Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 79 Laatste
Acties:
  • 49.170 views

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:26

ViezeVis

Sample Text

LFA schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:50:
Worden pakketjes uit China bij jullie automatisch toegevoegd aan Mijnpakket? Mijn adres is wel geverifieerd maar pakketjes worden niet automatisch toegevoegd.
Nee bij mij ook niet. Niet automatisch. Ik moet eerst een tracking nummer aanvragen en dán kan ik hem pas in mijnpakket zetten.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11 12:21
ViezeVis schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:26:
Wie kon ook al weer zo mooi uitleggen wat voor soort subwoofer de Earson ES-151A gebruikte?
Wat is trouwens de gemiddelde accuduur van de Earson, heeft iemand dat al eens uitgerekend of uitgevonden?
Er zit een passieve radiator in : http://en.wikipedia.org/wiki/Passive_radiator_(speaker)

Accuduur heb ik nog geen idee van, heb hem pas 1 keer opgeladen sinds ik hem heb en is nog niet leeg tot nu toe..

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Inderdaad, daar zit een passieve radiator in. Die worden vaak gebruikt als vervanger voor een basreflexpoort vanwege waterdichtheid en ruimtebesparing (een poort neemt stukken meer ruimte in). Door resonantie op een bepaalde frequentie ontstaat er een bult in de response die als het ware achter de normale response gezet word. Zo krijg je een diepere bas, vaak ten koste van een grotere behuizing.

Als ik de capaciteit van de lithium cel zou weten, en bij voorkeur de gebruikte versterker IC, kan ik een redelijk precieze schatting geven van accuduur op normaal of vol volume.

druk en typefouten voorbehouden

• r00kw0rst
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 23:55
En ja hoor, ik kon het niet laten.. toch nog maar een XPB besteld met bijbehorend hoesje, karabijnhaken en wat andere rommel.

Blijft verslavend.. dat importeren :9~

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

lutkeveld schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:17:
Inderdaad, daar zit een passieve radiator in. Die worden vaak gebruikt als vervanger voor een basreflexpoort vanwege waterdichtheid en ruimtebesparing (een poort neemt stukken meer ruimte in). Door resonantie op een bepaalde frequentie ontstaat er een bult in de response die als het ware achter de normale response gezet word. Zo krijg je een diepere bas, vaak ten koste van een grotere behuizing.

Als ik de capaciteit van de lithium cel zou weten, en bij voorkeur de gebruikte versterker IC, kan ik een redelijk precieze schatting geven van accuduur op normaal of vol volume.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! :)
Er zit een 1500mA batterij in met 2x2W speakers, dat is wat ik weet. Meer weet ik eigenlijk niet. Ik heb nog niet eens gekeken naar de IC aangezien je de rest er bijna niet uitkrijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 18-10-2014 18:27 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:33
Guusz schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:03:
[...]

Er zit een passieve radiator in : http://en.wikipedia.org/wiki/Passive_radiator_(speaker)

Accuduur heb ik nog geen idee van, heb hem pas 1 keer opgeladen sinds ik hem heb en is nog niet leeg tot nu toe..
Heeft iemand de subwoofer dan al opengemaakt? Ik meen dat er "verondersteld" werd dat er een passieve subwoofer in zou kunnen zitten.
Als het echt een passieve is werkt die techniek wel goed. Als je de kant van de subwoofer bij je oor houdt voel je toch wel een behoorlijke inslag. :P

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Anton.net schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:40:
[...]

Heeft iemand de subwoofer dan al opengemaakt? Ik meen dat er "verondersteld" werd dat er een passieve subwoofer in zou kunnen zitten.
Als het echt een passieve is werkt die techniek wel goed. Als je de kant van de subwoofer bij je oor houdt voel je toch wel een behoorlijke inslag. :P
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/1200bdbaf001a26658482ea0d6ed292f.png
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/905a4436a08c2c19b398fc80cbd11d0e.png
Bovenste foto is van F.V.B, onderste van mij.

Hij had hem tot onder de printplaat open. Op basis van mijn foto van de woofer en zijn foto werd gezegd dat er een passieve subwoofer in zit.

• lutkeveld
Kom ik uit op ongeveer 13 uur op vol volume, 50 uur op zacht (achtergrond) volume, zonder bluetooth.

Het is dus eigenlijk geen subwoofer, het is een variant op een basreflexpoort. Waar in een basreflexpoort het gewicht van de lucht in de poort resoneert, is het hier het membraan en de ophanging. Deze techniek word heel vaak gebruikt in kleine draagbare speakers omdat een poort gewoon not done is.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

lutkeveld schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:47:
Kom ik uit op ongeveer 13 uur op vol volume, 50 uur op zacht (achtergrond) volume, zonder bluetooth.

Het is dus eigenlijk geen subwoofer, het is een variant op een basreflexpoort. Waar in een basreflexpoort het gewicht van de lucht in de poort resoneert, is het hier het membraan en de ophanging. Deze techniek word heel vaak gebruikt in kleine draagbare speakers omdat een poort gewoon not done is.
In Jip en Janneke taal is het dus: de druk van lucht wat de 2x2W speakers produceren wordt door de basreflexpoort omgezet in lagere tonen? 8)7

• lutkeveld
Euh, ik zal het proberen. In een normaal bassreflex systeem heb je een poort die gevuld is met lucht. Op een bepaalde frequentie trilt die lucht mee en versterkt het de output. Bij een passieve radiator word de poort vervangen door een radiator en de lucht door het membraan en de ophanging.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Reflex2.jpg
Rechts is de normale response, links is de bult door de basreflex. Tune je het goed, dan verlengt de poort/radiator dus de response en heb je diepere bas.

