Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 32 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 19.099 views

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 19:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Goed om te zien, weer een eSport team er bij;

http://worldoftanks.eu/ne...train-going-professional/

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 19:52

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Toch weer even een wtf momentje gehad dernet, daily aan het doen met mn GW tiger, favoriete artymap, ... Himmelsdorf. Na 4 min kon het pvp al beginnen.
Een IS-8 die je nauwelijks kan missen, en op het eerste zicht leek ik hem ook niet te missen, dan maar naar de replay.

Ook de replay zegt eigenlijk hetzelfde dan mijn initiële gedacht, de tracer gaat recht door de IS-8, zonder hem te raken. Best zuur zulke dingen.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 10:16
9mm granaat net onder zijn koepel door? ;-)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Joindry

Joindry

jammer dat het een 21cm shell is. En neen je ziet echt de tracer onderbroken worden door zijn turret.

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 22:32

Mickroz

Mickroz#2491

nice, ik ben eigenlijk benieuwd wie het eerste nederlandse pro team gaat worden, of nederlandse speler in een pro team.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-03 22:33
Ik was het net aan het lezen, klinkt goed!
Balletje begint (zoals ik al hoopte en dacht) langzaamaan te rollen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Mr_Size
  • Laatst online: 13-04 15:55
Overwinning!
Gevecht: Murovanka vrijdag 29 maart 2013 16:43:30
Voertuig: Churchill I
Ervaring ontvangen: 3.158 (x2 voor de eerste overwinning van de dag)
Credits ontvangen: 38.083
Gevechtsprestaties: Muur van staal, Top Gun, Meesterschapsbadge: 1e Klasse

Beste match met Churchill ooit :) 6 kills en 2120 dmg :D

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Noobmeter rating wordt opnieuw gebalanceerd.
http://blog.noobmeter.com...nce-rating-rebalance.html

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05-2015
dynosu schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:53:
[...]

damagepanel is voor inkomende damage tijdens het spel.

Ik zelf vind dat erg makkelijk
kan je ook uitloggen waarom? ik zie er weinig nut in, maar dat ligt misschien aan mij.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-03 12:55
Speel het sinds eergister en vind het opzich wel grappig nu ik er eenmaal wat vaart in krijg. Alleen met de lichte of medium tanks begin je echt niets tegen iemand die ook maar 1 level hoger is. Voor mij is het echt arty all the way :P

• ed31
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2018
darkpluisje schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:25:
Speel het sinds eergister en vind het opzich wel grappig nu ik er eenmaal wat vaart in krijg. Alleen met de lichte of medium tanks begin je echt niets tegen iemand die ook maar 1 level hoger is. Voor mij is het echt arty all the way :P
kwestie van weten waar je ze moet raken, dan kom je met 2 tier lager ook nog ergens doorheen.
ga de wiki maar eens doorspitten op weakspots

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Over arty gesproken, zat gisteren in een potje met een T92, zijn WN rating was niet echt denderend, dus we gingen er al van uit dat we dik overlopen zouden worden zonder arty backup.
Map was Erlenberg, wij starten in zuidwest, standard battle.

Een JP100 pakte in zijn eentje de brug, waardoor mijn maat vanuit het midden meeschoot en ik van de kerk, de JP100 was binnen notime weg, waardoor wij doortrokken richting de brug, we hoefden alleen maar te spotten, arty deed de rest, we wonnen het potje door deze arty speler, en had 6 kills.

Ik ben na het potje naar zijn stats gaan kijken, wat bleek nou, deze speler was een uitermate goede arty speler, en had gewoon zulke slechte stats, omdat hij het in andere tanks heel slecht had gedaan.
Zo zie je maar, stats zeggen niet alles.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-03 12:55
nouja dat heb ik dus ook een beetje :P Ben gewoon met een lichte tank dood voor ik er erg in heb.. Heb ook wel een paar keer de verkeerde dingen gekocht dus alles heeft bij mij nog een gebrek aan upgrades.. Nu wel bezig met de UC-2 Pounder en dat bevalt tot nu toe erg goed!

• Joindry

Joindry

TRX schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:22:
[...]

kan je ook uitloggen waarom? ik zie er weinig nut in, maar dat ligt misschien aan mij.
Ik vind het wel handig om snel te zien hoeveel hp je kwijt bent. Als je blind geraakt wordt geeft het een goeie indicatie door wie of wat je geraakt werd. Soms zie je 500hp verdwijnen in één klap maar blijken het bvb wel 2 250 hp shells te zijn geweest.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

psychoclown schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:41:
[...]

Ik was het net aan het lezen, klinkt goed!
Balletje begint (zoals ik al hoopte en dacht) langzaamaan te rollen :)
Jep, zeker goed om te zien, ik ben zelf ook bezig met een projectje :Y.

[Voor 3% gewijzigd door Nemean op 29-03-2013 17:44]

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:23

Plato112

Da is toch nie normaal!

Joindry schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:30:
Toch weer even een wtf momentje gehad dernet, daily aan het doen met mn GW tiger, favoriete artymap, ... Himmelsdorf. Na 4 min kon het pvp al beginnen.
Een IS-8 die je nauwelijks kan missen, en op het eerste zicht leek ik hem ook niet te missen, dan maar naar de replay.
[afbeelding]

Ook de replay zegt eigenlijk hetzelfde dan mijn initiële gedacht, de tracer gaat recht door de IS-8, zonder hem te raken. Best zuur zulke dingen.

[afbeelding]
Dat tracers niet 100% accuraat zijn is algemeen bekend. Het spoor van een tracer is een indicatie van waar de shell ongeveer vloog, door lag etc kan dit afwijken.

Speed limits are like herpes.

• Mr_Size
  • Laatst online: 13-04 15:55
Yes! voor 't eerst meer overwinningen dan defeats :D 578 om 577, op naar de 50% winrate :p

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Mr_Size schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:52:
Yes! voor 't eerst meer overwinningen dan defeats :D 578 om 577, op naar de 50% winrate :p
d:)b keep it up, mijn win-rate daalt atm maar waarschijnlijk gaat ie later wel weer omhoog (WarGaming style).

• TRX
Joindry schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:36:
[...]

Ik vind het wel handig om snel te zien hoeveel hp je kwijt bent. Als je blind geraakt wordt geeft het een goeie indicatie door wie of wat je geraakt werd. Soms zie je 500hp verdwijnen in één klap maar blijken het bvb wel 2 250 hp shells te zijn geweest.
hm ja.... nah ik sla hem vooralsnog even over :)

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo, mn eerste stapjes gezet met de T54E1 maar wat een fijne tank. Z'n burst is geweldig en elke tank met 50% hp moet echt voor je uitkijken.

