[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.862 views

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Volgens mij revealen ze toch alleen de classes en niet ook de decks, dat lijkt me tenminste zeer onwaarschijnlijk.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:50

Ypho

Allround Nerd

Na overleg is het volgende besloten: Inschrijven kan tot en met morgen. Woensdag worden de pairings gemaakt en kan er gespeeld worden. Voorkeur heeft om iedere dag een match af te werken, met een max van twee dagen. (Toernooi heeft 5 ronden, dus kan max 10 dagen duren). Op dit moment staan de pairings op woensdag 12.00, maar het kan zijn dat we deze eerder die dag bekend maken. Omdat we 16+ spelers hebben, zijn er een paar kleine prijzen toegevoegd aan de prize support.

πŸƒ TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: πŸ€– TCG Codex for Android

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-11 23:27

Mauz1978

Console War Veteran

An1mA schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:05:
[...]

Volgens mij revealen ze toch alleen de classes en niet ook de decks, dat lijkt me tenminste zeer onwaarschijnlijk.
Ehh uiteraard, alleen de klassen revealen, niet de decks ;)...

Something under the bed is drooling

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

Gestemd voor classes revealen.

Vicariously I live while the whole world dies

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

zal ik even een nieuwe poll maken, de decks woordkeuze maakt het nogal lastig...

deze handiger?

http://strawpoll.me/2316312

sorry voor het weer moeten invullen :p... (ik heb de 1e poll ook foutief ingevuld hahaha - was m aan t testen :P)...

[ Voor 56% gewijzigd door Mauz1978 op 11-08-2014 12:47 ]

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:01
Allereerst, KoningTimmy nogmaals proficiat met de overwinning gisteravond! Je hebt me flink verrast met je tempo rogue en had er geen goed antwoord op. Ik zal later mijn decks ook eens plaatsen, daar was na mijn vorige toernooiwinst ook vraag naar.

Wat betreft mijn naam in het tweakers 4 toernooi, ik zie nergens de optie om mijn naam nog aan te passen (heb dat namelijk al proberen te doen). Graag hoor ik waar ik mijn ingame naam kan aanpassen zodat ik mijn battle id er aan toe kan voegen.

Verder heb ik gestemd voor classes revealen, aangezien een class ban anders ook weinig nut heeft. In de meeste (alle?) toernooien met class ban wordt er ook zo gespeeld.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Rabbiej schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:45:
Allereerst, KoningTimmy nogmaals proficiat met de overwinning gisteravond! Je hebt me flink verrast met je tempo rogue en had er geen goed antwoord op. Ik zal later mijn decks ook eens plaatsen, daar was na mijn vorige toernooiwinst ook vraag naar.

Wat betreft mijn naam in het tweakers 4 toernooi, ik zie nergens de optie om mijn naam nog aan te passen (heb dat namelijk al proberen te doen). Graag hoor ik waar ik mijn ingame naam kan aanpassen zodat ik mijn battle id er aan toe kan voegen.

Verder heb ik gestemd voor classes revealen, aangezien een class ban anders ook weinig nut heeft. In de meeste (alle?) toernooien met class ban wordt er ook zo gespeeld.
Na inloggen je profiel openen en dan wijzigen (menu rechts), dan staan rechts in beeld de optie "Add Game", daaronder staan al je ingame names die je geregistreerd hebt. Die kun je wijzigen. (Wellicht niet de meest handige plaats)

πŸƒ TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: πŸ€– TCG Codex for Android

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:07:
Na overleg is het volgende besloten: Inschrijven kan tot en met morgen. Woensdag worden de pairings gemaakt en kan er gespeeld worden. Voorkeur heeft om iedere dag een match af te werken, met een max van twee dagen. (Toernooi heeft 5 ronden, dus kan max 10 dagen duren). Op dit moment staan de pairings op woensdag 12.00, maar het kan zijn dat we deze eerder die dag bekend maken. Omdat we 16+ spelers hebben, zijn er een paar kleine prijzen toegevoegd aan de prize support.
Donderdag en vrijdag kan ik niet spelen wegens het weekeinde van 15 augustus (feestdag in BelgiΓ«). Ik kan wel woensdag en dan zaterdag terug spelen. Ik hoop dat dit geen groot probleem zal zijn.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:01
Bedankt Ypho, ik had het inderdaad zelf nu ook gevonden. Heb het ondertussen aangepast.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

[ Voor 69% gewijzigd door Slashdotter op 11-08-2014 13:13 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 09:28
Zag hem laatst al met Leeroy in de Funny moments (rond 2:55):

Leuk bugje :P

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 11-08-2014 13:14 ]

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

DarthDavy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:53:
[...]

Donderdag en vrijdag kan ik niet spelen wegens het weekeinde van 15 augustus (feestdag in BelgiΓ«). Ik kan wel woensdag en dan zaterdag terug spelen. Ik hoop dat dit geen groot probleem zal zijn.
We houden dit aan als richtlijn, omdat we niet te lang willen doorlopen met het toernooi. Maar als woensdag/donderdag ronde #1 is, en vrijdag/zaterdag ronde #2, moet het dan lukken voor jou? Wellicht is er tijdens het toernooi een mouw aan te passen, en in het ergste geval skip je die ronde (heeft je tegenstander gelukje) en ga je hierna verder met de andere ronden. Laten we even kijken hoe dit gaat lopen... Ik weet bijvoorbeeld niet hoe makkelijk het is om een toernooi (of meerdere ronden) op een avond te laten spelen. Dus zegmaar van 20-21 ronde #1, 21-22 ronde #2 etc, wellicht eens handig om te inventariseren in de toekomst. Dan weet iedereen vooraf waar hij/zij aan toe is voordat hij/zij zich inschrijft.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als iemand nog opzoek is naar een fun Rogue deck: Rad Bomber. Met behulp van Shadowstep, Anub'ar Ambusher, Vanish, en Youthful Brewmaster zo vaak mogelijk Mad Bomber te spelen. :p
Feel the panic rise in your opponent as they see mad bomber again and again. I have successfully gone from rank 13 down to rank 20 with this deck.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Man, al die tijd heb ik soms niet ze. Vrijdag naar Gamescom eens praten tegen dev om Leeroy te nerfen. Hopelijk ook leuke Hearthstone goodies. Ik ga alleen vanuit BelgiΓ«, als er schoon vrouwvolk is die mee wilt rijden, kunnen we misschien een regeling treffen.

Neen even serieus, ik hoop echt dat 2 dagen genoeg zal zijn. En anders smijt je degene er maar uit die niet kunnen voldoen aan de 2 dagen. Maar ik ga wel blijven inschrijven in de tornooien. Nu woensdag is het ook ESL Benelux tornooi dat ik wil meedoen. Morgenavond voor mij wel wat tijd om te spelen.

En over class ban, no problem. Gisteren van rank 9 naar 6 gegaan met Hunter en die zelfde nacht nog terug naar 9, ook met Hunter/Paladin. Met Paladin nog wat schade kunnen beperken maar veel bad matchups gehad.