Ik wil het principe wel redelijk compleet uitleggen, maar dan is het lang geen jip en janneke taal meer :X

[ Voor 13% gewijzigd door lutkeveld op 18-10-2014 19:14 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

lutkeveld schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:12:
Euh, ik zal het proberen. In een normaal bassreflex systeem heb je een poort die gevuld is met lucht. Op een bepaalde frequentie trilt die lucht mee en versterkt het de output. Bij een passieve radiator word de poort vervangen door een radiator en de lucht door het membraan en de ophanging.
[afbeelding]
Rechts is de normale response, links is de bult door de basreflex. Tune je het goed, dan verlengt de poort/radiator dus de response en heb je diepere bas.

Ik wil het principe wel redelijk compleet uitleggen, maar dan is het lang geen jip en janneke taal meer :X
Ik vind dit al lastig om te begrijpen. :X
Je gaf trouwens aan dat de 1500mAh batterij zo'n 13 uur mee kon gaan met een 2x2W speaker. Mag ik vragen hoe je dat hebt uitgerekend?

• lutkeveld
Speakers gebruiken geen stroom, dat doet de versterker. Een lithium cel is nominaal 3,7v, de capaciteit is hier 5,55Wh (Ah*V). Het theoretisch maximaal vermogen van een versterker per kanaal is te bepalen met (Ingangsvoltage versterker^2)/(Weerstand speaker*2). In dit geval 3,7^2/2*4 is ongeveer 1,5 met inefficiënties meegerekend.

Een normale verhouding tussen verbruik:output is 0,15:1. Verbruik is lager omdat muziek niet een constante belasting is, maar bestaat uit pieken en dalen. De Earson heeft een tweekanaals versterker, 3 watt totaal vermogen dus. 3*0,15=0,45. Verbruik is dus ong 0,45 watt met normale muziek. Capaciteit delen door verbruik geeft accuduur. 5,55/0,45=12,3. 12,3 uur op vol volume.

Uiteindelijke accuduur hangt behoorlijk af van de muziek die je speelt. Het verschil tussen het gemiddelde en de piek in muziek noem je de crestfactor. Hoe hoger de crestfactor, hoe lager het verbruikt.

• murfie121
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01-2022
lutkeveld schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:24:
Speakers gebruiken geen stroom, dat doet de versterker. Een lithium cel is nominaal 3,7v, de capaciteit is hier 5,55Wh (Ah*V). Het theoretisch maximaal vermogen van een versterker per kanaal is te bepalen met (Ingangsvoltage versterker^2)/(Weerstand speaker*2). In dit geval 3,7^2/2*4 is ongeveer 1,5 met inefficiënties meegerekend.

Een normale verhouding tussen verbruik:output is 0,15:1. Verbruik is lager omdat muziek niet een constante belasting is, maar bestaat uit pieken en dalen. De Earson heeft een tweekanaals versterker, 3 watt totaal vermogen dus. 3*0,15=0,45. Verbruik is dus ong 0,45 watt met normale muziek. Capaciteit delen door verbruik geeft accuduur. 5,55/0,45=12,3. 12,3 uur op vol volume.

Uiteindelijke accuduur hangt behoorlijk af van de muziek die je speelt. Het verschil tussen het gemiddelde en de piek in muziek noem je de crestfactor. Hoe hoger de crestfactor, hoe lager het verbruikt.
Maar is de het verbruik van de bluetooth unit hier ook in meegenomen of is dit het verbruik bijvoorbeeld met de aux kabel?

• lutkeveld
Daar is het verbruik van bluetooth niet bij ingenomen. Zo'n module verbruikt normaal iets van 0,15W. Dat reduceert de accuduur al naar 9,3 uur. De module gebruikt trouwens ook stroom als je hem niet gebruikt (idle). Waarschijnlijk erg weinig, maar alsnog.

• williamf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb onlangs ook de earson speaker ontvangen, Over de kwaliteit ben Ik zeker te spreken. Alleen ik krijg het idee dat het gaat of iets dergelijks trilt op een bepaalde frequentie. Iemand die hier ervaring mee heeft of een tip kan geven?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 20:02
murfie121 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:37:
[...]

Maar is de het verbruik van de bluetooth unit hier ook in meegenomen of is dit het verbruik bijvoorbeeld met de aux kabel?
Ik heb het idee dat je via de aux kabel de speaker oplaad of in ieder geval niet ontlaad. Ik gebruik hem op mijn werk, maar nog nooit opgeladen namelijk.

• lutkeveld
Dat gevoel mag je best hebben maar het is niet waar :). Aux is puur bedoeld voor signaaloverdracht. Op normaal volume gaat hij 50+ uur mee, met 3 a 4 uur gebruik per dag is dat ong 2 weken accuduur. Dat kan best voelen als 'oneindig' ;)

Edit:
murfie121 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:29:
[...]
Ik ben hem nu ook aan het testen heb hem circa 5 uur op maximum volume gehad, nu op een lager volume hij staat nu totaal bijna 9 uur aan en hij is nog steeds niet leeg. De volgende keer test ik of er een duidelijk verschil tussen aux of bluetooth is.
Ja, dat is er. Hoeveel? Dat kan ik je niet precies zeggen, wel ongeveer (zie mijn eerdere post).

[ Voor 50% gewijzigd door lutkeveld op 18-10-2014 21:33 ]

• murfie121
FunFair schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:20:
[...]

Ik heb het idee dat je via de aux kabel de speaker oplaad of in ieder geval niet ontlaad. Ik gebruik hem op mijn werk, maar nog nooit opgeladen namelijk.
Ik ben hem nu ook aan het testen heb hem circa 5 uur op maximum volume gehad, nu op een lager volume hij staat nu totaal bijna 9 uur aan en hij is nog steeds niet leeg. De volgende keer test ik of er een duidelijk verschil tussen aux of bluetooth is.

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:08

RobertowNL

For your gear!

Preview PIPO W2
Normaal niet zo van de previews maar deze wil ik jullie niet onthouden (tot ik de review heb).
Gisteren binnen gekregen van BIC 17 dagen na de bestelling (incl vakantie).

Na even opladen, updaten in het Nederlands zetten etc, etc. zit de accu nu nog op 22%. Geen echt batterijmonster dus. Maar goed hoe hij het in de praktijk doet gaan we binnenkort zien.