Kijk nu nog meer uit naar de T57 Heavy.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:04

Thompson

Beeromaniac

Weet iemand een colored weakspot mod zoals in dit topic te zien is die nu nog werkt;
http://forum.worldoftanks...skins-for-slow-computers/

Meeste wat ik tegenkom is voor oudere versies. Zou me goed opweg helpen het spel beter te begrijpen :)

[Voor 10% gewijzigd door Thompson op 29-03-2013 18:36]

Beeromaniac

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Kijk hier maar volgens mij is die van lemon up to date

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:45
psychoclown schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:57:
Had het vooral vreemd gevonden wanneer het wel 'echt' was, op die manier 'goede' scores halen kan iedereen.
Het is niet eens een opgezet gevecht maar moet wel een photoshop zijn. 15 kills met 12 schoten zonder reaper klopt niet en zo miste hij wel meer medailles die hij zou moeten hebben bij 15 kills (hij had nog een andere photo erbij staan met een overzicht van zijn overall scherm met medailles e.d.). Dus of hij heeft 2 screenshots gemaakt waarvan 1 photshop is en eentje bij een opgezet gevecht of het is gewoon allemaal photoshop.

[removed]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:47

Whuzz

Dodgeball!

ELC AMX O+

Dat is pure lol! 1200 dmg, lui spotten, hitje hier, hitje daar, doorcrossen naar de andere kant, daar weer wat mensen lastigvallen, paar mediums achter me aan meelokken om onze heavies de kans te geven hun heavies uit te schakelen... Wat een pret :D :D

Ben de AMX-40 *bijna* vergeten... Wat een verschil.

[Voor 11% gewijzigd door Whuzz op 29-03-2013 19:46]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:51

thijsco19

KTM 990 SMT

Yeah (eindelijk) een ace badge op me IS-3, nog niet eens een slecht potje!
Platoon met Duranu en Dolby.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Anoniem: 235591
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
TRX schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:22:
[...]

Heb hem even geprobeerd, maar ik vond het helemaal niets.

• redwing
Mr_Size schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:52:
Ik ben sinds kort juist die 50% voorbij. Ik heb een hele tijd met lag (300-600) gespeeld waardoor mijn winratio een jaartje is blijven steken. Sinds ik weer in Nl zit ging het binnen 2 weken van 48 naar rond de 50. Daar heb ik om de een of andere reden 4 weken rond gehangen en nu zit ik er eindelijk wat ruimer boven :)

Hopelijk blijft dat zo en kan ik een naar de 51% gaan (wel 99% random battles zonder platoon)

[removed]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06-2017

mad_max234

AMD Athlon II M320

Thompson schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:35:
Weet iemand een colored weakspot mod zoals in dit topic te zien is die nu nog werkt;
http://forum.worldoftanks...skins-for-slow-computers/

Meeste wat ik tegenkom is voor oudere versies. Zou me goed opweg helpen het spel beter te begrijpen :)
Is dat officieel toegestaan zo mod?

-Andere hobby- -

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 01:18:
[...]

Is dat officieel toegestaan zo mod?
Yup

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 18:10

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Enige mod die door WG niet is toegestaan is de Artyzoommod, soort van godmode dat je zover kan uitzoomen dat je de hele map in 1 keer kan overzien..
Voor de rest worden een aantal mods door sommige spelers als "not done" gezien waaronder de hitboxskins.

Er staat een link in de TS naar een topic over dit onderwerp op het officiele forum van WoT.

Star Citizen referralcode

• Joindry

Joindry

Wat ook niet toegestaan is, zijn transparante hitboxskins. Omdat deze de exacte plaats van de modules kunnen weergeven. De externe hitboxen zijn maar een indicatie en daarom niet verboden.
Ik vind het trouwens helemaal niet valsspelen een externe skin. Ik vind het zelfs een goeie tutorial voor nieuwe spelers. Wat mij betreft mogen ze het standaardiseren voor alles spelers met minder dan 1500 potjes. Of de eerste 150 potjes die je speelt in een bepaalde tier krijg je auto skins. Zodat je van alle nieuwe tanks die je tegenkomt kan leren waar de zwaktes zitten.
En na 150 potjes verdwijnen ze en is het verboden ze nog toe te passen.

[Voor 105% gewijzigd door Joindry op 30-03-2013 08:18]

• Niet online
Ik vind het eigenlijk cheaten. Hoe je het ook bekijkt. Dit is een strategie spel, en in een strategie spel moet je gewoon kennis opdoen door er veel tijd in te steken. Dit kan door het lezen van de wiki, dit kan door het spelen van het spel.

Ik vind het raar dat het mag zo'n hitboxskin.

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

het is gewoon een handig hulpje om de weakspots te leren kennen, het heeft mij iig wel geholpen door de weakspots te weten op veel tanks, zeker als er veel nieuwe tanks bij komen, en ook om mijn eigen weakspots niet bloot te stellen.
Dit zijn dingen die niet op de wiki staan.

Wil je geen hitzone skins, maar wel die weakspots leren, dan raad ik je aan om zeker de site wotguru.com door te spitten.
Verders zijn de standaard weakspots natuurlijk wel zo te leren, zoals bodemplaat, cupola(commander hatch), zijkant onder de turret, machinegun gaten en de achterkant van tank.

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 00:31
Je gun marker geeft natuurlijk ook aan waar de weakspots zitten, je dan alleen niet of er een module/crew achter zit.

Gisteren de AT 15 unlocked, best veel plezier gehad aan de AT 7 en het ging een stuk sneller dan van de CGC naar de AT 7.

Shuttle st20g5

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Of je nou op internet plaatjes opzoek of je direct in game de weakspots ziet is naar mijn idee het zelfde.
Dat een hitzone skin het makkelijker maakt oke maar als je op internet de weakspots gewoon uit je hoofd leert dan ben je er ook.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dan ga ik doe mod ook eens proberen, zal wellicht wat schelen, want weet soms niet direct waar ik op moet mikken en tijd om er veel over na te denken heb je vaak niet. :+
Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:44:
Ik vind het eigenlijk cheaten. Hoe je het ook bekijkt. Dit is een strategie spel, en in een strategie spel moet je gewoon kennis opdoen door er veel tijd in te steken. Dit kan door het lezen van de wiki, dit kan door het spelen van het spel.

