ir_richman schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:27:
[...]
Er zijn zat demons die je hiermee kunt opleggen, die 5/7 charge demon is ideaal, of een 6/6 infernal dread. Voordeel is dat de battlecry niet afgaat en een bak mana die je kunt besparen.
Voor die 0,5 mana extra die hij kost (tov een 4/4) heb je zat mogelijkheden om value te halen. Zelfs een Flame imp zonder 3 damage is 0,5 mana zeker waard, alleen zou je die natuurlijk voor die tijd spelen als je een betere demon kunt 'rattlen'.
Je kunt eventueel met een Power overwhelming, Abusive sergent of Dire wolf alpha nog een betere ruil maken. Dat zijn geen dode kaarten, want ook prima te gebruiken op andere momenten.
Shadowflame kan ook nog nadat je een Senjin hebt gebeukt, prima deal in een Void Terror (6/7 Terror en een verse demon erbij.
De leukste uitdaging blijft om het een beetje efficiënt te maken natuurlijk. Niet teveel en niet te weinig demons, die je uit het handje niet zou willen spelen. Want hij kan natuurlijk gedispeld worden.
Ik speel trouwens ook liever geen Zoo ;-)
Mijn visie op de kaart:
In een Zoo deck heeft deze kaart wellicht wel potentie. Het is echter de vraag of hij hierin écht van waarde kan zijn:
- Een 3/4 voor 4 mana is zwak... Als je deze speelt, en je tegenstander molt hem met een Yeti waardoor je bijv. een Flame Imp of Voidcaller oplegt, kan hij de beurt erna met die Yeti die demons ook mollen.
- Als je een Doomguard ermee op het bord krijgt is het natuurlijk erg goed. Maar.... het is een random demon kaart uit je hand, mocht je er meerdere hebben moet je geluk hebben dat hij de Doomguard op legt. Voor Illidan hetzelfde.
- Welke demons gebruikt zoo? Flame Imp, Voidcaller en Doomguard (volgens mij). Je moet maar net geluk hebben dat je een van deze kaarten samen met de Voidcaller in je hand hebt. Daarbij kosten 2 van deze minions 1 mana, die je (behalve op turn 4 of turn 3+coin) ook samen met je Voidcaller zou kunnen spelen. De 3 damage van Flame Imp zal je 9/10 keer niet de das om doen.
- Is deze kaart het echt waard in vergelijking met andere 4-drops in Zoo? Je moet iets eruit halen om Voidcaller erin te doen. Is hij beter dan Defender of Argus of Dark Iron Dwarf? Ik heb mijn twijfels...
Natuurlijk zijn nog niet alle Naxx kaarten uit, en is hij beter in combinatie met andere Naxx kaarten die nog niet uit zijn of als de meta verandert, maar dat is nog niet (helemaal) te voorspellen.
In fun decks kan hij misschien leuker zijn, mijn mening is meer voor ranked decks. Een Voidcaller + Baron Rivendare en daarmee 2x Doomguard of Illidan opleggen is natuurlijk een heerlijke combo om te spelen
Iets anders: hebben mensen het Reynad verhaal filmpje gezien? (Staat op de Reddit frontpage) Geniaal haha.
Voor de mensen die aan het toernooi meedoen: succes en veel speelplezier!