Wat foto's om jullie lekker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FHIUvJQl.jpg?1
Voorkant, met een 1280x800 8'' schermpje. Op het eerste gezicht ziet het IPS paneel er wel aardig uit.

Specs:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/exVd9X1l.jpg?1
Atom quadcore, 2GB RAM, moet voldoende zijn voor licht gebruik :Y

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pOW3QnJ.jpg?1
Alles in het doosje...
- Tablet
- Lader
- OTG kabel
- Garantiekaart
- Office 365 licentie

Stickers haal ik er zeker nog even af (voorzichtig) dat is namelijk foei lelijk. Maar goed verder ziet hij er wel prima uit. Heb heel wat ervaring met Chinese (Android) tablets van 100-125 euro en deze heeft een zeer goede bouwkwaliteit! Voelt ook heel solide en goed aan. Ben echt onder de indruk.

Daarnaast natuurlijk ook nog eens een jaar lang office 365 voor 1 PC en 1 tablet/telefoon (W2 is een PC natuurlijk gezien de chip). Maar goed daar kan je dus helemaal niets over zeggen gezien een licentie los rond de 55 euro kost!

Tablet kwam netjes geleverd in het Engels en in in te stellen in o.a Nederlands.
Bij het updaten kwam zijn origine weer naar boven ondanks dat de tablet netjes in het Engels stond.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/znFn3hqm.jpg

Op de plek waar je je wachtwoord moet invullen bij het opstarten (in het invoerveld) staan ook nog 2 Chinese tekens ipv het woord wachtwoord. De apps uit de appstore even herinstalleren en je hebt zover ik zie alles verder netjes in het Nederlands :)

Performance lijkt verder ook wel prima al is het natuurlijk geen snelheidsmonster ;)!

Daarnaast deze ook binnen. Goed setje voelt allemaal stevig aan en de bitjes zijn niet van dat hele zachte staal.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

lutkeveld schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:24:

Super bedankt! Hier heeft iedereen wat aan! :)
Als er hier mensen zijn die van plan zijn om de Earson speaker continu in vol vermogen aan te laten staan wil ik graag weten of het klopt met de theorie van Lutkeveld.

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 18-10-2014 22:00 ]

• murfie121
ViezeVis schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:58:
[...]

Super bedankt! Hier heeft iedereen wat aan! :)
Als er hier mensen zijn die van plan zijn om de Earson speaker continu in vol vermogen aan te laten staan wil ik graag weten of het klopt met de theorie van Lutkeveld.
Ik ga dit nog testen >:)

• lutkeveld
Test het dus wel met echte muziek en niet met white noise oid. Aangezien maximaal volume nogal een relatief begrip is lijkt het mij beter om het eerst eens via bluetooth te testen. De gain van de versterker is waarschijnlijk zo aangepast dat je hem tot 0db kan belasten via BT.

Pak dus bijvoorbeeld de top 40 en zet het op repeat, volume op max en start de timer. Ik zet mijn geld in op 10 uur maximaal, waarschijnlijk meer richting de 15 omdat je de versterker niet met elk nummer tot de 0db kan belasten en de pauzes tussendoor.

• murfie121
lutkeveld schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:48:
Test het dus wel met echte muziek en niet met white noise oid. Aangezien maximaal volume nogal een relatief begrip is lijkt het mij beter om het eerst eens via bluetooth te testen. De gain van de versterker is waarschijnlijk zo aangepast dat je hem tot 0db kan belasten via BT.

Pak dus bijvoorbeeld de top 40 en zet het op repeat, volume op max en start de timer. Ik zet mijn geld in op 10 uur maximaal, waarschijnlijk meer richting de 15 omdat je de versterker niet met elk nummer tot de 0db kan belasten en de pauzes tussendoor.
Dat was ook mijn idee, een lijst met muziek via bluetooth en daarna via aux en dan kijken hoelang hij het uit houdt.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

murfie121 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:11:
[...]

Dat was ook mijn idee, een lijst met muziek via bluetooth en daarna via aux en dan kijken hoelang hij het uit houdt.
Enig idee wanneer je gaat beginnen met de test?
Mag ik je testresultaten ook gebruiken voor mijn site? Zelfde vraag overigens voor Lutkeveld of ik zijn berekeningen zou mogen gebruiken. Uiteraard met jullie namen erbij.

• lutkeveld
Prima wat mij betreft. Let wel op dat er redelijk veel (verklaarbare) aannames worden gedaan. Als iemand een (half)kapotte Earson heeft wil ik wel eens een teardown doen met de nodige metingen. Output/verbruik versterker, verbruik bluetooth vs aux, frequentieresponse en output in verschillende omgevingen, accuduur, eventuele tweaks etc.

Vind het zo jammer om mijn eigen speaker op te offeren, ook al is het maar 15 euro.

• murfie121
ViezeVis schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:22:
[...]

Enig idee wanneer je gaat beginnen met de test?
Mag ik je testresultaten ook gebruiken voor mijn site? Zelfde vraag overigens voor Lutkeveld of ik zijn berekeningen zou mogen gebruiken. Uiteraard met jullie namen erbij.
Dat is goed hoor, ik ben van plan dit zo snel mogelijk te doen, morgen of over morgen.
Ik moet alleen nog even iets verzinnen op het geluid, op vol volume hoor ik hem ook nog in mijn bed :P
Voor degene die zich nu afvraagt hoe ik dan kan weten wanneer hij er mee op houdt als ik er niet bij ben of slaap: ik neem het op met een telefoon of mp3 speler zodat ik op de seconde kan zien hoelang hij het heeft volgehouden.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 11:15
Kijk ook even hoeveel je van de 16/32GB vrij hebt. Leuk om je ervaringen te lezen!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

RobertowNL schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:35:
Preview PIPO W2

Tablet kwam netjes geleverd in het Engels en in in te stellen in o.a Nederlands.
Bij het updaten kwam zijn origine weer naar boven ondanks dat de tablet netjes in het Engels stond.
[afbeelding]

Op de plek waar je je wachtwoord moet invullen bij het opstarten (in het invoerveld) staan ook nog 2 Chinese tekens ipv het woord wachtwoord. De apps uit de appstore even herinstalleren en je hebt zover ik zie alles verder netjes in het Nederlands :)
Ben wel benieuwd welke versie van windows erop staat?
De originele versie van Window 8 / 8.1 die hier in China gebruikt wordt kan niet met taalpakketten omgezet worden in een andere taal (regionlock :'( ).
Mijn Dell Venue Pro 8 kwam met Windows 8 CN. Zelf Windows 8 Pro EU moeten instaleren om taalpakketten mogelijk te maken.