Ik vind het raar dat het mag zo'n hitboxskin.
Ben met je eens, maar heb bij dit spel ook wel gemengde gevoelens hierover, want zelfs na 1K potjes kan je nog niet alles weten, curve is best wel stijl. Zeker als je gezin hebt en drukken baan en je niet elke dag de tijd hebt om wiki's af te struinen kan je dus met skin al spelende hetzelfde leren als je via wiki kan leren, hoef je niet nog eens kostbare vrij tijd op te offeren aan wiki lezen die tijd kan je weer niet spelen en gaat dus verloren buiten het spel om.

Ben je scholier of heb je geen druk leven dan is het wellicht niet zo erg om uren aan lezen kwijt te zijn.

Ze zouden bijvoorbeeld 10 a 20% minder XP geven als je speciale skins gebruikt, dan is er een drang om het niet te gebruiken en voor nieuwelingen die nemen dan de 10% verlies zodat ze het spel wat beter kunnen leren.

Komt uiteindelijk ons allemaal te goede als nieuwelingen het spel snel leren en dus goede bijdragen kunnen leveren aan het team. ;)

Cheaten vind ik het niet, want info is hoe dan ook al beschikbaar voor iedereen, wiki manier is alleen wat omslachtiger te verkrijgen en kost meer tijd, maar is uiteindelijk dezelfde info.

[Voor 73% gewijzigd door mad_max234 op 30-03-2013 13:00]

-Andere hobby- -

• Niet online
Ik heb ook een gezin, maar probeer toch zoveel mogelijk zelf uit te vogelen. Nu is het wel zo dat ik met mijn PzKpfw 38 nA geen ene schijn van kans maak tegen hogere tier tanks. Alles ketst af, heeft geen impact, noopes. Tank is compleet geupgrade, nog geen kans.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

ShockWave schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 03:29:
Enige mod die door WG niet is toegestaan is de Artyzoommod, soort van godmode dat je zover kan uitzoomen dat je de hele map in 1 keer kan overzien..
Voor de rest worden een aantal mods door sommige spelers als "not done" gezien waaronder de hitboxskins.
Foliage remover mag ook niet.

VK20.01D (Tier 4 med)

VK30.01D (Tier 6 med)

Ben benieuwd wanneer deze premium tank uit gaat komen :+

De T31, 1 - 105MM howitzer en 2 - 7.2" Rocket projectors.

[Voor 52% gewijzigd door Nemean op 30-03-2013 13:45]

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:20:
Ik heb ook een gezin, maar probeer toch zoveel mogelijk zelf uit te vogelen. Nu is het wel zo dat ik met mijn PzKpfw 38 nA geen ene schijn van kans maak tegen hogere tier tanks. Alles ketst af, heeft geen impact, noopes. Tank is compleet geupgrade, nog geen kans.
De 38na is ook een scout tank, passief scouten schijnt hier beter mee te gaan als actief (wat ik lees, heb de tank niet gespeeld)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ieder zijn manier, het blijft dezelfde info uiteindelijk, of je het nu via wiki verkrijgt of via een skin aanleert, het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Snap wel dat mensen er tegen zijn, die willen graag juist dat ze alleen die info weten en juist voordeel willen behalen buiten het spelen om door kennis te hebben die andere niet hebben. Dat kan je dan evengoed als vorm van cheaten beschouwen als je via andere weg dan het spel voordeel gaat behalen zoals websites met weakspots waar 9 van 10 keer ook dezelfde skins op te zien is maar dan op plaatje.

-Andere hobby- -

• Niet online
@hierboven

De 38na is een snel tankje, en scouten doe ik ook graag. Maar, en daar komt-ie, als je een tier 7 tank tegenkomt ben je nergens. En vaak eindig ik als een van de laatsten en krijg het hele zwikje over me heen :)

Maar ik ga die skin dinges eens instaleren. Kijken of het wat is. Ik heb nu een aantal mods gebruikt maar meer dan de helft staat me niet aan. Ik gebruik nu Icon of Tanks, Stats van Locastan en de minimap van hem, Warkan minimap en dan straks de hitboxskin van Lemon96.

Maar goed. Nog een kleine 10k aan puntjes en ik kan de volgende tank onderzoeken :) Wat ik nu wel doe is met mijn tier 2 tank spelen. Dat gaat erg goed en ik zet de puntjes om.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Begrijp ik het goed dat premium camo tegenwoordig ook een verbeterde camo-rating geeft?
If so vind ik dat toch wel het grootste smetje op WoT wat betreft P2W.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
eL_Jay schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:54:
Begrijp ik het goed dat premium camo tegenwoordig ook een verbeterde camo-rating geeft?
Uit mijn hoofd +5% camo en dat is al een tijdje.

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

bah, 16 punten gezakt op noobmeter met die nieuwe berekingen :(

• seriouzz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-10-2018
Hebben jullie ook schijte, maar dan ook echt schijte slechte teams?
Wins / Battles 1 / 10 10%
HOERA!!!

:'( :'( :'(

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Het is dan ook niet voor niets dat ik toen je op de 35 zat ik al postte "Veel plezier met de 38na! >:) ".
Het is niet de meest prettige tank, maar hij is best te spelen als je eenmaal weet hoe.
Tegen hoge tiers schieten is dus niet hoe je die tank moet spelen ;)

Als je zelf één van de hogere tiers bent: actief scouten in het begin van de match, laat je team zien wat de tegenstander doet. Zorg dat je niet dood gaat, dus geen suicide runs. Na een paar minuten, wanneer het veld wat uit elkaar is gevallen kun je dan wat support gaan leveren. Beetje flanken, tegenstanders lastig vallen en afleiden. Als je de kans ziet kun je voor arty gaan.

Als je echt aan de onderkant van de tiers zit, dan kun je het beste passief scouten. Probeer een strategische plek op te zoeken, laat je arty weten aan welke kant je gaat scouten en probeer uit het zicht te blijven. Dat betekent in de meeste gevallen: niet schieten. :)

• ed31
seriouzz schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:26:
Hebben jullie ook schijte, maar dan ook echt schijte slechte teams?
Wins / Battles 1 / 10 10%
HOERA!!!

:'( :'( :'(
Ik wilde eerst schrijven dat het nog wel meevalt, totdat ik 2 encounter battles achter elkaar heb waarbij de top tanks (heavies) met z'n allen op de cap gaan zitten (geen enkele naar Hill Himmelsdorf) om afgeslacht te worden.... 8)7 :X

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Fest schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:55:
[...]

