nothing stops this train
Ik zou het wel doen. Zeker met het oog op de toekomst als er meer kaarten komen. Zo'n gigantische card draw engine is gewoon vragen om balancing problemen.Dennism schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:41:
[...]
Auctioneer aanpassen voor Miracle zou ik niet doen, dan wordt deze waardeloos voor de andere fun/niche decks waar deze in zit.
Vicariously I live while the whole world dies
Er zijn redelijk wat goedkope decks die je eventueel op zou kunnen zoeken en kunnen proberen. Er zijn zelfs free to play decks te vinden op verschillende plekken. Maar volgens mij is je hidden ranking straks zo hoog of laag dat je tegen mensen komt met ongeveer dezelfde skill (en waarschijnlijk ook beperkte set aan kaarten). Het is een leuk spelletje, dus hou vol, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat steeds verliezen demotiverend werkt.
Oh dat was ik ook zeker wel van plan, laat me niet zo makkelijk uit het veld slaan haha.Grotman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:45:
Het is ook lastig als beginner nu, omdat er inderdaad al een grote groep mensen veel langer speelt. Maar er komen steeds nieuwe mensen bij, dus je bent zeker niet de enige!
Er zijn redelijk wat goedkope decks die je eventueel op zou kunnen zoeken en kunnen proberen. Er zijn zelfs free to play decks te vinden op verschillende plekken. Maar volgens mij is je hidden ranking straks zo hoog of laag dat je tegen mensen komt met ongeveer dezelfde skill (en waarschijnlijk ook beperkte set aan kaarten). Het is een leuk spelletje, dus hou vol, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat steeds verliezen demotiverend werkt.
Is er een verschil in hoe " moeilijk" sommige classes zijn om te spelen? bijvoorbeeld dat rogue moeilijker is om te beheersen dan warrior. of zit daar met heartstone niet echt verschil in ?
Of zoals Blizzard zegt: "Easy to learn, hard to master".
Ik vind van wel. Priest en Warrior zijn imo het lastigst omdat die toch wel een beetje leunen op bepaalde combinaties die goed met elkaar werken. Classes als Rogue en Mage hebben lekker veel cheap removal die ook nog common zijn.Ricmaniac schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:48:
[...]
Oh dat was ik ook zeker wel van plan, laat me niet zo makkelijk uit het veld slaan haha.
Is er een verschil in hoe " moeilijk" sommige classes zijn om te spelen? bijvoorbeeld dat rogue moeilijker is om te beheersen dan warrior. of zit daar met heartstone niet echt verschil in ?
Daar zit wel wat verschil in. Ik vond zelf Mage redelijk makkelijk te leren, maar dat kwam omdat je die van de tutorial moest spelen (of zo) en ik het idee had dat dat de 'default' class was. Maar dat slaat nergens op.Ricmaniac schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:48:
[...]
Oh dat was ik ook zeker wel van plan, laat me niet zo makkelijk uit het veld slaan haha.
Warrior is best tricky vind ik. De decks die het goed doen op de ladder in de Warrior class zijn redelijk complex. Mage vind ik het meest recht toe recht aan. Geen ingewikkelde combo's, geen moeilijke hero-power, goedkope commonkaarten, alles wijst zichzelf. Iets makkelijk om goed mee te spelen en de andere classes te leren kennen door er tegen te spelen.
Een andere tip is Youtube's kijken van goede spelers of toernooien met casting. Kijk bijvoorbeeld op Youtube naar ESGN's Fight Night Hearthstone - leuk om te kijken en erg leerzaam. Of kijk op twitch naar de drukste Hearthstone streams, meestal zijn dat Trump, Forsen, Massan, Kolento. Nederland heeft ook een topspeler in zijn gelederen, ThijsNL. Die streamt alleen niet zo vaak.
[ Voor 22% gewijzigd door Grotman op 15-07-2014 17:04 ]
dan ben ik verkeerd begonnen haha, Ik heb zowat alleen maar warrior gespeeldGrotman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:57:
[...]
Daar zit wel wat verschil in. Ik vond zelf Mage redelijk makkelijk te leren, maar dat kwam omdat je die van de tutorial moest spelen (of zo) en ik het idee had dat dat de 'default' class was. Maar dat slaat nergens op.
Warrior is best tricky vind ik. De decks die het goed doen op de ladder in de Warrior class zijn redelijk complex. Mage vind ik het meest recht toe recht aan. Geen ingewikkelde combo's, geen moeilijke hero-power, goedkope commonkaarten, alles wijst zichzelf. Iets makkelijk om goed mee te spelen en de andere classes te leren kennen door er tegen te spelen.