(bij updaten van 8 > 8.1 komt de originele taal weer terug wat er op zou duiden dat ze toch een taalpakket hebben weten te instaleren?)

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Gewoon een legitime Windows 8.1 OEM installatie (with Bing). Wellicht omdat ze ook voor de internationale markt produceren dat ze andere keys hebben. Kon de taalpakketten in het menu gewoon downloaden :)

Deze versie is dan ook ''gratis'' door MS verstrekt natuurlijk (onder 9'') en het jaar gratis office 365 zit er ook bij dus het is deze aanbieding van MS.
De andere tablets van de zelfde OEM hebben allemaal het zelfde zover ik zie (Voyo a1 mini bijvoorbeeld).

Maar goed, de Dell is natuurlijk ook internationaal geproduceerd. Geen idee wat het verschil is :+

[ Voor 14% gewijzigd door RobertowNL op 19-10-2014 01:18 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
WhatTheFuck schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:00:
Het lukt mij ook niet meer om te bestellen met die code bij MITB.
Ik lees net over de Miniinthebox-code, dacht met zo'n busreclame niet zo'n vaart zou lopen. Helaas krijg ik nu een foutmelding als ik 'm invoer. Zijn er hier nog mensen waarbij het wel lukt?

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
musicfreak schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:06:
[...]

Ik lees net over de Miniinthebox-code, dacht met zo'n busreclame niet zo'n vaart zou lopen. Helaas krijg ik nu een foutmelding als ik 'm invoer. Zijn er hier nog mensen waarbij het wel lukt?
Nope, code is verlopen.

• mesang
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 06:29
Die tablet ziet er tof uit, heb zelf al een tijd de Lenovo MiiX2 8 inch en die bevalt uitstekend. Dat windows 8.1 komt prima tot zijn recht op een 8 inch tablet! Wat ik nog heel erg miste was een muis, maar er is een app te installeren waarbij je een muis krijgt en het scherm veranderd in een groot touchpad. Werkt ideaal met dingen als Excell

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Guusz schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:12:
In principe kan je elke led individueel aansturen. Je programeert de boel via Lededit. Ik heb niet zo veel tijd in de programma's gestopt om dat ik het een gaar programma vond(misschien nu een nieuwe versie van) en geen zit heb om steeds windows op te starten via bootcamp :P maar als je genoeg "pixels hebt kan je ook text en animaties vertonen.

Edit: Ik las jouw post verkeerd, je bedoeld andersom, met een strip dus. Maar zover ik weet weken die strips met de zelfde control chips. Datasheet van de led driver: http://www.adafruit.com/datasheets/WS2801.pdf
Maar hoe werkt zoiets dan? Zo'n strip heeft toch deze 4 aansluitingen?
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/photo/v1/517035067/10MM_5050_RGB_non_waterproof_led_strips.jpg
Hoe kun je dan bijvoorbeeld "LED X" kleur A geven en "LED Y" kleur B?
Of geeft hij heel snel achter elkaar de info voor de volgende led. Dus dat de led's niet continu branden maar knipperen zegmaar.

• Guusz
De strip op jou foto is ook een gewone en niet een smart/rainbow strip. Die van jou stuur je gewoon aan bet een led driver die de hele strip aanstuurd. Bij de smartled's staat er waarschijnlijk iets op als +,-,clk,data. Die krijgen dus een voedingsspanning en een serieel datasignaal die elke led apart aanstuurd.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ah oke dan was ik misschien niet helemaal duidelijk wat ik bedoelde. Ik bedoel bijvoorbeeld zo'n strip:
http://www.buyincoins.com/item/49021.html
Die kun je dus niet per led aansturen?

Zijn er wel goedkope ledstrips waarmee dat kan? (Ik vermoed van niet..)

• Guusz
Bijvoorbeeld deze van aliexpress: http://nl.aliexpress.com/...ghts-free/2011575597.html

Maar dan moet je er dus nog wel een controller en powersupply bij hebben...
Je moet zoeken naar strips waar een ws2801 ic's op zitten.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ah oke thnx!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Guusz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:35:
Bijvoorbeeld deze van aliexpress: http://nl.aliexpress.com/...ghts-free/2011575597.html

Maar dan moet je er dus nog wel een controller en powersupply bij hebben...
Je moet zoeken naar strips waar een ws2801 ic's op zitten.
Of eBay beetje in de gaten houden... Ik had mijn strip + controller voor 20€ bij 'n wekelijkse veiling...
Over die IC strips ga ik nog een stukje schrijven, in de trant van mijn buying guide voor ledstrips op Tumblr, met de verschillende mogelijkheden tot bediening die ik gevonden heb, zoals animaties vanop 'n SD-card, wifi, RF...

