[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 133 Laatste
Acties:
  • 327.552 views

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-01 19:54
heb de weblords nu veranderds door creepers, maar tot nu toe heb ik wel het idee dat ik veel te veel trade damage mis en combo's nodig heb om uberhoud in de race te blijven.

--
de combinatie van Fon met soul of the forest met buurt erop dubbel roar is wel een fijne combi
maar de cult doen niet zo heel veel. Aangezien je niet beschermd krijgt door gebruik aan taunts je hebt alleen je druid of the claw die je bescherming bieden (en die wil je soms voor fininischer gebruiken (charge))

en de momenten dat het wel voordeel biedt is als je al voordeel hebt, maar de meeste kaarten in dit deck zorgen alleen voor dat je voorsprong krijg of dat je net het af kan maken. Maar het ontbreek naar mij mening nu echt trade power om goed board control te krijgen.

Ik ben niet echt tevreden over deze versie

[ Voor 64% gewijzigd door badboyqxy op 03-08-2014 23:00 ]

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Als je een Ancient speelt krijg je twee kaarten en een 5/5 body, maar dat kost je wel 7 mana. Ik speel de Cult Master eerder voor 4 mana als ik al een paar goedkope tokens/minions heb liggen en ga traden. Dan krijg je direct kaarten en heb je ook niet direct bescherming nodig.
Ik gebruik de Cult Master wat dat betreft meer zoals FoN: het is een soort tijdelijk boost/buff. De kaarten die je trekt kan je, als je 'm later speelt, vaak ook nog meteen spelen omdat je nog 6 mana over hebt ipv 3 bij een Ancient. Daarna zal je tegenstander 'm meteen uitschakelen, hetgeen oké is, want je hebt je kaarten ondertussen.

Misschien is de speelstijl iets anders? Ik speelde eerst ook met Ancients, maar dat werkte niet goed voor mij. Toen zag ik een deck met Cult Masters en dat werkte meteen als een tierelier. Bij een mid-Druid speel ik wel met twee Ancients.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:11

Ypho

Allround Nerd

Ik heb contact gehad met Blizzard of het mogelijk is om prijzen te krijgen/kopen voor toernooitjes. Helaas is het niet mogelijk om redeemable codes voor dust/gold/packs aan te schaffen als prijzen voor een toernooi. Echter hebben ze bijvoorbeeld wel Gift Cards die je kunt kopen en als prijs kunt gebruiken.

Zijn er mensen die het interessant vinden om een toernooi te spelen met inschrijfkosten (bv 2-3 euro per persoon). En dat de winnaar van het toernooi dan een giftcard wint van 20 euro? En dan bijvoorbeeld de nummer 2 de volgende 2 toernooien gratis mag meespelen en nummer 3-4 alleen het volgende toernooi gratis mogen meespelen?

Het kan ook iets worden waarmee je geldprijzen kunt winnen, maar dit lijkt me toch minder leuk dan iets waarmee je ingame producten/diensten kunt kopen.

Mijn idee zou dan zijn om dit in het Swiss format te doen (waar ik een webtool voor heb gemaakt). Zo kun je ook na verlies nog in de prijzen eindigen.

Ik zou graag horen (vrijblijvend) wie er interesse heeft in een dergelijk toernooi (PB, mail of op dit topic), en wat je een acceptabele prijs vindt om mee te doen. En of je dan liever geld wint, of een Blizzard gift card. Mocht je nog specifieke dingen willen zien in het toernooi qua regels oid, laat het dan ook even weten.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:46
An1mA schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:47:
[...]

Games gespeeld of nog aan de gang?

Rabbiej vs Nazanir hebben jullie je games vandaag ook gespeeld of?
Games nog niet gespeeld, had mijn battle id hier al gepost maar nog geen friend invite. Zit vandaag wat lastig qua planning, morgenavond zou moeten kunnen.

Battleid: Rabbiej#2742

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Gaat het over dit: http://eu.battle.net/wow/en/blog/13814764/

Jammer dat er geen trading in de game zit. Je zou bvb op een dummy account packs kunnen aankopen met het inschrijvingsgeld en dat als prijs verdelen.

Die gift cards vind ik wat stom. Je kan dan beter gewoon het geld geven.

Ik ben wel voor om geld te vragen voor een toernooi en daar dan prijzen aan te koppelen. Alleen jammer dat de mogelijkheden binnen Hearthstone zelf zo beperkt zijn.
Prijzen zijn altijd leuk en als ik er even nadenk.
Kostprijs: 2,25 euro.
8 personen: 18 euro -> 15 packs
3 ronden swiss om winnaar te bepalen.
Verdeling van de 15 packs:
1ste: 6 packs
2de: 4 packs
3de: 3 packs
4de: 2 packs

Jammer dat zoiets niet mogelijk is.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

DarthDavy schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:04:
Gaat het over dit: http://eu.battle.net/wow/en/blog/13814764/

Jammer dat er geen trading in de game zit. Je zou bvb op een dummy account packs kunnen aankopen met het inschrijvingsgeld en dat als prijs verdelen.

Die gift cards vind ik wat stom. Je kan dan beter gewoon het geld geven.

Ik ben wel voor om geld te vragen voor een toernooi en daar dan prijzen aan te koppelen. Alleen jammer dat de mogelijkheden binnen Hearthstone zelf zo beperkt zijn.
Prijzen zijn altijd leuk en als ik er even nadenk.
Kostprijs: 2,25 euro.
8 personen: 18 euro -> 15 packs
3 ronden swiss om winnaar te bepalen.
Verdeling van de 15 packs:
1ste: 6 packs
2de: 4 packs
3de: 3 packs
4de: 2 packs

Jammer dat zoiets niet mogelijk is.
Die cards bedoel ik ja. Helaas meteen 20 euro inderdaad :( Wat jij stelt met 15 packs verdelen zou ook mijn voorkeur hebben. Dit kan helaas dan alleen door "echt geld" als prijs te verdelen, maar dan moeten winnaars zelf beslissen of ze ook packs gaan kopen ;)

Maar als je dan toch voor de geldprijzen moet gaan:
8 personen -> 15 euro
1ste: 7 euro
2de: 4 euro
3de: 2 euro (of gratis volgende toernooi)
4de: 2 euro (of gratis volgende toernooi)

Die verdeling kan altijd worden aangepast naarmate er meer spelers meedoen. Als je 10 spelers hebt kun je meer prijzengeld verdelen. Of je kunt iedereen met een "positief record" (die meer 6 punten heeft (bij 4 ronden)) een prijs geven.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:47
je kan er toch ook voor kiezen om het via Paypal te doen?

dan ook uit te betalen via PP is wel wat omslachtiger

of heeft blizz de betaal optie paypal niet? (geen idee gebruik altijd ideal om tegoed bij te storten voor Arena's of via de iPad)
Ik heb zojuist tegen Eylradius gespeeld.

Xelfer 3-1 Eylradius

Het waren erg leuke potjes moet ik zeggen. Vooral spannend ook :).

Verwijderd

Zeker, heb genoten!
Helaas was je paladin deck iets te sterk voor me :(
Succes in de volgende ronde

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Lange tijd niet meer gespeeld, maar nu met de komst van Naxx weer begonnen.