Een andere tip is Youtube's kijken van goede spelers of toernooien met casting. Kijk bijvoorbeeld op Youtube naar ESGN's Fight Night Hearthstone - leuk om te kijken en erg leerzaam. Of kijk op twitch naar de drukste Hearthstone streams, meestal zijn dat Trump, Forsen, Massan, Kolento. Nederland heeft ook een topspeler in zijn gelederen, ThijsNL. Die streamt alleen niet zo vaak.
Ik speel nu een maand of anderhalf ofzo. Ik zou niet zo letten op winnen en vooral wennen, en zoals al gezegd, mage is wat meer recht-toe-recht-aan heb ik het gevoel. Op internet desnoods een deck opzoeken, maar zelfs met de basic decks kan je wel de eerste ranks redelijk je mannetje staan. Maar sta er niet van te kijken dat je de eerste maand minder dan 50% wint, het hoort er een beetje bij. Er komt in ieder geval VEEL MEER skill bij kijken dan je op het eerste gezicht denkt.Ricmaniac schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:37:
Ik ben nieuw to hearthstone. Ik vind het knap lastig om te winnen man; heb het gevoel dat iedereen waar tegen ik speel in ranked al super veel en goeie kaarten hebben. ik ken in principe nu alleen nog de kaarten van warrior maar wordt door elke andere class de grond in gestompttijd geleden dat ik me zo'n amateur voelde met een game haha
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Er zijn wel wat vragen:
- Kost het spel veel van je vrije tijd? Ik speel graag RPG's maar om daar ver te komen moet je haast je baan opgeven. Is dit ook zo'n genre of valt het mee?
- Ik lees steeds over decks. Een zekere combinatie van kaarten? Wat is het doel? Om te anticiperen op je tegenstander en steeds een goede kaart van je deck op 'tafel' leggen en daarmee de tegenstander te verslaan? Een soort van schaken meets pokeren?
Naar mijn mening kost dit spel als je er bovengemiddeld goed mee wil worden behoorlijk veel tijd. Gold en ander spul ligt niet voor het oprapen. Andere spelers vinden dat niet, die claimen om te komen in de dust en genoeg goud te verdienen met hun daily challenges en arena wins.Kaw schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:38:
Ik heb de neiging om dit genre eens te proberen en wel met dit spel.
Er zijn wel wat vragen:
- Kost het spel veel van je vrije tijd? Ik speel graag RPG's maar om daar ver te komen moet je haast je baan opgeven. Is dit ook zo'n genre of valt het mee?
- Ik lees steeds over decks. Een zekere combinatie van kaarten? Wat is het doel? Om te anticiperen op je tegenstander en steeds een goede kaart van je deck op 'tafel' leggen en daarmee de tegenstander te verslaan? Een soort van schaken meets pokeren?
En dat illustreert al meteen het verschil naar mijn mening. Matches duren tussen de 5-20 minuten, dus niet extreem lang ofzo, maar voor het goede zou je er toch wel tenminste 5 per dag moeten spelen als je "RPG stijl" beter wilt worden.
Probeer het eens en kijk hoe het je bevalt. Ik ben een beetje afgehaakt op hoeveel tijd je erin moet steken, maar goed dat was ook niet het enige issue dat ik had met het spel kwa gameplay. Misschien trekt het jou ook niet zo heel erg.
Decks zijn inderdaad sets kaarten. Je zult goed combinerende kaarten bij elkaar moeten steken om een beetje succes te hebben in HS. Schaken en Pokeren slaan maar tot op zeker hoogte op dit spel. Je verzint een tactiek, een speciale methode om verschillende andere soorten decks mee aan te pakken. Synergieën zoeken is erg belangrijk. Maar voordat je een goed deck kunt bouwen zal je wel wat goud nodig hebben, wat dust etc om de waardevollere kaarten te verzamelen. Wat voor decks mogelijk zijn leer je vrij snel in de eerste paar missies en door wat online te spelen. Tis ook maar net wat je leuk vind. Een beetje als schaken waarbij iedereen een andere set eenheden achter hun pionnetjes heeft staan, of poker waarbij de juiste kaart de ander mooi kan aftroeven.
Warrior is een erg leuke class om mee te spelen vind ik, maar de decks die op het moment een beetje mee kunnen komen zijn vrij duur om compleet te krijgen.Ricmaniac schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:15:
[...]
dan ben ik verkeerd begonnen haha, Ik heb zowat alleen maar warrior gespeeldmisschien verlies ik daarom wel 10/10 haha
De echt goede warrior decks bevatten meestel meerdere legendary kaarten. Zie voor een goede guide voor een control variant bijvoorbeeld deze guide.