Al bij al is het 'n leuk ding, maar eerlijk gezegd slecht instelbaar... Welke bediening je ook kiest, er vallen altijd functies weg. En je moet bij de installatie ervan echt rekening houden met de lengte van de animatie, anders loopt 't niet lekker. Ik heb mijn 5 meter op m'n bureau op 'n net 5 meter lange kast gelegd, andere toepassingen vond ik ze minder voor geschikt.
Dus meer als eyecatcher en drukke moodlichting, dan waar we meestal ledstrips voor zouden gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4NdKCOJ.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door dodge_911 op 20-10-2014 09:58 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

Mijn BIC tablet is inderdaad gisteren binnen gekomen. Werkt goed tot nu toe. :) zal binnenkort proberen er even een korte review over te schrijven als ik tijd heb. Had het een stuk slechter verwacht voor €38. :) hopen dat mijn mini HDMI adapter er snel is van BG. :)

Trouwens, ik ben nog op zoek naar een stand om mijn PS3 slimline verticaal neer te zetten (heb een PS2 onderweg dus moet ff wat ruimte maken in de kast :P) maar ik kan ze alleen vinden voor de phat of de super slim, iemand de gouden tip voor mij? Dan krijg je een koekje. :P

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11 21:48

Dusche

Tja.

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:14:

Trouwens, ik ben nog op zoek naar een stand om mijn PS3 slimline verticaal neer te zetten (heb een PS2 onderweg dus moet ff wat ruimte maken in de kast :P) maar ik kan ze alleen vinden voor de phat of de super slim, iemand de gouden tip voor mij? Dan krijg je een koekje. :P
http://www.aliexpress.com...831487&is_dl_target_url=y Zoek je zoiets?

Verwijderd

Dat ja! Maar dan bij voorkeur ergens waar ik met PayPal kan betalen. *geeft een half koekje*

• Dusche

Dusche

Tja.

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:39:
[...]

Dat ja! Maar dan bij voorkeur ergens waar ik met PayPal kan betalen. *geeft een half koekje*
Krijg ik nu de andere helft? http://www.dx.com/p/compa...um=affiliate#.VEPb3vmSySo

• andydewit
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:39:
[...]

Alstu, €1,40: http://www.tmart.com/Stand-Console-for-PS3_p117593.html

Kom maar hier met dat hele koekje:P

Verwijderd

*geeft de andere helft* waarom kan ik het dan niet vinden. :(

• Dusche

Dusche

Tja.

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:43:
[...]

*geeft de andere helft* waarom kan ik het dan niet vinden. :(
Geef maar aan andydewit, die heeft hem echt verdiend.

Verwijderd

Dat is wel heel goedkoop! Daarvoor krijg je 2 koekjes. :) *besteld deze*

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Mijn BIC tablet is inderdaad gisteren binnen gekomen. Werkt goed tot nu toe. :) zal binnenkort proberen er even een korte review over te schrijven als ik tijd heb. Had het een stuk slechter verwacht voor €38. :) hopen dat mijn mini HDMI adapter er snel is van BG. :)
Klopt het dat deze tablet niet meer zo goedkoop te krijgen is?

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:48:
[...]
Klopt het dat deze tablet niet meer zo goedkoop te krijgen is?
Klopt. Het is nu ook een andere, die er nu staat heeft 512MB ram en een 3G module, de oude die ik heb en sommige anderen in dit topic heeft 1GB ram en geen 3G module.

• andydewit
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:45:
[...]

Dat is wel heel goedkoop! Daarvoor krijg je 2 koekjes. :) *besteld deze*
Lekker, ik had net honger dus dat komt goed uit:)

Verwijderd

Nog iemand een koekje verdienen? :P

Nu wil ik natuurlijk ook nog een vertical stand voor de Phat PS2 die naar mij onderweg is. :P ook die kan ik niet vinden bij DX/Tmart/Ebay/BG. Ik doe vast iets verkeerd maar goed :P, iemand een linkje voor mij? :)

• Dusche

Dusche

Tja.

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:59:
Nog iemand een koekje verdienen? :P

Nu wil ik natuurlijk ook nog een vertical stand voor de Phat PS2 die naar mij onderweg is. :P ook die kan ik niet vinden bij DX/Tmart/Ebay/BG. Ik doe vast iets verkeerd maar goed :P, iemand een linkje voor mij? :)
http://www.ebay.com/itm/P...ack-plastic-/121016740366

Verwijderd

Voor dat geld (komt nog bijna $4 shipping over heen) kan ik ook een originele Sony versie krijgen, dat vind ik dan leuker. Moet toch goedkoper kunnen, ik bedoel kom op het is een stuk plastic. XD

• Dusche

Dusche

Tja.

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:03:
[...]

Voor dat geld (komt nog bijna $4 shipping over heen) kan ik ook een originele Sony versie krijgen, dat vind ik dan leuker. Moet toch goedkoper kunnen, ik bedoel kom op het is een stuk plastic. XD
Ohja ik weet de prijs van de originele niet zal eens verder kijken.

http://www.amazon.com/gp/...213?ie=UTF8&condition=new

[ Voor 12% gewijzigd door Dusche op 19-10-2014 19:06 ]

Verwijderd

Dusche schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:04:
[...]

Ohja ik weet de prijs van de originele niet zal eens verder kijken.

http://www.amazon.com/gp/...213?ie=UTF8&condition=new
Dat is al beter. :) toch jammer dat die voor de PS3 een stuk goedkoper zijn. :(

• Ikpakacties
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:17
Ik heb er een tijdje mee gespeeld en heb het gevoeld dat er maar 512 mb ram in zit.
Heb android telefoons gezien die na een reset zeker 400mb ram vrij hebben van de 1024.
Deze bic tablet heb ik maar iets van 200-300 mb ram vrij, terwijl er geen apps draaien, ook geen whatsapp, viber of iets dergelijk opstaan...

[ Voor 16% gewijzigd door Ikpakacties op 19-10-2014 19:56 ]

Verwijderd

Ikpakacties schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:56:
[...]

Ik heb er een tijdje mee gespeeld en heb het gevoeld dat er maar 512 mb ram in zit.
Heb android telefoons gezien die na een reset zeker 400mb ram vrij hebben van de 1024.
Deze bic tablet heb ik maar iets van 200-300 mb ram vrij, terwijl er geen apps draaien, ook geen whatsapp, viber of iets dergelijk opstaan...
Volgens mij is het wel zo dat tablets oer definitie meer geheugen gebruiken dan telefoons (wegens het feit dat er een groter scherm aangestuurd moet worden) weet het niet zeker hoor. Het zou kunnen dat er wel maar 512MB in zit maar dat gevoel heb ik niet.

