Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.873 views

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:32
Bosmonster schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:12:
[...]

Ik DE alle golden cards. Ik geef de set compleet maken en goede decks kunnen builden toch wel prio boven een beetje patsfactor :P

Zeker een golden Gruul zou ik gelijk dissen en bijvoorbeeld een Ragnaros of Leeroy maken oid.
dus ook de Golden Legendaries die je nog niet hebt en wel goed zijn? om de normale versie te craften :o :+

even op de discussie van een paar pagina's geleden ik ben zo iemand(heb alle kaarten 2 keer) die nu rank 19 speelt puur alleen mn daylies verder niets en mn daylies winnen gaat in ranked echt veel makkelijker dan in casual :D

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-11 14:22
Wat is warrior toch een waardeloze Arena class 9 van de 10 keer :') .
Ik denk ik probeer het nog een keer omdat ik twee warrior quests had maar het lijkt helemaal nergens op eigenlijk.

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
DarthDavy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:28:
The simple truth is dat een 3/4 voor 4 mana te zwak is in de huidige card pool. De minimum stats voor een speelbare kaart voor 4 mana is 4/4 of 3/5 (zoals achenai soulpriest of violet teacher). De card pool bevalt zelfs een boel 4/3 voor 3 mana. De base stats zijn dus heel underwhelming voor een 4 mana kaart.

...

Slechte kaart!
Er zijn zat demons die je hiermee kunt opleggen, die 5/7 charge demon is ideaal, of een 6/6 infernal dread. Voordeel is dat de battlecry niet afgaat en een bak mana die je kunt besparen.
Voor die 0,5 mana extra die hij kost (tov een 4/4) heb je zat mogelijkheden om value te halen. Zelfs een Flame imp zonder 3 damage is 0,5 mana zeker waard, alleen zou je die natuurlijk voor die tijd spelen als je een betere demon kunt 'rattlen'.

Je kunt eventueel met een Power overwhelming, Abusive sergent of Dire wolf alpha nog een betere ruil maken. Dat zijn geen dode kaarten, want ook prima te gebruiken op andere momenten.
Shadowflame kan ook nog nadat je een Senjin hebt gebeukt, prima deal in een Void Terror (6/7 Terror en een verse demon erbij.

De leukste uitdaging blijft om het een beetje efficiënt te maken natuurlijk. Niet teveel en niet te weinig demons, die je uit het handje niet zou willen spelen. Want hij kan natuurlijk gedispeld worden.

Ik speel trouwens ook liever geen Zoo ;-)

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
ir_richman schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:27:
[...]

Er zijn zat demons die je hiermee kunt opleggen, die 5/7 charge demon is ideaal, of een 6/6 infernal dread. Voordeel is dat de battlecry niet afgaat en een bak mana die je kunt besparen.
Voor die 0,5 mana extra die hij kost (tov een 4/4) heb je zat mogelijkheden om value te halen. Zelfs een Flame imp zonder 3 damage is 0,5 mana zeker waard, alleen zou je die natuurlijk voor die tijd spelen als je een betere demon kunt 'rattlen'.

Je kunt eventueel met een Power overwhelming, Abusive sergent of Dire wolf alpha nog een betere ruil maken. Dat zijn geen dode kaarten, want ook prima te gebruiken op andere momenten.
Shadowflame kan ook nog nadat je een Senjin hebt gebeukt, prima deal in een Void Terror (6/7 Terror en een verse demon erbij.

De leukste uitdaging blijft om het een beetje efficiënt te maken natuurlijk. Niet teveel en niet te weinig demons, die je uit het handje niet zou willen spelen. Want hij kan natuurlijk gedispeld worden.

Ik speel trouwens ook liever geen Zoo ;-)
Mijn visie op de kaart:

In een Zoo deck heeft deze kaart wellicht wel potentie. Het is echter de vraag of hij hierin écht van waarde kan zijn:
- Een 3/4 voor 4 mana is zwak... Als je deze speelt, en je tegenstander molt hem met een Yeti waardoor je bijv. een Flame Imp of Voidcaller oplegt, kan hij de beurt erna met die Yeti die demons ook mollen.

- Als je een Doomguard ermee op het bord krijgt is het natuurlijk erg goed. Maar.... het is een random demon kaart uit je hand, mocht je er meerdere hebben moet je geluk hebben dat hij de Doomguard op legt. Voor Illidan hetzelfde.

- Welke demons gebruikt zoo? Flame Imp, Voidcaller en Doomguard (volgens mij). Je moet maar net geluk hebben dat je een van deze kaarten samen met de Voidcaller in je hand hebt. Daarbij kosten 2 van deze minions 1 mana, die je (behalve op turn 4 of turn 3+coin) ook samen met je Voidcaller zou kunnen spelen. De 3 damage van Flame Imp zal je 9/10 keer niet de das om doen.

- Is deze kaart het echt waard in vergelijking met andere 4-drops in Zoo? Je moet iets eruit halen om Voidcaller erin te doen. Is hij beter dan Defender of Argus of Dark Iron Dwarf? Ik heb mijn twijfels...

Natuurlijk zijn nog niet alle Naxx kaarten uit, en is hij beter in combinatie met andere Naxx kaarten die nog niet uit zijn of als de meta verandert, maar dat is nog niet (helemaal) te voorspellen.

In fun decks kan hij misschien leuker zijn, mijn mening is meer voor ranked decks. Een Voidcaller + Baron Rivendare en daarmee 2x Doomguard of Illidan opleggen is natuurlijk een heerlijke combo om te spelen :)

Iets anders: hebben mensen het Reynad verhaal filmpje gezien? (Staat op de Reddit frontpage) Geniaal haha.