Velen zeggen dat matchups niet er toe doen voor rank 5. Maar toch ze, als ge nen slechte matchup hebt van uw deck is het toch serieus moeilijk om nog te winnen.

Anyways, looking forward for Tweakers HS Tornooi #4.

• Bosmonster
g0tanks schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:36:
Als iemand nog opzoek is naar een fun Rogue deck: Rad Bomber. Met behulp van Shadowstep, Anub'ar Ambusher, Vanish, en Youthful Brewmaster zo vaak mogelijk Mad Bomber te spelen. :p

[...]

[video]
Grappig idee, maar die gast die speelt is echt clueless wat betreft Hearthstone :P

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:07:
Zullen er spelers worden geseed deze keer? Ik ben daar wel een voorstander van. Er zijn momenteel vier spelers die er bovenuit steken (Rabbiej, Lode, An1mA en KoningTimmy).

Heb m'n ingame naam aangepast btw.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Seeden lijkt me wat onnodig. Doen weer nieuwe spelers mee dit toernooi, dus op naar een nieuwe meta ;)

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Tektoon schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:03:
[...]

Zullen er spelers worden geseed deze keer? Ik ben daar wel een voorstander van. Er zijn momenteel vier spelers die er bovenuit steken (Rabbiej, Lode, An1mA en KoningTimmy).

Heb m'n ingame naam aangepast btw.
Eerste ronde gaat de pairing random. Iedere ronde hierna gaat op basis van standings uit vooraande ronden, en dan worden de beste spelers tegen elkaar gepaired. Je kunt dus ronde #1 verliezen van Lode. Als je dan in ronde 2 speelt kun je bijvoorbeeld alleen tegen Rabbiej gepaired worden als die ook verloren heeft.

Omdat het swiss is ipv Single Elimination is vooraf niet te zeggen wie tegen wie speelt, alleen dat (na ronde #1) de winnaars tegen de winnaars spelen, en de verliezers tegen de verliezers (uitzondering bij up/down pair).

• Tektoon
Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:09:
[...]
Je kunt dus ronde #1 verliezen van Lode. Als je dan in ronde 2 speelt kun je bijvoorbeeld alleen tegen Rabbiej gepaired worden als die ook verloren heeft.
Precies. En dan verlies je al meteen 2 partijen omdat er toppers tegen elkaar speelden in de eerste ronde.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:48
Best wel lollig, maak ik een deck met al mn legendairy's (stuk of 10), eerste keer dat ik hem test wordt ik meteen gematched met een ander legendairy fun deck :p
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tpVBdv1J4U8tu1JzJdjdO0yH/thumb.png
Vooral de dubbele Cho en dan spells heen en weer beginnen gooien tot de handen continu vol zaten :p

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Tektoon schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:01:
[...]

Precies. En dan verlies je al meteen 2 partijen omdat er toppers tegen elkaar speelden in de eerste ronde.
Ja, maar ooit moet je toch gepaired worden tegen een van de topspelers. Of dit nu in ronde 1 is of in ronde 3/4. Als je de topspelers allemaal tegen niet-topspelers laat spelen, kun je in ronde 1 gepaired worden en verliezen. Maar als je in een van de andere 4 matches zit (bij 16 man) en je wint, speel je in ronde 2 tegen een van de topspelers. Als alle 4 topspelers winnen (want geseed), is de kans 2x zo groot dat ze ook tegen elkaar gepaired worden in ronde #2, en anders wel in ronde #3. En daar zal er dan ook een verliezen, die vervolgens (grote kans) tegen jou gepaired kan worden de volgende ronde.

Als je in ronde 1 en/of 2 verliest van een topspeler, dan krijg je in ronde 3 en 4 de minder goede spelers tegen jou gepaired. Als je ronde 1 en 2 wint van niet-topspelers, kun je er bijna vanuit gaan dat je ronde 3 en 4 tegen topspelers speelt. Dus dit is om het even.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Speelde met reallife bloodbowl toernooien ook altijd dit systeem, is een heel fijn systeem. Heb met hearthstone al eens gehad dat ik de eerste ronde er uit lag omdat mn tegenstander meteen Savjz was ^^..

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

Tektoon schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:01:
[...]

De kans dat dit gebeurt is wel erg klein :D Eerste ronde een topper en de tweede ronde een topper die daarvoor ook nog tegen een andere topper gespeeld heeft :D

Anyway, ik heb tegen Rabbiej gespeeld (eerste ronde van het derde toernooi) en hoewel zijn decks vrij solide zijn ben je echt niet kansloos hoor.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Je bent nooit kansloos... soms kun je een strategie van jewelste hebben, maar als de rng je pakt, dan ga je... met bloodbowl ook, soms kan je van apen verliezen die constant 6en gooit, maar plays doet die niet te begrijpen zijn, terwijl jij alle risico's minimaliseert en maar een 2+ nodig hebt, en je raadt het al: 1 (en reroll nog een 1)....

nu ook, ben op rank 5/4 is het 3 winnen, 2 verliezen, 1 win, 3 verliezen, 2 winnen, 1 verlies en dat ga zo maar door haha na zoveel uur geen reet opschoten :p...

De Metagame is sinds de eerste paar wings van Naxx wel pure aggro aggro aggro en zerg to the face pewpew aggro geworden heb ik het gevoel. Iedere kaart die meer kost dan 6 mana kan je praktisch wel vergeten (tenzij je ramp druid speelt oid).

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Nou, ik kom nu alleen maar priests tegen... heeft iemand er pas een toernooi mee gewonnen of zo?

Verwijderd

Mauz1978 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:41:
Nou, ik kom nu alleen maar priests tegen... heeft iemand er pas een toernooi mee gewonnen of zo?
Trump was met een priest deck bezig op de ladder, en Kolento was ook aan het experimenteren met miracle priest, maar ik denk dat het gewoon toeval is

Verwijderd

xelfer schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:20:
De Metagame is sinds de eerste paar wings van Naxx wel pure aggro aggro aggro en zerg to the face pewpew aggro geworden heb ik het gevoel. Iedere kaart die meer kost dan 6 mana kan je praktisch wel vergeten (tenzij je ramp druid speelt oid).
Inderdaad, ik heb m'n meeste decks al aangevuld met death lord en sludge belcher, werkt aardig tegen aggro, unstable ghoul is ook een optie, maar die speel ik zelf niet

• Beunhaas
  • Laatst online: 09-10-2024
Iemand anders last van dit probleem?

HS loopt soms tijdens games opeens vast voor enkele seconden. Als ik het spel minimaliseer krijg ik een foutmelding als ik erop klik bij de taakbalk en is het spel afsluiten de enige optie.

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Beunhaas schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:11:

HS loopt soms tijdens games opeens vast voor enkele seconden. Als ik het spel minimaliseer krijg ik een foutmelding als ik erop klik bij de taakbalk en is het spel afsluiten de enige optie.
Probleem nog nooit gehad, lopen er misschien andere processen bij jou op de achtergrond sinds kort?

