[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.535 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 16:34
MysticSnake schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:57:
Ik was groot fan van het spel Hearthstone. Ook toen de Naxxramas expansion uitkwam. Echter, ik moet nu toch tot de conclusie komen dat die hele Naxxramas expansion behooorlijk waardeloos is. De kaarten zijn naar mijn mening vrij achterlijk. Kort gezegd: De komst van Naxxramas heeft het spel flink verpest voor mij.

Daarom vroeg ik me af of er geen mogelijkheid is om het spel te spelen zonder de Naxxramas kaarten. Dus dat je ze niet tegen komt, ook niet bij je tegenstanders.
Ook ik ben wel benieuwd naar jouw mening waarom het een stuk minder is geworden.

Andere vraag aan iedereen: voor World of Warcraft kon je ook fysieke kaarten kopen, zijn die kaarten nou eigenlijk hetzelfde als dat Hearthstone nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:38:
Ik haat Zoo Locks. Pfff. Brainless deck. Wie dat speelt: 0,0 skill & 0,0 respect.
Leuk hè, anderen zonder reden downtalken puur omdat ze een deck spelen waar jij klaarblijkelijk slecht tegen bent? Het verschil tussen een slechte en een top-level zoo warlock is echt enorm.

Wanneer trump of MasSan of een andere pro zoo lock speelt hebben ze dan ook opeens 0,0 skill en 0,0 respect (van jou)?

[ Voor 3% gewijzigd door kaluro2 op 27-08-2014 12:53 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik had gisteren de quest dat je 30 minions moest spelen die niet meer dan 2 mana kosten, dus ik had een deck gemaakt met 30 kaarten van 1 a 2 mana om er maar zo snel mogelijk vanaf te zijn... :P
Ik won de eerste 2 potjes :') en de derde verloren, maar toen was ik wel klaar :P Dat was wel even een wtf momentje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik ben weer wat gezakt in rank. Gelukkig! Ik was rank 13, toen moest ik 5x met mage winnen.
Rond rank 13 is het echt alleen maar hunters. Nu krijg ik gelukkig weer wat andere classes tegen.

Hunters zijn echt frustrerend om tegen te spelen. Je moet ze aanvallen, omdat ze je anders dood maken met hun hero ability, maar je kunt niet aanvallen door secrets en andere kaarten.

[ Voor 32% gewijzigd door aicaramba op 27-08-2014 13:00 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
kaluro2 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:52:
[...]

Leuk hè, anderen zonder reden downtalken puur omdat ze een deck spelen waar jij klaarblijkelijk slecht tegen bent? Het verschil tussen een slechte en een top-level zoo warlock is echt enorm.

Wanneer trump of MasSan of een andere pro zoo lock speelt hebben ze dan ook opeens 0,0 skill en 0,0 respect (van jou)?
Zoo is inderdaad absoluut geen no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Ossi schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:52:
[...]

Ook ik ben wel benieuwd naar jouw mening waarom het een stuk minder is geworden.

Andere vraag aan iedereen: voor World of Warcraft kon je ook fysieke kaarten kopen, zijn die kaarten nou eigenlijk hetzelfde als dat Hearthstone nu is?
Is een losstaand spel met compleet andere kaarten. Ben mijn "verzameling" op marktplaats aan het verkopen dus ben ze toevallig laatst nog langs gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:59:

Hunters zijn echt frustrerend om tegen te spelen. Je moet ze aanvallen, omdat ze je anders dood maken met hun hero ability, maar je kunt niet aanvallen door secrets en andere kaarten.
Hunters zijn inderdaad nasty als je control speelt, maar als je een goed tempo deck speelt met enkele goedkope taunts (bijv. deathlord) maken ze geen schijn van kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:40
Iedereen kan met zoo r5 halen. Ook al hebt ge geen clue vant spel. en massan een pro? Say what. Kerel ist beste vb dat mits time investment iedereen legendary kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevosmax schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:23:
Iedereen kan met zoo r5 halen. Ook al hebt ge geen clue vant spel. en massan een pro? Say what. Kerel ist beste vb dat mits time investment iedereen legendary kan worden.
MaSsan is inderdaad niet heel goed, hij heeft gewoon tijd teveel

ik zag vandeweek Kolento een win streak van rank 20 naar rank 5 maken met zoo en dat was echt heerlijk om naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Leuk :D

Er was ook iemand op de fora aan het zeiken dat hij door een mage kapot werd gemaakt terwijl hij flinke board control had de hele game (en roepen dat Fireball OP is en dat soort gejammer). Meneer verzweeg even dat hij, ondanks zijn goede boardcontrol, milhouse had gespeeld. Maar geweldige play zo :)

Ook zo'n heerlijke arena situatie:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XWptsbzgNKc]
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:38:
Ik haat Zoo Locks. Pfff. Brainless deck. Wie dat speelt: 0,0 skill & 0,0 respect.
Altijd dat gehaat op bepaalde decks. Speel dan lekker een anti-Zoo deck. Ik vermaak mij momenteel prima met mijn Zoo deck. Niets met respect of lack thereof te maken.
Zebby schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:07:
Miracle rogue probeer ik, maar ik doe ergens iets verschrikkelijk fout. Ik weet niet wanneer ik damage moet doen tegen de champion, en heb geen Leeroy, dus het voelt alsof ik constant spells aan het spammen ben (als ik Auctioneer heb) zonder effect :/

Ik baal wel want ik zoek al tijden een leuke rogue deck om te spelen. Had een keer iets van backspace rogue gezien die me leuk leek, met cold blood en Scrubs, maar ben hem kwijt. En ik heb geen legendaries en mis nog veel rares :(
Grote probleem is dat een Miracle juist draait om een combo. Dus op het moment dat je auctioneer er is, gebruik je spells om je tegenstandig te damagen en eventueel het board te clearen, terwijl je naar je finish combo kaarten trekt.

Wat voor deck speel je? Cold blood + conceal is een goede om wat burst te krijgen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Hallo allemaal,

Ik speel deze erg toffe kaartgame nu al een poosje casual, en speel dagelijks de questen voor gold.
Nu heb ik eigenlijk 3 vragen;

1: Ik heb inmiddels 3015 gold bij elkaar gewonnen, maar nog nooit een Pack gekocht of een Arena gespeeld (enkel de eerste die gratis was). Ook heb ik nu dus genoeg gold om alle wings van Naxxramas te kopen.
Wat zal ik dus doen, paar Packs kopen en Arena potjes gaan spelen, of alle wings (vraag mij echt af of dat het gold wel waard is eerlijk gezegd, tis niet niks natuurlijk 2800g) ?

2. Klopt het dat als je minimaal op rank 20 staat met 1 ster, dat je dan de cardback wint/krijgt aan het eind van het seisoen ?