Tempo varianten zijn ook mogelijk en wat goedkoper, maar ook wat minder succesvol volgens mij.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Aggro is inderdaad over het algemeen een stuk goedkoper om te spelen, control richt zich meer op endgame en dan kom je al gauw op de epics en legendaries.Felyrion schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:53:
[...]
Warrior is een erg leuke class om mee te spelen vind ik, maar de decks die op het moment een beetje mee kunnen komen zijn vrij duur om compleet te krijgen.
De echt goede warrior decks bevatten meestel meerdere legendary kaarten. Zie voor een goede guide voor een control variant bijvoorbeeld deze guide.
Tempo varianten zijn ook mogelijk en wat goedkoper, maar ook wat minder succesvol volgens mij.
Beginnende spelers beginnen vaak met aggro omdat ze de kaarten missen voor control. Kijk naar zoo, aggro rogue, shockadim paladin, f2p warriors.
Mijn advies zou zijn: speel alle basic kaarten vrij, ga op zoek naar goedkope decks en doe je daily quests om gold te krijgen. Met je gold koop je of packs of arena entries om je kaartencollectie uit te breiden. Dan, veel games spelen en beter worden. Als het je niet snel genoeg gaat gooi je er wat geld tegenaan. Hier zul je niet beter van worden maar je krijgt wel sneller de kaarten die je wilt.
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Klopt idd, mijn hoogste rank was 9. Maar heb de afgelopen maanden wat minder tijd gehad en zit zo tussen rank 12 - 16 enkel door de daily quests en enkele ranked games met een rogue deck. Rank 10+ heb je nog weleens wat afwijkende decks die je tegenkomt. Heb vandaag 7 matches gespeeld en niet 1x was het hetzelfde deck.Grotman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:45:
En je kunt er zoveel tijd in stoppen als je wilt. Ik heb weinig tijd en speel soms maar 2 of 3 potjes. Is geen enkel probleem, je rank heeft ook geen enkel doel verder, dus dit is juist een goed spel als je niet veel tijd er in wilt/kunt stoppen. Tenzij je Legendary rank wil halen, dan moet je wel veel spelen in 1 maand.
Had zojuist in ranked een shaman tegen me met een murlock rush. Hij had een healing totem liggen. Vervolgens had hij _8_ !! beurten achter elkaar bij totem summon een taunt totem...?
Als ik me niet vergis kun je elke totem maar 1 keer tegelijk krijgen? Dan zijn er dus nog 3 mogelijkheden over aangezien er al een healing op het bord lag.
1/3^8 is een kans van 0,00014% dat dit gebeurde...
Smells like bullshit to me.
Beeromaniac
Smells like random to meThompson schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:53:
Heeft iemand al wel eens gehoord van hacks voor Hearthstone?
Had zojuist in ranked een shaman tegen me met een murlock rush. Hij had een healing totem liggen. Vervolgens had hij _8_ !! beurten achter elkaar bij totem summon een taunt totem...?
Als ik me niet vergis kun je elke totem maar 1 keer tegelijk krijgen? Dan zijn er dus nog 3 mogelijkheden over aangezien er al een healing op het bord lag.
Verwijderd
Random FTWThompson schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:53:
Heeft iemand al wel eens gehoord van hacks voor Hearthstone?
Feitelijk kan je het ook zien als dat je elke beurt gewoon een 1/ 3 kans hebt opeen taunt totem, losstaand van elkaar. 33% kans is zo weinig nog niet. Het is niet opeens zo dat je beurt 2 opeens minder kans hebt dan beurt 1, en op beurt 3 minder kans dan op beurt 2 etc.Thompson schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:53:
Jij hebt een te theoretische approach, waarbij je alle mogelijke combinaties berekend over een periode van 8 beurten. Elke beurt is op zichzelf staand en geeft een 1/3 kans op taunt totem. zo raar is het dus niet.
Het lijkt me niet dat blizzard zulk verkeerd engels gebruikt. Het gezegde is "Easy to learn, difficult to master", hard is geen opposite van easy, difficult wel. (in deze context althans)Bosmonster schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:56:
Elke class heeft wel makkelijke en moeilijkere decks denk ik.
Of zoals Blizzard zegt: "Easy to learn, hard to master".
Edit: Hier is de quote van blizzard:
easy to learn, but compelling and difficult to master.
[ Voor 28% gewijzigd door kaluro2 op 16-07-2014 11:54 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Maar wiskundig klop het wel wat hij zegt. Als het inderdaad 8 keer achter elkaar was dan. Wat ik dan wel vreemd vind is dat die healing totem het zolang heeft uitgehouden. Geen AoE of boardcontrol kunnen krijgen? Misschien het aantal iets overdreven in je herinnering?kaluro2 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:11:
[...]