Heb zelf trouwens de framerate unlocked naar 60, tis natuurlijk niet nodig voor een spel als dit, maar het kijkt wel wat prettiger :-).

-

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

Beunhaas schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:11:

Dit probleem speelt specifiek voor Windows 8 en ik heb het ook gehad. Komt door een Windows update, Blizzard is bezig met een fix. Tot die tijd 2 oplossingen:

- Met alt+enter (soms meerdere keren) kun je je game weer in
- Als je je hearthstone.exe opzoekt en deze laat uitvoeren in Windows 7 compatibility mode krijg je het probleem niet.

• Beunhaas
  • Laatst online: 09-10-2024
Aha, duidelijk. Bedankt voor de snelle reacties :)

• Bekse
xelfer schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:20:
Token druids, priests, handlocks, ik kom ze regelmatig tegen.

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Wat betreft het vooraf kiezen van je classes, nog een paar vraagjes. (Dit is de eerste keer dat ik meespeel, dus excuses als er dingen bijzitten die al bekend was van vorige toernooien. :P ) Stel, je hebt een Tempo Rogue en een Miracle Rogue deck:
  1. Als rogue één van je vier gekozen classes is, mag je dan in je ene match Miracle spelen, maar in een volgende ronde van het toernooi je Tempo deck, afhankelijk van welke beter is in je huidige matchup?
  2. Als dat niet is toegestaan, of als je in een match beide decks wilt spelen, mag je dan bij je vier classes twee keer rogue neerzetten, bijvoorbeeld rogue A en rogue B? Ik neem aan dat in dat geval de tegenstander slechts één van de twee kan bannen (anders kun je immers geen best of 5 spelen), maar dan kun je krijgen dat iemand rogue A bant, terwijl het deck dat diegene had willen bannen B blijkt te zijn, waar je normaal met een ban alle varianten van die class weghaalt.
  3. Mag je tijdens het toernooi je deck aanpassen? Stel dat je een Kobold Geomancer gebruikt omdat je nog geen Thalnos hebt, maar vervolgens tijdens het toernooi Thalnos uit een pack haalt, of dat tijdens het toernooi een nieuwe Naxx wing opent; mag je die kaarten dan in je deck stoppen, of moet je vier decklists maken die exact gelijk moeten blijven aan hoe ze aan het begin waren?
  4. Als je je deck wel mag aanpassen, maar geen ander deck van dezelfde class mag spelen, hoe bepaal je dan waar de grens ligt? Dat je hele deck omgooien van Miracle naar Tempo dan te ver gaat lijkt me logisch, maar is een Miracle Rogue met Malygos als win condition een ander deck dan eentje met Leeroy?

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 13:52
Dit is raar. Ik was aan het winnen. Toen kwam er te staan 'your opponent left', maar ik heb nog niet gewonnen. Nu moet ik wachten op de timer.

Edit: Ah, en na zijn beurt heb ik gewonnen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

the Virtual schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:14:
Wat betreft het vooraf kiezen van je classes, nog een paar vraagjes. (Dit is de eerste keer dat ik meespeel, dus excuses als er dingen bijzitten die al bekend was van vorige toernooien. :P ) Stel, je hebt een Tempo Rogue en een Miracle Rogue deck:
  1. Als rogue één van je vier gekozen classes is, mag je dan in je ene match Miracle spelen, maar in een volgende ronde van het toernooi je Tempo deck, afhankelijk van welke beter is in je huidige matchup?
  2. Als dat niet is toegestaan, of als je in een match beide decks wilt spelen, mag je dan bij je vier classes twee keer rogue neerzetten, bijvoorbeeld rogue A en rogue B? Ik neem aan dat in dat geval de tegenstander slechts één van de twee kan bannen (anders kun je immers geen best of 5 spelen), maar dan kun je krijgen dat iemand rogue A bant, terwijl het deck dat diegene had willen bannen B blijkt te zijn, waar je normaal met een ban alle varianten van die class weghaalt.
  3. Mag je tijdens het toernooi je deck aanpassen? Stel dat je een Kobold Geomancer gebruikt omdat je nog geen Thalnos hebt, maar vervolgens tijdens het toernooi Thalnos uit een pack haalt, of dat tijdens het toernooi een nieuwe Naxx wing opent; mag je die kaarten dan in je deck stoppen, of moet je vier decklists maken die exact gelijk moeten blijven aan hoe ze aan het begin waren?
  4. Als je je deck wel mag aanpassen, maar geen ander deck van dezelfde class mag spelen, hoe bepaal je dan waar de grens ligt? Dat je hele deck omgooien van Miracle naar Tempo dan te ver gaat lijkt me logisch, maar is een Miracle Rogue met Malygos als win condition een ander deck dan eentje met Leeroy?
In de grote toernooien zijn de decks constant hetzelfde, zonder sidedecking. Nu is het voor de tweakers community wat moeilijker te checken of iedereen zijn woord houdt, maar ik ga in ieder geval uit van ieders eerlijkheid dat als je ziet dat je tegen een warrior gaat, niet effe een ooze extra in je deck stopt van te voren...

en 4 klassen zijn 4 klassen hè, niet 4 versies van 1 klasse :p...

• DarthDavy
Even een vraagje aan de ladderaars hier: met welk deck zouden jullie momenteel op de ladder klimmen?

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
zoo, mid range maakt niet uit, shaman reincarnate, taunt druid, hunter

• Tektoon
Vicarious schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:45:
[...]

De kans dat dit gebeurt is wel erg klein :D Eerste ronde een topper en de tweede ronde een topper die daarvoor ook nog tegen een andere topper gespeeld heeft :D

Anyway, ik heb tegen Rabbiej gespeeld (eerste ronde van het derde toernooi) en hoewel zijn decks vrij solide zijn ben je echt niet kansloos hoor.
Ik weet 't, ik heb al eens van hem gewonnen. Ik stelde de seeding voor omdat we bij het vorige toernooi een beetje een ongelukkige loting hadden en er daarbij nog anderen hier ook voor een seeding van de vier beste spelers waren.
Als rogue één van je vier gekozen classes is, mag je dan in je ene match Miracle spelen, maar in een volgende ronde van het toernooi je Tempo deck, afhankelijk van welke beter is in je huidige matchup?
Ja.
Mag je tijdens het toernooi je deck aanpassen? Stel dat je een Kobold Geomancer gebruikt omdat je nog geen Thalnos hebt, maar vervolgens tijdens het toernooi Thalnos uit een pack haalt, of dat tijdens het toernooi een nieuwe Naxx wing opent; mag je die kaarten dan in je deck stoppen, of moet je vier decklists maken die exact gelijk moeten blijven aan hoe ze aan het begin waren?
Ja, maar niet tijdens een Bo5. Wel tussen de ronde's.

Alleen als we een decklist moeten inleveren van te voren zit je aan je decks vast. De organisator kan dan zelf weer niet meespelen en moet dan als scheidsrechter optreden.

