Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.874 views

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-11 22:06
Jerry schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:28:
Geen slechte prijs voor Naxx. Ik koop het denk ik met echt geld en bewaar ik mijn gold wel voor packs/arena runs :).
Ja, ik zit er nu ook aan te denken om mijn 4k gold te gebruiken voor boosterpacks en voor 18 euro de wings te kopen. Uiteindelijk is dat een betere deal misschien, want 40 boosterpacks is 45 euro. Keuzes, keuzes :p

Misschien dat er nu meer mensen zo denken, slimme zet van Blizzard, dit prijsschema :p

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb nu 3200 gold of zo, dus ik gebruik dat wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Grotman op 08-07-2014 21:00 ]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:24
Als ik de keuze heb om met ingame gold te kopen of echt geld......nou met ingame gold natuurlijk, ik ga er geen geld voor uitgeven :)

nothing stops this train

Verwijderd

Wel het komt nog beter uit als je die 4k aan Arena runs hangt. Ik ga er vanuit dat je minstens 3-4 wins haalt natuurlijk. :)

Ik ben nu ook zwaar aan het twijfelen om alles met echt geld te kopen. En mijn bijna 2k aan arena's..
Nostordici schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:44:
[...]

Ja, ik zit er nu ook aan te denken om mijn 4k gold te gebruiken voor boosterpacks en voor 18 euro de wings te kopen. Uiteindelijk is dat een betere deal misschien, want 40 boosterpacks is 45 euro. Keuzes, keuzes :p

Misschien dat er nu meer mensen zo denken, slimme zet van Blizzard, dit prijsschema :p

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 14:48

Freelance

(..)

champion16 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:55:
Ik vroeg mij af of het nog mogelijk is in te schrijven voor het toernooi :).
Zeker, binnen drie dagen 16 aanmeldingen. Trots op de mede-tweakers!
Nostordici schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:34:
[...]
Dus over 2 weken is het toernooi afgelopen? Sorry dat ik het zeg, maar dat is voor een kort spel als Hearthstone veel te lang. 1 ronde kan in een uurtje gespeeld worden, dus in twee dagen het complete toernooi afronden is dan toch perfect?
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:54:
Ik ben tegen het principe in 1 à 2 dagen finishen. Velen zijn hier werkmensen en moeten dus tot 19-20h werken en dan pas eten etc. Vaak heb ik slechts een uurtje tijd per dag om achter PC/GSM/Tablet te zitten om te spelen.

Hopelijk gaat het idee van 3-5 dagen per ronde door. Hebben we genoeg tijd om af te spreken met de rest. :)
Ik ben het met beide visies eens zijn, Ik ben ook druk met werk, trainen, afspraken, etc. Daarom stel ik voor om de eerste versie met de meerdaagse versie te gaan werken (zoals eerder besproken) en kijken hoe dat gaat.

Maar het voordeel om een toernooi te organiseren op een (vaste) avond staat me ook erg aan.

@DaMei, @Ypho PM ff je mail / 06 / skype zodat we wat op kunnen zetten voor een 'vast' toernooi na de eerste versie. Heb zelfs nog wel wat relatiegeschenken die al een tijd in de kast liggen die als prijs kunnen dienen.

GoT Hearthstone Tournament #1
Regels.

Elke matchup is een best of 5 waarbij de winnaar hetzelfde deck blijft gebruiken. De verliezer moet een ander deck kiezen van zijn eerder ingezonden drie decks. Na afloop van de match moeten beide spelers de score door pm'en en zal de bracket geupdate worden. Na afloop van het toernooi zullen de decks gepubliceerd worden. Als er blijkt dat je bent afgeweken van je eerder ingezonden decks zal er een diskwalificatie volgen.

Planning
1) Elke deelnemer heeft tot 11/07/2014 20:00 tijd om zijn drie decks door te sturen via PM naar mij (via imgur)
2) Op vrijdag avond zal ik een 8 deelnemer bracket samenstellen van de deelnemers die zijn/haar decks hebben ingezonden. De volgorde zal random zijn. De deelnemers die buiten de eerste 8 vallen zullen reserve zijn mocht er iemand uitvallen.
3) De resultaten van de eerste ronde moeten voor 15 juli 21:00 binnen zijn per PM bij mij. Eerder mag uiteraard ook :)
4) De uitslagen van de tweede ronde moetn voor 19 juli 21:00 binnen zijn per PM bij mij. Eerder mag uiteraard ook :)
5) De finale deelnemers mag zelf wat afspreken in een tijdsbestek van 3 dagen.
6) In de week daarop zullen we het 1-avond toernooi gaan organiseren.

Overig
Voor de tweakers jd1987, raafz0r, Bouchke en badboyqxy: bij de inschrijving was jullie battle.net id niet compleet. Bij de meeste ontbraken de nummers na de nickname. De opbouw van je id is als volgt: nickname#01234. Graag de juiste id's nog even doorsturen via PM.

Tot slot
Laten we de eerste editie succesvol afronden, dus enkel decks insturen / jezelf laten inplannen als je ook daadwerkelijk de intentie hebt om deel te nemen en het toernooi af te ronden.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Een vraagje aan de wat meer ervaren arena spelers hier:
Ik ben me de laatste tijd wat aan het verdiepen in de arena en ik vraag me af hoe de meeste van jullie het aanpakken. Spelen jullie meer op board control of juist altijd heel agressief? Het hangt natuurlijk af van de class waar je tegen speelt en hoe je deck er uit ziet, maar welke instelling houden jullie meestal aan? Ik hoor bijvoorbeeld van veel mensen dat je in arena het beste op control kunt spelen. Wat vinden jullie? Ik ben erg benieuwd!

Verwijderd

Nipje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:37:
Ik ben me de laatste tijd wat aan het verdiepen in de arena en ik vraag me af hoe de meeste van jullie het aanpakken. Spelen jullie meer op board control of juist altijd heel agressief? Het hangt natuurlijk af van de class waar je tegen speelt en hoe je deck er uit ziet, maar welke instelling houden jullie meestal aan? Ik hoor bijvoorbeeld van veel mensen dat je in arena het beste op control kunt spelen. Wat vinden jullie? Ik ben erg benieuwd!
Ik stel altijd een tempo deck samen met veel critters, weinig spells (maar wel value removal), een lage mana curve en enkele finishers, zodat je elke beurt iets kunt neerleggen, daardoor heb je altijd het initiatief en moet de tegenstander het spel aan jou aanpassen. Puur aggro werkt niet, daar heb je de kaarten niet voor. Puur control is te traag.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50

Felyrion

goodgoan!

Nipje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:37:
Uiteraard afhankelijk van de kaarten die je voor je neus krijgt, maar meestal is het (voor mij) bij arena zo dat je zo veel mogelijk "value" oftewel waarde uit je kaarten haalt. Je deck zal dus meestal zo veel mogelijk bestaan uit kaarten die voordelig uit te ruilen zijn tegen kaarten van de tegenstander. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kaarten met devine shield, die kunnen bijna altijd wel 2 tegen 1 ruilen. Of de Yeti van 4/5, die ruilt ook meestal wel met twee kaarten.
Daarnaast natuurlijk kaarten die jou juist helpen dit soort kaarten van de tegenstander goedkoop weg te spelen. Dit zijn vooral kaarten zoals Swipe, Flamestrike, Fireball, Frostbolt, etc.

Daardoor pakken mijn meeste potjes inderdaad wel uit als control achtig.

Maar uiteraard is wat meer aggro ook soms wel mogelijk, ik heb er alleen gemiddeld gezien een stuk minder succes mee. (ik haal met de control stijl gemiddeld meer dan 5 wins, met de decks die ik als aggro beschouwde iets meer dan 4)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:46
Mijn ervaring is dat aggro ook een stuk lastiger te draften is. Het draften van kaarten aan de hand van de waarde die ze hebben is vaak de manier waarop je een draft begint. De keren dat ik echt voor aggro ben gegaan en succes had waren meestal de keren dat ik in de eerste 3 picks al een paar 1 of goede 2 drops te pakkken had en ik ook een class had die hiervoor geschikt was (warlock, hunter en paladin voornamelijk)
De rest van de draft ben je dan ook heel gericht op die stijl aan het draften. Als je echter pas na 10 of 15 picks de keuze voor aggro gaat maken is een groot deel van je deck mogelijk te control georienteerd.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24
Kol Nedra schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:37:
Als ik de keuze heb om met ingame gold te kopen of echt geld......nou met ingame gold natuurlijk, ik ga er geen geld voor uitgeven :)
Hoe koop jij normaal je games dan als je er geen geld aan uitgeeft? :P

• Kol Nedra
Bosmonster schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:44:
[...]

Hoe koop jij normaal je games dan als je er geen geld aan uitgeeft? :P
Vaak 2de hans, kopen, spelen en weer verkopen, geen tot weinig verlies. (soms ook winst)
alleen games waar ik niet op kan wachten koop ik wel direct. Destiny, The Witcher, the division , AC Unity etc....

nothing stops this train

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
700 gold per wing valt mee. Maar eigenlijk is het betalen met geld beter. Je krijgt meer value voor 100 gold uit een card pack (of nog beter: 150 gold in arena).

Anderzijds zit ik wel met bijna 5k gold op mijn account en het blijft maar aantikken.

Het was wel te verwachten dat het zo ging zijn. Blizzard hit weer de psychologische barriere. Voor 500 gold per wing kocht ik naxx in een hearthbeat voor gold. Was het 1000 gold geweest, dan was het zeker voor geld geweest.

700 is weer zo'n twijfelgeval.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Bosmonster
Als je de 4 wings koopt voor geld is het 19,99 voor 4 wings. Die normaal 2800 gold kosten. Dat is een hele goede deal.

Denk dat ik ze maar gewoon met geld koop en van het gespaarde gold packs.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 16:11

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, eindelijk ook een de arena in gegaan. 5x gespeeld, 3x paladin, 1x shaman, 1x mage.
op de paladin:
Geen 1x kunnen kiezen voor concecration, truesilver champion, of die 8 dmg random monions (in 3x arena draften he!)
Op de mage:
Geen 1x kunnen kiezen voor flamestrike, blizzard, frost nova of zelfs frostbolt.
Op de shaman:
Geen 1x kunnen kiezen voor Fire elemental, thunderstorm en maar 1 wapen.

Al met al, niet mijn dag. En ook gelijk ergste resultaat ooit geboekt met de paladin (3-1) terwijl ik met een super slechte draft (ook pala) gewoon 3-6 ben gegaan. Maar het wordt me niet makkelijk gemaakt, pff.

Zijn ze de AOE spells een beetje aan het minderen in Arena? Al werd ik wel een paar keer weggevaagd door flamestrike etc.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Bosmonster
Mn laatste arena was 11-3 met een Mage met 1x skillstrike en 2x fireball, maar geen frost-shizzle. Lijkt me nog steeds random :P

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-10 00:05
Jerry schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:28:
Geen slechte prijs voor Naxx. Ik koop het denk ik met echt geld en bewaar ik mijn gold wel voor packs/arena runs :).
Ik ben toch verrast dat jullie het geld bedrag wel mee vinden vallen. 20 euro voor een mini expansion is in de gamewereld HEEL VEEL geld. Een nieuwe Triple-A PC game kope je vaak al vanaf 35 euro.

Gelukkig is het spel ook zeer goed F2P te spelen, 2800 gold voor alles vind ik acceptabel, en dit heb je redelijk vlot bij elkaar gespeeld. In elk geval binnen twee maanden als je keurig elke dag je questjes haalt. Dus ook F2P gamers kunnen (voorlopig) vrolijk gratis verder spelen.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
SeamusXanthus schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:45:
[...]

Ik ben toch verrast dat jullie het geld bedrag wel mee vinden vallen. 20 euro voor een mini expansion is in de gamewereld HEEL VEEL geld. Een nieuwe Triple-A PC game kope je vaak al vanaf 35 euro.
Een nieuwe triple-A game kan je dan ook niet kopen van de in-game opbrengsten van het vorige deel. Dus ik vind het ook wel meevallen eigenlijk.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• SeamusXanthus
Juist daarom valt het me op dat veel mensen er lachend 20 euro voor neer leggen, juist omdat dit spel ECHT F2P is :)

• Kol Nedra
precies ook mijn gedachten, 20 euro voor dit kleine uitbreiding.....mij niet gezien :)
ik zie het meer als dlc dan een expansion. iig van mij krijgen ze geen dubbeltje, ik koop het met ingame gold :)

nothing stops this train

• Bosmonster
[...]

Gelukkig is het spel ook zeer goed F2P te spelen, 2800 gold voor alles vind ik acceptabel, en dit heb je redelijk vlot bij elkaar gespeeld. In elk geval binnen twee maanden als je keurig elke dag je questjes haalt. Dus ook F2P gamers kunnen (voorlopig) vrolijk gratis verder spelen.
Verhoudingsgewijs is de expansion simpelweg bijna 2x zo duur in gold als in euro's. Dat is het enige dat voor mij telt en een goede reden om er dus geen gold in te stoppen. Die stop ik dan liever in packs.

Maar denk dat het vooral afhangt of je er perse geen geld in wilt stoppen, of dat dat je niet zoveel uitmaakt. Mij persoonlijk maakt dat niet zoveel uit (een hobby mag geld kosten). En tijd is mij een stuk waardevoller dan een paar euro. Voor anderen is dit vast weer anders.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 09-07-2014 13:02 ]

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Om heel eerlijk te zijn als ik zie hoe snel ik ruim 6k gespaard heb sinds de announcement ga ik het niet kopen voor echt geld zonde vind ik, zeker aangezien je best nog wel wat gold terug krijgt om die wings te completen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• LiquidT_NL
SeamusXanthus schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:56:
Juist daarom valt het me op dat veel mensen er lachend 20 euro voor neer leggen, juist omdat dit spel ECHT F2P is :)
Tja zo kan je redeneren. Sowieso heb je verschillende mensen met een F2P game als dit. Sommigen weigeren ook maar een cent uit te geven er aan (dit zijn ook de mensen die hard hebben lopen sparen hiervoor), anderen zoals ik heb meer zoiets van "ik heb al tientallen/honderden uren in de game gestoken en niet/nauwelijks betaald, dus dit kan er wel vanaf". Ik sta zelf er weer van te kijken dat mensen liever met in-game gold kopen dan met echt geld :+ (en ja, ik snap het wel hoor ;))

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

[...]

Het is 18 euro trouwens :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Bosmonster
Jerry schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:05:
[...]

Het is 18 euro trouwens :P.
Hoe weet je dat? Volgens mij zijn er alleen nog maar dollar prijzen bekend. En vooralsnog worden die 1-op-1 vertaald naar euro's door Blizzard.

Ben vooral benieuwd of die ook direct op de iPad beschikbaar is, of dat we daar weer op moeten wachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 09-07-2014 13:07 ]

• Jerry

Jerry

Who?

Bosmonster schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:06:
[...]

Hoe weet je dat? Volgens mij zijn er alleen nog maar dollar prijzen bekend. En vooralsnog worden die 1-op-1 vertaald naar euro's door Blizzard.
http://eu.battle.net/hear...nd-heroic-mode-08-07-2014

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Kol Nedra
Je kan idd ook het gold gebruiken voor arena's of packs, maar dat is voor mij niet echt een optie:
1.Arena speel ik niet, heel zelden.
2. packs hoef ik niet echt, ik mis alleen nog paar legendary's, de rest vd kaarten heb ik al...

nothing stops this train

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Voor iedereen die een ipad heeft en wel eens wat vaker via itunes spullen koopt;

Bij AH nu 50 euro tegoed voor 40 euro ;) Dat is 18 * 4/5 = 14,40 voor 4 wings ;).. Moet je alleen nog wel iets kunnen met de overige 32 euro te goed wat he overhoudt (zoals packs kopen :D).

