"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Hunter was dit keer deck of choice
KoningTimmy, jij mag me van een back 2 back toernooiwinst af gaan houden.. Je kan me toevoegen op Rabbiej#2742
De kampioen schonk mij na afloop ook nog een kans op revanche tegen zijn Druid en Warrior die ik in een Bo3 nog wist te verslaan ook.
Succes in de finale! Zal 'ie ergens te zien zijn?
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Verwijderd
Jammere is: van rank 9 naar 6. En dan terug van rank 6 naar 9.
Hearthstone is soms echt niet fair, maar dat is het leven ook niet dusja. One day I will be a Legend. But not today. Lulz.
Verwijderd
Ik word wel een beetje moe van midrange hunters en zoo, niets anders gezien dan dat de afgelopen dagen.
tussen rank 9~7 kwam ik ze alleen maar tegen op de ladder... geen zoo te zien hahaVerwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 07:33:
Is Handlock dood ofzo? Ik heb dat deck dit seizoen nog niet gezien op de ladder. Gisteren zelf even gespeeld, maar doet het nog prima op mijn huidige rank.
Ik word wel een beetje moe van midrange hunters en zoo, niets anders gezien dan dat de afgelopen dagen.
Something under the bed is drooling
Ok, gaan we voor zorgen.Rabbiej schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:06:
KoningTimmy, jij mag me van een back 2 back toernooiwinst af gaan houden.. Je kan me toevoegen op Rabbiej#2742
De finale is toch BO7 zonder bans?
5700X | RX 6600
An1m1, Freelance, DaMei en ik hebben besloten de koppen bij elkaar te steken en samen te gaan werken bij het organiseren (F, D en ik waren op de achtergrond al even bezig).
Het komende toernooi willen we in het Swiss formaat organiseren. Dit betekent dat iedere speler alle ronden speelt, maar het aantal ronden gelijk blijft aan de huidige opzet (3 ronden t/m 8 spelers, 4 ronden t/m 16 spelers etc). Het enige "echte" verschil is dat als je verliest je kunt doorspelen om zo alsnog in de Top X te eindigen.
Samen met deze nieuwe opzet, hebben we ook wat kleine prijzen om te verdelen. We hebben een aantal Steam codes te verdelen over de top 3 spelers. Als er meer spelers aanmelden zullen er meer kleine prijzen verdeeld worden. Het meedoen aan het toernooi is nog steeds gratis.
Het enige wat er van je gevraagd wordt is om je te registreren in onze tool (deze tool heb ik als Tweaker zelf gemaakt, je informatie is veilig). Je registreert een emailadres (geheim), (nick)name, en je moet je HS ingame naam invullen op je profiel (er worden meerdere games ondersteund in de tool, dus vandaar dat je je HS naam apart moet invullen).
Als je bent geregistreerd (activatiemail kan in de spambox komen), kun je je aanmelden voor het toernooi op deze pagina: http://swissemup.com/tournament/show/2
De exacte startdatum van het toernooi hangt een klein beetje af van de inschrijvingen en de datum waarop het huidige toernooi wordt afgerond. Maar dit zal ergens volgende week zijn. Dit laten we weten op dit topic.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Je hoeft uth niet altijd icm met buzzard te gebruikenBrangus Glee schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:13:
Ik vind het zelf verbazingwekkend dat er zoveel midrange hunter wordt gespeeld als er kennelijk ook veel zoo wordt gespeeld. Vandaag moest ik even voor mijn daily quest met hunter spelen en tegen alle zoo decks vind ik de match up echt niet sterk. Ik vind dat je zo sterk afhankelijk bent of je tijdig buzzard + UTH kan spelen dat ik dit nogal een risico vind. Ik speel bijna nooit hunter, dus ik zal nog wel genoeg inschattingsfouten maken maar hoe ervaren jullie dat?
Verwijderd
http://ihearthu.com/meta-report-29/Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:42:
[...]
Control Warrior slechte deck, heb ik iets gemist?
Elke streamer heeft trouwens ook de laatste week zowa tijdens t streamen gezegd dat ctrl warrrior serieus achteruit is gegaan sinds wing 3. (ook al leek ctrl warrior beter te worden met sludge en ghoul etc+thijsnl die vorige maand nr1 had met warrior)
Ik zeg niet dat het slecht is, maar t feit dat er easily 5 andere decks (bv midrange hunter, zoo) zijn die easily veel meer winrate opleveren op de ladder, is gewoon een feit.
Jammer genoeg, want ik main warrior.
Stom dat ik tot volgende maandag 18aug op vakantie ga, anders deedk wel mee met het tornooi.
Kneem aan dat ik moeilijk kan meedoen alsk de eerste 3/4 dagen nie kan spelen
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 10:09 ]
Klopt, maar tegen de nieuwe nax zoo decks is het haast wel een vereiste om er card draw mee te halen omdat deze decks nauwelijks meer 1 health minions hebben en je dus vaak moet vissen naar een timber wolf en of in extreme gevallen een hunter's mark als je al erg achter de feiten aan het lopen bent.Je hoeft uth niet altijd icm met buzzard te gebruiken....
Zonder die timber wolf is het vaak 1 tegen 2 of zelfs 3 ruilen en als je dan ook nog een vrij lege hand hebt zijn de opties de volgende beurten ook niet echt denderend.
Verwijderd
Midrange hunter heeft 70%+ winrate tegen zoolock...Brangus Glee schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:08:
[...]
Klopt, maar tegen de nieuwe nax zoo decks is het haast wel een vereiste om er card draw mee te halen omdat deze decks nauwelijks meer 1 health minions hebben en je dus vaak moet vissen naar een timber wolf en of in extreme gevallen een hunter's mark als je al erg achter de feiten aan het lopen bent.
Zonder die timber wolf is het vaak 1 tegen 2 of zelfs 3 ruilen en als je dan ook nog een vrij lege hand hebt zijn de opties de volgende beurten ook niet echt denderend.
Dat was inderdaad ook mijn idee. Ik speel ook al jaren Swiss in MtGxelfer schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:05:
@Ypho. Goed idee om swiss te spelen denk ik. In Magic the Gathering speelden we eigenlijk ook altijd swiss, gevolgd door top 8 single elimination op grote toernooien. Daarmee haal je in ieder geval wat willekeur uit de uitslag.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Ik wacht alleen wel even met inschrijven, volgende week zit ik helemaal vol gepland en bij de inschrijving staat vanaf 11 augustus. Mocht dit zoals je beschrijft nog niet vast staan en er is wat beweegruimte dan lijkt het mij ook leuk om mee te doen.
@stevos007, is dit jouw statistiek of globaal gezien? Ik geloof het op zich wel, kennelijk had ik vanochtend een paar slechte draws waardoor de match ups absoluut geen auto-win waren.
Dat is heel vervelend idd. Swiss is ook leuker voor de "minder goede" spelers, aangezien die mensen toch door kunnen blijven spelen en op een gegeven moment tegen elkaar gepaird worden.Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:15:
[...]
Dat was inderdaad ook mijn idee. Ik speel ook al jaren Swiss in MtGGisteren was er een MtG Grand Prix in Utrecht, daar meegedaan aan Single Elimination event. Ik verloor de finale, maar een vriend van mij verloor al in ronde 1, terwijl hij in theorie een beter deck had dan de tegenstander, dan in Single Elimination inderdaad vervelend
Overigens speel ik al geen MtG meer sinds 2006
[ Voor 13% gewijzigd door PCBaas op 10-08-2014 10:29 ]
5700X | RX 6600
Wat zijn nog meer de regels? Speel je een potje, en constant met dezelfde class? Of bo3/5? Metclass ban?Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:39:
Het toernooi is inmiddels (bijna) afgelopen, dus hierbij alvast de info over het volgende toernooi.
An1m1, Freelance, DaMei en ik hebben besloten de koppen bij elkaar te steken en samen te gaan werken bij het organiseren (F, D en ik waren op de achtergrond al even bezig).
Het komende toernooi willen we in het Swiss formaat organiseren. Dit betekent dat iedere speler alle ronden speelt, maar het aantal ronden gelijk blijft aan de huidige opzet (3 ronden t/m 8 spelers, 4 ronden t/m 16 spelers etc). Het enige "echte" verschil is dat als je verliest je kunt doorspelen om zo alsnog in de Top X te eindigen.
Samen met deze nieuwe opzet, hebben we ook wat kleine prijzen om te verdelen. We hebben een aantal Steam codes te verdelen over de top 3 spelers. Als er meer spelers aanmelden zullen er meer kleine prijzen verdeeld worden. Het meedoen aan het toernooi is nog steeds gratis.
Het enige wat er van je gevraagd wordt is om je te registreren in onze tool (deze tool heb ik als Tweaker zelf gemaakt, je informatie is veilig). Je registreert een emailadres (geheim), (nick)name, en je moet je HS ingame naam invullen op je profiel (er worden meerdere games ondersteund in de tool, dus vandaar dat je je HS naam apart moet invullen).
Als je bent geregistreerd (activatiemail kan in de spambox komen), kun je je aanmelden voor het toernooi op deze pagina: http://swissemup.com/tournament/show/2
De exacte startdatum van het toernooi hangt een klein beetje af van de inschrijvingen en de datum waarop het huidige toernooi wordt afgerond. Maar dit zal ergens volgende week zijn. Dit laten we weten op dit topic.
Ik ben wel voor zo'n toernooi te porren , of zelfs een soort van competitie/ladder à la bloodbowl....
Wacht maar tot warrior zijn class card uit naxx krijgt. Warrior heeft in het vier mana slot niet echt een killer kaart, maar het nieuwe wapen uit naxx is 4 mana en is nog geweldige value ook.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:58:
[...]
http://ihearthu.com/meta-report-29/
Elke streamer heeft trouwens ook de laatste week zowa tijdens t streamen gezegd dat ctrl warrrior serieus achteruit is gegaan sinds wing 3. (ook al leek ctrl warrior beter te worden met sludge en ghoul etc+thijsnl die vorige maand nr1 had met warrior)
Ik zeg niet dat het slecht is, maar t feit dat er easily 5 andere decks (bv midrange hunter, zoo) zijn die easily veel meer winrate opleveren op de ladder, is gewoon een feit.
Jammer genoeg, want ik main warrior.
Stom dat ik tot volgende maandag 18aug op vakantie ga, anders deedk wel mee met het tornooi.
Kneem aan dat ik moeilijk kan meedoen alsk de eerste 3/4 dagen nie kan spelen
Ik ga trouwens niet akkoord met dat meta rapport. Had ik de kaarten ik zou ook op de ladder control warrior spelen. Maar ik mis de shield slams en (afhankelijke van de meta) twee of drie legendaries: da's iets teveel dust
Ik heb genoeg dust voor 2 legendaries en 1 shield slam. Als naxx er door is denk ik dat ik de arena weer meer ga grinden om gold en dust te farmen.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik denk wel dat het 4 mana wapen zeer goed zal werken voor control warrior. Zodra deze kaart beschikbaar is zal ik dan ook gelijk control warrior een nieuwe kans geven.
De regels zijn vrijwel gelijk aan de huidige toernooien. Op de website staat alle relevante info mbt regels: http://swissemup.com/tournament/show/2Mauz1978 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:53:
[...]
Wat zijn nog meer de regels? Speel je een potje, en constant met dezelfde class? Of bo3/5? Metclass ban?
Ik ben wel voor zo'n toernooi te porren , of zelfs een soort van competitie/ladder à la bloodbowl....
@ypho: ingeschreven! Alleen:
Ik heb het nooit eerder gezien dat wanneer je verliest je met dezelfde klasse mag blijven spelen...Als je tijdens de ronde een game verliest, mag de verliezer een ander deck kiezen (niet verplicht).
[ Voor 22% gewijzigd door Mauz1978 op 10-08-2014 11:36 ]
Verwijderd
Ik heb het puur over een goed deck om te ranken.(zie meta post van ihearthu, gaat ook puur over classes die goed zijn om te ranken, niet hoe goed een deck is...)Mauz1978 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:30:
RDU claimt in zijn stream eergisteren dat Warrior de beste control klasse is, en als er iemand is die ik geloof is hij het wel... ik moet ook altijd zuchten als een warrior mn tegenstander is... maar meer om het feit dat ik de legendaries zit af te tellen: kom maar loatheb, cairne, ragnaros, grommash, alexstraza en nog een variabel andere als ysera, sylvannas of een harrison...
@ypho: ik schrijf me in!
Vergelijk da niet met tournaments / top 100 legendary matches... want das nu wel iet totaal anders é
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 11:40 ]
Nope, dan heb je heel het punt van dat rapport gemist, dat gaat over de meest populairste deck in de huidige meta, niet om de beste decks... en ik sprak nergens over een toernooi...Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:38:
[...]
Ik heb het puur over een goed deck om te ranken.(zie meta post van ihearthu, gaat ook puur over classes die goed zijn om te ranken, niet hoe goed een deck is...)
Vergelijk da niet met tournaments / top 100 legendary matches... want das nu wel iet totaal anders é
Verwijderd
Dat zeg ik toch?Mauz1978 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:43:
[...]
Nope, dan heb je heel het punt van dat rapport gemist, dat gaat over de meest populairste deck in de huidige meta, niet om de beste decks... en ik sprak nergens over een toernooi...
hmm.. ik weet het niet meerVerwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:38:
[...]
Ik heb het puur over een goed deck om te ranken.(zie meta post van ihearthu, gaat ook puur over classes die goed zijn om te ranken, niet hoe goed een deck is...)
OK, al lijkt me dat vreemd dat je als verliezer iets anders *moet* spelen. In dat geval kan ik niet meedoen, want ik heb eigenlijk maar 1 redelijk goed deck, verder wat casual decks die niet echt competitief zijn. Dus als ik een game verlies, moet ik een slechter deck pakkenMauz1978 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:30:
RDU claimt in zijn stream eergisteren dat Warrior de beste control klasse is, en als er iemand is die ik geloof is hij het wel... ik moet ook altijd zuchten als een warrior mn tegenstander is... maar meer om het feit dat ik de legendaries zit af te tellen: kom maar loatheb, cairne, ragnaros, grommash, alexstraza en nog een variabel andere als ysera, sylvannas of een harrison...
@ypho: ingeschreven! Alleen:
[...]
Ik heb het nooit eerder gezien dat wanneer je verliest je met dezelfde klasse mag blijven spelen...
Dat zie je in elk toernooi sinds hearthstone bestaat ja... alleen zou ik slechter vervangen voor 'ander'Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:51:
[...]
OK, al lijkt me dat vreemd dat je als verliezer iets anders *moet* spelen. In dat geval kan ik niet meedoen, want ik heb eigenlijk maar 1 redelijk goed deck, verder wat casual decks die niet echt competitief zijn. Dus als ik een game verlies, moet ik een slechter deck pakken
[ Voor 7% gewijzigd door Mauz1978 op 10-08-2014 11:56 ]
Indien je inderdaad maar een beperkt aantal decks hebt dan is het lastig als je al 2 potjes hebt verloren met je beste decks en daarna met een deck moet spelen waar je nog minder vertrouwen in hebt is dat ook minder leuk.
Verwijderd
je mag geen deck aanpassen ...Mauz1978 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:15:
Hoewel elke klasse van elke klasse moet kunnen winnen zorgt de meta ervoor dat het soms een rock paper scissor spelletje is, waardoor ik niet inzie waarom je met dezelfde klasse zou blijven spelen... bijvoorbeeld Handlock vs Hunter is normaliter de Hunter favoriet... waarom zou je opnieuw met handlock spelen? Van mij mag het hoor! Ik zou juist side decking toestaan... je deck aanpassen op wat je de vorige verloren ronde aanschouwde.....
Ge maakt op voorhand 5 decks(met 5 verschillende classes) en daarmee moet ge het doen.
Logischer wijze neemt ge dan wel 5 verschillende type decks, die ook tegen andere classes/decks beter werken ja.
Maar ne game verlieen tegen handlock, dan ff voor de 2de match naar uw collection gaan en een deck aanpssen(bv 3 kaarten veranderen) en dan uw 2de game spelen is wel nie toegestaan é =) Als ge da bedoelt met 'aanpassen'.
Wedstrijden worden gespeeld in een best of 5, wat wil zeggen wie als het eerst 3 games wint, heeft uiteindelijk de match gewonnen. De finale word gespeeld in een best of 7 formaat in plaats van een best of 5 en hier vervalt het class ban regel.PCBaas schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:29:
[...]
Ok, gaan we voor zorgen.Ik zal het streamen (met een delay uiteraard).
De finale is toch BO7 zonder bans?
Ja dus
Finale wordt vanavond gespeeld, even na 8 uur hoogstwaarschijnlijk. Finale zal door beiden gestreamed worden. Links komen vast later
Verwijderd
Dat is echt verwarrend & klopt ook niet 100% met hetgeen er volgende week gespeeld wordt. (van hetgeen ik hier toch lees)
Ik ga strx proberen om te kijken naar tweakers 3 finale.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 12:28 ]
Side decking is ook een veel voorkomend fenomeen in toernooien hoor, laatst nog in de ZOTAC cup... het verliezen en met dezelfde klasse spelen is nog niet eerder voor gekomen...Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:18:
[...]
je mag geen deck aanpassen ...
Ge maakt op voorhand 5 decks(met 5 verschillende classes) en daarmee moet ge het doen.
Logischer wijze neemt ge dan wel 5 verschillende type decks, die ook tegen andere classes/decks beter werken ja.
Maar ne game verlieen tegen handlock, dan ff voor de 2de match naar uw collection gaan en een deck aanpssen(bv 3 kaarten veranderen) en dan uw 2de game spelen is wel nie toegestaan é =) Als ge da bedoelt met 'aanpassen'.
Je moet je sidedeck dan dus aanpassen op de hele meta die je verwacht.
dat is met echte kaarten wat makkelijker dan in HearthstoneRaafz0r schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:35:
In MtG was het standaard format: 1 deck voor een toernooi met een sidedeck van 15 kaarten die je na de eerste match tegen een tegenstander mag inzetten.
Je moet je sidedeck dan dus aanpassen op de hele meta die je verwacht.
Spelregels worden op het moment nog samengesteld. Hier is nog overleg in. Nu is dit toernooi een andere opzet dan de andere HS toernooien (zowel GoT als andere sites) omdat dit een ander formaat is. Daarmee kunnen de regels ook anders zijn. Een aantal suggesties die ik heb gedaan (waar nog overleg over is, dus *niet* vast staat)Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:28:
Ik zou toch zeker de spelregels eens updaten op de site hoor.
Dat is echt verwarrend & klopt ook niet 100% met hetgeen er volgende week gespeeld wordt. (van hetgeen ik hier toch lees)
Ik ga strx proberen om te kijken naar tweakers 3 finale.
- Verliezer *MAG* een ander deck spelen, maar is niet verplicht > Nu lees ik dat de verliezer eigenlijk altijd een ander deck speelt, maar moet je dit dan ook verplichten? Dit is een drempel voor spelers (als ik) die weinig kaarten/dust hebben om meerdere competitieve decks te maken.
- Classban. Waarom een class bannen, en niet een lijst met overpowered kaarten bannen? Zo kunnen spelers nog wel andere decks brewen in een class, maar zijn daarmee niet automatisch (bijna) gegarandeerd van een win.
(Overigens is het wellicht handig om een nieuw topic te openen om dit soort dingen te bespreken? Zodat we niet door alle andere HS discussies heen varen?)
Verwijderd
Een andere classs spelen na een loss is in elk tornooi dat ik ooit op stream sinds beta gekeken heb.Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:06:
[...]
Spelregels worden op het moment nog samengesteld. Hier is nog overleg in. Nu is dit toernooi een andere opzet dan de andere HS toernooien (zowel GoT als andere sites) omdat dit een ander formaat is. Daarmee kunnen de regels ook anders zijn. Een aantal suggesties die ik heb gedaan (waar nog overleg over is, dus *niet* vast staat)
- Verliezer *MAG* een ander deck spelen, maar is niet verplicht > Nu lees ik dat de verliezer eigenlijk altijd een ander deck speelt, maar moet je dit dan ook verplichten? Dit is een drempel voor spelers (als ik) die weinig kaarten/dust hebben om meerdere competitieve decks te maken.
- Classban. Waarom een class bannen, en niet een lijst met overpowered kaarten bannen? Zo kunnen spelers nog wel andere decks brewen in een class, maar zijn daarmee niet automatisch (bijna) gegarandeerd van een win.
(Overigens is het wellicht handig om een nieuw topic te openen om dit soort dingen te bespreken? Zodat we niet door alle andere HS discussies heen varen?)
Doen jullie dat niet, maakt niet uit. Als ge met dezelfde hero opnieuw speelt na een loss, verlaagt ge enkel uw eigen winkansen, niet die van de tegenstander. ZOu gewoon oerdom zijn.
Classban: ben ik wel voor in een BO5, in een BO7 niet.
Kaarten bannen? Dat is echt wel het domste wat je kan doen... Daar was vroeger spraken van met tinkmaster(rng) en nat pagle (rng). Die 2 kaarten hun rng beslisten voor 50% op een win of loss. En is ook de reden wrrm ze generfed werden. Er zijn heden geen overpowered cards meer. Gewoon uit nieuwsgierigheid welke cards zou je dan gebanned willen zien en waarom?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 14:21 ]
Maar zoals ik zei, wat mij betreft is alles open voor discussie, dit is slechts mijn mening.
Maar kan iemand aangeven welke class(es) gebanned is/zijn, en welke redenen daarvoor zijn?
Ga proberen nu een rank per dag te doen... hopen dat het lukt.
Verwijderd
Denk dat ge clasbann verkeerd begrijpt.Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:24:
Wat mij betreft is alles open voor discussie. Maar wat ik bedoel is dat er nergens een "officiele set" regels is, dus dat je zelf de regels kan bepalen. Misschien mis ik de reden van een class ban, ik weet ook niet welke class(es) nu gebanned is/zijn. Maar als ik even de lijn doortrek naar bijvoorbeeld MtG, daar is ook niet een kleur gebanned, maar bijvoorbeeld alleen kaarten die essentieel zijn voor een supersnelle win, die het spel minder leuk (oneerlijk?) maken voor andere spelers.
Maar zoals ik zei, wat mij betreft is alles open voor discussie, dit is slechts mijn mening.
Maar kan iemand aangeven welke class(es) gebanned is/zijn, en welke redenen daarvoor zijn?
Als ik bv een BO5 moet spelen tegen Lode, dan zal ik class Paladin banne omdat dat zijn main is.
Speel ik een ronde later tegen Jou, dan ban ik misschien priest omdat ik daar niet tegen kan spelen of omdat men decks slecht zijn tegen een priest. Uw tegenstander bant logischerwijze ook een class.
Een class wordt niet voor iedereen over het ganse tornooi gebanned é , da zou wel erg zijn=p (zoals gij preices wilt met een cardban) Elke speler mag per match een class voor de enemy bannen, de tegenstander bant ook een class die de andere niet mag spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 14:32 ]
Ah, dan begreep ik het idee van de classban verkeerd. In dat geval is een cardban niet gewenst natuurlijkVerwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:31:
[...]
Denk dat ge clasbann verkeerd begrijpt.
Als ik bv een BO5 moet spelen tegen Lode, dan zal ik class Paladin banne omdat dat zijn main is.
Speel ik een ronde later tegen Jou, dan ban ik misschien priest omdat ik daar niet tegen kan spelen of omdat men decks slecht zijn tegen een priest. Uw tegenstander bant logischerwijze ook een class.
Een class wordt niet voor iedereen over het ganse tornooi gebanned é , da zou wel erg zijn=p (zoals gij preices wilt met een cardban) Elke speler mag per match een class voor de enemy bannen, de tegenstander bant ook een class die de andere niet mag spelen.
Doen An1mA, Freelance en DaMei nog mee? Of is de uitkomst van jullie vergadering dat zij ermee stoppen?Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:39:
Ik snap dat je er tegenop kijkt, maar het is echt niet zo'n groot probleem. Je bent zeker niet de enige die nog kaarten mist en de bekende decks niet kan maken. Sterker nog: de vorige twee toernooi winnaars hebben ook hiaten in hun set.Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:06:
[...]
Trump heeft verschillende free 2 play decks waar je weinig tot geen dust voor nodig hebt. Daar kom je een heel eind mee kan ik je vertellen. Je moet er natuurlijk wel mee oefenen.
___
Ik zou bij deze ook de lurkende/meelezende tweaker willen aanmoedigen om eens in te schrijven en mee te komen doen. Er zitten hier spelers van verschillend allooi en zeker met het swiss format speel je altijd wel een paar potjes. Zo'n toernooitjes als deze zijn juist leuk voor startende spelers.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik zeg niet dat ik ervoor ben, maar is ook een optie.
Waar ik wel voor ben is het volgende:
- Swiss
- Best of 3/5/7
- Met classban
- verliezer moet andere klasse kiezen
- geen sidedecking
[ Voor 15% gewijzigd door Mauz1978 op 10-08-2014 15:31 ]
Die classban vind ik ook maar te veel gedoe hoor. Overal is wel een counter voor, dus je hoeft nooit kansloos 0-3 te gaan. Classban zorgt er alleen maar voor dat je nog meer goede decks klaar moet hebben.
Verwijderd
Nou heb ik al bijna 20 jaar geen MtG meer gespeeld, maar wat houdt een card ban tegenwoordig precies in? Vroeger waren bepaalde kaarten standaard geband omdat deze niet praktisch waren (zoals Chaos Orb) of gewoon te goed in bepaalde decks (zoals Land Tax). Is dat nog steeds zo of worden er voor een toernooi specifieke kaarten geband?Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:24:
Wat mij betreft is alles open voor discussie. Maar wat ik bedoel is dat er nergens een "officiele set" regels is, dus dat je zelf de regels kan bepalen. Misschien mis ik de reden van een class ban, ik weet ook niet welke class(es) nu gebanned is/zijn. Maar als ik even de lijn doortrek naar bijvoorbeeld MtG, daar is ook niet een kleur gebanned, maar bijvoorbeeld alleen kaarten die essentieel zijn voor een supersnelle win, die het spel minder leuk (oneerlijk?) maken voor andere spelers.
IngeschrevenTektoon schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:17:
[...]
Doen An1mA, Freelance en DaMei nog mee? Of is de uitkomst van jullie vergadering dat zij ermee stoppen?![]()
[...]
Vandaag dan nog maar twee decks maken en oefenen naast mijn vaste decks
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Niet zo zeer per toernooi, maar meer per format. Voor Legacy zijn er een aantal kaarten gebanned die té goed zijn, voor modern ook. Maar zoals ik al aangaf is een classban anders dan ik in eerste instantie dacht, dus een cardban zou overbodig zijn imo.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:33:
[...]
Nou heb ik al bijna 20 jaar geen MtG meer gespeeld, maar wat houdt een card ban tegenwoordig precies in? Vroeger waren bepaalde kaarten standaard geband omdat deze niet praktisch waren (zoals Chaos Orb) of gewoon te goed in bepaalde decks (zoals Land Tax). Is dat nog steeds zo of worden er voor een toernooi specifieke kaarten geband?
Verwijderd
Zelfde als vroeger dus, card bans worden in de algemene regels vast gelegd en niet per toernooi.Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:35:
[...]
Niet zo zeer per toernooi, maar meer per format. Voor Legacy zijn er een aantal kaarten gebanned die té goed zijn, voor modern ook. Maar zoals ik al aangaf is een classban anders dan ik in eerste instantie dacht, dus een cardban zou overbodig zijn imo.
Ter herinnering voor Rabbiej en KoningTimmy, de finales worden gespeeld in BO7 en zonder class ban. Ik hoop dat ik de finale vanavond kan bekijken, ben weg van huis namelijk.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Sidedecking is in een spel met zo weinig kaarten als Hearthstone een beetje suf imo. Heb ook nog nooit een HS toernooi gezien waarbij dat is toegepast.Mauz1978 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:25:
Een cardban zou wel heel raar zijn, en wat mij betreft niet aanmoedigen om mee te doen. Wat je wèl kan doen, en die worden elke week georganiseerd door MG na/eu op woensdag, en daar moet je decks samenstellen tot epic...
Ik zeg niet dat ik ervoor ben, maar is ook een optie.
Waar ik wel voor ben is het volgende:en is geheel mijn eigen mening
- Swiss
- Best of 3/5/7
- Met classban
- geen sidedecking
... en aan de andere kant vind ik het ook wel leuk als Tweakers een geheel eigen format zou hebben... maar een speciale cardban (geen leeroy bv) vind ik uit den boze...
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
Vroeger gold voor Ring of Ma'ruf dat je ook een kaart van een van je maatjes mocht pakkenxelfer schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:46:
Sideboarden (of sidedecken) is nuttig als je maar met 1 deck kan spelen. Daarnaast werd de sideboard ook gebruikt in magic voor kaarten als Cunning Wish (zie: http://gatherer.wizards.c...ls.aspx?name=cunning+wish).
Ik was tot vandaag op vakantie dus wel wat in het overleg ingebracht maar verder op het forum heel weinig, is niet zo gezellig om de hele tijd op Tweakers te zitten tijdens je vakantieFreelance schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:35:
[...]
Ingeschreven![]()
Vandaag dan nog maar twee decks maken en oefenen naast mijn vaste decks
Nu nog even de twee events van Naxx die ik heb gemist spelen en wat decks tweaken en dan ben ik er helemaal klaar voor
www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie
Verwijderd
Zo zou het idd moetenMauz1978 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:25:
- Swiss
- Best of 3/5/7
- Met classban
- geen sidedecking
Ik zou trouwens ook echt nie te fel naar MTG kijken.
Ge kunt een echte fysieke TCG nie vergelijken met HS.
In HS zijn kaarten generfed (tinkmaster, pagle) voor competitive play. In MTG is da nie mogelijk omdat ge fysieke kaarten hebt. (card ban dus) In MTG moet ge al uw kaarten die ge gaat gebruiken ook echt meepakken enzo. Is iet anders als uw virtuele 9 decks.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 18:32 ]
Mauz1978 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:25:
- Swiss
- Best of 3/5/7
- Met classban
- geen sidedecking
Prima, maar als het verliezende deck niet onder een classban valt, waarom zou de verliezer dan een ander deck *moeten* kiezen? Dat snap ik niet, want zo kun je een verliezer (in theorie) ook nog meer nadeel geven.
Verwijderd
Gewoon 1 voorbeeld.Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:24:
[...]
[...]
Prima, maar als het verliezende deck niet onder een classban valt, waarom zou de verliezer dan een ander deck *moeten* kiezen? Dat snap ik niet, want zo kun je een verliezer (in theorie) ook nog meer nadeel geven.
Je speelt voornamelijk alleen warlock.
Ik speel hunter en win tegen je.
Ga je erna ipv zoolock een handlock spelen(ander warlock deck) tegen mijn hunter waar ik al mee gewonnen heb? Hunter heeft 75%+ winrate tegen alle locks...
Dan zet ge u zelf weer in een (mathematisch) 25% winrate ipv een class te pakken die goed is tegen hunter.
Als verliezer hebt ge het voordeel om de vorige deck te counteren... Als ge opnieuw dezelfde class gaat spelen doet ge het omgekeerde en zet ge u eigenlijk in een nadelige positie.
Alleja ik snap uw logica van 'ik heb geen genoeg cards voor andere classes', maar als ge maar 1 class gaat spelen zijt ge sowieso al op voorhand verloren
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 18:34 ]
Dat snap ik wel, maar waarom moet je dan *verplichten* om iets anders te gaan spelen? Het feit dat je jezelf een kleine kans geeft snap ik wel, maar dat moet een speler toch zelf weten, dat moet toch niet het probleem zijn voor de winnaar?Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:26:
[...]
Gewoon 1 voorbeeld.
Je speelt voornamelijk alleen warlock.
Ik speel hunter en win tegen je.
Ga je erna ipv zoolock een handlock spelen(ander warlock deck) tegen mijn hunter waar ik al mee gewonnen heb? Hunter heeft 75%+ winrate tegen alle locks...
Dan zet ge u zelf weer in een (mathematisch) 25% winrate ipv een class te pakken die goed is tegen hunter.
Alleja ik snap uw logica van 'ik heb geen genoeg cards voor andere classes', maar als ge maar 1 class gaat spelen zijt ge sowieso al op voorhand verloren
Meerdere decks moet je sowieso hebben bij een classban, dus dat is al "probleem" genoeg voor sommigen, maar overkomelijk
[ Voor 6% gewijzigd door Ypho op 10-08-2014 18:37 ]
Verwijderd
Heb ik nie de regels uitgevonden die in alle tornooien/duels gebruikt worden éYpho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:36:
[...]
Dat snap ik wel, maar waarom moet je dan *verplichten* om iets anders te gaan spelen? Het feit dat je jezelf een kleine kans geeft snap ik wel, maar dat moet een speler toch zelf weten, dat moet toch niet het probleem zijn voor de winnaar?
Meerdere decks moet je sowieso hebben bij een classban, dus dat is al "probleem" genoeg voor sommigen, maar overkomelijk
Ik vind die regels wel logisch, das waar.
5700X | RX 6600
Snap ik, maar waarom zouden wij die regels persé moeten volgen? Ik vind het namelijk niet logisch dat het verboden is om met hetzelfde deck door te blijven spelen, ook al brengt dat je in een nadelige positieVerwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:53:
[...]
Heb ik nie de regels uitgevonden die in alle tornooien/duels gebruikt worden é
Ik vind die regels wel logisch, das waar.
Een dergelijke variant zonder legendaries en/of epics is ook wel eens grappig inderdaad. "Dwingt" mensen al sneller om zelf wat te brouwenPCBaas schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:58:
Wat me ook wel een keertje leuk lijkt is een toernooi zonder epics/legendaries (en misschien zelfs zonder rares). Misschien iets voor de volgende keer?
Ik heb een vertraging van 15 minuten, dus de stream begint om 19:40; www.twitch.tv/ktimmy
5700X | RX 6600
http://www.twitch.tv/rabbiej
hmm ik zie Timmy tegen een organic spelen... en die andere staat stil...
Het is juist dat je dan na een verlies een counterdeck kan kiezen... voor jezelf dus fijner, maar goed, als je nogmaals je class wil spelen... hmm... vind het alsof de buitenspel regel bij voetbal wordt afgeschaft... hoort gewoon niet! hahaYpho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:36:
[...]
Dat snap ik wel, maar waarom moet je dan *verplichten* om iets anders te gaan spelen? Het feit dat je jezelf een kleine kans geeft snap ik wel, maar dat moet een speler toch zelf weten, dat moet toch niet het probleem zijn voor de winnaar?
[ Voor 143% gewijzigd door Mauz1978 op 10-08-2014 20:39 ]
Als je drie keer achter elkaar met hetzelfde deck of dezelfde class speelt, dan meet je in feite alleen hoe goed een speler een bepaald trucje kan. De opzet van de Hearthstone toernooien is om te zien wie de beste speler is: daarvoor moet je dus meerdere decks en classes beheersen. En dat kan ook als je maar de helft van de kaarten hebt.Ypho schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:16:
[...]
Snap ik, maar waarom zouden wij die regels persé moeten volgen? Ik vind het namelijk niet logisch dat het verboden is om met hetzelfde deck door te blijven spelen, ook al brengt dat je in een nadelige positie
edit: het argument dat het nadelig is voor jezelf om met hetzelfde deck te blijven voort doen, helpt de discussie niet vooruit. Alleen al omdat het namelijk helemaal niet nadelig is indien je maar één deck hebt en speelt.
[ Voor 14% gewijzigd door Tektoon op 10-08-2014 20:50 ]
KoningTimmy heeft in de finale Rabbiej klop gegeven met uiteindelijk score van 4-1. Ik moet toegeven dat ik van ten voren had verwacht dat Rabbiej deze finale weer zou pakken. Komt omdat ik al 2 keer tegen Rabbiej heb gespeeld en zo nu en dan met KoningTimmy speel. Maar KoningTimmy heeft de finale solide gespeeld, heb niet alles games kunnen volgen, maar game 1 vond ik je erg sterk spelen KoningTimmy. Je hebt mij en wellicht andere aardig verrast met je overwinning.
Ik prijs KoningTimmy, maar Rabbiej is natuurlijk ook een solide speler en denk dat hij volgend toernooi mits hij mee doet, ook erg ver weer gaat schoppen. Je was denk ik aardig verrast met zijn tempo rogue en wist niet wat je er mee moest. Ik weet zeker dat je games nog terug gaat kijken en er uiteindelijk een beter speler er van word.
@ypho
Zoals ik tegen Lode van de week heb verteld, is een class ban meer een regel dat het competitieve promoot dan het fun aspect. Ik weet dat het fun toernooi is, maar bij een toernooi hoort ook het competitieve er in. Daarnaast hebben we allemaal kunnen stemmen verleden week of we met of zonder class ban zouden spelen. Ook heeft de uitkomst van een strawpoll, me laten besluiten dat we met een class ban zouden spelen. http://strawpoll.me/2257764/r
Laat ik je een paar voorbeelden geven wat een clasban kan doen.
Voorbeeld 1
Stel ik ban rogue, dan hoef ik dus niet rekening mee te houden met miracle rogue, wat een erg sterke deck is. Hierdoor kan ik besluiten me decks te tweaken en haal ik bv loatheb uit, omdat hij tegen miracle erg sterk is en wellicht minder bruikbaar in andere match ups.
Voorbeeld 2
Ik ban warlock, hoewel merendeel zoo speelt, kan hij natuurlijk ook handlock spelen, wat je laat besluiten warlock te bannen. Want als je verkeerde mulligan pleegd tegen warlock, kan het game over zijn. Nu kun je druid er op fine tunen. Je haalt bv big game hunter uit je druid en speelt minder taunts, omdat je geen rekening hoef te houden met zoo etc.
Voorbeeld 3
Denk geen geheim meer, maar Lode speelt graag met zijn paladin. Je hebt zijn vods bestudeerd en inderdaad, hij houd van paladin en wint er veel mee. Nou ik ban zijn paladin en nu kan hij daar niet op vertrouwen. Wellicht zakt zijn winrate als een gek, omdat hij bv veel minder goed is met andere classes. Lode kan natuurlijk ook mind games spelen en iedereen laten denken dat hij alleen goed is met paladin.
Voorbeeld 4
Kort maar krachtig. Stel je houd je games bij en je ziet dat je uiterst slecht bent tegen hunter, nou laat ik die bannen.
Wat er op neer komt met class ban, is dat er heel veel speelt rondom een class ban regel. Anders is het gewoon mindless class x counter class x de hele tijd. Nu moet je toch een strategie hebben of kun je er goed mee voor bereiden. Gevorderde spelers halen denk ik wel meer uit een class ban, maar ik kan geen goed reden te bedenken om zonder class ban te spelen. Het is niet perse veel minder fun met class ban, maar gewoon anders. Hopelijk begrijp je waarom veel andere toernooien met class ban spelen en ik een voorstander voor ben.
Ik heb er wel een beetje voor moeten knokken (sommige topdecks nagelaten
Zoals beloofd de decklists:
Tempo Rogue (main deck, vrijwel door iedereen gebanned): http://i.imgur.com/mK2b3wA.jpg
"Midrange" Druid (zonder enige vorm van burst): http://i.imgur.com/oZig0A3.jpg
Naxx Zoo: http://i.imgur.com/b9FDMuV.jpg
Tempo Mage: http://i.imgur.com/I9wgObg.jpg
Zoals je kunt zien had ik 4 decks waarbij elk deck een andere manacurve had, waarmee ik hoopte dat ik voor iedere situatie was voorbereid.
Voor de geinteresseerden even heel kort de bans en het verloop van de matches, aangezien dit het enige is dat ik had opgeschreven:
vs champion16
- ban 1 (ik): warrior < is heel effectief tegen m'n rogue en mage
- ban 2: rogue
game 1: warlock vs druid: 1-0
game 2: warlock vs shaman: 2-0
game 3: warlock vs priest: 3-0
vs Kelfer
-ban 1 (ik): warrior
-ban 2: rogue
game 1: warlock vs druid: 1-0
game 2: warlock vs warlock (handlock): 1-1
game 3: mage vs warlock: 2-1
game 4: mage vs paladin: 3-1
vs Brangus
-ban 1: mage (hoogstwaarschijnlijk omdat Kelfer hier op tweakers had vermeld dat hij verslagen was door een getopdeckte pyroblast terwijl hij op 10 HP stond
-ban 2 (ik): warrior
game 1: rogue vs druid: 0-1
game 2: warlock vs druid: 1-1
game 3: warlock vs rogue (miracle): 2-1
game 4: warlock vs warlock (zoo): 3-1
vs Rabbiej
game 1: rogue vs warlock (zoo): 1-0
game 2: rogue vs hunter: 2-0
game 3: rogue vs druid: 3-0
game 4: rogue vs shaman: 3-1
game 5: warlock vs shaman: 4-1
EDIT: VOD voor degenen die het willen (her)zien: http://www.twitch.tv/ktimmy/c/4876797
Volgende week tweakers 4 (met swiss i.p.v. single elimination = tegen meer mensen spelen)!
5700X | RX 6600
Spelregels zijn aangepast, class ban is erin verwerkt. Ook is erin verwerkt dat je als verliezer een andere class *moet* kiezen (meerderheid was hiervoor), ondanks dat dit logisch zou zijn, maar de verliezer dit wellicht niet altijd wilt.
@Rabbiej @qpunk. Kunnen jullie op de website nog even jullie juiste ingame HS naam invullen? Dat maakt het voor het overzicht duidelijker als er straks gespeeld moet worden.
[ Voor 44% gewijzigd door Ypho op 11-08-2014 08:04 ]
Om een beetje up to date te blijven kan ik zeker het beste de tournooit pagina in de gaten houden?
Er wordt wel tijd uitgetrokken voor de matches, maar het zou wel mooi zijn als woensdag of donderdag gespeeld kan worden, anders duurt het zo lang voordat ronde #2 kan starten. Ik weet overigens niet wat gebruikelijk is/was bij de voorgaande toernooien?Zebby schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:35:
Moet je om mee te spelen die woensdag vanaf 6 uur je games kunnen spelen of heb je een x aantal dagen om dit te doen? IK zou graag meedoen, maar moet woensdag en donderdag avond raiden, en heb dan dus niet veel tijd om games te spelen. Uiteraard moet je dit afspreken met je tegenstander, dus daar hangt het ook een beetje vanaf.
De exacte regels zijn verspreid in dit topic te vinden, maar de regels voor het komende toernooi (waarover we het eens zijn als het goed isastie schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:36:
Ik wil ook wel een keer meedoen met het toernooi. Waar kan ik alle exacte regels vinden?
Qua regels en pairings wel ja. Overige communicatie gaat op dit forumLangeQuin schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:55:
Ik heb mezelf ook ingeschreven!, ben benieuwd, eerste toernooi voor mij!
Om een beetje up to date te blijven kan ik zeker het beste de tournooit pagina in de gaten houden?
[ Voor 3% gewijzigd door Ypho op 11-08-2014 09:18 ]
bv ik kies Rogue, Warrior, Hunter en Warlock -> dit is mn toernooi setup.
ronde 1 wordt Rogue geband, ik speel met warrior hunter en warlock (als ik 2 keer verlies)
ronde 2 wordt warlock geband: ik speel met rogue warrior en hunter (als ik 2 keer verlies)
toch?
En de regels omtrent disconnects?
[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 11-08-2014 09:53 ]
Dit zou wel de meest logische opzet zijn inderdaad. Anders ban je classes die de tegenstander niet eens speeltMauz1978 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:49:
Hoe werkt het met de klassen kiezen eigenlijk.Voor het toernooi aangeven dat je met 4 klassen dit toernooi ingaat? en elke ronde met de tegenstander overleggen welke hij/zij bant?
bv ik kies Rogue, Warrior, Hunter en Warlock -> dit is mn toernooi setup.
ronde 1 wordt Rogue geband, ik speel met warrior hunter en warlock (als ik 2 keer verlies)
ronde 2 wordt warlock geband: ik speel met rogue warrior en hunter (als ik 2 keer verlies)
toch?
En de regels omtrent disconnects?
Ik had de eerste game bekeken en je hebt helemaal gelijk! =OVerwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:43:
Proficiat:)
Ik ben eens de vod aant kijken, game 1 hebde lethal gemist op turn 9
Vicarious schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 00:35:
@PCBaas: je Zoolock en je Tempo Rogue lijken echt heel erg op decks die ik ook heb. Ik mis alleen de Leeroy en de Black Knight. Zo te zien ben ik dus op de goede weg
The Black Knight is wel MVP deze meta; daarvoor (voor Naxx) had ik er een Sylvanas & Hogger in, maar toen was het deck wel net wat minder goed. Dat is in principe ook de reden waarom ik Rogue was gaan spelen aangezien het met elke toevoeging geleidelijk sterker werd, in tegenstelling tot de meeste andere classes waar het "alles of niets" was.
5700X | RX 6600
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Druids zijn erg sterk atm. Shamans ga je voortaan ook steeds meer zien.
Ik speel steeds minder priest, nu speel ik meer shaman/druid en hunter.
nothing stops this train
Ik speel sinds dit weekend juist veel Priest. Een goed over een deck nagedacht en heb er nu 2 gemaakt. 20 wedstrijden met elk deck op casual gespeeld en met beide 70%+ winst.Kol Nedra schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:40:
De nieuwe meta is wel flink veranderd. je ziet bijna geen rogues meer (yes:D) maar wel veel druids.
Druids zijn erg sterk atm. Shamans ga je voortaan ook steeds meer zien.
Ik speel steeds minder priest, nu speel ik meer shaman/druid en hunter.
Gisterenavond nog 3 ranked games gespeeld met Priest Deck 1 en alle 3 gewonnen ondanks toch nog domme denk fouten.
Moet zeggen dat Priest toch wel lekker speelt!
nothing stops this train
@mauz klopt ja alleen weet je niet met welke classes je tegenstander gaat spelen, zie hier boven. Daarnaast heb je een goede opmerking omtrent disconnect, bij vorige toernooien gelukkig geen gevallen gehad met een disconnect. Maar er mag hier wel een regel voor worden opgesteld ja. Ik persoonlijk vindt als je disconnect heb je de game gewoon verloren, maar je tegenstander mag beslissen voor een regame. Ik zou het mijn tegenstander gunnen als hij redelijk voorstond, maar als hij no way kon winnen of ik gewoon weg dik voor sta, dan niet natuurlijk.
Zo gebeurt het wel in de grote toernooien. Dan kan je zelf een strategie verzinnen wanneer je welke klasse uitspeelt tegen iemand... en dan zou je eigenlijk elke ronde uit 8 klassen kunnen kiezen om mee te spelen, dat vind ik nogal vreemd...An1mA schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:19:
Bij het vorig toernooi bande je gewoon de class zonder dat je wist met welke classes je tegenstander mee ging spelen. Lijkt me persoonlijk ook leuker, omdat je anders kunt verwachten welke classes je faced in je match.
Ik zou zeggen: aan de tegenstander (die niet geDC'd is) overlaten of een remake een optie is. En dan maar hopen dat iedereen een beetje sportief is en inderdaad een remake toestaat als de DC'd speler aan het winnen wasAn1mA schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:19:
Bij het vorig toernooi bande je gewoon de class zonder dat je wist met welke classes je tegenstander mee ging spelen. Lijkt me persoonlijk ook leuker, omdat je anders kunt verwachten welke classes je faced in je match.
@mauz klopt ja alleen weet je niet met welke classes je tegenstander gaat spelen, zie hier boven. Daarnaast heb je een goede opmerking omtrent disconnect, bij vorige toernooien gelukkig geen gevallen gehad met een disconnect. Maar er mag hier wel een regel voor worden opgesteld ja. Ik persoonlijk vindt als je disconnect heb je de game gewoon verloren, maar je tegenstander mag beslissen voor een regame. Ik zou het mijn tegenstander gunnen als hij redelijk voorstond, maar als hij no way kon winnen of ik gewoon weg dik voor sta, dan niet natuurlijk.
klopt en dan merkt de tegenstander er ook niets van. Zodra je niet meer terug connect wat dan...Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:22:
Op dit moment 16 inschrijvingen (4 ronden). Als er nog spelers bijkomen komt er een vijfde ronde bij, in dat geval zorg ik voor een extra prijs. Goede vraag trouwens over disconnect. Als dit het geval is, en je connect weer, kom je dan niet terug in de match?
Dat zeg ik toch?Vicarious schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:23:
[...]
Ik zou zeggen: aan de tegenstander (die niet geDC'd is) overlaten of een remake een optie is. En dan maar hopen dat iedereen een beetje sportief is en inderdaad een remake toestaat als de DC'd speler aan het winnen was
@mauz wellicht tijd voor een strawpoll zou ik zeggen?
Zo opnemen in de spelregels, of een poll maken zoals An1mA zegt?
Ik zal me vanmiddag sowieso nog inschrijven en waarschijnlijk nog iemandYpho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:22:
Op dit moment 16 inschrijvingen (4 ronden). Als er nog spelers bijkomen komt er een vijfde ronde bij, in dat geval zorg ik voor een extra prijs. Goede vraag trouwens over disconnect. Als dit het geval is, en je connect weer, kom je dan niet terug in de match?
Edit: Ingeschreven!
Zo zou ik het gewoon inderdaad opnemen in de spelregels. De strawpoll was meer voor het revealen van de classes om vervolgens te bannen. Wat blijkbaar inderdaad gebeurd bij toernooien, mij maakt het niet uit vandaar de strawpoll suggestie.Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:25:
Dus (voorstel): Bij een DQ waarna niet meer een reconnect mogelijk is, krijgt de speler die disconnect de loss, tenzij de tegenstander aangeeft een rematch ook goed te vinden.
Zo opnemen in de spelregels, of een poll maken zoals An1mA zegt?
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]