Uit mijn hoofd +5% camo en dat is al een tijdje.
Dat verklaard de ninja su's/object's

Edit:
Zou eigenlijk wel eens het verschil willen testen.
Mocht er iemand morgen camo kopen, zou diegene met mij 2 training-matches willen doen om het verschil in spotting distance te checken? (3 lijn in himmelsdorf en dan kijk ik op hoeveel afstand ik je met en zonder camo spot)
(if so, gelieve DM te sturen, want ik was eigenlijk niet van plan te spelen dit weekend)

[Voor 49% gewijzigd door eL_Jay op 30-03-2013 17:23]

• ed31
Ik hou 't wel weer effe voor gezien.......moet wel leuk blijven :-(

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-04 18:53
Teams zitten niet echt mee inderdaad vandaag. Maar dat heb je meestal in het weekend en vooral als er een special is.

Vandaag is mij iets vreemds opgevallen, ik had even op de EU2 server gespeeld maar daar had ik continu een ping van 90ms terwijl dat ding in Amsterdam staat ofzo, mijn platoonmaten (djengizz en delert) hadden wel een normale ping... ik mijn verbinding getest en daar was niks mis mee. Een aantal battles verder ben ik naar EU1 (Beieren, Duitsland) gegaan en daar had ik wel een normale ping van 30-40ms... :?
Vraag me af hoe het kan dat ik naar de cluster in Amsterdam een hogere ping heb dan naar de andere cluster..
Op EU2 heb ik ook vaker last van lagspikes dan op EU1.. kan aan de drukte liggen denk ik?

Stichting Hobbyserver

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja in weekend lijkt het stuk erger, maar ook tussen 17 en 22 uur is het door de weeks ook stuk erger. En dan doel ik niet op win rate, want dat zegt helemaal niks. Heb het dan over kip zonder kop rondrijden, zonder beetje te kijken wat er gebeurd.

Win rate zegt overigens helemaal niks over je eigen prestatie, mee lopen patsen heeft niet zoveel nut omdat andere in je team waarmee jij je win rate hebt behaald wellicht nog belangrijker is dan zijn geweest voor jou win rate dan je eigen bijdragen.

Zo kan zijn dat je 10 potjes start en die 10 potjes helemaal niks doet(echt helemaal niks) hogere win rate krijgt dan 10 potjes je uiterste best doen. :D

[Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 30-03-2013 17:38]

-Andere hobby- -

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 17:55

themaxter

Bugged..

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:37:
Win rate zegt overigens helemaal niks over je eigen prestatie, mee lopen patsen heeft niet zoveel nut omdat andere in je team waarmee jij je win rate hebt behaald wellicht nog belangrijker is dan zijn geweest voor jou win rate dan je eigen bijdragen.

Zo kan zijn dat je 10 potjes start en die 10 potjes helemaal niks doet(echt helemaal niks) hogere win rate krijgt dan 10 potjes je uiterste best doen. :D
Dat ben ik niet helemaal met je eens, op 10 battles klopt dat inderdaad maar na zeg 4/5k battles krijg je de wet van de grote getallen en als je dan dus nog steeds een hogere winrate hebt, betekent het wel degelijk dat jij invloed hebt gehad op de prestaties van het team.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Winrate is een waarde wat heel erg team afhankelijk is, daar ben ik het mee eens. Zoals Maxter al zegt, winrate zegt zeker wel wat over je prestatie (indirect).Ik weet dat er heel veel mensen hier zijn die vaak matches hebben gehad waar bij het team het af liet weten. En laat ik nou een tijd terug zo'n potje gehad hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Nemean op 30-03-2013 17:55]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

• rgras
  • Niet online
En alle EU supertesters zijn alweer ontslagen. :')

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Kwam deze nog tegen op Twitch.. kerel is een goeie FC op de NA server.. vaak wel wat arrogant.. maar kan zeer goed spelen, zeker een aanrader om te kijken;

http://www.twitch.tv/endoiskewl/videos

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Weer een Ace Badge erbij, eerder deze week ook al een Ace Badge op me IS-3.
Heeft wel erg lang geduurd op me Tiger II.

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ja in weekend lijkt het stuk erger, maar ook tussen 17 en 22 uur is het door de weeks ook stuk erger. En dan doel ik niet op win rate, want dat zegt helemaal niks. Heb het dan over kip zonder kop rondrijden, zonder beetje te kijken wat er gebeurd.

Niet dit weer hè.
En stats zeggen zeker ook niks?

Sure op zichzelf zeg het niet alles en winrate is zeker te padden, maar je kunt wel stellen dat alle goede spelers een goede winrate hebben. Andersom is het niet zo dat je per se een goede speler bent als je een hoge winrate hebt. En iedereen die een hoge WN6/7 en een hoge winrate heeft is over het algemeen op z'n minst een redelijke speler.

Uiteindelijk ben je zelf de enige constante factor in al die battles en uiteindelijk is het gemiddelde team voor iedereen hetzelfde in randoms.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Dit klinkt echt als een reactie, dat je een complete lijst met onderwerpen kunt vormen welke vaak voorbij komen. :+

• TRX
Nemean schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:41:
[...]

Dit klinkt echt als een reactie, dat je een complete lijst met onderwerpen kunt vormen welke vaak voorbij komen. :+
_O-

• Niet online
@Whuzz
Ik scout heel veel, maar het lijkt alsof iedereen voor eigen gewin gaat. Ik ben meestal een van de laatsten die het hoekje omgaat in het spel ongeacht welke tank. In tier 2 heb ik nergens moeite mee, dat is ook een leuk niveau om ervaring op te doen en punten te verzamelen.

Het enige waar ik wel stevig van baal is dat men je kills steelt. Ik sta een tank af te knallen en dan denk je dat je die hebt, staat een team speler gewoon te wachten tot hij het laatste zetje kan geven. Lekker.

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Nemean schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:41:
[...]

Goed idee ;) :
  • Team is noob
  • Alle teams zijn noob
  • Kijk mij pro zijn
  • Stats zeggen niets; winrate is puur geluk
  • Nieuwe special is goed
  • Nieuwe special is ruk
  • Alle specials zijn ruk want alle teams zijn dan noob
  • Check mijn stats van gisteren: Ik was echt pro of alle teams waren noob
Als dit alles nou eens eruit geflikkerd werd, dan koste het mij een stuk minder tijd om een beetje bij te lezen. Mja ik ben niet zo hypocriet om te zeggen dat ik me hier nooit schuldig aan maak O-)
Maar sommigen maken het een beetje bont.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Plato112 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:11:
[...]