Voor de mensen die aan het toernooi meedoen: succes en veel speelplezier! d:)b

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
ik denk ook meer in leuke combo's en ik speel niet zo veel netdecks, hoewel het onmogelijk is om geen invloed op te pakken.
Misschien is dat ook wel het grootste probleem, zoveel mensen die zelf weinig creativiteit er in leggen.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

ir_richman schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:20:
ik denk ook meer in leuke combo's en ik speel niet zo veel netdecks, hoewel het onmogelijk is om geen invloed op te pakken.
Misschien is dat ook wel het grootste probleem, zoveel mensen die zelf weinig creativiteit er in leggen.
Ik heb eigenlijk maar 1 deck van het internet, en daar heb ik dan zelf nog dingen in veranderd.
Misschien is dat ook wel de reden dat ik nog best noob ben :9

Beeromaniac

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-11 09:42
ir_richman schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:20:
Het is niet het gebrek aan creativiteit maar eerder aan het bang zijn om minder te zijn als je tegenstander die waarschijnlijk wel met een ''betere'' setup speelt.
Het is in alle games van BF4 tot Diablo 3 weer zo dat zodra op bijv. Youtube weer een setup/deck/wapen/class als OP word bestempeld er opeens weer een heel legioen er mee speelt zonder er maar 1 sec. over na te denken of het wel eens bij je past.
Ik weet zeker zodra er straks met de uitbreiding 1 Youtuber of streamer zegt dat een bepaalde kaart OP is dat er heel veel spelers die kaart hoe dan ook in elk deck willen hebben :') of het nu wel of niet in je deck past.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

beuker19 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:00:
[...]

Het is niet het gebrek aan creativiteit maar eerder aan het bang zijn om minder te zijn als je tegenstander die waarschijnlijk wel met een ''betere'' setup speelt.
Het is in alle games van BF4 tot Diablo 3 weer zo dat zodra op bijv. Youtube weer een setup/deck/wapen/class als OP word bestempeld er opeens weer een heel legioen er mee speelt zonder er maar 1 sec. over na te denken of het wel eens bij je past.
Ik weet zeker zodra er straks met de uitbreiding 1 Youtuber of streamer zegt dat een bepaalde kaart OP is dat er heel veel spelers die kaart hoe dan ook in elk deck willen hebben :') of het nu wel of niet in je deck past.
Mjah zo wordt door veel mensen gezegd dat Miracle rogue erg sterk is. Ik weet niet eens precies wat het in houdt (veelste lang niet gespeeld). Maar ik kan niet overweg met de rogue dus ik blijf er mooi bij uit de buurt :9

Beeromaniac

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 14:48

Freelance

(..)

GoT Hearthstone Tournament #1

Bracket
https://docs.google.com/s...2-oh9Xz2b3P1INMCo/pubhtml

Planning:

1) Elke deelnemer heeft tot 11/07/2014 20:00 tijd om zijn drie decks door te sturen via PM naar mij (via imgur)
2) Op vrijdag avond zal ik een 8 deelnemer bracket samenstellen van de deelnemers die zijn/haar decks hebben ingezonden. De volgorde zal random zijn. De deelnemers die buiten de eerste 8 vallen zullen reserve zijn mocht er iemand uitvallen.

3) De resultaten van de eerste ronde moeten voor 15 juli 21:00 binnen zijn per PM / battle.net bij mij. Eerder mag uiteraard ook :)
4) De uitslagen van de tweede ronde moetn voor 19 juli 21:00 binnen zijn per PM / battle.net bij mij. Eerder mag uiteraard ook :)
5) De finale deelnemers mogen zelf wat afspreken in een tijdsbestek van 3 dagen.

Volgende stap
Voeg je tegenstander toe aan je battle.net friendslist, spreek af wanneer jullie het volgende gaan doen:
  • Best of 5 match, de winnaar blijft doorspelen met het deck welke in gebruik is
  • Als je een match verliest kies je uit eén van je overgebleven deck(s) je vervolg deck
  • * Wanneer er een uitslag is geef deze beide door per PM of via battle.net (Blockbuster#2813)
Bij vragen en / of opmerkingen PM of via battle.net -> Blockbuster#2813

Succes allemaal!

* Als één van de twee de matchups classes doorgeeft met winnaar zou dat fijn zijn

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Heuj wordt ik helemaal overgeslagen? :(

-

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Friend request naar Thompson gestuurd.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Nazanir schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:52:
Volgens mij, first come first served en heb apocalypsa ook een friend request gestuurd.

[ Voor 12% gewijzigd door An1mA op 11-07-2014 22:56 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Oh dat snap ik wel, maar ik sta niet eens op reserve, terwijl ik me had aangemeld en m'n decks had verstuurd.

-

• Freelance

Freelance

(..)

Nazanir schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:52:
sry, je was de laatste met een deck submit. Je staat inmiddels op reserve #4.
De nummers voor je nick is overigens de volgorde van deck submit.

Bracket is bijgewerkt

[ Voor 4% gewijzigd door Freelance op 11-07-2014 22:57 ]

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
Nog vier man erbij en we hebben een kwartfinale!

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Tektoon
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4BCoflR.jpg

Vraagje voor de pro's. Bovenstaande situatie is typerend voor een gemiddeld arena potje. Er zijn verschillende oplossingen voor een niet al te ingewikkeld bord. Wat te doen?

A ) Argent -> Acolyte. Wyrm -> soldaatje. Panda => face.
B ) Frostbolt -> Acolyte. Hero Power -> soldaatje. Wyrm + Panda -> face.
C ) ?

In het eerste geval gebruik je minions en ontwikkel je de Argent Commander, maar ben je wel kwetsbaar voor Consecration. In het tweede geval gebruik je een spell waar je er weinig van hebt (2x frost, 2x poly, 1x flamestrike).

Ik heb het gevoel dat ik in deze game bijna altijd goede oplossingen kies, maar vaak net niet de beste. Ik koos hier uiteindelijk voor optie B omdat ik twee frostbolts in hand had, maar ik twijfelde lang omdat ik een frostbolt voor een acolyte maar weinig value vond geven.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 17:22
C) Boulderfist Ogre, Wyrm > Soldaatje, Panda > Acolyte

Dan heb jij het grootste monster op het veld, samen met alle removal die je ooit nodig zal hebben nog in je hand zodat je de beurten erna zijn monsters kan removen + met Ogre in z'n gezicht kan beuken.

EDIT:
De kans dat hij de goede kaarten heeft om van zo'n board terug te krabbelen is hierbij ook een stuk kleiner dan van de board die overblijft bij situatie A/B.

[ Voor 24% gewijzigd door PCBaas op 12-07-2014 00:33 ]

5700X | RX 6600

• DarthDavy
A absoluut niet, want je zegt het zelf: je opent jezelf naar een grote consecration.
B is een optie, want je doet 7 dmg zodat je tegenstander op 14 komt. Nadeel is wel dat je je bord niet ontwikkelt.
C) Wyrm -> soldier, panda -> acolyte, cast ogre. Nah, B is beter :) Vooral omdat je de argent commander hebt voor de volgende beurt mocht er iets ambetant komen. Anderzijds, je tegenstander moet nog altijd met die 5/1 panda en een 2/3 wyrm afrekenen.