3. Omdat ik nog lang geen hero op lvl 60 heb, vroeg ik mij af; worden ALLE basic kaarten van een bepaalde hero in de loop naar lvl 60 vervangen door golden versies, of moet je die craften/met geluk uit packs ?

groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bontes schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:50:
Hallo allemaal,

1: Ik heb inmiddels 3015 gold bij elkaar gewonnen, maar nog nooit een Pack gekocht of een Arena gespeeld (enkel de eerste die gratis was). Ook heb ik nu dus genoeg gold om alle wings van Naxxramas te kopen.
Wat zal ik dus doen, paar Packs kopen en Arena potjes gaan spelen, of alle wings (vraag mij echt af of dat het gold wel waard is eerlijk gezegd, tis niet niks natuurlijk 2800g) ?

2. Klopt het dat als je minimaal op rank 20 staat met 1 ster, dat je dan de cardback wint/krijgt aan het eind van het seisoen ?

3. Omdat ik nog lang geen hero op lvl 60 heb, vroeg ik mij af; worden ALLE basic kaarten van een bepaalde hero in de loop naar lvl 60 vervangen door golden versies, of moet je die craften/met geluk uit packs ?

groeten ;)
1. Als je zeker weet dat je geen echt geld aan naxx wilt uitgeven dan is het het wel waard om naxx te unlocken middels gold. Ten eerste is het een leuke single player ervaring, ten tweede ben je gegarandeerd van een aantal erg goede kaarten. (bij packs is het toch altijd maar de vraag of je wat nuttigs ontvangt)
Als je wel geld uit wilt geven dan is Naxx kopen een stuk efficienter en kun je gold gebruiken voor arena en /of packs

2. Je moet inderdaad minimaal rank 20 halen voor de card back. Als je legend haalt krijg je ook een pimpy card back, maar dat is misschien nog wat ver weg :)

3) De gouden kaarten uit de basic set zijn niet te craften en dus alleen via levellen te behalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:03
@Bontes:

1) Eerste wing is in ieder geval (nog) gratis mocht je die nog niet gespeeld hebben.. Verder is het lastig oordelen wat je het beste kan doen, persoonlijk vond ik de wings geen hele grote toevoeging aan het spel maar zijn de kaarten die je daarmee vrij speelt wel heel bruikbaar. Vanwege het plezier dat ik aan het spel beleef heb ik uiteindelijk besloten 3 wings te kopen ipv gold op te sparen.

2) Klopt, vanaf rank 20 krijg je aan het eind van het seizoen (maand) een nieuwe cardback.

3) Heb ik nooit zo heel erg op gelet maar het lijkt mij dat het inderdaad klopt dat je vanaf rank 10 ook de golden versies van de basic kaarten krijgt, je behoudt ook de normale basic kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

Hallo allemaal,

Ik speel deze erg toffe kaartgame nu al een poosje casual, en speel dagelijks de questen voor gold.
Nu heb ik eigenlijk 3 vragen;

Je hebt nog nooit een pack gekocht of arena gespeeld? Dus dat betekent dat je alleen maar met de standaard kaarten speelt die je vrijspeelt door je hero te levelen?

Dan zou ik zeker je gold eens gaan gebruiken. Waarvoor hangt af van je voorkeur: Naxx geeft single-player content waar je speelt tegen bosses die elk hun eigen twist hebben waardoor het geen standaard-potjes worden. Arena's geven je een kans om met een breed scala aan kaarten te spelen, maar je hebt geen volledig vrije keuze. Packs leveren je gewoon direct 5 kaarten op.

Hoewel je in Naxxramas ook kaarten wint door bosses te verslaan, is de gemiddelde hoeveelheid gold die je moet uitgeven veel hoger dan als je arena speelt of packs koopt. Daarentegen weet je bij Naxx wel direct wat je krijgt, dat is met packs helemaal niet zo. Maar de bosses in Naxx zijn, naar mijn idee, wel leuke games om te spelen en de moeilijkheidsgraad loopt flink op als je heroic mode gaat doen. Overigens is het voor Naxx, zeker op heroic mode, zeer aan te raden om meer te hebben dan enkel de basiskaarten.

In de arena win je gegarandeerd 1 pack en naarmate je beter presteert, krijg je meer. Vanaf ongeveer 3 overwinningen is het gunstiger om arena te spelen dan om een pack te kopen (je wint dan ongeveer 50 gold en 1 pack, terwijl een arena-ticket 150 gold kost en een pack 100 gold).

Sowieso is je eerste arena-ticket gratis, dus als je die nog niet gebruikt hebt, meteen even doen.
Vziw wel ja.
Golden versies van de basis kaarten speel je vrij door te levelen. Enkel de expert kaarten (met een zeldzaamheids-symbool in het midden) moet je halen uit packs / crafts / arena-rewards.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
1. Naxx doen. Free decent kaarten.
2. Klopt
3. Golden class cards krijg je enkel door te levelen. Tussen lvl 10 en 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
[...]

groeten ;)
Inderdaad alle basics. Zodra je alle golden class cards hebt unlocked (level 50 of 52, afhankelijk van de class), unlock je elk volgend level een golden neutral basic. Golden Chillwind Yeti krijg je bijvoorbeeld bij Warrior level 55 en 56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crazyguy,

Ik heb je twee dagen geleden toegevoegd, om onze match te kunnen spelen. Helaas nog geen reactie. Misschien kun je mij toevoegen? Dennusz#2440

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er een tijdje uitgeweest, speelde dit nog tijdens de beta.
Nu toch serieus weer aan het overwegen om te spelen, en uiteraard aan het kijken naar de expansion.
Inmiddels een ipad air dus heerlijk op de ipad spelen :)

Nu is mijn vraag, zijn de kaarten wat je "krijgt" voor iedereen hetzelfde, of is dit random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:21:
Ik ben er een tijdje uitgeweest, speelde dit nog tijdens de beta.
Nu toch serieus weer aan het overwegen om te spelen, en uiteraard aan het kijken naar de expansion.
Inmiddels een ipad air dus heerlijk op de ipad spelen :)

Nu is mijn vraag, zijn de kaarten wat je "krijgt" voor iedereen hetzelfde, of is dit random?
Basisset krijg je bij het vrijspelen van de hero's. Naxx uitbreiding kaarten zijn ook fixed.
Arena packs = random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Wat zijn de tijdslimieten van de rondes van de Tweakers tourney? Vind het een beetje raar ogen dat ik of RKwant straks al in ronde 4 zitten terwijl ronde 1 nog gespeeld moet worden voor sommigen... Wilde vanavond of morgen tegen RKWant, maar wellicht uitschuiven tot vrijdag?