Verwijderd

DarthDavy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:46:
Even een vraagje aan de ladderaars hier: met welk deck zouden jullie momenteel op de ladder klimmen?
Midrange hunter of zoo tot rank 5

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
wat vinden jullie van deathlord, ik heb hem nu tijdje in zoo gespeeld en hier vind ik hem het risico niet waard. Voor priest vind ik hem een erg mooie kaart omdat (ondanks dat het je spells kost) je er vaak wel antwoord op hebt en je door je heal vaak meer uit het monster kan halen. (en je all silence kaart)

• Bekse
badboyqxy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:17:
wat vinden jullie van deathlord, ik heb hem nu tijdje in zoo gespeeld en hier vind ik hem het risico niet waard. Voor priest vind ik hem een erg mooie kaart omdat (ondanks dat het je spells kost) je er vaak wel antwoord op hebt en je door je heal vaak meer uit het monster kan halen. (en je all silence kaart)
In mijn priestdeck komt hij me erg goed van pas.

Verwijderd

Ik speel momenteel met shaman en weet tegen de meeste deck te winnen. Behalve Hunter. Helaas is 1/3 tot 1/2 Hunter. Deck is een token met taunts deck. Geen rare reΓ―ncarnatie combo. Omdat ik niet geloof in een combo zonder een hoop carddraw. Ik win 80 tot 90% tegen andere decks maar verlies 95% tegen Hunter. Iemand ideeΓ«n over kaarten waarmee ik meer kans tegen Hunter maak. Als ik iets kan vinden waardoor ik 30% kans maak zou er voor zorgen dat ik niet ook een Hunter moet gaan spelen.

• DarthDavy
DarthDavy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:46:
De reden waarom ik het vroeg is omdat ik vandaag een hele slechte run achter de rug heb.

Ik speel midrange shaman (oldschool, zonder reincarnate en ancestral spirit shenanigans, omdat ik daarin niet geloof), maar ik heb vandaag amper zoo gezien, amper hunter gezien, amper aggro tout court gezien. Priest, control warrior en handlock (seriously, handlock???!!!)... tsjah, dat zijn decks dat ik met mijn midrange shaman niet wil zien. Ik mag dan wel hexes hebben, control decks spelen dikkere minions... Ik zit daar dan te blinken met mijn lightning storms en mijn spirit wolves... Als ik dan ook nog niet flametongue totems trek voor de burst, tsjah, dan verlies je 75% van je spelletjes.

En dan pas je deck wat aan om beter tegen control te zijn (TBK en cairne erin) en ja hoor, dan mag je terug tegen zoo. Ik heb het effe gehad. :-(

Verwijderd

OkΓ© blijkbaar van een dearhlord er in stoppen genoeg om geen Hunter meer tegen te komen. Nou ja twee maar heb bij de potjes gewonnen zonder dat ik deathlord kreeg. Ben meteen in 1,5 uur drie levels omhoog gegaan.

@darthdavy blijf geloven in de shaman. Het komt vanzelf goed.

• Tektoon
badboyqxy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:17:
Ik speel 'm ook niet. Toch is 'ie vervelend om tegen te krijgen: het kost je je halve opening om te verwijderen en vaak krijg je een minion waarvan de battlecry verloren gaat. Daarbij trekt 'ie geen copy van een minion, maar de minion zelf. Laatst speelde ik met m'n Druid en trok 'ie m'n enige Big Game Hunter op tafel...

In arena is 'ie heel gevaarlijk om zelf te spelen. Ik heb 't nog maar één keer goed zien uitpakken voor een tegenstander; een paladin die er Blessing of Kings overheen gooide terwijl ik geen Polymorph had. Overigens sluit ik net een run af waarbij ik m'n tegenstander op turn 5 via een webspinner The Beast gaf. :N

• DarthDavy
Btw, ik heb mijn 4 decks voor Tweakers#4 en ik speel waar ik in geloof, dus geen net decks.

Trouwens, ik raad iedereen aan om geen net decks te spelen. De meeste mensen hier spelen hun eigen decks, dus verwacht rare kaarten waar je zomaar kan van verliezen omdat je ze niet verwacht.

Ik probeer dus op de meta van tweakers te spelen en niet op de meta waarvan de amerikanen zeggen dat de meta is.

expect the unexpected.

• An1mA
Deze week is the flavour hunter een erg slechte match up voor shaman, dus even bikkelen met een andere class. Na de nieuwe quarter priest en warlock zoo na mijn verwachting. Wellicht ook warrior met zijn nieuwe wapen.

Spelen met netdecks vind ik niet zo slecht eens, het gaat er meer om zoals je zegt dat het vertrouwt en fijn speelt naar jouw speelstijl. Maar soms kun je niet om een netdeck heen, omdat ie gewoon eenmaal gruwlijk goed is. Dan moet je maar bv met een class spelen die minder vertrouwt is. Ben nu zelf dus aan het oefenen met hunter. Een class waar ik weinig ervaring mee heb, maar op dit moment te goed om te skippen.

[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 12-08-2014 06:37 ]

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

DarthDavy schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 03:16:
Btw, ik heb mijn 4 decks voor Tweakers#4 en ik speel waar ik in geloof, dus geen net decks.

Trouwens, ik raad iedereen aan om geen net decks te spelen. De meeste mensen hier spelen hun eigen decks, dus verwacht rare kaarten waar je zomaar kan van verliezen omdat je ze niet verwacht.

Ik probeer dus op de meta van tweakers te spelen en niet op de meta waarvan de amerikanen zeggen dat de meta is.

expect the unexpected.
Ik ben zeer benieuwd :) Morgenochtend worden de pairings gepost, en dan gaat het los :) Het zijn totaal 5 ronden, dus tegen eind volgende week zal het toernooi afgelopen zijn.

DarthDavy schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 03:16:

expect the unexpected.
Ik heb de afgelopen toernooien in 5 wedstrijden met 10 verschillende decks en 8 verschillende classes gespeeld (alleen Rogue niet). Is het nu de bedoeling dat je 4 verschillende decks voor het hele toernooi maakt of?

Verwijderd

Ik speel gewoon met wat ik liggen heb op dat moment. Meestal wel altijd degelijks decks. :) Pally, Shaman, Hunter & Druid waarschijnlijk. Ramp of Token of RampToken waarmee ik tornooi gewonnen heb. Taunt heavy druid met de combo erin. Control houden en dan met Cenarius + next turn wombo combo het boeltje afmaken.

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Midrange Hunter, Midrange Shaman, Zoo, Aggro Mage, Aggro/Shockadin.

Hoge tempo decks zal ik maar zeggen, maar de Midrange Hunter en Shaman zodat ze early mid en late game goede antwoorden hebben op wat je tegenstander mogelijk kan hebben.

Hunter vs Zoo heb ik gemixte resultaten mee, soms kan je echt heerlijk over ze heen rollen met Unleash the Hounds, maar als je om een enkele kaart verlegen zit, kan het heel slecht voor je uitpakken.