Feitelijk kan je het ook zien als dat je elke beurt gewoon een 1/ 3 kans hebt opeen taunt totem, losstaand van elkaar. 33% kans is zo weinig nog niet. Het is niet opeens zo dat je beurt 2 opeens minder kans hebt dan beurt 1, en op beurt 3 minder kans dan op beurt 2 etc.
Jij hebt een te theoretische approach, waarbij je alle mogelijke combinaties berekend over een periode van 8 beurten. Elke beurt is op zichzelf staand en geeft een 1/3 kans op taunt totem. zo raar is het dus niet.
Ik heb overigens vaker zeer geringe kansen zien uitkomen in Hearthstone, of bij mezelf of via een stream van een andere speler, maar dat zijn kansen he
Rank 10+ is het RUSH RUSH RUSH RUSH RUSHFreelance schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:13:
[...]
Rank 10+ heb je nog weleens wat afwijkende decks die je tegenkomt. Heb vandaag 7 matches gespeeld en niet 1x was het hetzelfde deck.
Serieus niet echt leuk meer om te spelen en het is altijd weer fijn als je daar voorbij bent.
Denk je eens een keer een Paladin tegen te komen en hoop je dat het iets serieus is: Turn 1 Leper Gnome, daar gaan we weer. En zo is praktisch elk potje.
Uiteindelijk ga je dus maar zelf ook Rush spelen, want dat is de snelste manier om er dan langs te komen.. Het haalt voor mij momenteel wel veel van de lol weg van ranked.
[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2014 09:31 ]
Zeker in het begin van het seizoen, maar de afgelopen dagen tijdens voor de daily quests rond rank 16/17 nauwelijks rush decks tegen gekomen.Bosmonster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:28:
[...]
Rank 10+ is het RUSH RUSH RUSH RUSH RUSH
Serieus niet echt leuk meer om te spelen en het is altijd weer fijn als je daar voorbij bent.
Denk je eens een keer een Paladin tegen te komen en hoop je dat het iets serieus is: Turn 1 Leper Gnome, daar gaan we weer. En zo is praktisch elk potje.
Uiteindelijk ga je dus maar zelf ook Rush spelen, want dat is de snelste manier om er dan langs te komen.. Het haalt voor mij momenteel wel veel van de lol weg van ranked.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Begon met Miracle Rogue (voor spells daily), maar uiteindelijk maar overgestapt op Rogue rush. Toen was ik er wel weer klaar mee.
Denk dat ik vanavond maar eens een hard counter ga maken. Mage met spellpower en goedkope spells en zooi taunts ofzo.
[ Voor 73% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2014 13:14 ]
Verwijderd
check RDU's freeze mage, non stop freeze tot turn 10, dan Alexstrasza en een paar spellsBosmonster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:11:
Denk dat ik vanavond maar eens een hard counter ga maken. Mage met spellpower en goedkope spells en zooi taunts ofzo.
Verwijderd
We zullen de finale waarschijnlijk over 2 avonden spelen. Vanavond en morgenavond.
Stream zal elke avond online zijn vanaf 18.30 normaal gezien. Finale zal beginnen rond 20.30 (of vroeger, hangt af vanaf wanneer DarthDavy online is). We spelen dan 1 uurtje tot 21.30. Als we het dan niet kunnen afmaken spelen we morgen verder.
2x blizzard (6 mana), 2x Frost Nova (3 mana). En dan moet je ze nog maar net in je deck hebben.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:33:
[...]
check RDU's freeze mage, non stop freeze tot turn 10, dan Alexstrasza en een paar spells
Freeze mage is juist vooral sterk tegen de zwaardere control decks mijns inziens.
Ow.. en detail, ik heb geen Alexstrasza
Daarom ben ik vooral benieuwd naar een deck met cheap board clear (meestal zijn het toch maar mobs van 1/2 health) en wat goedkoper taunts om tot de mid/late game te komen zonder dood te gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2014 13:52 ]
Die laatste zit alleen niet in het deck volgens mij
[ Voor 17% gewijzigd door Grotman op 16-07-2014 13:52 ]
Frost bolt + Ice lance zijn voor face in een Freeze deck. Die zijn een belangrijk onderdeel van je win condition. (frostbolt + 2x ice lance = 11 damage voor 4 mana). Als je die op mobs gebruikt hou je te weinig damage over om te winnenGrotman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:52:
Frost bolt en Ice Lance heb je ook nog. Daarnaast nog Water Elementals en eventueel Cone of cold
Die laatste zit alleen niet in het deck volgens mij
Water elementals zijn veel te traag tegen rush. Cone of Cold is een redelijke spell, maar zit ook niet in het freeze deck van RDU (en eigenlijk in geen enkel freeze deck, omdat het te duur/gelimiteerd is tegen control).
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2014 13:56 ]
Bij voorkeur wel ja, maar de truc is ze toe te passen op minions als het echt nodig is. Net als dat je Leeroy in een Miracle of Handlock uit noodzaak moet gebruiken voor clearing. Niet ideaal, maar soms noodzakelijk.Bosmonster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:53:
[...]
Frost bolt + Ice lance zijn voor face in een Freeze deck. Als je die op mobs gebruikt hou je te weinig damage over om te winnen
Water elementals zijn veel te traag tegen rush. Cone of Cold is een redelijke spell, maar zit ook niet in het freeze deck van RDU (en eigenlijk in geen enkel freeze deck, omdat het te duur/gelimiteerd is tegen control).
Verwijderd
je kunt natuurlijk arcane explosion en arcane missiles toevoegen als je dat nodig vindt, maar dan moet er iets uit het deck en bovenstaande is volgens mij voldoende om in leven te blijven totdat je je ding kunt doen
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 14:03 ]
Wat in de meeste gevallen betekent dat het een laatste stuiptrekking is en je winst wel uit kunt sluiten. Je bent je voornaamste win condition kwijt.Grotman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:58:
[...]
Bij voorkeur wel ja, maar de truc is ze toe te passen op minions als het echt nodig is. Net als dat je Leeroy in een Miracle of Handlock uit noodzaak moet gebruiken voor clearing. Niet ideaal, maar soms noodzakelijk.
Ga er vanavond eens mee spelen. Nou ja, niet met Freeze, want zonder Alexstrasza is dat deck niet zo praktisch meer.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:02:
het deck bevat meerdere manieren om rush te stoppen: mirror image, frost nova, ice barrier, ice block, vaporize, blizzard, flame strike, doomsayer (goede combo met frost nova)
je kunt natuurlijk arcane explosion en arcane missiles toevoegen als je dat nodig vindt, maar dan moet er iets uit het deck en bovenstaande is volgens mij voldoende om in leven te blijven totdat je je ding kunt doen
[ Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2014 14:08 ]
Verwijderd
Bedoel je de Southsea Deckhand?Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:15:
zit nu op rank 11 met fun deck maar wat me opvalt is dat ik steeds vaker een rogue rush variant zie die op wapens zijn gebaseerd (dus pirates die door wapens buffs krijgen). Moet zeggen dat ik raar vind dat ze zo hoog komen of die decks daar proberen, nu 3x op een rij tegen verschillende rogues maar allemaal dat soort deck, had er 0 problemen ....tegen welke decks denken ze dat het werkt?
Dat is een deck waar je legend mee kan bereiken. Rogue rush is een van de sterkere rush decks.
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2014 15:17 ]
haha, de RNG is strong in this oneKol Nedra schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:53:
Update van mijn fundeck:
http://www.hearthpwn.com/...1;503:1;584:2;612:1;682:1;
Leuk om even mee te kunnen kijkenVerwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:52:
Stream is online: http://twitch.tv/lodetv
Finale begint binnen 5 minuten.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Verwijderd
Inderdaad. Waren toffe matchkes. M'n eerste tornooiwinst ooit in Hearthstone.DarthDavy schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:10:
Lode heeft gewonnen 3-1.
Hopelijk heeft die 20 man die zat te kijken er ook van genoten.
linkje: http://mooyini.imgur.com/all/
nothing stops this train
Mooyini's images are not publicly available.Kol Nedra schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 07:40:
Mocht je je vervelen ik heb een Album aangemaakt van Hearthstone pictures (125 foto's atm)
linkje: http://mooyini.imgur.com/all/
edit: gratz@lode. Volgende toernooitje probeer ik er ook bij te zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 17-07-2014 08:58 ]
Maar het is niet mijn type spel denk ik. Het probleem wat ik er mee heb is dat de uitkomst behoorlijk random is, omdat de volgorde van de kaarten random zijn. Zo win ik potjes dik en dan heb ik weer drie partijen achter elkaar dat de RNG me ongunstig is. Nou, dat noem ik niet echt skillbased, al zullen jullie er anders over denken.
Verwijderd
Net als bij boardspellen zijn de beste spellen, de spellen welke zowel een strategie (deck built/volgorde waarin je kaarten speelt) en luck (RNG zowel op het speelveld als de carddraw) onderdeel hebben. hierdoor zal je persoon met de beste strategie een zogroot mogelijke kans hebben om te winnen, maar eens in de x aantal potje zal het geluk hem tegen zitten, wat potjes afwisselend houden.