[ Voor 4% gewijzigd door Mauz1978 op 27-08-2014 17:39 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
Dacht dat de bedoelingwas voor 2dagen per ronde? en pfff dat ge dezelfde classes elke game moe gebruiken. Zou beter elke game moge kieze welke ge Wilt spelen tegen speler x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Mauz1978 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:36:
Wat zijn de tijdslimieten van de rondes van de Tweakers tourney? Vind het een beetje raar ogen dat ik of RKwant straks al in ronde 4 zitten terwijl ronde 1 nog gespeeld moet worden voor sommigen... Wilde vanavond of morgen tegen RKWant, maar wellicht uitschuiven tot vrijdag?
Ik vind het ook erg jammer ja. Als je je inschrijft, dan wil je toch je wedstrijden afwerken en heb je hier blijkbaar tijd voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 10:50
Mauz1978 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:36:
Wat je ziet is niet ronde 1, maar eigenlijk de 2de match. Ik ga er van uit dat crazy en dennuz vandaag gaan spelen en de rest van de matches.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Nou ja,ik wacht even tot de lineup gevuld is.. ;) Als Roy dat niet erg vindt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

alweer down inmiddels gok ik? :P

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
Die reddit post ivm card seeding. Wtf. Blizzard kanbeginnen met alles te hercoderen want dit is echt wel huge. Kan nie linken op gsm, ga gwn naar reddit hs en bekijk het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

stevosmax schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:11:
Die reddit post ivm card seeding. Wtf. Blizzard kanbeginnen met alles te hercoderen want dit is echt wel huge. Kan nie linken op gsm, ga gwn naar reddit hs en bekijk het.
Geen idee waar jij het over hebt. Een zoektocht op card seeding levert niks op... dus care to explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
stevosmax schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:11:
http://www.reddit.com/r/h...d_a_gamebreaking_flaw_in/
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
In een friendly match is het blijkbaar mogelijk om de kaarten te weten van de tegenstander. Het filmpje wat gepost is zegt erg weinig, je ziet alleen dat iemand de draws typt. De reacties eronder doen vermoeden dat het mogelijk is de 'random' deckorder te achterhalen als host-zijnde, en dus weet je de draws. Je hebt een programmaatje nodig dat het netwerkverkeer leest en dus kan aangeven welke kaarten in het deck van je tegenstander zitten en in welke volgorde ze liggen. Als ik het goed begrijp dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem is sowieso dat "random" niet te genereren is door computers. Zodra je weet waarop het algoritme is gebaseerd (voor games zoals HS zijn de algoritmes vaak kinderlijk eenvoudig) kan je voorspellen welke draws zullen volgen (bijvoorbeeld kaart #21 uit het deck). Uiteraard moet je dan ook nog eens weten welke kaart de tegenstander in zijn deck heeft die kaart #21 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:30:
Het probleem is sowieso dat "random" niet te genereren is door computers. Zodra je weet waarop het algoritme is gebaseerd (voor games zoals HS zijn de algoritmes vaak kinderlijk eenvoudig) kan je voorspellen welke draws zullen volgen (bijvoorbeeld kaart #21 uit het deck). Uiteraard moet je dan ook nog eens weten welke kaart de tegenstander in zijn deck heeft die kaart #21 is.
Er zitten toch gewoon randomize functies in programmeertalen? Java heeft een random functie die een getal tussen 0 en 0.99 genereert. Als je dat vermenigvuldigt met 30 kun je toch gewoon random uit 30 kaarten drawen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:30:
Rank 5=>legendary is 95% netdecking.
Dus ge kent de volgorde wel ongeveer.

Nuja al die comments van de al wetende (aka totaal niets wetende) redditposters zou ik nu ook nie gaan geloven. Zij zijn maar aan het raden hoe het zou werken.

Voor hetzelfde geld komt er een data binnen dat bv zegt enemy drew card 175, en is card 175 in uw hs database ragnaros en heeft het dus niets te maken met nummers van cards in uw/enemy deck.

Er is jaren geleden ook bij pokerstars (dacht dat het bij hun was) ook een gelijkaardig probleem geweest.
Iemand die via coderingen de kaarten easy kon weten van de anderen. Soit das wel iets simpeler dan hearthstone maar toch. Principe blijft +- zelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:40:
[...]

Er zitten toch gewoon randomize functies in programmeertalen? Java heeft een random functie die een getal tussen 0 en 0.99 genereert. Als je dat vermenigvuldigt met 30 kun je toch gewoon random uit 30 kaarten drawen?
Helaas is echt willekeurig kaarten pakken uit grote stapels door een computer technisch gezien (nog) niet mogelijk. Van een deck wat bestaat uit 30 kaarten kan je 30! combinaties maken.

Een deck speelkaarten, zoals gebruikt in poker, kan zelfs op 52! manieren geschud worden.

Het getal 52! is:

80658175170943878571660636856403766975289505440883277824000000000000

Computers hebben toch moeite met zulke waardes, waardoor andere manieren toegepast worden om de volgorde van kaarten te bepalen. Deze manieren zijn echter niet werkelijk willekeurig. Het zal echter wel willekeurig ogen voor de speler, omdat de regels complex en niet bekend zijn.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Hij hoeft de kaarten ook niet te schudden, hij hoeft alleen maar een random getal te genereren tussen 1 en de grootte van je overgebleven deck. En dat getal is een stuk kleiner.

Sowieso werkt schudden op een computer niet veel anders dan schudden in het echt. Je wisselt gewoon willekeurige kaarten een X aantal keer. Een fysieke schudmachine doet dat niet veel anders. Zelfs bij het genereren van een random deck volgorde heeft een computer dus niks te maken met zulke getallen.

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 28-08-2014 08:06 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Buiten dat lijkt het me sterk dat een huidige generatie computers zo'n moeite met zulke getallen heeft als zelfs mn rekenmachine het kan...

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:59:
Buiten dat lijkt het me sterk dat een huidige generatie computers zo'n moeite met zulke getallen heeft als zelfs mn rekenmachine het kan...
Uit dat reddit artikel:

Here is a well known online poker exploit. Basically if the seed is the same for both players, your mulligan and starting hand might be sufficient to know both decks entirely. Granted this stuff is 20 years old and Blizzard should be using better practices, but who knows.

The shuffling algorithm used in the ASF software always starts with an ordered deck of cards, and then generates a sequence of random numbers used to re-order the deck. Recall that in a real deck of cards, there are 52! (approximately 2^226) possible unique shuffles. Also recall that the seed for a 32-bit random number generator must be a 32-bit number, meaning that there are just over 4 billion possible seeds. Since the deck is reinitialized and the generator re-seeded before each shuffle, only 4 billion possible shuffles can result from this algorithm. Four billion possible shuffles is alarmingly less than 52!.

To make matters worse, the algorithm of Figure 1 chooses the seed for the random number generator using the Pascal function Randomize(). This particular Randomize() function chooses a seed based on the number of milliseconds since midnight. There are a mere 86,400,000 milliseconds in a day. Since this number was being used as the seed for the random number generator, the number of possible decks now reduces to 86,400,000. Eight-six million is alarmingly less than four billion. But that's not all. It gets worse.

The system clock seed gave us an idea that reduced the number of possible shuffles even further. By synchronizing our program with the system clock on the server generating the pseudo-random number, we are able to reduce the number of possible combinations down to a number on the order of 200,000 possibilities. After that move, the system is ours, since searching through this tiny set of shuffles is trivial and can be done on a PC in real time.