-

Ik ben zelf geen fan van aggro en/of tempo decks. Die decks zijn ook niet wat Blizzard bedoelt heeft voor HS. Bij aggro decks mis ik de skill factor van het beslissing nemen en ik mis de controle die je hebt over de game.

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:53:
Ik ben zelf geen fan van aggro en/of tempo decks. Die decks zijn ook niet wat Blizzard bedoelt heeft voor HS. Bij aggro decks mis ik de skill factor van het beslissing nemen en ik mis de controle die je hebt over de game.
Ook in Zoo decks is het nemen van beslissingen (wanneer traden en wanneer voor face?) zeer belangrijk, anders ben je na een beurt of 5 uitgepoept en win je nooit meer. Iedereen heeft zijn voorkeur, maar ik vind nou niet echt 1 speelstijl 'beter' of 'meer skill' vereisen of iets dergelijks. Zo kan ik ook roepen dat een druid alleen maar grote taunts uitpoept en geen skill vereist. Kun je voor elk deck/type wel verzinnen eigenlijk.

edit: over de reincarnate "combo": die kaart is best veelzijdig. Je kunt hem gebruiken op eigen minions om een deathrattle af te laten gaan (spinnetjes, golem oid) maar ook om een van je eigen minions te healen (bijvoorbeeld een earth elemental nadat je er een van zijn grote beesten mee afgeslacht hebt). Verder kun je bijvoorbeeld achterlijk groot gebuffte creeps van de tegenstander re-incarnaten zodat hij met basic stats weer terugkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door Vicarious op 12-08-2014 09:03 ]

Vicarious schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:59:
[...]

Ook in Zoo decks is het nemen van beslissingen (wanneer traden en wanneer voor face?) zeer belangrijk, anders ben je na een beurt of 5 uitgepoept en win je nooit meer. Iedereen heeft zijn voorkeur, maar ik vind nou niet echt 1 speelstijl 'beter' of 'meer skill' vereisen of iets dergelijks. Zo kan ik ook roepen dat een druid alleen maar grote taunts uitpoept en geen skill vereist. Kun je voor elk deck/type wel verzinnen eigenlijk.
Uiteraard is het proces van beslissingen nemen in een game als Hearthstone veel eenvoudiger dan in andere cardgames. Je hebt meer RNG, minder beschikbare kaarten, minder informatie en minder interactie types als je HS vergelijkt met MtG.

Zoo is overigens 1 van de makkelijkste decks om te spelen, alleen veel domme spelers zien het als een aggro to the face deck (wat het uiteraard niet is).

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Bron? Want als Blizzard geen Aggro in gedachten had, dan hadden ze geen offensieve spells (Fireball, Lavaburst, Lightning Bolt, Wrath, etc) in het spel gestopt EN minions met charge of battlecries die een damage effect hebben (Abusive Sergeant, Elven Archer, Leper Gnome, etc).

En er zit zeker wel genoeg skill factor in aggro, want je hebt veel 1 2 en 3 drops, waarbij je veel moet traden om en board control te houden en je tegenstander te verslaan. Zeker als je tegenstander een Sludge Belcher dropt of een Sunwalker, wil je zo gunstig mogelijk traden, zonder dat je 4 minions hiervoor opoffert.

Dat jij persoonlijk niets hebt met Aggro/Zoo/Tempo, kan ik goed begrijpen, het zal niet iedereens speelstijl zijn, maar kom alstublieft met dit soort inhoudsloze ongefundeerde opmerkingen.

-

Verwijderd

Persoonlijk denk ik ook niet dat het de bedoeling is om een spel onder de 5 minuten klaar te hebben. Ik hoop gewoon als ze de aggro decks kapot maken, dat ze het ranking systeem ook eens gaan herzien. Want als je elke match gelijk mij 10-15 minuten nodig hebt en vaak tegen fatigue aanloopt is ranken toch niet altijd even gemakkelijk.

Nu kan ik natuurlijk ook zoo spelen maar wat ben ik daarmee? Als je weet dat bots het even goed / beter doen dan jezelf dan. Meh, dood aan zoo! :)

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

Tja weet je... het is nooit goed. Voorheen was Mage populair met zijn direct damage spells en was het niet goed. Toen had je hunter met zijn doggies en was het niet goed. Is Miracle Rogue (wat niet zo heel eenvoudig is om goed te spelen) populair dan is het niet goed. Nu is Zoo populair en is het niet goed. Wat willen we nou eigenlijk?

• An1mA
xelfer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:37:
[...]

Ik heb de afgelopen toernooien in 5 wedstrijden met 10 verschillende decks en 8 verschillende classes gespeeld (alleen Rogue niet). Is het nu de bedoeling dat je 4 verschillende decks voor het hele toernooi maakt of?
Zoals het vorige toernooi moet je 4 decks van 4 verschillende classes voorbereiden. We nemen later in de middag een beslissing of je de 4 classes kenbaar moet maken om een class te ban doen of dat je een class mag bannen zonder dat je weet met welke classes je tegenstander gaat spelen.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
Weet je wat ze moeten doen, ze moeten ranking rewards geven.
haal je rank 5 of lager x aantal gold, idem voor rank 10 en rank 15.

of iets anders, bv de cardback voorzien van een rand:
rank 5: gold
rank 10: silver
rank 15: brons
rank 16+: normale cardback

nothing stops this train

Verwijderd

Kol Nedra schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:32:
Weet je wat ze moeten doen, ze moeten ranking rewards geven.
haal je rank 5 of lager x aantal gold, idem voor rank 10 en rank 15.

of iets anders, bv de cardback voorzien van een rand:
rank 5: gold
rank 10: silver
rank 15: brons
rank 16+: normale cardback
Waarom? Je krijgt al gold voor elke 3 matches die je wint

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-10 20:13
Heb al een tijdje de Firefox add-on AutocardAnywhere (http://www.autocardanywhere.com/) geinstalleerd waardoor de namen van Heartstone cards op een web pagina vervangen worden door linkjes met een pop-up zodat je de kaart zelf ff kan bekijken, maar ik merk dat deze add-on nog niet werkt met de namen van de nieuwe Naxxramas kaarten...

Ik heb de meest recente versie van de add-on en FF. Gebruiken jullie ook AutocardAnywhere en zo ja, gebruiken jullie wellicht custom URLs om het werkend te krijgen? Of werkt het gewoon in jullie browser?