Ik weet zeker dat je de RNG overschat en de skill onderschat. Heb zelf precies hetzelfde gehad en ik denk dat iedereen dat heeft. Er zijn een aantal kaarten met RNG (die gebruik ik zelf overigens amper, want ga liever voor betrouwbaarheid) maar de ergste daarvan zijn weggenerfed (Nat Pagle, Tinkmaster etc.)Kaw schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:01:
Gisteren 2 uur gespeeld ofzo en het idee is geinig. Het spel is mooi vorm gegeven en het draait als een trein. Niets op aan te merken.
Maar het is niet mijn type spel denk ik. Het probleem wat ik er mee heb is dat de uitkomst behoorlijk random is, omdat de volgorde van de kaarten random zijn. Zo win ik potjes dik en dan heb ik weer drie partijen achter elkaar dat de RNG me ongunstig is. Nou, dat noem ik niet echt skillbased, al zullen jullie er anders over denken.
Verder heb je inderdaad de kaarten die je trekt of de tegenstander die je treft. Per potje kun je inderdaad pech/geluk hebben, maar dat heft zich op de lange termijn wel op. Dat heb je toruwens ook met Magic en poker. Maar inderdaad, per potje kun je soms balen van RNG.
oops, nu moet het werkenVicarious schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:58:
[...]
Mooyini's images are not publicly available.
edit: gratz@lode. Volgende toernooitje probeer ik er ook bij te zijn.
http://mooyini.imgur.com/
[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 17-07-2014 11:24 ]
nothing stops this train
Goede resultaten tegen o.a. zoo (60%+ winst) en andere rush decks.
https://www.dropbox.com/s...ot_6.26.2014.21.38.45.png
Even een URL van gemaakt vanwege groot plaatje
Token druid met dubble savage roar/fon combo is erg snel en consistent, er zit ook veel burst dmg potentieel in. Wat bij deze meta best belangrijk is om te winnen. Misschien dat je naar een ander variant druid moet gaan als je rank 10- hit, maar als je hiermee veel wint, gewoon er mee door gaan. Wat je wellicht kunt doen is een drake vervangen voor een black knight. Je kunt ook 1 savage en fon removen en 2 argent commanders spelen voor removal of voor meer dmg.Dennism schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:37:
Zit midrange (denk ik) Druid ineens weer goed in de meta? De laatste paar dagen haal ik een voor mijn doen absurd hoge winrate (80% tussen rank 20 en 12 nu) met een vrij simpel druid deckje wat ik ooit eens voor quest deels overgenomen heb, en wat kaarten die ik niet had vervangen door eigen kaarten.
Goede resultaten tegen o.a. zoo (60%+ winst) en andere rush decks.
https://www.dropbox.com/s...ot_6.26.2014.21.38.45.png
Even een URL van gemaakt vanwege groot plaatje
Hoewel cenarius een erg goede kaart is, vind ik hem in je deck niet echt passen. Je deck is erg snel en cenarius is 9 mana, meestal heb je al gewonnen of verloren. Wat is jouw ervaring met cenarius in je deck?
Maar het is zeker niet de sterkste kaart, ik zou graag thalnos erin hebben voor cenarius, echter die heb ik nog niet.
Daarom speel ik in principe alleen maar arena, de fun zit bij mij er vooral in om leuke decks te maken met random kaarten. Dán voelt het juist goed om de 12 wins te halen ipv een voorgekookt rush-deck wat van het internet geplukt wordt.Bosmonster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:28:
[...]
Nee ranked doe ik alleen voor daily's (als ik dat niet kan afdekken met arena) en om boven de rank 20 te blijven voor de kaart achterkant (mja dat stelt geen reet voor).
User Error -- Please Replace User
Daarom speel ik ook maar tot rank 14, zodra ik rank 14 ben concede ik even veel achter elkaar tot ik weer ranked 18-19-20 benBosmonster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:28:
[...]
en zoiezo; mage of rogue als tegenstander --> instant concede
nothing stops this train
Overigens zijn mages juist de makkelijkere tegenstanders in ranked. Iig voor mn miracle rogue.
[ Voor 59% gewijzigd door Bosmonster op 17-07-2014 16:33 ]
Ik speel nu sinds een weekje Heartstone, en begin het een beetje te begrijpen (door veel te lurken).