Trouwens, frostbolt is op dit bord niet weinig value tov een acolyte. De acolyte kan je panda mollen, of value halen met een attack op je wyrm. Hij moet dus absoluut dood, dus is frostbolt wel heel veel value op deze turn.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50

Felyrion

goodgoan!

lastige keus, maar ik zou voor frostbolt acolyte, frostbolt face, ping soldier, attack face met minions gaan.

Dus, acolyte dood door frostbolt > soldier dood door ping > tegenstander op 18 door frostbolt > attack met dan 3/3 face > 15 health tegenstander > attack met 5/1 > 10 health tegenstander.

Jij heby nog een 3/3 en een 5/1 liggen, dat vereist dus actie van je tegenstander.

Jij weet dat je nog flamestrike, een argent commander en een ogre hebt. Daarnaast kun je elke beurt één damage doen minimaal.
Ik zou er voor gaan ;) Maar misschien een beetje greedy play.

[ Voor 3% gewijzigd door Felyrion op 12-07-2014 02:24 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Felyrion schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 02:23:
lastige keus, maar ik zou voor frostbolt acolyte, frostbolt face, ping soldier, attack face met minions gaan.

Dus, acolyte dood door frostbolt > soldier dood door ping > tegenstander op 18 door frostbolt > attack met dan 3/3 face > 15 health tegenstander > attack met 5/1 > 10 health tegenstander.

Jij heby nog een 3/3 en een 5/1 liggen, dat vereist dus actie van je tegenstander.

Jij weet dat je nog flamestrike, een argent commander en een ogre hebt. Daarnaast kun je elke beurt één damage doen minimaal.
Ik zou er voor gaan ;) Maar misschien een beetje greedy play.
Te greedy imo. Als hij een Sunwalker neergooit ben je fucked. Ik zou voor de optie gaan om de Ogre te spelen. Paladin heeft daar maar weinig antwoorden op behalven NOG een equality. Bovendien hou je de Argent Commander in je hand om eventuele enemy critters te kunnen chargen.

[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 12-07-2014 03:02 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

edit: dubbel...

[ Voor 97% gewijzigd door Vicarious op 12-07-2014 03:01 ]

• DarthDavy
Vicarious schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 03:00:
[...]

Te greedy imo. Als hij een Sunwalker neergooit ben je fucked. Ik zou voor de optie gaan om de Ogre te spelen. Paladin heeft daar maar weinig antwoorden op behalven NOG een equality. Bovendien hou je de Argent Commander in je hand om eventuele enemy critters te kunnen chargen.
Daarom vind ik het nog altijd beter om optie B te doen. Je zet hem onder druk om volgende beurt te handelen, want hij komt in lethal range.

Hij heeft 6 mana. Der ligt een 2/3 Wyrm en een 5/1 panda. Die panda moet eraan. Wat zijn de opties: consecration (wyrm blijft leven), hammer (wyrm blijft leven) en Avenging Wrath om het rechtstreeks te doen. Niet veel. De andere optie is een taunter, maar het moet al een stevige taunter zijn. Zelfs met een sunwalker zou ik blij zijn: ping de sunwalker en kill it met de panda. Wyrm heeft weer vrij spel.

De board ontwikkeling met de ogre is zeker ook niet slecht, maar ik zou al voor de win gaan. Zeker met een mage. Hij moet al in beurt 7 guardian of kings op tafel gooien om in leven te blijven.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DarthDavy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:45:
[...]

Daarom vind ik het nog altijd beter om optie B te doen. Je zet hem onder druk om volgende beurt te handelen, want hij komt in lethal range.

Hij heeft 6 mana. Der ligt een 2/3 Wyrm en een 5/1 panda. Die panda moet eraan. Wat zijn de opties: consecration (wyrm blijft leven), hammer (wyrm blijft leven) en Avenging Wrath om het rechtstreeks te doen. Niet veel. De andere optie is een taunter, maar het moet al een stevige taunter zijn. Zelfs met een sunwalker zou ik blij zijn: ping de sunwalker en kill it met de panda. Wyrm heeft weer vrij spel.

De board ontwikkeling met de ogre is zeker ook niet slecht, maar ik zou al voor de win gaan. Zeker met een mage. Hij moet al in beurt 7 guardian of kings op tafel gooien om in leven te blijven.
Hij is toch nog niet in lethal range? Hij staat nog op 21... ik zou in zulke gevallen echt voor de safe plays gaan waarmee ik het meeste board control krijg. Een 5/1 is daarin nogal shaky.

• ebuzola
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-10 19:13
Kunnen we niet nog zo meer van deze screensshots posten en becommentariëren, lijkt me leuk om andermans denkwijze te analyseren en er zelf iets uit halen. :)

Verwijderd

Livestream is live voor ZOTAC Cup ! Zie sig. :) Binnen 45min start sign-in. En binnen 1u45m start het tornooi.

• An1mA
Zojuist van apocalypsa gewonnen en daar kwam ik achter dat je met 3 decks mocht spelen ipv 3 classes. Normaliter speel je in toernooien met classes en geen decks, misschien kunnen we dat in de volgende ronde veranderen naar class ipv decks?

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

An1mA schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:10:
Zoals van apocalypsa gewonnen en daar kwam ik achter dat je met 3 decks mocht spelen ipv 3 classes. Normaliter speel je in toernooien met classes en geen decks, misschien kunnen we dat in de volgende ronde veranderen naar class ipv decks?
Maar betekend dat dan dat je bijvoorbeeld 3x pala, 3x mage en 3x rogue deck kunt maken en dus de keus hebt uit 9 decks elke ronde?

Beeromaniac

• An1mA
@Thompson hij speelde 1st murloc warlock en vervolgens 2 keer rogue, miracle en zijn eigen variant rogue. Wat er op neer komt is, je zou 3 keer bv rogue kunnen spelen als de decks maar anders zijn. Is naar mijn mening een beetje krom en ik denk ook zoals in mijn vorige post suggereerde dat het naar 3 classes veranderd moet worden.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik speel niet mee, dus ik heb geen stem in deze, maar 3 classes lijkt mij inderdaad correct. Anders zou je 3 keer Miracle Rogue of Warlock Zoo kunnen nemen met maar 1 card verschil steeds. Lijkt me overigens niet de beste strategie omdat je geen counters hebt tegen bad match-ups dan, maar toch.