Goed idee ;) :
  • Team is noob
  • Alle teams zijn noob
  • Kijk mij pro zijn
  • Stats zeggen niets; winrate is puur geluk
  • Nieuwe special is goed
  • Nieuwe special is ruk
  • Alle specials zijn ruk want alle teams zijn dan noob
  • Check mijn stats van gisteren: Ik was echt pro of alle teams waren noob
Als dit alles nou eens eruit geflikkerd werd, dan koste het mij een stuk minder tijd om een beetje bij te lezen. Mja ik ben niet zo hypocriet om te zeggen dat ik me hier nooit schuldig aan maak O-)
Maar sommigen maken het een beetje bont.
Je mist:
  • Ik kwam deze noob tegen (voer random WN5/WN6/WN7 rating in + win rate/aantal battles in).
  • Arty is voor mietjes (en geef toe het is ook zo :+ /troll)
  • ER rating stelt niets voor.
  • En de "kunnen we deze posts stoppen". :+
:+

Maar helemaal met je post eens, woord voor woord. :Y

[Voor 3% gewijzigd door Nemean op 30-03-2013 19:27]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:59:
blablabla....

Het enige waar ik wel stevig van baal is dat men je kills steelt. Ik sta een tank af te knallen en dan denk je dat je die hebt, staat een team speler gewoon te wachten tot hij het laatste zetje kan geven. Lekker.
In WoT geeft een kill je maar een klein beetje extra xp in verhouding tot geen kill.
Het gaat om de damage die je doet, jij schiet 1000HP van een tank en een ander pakte de laatste 50HP en de kill....levert jou meer op dan diegene die de kill krijgt hoor.
Je hoeft soms ook niet eens zelf damage te doen, spottingdamage levert ook veel op.
Voorbeeld potje, Malinovka met mijn T50-2 heb ik het hele enemyteam gespot via een fieldrun en daarna bijna hele potje in een bosje gestaan.
Ik spotte heel veel en mijn team deed goede damage op de spots.
Einde van de match had ikzelf minimale damage gedaan maar de spottingdamage lag rond de 6k, hierdoor haalde ik wel de meeste xp binnen van het hele team.

Voor diegene die hitboxskins willen gebruiken...deze zijn meestal pas te gebruiken vanaf tier 8 en hoger, lagere tiers zitten vaak niet in de modpakketten.

• Niet online
Ik snap het hele verhaal, maar als je die hele tank staat af te knallen en jij neemt alle risico dan is het kanp balen dat iemand er met die kill vandoor gaat. Punten boeit me nooit zo, in geen enkel spel. Ik speel voor plezier.

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 10:59

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ergens in een draad kwam een mod tegen die de tanks een realistischer geluid gaf. Ook is de arty veel spectaculairder. Ik moest WoT opnieuw installeren, en ben deze mod 'kwijt', ik weet de naam niet meer. Heeft iemand een mooie geluidsmod te delen ?

@ hierboven
Die laatste knal kan zijn dat hij een fractie van een seconde na jou schoot. Daar komt bij: elke vernietigde tegenstander kan niet meer terugschieten,ook niet op jouw tank. hierdoor kan je de volgende beschadigen.

[Voor 31% gewijzigd door garathane op 30-03-2013 19:50]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Gnomefather gunsoundmod versie 1.56 is uitgekomen... ;)

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

heb met de laatste trouwens echt een heel raar geluid met de M103, net of je iets schiet zonder knal, meer een thumb.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Ja die hoorde ik laatst ook met de T110e5, hij heeft de sound veranderd.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

themaxter schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:41:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens, op 10 battles klopt dat inderdaad maar na zeg 4/5k battles krijg je de wet van de grote getallen en als je dan dus nog steeds een hogere winrate hebt, betekent het wel degelijk dat jij invloed hebt gehad op de prestaties van het team.
Ook bij grote getallen zal het maar marginaal uitmaken en ben je nog steeds geheel afhankelijk van je team en hoe je word ingedeeld. Hoe goed je ook je best doet je bent zo zwak als je team is, en hoe sterk je tegen team is uiteraard.
Plato112 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:33:
[...]

Niet dit weer hè.
En stats zeggen zeker ook niks?

Sure op zichzelf zeg het niet alles en winrate is zeker te padden, maar je kunt wel stellen dat alle goede spelers een goede winrate hebben. Andersom is het niet zo dat je per se een goede speler bent als je een hoge winrate hebt. En iedereen die een hoge WN6/7 en een hoge winrate heeft is over het algemeen op z'n minst een redelijke speler.

Uiteindelijk ben je zelf de enige constante factor in al die battles en uiteindelijk is het gemiddelde team voor iedereen hetzelfde in randoms.
Ik begon er niet over hoor. :X

En hoe kom je erbij dat ik zeur. Je kan nog zo goede pot draaien en nog steeds verliezen, zegt dus helemaal niks en ik hecht er daarom geen waarde aan. Zolang je maar bepaalde invloed ergens op hebt kan je daar nooit individuele prestatie vanaf leiden, kan gewoon en doe dat dan ook niet, punt. Het geeft alleen aan dat je teams hebben gewonnen.

Gaat mijn of ik leuke pot heb gespeeld, en hecht geen waarde aan win rate in zit dat het iets zegt oven mijn bijdragen aan de potjes.

[Voor 48% gewijzigd door mad_max234 op 30-03-2013 20:32]

-Andere hobby- -

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:47:
Ik snap het hele verhaal, maar als je die hele tank staat af te knallen en jij neemt alle risico dan is het kanp balen dat iemand er met die kill vandoor gaat. Punten boeit me nooit zo, in geen enkel spel. Ik speel voor plezier.
imho: een killsteal bestaat niet. De tegenstanders moeten dood. Of jij de laatste HP er af schiet, je broertje, je neefje, je kat of ikzelf, who cares. Dood is dood.
Sterker nog, als ik in mijn arty speel maak ik zelden kills helemaal af, tenzij het target een groot gevaar voor het team vormt óf de kans klein is dat iemand anders die kill kan maken.
Die laatste 50-200 HP kunnen mijn teamgenoten wel aan, ik gooi die 20-30sec reload shell liever op een high-HP target waar de damage tot zijn volle recht komt.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:23:
[...]

Ook bij grote getallen zal het maar marginaal uitmaken en ben je nog steeds geheel afhankelijk van je team en hoe je word ingedeeld. Hoe goed je ook je best doet je bent zo zwak als je team is, en hoe sterk je tegen team is uiteraard.
Onzin, zie de grafiek die ik al postte.

als een matige speler 10000 battles speelt komt hij procentueel gezien in net zoveel noob-fail-teams terecht als een sterspeler die 10000 battles speelt. En toch weet die ster speler er 60% te winnen, terwijl die matige speler er maar 46% wint.