Heb nu 2x Arena gespeeld, en vind dat er leuk, geen idee waarom, maar het is voor mij nu eenmaal wat spannender. Door mijn gebrek aan ervaring is 3/3 het maximum tot nog toe, maar ben wel al een legendary rijk
Wel even een kleine vraag: in Arena matches kan je alle kaarten krijgen toch? Dus wat is het nut van kaarten verzamelen als iemand alleen maar Arena speelt, zoals ik weleens lees. Of heb ik iets verschrikkelijk fout begrepen?
Wat is de lol ervan om in rank 10- te spelen vs eentonige decksBosmonster schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:32:
Wat is daar de lol nou weer van
Overigens zijn mages juist de makkelijkere tegenstanders in ranked. Iig voor mn miracle rogue.
Ik speel zelf ook met troll decks hoor ^^ de bekende Randuin build van Noxious bijvoorbeeld, superleuk om te spelen
nothing stops this train
Je hebt deze kaarten alleen tijdens die arena run. De meeste mensen gebruiken de arena, naast de daily quests, om aan extra geld te komen en of kaarten te verkrijgen zodat ze die ook kunnen gebruiken als ze met een eigengemaakt deckje willen spelen. Theoretisch klopt het dat als je alleen maar arena runs doet je niks aan een collectie hebt, maar je zult merken dat het halen van daily quests lang niet altijd alleen via een arena run te behalen is. Extra kaarten voor decks om je daily quests sneller te kunnen binnenhalen is ook wel prettig.Ero-Sensei schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:41:
Wel even een kleine vraag: in Arena matches kan je alle kaarten krijgen toch? Dus wat is het nut van kaarten verzamelen als iemand alleen maar Arena speelt, zoals ik weleens lees. Of heb ik iets verschrikkelijk fout begrepen?
Ben ik het niet mee eens, in het algemeen freeze mage > miracle rogue, denk dat het met aggro mage het 50/50 is. Maar je zegt ook "voor mijn miracle rogue"Bosmonster schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:32:
'Hearthstone History - Reynad's Zoo'.Thompson schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:54:
Ik zie de term vaker voorbij komen, zoo, is dat een hunter beast rush deck?
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
http://us.battle.net/hear...=social_20140717_28006156
[ Voor 7% gewijzigd door Jerry op 17-07-2014 19:10 ]
Verwijderd
Jerry schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:10:
22 juli is de release van Naxx
nothing stops this train
Mja, dat blijft hij roepen in dit topic, ik snap het ook niet zo. Als het echt zo eentonig is, kun je juist dan een perfect anti-deck maken zou je zeggen. Ik zit zelf nu op rank 13/14 en kom veel variatie in decks tegen. Ik kan zelfs met mijn eigen verzonnen decks redelijk vaak winnen van Miracles en wat dan ook, dus het is echt niet zo dat je kansloos bent. Ik verlies soms ineens hard van een Zoo/rush deck of van een bizar Priest-deck, maar door de afwisseling blijf ik maar gewoon spelen wat ik leuk vind of welke daily's ik krijg. Verliezen hoort er bij, en ook de gangbare decks in de meta. Ik merk amper verschil met rank 20 t/m 14 om eerlijk te zijn.Bosmonster schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:32:
Expres conceden steeds, dat je daar het geduld voor op kan brengen vind ik nog verbazingwekkender dan steeds tegen dezelfde decks te spelen (wat tegenwoordig echt meevalt sinds de Hunterperiode).
http://imgur.com/etIN215
Denk dat ik zijn advies maar opvolg
The salt.... is realFreelance schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:05:
Eerste friend invite na een match, lol:
Mjaaaa.... EU de 23eJerry schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:10:
22 juli is de release van Naxx
Ey, wie is die "Epe"-gast, want daar woon ik!!Freelance schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:05:
Eerste friend invite na een match, lol:
[ Voor 30% gewijzigd door SkyStreaker op 17-07-2014 21:25 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Jup, maar turn 2 cho en turn 3 mukla was wel een briljante opening
Even switchen naar US account op de 22ste en dan op de 23ste naar je EU account
[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 17-07-2014 22:07 ]
Verwijderd
8-0 unranked, allemaal voor beurt 10 afgelopen, die Onyxia kan wel vervangen door een Argent Commander ofzo, nog niet 1x kunnen spelen
Verwijderd
Nope, de meeste zijn 40g ..Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:55:
Heeft de rest ook zo een geluk met zijn dailys? Vraag me af of het gewoon lucky rng is of iets met naxx. Maar heb de laatste (minimaal) 7 dagen alleen maar 60 gold qeust gehad. Zonder reroll? Ben ik alleen hierin, Of is er iets anders aan de hand.