• Kol Nedra
Wat is het nut om rank 2 te halen dan? juist helemaal niks.....
het is juist leuk dat je rewards krijgt, want de reset is zo kort (1maand)

[ Voor 37% gewijzigd door Kol Nedra op 12-08-2014 09:42 ]

nothing stops this train

Verwijderd

Ik denk dat het laatste wat Blizzard gaat doen goud toevoegen aan het spel is, ze hebben namelijk een verdienmodel dat is gebaseerd op het verkopen van goud

Ik vind verder juist niet dat je voor elke scheet een reward moet krijgen, dat is echt iets voor de games van de laatste paar jaar, daarmee verliezen de echte uitdagingen hun glans, ik zit niet te wachten op een spel waar je bij elke non actie een schouderklopje krijgt, zo hebben ze WoW ook verkracht

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 09:54 ]

• Kol Nedra
vergeet niet van er maar paar mensen rank 5 of lager halen. De meeste mensen hebben gene tijd om uren per dag de game te spelen.
een betere ranking systeem zal wel leuk zijn.

nothing stops this train

Wat Blizzard wilt is kaarten/speltypes die het spel bederven voor de tegenstander voorkomen/nerfen. Het gaat in cardgames altijd om de interactie met de kaarten van je tegenstander en zodra die interactie weg is, dan is het problematisch.

UtH is om die reden ook generfed (Blizzard dev. quote): 'feeling like your options are limited by the opponent creates a play experience that may not be particularly enjoyable.'

Blizzard heeft overigens aangegeven dat sommige kaarten niet generfed worden, omdat ze gewoon niet consistent overpowered zijn, ondanks dat ze interactie met de tegenstander verpesten. Bv. Leeory Jenkins niet nerfen, of de kaarten die OTK mogelijk maken.

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ik ben zelf geen fan van aggro en/of tempo decks. Die decks zijn ook niet wat Blizzard bedoelt heeft voor HS.
Waarom denk jij dat aggro decks niet zo 'bedoelt' zijn om HS te spelen, door blizzard?
Of heb je dat zojuist ter plekke verzonnen? :+

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Verwijderd

Ik ben ook voorstander voor langere periodes voor een reset van ranks. Maakt het halen van Legend iets toegankelijker voor velen. Inclusief mijzelf dus die niet veel tijd heb.

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

Het heet niet voor niets Legend he. Alleen de besten die er heel veel tijd in steken moeten het kunnen bereiken. Als iedereen het kan is zo'n rank ook betekenisloos.

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:14:
Het heet niet voor niets Legend he. Alleen de besten die er heel veel tijd in steken moeten het kunnen bereiken. Als iedereen het kan is zo'n rank ook betekenisloos.
Precies mijn punt

Legend rank is nu alleen bereikbaar voor mensen die zeer goed zijn en erg effectief spelen, of voor mensen die minder effectief spelen maar veel tijd erin steken, als je dit seizoen geen Legend haalt, moet je volgend seizoen beter je best doen, dan is de voldoening ook een stuk groter als je het uiteindelijk wel haalt

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 10:21 ]

Verwijderd

Iedereen. We zitten hier met hoeveel in dit topic? Stuk of 50? Geen enkele Legend? :) En mocht er één zijn is dat 2% dus niet echt héél veel eerlijk gezegd? Dubbel het aantal maanden en je krijgt iets van 5-10%. Wat nog altijd weinig is? Legend bereiken is speciaal, maar het zou toch leuker zijn om bijvoorbeeld Legend 100 te zijn in plaats van 1000 en dat zal dan wel héél veel tijd en moeite kosten.

Ik ben pro een nerf van time invest. Pro nerf Leeroy. Al de rest mag blijven zoals het is. Gold rewards vindt ik persoonlijk echt goed meevallen, er zijn vele Freemium games waar je niet zoveel content gratis kan spelen.
Blizzard heeft in een recent interview aangegeven dat ze meer interactie willen tussen minions en meer keuzes aan spelers willen geven. Aggro decks (die gewoon dingen op de board dumpen en face damage dealen, en p.s.: zoo is geen aggro deck) passen hier niet in volgens Blizzard.

De Naxx kaarten zijn daarom ook ontwikkeld met het idee dat er meer minions in play moeten komen die interactie met elkaar zullen krijgen.

Het feit dat de eerste paar wings zo goed zijn voor een board control deck als Zoo is denk ik een onverwachte bijkomstigheid. Blizzard zal echter niet ingrijpen voordat alle kaarten gereleased zijn en voordat de metagame stabieler is.

http://www.pcgamer.com/20...ramas-blizzard-interview/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:19:
Iedereen. We zitten hier met hoeveel in dit topic? Stuk of 50? Geen enkele Legend? :) En mocht er één zijn is dat 2% dus niet echt héél veel eerlijk gezegd? Dubbel het aantal maanden en je krijgt iets van 5-10%. Wat nog altijd weinig is? Legend bereiken is speciaal, maar het zou toch leuker zijn om bijvoorbeeld Legend 100 te zijn in plaats van 1000 en dat zal dan wel héél veel tijd en moeite kosten.
Beunhaas was vorig seizoen Legend volgens mij
Vicarious schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:14:
Legend is niet zozeer een reward van pure skill, maar ook een reward voor de gigantische hoeveelheid tijd die je dient te investeren in het behalen van Legend rank. Het feit dat de ranks maandelijks resetten maakt Legend halen meer een tijdsinvestering dan pure skill.

Ik denk dat het resetten van de ranks maandelijks verder wel prima is, aangezien de ladder mij toch weinig kan schelen. Ik snap wel dat de goede spelers die weinig tijd hebben het jammer vinden dat ze geen Legend kunnen halen ivm de tijd.

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 14:23
xelfer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:24:
[...]

Legend is niet zozeer een reward van pure skill, maar ook een reward voor de gigantische hoeveelheid tijd die je dient te investeren in het behalen van Legend rank. Het feit dat de ranks maandelijks resetten maakt Legend halen meer een tijdsinvestering dan pure skill.

Ik denk dat het resetten van de ranks maandelijks verder wel prima is, aangezien de ladder mij toch weinig kan schelen. Ik snap wel dat de goede spelers die weinig tijd hebben het jammer vinden dat ze geen Legend kunnen halen ivm de tijd.
En misschien maakt dit Zoo en Aggro decks wel populair. Je bent sneller legend. Zeker tot rank 7 Γ‘ 8 kun je met Zoo prima uit de voeten zonder veel losses.

Ik zat gisteren RDU te kijken op Twitch. Hij heeft weer een nieuw Aggro deck die direct terug te zien was op de ladder.
http://www.hearthpwn.com/decks/87744-rdu-aggro-rogue

Hij verloor alleen tegen taunt en soms tegen Hunter maar verder was het vaak op beurt 5 al klaar!
Leuk om te zien maar ik houd er niet van.

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:29
Nieuw is dat deck niet echt, want afgezien van een paar naxx kaarten is dat gewoon backspace rogue.

Verwijderd

Brangus Glee schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:37:
Nieuw is dat deck niet echt, want afgezien van een paar naxx kaarten is dat gewoon backspace rogue.
klopt, dat was enkele weken (maanden) geleden ineens populair als counter tegen miracle rogue, maar tegen een deck met een paar taunts loopt ie al snel vast
Zoo en aggro decks zijn denk ik populair om meerdere redenen:

1) ze zijn relatief makkelijk te spelen (vergeleken met bv Miracle Rogue, Freeze Mage etc)
2) je kan een behoorlijk consistente winrate behalen (misschien niet zo hoog als bij andere decks)
3) je speelt snelle games en dus veel games in korte tijd (HS als f2p game is grinden, dus meer games = meer gold per minute)
4) de decks kosten weinig dust om te maken

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:24:
[...]