The RST exploit itself requires five cards from the deck to be known. Based on the five known cards, our program searches through the few hundred thousand possible shuffles and deduces which one is a perfect match. In the case of Texas Hold'em poker, this means our program takes as input the two cards that the cheating player is dealt, plus the first three community cards that are dealt face up (the flop). These five cards are known after the first of four rounds of betting and are enough for us to determine (in real time, during play) the exact shuffle.

Bron:
http://www.cigital.com/pa...ad/developer_gambling.php
Ik denk dat deze reddit gebruiker het wel goed uitlegt:
Here's an rough explanation:
You can't create true random numbers with a computer, so you can't really shuffle the cards of a deck using one.
There are functions that, for all intents and purposes, behave in an almost random, chaotic way. You can use one to create a really, REALLY huge sequence of numbers that might seem random, but can be calculated using a computer. Incidentally, this function is called a random number generator - hence the term RNG.
OK, now you have a sequence of almost-random numbers. Still, if you always start reading it from its beginning, it won't be random at all - you'll have always the same sequence of numbers, and the same card draws. That's where the "seed" comes in. A seed is a true random information - what time it is, what's the IP address of your opponent, etc - and it's used to choose a true random start for your sequence. This way, your deck will always be shuffled randomly.
The problem is, this sequence STILL isn't truly random, but you can get away with it because neither you or your opponent should know the seeds. The generators are kind of standardized, and knowing them doesn't matter without the seeds. It seems that OP found a way to get his opponent's seed (without using mind vision on a druid ... I'll see myself out), and hence a way to determinate his opponent's draws.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:37:
[...]
1. Als je zeker weet dat je geen echt geld aan naxx wilt uitgeven dan is het het wel waard om naxx te unlocken middels gold. Ten eerste is het een leuke single player ervaring, ten tweede ben je gegarandeerd van een aantal erg goede kaarten. (bij packs is het toch altijd maar de vraag of je wat nuttigs ontvangt)
Als je wel geld uit wilt geven dan is Naxx kopen een stuk efficienter en kun je gold gebruiken voor arena en /of packs
[...]
Ik heb een tijdje geleden besloten om wel geld te spenderen aan Naxxramas, voor 2800 gold kan ik 28 pakjes krijgen en aangezien ik ook nog wel redelijk wat rares/epics/legendaries mis en ik vond dat Blizzard er wel iets aan mag verdienen (vind het echt een tof spel, ideaal om 's avonds ff op de bank met m'n iPad toe doen) heb ik de 4 wings-voor-18 euro package gedaan.

Moet zeggen dat de expansion zelf niet echt bijzonder is, daar ben je (behalve de heroic modus) nog wel een keer klaar mee, maar de kaarten zelf geven je veel meer nieuwe mogelijkheden voor je ranked/casual play. Daarnaast zijn het ook nog redelijk goede kaarten, vooral als je er wat weet te combineren.

Mijn 'Deathlock' deck welke ik afgelopen weekend heb samengesteld (moest voor mijn daily quest 5 warlock wins halen) doet het verrassend goed, ben vrij vlot van rank 17 naar 13 gegaan. Dit deck bevat liefst 15 kaarten uit Naxramas en aardig wat deathrattle triggers:

http://www.hearthpwn.com/...30:2;7742:1;7740:1;7746:1;

Iemand nog tips om dit deck nog wat te verbeteren?

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Ik heb even heel snel gekeken en ik zou in ieder geval de ghoul eruit halen en haunted creeper er in doen. Volgens mij heb je de taunt niet nodig van de ghoul en aangezien je zelf met veel minions speelt is de ability van de ghoul ook niet wenselijk. De haunted creeper heeft ook deathrattle en is resistent tegen AoE spells.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22
Brangus Glee schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:15:
Ik heb even heel snel gekeken en ik zou in ieder geval de ghoul eruit halen en haunted creeper er in doen. Volgens mij heb je de taunt niet nodig van de ghoul en aangezien je zelf met veel minions speelt is de ability van de ghoul ook niet wenselijk. De haunted creeper heeft ook deathrattle en is resistent tegen AoE spells.
Hmmm... heb juist die taunts er in gedaan omdat ik geen enkele AoE spells in mijn eigen deck heb, wil dus wat kunnen stallen met die taunts. Heb vanwege de deathrattle van de Deathlord die card er niet inzitten, maar van het effect van de Unstable Ghoul word ik ook niet altijd even blij... Wellicht kan ik hem vervangen door een Tauren Warrior of, voor 1 extra mana, een Mogu'shan Warden...

Als ik wat resistentie tegen AoE spells zou willen zou ik eerder de Nerubian Egg er in doen, een 4/4 Nerubian heeft wat meer impact dan een 1/1 Spectral Spider >:). Maar ja, dan moet er weer wat anders uit het deck...

• LiquidT_NL
xelfer schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:03:
[...]

Helaas is echt willekeurig kaarten pakken uit grote stapels door een computer technisch gezien (nog) niet mogelijk. Van een deck wat bestaat uit 30 kaarten kan je 30! combinaties maken.

Een deck speelkaarten, zoals gebruikt in poker, kan zelfs op 52! manieren geschud worden.

Het getal 52! is:

80658175170943878571660636856403766975289505440883277824000000000000

Computers hebben toch moeite met zulke waardes, waardoor andere manieren toegepast worden om de volgorde van kaarten te bepalen. Deze manieren zijn echter niet werkelijk willekeurig. Het zal echter wel willekeurig ogen voor de speler, omdat de regels complex en niet bekend zijn.
Dit is meer een beetje interessant geneuzel dan aankaarten wat er echt aan de hand is. De uitkomst van een pseudo-RNG is for all intents and purposes gewoon random. Dat het getal zo groot is heeft het niets mee te maken, daar heeft de RNG niets mee van doen. Die zal eerder een getal tussen de 1-30 generen (effectief dan). In games, zelfs Hearthstone (:+) is een PRNG meer dan genoeg en is het niet te voorspellen op voorhand.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

LiquidT_NL schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:43:
[...]

Dit is meer een beetje interessant geneuzel dan aankaarten wat er echt aan de hand is. De uitkomst van een pseudo-RNG is for all intents and purposes gewoon random. Dat het getal zo groot is heeft het niets mee te maken, daar heeft de RNG niets mee van doen. Die zal eerder een getal tussen de 1-30 generen (effectief dan). In games, zelfs Hearthstone (:+) is een PRNG meer dan genoeg en is het niet te voorspellen op voorhand.
Het gaat er juist wel om dat het niet perfect random is. Anders kon de persoon op reddit deze voorspellingen ook niet doen. Door het gebruik van seeds en het ontrafelen van deze seeds is de reddit poster er kennelijk achter gekomen wat de logica is achter de draws.

• Bosmonster
xelfer schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Het gaat er juist wel om dat het niet perfect random is. Anders kon de persoon op reddit deze voorspellingen ook niet doen. Door het gebruik van seeds en het ontrafelen van deze seeds is de reddit poster er kennelijk achter gekomen wat de logica is achter de draws.
Een aannemelijkere conclusie is dat die Reddit-user gewoon uit z'n nek lult.