Ik moet meer recorden terwijl ik bezig ben met HS.
kolento is ook aan het streamen trouwens : http://www.twitch.tv/kolento
Op mn verjaardagchampion16 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:49:
23 Juli release naxx!
Met het beetje ranked wat ik speel kom ik nog weinig specifieke mage decks tegen eigenlijk. Meestal is het ratjetoe of oude Trump deck e.d.An1mA schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:16:
[...]
Ben ik het niet mee eens, in het algemeen freeze mage > miracle rogue, denk dat het met aggro mage het 50/50 is. Maar je zegt ook "voor mijn miracle rogue"
Weinig minions (geen taunts tegen leeroy), veel spells, maar dat nuke-potentieel win ik dus meestal.
Maar goed, voorlopig toch geen ranked meer dalijk \o/
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2014 09:30 ]
Ik heb nu 15 pakjes gespaard en ik kan nog even wachten tot de Naxxramas er is om ze te openen zodat ik hopelijk dan meteen kans heb op de nieuwe kaarten. Of klopt dit niet?
En bevatten de pakjes die je nu al hebt niet de nieuwe kaarten als ik nog even wacht?
Ik zou zeggen dat het logisch is als de kaarten erin vaststaan op het moment dat je ze hebt gekocht.wilbair schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:38:
Hoe zit dat eigenlijk met de nieuwe kaarten.
Ik heb nu 15 pakjes gespaard en ik kan nog even wachten tot de Naxxramas er is om ze te openen zodat ik hopelijk dan meteen kans heb op de nieuwe kaarten. Of klopt dit niet?
En bevatten de pakjes die je nu al hebt niet de nieuwe kaarten als ik nog even wacht?
Verwijderd
De nieuwe kaarten komen niet uit packs, je kunt ze enkel unlocken via de campain.wilbair schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:38:
Hoe zit dat eigenlijk met de nieuwe kaarten.
Daarnaast heeft Blizzard eerder aangegeven dat de kaarten in een pack al zijn bepaald voordat je hem open maakt. Bewaren heeft dus geen zin.
link? of was het stream?An1mA schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:12:
Zojuist de halve finale bekeken van IEM Amaz vs Rdu en die kan ik echt aanraden. Wil niks spoilen maar tot nu toe echt de must have match die je moet zien, dadelijk de finale.
nothing stops this train
Was een livestream, maar later komen er vods.
http://www.twitch.tv/eslt...ne/profile/pastBroadcasts
YouTube: ESL
nothing stops this train
Inderdaad, net even terug gekeken en wat een halve finaleAn1mA schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:12:
Zojuist de halve finale bekeken van IEM Amaz vs Rdu en die kan ik echt aanraden. Wil niks spoilen maar tot nu toe echt de must have match die je moet zien, dadelijk de finale.
Echt de moeite waard om te bekijken!
linkje?Jerry schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:26:
[...]
Inderdaad, net even terug gekeken en wat een halve finale.
Echt de moeite waard om te bekijken!
nothing stops this train
Bij mij vanmiddag met 2 thoughtsteals in totaal 3 keer mijn Acient of war (5/10 taunt) gekopieerd. Daar word je ook niet vrolijk van kan ik je zeggen. Ik kreeg hem zelf geen een keer, en kreeg er dus drie tegen mij op het bord.aicaramba schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:53:
Ik heb het idee dat altijd wanneer een priest thoughtsteal speelt hij mijn cairne bloodhoof afpakt. Dat lijkt echt elke keer zo te zijn. Heel irritant.
Verwijderd
Nice. Hoe werkt dat met preparation? Preparation kost 5 en de volgende spell? Kost eviscerate dan 5 of 4? Ik denk 4 omdat Loatheb eerder is gespeeld en dus eerder resolved.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 19:18 ]
Ik denk het ook: prep kost 5, eviscerate zou 7 kosten, maar -3 door de prep, dus 4.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:15:
[...]
Nice. Hoe werkt dat met preparation? Preparation kost 5 en de volgende spell? Kost eviscerate dan 5 of 4? Ik denk 4 omdat Loatheb eerder is gespeeld en dus eerder resolved.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Weer een flinke situational card, ben wel benieuwd naar de nieuwe meta na naxx.
Alhoewel ik net weer lol heb gehad met een oud freeze giant mage deck voor een quest. 5 - 0 gegaan
Maandje of anderhalf terug speelde ik met gemak tot lvl 13 met een free to play Mage deck.
Nu kom ik niet eens uit 19
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Welk deck precies gebruik je en welk type decks kom je tegen waarvan je veel verliestHu9o schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:46:
Ligt het aan mij of is iedereen flink beter geworden?
Maandje of anderhalf terug speelde ik met gemak tot lvl 13 met een free to play Mage deck.
Nu kom ik niet eens uit 19
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]