Het verschil zit hem in de gelijk verdeelde matches. Hoe goed een speler ook is, als hij in een extreem faal team komt, dan zal hij verliezen. (Waarbij hij waarschijnlijk een veel betere score en meer damage doet dan de rest van zijn team). Hoe slecht een speler ook is, als hij in een extreem goed team terecht komt, zal hij winnen. (Waarbij hij waarschijnlijk een stuk lagere score en dmg doet dat de rest van zijn team).
Het zijn die 50-50 matches waar de goede speler het verschil maakt. Van die matches die redelijk in balans zijn. Daar maakt een zwakke speler het verschil in zijn nadeel en een goede speler in zijn voordeel.

Als je XVM draait zal je opvallen dat het overgote deel van de matches in de 45-55% winkans valt. En in al die matches kan een enkele speler het verschil maken.

[Voor 5% gewijzigd door Whuzz op 30-03-2013 20:33]

• themaxter

themaxter

Bugged..

Whuzz schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:27:
[...]

imho: een killsteal bestaat niet. De tegenstanders moeten dood. Of jij de laatste HP er af schiet, je broertje, je neefje, je kat of ikzelf, who cares. Dood is dood.
Sterker nog, als ik in mijn arty speel maak ik zelden kills helemaal af, tenzij het target een groot gevaar voor het team vormt óf de kans klein is dat iemand anders die kill kan maken.
Die laatste 50-200 HP kunnen mijn teamgenoten wel aan, ik gooi die 20-30sec reload shell liever op een high-HP target waar de damage tot zijn volle recht komt.
Ik ben het met je eens dat dood = dood. Echter je hebt wel degelijk killsteals door mensen die express met hun schot wachten tot jij eerst schiet zodat zij de laatste % eraf schieten en zo de kill krijgen ipv jij.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Lol, wat maakt een sterspeler een ster speler? Win rate?

-Andere hobby- -

• themaxter

themaxter

Bugged..

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:35:
Niet direct, alleen goede spelers qua overige stats hebben ook altijd een goede winrate, go figure....

[Voor 3% gewijzigd door themaxter op 30-03-2013 20:36]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:35:
je draait het om. Kun je zeggen dat Messi een goede speler is omdat Barcelona veel wint? Of heeft een team met Messi er in meer kans om te winnen dan een team zonder Messi er in?

Nogmaals: Kijk eens naar het grafiekje dat ik even voorheen postte en vertel me wat jij denkt dat die grafiek laat zien. Die grafiek is gemaakt met echte data, waarba van de NA server (maar ze zijn er ook van de EU en RU servers, zien er hetzelfde uit) van alle spelers de winrates en de efficiency scores in een grafiek zijn uitgezet.

[Voor 18% gewijzigd door Whuzz op 30-03-2013 20:40]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

themaxter schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:36:
[...]

Niet direct, alleen goede spelers qua overige stats hebben ook altijd een goede winrate, go figure....
Wat maakt dan wel ster speler? Geef daar eens antwoord op want dat vroeg ik. ;)
Whuzz schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:39:
[...]

je draait het om. Kun je zeggen dat Messi een goede speler is omdat Barcelona veel wint? Of heeft een team met Messi er in meer kans om te winnen dan een team zonder Messi er in?

Nogmaals: Kijk eens naar het grafiekje dat ik even voorheen postte en vertel me wat jij denkt dat die grafiek laat zien. Die grafiek is gemaakt met echte data, waarba van de NA server (maar ze zijn er ook van de EU en RU servers, zien er hetzelfde uit) van alle spelers de winrates en de efficiency scores in een grafiek zijn uitgezet.
Prima, doen we het zo, ook Messie wint geen wedstrijden maar zijn team, voetbal is TEAMSPORT. Zo kan een topspeler in ene team uitblinken en andere team helemaal niet tot zijn recht komen, als team niet mee werkt krijgt messie geen ballen. ;)

Maakt dat Messie slechte speler als die voortaan alleen nog maar bij slechte club zou voetballen en nog maar helft kan score wat die normaal zou kunnen bij team die achter hem staat?

Dus zegt helemaal niks over de persoonlijke inzet of prestatie!

[Voor 64% gewijzigd door mad_max234 op 30-03-2013 20:47]

-Andere hobby- -

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:40:
[...]

Wat maakt dan wel ster speler? Geef daar eens antwoord op want dat vroeg ik. ;)
De combinatie van onder andere:
- Hoge avg damage per battle
- Hoge hit%
- Hoge avg exp per battle
- In een (relatief) hoge avg tier played (Dus niet 70% in tier <5, sealclubbend)
- Over meerdere (type) tanks verspreid

Laat mij één speler zien die dat alles heeft en desondanks een lage winrate heeft. Als je even kijkt naar de formules waarmee PR, WN6 enzo berekend worden zul je zien dat dit soort dingen daarin zwaar meerekenen. Niet zo gek dat spelers die daar hoog op scoren veelal ook een fatsoenlijke winrate hebben.

[Voor 34% gewijzigd door Whuzz op 30-03-2013 20:48]

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:48
Dat zijn gevolgen, wat een goede speler een goede speler maakt is:

Goede positionering, zowel t.o.v de tegenstand, obstakels (of cover), angle tov de vijand.
De juiste doelwitten en gevechten kiezen.
Op een goede manier een andere tank aanvallen.
Timing, wanneer aan te vallen en wanneer te verdedigen.
etc. etc. etc.

erutangiS

• Fest
  • Niet online
Laat die jongen toch lekker denken dat je geen invloed hebt op je winratio. Wij weten wel beter.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik hoef niks op te zoeken hoor, ik begon deze discussie niet ik gaf alleen antwoord op bericht boven mij, en jullie maken er discussie van en quote mij. :D

Ik hecht er in ieder geval geen waarde aan getallen waar iemand niet 100% zelf verantwoordelijk voor is, zoals win rate, en kan je hoog of laag springen maar dat zijn gewoon de feiten.
Fest schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:51:
Laat die jongen toch lekker denken dat je geen invloed hebt op je winratio. Wij weten wel beter.
Meneer voor jou.

Je hebt uiteraard wel invloed, heb ik nooit beweerd dat dat niet zo is, lees eerst even voordat je probeert te stoken en domme opmerkingen gaat maken. :(

[Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 30-03-2013 20:54]

-Andere hobby- -

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

MrOleo schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:49:
Dat zijn gevolgen, wat een goede speler een goede speler maakt is:

Goede positionering, zowel t.o.v de tegenstand, obstakels (of cover), angle tov de vijand.
De juiste doelwitten en gevechten kiezen.
Op een goede manier een andere tank aanvallen.
Timing, wanneer aan te vallen en wanneer te verdedigen.
etc. etc. etc.
Mee eens, maar dat soort dingen kun je nu eenmaal niet aan stats zien. Ik dacht dat hij vroeg naar de stats waaraan je kon beoordelen of een speler goed of slecht is, zonder dat je hem in actie ziet.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:52:

Ik hecht er in ieder geval geen waarde aan getallen waar iemand niet 100% zelf verantwoordelijk voor is, zoals win rate, en kan je hoog of laag springen maar dat zijn gewoon de feiten.
In een teamspel is niemand 100% verantwoordelijk voor iets. Als je dat wilt moet je gaan schaken ;)
Maar niet 100% is wat anders dan 0%. En dat wil dus ook niet zeggen dat je geen waarde kunt hechten aan de getallen.