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Ah dus jullie bedoelen je maakt 3 verschillende decks en ze móeten van 3 verschillende classes zijn? Dat lijkt mij prima.

Ik dacht even dat jullie bedoelden je geeft aan dat je met 3 classes speelt en vervolgens kun je met die 3 classes het maximum aantal decks maken

Beeromaniac

• Freelance

Freelance

(..)

An1mA schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:17:
@Thompson hij speelde 1st murloc warlock en vervolgens 2 keer rogue, miracle en zijn eigen variant rogue. Wat er op neer komt is, je zou 3 keer bv rogue kunnen spelen als de decks maar anders zijn. Is naar mijn mening een beetje krom en ik denk ook zoals in mijn vorige post suggereerde dat het naar 3 classes veranderd moet worden.
Lijkt mij idd een goede wijziging! Zal de regels voor het volgende toernooi aanpassen.

Verwijderd

Kan je nogmaals de rules posten. Zit al weer enkele pagina's verder denk ik. :)
Freelance schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:30:
[...]

Lijkt mij idd een goede wijziging! Zal de regels voor het volgende toernooi aanpassen.

• Tektoon
DarthDavy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:45:
[...]

Dank voor alle reacties. Leuk om te lezen dat er, net zoals in mijn hoofd, ook hier discussie is over de juiste play.

Ik had er expres geen context bij gegeven, maar achteraf is dat misschien wel interessant. Mijn tegenstander maakte geen goede indruk in de eerste turns. Dat maakte mij agressiever. Zijn turn vier was geloof ik Equality + soldaatje. Zijn turn vijf was Acolyte + soldaatje. Turn zes speelde hij de taunt optie: Booty Bay Bodyguard. Value Panda! Daarna was 't potje snel voorbij; bij zes health gaf 'ie op.

Mijn eerste reactie was ook om de Ogre spelen, maar Panda -> Acolyte was ondenkbaar voor mij; zonde van de Panda. Interessant dat dit voor een aantal van jullie juist heel goed denkbaar is. En inderdaad; het is arena dus voor hetzelfde geld top-decked 'ie een Boar -> Panda.

Voor iemand die van zichzelf denkt dat 'ie geduldig op controle speelt en zeker niet greedy is... neem ik kennelijk aardig wat risico af en toe. Interessant. (8>

Verwijderd

@RoricNormannum, accept invite & let's play! :)

• Saint_One
  • Laatst online: 10-07-2022
Frostbolt op acolyte, fireball op soldier , rest in de face. om die panda weg te krijgen zou het een taunt , charge of spell worden die 5 points verspelen op een minion nee en je houdt de druk op het board en nog meerdere removals voor de volgende ronde om dan de ogre te spelen.

• apocalypsa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 15:07
Denk inderdaad dat 3 classes een stuk logischer is. Die "eigen variant" was trouwens gewoon tempo rogue ;)

[ Voor 3% gewijzigd door apocalypsa op 12-07-2014 16:56 ]

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
Ik heb cerntje een friend request gestuurd dus hopelijk spelen we snel ons potje :)

Heb overigens drie decks met drie verschillende classes ingestuurd. Niet eens zo zeer omdat ik vind dat dat zo hoort, maar omdat ik denk dat je met drie keer dezelfde class niet het maximale kunt halen uit alle opties om toch nog die win te pakken als je achter raakt maar dat is misschien ook persoonlijk.

Denk wel dat het een goede regel is om toe te voegen, houd het geheel wel wat dynamischer :)

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
@lode, zo te zien geen invite gekregen, heb je net een invite gestuurd :)

Verwijderd

Lode 2 - 1 Roric. Op naar de volgende. :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 19:20

PromWarMachine

Forsaken Archer

Net m'n beste Flare ooit gehad.
Sloopte 3 traps. Als ze door waren gekomen, had ik mogelijk zelfs verloren. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AyNT7gpZ9cBdnkOoXmJiYZJD/thumb.png

Die 2hp die je bij de enemy ziet was na mijn aanval waarbij ik al deze secrets oprolde :)

[ Voor 16% gewijzigd door PromWarMachine op 12-07-2014 20:03 ]

Dividend for Starters

• An1mA
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:57:
Lode 2 - 1 Roric. Op naar de volgende. :)
Dat ben ik, heb je al friend request gestuurd.

Verwijderd

Net 3-0 gewonnen tegen An1mA. Finale here I come! :) Eventueel streamen voor de funs op een bepaald tijdstip? Ik zet er dan wel een delay op.
An1mA schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:03:
[...]

Dat ben ik, heb je al friend request gestuurd.

• DaMei
Hier nog geen activiteit of reactie van cerntje dus ik wacht nog even af ;)

• DarthDavy
DarthDavy vs Thompson: DarthDavy won 3-1.

Eerste keer dat ik zoiets speel. Wel raar. Je kan iedere ronde de counter tegen de tegenstrever zijn deck nemen. Mijn eerste deck moest in principe altijd winnen van Thompson eerste deck wat het ook deed (hoewel heel close). Daarna nam hij een counter en hij won. Ik nam dan een counter tegen zijn deck en ik won. En het laatste potje was een non-game. Insane hand van mij en Thompson liep achter de feiten aan.

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

DarthDavy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:31:

Eerste keer dat ik zoiets speel. Wel raar. Je kan iedere ronde de counter tegen de tegenstrever zijn deck nemen. Mijn eerste deck moest in principe altijd winnen van Thompson eerste deck wat het ook deed (hoewel heel close). Daarna nam hij een counter en hij won. Ik nam dan een counter tegen zijn deck en ik won. En het laatste potje was een non-game. Insane hand van mij en Thompson liep achter de feiten aan.
Klopt. Ik wist dat ik jouw 1e deck makkelijk zou counteren met mijn druid zolang ik mid-game maar zou halen. Maar ik denk dat het daarom juist wél leuk is om het zo te doen, je krijgt over het algemeen geen makkelijke 3-0 overwinningen of iemand die alleen maar rush/endgame gericht speelt, je zult flexibel moeten zijn in je decks.

De 2 losses daarna had ik inderdaad pech met mijn hand en jij had een ziek snelle start >.<

Waren wel leuke potjes, hopelijk worden dit soort dingen vaker georganiseerd want dit smaakt naar meer!

Beeromaniac

• Tektoon
...en met meer mensen; dan kunnen de bankzitters ook eens meedoen! Ik vermaak me nu maar met een Windfury Giant in de Arena; tussenstand 5-0. (eindstand 9-3, nieuw record!)

Ik zag overigens laatst een toernooi waar de winnaar z'n deck ook mag veranderen. Voor de strategie wellicht leuk.

[ Voor 5% gewijzigd door Tektoon op 13-07-2014 00:37 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DarthDavy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:31:

Eerste keer dat ik zoiets speel. Wel raar. Je kan iedere ronde de counter tegen de tegenstrever zijn deck nemen
Dat is juist de bedoeling. Het geeft de verliezende speler weer een goede kans om terug te komen om het interessant te houden, en het zorgt dat je je deck niet te eenzijdig kunt maken.

Verwijderd

Tenzij je een OP deck speelt, win je 3 keer op rij ermee met beetje lucky draws. :)

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 09:46
DaMei inmiddels toegevoegd en de agenda's zullen we bij elkaar pakken ;)

Verwijderd

Leuk! Kan niet wachten tot de finale. :)
Cerntje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:15:

• DaMei
Cerntje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:15:
Zie je berichten, maar je bent nu offline ;) alle tijden die je als optie geeft ben ik ook wel online dus dat komt goed :)

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
zowiezo een leuk event zo'n toernooi, mijn potjes tegen lode waren erg leuk

Verwijderd

Dit was inderdaad leuk. Ik ben zeker voorstander van grotere tornooien in de toekomst!
RoricNormannum schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:18:
zowiezo een leuk event zo'n toernooi, mijn potjes tegen lode waren erg leuk

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 17:22

SkyStreaker

Move on up!

http://hydra-media.cursec...ece16036ac0c1ada5f7499766

Zo zag het kaartje er dus ook echt uit XD hilarisch.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Freelance

Freelance

(..)

Bracket is bijgewerkt:
https://docs.google.com/s...3P1INMCo/edit?pli=1#gid=0

Lode & RoricNormannum wisten in de eerste ronde niet dat het BO5 was en hebben dus een BO3 gedaan

• Cerntje
  • Laatst online: 20-10 09:46
Gefeliciteerd DaMei! Succes in het verdere toernooi!
DaMei schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:19:
[...]

Zie je berichten, maar je bent nu offline ;) alle tijden die je als optie geeft ben ik ook wel online dus dat komt goed :)

• DaMei
Cerntje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:38:
Gefeliciteerd DaMei! Succes in het verdere toernooi!

[...]

• Freelance

Freelance

(..)

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Ik kies zelf in arena altijd voor paladin wanneer ik de kans krijg, vind het een leuke class en eigenlijk altijd wel sterk in arena. Was maanden terug ook al de populairste class in arena, dat is volgens mij alleen maar meer zo geworden?

Speel nu zelf paladin, sta nu 6-1, hiervan was 6x tegen paladin (waarvan 1x verloren) en 1x tegen mage.
Merken jullie dit ook zo?

Uiteindelijk nog 4 rondes gespeeld; 2x pala, 1x mage en 1x rogue.
Verloren van de mage; 3x Frostbolt, 3x flamestrike, 2x blizzard. Kwam maar geen eind aan z'n removal :(
Verloren van de rogue; hij starte met coin + ringleader en vervolgens backstab + ringleader. Daarna liep ik achter de feiten aan want had geen consecration.

Wel een gladiator's longbow in het pakje, had hem al maar toch weer wat extra dust waard bij een disenchant. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Thompson op 13-07-2014 21:57 ]

Beeromaniac

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 14:23
Thompson schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:14:
Ik kies zelf in arena altijd voor paladin wanneer ik de kans krijg, vind het een leuke class en eigenlijk altijd wel sterk in arena. Was maanden terug ook al de populairste class in arena, dat is volgens mij alleen maar meer zo geworden?

Speel nu zelf paladin, sta nu 6-1, hiervan was 6x tegen paladin (waarvan 1x verloren) en 1x tegen mage.
Merken jullie dit ook zo?

Uiteindelijk nog 4 rondes gespeeld; 2x pala, 1x mage en 1x rogue.
Verloren van de mage; 3x Frostbolt, 3x flamestrike, 2x blizzard. Kwam maar geen eind aan z'n removal :(
Verloren van de rogue; hij starte met coin + ringleader en vervolgens backstab + ringleader. Daarna liep ik achter de feiten aan want had geen consecration.

Wel een gladiator's longbow in het pakje, had hem al maar toch weer wat extra dust waard bij een disenchant. :)
Ik denk dat vooral Mage nu op is in arena vanwege, zoals je zelf al hebt gemerkt, veel goede common removal cards heeft.

Ik speel het lieft ook met Mage en als gedeeld 2e zijn Druid en Rogue, Heb met Rogue mijn beste prestaties neergezet in de arena.

Coin Ringleader is echt fantastisch. zijn maar weinig tegenstanders die die combi snel verwijderd hebben.

• Astie
Ik heb net een geweldige run in de arena gehad met een mooi Rogue deck. 9-3.

Daarna vol goede moed aan ranked begonnen maar wat wordt ik gek van de hersenloze decks zeg.
Altijd maar zoo en aggro paladin. Tering irritante potjes waar je alleen met een gunstige RNG wint.
Ik speel liever tegen Mage, Handlock of Priest. Lekker lange potjes waar je wel bij na moet denken.

Grrrr wat is zoo kut.

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Ik zie de term vaker voorbij komen, zoo, is dat een hunter beast rush deck?

Beeromaniac

• Astie
Thompson schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:54:
Ik zie de term vaker voorbij komen, zoo, is dat een hunter beast rush deck?
Nee een Warlock rush deck die als je slecht RNG't lethal is op beurd 5

En blijft elke beurd maar doorgaan met buffen van de minions. Elke beurd kan hij in principe 2 kaarten spelen vanwege de hero power

[ Voor 20% gewijzigd door Astie op 13-07-2014 22:59 ]

• DarthDavy
DaMei en DarthDavy spelen in principe morgenavond.

Fijn toernooi tot nu toe en tegenstanders waar goed mee te communiceren valt. Ik vind het top!

Bedankt Freelance!

Laat ik zeggen dat dit naar meer smaakt op GoT!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

astie schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:57:
[...]

En blijft elke beurd maar doorgaan met buffen van de minions. Elke beurd kan hij in principe 2 kaarten spelen vanwege de hero power
De term zoo heeft dus niks met beesten te maken? :?

Beeromaniac

• Tektoon
Jawel, zoo is in dit geval letterlijk een dierentuin van allerlei klein grut. Alles door elkaar, zolang het maar goedkoop is om te spelen zodat je alles in hoog tempo op tafel kan leggen. Daarom speel je het bij voorkeur ook met een warlock: dan kan je kaarten bijtrekken met je hero ability.

In ander nieuws;
astie schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:44:
[...]

Ik denk dat vooral Mage nu op is in arena vanwege, zoals je zelf al hebt gemerkt, veel goede common removal cards heeft.

Ik speel het lieft ook met Mage en als gedeeld 2e zijn Druid en Rogue, Heb met Rogue mijn beste prestaties neergezet in de arena.
[...]

Al aan 't Oktoberfest begonnen? ;)

Verwijderd

[...]

Zoo is geen rush, de truc achter Zoo is veel goedkope value creatures neerleggen en buffen en efficiënt (laten) traden zodat je tegenstander er niet meer aan te pas komt
Het leuke aan Zoo is dat het ook in latere beurten nog sterk is, waar de meeste aggro decks stoom verliezen
Daarnaast is het een belachelijk goedkoop deck en iedereen kan het dus maken (en doet dat dan ook omdat het een zeer efficiënt deck is)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 07:59 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:19:
[...]

Zoo is geen rush, de truc achter Zoo is veel goedkope value creatures neerleggen en buffen en efficiënt (laten) traden zodat je tegenstander er niet meer aan te pas komt
Het leuke aan Zoo is dat het ook in latere beurten nog sterk is, waar de meeste aggro decks stoom verliezen
Daarnaast is het een belachelijk goedkoop deck en iedereen kan het dus maken (en doet dat dan ook omdat het een zeer efficiënt deck is)
Zoo verliest ook wel redelijk stoom hoor, als ik ze naar beurt 5-6-7 krijg hebben ze vaak nog 1-2 kaarten in de hand tegenover mijn mijn Lock, Druid, Warrior decks die ik het meest speel. Al ik dan kan stabiliseren op +- 10HP dan win ik bijna altijd. Enige probleem met zoo is, is dat wanneer je geen redelijk start hand hebt om zijn eerste paar minions te wipen je inderdaad vaak geen kans mee hebt als je tegenstander goed trade, en niet overmoedig voor de face gaat.

Verwijderd

Dennism schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:42:
[...]

Zoo verliest ook wel redelijk stoom hoor
Natuurlijk, maar het bord ligt zo weer vol met buffed critters, daarnaast heeft Zoo eng veel burst met Doomguard, Argent Crusader en evt. Leeroy, al dan niet met Power Overwhelming, Abusive Sergeant of Soulfire om het af te maken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 09:48 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24
astie schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:46:
Ik heb net een geweldige run in de arena gehad met een mooi Rogue deck. 9-3.

Daarna vol goede moed aan ranked begonnen maar wat wordt ik gek van de hersenloze decks zeg.
Altijd maar zoo en aggro paladin. Tering irritante potjes waar je alleen met een gunstige RNG wint.
Ik speel liever tegen Mage, Handlock of Priest. Lekker lange potjes waar je wel bij na moet denken.

Grrrr wat is zoo kut.
Duurt ff voor je er voorbij bent. Er zijn wel wat anti-aggro control decks die je eventueel kunt maken. En anders gewoon zelf ook aan de aggro.

Na rank 10 ofzo worden de echt hersenloze decks (of spelers :P) wel wat minder en wordt ranking iets interessanter.

Speel zelf dit seizoen voornamelijk Rogue decks, Miracle of Tempo. Maar net waar ik zin in heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 14-07-2014 09:50 ]

Verwijderd

ik weet dat ik wat laat ben met mij reactie maar zie het nu pas en wil toch reageren op de arena screenshot omdat er volgens mijn maar twee corecte optie zijn en de beste niet genoemd is.

Optie een ping > soldaat, frost > Acolyte, twee mana overhouden rest face
Optie twee Ogre. worm > soldaat, panda face

Optie een doet 7 damage maar geeft je een zwak boord waarvoor je wel kaarten hebt om deze te verdedigen of te herbouwen. extra frost in het gezicht maakt wapens onmogelijk maar ik zou nooit een frost in het gezicht gebruiken tenzij het mij lethal geeft of hij al een wapen heeft.

maar mij keuze zou optie twee zijn. hij heeft nog maar 16 leven en ik heb 12 damage on board en genoeg burst in mijn handen. zijn keuzen zal zij om mijn panda uit te schakelen, en dan iets te spelen (ik heb nog steeds 7 damage en genoeg remove om de meeste taunt te verwijderen). Of hij gaat een extra kaart trekken door worm aan te vallen. maar gezien hij waarschijnlijk in de vorige beurt geen AoE had is de kans klein dat hij deze weet te pakken met twee kaarten. en zelfs al hij deze wel heeft heb ik een Ogre en hij een 1-2 Acolyte en waarschijnlijk een nieuwe soldaat.

• Saint_One
  • Laatst online: 10-07-2022
Whoops . Top deck win, best wel lullig op deze manier.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/f0beef92ea0611820e29bef64a393725.png

[ Voor 17% gewijzigd door Saint_One op 14-07-2014 20:18 ]

Verwijderd

Winnen is het belangrijkste hoor. :)

Verwijderd

Saint_One schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:16:
Whoops . Top deck win, best wel lullig op deze manier.

[afbeelding]
UTH was nog meer damage geweest (7 + hero power)

• DaMei
Net tegen DarthDavy gespeeld, weer pas in het vijfde potje de beslissing gevallen, dit keer in het voordeel van DarthDavy

Heel veel succes tegen Lode, DarthDavy!

• Tektoon
Oke dan! En wanneer wordt de finale van het Tweakers Hearthstone Open gespeeld? Lode, ga je 'm streamen?

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Nou ben ik stiekem voor DarthDavy, kan ik zeggen dat ik door de kampioen ben uitgeschakeld ghehe :9

Beeromaniac

• Freelance

Freelance

(..)

DaMei schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:47:
Net tegen DarthDavy gespeeld, weer pas in het vijfde potje de beslissing gevallen, dit keer in het voordeel van DarthDavy

Heel veel succes tegen Lode, DarthDavy!
Top, zal morgen ff de bbracket bijwerken. Lode en DarthDave, plan maar wat in!
Wellicht een idee dat julie de matches opnemen en uploaden? Zal vast een een interessants discussie uitlokken.

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Yes m'n eerste 12-win sinds ik weer ben begonnen is binnen :)

Met dit mage deck;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ftvkkmJ.jpg

En 2 flamestrikes staan buiten beeld.
Reward was 415 gold en een waardeloos pakje.

Beeromaniac

• Physx
  • Laatst online: 08:39
Echt, ik heb zo'n hekel aan die flamestrike gekregen. Die kaart mag wat mij betreft echt generfed worden (minder damage). Je kan hem altijd met + spellpower nog buffen.

Ik had gisteren mage in arena en natuurlijk geen flamestrike. Verder ook weinig removal. Echt een slechte draw. Ging dan ook fors onderuit maar wel een legendary erbij (baron Geddon). 3 Potjes mee gespeeld in een shaman deck (en gewonnen) waarvan 1 potje echt gered werd door Geddon. :-)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Geddon past imo meer bij Warrior dan bij Shaman aangezien hij al je tokens sloopt. Met Warrior kun je met je hero power zijn damage tegengaan en damage op je creeps is bij Warriors vaak zelfs een voordeel (enrages en bepaalde kaarten die een damaged creep nodig hebben).

Edit: flamestrike is imo alleen OP in Arena. Daar kun je er veel moeilijker omheen spelen, ook omdat je niet zeker weet dat zijn tweede flamestrike zijn laatste is. Bovendien heb je veel minder card draw en grote creeps die minder last hebben van flamestrike.

[ Voor 32% gewijzigd door Vicarious op 15-07-2014 09:08 ]

• Physx
Vicarious schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:05:
Geddon past imo meer bij Warrior dan bij Shaman aangezien hij al je tokens sloopt. Met Warrior kun je met je hero power zijn damage tegengaan en damage op je creeps is bij Warriors vaak zelfs een voordeel (enrages en bepaalde kaarten die een damaged creep nodig hebben).

Edit: flamestrike is imo alleen OP in Arena. Daar kun je er veel moeilijker omheen spelen, ook omdat je niet zeker weet dat zijn tweede flamestrike zijn laatste is. Bovendien heb je veel minder card draw en grote creeps die minder last hebben van flamestrike.
Klopt. Maar had al mijn decks gereset en was toch met shaman quest bezig. Dus dacht, what the hell, ik zet hem er gewoon in om hem is in actie te zien.

Lees wel wat interessante ideeën met healing totem. Voordat ze neergaan healed deze bij en zorght ervoor dat je minions overeind blijven. Met een truck kan je zelfs 2 healing totems hebben waarbij je elke turn al je minions blijft healen :-)

• Grotman
  • Niet online
Physx schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:14:
[...]

Lees wel wat interessante ideeën met healing totem. Voordat ze neergaan healed deze bij en zorght ervoor dat je minions overeind blijven. Met een truck kan je zelfs 2 healing totems hebben waarbij je elke turn al je minions blijft healen :-)
Voordat ze neergaan healen ze je minions? Die snap ik niet. Je bedoelt gewoon de healing totem van je hero power toch? Die healt aan het eind van je beurt, maar niet als hij gekilled wordt voor zover ik weet. En wat is de truc voor 2 healing totems? Dat is ook nieuw voor mij :)

• Physx
Grotman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:21:
[...]

Voordat ze neergaan healen ze je minions? Die snap ik niet. Je bedoelt gewoon de healing totem van je hero power toch? Die healt aan het eind van je beurt, maar niet als hij gekilled wordt voor zover ik weet. En wat is de truc voor 2 healing totems? Dat is ook nieuw voor mij :)
Even copy paste:

The order that effects get carried out can, and has, saved me many cards. If you play a baron geddon, and then summon a health totem, at the end of the turn, baron geddon will deal 2 damage to every minion, and even though the health minion is temporarily at zero health, he'll still restore +1 health to every friendly minion (including himself so he doesnt die).

Je krijgt er 2 door een brewmaster te gebruiken of een faceless manipulator :-)

• Freelance

Freelance

(..)

Freelance schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 01:27:
[...]

Top, zal morgen ff de bbracket bijwerken. Lode en DarthDave, plan maar wat in!
Wellicht een idee dat julie de matches opnemen en uploaden? Zal vast een een interessants discussie uitlokken.
https://docs.google.com/s...3P1INMCo/edit?usp=sharing

• Grotman
  • Niet online
Physx schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:23:
[...]

Even copy paste:

The order that effects get carried out can, and has, saved me many cards. If you play a baron geddon, and then summon a health totem, at the end of the turn, baron geddon will deal 2 damage to every minion, and even though the health minion is temporarily at zero health, he'll still restore +1 health to every friendly minion (including himself so he doesnt die).

Je krijgt er 2 door een brewmaster te gebruiken of een faceless manipulator :-)
Oh je bedoelde in combinatie met Baron Geddon. Ja, dat is een goeie dan.
Zo heb je meer rare dingen met volgordes bij Deathrattles of end of turn-abilities. Niet altijd even logisch, dus je moet het maar net weten :)

• Bosmonster
DeathRattle volgorde wordt aangepakt binnenkort, dus dan komt er wat meer logica in. Dan worden DR's gewoon afgehandeld in de volgorde waarin de kaarten zijn gespeeld. (En werkt bovenstaande niet meer als het goed is, want lijkt me ook gewoon een bug).

[ Voor 51% gewijzigd door Bosmonster op 15-07-2014 10:13 ]

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Physx schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:25:
Echt, ik heb zo'n hekel aan die flamestrike gekregen. Die kaart mag wat mij betreft echt generfed worden (minder damage). Je kan hem altijd met + spellpower nog buffen.
Why? Als je wat moeilijkere removals neemt zoals een harvest golum of iets met divine shield recover je prima, daarnaast kan je hem prima zien aankomen en/of uitlokken. Door de hoge manacost kan je met de juiste cards zo weer board control krijgen , zeker als hij gewoon turn 6/7 wordt gespeeld. Ik kreeg het in het begin ook Spaans benauwd tegen mages, nu heb ik dat een stuk minder.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Physx schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:25:
Bekijk het eens van de andere kant:
Het is een 7 mana kaart, die de eerste 6 beurten een dode kaart is, daarna kost het je eigenlijk gewoon een beurt om hem te spelen, daarnaast moet je er minimaal 2 critters mee pakken om ueberhaupt card advantage te krijgen. Daarnaast houden tegenstanders rekening met een beurt 7 flamestrike, dus een verrassingskaart is het ook niet.

Tegen aggro decks is beurt 7 meestal te laat en in control decks zijn de meeste critters wel bestand tegen 4 damage (golem, yeti, druid critters, alles met divine shield, enz.)

Het enige wat ze w.m.b. mogen nerfen aan Flame Strike is het feit dat ie common is. In arena kom je regelmatig mages tegen met 3 of meer van die dingen, en dan is het gewoon prijsschieten.

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Flamestrike is inderdaad redelijk omheen te spelen.
Als we het over vervelende removal hebben ga ik toch voor Rogue. Die kan echt uit het niets een sterke minion slopen. Die heeft zoveel goedkope damage als ie z'n combo's weet te maken...

@hierboven: Dat gevoel heb ik sowieso bij de mage removal. Meer dan 2x Frostbolt of Fireball is ook stront vervelend en OP om tegen je te hebben.

Beeromaniac

Verwijderd

Rogeu hoeft niet generfed te worden. ja ze hebben een aantal combo spells welk goede waarde geven. maar deze moet je eerst activeren met een kleine andere kaart. als ik ze zou nerfen zou ik preparation een (of heel misschien twee) mana laten kosten. klein genoegen aanpassing om (miracle) rogeu een waardige klasse te laten. maar genoeg om de angle uit hun card draw engine te halen.

• Bosmonster
Preperation een mana cost geven is natuurlijk onzin. Dan is de kaart compleet nutteloos geworden :P Het idee is juist dat je een kaart (en dus card advantage) opoffert om een andere spell goedkoper te maken.

De enige reden dat preperation nu sterk is, is door de auctioneer. Maar dat zit meer in de auctioneer dan in prep.

Als ze iets aan miracle rogue willen doen, dan moeten ze de auctioneer aanpakken. Bijvoorbeeld dat ie alleen werkt bij spells die 1 of meer kosten. Of misschien maar 50% van de keren een kaart teruggeeft.

Verwijderd

Ok. Ik zal het streamen. We hebben wel nog niet afgesproken wanneer. Zal sowieso denk ik in de week zijn vanaf 19.00 (vroeger kan ik niet) of in het weekend, maar zoveel ben ik dan niet vrij. We laten het jullie wel nog weten wanneer we de potjes zullen spelen.

EDIT: Ik kijk er alvast naar uit.
Stream is http://twitch.tv/lodetv. Ik zal het streamen, maar zal wel met een delay zijn uiteraard. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 12:54 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Bosmonster schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:59:
Preperation een mana cost geven is natuurlijk onzin. Dan is de kaart compleet nutteloos geworden :P Het idee is juist dat je een kaart (en dus card advantage) opoffert om een andere spell goedkoper te maken.

De enige reden dat preperation nu sterk is, is door de auctioneer. Maar dat zit meer in de auctioneer dan in prep.

Als ze iets aan miracle rogue willen doen, dan moeten ze de auctioneer aanpakken. Bijvoorbeeld dat ie alleen werkt bij spells die 1 of meer kosten. Of misschien maar 50% van de keren een kaart teruggeeft.
Of gewoon max 1 kaart per beurt. Maar idd, de auctioneer is het probleem. De buzzard was ook het probleem bij de hunter, niet de UTH. Met goedkope creeps/spells je hele deck in 1 beurt kunnen drawen en neergooien vanuit het niets is gewoon unbalanced.

• Grotman
  • Niet online
Vicarious schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:11:
[...]

Of gewoon max 1 kaart per beurt. Maar idd, de auctioneer is het probleem. De buzzard was ook het probleem bij de hunter, niet de UTH. Met goedkope creeps/spells je hele deck in 1 beurt kunnen drawen en neergooien vanuit het niets is gewoon unbalanced.
Mja, het is een extreem deck, maar ik vind hem niet te sterk. Met verschillende decks win ik regelmatig van Miracles, vaker wel dan niet. Zowel met mijn Paladin als mijn Druid of Warlockdecks.

Ik heb zelf geen Leeroy, dus heb een baggerversie van Miracle Rogue met Argent Commanders. Maar die speel ik amper, hoewel ik het unieke idee van Miracle wel erg tof vind.

Verwijderd

@Bosmonster, daarin verschillen wij duidelijk van mening.

als prep. een mana kost funtioneerd hij nog steeds voor waar hij voor bedoeld is. een dure spell goedkoper maken. Van mij part maken ze er van dan voor 1 mana de volgende spell gratis is. hij is dan zelfs nog te gebruiken in M Rogue. M Rogue kunnen alleen niet meer in beurt 5 of 6 tot 4 kaarten recycle opzoek naar hun 26 burst damage. M Rogue is een deck met bestaans recht omdat deze goed te counteren is, en een deck is dat je niet zonder na te denken kan spellen. alleen momenteel hebben de counter deck (die levensvaatbaar zijn in de huidige meta, dus niet deck die alleen tegen miracle winnen) ongeveer een 60% kans om te winnen als Rogue niet twee preps heeft in beurt 5/6/7 maar elke 20% als rogue ze wel vind en dat is dan een counter deck.

Auctioneer aanpassen is niet nodig dat zou de hele deck kapot makken. zoals ik al zei M Rogue is een deck met bestaans recht. alleen de Auctioneer + Prep. is OP. net als Unleash voor twee mana te OP was. Een mana zou dat op lossen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:03
Bosmonster schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:59:

Auctioneer aanpassen voor Miracle zou ik niet doen, dan wordt deze waardeloos voor de andere fun/niche decks waar deze in zit.

Als ik persoonlijk iets aan Miracle zou doen is het shadowstep geen cost 2 less meer geven, maar cost 1 less, of helemaal geen cost less. Dan wordt de Leeroy combo iets generfed waardoor de rogue in kwestie iets meer moet spelen.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:39
Naxxramas is live :)

nothing stops this train

• Grotman
  • Niet online
Wut? Nice!
Kan alleen vanavond niet spelen :(

Edit:
Ik kan alleen deze post op het officiele forum vinden, van gisteren:
We are still on track to release Curse of Naxxramas in July, but it will not be tomorrow.

Ben je getrolled of zit je te trollen?

[ Voor 37% gewijzigd door Grotman op 15-07-2014 14:27 ]

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Nope :P.
En morgen ook niet... confirmed op twitter/forums ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Pagina: 1 ... 102 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]