[ Voor 4% gewijzigd door Uhmmie op 09-07-2014 14:52 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Bosmonster
Moet eerst nog even zien of de iPad versie wel gelijktijdig uitgebracht wordt met de PC-versie.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Bosmonster schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:59:
Moet eerst nog even zien of de iPad versie wel gelijktijdig uitgebracht wordt met de PC-versie.
Volgens mij moeten ze wel. Want je kan met je eigen account gewoon op pc en ipad spelen. Zou een beetje raar zijn als dat dan niet gelijkt loopt. Lijkt mezelfs bijna onmogelijk.

Currently playing: MTG Arena (PC)

• SeamusXanthus
Let wel dat als je koopt via iPad je 30% aan Apple geeft en 70% aan blizzard. Dus als je het belangrijk vindt om de ontwikkelaar te supporten is het de moeite om via PC te kopen.

• Bosmonster
SeamusXanthus schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:14:
Let wel dat als je koopt via iPad je 30% aan Apple geeft en 70% aan blizzard. Dus als je het belangrijk vindt om de ontwikkelaar te supporten is het de moeite om via PC te kopen.
Ik support graag Apple :P

• Freelance

Freelance

(..)

Uhmmie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Volgens mij moeten ze wel. Want je kan met je eigen account gewoon op pc en ipad spelen. Zou een beetje raar zijn als dat dan niet gelijkt loopt. Lijkt mezelfs bijna onmogelijk.
Bij de vorige update werd je verplicht te updaten na 24 uur van release. Dat was bij de tinkmaster change. Op de ipad kon je nog spelen met een 'oude' tinkmaster tegen andere ipad spelers die nog niet geupdate hadden.

• SeamusXanthus
LiquidT_NL schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Tja zo kan je redeneren. Sowieso heb je verschillende mensen met een F2P game als dit. Sommigen weigeren ook maar een cent uit te geven er aan (dit zijn ook de mensen die hard hebben lopen sparen hiervoor), anderen zoals ik heb meer zoiets van "ik heb al tientallen/honderden uren in de game gestoken en niet/nauwelijks betaald, dus dit kan er wel vanaf". Ik sta zelf er weer van te kijken dat mensen liever met in-game gold kopen dan met echt geld :+ (en ja, ik snap het wel hoor ;))
Voor mij is heeft het niks met kosten te maken, maar dat ik gewoon van mezelf niet mag meewerken aan enige vorm van Pay2Win. Ofwel, ik mag nooit een in-game voordeel krijgen omdat ik geld heb uitgegeven. Dat is een gouden regel die ik altijd trouw zal blijven, omdat ik ervan overtuigd dat dat het meer spelvreugde geeft en omdat ik het een verkeerde ontwikkeling vind om mensen te laten betalen voor voordeel in een game.

Zo kreeg ik bijvoorbeeld toen ik met Dark Souls 2 begon een aantal wapens in mijn inventory vanwege de 'limited edition' die ik kocht. Deze wapens mocht ik van mezelf dan ook NIET gebruiken vanwege bovenstaande 'erecode'. Dezelfde erecode weerhoudt me ervan dat ik geen pakjes mag kopen voor echt geld.

Dit is verder geen verwijt naar niemand (heb me er al lang bij neergelegd dat andere mensen hier anders over denken), maar mijn eigen visie (of vorm van OCD :9 ).
Hearthstone heeft overigens de perfecte balans gevonden. Perfect speelbaar in F2P, maar mensen die ervoor betalen vinden het blijkbaar wel waar voor hun geld.

• Nostordici
SeamusXanthus schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:02:
[...]

Voor mij is heeft het niks met kosten te maken, maar dat ik gewoon van mezelf niet mag meewerken aan enige vorm van Pay2Win. Ofwel, ik mag nooit een in-game voordeel krijgen omdat ik geld heb uitgegeven. Dat is een gouden regel die ik altijd trouw zal blijven, omdat ik ervan overtuigd dat dat het meer spelvreugde geeft en omdat ik het een verkeerde ontwikkeling vind om mensen te laten betalen voor voordeel in een game.
........
Dit is verder geen verwijt naar niemand (heb me er al lang bij neergelegd dat andere mensen hier anders over denken), maar mijn eigen visie (of vorm van OCD :9 ).
Hearthstone heeft overigens de perfecte balans gevonden. Perfect speelbaar in F2P, maar mensen die ervoor betalen vinden het blijkbaar wel waar voor hun geld.
Ja, ik moest zelf ook gelijk denken aan een vorm van OCD. Maar strikt genomen is het geen pay2win, aangezien je precies hetzelfde krijgt met gold als met euro's. Aangezien jij boosterpacks koopt met gold, doe je eigenlijk wel aan pay2win, aangezien je een voordeel hebt ten opzichte van mensen zonder boosterpacks of mensen die nog niet zolang spelen. Eigenlijk als het van jezelf niet mag, mag je dus helemaal geen boosterpacks kopen met gold. Ja, het lijkt vergezocht, maar denk daar maar eens over na, als je begrijpt waar ik op doel ;) Mindblowing :p

Als je het er niet mee eens bent, dan wil je er dus geen geld aan uitgeven, kun je dat beter zeggen, want pay2win is toch echt iets anders :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nostordici op 09-07-2014 18:16 ]

• LiquidT_NL
[...]

Ik heb dit ook, echter de vraag is of dit Pay2Win is. Daarnaast vind ik de verhoudingen ook niet echt scheef bij Hearthstone. Andersom kan je net zo goed redeneren, die scholieren/studenten die het 12+ uur per dag spelen, daar ga ik nooit bij komen als werkende zonder bij te leggen, net zo oneerlijk :+

Dat van Dark Souls is herkenbaar en doe ik ook nooit (zulke bonus wapens gebruiken bedoel ik)

[ Voor 3% gewijzigd door LiquidT_NL op 09-07-2014 18:23 ]

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik vind dat HS absoluut niet pay2win is. Het is vergelijkbaar met LoL: je kunt alles unlocken zonder er een cent uit aan te geven, of je kunt met geld alles unlocken.
Ook al heb je alle kaarten, als je een slechte speler bent zul je nooit een hoge rank halen.

Misschien heeft de speler waar je net van verloren hebt omdat hij 3 legendaries op gooit ze wel allemaal uit pakjes gekregen.
Als je alles F2P wilt doen zul je moeten accepteren dat je soms tegen mensen speelt die pakjes hebben gekocht en meer kaarten tot hun beschikking hebben, dat hoort erbij.

Zelf vind ik het geen probleem om wat geld aan HS te spenderen. Ik heb er zoveel uren lol aan, daarnaast speel ik verder geen andere spellen, dus heb ik geen andere uitgaven aan games.

Voor mensen die interesse hebben:

https://www.facebook.com/groups/firesidegatherings/

Is een facebook groep voor Hearthstone spelers, voornamelijk uit de EU.
Leuk voor als je vragen hebt, nieuwe HS vrienden wilt maken en tegen andere mensen wilt spelen :)

• SeamusXanthus
Nostordici schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:14:
[...]

Ja, ik moest zelf ook gelijk denken aan een vorm van OCD. Maar strikt genomen is het geen pay2win, aangezien je precies hetzelfde krijgt met gold als met euro's. Aangezien jij boosterpacks koopt met gold, doe je eigenlijk wel aan pay2win, aangezien je een voordeel hebt ten opzichte van mensen zonder boosterpacks of mensen die nog niet zolang spelen. Eigenlijk als het van jezelf niet mag, mag je dus helemaal geen boosterpacks kopen met gold. Ja, het lijkt vergezocht, maar denk daar maar eens over na, als je begrijpt waar ik op doel ;) Mindblowing :p

Als je het er niet mee eens bent, dan wil je er dus geen geld aan uitgeven, kun je dat beter zeggen, want pay2win is toch echt iets anders :)
Ik vind hearthstone zeker geen pay2win maar je kan je progress wel boosten met geld. Boosterpacks kopen met gold mag natuurlijk wel want dat heb ik allemaal zelf verdiend. Ik zie het kopen van een booster hetzelfde als een levelup in een rpg. Door experience (gold) krijg je betere skills (kaarten). Als ik met echt geld koop haal ik dus voor mij een belangrijk spelelement weg.

Verwijderd

Zaterdag 13/07/2014 stream ik ZOTAC #24 EU Cup op mijn stream. Mijn eerste tornooitje.. Hopelijk geraak ik wat ver maar ik vrees ervoor.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 21:06 ]

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
dit seizoen erg veel pech, nog niet veel gespeeld maar vandaag van rank 15 naar rank 19 gegaan nu wel weer stijgend, maar net in casual weten te winnen van een top 50 legendary speler :D

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:33

Thompson

Beeromaniac

Beunhaas schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:28:
Ik vind dat HS absoluut niet pay2win is. Het is vergelijkbaar met LoL: je kunt alles unlocken zonder er een cent uit aan te geven, of je kunt met geld alles unlocken.
Ook al heb je alle kaarten, als je een slechte speler bent zul je nooit een hoge rank halen.
+1 voor dit. Ik ben zelf wat betreft deze instelling ook een gamer die zegt pay2win = nogo. Maar heb bij LoL en HS ook wél geld uitgegeven, puur omdat ik bepaalde dingen graag wou hebben (characters/skins in LoL en meer arena runs in HS) maar niet de tijd had/heb om het te unlocken via de ingame manier.

Pay2win = Voordeel hebben over spelers die geen geld uitgeven, no matter what.

Dat is bij HS niet het geval, alles wat je met echt geld is te bereiken is ook met gold te bereiken.
Het zou een heel ander verhaal worden als je iets krijgt als "voor 1 cent per kaart zijn voortaan al je kaarten +1/+1" om maar iets idioots te noemen.

P.S. Ik heb me ingeschreven voor tweakers toernooi en mijn decks doorgegeven, hopelijk meer mensen? Ik ben zelf ontieglijk noob, deze week voor het eerst sinds januari gespeeld en nog nooit hoger dan rank 15 ofzo gespeeld. Heb hopelijk wat decks gemaakt die wel enigsinds meekunnen met de rest. Wie weet zijn ze ook verrassend omdat ik echt 0,0 idee heb wat de meta is, en daar dus ook absoluut niet op heb ingespeeld met het samenstellen.

Lijkt me tof als we van de tweakers toernooien een regelmatig iets kunnen maken met leuke (kleine) prijzen eraan verbonden. Ik heb zelf nog wel wat materiaal liggen ter beschikking voor prijzen en wellicht heeft tweakers nog wat games/hardware om weg te geven die ze als review exemplaar hebben gehad?

Beeromaniac

• Bosmonster
[...]

Zo kreeg ik bijvoorbeeld toen ik met Dark Souls 2 begon een aantal wapens in mijn inventory vanwege de 'limited edition' die ik kocht. Deze wapens mocht ik van mezelf dan ook NIET gebruiken vanwege bovenstaande 'erecode'. Dezelfde erecode weerhoudt me ervan dat ik geen pakjes mag kopen voor echt geld.

Gelukkig heeft niet iedereen die "erecode", anders waren de HS-servers inmiddels al gesloten.

• SeamusXanthus
Haha, echter is dat niet helemaal waar. Echter hadden ze ook gewoon iedereen het basisspel kunnen laten kopen, en dan in-game de kaarten laten verzamelen met in-game gold. Dit zou mijn favoriete implementatie zijn.

Maar zoals gezegd, Hearthstone in de huidige vorm is voor mij acceptabel omdat het spel niet Pay2Win is zoals zoveel andere gratis games.

• Kol Nedra
Het verdien model van HS is goed, evenals bij LoL, daarom zijn deze 2 games zo immens populair!
Ik verweacht dat het bij Heroes of the Storm ook zo zal zijn, alles gratis te halen en alleen skins unlocken met echt geld of heroes sneller unlocken met echt geld. (zoals bij LoL dus)

[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 10-07-2014 09:54 ]

nothing stops this train

• Bosmonster
Haha, echter is dat niet helemaal waar. Echter hadden ze ook gewoon iedereen het basisspel kunnen laten kopen, en dan in-game de kaarten laten verzamelen met in-game gold. Dit zou mijn favoriete implementatie zijn.
De kracht van het free2play concept ligt juist in het feit dat het toegankelijk is voor iedereen, niet alleen voor mensen die (bereid zijn te) betalen.

De afweging voor spelers zit hem in een goed free2play concept in de tijd vs geld gedachte (dus geen pay2win). Sommige spelers hebben weinig geld en veel tijd en kunnen dus tijd investeren. Andere spelers hebben weinig tijd en meer geld en kunnen optioneel geld investeren. Soms heb je ook nog puur cosmetische aanpassingen, maar persoonlijk vind ik dat meestal een beetje een zwaktebod. Er is namelijk in dat geval geen enkele drijfveer.

De hele "ik betaal uit principe niet voor free2play-games" vind ik dus altijd een wat irrelevante houding. Het concept juicht dat namelijk juist toe, dus je hoeft daar geen principes voor te hebben. Het is daarom simpelweg een keuze (wat helaas vaak verward wordt met principes) of je er liever tijd en/of geld in investeert.

[ Voor 51% gewijzigd door Bosmonster op 10-07-2014 09:59 ]

• Nostordici
Kol Nedra schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:53:
Het verdien model van HS is goed, evenals bij LoL, daarom zijn deze 2 games zo immens populair!
Ik verweacht dat het bij Heroes of the Storm ook zo zal zijn, alles gratis te halen en alleen skins unlocken met echt geld of heroes sneller unlocken met echt geld. (zoals bij LoL dus)
We zullen zien hoe het zal gaan met Heroes of The Storm, maar in het begin zul je maar een beperkt aantal Heroes hebben. Wat dat betreft vind ik hier het Dota 2 systeem beter, daar heb je gelijk alles en alleen de skins kosten geld. Verder maak je daar bij een X aantal potjes alsnog kans op een random skin. Maar goed, we zullen zien, beetje off-topic though.

• LiquidT_NL
SeamusXanthus schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:58:
[...]

Ik vind hearthstone zeker geen pay2win maar je kan je progress wel boosten met geld. Boosterpacks kopen met gold mag natuurlijk wel want dat heb ik allemaal zelf verdiend. Ik zie het kopen van een booster hetzelfde als een levelup in een rpg. Door experience (gold) krijg je betere skills (kaarten). Als ik met echt geld koop haal ik dus voor mij een belangrijk spelelement weg.
En dan kom ik weer: sommige mensen hebben nu eenmaal niet de tijd om zo vreselijk veel te spelen en mee te kunnen met enkel de boosterpacks. Dat jij het niet doet is prima, maar toch ruik ik een beetje veroordeling in je post. Ik koop een pack van geld, jij koopt een pack van "tijd". Ik heb meer geld dan tijd, voor anderen is dat andersom.

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
LiquidT_NL schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:18:
[...]

En dan kom ik weer: sommige mensen hebben nu eenmaal niet de tijd om zo vreselijk veel te spelen en mee te kunnen met enkel de boosterpacks. Dat jij het niet doet is prima, maar toch ruik ik een beetje veroordeling in je post. Ik koop een pack van geld, jij koopt een pack van "tijd". Ik heb meer geld dan tijd, voor anderen is dat andersom.
Pure economie: Tijd=Geld Werkenden hebben inderdaad geld. scholieren en studenten hebben tijd. Beide kunnen competitief zijn. Uiteindelijk heb je met tijd zelfs een voordeel, want je krijgt meer ervaring en herkent de meta beter.
Ik heb in het begin wat packs en arena runs gekocht om op gang te komen, en die golden Gelbin leek me erg grappig (is ie ook). In totaal denk ik ongeveer € 30,- uitgegeven.

Nu kan ik met de daily quests prima vooruit en heb ik de meest interessante legends wel, behalve Leeroy (ik weiger hem te craften, wat een eikel). Had laatst weer een mazzeltje, na een rondje arena kreeg ik Deathwing uit het pack. Uit de gekocht packs denk ik 1 legend gehaald, de rest gewoon uit normale packs en arena winnings / gecraft van mijn dust.

En mijn tip: Af en toe een fundeckje maken, daar mee aankloten, en als je dan echt geïrriteerd bent na 5 of 6 verliespotjes, 'als troost' een paar packs kopen.
Ik heb toch het idee dat the Bliz mensen erbij wil houden en de losers weer wat moraal geeft met een mooie legend of epic.

• LiquidT_NL
Die equivalentie was mijn punt. Ik koop eens per maand, anderhalve maand een 2 of 7 pack en dan bouw ik een nieuwe class. Het probleem is gewoon dat het wat moeilijk meekomen wordt anders op de betere ranks. En inderdaad, tactisch spelen kun je niet kopen.

• apocalypsa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 15:07
Grappig om dit zo te lezen. Ik heb zelf namelijk exact het omgekeerde; als ik X aantal uur in een game steek, MOET EN ZAL ik er geld in stoppen. Als ik tientallen, honderden uren plezier uit iets haal kan ik er niet echt meer van genieten zonder de maker op een manier te belonen.

Jarenlang heb ik subscription-based mmos a la WoW gespeeld, dus die 11 euro per maand is wat ik ongeveer aan hou qua hoe veel ik aan games uit geef. In het geval van HS koop ik zo af en toe een paar packs; zoals eerder al gezegd werd is naxxramas een stuk duurder in gold dan in euro's, dus dat wordt het hem dan maar.

Helpt ook dat ik veel arena speel, wat gold kost, maar er nogal slecht in ben, en dus at best break-even speel :p

Oh, en wat iemand een paar posts hierboven zei over "pakjes kopen als troost": zou ik afraden. Geld uitgeven als troost is een slechte gewoonte :) Fundeckje maken is daarentegen echt een goed idee, zeker als je veel ranked speelt en op een losing streak zit. Niks zo leuk als die stomme zoo locks helemaal inmaken met een murlock deck!

[ Voor 8% gewijzigd door apocalypsa op 10-07-2014 13:46 ]

• ir_richman
Ah die packs kopen, daarmee bedoelde ik wel met in-game gold. Ook dat moet af en toe rollen (waarom zou je het anders sparen), dus dan maar als je wat verloren hebt. En dat kan bijvoorbeeld goed als je een nieuw deckje aan het testen bent, waar nog aan gesleuteld moet worden. Dat is dus 'troost met voorbedachte rade'.
Ik heb echt het idee dat je daar wat meer uit haalt dan wanneer je packs koop als net na een winning streak.
Zelfde met matige Arena runs: gemiddeld wat meer value uit je pack als niet ver gekomen bent.

[ Voor 17% gewijzigd door ir_richman op 10-07-2014 15:14 ]

• Bosmonster
apocalypsa schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:45:
[...]

Oh, en wat iemand een paar posts hierboven zei over "pakjes kopen als troost": zou ik afraden. Geld uitgeven als troost is een slechte gewoonte :) Fundeckje maken is daarentegen echt een goed idee, zeker als je veel ranked speelt en op een losing streak zit. Niks zo leuk als die stomme zoo locks helemaal inmaken met een murlock deck!
De leukste fundecks zijn mijns inziens voor Priest. Kaarten van de tegenstander kopieren levert je ieder potje weer geweldige en andere situaties op! Het is altijd weer leuk om te bedenken wat je met die paar random andere-class-kaarten aan moet :P En ook leuk om, als je zelf niet zoveel legendaries hebt, regelmatig een legendary van de tegenstander te pikken!

Zoals gezegd niet altijd de meest efficiente decks, maar wel altijd leuk!

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 10-07-2014 15:22 ]

• Jerry

Jerry

Who?

Bosmonster schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:20:
[...]

De leukste fundecks zijn mijns inziens voor Priest. Kaarten van de tegenstander kopieren levert je ieder potje weer geweldige en andere situaties op! Het is altijd weer leuk om te bedenken wat je met die paar random andere-class-kaarten aan moet :P En ook leuk om, als je zelf niet zoveel legendaries hebt, regelmatig een legendary van de tegenstander te pikken!
Ik zou het gezicht van mijn tegenstander wel eens willen zien als ik weer een random deck maak met vage kaarten :P. Daar zou ik wel eens een gamemode voor willen zien, bij elke tegenstander een random deck.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Vage deckjes maken is inderdaad wel leuk :). Probeer zelf nog wel eens wat te bouwen zoals een Token Druid Deck met Soul of the Forest (Give minions deathrattle: summon 2/2 treant) en veel minions die tokens genereren (Razorfen Hunter, Violet Teacher e.d.) of buffen.

Een volledig onbetrouwbaar deck waar het me zelden lukt om een leuke combo te maken, maar wel enorm leuk als het lukt.

Wel jammer is dat zelfs de lage ranks waar ik opereer (15-20) al vergeven zijn door gasten met enorme kaart collecties. Op rank 19 zelfs twee p2w Control Warriors tegen het lijf gelopen met 4+ legendaries. Nu pakte ik ze allebei door goede draws met mn Shaman Control, maar het is toch wel jammer. Maakt de grind voor mn dailies wat lastiger ;).

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

apocalypsa schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:45:
[...]

Grappig om dit zo te lezen. Ik heb zelf namelijk exact het omgekeerde; als ik X aantal uur in een game steek, MOET EN ZAL ik er geld in stoppen. Als ik tientallen, honderden uren plezier uit iets haal kan ik er niet echt meer van genieten zonder de maker op een manier te belonen.
Op zich mee eens, maar Blizzard heeft via Diablo II en III (meerdere keys) genoeg van me gevangen :+

Vicariously I live while the whole world dies

• LiquidT_NL
DTiuri schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:02:
Wel jammer is dat zelfs de lage ranks waar ik opereer (15-20) al vergeven zijn door gasten met enorme kaart collecties. Op rank 19 zelfs twee p2w Control Warriors tegen het lijf gelopen met 4+ legendaries. Nu pakte ik ze allebei door goede draws met mn Shaman Control, maar het is toch wel jammer. Maakt de grind voor mn dailies wat lastiger ;).
Ten eerste, jammer om meteen "p2w Control Warriors" te roepen, kan net zo goed een kleuter zijn met teveel vrije tijd, of gewoon een veteraan die nog moet opklimmen. Ten tweede, zoals je zelf al zegt, als je een redelijke deck hebt pak je deze lui prima aan. Ik ben echt niet goed, maar imho win je prima van iemand met goede kaarten en slechte skills.

• ir_richman
LiquidT_NL schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:18:
[...]

Ten eerste, jammer om meteen "p2w Control Warriors" te roepen, kan net zo goed een kleuter zijn met teveel vrije tijd, of gewoon een veteraan die nog moet opklimmen. Ten tweede, zoals je zelf al zegt, als je een redelijke deck hebt pak je deze lui prima aan. Ik ben echt niet goed, maar imho win je prima van iemand met goede kaarten en slechte skills.
Mee eens. Ik ben onderhand ook veranderd in "zo'n eikel met al zijn legends".
Maar de meeste dus verdiend met F2P grinden.

Ik zou ook wel voor een 'restricted' optie zijn, waarbij je kunt kiezen uit een paar opties.
Want nu loot ik ook in casual weinig echte noobs vanwege hogere ranks, terwijl de basic kaarten ook best leuk zijn. Dus dan zit je weer eerst uit te vogelen of je een monster tegen je hebt, net zo frustrerend. (Mooyal zit juist vaak lager in de ranks, ook zo'n legend, om meer fun decks te kunnen spelen).
Daarom speel ik vanzelf relatief 'dure decks' om niet een hele avond te zitten verliezen.

Arena biedt wel opties, maar de basic combo's kunnen ook leuk zijn, dus juist constructed.

Voorbeeld voor Restricted play:
- Men geeft rare kaarten 1 punt, epic 2 punten en legend 4 punten.
- Dan speel je Restricted spellen waarin je 6, 8 of 10 punten mag inzetten in je deck.

Dus 10 punten is maximaal 2 legends en 1 epic spelen, of 1 legend en 6 rares,
Zelfs als je dan geen legend hebt, kun je door 10 rares weer een edge krijgen, dus daarom de punten en niet strict "maximaal 1 legend". Krijg je een mooie afweging kwaliteit/kwantiteit.

En bij je decks een tellertje maken met die punten zodat je daar makkelijk kunt zien welke restricted class je kunt spelen met welk deck.

Aantal Restricted classes niet te groot maken, om voldoende spelers per class te garanderen. Bij meer punten maakt het niet zoveel meer uit.

• SeamusXanthus
DTiuri schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:02:
Vage deckjes maken is inderdaad wel leuk :). Probeer zelf nog wel eens wat te bouwen zoals een Token Druid Deck met Soul of the Forest (Give minions deathrattle: summon 2/2 treant) en veel minions die tokens genereren (Razorfen Hunter, Violet Teacher e.d.) of buffen.

Een volledig onbetrouwbaar deck waar het me zelden lukt om een leuke combo te maken, maar wel enorm leuk als het lukt.

Ook leuk: Ik heb eens een 'gooooolden' paladin gemaakt en zowaar een potje kunnen winnen er mee! Probleem is dat ik nauwelijks genoeg goldens heb om 30 kaarten te pakken. Dus ik ben dan gelimiteerd tot 35 kaarten of zo

Trouwens niet echt heel bijzonder 4+ legendaries voor wie vanaf beta speelt. Heb er zelf al 9 (waarvan 2 dubbel :'( ), en genoeg dust om er ruim 3 te craften. Nog geen cent uitgegeven verder. Spel is inmiddels zo oud date je niet meer kan zien wie gratis speelt en wie niet.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Is er nog wat nieuws over het toernooi? Misschien kunnen de brackets verschijnen en dan kunnen we de matches zelf inplannen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-11 09:42
Nou ik heb de laatste 2 weken heel veel Hearthstone gespeeld maar ik wil niet direct zeggen dat het P2W is maar je heb wel voordeel (Te veel ???)als je geld uit geeft.
Ik kom regelmatig spelers tegen in de ranked mode op LVL20 met 5 á 6 legendarys in een Deck dat ik bijna zeker weet dat ze een boel geld hebben uitgegeven :P
Ook vind ik dat het in-game gold verdienen een tikkeltje te langzaam gaat en dat je daarom ook snel geneigd bent om geld uit te geven als je een beetje competitief bent ingesteld zoals ik :( want je moet behoorlijk wat uren spelen voor een beetje gold.
Wel vind ik het een behoorlijk leuke game want met sommige basic decks kun je het best veel tegenstanders moeilijk maken al vind ik de Shaman/Warrior wel heel slecht met een basic deck terwijl de rest wel behoorlijk goed is.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 11:07
Als je het mij vraagt zijn er 3 verschillende soorten:
- Pay to win.. Dat je echt voordeel kunt kopen die je anders niet kan behalen
- Pay to get advantage: Zoals hearthstone en LoL waar je alle te kopen dingen ook kunt verdienen (als dit echt jaren hardcore spelen betekent is het natuurlijk nog een discussie of het dan niet in de pay 2 win groep moet)
- Play4free: Zoals DotA2, waar je echt geen enkele vorm van voordeel kan behalen door te betalen in het spel. Alleen skins, etc..

Zoals hearthstone het doet vind ik prima eerlijk gezegd.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
in mijn beste decks gebruik ik geen legendaries, maar wel epics en rares.
Voor sommige decks zoals miracle rogue of shamon uberhoud zijn bepaalde kaarten nodig om ze te kunnen spelen.

het verkrijgen van kaarten gaat traag. ik heb bijna alle rares en epics en nu 16 legendaries (vandaag helaas mijn eerste dubbele gehad anders had ik er 17 gehad)

Heartstone is niet echt pay2win, maar op bepaalde fases op de ladder heb je andere decks nodig.
Dus op dat betreft is het wel een beetje zo, maar als je quests gewoon doet (en wisseld tot ze 60 zijn) haal je ongeveer 300 gold per twee dagen. dat is 3 packs. 1 legendary zit in ongeveer elke 20 packs. dus elke 13.33 dagen zou je een nieuwe legendary moeten kunnen krijgen. dat zijn er 27.38 per jaar

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
An1mA schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:46:
Is er nog wat nieuws over het toernooi? Misschien kunnen de brackets verschijnen en dan kunnen we de matches zelf inplannen.
Deadline voor in te leveren decks is vrijdag om 20:00, brackets verschijnen erna.

Gaan we elkaars decklist ook kunnen inzien voor we spelen? Zou ik wel minder vinden; dan zijn verrassingen ook geen verrassingen meer.

En spelen de verliezers ook nog tegen elkaar, of lig ik er vrijdagavond alweer meteen uit? 8)7

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
badboyqxy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 02:08:
i
het verkrijgen van kaarten gaat traag. ik heb bijna alle rares en epics en nu 16 legendaries (vandaag helaas mijn eerste dubbele gehad anders had ik er 17 gehad)
Hier 5 legendaries, waarvan 2 dubbele... What are the odds....

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tektoon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 02:33:
[...]

Deadline voor in te leveren decks is vrijdag om 20:00, brackets verschijnen erna.
Ohja kut, da's waar ook, moet ik nog doen. Mn decks zijn in principe wel klaar maar ik heb ze nog niet ingeleverd idd.

• Freelance

Freelance

(..)

Tektoon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 02:33:
[...]

Gaan we elkaars decklist ook kunnen inzien voor we spelen? Zou ik wel minder vinden; dan zijn verrassingen ook geen verrassingen meer.

En spelen de verliezers ook nog tegen elkaar, of lig ik er vrijdagavond alweer meteen uit? 8)7
Deadline is inderdaag vanavond 20:00, daarna zal ik de bracket maken.

Op het moment zijn er 5 personen die decks hebben verzonden. Decklists zullen na het toernooi publiek gemaakt worden.

Dus nog drie mensen die inzenden en het toernooi kan doorgaan!

[ Voor 4% gewijzigd door Freelance op 11-07-2014 09:30 ]

• LiquidT_NL
beuker19 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:03:
Nou ik heb de laatste 2 weken heel veel Hearthstone gespeeld maar ik wil niet direct zeggen dat het P2W is maar je heb wel voordeel (Te veel ???)als je geld uit geeft.
Ik kom regelmatig spelers tegen in de ranked mode op LVL20 met 5 á 6 legendarys in een Deck dat ik bijna zeker weet dat ze een boel geld hebben uitgegeven :P
En dan moet je je toch afvragen waarom deze mensen met 5-6 legendaries nog in lvl 20 hangen en waarom jij jezelf er nog vrij makkelijk uit kan trekken.

• Freelance

Freelance

(..)

LiquidT_NL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:31:
[...]

En dan moet je je toch afvragen waarom deze mensen met 5-6 legendaries nog in lvl 20 hangen en waarom jij jezelf er nog vrij makkelijk uit kan trekken.
Omdat ze alleen de daily quests doen aangezien ze aan het wachten zijn op Naxx. Heb persoonlijk ook alle legendaries die ik wil, plus alle andere kaarten. Maar op het moment trekt laddering me echt niet (ook ivm tijdgebrek).

Zit nu op zo'n 1300 tracked wins, dat wil zeggen dat ik qua mmr op casual hoger zit dan ranked op 12 (?) - 20. Het is dus eenvoudiger om mijn dailies ranked te doen.

• Bosmonster
Gister mn gold opgemaakt aan packs. 35 packs -> 1 legendary :') En nog Gruul ook..

Nou ja, genoeg dust om nog wat andere legendaries te craften, maar dit is natuurlijk wel redelijk waardeloos.. Daar heb je dan maaaanden voor gespaard :')

• Freelance

Freelance

(..)

Bosmonster schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:46:
Gister mn gold opgemaakt aan packs. 35 packs -> 1 legendary :') En nog Gruul ook..

Nou ja, genoeg dust om nog wat andere legendaries te craften, maar dit is natuurlijk wel redelijk waardeloos.. Daar heb je dan maaaanden voor gespaard :')
Hoeveel uur had je er voor moeten werken? :9

• Kol Nedra

ouch! daar zal ik niet blij van worden.
Daarom spendeer ik het aan wings, daar heb je iig wel wat aan :)

nothing stops this train

• Zebby
  • Laatst online: 14:01
SeamusXanthus schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:20:
[...]

Ook leuk: Ik heb eens een 'gooooolden' paladin gemaakt en zowaar een potje kunnen winnen er mee! Probleem is dat ik nauwelijks genoeg goldens heb om 30 kaarten te pakken. Dus ik ben dan gelimiteerd tot 35 kaarten of zo

Trouwens niet echt heel bijzonder 4+ legendaries voor wie vanaf beta speelt. Heb er zelf al 9 (waarvan 2 dubbel :'( ), en genoeg dust om er ruim 3 te craften. Nog geen cent uitgegeven verder. Spel is inmiddels zo oud date je niet meer kan zien wie gratis speelt en wie niet.
Ik speel ook sinds de beta, heb 2 legendaires (Cho... en de murloc, door crafting) en misschien 8 golden kaarten buiten het levellen van classes. Doe altijd mijn dailies. Doe je toch goed :)

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
hmmm dan heb ik toch meer geluk gehad, speel sinds beta en heb 1 x 15 packs gekocht en rest heb ik geduldig gespaard.

heb ondertussen Golden Gelbin (15 pack gekocht) en daar zat ook nog Black Knight in, verder heb ik Cairne, Leeroy, Ysera, Ragnaros en Al'akir.

Tussendoor nog Illidan maar die heb ik gede'd voor Ysera

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb Illidan Stormrage en Millhouse als enige legendaries en ik speel toch ook al een tijdje. Heb overigens wel in het verleden Nat Pagle geDE'd (toen begon ik net en dacht ik dat die slecht was :') )

• Nostordici
RoricNormannum schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:26:
hmmm dan heb ik toch meer geluk gehad, speel sinds beta en heb 1 x 15 packs gekocht en rest heb ik geduldig gespaard.

heb ondertussen Golden Gelbin (15 pack gekocht) en daar zat ook nog Black Knight in, verder heb ik Cairne, Leeroy, Ysera, Ragnaros en Al'akir.

Tussendoor nog Illidan maar die heb ik gede'd voor Ysera
Wel leuke kaarten, Illidan is best wel een leuke kaart om te spelen hoor, ik gebruik hem in mijn warlock deck. Ook erg leuk als je Illidan speelt tegen Malfurion, dan zegt ie: "Hello, brother!" :)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nostordici schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:38:
[...]

Wel leuke kaarten, Illidan is best wel een leuke kaart om te spelen hoor, ik gebruik hem in mijn warlock deck. Ook erg leuk als je Illidan speelt tegen Malfurion, dan zegt ie: "Hello, brother!" :)
Tegen de tijd dat ik hem kan spelen in mn Warlock deck moet de tegenstander al dood zijn :D

• Kol Nedra
illidan wordt OP in warlock deck met naxxramas uitbreiding:
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/71/347/635386145719122937.png

nothing stops this train

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
of de voidcaller summoned een "blood imp" :)

[ Voor 13% gewijzigd door RoricNormannum op 11-07-2014 10:45 ]

• Kol Nedra
RoricNormannum schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:45:
of de voidcaller summoned een "blood imp" :)
als je geen demon in je hand idd ja :)

nothing stops this train

• prutser387
  • Laatst online: 01-09 11:04
is dat zo, dat je dan een bloodimp summoned?

Want je hebt ook zo'n kaart dat hij een demon uit je deck in je hand stopt. Als je dan geen demons hebt dan krijg je een 0/1 ofzo

• Bosmonster
1/1 Worthless Imp :P

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Kol Nedra schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:43:
illidan wordt OP in warlock deck met naxxramas uitbreiding:
[afbeelding]
Ten eerste: telt die deathrattle als een card 'playen'? Ten tweede: waarom maakt dit hem OP met stormrage? Omdat je 1 heel 2/1 tokentje extra krijgt. Wow, much OP.

• Kol Nedra
Vicarious schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:58:
[...]

Ten eerste: telt die deathrattle als een card 'playen'? Ten tweede: waarom maakt dit hem OP met stormrage? Omdat je 1 heel 2/1 tokentje extra krijgt. Wow, much OP.
turn 4 speel je void caller, op turn 5 speel je demon pact, dan speel je illidan gratis +je healed jezelf met 5 hp en je hebt nog 5 mana over om in die turn te spelen :)

nothing stops this train

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Kol Nedra schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:01:
[...]

turn 4 speel je void caller, op turn 5 speel je demon pact, dan speel je illidan gratis +je healed jezelf met 5 hp en je hebt nog 5 mana over om in die turn te spelen :)
Ja je voegt ineens een kaart toe aan de combo :D Anyway, dan moet je dus:
1. Alle 3 de kaarten in je hand hebben op beurt 4
2. Geen andere demons in je hand (meer) hebben
3. Je voidcaller niet gekilld zijn in de tegenstanders beurt

Beetje veel voorwaarden om zoiets OP te noemen imo.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:23

g0tanks

Moderator CSA
Kol Nedra schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:01:
[...]

Het feit dat je drie specifieke kaarten nodig hebt om dit te laten werken zorgt ervoor dat het niet OP is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Kol Nedra
of jarraxxus 3/15 minion op het bord, daarna crazed alchemist 15/3.....ook mooi :)

nothing stops this train

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
The simple truth is dat een 3/4 voor 4 mana te zwak is in de huidige card pool. De minimum stats voor een speelbare kaart voor 4 mana is 4/4 of 3/5 (zoals achenai soulpriest of violet teacher). De card pool bevalt zelfs een boel 4/3 voor 3 mana. De base stats zijn dus heel underwhelming voor een 4 mana kaart.

Het extra effect dan. Deathrattle is per definitie slechten dan battlecry. Met battlecry krijg je onmiddellijk een effect (zoals dark iron dwarf: 4/4 voor 4 mana). Bij deathrattle moet je eerst de voorwaarde voldaan krijgen om hem dood te krijgen. Dat kost je ofwel een kaart ofwel een goede board positie van de tegenstander waar je value uit haalt. Value halen uit een 3/4 voor 4 mana tegen de minions van je tegenstander is quasi onmogelijk. Van een Violet Teacher of Auchenai Soulpriest gaat hij zelfs niet dood. Van andere 4 mana kaarten zoals Dark Iron Dwarf of Yeti wel, maar de dwarf en de yeti blijven leven, dus je haalt er geen value uit. Er is een select groepje 4/3 voor 3 mana die je tegenstander kan hebben waar je value uit haalt, maar de value is hoe dan ook minimaal want je verwijdert een 3 mana kaart met een 4 mana kaart. Geen goede deal, behalve als het effect dat je ermee behaalt meer value haalt.

Het effect dan: een gratis demon uit je hand op het bord. Opnieuw een voorwaarde nodig: je moet een demon in je hand hebben. Door de hero power van de warlock valt deze voorwaarde mee, maar hoe veel keer zal je echt de demon in je hand hebben die je wilt hebben? Er is trouwens maar één demon die hier op beurt 5 veel value zal geven en dat is Lord Jaraxxus. Illidan is een poor man's solution om een tweede keus te hebben. Een beurt 5 Illidan met nog 5 mana om te spelen is niet slecht, maar niet game winning. Daarvoor zijn de stats van zijn adds (2/1) te zwak.

Besluit: we hebben een 3/4 voor 4 mana met geen indrukwekkende stats. Een effect dat moeilijk te bereiken is op een body van 3/4 voor 4 mana (toch met value, hem te pletter laten lopen op een dwarf of yeti vind ik value en tempo verlies op je board positie) en het effect is eigenlijk enkel nuttig met één bepaalde legendary kaart.

Slechte kaart!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Nostordici
Vicarious schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:39:
[...]

Tegen de tijd dat ik hem kan spelen in mn Warlock deck moet de tegenstander al dood zijn :D
Zoo is boring :P

• Freelance

Freelance

(..)

Freelance schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:27:
[...]

GoT Hearthstone Tournament #1
Regels.

Elke matchup is een best of 5 waarbij de winnaar hetzelfde deck blijft gebruiken. De verliezer moet een ander deck kiezen van zijn eerder ingezonden drie decks. Na afloop van de match moeten beide spelers de score door pm'en en zal de bracket geupdate worden. Na afloop van het toernooi zullen de decks gepubliceerd worden. Als er blijkt dat je bent afgeweken van je eerder ingezonden decks zal er een diskwalificatie volgen.

Planning
1) Elke deelnemer heeft tot 11/07/2014 20:00 tijd om zijn drie decks door te sturen via PM naar mij (via imgur)
2) Op vrijdag avond zal ik een 8 deelnemer bracket samenstellen van de deelnemers die zijn/haar decks hebben ingezonden. De volgorde zal random zijn. De deelnemers die buiten de eerste 8 vallen zullen reserve zijn mocht er iemand uitvallen.
3) De resultaten van de eerste ronde moeten voor 15 juli 21:00 binnen zijn per PM bij mij. Eerder mag uiteraard ook :)
4) De uitslagen van de tweede ronde moetn voor 19 juli 21:00 binnen zijn per PM bij mij. Eerder mag uiteraard ook :)
5) De finale deelnemers mag zelf wat afspreken in een tijdsbestek van 3 dagen.
6) In de week daarop zullen we het 1-avond toernooi gaan organiseren.

Overig
Voor de tweakers jd1987, raafz0r, Bouchke en badboyqxy: bij de inschrijving was jullie battle.net id niet compleet. Bij de meeste ontbraken de nummers na de nickname. De opbouw van je id is als volgt: nickname#01234. Graag de juiste id's nog even doorsturen via PM.

Tot slot
Laten we de eerste editie succesvol afronden, dus enkel decks insturen / jezelf laten inplannen als je ook daadwerkelijk de intentie hebt om deel te nemen en het toernooi af te ronden.
Op het moment zijn er 7 personen die decks hebben verzonden. De eerstvolgende krijgt de laatste plek in de bracket. Alle andere aanmeldingen zijn reserves (welke wellicht nodig zijn!).

• Bosmonster
DarthDavy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:28:

Besluit: we hebben een 3/4 voor 4 mana met geen indrukwekkende stats. Een effect dat moeilijk te bereiken is op een body van 3/4 voor 4 mana (toch met value, hem te pletter laten lopen op een dwarf of yeti vind ik value en tempo verlies op je board positie) en het effect is eigenlijk enkel nuttig met één bepaalde legendary kaart.

Slechte kaart!
Helemaal mee eens. Dit is zo'n kaart die je in geen enkel deck terug gaat vinden (zoals met zoveel warlock minions helaas).

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Freelance schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:54:
[...]

Op het moment zijn er 7 personen die decks hebben verzonden. De eerstvolgende krijgt de laatste plek in de bracket. Alle andere aanmeldingen zijn reserves (welke wellicht nodig zijn!).
Ik heb mn decks al klaar maar zit nog op werk ;(

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Dat is ook mijn eerste en enige legendary, wel meteen een golden Gruul 8) . Moest hij niet golden zijn, hij was al gedisenchant. De golden wil ik om 1 of andere reden wel bijhouden. (nochtans veel dust voor te krijgen)

I'll do what I can, but expect very little.

Verwijderd

Decks verstuurd :)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Helaas, dan ben ik te laat. Was het vergeten gisteren :X

• Saint_One
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
streamed iemand de wedstrijden of is het op eigen gelegenheid , en screenshots versturen ?

• apocalypsa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 15:07
Vicarious schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Ik had exact hetzelfde, heb vanmorgen even mijn decks nagemaakt in hearthhead en die linkjes opgestuurd. Moet je wel je decks uit je hoofd kennen.

In mijn geval ben ik sowieso iets vergeten maarja dat houdt het spelletje moeilijk.

Afaik gaat niemand de wedstrijden streamen. Zou wel leuk zijn om te doen, zeker als de opkomst wat hoger wordt.

over legendaries: ik zou golden legendaries sowieso disenchanten, assuming dat je ze niet nodig hebt voor een deck en zeker weet dat je ze niet nodig gaat hebben; ie disenchant geen golden leeroy puur omdat je nu nog geen miracle rogue speelt, maar disenchant die golden nat pagle/beast/millhouse etc gewoon want gebruiken ga je hem niet en hij gaat wss niet gebufft worden. Van het dus kan je meteen weer een normale legendary craften waar je wss veel meer aan hebt.

Voidcaller is een problematische kaart. Om sterk te zijn zou het een battlecry moeten zijn, maar dat is eigenlijk altijd té sterk. Deathrattle is helaas te makkelijk om heen te spelen.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

apocalypsa schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:24:
[...]

over legendaries: ik zou golden legendaries sowieso disenchanten, assuming dat je ze niet nodig hebt voor een deck en zeker weet dat je ze niet nodig gaat hebben; ie disenchant geen golden leeroy puur omdat je nu nog geen miracle rogue speelt, maar disenchant die golden nat pagle/beast/millhouse etc gewoon want gebruiken ga je hem niet en hij gaat wss niet gebufft worden. Van het dus kan je meteen weer een normale legendary craften waar je wss veel meer aan hebt.
Hangt ervan af of iemand een verzamelaar is of vooral competitieve decks wil maken. Ik zou ook voor DE'en gaan, maar dat verschilt per persoon.

• Freelance

Freelance

(..)

Vicarious schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Momenteel zijn er 10 decks ingezonden. Maar ik verwacht dat er wel een aantal reservespelers nodig zijn.
Saint_One schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:14:
streamed iemand de wedstrijden of is het op eigen gelegenheid , en screenshots versturen ?
Streamen nu nog niet, uitslag moet door beide spelers aan me doorgegeven worden pm of battle.net.
Je kan uiteraard de wedstrijden wel opnemen en eventueel op youtube zetten :)

• Bosmonster
Vicarious schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:30:
[...]

Hangt ervan af of iemand een verzamelaar is of vooral competitieve decks wil maken. Ik zou ook voor DE'en gaan, maar dat verschilt per persoon.
Ik DE alle golden cards. Ik geef de set compleet maken en goede decks kunnen builden toch wel prio boven een beetje patsfactor :P

Zeker een golden Gruul zou ik gelijk dissen en bijvoorbeeld een Ragnaros of Leeroy maken oid.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 11-07-2014 16:13 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Bosmonster schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:12:
[...]

Ik DE alle golden cards. Ik geef de set compleet maken en goede decks kunnen builden toch wel prio boven een beetje patsfactor :P

Zeker een golden Gruul zou ik gelijk dissen en bijvoorbeeld een Ragnaros of Leeroy maken oid.
Zo denk ik er ook over hoor :P MAar sommige golden commons heb ik wel behouden. Puur omdat ze er wel cool uitzien en ik er toch weinig dust mee win als ik ze DE.

Pagina: 1 ... 101 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]