Maar goed, jij komt dus net zo lief in een team vol spelers met 40% winrate, waarbij je tegenstander een team heeft vol spelers met 60% winrate? Je hecht immers geen waarde aan dat soort getallen?

[Voor 3% gewijzigd door Whuzz op 30-03-2013 20:54]

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:52:
Ik hoef niks op te zoeken hoor, ik begon deze discussie niet ik gaf alleen antwoord op bericht boven mij, en jullie maken er discussie van en quote mij. :D

Dat jij er nog geen waarde aan hecht is heel iets anders.
Jij zegt dat winrate niets betekend. Daar wordt op gereageerd en dat iets anders dan een mening uiten.

Bij deze kun je dus aantonen dat winrate niets betekend. Ik wacht wel...

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Whuzz schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:54:
[...]

In een teamspel is niemand 100% verantwoordelijk voor iets. Als je dat wilt moet je gaan schaken ;)
Maar niet 100% is wat anders dan 0%. En dat wil dus ook niet zeggen dat je geen waarde kunt hechten aan de getallen.

Maar goed, jij komt dus net zo lief in een team vol spelers met 40% winrate, waarbij je tegenstander een team heeft vol spelers met 60% winrate? Je hecht immers geen waarde aan dat soort getallen?
Juist dan zijn we er toch, is teamspel en winst word behaald door het team, meer hoeven we toch niet te zeggen, we zijn toch wel intelligent genoeg om te weten dat je dan als team verantwoordelijke bent en het dus niks over je persoonlijke inzet zegt.

Als de balans server goed zijn werk doet zou je theoretisch op 50% win rate uit moeten komen, dat is zover ik weet ook de bedoeling van hun zodat je gelijk teams tegenover elkaar heb staan. Win rate zegt dus meer over hoe goed hun software werkt dan onze inzet. Toch?

Edit/
Let nooit op win rate van team, heb dat ook niet ingeschakeld of zo, nogmaals ik hecht dara geen waarde aan. Als die 40% in dit potje goede bijdrage levert en kan er lekker mee op pad doe ik dat even lief als met iemand van 60%. Zolang meer leuk potje is en we goede tegenstand hebben geboden dan mag die volgt potje weer naast me starten maar helaas zit je dan ineens weer met heel andere team. :+

[Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 30-03-2013 21:08]

-Andere hobby- -

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:00:
[...]

Juist dan zijn we er toch, is teamspel en winst word behaald door het team, meer hoeven we toch niet te zeggen, we zijn toch wel intelligent genoeg om te weten dat je dan als team verantwoordelijke bent en het dus niks over je persoonlijke inzet zegt.

Als de balans server goed zijn werk doet zou je theoretisch op 50% win rate uit moeten komen, dat is zover ik weet ook de bedoeling van hun zodat je gelijk teams tegenover elkaar heb staan. Win rate zegt dus meer over hoe goed hun software werkt dan onze inzet. Toch?
Lol, nou snap ik waarom je zo praat.
Er is GEEN balansserver!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:00:
[...]

Kennelijk niet ;)
Je vergeet dat een team bestaat uit individuen en dat elk van die individuen een invloed op dat team heeft. Als je dus individuen in je team hebt die beter spelen dan gemiddeld, doet je team het ook beter dan gemiddeld.
Als de balans server goed zijn werk doet zou je theoretisch op 50% win rate uit moeten komen,
Als er een balans server was wel ja. Maar die is er niet. De server matcht niet op winrate, niet op efficiency, niet op enige persoonlijke score, niet eens op de upgrades op tanks. De matching is puur op tank vs tank, ongeacht de spelers in die tank.
De matching op skill-niveau is dus compleet random. Als jij een betere speler bent (en dus je team beter maakt) kom je procentueel gezien vaker in een beter team, omdat jij dat verschil maakt.

Maar je hamert er op dat wij jouw vragen moeten beantwoorden, beantwoord die van mij dan eens? Wat denk jij te zien in die grafiek die ik postte?

Hier issie nog een keer, voor jouw gemak ;)

De efficiency in de graph wordt als volgt berekend:
FRAGS*(350.0 - TIER*20.0)
+DAMAGE*(0.2 + 1.5 / TIER)
+(DAMAGE_ASSISTED/2)*(0.2 + 1.5 / TIER) (where available, e.g. battle report)
+200.0*SPOT
+15.0*CAP
+15.0*DEF

Er bestaan ook zulke grafieken voor WR/WN6, zien er hetzelfde uit.

[Voor 18% gewijzigd door Whuzz op 30-03-2013 21:17]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Plato112 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:08:
[...]

Lol, nou snap ik waarom je zo praat.
Er is GEEN balansserver!
Er is wel balanssysteem op de server, maar was overtuigt dat er complexe balans plaats vond, maar dat gaat dus niet verder dan gewicht, perks, onderdelen, etc van je voertuig, dacht ook win rate en zo van de spekers.

Maar goed dat veranderd totaal niet het standpunt dat win rate niks zegt over je persoonlijk prestaties maar alleen iets over je team, dat is een feit. En op team heb je maar bepaalde invloed zeker als je ook goed team tegenover je hebt kan je maar beperkte invloed uitoefenen.

Simpel gezegd je hebt alle inzet nodig van alle teamleden om pot te winnen, als er paar niet hun best doen zul je het afleggen tegenover goed team waar wel iedereen goed speelt.

@Whuzz
Leuk hoor, maar ik vroeg er niet om hoor, ik geef elke keer alleen antwoord op mensen die mijn quote(zoals jij), ik heb na die ene bericht geen enkel keer er zelf iets over gepost alleen antwoord gegeven. ;)

Kort gezegd kan mijn gestolen worden die hele win rate, gaat mijn om plezier in het spel niet om de stats. Ik heb liever 40% speler naast win rate en leuke lange pot met veel weerstand en verliezen, dan 60% speler naast met saaie pot en snel winnen. Moet natuurlijk niet de hele avond verliezen worden maar je snapt wel wat in bedoel.

[Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 30-03-2013 21:26]

-Andere hobby- -

• Fest
  • Niet online
mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:19:
[...]

Er is wel balanssysteem op de server, maar was overtuigt dat er complexe balans plaats vond, maar dat gaat dus niet verder dan gewicht, perks, onderdelen, etc van je voertuig, dacht ook win rate en zo van de spekers.

Maar goed dat veranderd totaal niet het standpunt dat win rate niks zegt over je persoonlijk prestaties maar alleen iets over je team, dat is een feit. En op team heb je maar bepaalde invloed zeker als je ook goed team tegenover je hebt kan je maar beperkte invloed uitoefenen.

Simpel gezegd je hebt alle inzet nodig van alle teamleden om pot te winnen, als er paar niet hun best doen zul je het afleggen tegenover goed team waar wel iedereen goed speelt.
Is dat vervelend zo'n plaat voor je kop? Lees nou eens.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 19:30
En hoeveel van de goede spelers spelen solo?

Los van de hele discussie, zijn er nog specifieke poorten op je router die WoT gebruikt?

Le Meow

• MrOleo

Maar goed dat veranderd totaal niet het standpunt dat win rate niks zegt over je persoonlijk prestaties maar alleen iets over je team, dat is een feit.
|:( |:(

erutangiS

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

[...]

Zoals ik al zei, dan wil ik graag bewijs zien. Je kunt wel roepen dat iets een feit is, maar zonder onderbouwing kan ik ook roepen dat de aarde plat is. Dat is een feit.... or is it?

• Fest
  • Niet online
[b]mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:19

Contradictio in terminis.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Fest schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:21:
[...]

Is dat vervelend zo'n plaat voor je kop? Lees nou eens.
Zou je aub het leuk willen houden!

Jij moet lezen want ik beweer niks anders dan Whuzz uiteindelijk ook op uit kwam, het is teamspel, win rate is niet voor jou maar voor je team. En verder heb ik niks beweerd waar jij mijn op aanviel.

[Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 30-03-2013 21:29]

-Andere hobby- -

• Fest
  • Niet online
mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:28:
[...]

Zou je aub het leuk willen houden!

Jij moet lezen want ik beweer niks anders dan Whuzz uiteindelijk ook op uit kwam, het is teamspel, win rate is niet voor jou maar voor je team. En verder heb ik niks beweerd waar jij mijn op aanviel.
Dus mijn winratio van 57% is voor alle spelers die ooit in mijn team hebben gezeten?
Interessante stelling.

• MrOleo
Daar niet gebalanceerd wordt op skill, winrate, whatever:
Over 1000-en potjes en 1000-en spelers gemiddeld:
De overige 14 spelers zijn gelijkwaardig aan de overige 14 spelers van het andere team, terwijl een goede speler in 80% van de gevallen beter is dan zijn directe opponent en een slechte speler in 80% van de gevallen slechter. Een goede speler zal dan een hoge winrate halen doordat zijn team gemiddeld iets beter is dan dat van zijn tegenstander. Dit maakt uit in die potjes die beide kanten op kunnen qua winst of verlies, de slechte speler verliest ze vaak, de goede speler wint ze vaak en heeft dus een betere winrate.

erutangiS

• psychoclown
  • Laatst online: 08-03 22:33
eL_Jay schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:54:
Nee hoor die bonus is ook op de credits versies.
[...]

Winrate valt te farmen en solo zul je minder invloed kunnen hebben dan in een platoon maar dan nog. Als je met een twee of drie mans platoon het hele team kunt dragen (en dat meer dan 1 op 2 battles) dan durf ik wel zeker te stellen dat winrate voor een deel de invloed van een speler laat zien. Daarentegen is het beter om niet enkel naar winrate kijken maar ook naar andere belangrijke factoren :)

Overigens zul je over het algemeen rond de 5-7 spelers in beide teams hebben die vrij weinig tot geen bijdrage leveren.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

psychoclown schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:32:
Daarentegen is het beter om niet enkel naar winrate kijken maar ook naar andere belangrijke factoren :)
Mee eens. Da's eén van de redenen dat ik dat grafiekje post, dat laat zien dat winrate goeddeels hand in hand gaat met efficiency. Zelfde grafiekjes bestaan voor WN6.

Natuurlijk zegt dat nog steeds niet álles, er zijn nu eenmaal soft-skills die moeilijk in cijfers samen te vatten zijn, maar de combinatie van WR en WN6 zegt mijns inziens al een heleboel.
Genoeg voor mij om in elk geval liever met een groepje gasten te rijden die hoog scoren op die cijfers dan tussen een groepje 45%/900WN6 ;)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jongens(en meiden) even rustig aan. Als men niet lees wat ik schrijf en eigen opvatting erop na houd kunnen we geen fatsoenlijke discussie voeren, zal dan hier moeten stoppen helaas. Wil dus gerust doorgaan met de discussie maar stop op de man te spelen!

En kan ook niet met 10 mensen te gelijk een discussie voeren.

Zal mijn stelling even kort herhalen zodat duidelijk is wat mijn stelling is
"Win rate zegt niet hoe goed je bent, wint rate word bepaald door het gehele team."

Rest is er door andere bijgehaald al dan niet verkeerd gelezen of begrepen van een van mijn antwoorden op iemand anders.

Mogen de platen voor je kop en andere denigrerende posten verder achterwegen gelaten worden, da draagt niks bij aan de sfeer en is niet gewenst!

-Andere hobby- -

• redwing
mad_max234 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:28:
[...]
Alleen klopt wat je nu zegt gewoonweg niet. De winrate van iemand persoonlijk komt door hem en niet door zijn team. Door de wet van de grote getallen valt dat team nl. weg in de winrate. Oftewel als je 5k battles hebt gedaan is de enige reden waarom je een hogere/lagere winrate dan gemiddeld hebt jij zelf. Eigenlijk is het heel simpel als je het even extreem ziet. Als jij een slechte speler bent en niets toevoegt is het alsof je met 14 tegen 15 speelt. Ben jij echter een extreem goede speler en tel je voor 2 is het 16 tegen 15. Je zult wel snappen dat je in het laatste geval vaker zult winnen dan in het eerste.

Oftewel het klopt dat je team ervoor kan zorgen dat je wint/verliest, echter zul je regelmatig potjes tegen komen waar jij degene bent die het verschil maakt tussen winst/verlies en die potjes zorgen er voor dat je of op 45% of op 55% terecht komt met je winrate. Je winrate is dus wel degelijk persoonlijk en niet van je team.

Dit is trouwens precies wat al verschillende keren is uitgelegd :)

[removed]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee