LiquidT_NL schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:18:
[...]
Ten eerste, jammer om meteen "p2w Control Warriors" te roepen, kan net zo goed een kleuter zijn met teveel vrije tijd, of gewoon een veteraan die nog moet opklimmen. Ten tweede, zoals je zelf al zegt, als je een redelijke deck hebt pak je deze lui prima aan. Ik ben echt niet goed, maar imho win je prima van iemand met goede kaarten en slechte skills.
Mee eens. Ik ben onderhand ook veranderd in "zo'n eikel met al zijn legends".
Maar de meeste dus verdiend met F2P grinden.
Ik zou ook wel voor een 'restricted' optie zijn, waarbij je kunt kiezen uit een paar opties.
Want nu loot ik ook in casual weinig echte noobs vanwege hogere ranks, terwijl de basic kaarten ook best leuk zijn. Dus dan zit je weer eerst uit te vogelen of je een monster tegen je hebt, net zo frustrerend. (Mooyal zit juist vaak lager in de ranks, ook zo'n legend, om meer fun decks te kunnen spelen).
Daarom speel ik vanzelf relatief 'dure decks' om niet een hele avond te zitten verliezen.
Arena biedt wel opties, maar de basic combo's kunnen ook leuk zijn, dus juist constructed.
Voorbeeld voor Restricted play:
- Men geeft rare kaarten 1 punt, epic 2 punten en legend 4 punten.
- Dan speel je Restricted spellen waarin je 6, 8 of 10 punten mag inzetten in je deck.
Dus 10 punten is maximaal 2 legends en 1 epic spelen, of 1 legend en 6 rares,
Zelfs als je dan geen legend hebt, kun je door 10 rares weer een edge krijgen, dus daarom de punten en niet strict "maximaal 1 legend". Krijg je een mooie afweging kwaliteit/kwantiteit.
En bij je decks een tellertje maken met die punten zodat je daar makkelijk kunt zien welke restricted class je kunt spelen met welk deck.
Aantal Restricted classes niet te groot maken, om voldoende spelers per class te garanderen. Bij meer punten maakt het niet zoveel meer uit.