Blijft toch een enorm leuke game. :) Nu met veel moeite (0 dust over) een basic Warlock Zoo deck van internet kunnen maken en dat gaat best aardig zo in de lage ranking (ben nu Rank 18). Verder in unranked een beetje aan het klooien met zelfgemaakte decks, dat gaat nog niet zo goed.... vooral omdat ik veel kaarten mis. Kan mijzelf hier iig komende tijd wel weer mee vermaken. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
Toernooi is inmiddels vol en hier kun je de bracket zien -> http://challonge.com/tweakers3
Er kan nog een spelregel bijgevoegd worden, omdat we dit toernooi wellicht met class bans gaan spelen. Het houd in dat je wellicht dus 4 decks/class moet voorbereiden. Ik vraag mensen nogmaals die nog niet hebben gestemd om even te stemmen op de poll -> http://strawpoll.me/2257764

Spelregels

Spelers plannen de match via DM en geven ook meteen de class ban aan, houd rekening mee dat we het toernooi deze week willen afronden.
Mogen er meerdere matches op een dag gespeeld worden? Ja, indien het mogelijk is dat prima.
Wedstrijden worden gespeeld in een best of 5, wat wil zeggen wie als het eerst 3 games wint, heeft uiteindelijk de match gewonnen. De finale word gespeeld in een best of 7 formaat in plaats van een best of 5 en hier vervalt het class ban regel.
Verliezer van een game kiest een ander class, winnaar van de game blijft bij zijn huidige class.
Spelers moeten 3 decks voorbereid hebben bestaand uit 3 verschillende classes, nadat je bent achter gekomen welke class is gebant door je tegenstander. Bijvoorbeeld rogue is gebant dan pick je, druid, shamen en priest
Spelers dienen na afloop van de match mij een DM te sturen met de uiteindelijk score, zodat ik de bracket kan bijwerken.
Indien gevraagd ook screenshots van je wins. Vergeet dus niet een screenshot te maken bij een win, ik ga uit dat iedereen eerlijk is, maar you never know.
Toernooi begint op woensdag 6 augustus 00:00
Indien er nog vragen/suggesties zijn kun je me er een DM over sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door An1mA op 04-08-2014 19:04 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Tektoon
Ok Mooyal, een van ons gaat z'n eerste ronde winnen. 8)

Ziet er verder heftig uit zeg, de onderkant van de bracket. Drie halve finalisten uit het huidige toernooi en de winnaar van het vorige toernooi... En een Nazanir vs Rabbiej rematch terwijl de eerste nog moet worden gespeeld. 8)7 Die kunnen meteen 2x spelen dan.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Verwijderd

Hoewel een toernooiwinnaar kunnen voorzien van een prijs, een leuk idee is, vergeet niet dat dit een hoop administratieve taken genereerd voor de “host”. ‘heeft iedereen wel betaalt.’ “x wil geld retour omdat hij toch niet mee kan doen’, ‘hier heb je alvast 10 euro, heb ik alvast betaalt voor de komende 5 toernooien’ enz. enz. daarnaast creëer je een instapdrempel voor spelers. Hoewel het geldbedrag waarschijnlijk laag genoeg is, zodat de meeste dit financieel kunnen veroorloven moet het wel eerst overgemaakt worden. (oftewel moeite) En dat terwijl de grote van de prijzenpot niet veel toe voegt aan de eer van het winnen van het toernooi. Want zeg nu zelf waar wordt je blijer van het winnen van 7 tot 20 euro of het winnen van een toernooi van 8 tot 20 personen. Als je prijzen wilt gaan weg geven is het waarschijnlijk makkelijker om hiervoor een ‘sponsor’ voor te vinden. Misschien heeft tweakers nog wat prullaria liggen, wat je van ze mag weggeven.

• An1mA
Tektoon schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:02:
Ok Mooyal, een van ons gaat z'n eerste ronde winnen. 8)

Ziet er verder heftig uit zeg, de onderkant van de bracket. Drie halve finalisten uit het huidige toernooi en de winnaar van het vorige toernooi... En een Nazanir vs Rabbiej rematch terwijl de eerste nog moet worden gespeeld. 8)7 Die kunnen meteen 2x spelen dan.
Hmm als ze het niks vinden kan ik de bracket wel reshufflen als andere het ook goed vinden. Het is een beetje ongelukkig als ik nu zo naar de bracket kijk, ik heb alleen op de knop shuffle gedrukt en dit was het uitkomst.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:29
hoe de bracket nu is vind ik prima, Tektoon en ik hebben al afgesproken voor wanneer etc :)

nothing stops this train

• Rabbiej
Bracket is zoals die is.. Nazanir en ik hebben wat te doen zo te zien ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rabbiej op 04-08-2014 15:32 ]

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:03:
Hoewel een toernooiwinnaar kunnen voorzien van een prijs, een leuk idee is, vergeet niet dat dit een hoop administratieve taken genereerd voor de “host”. ‘heeft iedereen wel betaalt.’ “x wil geld retour omdat hij toch niet mee kan doen’, ‘hier heb je alvast 10 euro, heb ik alvast betaalt voor de komende 5 toernooien’ enz. enz. daarnaast creëer je een instapdrempel voor spelers. Hoewel het geldbedrag waarschijnlijk laag genoeg is, zodat de meeste dit financieel kunnen veroorloven moet het wel eerst overgemaakt worden. (oftewel moeite) En dat terwijl de grote van de prijzenpot niet veel toe voegt aan de eer van het winnen van het toernooi. Want zeg nu zelf waar wordt je blijer van het winnen van 7 tot 20 euro of het winnen van een toernooi van 8 tot 20 personen. Als je prijzen wilt gaan weg geven is het waarschijnlijk makkelijker om hiervoor een ‘sponsor’ voor te vinden. Misschien heeft tweakers nog wat prullaria liggen, wat je van ze mag weggeven.
Nu zullen de administratieve taken wel meevallen (hoop ik), ik organiseer wel vaker toernooitjes, alleen nog niet voor HS. Ik heb al contact opgenomen met de redactie met de vraag of ze inderdaad wat gadgets hebben liggen. Uiteraard is een toernooi met prijzen, maar zonder inschrijfkosten leuker en is de drempel lager. Mocht dit balletje gaan rollen, laat ik het even weten.

Verwijderd

Hallo, spelen jullie ook wel eens via een LAN-party met een groepje?
Wellicht voor de speciale back card?

Als hier interesse voor is, dan zou ik ook wel graag willen.
Liefst dan in Utrecht of zo.

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:04:
Hallo, spelen jullie ook wel eens via een LAN-party met een groepje?
Wellicht voor de speciale back card?

Als hier interesse voor is, dan zou ik ook wel graag willen.
Liefst dan in Utrecht of zo.
Ik heb toevallig afgelopen weekend 2 extra B.net accounts aangemaakt om zo die Card Back te kunnen bemachtigen (ken verder niemand in de buurt die speelt).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

grappige tip :)

Woon je niet ergens in de buurt van Utrecht, dan zoek ik je eens op :)

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05-2025
OkkE schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:09:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen weekend 2 extra B.net accounts aangemaakt om zo die Card Back te kunnen bemachtigen (ken verder niemand in de buurt die speelt).
Hehe, toch wel een boel moeite voor een beetje opsmuk ;)

Die toernooitjes lijken me trouwens leuk, alleen kan ik de komende weken vrij weinig spelen, dus ik wil het toernooi niet ophouden dan.
Ik zie dat het leuk draait, dus over een paar weken hopelijk een keer inschrijven

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:16:
grappige tip :)

Woon je niet ergens in de buurt van Utrecht, dan zoek ik je eens op :)
Ik woon zo'n 120km van Utrecht vandaan. ;)
ir_richman schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:17:
Hehe, toch wel een boel moeite voor een beetje opsmuk ;)
Het aanmaken van de accounts was zo gebeurd, maar het 2x opnieuw doorlopen van de tutorial was een stuk meer werk inderdaad (waar ik niet bij stil had gestaan)... :')

An1mA schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:06:
[...]