Ik zeg toch ook: de besten die er heel veel tijd in steken? Er zijn 2 voorwaarden om Legend te worden:
- Heel goed zijn
- Er heel veel tijd in steken
En dat lijkt me op zich niet heel vreemd. Bovendien komt met dat "er heel veel tijd in steken" het "heel goed zijn" uiteindelijk vanzelf.

Het hele gebeuren alleen maar afdoen als een grind vind ik persoonlijk een beetje een belediging naar de spelers die legend wel gehaald hebben. Als je echt een matige speler bent die er geen reet van snapt kun je grinden wat je wil, maar legend zul je nooit halen.

Verwijderd

Met een Zoo deck van 51% winrate haal je Legend ook. Al is het achter duizenden games. Je zult Legend halen. Er zijn hier charts van. Maar als je duizenden games speelt zul je ook wel beter worden natuurlijk.
In theorie is een winrate lager dan 50% over de hele linie voldoende om Legend te halen, aangezien je win streaks hebt tot rank 5. Na rank 5 moet je 26 games meer winnen dan verliezen om Legend te halen. Overigens is HS relatief beperkt in termen van skill. Een 'goede' speler kan ten alle tijden verliezen van een 'slechte' speler ivm geluk. Uiteraard zal het stelselmatig nemen van goede beslissingen wel leiden tot een hogere winrate en een grotere kans op het behalen van Legend rank.

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat je puur veel tijd nodig hebt hΓ©. Je moet wel beetje geluk en skill hebben ook. Maar veel Legends adviseren om Zoo te nemen voor snel te ranken. Ikzelf speel het niet graag. Ik win liever beetje meer games in een langere periode. Zo had ik met m'n control paladin een winrate van 85% naar 10 fzo. Dan vanaf daar hunter gebruikt met dezelfde winrate naar 6.

Dan weer pally en hunter afwisselend gespeeld en mijzelf weer zien droppen. Wisselen deed ik iets te vaak denk ik. Was aan het verliezen en geen break genomen, kwam ik in een negatieve spiraal terecht. Nog op tijd kunnen stoppen voor ik nog meer terugviel. Begon alles op geluk en card draw te steken maar soms maak je gewoon slechte beslissingen en dit komt niet alleen door focus maar ook door vermoeidheid. Sessie van 8,5 uur was iets te lang denk ik.

Alhoewel ik op Frag-O-Matic wel gemakkelijk 30 uur aan een stuk zal spelen. :p

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:50:
. Uiteraard zal het stelselmatig nemen van goede beslissingen wel leiden tot een hogere winrate en een grotere kans op het behalen van Legend rank.
Precies. Als je mij tegen een Legend speler zou zetten in een best of 7 verlies ik vrijwel gegarandeerd. Die gasten hebben meer oefening, kunnen beter inspelen op de verschillende situaties en hebben veel meer finetuning aan hun deck kunnen doen in zoveel games. Het spelen van veel games zorgt net als het trainen in een sport ook voor skill, en dat moet ook beloond worden. In sporten wint ook lang niet altijd degene met het meeste talent, maar vaak ook degene die er het hardst voor gewerkt heeft.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18
Gisteren eindelijk weer eens de tweede wing van naxxramas kunnen unlocken met gold.
Ik speel pas twee weken en merk echt dat ik redelijk matige kaarten heb. Vaak kom ik tegen spelers met meerdere epics (die minions met zo'n zilveren of gouden draakje er om heen).

Ik vind het zonde om zoveel geld uit te geven, voor een kleine expansion, dus ik probeer het met gold te doen, maar het verzamelen duurt zo lang met daily's :o

Anyway, de classquests ook gehaald, vond vooral die mage quest erg lastig. Je moest echt geluk hebben om de juiste combinatie van secrets en minions te krijgen, anders was er geen doorkomen aan.

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 14:23
Brangus Glee schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:37:
Ik ben aardig ingelezen op decks tegenwoordig maar deze kende ik nog niet en ook nog nooit tegen gehad. Of misschien aangezien voor Tempo Rogue. Als ik na 5 beurten heb verloren wil ik het potje z.s.m. weer vergeten :).

Ik vind alleen dat je met dit deck te snel door je kaarten heen bent. En één taunt en je hebt praktisch al verloren omdat je met dit deck bijna niet mag traden.
Vicarious schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Precies. Als je mij tegen een Legend speler zou zetten in een best of 7 verlies ik vrijwel gegarandeerd. Die gasten hebben meer oefening, kunnen beter inspelen op de verschillende situaties en hebben veel meer finetuning aan hun deck kunnen doen in zoveel games. Het spelen van veel games zorgt net als het trainen in een sport ook voor skill, en dat moet ook beloond worden. In sporten wint ook lang niet altijd degene met het meeste talent, maar vaak ook degene die er het hardst voor gewerkt heeft.
Zelf merkte ik dat het bij MtG ook veel om geluk draaide. Ik heb zelf de eer gehad om meerdere malen tegen de toenmalige wereldkampioen MtG te mogen spelen tijdens PTQ/GP/Pro Tour wedstrijden en ik heb een paar keer zelfs gewonnen (vnl. door iets meer geluk te hebben).

Ik heb ook een keer de nummer 2 van de wereld qua rating op dat moment verslagen met zijn eigen deck tijdens een PTQ. Hij was het toernooi daarvoor op de Pro Tour 3e geworden met dat deck en ik had zijn versie gekopieerd. Uiteindelijk had ik de pot van hem gewonnen door meer geluk te hebben in de draws (we speelden exact hetzelfde deck).

Persoonlijk was ik wel een redelijke MtG speler, maar ik was niet zo serieus als de toppers. Toch had ik het gevoel dat ik een redelijke kans maakte om te winnen en regelmatig won ik ook van zeer hoog geplaatste spelers op de wereldranglijst.

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:08:
[...]

Zelf merkte ik dat het bij MtG ook veel om geluk draaide. Ik heb zelf de eer gehad om meerdere malen tegen de toenmalige wereldkampioen MtG te mogen spelen tijdens PTQ/GP/Pro Tour wedstrijden en ik heb een paar keer zelfs gewonnen (vnl. door iets meer geluk te hebben).

Ik heb ook een keer de nummer 2 van de wereld qua rating op dat moment verslagen met zijn eigen deck tijdens een PTQ. Hij was het toernooi daarvoor op de Pro Tour 3e geworden met dat deck en ik had zijn versie gekopieerd. Uiteindelijk had ik de pot van hem gewonnen door meer geluk te hebben in de draws (we speelden exact hetzelfde deck).

Persoonlijk was ik wel een redelijke MtG speler, maar ik was niet zo serieus als de toppers. Toch had ik het gevoel dat ik een redelijke kans maakte om te winnen en regelmatig won ik ook van zeer hoog geplaatste spelers op de wereldranglijst.
In een enkele serie ben ik het met je eens dat geluk een factor speelt, net als bijv. League of Legends (waarin je slechte teammates of een afk'er in je team kan hebben). Maar in the long run komt de betere speler toch verder. Ik denk dat als je 50 games tegen die nummer 2 van de wereld zou spelen er zeker 30 zou verliezen.

• Bosmonster
Zoals met alle games waar geluk een factor speelt (van Poker tot MtG of Hearthstone), zie je de resultaten pas op langere termijn, als variance begint uit te vlakken.

En zelfs dan is het verschil een winrate van een paar procent, maar dat is genoeg om het verschil te maken tussen mensen die af en toe eens goed scoren of regelmatig goed scoren.

Bij Poker gaat het bijvoorbeeld vaak om misschien 53/54% wat spelers winst oplevert. Terwijl de speler die er op langere termijn geen cent uit krijgt blijft steken op 48/49% bijvoorbeeld. De verschillen zijn minimaal, maar dat is wel net het stukje skill.

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 12-08-2014 11:45 ]

Het grote verschil tussen games die ook om geluk draaien en games die puur om skill draaien is de mate waarin toppers het speelveld domineren denk ik. Een gemiddelde schaker/starcraft speler/snooker speler etc. zal nooit van een wereldtopper winnen, wat bij HS natuurlijk wel gemakkelijk kan.

Om variantie tegen te gaan heb je echter een sample size nodig van minimaal tienduizenden gegevens.

Ik denk dat goede spelers zich in HS vnl. onderscheiden door de keuze van de juiste kaarten in hun deck, wat de kans op RNG verkleint en de kans op consistente uitkomsten vergroot in hun voordeel.

Hier nog een leuk voorbeeld waarom het tegenovergestelde van skill (gewoon dom spelen dus) juist een negatieve invloed op je win rate zal hebben:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/hweb7d.png

Ik had 9 kaarten op hand (10 met mijn draw erbij) en mijn tegenstander besluit om in 1 beurt 6 minions op de board te gooien (waaronder 2 flame ips), omdat hij een knife juggler had.

Mijn UtH gaf me 7 minions + kill command = 12 dmg. Door de flame imps en het vele lifetappen stond hij op 12.

Dit zal alleen op low rank gebeuren uiteraard.

[ Voor 31% gewijzigd door xelfer op 12-08-2014 11:55 ]

• Kol Nedra
das ook als je vs handlock speelt, soms moet je niet teveel dmg doen en 1 ronde wachten ivm anders 2 gratis giants+ shield= funest.
ik heb een anti rush deck gemaakt met een hunterdeck, echt leuk :)
Ik vind de spider ook zo'n leuke kaart he :)
laatsts had ik in 1 potje 1x Maexxma en 1x the beast gehad van de 2 spiders....dat maakt het spel leuk :)

[ Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 12-08-2014 13:05 ]

nothing stops this train

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

Ik had laatst King Krush toen we beide aan het topdecken waren, da's ook wel leuk :D

• DarthDavy
Legend halen is gewoon time investment: heeft heel weinig met skill te maken.

12 wins halen in Arena en/of dat meerdere keren doen betekent veel meer dan maandelijks die legend halen. Ik kijk trouwens ongeveer evenveel hearthstone op twitch dan dat ik het zelf speel. Ik vind Hearthstone een hele vermakelijke game om naar te kijken. Zo heb ik gisteren een volledige Arena run van Trump gezien met Hunter waarbij hij 12-1 gegaan is. Ik moet zeggen: ik had een paar andere kaartkeuzes gemaakt dan hem en ook een paar plays anders gedaan. Eerlijk: ik was waarschijnlijk maar 10-3 ofzo gegaan terwijl hij toch maar netjes 12-1 gaat.

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

DarthDavy schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:33:
Legend halen is gewoon time investment: heeft heel weinig met skill te maken.
Jij bent aan het trollen, toch? Ja, dat moet wel.

-

Nazanir schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:37:
[...]

Jij bent aan het trollen, toch? Ja, dat moet wel.
Uiteindelijk denk ik wel dat hij gelijk heeft. Uiteraard moet je wel consistent degelijke keuzes maken om Legend te kunnen halen, maar het draait in feite wel om de uren die je er in moet stoppen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
xelfer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:39:
[...]

Uiteindelijk denk ik wel dat hij gelijk heeft. Uiteraard moet je wel consistent degelijke keuzes maken om Legend te kunnen halen, maar het draait in feite wel om de uren die je er in moet stoppen.
Ik ben het ook met DarthDavy eens, alhoewel het vanaf rank 5 wel heel lang gaat duren als je niet veel skill hebt. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Sorry hoor, maar als er gern skill nodig is, kan iedereen dus legend worden, dat is letterlijk wat hij zegt. Daarom zie je die "skill-lozen" ook altijd terug bij toernooien enzo.

-

Nazanir schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:48:
Sorry hoor, maar als er gern skill nodig is, kan iedereen dus legend worden, dat is letterlijk wat hij zegt. Daarom zie je die "skill-lozen" ook altijd terug bij toernooien enzo.
Toernooien zijn vrijwel exclusief op basis van uitnodiging. En de mensen die ze uitnodigen zijn vnl. bekende/populaire streamers aangezien deze personen zorgen voor naamsbekendheid van HS en van het desbetreffende toernooi.

Kripparrian werd bv uitgenodigd voor Blizzcon 2013, terwijl hij amper constructed speelde. Gezien zijn populariteit op Twitch was het echter wel interessant voor Blizzard om hem uit te nodigen.

• An1mA
Pjsalt, haha. Tot rank 5 kan iedereen halen als ze rondom een 50% win rate heeft dmv winstreaks. Maar vanaf rank heb je toch echt wel skill nodig om legend te worden en ja ook tijd.

• Vicarious

Vicarious

β˜‘Rekt | ☐ Not rekt

An1mA schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:52:
heb je toch echt wel skill nodig om legend te worden en ja ook tijd.
Dit is dus wat ik al 2 pagina's probeer duidelijk te maken. @ de rest: Let's agree to disagree dan maar :P

Het is denk ik vrij simpel:

De uitkomst van een individuele game zal in zeer grote mate afhangen van allerlei willekeurige effecten (matchup, wie mag beginnen, welke kaarten mensen pakken etc).

De uitkomst van al jouw matches als geheel zal beΓ―nvloed worden door skill, in zoverre dat het nemen van de juiste beslissingen er voor zal zorgen dat je meer wint. Hier speelt Legend ook een rol, aangezien je gigantisch veel moet spelen om ΓΌberhaupt aan genoeg games te komen voor Legend rank.

De 'law of large numbers' speelt bij HS denk ik een zeer grote rol.

[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 12-08-2014 14:04 ]

Pagina: 1 ... 116 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]