dobbelstenen kleiner is dan 1 en 4 gooien?"
uhm, ja. 1/36 en 2/36.

als je bedoeld dat de kans op 2x6 gooien of met dobbelsteen 1 een 1 en dobbelsteen 2 een 4 dan heb je gelijk en zijn ze het zelfde.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Volgens mij is het gewoon onzin dat hele stack gebeuren.
Ik heb bij alleen in mijn tot mijn 10de pack legendary's gehad daarna niet meer. Ofwel grofweg 30 pakjes al niets geen legendary's meer. (Een snel geschat op het aantal packs 2 per week vanaf launch).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:01:
"Of wil je zeggen dat de kans op 2x6 gooien met twee dobbelstenen kleiner is dan 1 en 4 gooien?"
uhm, ja. 1/36 en 2/36.

als je bedoeld dat de kans op 2x6 gooien of met dobbelsteen 1 een 1 en dobbelsteen 2 een 4 dan heb je gelijk en zijn ze het zelfde.
De kans op een 1 en 4 is juist 2/36e. Je hebt van de 36 mogelijkheiden namelijk 2x de juiste: 1 en 4 + 4 en 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:01:
uhm, ja. 1/36 en 2/36.
... er van uitgaande dat 1,4 hetzelfde is als 4,1. Het was ook meer een instinkertje om te laten zien dat niet-duidelijke aannames kansrekenen compleet op de kop kunnen gooien.

edit: ik kom wel erg belerend over, excuus :P

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 02-09-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen excusses nodig.

ik heb de qoute;

"Binnen jouw logica en aanname heb je natuurlijk helemaal gelijk" LiquidT_NL over Stone_NL 2-9-2014

al op front 248 afgedrukt en boven mijn bed gehangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Het gaat wel lekker hier, net een 12 win streak gehad (met Zoo :D) op ranked en nu alweer rank 10**. :D

2e keer Legend here I come 8)

[ Voor 5% gewijzigd door PCBaas op 02-09-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

PCBaas schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:21:
Het gaat wel lekker hier, net een 12 win streak gehad (met Zoo :D) op ranked en nu alweer rank 10**. :D

Kan ik toch zeggen dat ik in een tweakers toernooitje een Legend heb verslagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse

Zoo is heerlijk tot Rank 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
It was recently revealed that the next set of cards will come out as part of a new booster pack. How many cards are we looking at? What sort of breakout can we expect in terms of new class cards vs. neutral cards? Anything you’re willing to spoil at this point?

Still working on the details of that. I mean, it’s going to be over 100 cardss and it’s certainly going to be very different from Naxxramas, which was designed to put a smaller number of cards into play, because we don’t want to create this large number of cards, not overwhelm players, but at the same time, with this new expansion, we want to provide a large number of cards with additional options for the hardcore. So, exactly what those cards are and exactly what those ratios are, partially we’re still working on ‘em, and partially we’ll be talking about that in the future.

Meer dan 100 nieuwe kaarten! :o

Ik ben benieuwd. Ook ben ik benieuwd hoe ze die spectator mode gaan doen; ik neem aan dat dit met een delay gebeurd anders krijg je weer die heisa net zoals bij RDU het geval was. Als dit zo is kan je helaas alsnog niet meekijken/denken met iemand anders terwijl die bezig is, wat volgens mij het hele punt is, behalve als je die spectator mode ook kan uitzetten (zogenaamde "tournament mode" waarbij alles uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel echt een ultieme devaluatie van de game als mensen zo hard ownen met een 0 strategy deck als Zoo :D. Maarja, dat is inmiddels wel algemeen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Serieus gast, je zou eens wat vaker op hogere rank zelf met zoo moeten gaan spelen voordat je dit soort onzin uitkraamt. Op hogere ranks is zoo spelen veel lastiger dan control decks omdat je veel vaker inschattingen moet doen of je voldoende reach hebt om voor board control te gaan of juist voor face. Control decks hebben vaak veel minder opties om te varieren en spelen veel meer volgens een vast stappen plan wat grotendeels uit vertraging bestaat totdat ze hun eigen threats kunnen neerleggen.

Ten aanzien van je mening over het ladderen:

Gegeven de opzet van de ladder systematiek is het toch niet meer dan logisch dat mensen decks kiezen die hun snel naar hogere ranks brengt. Omdat jij kennelijk alleen maar met in jouw optiek hoogwaardige decks wilt spelen hoeft dit nog niet te betekenen dat dit decks zijn die hersenloos zijn of een devaluatie van het spel. Zelf heb ik de laatste tijd nauwelijks ranked gespeeld, maar als jij telkens rond legendary niveau wilt komen heb je veel meer aan het snel bereiken van rank 5 en daar uitdagende potjes te spelen met welk deck dan ook dan dat je ruim 2 weken over doet om met in jouw ogen goede decks op rank 5 te komen. Het verkrijgen van veel speel ervaring op hogere ranks betaalt zich gewoon uit om hogerop te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
xelfer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:19:
[...]

Wel echt een ultieme devaluatie van de game als mensen zo hard ownen met een 0 strategy deck als Zoo :D. Maarja, dat is inmiddels wel algemeen bekend.
Het wordt tijd dat je je even wat meer verdiept in zoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
Snel r5 bereiken? Kerel dat haal ik easy op 5uur met een control deck.. Daar heb je geen zoo voor nodig. En ik ben zeker geen pro.

En op hoog niveau zoo spelen? Sorry maar elke decent legendary speler crushed zoo decks met de hedendaagse decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Ik kom echt zeer zelden een origineel deck tegen, meestal is het gewoon copy/paste van hearthpwn.

Dat vind ik wel een beetje jammer van ranked en dit zorgt er eigenlijk ook voor dat ik echt 0 medelijden heb voor m'n tegenstanders in ranked. Ik kan er soms wel om lachen als mensen me willen adden nadat ik ze heb gestompt met Zoo. xD

Het is dat m'n eigen versie van Tempo Rogue nu dus echt helemaal niet werkt deze meta, anders had ik dat wel gespeeld. Ik denk dat ik wel weet hoe ik hem werkend kan krijgen, maar daarvoor heb ik nog een aantal Legendaries nodig (Mukla & The Beast :*) ). Deze maand ga ik gewoon elke dag 1 arena doen om dat voor elkaar te krijgen, maar in de tussentijd stomp ik wel lekker verder met Zoo. 8)

Zoo had ik overigens gekozen omdat de meeste decks nu turn 1-3 heel langzaam op gang komen, de eerste paar turns zijn meestal:
-midrange hunter: webspinner, kreeper, bow/companion
-control warrior: armorsmith/cruel taskmaster/fiery war axe
-token druid: ooze/kreeper/wrath
-priest: cleric/shield of undertaker/zombie chow
-shaman: rockbiter/bolt tegen 1 van je monsters of een zombie chow/kreeper

Turn 1 Flame Imp (i.c.m. undertaker/leper gnome/void walker/abusive) zorgt er dus in principe al voor dat je turn 3 al minstens 10 dmg heb gedaan, dit terwijl je je hele veld vol gooit met minions die lastig weg te krijgen zijn. In principe heb ik dus gewoon een deck gepakt dat heel goed is tegen de huidige meta en dit moet dan maar even, totdat ik m'n Tempo Rogue weer werkend krijg. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het aan mij of werkt Zetalot's tempo priest voor geen meter meer op het moment? 6 losses op rij, allemaal tegen hunter, overgestapt op zoo en 9 wins op rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
stevosmax schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:28:
Snel r5 bereiken? Kerel dat haal ik easy op 5uur met een control deck.. Daar heb je geen zoo voor nodig. En ik ben zeker geen pro.

En op hoog niveau zoo spelen? Sorry maar elke decent legendary speler crushed zoo decks met de hedendaagse decks.
Wat een grote E-peen heb je! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
Bekse schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:48:
[...]

Wat een grote E-peen heb je! _/-\o_
kerel, ik zeg zelf er by dat ik geen pro ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
stevosmax schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:51:
[...]

kerel, ik zeg zelf er by dat ik geen pro ben.
Goed, inhoudelijk dan: je bent niet van mening dat je met zoo een stuk sneller ranked dan met control?
Verder, waar baseer je op dat zoo "easily gecrushed" wordt? Wat ik zie en meemaak op hogere ranks is namelijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
En in 5 uur rank 5 halen lijkt me erg sterk. Laat staan met een controldeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Grotman schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:08:
En in 5 uur rank 5 halen lijkt me erg sterk. Laat staan met een controldeck.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gezien het 70 sterren zijn vanaf level 25 tot 5, moet je zelfs als je alles wint 37 potjes spellen.
Zelfs als je het seizoen er voor Legend bent en dus begint vanaf level 17 ben je nog 27 potjes bezig om level 5 te bereiken. Dus 11 min per potje (27 potjes, incl zoeken naar tegenstander, mulagun's enz). Niet onmogelijk maar wel zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Dan mag ie een keer een streamsessie starten, want ik ben erg benieuwd of hem dat gaat lukken en uberhaupt in de buurt komt ;)

Ben ook benieuwd naar z'n decklist waarmee hij denkt alle hunters en zoo te kunnen verslaan die hij tegenkomt. Ik denk dat Kolento, Trump, RDU, Reynad en de rest ook wel komen kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:43:
gezien het 70 sterren zijn vanaf level 25 tot 5, moet je zelfs als je alles wint 37 potjes spellen.
Zelfs als je het seizoen er voor Legend bent en dus begint vanaf level 17 ben je nog 27 potjes bezig om level 5 te bereiken. Dus 11 min per potje (27 potjes, incl zoeken naar tegenstander, mulagun's enz). Niet onmogelijk maar wel zeer onwaarschijnlijk.
Overigens begin je niet altijd bij rank 25, op basis van vorige seizoen had ik ook 11 bonussterren gehad en begon ik dit seizoen op rank 20 met 1 ster.

Ik moet leren om heel de reactie te lezen...sorry :+

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 03-09-2014 14:12 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf ben ik aan het begin van een seizoen 1 x rank 7 geworden zonder een game te verliezen (vanaf rank 19 ofzo) met Warlock Murlocs back in the day.

En over het hele gebeuren met Zoo.... de dag voordat Timmy legend haalde heb ik een uitgebreid gesprek met hem gehad over zijn strategy en het anti meta Paladin deck wat hij in elkaar ging zetten om Legend te halen.

Met dat deck lukte het hem niet en zijn laatste moment "F#$@ it ik pak wel Zoo" en dan makkelijk Legend halen, zegt een hele hoop over de staat van het spel.

En ja, Zoo is kinderlijk eenvoudig om te spelen. Er zijn notabene bots die Zoo gebruiken en er Legend mee halen. Uiteraard zegt dat meer over de game zelf dan over de spelers.

Overigens zijn de meeste decks niet bijzonder ingewikkeld om te spelen. Ik denk dat je 2 dingen moet doen voor Legend:

1. Het juiste deck kiezen
2. Super veel games spelen
3. Niet te veel domme dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
xelfer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:34:
Zelf ben ik aan het begin van een seizoen 1 x rank 7 geworden zonder een game te verliezen (vanaf rank 19 ofzo) met Warlock Murlocs back in the day.

En over het hele gebeuren met Zoo.... de dag voordat Timmy legend haalde heb ik een uitgebreid gesprek met hem gehad over zijn strategy en het anti meta Paladin deck wat hij in elkaar ging zetten om Legend te halen.

Met dat deck lukte het hem niet en zijn laatste moment "F#$@ it ik pak wel Zoo" en dan makkelijk Legend halen, zegt een hele hoop over de staat van het spel.

En ja, Zoo is kinderlijk eenvoudig om te spelen. Er zijn notabene bots die Zoo gebruiken en er Legend mee halen. Uiteraard zegt dat meer over de game zelf dan over de spelers.

Overigens zijn de meeste decks niet bijzonder ingewikkeld om te spelen. Ik denk dat je 2 dingen moet doen voor Legend:

1. Het juiste deck kiezen
2. Super veel games spelen
3. Niet te veel domme dingen doen
Mooi fenomeen: wat de één onzin vindt, is de ander heilig van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn notabene bots die Zoo gebruiken en er Legend mee halen.
dat is een broodje aap, er zijn inderdaad veel bots, maar die zwermen rond rank 20 om golden hero's te halen en zijn kinderlijk eenvoudig te verslaan met zelfs een basic deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:49:
[...]

dat is een broodje aap, er zijn inderdaad veel bots, maar die zwermen rond rank 20 om golden hero's te halen en zijn kinderlijk eenvoudig te verslaan met zelfs een basic deck
Ik heb zelf weleens een bot gebruikt (om te kijken wat er zou gebeuren) en die bots maken gewoon solide beslissingen als Zoo player. Aangezien er praktisch geen spells zijn (alleen Soulfire), hoef je een bot alleen maar te programmeren om goede minion trades te maken en face damage te dealen.

Nu zijn er in alle games bots te maken die praktisch beter zijn dan spelers uiteraard. In schaken is het ook praktisch niet te doen om van een goed geprogrammeerde bot te winnen, aangezien een bot duizenden mogelijke zetten tegelijk door kan berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:56:
[...]

Ik heb zelf weleens een bot gebruikt (om te kijken wat er zou gebeuren) en die bots maken gewoon solide beslissingen als Zoo player. Aangezien er praktisch geen spells zijn (alleen Soulfire), hoef je een bot alleen maar te programmeren om goede minion trades te maken en face damage te dealen.

Nu zijn er in alle games bots te maken die praktisch beter zijn dan spelers uiteraard. In schaken is het ook praktisch niet te doen om van een goed geprogrammeerde bot te winnen, aangezien een bot duizenden mogelijke zetten tegelijk door kan berekenen.
bij schaken zijn alle factoren bekend, bij HS niet, zoals de kaarten van je tegenstander

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:00:
[...]

bij schaken zijn alle factoren bekend, bij HS niet, zoals de kaarten van je tegenstander
Daarom vind ik het ook ernstig dat een bot Legend haalt met Zoo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:03:
[...]

Daarom vind ik het ook ernstig dat een bot Legend haalt met Zoo :).
heb je daar een bron van, want alles wat ik daarover kan vinden zijn mensen op fora die dat naroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zeggen over dat bot legendary halen, omdat ik zelf niet genoeg speel (of goed genoeg ben, maar laat mijn aub in de illusie, dat het tijd gebrek is) om zo hoog te spelen, maar kan wel met zekerheid melden dat bot tussen level 12 en 8 aanwezig zijn. eenvoudig te herkend aan het feit dat er geen mouse hoover is, en actie/aanvallen met zelfde tussenval gedaan worden (+/-3sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Ik speel iedere maand netjes tot rank 20 voor de cardback :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:38:
Ik kan niet zeggen over dat bot legendary halen, omdat ik zelf niet genoeg speel (of goed genoeg ben, maar laat mijn aub in de illusie, dat het tijd gebrek is) om zo hoog te spelen, maar kan wel met zekerheid melden dat bot tussen level 12 en 8 aanwezig zijn. eenvoudig te herkend aan het feit dat er geen mouse hoover is, en actie/aanvallen met zelfde tussenval gedaan worden (+/-3sec)
Ik heb het gevoel dat mensen mij ook wel eens kenmerken als bot. Ik speel al mijn zetten vaak achter elkaar en heb ook geen mouse hoover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:14:
[...]

Ik heb het gevoel dat mensen mij ook wel eens kenmerken als bot. Ik speel al mijn zetten vaak achter elkaar en heb ook geen mouse hoover.
en je speelt ook zoo zeker? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Amongst other decks, ja. Maar goed, dat van die interval is toch meer een beetje schatten. Maar het hooveren zie je bij mij ook niet. Ik kan het extreem hoge percentage botters die sommigen noemen echt niet terug zien in mijn opponent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interval is niet een beetje gokken. Een of twee beurten misschien maar als ik de hele pot de actie kan aftellen(21, 22, aanval. 21,22, aanval. 21, 22, aanval enz) dan niet. Aantal bots valt mee. Ligt denk aan het tijdstip dat je speelt. Kan me voorstellen dat de percentages tijdens normale slaap en werktijden hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
De deathlord van mijn tegenstander trok net een kel thuzad uit mijn deck op turn 6.. En hij had geen shadow word death in z'n hand.. Ik had zelf 4 minions op het bord. Ik denk dat hij daar wel van baalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekse schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:54:
[...]

Goed, inhoudelijk dan: je bent niet van mening dat je met zoo een stuk sneller ranked dan met control?
Verder, waar baseer je op dat zoo "easily gecrushed" wordt? Wat ik zie en meemaak op hogere ranks is namelijk anders.
Ik zeg niet dat je niet met zoo snel kunt ranken, of met een ander sneller.
Ik wil maar zeggen dat eender wie decent is (legendary kan halen met een normaal deck) , gemakkelijk rank 5 op 1/2/3 avonden kan halen.

Dat typische gedoe van: "met zoo rankt sneller" is gewoon een lame excuus dat de meesten gebruiken omdat ze gewoon anders nie zo hoog kunnen geraken. 99% van de mensen die dit excuus gebruikt haalt niet eens elke maand legendary, dus om sneller te ranken is gwn bullshit. Wat heeft het nut dat ge snel rankt als ge toch nie het hoogste haalt? Ook nie qua ervaring, want met zoo te spelen leert ge juist niks van het spel.

Nuja geen probleem dat mensen zoo spelen, ik zie er zelf de fun niet in.

En zoo goed in deze meta?
Welke decks worden het meest gespeeld in top 200/500 legendary?
Idd elk deck dat zoo countert / hogere winrate er tegen heeft.

Nuja op lagere rankings is het wel mogelijk dat ge met zoo 70% kunt winnen tegen hunters. Op legendary 1 is da net iet anders.
Er zijn notabene bots die Zoo gebruiken en er Legend mee halen.

Hearthcrawler. Download dit op een torrentsite en GG. Alle andere bots zijn idd superslecht geprogrammeerd en zullen nooit voorbij r15 ofzo geraken.

Laat dit programma 200uur opstaan elke maand en ge zijt legendary.

Als ge echt denkt dat bots er nie zijn of slecht zijn, hebde geen clue.
Laatste 3 maand is 70% snachts op rank 3+ zoo bots geweest. Uit eigen ervaring...
Daarbij, mijn beste maat heeft al 3 accounts via hearthcrawler naar legendary laten gaan, om ze vervolgens te verkopen omdat ze een 'cardback' hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:36:
De deathlord van mijn tegenstander trok net een kel thuzad uit mijn deck op turn 6.. En hij had geen shadow word death in z'n hand.. Ik had zelf 4 minions op het bord. Ik denk dat hij daar wel van baalde.
Ik heb ook vaker dat dat ding kwaad doet dan niet, regelmatig verlies je gewoon een match omdat ie een gratis legendary pullt, vanmiddag nog een arena match verloren omdat ie gratis een beurt 3 archmage trok, dat is killing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:57:
[...]

Ik zeg niet dat je niet met zoo snel kunt ranken, of met een ander sneller.
Ik wil maar zeggen dat eender wie decent is (legendary kan halen met een normaal deck) , gemakkelijk rank 5 op 1/2/3 avonden kan halen.

Dat typische gedoe van: "met zoo rankt sneller" is gewoon een lame excuus dat de meesten gebruiken omdat ze gewoon anders nie zo hoog kunnen geraken. 99% van de mensen die dit excuus gebruikt haalt niet eens elke maand legendary, dus om sneller te ranken is gwn bullshit. Wat heeft het nut dat ge snel rankt als ge toch nie het hoogste haalt? Ook nie qua ervaring, want met zoo te spelen leert ge juist niks van het spel.

Nuja geen probleem dat mensen zoo spelen, ik zie er zelf de fun niet in.

En zoo goed in deze meta?
Welke decks worden het meest gespeeld in top 200/500 legendary?
Idd elk deck dat zoo countert / hogere winrate er tegen heeft.

Nuja op lagere rankings is het wel mogelijk dat ge met zoo 70% kunt winnen tegen hunters. Op legendary 1 is da net iet anders.

[...]

HEARTHCRAWLER. Download dit op een torrentsite en GG. Alle andere bots zijn idd superslecht geprogrammeerd en zullen nooit voorbij r15 ofzo geraken.

Laat dit programma 200uur opstaan elke maand en ge zijt legendary.

Als ge echt denkt dat bots er nie zijn of slecht zijn, hebde geen clue.
Laatste 3 maand is 70% snachts op rank 3+ zoo bots geweest. Uit eigen ervaring...
Daarbij, mijn beste maat heeft al 3 accounts via hearthcrawler naar legendary laten gaan, om ze vervolgens te verkopen omdat ze een 'cardback' hebben.
Hierna schei ik erover uit, maar wat ik op zijn minst bijzonder vind, is dat je jouw mening als de wereld ziet. Je praat naar mijn mening gewoon een hoop onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekse schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:17:
[...]

Hierna schei ik erover uit, maar wat ik op zijn minst bijzonder vind, is dat je jouw mening als de wereld ziet. Je praat naar mijn mening gewoon een hoop onzin.
Is uw mening.
Alleen kan elk argument dat ik net zei bewezen worden door 9999 man.
(bots die lgendary halen, ranken tot rank 5 zonder zoo, zoo dat echt niet goed is in huidige meta)

Nuja uw mening zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op de typische rank 20-5 post van 'experts' op reddit / hearthpwn etc. (niet dat ik mij goed vind in HS, dat terzijde)

Mijjn mening is zoals ge zelf zegt, gebaseerd op eigen ervaringen.

Vertel mij dan nu eens duidelijk wat er niet waar is? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:21:
[...]

Alleen kan elk argument dat ik net zei bewezen worden door 9999 man.
Niet meer? Ook niet minder?

Anyway, natuurlijk rank je met zoo sneller dan met Control Warrior. Zelfs als je winrate lager is rank je sneller puur omdat je potjes veel korter duren. Een gemiddelde zoo game kun je in een paar minuten afwerken terwijl je met control warrior vaak 10 minuten bezig bent.

Verder word ik een beetje moe van het gezeur 'geen skill nodig' voor zoo. Is er meer skill voor nodig dan om met de standaard warrior kaarten 30 armor op te bouwen en dan met je legendaries de game te winnen? Vereist het zoveel skill om met druids 200 taunts neer te gooien?

Pagina: 1 ... 124 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]