• krissie100
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:29:
[...]

Dat is voor de slim. Ik krijg de phat. :P
Ingewikkeld allemaal ;)

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand tips voor een UK USB lader?

Verwijderd

Haha echt wel. ;)

• lutkeveld
engessa schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:14:
Iemand tips voor een UK USB lader?
Verloopstekker?

• Damocles.NL
  • Laatst online: 24-09 10:28
Heb een warm white en RGB ledstrip binnen gekregen dit weekend. Ik ga morgen op kantoor kijken naar een goede adapter en anders even naar de kringloopwinkel om te kijken of ze daar iets hebben. Kan ik morgenavond wat gaan spelen ermee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:06:
[...]

Volgens mij is het wel zo dat tablets oer definitie meer geheugen gebruiken dan telefoons (wegens het feit dat er een groter scherm aangestuurd moet worden) weet het niet zeker hoor. Het zou kunnen dat er wel maar 512MB in zit maar dat gevoel heb ik niet.
Dat klopt totaal niet hoor, want het gaat niet over de scherm grootte maar de resolutie en die zijn vaak gelijk ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:27:
[...]

Dat klopt totaal niet hoor, want het gaat niet over de scherm grootte maar de resolutie en die zijn vaak gelijk ;)
Ohja dat was het! Je hebt helemaal gelijk. Meer pixels neemt meer resources maar meer inches niet.

Verwijderd

S4 van 0% naar 100% binnen 2 uur met de Xiaomi 10400 mAh Power Bank :) Ga nu even testen hoe vaak ik hem kan opladen met een volle bank. Er branden nog 3 van de 4 ledjes.

Klopt het trouwens dat de ledjes blijven knipperen ondanks dat de telefoon helemaal is opgeladen? Ik had verwacht dat de powerbank zichzelf dan uitgeschakeld om overladen / onnodig stroomverbruik te voorkomen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:53
kwelbast schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:15:
Ik herken dit, ik wacht langer dan normaal op mijn spullen die ik via AliExpress heb besteld, meer dan 6 weken nu, ondertussen bij een leverancier daar ook al een dispute geopend. Ik wacht voorlopig ook even met opnieuw bestellen in China totdat ik alle 8 pakketjes binnenheb.

[...]
'Blij' om te horen dat ik niet de enige ben. De koper heeft aangegeven dat het een algemeen probleem is. Maar dan zou iedereen er last moeten van hebben, denk ik? En om mijn eigen vraag te beantwoorden, je kan inderdaad een dispute cancellen en later terug openen. Toch zolang de purchase protection niet ten einde is gelopen.

Slechts één van de verkopers heeft gereageerd op de disputes. Voorlopig heb ik die terug gecancelled, de andere laat ik escaleren. We zien wel.

• FunFair
Vreemd. Mijn pakketjes van dx.com zijn al 7,5 weken onderweg. banggood.com doet er echter maar 12 dagen over. Ebay bestelling deed er 16 dagen over en tinydeal is inmiddels al 32 dagen onderweg. Nieuwe pakketjes van dx.com komen dan wel weer aan binnen 20 dagen.

Lijkt wel alsof het verzenden niet helemaal lekker gaat. Ik vermoed dat deze met Malaisa post zijn verzonden. Daar heb ik eerder gezeik me gehad icm dx.com, hoe verzend aliexpress de pakketten?

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 11:17

NSG

Je weet niks!

Aliexpress is geen webshop, ligt puur aan de verkoper waar je mee te maken hebt.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:48

Chocoball

瞧好吧!

Voor de liefhebbers van USB voltagetesters hier een uitgebreide review van verschillende testers: https://www.ptt.cc/bbs/Battery/M.1405963766.A.EB7.html

Is wel in het Chinees maar ik kon de vertaling goed volgen.

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:01
Chocoball schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 00:25:
Voor de liefhebbers van USB voltagetesters hier een uitgebreide review van verschillende testers: https://www.ptt.cc/bbs/Battery/M.1405963766.A.EB7.html

Is wel in het Chinees maar ik kon de vertaling goed volgen.
De beste usb tester uit deze test vind ik amper terug. Een voorlopige prijs is al $98.
Voor die prijs heb ik al veel betere testers gevonden.

Voor diegene die gevoelig zijn aan testers en gadgets en chinashoppen, even wegkijken ;)

Afbeeldingslocatie: http://img.aaseller.com/ebayUser/samebetter/201408/DSC_0440_%E5%89%AF%E6%9C%AC2_00cf63c075b348e698a3babc897b7516.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.aaseller.com/ebayUser/samebetter/201408/IMG_02f86_2102b298d6ba4cdcaab061102985aff4.jpg

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 15:35
Snuffelke schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 00:54:
[...]

De beste usb tester uit deze test vind ik amper terug. Een voorlopige prijs is al $98.
Voor die prijs heb ik al veel betere testers gevonden.

Voor diegene die gevoelig zijn aan testers en gadgets en chinashoppen, even wegkijken ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk dingetje, maar je kunt toch zelf ook een dummyload maken, de data valt toch al af te lezen op je usb tester.

Ben ondertussen druk aan het zoeken naar een goede schema, misschien dat ik er dan 1 maak :P

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• murfie121
De eerste test resultaten zijn er, ik heb de Earson rond 23:10 aangezet en vanmorgen rond 7:50 hield hij ermee op. Hij heeft het dus ongeveer 8 uur en 40 minuten volgehouden via bluetooth. Vanavond geef ik even het exact aantal minuten, ik moest nu naar m'n werk. Ik heb hem net niet op maximum volume gezet omdat hierbij toch wel vervorming optrad, ik weet niet in hoeverre dit slecht is voor de speaker, maar ik zou er niet naar luisteren. Ik zal vanavond ook even een aantal foto's maken en een kort filmpje laten zien van de test opstelling.
@bashoogers Deze mag je ook gebruiken voor je website als je wilt.
Ik start vanavond de tweede test via aux, daarna kijk ik of er veel verschil is met bluetooth. Aan de hand daarvan bepaal ik of er nog twee tests gaan plaats vinden op laag volume, bij een klein of geen verschil doe ik een test op laag volume.

Verwijderd

Mijn MITB bestelling is ook onderweg. Leuk cadeautje voor mijn moeder uitgezocht. :) heb het wel maar bij een bestelling gelaten (geen zin om meer accounts aan te maken. XD)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:05

Quad

Doof

Ik heb een PayPal dispuut geopend, is het aan te raden om deze direct op te waarderen naar een claim?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 03:41

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Quad schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:47:
Ik heb een PayPal dispuut geopend, is het aan te raden om deze direct op te waarderen naar een claim?
Probeer er eerst met de verkoper uit te komen, meestal zijn ze ineens heel coöperatief als je een dispuut opent.

• Quad

Quad

Doof

Ik heb al 15 mailtjes verzonden naar de verkoper (en 15 terug gehad :+ ).

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 03:41

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Quad schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:03:
Ik heb al 15 mailtjes verzonden naar de verkoper (en 15 terug gehad :+ ).
Ik bedoel dat de verkoper kan reageren op het dispuut (via PayPal), als daar niets uit komt kan je er een claim van maken.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Net de Xiaomi Pistons v2 gekregen van Pandawill.
Ze zijn genuine, da's zeker. Wat een prachtgeluid! Nu ze nog wat laten inspelen, maar ze klinken nu al super.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Ik wilde ook aangeven dat er ellende is met verzending uit china. Ik heb diverse zaken op ebay besteld. Wat normaal 4 weken duurt max. is nu al bijna 8 weken onderweg.
Het gaat voornamelijk om electronica en dergelijke zaken.

kleding heb ik ook besteld en dat duurde wel 5 weken ongeveer.

maar electronica zoals batterijen, cameratje etc. heb ik nog niet geleverd gekregen.

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Het probleem zit wellicht ook (weer) deels in Nederland. Heb 2 pakketten waar ik van verwacht dat ze hier al in Nederland zijn maar hier dus ergens vast zitten.

Deze tracking:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5h9pN5n.png

Bevestigd dat toch deels. Al een week hier en nog niet bezorgd, normaal gesproken heb je hem binnen 3 dagen wel in huis naar binnenkomt in Nederland. Gaat om iets kleins dus de kans op douane is nihil.
Maar goed, kan ook gewoon toevallig een uitschieter zijn :).

[ Voor 17% gewijzigd door RobertowNL op 20-10-2014 11:50 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Ik zit ook al dik 40 dagen op drone-parts van Banggood te wachten. Nog even en ik open paypal dispute, zien we wel hoe het van daaruit gaat...

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Henk schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:50:
Ik zit ook al dik 40 dagen op drone-parts van Banggood te wachten. Nog even en ik open paypal dispute, zien we wel hoe het van daaruit gaat...
Al gemaild met Banggood dan? Daar heb ik echt nog nooit een geschil hoeven openen wegens de goede support bij dit soort en garantie issues.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
RobertowNL schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

Al gemaild met Banggood dan? Daar heb ik echt nog nooit een geschil hoeven openen wegens de goede support bij dit soort en garantie issues.
Enige wat die antwoorden is dat de items verzonden zijn, en de tracking code.

Ben het overigens met je eens dat banggood normaal gesproken goed levert. Jammer dat dit de eerste serieuze (net geen 100 euro) order daarvandaan is die ergens vast zit.

• Quad

Quad

Doof

Ik heb een full refund gehad van Banggood van een telefoon die al 29-08 onderweg is en nog steeds niet is aangekomen. Geen claim voor nodig gehad.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

RobertowNL schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:49:
Het probleem zit wellicht ook (weer) deels in Nederland. Heb 2 pakketten waar ik van verwacht dat ze hier al in Nederland zijn maar hier dus ergens vast zitten.

Deze tracking:
[afbeelding]

Bevestigd dat toch deels. Al een week hier en nog niet bezorgd, normaal gesproken heb je hem binnen 3 dagen wel in huis naar binnenkomt in Nederland. Gaat om iets kleins dus de kans op douane is nihil.
Maar goed, kan ook gewoon toevallig een uitschieter zijn :).
probleem zal hier ook deels zitten bij douane. maar ik heb (meerdere zaken) besteld op 8 september en dat is geen van allen nog gearriveerd. scheelt ruim een maand met jou bestelling.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
En soms, als je alle hoop al hebt opgegeven, komt er toch nog wat :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f0wD3K9.jpg
ordered : 29/06, shipped 30/06, arrived 20/10 :D

Wel met werkende tracking!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ct1Ci5e.png

Verwijderd

dodge_911 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:45:
[afbeelding]

[afbeelding]
Met zulke levertijden moet je inderdaad geen haast hebben. :P

• Damocles.NL
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik heb een 12V 3A adapter op kantoor gevonden. Deze heb ik op mijn 5050 5M RGD strip en 5630 5M Warm White getest. Beide strips werken gewoon prima zo lijkt het.

Maar volgens de specificaties heb ik toch echt een zwaardere adapter nodig.

Warm White
Wattage: 60W /5 Meter(Need a 12V 5A 60W Adapter)

RGB
Working Voltage: 12V DC (12V 5A or 6A for 5M 5050300LED) (12V Adapter not included)
LED Quantity: 300 leds/5 Meter
Working Current/Meter: 1.2A
Output power: 72W /5 Meter

Toch voor de zekerheid maar een zwaardere adapter kopen? Ben toevallig langs de kringloop geweest. Helaas waren er geen 12V 60 of 90 watt adapters. Even een mailtje naar hun TD sturen. Wellicht dat ze daar nog wel hebben liggen.

• krissie100
[afbeelding]

[afbeelding]
haha, nieuw record? :P

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-11 10:18
Alle liefhebbers van Xiaomi zijn vandaag weer een stuk blijer :P. Xiaomi gaat namelijk weer een aantal producten in prijs verlagen. Er worden nog niet specifieke prijzen gemeld, maar dit zal binnenkort duidelijk worden.

De volgende producten krijgen een prijsverlaging:
- Mi 4
- Mi Pad
- Mi Box(was al bekend, want gaat 299 CNY kosten)
- TV
- Power Bank
- Pistons (headphones)

Bron kun je hier vinden.

• FunFair
Mijn laatste aanwinst. Iemand anders had deze ook al gekocht en daarom kon ik het niet laten.

Afbeeldingslocatie: http://thmb.inkfrog.com/rsz.php?username=worth2trade&image=CO0014.w2t.a.jpg&size=520&gap=0

Ik heb de groene gekocht zodat hij goed opvalt. Hij is goed afgewerkt, alleen ben ik benieuwd hoe lang het koortje met klik sluiting heel zal blijven. Ding is best handig. In die losse vakjes heb ik een Logitech MX518 gestopt en hij gaat nog net dicht. In het linker vak heb ik een netwerkkabel van 3m in zitten, maar dan kun je hem (i.c.m. de muis) niet meer oprollen, maar moet je 2x opvouwen. Geen probleem.

Wel super ideaal voor het werk, waar we tegenwoordig met een laptop moeten zeulen. Ik heb een hekel aan laptop tassen en stop het in mijn rugzak, maar usb sticks, etc. lagen altijd los. Nu netjes georganiseerd! :)

Hier gekocht
Don Roberto schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:01:
Alle liefhebbers van Xiaomi zijn vandaag weer een stuk blijer :P. Xiaomi gaat namelijk weer een aantal producten in prijs verlagen. Er worden nog niet specifieke prijzen gemeld, maar dit zal binnenkort duidelijk worden.

- Mi 4
- Mi Pad
- TV
- Power Bank
- Pistons (headphones)

Bron kun je hier vinden.
Ben wel benieuwd wat er met de prijzen gaat gebeuren. Ik heb die Xiaomi Mini Wifi AC router gekocht bij introductie, die voor 16 euro in china over te toonbank gaat. Ik heb hem voor 35 euro gekocht ongeveer en een week later werd die al voor 45 euro verkocht op de gemiddelde site. Overigens nog super tevreden met de router, werkt als een tierelier. Enige nadeel is de 100 Mbit LAN poorten, waardoor WiFi nooit met AC snelheid zal gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door FunFair op 20-10-2014 19:31 ]

Verwijderd

Don Roberto schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:01:

- Mi 4
- Mi Pad
- TV
- Power Bank
- Pistons (headphones)

Bron kun je hier vinden.
Leuk voor de Chinezen, maar het is maar de vraag of handelaars waar wij westerlingen het mee doen zullen profiteren van de prijsverlagingen ;) Want voor die handelaars betekend het gewoon goedkoper inkopen en meer winst maken >:)

• FunFair
Ik hoorde vandaag trouwens reclame op de radio over de douane m.b.t. import van buiten de EU. Met op de achtergrond een aziatisch liedje. Blijkbaar wordt er zodanig veel geimporteerd dat de douane dus proactief informatie aan het verspreiden is om de bijkomende kosten te verklaren.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
FunFair schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:51:
Ik hoorde vandaag trouwens reclame op de radio over de douane m.b.t. import van buiten de EU. Met op de achtergrond een aziatisch liedje. Blijkbaar wordt er zodanig veel geimporteerd dat de douane dus proactief informatie aan het verspreiden is om de bijkomende kosten te verklaren.
Hoorde ik hier vorige week ook van mijn postbodes. (Yep, ik heb er 3) Merendeel van de pakketjes die ze rondbrengen zijn Chinese pakjes.
Ik ben blijkbaar niet de enige Chinashopper in m'n dorp. Ze hebben hier op het postkantoor 'n rij kasten moeten bijzetten voor niet-geleverde aangetekende pakketten :)

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 12:07
[afbeelding]

[afbeelding]
Wow…gefeliciteerd, bijna vier maanden geduld hebben. Nu alvast de lente-kleding bestellen dan maar? ;)

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik bestel voorlopig ff niks meer...
Veel te veel dat nog steeds vastzit in/op Urumqi :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N63x1JR.png

• krissie100
Is dat urumqi alleen china post of banggood ofzo?

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:09
FunFair schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:51:
Ik hoorde vandaag trouwens reclame op de radio over de douane m.b.t. import van buiten de EU. Met op de achtergrond een aziatisch liedje. Blijkbaar wordt er zodanig veel geïmporteerd dat de douane dus proactief informatie aan het verspreiden is om de bijkomende kosten te verklaren.
Dit is naar aanleiding van de vele klachten op http://www.klacht.nl/ en klachten die binnenkomen bij Consumenten organisaties zoals Consumentenbond, -weggehaald-wassen-neus-organisatie-, enzovoort..

Mensen zijn niet altijd even bewust waar ze bestellen (ea buiten Europa) }:O en dat er kosten bij kunnen komen. Beste voorbeeld is MiniInTheBox.com, groot deel van de klachten gaat over deze en soortgelijke shops.

Mensen schrikken van de extra kosten waarmee ze te maken hebben wanneer de postbode aan de deur staat en de aardige meneer/mevrouw je vraagt om nog even btw + invoerkosten af te dragen. >:)
dodge_911 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:09:
Ik bestel voorlopig ff niks meer...
Veel te veel dat nog steeds vastzit in/op Urumqi :(

[afbeelding]
Vertel mij wat! Aaaarghghghghgghhh$%^ &% $~ %!^ &^% #!.... :(

Verwijderd

Ja veel Nederlanders kijken gewoon niet verder dan hun neus lang is en zien alleen die lage prijzen, en houden geen rekening met douane kosten. Je hebt ook Chinese fabrikanten die versturen gewoon vanuit Europa om die reden, hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet maar het zal wel zo zijn als met andere grote partijen elektronica.
Pagina: 1 ... 26 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.