Hmm als ze het niks vinden kan ik de bracket wel reshufflen als andere het ook goed vinden. Het is een beetje ongelukkig als ik nu zo naar de bracket kijk, ik heb alleen op de knop shuffle gedrukt en dit was het uitkomst.
Achja, wie weet zit het echte toptalent wel bij de spelers die nog niet eerder aan 1 van de toernooien heeft meegedaan :).

Mij maakt het overigens allemaal niet heel veel uit trouwens.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:43

Freelance

(..)

Ik heb het destijds zo gedaan: http://www.reddit.com/r/h...reside_cardback_easy_way/

Weet alleen niet of er momenteel mensen ook gebruik van maken. Maar als je reddit.com/r/hearthstone een post maakt joinen er vanzelf mensen :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

An1mA schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:48:
Toernooi is inmiddels vol en hier kun je de bracket zien -> http://challonge.com/tweakers3
Er kan nog een spelregel bijgevoegd worden, omdat we dit toernooi wellicht met class bans gaan spelen. Het houd in dat je wellicht dus 4 decks/class moet voorbereiden. Ik vraag mensen nogmaals die nog niet hebben gestemd om even te stemmen op de poll -> http://strawpoll.me/2257764

Spelregels

Spelers plannen de match via DM, houd rekening mee dat we het toernooi deze week willen afronden.
Mogen er meerdere matches op een dag gespeeld worden? Ja, indien het mogelijk is dat prima.
Wedstrijden worden gespeeld in een best of 5, wat wil zeggen wie als het eerst 3 games wint, heeft uiteindelijk de match gewonnen. De finale word gespeeld in een best of 7 formaat in plaats van een best of 5.
Verliezer van een game kiest een ander class, winnaar van de game blijft bij zijn huidige class.
Spelers moeten 3 decks voorbereid hebben bestaand uit 3 verschillende classes. Bijvoorbeeld, miracle roguie, freeze mage en token druid.
Spelers dienen na afloop van de match mij een DM te sturen met de uiteindelijk score, zodat ik de bracket kan bijwerken.
Indien gevraagd ook screenshots van je wins. Vergeet dus niet een screenshot te maken bij een win, ik ga uit dat iedereen eerlijk is, maar you never know.
Als die finale een BO7 is met een class ban moeten er dus 6 decks voorbereid zijn :+

Vicariously I live while the whole world dies

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 15:31
BO5 dan moet je er 3 van de 5 winnen
BO7 dan moet je er 4 van de 7 winnen

:>

Ik zou graag wel vandaag nog willen weten of je nou 3 of 4 decks moet voorbereiden; dit is namelijk ook een (redelijk grote) factor die je mee moet nemen in de deckkeuzes. Als het 4 decks zijn, heb je dan ook de keuze uit alle 4 bij de BO5 matches?

[ Voor 13% gewijzigd door PCBaas op 04-08-2014 17:57 ]

5700X | RX 6600

BO5 (met of zonder class ban) lijkt me het beste voor het gehele toernooi. Dan is een ronde ook niet zo'n extreme tijdsinvestering en met BO5 haal je de randomness van 1 matchup toch redelijk uit het spel.

• An1mA
PCBaas schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:43:
Ik zou graag wel vandaag nog willen weten of je nou 3 of 4 decks moet voorbereiden; dit is namelijk ook een (redelijk grote) factor die je mee moet nemen in de deckkeuzes. Als het 4 decks zijn, heb je dan ook de keuze uit alle 4 bij de BO5 matches?
Merendeel wilt een classban en daar word ook mee gespeeld, dus je hebt een valide vraag gesteld. Ik pas de regels hier op aan.
Hoe werkt het classban systeem? Speler A bant één class en speler B één, de rest van de overige class mag je in de match gebruiken. Je geeft je ban aan wanneer je de match plant met je tegenstander. Dus je kunt er op voorbereiden.

Bijvoorbeeld:
Ik ban rogue daar mag ik niet mee spelen, dan pick jij bijvoorbeeld mage, hunter en warrior. Jij bant druid daar mag ik niet mee spelen, ik pick dan mage, shaman en priest. Wat er dus op neer komt, wees voorbereid met 4 decks maar dat hoef niet perse als bijvoorbeeld je class waarmee je wilt spelen niet gebant word.

@Vicarious bij de finale word er geen ban gebruikt, anders moet je 5 decks voorbereiden wellicht iets te veel van het goede.

Spelregels

Spelers plannen de match via DM en geven ook meteen de class ban aan, houd rekening mee dat we het toernooi deze week willen afronden.
Wedstrijden worden gespeeld in een best of 5, wat wil zeggen wie als het eerst 3 games wint, heeft uiteindelijk de match gewonnen. De finale word gespeeld in een best of 7 formaat in plaats van een best of 5 en hier vervalt het class ban regel.
Spelers moeten 3 decks voorbereid hebben bestaand uit 3 verschillende classes, nadat je bent achter gekomen welke class is gebant door je tegenstander. Bijvoorbeeld rogue is gebant dan pick je, druid, shamen en priest.

[ Voor 124% gewijzigd door An1mA op 04-08-2014 22:35 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 15:31
Ok, dat verduidelijkt een hoop. :)

Dan heb ik nog "1" vraag:
Naar wie moeten de 4 decks gestuurd/pb'd worden voor het toernooi (als dit uberhaupt verplicht is)?
Of hoeven alleen de finalisten dit achteraf te doen? Worden deze achteraf nog ergens gepubliceerd (in dit topic?)? Dit laatste vind ik namelijk altijd wel interessant om te zien.

EDIT:
Ik heb toch nog een extra vraagje :P :
Wie moet er beginnen met het uitbannen van een class? Degene die boven- of onderaan staat bij de Challonge bracket (of iets anders, bijv. door coinflip door de toernooi host?)?

[ Voor 23% gewijzigd door PCBaas op 04-08-2014 19:34 ]

5700X | RX 6600

Verwijderd

Iemand zin om via Evolve te gamen voor de fireside back card?
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:51:
Iemand zin om via Evolve te gamen voor de fireside back card?
Ik wil wel die card back halen op zich :). Hoe werkt dat precies via evolve?

Verwijderd

volg deze stappen:
-Download https://www.evolvehq.com/
-Make an account
-Install
-Login to the client
-Go to multiplayer
-Find hearthstone then click "Find Match"
-If no one is on then just wait or you can post the Group lobby link here for other players to join.
-The people in your lobby will appear as nearby players.
-Challenge one of them while the other one stays in main menu.(Minimum of 3 people including yourself.)
-Win 3 games and you'll get the card back!

• An1mA
PCBaas schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:21:
Ok, dat verduidelijkt een hoop. :)

Dan heb ik nog "1" vraag:
Naar wie moeten de 4 decks gestuurd/pb'd worden voor het toernooi (als dit uberhaupt verplicht is)?
Of hoeven alleen de finalisten dit achteraf te doen? Worden deze achteraf nog ergens gepubliceerd (in dit topic?)? Dit laatste vind ik namelijk altijd wel interessant om te zien.

EDIT:
Ik heb toch nog een extra vraagje :P :
Wie moet er beginnen met het uitbannen van een class? Degene die boven- of onderaan staat bij de Challonge bracket (of iets anders, bijv. door coinflip door de toernooi host?)?
Decks van je 3/4 class hoef je niet te sturen is niet verplicht. Het zal de winnaar van het toernooi sieren als hij zijn decks publiceert, maar het is niet verplicht.

Wie begint met de ban is denk ik persoonlijk niet echt belangrijk. Het kan zo zijn dat het een voordeel is voor player x, maar niet zo'n voordeel dat hij daardoor de match uiteindelijk wint. Ik denk ook niet dat er bij andere toernooien er een speciale regel is met wie als eerst bant.

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-01 16:19
Ik ben niet helemaal bekend met de officiele regels ten aanzien van het bannen van classes maar volgens mij krijgen de spelers de 4 keuzes te horen / zien van classes en kunnen daarna aangeven welke class zij bannen. Dit lijkt mij ook veel interessanter omdat je dan echt een inschatting moet maken wat voor soort line-up iemand heeft gemaakt.

• An1mA
Brangus Glee schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:49:
Ik ben niet helemaal bekend met de officiele regels ten aanzien van het bannen van classes maar volgens mij krijgen de spelers de 4 keuzes te horen / zien van classes en kunnen daarna aangeven welke class zij bannen. Dit lijkt mij ook veel interessanter omdat je dan echt een inschatting moet maken wat voor soort line-up iemand heeft gemaakt.
Zal logisch zijn geweest als we met decks submit deden, alleen dat doen we niet. 2 reden, omdat ik als admin zelf mee speel en anders moet je als big brother gaan controleren of de speler idd met gesubmit decks heeft gespeeld. Misschien voor het volgend toernooi, dat we er een passend oplossing voor vinden. Feedback is natuurlijk altijd goed ;)

• badboyqxy
eigenlijk wil je dat iemand een ban kan opgeven, dat er dan gekeken wordt of die tussen de te 4 gebruiken decks staat, zoja dan wordt die gebanned zo nee dan moet die het nogmaals proberen.

• ir_richman
badboyqxy schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:05:
eigenlijk wil je dat iemand een ban kan opgeven, dat er dan gekeken wordt of die tussen de te 4 gebruiken decks staat, zoja dan wordt die gebanned zo nee dan moet die het nogmaals proberen.
Dat lijkt me niet nodig.
Want dan moet de speler nog steeds wel 3 classes opgeven, dus zelf 1 laten afvallen.

Dus stel jij bant mage omdat je die shit vindt.
En ik heb druid, warlock, paladin en rogue, dan kies ik zelf uit die drie.
Kan namelijk makkelijk zijn als je 3 leuke decks hebt en 1 iets mindere voor de zekerheid.

• badboyqxy
drie laten opgeven, het systeem gecontroleerd of de ban een van de drie bij best of 3 dan tenminste is, anders moet persoon b weer opnieuw bannen tot die wel een deck bannend die persoon a gebruikt.

na de match worden de 4 decks zichtbaar voor persoon b en moet die aangegeven of er wel of niet van de 4 decks gebruikt zijn.
dit zorgt ervoor dat persoon b niet gelijk te veel informatie krijgt en dus kan bepalen welke decks hij wel of niet eerst wil spelen.

Verwijderd

Klinkt erg ingewikkeld allemaal, wat is de toegevoegde waarde van een class ban?

• Tektoon
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:40:
Klinkt erg ingewikkeld allemaal (...)
Vandaar dat we het bij het toernooi ook simpel houden.
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:40:
(...) wat is de toegevoegde waarde van een class ban?
Zo kan je veel specifiekere decks maken. Als je bijvoorbeeld een Warlock banned, dan weet je zeker dat je geen Zoo of Handlock krijgt. Dus dan kan je daar je decks op aanpassen.

Uiteindelijk heeft een class ban 0,0 waarde in mijn ogen. De HS metagame is redelijk divers qua classes, maar uiteindelijk heb je toch maar 3 archetype (OTK combo, aggro of control) decks die iedereen kan spelen. Dit is overigens bij iedere cardgame het geval....

Verwijderd

Keep it simple. It's a simple game. :)
Tis idd een simpel spel. Niet dat een class ban de regels per definitie moeilijker maken, maargoed :)

• An1mA
Good game xelfer, waren erg spannende potjes, korte samenvatting hieronder.

Game 1 shaman vs zijn handlock (warlock)
Het kwam er op neer dat hij meer value uit z'n kaarten wist te halen en ik op een gegeven moment alleen kaarten kon topdecken, meestal weet je al hoe laat het is. Xelfer wist de game uiteindelijk te winnen.

Game 2 zoo (warlock) vs zijn handlock (warlock)
Ik koos voor zoo, omdat het naar mij ogen een 50/50 match up was en als ik won nog redelijk kan had tegen zijn volgende class. Ik ging all in qua dmg en letten niet op de molten giant, wat me fataal is geworden. Voordat hij zn molten en uiteindelijk em kon taunten had ie een boardclear met hellfire, dus ik moest weer vanaf 1 beginnen. Wat je meestal niet wint tegen een handlock met 2 taunts waaronder een molten giant. Xelfer wint ook game 2.

Game 3 miracle rogue tegen zijn handlock (warlock)
Ik had een redelijk starthand en kan makkelijk veel dmg doen, en kon op turn 6 of 7 de game winnen met een leeroy shadow step combo.

Game 4 miracle rogue tegen zijn warrior
Dit is denk ik de game dat ik zeker niet vergeet. Rond turn 7 of zo had ik maar 5 health en hij rond de 21. Bij ieder volgend beurt had hij kunnen winnen met een draw, maar hij had echt rng tegen zich. 5 turns later tegen een miracle ben je dan dus dood. Wat dus ook het geval was.

Game 5 miracle rogue tegen zijn hunter
Begon met een coin Van Cleef, omdat ik anders geen druk kon zetten, wat dodelijk is tegen een hunter, een race tegen de klok zeg maar. Hij speelde met webspinners, hij kreeg een Young Dragonhawk en Captain's Parrot tja niet de kaarten die je wilt krijgen. Ik kon rond turn 7 lekker met mijn auctioneer kaarten drawen en uiteindelijk kon ik van hem winnen met een leeroy 2 shadow step combo.

Heb dus uiteindelijk dankzij mijn miracle rogue deck weten te winnen, maar game 4 was erg zuur voor xelfer. Tegen mijn voorgaande tegenstanders was mijn miracle rogue ook mijn most valuable deck. Oh wel, na de nieuwe quarter is miracle rogue redelijk dood, dankzij Spectral Knight en Deathlord, wat ik niet erg vind trouwens.

Het waren spannende potjes idd. Wel apart dat ik met 16 kaarten in mijn deck geen 1 kaart kon pakken waarmee ik 1 dmg kon doen/de Grommash die ik in mijn hand had kon buffen. Ik had nog 11 kaarten over die dat effect konden bereiken. Maarja thats Hearthstone for ya.

De Miracle vs Handlock game pakte ik ook 0 minions in 16 kaarten helaas :(.

• An1mA
xelfer schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:35:
Het waren spannende potjes idd. Wel apart dat ik met 16 kaarten in mijn deck geen 1 kaart kon pakken waarmee ik 1 dmg kon doen/de Grommash die ik in mijn hand had kon buffen. Ik had nog 11 kaarten over die dat effect konden bereiken. Maarja thats Hearthstone for ya.

De Miracle vs Handlock game pakte ik ook 0 minions in 16 kaarten helaas :(.
Wat ik inderdaad vergat te melden was dat hij bij game 1 en 2 een mooi 4 drop curve had ala mountain giant en twilight drake en bij game 3 gelukkig niet ^^

Verwijderd

en tegen jou gebruikt ie zijn OP paladin deck weer niet... :(
Ja precies. Hoewel ik in game 1 alleen een Giant had. Ik had de twilight drakes wel, maar die moest ik bewaren ivm Silencing shock.

Achja Hearthstone is een kans/gokspelletje. De ene keer heb je het geluk aan je zijde, de andere keer niet.
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:38:
en tegen jou gebruikt ie zijn OP paladin deck weer niet... :(
Ik heb idd niet met mijn Paladin deck gespeeld. Op zich had ik met dat deck wel meer kans gehad achteraf, maar ik had dat deck al teveel gespeeld vandaag en ik had geen zin om dat nog vaker te spelen :D.

Verwijderd

Komt ook wel wat skill bij kijken hoor. Mensen die Legend zijn is niet alleen door veel te spelen en veel geluk hebben. :)

EDIT: Kan niet wachten tot de finale. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 22:41 ]

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:40:
Komt ook wel wat skill bij kijken hoor. Mensen die Legend zijn is niet alleen door veel te spelen en veel geluk hebben. :)
HS draait in de basis om geluk en de juiste beslissing nemen. Maar op hogere rating (laten we zeggen rank 5+ ofzo) maken mensen voornamelijk goede beslissingen, waardoor die factor weg valt. De juiste beslissing nemen is vooral het kiezen van de juiste kaarten in de meta game.

Individuele games worden beslist op basis van geluk (soms in je voordeel, soms in je nadeel). Op lange termijn de juiste beslissing nemen zal wel een positieve invloed hebben op je winrate uiteraard.

Ik denk dat mensen die Legend halen vooral
1) heel veel games spelen (je moet nou eenmaal een gigantische hoeveelheid sterren halen om Legend te bereiken, ook als je 100% zou winnen).
2) in de meeste gevallen de juiste beslissing nemen
3) een deck spelen die goed in de meta past

Ik heb zelf overigens dit toernooi gebruikt om nieuwe decks te testen/te kijken hoe naxx kaarten zich houden in bepaalde bestaande decks. Ik heb voor iedere ronde dan ook 3 verschillende decks gebruikt. Hoewel ik Handlock 2 keer heb gebruikt, omdat ik er de eerste ronde gelijk mee verloor.

[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 04-08-2014 22:44 ]

Verwijderd

Ik doe niet mee in het toernooi, maar is het idee van een classban in deze vorm niet onnodig lastig? Als ik het goed begrijp moet speler A een class bannen waarbij beide spelers niet mee mogen spelen. En vervolgens doet speler B het zelfde. Beide spelers hebben nu dus nog 7 class om mee te spelen (decks hoeven niet ingezonden te worden). Waarom dan nog BO3/5 spelen. Speel gewoon een pot. Want rng daar gelaten gaat de speler die de eerste wint ook de de reeks winnen.

Dit is volgens mij hoe je het moet doen. Iedereen stuur voor het toernooi zijn vier classes in. Hoeft niet volledige decklist te zijn, alleen de class. Een tussen persoon stuur de spelers een bericht. Je volgende tegenstander is X en hij speelt met deze vier classes. Welke wil je bannen. Als beide een antwoordt hebben ingezonden wordt een bericht verstuurd welke van jouw een ban heeft. Ja mensen weten welke drie classes ze tegen over zich krijgen maar dit heeft ook zo zijn charme. Je krijgt een soort "ik denk. Dat hij denk dat ik met die start" tactisch speel. Daarnaast krijg je automatisch dat mensen vast zitten aan hun vier classes. Ja ze kunnen hun deck nog aanpassen, maar dat is niet zo heel erg.

• Rabbiej
Nazanir en ik spelen onze matches morgen rond 7 uur.

• An1mA
Rabbiej schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 23:42:
Nazanir en ik spelen onze matches morgen rond 7 uur.
Ik vraag de winnaar dan ook voorbereid te zijn om de match er na tegen mij te spelen. Hoeft natuurlijk niet meteen, maar wel diezelfde avond ;)

• DarthDavy
Ik heb eindelijk m'n deck gevonden om op de ladder op te klimmen dit seizoen. Ik was pogingen aan het doen met zoo en token druid, maar de win rate lag maar net boven de 50%.

Ik ben vandaag shaman beginnen spelen (midrange of zoiets, maar je kan het ook token shaman noemen want ik speel violet teachers ipv yeti's en die werken fantastisch) met een vlotte winrate boven de 80% en met 10 spelletjes te spelen sta ik van rank 18 op rank 13. Woei! :)

Op die ranks is het beter van een allround deck te spelen, want je komt zoveel rare decks tegen. Van zodra ik rank 9 heb, ga ik wel terug naar Zoo of Token Druid.

Ik zou ook graag control warrior spelen, maar ik heb de dust te kort voor 1 legendary en ik wacht ook nog op het naxx wapen voor de warrior.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:43

Freelance

(..)

DarthDavy schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:02:
Ik heb eindelijk m'n deck gevonden om op de ladder op te klimmen dit seizoen. Ik was pogingen aan het doen met zoo en token druid, maar de win rate lag maar net boven de 50%.

Ik ben vandaag shaman beginnen spelen (midrange of zoiets, maar je kan het ook token shaman noemen want ik speel violet teachers ipv yeti's en die werken fantastisch) met een vlotte winrate boven de 80% en met 10 spelletjes te spelen sta ik van rank 18 op rank 13. Woei! :)

Op die ranks is het beter van een allround deck te spelen, want je komt zoveel rare decks tegen. Van zodra ik rank 9 heb, ga ik wel terug naar Zoo of Token Druid.

Ik zou ook graag control warrior spelen, maar ik heb de dust te kort voor 1 legendary en ik wacht ook nog op het naxx wapen voor de warrior.
Ben dit seizoen nog maar 4 ranks gestegen maar heel veel casual gespeeld. heb het merendeel met naxx miracle rogue gedaan (60% winrate) en de control warrior waar je het over hebt (65% winrate). Tegen zoo moet je wel een goede begin hand hebben. Maar het komt vaak genoeg voor dat ik op turn 6 al op 15 + armour zit. Kan niet wachten op de 4 mana warrior card!

Welke legendary mis je trouwens?

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• DarthDavy
Freelance schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:07:
[...]

Ben dit seizoen nog maar 4 ranks gestegen maar heel veel casual gespeeld. heb het merendeel met naxx miracle rogue gedaan (60% winrate) en de control warrior waar je het over hebt (65% winrate). Tegen zoo moet je wel een goede begin hand hebben. Maar het komt vaak genoeg voor dat ik op turn 6 al op 15 + armour zit. Kan niet wachten op de 4 mana warrior card!

Welke legendary mis je trouwens?
Ik mis er eigenlijk drie :P : Alexstraza, Ragnaros en Grommash. Maar ik heb een kleine 4000 dust, dus ik zou er wel 2 van kunnen craften, zijnde Alexstraza (kan ik misschien ooit eens freeze mage gaan spelen) en Ragnaros. Grommash zou ik dan niet hebben en ik weet niet of het deck echt wel goed zal werken zonder Grommash: het is toch een belangrijk onderdeel van de burst dmg die het deck kan doen om de win binnen te halen.

Verwijderd

Zonder Grom werkt het deck niet goed, je zou hem kunnen vervangen door Leeroy als finisher, maar Grom is veel meer dan een finisher

Verwijderd

Gisteren grappig op de stream van Forsen. Hij was bezig met een priest deck met inner fire en divine spirit, was met een winstreak van 8 op rank 5 aangekomen, iedereen aan het roepen: "Nieuwe meta!" Toen kwam ie achtereenvolgens z'n eerste Zoo en facehunter tegenstanders tegen en ging kansloos onderuit in beurt 5 en 6, toen riep iedereen ineens wat een dom deck het was :')

• Kol Nedra
nieuwe meta nu al roepen heeft geen nut, dat kun je pas zeggen als alle naxx kaarten live zijn :)

nothing stops this train

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-01 16:30

Mauz1978

Console War Veteran

Da's raar,ik weet niet hoe Forsen zn Priest deck eruit ziet, maar met mijn Priest deck vreet ik Zoo op... heb meer problemen tegen druid en paladin ermee...

Ben ook een hunter deckje aan het tweaken en dat bracht me van 14 naar 9 gisteren... ik ga er deze week maar eens goed voor zitten, paar keer dichtbij legend maar vanwege tijdgebrek niet kunnen aantikken...

Something under the bed is drooling

• ir_richman
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:29:
Gisteren grappig op de stream van Forsen. Hij was bezig met een priest deck met inner fire en divine spirit, was met een winstreak van 8 op rank 5 aangekomen, iedereen aan het roepen: "Nieuwe meta!" Toen kwam ie achtereenvolgens z'n eerste Zoo en facehunter tegenstanders tegen en ging kansloos onderuit in beurt 5 en 6, toen riep iedereen ineens wat een dom deck het was :')
Mooi, mensen zijn kuddedieren.

Inner Fire en divine spirit is altijd al een leuke optie voor mega-kills, maar altijd gevoelig voor silence. Wie heeft er niet per ongeluk eens een gurubashi berserker laten leven tegen een priest, om vervolgens 28 damage te krijgen in de beurt erop...

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Sowieso moet je de Twitch-chat nooit serieus nemen of uberhaupt lezen. Wat een modderstroom aan onzin en copy/paste teksten. Ik kijk gewoon meestal fullscreen, die onzin in de chat heb je echt niks aan.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Grotman schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:05:
Sowieso moet je de Twitch-chat nooit serieus nemen of uberhaupt lezen. Wat een modderstroom aan onzin en copy/paste teksten. Ik kijk gewoon meestal fullscreen, die onzin in de chat heb je echt niks aan.
Nou inderdaad... ik verbaas me gewoon echt hoe achterlijk mensen doen op de chat... je kunt amper eens een serieuze vraag stellen zonder dat dat overspoelt wordt met poep.... tenzij je in een chat zit met minder dan 50 mensen....

Verwijderd

run nu voor de grap een mage duplicate deck, moet zeggen dat het nog aardig werkt, is enkel even timen/wachten op de goede creatures om te duplicaten. Als het lukt dat is het wel leuk, al die legendaries xD (had turn 3 een duplicate gespeeld, turn 4+coin loatheb-->ging dood, turn 5 loatheb, turn 6 loatheb ;)

• DarthDavy
Er zijn teveel problemen met priest. Grote minions bouwen met inner fire en divine spirit is leuk, maar is gewoon niet consistent genoeg in een priest deck. Je bent dan eigenlijk combo aan het spelen en priest is daar niet geschikt voor: te weinig goede card draw om consistent de combo te trekken.

Een tweede probleem is de harde removal die veel classes hebben. Als je vier of vijf kaarten investeert in 1 minion en die minion wordt dan simpelweg met een hex of polymorph weggespeeld, dan heb je eigenlijk de game verloren.

En dan zwijg ik nog over silence...

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

DarthDavy schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:09:
Er zijn teveel problemen met priest. Grote minions bouwen met inner fire en divine spirit is leuk, maar is gewoon niet consistent genoeg in een priest deck. Je bent dan eigenlijk combo aan het spelen en priest is daar niet geschikt voor: te weinig goede card draw om consistent de combo te trekken.

Een tweede probleem is de harde removal die veel classes hebben. Als je vier of vijf kaarten investeert in 1 minion en die minion wordt dan simpelweg met een hex of polymorph weggespeeld, dan heb je eigenlijk de game verloren.

maar die kaarten zitten dan ook niet in de deck van echte priest spelers zoals Amaz of Zetalot. Die twee begrijpen hoe je met Priest speelt, en worden daar legend mee (oke, met wel driedubbel zoveel uren als de standaard legends als ekop/forsen/kolento rushen met zoo/hunter of miracle rogue deck).... maar goed des te meer respect ;)...

• Grotman
  • Niet online

Tegen Priest wordt ik vaak of dik ingemaakt of ze maken geen kans tegen me. Het is weinig consistent ja. Je moet tegen Priest vaak heel goed optreden (als het lukt) tegen de Northshire clerics. Als ze de carddraw op gang krijgen en dat weten te beschermen, of als je zelf slechte draws hebt earlygame, dan kan het uit de hand lopen. Volgens mij zijn de match-ups extra belangrijk bij Priest.

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:51
Hopelijk stel ik deze vraag hier goed. In de eerste ronde van het toernooi moet ik tegen KoningTimmy spelen.
Vroeg mij af waar ik zijn battletag kan vinden. Op het tweakers battletag overzicht kom ik die helaas niet tegen.

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 16:41
Pun intended?

Verwijderd

hij had op zich wel een leuk idee achter z'n deck, veel spells, weinig critters, card draw met auctioneer en z'n divine spirit/inner fire combo gebruikte ie voornamelijk op een stranglethorn tiger (36/36 rawrbomb)

het leuke van het deck was dat de meeste tegenstanders niet wisten wat ze ermee aan moesten, er zitten kaarten tussen die je totaal niet verwacht (Lorewalker Cho wtf), aan de andere kant spelen rush decks hun eigen game dus die interesseert het geen reet tenzij je een taunt speelt

het grote nadeel voor zover ik kon zien was inderdaad het gebrek aan eigen minions en geen soulpriest/CoH combo, dus de enige AoE was pyro + spells en holy nova

ik vraag me af of ie ermee doorgaat, hij was er na die 2 losses flink klaar mee

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 10:29 ]

• DarthDavy
Lorewalker Cho en dan zelf amper minions spelen en allemaal spells. |:( 8)7

• Grotman
  • Niet online
DarthDavy schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:29:
Ik dacht precies hetzelfde :P

Verwijderd

Tuurlijk! Cho en dan double shield erop, divine spirit, inner fire etc! als je niet 1 turn kill hebt grote kans dat je beurt erna dood bent;)

Verwijderd

Nu wat midrange hunter aant spelen, is volgens mij t meest consistente deck in deze meta.
Rank 12 atm met zo'n 75% winrate

Verwijderd

werkte op zich goed tegen control, beetje handlock idee, beurt 2 cho, dan zelf niets spelen tot beurt 4 dan twilight drake of giant, dan auctioneer (cho is dan al weg) en gaan

hij zat tegen een druid (met legendary cardback) te trollen, beurt 2 cho, druid speelt coin en 2x innervate, azure drake en wrath, geen idee wat daar de logica achter was, maar die was flink aan het panieken volgens mij

• DarthDavy
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:32:
Nu wat midrange hunter aant spelen, is volgens mij t meest consistente deck in deze meta.
Rank 12 atm met zo'n 75% winrate
Ja, ik speel ook graag Hunter, maar ik weet niet goed welke versie te spelen.

De Kolento versie zonder traps.
Of de ThijsNL versie met traps.

De versie met traps is meer control.

De versie zonder traps is meer consistent, maar de versie met traps is krachtiger maar afhankelijker van z'n draws en bijgevolg minder consistent.

Verwijderd

DarthDavy schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:34:
[...]

De versie zonder traps is meer consistent, maar de versie met traps is krachtiger maar afhankelijker van z'n draws en bijgevolg minder consistent.
Gebruikd ie van Thijs.
Heb wel de boar vervangen door ne Hyena.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

DarthDavy schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:34:
[...]

Gebruik je eigen versie! ;)... Neem een van deze decks en kijk wat werkt voor jou, en wat niet werkt. Noteer waarom je verliest of wint, en wat je nodig zou hebben om die pot toch te winnen... zo ga je tweaken en kom je tot een deck dat jij iig door en door kent en dus goed in wordt ;)...

• DarthDavy
Mauz1978 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:46:
[...]

Gebruik je eigen versie! ;)... Neem een van deze decks en kijk wat werkt voor jou, en wat niet werkt. Noteer waarom je verliest of wint, en wat je nodig zou hebben om die pot toch te winnen... zo ga je tweaken en kom je tot een deck dat jij iig door en door kent en dus goed in wordt ;)...
Dat doe ik altijd, maar ik start altijd wel van een idee van de toppers. Ik heb mijn eigen zoo, mijn eigen token shaman, mijn eigen shockadin (voor snelle dailies :P ), mijn eigen aggro mage, mijn eigen token druid en mijn eigen midrange hunter.

Maar voor de hunter ga ik wel mee met het idee van traps met bows of zonder traps en geen bows.

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 12:31
Ik heb inmiddels mijn Ramp Druid deck aangepast aan Naxx. Gisteren getest en ben op 9 wins 2 losses geëindigd op ranked mode. Niet slecht al zeg ik het zelf.

Mocht je intresse hebben:

http://www.hearthpwn.com/decks/83905-ramp-evolved

Het deck is zonder de FoN-Roar combo en dat werkt erg goed al zeg ik het zelf.
De starfall blijkt de kaart met het meeste rendement te zijn. Kon hem elke pot goed gebruiken.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 20:41
Starfall lijkt me ook een prima kaart in de huidige meta met zoveel zoo.

Ik speel de laatste tijd voornamelijk met Priest (beetje Amaz-achtig deck) en vind dat erg leuk. Valt me op dat ik ook weer regelmatig een mix van murloc en zoo tegenkom waar ik het aardig lastig tegen heb. Holy nova is meestal niet genoeg met al die murloc buffs en dan raak ik vrij snel in de problemen.

Hoop niet dat dat al te veel populariteit wint :P

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:20:
Starfall lijkt me ook een prima kaart in de huidige meta met zoveel zoo.

Ik speel de laatste tijd voornamelijk met Priest (beetje Amaz-achtig deck) en vind dat erg leuk. Valt me op dat ik ook weer regelmatig een mix van murloc en zoo tegenkom waar ik het aardig lastig tegen heb. Holy nova is meestal niet genoeg met al die murloc buffs en dan raak ik vrij snel in de problemen.

Hoop niet dat dat al te veel populariteit wint :P
Starfall is op zich eigenlijk een slechte kaart.
Kan alleen eens usefull zijn tegen zoo (mits non buffed minions) , maar dan nog, swipe doet zo goed als t zelfde, zelfs beter.

Ik kom de laatste tijd toch niemeer echt veel zoo meer tegen (17% dit season), als ge echt super veel zoo tegnkomt zou ik gewoon shaman spelen. (heb daar easy 85% winrate mee tegen zoo)

• Astie
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:23:
[...]

Starfall is op zich eigenlijk een slechte kaart.
Kan alleen eens usefull zijn tegen zoo (mits non buffed minions) , maar dan nog, swipe doet zo goed als t zelfde, zelfs beter.

Ik kom de laatste tijd toch niemeer echt veel zoo meer tegen (17% dit season), als ge echt super veel zoo tegnkomt zou ik gewoon shaman spelen. (heb daar easy 85% winrate mee tegen zoo)
Ik gebruik het ook vaak voor de 5 damage voor 5 mana of totem removal. Zoo ben ik gisteren in 19 potjes helemaal niet tegen gekomen zelfs.
Ik vind swype juist minder omdat die 1 damage vaak niets uithaalt. Tenzij je een een +1 spelldamage speelt. Het lijkt in theorie een leuke kaart maar in praktijk valt hij vaak tegen.

In ramp zie je vaak de kaarten Starfall en Nourish niet maar deze werken voor mij altijd erg goed.

Verwijderd

astie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:28:
[...]

Ik gebruik het ook vaak voor de 5 damage voor 5 mana of totem removal. Zoo ben ik gisteren in 19 potjes helemaal niet tegen gekomen zelfs.
Ik vind swype juist minder omdat die 1 damage vaak niets uithaalt. Tenzij je een een +1 spelldamage speelt. Het lijkt in theorie een leuke kaart maar in praktijk valt hij vaak tegen.

In ramp zie je vaak de kaarten Starfall en Nourish niet maar deze werken voor mij altijd erg goed.
5mana voor 5 damage is toch echt niet goed qua value?

• Astie
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:31:
[...]

Dat klopt maar er zijn een heleboel 5 health minions die je zo in één klap opruimt. Het lijkt inderdaad duur maar in praktijk werkt het echt. Heeft in de 11 testpotjes (en gebruik hem al veel langer) toch echt het beste rendement opgeleverd. Kon hem elke keer weer goed gebruiken.

• Bosmonster
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:31:
[...]

Het is vooral de keuze tussen 5 damage of 2 area die het extra waarde geeft. Mana-wise is die misschien niet super, maar de diversiteit die het je geeft tegen de verschillende match-ups maakt dat het meer dan waard imho.

Niet alles draait om mana-cost, zeker niet bij druid. Een 5/5 met 5 heal voor 7 mana is ook niet goed, maar toch is het fijn om soms die optie te hebben.

• Astie
Bosmonster schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:39:
[...]

Het is vooral de keuze tussen 5 damage of 2 area die het extra waarde geeft. Mana-wise is die misschien niet super, maar de diversiteit die het je geeft tegen de verschillende match-ups maakt dat het meer dan waard imho.

Niet alles draait om mana-cost, zeker niet bij druid. Een 5/5 met 5 heal voor 7 mana is ook niet goed, maar toch is het fijn om soms die optie te hebben.
Ja en vaak kies je toch voor de 2 card draw. Dus een 5/5 minion en 2 card draw voor 7 mana vind ik best prima.

Bij Druid draait het juist om de diversiteit doordat bijna alle class-cards je keuzes geeft.

Verwijderd

ALs starfall dan toch zo goed is, waarom speelt geen enkele legendary speler dan ooooit die kaart?=)
Ge hebt als druid al genoeg tools, en zeker al genoeg (betere) spells.

Deck is op zich wel goed, alleen zou ik starfall en nourish en harisson eruit halen en vervangen door ne sludge belcher, tbk en 2 vn die 'spinnekes'.
Die 3 kaarten zijn echt veel te trage kaarten in de huidige meta.
Uwe mark of the wild snap ik ook nie echt, ge hebt amper minions om te buffen? (buiten die al taunt hebben ofc)

edit: ik wil constructief zijn é, wil niet bashen, begrijp me niet verkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 11:53 ]

• Astie
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:52:
ALs starfall dan toch zo goed is, waarom speelt geen enkele legendary speler dan ooooit die kaart?=)
Ge hebt als druid al genoeg tools, en zeker al genoeg (betere) spells.

Deck is op zich wel goed, alleen zou ik starfall en nourish en harisson eruit halen en vervangen door ne sludge belcher, tbk en 2 vn die 'spinnekes'.
Die 3 kaarten zijn echt veel te trage kaarten in de huidige meta.
Uwe mark of the wild snap ik ook nie echt, ge hebt amper minions om te buffen? (buiten die al taunt hebben ofc)

edit: ik wil constructief zijn é, wil niet bashen, begrijp me niet verkeerd.
Omdat ik zelf graag kaarten probeer en niet van het kudde volk ben =). Ik zit nog boven rank 10 dus misschein zal hij minder waardevol zijn als het echte serieuze werk begint.

TBK heb ik niet dus vandaar Harrison omdat ik die wapens altijd zo irritant vind. Voor taunts heb ik al genoeg removal.
Sludge is niet snel maar vandaar ook dat het geen token maar ramp is. Ik zit zelfs nog te denken om er nog een sludge in te proppen omdat ik het een Tazdingo en een harvest golem in 1 vind. Vind die kaart echt ontzettend veel value hebben.

Ik heb mark of the wild erin zitten in combi met BGH. Al vaker van die 6 health minions gehad die ik maar moeilijk weg krijg. Mark of the Wild erop en BGH eroverheen. En poeffff weg :).

Spinnekes vind ik meer iets voor token druid. Die hebben veel waarde urly game maar later totaal niets meer. Als ik urly moet kiezen tussen Wilth Growth of Spinnekes kies ik toch voor Wilth Growth omdat daar mijn deck op ingericht is.

• Bosmonster
Maar even puntsgewijs :+

1. Dat moeten we nog maar zien in het nieuwe seizoen.
2. Het leven in Legendary is anders dan bijvoorbeeld het levelen van rank 15 naar 5 oid.
3. Er mag ook nog wel zelf nagedacht worden ipv blindelings legendary spelers volgen!

Denk dat het prima is om te experimenteren met een Starfall in je deck. Blijkbaar werkt dat bij hem erg goed. Wie ben jij dan om te zeggen dat het kut is :P

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07-2025

Nazanir

Is pappa!

Starfall heeft een aantal negatieve punten:

Als je gaat voor de AoE variant, is hij 1 mana duurder dan Consecrate en doet hij geen damage tegen de Hero, vergeleken met Holy Nova kost hij even veel, maar geen heals/damage op Hero.

Als je kiest voor single target is het 5 damage voor 5 mana, wat gigantisch inefficient is, en je kan hem alleen op minions spelen.

Door zijn 5 mana cost, is het ook erg duur om hem met spellpower te combineren (zoals Thalnos) en ben je minstens 7 mana kwijt voor een 3 damage AoE.

Het is een trage kaart (zeker in de huidige meta) die qua mana erg inefficient is.

-

Verwijderd

Nazanir schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:17:
Starfall heeft een aantal negatieve punten:

Als je gaat voor de AoE variant, is hij 1 mana duurder dan Consecrate en doet hij geen damage tegen de Hero, vergeleken met Holy Nova kost hij even veel, maar geen heals/damage op Hero.

Als je kiest voor single target is het 5 damage voor 5 mana, wat gigantisch inefficient is, en je kan hem alleen op minions spelen.

Door zijn 5 mana cost, is het ook erg duur om hem met spellpower te combineren (zoals Thalnos) en ben je minstens 7 mana kwijt voor een 3 damage AoE.

Het is een trage kaart (zeker in de huidige meta) die qua mana erg inefficient is.
Voila :)
astie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:59:
[...]

Omdat ik zelf graag kaarten probeer en niet van het kudde volk ben =). Ik zit nog boven rank 10 dus misschein zal hij minder waardevol zijn als het echte serieuze werk begint.

TBK heb ik niet dus vandaar Harrison omdat ik die wapens altijd zo irritant vind. Voor taunts heb ik al genoeg removal.
Sludge is niet snel maar vandaar ook dat het geen token maar ramp is. Ik zit zelfs nog te denken om er nog een sludge in te proppen omdat ik het een Tazdingo en een harvest golem in 1 vind. Vind die kaart echt ontzettend veel value hebben.

Ik heb mark of the wild erin zitten in combi met BGH. Al vaker van die 6 health minions gehad die ik maar moeilijk weg krijg. Mark of the Wild erop en BGH eroverheen. En poeffff weg :).

Spinnekes vind ik meer iets voor token druid. Die hebben veel waarde urly game maar later totaal niets meer. Als ik urly moet kiezen tussen Wilth Growth of Spinnekes kies ik toch voor Wilth Growth omdat daar mijn deck op ingericht is.
Zonder TBK gaat het moeilijk:)
Die MOTW combo met BGH benk ik nie echt een voorstander voor maarja :)

Wild Growth is natuurlijk een basis kaart in uw deck, maar die spinnekes hebben een redelijk goeie value.

Sludge is de beste neutral taunt in game ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 13:01 ]

• Kol Nedra
vanaf vanavond 11.59pm hebben we ene improved yeti:
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/80/323/7751.png
oke hij kost 1 mana meer, maar hij heeft ook 1hp meer +untargable.

iig mijn yeti's gaan eruit voor deze :)

nothing stops this train

• Astie
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:58:
[...]

Voila :)

[...]

Zonder TBK gaat het moeilijk:)
Die MOTW combo met BGH benk ik nie echt een voorstander voor maarja :)

Wild Growth is natuurlijk een basis kaart in uw deck, maar die spinnekes hebben een redelijk goeie value.

Sludge is de beste neutral taunt in game ;)
Ik vind dit een heerlijke discussie omdat jullie het hebben over de theorie en die klopt en in mijn vele games met Starfall blijkt toch dat hij erg goed is de praktijk.

Ik zit ook te denken om de MOTW in te wisselen omdat hij vaak alleen gebruikt wordt om een Taunt nog verder op te voeren. Soms gebruik ik hem in de BGH combo. Maar zit nog te dubben voor welke kaartr. Misschein wel een 2e sludge.

Spinnekes passen totaal niet in mijn deck vaar value hebben ze zeker omdat ze eigenlijk alleen maar erger worden als je ze sloopt. Daarom laat ik ze meestal maar staan en laat ze zichzelf slopen.

• Astie
Kol Nedra schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:15:
vanaf vanavond 11.59pm hebben we ene improved yeti:
[afbeelding]
oke hij kost 1 mana meer, maar hij heeft ook 1hp meer +untargable.

iig mijn yeti's gaan eruit voor deze :)
Ja de mijne ook. Alleen een yeti droppen op turn 4 is wel lekker. Turn 5 heeft toch best wel een aantal tegens.

Verwijderd

astie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:15:
[...]

Ik vind dit een heerlijke discussie omdat jullie het hebben over de theorie en die klopt en in mijn vele games met Starfall blijkt toch dat hij erg goed is de praktijk.

Ik zit ook te denken om de MOTW in te wisselen omdat hij vaak alleen gebruikt wordt om een Taunt nog verder op te voeren. Soms gebruik ik hem in de BGH combo. Maar zit nog te dubben voor welke kaartr. Misschein wel een 2e sludge.

Spinnekes passen totaal niet in mijn deck vaar value hebben ze zeker omdat ze eigenlijk alleen maar erger worden als je ze sloopt. Daarom laat ik ze meestal maar staan en laat ze zichzelf slopen.
Sludge erbij en vanaf morgen 2 knights. (zijn beter als yeti's)

Verwijderd

Beter, ik weet niet. Ik denk dat ik toch nog 1 yeti zal houden hoor en gewoon 1 spectral knight erbij voegen. Opletten voor je mana curve hé.

• Astie
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:18:
[...]

Sludge erbij en vanaf morgen 2 knights. (zijn beter als yeti's)
Loatheb twijfel ik ook nog aan. Ik drop voor mijn gevoel een 5/5 voor 5 mana en heb niet echt het idee dat hij echt zo goed werkt. Tegen Miracle ook maar één beurt. Zou die mssn wel inwisselen voor een Knight.

[ Voor 5% gewijzigd door Astie op 05-08-2014 13:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:37:
Beter, ik weet niet. Ik denk dat ik toch nog 1 yeti zal houden hoor en gewoon 1 spectral knight erbij voegen. Opletten voor je mana curve hé.
Yeti kan gekilled wordne door minion met 4 attack( zijn er veel)+1 attack/hero power.
Knight al sowieso niet.

En die 1 mana maakt niet zoveel uit in een ramp deck é...

@hierboven: loatheb is atlijd value. En 1 turn geen spells is wel een groot verschil :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 13:49 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]