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:00:
[...]

dat is mogelijk, maar lees mijn post hierboven even

bij die oude poker exploit is het mogelijk om het aantal schudmogelijkheden terug te brengen tot een aantal dat in real time te berekenen is a.d.h.v. bekende kaarten, als bij Hearthstone de seed van beide spelers gelijk is, geldt hier hetzelfde, het voordeel van Hearthstone is dat er niet 52 kaarten zijn maar meer dan 400, maar uit de post haal ik dat deze exploit alleen werkt met een vantevoren bekend deck, dus dan zijn er maar 30 kaarten waardoor het aantal schudmogelijkheden erg klein wordt

• stevosmax
[...]

hy vraagt mensen om zen exploit te teste. Doet dit en bewijst dat seeding idd flaws heeft. Is toch nie zeveren? Wat de flaw is en hoe exploite is iet anders, maar het is bewezen

• LiquidT_NL
xelfer schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Dat komt niet omdat het een PRNG is, althans, dat hele verhaal is dan niet relevant. Je kan ook een true RNG hebben en het cijfer dat daar uit komt op wat voor manier ontrafelen uit je data verkeer. Dan kan hij nog zo random zijn, maar nog kan je hem "voorspellen". Het punt is dat ik ook geen reden zie voor Blizzard om een vaste seed te gebruiken die zo voorspelbaar is als een vaste waarde. Mochten ze dat ook niet doen, als je bij de data kan die in de PRNG gaat (seed), kan je vast wel aan de data komen die er uit komt.

Het hele probleem met je post was dat het ook onjuiste/onnodige informatie bevat. Interessant desalniettemin, maar overbodig. Dat 52! is leuk, maar again, niet relevant. Zo programmeer je simpelweg niet het trekken van een kaart. Dus wilde dat ophelderen. Vooralsnog lijkt het gewoon "gelul"
stevosmax schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

hy vraagt mensen om zen exploit te teste. Doet dit en bewijst dat seeding idd flaws heeft. Is toch nie zeveren? Wat de flaw is en hoe exploite is iet anders, maar het is bewezen
Ik klaag hier niet snel over, maar kunnen we alsjeblieft de Nederlandse taal een beetje aanhouden?

[ Voor 14% gewijzigd door LiquidT_NL op 28-08-2014 12:07 ]

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

[...]

Weer een perfect voorbeeld van een persoon die een ander zijn werk gelijk onderuit haalt zonder tegen-argumenten aan te leveren. Jammer hoe gemakkelijk dat eigenlijk gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door kaluro2 op 28-08-2014 12:39 ]

• stevosmax
Maar ik praat Belgisch Limburgs:(

anyways, zijn hier mensen die al een secretmagedeck getest hebben? Is het goed?

Ik zie dat sjow en amaz dat vaak spelen...

• Bosmonster
kaluro2 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:31:
[...]

Weer een perfect voorbeeld van een persoon die een ander zijn werk gelijk onderuit haalt zonder tegen-argumenten aan te leveren. Jammer hoe gemakkelijk dat eigenlijk gaat.
De argumenten staan eerder in dit topic. De manier die beschreven wordt is simpelweg niet de manier waarop dit soort dingen geprogrammeerd worden.

Dus is het een stuk aannemelijker (ik schoffel hem niet onderuit, maar doe een aanname), dat die persoon een aandrachtstrekker is (of iemand die malware wil verspreiden), dan dat er werkelijk een exploit is gebaseerd op RNG.

Ook een simpel stukje kansberekening, wat dat betreft :P

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 28-08-2014 12:48 ]

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Secrets zijn wel leuk om te spelen als een Mage, vooral Duplicate en goed getimede Vaporizes doen het leuk. Probleem is echter als mensen hier om heen gaan spelen, als een Mage of jouw Giant Poly'd die je bedacht had voor je Duplicate, dat is het nadeel dat secrets niet meer op jouw beurt triggeren.

Mad Scientist is wel een must, maar echt goed ben ik er niet in, misschien kan iemand anders beter helpen.

-

• Bosmonster
Het idee van secrets is juist dat je je tegenstander verplicht om eromheen te spelen. Ze weten niet of je een counterspell of een duplicate speelt, dus wijken af van hun ideale lijn (spelen kleinere spells of minions dan ze eigen willen, etc).

Dat moet je voornamelijk zien als je voordeel, alle extra winst die je eruithaalt is alleen maar mooi meegenomen.

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Bosmonster schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:46:
[...]

De argumenten staan eerder in dit topic. De manier die beschreven wordt is simpelweg niet de manier waarop dit soort dingen geprogrammeerd worden.

Dus is het een stuk aannemelijker (ik schoffel hem niet onderuit, maar doe een aanname), dat die persoon een aandrachtstrekker is (of iemand die malware wil verspreiden), dan dat er werkelijk een exploit is gebaseerd op RNG.

Ook een simpel stukje kansberekening, wat dat betreft :P
Er is wel bewijs dat er een exploit is, er is een youtube video uitgegaan waarbij een bekende/gerespecteerde redditor mee heeft geholpen, zodat het geen hoax is.

Er schijnt ook blizzard confirmatie te zijn maar dat ben ik even aan het uitzoeken.
Of de exploit nu wel/niet te maken heeft met de RNG weet ik niet.

• LiquidT_NL
Nazanir schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:48:
Secrets zijn wel leuk om te spelen als een Mage, vooral Duplicate en goed getimede Vaporizes doen het leuk. Probleem is echter als mensen hier om heen gaan spelen, als een Mage of jouw Giant Poly'd die je bedacht had voor je Duplicate, dat is het nadeel dat secrets niet meer op jouw beurt triggeren.

Mad Scientist is wel een must, maar echt goed ben ik er niet in, misschien kan iemand anders beter helpen.
Om eerlijk te zijn vind ik de meeste secrets niet zo interessant vanwege hun effect, maar meer het feit dat je je tegenstander een beetje ziekt. Die gaat op turn 5 geen Venture Co spelen, maar liever een 1 of 2 drop. Mocht hij dan nog niet de secret triggeren, dan is hij soms wel even op zoek.

Qua het effect zijn er maar een paar echt consistent nuttig, zoals Ice block.

Verwijderd

omdat de HSvuln niets of weinig over de exploot bekend heeft gemaakt (gelukkig want dan hebben de ontwikkelaars een kans dit aan te passen voor heel heartstone vol met cheaters zit) is heel veel speculatie.

Ik heb de video zelf niet bekeken maar zover ik het begrijp is hij instaat de kaart welke door te tegenstander is getrokken te weten. Onduidelijk is of hij weet welke kaart(en) getrokken zullen worden.
Het is heel goed mogelijk dat in het netwerk verkeer verteld wordt welke kaart getrokken is. Dit zou in mijn ogen de meest kwalijke manier zijn. Want dat betekend dat ik niets over jouw deck hoef te weten. Alleen weten dat X in de netwerkcode staat voor kaart y.

Ook is het mogelijk dat in het netwerk verkeer verteld wordt dat kaart 15 uit de deck is getrokken. Dit is al een stuk minder erg, want om dat te weten moet ik weten welke kaarten in zijn deck zitten, en zelfs mogelijk in welke volgorde ze zijn toegevoegd aan het deck. Is dit zonder veel voorkennis bijna onmogelijk om te gebruiken in het spel (ranked/arena).

De mogelijkheid bestaat ook dat beide deck op de zelfde volgorde worden geschut. Waardoor hij aan de hand van de kaarten die hij heeft ontvangen ook kan berekenen welke kaarten de tegenstander heeft als jij de tegenstanders deck weet (wederom mogelijk incl de volgorde van toevoegen) wederom heeft hij dan weer veel voorkennis nodig waardoor het in het wild niet of slecht te gebruiken is.

De laatste mogelijkheid is dat hij heeft achterhaald op welke volgorde de kaarten worden geschut. Maar dan zou hij de volledige volgorde van de kaarten moeten weten. Erg handig om een winnende game te spellen, maar wederom zal je moeten weten welke deck je tegenstander heeft.

Persoonlijk lijkt mijn optie twee (kaart 15 uit deck) het meest logisch. Ik geloof niet dat een ontwikkelaar in zijn netcode door geeft welke kaart getrokken is. Je kan van vooraf zien aankomen dat de encryptie wordt gekraakt. Beide deck op de zelfde manier schudden is ook iets dat je als ontwikkelaar zou doen, en het zou eerder zijn opgevallen in mirror-matches met alle netdeck die er gebruikt worden. de volledige RNG weten te ontcijferen en reproduceren is mogelijk maar zeer lastig. Als dit hem gelukt is, gefeliciteerd ga je morgen maar melden bij geheime dienst van keuze. Zij kunnen altijd goede code breakers gebruiken. Dus ik zeg optie 2 is de meest logische.

Verwijderd

zijn mijn posts onzichtbaar ofzo? ik heb hierboven gequote hoe de exploit waarschijnlijk werkt, aangezien eerdere exploits met vergelijkbare kaartspellen ook zo werken, niets nieuws uitgevonden dus

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:19:
zijn mijn posts onzichtbaar ofzo? ik heb hierboven gequote hoe de exploit waarschijnlijk werkt, aangezien eerdere exploits met vergelijkbare kaartspellen ook zo werken, niets nieuws uitgevonden dus
Nee, maar dat stukje gaat over zwaar verouderde technieken en het lijkt mij heel sterk dat Blizzard anno nu dit soort zaken op deze manier zou regelen. Gezien een deck niet standaard uit dezelfde 52 kaarten bestaat lijkt het mij ook onnodig om de kaarten programmatechnisch te schudden, aannemelijker is een kaart at random te trekken uit het deck. Dit is ook speculatief, maar imho een stuk aannemelijker.

[ Voor 21% gewijzigd door LiquidT_NL op 28-08-2014 13:26 ]

• Bosmonster
Bij Poker is het ook verplicht om de deckvolgorde bij voorhand vast te hebben liggen. Bij HS is dit niet het geval.

• Ossi
Jeuj de eerste keer een 100 gold daily! :D
7x winnen! Dat na het rerollen van een 40g quest.

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Hey, ik dacht dat ik gek werd.
Kel Thuzad is immuun voor Ragnaros?? Dat hadden ze er dan wel op mogen zetten.

Ik speel net een mage, vrij irritant dat ik niet om duplicate heengespeeld had, want er lag nog zo'n mad scientist klaar om te pakken. Mooi gecleard ook nog met een execute, maar bij zijn 3e Kel Thuzad raakte ik hem direct vol op zijn knast met mijn Raggy (the sniper), en toen kreeg ik een of andere speech!
Ik dacht dat ik een beetje ziek werd, of eigenlijk dat ik een disconnect had toen ik hem nog steeds zag liggen.

Dus gequit, terug en daar lag ie te shinen, de man is blijkbaar immuun, met een bloodmage en een mirror image er naast. Ik had zelfs nog een whirlwind en een zwaard dus nog 50% kans om hem weer te raken, maar besloten om met Deathwing nog een gooi te doen naar de winst, maar na wat heen en weeg geouwehoer had hij nog een duplicate bewaard voor zijn eigen Ragnaros. pfff.

• stevosmax
Kheltuzad komt trg tot leven als ragnaros hem killed op het einde vd turn. Is een common bug. Zal soon wel gepatched worden.

Verwijderd

stevosmax schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:27:
Kheltuzad komt trg tot leven als ragnaros hem killed op het einde vd turn. Is een common bug. Zal soon wel gepatched worden.
Ik denk dat dat afhankelijk is van volgorde waarin ze zijn gespeeld, end of turn gaat op volgorde van play, dus eerst Rag dan KT in play, dan zal eerst Rag snipen en daarna KT zichzelf ressen

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:54:
[...]

Ik denk dat dat afhankelijk is van volgorde waarin ze zijn gespeeld, end of turn gaat op volgorde van play, dus eerst Rag dan KT in play, dan zal eerst Rag snipen en daarna KT zichzelf ressen
Deathrattles gaan op volgorde van play, end of turn weet ik niet. Ik dacht dat het altijd fout ging met Rag en Kel'Thuzad
Kelthuzad is sowieso een beetje vreemd.

Ik had een Kelthuzad in play en die copy ik de beurt daarna met Faceless Manipulator. De beurt daarop cast mijn tegenstander Equality + Consecration.

Einde van de beurt komen al mijn minions gewoon weer terug in play.... is dat de bedoeling?

• ir_richman
Ik zag het dat het een bug is, want als hij dood is, is er geen Kel'Thuzad er die anderen tot leven wekt (voor de overige posters)

Order of play is een ander issue, Ik heb Kel Thuzad vaak eerst zien 'spawnen' en dan Ragnaros nog iemand daar achter zien killen.

Nog een fout in mijn ogen:
Als je eerst Feugen speelt, en die wordt gesilenced, dan werkt Stallagg niet meer als die als 2e dood gaat. Dat lijkt me fout.
Want bij de de eerste zou je toch geen Thaddius krijgen, alleen bij de 2e.

• ir_richman
xelfer schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:16:
Kelthuzad is sowieso een beetje vreemd.

Ik had een Kelthuzad in play en die copy ik de beurt daarna met Faceless Manipulator. De beurt daarop cast mijn tegenstander Equality + Consecration.

Einde van de beurt komen al mijn minions gewoon weer terug in play.... is dat de bedoeling?
Nee das ook een bug idd, als Kel dood gaat, zou hij niks meer mogen spawnen.
Ik ga hem maar eens wat vaker spelen, haha

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Bosmonster schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:40:
Bij Poker is het ook verplicht om de deckvolgorde bij voorhand vast te hebben liggen. Bij HS is dit niet het geval.
Goeie opmerking. De beste die ik al gelezen heb in dit topic. Dit maakt het programmeerwerk veel eenvoudiger. Eerlijk: persoonlijk zou ik iedere beurt (of om de paar beurten of random paar beurten :P ) de seed herberekenen.

Het argument houdt wel steek hoor: het is niet compleet random. Maar voor hearthstone hoeft dit ook niet. Zolang iedere kaart maar iedere beurt herberekend wordt, zie ik eigenlijk geen probleem en kan niemand de sequence doorzien en dat is het belangrijkste.

Om nog een grotere mindfuck te hebben: maak de seed ook random :p

Het probleem bij poker gaat totaal niet op bij hearthstone imo.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ir_richman schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:19:
[...]

Nee das ook een bug idd, als Kel dood gaat, zou hij niks meer mogen spawnen.
Ik ga hem maar eens wat vaker spelen, haha
2x KT is gewoon win op het moment. Had het gister ook. Tenzij je tegenstander genoeg damage in handen heeft voor face is het gewoon einde verhaal.

Maar goed, blijft een vrij zeldzaam scenario.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 29-08-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:34:
crazyguy,

Ik heb je twee dagen geleden toegevoegd, om onze match te kunnen spelen. Helaas nog geen reactie. Misschien kun je mij toevoegen? Dennusz#2440

Groetjes,
Is jullie match nu al gespeeld? want ik zou graag nog voor dit weekend tegen de winnaar van jullie spelen willen aangezien ik zelf weer tot zondag/maandag afwezig ben
Als crazyguy nog steeds niet heeft gereageerd wint Dennusz toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 10:50
LangeQuin schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:30:
[...]

Is jullie match nu al gespeeld? want ik zou graag nog voor dit weekend tegen de winnaar van jullie spelen willen aangezien ik zelf weer tot zondag/maandag afwezig ben
Als crazyguy nog steeds niet heeft gereageerd wint Dennusz toch?
Heb ik ook tegen dennus gezegd.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
An1mA schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:46:
[...]

Heb ik ook tegen dennus gezegd.
Ik voeg hem wel even toe dan en probeer de match vandaag te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Hmm, blijft niet mijn spelletje.

Naxxramas laatste 3 wings gekocht, gewone bosses en class challenges allemaal in 1 try dood.
Dan maar het 'very hard' heroic proberen, zwaar teleurgesteld. De AI is nog steeds bagger alleen krijgen ze OP abilities. Hoostens 3 keer gewiped per heroic boss, was vrijwel steamroll paar keer deck aanpassen (heb geen tactics opgezocht op internet).

Dan maar eens arena doen, zitten nu veel te veel mensen die nooit TCG's spelen imho. Had een vrij beroerd paladin deck door slechte rng, steamroll toch naar 9 wins. Dan 2 keer verloren door een priest met goed deck en skills en een paladin met extreem veel topdeck geluk. Volgende potje was een draak van een priest die zo'n beetje alles verkeerd deed wat ie verkeerd kon doen (waarom krijg je zo'n tegenstander na 9 wins?), daarna verloren tegen een druid die goed speelde.

M.i. is met de toevoeging van de nieuwe kaarten nog steeds hetzelfde issue aanwezig in HS: het is té afhankelijk van geluk. In andere TCG's speelt geluk ook wel een factor maar niet zo extreem als in HS.
Dit wordt vooral veroorzaakt door de veel te kleine card-pool waardoor 9 van de 10 decks op elkaar lijken en geluk het enige verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik moet tegen Heralin, hoe heet die op het forum hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hera ;) Heb je al geadd op bnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Pff.. Ik 11 health. Hij 8 health. Ik als Shaman tegen zoolock.
Ik 13 damage op het bord hij 1 damage op het bord.
Drawt ie leeroy en met life tap krijgt ie soulfire.. Nogal frustrerend tegen zo'n kut class.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krukar schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:34:
Hmm, blijft niet mijn spelletje.

Naxxramas laatste 3 wings gekocht, gewone bosses en class challenges allemaal in 1 try dood.
Dan maar het 'very hard' heroic proberen, zwaar teleurgesteld. De AI is nog steeds bagger alleen krijgen ze OP abilities. Hoostens 3 keer gewiped per heroic boss, was vrijwel steamroll paar keer deck aanpassen (heb geen tactics opgezocht op internet).

Dan maar eens arena doen, zitten nu veel te veel mensen die nooit TCG's spelen imho. Had een vrij beroerd paladin deck door slechte rng, steamroll toch naar 9 wins. Dan 2 keer verloren door een priest met goed deck en skills en een paladin met extreem veel topdeck geluk. Volgende potje was een draak van een priest die zo'n beetje alles verkeerd deed wat ie verkeerd kon doen (waarom krijg je zo'n tegenstander na 9 wins?), daarna verloren tegen een druid die goed speelde.

M.i. is met de toevoeging van de nieuwe kaarten nog steeds hetzelfde issue aanwezig in HS: het is té afhankelijk van geluk. In andere TCG's speelt geluk ook wel een factor maar niet zo extreem als in HS.
Dit wordt vooral veroorzaakt door de veel te kleine card-pool waardoor 9 van de 10 decks op elkaar lijken en geluk het enige verschil maakt.
Het heeft ook met card design te maken. Veel HS kaarten hebben het woord "random" erop staan of hebben op een andere manier een willekeurig effect. De kaarten met een random effect zijn vaak ook zeer goede en veel gespeelde kaarten.

Ik speel nu gewoon lekker casual. Om de paar dagen een paar potjes; gewoon de game niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 14:59
Zeker een nadeel, potjes duren ook vaak erg kort, eigenlijk haal je de 10e beurt nooit. Met mtg is dat toch wel anders, maar ja, daar is je deck ook 2 keer zo groot.
ik ben daarentegen pas net begonnen dus wat weet ik er nou van, eerst maar eens alles naar lvl 10 brengen en dan eens arena proberen? kan ik daar trouwens elk willekeurig deck maken of alleen met kaarten die ik al heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

Cpt.Chaos schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:04:
ik ben daarentegen pas net begonnen dus wat weet ik er nou van, eerst maar eens alles naar lvl 10 brengen en dan eens arena proberen? kan ik daar trouwens elk willekeurig deck maken of alleen met kaarten die ik al heb?
In de arena kun je uit alle kaarten een deck maken. Al heb je slechts beperkte keuze, want de kaarten die je aangeboden krijgt om uit te kiezen zijn willekeurig.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
Bekse ik zie dat ik tegen jou moet. Ik weet je username op tweakers niet daarmee dat ik het hier post. Ik kan wrslk dit weekend onze match niet spelen, maandag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Rannasha schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:17:
[...]

In de arena kun je uit alle kaarten een deck maken. Al heb je slechts beperkte keuze, want de kaarten die je aangeboden krijgt om uit te kiezen zijn willekeurig.
Kleine toelichting ter verduidelijking:

Je krijgt in arena 30x 3 kaarten te zien, dit zijn class cards + alle kaarten (inclusief Naxx) die in het spel zitten, ongeacht of jij ze al hebt of niet.

Je draft dus 30x uit 3 verschillende kaarten, waar jij probeert een zo goed mogelijk deck probeert te maken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raden jullie aan om als beginnend speler in te investeren;

Nax expansion of booster packs?

Ik dacht met boosters kan ik vast een prima deck maken om gold te grinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
stevosmax schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:30:
Bekse ik zie dat ik tegen jou moet. Ik weet je username op tweakers niet daarmee dat ik het hier post. Ik kan wrslk dit weekend onze match niet spelen, maandag wel.
Username is heel verrassend: Bekse.
Maandag kan ik alleen overdag. Dit weekend wel veel mogelijheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:33
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:41:
Wat raden jullie aan om als beginnend speler in te investeren;

Nax expansion of booster packs?

Ik dacht met boosters kan ik vast een prima deck maken om gold te grinden ;)
Ik zou naxx doen. Zitten paar goede kaarten tussen zoals haunted creepers en sludge belcher. Single player is ook leuk om te doen imo. Je krijgt zelfs legendaries via naxx.

Packs zou ik sowieso niet kopen, als ik jou was zou ik gewoon de arena ingaan. De arena kost je 150G en je krijgt altijd 1 expert pack plus gold/dust/card. Des te meer wins je haalt in de arena, des te beter je prijzen zijn, tevens wordt je beter door arena te spelen. Bij 7 wins krijg je tevens sowieso je inleg terug.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naxx heeft sowieso goede kaarten + gegarandeerde Legendaries die behoorlijk bruikbaar zijn (op Maexxna na dan).

Even nog een leuk feitje: Ik heb al meer dan een week niet meer een potje tegen Zoo lock of Hunter gespeeld..... nu weet ik gelijk waarom ik bijna nooit meer in log in HS :o. De metagame van HS is echt kapot tot op het bot.

[ Voor 51% gewijzigd door xelfer op 30-08-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Zo......mijn plezier in ranked is nu echt weg!
Ik heb altijd mijn tracker aanstaan en kan nu dus aflezen hoe het vanavond is gegaan.

16 potjes ranked..........8 zoo, 6 hunter, 1 mage (secret) en 1 druid (ramp)

Ik dacht echt dat het tijd werd om eens serieus te gaan ranken maar dit zie ik nu al een paar dagen achter elkaar en ben er echt klaar mee. Totaal geen plezier in dit spel te beleven als het doel ik om op turn 5 klaar te zijn. Dat lukt ze meestal niet maar om constant jezelf in leven proberen te houden vind ik ook niet leuk. Dan maar weer terug naar full-time arena en toernooien spelen.

Door de naxx kaarten is zoo alleen maar sterker geworden. Ik ga slapen en denk dat ik een paar dagen geen HS meer ga spelen. Misschien dat ik het spelen van het spel dan wel weer kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
Speelt dan Warrior of priest en win 80%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Control warrior heb ik de kaarten niet voor.

En het gaat er niet om dat ik niet kan winnen maar erzit geen variatie in. Constant dezelfde plays.

Welk priestdeck wint 80% dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Bekse schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:27:
[...]

Welke rank zit je dan? Zoo kom ik op Rank 4 / 3 zo goed als nooit tegen. Zo wel, is het 80% winst met mijn hunter / priest of warrior.
Ik zit nog op 10 omdat ik me pas een paar dagen op y ranken heb gestort. Post jouw priestdeck erns....kan ik hem vergelijken

[ Voor 82% gewijzigd door Astie op 31-08-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
astie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:12:
Zo......mijn plezier in ranked is nu echt weg!
Ik heb altijd mijn tracker aanstaan en kan nu dus aflezen hoe het vanavond is gegaan.

16 potjes ranked..........8 zoo, 6 hunter, 1 mage (secret) en 1 druid (ramp)

Ik dacht echt dat het tijd werd om eens serieus te gaan ranken maar dit zie ik nu al een paar dagen achter elkaar en ben er echt klaar mee. Totaal geen plezier in dit spel te beleven als het doel ik om op turn 5 klaar te zijn. Dat lukt ze meestal niet maar om constant jezelf in leven proberen te houden vind ik ook niet leuk. Dan maar weer terug naar full-time arena en toernooien spelen.

Door de naxx kaarten is zoo alleen maar sterker geworden. Ik ga slapen en denk dat ik een paar dagen geen HS meer ga spelen. Misschien dat ik het spelen van het spel dan wel weer kan waarderen.
Welke rank zit je dan? Zoo kom ik op Rank 4 / 3 zo goed als nooit tegen. Zo wel, is het 80% winst met mijn hunter / priest of warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Ik zit nog op 10 omdat ik me pas een paar dagen op y ranken heb gestort. Post jouw priestdeck erns....kan ik hem vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
astie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 07:16:
Control warrior heb ik de kaarten niet voor.

En het gaat er niet om dat ik niet kan winnen maar erzit geen variatie in. Constant dezelfde plays.

Welk priestdeck wint 80% dan?
dat is al zo sinds beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Net m'n snelste win ooit in Arena gehaald :)
Ik begin als Druid vs Paladin.

Turn 1 ik: Innervate, Thrallmar Farseer
Turn 1 hij: Coin hero ability
Turn 2: ik: Hero ability kill zijn 1/1 en breng hem naar 26 hp
Turn 2 hij: Haunted Creeper
Turn 3 ik: Mark of the wild +4 attack en breng hem naar 14 hp
Turn 3 hij: Argent Protector en met de 1/2 attacked hij face?
Turn 4: ik Abusive Sergent en sloop hem met mijn 8/2 met windfury :X

8)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
astie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:50:
In je mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
PromWarMachine schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:50:
Net m'n snelste win ooit in Arena gehaald :)
Ik begin als Druid vs Paladin.

Turn 1 ik: Innervate, Thrallmar Farseer
Turn 1 hij: Coin hero ability
Turn 2: ik: Hero ability kill zijn 1/1 en breng hem naar 26 hp
Turn 2 hij: Haunted Creeper
Turn 3 ik: Mark of the wild +4 attack en breng hem naar 14 hp
Turn 3 hij: Argent Protector en met de 1/2 attacked hij face?
Turn 4: ik Abusive Sergent en sloop hem met mijn 8/2 met windfury :X

8)
Gedurfd! Ik had dat nooit gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door DarthDavy op 31-08-2014 18:01 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:00
Aangekomen op rank 4 legend gaan we niet meer halen helaas :(

Ik vind het erg fijn zoveel zoo haha controll warrior vinden ze heeeeeel vervelend lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:00:
[...]

Gedurfd! Ik had dat nooit gedaan.
Is ook geen super play é.
Meeste 'normale' turn 2 minion kan zijn minion trade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:33
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZMbP63I.jpg

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Op de laatste dag toch nog gelukt!

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:33
Super! gratz!

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Gefeliciteerd! :D
Pagina: 1 ... 123 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]